abonnement Unibet Coolblue
pi_156556137
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Crisis zeg :')
Geloof ook niet dat ik daar had willen werken. :)
pi_156563820
Ik heb wel eens gehad dat ze ten onrechte dachten dat ik een jaar niets had gedaan, wat tijdens het sollicitatiegesprek ter sprake kwam. Stond ik daar even met de mond vol tanden, want ik begreep niet hoe ze eraan gekomen waren plus het is een vrij zware beschuldiging. Ze begonnen te graven naar iets wat er niet was.

Heb toen thuis m'n CV nagekeken om te kijken hoe dat in godsnaam heeft kunnen gebeuren, maar de overgang van mijn studie naar mijn eerste baan was nogal ongelukkig geformuleerd, omdat ik pas een jaar na m'n stage m'n eerste echte baan had. Maar ik deed in dat jaar natuurlijk wel nog vakken, had nog een bijbaan waar ik ook een paar maanden veel meer uren heb gemaakt terwijl ik een "echte" baan zocht, deed nog bondswerk.

Ik heb ook wel eens gesolliciteerd op een ICT-traineeship waar een (bio)medische achtergrond vereist was. De recruiter ging eindeloos in op hoe je een netwerk in Kenia moest hebben opgezet om ICT leuk te vinden. Hij geloofde niet dat ik open stond voor een carriereswitch naar de ICT, pas nadat ik hem 7 keer had gevraagd of hij tips had wilde hij er enigszins aan. Maar goed, dat was sowieso een vrij rare werkgever, ik heb er administratie-werkzaamheden voor het lab gedaan, maar ondanks mijn lab-achtergrond werd iemand met een achtergrond Engels beter geacht voor doorgroei naar het lab zelf dan ik. Oftewel, dat was een enorm beledigend bedrijf. Gelukkig wordt mijn inzet elders wel gewaardeerd.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:57:43 #278
76108 bluuf
Powershell fan
pi_156567598
Afgelopen donderdag heb ik na (te) lang wachten mijn CV maar geupdate en online gezet.
Het gevolg is 4 telefoontjes de volgende dag : 2 partijen gaan mij bij hun klant voorstellen, en bij 1 kom ik woensdag al op gesprek. Wat dat betreft had ik dat veel eerder moeten doen want bij mijn huidige werkgever kom ik gewoon geen stap verder.
pi_156588819
Meld me ook in dit topic..al een aantal jaren werkloos. Ik heb gelijk een vraag, heeft iemand ervaring met werk vinden op marktplaats? Ik zie weleens mensen die hun cv etc erop zetten. Ik heb mijn cv al op sites zoals monsterboard,indeed, etc geupload maar omdat ik enkel een vmbo diploma heb en weinig werkervaring door het geen werk vinden schiet dat ook niet op..
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:44:52 #280
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_156589872
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:39 schreef xSuperboo het volgende:
Meld me ook in dit topic..al een aantal jaren werkloos. Ik heb gelijk een vraag, heeft iemand ervaring met werk vinden op marktplaats? Ik zie weleens mensen die hun cv etc erop zetten. Ik heb mijn cv al op sites zoals monsterboard,indeed, etc geupload maar omdat ik enkel een vmbo diploma heb en weinig werkervaring door het geen werk vinden schiet dat ook niet op..
Je moet ook niet denken dat het werk allemaal maar jou toe komt hè... zou mooi zijn als je alleen maar je cv hoefde te plaatsen en vervolgens achterover zou kunnen zitten. Als je wilt werken moet je toch echt een wat proactievere houding aan nemen en ook op vacatures reageren. Vmbo is geen excuus voor het niet vinden van werk.
pi_156594812
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:44 schreef Redster1984 het volgende:

[..]

Je moet ook niet denken dat het werk allemaal maar jou toe komt hè... zou mooi zijn als je alleen maar je cv hoefde te plaatsen en vervolgens achterover zou kunnen zitten. Als je wilt werken moet je toch echt een wat proactievere houding aan nemen en ook op vacatures reageren. Vmbo is geen excuus voor het niet vinden van werk.
Ja dat snap ik zelf ook wel. Ik sta bij meerdere uitzendbureau's ingeschreven, reageer wekelijks op vacatures, stuur open sollicitaties naar bedrijven en ga langs bij winkels of bel. Ik laat mijn netwerk weten dat ik op zoek ben naar werk. Ik heb sollicitatietraining gehad en mijn CV is goedgekeurd. Je hoeft mij niet te vertellen hoe ik moet solliciteren want dat weet ik al. Twijfel niet aan mijn wil om te werken want dat wil ik heel graag. Ik vroeg of iemand er ervaring mee heeft en die antwoord krijg ik niet van jou. Ik gebruik de vmbo ook niet als excuus, ik zei het alleen maar omdat ik merk dat mensen om mij heen gelijk benaderd worden als ze hun CV online zetten en dan krijg ik het gevoel dat het ligt aan mijn opleidingsniveau.
  zondag 4 oktober 2015 @ 16:12:37 #282
47102 Elvi
miemkwien
pi_156595922
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:39 schreef xSuperboo het volgende:
Meld me ook in dit topic..al een aantal jaren werkloos. Ik heb gelijk een vraag, heeft iemand ervaring met werk vinden op marktplaats? Ik zie weleens mensen die hun cv etc erop zetten. Ik heb mijn cv al op sites zoals monsterboard,indeed, etc geupload maar omdat ik enkel een vmbo diploma heb en weinig werkervaring door het geen werk vinden schiet dat ook niet op..
Marktplaats zou ik dus nooit gebruiken. Volgens mij zitten daar alleen oplichters en sexwerkers (tenzij je sexwerker wilt worden... no judgement here..).

Heb je al op Facebook gezocht naar vacaturegroepen bij jou in de buurt? Ik ben er bij een paar aangemeld maar ik zie er voornamelijk ongeschoold werk voorbij komen. Misschien is dat een betere optie voor je dan marktplaats :)
pi_156598175
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 16:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Marktplaats zou ik dus nooit gebruiken. Volgens mij zitten daar alleen oplichters en sexwerkers (tenzij je sexwerker wilt worden... no judgement here..).

Heb je al op Facebook gezocht naar vacaturegroepen bij jou in de buurt? Ik ben er bij een paar aangemeld maar ik zie er voornamelijk ongeschoold werk voorbij komen. Misschien is dat een betere optie voor je dan marktplaats :)
Bedankt. Ik zit inderdaad in meerdere facebook vacature groepen. Meeste wat ik voorbij zie komen zijn herbalife en andere gezondheidsdingen. Maar daar kijk ik inderdaad ook.
  zondag 4 oktober 2015 @ 17:35:42 #284
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_156598730
Ik kreeg heel veel kwalitatieve vacatures via LinkedIn.
Heavily Medicated for Your Protection.
  zondag 4 oktober 2015 @ 17:36:43 #285
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_156598766
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:39 schreef xSuperboo het volgende:
Meld me ook in dit topic..al een aantal jaren werkloos. Ik heb gelijk een vraag, heeft iemand ervaring met werk vinden op marktplaats? Ik zie weleens mensen die hun cv etc erop zetten. Ik heb mijn cv al op sites zoals monsterboard,indeed, etc geupload maar omdat ik enkel een vmbo diploma heb en weinig werkervaring door het geen werk vinden schiet dat ook niet op..
Met enkel vmbo zal je toch wel aangewezen zijn op arbeidsbureau's en open sollicitatie's naar grote bedrijven in je opleidingsrichting.
Heavily Medicated for Your Protection.
  zondag 4 oktober 2015 @ 17:40:14 #286
47102 Elvi
miemkwien
pi_156598872
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 17:13 schreef xSuperboo het volgende:

[..]

Bedankt. Ik zit inderdaad in meerdere facebook vacature groepen. Meeste wat ik voorbij zie komen zijn herbalife en andere gezondheidsdingen. Maar daar kijk ik inderdaad ook.
Oeh en ik zou het uitzendbureau Luba proberen.
pi_156604993
Pffff ik ben er even klaar mee.

Sinds 1 april werkloos helaas. Sinds die tijd bijna elke week wel gesprekken gehad, echter in 80% van de gevallen overgekwalificeerd.

Van sommige werkgevers hoor je niks meer. Zo onbeschoft. Heb je een gesprek en moet je bijna smeken om terugkoppeling. Zo had ik voor de zomervakantie een gesprek met een executive headhunter voor een internationale inkoop functie waarbij de standplaats Zurich zou zijn. Gesprek van 3 uur gehad met aansluitend een kort assessment. Gesprek was voor beiden erg positief en uitslag van assessment was excellent. Na dat gesprek gewoon niks meer gehoord (heb er nog 6 telefoontjes en 10 e-mails tegen aan gegooid)....

Wacht nog steeds op antwoorden van diverse procedures. Ook Shell. 1 augustus gereageerd, en nog steeds staat mijn "application under review"...

Wordt van het wachten nu wel erg ongeduldig.

Hoorde wel vrijdag dat een ex leidinggevende van mij is overgestapt naar een concurrent als CEO en daar naarstig op zoek is naar een goede inkoper. Morgen maar is bellen....
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:18:12 #288
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_156607636
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 15:40 schreef xSuperboo het volgende:

[..]

Ja dat snap ik zelf ook wel. Ik sta bij meerdere uitzendbureau's ingeschreven, reageer wekelijks op vacatures, stuur open sollicitaties naar bedrijven en ga langs bij winkels of bel. Ik laat mijn netwerk weten dat ik op zoek ben naar werk. Ik heb sollicitatietraining gehad en mijn CV is goedgekeurd. Je hoeft mij niet te vertellen hoe ik moet solliciteren want dat weet ik al. Twijfel niet aan mijn wil om te werken want dat wil ik heel graag. Ik vroeg of iemand er ervaring mee heeft en die antwoord krijg ik niet van jou. Ik gebruik de vmbo ook niet als excuus, ik zei het alleen maar omdat ik merk dat mensen om mij heen gelijk benaderd worden als ze hun CV online zetten en dan krijg ik het gevoel dat het ligt aan mijn opleidingsniveau.
Tsja mijn ervaring is heel anders. Zodra ik mijn cv online zet, wat ik ook dit jaar nog heb gedaan, word ik letterlijk platgebeld door werving en selectie bureaus... LinkedIn helpt hier wellicht ook bij. En een groot netwerk hebben. Ben tot nu toe altijd door werving en selectie bureaus geplaatst. Altijd erg prettig bevonden. Welke sector zoek je werk overigens? En wat voor soort functies?
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:38:50 #289
47102 Elvi
miemkwien
pi_156608350
Welk cv-format houden jullie aan? Een creatief cv of meer volgens Aaltje Vincent?
pi_156608751
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:13 schreef peter070 het volgende:
Pffff ik ben er even klaar mee.

Sinds 1 april werkloos helaas. Sinds die tijd bijna elke week wel gesprekken gehad, echter in 80% van de gevallen overgekwalificeerd.

Van sommige werkgevers hoor je niks meer. Zo onbeschoft. Heb je een gesprek en moet je bijna smeken om terugkoppeling. Zo had ik voor de zomervakantie een gesprek met een executive headhunter voor een internationale inkoop functie waarbij de standplaats Zurich zou zijn. Gesprek van 3 uur gehad met aansluitend een kort assessment. Gesprek was voor beiden erg positief en uitslag van assessment was excellent. Na dat gesprek gewoon niks meer gehoord (heb er nog 6 telefoontjes en 10 e-mails tegen aan gegooid)....

Wacht nog steeds op antwoorden van diverse procedures. Ook Shell. 1 augustus gereageerd, en nog steeds staat mijn "application under review"...

Wordt van het wachten nu wel erg ongeduldig.

Hoorde wel vrijdag dat een ex leidinggevende van mij is overgestapt naar een concurrent als CEO en daar naarstig op zoek is naar een goede inkoper. Morgen maar is bellen....
Ik weet uit ervaring dat overgekwalificeerd eigenlijk best gemakkelijk aan te pakken is. Waar ze bang voor zijn is dat je geen simpele klusjes wil uitvoeren of dat je gedachten afdwalen tijdens de uitvoer van dat werk.

Als jij kan aantonen met voorbeelden dat de kwaliteit van jouw werk niet lijdt onder het feit dat het geestdodend is ben je al een hele stap verder. Ik ga er vanuit dat je ooit begonnen bent met een simpel bijbaantje als productiemedewerker, afwasser in horeca of iets in die geest, dus dat kan prima met voorbeelden uit die tijd.

Daarnaast is het ook een kwestie van vertrouwen. Ik zou dit benadrukken. Stel dat je solliciteert op een functie van administratief medewerker, zeg dan dat je het niet erg vind om te beginnen met het printen van documenten. Je hoeft je toch niet direct bezig te houden met zaken van een hoog bedrijfsbelang? Zou jij dat direct toevertrouwen aan iemand die je nauwelijks kent? In tegendeel juist, terwijl je de documenten print kan je kennis maken met de processen binnen het bedrijf en je kweekt vertrouwen als je dat gewoon netjes doet.

Bespreek het in ieder geval, want het feit dat ze niet met je in zee willen betekent dat dit belangrijk voor ze is. Sterker nog, ik heb meegemaakt dat ze na een dergelijke toelichting wel met me in zee wilden.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:50:40 #291
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_156649549
Het valt me wel op dat op moment dat je weer werkt dat dan ineens alle uitzendbureau's je gaan bellen of mailen :') En toen je thuis zat ze in geen velden of wegen te bekennen waren. :')
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:19:35 #292
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_156650475
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:50 schreef WEST het volgende:
Het valt me wel op dat op moment dat je weer werkt dat dan ineens alle uitzendbureau's je gaan bellen of mailen :') En toen je thuis zat ze in geen velden of wegen te bekennen waren. :')
Is niet zo gek, want de markt en vooral managers kopiëren elkaar. Dus zodra er 1 zijn productie of markt durft uit te breiden volgt de rest ook en krijg je een vloedgolf effect en dit werkt ook andersom. Zodra de marktleider conservatief opstelt gaat de rest ook blind mee.
Heavily Medicated for Your Protection.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:31:33 #293
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_156656630
Dan hoop ik dat dat bij mij ook gebeurt. Ik begin maandag met een tijdelijke klus voor 3 maanden, maar ik hou mijn ogen en oren open voor andere mogelijkheden (iets voor een langere tijd).
diseased rhinoceros pizzle
pi_156660707
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:50 schreef WEST het volgende:
Het valt me wel op dat op moment dat je weer werkt dat dan ineens alle uitzendbureau's je gaan bellen of mailen :') En toen je thuis zat ze in geen velden of wegen te bekennen waren. :')
Dit ja. Echt vanaf dat ik mijn account op non-actief heb gezet krijg ik allemaal mailtjes.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:41:03 #295
47102 Elvi
miemkwien
pi_156660861
Grappig. Ik had net besloten een sollicitatie pauze te nemen en gister werd ik ook gebeld door het uitzendbureau :D functie van 2/3 maanden maar wel fulltime.
pi_156661770
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:50 schreef WEST het volgende:
Het valt me wel op dat op moment dat je weer werkt dat dan ineens alle uitzendbureau's je gaan bellen of mailen :') En toen je thuis zat ze in geen velden of wegen te bekennen waren. :')
haha, idd. Ik had net mijn contract getekend en had een vm dat ik ergens op gesprek mocht en hele gerichte mailtjes voor passende vacatures via W&S...

Inmiddels overal uitgeschreven, want de dagelijkse mailspam werd ik wel zat.
pi_156662773
Ik kom me ook maar weer eens melden. Aan het einde van de maand loopt m'n contract bij mijn vrijwilligerswerk af.

In de 6 maanden die ik er nu zit heb ik mijn sollicitatiebrief behoorlijk verbeterd (in samenspraak met mijn baas), maar dat heeft tot nu toe nog steeds niet tot resultaat geleid. Ja, een aanbod om te gaan werken in Manchester, maar dat moest a la minute en dat ging helaas niet -O- .

En nu weet ik het dus allemaal écht niet meer. Mijn cv + linkedin is helemaal bijgewerkt, ik reageer wekelijks op een aantal vacatures en probeer zo veel mogelijk tips en trucs toe te passen om maar eens een keer uitgenodigd te worden. Maar dat gebeurt gewoon niet.

Helaas zijn hier in de buurt niet echt netwerkbijeenkomsten waar ik iets aan heb. Ze blijven allemaal steken op het niveau 'hoe schrijf je een sollicitatiebrief' en 'hoe maak je een cv'.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  woensdag 7 oktober 2015 @ 13:01:25 #298
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_156665149
quote:
15s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:50 schreef ChatGirl het volgende:
Ik kom me ook maar weer eens melden. Aan het einde van de maand loopt m'n contract bij mijn vrijwilligerswerk af.

In de 6 maanden die ik er nu zit heb ik mijn sollicitatiebrief behoorlijk verbeterd (in samenspraak met mijn baas), maar dat heeft tot nu toe nog steeds niet tot resultaat geleid. Ja, een aanbod om te gaan werken in Manchester, maar dat moest a la minute en dat ging helaas niet -O- .

En nu weet ik het dus allemaal écht niet meer. Mijn cv + linkedin is helemaal bijgewerkt, ik reageer wekelijks op een aantal vacatures en probeer zo veel mogelijk tips en trucs toe te passen om maar eens een keer uitgenodigd te worden. Maar dat gebeurt gewoon niet.

Helaas zijn hier in de buurt niet echt netwerkbijeenkomsten waar ik iets aan heb. Ze blijven allemaal steken op het niveau 'hoe schrijf je een sollicitatiebrief' en 'hoe maak je een cv'.
Welke beroepsgroep val je onder en in welke regio?
Heavily Medicated for Your Protection.
pi_156669282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:01 schreef VanFleppenstein het volgende:

[..]

Welke beroepsgroep val je onder en in welke regio?
Ik heb een communicatie-opleiding afgerond. Ik zoek een baan in de randstad. Of eventueel Noord-Brabant.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:31:31 #300
47102 Elvi
miemkwien
pi_156669366
quote:
15s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:50 schreef ChatGirl het volgende:
Ik kom me ook maar weer eens melden. Aan het einde van de maand loopt m'n contract bij mijn vrijwilligerswerk af.

In de 6 maanden die ik er nu zit heb ik mijn sollicitatiebrief behoorlijk verbeterd (in samenspraak met mijn baas), maar dat heeft tot nu toe nog steeds niet tot resultaat geleid. Ja, een aanbod om te gaan werken in Manchester, maar dat moest a la minute en dat ging helaas niet -O- .

En nu weet ik het dus allemaal écht niet meer. Mijn cv + linkedin is helemaal bijgewerkt, ik reageer wekelijks op een aantal vacatures en probeer zo veel mogelijk tips en trucs toe te passen om maar eens een keer uitgenodigd te worden. Maar dat gebeurt gewoon niet.

Helaas zijn hier in de buurt niet echt netwerkbijeenkomsten waar ik iets aan heb. Ze blijven allemaal steken op het niveau 'hoe schrijf je een sollicitatiebrief' en 'hoe maak je een cv'.
Kijk anders even op www.debroekriem.nl voor betere workshops en meetups :) Ik merk ook dat ik daar meer aan heb dan de zoveelste "hoe maak ik een cv".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')