quote:
Op zondag 16 augustus 2015 20:11 schreef BlackLining het volgende:1.9 bar?
Dat zat er bij mij nog in nadat ik hem lekgereden had en nog net de hoek om kon dweilen de werkplaats op
Kijk eens op de website van de bandenfabrikant. Wat op de velg of op de motor staat is niet interessant: da's maar metaal. De bandenfabrikant weet beter hoeveel spanning de band nodig heeft.
Lijkt me geen kwaad te kunnen om dat ding eens op 2.3 ofzo te zetten. En anders ff checken op speling van wiellagers of balhoofdlagers, dat wil ook wel stevig doortrillen in het stuur.
moet je eens met 0,9 voor en 1,2 achter gaan rijden. dweilen niet normaal.
ik was gaan kijken bij een cb-1.
zelf kon ik toen nauwelijks weer autorijden, ivm een gebroken sleutelbeen, dus een vriend reed achter mij aan met zijn rvf400, om hem even aan de tand te voelen.
'ik ben het niet eens met de bandjes' zei hij na terugkomst.
voor de rest liep hij mooi.
afijn, na enig heen en weer praten hoe ik hem thuis kreeg, bood de eigenaar aan om hem de volgende dag bij mij thuis neer te zetten, als hij met vrienden naar het strand ging. kwam hij er toch langs.
de motor had 2 weken in de opslag gestaan, terwijl ik verder herstelde.
daarna werd het toch eens tijd om er eens een stukkie mee te gaan blazen.
dat was de eerste bochten al behoorlijk schrikken, want de banden rolden bij het leven.
eerst maar eens naar het tankstation om de spanning te controleren.
0,9 en 1,2 bar
en daar had die gozer 50 kilometer mee gereden?
knap dat 'ie hem nog heelhuids bij mij heeft af weten te leveren.
gauw opgepompt naar 2,2 bar.
toen had ik wel het vertrouwen om de schaamrandjes van de banden te rijden.
daarna heb ik er in 2 jaar nog zo'n 8.000km mee gereden, naast de 10.000 die ik ook nog heb gereden met mijn suzuki rf600f.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.