abonnement Unibet Coolblue
pi_161497401
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 16:20 schreef Staaf het volgende:

[..]

Alles kan.. Iedereen rijdt daar zonder motorrijbewijs. Ze doen er niet moeilijk over, politie kan je afkopen. Denk dat je wel moet zorgen dat je geen ongeluk maakt.
Dan kunnen we dat beter niet doen want we hebben beiden geen ervaring met scooters/motoren. Bedankt voor je antwoord :)
pi_161498785
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 16:20 schreef Staaf het volgende:

[..]

Alles kan.. Iedereen rijdt daar zonder motorrijbewijs. Ze doen er niet moeilijk over, politie kan je afkopen. Denk dat je wel moet zorgen dat je geen ongeluk maakt.
Echt slim om een agent om te kopen in een bananenrepubliek. Een scooter huren zonder rijbewijs kan daar best. Zorg wel dat je grote geld in een apart vakje zit en steek 10 of 20 euro in je beurs. Mocht je dan aangehouden worden en je krijgt een boete dan laat je gewoon de inhoud van de beurs zien en betaal je dat als boete.
pi_161498829
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:23 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Dan kunnen we dat beter niet doen want we hebben beiden geen ervaring met scooters/motoren. Bedankt voor je antwoord :)
Zeker in Kuta kun je ook gewoon brommers huren waar je niet hoeft te schakelen. Gewoon doen.
pi_161503400
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Echt slim om een agent om te kopen in een bananenrepubliek. Een scooter huren zonder rijbewijs kan daar best. Zorg wel dat je grote geld in een apart vakje zit en steek 10 of 20 euro in je beurs. Mocht je dan aangehouden worden en je krijgt een boete dan laat je gewoon de inhoud van de beurs zien en betaal je dat als boete.
Je spreekt jezelf wel tegen..
pi_161504692
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:51 schreef j95 het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf wel tegen..
Nee hoor, uit eigen initiatief een dergelijk voorstel doen vind ik heel wat anders dan een voorstel van een agent accepteren.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 17 april 2016 @ 20:55:33 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161505241
Ik werd op Bali een keer aangehouden en ik had geen internationaal rijbewijs bij me. Dat ging ongeveer zo:

Agent: "Dat is dan een boete van 200.000" >:)
Ik: "Ow, dat heb ik niet. O-) Wat dacht je van 20.000?"
Agent: "Okee" :)

(ik weet niet meer wat de bedragen precies waren)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_161509842
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2016 20:55 schreef SeLang het volgende:
Ik werd op Bali een keer aangehouden en ik had geen internationaal rijbewijs bij me. Dat ging ongeveer zo:

Agent: "Dat is dan een boete van 200.000" >:)
Ik: "Ow, dat heb ik niet. O-) Wat dacht je van 20.000?"
Agent: "Okee" :)

(ik weet niet meer wat de bedragen precies waren)
Heb je toen wel iets anders van een rijbewijs laten zien? Ik heb dus helemaal geen rijbewijs, maar ga deze zomer wel over Bali scheuren. Ik hoor van iedereen hetzelfde verhaal als dat wat jij hierboven vertelt, maar ben toch niet 100% gerust. Omdat ik dus niks van een papiertje kan laten zien.
pi_161520457
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:15 schreef bierjoost het volgende:
Iemand al Uber gebruikt in Indonesie? Of nemen ze je dan niet mee omdat je blank bent?
Heb half jaartje gestudeerd in Bandung en ontelbaar keer Uber gebruikt. Ze vinden het juist leuk een blanke mee te nemen. Uber chauffeurs zijn over het algemeen vriendelijker dan taxi chauffeurs vind ik (ook in Jakarta en op Bali). Zijn altijd wel in voor een praatje en willen je van alles vertellen. Uber is ook stuk goedkoper.
Als je alleen bent kan je ook Gojek gebruiken. Dat is het Uber concept voor scooters.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 18 april 2016 @ 13:55:23 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161520651
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 22:34 schreef j95 het volgende:

[..]

Heb je toen wel iets anders van een rijbewijs laten zien? Ik heb dus helemaal geen rijbewijs, maar ga deze zomer wel over Bali scheuren. Ik hoor van iedereen hetzelfde verhaal als dat wat jij hierboven vertelt, maar ben toch niet 100% gerust. Omdat ik dus niks van een papiertje kan laten zien.
Ik kon een Brits (auto)rijbewijs laten zien, maar ik denk niet dat het iets uitmaakt. Die agent wil gewoon wat geld verdienen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_161542739
De meeste agenten op straat die staan te controleren zijn idd alleen maar bezig voor hun eigen lunch money. Met name brommerrijders zonder helm, en mensen in een auto zonder gordel om zijn een easy target.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_161571987
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 13:46 schreef br210 het volgende:

[..]

Heb half jaartje gestudeerd in Bandung en ontelbaar keer Uber gebruikt. Ze vinden het juist leuk een blanke mee te nemen. Uber chauffeurs zijn over het algemeen vriendelijker dan taxi chauffeurs vind ik (ook in Jakarta en op Bali). Zijn altijd wel in voor een praatje en willen je van alles vertellen. Uber is ook stuk goedkoper.
Als je alleen bent kan je ook Gojek gebruiken. Dat is het Uber concept voor scooters.
Thanks! Toch maar ff een datasimkaartje scoren daar!
pi_161699854
Sorry voor de dubbelpost, maar...

Ik pak direct vanaf Jakarta een shuttlebus naar Bandung. Volgens mij stoppen die busjes allemaal op Cihampelas. Omdat ik dan dik 20 uur gereisd heb, wil ik eigenlijk zsm een hotel in. Weet iemand een hotel op loopafstand (hoewel het nog een best lange straat is zo te zien) wat een beetje prima is? Budget ongeveer ¤ 30,- per nacht?

Edit: Als ik in een relatief goedkoop maar chill hotel wil zitten, kijk ik vaak op de website van Kras en boek dan dat hotel via Booking oid. Zij slapen vlakbij Paris van Java mall, maar dan moet ik na twee vliegtuigen, overstap en paar uur in een shuttle alsnog een taxi in...

[ Bericht 18% gewijzigd door bierjoost op 25-04-2016 14:19:58 ]
pi_161708696
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:28 schreef bierjoost het volgende:
Sorry voor de dubbelpost, maar...

Ik pak direct vanaf Jakarta een shuttlebus naar Bandung. Volgens mij stoppen die busjes allemaal op Cihampelas. Omdat ik dan dik 20 uur gereisd heb, wil ik eigenlijk zsm een hotel in. Weet iemand een hotel op loopafstand (hoewel het nog een best lange straat is zo te zien) wat een beetje prima is? Budget ongeveer ¤ 30,- per nacht?

Edit: Als ik in een relatief goedkoop maar chill hotel wil zitten, kijk ik vaak op de website van Kras en boek dan dat hotel via Booking oid. Zij slapen vlakbij Paris van Java mall, maar dan moet ik na twee vliegtuigen, overstap en paar uur in een shuttle alsnog een taxi in...
Pak gewoon lekker een uber. Cihampelas is best een lange straat en staat overdag of begin vd avond vaak vast. Savonds is het verkeer in Bandung heel rustig. In noorden van bandung (cihampelas) zijn wel wat hotels dicht bij elkaar te vinden.
  woensdag 27 april 2016 @ 02:54:37 #214
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161744471
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 14:30 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Super late reactie van mij, maar ik ben op Indonesisch Borneo geweest!
Echt ontzettend mooi en tof, maar een visum aanvragen voor Maleisië is niet moeilijk.

Borneo valt te doen, goedkoper dan Java over het algemeen, maar reizen over het eiland is erg lastig. Lees: ontzettend lastig.
Wel voldoende slaapgelegenheden, van kleine hostels en hotels tot aan gewoon dure plekken.

Bekendste jungle tour is denk ik in Tanjung Puting np. (http://budgetreiziger.nl/een-gibbon-op-borneo) Met een klotok! En man, wat was dat geweldig. Je kan er van alles zien. Dolfijnen, neusapen, makaken, gavialen, orangs, zwijnen en nog veel meer. Echt één van de mooiste plekken waar ik ben geweest. Tip: neem een leuke zaklamp mee om te schijnen rondom je boot. Goede kans namelijk dat je nog flink wat ziet in de nacht.

Zelf heb ik echt veel gezien. Had een gids die daar was opgegroeid, in dat nationale park en was verhuisd naar de stad om daar te gaan werken. Geweldige man die alles wist over het gebied. Weet helaas zijn naam niet meer :(
Zelf gezien (vogels niet meegerekend):
- Gaviaal
- orangs (wilde en semi-wilde)
- gibbon
- makaken
- neusapen
- zwijnen
- varanen
- slangen, hagedissen en heel veel amfibieën
- red leaf monkey

En nog veel meer, maar weet niet alles meer zo uit mijn hoofd, heb het ergens netjes opgeschreven. Camera ging er kapot ook, want het is er belachelijk vochtig! Vochtiger dan de meeste regenwouden waar ik ben geweest.
Oké. We gaan dit park dus proberen te doen. We landen 30 april in Jakarta en willen het liefst z.s.m door, liefst wel goedkoop. Hoe heb jij dit park gedaan? Gevlogen naar Balikpapan of met de boot die kant op en daar een tour boeken? We willen graag ook zo'n tour op een klotok doen, ziet er geweldig uit!

Dit gevonden. Vliegen is snel, maar duur. Trein en dan vliegen lijkt een goede optie, boot is goedkoop maar 19 uur...

2. Take a train from Jakarta Gambir railway station to Semarang
(Journey time approx. 5 ½ hrs – 9 hrs / cost Rp. 80,000 standard class to Rp.170,000
executive class. There are several trains daily). First take the Damri (public) bus from the airport to Gambir station (Rp. 8,000). From
there, take a bajaj (motorised rickshaw; Rp. 5,000) to Stasiun Senen and book your train
ticket. You will need to book your ticket at least 2 hrs in advance. You can either take
a long, scenic route by day and arrive at Semarang in the evening and stay there, or take
an overnight train from Jakarta to arrive in Semarang early the next morning. There may
be fast trains leaving late afternoon, whereby you could overnight in Semarang before
catching a flight to PKN the next morning, but you will need to check this when you arrive
in Jakarta.

3. Boat
It is possible to take a ferry from Semarang (Java) to the port of Kumai (on Borneo, a
couple of kms from Pangkalan Bun). This is a cheap but very slow and less frequent
option. The Pelni ferry is government run and popular with local people. Tickets can be
bought at the local Pelni office in Semarang; avoid agencies with commission. Non-Pelni
ferries are also recommended, as they are often cheaper, cleaner and faster. Generally,
the journey takes approximately 19 hours (cost approx. Rp100,000). The boat schedule is
available in Yogyakarta, Solo, Semarang and Jakarta about 2 weeks in advance so you
will have to find out the boat times and book the tickets yourself on arrival. As a rule,
boats tend to depart every 2/3 days. On arrival in Kumai, you can then arrange to take a
local minibus (Rp 5,000) or private taxi (Rp. 50,000) to PKB. (½ hr)

[ Bericht 28% gewijzigd door EDMAN- op 27-04-2016 03:17:18 ]
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_161756759
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 02:54 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Oké. We gaan dit park dus proberen te doen. We landen 30 april in Jakarta en willen het liefst z.s.m door, liefst wel goedkoop. Hoe heb jij dit park gedaan? Gevlogen naar Balikpapan of met de boot die kant op en daar een tour boeken? We willen graag ook zo'n tour op een klotok doen, ziet er geweldig uit!

Dit gevonden. Vliegen is snel, maar duur. Trein en dan vliegen lijkt een goede optie, boot is goedkoop maar 19 uur...
Ik ben gevlogen en ja dat is echt best wel duur inderdaad. En de vliegtuigmaatschappij is niet zo betrouwbaar, maar ze raden het echt overal af om met de boot te gaan, anders had dat mijn voorkeur gehad omdat het me wel gaaf leek om mee te maken.

Ik ben vanaf Jakarta gevlogen op Pangkalanbuun en heb vanaf daar geregeld dat ik werd opgehaald door degene bij wie ik ook de klotok al had geboekt. Ben zelf gevlogen met Trigana Air. Dat heb ik allemaal vanuit huis gedaan en geregeld, maar uiteraard daardoor wel weer te veel betaald... Vooral voor de klotok te veel betaald eigenlijk.
http://www.vliegverbindingen.nl/ Kan je even kijken vanaf waar je kan vliegen eventueel. Jakarta en Surabaya zijn de beste verbindingen.

Toen dus de klotok. Mijn tip: doe zeker 4 dagen dit park. Wij spraken redelijk wat mensen die drie dagen gingen, maar die hadden relatief weinig gezien, omdat ze veel erg snel moesten doen om alles nog half mee te maken.

Vliegen is naar mijn mening wel de beste optie overigens. Boten zinken er helaas erg vaak als ik de gids die ik had mocht geloven. En hij kwam gelukkig vrij betrouwbaar over, dus ik geloof het ergens wel (maar het blijft Indonesië).
  donderdag 28 april 2016 @ 01:31:45 #216
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161768338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:55 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Ik ben gevlogen en ja dat is echt best wel duur inderdaad. En de vliegtuigmaatschappij is niet zo betrouwbaar, maar ze raden het echt overal af om met de boot te gaan, anders had dat mijn voorkeur gehad omdat het me wel gaaf leek om mee te maken.

Ik ben vanaf Jakarta gevlogen op Pangkalanbuun en heb vanaf daar geregeld dat ik werd opgehaald door degene bij wie ik ook de klotok al had geboekt. Ben zelf gevlogen met Trigana Air. Dat heb ik allemaal vanuit huis gedaan en geregeld, maar uiteraard daardoor wel weer te veel betaald... Vooral voor de klotok te veel betaald eigenlijk.
http://www.vliegverbindingen.nl/ Kan je even kijken vanaf waar je kan vliegen eventueel. Jakarta en Surabaya zijn de beste verbindingen.

Toen dus de klotok. Mijn tip: doe zeker 4 dagen dit park. Wij spraken redelijk wat mensen die drie dagen gingen, maar die hadden relatief weinig gezien, omdat ze veel erg snel moesten doen om alles nog half mee te maken.

Vliegen is naar mijn mening wel de beste optie overigens. Boten zinken er helaas erg vaak als ik de gids die ik had mocht geloven. En hij kwam gelukkig vrij betrouwbaar over, dus ik geloof het ergens wel (maar het blijft Indonesië).
Thanks voor je bericht! Ja wij gaan het ook zo doen. In contact gekomen met een plaatselijke gids (heb talloze touroperators en gidsen gemaild) en wilde voor 1 mei een vlucht boeken, Trigana idd.

Nu kan ik dus uiteraard geen domestic flight boeken (betalen is het probleem, 46 euro p.p. trouwens, one way) vanuit Maleisië en zou dit moeten via ticket Indonesia.info. Daar heb ik alleen te weinig tijd voor vrees ik, laatste keer duurde 5 dagen.

Dus hoop een ticket te boeken de dag dat ik aankom.

Nu heb ik prijzen gekregen, bijvoorbeeld van Wow Borneo, van 500 dollar p.p. voor 3 dagen 2 nachten. De gids waar ik mee zou gaan vraagt 360 euro voor 2 man (en er zit een derde persoon bij), voor dezelfde tour.

Nu is je punt over 4 dagen wel terecht denk ik. We komen namelijk half 11 aan op het vliegveld en worden dan opgepikt. Dat kost al tijd. De 3e dag ben je om 12:00 op het vliegveld. Beetje schandalig dat ze dat 3 dagen noemen, maar dit kennen we van eerdere tours.

We wilden ook een enkeltje boeken en toch zien of we verder kunnen trekken op Borneo. Er gaat iig een bus, 19 uur, naar dat plaatsje wat een soort Venetië van Zuid Oost Azië moet zijn ofzo. Jij bent direct teruggevlogen dus?

Verder ben ik bang dat het tegenvalt ofzo. We zijn een jaar weg en dit slaat erg op het budget. We hebben voor 240 dollar een tour gedaan in Vietnam en zijn daar ook zwaar in teleurgesteld. Dat doet pijn :). Heb namelijk al dingen gelezen over platbranden van bossen voor palmolie enz. en dat je dat ook merkt en ziet.

Thanks voor je reactie iig

[ Bericht 3% gewijzigd door EDMAN- op 28-04-2016 01:38:18 ]
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  donderdag 28 april 2016 @ 13:00:36 #217
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161773623
Okay. Nu met twee gidsen in gesprek. Bieden allebei rond de 500 euro aan, voor 2 mensen, 4 dagen 3 nachten. Vergelijk ik dit met touroperators dan zijn dit de goedkoopsten, en hun tour ziet er qua bezigheden exact hetzelfde uit.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_161773726
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 01:31 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Thanks voor je bericht! Ja wij gaan het ook zo doen. In contact gekomen met een plaatselijke gids (heb talloze touroperators en gidsen gemaild) en wilde voor 1 mei een vlucht boeken, Trigana idd.

Nu kan ik dus uiteraard geen domestic flight boeken (betalen is het probleem, 46 euro p.p. trouwens, one way) vanuit Maleisië en zou dit moeten via ticket Indonesia.info. Daar heb ik alleen te weinig tijd voor vrees ik, laatste keer duurde 5 dagen.

Dus hoop een ticket te boeken de dag dat ik aankom.

Nu heb ik prijzen gekregen, bijvoorbeeld van Wow Borneo, van 500 dollar p.p. voor 3 dagen 2 nachten. De gids waar ik mee zou gaan vraagt 360 euro voor 2 man (en er zit een derde persoon bij), voor dezelfde tour.

Nu is je punt over 4 dagen wel terecht denk ik. We komen namelijk half 11 aan op het vliegveld en worden dan opgepikt. Dat kost al tijd. De 3e dag ben je om 12:00 op het vliegveld. Beetje schandalig dat ze dat 3 dagen noemen, maar dit kennen we van eerdere tours.

We wilden ook een enkeltje boeken en toch zien of we verder kunnen trekken op Borneo. Er gaat iig een bus, 19 uur, naar dat plaatsje wat een soort Venetië van Zuid Oost Azië moet zijn ofzo. Jij bent direct teruggevlogen dus?

Verder ben ik bang dat het tegenvalt ofzo. We zijn een jaar weg en dit slaat erg op het budget. We hebben voor 240 dollar een tour gedaan in Vietnam en zijn daar ook zwaar in teleurgesteld. Dat doet pijn :). Heb namelijk al dingen gelezen over platbranden van bossen voor palmolie enz. en dat je dat ook merkt en ziet.

Thanks voor je reactie iig
Ik ben niet direct teruggevlogen, wel weer erg snel daarna. Heb nog 3 daagjes daarna op Borneo gezeten, maar niet echt veel bijzonders meer gezien haha. Wilde wel langer blijven, maar wilde ook Java zeker zien, dus uiteindelijk besloten maar een keer naar Maleisisch Borneo terug te moeten keren. Iets wat nog steeds moet.

4 dagen is echt prettig als dat lukt. 500 euro is een stuk minder dan ik ervoor heb betaald, maar probeer ook zeker nog te onderhandelen, kans is redelijk dat je er nog wel wat af kan praten/onderhandelen.

Het enige dat je echt ontzettend duidelijk merkt in het nationale park zijn de gevolgen van de illegale mijnen. Veel lawaaierige motorbootjes met een aantal Indonesiërs erin die overal voorbij racen. Vooral de "zijriviertjes" zijn dan ook de moeite waard vind ik en als je op het vaste land loopt. Palmolieplantage heb ik niks van gezien in het park, daaromheen uiteraard wel.
  donderdag 28 april 2016 @ 17:12:40 #219
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161779096
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:06 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Ik ben niet direct teruggevlogen, wel weer erg snel daarna. Heb nog 3 daagjes daarna op Borneo gezeten, maar niet echt veel bijzonders meer gezien haha. Wilde wel langer blijven, maar wilde ook Java zeker zien, dus uiteindelijk besloten maar een keer naar Maleisisch Borneo terug te moeten keren. Iets wat nog steeds moet.

4 dagen is echt prettig als dat lukt. 500 euro is een stuk minder dan ik ervoor heb betaald, maar probeer ook zeker nog te onderhandelen, kans is redelijk dat je er nog wel wat af kan praten/onderhandelen.

Het enige dat je echt ontzettend duidelijk merkt in het nationale park zijn de gevolgen van de illegale mijnen. Veel lawaaierige motorbootjes met een aantal Indonesiërs erin die overal voorbij racen. Vooral de "zijriviertjes" zijn dan ook de moeite waard vind ik en als je op het vaste land loopt. Palmolieplantage heb ik niks van gezien in het park, daaromheen uiteraard wel.
Het is gelukt! Collega heeft de vlucht geboekt. Gaan nu voor 240 euro p.p. en de vlucht kost 45 p.p., valt nog mee gelukkig.

Ja dat laatste had ik idd ook al gelezen, toch gaven die mensen nog steeds een hoge rating aan het park. Ben zeer benieuwd!! Hoop wel dat de camera het trekt, die van jou ging stuk toch?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_161779304
Ja, helemaal finaal kapot door alle luchtvochtigheid... Had wel een reserve mee, maar was een oud cameraatje. De vliegtuigen van trigana air zijn ook erg vochtig, zeker het handbagagegedeelte boven je hoofd, dus hou je camera bij je/leg hem zeker niet in dat gedeelte. Daar is namelijk een andere camera kapot gegaan....
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:58:52 #221
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161920604
Het was geweldig :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 15:16:29 #222
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_161922207
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:12 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Het is gelukt! Collega heeft de vlucht geboekt. Gaan nu voor 240 euro p.p. en de vlucht kost 45 p.p., valt nog mee gelukkig.

Ja dat laatste had ik idd ook al gelezen, toch gaven die mensen nog steeds een hoge rating aan het park. Ben zeer benieuwd!! Hoop wel dat de camera het trekt, die van jou ging stuk toch?
Welke vlucht is dat? En 240 euro pp is voor de vierdaagse tour? Bij wie heb je dat geboekt? En ging je nou nog door naar de Molukken vanaf Borneo?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:38:33 #223
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161922640
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Welke vlucht is dat? En 240 euro pp is voor de vierdaagse tour? Bij wie heb je dat geboekt? En ging je nou nog door naar de Molukken vanaf Borneo?
De vlucht van Jakarta naar Pangkalanbun.

Heb informatie opgevraagd bij 7 verschillende organisaties enngidsen en deze kwam eruit. Z'n Mail stond ergens op tripadvisor. Als je me FF je mail pm't dan stuur ik de mailconversatie door. Hij was het goedkoopst en uiteindelijk de beste keus.

4 koppige bemanning, allemaal superaardig. Eten was goed, we hebben alles gezien wat we wilden zien en het was redelijk betaalbaar. 7,4 miljoen idr, voor private 4 dagen 3 nachten.

We hadden ook nog 5 uur vertraging met het vliegtuig eerste dag, maar dit hebben we vandaag ingehaald, No stress zei hij :).

In de mail staat z'n nummer voor whatsapp.

We vliegen overmorgen van Pankalanbun naar Surabaja en proberen dan op een of andere manier op Flores te raken. Ff een week rust en geld besparen voor Komodo en eventueel Molokken.

Je kan van hieruit ook naar de Molukken vliegen met Trigana air, maar ken de prijzen zo niet. Surabaja was nu even de goedkoopste optie.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  donderdag 5 mei 2016 @ 23:54:22 #224
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_161955158
Iemand enige ervaring met Surabaya? :) Wonen voor een bepaald periode**
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_161958000
Wij willen in augustus richting Indonesie voor 3 weken. We hadden eigenlijk bedacht om eiland te gaan hoppen.

Mijn allereerste vraag is eigenlijk heel simpel. Is dit te doen doormiddel van heel simpel ticket heen en terug te boeken en de rest daar maar te zien of is het verstandiger om dit toch van te voren enigszins te boeken en te plannen.

We zijn wel wat gewend, hebben Colombia ook op de bonnefooi gedaan, maar heb met Indonesie geen ervaring. Hoe zit het daar met vluchten e.d.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')