abonnement Unibet Coolblue
pi_154889379
7:54,31 nieuw PR voor Maarten w/
pi_154889383
PR voor Brozodinges, geen finale
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:09:52 #178
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_154889416
In ieder geval vooruitgangetje
pi_154889452
Mooie discussie op ES over piekmomenten bij de Nederlanders, dat je in april al top moet zijn om je te kwalificeren... je zou er ook voor kunnen kiezen om die limieten wat minder scherp te zetten en de zwemmers de ruimte te geven om inderdaad op toernooien te kunnen pieken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_154889505
Wat is er toch met Horton aan de hand :{

Jacco heeft toch echt iets niet goed gedaan bij de Australische mannen.
pi_154889525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:15 schreef Max23 het volgende:
Wat is er toch met Horton aan de hand :{

Jacco heeft toch echt iets niet goed gedaan bij de Australische mannen.
Jacco is altijd al meer een damesman geweest, Pieter uitgezonderd :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_154889542
Horton redt het nog wel, was een erg snelle serie deze
pi_154889549
Cochrane eruit :o
pi_154889552
Geen cochrane
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:18:48 #185
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154889564
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:12 schreef TheVulture het volgende:
Mooie discussie op ES over piekmomenten bij de Nederlanders, dat je in april al top moet zijn om je te kwalificeren... je zou er ook voor kunnen kiezen om die limieten wat minder scherp te zetten en de zwemmers de ruimte te geven om inderdaad op toernooien te kunnen pieken
Of zoals de Amerikanen vorig jaar moeten pieken om je hiervoor te plaatsen, maar das ook zo wat :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154889584
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Of zoals de Amerikanen vorig jaar moeten pieken om je hiervoor te plaatsen, maar das ook zo wat :')
Ik snap sowieso niet dat je als redelijk gerenommeerd zwemland als Nederland niet gewoon met de internationale limieten werkt en de top 2 op elke afstand inschrijft... of voor limieten uitgaat van een top 16-tijd...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_154889594
Die WR-houder is ook wel echt direct verdwenen na Rome (Lin Zhang). Was dus echt een vliegend badpak zwemmer.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:21:48 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154889601
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet dat je als redelijk gerenommeerd zwemland als Nederland niet gewoon met de internationale limieten werkt en de top 2 op elke afstand inschrijft... of voor limieten uitgaat van een top 16-tijd...
Ik ook niet, maar ja...KNZB. Elke ervaring die jonge zwemmers hier op zouden kunnen doen is ook mooi meegenomen zou je zeggen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154889626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ja...KNZB. Elke ervaring die jonge zwemmers hier op zouden kunnen doen is ook mooi meegenomen zou je zeggen.
Ik had wel hoop dat Alberda het een en ander teweeg kon brengen maar hij zit er nu toch ook al een tijdje
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_154889633
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:21 schreef rajknier het volgende:
Die WR-houder is ook wel echt direct verdwenen na Rome (Lin Zhang). Was dus echt een vliegend badpak zwemmer.
Of het hondenvlees was op :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_154889831
nvm
hhhhh
pi_154891186
quote:
Femke Heemskerk hinkte na haar teleurstellende 1.58,10 in de series van de 200 meter vrije slag op twee gedachten. Was het een veredelde training of een serieuze race om een plek in de halve finales?
Maar een kleine verspreking maakte duidelijk in welk licht ze haar race in de ochtenduren zag. ,,Zoals dat eerste deel van mijn race ging, wil ik het vanavond in de wedstrijd ook doen.’’
Natuurlijk had ze in de ochtenduren graag harder gezwommen dan de tijd die haar als negende deed doorgaan naar de halve finale. Maar dat ze een straatlengte verwijderd bleef van haar eigen Nederlands record van 1.54,68, dat ze begin april tijdens de Swim Cup Eindhoven op de klokken zette, leek haar nauwelijks te deren.

Zich bevrijden van de knellende bandjes van haar extreem strak zittende racepak kostte haar evenveel moeite als het beantwoorden van de vraag of ze tevreden was over haar eerste individuele race op de wereldkampioenschappen in het Russische Kazan.

,,Ik kan hier wel in de ochtenduren 1.55 zwemmen, maar daar ga ik het uiteindelijk niet op winnen. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik iets harder zou gaan, maar je moet ook slim omgaan met je krachten.’’
Puzzel

Ook voor Heemskerk geldt dat de ideale indeling van de 200 vrij een puzzel is waarvan de stukjes niet altijd even gemakkelijk bij elkaar worden gevonden. ,,De laatste 50 meter ging ik niet heel hard, maar ik dacht dat ik eerlijk gezegd wel bij de eerste drie zou zitten. Toen dat niet zo bleek te zijn, zag ik pas dat het inderdaad niet zo hard was gegaan. Ik weet gelukkig dat er meer in zit.’’

Samen met Sebastiaan Verschuren, haar mannelijke evenknie op de 200 vrij die vanavond in de finale staat, zocht ze de afgelopen week naar de ideale verdeling van de vier banen. Zoals Heemskerk in het tweede deel van de race instortte (27,09 – 29,63 – 30,04 – 30,98) moet het dus niet, lachte ze.
,,We maken allebei gemakkelijk snelheid. Maar wanneer je dat in het begin van de race te veel gebruikt, kan je in het tweede deel van de race je wapen niet meer gebruiken. En je moet je troef pas op het laatst uitspelen.’’

Met een lach bracht Heemskerk haar ochtendrace terug tot de essentie. ,,Het gaat niet om tijd. Het gaat er om of je een ronde verder bent.’’
Bron Telegraaf
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:51:09 #193
40566 Ericr
Livewrong
pi_154891365
Dat wordt weer choken dan.
pi_154891487
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:51 schreef Ericr het volgende:
Dat wordt weer choken dan.
Laatste tijd doet Heemskerk het best lekker. :+

Al zou het wel fijn zijn als ze dit toernooi kan bevestigen, dan begin je indruk te maken op de rest tenminste.
Jack does it in real time...
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:15:48 #195
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_154893269
Wel grappig dat ze hier eigenlijk aangeeft dat het niet zo best ging, terwijl NOS juist als kop bij video van 200m series zet 'Heemskerk overtuigend door naar halve finales 200m'

Uh ja oke. Ze weten bij NOS echt niks over het zwemmen
pi_154893488
Ze weten wel veel van praten over zwemmen!
Jack does it in real time...
pi_154896017
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:30 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ledecky gaat de 200m wel zwemmen ja, maar ze wil niet voluit gaan op de 1500m, daarom heeft ze in de series al het WR daar gezwommen.
Gister zei je nog dat je denkt dat Ledecky nog harder gaat zwemmen. Erop teruggekomen?
pi_154896429
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:05 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Gister zei je nog dat je denkt dat Ledecky nog harder gaat zwemmen. Erop teruggekomen?
Ja nu Driebergen dat had gezegd (van het sparen voor de 200m) wel ja, maar waarom quote je alleen mij? Iedereen zei dat op jou na :9
pi_154896610
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:21 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ja nu Driebergen dat had gezegd (van het sparen voor de 200m) wel ja, maar waarom quote je alleen mij? Iedereen zei dat op jou na :9
Omdat jij je mening bijsteld. Is geen aanval hoor. Viel me gewoon op.
pi_154897258
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:28 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Omdat jij je mening bijsteld. Is geen aanval hoor. Viel me gewoon op.
Ohja, zo zag ik het ook niet hoor :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')