abonnement Unibet Coolblue
pi_154891077
Ze hebben nu gewoon gekeken met welke CC het betaald is. Dat die kaarten ook op ticketswap terecht komen is spijtig, maar wel het risico van alle niet-officiële kanalen..
pi_154891092
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:35 schreef Arn0 het volgende:
Maar ticketswap is iets helemaal anders dan zwarthandelaren op Marktplaats.. Kan me niet voorstellen dat ze dat blokkeren (kan ook niet denk ik?). Tenzij het en op Ticketswap en op Marktplaats aangeboden staat of zo.

Het zou mijn plannen om goedkoop donderdagochtend een ticket te scoren wel verpesten :P
Zolang je niet blind koopt, een beetje onderzoek doet, hardcopy ticket koopt en het zelf ophaalt... kan je weinig gebeuren. Effe checken of dat ticket op het lijstje staat voor je hem koopt.
pi_154891248
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:28 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja, maar dat is wmb geen reden het niet te doen. Ik vind de zwarthandel behoorlijk misdadig en dat moet gewoon aangepakt worden. Hoe lullig ook voor hun slachtoffers. Want ze zijn slachtoffer van de zwarthandelaar en níet van de organisatie die de kaarten ongeldig maakt he!! :)
Mwa niet helemaal akkoord, LiveNation wil ook in zee gaan met een bedrijf als Seatwave wat bestaat uit zwarthandel van kaarten.

Ik vind het lullig voor mensen die serieus uitkijken om naar een festival te gaan net zoals jij en ik. Maar geen flauw idee hebben van zwarthandel of wat dan ook. Voor die mensen vind ik het gewoon sneu, tenslotte heeft de organisatie toch het geld van het kaartje al binnen.

Volgens mij is handel in kaartjes zelfs niet strafbaar in NL, maar dat weet ik niet zeker.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:48:38 #129
159761 Arn0
Abbey Road
pi_154891314
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:37 schreef WpuntNL het volgende:

[..]

Zolang je niet blind koopt, een beetje onderzoek doet, hardcopy ticket koopt en het zelf ophaalt... kan je weinig gebeuren. Effe checken of dat ticket op het lijstje staat voor je hem koopt.
Ja, heb louter goede ervaringen met Ticketswap (onlangs nog voor BKS) maar was even verontrust door dit nieuws :P Maar ging dus over specifieke tickets op meerdere kanalen. Inderdaad even opletten, in principe zou een e-ticket ook nog kunnen dankzij het barcode systeem maar ja, je weet niet of het nog elders te koop staat.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_154891333
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:45 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Mwa niet helemaal akkoord, LiveNation wil ook in zee gaan met een bedrijf als Seatwave wat bestaat uit zwarthandel van kaarten.

Ik vind het lullig voor mensen die serieus uitkijken om naar een festival te gaan net zoals jij en ik. Maar geen flauw idee hebben van zwarthandel of wat dan ook. Voor die mensen vind ik het gewoon sneu, tenslotte heeft de organisatie toch het geld van het kaartje al binnen.

Volgens mij is handel in kaartjes zelfs niet strafbaar in NL, maar dat weet ik niet zeker.
Tja, op de site van LL staat waar je tickets kunt kopen toch? Hou je daar dan aan.
En ja ook ik vind het lullig, maar dat ga ik de organisatie niet aanrekenen, dat vind ik raar.. die kunnen er niets aan doen dat mensen zich niet goed informeren en er in trappen toch?

Weet ff niet hoe het zit met strafbaarheid maar het is erg lastig aan te pakken momenteel. Helaas..
pi_154891473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:49 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Tja, op de site van LL staat waar je tickets kunt kopen toch? Hou je daar dan aan.
En ja ook ik vind het lullig, maar dat ga ik de organisatie niet aanrekenen, dat vind ik raar.. die kunnen er niets aan doen dat mensen zich niet goed informeren en er in trappen toch?

Weet ff niet hoe het zit met strafbaarheid maar het is erg lastig aan te pakken momenteel. Helaas..
Je kan bijvoorbeeld makkelijk de kaarten op naam verkopen (zie Pukkelpop), of zelfs een pasfoto moet uploaden net zoals bij Glastonbury. Dan maak je het de zwarthandelaars ook veel lastiger.

Al neem ik Mojo niet heel veel kwalijk, maar ze profiteren er zelf ook wel een beetje van.

Bij Rock Am Ring dit jaar was het helemaal absurd, we spraken daar een (toevallig Nederlandse) medewerker en die gaf aan dat er enorm veel valse kaarten in omloop waren voor dit festival.

Komen we aan bij bij de polsbandjes stand... scheuren ze alleen een stukje van het kaartje eraf : Niet eens een barcode scan of wat dan ook :{. Daardoor zijn er een paar duizend man het festival binnengekomen die er niet hoorde te zijn (daarom hadden ze blijkbaar een extra stukje grond nodig).
pi_154891691
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:57 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Je kan bijvoorbeeld makkelijk de kaarten op naam verkopen (zie Pukkelpop), of zelfs een pasfoto moet uploaden net zoals bij Glastonbury. Dan maak je het de zwarthandelaars ook veel lastiger.
True, dat zou al beter zijn.
En het gewoon bij wet strafbaar maken. Zoals ook bijv. concertkaartjes die in 2 minuten weg zijn. Zo zuur als daar dan handelaren tussen zitten ipv louter fans. :{
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:17:02 #133
159761 Arn0
Abbey Road
pi_154891999
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Je kan bijvoorbeeld makkelijk de kaarten op naam verkopen (zie Pukkelpop), of zelfs een pasfoto moet uploaden net zoals bij Glastonbury. Dan maak je het de zwarthandelaars ook veel lastiger.
Ja, dat dus. Als de organisatie er niet voor kiest om bij de verkoop al structureel zwarthandel tegen te gaan, vind ik dat ze achteraf niet moeten klagen.

Dat gezegd zijnde.. Heb ik niet een supergroot probleem met zwarthandelaren. Zij bieden iets aan en aan jou de keuze om meer te betalen. Doorverkopen (vraag & aanbod) wordt bijna overal geaccepteerd, dus waarom bij events niet. Alleen als iets instant uitverkoopt en er bots 8 tickets tegelijk kopen en zo de verkoop verpesten, is het wel vervelend maar dat ligt ook mede aan de organisatie dan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:10:03 #134
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_154893129
Niet @ drugs vervoer. Alleen bier.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:16:58 #135
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_154893286
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:17 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Als de organisatie er niet voor kiest om bij de verkoop al structureel zwarthandel tegen te gaan, vind ik dat ze achteraf niet moeten klagen.

Dat gezegd zijnde.. Heb ik niet een supergroot probleem met zwarthandelaren. Zij bieden iets aan en aan jou de keuze om meer te betalen. Doorverkopen (vraag & aanbod) wordt bijna overal geaccepteerd, dus waarom bij events niet. Alleen als iets instant uitverkoopt en er bots 8 tickets tegelijk kopen en zo de verkoop verpesten, is het wel vervelend maar dat ligt ook mede aan de organisatie dan.
Ik heb er een heel groot probleem mee. Ze bieden geen dienst, ze kopen kaarten voor je neus weg om daar zonder prestatie dik aan te verdienen over de rug van fans. Van mij mag het direct illegaal worden.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:17:18 #136
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_154893295
Nedap bandje binnen :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_154893309
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:45 schreef Gaijin het volgende:
Hoe vervoeren jullie je druks? (en dan bedoel ik niet wiet/hasj :P ) :@ onderbroekcapriolen?
Gewoon in het muntenvakje van mijn portemonnee. Nooit problemen gehad.
Hello, my name is Oliver
pi_154893401
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:17
schreef richolio het volgende:

Nedap bandje binnen :P
Ik zal straks ook eens kijken.

Vorig jaar met Nedap de fastlane ( _O_ ) gebruikt, die er dit jaar niet is. Jammer, maar begrijpelijk.
hey ik ben tim
pi_154893452
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:22 schreef tim-elzinga het volgende:

[..]

Ik zal straks ook eens kijken.

Vorig jaar met Nedap de fastlane ( _O_ ) gebruikt, die er dit jaar niet is. Jammer, maar begrijpelijk.
Wat vind je daar begrijpelijk aan?

Volgens mij gaf dat ding geen problemen vorig jaar... dus ik vind het gewoon heel jammer dat er geen fastlane is.
pi_154895140
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:24 schreef WpuntNL het volgende:

[..]

Wat vind je daar begrijpelijk aan?

Volgens mij gaf dat ding geen problemen vorig jaar... dus ik vind het gewoon heel jammer dat er geen fastlane is.
Omdat je dit jaar misschien toch wat vlugger binnen bent ivm de kaartverkoop?
pi_154895180
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:34 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Omdat je dit jaar misschien toch wat vlugger binnen bent ivm de kaartverkoop?
Ik gok dat het donderdag net zo druk aanvoelt als anders eigenlijk :)

Wij komen traditiegetrouw om 21.00 pas, dikke prima dan altijd ;)
pi_154895337
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:34 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Omdat je dit jaar misschien toch wat vlugger binnen bent ivm de kaartverkoop?
mjah... nah... ik denk dat er donderdag om 12 uur gewoon weer 10.000 man voor de deur staat te hannessen hoor. Ik denk dat het inderdaad net zo druk aanvoelt als altijd.

Daarnaast vraag ik me af of het inderdaad zo rustig gaat worden. De weersverwachtingen zijn prima. De line-up is helemaal niet zo heel beroerd. Het festival heeft nog altijd last van negatieve publiciteit (en hype-loosheid).

Maar goed... zo rustig voelde 2003 helemaal niet.
pi_154895940
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:41 schreef WpuntNL het volgende:

Maar goed... zo rustig voelde 2003 helemaal niet.
Ik vergelijking met het jaar ervoor toch echt wel
pi_154896052
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ik vergelijking met het jaar ervoor toch echt wel
Ik weet het eigenlijk niet goed meer... 2002 was een mooi jaar met heel veel Smirnoff ICE en Underworld en 2003 is niet blijven hangen... anders dan dat ik er wel was.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:07:45 #145
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_154896074
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:41 schreef WpuntNL het volgende:

[..]

Daarnaast vraag ik me af of het inderdaad zo rustig gaat worden. De weersverwachtingen zijn prima. De line-up is helemaal niet zo heel beroerd. Het festival heeft nog altijd last van negatieve publiciteit (en hype-loosheid).
Ben heel benieuwd wat voor invloed het weer gaat hebben inderdaad. Of een mooie weersverwachting betekent dat er ineens nog 5000 kaarten doorheen gejast worden.
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
pi_154896098
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:07 schreef Rob_Gordon het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd wat voor invloed het weer gaat hebben inderdaad. Of een mooie weersverwachting betekent dat er ineens nog 5000 kaarten doorheen gejast worden.
Zou me niks verbazen.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:35:30 #147
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_154896814
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:34 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat vind je daar begrijpelijk aan? Volgens mij gaf dat ding geen problemen vorig jaar... dus ik vind het gewoon heel jammer dat er geen fastlane is.
Dat verschil ga je op de piekuren echt niet merken hoor. Lijkt erop alsof mensen hier denken dat het half leeg gaat zijn.

Ik denk sowieso dat er nog wel tegen de 50.000 bezoekers gaan komen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_154896931
Dit jaar voor het eerst pas donderdagavond naar Biddinghuizen (beter dan de vrijdagmiddag van vorig jaar), ben benieuwd hoe druk het zal zijn bij de ingang.. Gelukkig staat mn tent dan al wel :+
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:43:54 #149
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_154897045
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:39 schreef Sino_Ganti het volgende:
Dit jaar voor het eerst pas donderdagavond naar Biddinghuizen (beter dan de vrijdagmiddag van vorig jaar), ben benieuwd hoe druk het zal zijn bij de ingang.. Gelukkig staat mn tent dan al wel :+
Donderdagavond loop je meestal zo door, anders max 10 minuten wachten.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_154897067
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:39 schreef Sino_Ganti het volgende:
Dit jaar voor het eerst pas donderdagavond naar Biddinghuizen (beter dan de vrijdagmiddag van vorig jaar), ben benieuwd hoe druk het zal zijn bij de ingang.. Gelukkig staat mn tent dan al wel :+
Ligt er een beetje aan hoe laat donderdagavond je aankomt. Meestal valt het vanaf een uur of 19.00 wel mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')