abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 2 augustus 2015 @ 10:32:42 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154837205
Hallo,

Sinds 1,5 jaar hebben we in onze badkamer een tweetal Grohe Grohtherm 2000 thermostaatkranen; één bij het bad en één bij de douche. Nu geeft de kraan in de douche van de één op de andere dag nauwelijks warm water meer. Je moet de thermostaatkraan steeds hoger zetten om warm water te kunnen krijgen waar je redelijk onder douchen kunt

Dit is de kraan in kwestie ;)



Alle andere aftap punten in huishebben dat probleem niet; als je daar de kraan op standje heet zet dan krijg je ook echt bloedheet water.
Kortom het probleem ligt niet aan onze de cv-ketel oid.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak zou kunnen zijn en of dit zelf op te lossen is ? Het is eigenlijk wel schandalig dat je een klein kapitaal aan kranen uitgeeft en na 1,5 jaar zoiets al niet meer goed functioneert :')
pi_154837260
Klinkt als een vervuilde cartridge vonk. Misschien wat rommel in het leidingwerk.

Makkelijkste is deze te demonteren en inspecteren denk ik.

Anders wordt het garantie.

Water eraf, knop eraf, cartridge eruit draaien.
Laat die handjes wapperen!
pi_154837266
Heb je het bonnetje nog want je hebt 5 jaar garantie
http://www.grohe.nl/nl_nl/onze-service/garantie-overzicht.html
  zondag 2 augustus 2015 @ 10:37:39 #4
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_154837269
Bijna altijd ligt het aan kalk in de thermostaat binnenin de kraan. Als je deze verwijdert en in een bakje azijn legt, is het probleem vrijwel zeker voor een poos weer opgelost. Succes.
pi_154837284
Hier laatst het probleem precies andersom gehad: de kraan (7 jaar oud) kon alleen maar steeds heter water geven, op een gegeven moment was het niet meer comfortabel douchen :P halfjaar geleden al eens ontkalkt, nu weer gedaan, dat was het probleem niet. Uiteindelijk nieuwe thermostaat besteld voor 5-6 tientjes en hij werkt nu weer naar behoren. Ik raad dus aan om ook de thermostaat te vervangen (verkrijgen via garantie) als ontkalken niet werkt en er geen kalk/aanslag zit op de filtertjes.
pi_154837286
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:37 schreef hoas het volgende:
Heb je het bonnetje nog want je hebt 5 jaar garantie
http://www.grohe.nl/nl_nl/onze-service/garantie-overzicht.html
Contact zoeken met de service contact van Grohé. Tijdelijk even een budget kraantje monteren. Opsturen en afwachten.
Jeroentje.
  Moderator zondag 2 augustus 2015 @ 10:40:38 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154837288
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:37 schreef FF_Serieus het volgende:
Bijna altijd ligt het aan kalk in de thermostaat binnenin de kraan. Als je deze verwijdert en in een bakje azijn legt, is het probleem vrijwel zeker voor een poos weer opgelost. Succes.
Hoe krijg je zoiets open dan ? Het klinkt zo makkelijk; maar ik heb zeg maar echt geen flauw idee
Ik neem aan dat de hele kraan er dan af moet ? :?

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:36 schreef Gieliovd het volgende:
Klinkt als een vervuilde cartridge vonk. Misschien wat rommel in het leidingwerk.

Makkelijkste is deze te demonteren en inspecteren denk ik.

Anders wordt het garantie.

Water eraf, knop eraf, cartridge eruit draaien.
Zijn daar handleidingen voor ?

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:37 schreef hoas het volgende:
Heb je het bonnetje nog want je hebt 5 jaar garantie
http://www.grohe.nl/nl_nl/onze-service/garantie-overzicht.html
Vast wel ergens :@
pi_154837303
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe krijg je zoiets open dan ? Het klinkt zo makkelijk; maar ik heb zeg maar echt geen flauw idee
Ik neem aan dat de hele kraan er dan af moet ? :?

[..]

Zijn daar handleidingen voor ?

[..]

Vast wel ergens :@
Openen met een speciale sleutel maatje 32 volgens mij. Maar blijf er lekker af en ga voor de garantie. Als het fout gaat dan kan je een nieuwe kraan kopen.
Jeroentje.
pi_154837321
Als je Google zoekt op grohtherm 2000 cartridge dan regent het relevante hits. YouTube filmpjes ook.

Edit: als je garantie hiermee in geding komt zou ik inderdaad naar Jeroen luisteren.
Laat die handjes wapperen!
pi_154837323
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe krijg je zoiets open dan ? Het klinkt zo makkelijk; maar ik heb zeg maar echt geen flauw idee
Ik neem aan dat de hele kraan er dan af moet ? :?

[..]

Zijn daar handleidingen voor ?

[..]

Vast wel ergens :@
Tijd dat cv-boer bij vonkenboer op de koffie gaat
pi_154837331
Oh en met die bonnetjes, dat is hier het zelfde verhaal, TE goed opgeborgen.
  Moderator zondag 2 augustus 2015 @ 10:45:34 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154837336
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:40 schreef jpajs het volgende:

[..]

Contact zoeken met de service contact van Grohé. Tijdelijk even een budget kraantje monteren. Opsturen en afwachten.
Dat zou mijn laatste optie zijn; vind het wel knap waardeloos als je kijkt wat zo'n kraan kost :')
En hoelang ze dan zonder gezeik meegaan. 8)7
pi_154837350
Het is niet zo heel lastig. Eerst je water afsluiten in de meterkast. Op de thermostaatknop (zit als het goed is) een klepje die je er zo af kan wikken met een schroevendraaier, daar zit een schroef onder. Als je die losschroeft, kan de knop eraf. Je kijkt dan direct tegen het thermostaat element die vastzit met een ring. Die ring kan je losschroeven met een flinke tang, en dan schuif je de thermostaat er zo uit. Dit is ook wel te zien in een youtube filmpje :)
  Moderator zondag 2 augustus 2015 @ 10:51:10 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154837379
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:44 schreef hoas het volgende:

[..]

Tijd dat cv-boer bij vonkenboer op de koffie gaat
Hehe, zodra er water bij komt kijken ben ik toch altijd wat huiverig :P :D
  zondag 2 augustus 2015 @ 10:59:56 #15
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154837448
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hehe, zodra er water bij komt kijken ben ik toch altijd wat huiverig :P :D
Ik heb daar ooit eens uitleg over gegeven. Even zoeken Vonk, als modje had je dat onderhand moeten weten :P Alstu: K&W / ontkalkingsmiddel thermostaatkraan grohe
Share your talent, move the world.
  zondag 2 augustus 2015 @ 11:03:42 #16
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154837499
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hehe, zodra er water bij komt kijken ben ik toch altijd wat huiverig :P :D
Dat heb ik met stroom :D
Share your talent, move the world.
pi_154837547
quote:
10s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:59 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik heb daar ooit eens uitleg over gegeven. Even zoeken Vonk, als modje had je dat onderhand moeten weten :P Alstu: K&W / ontkalkingsmiddel thermostaatkraan grohe
Natuurlijk heel leuk, maar daar betaal je natuurlijk niet zoveel geld voor, of zie ik het nu verkeerd?
  zondag 2 augustus 2015 @ 11:07:58 #18
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154837555
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:45 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat zou mijn laatste optie zijn; vind het wel knap waardeloos als je kijkt wat zo'n kraan kost :')
En hoelang ze dan zonder gezeik meegaan. 8)7
In jouw geval is alles nieuw aangelegd, wellicht is er tijdens de installatie van het leidingwerk wat gruis in gekomen, daar kan de kraan niks aan doen natuurlijk. Daarnaast wordt de temperatuur geregeld door een waspatroon, dit is een mechanisch iets wat na verloop van tijd een afwijking geeft. Tevens zit er bij de aansluiting van je kraan op de muur een een zeefje, wellicht dat deze dicht zit. Ik zou daar eerst eens na kijken. :)
Share your talent, move the world.
  zondag 2 augustus 2015 @ 11:12:28 #19
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154837598
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:07 schreef hoas het volgende:

[..]

Natuurlijk heel leuk, maar daar betaal je natuurlijk niet zoveel geld voor, of zie ik het nu verkeerd?
Dat zie je verkeerd. Door externe invloeden kan je kraan vervuilen, denk hierbij aan gruis in je leidingwerk of kalk. Geen enkele kraan is onderhoudsvrij en zelfreinigend zijn ze ook niet. Ik heb een nieuwbouw woning, erg mooi natuurlijk, maar een jaar na dato hetzelfde probleem als Vonk. Kraan eraf gehaald, zat er behoorlijk wat rotzooi in. Boel schoongemaakt, gemonteerd en afgesteld. Is gewoon normaal onderhoud.
Share your talent, move the world.
pi_154838075
Mooi dus k lul niet helemaal uit mn nek 8-)
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zondag 2 augustus 2015 @ 11:52:31 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_154838117
Zie je ook vaak wanneer er een nieuwe cv-ketel opgehangen wordt. Drukt alle kalk en weet ik wat uit de leidingen in de zeefjes van de thermostaatkranen. En als die er dan niet zitten. *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 2 augustus 2015 @ 12:05:25 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154838252
quote:
10s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:12 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Door externe invloeden kan je kraan vervuilen, denk hierbij aan gruis in je leidingwerk of kalk. Geen enkele kraan is onderhoudsvrij en zelfreinigend zijn ze ook niet. Ik heb een nieuwbouw woning, erg mooi natuurlijk, maar een jaar na dato hetzelfde probleem als Vonk. Kraan eraf gehaald, zat er behoorlijk wat rotzooi in. Boel schoongemaakt, gemonteerd en afgesteld. Is gewoon normaal onderhoud.
Eigenlijk belachelijk dat zoiets normaal onderhoud is :@; nu ben ik nog redelijk handig, maar was ik nu een complete leek met twee linkerhanden dan moet je dus een dure loodgieter langs laten komen :+
  PR/Manusje van alles zondag 2 augustus 2015 @ 12:10:15 #23
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_154838291
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Eigenlijk belachelijk dat zoiets normaal onderhoud is :@; nu ben ik nog redelijk handig, maar was ik nu een complete leek met twee linkerhanden dan moet je dus een dure loodgieter langs laten komen :+
Neem een huurwoning met een serviceabonnement.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 2 augustus 2015 @ 12:27:56 #24
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154838516
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Eigenlijk belachelijk dat zoiets normaal onderhoud is :@; nu ben ik nog redelijk handig, maar was ik nu een complete leek met twee linkerhanden dan moet je dus een dure loodgieter langs laten komen :+
Ja, sorry, ik ga geen droog brood eten :P dankzij mensen met 2 linker handen kan jij je hypotheek elke maand betalen. :)
Share your talent, move the world.
  zondag 2 augustus 2015 @ 12:28:31 #25
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154838523
quote:
10s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Neem een huurwoning met een serviceabonnement.
Kan ook. Ben je overal van af.
Share your talent, move the world.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')