Denk dat je hier wel iets aan hebt:quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:56 schreef James-Hetfield het volgende:
Ik lees bij verschillende fietsen over verschillende crankstellen.
De een spreekt over dubbel, de ander over triple en de volgende weer over compact.
Nu ben ik op zoek naar een leuke beginnersfiets om te beginnen met wielrennen en ben van plan te gaan fietsen in Twente in de omgeving van de Holterberg en Lemmelerberg.
Welk crankstel is dan geschikter?
De verschillen worden mij niet geheel duidelijk, wat waarschijnlijk komt door mijn gebrek aan kennis en ervaring hierin.
Kan iemand mij e.e.a verduidelijken?
Super, thnx. Nette duidelijke uitleg.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:32 schreef Yankee het volgende:
[..]
Denk dat je hier wel iets aan hebt:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=7330
Daar aan toegevoegd dat de triple toch wel een beetje op zijn retour is, vooral omdat de nieuwere groepen achter tegenwoordig tot 30 of zelfs 32 aan kunnen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:36 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Super, thnx. Nette duidelijke uitleg.
Dat op z'n retour zijn van een triple is gebaseerd op een foutief gebruik van een triple in deze regio's. De triple werd gezien als een dubbel met een extra reddingsblad. Gebruikte je de triple anders dan heeft ie nog altijd zin. Een triple dient er dan voor om zowel in de bergen als in het vlakke altijd een juiste opeenvolgende lijn aan versnellingen te hebben zonder veel dubbel te moeten shiften zoals nu zal moeten bij een compact. Ik zie nog altijd nut voor een triple, mijn volgende nieuwe fiets zal er dan ook een hebben.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Daar aan toegevoegd dat de triple toch wel een beetje op zijn retour is, vooral omdat de nieuwere groepen achter tegenwoordig tot 30 of zelfs 32 aan kunnen.
Klopt, maar ja, de triple heeft ook wel een image-probleem bij vooral de jongere fietsers natuurlijk.quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat op z'n retour zijn van een triple is gebaseerd op een foutief gebruik van een triple in deze regio's. De triple werd gezien als een dubbel met een extra reddingsblad. Gebruikte je de triple anders dan heeft ie nog altijd zin. Een triple dient er dan voor om zowel in de bergen als in het vlakke altijd een juiste opeenvolgende lijn aan versnellingen te hebben zonder veel dubbel te moeten shiften zoals nu zal moeten bij een compact. Ik zie nog altijd nut voor een triple, mijn volgende nieuwe fiets zal er dan ook een hebben.
Voor dat geld kan je veel beter tweedehands kopen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:00 schreef Morendo het volgende:
http://www.decathlon.nl/C-409898-racefietsen
Hoe goed zijn deze fietsen, en dan vooral die van 350-600 Euro?
Met wel meer risico's natuurlijk. Iemand ervaring met deze fietsen?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:04 schreef ratatat het volgende:
[..]
Voor dat geld kan je veel beter tweedehands kopen.
Ervaring niet, een mening wel:quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Met wel meer risico's natuurlijk. Iemand ervaring met deze fietsen?
deze zou ik lekker laten voor wat hij is, sora is een van de minste afmontages van shimano en gaat geen jaren mee.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:27 schreef Morendo het volgende:
Veel dank voor beide antwoorden.
Ik heb dit gevonden op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl(...)reviousPage=lr&pos=1
Hoe denken jullie over deze fiets? Bovendien: het is echt mijn bedoeling om een a twee keer per week een ontspannen tochtje te maken. Het is puur recreatief.
58 is groot. Ik rij zelf rond met 54 en ben 184quote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:50 schreef Morendo het volgende:
Ik ben 1.83m, dus dan zou ik een fiets met een framemaat van 58/59 moeten hebben?
De fiets die jij linkt heb ik toevallig net gezien cafca, maar daar zou ik dus te klein voor zijn.
Via marktplaats kun je ook sorteren op merken. Welke merken zijn eigenlijk aanraders en afknappers?
54 sloping frame dan?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
58 is groot. Ik rij zelf rond met 54 en ben 184
Ik heb daar wat op gegoogled en blijkbaar speelt je binnenbeenlengte ook een rol, of misschien wel de rol.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
58 is groot. Ik rij zelf rond met 54 en ben 184
Merk is één ding, wat vaak belangrijker is is de afmontage (schakel- en remmengroep)quote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:50 schreef Morendo het volgende:
Ik ben 1.83m, dus dan zou ik een fiets met een framemaat van 58/59 moeten hebben?
De fiets die jij linkt heb ik toevallig net gezien cafca, maar daar zou ik dus te klein voor zijn.
Via marktplaats kun je ook sorteren op merken. Welke merken zijn eigenlijk aanraders en afknappers?
Koga Miyata zijn prima framesquote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb daar wat op gegoogled en blijkbaar speelt je binnenbeenlengte ook een rol, of misschien wel de rol.
Maar een merk als Koga Miyata, kun je dat per definitie overslaan?
Da's dan wel weer een serieus oude fiets, ik denk zo'n 25 jaar oud, stalen frame. Zou ik niet doen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:46 schreef Morendo het volgende:
Gazelle Tour de l' Avenir Reynolds frame 14 Speed
¤ 175,00
http://link.marktplaats.nl/m1055279597
ook heel erg oudquote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:01 schreef Morendo het volgende:
En zoiets dan:
Gazelle Champion Mondial AA parelmoer met Dura-Ace
¤ 250,00
http://link.marktplaats.nl/m1049118766
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |