abonnement Unibet Coolblue
pi_163033455
Hoe vast moeten je schoenen eigenlijk zitten als je ingeklikt bent in je pedalen? Ik kan ze nu best een beetje heen en weer bewegen zonder uit te schieten? Moet dat niet wat strakker? En zo ja waar draai ik dat strakker aan?

Mijn plaatjes zijn wel aan vervanging toe dus mogelijk dat het daar aan ligt?
  woensdag 15 juni 2016 @ 16:26:19 #227
545 dop
:copyright: dop
pi_163035493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:08 schreef Stansfield het volgende:
Hoe vast moeten je schoenen eigenlijk zitten als je ingeklikt bent in je pedalen? Ik kan ze nu best een beetje heen en weer bewegen zonder uit te schieten? Moet dat niet wat strakker? En zo ja waar draai ik dat strakker aan?

Mijn plaatjes zijn wel aan vervanging toe dus mogelijk dat het daar aan ligt?
wat voor klik systeem ?
de meeste race systemen hebben verschillende soorten plaatjes met veel of weinig speling.
versleten platen geven altijd extra speling.

er is geen goed of fout , sommige mensen willen geen speling andere hebben juist graag wat bewegingsvrijheid.
je moet natuurlijk niet uitklikken als je flink aanzet, of op een onverwacht moment , maar verder moet het zo zijn als jij wenst.

shimano plaatjes hebben rood 0º speling, blauw 2º ,en geel 6º
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_163035812
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:26 schreef dop het volgende:

[..]

wat voor klik systeem ?
de meeste race systemen hebben verschillende soorten plaatjes met veel of weinig speling.
versleten platen geven altijd extra speling.

er is geen goed of fout , sommige mensen willen geen speling andere hebben juist graag wat bewegingsvrijheid.
je moet natuurlijk niet uitklikken als je flink aanzet, of op een onverwacht moment , maar verder moet het zo zijn als jij wenst.

shimano plaatjes hebben rood 0º speling, blauw 2º ,en geel 6º
Ik heb gele shimano SPD SL plaatjes.
http://www.bikeshoe4u.nl/(...)d-sl-schoenplaatjes/

Dus al met de meeste speling en dan nog wat versleten geeft nog meer speling.

Wat is aan te raden dan? gele of toch een stukje strakker voor blauw gaan? Geel zat standaard bij mijn fiets en schoenen destijds.
  woensdag 15 juni 2016 @ 16:45:05 #229
545 dop
:copyright: dop
pi_163035982
ik ben prima tevreden met geel.
is lastig om voor een ander te bepalen , maar keer blauw proberen kan geen kwaad weet je gelijk het verschil.

als nadeel zou je kunnen zeggen dat minder speling iets meer risico dat je voet/knie gefixeerd word in een verkeerde positie. maar als je afstelling verder goed is en het goed voelt zou dat wel los moeten lopen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_163039330
Geel zijn vergelijkbaar met de rode Look plaatjes, toch?

Werkt bij mij prima. Per ongeluk uitklikken gebeurt alleen met écht versleten plaatjes.
  woensdag 15 juni 2016 @ 19:02:01 #231
545 dop
:copyright: dop
pi_163039521
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 18:56 schreef cafca het volgende:
Geel zijn vergelijkbaar met de rode Look plaatjes, toch?

Werkt bij mij prima. Per ongeluk uitklikken gebeurt alleen met écht versleten plaatjes.
klopt verhoudingen liggen net anders maar andere plaatjes voelen ook anders
ik heb ook met look gereden en vind die wat gevoeliger voor slijtage.
shimano loopt iets makkelijker, maar eigenlijk moet je dat natuurlijk zo min mogelijk doen er mee

bij look is het,
zwart 0
grijs 4.5
rood 9
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_163040087
Mwah, ik doe makkelijk twee seizoenen (10.000km) met een setje plaatjes, en dan is er eigenlijk pas één versleten
pi_163041007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:45 schreef dop het volgende:
ik ben prima tevreden met geel.
is lastig om voor een ander te bepalen , maar keer blauw proberen kan geen kwaad weet je gelijk het verschil.

als nadeel zou je kunnen zeggen dat minder speling iets meer risico dat je voet/knie gefixeerd word in een verkeerde positie. maar als je afstelling verder goed is en het goed voelt zou dat wel los moeten lopen
Ik heb pas een voetmeting gedaan en nieuwe schoenen besteld. En daar wordt dus ook plaatjes onder gezet om de stand van mijn voeten te corrigeren. Dus daar wil ik ook gelijk nieuwe plaatjes bij bestellen. Dus ik denk dat ik dan een keer voor blauw ga. Vind dat wel lekker een vast gevoel.
pi_163273281
Ik wil naast de MTB er een racefiets bij hebben. Het gaat mijn eerste racefiets worden.
Zat te denken aan een 105 afmontage om mee te starten met een prijs van rond de ¤500/600, maar ik zag deze Trek fiets met Tiagra afmontage. Lijkt mij een nette fiets, waarschijnlijk wel ketting vervangen. Ik zat te denken om max ¤300 voor deze Trek te bieden, maar twijfel erover.

Vraag: Beter even wachten op een mooie 105 en iets meer betalen of is Tiagra degelijk genoeg. En wat vinden van de fiets in de advertentie (onderhoud/kwaliteit/etc).

Trek 1.5 2014 maat 54 Tiagra

Edit:
Ik had ook deze 105 Bulls gezien. Als ik die voor ¤600 kan krijgen is het dan een goede koop?

Bulls Harrier 52 cm 105

[ Bericht 20% gewijzigd door Barbewire op 24-06-2016 19:36:16 ]
  vrijdag 24 juni 2016 @ 19:50:53 #235
545 dop
:copyright: dop
pi_163273692
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:29 schreef Barbewire het volgende:
Ik wil naast de MTB er een racefiets bij hebben. Het gaat mijn eerste racefiets worden.
Zat te denken aan een 105 afmontage om mee te starten met een prijs van rond de ¤500/600, maar ik zag deze Trek fiets met Tiagra afmontage. Lijkt mij een nette fiets, waarschijnlijk wel ketting vervangen. Ik zat te denken om max ¤300 voor deze Trek te bieden, maar twijfel erover.

Vraag: Beter even wachten op een mooie 105 en iets meer betalen of is Tiagra degelijk genoeg. En wat vinden van de fiets in de advertentie (onderhoud/kwaliteit/etc).

Trek 1.5 2014 maat 54 Tiagra

Edit:
Ik had ook deze 105 Bulls gezien. Als ik die voor ¤600 kan krijgen is het dan een goede koop?

Bulls Harrier 52 cm 105
ga van beide fietsen niet op tafel staan dansen.
maar hoe groot ben je want je plaats twee verschillende maten 52 en 54
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_163273794
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:50 schreef dop het volgende:

[..]

ga van beide fietsen niet op tafel staan dansen.
maar hoe groot ben je want je plaats twee verschillende maten 52 en 54
174 cm. Als het goed is moet ik framemaat 54cm hebben. Zou 52cm dan alweer te klein zijn?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 20:00:17 #237
545 dop
:copyright: dop
pi_163273852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:56 schreef Barbewire het volgende:

[..]

174 cm. Als het goed is moet ik framemaat 54cm hebben. Zou 52cm dan alweer te klein zijn?
even goed naar kijken maar zou op het eerste gezicht zeggen dat het te klein is
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_163273892
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:56 schreef Barbewire het volgende:

[..]

174 cm. Als het goed is moet ik framemaat 54cm hebben. Zou 52cm dan alweer te klein zijn?
Verschilt ook per type fiets. Voor zover ik weet zijn Treks in verhouding redelijk lang, zou zomaar kunnen dat die trek 4-5cm langer is dan die Cube. Dat scheelt echt wel een stuk!
pi_163274204
Dan laat ik ze eerst links liggen en zoek ik naar een goede 105 afmontage met framemaat 54. Ik zal binnenkort nog wel een paar MP advertenties plaatsen om te zien wat jullie er van vinden.
pi_163274506
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:17 schreef Barbewire het volgende:
Dan laat ik ze eerst links liggen en zoek ik naar een goede 105 afmontage met framemaat 54. Ik zal binnenkort nog wel een paar MP advertenties plaatsen om te zien wat jullie er van vinden.
Op zich is 300 voor die trek niet veel. Als je hem daarvoor kunt krijgen is het op zich een mooie beginnersfiets. Kun je ff doorsparen en over een jaar of twee wat beters kopen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 21:22:22 #241
545 dop
:copyright: dop
pi_163275787
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:02 schreef cafca het volgende:

[..]

Verschilt ook per type fiets. Voor zover ik weet zijn Treks in verhouding redelijk lang, zou zomaar kunnen dat die trek 4-5cm langer is dan die Cube. Dat scheelt echt wel een stuk!
bulls

deze trek en bulls zitten niet ver uit elkaar in geo binnen de zelfde frame maat
gaat om mm niet om cm

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 24-06-2016 21:31:05 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_163283105
Hallo, ik kan mijn vraag hier denk ik ook wel stellen. Ze hebben bij hopmans een leuke ultegra aanbieding. Alleen de cranklengte is 172,5 mm. Ik fiets momenteel ook met 172,5 maar dat was een standaard fabriekfiets. Nadat ik mijn binnenbeen lengte opgemeten had kwam ik uit op een cranklengte van 180. Dat lijkt me wel heel erg lang en bijna niet verkrijgbaar. Dus ik wil naar een 175 mm. Is het verschil tussen de 175.2 en 175 zo groot om die aanbieding te laten liggen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Najieto op 25-06-2016 09:24:35 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 09:18:20 #243
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_163283343
Alles kan, maar optimaal zal het niet zijn. *O*
.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 09:36:02 #244
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_163283482
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:18 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat een klassieke fiets een stuk historie is, een stuk fietshistorie. Een deel van die historie wordt verteld door de kleur en de tostand van de lak. Als je dat alles weghaalt en vervangt door iets nieuws verlies je die persoonlijke historie van de fiets.
In kringen van liefhebbers van klassieke fietsen is een opnieuwe gespoten fiets beduidend minder waard dan een fiets met een beschadigde maar bijgewerkte lak. Gewoon omdat de historie verloren is gegaan.
In Fixie kringen is het nogal gebruikelijk om nog een slag verder te gaan en allerhande delen van het frame (derailleuroogje, commandeurnokken) er af te flexen. Op die manier is de conversie naar fixed nooit meer ongedaan te maken. Zeker omdat veel fixierijders fixie rijden omdat het in is, gewoon omdat hipsters het doen. Op het moment dat wat anders in de mode is zullen die omgebouwde en verknalde frames gedumpt worden. Dat is dus een vernieling van cultuurgoed (een goed frame is cultuurgoed). Een fiets is geen stuk staal, zeker een beter frame is een stuk wielergeschiedenis.

Een aantal jaar geleden mocht ik een klassieke fiets overkopen van een oude weduwe. Voor een zacht prijsje want het geld was niet belangrijk. Veel belangrijker was de belofte om de fiets goed te gebruiken. En daar heb ik mij aan gehouden, deze fiets heeft inmiddels 3 grote evenementen meegemaakt in Rusland, Oezbekistan en Frankrijk. Het Franse evenement bestaat sinds 1891.

Ook al staat een frame me in de weg, ik zal het niet overdoen aan iemand die het gaat vernaggelen door het over te spuiten in een fantasiekleur. Dan geef ik het liever nog gratis weg aan iemand die het wil opbouwen tot een fatsoenlijke fiets en er weer een stuk historie aan wil teruggeven.
_O_ :D
pi_163287236
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 08:42 schreef Najieto het volgende:
Hallo, ik kan mijn vraag hier denk ik ook wel stellen. Ze hebben bij hopmans een leuke ultegra aanbieding. Alleen de cranklengte is 172,5 mm. Ik fiets momenteel ook met 172,5 maar dat was een standaard fabriekfiets. Nadat ik mijn binnenbeen lengte opgemeten had kwam ik uit op een cranklengte van 180. Dat lijkt me wel heel erg lang en bijna niet verkrijgbaar. Dus ik wil naar een 175 mm. Is het verschil tussen de 175.2 en 175 zo groot om die aanbieding te laten liggen?
Ik ben vorig jaar overgestapt van 170 naar 172,5 en dat is inderdaad een wereld van verschil.
pi_163298501
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:59 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar overgestapt van 170 naar 172,5 en dat is inderdaad een wereld van verschil.
Ik ben toch maar voor een 105 upgrade gegaan en een 175 mm crank. Alleen ik krijg mn oude pedalen niet los van de oude crank. Morgen op stap voor een nieuwe paar dus.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 16:14:12 #247
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163369990
Na lang wikken en wegen ga ik een van beide fietsen aanschaffen:

De BMC Teammachine SLR03 Ultegra:

https://www.mantel.com/bm(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0MQ==

Of de Giant TCR Advanced 1:

https://www.mantel.com/gi(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0Nw==

Ik kan echter geen keuze maken. Het prijsverschil is niet heel groot. 1499,- om 1639,-. De Ultegra groep is hetzelfde. De wielen die er onder liggen lijken mij ook hetzelfde qua kwaliteit (?). Het verschil zou hem dan in het frame moeten zitten. De verkoper geeft aan dat het frame van de Giant wat verder doorontwikkeld is. Het frame van de Giant is volgens mij ook wat lichter dan die van de BMC. Echter vind ik de BMC weer wat mooier qua uiterlijk.

Kunnen jullie helpen met mijn keuze? Graag met een onderbouwde mening.
pi_163371084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:14 schreef Sunri5e het volgende:
Na lang wikken en wegen ga ik een van beide fietsen aanschaffen:

De BMC Teammachine SLR03 Ultegra:

https://www.mantel.com/bm(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0MQ==

Of de Giant TCR Advanced 1:

https://www.mantel.com/gi(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0Nw==

Ik kan echter geen keuze maken. Het prijsverschil is niet heel groot. 1499,- om 1639,-. De Ultegra groep is hetzelfde. De wielen die er onder liggen lijken mij ook hetzelfde qua kwaliteit (?). Het verschil zou hem dan in het frame moeten zitten. De verkoper geeft aan dat het frame van de Giant wat verder doorontwikkeld is. Het frame van de Giant is volgens mij ook wat lichter dan die van de BMC. Echter vind ik de BMC weer wat mooier qua uiterlijk.

Kunnen jullie helpen met mijn keuze? Graag met een onderbouwde mening.
Koop de fiets die je het mooiste vindt / waar je het beste gevoel bij hebt.
pi_163371284
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 16:14 schreef Sunri5e het volgende:
Na lang wikken en wegen ga ik een van beide fietsen aanschaffen:

De BMC Teammachine SLR03 Ultegra:

https://www.mantel.com/bm(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0MQ==

Of de Giant TCR Advanced 1:

https://www.mantel.com/gi(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0Nw==

Ik kan echter geen keuze maken. Het prijsverschil is niet heel groot. 1499,- om 1639,-. De Ultegra groep is hetzelfde. De wielen die er onder liggen lijken mij ook hetzelfde qua kwaliteit (?). Het verschil zou hem dan in het frame moeten zitten. De verkoper geeft aan dat het frame van de Giant wat verder doorontwikkeld is. Het frame van de Giant is volgens mij ook wat lichter dan die van de BMC. Echter vind ik de BMC weer wat mooier qua uiterlijk.

Kunnen jullie helpen met mijn keuze? Graag met een onderbouwde mening.
1100 korting :o
  dinsdag 28 juni 2016 @ 17:52:06 #250
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163372079
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:11 schreef Leonos het volgende:

[..]

1100 korting :o
Op de adviesprijs he. Dat moet je met een korreltje zout nemen die korting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')