SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Los!
Sanremo?quote:Op zondag 2 augustus 2015 00:38 schreef DrNick het volgende:
[..]
Welke is tof? Heb er laatst een van Castelli gepast, maar vond die niet helemaal fijn zitten.
Geloof het wel ja.quote:Op zondag 2 augustus 2015 07:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Sanremo?
Vind het niet anders zitten dan normale broek en shirt, geeft zelfs minder druk op je schouders
2015 is vooral goed, de 11 speed versiequote:Op maandag 3 augustus 2015 17:51 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb nu een Bulls 600 met Ultegra afmontage (9x3). Jaar of tien oud (?).
Het geld moet ergens aan op, dus ik overweeg een nieuwe (/ jonge tweedehandse) fiets te kopen. Nu valt er op het frame en de wielen genoeg te winnen kan ik me voorstellen, maar ga ik er qua afmontage ook op vooruit als ik 105 koop uit 2013/2014/2015?
Mijn budget ligt rond de 1500-2000 euro.
Meh, triple en de oude 10 speed. Kan je beter voor een 105 carbon fietsje gaan nieuwquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:51 schreef Sloggi het volgende:
Wat denken de heren kenners van zoiets?
http://fb60c189b87341429b(...)wijk%2Fdefault%2Ecss
Volgens mij een aardig setje wielen en Ultegra. Ik kan hem niet vinden in de bicycle blue book.
Met een triple heb ik niet zoveel problemen. Ik wil toch een triple of een compact waarop ik relatief klein kan fietsen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:28 schreef Andyy het volgende:
[..]
Meh, triple en de oude 10 speed. Kan je beter voor een 105 carbon fietsje gaan nieuw
Ga je klimmen dan? Met een compact kan je al hetzelfde bereik hebben als met een triple als je de juiste cassette monteert, dus triples zijn best overbodig. Worden tegenwoordig ook niet meer gemaakt bij sommige groepen omdat er een compact optie beschikbaar is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met een triple heb ik niet zoveel problemen. Ik wil toch een triple of een compact waarop ik relatief klein kan fietsen.
Weet jij meer over het frame van die Koga?
Ja, ik ga klimmen. Ik vind het grote bereik van een triple wel prettig. Bij een compact lever je altijd wel iets in (aan de boven- of onderkant van de verzetten), of is dat niet meer zo tegenwoordig?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:10 schreef Andyy het volgende:
En de nieuwe 11 speed groepen zijn gewoon veel beter dan de oude 10 speeds, daarom raad ik je ook aan om
Voor de "granny gear" hoef je het niet meer te doen tegenwoordig. 34 voorblad van een compact icm bergcassette met 32 of zelfs meer tandjes achter kom je overal wel boven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, ik ga klimmen. Ik vind het grote bereik van een triple wel prettig. Bij een compact lever je altijd wel iets in (aan de boven- of onderkant van de verzetten), of is dat niet meer zo tegenwoordig?
Rijden met een standaard buitenblad en een kleiner binnenblad is dan geen optie? Dan moet je allebei wisselen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voor de "granny gear" hoef je het niet meer te doen tegenwoordig. 34 voorblad van een compact icm bergcassette met 32 of zelfs meer tandjes achter kom je overal wel boven.
Het "probleem" is dat zo'n cassette kut rijdt in nederland omdat de stappen tussen de verschillende versnellingen te groot zijn. Je zal dus regelmatig net te zwaar of net te licht moeten rijden en dan vaak ook nog eens met een scheve ketting. Dit is simpel op te lossen door in Nederland een andere cassette te monteren, maar mocht je dit teveel gedoe vinden is een triple imo nog steeds een goed alternatief.
Je bedoelt 53 als grote blad en 34 klein? Voor een standaard voorderrie is dat verschil te groot inderdaad, de afstand tussen de 2 bladen is te groot om de ketting omhoog te krijgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Rijden met een standaard buitenblad en een kleiner binnenblad is dan geen optie? Dan moet je allebei wisselen?
Ja, dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je bedoelt 53 als grote blad en 34 klein? Voor een standaard voorderrie is dat verschil te groot inderdaad, de afstand tussen de 2 bladen is te groot om de ketting omhoog te krijgen.
Je ziet nu wel vaak zogenaamde "supercompact" wat het beste van compact en standaard zou combineren: 52-36. Ik denk voor veel mensen wel goede oplossing maar vraagt natuurlijk wel net iets meer training.
Racefietsen vanaf zeg maar 2014 begint het echt de standaard te worden, je zal meer moeite moeten doen voor een triple en misschien ook wel voor normale compact of dubbel. Bij bv Canyon kan je zelfs alleen nog maar voor supercompact kiezen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Is zo'n supercompact standaard verkrijgbaar of moet je daarvoor hobbyen? Dat laatste vind ik namelijk veel via google.
Bedankt voor de adviezen overigens, beiden.
Ik heb eens even zitten tellen, en ik heb nu 30 voor 25 achter erop liggen. Daarmee kom ik overal boven, zelfs behoorlijk ongetraind. Dan kom je op 2,52 meter per omwenteling, volgens de verzettentabel op fiets.nl. Dat lijkt me dus een mooi minimum om aan te houden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Racefietsen vanaf zeg maar 2014 begint het echt de standaard te worden, je zal meer moeite moeten doen voor een triple en misschien ook wel voor normale compact of dubbel. Bij bv Canyon kan je zelfs alleen nog maar voor supercompact kiezen.
Het gaat niet optimaal zijn, hebt dan een enorme gatenkaas cassette. Tevens even opletten of je achterderrie het aankan. Voor in Nederland gewoon een 11/23 of 12/25 oid erop zodat alles mooi aansluit.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb eens even zitten tellen, en ik heb nu 30 voor 25 achter erop liggen. Daarmee kom ik overal boven, zelfs behoorlijk ongetraind. Dan kom je op 2,52 meter per omwenteling, volgens de verzettentabel op fiets.nl. Dat lijkt me dus een mooi minimum om aan te houden.
Als je dan verder kijkt in de tabel zie ik dat 36-30 ook op 2,52 uitkomt. Dus zo'n supercompact lijkt me een prima optie als ik het zo bekijk. Misschien is een 36-32 dan ook nog wel een optie. Of levert dat problemen op op het vlakke?
Goed om te weten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 16:45 schreef ratatat het volgende:
[..]
Het gaat niet optimaal zijn, hebt dan een enorme gatenkaas cassette. Tevens even opletten of je achterderrie het aankan. Voor in Nederland gewoon een 11/23 of 12/25 oid erop zodat alles mooi aansluit.
Ik vind van niet eigenlijk.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goed om te weten.
Zijn er trouwens nog rationele redenen te bedenken om voor Campa te kiezen?
schakelt wat anders , en ziet er anders uit.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goed om te weten.
Zijn er trouwens nog rationele redenen te bedenken om voor Campa te kiezen?
Ik vind het niets. Ik ben zelf begonnen met 50/30, die 30 voor levert in combinatie met de op een na kleinste achter nog een redelijk verzet op voor als je het rustig aan doet, bijvoorbeeld omdat je een langere afstand fietst. Zo gauw je wat sneller wil fietsen moet je schakelen naar het grote blad en moet je dus voor achter een flink aantal tandwieltjes terugschakelen om een goede overgang te krijgen. Je zit dus al snel alleen maar op het grote blad te rijden. Met een blad van rond de 40 voor als kleinste blad zijn de lichtste versnellingen waarschijnlijk ook nog licht genoeg om heuvels op te rijden terwijl de overgang soepeler is. Ik zou dus voor een maat van rond de 40 kiezen voor het kleine blad.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb eens even zitten tellen, en ik heb nu 30 voor 25 achter erop liggen. Daarmee kom ik overal boven, zelfs behoorlijk ongetraind. Dan kom je op 2,52 meter per omwenteling, volgens de verzettentabel op fiets.nl. Dat lijkt me dus een mooi minimum om aan te houden.
Als je dan verder kijkt in de tabel zie ik dat 36-30 ook op 2,52 uitkomt. Dus zo'n supercompact lijkt me een prima optie als ik het zo bekijk. Misschien is een 36-32 dan ook nog wel een optie. Of levert dat problemen op op het vlakke?
Als je zegt kroegracert ,ga ik er even van uit dat je een fiets wil die je makkelijk ergens kan neer zetten zonder dat hij gelijk word gestolen.quote:
Met dat budget: 2e hands.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:36 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke racefiets, maat 56.
Nu zit ik af te wegen nieuw/2e hands, voor +- 600-650 euro.
Nu kwam ik wat leuke(re) prijzen tegen op Mantel, die volgens mij vrij laag/strak geprijsd is.
Weet iemand nog een andere winkel die leuke aanbiedingen heeft?
En wat als de Gios en Epic niet afvallen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:47 schreef dop het volgende:
[..]
Als je zegt kroegracert ,ga ik er even van uit dat je een fiets wil die je makkelijk ergens kan neer zetten zonder dat hij gelijk word gestolen.
Dan vallen de epic en de Gios af, niet omdat het geen leuke fietsen zijn , maar juist omdat ze nostalgie hebben en misschien worden aangezien voor iets waardevols , en dus sneller gestolen zullen worden.
zijn eigenlijk ook fietsjes voor een liefhebber die een leuke oldtimer willen hebben.
rih kan mij niet bekoren , de gaint is volgens mij het meest geschikt om in de stad bij de kroeg achter te laten.
Zijn die andere twee niet al verkocht?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef ratatat het volgende:
[..]
En wat als de Gios en Epic niet afvallen?
kwestie van smaak en liefdequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef ratatat het volgende:
[..]
En wat als de Gios en Epic niet afvallen?
Ik heb een destidsTrek nieuw gekocht voor 685. Als je begint kan dat toch prima zo.quote:
klinkt schappelijk , wel een model wat over meerdere jaren is gemaakt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 11:24 schreef emil23 het volgende:
Vanochtend bij de FM een mooie Merida road 905 op de kop getikt. Ultegra afgemonteerd en voorzien van ritchey wielen. Fiets krijgt nog nieuwe bekabeling en cassette voordat ik m kan halen. Een koopje voor ค500 m.i.
Tuurlijk kan dat. Maar of het wijs is? Voor hetzelfde bedrag kun je een hele leuke en betere tweedehands vinden. Die je bovendien zonder al te veel verlies kunt doorverkopen als je na een jaar wat anders wil. Een nieuwe is zodra je hem ophaalt een stuk minder waard.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:10 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik heb een destidsTrek nieuw gekocht voor 685. Als je begint kan dat toch prima zo.
Komt nog wel kleding/schoenen/helm bij natuurlijk.
Dit ja, beter een goede tweede hands die je nadat je meer ervaring hebt en beter wilt makkelijk kan doorverkopen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Maar of het wijs is? Voor hetzelfde bedrag kun je een hele leuke en betere tweedehands vinden. Die je bovendien zonder al te veel verlies kunt doorverkopen als je na een jaar wat anders wil. Een nieuwe is zodra je hem ophaalt een stuk minder waard.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:57 schreef dop het volgende:
[..]
klinkt schappelijk , wel een model wat over meerdere jaren is gemaakt.
Pica ?
Als je een goede tweedehands kan vinden die goed is onderhouden en je laat iemand er naar kijken die er verstand van heeft dan wel, ja.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Maar of het wijs is? Voor hetzelfde bedrag kun je een hele leuke en betere tweedehands vinden. Die je bovendien zonder al te veel verlies kunt doorverkopen als je na een jaar wat anders wil. Een nieuwe is zodra je hem ophaalt een stuk minder waard.
9 speed triple , wel netjes nieuwe ketting en tandwielenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:23 schreef emil23 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Snelle fotootjes gemaakt in de werkplaats van de fietsenzaak. Woensdag kan ik hem compleet afgesteld en op maat gemaakt afhalen.
[ afbeelding ]
Ik vind t een mooie herbeginnersfiets. Ik heb tot 12 jaar geleden vrij veel gefietst. Alleen toen overleed mijn vader ineens aan een hartaanval tijdens een tourtocht in Sauerland. Toen heb ik uit woede/angst al mijn fietsspullen verkocht. Maar ik wil het nu wel graag weer oppakken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:48 schreef dop het volgende:
[..]
9 speed triple , wel netjes nieuwe ketting en tandwielen
zal niet zeggen dat het een buisten kansje is maar nette fiets.
heftig kan me voorstellen dat je dan even niet meer wil fietsenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:48 schreef emil23 het volgende:
[..]
Ik vind t een mooie herbeginnersfiets. Ik heb tot 12 jaar geleden vrij veel gefietst. Alleen toen overleed mijn vader ineens aan een hartaanval tijdens een tourtocht in Sauerland. Toen heb ik uit woede/angst al mijn fietsspullen verkocht. Maar ik wil het nu wel graag weer oppakken.
Was ook heftig. Maar ik besef me nu ook dat 15kg overgewicht voornamelijk buikvet, een veel groter risico is en dat fietsen toch echt de fijnste methode is om daar wat aan te doen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:50 schreef dop het volgende:
[..]
heftig kan me voorstellen dat je dan even niet meer wil fietsen
Prima fiets voor een nieuwe start en de prijs is ook netjes
Dat ja, 9-speed Ultegra zal wel vrij veel jaartjes oud zijn inmiddels, zo ziet het er wel een beetje uit? Maar goede afstelling en service erbij helpt een hoop en dat krijg je niet als je 'm van een particulier op Marktplaats koopt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:48 schreef dop het volgende:
[..]
9 speed triple , wel netjes nieuwe ketting en tandwielen
zal niet zeggen dat het een buisten kansje is maar nette fiets.
het schakelt iets minder soepel als de nieuwe 10 en 11 speed , maar heb hier nog 2 fietsen met 9 speed , 1 ultegra en 1 dura ace.quote:Op zondag 16 augustus 2015 09:43 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat ja, 9-speed Ultegra zal wel vrij veel jaartjes oud zijn inmiddels, zo ziet het er wel een beetje uit? Maar goede afstelling en service erbij helpt een hoop en dat krijg je niet als je 'm van een particulier op Marktplaats koopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |