abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 18:51:01 #1
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154822760
29 juli is de upgrade van Windows 7 en 8 naar Windows 10. Wat is uw mening, wat zijn uw ervaringen? Adviezen zijn welkom.

Handige linkjes:

quote:
Op woensdag 29 juli 2015 06:59 schreef Ceased2Be het volgende:
De ISO's zijn nu ook te downloaden:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
quote:
Op dinsdag 28 juli 2015 19:22 schreef hoas het volgende:
Update

http://tweakers.net/nieuw(...)n-voor-release.htmll
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Tweakers heeft een erg interessant artikel geplaatst
http://tweakers.net/revie(...)diverse-vlakken.html
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:38 schreef Igen het volgende:
https://www.thurrott.com/(...)on-microsoft-account

Volgens deze site wordt het minder dan bij Windows 8 gepushed om een Microsoft-account te gebruiken.

Al kun je op Windows 8 net zo goed een lokaal account maken en met het MS-account alleen bij de apps in te loggen die dat echt per se nodig hebben.
quote:
Kwam net een linkje tegen van de consumentenbond, over privacy en Win10.
http://www.consumentenbon(...)/windows-10-privacy/
Oja
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_154823349
Bij de update kreeg ik een zwart scherm voor meerdere uren. Dus ik ben maar weer teruggegaan naar Windows 7 (is die nu mee bezig).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 19:22:53 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_154823441
Nou ik heb ook W10 hoor.
Tja :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 22:49:43 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_154829462
Edge is er na een tijdje mee gekapt en alle tegels en Defender (en waarschijnlijk nog een paar andere dingen) ook.

In Edge krijg ik de boodschap : Hmm, we can't reach this page.
(Alle andere browsers -zelfs IE- werken gewoon).
Schijnt vaker voor te komen als ik op google zoek, maar een echte oplossing is moeilijk te vinden.

Iemand :?

- Edit: Hmmz, een falende system restore heeft het toch opgelost. -

[ Bericht 4% gewijzigd door APK op 01-08-2015 23:10:17 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_154829592
Verder nog iemand met touchpad scroll problemen?
(of liever, de oplossing daarvoor dus :) )
Do what you love, love what you do!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 1 augustus 2015 @ 22:57:07 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_154829659
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 22:54 schreef kree het volgende:
Verder nog iemand met touchpad scroll problemen?
(of liever, de oplossing daarvoor dus :) )
huh ik dacht gelezen te hebben dat je het al opgelost?
DIG / [centraal] Windows 10 #3
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154829682
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 22:57 schreef Nizno het volgende:

[..]

huh ik dacht gelezen te hebben dat je het al opgelost?
DIG / [centraal] Windows 10 #3
Ja klopt, dat dacht ik toen, hij doet het nu dus in chrome enzo, maar niet in de windows apps ;)
Kan er zo een soort van mee leven, maar raar is het wel.

Was er later in dat topic trouwens nog op terug gekomen die post.
Dacht even dat het goed werkte :)

(Voor google; acer aspire 6930G touchpad scroll probleem W10 synaptics)

[ Bericht 8% gewijzigd door kree op 02-08-2015 01:43:01 ]
Do what you love, love what you do!
pi_154831886
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_154833230
Zijn er mensen die ineens gezeik hebben met de mail app? Direct na de upgrade naar W10 deed ie het helemaal prima, maar na een tijdje kreeg ik een mail en melding:

It looks like you've reached your device limit for installing apps and games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a device from the device list.

Wat vreemd is, ik heb namelijk alleen mijn laptop als device aangesloten. Is dit een bug of ligt het toch echt aan mijzelf? Wie o wie heeft het verlossende antwoord?
pi_154834050
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 01:03 schreef andersdenkende het volgende:
Zijn er mensen die ineens gezeik hebben met de mail app? Direct na de upgrade naar W10 deed ie het helemaal prima, maar na een tijdje kreeg ik een mail en melding:

It looks like you've reached your device limit for installing apps and games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a device from the device list.

Wat vreemd is, ik heb namelijk alleen mijn laptop als device aangesloten. Is dit een bug of ligt het toch echt aan mijzelf? Wie o wie heeft het verlossende antwoord?
Kan alleen bedenken dat je er lokaal dus niet genoeg ruimte voor hebt?
Do what you love, love what you do!
  Forum Admin zondag 2 augustus 2015 @ 07:49:14 #11
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_154836130
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 22:49 schreef APK het volgende:
Edge is er na een tijdje mee gekapt en alle tegels en Defender (en waarschijnlijk nog een paar andere dingen) ook.

In Edge krijg ik de boodschap : Hmm, we can't reach this page.
(Alle andere browsers -zelfs IE- werken gewoon).
Schijnt vaker voor te komen als ik op google zoek, maar een echte oplossing is moeilijk te vinden.

Iemand :?

- Edit: Hmmz, een falende system restore heeft het toch opgelost. -
Dat had ik als ik via vpn een verbinding had lopen. Heb het nog niet uitgezocht verder.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 2 augustus 2015 @ 08:06:00 #12
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_154836176
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 01:03 schreef andersdenkende het volgende:
Zijn er mensen die ineens gezeik hebben met de mail app? Direct na de upgrade naar W10 deed ie het helemaal prima, maar na een tijdje kreeg ik een mail en melding:

It looks like you've reached your device limit for installing apps and games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a device from the device list.

Wat vreemd is, ik heb namelijk alleen mijn laptop als device aangesloten. Is dit een bug of ligt het toch echt aan mijzelf? Wie o wie heeft het verlossende antwoord?
Schijnt bij meer mensen voor te komen.

Heb je preview/insider builds geinstalleerd gehad voor de officiele release?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_154837310
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 22:54 schreef kree het volgende:
Verder nog iemand met touchpad scroll problemen?
(of liever, de oplossing daarvoor dus :) )
Komt daar een oplossing voor? Mijn Asus was helemaal voor W8 gemaakt, via touchpad kon je allerlei dingen openen, scrollen etc..
pi_154838129
Ik heb de upgrade niet gedaan nog maar het wordt toch steeds verleidelijker.
Kan iemand me informeren over hoe je de update moet doen qua taal? Want ik heb nu de US versie en dat wil ik zo houden maar ik lees sommige mensen die tegen problemen aanlopen daarmee en ineens een andere taal hebben. Is daar ergens meer info over?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154838186
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 01:44 schreef kree het volgende:

[..]

Kan alleen bedenken dat je er lokaal dus niet genoeg ruimte voor hebt?
En hoe bedoel je dat?
pi_154838193
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Komt daar een oplossing voor? Mijn Asus was helemaal voor W8 gemaakt, via touchpad kon je allerlei dingen openen, scrollen etc..
Heb je de "speciale" w10 driver voor touchpad al geïnstalleerd?
pi_154838205
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 08:06 schreef Rica het volgende:

[..]

Schijnt bij meer mensen voor te komen.

Heb je preview/insider builds geinstalleerd gehad voor de officiele release?
Nee dat niet. Ik heb het op de dag van release laten forceren met die tool die microsoft zelf op de website had staan.
pi_154838286
Ah wat een kutzooi zeg, WDTV werkt niet meer, CS:GO werkt niet meer, m'n beeldscherm blijft terugschieten naar 1024x768 ipv 1680x1050... ik ga zo weer terug naar 8.1
pi_154838300
GTA V werkt niet
NVidia drivers installeren mislukt

Zo nog eens wat dingen proberen...
pi_154838678
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:10 schreef JDx het volgende:
Ah wat een kutzooi zeg, WDTV werkt niet meer, CS:GO werkt niet meer, m'n beeldscherm blijft terugschieten naar 1024x768 ipv 1680x1050... ik ga zo weer terug naar 8.1
wdtv, das toch gewoon een netwerk verbinding ernaar toe, of verwar ik het met iets anders?
pi_154838742
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:39 schreef mschol het volgende:

[..]

wdtv, das toch gewoon een netwerk verbinding ernaar toe, of verwar ik het met iets anders?
Ja die werkt ook niet meer, kan niet bij m'n gedeelde mappen, verder:











pi_154839542
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:58 schreef andersdenkende het volgende:

[..]

Heb je de "speciale" w10 driver voor touchpad al geïnstalleerd?
Nope, waar kan je die vinden?
pi_154839723
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:33 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Nope, waar kan je die vinden?
Helpt dit?

http://www.welcomeathome.(...)chpad-on-windows-10/
  zondag 2 augustus 2015 @ 13:54:47 #24
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154839945
Zo, eindelijk WIndows 10 z:')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_154840373
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:33 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Nope, waar kan je die vinden?
http://www.asus.com/us/su(...)e/HelpDesk_Download/
Deze werkte bij mij! Kon eindelijk weer scrollen en gebruik maken van multitouch gebeuren
pi_154841792
Zit af te vragen of ik de laptop van mijn ouders weer terug moet zetten naar 8.1 of er maar 7 op te zetten.

Die informatie die ze allemaal doorsturen standaard en ook als je alles uitschakeld, bevalt mij niet.

10 draait wel goed op de laptop, windows 8.1 voor geen meter.
Terwijl er meer dam genoeg ram en een i7 in zit...
pi_154841797
Ok ik heb mijn game pc geupgrade. Ik heb toch het gevoel een stap terug te gaan, komende vanaf Windows 7. Ik heb gisteren om 7 uur s'avonds de update gestart. Vannacht om 5 uur ben ik naar bed gegaan en de update was niet klaar. Nu wel, maar mijn pc voelt gewoon minder snappy. Soms moet ik meerdere malen op een knop drukken om te zorgen dat er iets gebeurd. Alles zit op andere plaatsen en dat tering systeem zit de hele tijd geluidjes te maken! Daarnet stopte ik mijn ander schijf weer terug, moest ik de pc opnieuw opstarten voordat de pc em zag. Opnieuw opstarten duurt ook twee keer zo lang en er is een mega folder met windows 7 genaamd windows.old die 72GB is. Nee das lekker. Chrome vraagt elke keer bij opstarten of hij de standaard browser kan zijn en schermen laden vaak niet lekker:

The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154841837
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:26 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ok ik heb mijn game pc geupgrade. Ik heb toch het gevoel een stap terug te gaan, komende vanaf Windows 7. Ik heb gisteren om 7 uur s'avonds de update gestart. Vannacht om 5 uur ben ik naar bed gegaan en de update was niet klaar. Nu wel, maar mijn pc voelt gewoon minder snappy. Soms moet ik meerdere malen op een knop drukken om te zorgen dat er iets gebeurd. Alles zit op andere plaatsen en dat tering systeem zit de hele tijd geluidjes te maken! Daarnet stopte ik mijn ander schijf weer terug, moest ik de pc opnieuw opstarten voordat de pc em zag. Opnieuw opstarten duurt ook twee keer zo lang en er is een mega folder met windows 7 genaamd windows.old die 72GB is. Nee das lekker. Chrome vraagt elke keer bij opstarten of hij de standaard browser kan zijn en schermen laden vaak niet lekker:

[ afbeelding ]
windows.old is gewoon je oude windows installatie..

dat probleem met chrome kan je oplossen door naar de default programs optie in windows te gaan en daar je defaults in te stellen..
pi_154841890
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:28 schreef mschol het volgende:

[..]

windows.old is gewoon je oude windows installatie..

dat probleem met chrome kan je oplossen door naar de default programs optie in windows te gaan en daar je defaults in te stellen..
Ja dat snap ik, maar het is gewoon niet logisch. Mijn moeder zou het niet begrijpen en daar zouden ze rekening mee moeten houden. Gelukkig gebruik ik Windows alleen voor spelletjes dus heb ik er niet zo veel last van, maar raar is het wel. Valt me erg tegen van mickysoft.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154841979
Ik heb nog wat raars, bij mij geeft ie dus niet de draadloze netwerken weer als ik op het icoontje klik, in het begin was dat wel zo, maar nu niet meer.
Kan er dan wel weer bij komen als ik op network settings klik :?


[ Bericht 2% gewijzigd door kree op 02-08-2015 22:56:36 ]
Do what you love, love what you do!
pi_154841980
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:30 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar het is gewoon niet logisch. Mijn moeder zou het niet begrijpen en daar zouden ze rekening mee moeten houden. Gelukkig gebruik ik Windows alleen voor spelletjes dus heb ik er niet zo veel last van, maar raar is het wel. Valt me erg tegen van mickysoft.
dat van die oude installatie is logisch en wordt (of iig werd) altijd duidelijk tijdens de setup weergegeven..

dat van de standaardbrowser toont gewoon aan dat ze nu 64miljoen beta testers in huis hebben gehaald imho
pi_154842025
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:33 schreef mschol het volgende:

[..]

dat van die oude installatie is logisch en wordt (of iig werd) altijd duidelijk tijdens de setup weergegeven..

dat van de standaardbrowser toont gewoon aan dat ze nu 64miljoen beta testers in huis hebben gehaald imho
Niet gezien, maar een installatie die een uurtje of 10 duurt daar ga je niet naar zitten kijken met een bakkie thee, zeg maar.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154842315
VPN kan je ook niet meer direct openen, moet je eerst een scherm openen en daar pas verbinden.
pi_154842326
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:35 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Niet gezien, maar een installatie die een uurtje of 10 duurt daar ga je niet naar zitten kijken met een bakkie thee, zeg maar.
nee dat snap ik :D
pi_154842873
Meer mensen problemen met downloaden via de Store? Bij mij doet ie niets
  zondag 2 augustus 2015 @ 16:26:14 #36
6941 APK
Factual, I think.
pi_154843263
quote:
13s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:06 schreef Harmankardon het volgende:

Meer mensen problemen met downloaden via de Store? Bij mij doet ie niets
Kun je wel pagina's bezoeken met Edge?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:54:29 #37
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_154847128
quote:
13s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:06 schreef Harmankardon het volgende:
Meer mensen problemen met downloaden via de Store? Bij mij doet ie niets
Als je (zoals ik) een error 0x80072eff krijgt dan moet je dit topic eens bekijken: http://forums.windowscent(...)rror-0x80072eff.html
  zondag 2 augustus 2015 @ 21:14:32 #38
141482 Q.
JurassiQ
pi_154851674
Even vraagje. Ik heb een pc met een legale OEM Windows 7 (key staat op de kast). Alleen die is niet geinstalleerd omdat Windows 7 mijn PC laat BSOD'en. Windows 8.1 niet. Maar die heb ik dus niet legaal. Ik heb dus wel recht op een legale Windows 10. Hoe krijg ik die nu? Windows 7 installeren is geen optie want dan BSODt hij meteen weer (brakke drivers ofzo).
For great justice!
pi_154851806
quote:
3s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:14 schreef Q. het volgende:
Even vraagje. Ik heb een pc met een legale OEM Windows 7 (key staat op de kast). Alleen die is niet geinstalleerd omdat Windows 7 mijn PC laat BSOD'en. Windows 8.1 niet. Maar die heb ik dus niet legaal. Ik heb dus wel recht op een legale Windows 10. Hoe krijg ik die nu? Windows 7 installeren is geen optie want dan BSODt hij meteen weer (brakke drivers ofzo).
windows 7 installeren is de enige optie..

als W7 meegeleverd is zijn er vast ook wel werkende drivers te vinden..
  zondag 2 augustus 2015 @ 21:22:59 #40
141482 Q.
JurassiQ
pi_154851909
Hmmm. Kan ik 7 dualboot installeren naast 8.1? Geen zin om zo weer met een onbruikbare pc te zitten.
For great justice!
pi_154852331
Ok ik heb sinds ik mijn PC heb nog nooit een vastloper gehad met Windows 7. Vandaag met Windows 10 al 4 keer. Wat een brakke meuk zeg. Als ik weg loop bij mijn PC, kom ik terug, doet helemaal niets het meer. Alles draait nog, numlock gaat niet meer aan of uit, control alt delte doet het niet, beeldscherm doet het niet. Ik kan helemaal niets meer. Moet gewoon de PC een harde reset geven. Ik heb de power settings al op performance gezet maar dat helpt ook niet. Denk dat ik Windows 7 maar ga downloaden en een herinstallatie ga doen...
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154853426
quote:
3s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:22 schreef Q. het volgende:
Hmmm. Kan ik 7 dualboot installeren naast 8.1? Geen zin om zo weer met een onbruikbare pc te zitten.
Volgens mij kan dat gewoon als je een andere (lege) partitie kiest en het daarop installeert.
Do what you love, love what you do!
pi_154853563
En weer is Windows 10 vastgelopen. Al de 5e keer vandaag. Nu startte hij zelf opnieuw op. :S Raak em niet eens aan en hij loopt vast. Niets te zien in de log bestanden.
Sommige schermen laat hij niet correct zien.
Bestanden naar de rand van het scherm slepen (bijvoorbeeld rechts of links zetten) levert elke keer een ander resultaat op.
Hij onthoud niet wat het formaal van schermen zijn.
Het is ongelofelijk traag (GTA V loopt perfect op mijn game pc, Windows 10 is schockerig en dingen laden is traaaaag ondanks die snelle SSD).

Ik ben een backup aan het maken van mijn bestanden en dan ga ik een verse installatie van Windows 7 doen. Ben er klaar mee. Misschien dat ik het over een paar maandjes nog een keer probeer.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  Donald Duck held zondag 2 augustus 2015 @ 22:25:55 #44
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_154853599
Win10 bewaart nog een maand lang je oude installatie. Je zou die zo terug moeten kunnen zetten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_154853645
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:24 schreef Posergoth6667 het volgende:
En weer is Windows 10 vastgelopen. Al de 5e keer vandaag. Nu startte hij zelf opnieuw op. :S Raak em niet eens aan en hij loopt vast. Niets te zien in de log bestanden.
Sommige schermen laat hij niet correct zien.
Bestanden naar de rand van het scherm slepen (bijvoorbeeld rechts of links zetten) levert elke keer een ander resultaat op.
Hij onthoud niet wat het formaal van schermen zijn.
Het is ongelofelijk traag (GTA V loopt perfect op mijn game pc, Windows 10 is schockerig en dingen laden is traaaaag ondanks die snelle SSD).

Ik ben een backup aan het maken van mijn bestanden en dan ga ik een verse installatie van Windows 7 doen. Ben er klaar mee. Misschien dat ik het over een paar maandjes nog een keer probeer.
Ik heb altijd het vermoeden dat die dingen vooral dus aan een upgrade liggen.
Misschien kun je hem helemaal clean installeren vanaf usb?

Bij mij draait het opzich wel goed namelijk, op wat rare probleempjes na, maargoed niks ernstigs.

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 02-08-2015 22:33:21 ]
Do what you love, love what you do!
pi_154853695
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:27 schreef kree het volgende:

[..]

Ik heb altijd het vermoeden dat die dingen vooral dus aan een upgrade liggen.
Misschien kun je hem helemaal clean installeren vanaf usb?

Bij draait het opzich wel goed namelijk, op wat rare probleempjes na, maargoed niks ernstigs.
Heb ik dan geen licentiecode nodig? (hoorde dat het officieel gratis was maar hoe en wat weet ik ook niet).
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154853715
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:27 schreef kree het volgende:

[..]

Ik heb altijd het vermoeden dat die dingen vooral dus aan een upgrade liggen.
Misschien wel, maar het gros van de personen die ik ken (inclusief mezelf) hebben totaal geen problemen met de upgrade. Ik heb letterlijk iets van 10-15 minuten naar het installatiescherm gekeken en dat is de enige investering die ik heb moeten maken voor win10.

Geen crashes, geen programma's die niet werken, geen problemen met drivers. Tegen alle verwachtingen loopt win 10 bij mij net zo 'perfect' als 7 :P
Conscience do cost.
pi_154853720
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Heb ik dan geen licentiecode nodig?
Als je hem nu geactiveerd geinstalleerd hebt staan, dan kun je de code skippen tijdens de isntallatie en activeert het automatisch.
Althans zo ging het bij mij en zo had ik het ook begrepen van diverse sites :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:30:21 #49
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154853730
Ik zit mee te lurken, maar deze topicreeks doet mij twijfelen of ik niet gewoon 8.1 moet houden.
pi_154853770
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien wel, maar het gros van de personen die ik ken (inclusief mezelf) hebben totaal geen problemen met de upgrade. Ik heb letterlijk iets van 10-15 minuten naar het installatiescherm gekeken en dat is de enige investering die ik heb moeten maken voor win10.

Geen crashes, geen programma's die niet werken, geen problemen met drivers. Tegen alle verwachtingen loopt win 10 bij mij net zo 'perfect' als 7 :P
15 minuten?????

Na 10 uur (was ondertussen naar de kroeg geweest) was die bij mij nog niet klaar. Dat op een 256GB SSD.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154853775
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:30 schreef FritzWepper het volgende:
Ik zit mee te lurken, maar deze topicreeks doet mij twijfelen of ik niet gewoon 8.1 moet houden.
Ik vindt het in ieder geval een voortuitgang vanaf 8.1 niet dat ik die gebruikte want kom van 7, maar heb er wel eens mee gewerkt en vond het ronduit kut :P
Do what you love, love what you do!
pi_154853776
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:30 schreef kree het volgende:

[..]

Als je hem nu geactiveerd geinstalleerd hebt staan, dan kun je de code skippen tijdens de isntallatie en activeert het automatisch.
Althans zo ging het bij mij en zo had ik het ook begrepen van diverse sites :)
Ok, maar eens even zoeken naar een download link dan

Edit: oh hey in de topic!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154853794
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:31 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ok, maar eens even zoeken naar een download link dan
Tooltje moet je ervoor gebruiken. :)
http://windows.microsoft.(...)reation-tool-install
Do what you love, love what you do!
pi_154853815
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:31 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

15 minuten?????

Na 10 uur (was ondertussen naar de kroeg gegaan) was die bij mij nog niet klaar. Dat op een 256GB SSD.
Ik overdrijf niet. 15 minuten. Ik verbaasde me er eigenlijk over dat het voor sommige mensen zo lang duurde :? Deden ze niet een automatische preload?

Bij de release kreeg ik netjes een schermpje die me vroeg om opnieuw op te starten en de installatie te beginnen. Kwartiertje later zat ik gewoon weer in windows. Ook SSD.
Conscience do cost.
pi_154853864
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:32 schreef kree het volgende:

[..]

Tooltje moet je ervoor gebruiken. :)
http://windows.microsoft.(...)reation-tool-install
Ja had mijn post al aangepast. Maar alsnog bedankt :P
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154853916
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik overdrijf niet. 15 minuten. Ik verbaasde me er eigenlijk over dat het voor sommige mensen zo lang duurde :? Deden ze niet een automatische preload?

Bij de release kreeg ik netjes een schermpje die me vroeg om opnieuw op te starten en de installatie te beginnen. Kwartiertje later zat ik gewoon weer in windows. Ook SSD.
Windows 7 zei dat ik kon upgraden. Herstarte de PC en ik kwam op een zwart scherm wat zei dat hij bestanden aan het kopieren was. Dat duurde minimaal 10 uur (op een SSD)



Dat dus.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154854268
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien wel, maar het gros van de personen die ik ken (inclusief mezelf) hebben totaal geen problemen met de upgrade. Ik heb letterlijk iets van 10-15 minuten naar het installatiescherm gekeken en dat is de enige investering die ik heb moeten maken voor win10.

Geen crashes, geen programma's die niet werken, geen problemen met drivers. Tegen alle verwachtingen loopt win 10 bij mij net zo 'perfect' als 7 :P
Klopt, bij mij heeft de upgrade trouwens ok gewerkt ook.
Maar na een clean install is het stukken sneller.

Logisch ook, want w7 was ook niet meer zo snel te noemen als toen ik die clean installeerde.
Dus nouja, het is natuurlijk een hoop gekut met je dingetjes backuppen enzo, maar een keertje een verse install kan nooit kwaad :P

over het algemeen ben ik er wel tevreden mee, zelfs op mijn relatief oude laptop werkt w10 prima.
Do what you love, love what you do!
pi_154854447
Sowieso het feit dat de windows toets linksonder iets opent is al +2000
pi_154854839
Update ging bij mij ook soepel.
Niet geklokt hoe lang het heeft geduurt maar zeker geen uren.
Er zitten een aantal dingen in 10 die ik best wel fijn vind,zoals de meeste systeem toepassingen meteen onder de rechtermuis knop op de startknop.
Voorlopig nog tevreden.
pi_154854950
Ok misschien is mijn PC hierom zo traag:



Dit is idle....

MsMpEng.exe is de oorzaak en zo te zien een SSD sloper. Dit wil je echt niet zien als schijf activiteit.

Ik ga nu een clean install doen en die #*%* virusscanner uitzetten als ik daarmee klaar ben. Gebruik toch alleen steam op die PC.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154855017
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:05 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ok misschien is mijn PC hierom zo traag:

[ afbeelding ]

Dit is idle....

MsMpEng.exe is de oorzaak en zo te zien een SSD sloper. Dit wil je echt niet zien als schijf activiteit.

Ik ga nu een clean install doen en die #*%* virusscanner uitzetten als ik daarmee klaar ben. Gebruik toch alleen steam op die PC.
Succes ;)

Je hebt ff gechecked nu dat W10 ook echt geactiveerd is?
Anders kom je daarna in de problemen namelijk :)

Clean install duurde bij mij een klein uurtje trouwens en dat is op een vrij oude laptop :)
Do what you love, love what you do!
pi_154855196
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:07 schreef kree het volgende:

[..]

Succes ;)

Je hebt ff gechecked nu dat W10 ook echt geactiveerd is?
Anders kom je daarna in de problemen namelijk :)

Clean install duurde bij mij een klein uurtje trouwens en dat is op een vrij oude laptop :)
Nee en windows 7 key werkt niet. hmmm..... Windows 7 dan maar installeren.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_154855267
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:12 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Nee en windows 7 key werkt niet. hmmm..... Windows 7 dan maar installeren.
Maar je hebt nu toch W10?
Bedoel je moet dat checken met rechts op mijn computer en dan eigenschappen.
Daar staat het.

Je kunt geen W7 key invoeren bij de install!

Je kunt het wel skippen trouwens, maar dan eindig je alsnog met een niet geactiveerde W10 versie en weet niet precies wat je dan moet doen om die alsnog te activeren, bellen wellicht?
Do what you love, love what you do!
pi_154855410
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:37 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Windows 7 zei dat ik kon upgraden. Herstarte de PC en ik kwam op een zwart scherm wat zei dat hij bestanden aan het kopieren was. Dat duurde minimaal 10 uur (op een SSD)

[ afbeelding ]

Dat dus.
Ja, die. Daar was ik dus zo doorheen. Vreemd.
Conscience do cost.
pi_154855461
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 01:03 schreef andersdenkende het volgende:
Zijn er mensen die ineens gezeik hebben met de mail app? Direct na de upgrade naar W10 deed ie het helemaal prima, maar na een tijdje kreeg ik een mail en melding:

It looks like you've reached your device limit for installing apps and games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a device from the device list.

Wat vreemd is, ik heb namelijk alleen mijn laptop als device aangesloten. Is dit een bug of ligt het toch echt aan mijzelf? Wie o wie heeft het verlossende antwoord?
Niemand? Aan de Store zelf ligt het niet, kan van alles downloaden. Alleen Mail en Agenda doet het niet bij mij. Kan maar geen (werkende) oplossing vinden.
pi_154855611
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:14 schreef kree het volgende:

[..]

Maar je hebt nu toch W10?
Bedoel je moet dat checken met rechts op mijn computer en dan eigenschappen.
Daar staat het.

Je kunt geen W7 key invoeren bij de install!

Je kunt het wel skippen trouwens, maar dan eindig je alsnog met een niet geactiveerde W10 versie en weet niet precies wat je dan moet doen om die alsnog te activeren, bellen wellicht?
Installeer nu gewoon W7, probeer het later nog wel een keer. Ben er klaar mee. Wil gewoon weer kunnen gamen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:35:30 #67
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154856032
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:31 schreef kree het volgende:

[..]

Ik vindt het in ieder geval een voortuitgang vanaf 8.1 niet dat ik die gebruikte want kom van 7, maar heb er wel eens mee gewerkt en vond het ronduit kut :P
Ik heb behoorlijk wat moeten tweaken aan 8.1, maar mijn laptop draait nu als een zonnetje.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 augustus 2015 @ 00:38:32 #68
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_154857976
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik overdrijf niet. 15 minuten. Ik verbaasde me er eigenlijk over dat het voor sommige mensen zo lang duurde :? Deden ze niet een automatische preload?

Bij de release kreeg ik netjes een schermpje die me vroeg om opnieuw op te starten en de installatie te beginnen. Kwartiertje later zat ik gewoon weer in windows. Ook SSD.
bij laptop 1 was het ook hooguit 30min. 2 bakken thee gepakt.

Bij laptop 2 anderhalf tot 2u.
Valt ook nog mee met de horrorverhalen van 10u die ik geleze heb.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154859150
Om dit soort redenen ben ik geen early adopter ondanks dat ik nieuwsgierig ben en dat ik denk dat Windows 10 een aantal voordelen heeft (sneller opstarten, soepeler bepaalde taken uitvoeren, nieuwe DirectX), ik wacht totdat alle probleempjes zijn opgelost en pas dan installeer ik het.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154859202
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:07 schreef kree het volgende:

[..]

Succes ;)

Je hebt ff gechecked nu dat W10 ook echt geactiveerd is?
Anders kom je daarna in de problemen namelijk :)

Clean install duurde bij mij een klein uurtje trouwens en dat is op een vrij oude laptop :)
Dat is wel heel erg lang, W7 installeer je in ongeveer een kwartier tijd van een USB-stick met een 2.0 poort. Microsoft levert toch nog wel steeds de service om het van een USB te installeren? De horror als je daarvoor weer een DVD moet gebruiken. :')
Sommige mensen hebben niet eens zo'n appaat, zeer terecht naar mijn mening, het is zwaar achterhaalde technologie voor een computer.

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:39 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ok ik heb sinds ik mijn PC heb nog nooit een vastloper gehad met Windows 7.
Ik wel en dat lag 100% zeker aan een update van Windows 7.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-08-2015 01:43:12 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 3 augustus 2015 @ 06:15:24 #71
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_154860348
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:35 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Ik heb behoorlijk wat moeten tweaken aan 8.1, maar mijn laptop draait nu als een zonnetje.
Idem. Desktop is een maand of negen oud en heb het langzamerhand net zoals ik het wil. Heb dan ook geen haast. Ik heb ook nog geen bericht over mijn gereserveerde exemplaar gehad. Icoontje zegt nog steeds "Ok, notify me when ready"

Sowieso wil ik er even de tijd voor nemen en het gelijk goed doen. Komen nu nog steeds nieuwe tips en tweaks, verzamelen en kun je dan mooi in een keer doen.

Geen haast. :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  maandag 3 augustus 2015 @ 08:54:40 #72
141482 Q.
JurassiQ
pi_154860992
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:19 schreef mschol het volgende:

[..]

windows 7 installeren is de enige optie..

als W7 meegeleverd is zijn er vast ook wel werkende drivers te vinden..
Ik zat te denken... als ik mijn legale Windows 7 dualboot installeer op een andere harde schijf (Win 8.1 staat op mn SSD), die upgrade naar 10, daarna die installatie verwijder, kan ik dan mijn minder legale 8.1 legaal upgraden naar 10?
For great justice!
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:05:28 #73
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_154861071
Ik heb nog steeds het scherm dat ik een bericht kijg wanneer ik kan updaten. Zelfde wat ik zes weken terug ook al kreeg
pi_154861110
quote:
11s.gif Op maandag 3 augustus 2015 08:54 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik zat te denken... als ik mijn legale Windows 7 dualboot installeer op een andere harde schijf (Win 8.1 staat op mn SSD), die upgrade naar 10, daarna die installatie verwijder, kan ik dan mijn minder legale 8.1 legaal upgraden naar 10?
Upgraden denk ik niet. MS zal nog steeds zien dat je installeert/ upgrade vanaf een illegale versie.

Je kan wel alle partities eraf flikkeren en een schone installatie doen dan.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:16:17 #75
141482 Q.
JurassiQ
pi_154861175
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:09 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Upgraden denk ik niet. MS zal nog steeds zien dat je installeert/ upgrade vanaf een illegale versie.

Je kan wel alle partities eraf flikkeren en een schone installatie doen dan.
Maar wat ik begrijp is dat er dan ergens op de MS servers een legale key wordt opgeslagen of zoiets? Toch?
For great justice!
pi_154861213
quote:
3s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Maar wat ik begrijp is dat er dan ergens op de MS servers een legale key wordt opgeslagen of zoiets? Toch?
volgens mij wordt die key gekoppeld aan het microsoft account dat je voorheen hebt gebruikt..
pi_154861326
quote:
3s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Maar wat ik begrijp is dat er dan ergens op de MS servers een legale key wordt opgeslagen of zoiets? Toch?
MS registreert je unieke installatie ID, zo kun je toekomstige schone installaties van Windows 10 uitvoeren, zonder dat je eerst Windows 7 of 8 hoeft te installeren.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:36:48 #78
141482 Q.
JurassiQ
pi_154861455
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:28 schreef Adolecens het volgende:

[..]

MS registreert je unieke installatie ID, zo kun je toekomstige schone installaties van Windows 10 uitvoeren, zonder dat je eerst Windows 7 of 8 hoeft te installeren.
Okee, dus Windows 7 installeren op mn 2e schijf, upgraden naar 10 en dan schone installatie doen van 10 op de schijf waar nu 8.1 staat zou moeten werken?
For great justice!
pi_154861489
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:36 schreef Q. het volgende:

[..]

Okee, dus Windows 7 installeren op mn 2e schijf, upgraden naar 10 en dan schone installatie doen van 10 op de schijf waar nu 8.1 staat zou moeten werken?
Ja, wel ff controleren dat W7 geactiveerd is voor je gaat upgraden.

Voor een schone installatie de download tool gebruiken om een USB stick te maken.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:39:28 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_154861504
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:36 schreef Q. het volgende:

[..]

Okee, dus Windows 7 installeren op mn 2e schijf, upgraden naar 10 en dan schone installatie doen van 10 op de schijf waar nu 8.1 staat zou moeten werken?
Ik zou gewoon de upgrade uitvoeren. Vervolgens kijken of Windows geactiveerd is en dan bij bijwerken en beveiliging voor de optie Deze PC opnieuw instellen kiezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:40:02 #81
141482 Q.
JurassiQ
pi_154861516
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:38 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ja, wel ff controleren dat W7 geactiveerd is voor je gaat upgraden.

Voor een schone installatie de download tool gebruiken om een USB stick te maken.
Dat klinkt als een prima optie. Ga ik één dezer dagen eens doen.
For great justice!
pi_154861877
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:26 schreef APK het volgende:

[..]

Kun je wel pagina's bezoeken met Edge?
Dat werkt prima

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:54 schreef beantherio het volgende:

[..]

Als je (zoals ik) een error 0x80072eff krijgt dan moet je dit topic eens bekijken: http://forums.windowscent(...)rror-0x80072eff.html
Werkt niet maar bedankt!
pi_154862394
Ik heb Windows 10 geïnstalleerd op 2 laptops. Het installeren verliep probleemloos.

Ik ga eerst nog met 2 laptops uittesten voordat ik op Desktop ga installeren.

Ik vraag me af hoeveel het gaat kosten over een jaar voor 3 pc's (1 desktop en 2 laptops). Zal de aankoop eenmalig zijn per pc of gaan we dan per jaar betalen?
pi_154862536
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:27 schreef daniela_007 het volgende:
Ik heb Windows 10 geïnstalleerd op 2 laptops. Het installeren verliep probleemloos.

Ik ga eerst nog met 2 laptops uittesten voordat ik op Desktop ga installeren.

Ik vraag me af hoeveel het gaat kosten over een jaar voor 3 pc's (1 desktop en 2 laptops). Zal de aankoop eenmalig zijn per pc of gaan we dan per jaar betalen?
Als je het voor 26 juli 2016 installeert is het gratis. Daarna kost een licentie ¤119,- (geloof ik)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_154863060
Kan ik dat icoontje om te upgraden verwijderen?ik kan het wel verbergen maar elke dag als ik de pc opnieuw aanzet, is het weer terug. Rete irritant.
There are only 151 Pokémon.
pi_154863114
Nu ook win 10 op mijn dualboot tablet gezet, ging opzich probleemloos. Dualboot werkte gewoon weer nadat ik uefiboot weer op de juiste had gezet.

Alleen nog een probleem met auto-rotation, drivers zijn wel geinstalleerd maar draaien doet het scherm niet.
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:59:21 #87
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_154864061
Toen ik W10 had geïnstalleerd had ik ineens de achtergronden die ik op mijn Surface RT tablet had ingesteld als bureaubladachtergrond op mijn desktop.

Echt geen idee hoe dat kan, naar mijn idee had ik die achtergronden niet op de cloud gezet ofzo, maar blijkbaar had Windows ze dus wel gesynct.

Nu heb ik even een andere achtergrond geprobeerd, maar dat vind ik toch niets en nu wil ik terug naar die achtergronden die op m'n tablet staan. Alleen de vraag is hoe ik in hemelsnaam bij die achtergronden die gesynct staan kom?
  maandag 3 augustus 2015 @ 13:23:50 #88
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_154865675
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:59 schreef Jovatov het volgende:
Toen ik W10 had geïnstalleerd had ik ineens de achtergronden die ik op mijn Surface RT tablet had ingesteld als bureaubladachtergrond op mijn desktop.

Echt geen idee hoe dat kan, naar mijn idee had ik die achtergronden niet op de cloud gezet ofzo, maar blijkbaar had Windows ze dus wel gesynct.

Nu heb ik even een andere achtergrond geprobeerd, maar dat vind ik toch niets en nu wil ik terug naar die achtergronden die op m'n tablet staan. Alleen de vraag is hoe ik in hemelsnaam bij die achtergronden die gesynct staan kom?
Had ik ook tijdje terug. Stream 7 tablet gekocht. Stond ineens de wallpaper van mijn desktop op. Vreemde gewaarwording. Beide 8.1 trouwens dus was al eerder dan W10.

Op beide zelfde account gebruikt, daar zal het wel door komen. Maar dan nog, wut moet MS met mijn zelfgemaakte achtergrond? :')
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_154874955
Op de laptops zijn de installatie van Windows 10 probleemloos. Helaas is op de desktop niet helemaal goed gelukt. Het scherm ziet er wat raar uit, dat komt omdat de driver van de videokaart ontbreekt. Ik heb op de site van ATI Radeon opgezocht en ze hebben helaas geen driver voor Windows 10. Betekent dit dat ik Windows 10 niet kan gebruiken op mijn desktop?

Ik heb ATI Radeon X1300 Pro.
pi_154876685
Deze moeten jullie bookmarken: https://www.consumentenbo(...)/windows-10-privacy/
Ik zal waarschijnlijk volgend jaar ook Windows 10 gaan gebruiken maar niet zonder dit goed te regelen.

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 13:23 schreef Rica het volgende:

[..]

Had ik ook tijdje terug. Stream 7 tablet gekocht. Stond ineens de wallpaper van mijn desktop op. Vreemde gewaarwording. Beide 8.1 trouwens dus was al eerder dan W10.

Op beide zelfde account gebruikt, daar zal het wel door komen. Maar dan nog, wut moet MS met mijn zelfgemaakte achtergrond? :')
Ik denk dat jij op die webpagina een antwoord op jouw vraag vindt. ;)
Microsoft gebruikt trouwens ook die data om jou op maat met reclame te bestoken als je de Edge-browser gebruikt, een nieuw extra verdienmodel voor MS.

[ Bericht 34% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-08-2015 20:38:15 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:55:59 #91
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_154877510
quote:
3s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Deze moeten jullie bookmarken: https://www.consumentenbo(...)/windows-10-privacy/
Ik zal waarschijnlijk volgend jaar ook Windows 10 gaan gebruiken maar niet zonder dit goed te regelen.
Storm in glas water. Ik zie een mengeling van features die je gewoon uit kunt schakelen en andere zaken die allang in concurrerende browsers en besturingssystemen zitten.
pi_154877554
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:55 schreef beantherio het volgende:

[..]

Storm in glas water. Ik zie een mengeling van features die je gewoon uit kunt schakelen en andere zaken die allang in concurrerende browsers en besturingssystemen zitten.
Ja, je kan het uitschakelen maar dat het by default aan staat als je de custom install doet is kwalijk. Natuurlijk moeten de gebruikers ook wat minder naïef worden. Daar helpt zo'n webpagina bij, het is goed dat mensen het weten zodat ze zelf autonoom kiezen om het wel of niet aan te laten staan.
Ik vind trouwens dat je voor een besturingssysteem de ethische lat wat hoger mag leggen dan voor een commerciële gratis browser zoals Chrome.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154881542
Draai hier al een paar dagen probleemloos Windows 10. Eerst op een oude HP DC7600 (C2D E6300 met 3GB ram :+).. In combinatie met een SSD een beetje werkbaar maar zelfs met simpele office taken stond de CPU keihard te stampen. Niet echt meer van deze tijd dus o|O

Besloten dat er dan toch maar gelijk een nieuwe pc moet komen, afgelopen vrijdag de onderdelen bij elkaar gezocht en in elkaar gezet.
Windows 8.1 geïnstalleerd en daarna weer de upgrade naar Windows 10 zonder enkel probleem.

Windows 10 vind ik belachelijk snel opstarten, binnen 10 seconden is mijn bureaublad geladen vanaf het moment dat ik de pc aanzet! :)
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:14:38 #94
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154882309
Ik ben tevreden over Win10 :)

Alleen Edge vind ik niks bijzonders...jullie?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_154882430
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:54 schreef sandertjuh het volgende:
Draai hier al een paar dagen probleemloos Windows 10. Eerst op een oude HP DC7600 (C2D E6300 met 3GB ram :+).. In combinatie met een SSD een beetje werkbaar maar zelfs met simpele office taken stond de CPU keihard te stampen. Niet echt meer van deze tijd dus o|O

Besloten dat er dan toch maar gelijk een nieuwe pc moet komen, afgelopen vrijdag de onderdelen bij elkaar gezocht en in elkaar gezet.
Windows 8.1 geïnstalleerd en daarna weer de upgrade naar Windows 10 zonder enkel probleem.

Windows 10 vind ik belachelijk snel opstarten, binnen 10 seconden is mijn bureaublad geladen vanaf het moment dat ik de pc aanzet! :)
Ik denk elke keer dat mijn laptop in slaapstand staat, zo snel. :@
pi_154882588
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:14 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben tevreden over Win10 :)

Alleen Edge vind ik niks bijzonders...jullie?
Ook nog niet maar misschien komt dat nog zodra meerdere plugins ondersteund worden. Voor nu blijf ik nog Chrome of Firefox gebruiken.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 02:31:22 #97
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154886444
Vreemd, veel knoppen in het Config scherm werken niet :{
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 07:30:07 #98
13250 Lod
Sapere aude!
pi_154887529
Ik heb nu een aantal keer gehad dat mijn Windows 10 (upgrade van Windows 7 Pro) 'bevroor'. De muisaanwijzer beweegt dan wel over het scherm, maar de computer reageert dan niet meer op muisklikken of op het toetsenbord. Alleen een harde reset werkte dan nog.
Meer mensen die dit hebben?
GNU Terry Pratchett
pi_154887587
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:14 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben tevreden over Win10 :)

Alleen Edge vind ik niks bijzonders...jullie?
Werk nu al 3 dagen met Edge, nog nooit zo'n stabiele browser gehad.
pi_154887627
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 07:44 schreef hoas het volgende:

[..]

Werk nu al 3 dagen met Edge, nog nooit zo'n stabiele browser gehad.
Hoe bedoel je 'stabiel' precies? Hij presteert hier wat beter dan Chrome, maar beiden doen ze exact wat ze moeten doen; webpagina's weergeven. Met bijkomend voordeel bij Chrome dat ik daar plugins heb.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_154887651
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 07:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'stabiel' precies? Hij presteert hier wat beter dan Chrome, maar beiden doen ze exact wat ze moeten doen; webpagina's weergeven. Met bijkomend voordeel bij Chrome dat ik daar plugins heb.
In vergelijking met IE want die liep om de 5 minuten vast op scripts ed.
pi_154887660
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 07:58 schreef hoas het volgende:

[..]

In vergelijking met IE want die liep om de 5 minuten vast op scripts ed.
Ik gebruik IE alleen om de VPN verpinding naar m'n werk op te zetten, die tool werkt nog steeds niet onder een andere browser :') (overigens werkt dat in W10 alleen als ik IE in admin mode opstart)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_154888600
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 07:59 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik gebruik IE alleen om de VPN verpinding naar m'n werk op te zetten, die tool werkt nog steeds niet onder een andere browser :') (overigens werkt dat in W10 alleen als ik IE in admin mode opstart)
Vpn, dat zet je toch gewoon op met een vpn verbinding via windows of desnoods via een aparte client..
Via web klinkt wel erg dubieus..
pi_154889766
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:25 schreef mschol het volgende:

[..]

Vpn, dat zet je toch gewoon op met een vpn verbinding via windows of desnoods via een aparte client..
Via web klinkt wel erg dubieus..
Checkpoint SSL solutions, best veel gebruikt nog. irritante alleen is dat je eerst via IE naar een 'remote' pagina moet gaan, die start een plugin die de extender service lokaal dan weer start.
Vorige werkgever gebruikte een AT&T client, werkte toch een stuk soepeler dan dit.

Maar er is niets dubieus aan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:59:10 #105
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_154891529
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, je kan het uitschakelen maar dat het by default aan staat als je de custom install doet is kwalijk. Natuurlijk moeten de gebruikers ook wat minder naïef worden. Daar helpt zo'n webpagina bij, het is goed dat mensen het weten zodat ze zelf autonoom kiezen om het wel of niet aan te laten staan.
Ik vind trouwens dat je voor een besturingssysteem de ethische lat wat hoger mag leggen dan voor een commerciële gratis browser zoals Chrome.
Is niks kwalijks aan. Microsoft heeft ruim van te voren aangekondigd dat Cortana in W10 zou zitten.
Dus dan weet je ook al ruim van te voren dat dit er aan zit te komen en dat er gegevens over geseind gaan worden. Nu in eens gaan zitten mekkeren over privacy schending is vrij triest natuurlijk en al helemaal van de "consumentenbond". Die ik trouwens niet hoor over Siri en over de Google variant daarvan, want die doen namelijk precies hetzelfde. Maar omdat het Microsoft is moeten ze even laten weten dat ze denken ook nog een soort van bestaansrecht te hebben.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:50:08 #106
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154892696
Windows 10 geïnstalleerd, nog geen problemen gehad. Één keer werkte mijn mousepad niet, maar na herstarten weer wel. Geloof dat ik alle privacyinstellingen e.d. ook wel in orde heb.

Wat wel vreemd is, is dat mijn laptop een stuk trager start dan met Windows 8.1, terwijl ik overal lees hoe lyrisch iedereen is over de opstarttijd van Windows 10.

Nog niet echt met Edge gewerkt, ik ben zo verknocht aan Firefox met plug-ins.
pi_154892762
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:50 schreef FritzWepper het volgende:
Één keer werkte mijn mousepad niet
Dat is knap. Heb jij een electronische mousepad? 8-)
Conscience do cost.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:57:28 #108
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154892847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is knap. Heb jij een electronische mousepad? 8-)
Ja, met blutooth, WaFi en USP.

Ik bedoelde touchpad, sorry :P
pi_154893285
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Is niks kwalijks aan. Microsoft heeft ruim van te voren aangekondigd dat Cortana in W10 zou zitten.
Dus dan weet je ook al ruim van te voren dat dit er aan zit te komen en dat er gegevens over geseind gaan worden. Nu in eens gaan zitten mekkeren over privacy schending is vrij triest natuurlijk en al helemaal van de "consumentenbond". Die ik trouwens niet hoor over Siri en over de Google variant daarvan, want die doen namelijk precies hetzelfde. Maar omdat het Microsoft is moeten ze even laten weten dat ze denken ook nog een soort van bestaansrecht te hebben.
Microsoft zou het ook by default uit kunnen zetten en kunnen vragen aan de gebruiker of dat hij dat aan wil zetten en hierbij specificeren wat er precies aan wordt gezet in plaats van het by default aan te zetten zonder de gebruiker in te lichten. Het is geen ramp maar het is wel goed voor de gebruiker om hiervan op de hoogte te zijn zodat hij autonoom kan kiezen in plaats van dat er voor hem wordt gekozen door het bedrijf.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154893316
Er is ook geklaagd over het gebrek aan eenheid binnen de GUI: verschillende kleuren en lettertypes en zo binnen Windows. Iemand had 7 verschillende layouts ontdekt waarvan 2 voor Edge. Wat vinden jullie hiervan? Een terechte klacht?

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:50 schreef FritzWepper het volgende:
Nog niet echt met Edge gewerkt, ik ben zo verknocht aan Firefox met plug-ins.
Ik ook. Als je handig selectief scripts, flash, en plaatjes wil blokkeren, thirdpartycookies automatisch wil laten verwijderen, Youtube wil forceren om de hoogste resolutie (tot een bepaalde grootte uiteraard) af te spelen etc. dan is FF momenteel nog het handigste. Ik heb Chrome redelijk uitgebreid geprobeerd, hoewel het sneller is en ik schijtziek word van de frequente updates van FF en sommige aanpassingen die niet geschikt zijn voor de meer ervaren gebruikers blijf ik het toch gebruiken. Ik vind bijv. het alternatief van NoScript voor Chrome te weinig gebruiksvriendelijk in vergelijking met NoScript.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 04-08-2015 13:23:49 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154893354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Is niks kwalijks aan. Microsoft heeft ruim van te voren aangekondigd dat Cortana in W10 zou zitten.
Dus dan weet je ook al ruim van te voren dat dit er aan zit te komen en dat er gegevens over geseind gaan worden. Nu in eens gaan zitten mekkeren over privacy schending is vrij triest natuurlijk en al helemaal van de "consumentenbond". Die ik trouwens niet hoor over Siri en over de Google variant daarvan, want die doen namelijk precies hetzelfde. Maar omdat het Microsoft is moeten ze even laten weten dat ze denken ook nog een soort van bestaansrecht te hebben.
consumentenbond heeft zich wederom weer een keer overbodig verklaard door te stellen dat Windows 10 net zoiets is als Facebook.
pi_154893408
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

consumentenbond heeft zich wederom weer een keer overbodig verklaard door te stellen dat Windows 10 net zoiets is als Facebook.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Microsoft zou het ook by default uit kunnen zetten en kunnen vragen aan de gebruiker of dat hij dat aan wil zetten en hierbij specificeren wat er precies aan wordt gezet in plaats van het by default aan te zetten zonder de gebruiker in te lichten. Het is geen ramp maar het is wel goed voor de gebruiker om hiervan op de hoogte te zijn zodat hij autonoom kan kiezen in plaats van dat er voor hem wordt gekozen door het bedrijf.
De Consumentenbond heeft een goed punt. Zoiets hoort by default uit te staan, laat de gebruiker het zelf maar aan zetten als hij dat zo graag wil.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154893450
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

De Consumentenbond heeft een goed punt. Zoiets hoort by default uit te staan.
Niet helemaal mee eens, dat word ook niet verwacht van Google of Apple.

En qua privacy Windows vergelijken met Facebook is zelfs met de default instellingen absurd en een teken dat de consumentenbond het weer eens niet begrepen heeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:25:45 #114
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_154893473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

De Consumentenbond heeft een goed punt. Zoiets hoort by default uit te staan, laat de gebruiker het zelf maar aan zetten als hij dat zo graag wil.
Ze hebben totaal geen punt aangezien ik ze namelijk niet hoor over Siri en over de Google versie daarvan. Ook hoor ik ze niet over wat een Mac allemaal naar huis seint onder water.
Het zijn een stelletje hypocriete prutsers daar die denken dat ze nog een bestaansrecht hebben.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_154893795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, dat word ook niet verwacht van Google of Apple.
Waarom noem jij Google? Omwille van hun Android-telefoontjes? In dat geval volg ik je. We mogen namelijk naar mijn mening wel een andere ethische lat hanteren voor een besturingssysteem (veel dichter op je hardware) dan voor een applicatie. Vanzelfsprekend vind ik dat je voor alle besturingssystemen dezelfde ethische lat moet gebruiken, of dat De Conumentenbond verschil maakt weet ik niet, ik doe het niet.

quote:
En qua privacy Windows vergelijken met Facebook is zelfs met de default instellingen absurd en een teken dat de consumentenbond het weer eens niet begrepen heeft.
Dat vind ik een lastige discussie, het is te veel alsof je appels en peren vergelijkt. Mij gaat het er om dat een besturingssysteem de keuze (autonoom) aan de gebruiker moet laten en hierbij dus optimaal transparant moet zijn. Geef duidelijk aan dat wachtwoorden worden gedeeld, dat informatie wordt gebruikt om meer inkomsten via advertenties te krijgen (adverteerders die MS betalen om op maat advertenties te plaatsen binnen Edge) etc.
Zolang je er eerlijk en open over bent en de gebruiker kan alles aan- en uitzetten dan is er niets aan de hand. Niemand zal dan klagen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154893850
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ze hebben totaal geen punt aangezien ik ze namelijk niet hoor over Siri en over de Google versie daarvan. Ook hoor ik ze niet over wat een Mac allemaal naar huis seint onder water.
Het zijn een stelletje hypocriete prutsers daar die denken dat ze nog een bestaansrecht hebben.
Zou het kunnen dat De Consumentenbond in het geval van MS Windows hier wel over begint omdat MS Windows door 90% van de PC-bezitters wordt gebruikt? Goed, bij de telefoontjes en tabletten is de verhouding geheel anders maar ik kan me voorstellen dat de hoop op privacy bij die toestellen al lang is opgegeven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154893902
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat De Consumentenbond in het geval van MS Windows hier wel over begint omdat MS Windows door 90% van de PC-bezitters wordt gebruikt? Goed, bij de telefoontjes en tabletten is de verhouding geheel anders maar ik kan me voorstellen dat de hoop op privacy bij die toestellen al lang is opgegeven.
pi_154893978
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 07:30 schreef Lod het volgende:
Ik heb nu een aantal keer gehad dat mijn Windows 10 (upgrade van Windows 7 Pro) 'bevroor'. De muisaanwijzer beweegt dan wel over het scherm, maar de computer reageert dan niet meer op muisklikken of op het toetsenbord. Alleen een harde reset werkte dan nog.
Meer mensen die dit hebben?
Ik heb dit twee keer bij Windows 7 gehad maar dan alleen voor de muis-vensterinteractie, het toetsenbord werkte normaal, twee keer na een specifieke update. Ik kon nergens meer op klikken totdat ik de takenbeheer opende, dan kon ik weer even op de knopjes van een ander venster klikken, totdat het weer niet ging en ik weer naar de takenbeheer schakelde. Beide keren gebeurede het precies na een herstart na updates, beide keren werd het met system restore niet opgelost en beide keren was alles weer normaal na een clean install. Het is de vervelendste bug van Windows die ik heb meegemaakt, inclusief DDL-meldingen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154894018
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:43 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zeker.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:52:08 #120
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154894138
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom noem jij Google? Omwille van hun Android-telefoontjes? In dat geval volg ik je. We mogen namelijk naar mijn mening wel een andere ethische lat hanteren voor een besturingssysteem (veel dichter op je hardware) dan voor een applicatie.
Android is ook gewoon een os.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:53:16 #121
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_154894167
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Android is ook gewoon een os.
En iOs uiteraard ook.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_154894377
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Android is ook gewoon een os.
Dat weet ik, vandaar mijn eerste drie zinnen in dat citaat. Het gaat er om dat het een OS is wat specifiek wordt gebruikt voor een ander toestel waarbij de gebruiker toch al alle privacy opgeeft, voor een deel bewust en voor een groot deel onbewust (via de installatie van allerlei 'gratis' apps). Dat is een strijd tegen de bierkaai, bij de PC is er nog enige hoop dat die strijd in het voordeel van de consument beslecht kan worden. Mezelf verplaatsende in De Consumentenbond kan ik me voorstellen dat dit een overweging was voor haar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154894604
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom noem jij Google? Omwille van hun Android-telefoontjes? In dat geval volg ik je. We mogen namelijk naar mijn mening wel een andere ethische lat hanteren voor een besturingssysteem (veel dichter op je hardware) dan voor een applicatie. Vanzelfsprekend vind ik dat je voor alle besturingssystemen dezelfde ethische lat moet gebruiken, of dat De Conumentenbond verschil maakt weet ik niet, ik doe het niet.
Google in dit geval om hun OS natuurlijk, de diensten zijn wezenlijk anders (en wel meer te vergelijken met Facebook).

[..]

quote:
Dat vind ik een lastige discussie, het is te veel alsof je appels en peren vergelijkt. Mij gaat het er om dat een besturingssysteem de keuze (autonoom) aan de gebruiker moet laten en hierbij dus optimaal transparant moet zijn. Geef duidelijk aan dat wachtwoorden worden gedeeld, dat informatie wordt gebruikt om meer inkomsten via advertenties te krijgen (adverteerders die MS betalen om op maat advertenties te plaatsen binnen Edge) etc.
Zolang je er eerlijk en open over bent en de gebruiker kan alles aan- en uitzetten dan is er niets aan de hand. Niemand zal dan klagen.
Microsoft is er ook wel open en eerlijk over, alleen kiezen ze waarschijnlijk met het oogpunt van gemak om de standaardinstellingen zo te laten. Zelf had ik ook een andere keuze gemaakt maar het aanpassen van die instellingen is wel een stuk beter geregeld in mijn ervaring dan bij Facebook en Google. Het kost je bij een installatie hooguit een minuut extra om de instellingen aan te passen.
pi_154894673
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Google in dit geval om hun OS natuurlijk, de diensten zijn wezenlijk anders (en wel meer te vergelijken met Facebook).

[..]

[..]

Microsoft is er ook wel open en eerlijk over, alleen kiezen ze waarschijnlijk met het oogpunt van gemak om de standaardinstellingen zo te laten. Zelf had ik ook een andere keuze gemaakt maar het aanpassen van die instellingen is wel een stuk beter geregeld in mijn ervaring dan bij Facebook en Google. Het kost je bij een installatie hooguit een minuut extra om de instellingen aan te passen.
Ik ben het met je eens dat het gemakkelijk genoeg is om het aan te passen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154897326
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:13 schreef Chewie het volgende:
Het kost je bij een installatie hooguit een minuut extra om de instellingen aan te passen.
Je kan Telemetry niet eens uitschakelen als je geen enterprise hebt. Dus hoezo minuutje werk?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:28:40 #126
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154898164
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 07:44 schreef hoas het volgende:

[..]

Werk nu al 3 dagen met Edge, nog nooit zo'n stabiele browser gehad.
Kan me niet herinneren dat Iron (Chrome variant zonder googledingen) ooit vastgelopen is in al die jaren :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_154898176
Iemand enig idee hoe je de 'bureaublad-knop' rechts onderin de taakbalk kan vergroten? Bij Windows 7 was het een redelijke grote en niet te missen knop, nu is het een heel dun balkje geworden en ik klik vaak mis.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:33:04 #128
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154898328
Waar zit Cortana eigenlijk?
Niet dat ik weet wat ik ermee moet, maar ja
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:34:50 #129
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154898385
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:29 schreef stripe het volgende:
Iemand enig idee hoe je de 'bureaublad-knop' rechts onderin de taakbalk kan vergroten? Bij Windows 7 was het een redelijke grote en niet te missen knop, nu is het een heel dun balkje geworden en ik klik vaak mis.
Hehe, hier herken ik me in, dat is inderdaad een bizar smal strookje geworden.
pi_154898892
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:33 schreef Parafernalia het volgende:
Waar zit Cortana eigenlijk?
Niet dat ik weet wat ik ermee moet, maar ja
Je kunt zoeken op Cortana en dan zie je wel wat, maar je moet alles op Engels zetten voordat je er echt iets mee kunt geloof ik.
pi_154900508
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:55 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Je kan Telemetry niet eens uitschakelen als je geen enterprise hebt. Dus hoezo minuutje werk?
http://winaero.com/blog/h(...)ction-in-windows-10/

30 seconden extra werk
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:54:11 #132
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_154903547
Hey!

Ik kom net terug van vakantie en wil Win10 installeren, maar ik blijf maar dit scherm houden:


Heb al updates uitgevoerd en alles, maar ik krijg nog geen 'update nu!' knop, hebben jullie hier ervaringen mee? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:01:03 #133
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_154903720
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:54 schreef Rockiejj het volgende:
Hey!

Ik kom net terug van vakantie en wil Win10 installeren, maar ik blijf maar dit scherm houden:
[ afbeelding ]

Heb al updates uitgevoerd en alles, maar ik krijg nog geen 'update nu!' knop, hebben jullie hier ervaringen mee? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
Dit werkte bij mij: http://m.windowscentral.c(...)ually-trigger-update
pi_154903722
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:54 schreef Rockiejj het volgende:
Hey!

Ik kom net terug van vakantie en wil Win10 installeren, maar ik blijf maar dit scherm houden:
[ afbeelding ]

Heb al updates uitgevoerd en alles, maar ik krijg nog geen 'update nu!' knop, hebben jullie hier ervaringen mee? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
Te ongeduldig 😉. Als je op deze manier wil installeren kan het nog enkele dagen tot maximaal weken duren.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:02:31 #135
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_154903767
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:33 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, lees net inderdaad dat ze het gefaseerd uitrollen. Ook gaar. ;( Ga je een beetje tumult schoppen rondom de 29e en houd je de mensen eigenlijk gewoon in het donker.

Maar goed, net dit tooltje gezien en aan 't werk gezet. :Y https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:36 schreef shiznuts het volgende:
[..] ik dacht dan moet ik eerst een bootable disk of drive maken.
Maar dat lijkt dus niet nodig.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_154906836
Ok, hele pc opnieuw geinstalleerd. Helaas lukte het niet om Windows 7 te installeren, dus helaas op 8. Dat is alleen te frustrerend. Als ik probeer te updaten krijg ik dit:



Niks in de log bestanden te zien. Is nu volledig up to date. Ook wuauclt.exe /updatenow gedaan, meerdere keren.

EDIT: ineens begint hij spontaan te downloaden :)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:41:56 #137
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_154907696
quote:
Bij mij niet :(
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_154915052
Toch wel verbazingwekkend dat een simpele feature zoals je brightness aanpassen bij een desktop nog steeds ontbreekt bij Windows.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 00:37:49 #139
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_154915248
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef Drankster het volgende:
Toch wel verbazingwekkend dat een simpele feature zoals je brightness aanpassen bij een desktop nog steeds ontbreekt bij Windows.
Hoe zouden ze die future willen implementeren?

Via vga gaat dit iig niet mogelijk zijn... Hdmi en dvi maken het geloof ik ook niet mogelijk...
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_154915609
Help! Kan niet meer Youtuben met Microsoft Edge, beeld blijft zwart (soms groen) geluid doet 't wel.
pi_154915613
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef Drankster het volgende:
Toch wel verbazingwekkend dat een simpele feature zoals je brightness aanpassen bij een desktop nog steeds ontbreekt bij Windows.
hoe wil je brightness van een scherm aanpassen als je niet bij de 'controls' van dat scherm kan vanuit de software?
pi_154915909
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:37 schreef embedguy het volgende:

[..]

Hoe zouden ze die future willen implementeren?

Via vga gaat dit iig niet mogelijk zijn... Hdmi en dvi maken het geloof ik ook niet mogelijk...
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 00:54 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe wil je brightness van een scherm aanpassen als je niet bij de 'controls' van dat scherm kan vanuit de software?
Hmm ja true, klinkt logisch, iets te veel biertjes op. :z
  woensdag 5 augustus 2015 @ 01:28:46 #143
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_154916352
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 14:44 schreef SixSixOne het volgende:
Vertel eens wat bugs?
Bijvoorbeeld bij mij:
Alles werkt in de Instellingen app, behalve op optie om Windows Updates vanaf andere PCs op internet downloaden (onder geavanceerde opties > kiezen hoe updates worden bezorgd)
Als ik deze wil uitschakelen, reageert de app niet meer, is alleen nog af te sluiten via taakbeheer als Admin.
Dit is gek genoeg het enige menu met dit probleem.
Heb gelukkig de register key gevonden waar je het kunt uitschakelen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DeliveryOptimization\Config >> DODownloadMode (type: DWORD32), met waarde 0 (= niet van internet of LAN downloaden).
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_154917227
Windows 10 gebruikt nu ook de drivers van Intel zelf inplaats van hun eigen universele AHCI driver voor onboard Intel SATA/RAID Controllers.

In combinatie met een specifiek model Samsung harde schijven (HD103SJ) zorgen deze drivers voor "excessive head parking" omdat deze nieuwere drivers APM (Advanced Power Management) aanzetten, dus hoor je om de zoveel seconden klikgeluiden.

Met smartmontools een taak gemaakt die bij het opstarten APM uitzet en dat werkt goed :)

[ Bericht 0% gewijzigd door DanOam op 05-08-2015 02:12:12 ]
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:20:16 #145
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154923596
Waarom staan er in de Start Menu Meest Gebruikt-afdeling programmas die ik nog nooit gebruikt heb? En programmas die ik wel gebruik komen er niet in/?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_154923995
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:20 schreef Parafernalia het volgende:
Waarom staan er in de Start Menu Meest Gebruikt-afdeling programmas die ik nog nooit gebruikt heb? En programmas die ik wel gebruik komen er niet in/?
Kan je uitzetten bij 'Personalization' en dan links in het menu 'Start' en je kan zelf je programma's toevoegen met rechtermuisklik en dan Pin to Start.
pi_154924659
Heb ook W10 geinstalleerd, alle privactopties uit, enz.

Echter loop ik tegen een 'probleempje' aan. Als ik aan het werk ben dan gaat hij op willekeurige tijden terug naar het vergrendelscherm na 10 - 20 min. Dit had ik in 8.1 nog niet. Iemand een oplossing?

Laptop staat onder constante spanning zonder accu in de laptop, en ben daadwerkelijk bezig op momenten dat het gebeurd. Standaard energiestanden al nagelopen.

Ook een vraagje die ik wel al in 8.1 al had: iedere keer als ik mijn ex.HD aansluit, moet ik in schijfbeheer een schijfletter toevoegen. Hoe los ik dit op?
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:06:15 #148
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154924701
Ik vind het toch allemaal wat raar...kan geen enkel oud Win7 programma terugvinden in Start Menu.

Laatst Rabo app geinstalleerd, en kan die nu ook nergens vinden. Ook niet via Zoeken... :{
Nu ben ik m via de Store aan het openen..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_154924797
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:06 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vind het toch allemaal wat raar...kan geen enkel oud Win7 programma terugvinden in Start Menu.

Laatst Rabo app geinstalleerd, en kan die nu ook nergens vinden. Ook niet via Zoeken... :{
Nu ben ik m via de Store aan het openen..
Start-> Alle apps, staat op alfabetische volgorde.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_154924909
Hebben ze eindelijk die autohide-functie fatsoenlijk geïmplementeerd of zie je nog steeds een stukje van de rand van de takenbalk bij het verbergen? Je ziet het vooral goed aan de open instanties van de programma's die je pint op de takenbalk dat dit bij W7 nog niet goed geïmplementeerd was..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 27% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-08-2015 13:19:04 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:19:25 #151
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154925062
quote:
99s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:09 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

Start-> Alle apps, staat op alfabetische volgorde.
nope ;(

edit: Aha, hij staat bij B van Bankieren. Ik zat bij de R van Rabo te zoeken...

dom dat je dat niet kan aanpassen }:|
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:21:49 #152
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154925116
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:36 schreef DanOam het volgende:

[..]

Kan je uitzetten bij 'Personalization' en dan links in het menu 'Start' en je kan zelf je programma's toevoegen met rechtermuisklik en dan Pin to Start.
ja maar dan komen ze in het rechterdeel te staan, toch? Ik wil dat die lijst met meestgebruikte apps gewoon klopt :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_154925847
W10 beviel prima tot een half uurtje geleden. Alles is opeens zo enorm traag. Chrome gaat langzaam, Edge gaat echt bizar traag. Start menu duurt ook eeuwen... Echt heel erg frustrerend dit.

Verkenner openen duurt 40 seconden... Lekker aan mijn scriptie werken zo...

Edit: Post nu vanaf mijn telefoon want nu doet Windows het helemaal niet meer. Ik krijg deze melding:

kritieke fout
Startmenu en Cortana werken niet. De volgende keer dat u zich aanmeldt zal worden geprobeerd dit te herstellen
------

Kan alleen op "nu afmelden" klikken. Heb al 3x mijn computer opnieuw opgestart...

Edit 2: Na 6x mijn computer opstarten lijkt het weer te werken.

[ Bericht 17% gewijzigd door Tobi-wan op 05-08-2015 14:28:44 ]
pi_154932614
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:58 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Dat werkt prima

[..]

Werkt niet maar bedankt!
Even mezelf quoten, heb van alles geprobeerd t/m in het register zitten klooien maar de Store krijg ik niet aan de gang. :% Ook niet op de Surface van het werk trouwens. Op internet stikt het van de mensen met hetzelfde probleem en wat MS ertegenover zet is een stel Indiase helpdeskmedewerkers die alle open deuren intrappen.

Dit is dus precies waarom mensen overstappen naar andere OS'en, wat een geklooi -O- waarmee je je eigen verdienmodel onderuit schoffelt :{

Voor de rest werkt ie als een zonnetje en erg tevreden :)
  woensdag 5 augustus 2015 @ 19:19:21 #155
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_154934921
Zo zeg dat mail programma is niet eens getest of zo :')

Een nieuwe mail versturen gaat automatisch onder een bestaand onderwerp, zit dus nu met allemaal nieuwe mails in een conversatie met een klant. Lekker

Mail versturen gaat niet gelukkig, want het mailprogramma wil niet sturen

Het is me wel weer duidelijk, windows 10 is grotere troep dan windows 8

De 98-XP-7 cyclus is doorbroken.
pi_154940564
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo zeg dat mail programma is niet eens getest of zo :')

Een nieuwe mail versturen gaat automatisch onder een bestaand onderwerp, zit dus nu met allemaal nieuwe mails in een conversatie met een klant. Lekker

Mail versturen gaat niet gelukkig, want het mailprogramma wil niet sturen

Het is me wel weer duidelijk, windows 10 is grotere troep dan windows 8

De 98-XP-7 cyclus is doorbroken.
Alsof XP zo fantastisch was voor de service packs. Geef het even wat tijd.
pi_154947298
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:19 schreef BarryOSeven het volgende:

Het is me wel weer duidelijk, windows 10 is grotere troep dan windows 8

10 is echt 1000x beter dan 8.
pi_154947993
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 03:10 schreef Drankster het volgende:

[..]

10 is echt 1000x beter dan 8.
Ik vind 8.1 anders een heel prima OS. Zodra je tenminste Start8 of ClassicShell hebt geinstalleerd. :P Het is iig fatsoenlijk bugvrij.
For great justice!
pi_154948260
Heb nooit problemen ondervonden met Windows 8.1, ook niet zonder start8 of ClassicShell. Kwestie van wennen en verandering. Maar goed het blijft een persoonlijke voorkeur en smaak natuurlijk.

Werk nu al ruim een week op Windows10 en vind het prima. Hier en daar wat kleine wijzigingen en 'tweaks' gedaan maar dat houd het leuk.

Geen last van een traag systeem, foutmeldingen of vastlopers! :)
pi_154948805
Gister maar eens Win10 aangezwengeld op een oudere prive desktop.

installatie ging prima zonder problemen. Bij de 1ste boot bleek wel dat de netwerkverbinding weg was. Maar toen ik de netwerkadapter verwijderde (in apparaat beheer) deed ie het binnen een paar seconden weer.

Verder lijkt alles nog precies hetzelfde te werken als bij win7, nu maar eens gaan testen of de prestaties beter zijn.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  donderdag 6 augustus 2015 @ 09:22:22 #161
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_154948887
Iemand die weet waarom ik godsnaam elke keer dat mijn computer opnieuw opstart voor alle applicaties weer de firewall moet openen?
pi_154950556
Binnenkort ook eens checken. Ziet er minimalistisch uit qua framework. Vind ik wel mooi.

Is alles van Windows 8.1 ook compitabel met Windows 10, de programma's? Zoals nod32 true image e.d. hier heb ik nog niet echt duidelijkheid over en Kaat mij nog niet de stap zetten. O en photoshop.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_154950731
Hm, sinds de installatie van Win10 heb ik te maken met een vrijwel continu loeiende fan; CPU steeds op 60-70%. Lijkt voornamelijk aan Chrome en Edge te liggen.

Daarnaast ook mindere accuduur (misschien een gevolg van het hoge CPU gebruik). Eerst deed ik nog 4 uur met een volle accu, nu een uurtje minder ongeveer.

Verder werken een paar van mijn functietoetsen niet meer (schermhelderheid en wifi switch niet, geluid wel). En doet mijn trackpad het niet meer zo als ik wil. Nieuwe drivers heb ik helaas niet gevonden...

Voor de rest wel tevreden, maar toch jammer van bovenstaande.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 11:55:51 #164
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_154951921
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:59 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Even mezelf quoten, heb van alles geprobeerd t/m in het register zitten klooien maar de Store krijg ik niet aan de gang. :% Ook niet op de Surface van het werk trouwens. Op internet stikt het van de mensen met hetzelfde probleem en wat MS ertegenover zet is een stel Indiase helpdeskmedewerkers die alle open deuren intrappen.

Dit is dus precies waarom mensen overstappen naar andere OS'en, wat een geklooi -O- waarmee je je eigen verdienmodel onderuit schoffelt :{

Voor de rest werkt ie als een zonnetje en erg tevreden :)
Ik heb dit kunnen oplossen door de DNS servers van google in te voeren.

DNS1 8.8.8.4
DNS2 8.8.8.8
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_154952791
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb dit kunnen oplossen door de DNS servers van google in te voeren.

DNS1 8.8.8.4
DNS2 8.8.8.8
Verrek het werkt, bedankt!
  donderdag 6 augustus 2015 @ 13:44:48 #166
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_154954482
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:31 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Verrek het werkt, bedankt!
Het werkt ook voor de pagina niet gevonden fout in Microsoft Edge.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_154954800
Edge is nog niet alles, voor de rest werkt alles prima. De apps zien er ook een stuk beter uit dan op Windows 8. En eindelijk eens nuttige livetiles.
pi_154954952
Gister ook mijn eerste crash uit het niets toen ik steam wilde opstarten. Al met al vooralsnog een goede trackrecord voor een nieuwe windows :P
Conscience do cost.
pi_154955899
Eindelijk geleerd om w10 een programma te verwijderen.

Is hun store in w10 kaduuk ofzo? Ik kan niet erbij komen, terwijl met de phone met w8.1 er op kan komen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 6 augustus 2015 @ 14:47:48 #170
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_154955973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:44 schreef F1gamer het volgende:
Eindelijk geleerd om w10 een programma te verwijderen.

Is hun store in w10 kaduuk ofzo? Ik kan niet erbij komen, terwijl met de phone met w8.1 er op kan komen.
5 posts boven je staat een DNS advies, misschien helpt die ook bij jou?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_154956204
Vreemd:S

Ik ben naar mijn accountinstellingen gegaan en vanuit daar lukt het wel om op te starten
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_154956354
eerste minpunt:

foto viewer (app) zuigt, de 1ste foto wordt goed ingeladen maar als de volgende een ander formaat heeft, bv staand tov liggend dan maakt windows 10 er een potje van en krijg je van die stretch effecten:



edit: gelukkig kun je wel de oude gewoon blijven gebruiken en als standaard instellen

[ Bericht 11% gewijzigd door vaarsuvius op 06-08-2015 15:29:51 ]
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:14:45 #173
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_154959599
In het "Alle apps" menu van het Star Menu zitten sommige programmas in een map. Ik wil die er graag uit hebben en map weg. Scheelt weer nodeloos klikken. Weet iemand hoe?

Ik vond het oude Start Menu overigens veel beter.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:30:20 #174
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_154960000
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:14 schreef Parafernalia het volgende:
In het "Alle apps" menu van het Star Menu zitten sommige programmas in een map. Ik wil die er graag uit hebben en map weg. Scheelt weer nodeloos klikken. Weet iemand hoe?

Ik vond het oude Start Menu overigens veel beter.
http://www.classicshell.net/

Of toch maar even wennen. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:46:55 #175
6941 APK
Factual, I think.
pi_154960350
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb dit kunnen oplossen door de DNS servers van google in te voeren.

DNS1 8.8.8.4
DNS2 8.8.8.8
Volgens mij moet die eerste 8.8.4.4 zijn.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_154963961
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:14 schreef Parafernalia het volgende:
In het "Alle apps" menu van het Star Menu zitten sommige programmas in een map. Ik wil die er graag uit hebben en map weg. Scheelt weer nodeloos klikken. Weet iemand hoe?

Ik vond het oude Start Menu overigens veel beter.
De programma's die je nodig hebt op het startmenu vastpinnen, bij de livetiles? Is toch de snelste manier om dingen te bereiken op de taakbalk na.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:16:49 #177
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154964035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik heb dit kunnen oplossen door de DNS servers van google in te voeren.

DNS1 8.8.8.4
DNS2 8.8.8.8
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:31 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Verrek het werkt, bedankt!
8.8.8.8 en 8.8.4.4

Zoals APK ook al zei.
Bron: https://developers.google.com/speed/public-dns/
So we just called him Fred
pi_154964569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

http://www.classicshell.net/

Of toch maar even wennen. :P
Raad dan Start8 of Start10 aan. Dat ziet er tenminste nog goed uit.

https://www.stardock.com/products/start8/
https://www.stardock.com/products/start10/
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 07:03:23 #179
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_154975438
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

[..]

8.8.8.8 en 8.8.4.4

Zoals APK ook al zei.
Bron: https://developers.google.com/speed/public-dns/
Thanks!
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:41:34 #180
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_154976976
Haha de eerste 40 reacties van dit deel zitten lezen maar voorlopig wacht ik nog wel even een jaartje met W10.. Minstens
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:44:19 #181
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_154977022
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:41 schreef Woelwater het volgende:
Haha de eerste 40 reacties van dit deel zitten lezen maar voorlopig wacht ik nog wel even een jaartje met W10.. Minstens
Op wat kleine aanloop problemen ben ik best tevreden. Gezien het aantal gebruikers wat bij deze uitrol betrokken is valt het best mee denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:17:29 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:24:27 #183
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154979025
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Windows 10 Godmode:
http://webwereld.nl/softw(...)dows-10-in-god-mode#

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Dit is die van Windows 7 en 8. Zoek de verschillen :P
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
So we just called him Fred
pi_154979128
Misschien al vaak gezegd, maar studenten kunnen via Surfspot gratis de Education (is stiekem Enterprise) versie krijgen.

Ik ga straks eens upgraden, ben benieuwd of het allemaal gaat werken bij mij.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:55:23 #185
447163 roysleen
14 jarig jongentje XD
pi_154979721
Niets geen problemen op mijn i5 op mijn slaapkamer.. keurig van windows 8 naar windows 10 geupdate zonder problemen. het enigste wat ik moest instraleren waren de drivers van mijn videokaart. (quadro fx 1800 (overgeclockt)). Office eropgeknald. En het loopt. ik heb nog wel een crack van windows geinstraleerd. Maar vandaag of morgen voer ik de code van mijn windows in (heb een legetime versie. maar wou eerst kijken of windows 10 beter is..

conclusie: Als je geen belangrijke software hebt. Of dure videokaarten. Upgrade :)
onze studio pc (win 7) (i7 six core) upgraden we nog niet. omdat de drivers er nog niet zijn
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:45:11 #186
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_154984702
Windows 10 ook geïnstalleerd op mijn laptop, werkt op zich prima en ziet er mooi uit.
Alles werkt naar behoren, behalve Chrome.
Als ik chrome opstart, heb ik blijkbaar ineens geen touchscreen meer. Opnieuw installeren heeft ook niet geholpen.

Edit: Het is opgelost, voor wie hetzelfde heeft,
Op deze pagina vond ik de oplossing.

[ Bericht 33% gewijzigd door Sodeknetters op 07-08-2015 14:58:42 ]
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_154985151
De review net maar eens bekeken op Tweakers, ik ben weer mooi op de hoogte vanachter mijn Linux bakje.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:02:31 #188
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_154985251
Hoe zit het met Win 10 en drivers van randapparatuur?
Ik heb een pentablet die het alleen die doet met een driver, maar er geen nieuwe driver beschikbaar is voor win 10 wel voor win 8.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_154989179
Als het goed is kan je drivers voor Windows 8(.1) gewoon gebruiken op Windows 10.
pi_154990377
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Windows 10 Godmode:
http://webwereld.nl/softw(...)dows-10-in-god-mode#

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Zou dit zijn gelekt door een van de medewerkers? Net als dit? http://www.howtogeek.com/(...)/?PageSpeed=noscript
Of is het denkbaar dat iemand die niets met MS te maken heeft zoiets vindt?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154990391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoe zit het met Win 10 en drivers van randapparatuur?
Ik heb een pentablet die het alleen die doet met een driver, maar er geen nieuwe driver beschikbaar is voor win 10 wel voor win 8.
Wat DanOam zegt, Microsoft heeft heel erg weinig aan dat deel van de software gewijzigd, waarschijnlijk werkt het.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:38:04 #192
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_154992326
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zou dit zijn gelekt door een van de medewerkers? Net als dit? http://www.howtogeek.com/(...)/?PageSpeed=noscript
Of is het denkbaar dat iemand die niets met MS te maken heeft zoiets vindt?
Waarschijnlijk wel, als snelle manier om dingen aan te passen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_154996475
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een upgrade gedaan vanaf Windows 8.1 naar Windows 10 en ik zit al gelijk met problemen. Ten eerste had ik wel gedacht dat tijdens het upgraden, dat er werd gevraagd of ik een schone partitie wou installeren, dus dat hij eerst mijn hardeschijf formatteert, en daar dan een schone Windows 10 op installeert, dit was dus niet het geval.

Ik moest aardig lang wachten voor alleen een ander jasje. Dus was ik verder gaan zoeken of ik handmatig een schone Windows 10 installatie voor elkaar kon krijgen. Ik heb de Windows Creation Tool geinstalleerd met Windows 10 op mijn USB stick. En daarna heb ik de setup geopend vanuit de USB stick. Al gauw begon die over een product code en stond ik dus lang na te denken hoe ik daar nu aan kom, want deze heb ik zover ik weet nooit ontvangen van Dell (heb sinds paar maanden nieuwe PC). Toen heb ik WinKeyFinder geinstalleerd en die kon mij de product code geven van mijn huidige Windows 10, die ingevoerd en gaf gelijk aan dat de code niet juist was.

Hoe kom ik nu in godsnaam verder? ik wil gewoon simpelweg een lekkere schone PC hebben met een frisse windows 10, of is dit weer niet van toepassing bij Microsoft? Ik moet zeggen dat ik aardig handig ben met PC's maar ik zou nu niet zo gauw weten hoe ik verder moet om het toch nog voor elkaar te krijgen. Ik zit wel te denken om de installatie uit te voeren vanaf het opstarten en mijn USB stick dus als eerste in de boot lijst te zetten. Zal die dan nog steeds om de product code vragen? En hoezo accepteert Windows 10 de product code niet die WinKeyFinder mij gaf? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:56:57 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154996997
Zo, maar ff een clean install proberen op de laptop. Meteen de lastigste gepakt met een dual (switchable) vid kaart. Eens kijken wat de uitkomst gaat worden...

Het voordeel van partities, al je belangrijke spul staat iig niet op C:... Mocht dit mislukken ben ik in no-time weer terug naar Win7.

Edit: Zoals te verwachten is de grub loader verdwenen, maar daar had ik al rekening mee gehouden.
pi_154997181
Als het goed is zal de back-up van mijn D partitie vannacht klaar zijn, hopelijk morgen W10 proberen :)
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:01:29 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154997249
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:00 schreef Juup© het volgende:
Als het goed is zal de back-up van mijn D partitie vannacht klaar zijn, hopelijk morgen W10 proberen :)
Waarom D backuppen? Je installed Windhoos toch ergens anders.
pi_154997359
Als ik nu die Windows 10 via mijn USB stick installeer tijdens het opstarten, zal die dan ook om de product code vragen? Want ik zou niet weten waarom die mijn legale product code niet pakt.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:06:51 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154997769
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:00 schreef Juup© het volgende:
Als het goed is zal de back-up van mijn D partitie vannacht klaar zijn, hopelijk morgen W10 proberen :)
Nog een geluk dat USB niet meer zo tergend traag is als dat het was. Ik zit nog met een 2.0 en SATA II opgescheept, daarmee je harde schijf kopiëren duurt wel heel erg lang.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154997809
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:06 schreef AchJa het volgende:
Vooralsnog de CPU fan op volle toeren...
Bij jou ook al. Ik ben benieuwd wat dat veroorzaakt.
Weet jij zeker dat het de CPU-ventilator is en niet de GPU-ventilator?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:17:38 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154997919
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij jou ook al. Ik ben benieuwd wat dat veroorzaakt.
GPU drivers, kan ze wel "gedwongen" installen en meteen zakt de fan in toeren. Kan alleen niet de organieke setup draaien.... Nog ff kijken hoe ik dat kan fiksen anders geen catalyst control center waar ik kan switchen...

Is laptop, dus 1 fan voor alles.

Edit: Ah, in Win7 compability mode loopt de setup wel door. Alleen ff geen beeld meer... :')

[ Bericht 5% gewijzigd door AchJa op 07-08-2015 22:24:00 ]
pi_154998227
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nog een geluk dat USB niet meer zo tergend traag is als dat het was. Ik zit nog met een 2.0 en SATA II opgescheept, daarmee je harde schijf kopiëren duurt wel heel erg lang.
herkenbaar..

gelukkig deze of volgende maand op naar het skylake platform :P
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:39:06 #203
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_154998696
Ik gebruikte altijd Windows Live Essentials. ;( Die mail app werkt nu maar halfbakken. :N
Serverfouten bij de helft van de accounts. Nieuwe mails opstellen met frozen layout. Langzaam als fuck.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_154998799
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:26 schreef mschol het volgende:

[..]

herkenbaar..

gelukkig deze of volgende maand op naar het skylake platform :P
Ik twijfel heel erg wanneer ik de stap zet. Wegens het te veel offtopic zijn heb ik hier even een aparte draad hiervoor aangemaakt. Ik zie daar graag reacties van jullie.
DIG / Wanneer een PC samenstellen: nu of over een aantal maanden?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:55:36 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155001904
Nou, mooi is dat. De drivers eindelijk geinstalled en toen werkte het, gaat Windows op eigen houtje de drivers updaten en toen werkte het weer niet... Man, man, man. :')

Sinds wanneer gebeurt dit zonder tussenkomst van mij?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:58:04 #206
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_155002006
Haha ja. Mijn touchpad scrolde weer de verkeerde kant op en ik kon het niet instellen ook om het om te draaien. Toen zag ik dat ik via een ASUS touchpad utility de boel in kon stellen. De volgende keer dat ik opstartte had Windows er echter een Toshiba touchpad van gemaakt en daar is de boel weer niet om te draaien. :') _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_155002404
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:55 schreef AchJa het volgende:
Sinds wanneer gebeurt dit zonder tussenkomst van mij?
sinds windows 10.. dag controle over je updates..
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:08:24 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155002426
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:58 schreef shiznuts het volgende:
Haha ja. Mijn touchpad scrolde weer de verkeerde kant op en ik kon het niet instellen ook om het om te draaien. Toen zag ik dat ik via een ASUS touchpad utility de boel in kon stellen. De volgende keer dat ik opstartte had Windows er echter een Toshiba touchpad van gemaakt en daar is de boel weer niet om te draaien. :') _O-
Echt he... :')

Ik installeer het toch gvd niet voor de flauwekul?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:10:23 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155003944
Ik heb een laptop van acer met win 7 installatie op de schijf ergens en de productkey zou die zelf uit de bios halen. Wat gebeurt er met acer recovery (win 7) als ik win 10 installeert? Ben ik de win 7 installatie dan kwijt? Dat heb ik namelijk ergens gelezen.

Las trouwens ook dat je maar een tijdelijk periode heb om terug te schakelen naar win 7/win 8.1 als win 10 niet bevalt. Daarna zou het niet meer mogelijk zijn. Wat is nu allemaal waar?
pi_155005107
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:55 schreef AchJa het volgende:
Nou, mooi is dat. De drivers eindelijk geinstalled en toen werkte het, gaat Windows op eigen houtje de drivers updaten en toen werkte het weer niet... Man, man, man. :')

Sinds wanneer gebeurt dit zonder tussenkomst van mij?
Rechtermuisklik Deze PC,
Eigenschappen,
Geavanceerde systeeminstellingen,
Tab Hardware,
Instellingen voor apparaatinstallatie,
Vinkje zetten voor Nee, ik bepaal gvd zelf wat er moet gebeuren ja!
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 01:31:58 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155005189
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:29 schreef Radegast het volgende:

[..]

Rechtermuisklik Deze PC,
Eigenschappen,
Geavanceerde systeeminstellingen,
Tab Hardware,
Instellingen voor apparaatinstallatie,
Vinkje zetten voor Nee, ik bepaal gvd zelf wat er moet gebeuren ja!
Te laat, over een jaar volgende kans.
pi_155005353
Ik krijg na de upgrade naar Windows 10 in verschillende programma's WriteToDisk errors, (bv. 7zip, uTorrent) Deinstalleren, en opnieuw installeren helpt niet. Als alternatief voor 7zip maar even WinRAR geinstalleerd en die werkt prima..

Heeft met machtigingen te maken denk ik.. Maar daar durf ik niet teveel mee te klooien.
pi_155005436
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:37 schreef Radegast het volgende:
Ik krijg na de upgrade naar Windows 10 in verschillende programma's WriteToDisk errors, (bv. 7zip, uTorrent) Deinstalleren, en opnieuw installeren helpt niet. Als alternatief voor 7zip maar even WinRAR geinstalleerd en die werkt prima..

Heeft met machtigingen te maken denk ik.. Maar daar durf ik niet teveel mee te klooien.
gebeurd dat ook als je de programma's als administrator opstart?
pi_155005845
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:40 schreef mschol het volgende:

[..]

gebeurd dat ook als je de programma's als administrator opstart?
Dat heb ik gisteren al aangevinkt, maar ik kijk er net opnieuw naar en het vinkje was weg. Weer aangeklikt en nu doet uTorrent het weer braaf zoals ik het hebben wil. Ben benieuwd of het morgen weer hetzelfde verhaal is.
pi_155007839
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom D backuppen? Je installed Windhoos toch ergens anders.
Klopt, maar ik ben wel eens onhandig/verstrooid :{ Zo heb ik ooit eens de verkeerde keuze gemaakt en werd de gehele laptop terug naar fabrieksinstellingen gebracht, dus weg D partitie.
Ik neem liever het zekere voor het onzekere 8-)
pi_155011636
Wie werkt er nog op een oud Windows OS (hier gebruikt men nog XP SP1?) en bijbehorende Explorer? en dus het verhaal van een tijd geleden wat Microsoft de wereld in bracht en wel " dat werken op een oud OS je sowieso blootstelt aan virussen en niet aan te bevelen is. " naar het Rijk der fabelen kan worden verwezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 13:23:23 ]
pi_155011942
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:22 schreef Iwanius het volgende:
Wie werkt er nog op een oud Windows OS (hier gebruikt men nog XP SP1?) en bijbehorende Explorer? en dus het verhaal van een tijd geleden wat Microsoft de wereld in bracht en wel " dat werken op een oud OS je sowieso blootstelt aan virussen en niet aan te bevelen is. " naar het Rijk der fabelen kan worden verwezen.
Die conclusie is iets te makkelijk. Voor zover ik begrijp worden die oudere windows gewoon niet meer ondersteund met de veiligheidsmaatregelen die de nieuwere versies wel gewoon krijgen.

Dus nee, je zal niet automatisch gehacked worden als je nog XP gebruikt. De kans dat er iets gebeurt is echter wel groter. Echter hoef je je daar als thuisgebruiker ook niet snel druk om te maken.
Conscience do cost.
pi_155015285
windows 10 pro geinstalleerd vandaag had wat problemen met de touchpad maar heb het zelf opgelost.
die start menu vind ik nog steeds niet wat het moet zijn.
nog effe wennen aan de rest van de interface
wifi instellingen beheren dat delen uitgezet stond blijkbaar standaard aan.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:27:14 #220
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155025869
Via het Windows icoontje kan ik nog steeds niet updaten. Via het tooltje kan wel maar nog geen zin aan gehad. Dus heb nog steeds 8.1.

Maar bij elke update heb ik nu wel dit venster



Bij elke service update, definition update security update of driver. Tis allemaal Windows 10 schijnbaar.

Net Windows 10 ter grootte van 106 KB geinstalleerd. :')
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_155026278
Ík dacht, ik ga het eens proberen, maar ik krijg steeds de melding dat ik de laptop opnieuw moet opstarten voor een update en als ik dan op oké klik en hem dus opnieuw opstart, vraagt ie het weer _O- Ik kom dus geen steek verder.
Tap tap tap
pi_155026493
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:58 schreef shiznuts het volgende:
Haha ja. Mijn touchpad scrolde weer de verkeerde kant op en ik kon het niet instellen ook om het om te draaien. Toen zag ik dat ik via een ASUS touchpad utility de boel in kon stellen. De volgende keer dat ik opstartte had Windows er echter een Toshiba touchpad van gemaakt en daar is de boel weer niet om te draaien. :') _O-
Haha, bij mijn Asus gaf Windows ook 'Toshiba Touchpad' aan. Net Asus Smart Gesture gedownload en nu is het weer goed maar wtf :')
pi_155026707
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:27 schreef Rica het volgende:
Via het Windows icoontje kan ik nog steeds niet updaten. Via het tooltje kan wel maar nog geen zin aan gehad. Dus heb nog steeds 8.1.

Maar bij elke update heb ik nu wel dit venster

[ afbeelding ]

Bij elke service update, definition update security update of driver. Tis allemaal Windows 10 schijnbaar.

Net Windows 10 ter grootte van 106 KB geinstalleerd. :')
had ik ook best effe je beurt afwachten je krijgt vanzelf melding als windows 10 klaar is om te installeren(als je gereserveerd hebt). ik wou het ook forceren maar het lukte niet bij mij.
pi_155027252
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:56 schreef redboyke het volgende:
windows 10 pro geinstalleerd vandaag had wat problemen met de touchpad maar heb het zelf opgelost.
die start menu vind ik nog steeds niet wat het moet zijn.
nog effe wennen aan de rest van de interface
wifi instellingen beheren dat delen uitgezet stond blijkbaar standaard aan.
Kun je meer uitleggen over hoe en wat met je touchpad?

Ik heb namelijk nog steeds problemen met scrollen, vooral in de windows apps dus.
In verkenner en chrome etc werkt het weer wel.

Heb wat gelezen over een register aanpassing daarvoor, maar dat heeft niet geholpen.
Ben er ook nog steeds niet achter waardoor dit nou komt.

synaptics touchpad heb ik trouwens. (oud modelletje) :)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:04:17 #225
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155027558
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:47 schreef redboyke het volgende:

[..]

had ik ook best effe je beurt afwachten je krijgt vanzelf melding als windows 10 klaar is om te installeren(als je gereserveerd hebt). ik wou het ook forceren maar het lukte niet bij mij.
Als het via het tooltje niet lukt kun je de iso handmatig downloaden en die op usb of dvd booten.

Mijn oude met Win 7 gaf gelijk al aan die ie kon updaten. Waarom het verschil weet ik niet. Misschien omdat de ene een retail en de ander oem is? Of het heeft met Dell te maken.

"we are continuously working with our partners"

Die meegeleverde Dell software loopt ook steeds te zeuren dat ik iets moet updaten om klaar te zijn voor windows 10. Dat gaat er straks ook allemaal af met een verse install.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_155028339
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:58 schreef kree het volgende:

[..]

Kun je meer uitleggen over hoe en wat met je touchpad?

Ik heb namelijk nog steeds problemen met scrollen, vooral in de windows apps dus.
In verkenner en chrome etc werkt het weer wel.

Heb wat gelezen over een register aanpassing daarvoor, maar dat heeft niet geholpen.
Ben er ook nog steeds niet achter waardoor dit nou komt.

synaptics touchpad heb ik trouwens. (oud modelletje) :)
ik kon na installatie van windows 10 de muis niet bewegen met touchpad

dus heb ik gedaan:
startmenu>instellingen>apparaten>muis & touchpad>extra muis opties

naast de tab hardware staat er bij mij elan maar mss dat er bij jou synaps staat
daar kan je op opties klikken en kan je daar wat aanpassen. ik moest start apparaat klikken en toen kon ik de muis terug bewegen. als je nog problemen hebt kan je altijd vorig stuurprogramma klikken mss dat dat je probleem oplost.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:04 schreef Rica het volgende:

[..]

Als het via het tooltje niet lukt kun je de iso handmatig downloaden en die op usb of dvd booten.

Mijn oude met Win 7 gaf gelijk al aan die ie kon updaten. Waarom het verschil weet ik niet. Misschien omdat de ene een retail en de ander oem is? Of het heeft met Dell te maken.

"we are continuously working with our partners"

Die meegeleverde Dell software loopt ook steeds te zeuren dat ik iets moet updaten om klaar te zijn voor windows 10. Dat gaat er straks ook allemaal af met een verse install.
hoop dat je wifi hebt als je update :P met mijn alienware van 7 naar 8 deed wifi het opeens nietmeer
8 werd niet ondersteund door alienware dus het was een beetje van trek u plan de attitude van dell.

ow en deze heb ik ook uitgezet:


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 22:33:13 ]
pi_155029349
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:19 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik kon na installatie van windows 10 de muis niet bewegen met touchpad

dus heb ik gedaan:
startmenu>instellingen>apparaten>muis & touchpad>extra muis opties

naast de tab hardware staat er bij mij elan maar mss dat er bij jou synaps staat
daar kan je op opties klikken en kan je daar wat aanpassen. ik moest start apparaat klikken en toen kon ik de muis terug bewegen. als je nog problemen hebt kan je altijd vorig stuurprogramma klikken mss dat dat je probleem oplost.

thx, maar helaas die had ik al geprobeerd, het is een soort van raar.
Mijn vermoeden is dus dat het bij de windows apps te maken heeft met dat het eigenlijk voor touch screen werkt.
Nu gebruik ik de rechter zijde van de touchpad om te scrollen, dit lijkt nu ook overal te werken.

Maar niet in de apps van windows ;)

Naja niet een onwijs probleem zo, maar hoop wel dat het nog een soort van opgelost kan worden ;)
Do what you love, love what you do!
pi_155030485
Voor W10 is qua antivirus nog steeds microsoft security essentials een goed idee?

Altijd dat gebruikt, maar weet niet zeker of het nu met w10 nog nodig is?

product pagina zegt ook dit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://windows.microsoft.(...)-essentials-download
Do what you love, love what you do!
pi_155030650
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:39 schreef kree het volgende:

[..]

thx, maar helaas die had ik al geprobeerd, het is een soort van raar.
Mijn vermoeden is dus dat het bij de windows apps te maken heeft met dat het eigenlijk voor touch screen werkt.
Nu gebruik ik de rechter zijde van de touchpad om te scrollen, dit lijkt nu ook overal te werken.

Maar niet in de apps van windows ;)

Naja niet een onwijs probleem zo, maar hoop wel dat het nog een soort van opgelost kan worden ;)
heb net de netflix app getest kan scrollen met 2 vingers.
pi_155031020
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:11 schreef redboyke het volgende:

[..]

heb net de netflix app getest kan scrollen met 2 vingers.
Het zit hem daar ook een beetje in denk, ik heb geen multitouch touchpad.
Maargoed komt vast nog wel wat voor, het is niet super hinderlijk, omdat ik de specifieke windows apps toch niet veel gebruik :)
Do what you love, love what you do!
pi_155032243
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:06 schreef kree het volgende:
Voor W10 is qua antivirus nog steeds microsoft security essentials een goed idee?

Altijd dat gebruikt, maar weet niet zeker of het nu met w10 nog nodig is?

product pagina zegt ook dit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://windows.microsoft.(...)-essentials-download
Op de reviews van gratis anti-virussoftware die ik heb gelezen wordt het MSE niet aanbevolen, dat zou minder goed werken dan bepaalde alternatieven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155032383
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:55 schreef AchJa het volgende:
Nou, mooi is dat. De drivers eindelijk geinstalled en toen werkte het, gaat Windows op eigen houtje de drivers updaten en toen werkte het weer niet... Man, man, man. :')

Sinds wanneer gebeurt dit zonder tussenkomst van mij?
Sinds dat Microsoft besloot om bij W10 alle updates te installeren, of dat je het wil of niet. Je kan het met de goedkopere editie gedurende een maand uitstellen maar dan wordt die geïnstalleerd. Microsoft heer naar aanleiding van dit probleem wel een programma online gezet waarmee je de update kan deactiveren, dat zorgt ervoor dat W10 niet meer die update installeert. Als je even googlet dan vind je dat programma snel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155040426
Is er iemand met een Sony Vaio met Windows 10 ervaringen?
Edit: ik lees hier dat de Sony Vaio bezitters moeten wachten met upgraden.
https://www.sony-asia.com/microsite/support/win10/en/index.html
https://www.sony.nl/suppo(...)formation/SVJ2022C5E

[ Bericht 46% gewijzigd door Loekie1 op 09-08-2015 11:52:12 ]
  Donald Duck held zondag 9 augustus 2015 @ 12:25:26 #234
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_155041289
Ik zit en blijf voorlopig op Win7 en heb niet voor Reserveren gekozen. De update wordt al wat meer opdringerig. Eerst was het enkel dat icoontje naast de klok, waarbij verbergen niet helpt (na een herstart is het er weer gewoon). Maar nu dus zelfs al een popup
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_155042718
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zit en blijf voorlopig op Win7 en heb niet voor Reserveren gekozen. De update wordt al wat meer opdringerig. Eerst was het enkel dat icoontje naast de klok, waarbij verbergen niet helpt (na een herstart is het er weer gewoon). Maar nu dus zelfs al een popup
[ afbeelding ]
zo blij dat ik die update niet geinstalleerd heb _O-
  zondag 9 augustus 2015 @ 13:22:34 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155043030
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:11 schreef mschol het volgende:

[..]

zo blij dat ik die update niet geinstalleerd heb _O-
Als Microsoft dusdanig gaat pushen dat je Win10 zal en moet installen dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen...
pi_155043313
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als Microsoft dusdanig gaat pushen dat je Win10 zal en moet installen dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen...
ik snap het wel hoor, ze willen alle oude versies dumpen en verder met 10 gaan, en die kunnen ze door hun update restricties (je kan het niet meer uitzetten, behalve in pro) continue van nieuwe features e.d. voorzien
pi_155043619
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 11:42 schreef Loekie1 het volgende:
Is er iemand met een Sony Vaio met Windows 10 ervaringen?
Edit: ik lees hier dat de Sony Vaio bezitters moeten wachten met upgraden.
https://www.sony-asia.com/microsite/support/win10/en/index.html
https://www.sony.nl/suppo(...)formation/SVJ2022C5E
Kak, lees ik nu, hij is net Windows 10 erop aan het zetten :')
Tap tap tap
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 9 augustus 2015 @ 14:13:42 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155044350
Ik blijf lekker op Windows XP :7

Ze lopen je bang te maken over eventuele kwetsbaarheden die na jarenlang updates in XP nog steeds niet zijn opgemerkt en gerepareerd, maar ondertussen weet je wel zeker dat Windows 10 standaard ingebouwde trojans bevat die al je data ongevraagd sharen en/ of naar MS en/of NSA stuurt. _O-. Dus wat nou "XP is niet meer veilig". Het lijkt me in elk geval stukken veiliger dan Windows 10 (of Android of die rotzooi van Apple, want dat op dat vlak is allemaal nog veel slechter dan MS). "Ja maar je kunt al die backdoors uitzetten!" Yeah right :') :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155044609
Windows 10 is echt 10x beter dan Windows 8 _O_

Ik heb wel een issue: mijn laptop met wi10 erop gaat nu telkens aan 's nacht nadat ik em in sluimerstand heb gezet... Hoe kan dit??? Nooit last van gehad met wi8 dus ik snap er niks van.
  Donald Duck held zondag 9 augustus 2015 @ 14:28:21 #241
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_155044670
Nog een pak erger. Die Win10 popup is niet eenmalig. Ook niet eenmalig per herstart. Het springt net weer tevoorschijn, in dezelfde Windows-sessie als die schermafbeelding iets eerder.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_155044816
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Nog een pak erger. Die Win10 popup is niet eenmalig. Ook niet eenmalig per herstart. Het springt net weer tevoorschijn, in dezelfde Windows-sessie als die schermafbeelding iets eerder.
KB3035583 verwijderen :Y (en vervolgens verbergen)
pi_155045535
Microsoft is bloedserieus over W10.
pi_155046343
Waarom heb ik op mijn laptop geen Windows icoontje rechtsonder?
Kocht het een paar weken terug, stond wel dat updaten naar Win10 mogelijk was.
pi_155046477
quote:
6s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:22 schreef Rickertman96 het volgende:
Waarom heb ik op mijn laptop geen Windows icoontje rechtsonder?
Kocht het een paar weken terug, stond wel dat updaten naar Win10 mogelijk was.
ze behoeden je voor een grote fout? :+
pi_155046558
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:26 schreef mschol het volgende:

[..]

ze behoeden je voor een grote fout? :+
Kan
pi_155048312
Ik heb een ssd van 64GB (met nog 17 vrij) en normaal heb ik daar genoeg aan. Maar is upgraden wel mogelijk als ie nog 3GB moet downloaden voor Win10, en dan nog 15-20 GB nodig heeft voor windows.old? Een upgrade die halverwege vastloopt is ook niet echt bevordelijk voor je PC.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_155049499
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kak, lees ik nu, hij is net Windows 10 erop aan het zetten :')
Windows 10 draait vooralsnog als een zonnetje trouwens.
Tap tap tap
pi_155050334
Na wat opstartprobleempjes vind ik W10 ook heerlijk werken. Erg benieuwd wat er nog gaat komen bij Treshold 2. Sowieso updates aan de Edge-browser en een messaging-app.
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:05:24 #250
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_155052701
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kak, lees ik nu, hij is net Windows 10 erop aan het zetten :')
Ik heb nergens last van op mijn vaio (win7)
pi_155053263
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als Microsoft dusdanig gaat pushen dat je Win10 zal en moet installen dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen...
Misschien niet onterecht. Er zijn duidelijke aanwijzingen dat Microsoft meer geld wil gaan verdienen door 'services' te verkopen, bijvoorbeeld door reclame te stoppen in patience (dat doen ze nu al) en abo's te verkopen op een reclamevrije versie met wat extra varianten en door een mediaspeler te verkopen. Vraag me niet wat voor mensen dat laatste willen, gezien alle gratis alternatieven lijkt het mij niet interessant. Het updaten bij Windows 10 is als het ik het goed begrijp voor Microsoft goedkoper in vergelijking met het updaten voor W7 aangezien alle updates maar een jaar lang op het netwerk worden gehouden en (ook) via P2P worden verspreid. Microsoft heeft standaard in W10 aangezet dat allerlei informatie naar hun servers wordt verstuurd (je kan dat uitschakelen), een van de toepassingen hiervan is dat ze op maat uitgezochte reclame in de Edge-browser (de opvolger van Internet Explorer) stoppen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155053544
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:13 schreef SeLang het volgende:
Ik blijf lekker op Windows XP :7

Ze lopen je bang te maken over eventuele kwetsbaarheden die na jarenlang updates in XP nog steeds niet zijn opgemerkt en gerepareerd, maar ondertussen weet je wel zeker dat Windows 10 standaard ingebouwde trojans bevat die al je data ongevraagd sharen en/ of naar MS en/of NSA stuurt. _O-.
Ja, je kan dat laatste echter ook op een andere manier bekijken: nu pas is Microsoft hier eerlijk over, ze deden het al voor XP, Vista, 7 en 8 en nu geven ze het eindelijk eens toe, gedwongen door wat Snowden en Wikileaks allemaal openbaar maakten.
Het is maar een theorietje maar dat is niet helemaal op niets gebaseerd, dat Microsoft achterdeurtjes heeft ingebouwd voor dit soort 'diensten' is al heel erg lang een hardnekkig gerucht wat net iets meer gefundeerd lijkt te zijn dan wat complottheoristen die het uit hun duim zuigen. Stel dat die achterdeurtjes niet in de vorige versies zitten, zouden ze die dan niet gemakkelijk kunnen inbouwen?
Hoe dan ook, als je er zo huiverig voor bent dat de NSA, de GCHQ en de Canadese en Australische evenknie (die werken intensief samen) jouw informatie krijgen en lezen dan is er maar 1 oplossing: alles geëncrypteerd versturen en voor de sterkste encryptiemethode kiezen die er bestaat. Ook die is trouwens minder veilig voor de NSA.
https://decorrespondent.n(...)et/35420660-c6e0b762

quote:
In 2007 werd al bekend dat dit algoritme beveiligingsproblemen kende. Het Amerikaanse National Institute of Standards and Technology (NIST), dat de encryptiestandaarden bepaalt, zou in samenwerking met de NSA het algoritme achter BSafe hebben goedgekeurd. Door de NSA werd er een achterdeur aangebracht in de encryptie, waardoor de geheime sleutels niet willekeurig worden aangemaakt en ze voor de inlichtingendienst makkelijk te achterhalen zijn. Het omzeilen van de encryptie zou niet nodig zijn als de NSA wist hoe de achterliggende algoritmen werken. Dat zou ze in staat stellen om te voorspellen welke privésleutel aan een publieke sleutel is gekoppeld.
Money talks.
Echter zou volgens wat nu bekend is encryptie wel volstaan om je informatie af te schermen van diensten zoals de NSA als je de juiste methode gebruikt.
quote:
Een andere methode die de NSA gebruikt om encryptie te omzeilen, is het raden van encryptiesleutels met grote rekenkracht. Dit kan met supercomputers soms een paar jaar duren. Door de encryptiesleutels te vergroten en regelmatig te veranderen blijven de makers van encryptiesoftware de almaar uitdijende rekenkracht van inlichtingendiensten voor. In 1977 daagde encryptieontwikkelaar RSA de wereld uit om een sleutel van 428 bit met brute rekenkracht te raden. De ontwikkelaar schatte dat dit met de toenmalige rekenkracht 40.000 biljoen jaar zou duren. Zeventien jaar later werd de sleutel geraden. Inmiddels wordt er veel gebruik gemaakt van 1024 bit RSA-sleutels en raadt het NIST aan om over te stappen op sleutels van 2048 bit. Ook de NSA kan deze (nog) niet raden.

Om zwakheden in encryptie te voorkomen, moeten we minder afhankelijk worden van encryptiebedrijven die angstvallig hun broncodes geheim houden. Het is niet voor niks dat cryptografen pleiten voor open source-encryptie waar de broncode openbaar is. Open source-encryptie is niet per definitie onkraakbaar, maar het zorgt er wel voor dat de broncode door miljoenen mensen te controleren is op zwakheden.

De bewering dat de NSA bijna alle encryptie op het internet zou hebben gekraakt is dus onjuist. Nog steeds kunnen we vertrouwen op sterke encryptie.
Helaas is het gebruik van encryptie een gedeelde verantwoordelijkheid. Niet alleen encryptieontwikkelaars en bedrijven, maar ook jij en ik kunnen het leven van inlichtingendiensten zuur maken door ze te overspoelen met versleutelde berichten.


[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-08-2015 19:38:21 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Donald Duck held zondag 9 augustus 2015 @ 19:34:17 #253
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_155053585
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:34 schreef mschol het volgende:

[..]

KB3035583 verwijderen :Y (en vervolgens verbergen)
Dat zal ik eerst maar even doen dan. Overstappen zal op een later moment ongetwijfeld nog wel gebeuren (moeten), maar voor nu vind ik het ietwat te opdringerig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_155053677
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 19:34 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat zal ik eerst maar even doen dan. Overstappen zal op een later moment ongetwijfeld nog wel gebeuren (moeten), maar voor nu vind ik het ietwat te opdringerig.
Gelijk heb je. Je wacht beter even totdat alle bugs zijn gevonden en opgelost.

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:31 schreef PjotterFRL het volgende:
Na wat opstartprobleempjes vind ik W10 ook heerlijk werken. Erg benieuwd wat er nog gaat komen bij Treshold 2. Sowieso updates aan de Edge-browser en een messaging-app.
Ben jij van plan om die Edge-browser te gaan gebruiken? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155053705
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:24 schreef Beursaap het volgende:
Windows 10 is echt 10x beter dan Windows 8 _O_

Ik heb wel een issue: mijn laptop met wi10 erop gaat nu telkens aan 's nacht nadat ik em in sluimerstand heb gezet... Hoe kan dit??? Nooit last van gehad met wi8 dus ik snap er niks van.
pi_155053793
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:24 schreef Beursaap het volgende:
Windows 10 is echt 10x beter dan Windows 8 _O_

Ik heb wel een issue: mijn laptop met wi10 erop gaat nu telkens aan 's nacht nadat ik em in sluimerstand heb gezet... Hoe kan dit??? Nooit last van gehad met wi8 dus ik snap er niks van.
Updatecheck of geplande defragmentatie of zo? Kijk eens naar wat er op vaste tijdstippen staat gepland in je control panel (of hoe dat ook heet in W10).
Beter zet je 's nachts je computer uit, hoewel het stroomverbruik fors lager ligt in de sluimerstand ben je altijd nog aan het verspillen. Die slaapstand is leuk als je een half uurtje weg bent of zo, zo gauw het een paar uur of langer is is uitzetten een beter alternatief.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:42:13 #257
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155055008
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Ben jij van plan om die Edge-browser te gaan gebruiken? :?

Sowieso op m'n tablet vanwege de ram-vreterij van Chrome. Even wachten op een Adblocker nog.
pi_155055056
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:22 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Sowieso op m'n tablet vanwege de ram-vreterij van Chrome. Even wachten op een Adblocker nog.
Die gaat MS niet leveren (MS 'verdient' geld met die reclame door jouw privacygevoelige informatie te gebruiken voor de selectie van die reclame), je moet dus maar hopen dat een andere organisatie of de open source gemeenschap of zo dat doet. Ik zou het liefst Edge verwijderen maar dat gaat natuurlijk weer niet, net als dat je niet van IE af geraakt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155055114
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die gaat MS niet leveren (MS 'verdient' geld met die reclame door jouw privacygevoelige informatie te gebruiken voor de selectie van die reclame), je moet dus maar hopen dat een andere organisatie of de open source gemeenschap of zo dat doet. Ik zou het liefst Edge verwijderen maar dat gaat natuurlijk weer niet, net als dat je niet van IE af geraakt.
Er is al aangekondigd dat je Chrome-plugins kunt installeren.
pi_155055122
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:24 schreef Beursaap het volgende:
Windows 10 is echt 10x beter dan Windows 8 _O_

Ik heb wel een issue: mijn laptop met wi10 erop gaat nu telkens aan 's nacht nadat ik em in sluimerstand heb gezet... Hoe kan dit??? Nooit last van gehad met wi8 dus ik snap er niks van.
daar heeft mijn windows 8 mediacenter last van.. wellicht heft het elkaar op als ik daar W10 installeer? :D
pi_155055143
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 19:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Updatecheck of geplande defragmentatie of zo? Kijk eens naar wat er op vaste tijdstippen staat gepland in je control panel (of hoe dat ook heet in W10).
Beter zet je 's nachts je computer uit, hoewel het stroomverbruik fors lager ligt in de sluimerstand ben je altijd nog aan het verspillen. Die slaapstand is leuk als je een half uurtje weg bent of zo, zo gauw het een paar uur of langer is is uitzetten een beter alternatief.
eh sluimerstand is toch de computer afsluiten maar de programma's opslaan :? hoe kom je bij stroomgebruik als je je pc toch uitschakelt??
pi_155055269
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:24 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Er is al aangekondigd dat je Chrome-plugins kunt installeren.
Dat valt heel erg mee. Zelf blijf ik nog even FF gebruiken, ik ben absoluut niet tevreden over de ingezette koers van FF (veel te frequente updates, te veel op de massa gericht (op 'beginners' aangepast), te traag en te buggevoelig) maar qua plugins en layout wint het het voor mij nog, en omdat het open source is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155055599
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat valt heel erg mee. Zelf blijf ik nog even FF gebruiken, ik ben absoluut niet tevreden over de ingezette koers van FF (veel te frequente updates, te veel op de massa gericht (op 'beginners' aangepast), te traag en te buggevoelig) maar qua plugins en layout wint het het voor mij nog, en omdat het open source is.
http://news.softpedia.com(...)k-to-do-488282.shtml

:)
  zondag 9 augustus 2015 @ 20:39:06 #265
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155055789
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:25 schreef Beursaap het volgende:

[..]

eh sluimerstand is toch de computer afsluiten maar de programma's opslaan :? hoe kom je bij stroomgebruik als je je pc toch uitschakelt??
Dat heette vroeger altijd hibernation of slaapstand. Is dat hetzelfde als sluimerstand?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_155055949
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat heette vroeger altijd hibernation of slaapstand. Is dat hetzelfde als sluimerstand?
nee
  zondag 9 augustus 2015 @ 20:45:14 #267
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155056106
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:42 schreef Beursaap het volgende:

[..]

nee
Oh, volgens de Microsoftsite gaat de pc bij sluimer echt uit (hibernation dus) en bij slaap noet (standby). Dan hebben ze blijkbaar de termen gewijzigd. Of herinner ik het me fout.

http://windows.microsoft.(...)ntly-asked-questions
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_155057641


[ Bericht 36% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-08-2015 23:22:24 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155058242
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat heette vroeger altijd hibernation of slaapstand. Is dat hetzelfde als sluimerstand?
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh, volgens de Microsoftsite gaat de pc bij sluimer echt uit (hibernation dus) en bij slaap noet (standby). Dan hebben ze blijkbaar de termen gewijzigd. Of herinner ik het me fout.

http://windows.microsoft.(...)ntly-asked-questions
Ik weet niet of dat Microsoft dat beweert (sowieso opletten met die websites, dat is al snel automatisch 'vertaalde' meuk) maar dat klopt in ieder geval niet.
Als je je computer laat slapen dan schrijft Windows alle relevante data naar het RAM-geheugen, op het RAM-geheugen blijft een spanning staan waardoor die data blijft behouden (zo gauw de spanning weg valt verdwijnt de data), zo gauw je op een toets drukt of de muis beweegt dan kan je computer zodoende precies daar verder gaan waar het was gebleven, als alles goed gaat. De slaapstand is ideaal als je eventjes weg gaat van je computer, bijvoorbeeld voor een kwartier of een half uur. Het grote voordeel is dat je na een paar seconden alweer verder kan gaan zo gauw je op een toets klikt. Hibernation is ongeveer hetzelfde, alleen wordt bij hibernation al die data naar de harde schijf geschreven in plaats van naar het RAM-geheugen. Er is ook nog een combinatie van beide waarbij de informatie naar zowel het RAM-geheugen als de harde schijf wordt geschreven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-08-2015 21:49:02 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 9 augustus 2015 @ 21:36:47 #270
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155058350
Oh ja. Altijd Engelse installaties gehad, daar zal mijn verwarring van komen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_155058455
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh, volgens de Microsoftsite gaat de pc bij sluimer echt uit (hibernation dus) en bij slaap noet (standby). Dan hebben ze blijkbaar de termen gewijzigd. Of herinner ik het me fout.

http://windows.microsoft.(...)ntly-asked-questions
aight maarre ik zie nergens iets bij instellingen staan om deze zeik te veranderen.. iemand tips?
pi_155058782
Ik had eerder op de dag trouwens toevallig mijn hybride stand nog gebruikt (de combinatie van beide, het laatste wat ik uitlegde). Mijn computer zat vast na het 'ontwaken' (ik vrees dat ik een hardwaredefect heb, een waar ik nog vele maanden of jaren mee verder kan maar wat eens in de zoveel tijd probleempjes geeft) waardoor ik gedwongen was om de stroom uit te zetten. Inderdaad, na het opstarten van Windows ging de computer precies daar verder waar het gebleven was.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155058818
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:40 schreef Beursaap het volgende:

[..]

aight maarre ik zie nergens iets bij instellingen staan om deze zeik te veranderen.. iemand tips?
Je kan dat altijd veranderen maar laat het maar gewoon staan zoals het nu staat. By default kiest Windows voor hybernate als je op slaap klikt, dat wil je graag voor een desktop.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155059160
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je kan dat altijd veranderen maar laat het maar gewoon staan zoals het nu staat. By default kiest Windows voor hybernate als je op slaap klikt, dat wil je graag voor een desktop.
ik bedoel dat mn pc 's nachts zomaar aangaat...
pi_155059338
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:04 schreef Beursaap het volgende:

[..]

ik bedoel dat mn pc 's nachts zomaar aangaat...
Ik heb mijn speculatie hierover al gegeven, waarschijnlijk heeft Windows iets gepland voor op dat tijdstip en ontwaakt het daarom ej computer. Pas die planning aan (je zal daar zelf even naar moeten zoeken in het control panel) of zet je computer uit in plaats van in slaap (of hibernatie) en die zal toch niet zomaar aan gaan? Waarom stroom en geld verspillen door het 's nachts te laten slapen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155059525
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb mijn speculatie hierover al gegeven, waarschijnlijk heeft Windows iets gepland voor op dat tijdstip en ontwaakt het daarom ej computer. Pas die planning aan (je zal daar zelf even naar moeten zoeken in het control panel) of zet je computer uit in plaats van in slaap (of hibernatie) en die zal toch niet zomaar aan gaan? Waarom stroom en geld verspillen door het 's nachts te laten slapen?
ìk heb al gekeken maar zie nergens iets staan over tijdstippen. en afsluiten zou kunnen maar dan duurt het ontwaken langer en moet je alles opnieuw opstarten...
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:14:38 #277
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155059559
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:13 schreef Beursaap het volgende:

[..]

ìk heb al gekeken maar zie nergens iets staan over tijdstippen. en afsluiten zou kunnen maar dan duurt het ontwaken langer en moet je alles opnieuw opstarten...
Als je een ssd hebt, dan draait het spul toch binnen 20 seconden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_155059850
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:13 schreef Beursaap het volgende:

[..]

ìk heb al gekeken maar zie nergens iets staan over tijdstippen. en afsluiten zou kunnen maar dan duurt het ontwaken langer en moet je alles opnieuw opstarten...
Ik heb jou twee suggesties gegeven, als een van die twee het is dan vind je dat wel als je goed zoekt. Het zou in theorie ook kunnen dat je tafel soms trilt (afhankelijk van het huiis, huisgenoten, werken buiten etc.) en dat daardoor een beweging van de muis wordt gedetecteert. Misschien heb jij een of ander chatprogramma of zo aan staan wat je computer doet ontwaken. Je zal zelf even moeten zoeken door logisch na te denken.

Het scheelt in een jaar tijd noemenswaardig aan stroomkosten, dat je computer een halve minuut opstart terwijl jij bij het opstaan nog even naar het toilet gaat of iets met het ontbijt regelt daar heb je volstrekt geen last van. En inderdaad, als jij nog steeds geen SSD hebt koop er dan eens een, ze zijn tegenwoordig prima te betalen.

quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je een ssd hebt, dan draait het spul toch binnen 20 seconden?
Zoiets. Dat is andere koek dan de meerdere minuten dat je moet wachten (alvorens het volledig klaar is, na het tonen van de desktop ben je er nog niet, W7 stopt dan nog van alles in het RAM-geheugen alvorens andere programma's prioriteit krijgen) als je Windows 7 hebt op een mechanische schijf en zelfs dan is het geen probleem als je het een beetje handig aanpakt (aanzetten terwijl je nog even iets anders doet).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155060022
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb jou twee suggesties gegeven, als een van die twee het is dan vind je dat wel als je goed zoekt. Het zou in theorie ook kunnen dat je tafel soms trilt (afhankelijk van het huiis, huisgenoten, werken buiten etc.) en dat daardoor een beweging van de muis wordt gedetecteert. Misschien heb jij een of ander chatprogramma of zo aan staan wat je computer doet ontwaken. Je zal zelf even moeten zoeken door logisch na te denken.

Het scheelt in een jaar tijd noemenswaardig aan stroomkosten, dat je computer een halve minuut opstart terwijl jij bij het opstaan nog even naar het toilet gaat of iets met het ontbijt regelt daar heb je volstrekt geen last van. En inderdaad, als jij nog steeds geen SSD hebt koop er dan eens een, ze zijn tegenwoordig prima te betalen.
tx voor je info. ik heb dit probleem pas sinds windows. Daarvoor heb ik er nooit last van gehad! En ssd zie ik niet zo zitten, heb geen zin om windows opnieuw erop te zetten en alles over te zetten met een schijf.
pi_155060154
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:25 schreef Beursaap het volgende:
En ssd zie ik niet zo zitten, heb geen zin om windows opnieuw erop te zetten en alles over te zetten met een schijf.
Dat is helemaal geen probleem! Je kan probleemloos W10 op je SSD installeren zonder dat je bestanden kwijt raakt. Die bestanden worden in een windows.old folder of zoiets opgeslagen. Ik heb het zelf als eens gedaan. Het enige wat je moet doen is de overige programma's opnieuw installeren en hier bestaan ook handige hulpmiddelen voor (bijv. alle software die je van het internet zou halen via 1 website downloaden en installeren). Het wordt nog steeds aangeraden om een backup te maken voordat je Windows installeert maar dat is enkel omdat mensen fouten maken bij de installatie, als je het goed doet dan zal je niets kwijt raken. Zoek maar even op Youtube of met Google hoe je dat veilig kan doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155060346
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:25 schreef Beursaap het volgende:
En ssd zie ik niet zo zitten, heb geen zin om windows opnieuw erop te zetten en alles over te zetten met een schijf.
daar zijn tooltjes voor ;)

ik heb wel eens met succes met minitool partition wizard (http://www.partitionwizard.com/) een HDD omgezet naar SSD, uiteraard moet de gebruikte ruimte op de HDD niet meer zijn als je SSD groot is..
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:41:41 #282
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155060729
Hmm, mijn laptop staat nu al een lange tijd enkel met een knipperende cursor in beeld (DOS-style). Dit na een reboot in het installatieproces. Nog meer geduld hebben of gewoon hard uitzetten?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_155060932
vind nieuwe command prompt scherm nogal moeilijk om te lezen
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 9 augustus 2015 @ 22:52:03 #284
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_155061151
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:46 schreef redboyke het volgende:
vind nieuwe command prompt scherm nogal moeilijk om te lezen
je kan het naar wens aanpassen als je naar eigenschappen gaat.
Ik vind het heerlijk werken. Ook dat je kan plakken is best een goede optie.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155062207
quote:
99s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:52 schreef Nizno het volgende:

[..]

je kan het naar wens aanpassen als je naar eigenschappen gaat.
Ik vind het heerlijk werken. Ook dat je kan plakken is best een goede optie.
Beter laat dan nooit, nietwaar? ;)
Ik heb me daar al eens goed aan zitten ergeren aangezien ik met de hand wat moest overtypen doordat die copypastefunctie niet was geïmplementeerd. Zelfs bij Linux kan dat al lang.
Voor de tekstdialoogvensters zou het ook fijn zijn als je eindelijk eens zou kunnen copypasten, bij een foutmelding is het fijn als je dat gewoon even kan kopiëren naar Google.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155062225
Ai, Microsoft heeft een pijnlijke blunder gemaakt. :)
http://forums.theregister(...)2_entries/#c_2585613
Lang verhaal kort: ze hebben te weinig geheugenruimte (dat wat je gebruikt met de geschreven code) gereserveerd om meer dan 512 items op te kunnen slaan in het start menu. De oorzaak: oude code die werd geschreven in een tijd waarin mensen nog heel erg weinig RAM-geheugen hadden (minder dan 1 megabyte) en waarin niet werd voorzien dat de prijs van RAM-geheugen zo sterk zou dalen en dat we zoveel RAM-geheugen tot onze beschikking zouden graan krijgen. Van de positieve kant: deze bug zou heel erg gemakkelijk op te lossen moeten zijn, dat zal vast niet lang gaan duren..
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155062425
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:32 schreef mschol het volgende:

[..]

daar zijn tooltjes voor ;)

ik heb wel eens met succes met minitool partition wizard (http://www.partitionwizard.com/) een HDD omgezet naar SSD, uiteraard moet de gebruikte ruimte op de HDD niet meer zijn als je SSD groot is..
Anderzijds kan het geen kwaad om bij 0 te beginnen met een verse installatie, dan is het register weer eens goed schoon gemaakt. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 9 augustus 2015 @ 23:27:41 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155062486
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nog een keer posten is beter ofzo?

DIG / [centraal] Windows 10 #4 Het is allemaal zo betrekkelijk
Niet nog een keer, de eerdere had ik verwijderd voordat ik die opnieuw plaatste. Ik wou er wat meer mensen kennis van laten nemen die waarschijnlijk dat anders niet zullen lezen omdat er even een lange help 1 persoon intermezzo was. De meer inhoudelijke reactie die voor iedereen interessant is even duidelijk scheiden van dat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155063237
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Anderzijds kan het geen kwaad om bij 0 te beginnen met een verse installatie, dan is het register weer eens goed schoon gemaakt. :)
persoonlijk vind ik dat ook fijner, maar genoeg klanten die liever alles houden zoals het was, uiteraard ga ik daar alleen in mee als ik de windows installatie niet te vervuild vind :P
pi_155063315
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:53 schreef mschol het volgende:

[..]

persoonlijk vind ik dat ook fijner, maar genoeg klanten die liever alles houden zoals het was, uiteraard ga ik daar alleen in mee als ik de windows installatie niet te vervuild vind :P
Uiteraard. :Y
Kan je ook als een echte baas aangeven dat Windows zelf en bepaalde programma's naar de SSD moeten worden gekloond en dat al het andere op de mechanische schijf blijft staan en dat alleen de relevante registerentries op die SSD komen? In theorie zou zoiets mogelijk zijn als er met goede databases wordt gewerkt waarin alle registerentries (of de 'folders' waarin die worden verzameld) worden verzameld per programma en per versie. Het is alleen een hel om zoiets bij te houden. Ik denk dan natuurlijk aan de populairste programma's zoals de browsers, Steam, Office, mediaspelers en eventueel de populaire spellen etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155063406
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiteraard. :Y
Kan je ook als een echte baas aangeven dat Windows zelf en bepaalde programma's naar de SSD moeten worden gekloond en dat al het andere op de mechanische schijf blijft staan en dat alleen de relevante registerentries op die SSD komen? In theorie zou zoiets mogelijk zijn als er met goede databases wordt gewerkt waarin alle registerentries (of de 'folders' waarin die worden verzameld) worden verzameld per programma en per versie. Het is alleen een hel om zoiets bij te houden.
niet met deze tool, dit is een echte disk tool, die kan een sector copy van de harddisk doen en binnen de windows installatie kennelijk de nodige wijzigingen aanbrengen zodat hij start en windows kan vervolgens de rest doen.. (de harddiskdriver zelf b.v. installeren)
  maandag 10 augustus 2015 @ 00:04:29 #293
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155063581
Updaten is gelukt, maar die reboots gingen niet lekker. Moest telkens de partitie aangeven. Naja, morgen eens spelen met W10.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_155064261
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:53 schreef Radegast het volgende:

[..]

Dat heb ik gisteren al aangevinkt, maar ik kijk er net opnieuw naar en het vinkje was weg. Weer aangeklikt en nu doet uTorrent het weer braaf zoals ik het hebben wil. Ben benieuwd of het morgen weer hetzelfde verhaal is.
Vinkje was weer weg bij programma als administrator uitvoeren, dit is niet handig.
pi_155064418
ik was(en ben) nog niet echt overtuigd van 10 , maar aangezien ik mijn mediacenter toch opnieuw moest installeren (die ging @ random aan terwijl ik echt alle timers e.d. was langs gelopen)
ga ik 10 maar eens proberen op dat systeem.

-edit-
Inmiddels is hij geinstalleerd, ondanks dat ik een upgrade geselecteerd heb heb ik toch een windows.old map erbij, een inplace upgrade is kennelijk niet mogelijk..

de Tablet mode is wel handig (zeker omdat ik het als mediacenter ga gebruiken..)
De interface is mij, voor normaal gebruik, te basic/moder, voor mijn mediacenter boeit het mij niet heel erg.. :P

[ Bericht 29% gewijzigd door mschol op 10-08-2015 01:28:10 ]
pi_155070579
Op dit moment vind ik Win10 nog geen verbetering, misschien dat ik de komende dagen nog wat ga spelen met de instellingen. Wat mij irriteert is dat de updates nu automagisch opgehaald worden en dat ik niet zelf kan bepalen wanneer ik dat wil doen :( En nee, ik ga geen Pro aanschaffen.
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:41:14 #297
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_155070794
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:30 schreef Juup© het volgende:
Op dit moment vind ik Win10 nog geen verbetering, misschien dat ik de komende dagen nog wat ga spelen met de instellingen. Wat mij irriteert is dat de updates nu automagisch opgehaald worden en dat ik niet zelf kan bepalen wanneer ik dat wil doen :( En nee, ik ga geen Pro aanschaffen.
Leuk he? En met de vlekkeloze geschiedenis van MS van goedwerkende updates is het helemaal een fantastische feature.

Het is duidelijk dat MS zo groot mogelijke controle wil. Een groot deel van wat OS zou moeten zijn is data verzamelen en van afstand je computer beheren. :)
Ik was vooraf echt wel enthousiast over Win10 maar zie het zolangzamerhand een kans voor alternatieven als Ubuntu ed worden.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_155071665
En wat dacht je dat er in 8.1 gebeurde dan qua data verzameling? Niks?
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:47:54 #299
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_155072163
Als ik nu een pc met enkel een lokaal account heb, neemt 10 dan dat ook zo over?, wel zo makkelijk opstarten zonder inloggen en gekoppelde accounts
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_155072224
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:47 schreef Klonk het volgende:
Als ik nu een pc met enkel een lokaal account heb, neemt 10 dan dat ook zo over?, wel zo makkelijk opstarten zonder inloggen en gekoppelde accounts
Lokaal account neemt ie gewoon over.
pi_155072225
Ik kan nog steeds niet updaten. Niet zo erg, maar ik had gehoopt dat als ik alvast de iso zou downloaden, dat icoontje rechtsonder in de taakbalk weg zou gaan.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')