Dat niet alleen, verkeer dat in wil voegen valt ook onder "overig verkeer".quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Is dat niet achterhaald, ik leerde dat ook zo maar volgens mij zijn de regels veranderd
20 meter is nog een aardige afstand vergeleken met de Smart die ik afgelopen week voor me had. Die reed echt op nog geen twee meter afstand achter een vrachtwagen. Natuurlijk zag hij geen steek en dus ging hij steeds bijna volledig op de vluchtstrook rijden om nog wat zicht naar voor te hebben. Ik moest meteen weer aan dit filmpje denken:quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:59 schreef twiFight het volgende:
Ik doe dat regelmatig ja. Niet dat ik er continu voor uitkijk, maar als ik zie dat iemand bv. vast komt te zitten achter een vrachtwagen en ik heb links ruimte dan schuif ik wel op. En soms denk ik behulpzaam te zijn, maar blijkt zo'n knakker expres met 85 km/u op <20 meter afstand van een vrachtwagen rijden. Ach ja, zo'n persoon gun ik dan ook zijn doodswens dan maar...
Het is hier onnodig, maar ik doe het soms ook voor de zekerheid als het kan (dus geen busjes op de linkerbaan hinder ) als ik het idee heb dat een invoeger voor me ijskoud met een slakkegang gaat invoegen terwijl ik eraan kom met 120. Ik heb te vaak als een gek in de ijzers gemoeten om daar niet op bedacht te zijn. Dan ga ik liever een keer achteraf onnodig naar links omdat de invoeger toch netjes wacht op snelheid te zijn dan dat ik achterin één of andere pipo zit waarvan ik van tevoren al aan zijn aanrijkoers kon zien dat hij van plan was de snelweg op te sukkelen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:52 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee, want de bestuurder van de videoauto lost het verder zonder drama op door rechts in te halen.
De aso, want dat is veel gevaarlijker dan het onnodige linksrijden van de dames (?) in de Honda!
Alleen als ik mij zelf wel aan alle regels hield. Dus ook qua snelheid enzo.. Niet dus.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:28 schreef Luxuria het volgende:
Als jullie een vrachtwagenchauffeur op de snelweg ergens zien inhalen waar dat niet mag, zouden jullie dan bij het bedrijf een klacht in gaan dienen dat deze chauffeur dit gedaan heeft?
Dit.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:31 schreef bokkepoot het volgende:
Alleen als ik mij zelf wel aan alle regels hield. Dus ook qua snelheid enzo.. Niet dus.
Wat een gelul.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:31 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Alleen als ik mij zelf wel aan alle regels hield. Dus ook qua snelheid enzo.. Niet dus.
Maar wat zijn eigenlijk redenen waarom vrachtwagens op het ene stuk snelweg wel mogen inhalen en het andere stuk niet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:56 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Wat een gelul.
Zo'n knaap in een vrachtwagen neemt heel wat meer risico dan jij in je Fiat Punto.
Doorstroming. Sommige stukken snelweg zijn drukker dan andere stukken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:03 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Maar wat zijn eigenlijk redenen waarom vrachtwagens op het ene stuk snelweg wel mogen inhalen en het andere stuk niet?
Juist. En dat op sommige drukke stukken toch (deels) geen inhaalverbod geldt, heeft dan weer met colonnevorming te maken. Als er veel vrachtverkeer is (zoals op de A67) én ze mogen niet inhalen, dan krijg je van die ellenlange rijen op de rechterrijstrook waardoor in- en uitvoegen nogal lastig wordt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doorstroming. Sommige stukken snelweg zijn drukker dan andere stukken.
Handig kaartje inderdaad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Juist. En dat op sommige drukke stukken toch (deels) geen inhaalverbod geldt, heeft dan weer met colonnevorming te maken. Als er veel vrachtverkeer is (zoals op de A67) én ze mogen niet inhalen, dan krijg je van die ellenlange rijen op de rechterrijstrook waardoor in- en uitvoegen nogal lastig wordt.
Mooi overzichtskaartje: http://www.rijkswaterstaa(...)er_tcm174-365537.pdf
Misschien niet gewend er te rijden. Stoplichten hangen in de stad op rare en soms hoge plekken. Dat zijn mensen uit de provincie niet gewend en missen er weleens een. Of hij rijdt normaal fiets of brommer.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:27 schreef dick_laurent het volgende:
Oh, oh zo fascinerend, hoe men in Amsterdam rijdt.
Ik kom er niet vaak (gelukkig) maar zo goed als elke keer als ik in of rondom a'dam rijd maak ik wel dingen mee waarvan ik denk:
[ afbeelding ]
Vandaag dus ook. Rijd achter een knalgele hyundai nog wat, lelijk klein autootje iig.
We rijden op een stoplicht af. Een stoplicht wat niet nét van oranje naar rood aan het gaan was, neen.... een stoplicht wat zeker al enkele seconden op rood stond op het moment dat wij aan kwamen rijden.
En guess what? Hyundai'tje rijdt gewoon met een gangetje van 40 km/u door rood, alsof het hele freaking stoplicht niet eens bestond.
Vervolgens komt er een auto van rechts die dus groen had en de weg over ging steken en die mist de Hyundai echt rakelings (maar toeterde overigens ook niet eens, wat me al verbaasde)
Vervolgens kreeg ik binnen enkele seconden groen en zag ik stukje verderop dat ie aan het inparkeren was rechts naast de weg. Dus ik nieuwsgierig ff kijken terwijl ik langsrijd wat voor flapdrol er in zou zitten...
Beetje indo-achtige gozer van eind twintig. Zag er vrij normaal uit verder.
Was alleen blijkbaar niet zo goed in stoplichten herkennen.
Fucking amsterdam
Ja dat sowieso, maar die factor maakt het nog debieler.quote:
Haha hoezo dat? Utrecht is echt niet zo heftig toch?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:53 schreef Fer het volgende:
[..]
En ik denk dat je als Utrechtenaar overal wel goed kan rijden, zelfs Rome of Barcelona.
Dat had ik toen ik in Utrecht ging wonen. Ik sta voor een stoplicht (Catjarijnesingel), gaat op groen, dus ik rij door. Pas de keer erna zag ik dat 20 meter na het eerste stoplicht alweer een tweede hangt, waar ik die tweede keer dus sowieso tijdens rood doorheen ging :/ Was wel even wennen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien niet gewend er te rijden. Stoplichten hangen in de stad op rare en soms hoge plekken.
heeft geen reet met begrijpen te maken ik rijd dagelijks de A73 uit vanaf net onder Nijmegen tot aan de A2 en nog een stukkie verder, en je wordt doodziek van die kutvrachtwagens die inhalen. Het is daar 2 strooks, je mag er 130 en je hangt 60% van de tijd in een treintje. En het is niet alleen jullie oostblokker, ze hebben er allemaal systhematisch schijt aan of het wel of niet is toegestaan. Ze halen gewoon in, desnoods óver dat verbodsbord heen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:14 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Handig kaartje inderdaad.
Het ging om de A73 richting Nijmegen, waar het in de spits verboden is.
Mogelijk dat die Bulgaarse chauffeur dat niet begrepen heeft.
Dan heeft die klager een dagtaak eraan om alle bedrijven aan te schrijvenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
heeft geen reet met begrijpen te maken ik rijd dagelijks de A73 uit vanaf net onder Nijmegen tot aan de A2 en nog een stukkie verder, en je wordt doodziek van die kutvrachtwagens die inhalen. Het is daar 2 strooks, je mag er 130 en je hangt 60% van de tijd in een treintje. En het is niet alleen jullie oostblokker, ze hebben er allemaal systhematisch schijt aan of het wel of niet is toegestaan. Ze halen gewoon in, desnoods óver dat verbodsbord heen.
Als je elke vrachtwagen die het verbod negeert in de fik mocht steken, was die A73 één groot kerkhof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |