abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zaterdag 1 augustus 2015 @ 01:01:28 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154810368
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zaterdag 1 augustus 2015 @ 01:29:46 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154810894
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 23:59 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Nee, ik spreek mezelf niet tegen. Er zat niemand achter me toen ik van rijbaan wisselde. Ik ging naar links om een rijtje auto's te laten invoegen en nr. 3 ofzo van het rijtje schiet rechtstreeks van de invoegstrook naar de linkerbaan achter me en denkt dat ik op kan stijgen ofzo.
Zet dat er de volgende keer dan even bij. :* :* Een tijd terug zat ik bij iemand in de auto die ook zoiets had, ging naar links (met 100 overigens) en 2-3 seconde later zat er iemand te seinen, zei diegene. "Maar net was het leeg." En dan moet ik mij inhouden om niet te zeggen dat het de bedoeling is dat je verder dan de eerste 20 meter achter je kijkt. Dus vandaar dat ik meteen weer aan zo'n situatie dacht. ;) Maar in dit geval treft jou, in mijn ogen, weinig blaam.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154810967
Het enige waar ik last van heb is dat ik bij mijzelf geen continu snelheid kan aanhouden. Op de autosnelweg rijd ik eens 110km/u soms weer 125km/u maar een minuut tussen 118-122 aanhouden lukt me niet :')
  FOK!fotograaf zaterdag 1 augustus 2015 @ 01:37:56 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154811050
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 01:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het enige waar ik last van heb is dat ik bij mijzelf geen continu snelheid kan aanhouden. Op de autosnelweg rijd ik eens 110km/u soms weer 125km/u maar een minuut tussen 118-122 aanhouden lukt me niet :')
Kan je je voet niet tegen de middentunnel aan zetten?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154811143
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 01:37 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Kan je je voet niet tegen de middentunnel aan zetten?
Jawel maar ik moet minstens een halfuur op de autostrade rijden om toch maar beetje continu snelheid te hebben.

Ik zou bijvoorbeeld 20 seconden op 120 zitten maar langzaam verzwaardt mijn voet precies en na enkele minuten zit ik verrassend aan 135. Dan geef ik minder snelheid voor eventjes en plots zit ik weer te laag na enkele minuten weer 110 ofzo. dan versnel ik weer na 120 en voor ik het weet zit ik weer aan 130
pi_154812038
Je voet zodanig op het gaspedaal zetten dat de zwaartekracht en gehobbel geen vat krijgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154812116
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 01:43 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Jawel maar ik moet minstens een halfuur op de autostrade rijden om toch maar beetje continu snelheid te hebben.

Ik zou bijvoorbeeld 20 seconden op 120 zitten maar langzaam verzwaardt mijn voet precies en na enkele minuten zit ik verrassend aan 135. Dan geef ik minder snelheid voor eventjes en plots zit ik weer te laag na enkele minuten weer 110 ofzo. dan versnel ik weer na 120 en voor ik het weet zit ik weer aan 130
Jij hebt als ik het goed heb nog maar net je rijbewijs.
Je vindt je manier wel, geef het tijd.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 09:38:10 #8
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154813748
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 01:33 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het enige waar ik last van heb is dat ik bij mijzelf geen continu snelheid kan aanhouden. Op de autosnelweg rijd ik eens 110km/u soms weer 125km/u maar een minuut tussen 118-122 aanhouden lukt me niet :')
Je komt vanzelf op een punt dat die bandbreedte minder wordt. Dat je je gaat ergeren aan mensen die 118-122 rijden, omdat je zelf heel steady rijdt, of cruise control hebt. ;)
pi_154814342
Goed verhaal FritzWepper
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 15:46:08 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154818769
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 01:43 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Jawel maar ik moet minstens een halfuur op de autostrade rijden om toch maar beetje continu snelheid te hebben.

Ik zou bijvoorbeeld 20 seconden op 120 zitten maar langzaam verzwaardt mijn voet precies en na enkele minuten zit ik verrassend aan 135. Dan geef ik minder snelheid voor eventjes en plots zit ik weer te laag na enkele minuten weer 110 ofzo. dan versnel ik weer na 120 en voor ik het weet zit ik weer aan 130
Hak van je voet stevig in het tapiijt planten, voetje op het gaspedaal, en de zijkant van je voet tegen de tunnel aan laten rusten. Dan heb je een beetje wrijving tussen je voet en de tunnel. Na een tijdje rijd je gewoon op het gevoel, dan hoef je niet meer de hele tijd op die teller te kijken, dan hoor je onbewust de motor en werk je daarmee.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154821866
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hak van je voet stevig in het tapiijt planten, voetje op het gaspedaal, en de zijkant van je voet tegen de tunnel aan laten rusten. Dan heb je een beetje wrijving tussen je voet en de tunnel. Na een tijdje rijd je gewoon op het gevoel, dan hoef je niet meer de hele tijd op die teller te kijken, dan hoor je onbewust de motor en werk je daarmee.
Dit. En als aanvulling: je hoeft niet precies 120 te rijden. Als het goed is heb je bepaalde snelheden die "lekker aanvoelen" voor de auto. Ik rij meestal rond de 100-110, mocht 'ie heuvelaf iets sneller gaan, jammer dan. Dan heb ik ook geen stress bij iedere keer de snelheid te checken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154822055
Bij mij gaat t ook redelijk automatisch. kijk wel af en toe op de snelheidsteller, maar dat is per 5 minuten ofzo. en dan zit ik gewoon goed.

Met lagere snelheiden moet ik wel meer opletten want ik rij gauw 40 in een 30 zone :@
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:06:00 #13
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_154824449
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 18:17 schreef d4v1d het volgende:
Bij mij gaat t ook redelijk automatisch. kijk wel af en toe op de snelheidsteller, maar dat is per 5 minuten ofzo. en dan zit ik gewoon goed.

Met lagere snelheiden moet ik wel meer opletten want ik rij gauw 40 in een 30 zone :@
Ik heb ook altijd geleerd dat 30 is onder de 40. Mijn instructeur vond 30 ook echt zo langzaam :D
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_154824481
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 20:06 schreef caspervc het volgende:

[..]

Ik heb ook altijd geleerd dat 30 is onder de 40. Mijn instructeur vond 30 ook echt zo langzaam :D
In zeist heb je van die wegen, allemaal kruispunten waar je voorrang hebt. Bijna geen drempels. Langs een woonwijk... Was vroeger 50... Is nu fucking 30, je voelt je echt een slak :')
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2015 @ 01:36:09 #15
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154833910
Beste kutsjonnie in je shitvic. Het feit dat er net een E34 M5 (in felrood, kwijl :9~ )langs rijdt zonder al te veel herrie te maken, betekent niet dat jij dat met je rioolpijp moet compenseren. Schijthok.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154835960
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 01:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Beste kutsjonnie in je shitvic. Het feit dat er net een E34 M5 (in felrood, kwijl :9~ )langs rijdt zonder al te veel herrie te maken, betekent niet dat jij dat met je rioolpijp moet compenseren. Schijthok.
Goh.
Gaat het je om het geluid of was er wat anders aan de hand?
Echt duidelijk is het niet.
pi_154842358
Gisteren weer een moeder met vechtende kinderen achterin gezien, slingerend en wel... Het is weer vakantie! _O- (Of eigenlijk: :{ natuurlijk)

Ik had vroeger twee strontvervelende neefjes die elkaar te lijf gingen achterin terwijl ze op de snelweg in Duitsland reden. Toen ze bijna de vangrail in vlogen heeft mijn tante de auto op de eerste de beste parkeerplaats stilgezet (kwam gelukkig snel in zicht) om ze eens stevig aan te spreken.

Ze hoorde zichzelf tekeergaan als een viswijf en dacht nog "Ach, niemand die me hier kent". Hoort ze ineens TOETOEET! "Dag buurvrouw, gaat het een beetje?" _O-

Buurman kende hen ook langer dan vandaag en heeft ff meegeholpen in die etterkopjes te krijgen dat ze dit niet nog eens moesten flikken. Aardig gelukt denk ik, want ze zijn zonder ongelukken aangekomen. :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154842673
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik vind die Audi ook wel een beetje een knuppel door alleen op dagrijleds te rijden. Je ziet hem pas als ie voorbij die brug is echt goed, als je erop gaat kijken zie je hem al eerder, maar dan is het donkergrijs tegen lichtgrijs. Op het moment dat je hem goed ziet, is de filmer al halverwege zijn opschuivende manoeuvre. Dus ja, die knuppel die naar links gaat is fout, maar die knuppel in die Audi zonder dimlicht aan is ook niet echt slim, zeg maar. Verder heb ik het gevoel, na een aantal keer kijken, dat hij pas gaat remmen nadat hij zijn grootlicht gegeven heeft (dus veel te laat!), in plaats van op het moment dat duidelijk wordt dat de filmer echt wel naar links komt. En tsja, ik rijd zelf ook graag door, maar je weet, juist in Duitsland, dat het een risico is dat je flink in de ankers kan omdat er iemand naar links komt zetten. Helaas zijn de Duitsers daar ook al aardig meester in aan het worden, alhoewel Nederlanders nog steeds op de eerste plaats staan.

Ik ben wel benieuwd naar de beelden van de front, want die Audi heeft blijkbaar nog ruimte om hem er rechts (remmend) naast te zetten. Echter wordt uit de beelden niet duidelijk hoeveel ruimte dat was. Is het een ruime autolengte die hij daarbij extra kan nemen (wat net genoeg kan zijn om je snelheid eruit te remmen) of zit er duidelijk meer ruimte?
Ik ga toch maar even een reactie schrijven. In die situatie vind ik allebei de chauffeurs in die situatie niet echt bijster slim. Audi rijdt hard, matig verlicht, wijkt redelijk laat uit. Diegene die naar links gaat had misschien wel beter op moeten letten. Moet zeggen dat het nog net goed af is gelopen. Laten we daar maar blij mee zijn.

quote:
Verder vind ik je erg negatief (heb ik al vaker gezegd). Ik lees ook mee op Flitsservice en ik krijg juist de indruk dat het topic waarin deze geplaatst is, een topic is waar bestuurders hun eigen fouten/stommiteiten laten zien. Mag je een hoop van vinden, maar bij een hoop Nederlanders ontbreekt de zelfreflectie compleet. Toeteren omdat ze voorrang nemen/je compleet over het hoofd zien en dan gewoon doorzetten/braketesten/terugtoeteren.
Klopt, ik ben vrij negatief over flitsservice en dat zal ook niet meer veranderen. Gaan lopen dreigen met aangifte vanwege wat kritiek op rijgedrag (ja, serieus :') ) Dreigen naar mij toe te rijden met 190 op de teller om verhaal te halen over een krasje waar ik geen schuld van heb (ja, serieus :') ). Heb nog geen knokploeg gezien trouwens, dat zal nog wel in de organisatiefase zitten.

Dat het topic voor zelfreflectie bedoeld is, blijft slechts gedeeltelijk waar. Het blijft ook een topic om te laten zien hoe stoer je wel niet bent op de (snel)weg. Inhalen via de vluchtstrook, stoer! Met 130 door het drukke verkeer op de A10 slingeren wat allemaal nog net goed gaat, geniaal! Rode kruizen negeren met 185 op de teller op de A4, jij durft!! Zie hoe ik die loser voorbij ga die de binnenbocht neemt _O_
  FOK!fotograaf zondag 2 augustus 2015 @ 19:24:55 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154847974
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 06:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Goh.
Gaat het je om het geluid of was er wat anders aan de hand?
Echt duidelijk is het niet.
Echt het geluid. Hoorde hem van kilometers ver aankomen, dacht nog ff dat het die m5 was, maar die was het niet. Een motor mag best geluid maken, maar als je een auto van zo ver hoort, moet je ook wel zorgen dat je een beetje veel prestatie erin hebt zitten en niet het kleinst geleverde motorblok.

quote:
18s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:58 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Ik ga toch maar even een reactie schrijven. In die situatie vind ik allebei de chauffeurs in die situatie niet echt bijster slim. Audi rijdt hard, matig verlicht, wijkt redelijk laat uit. Diegene die naar links gaat had misschien wel beter op moeten letten. Moet zeggen dat het nog net goed af is gelopen. Laten we daar maar blij mee zijn.
Eens. Ik denk dat we ook niet mogen vergeten dat de Duitsers niet voor niets gedeelde schuld/aansprakelijkheid hebben ingevoerd bij snelheden boven de 130 km/h, dit zou er een uit het boekje van voorbeelden waarom dat is ingevoerd zijn, gok ik.
quote:
Klopt, ik ben vrij negatief over flitsservice en dat zal ook niet meer veranderen. Gaan lopen dreigen met aangifte vanwege wat kritiek op rijgedrag (ja, serieus :') ) Dreigen naar mij toe te rijden met 190 op de teller om verhaal te halen over een krasje waar ik geen schuld van heb (ja, serieus :') ). Heb nog geen knokploeg gezien trouwens, dat zal nog wel in de organisatiefase zitten.
Heb ik niet meegemaakt, dus kan ik niet over oordelen. Klinkt echter kwalijk. Maarre, iedere zichzelf respecterende online community heeft toch een knokploeg? Fok!, GS, ga maar door. :P :P
quote:
Dat het topic voor zelfreflectie bedoeld is, blijft slechts gedeeltelijk waar. Het blijft ook een topic om te laten zien hoe stoer je wel niet bent op de (snel)weg. Inhalen via de vluchtstrook, stoer! Met 130 door het drukke verkeer op de A10 slingeren wat allemaal nog net goed gaat, geniaal! Rode kruizen negeren met 185 op de teller op de A4, jij durft!! Zie hoe ik die loser voorbij ga die de binnenbocht neemt _O_
Maar dat heb je in alle topics en op alle fora. Die chauffeur op GS die ging laten zien dat de A10 slagbomen niet te missen waren, met zijn telefoon gefilmd. Hier op Fok (geloof ik) ook: "Kijk eens hoe stoer ik ben, iemand doet iets dat volgens mij niet mag, dus ik schoolmeester hem. Oh, het mag wel? Ik vind van niet." Dat soort lui heb je overal. Moet je gewoon doorheen prikken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154852576
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 01:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Beste kutsjonnie in je shitvic. Het feit dat er net een E34 M5 (in felrood, kwijl :9~ )langs rijdt zonder al te veel herrie te maken, betekent niet dat jij dat met je rioolpijp moet compenseren. Schijthok.
Het is smaak. Ik zie liever een Civic Type R of een Nissan SkyLine (ongeacht bouwjaar) of een oude Amerikaan of een mooie Italiaan of een mooie oude kever dan dat ik naar een dertien in een dozijn BMW zit te kijken.

Maar om terug te komen op irritaties. Eerst bijna lopend aangereden omdat er een auto hoorbaar aan kwam en ik daar naar keek en niet hoorde dat er zo'n $*&@*@ electrische auto uit een parkeer vak kwam rijden die me bijna aan reed. Stap daarna de auto in, 100 meter verder kom ik bij een T splitsing, ik kom van rechts, geeft dat wijf me gewoon geen voorrang. Bijna een aanrijding, ik stopte gelukkig net op tijd, scheelde hooguit 10cm.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:21:39 #21
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154853477
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:49 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Het is smaak. Ik zie liever een Civic Type R of een Nissan SkyLine (ongeacht bouwjaar) of een oude Amerikaan of een mooie Italiaan of een mooie oude kever dan dat ik naar een dertien in een dozijn BMW zit te kijken.
Het gaat (m.i.) niet om de smaak en welke auto je tof vindt, maar om het feit dat men in een schoenendoos op wielen probeert te patsen met herrie. Als jij een Fiesta ST hebt mag je van mij best een leuk geluid laten horen. Je hebt immers ook een auto met (relatief) wat vermogen. Maar die hele range Fiat Seicento t/m VW Polo met een 1.0 motortje met leggeprikte uitlaat vind ik toch echt het hoogtepunt van sneuheid. Zorg dat je vermogen matcht met je herrie, anders ben je niks meer dan een sjonnie.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154853665
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het gaat (m.i.) niet om de smaak en welke auto je tof vindt, maar om het feit dat men in een schoenendoos op wielen probeert te patsen met herrie. Als jij een Fiesta ST hebt mag je van mij best een leuk geluid laten horen. Je hebt immers ook een auto met (relatief) wat vermogen. Maar die hele range Fiat Seicento t/m VW Polo met een 1.0 motortje met leggeprikte uitlaat vind ik toch echt het hoogtepunt van sneuheid. Zorg dat je vermogen matcht met je herrie, anders ben je niks meer dan een sjonnie.
Het ligt er aan. Als je een Civic Type R hebt, die maakt van nature al een aardig leuk geluid met zijn 200 pk vanuit de fabriek. Ook een Civic waar je een paar leuke turbo's op schroeft zodat er 300 PK uit komt is een auto waar je de gemiddelde zware BMW mee zoek rijd. En je had het over en Civic ;)

Ok je hebt ook sjonnies die alleen een andere uitlaat pijp monteren en een spoiler er op monteren (op een voorwiel aangedreven auto :|W )
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  FOK!fotograaf maandag 3 augustus 2015 @ 00:00:56 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154856805
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:49 schreef Posergoth6667 het volgende:
Het is smaak. Ik zie liever een Civic Type R of een Nissan SkyLine (ongeacht bouwjaar) of een oude Amerikaan of een mooie Italiaan of een mooie oude kever dan dat ik naar een dertien in een dozijn BMW zit te kijken.
Oude BMW's vind ik wel leuk, bij de nieuwe mag het wel een M4 zijn. Is ook wel leuk.
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:21 schreef twiFight het volgende:
aar die hele range Fiat Seicento t/m VW Polo met een 1.0 motortje met leggeprikte uitlaat vind ik toch echt het hoogtepunt van sneuheid. Zorg dat je vermogen matcht met je herrie, anders ben je niks meer dan een sjonnie.
Amen. En je hoeft echt niet met je 1.3 Rallye of je 1.4 GTI of je 1.6 16V VTS een stil voertuig te hebben, maar een uitlaatgeluid a la lambo ofzo hoeft ook niet. Immers komen die hokken al snel aan een pk/gewicht ratio van 1:5 en dat is best heel netjes te noemen.

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:28 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ok je hebt ook sjonnies die alleen een andere uitlaat pijp monteren en een spoiler er op monteren (op een voorwiel aangedreven auto :|W )
Mijn klacht dus. Alleen de spoiler zat er niet op, enkel een uitlaat waar je nog net niet je hoofd in kwijt kan. Het is leuk als ze, ik in de Duitser, naast me komen staan, maar dan proberen ze het vaak niet eens. Veel leuker is het als ik weer eens een klein Fransoosje bij me heb. Die zijn namelijk 9 van de 10 keer ook sneller weg bij een stoplicht. En als sjonnie al loopt te revven vindt ie het niet leuk als ie eruit getrokken wordt door zo'n ding. >:)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154857560
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Oude BMW's vind ik wel leuk, bij de nieuwe mag het wel een M4 zijn. Is ook wel leuk.

[..]

Nogmaals, mening. Ik vind er helemaal niets aan. Saai uiterlijk en ik zie nauwelijks verschil tussen de types. Ik ben dan ook verre fan een BMW fan. Ik vind het een van de lelijkste automerken. (mijn mening, weet dat er mensen zijn die er anders over denken)

quote:
Amen. En je hoeft echt niet met je 1.3 Rallye of je 1.4 GTI of je 1.6 16V VTS een stil voertuig te hebben, maar een uitlaatgeluid a la lambo ofzo hoeft ook niet. Immers komen die hokken al snel aan een pk/gewicht ratio van 1:5 en dat is best heel netjes te noemen.

Naja, als je echt dat geluid er uit krijgt vind ik het nog best een prestatie :P. Maar je hebt wel gelijk. Die gasten gooien de uitlaat er grotendeels onder uit voor het geluid en rijden zonder luchtfilter of met een zo goed als open luchtfilter. Open uitlaat geeft wel iets meer vermogen maar niet bijster veel. Andere inlaat doet echt helemaal niets. Als je bij je auto je luchtfilter zelfs verwijderd krijg je geen betere prestaties. Ook dat tuner geintje om via een lange buis de ingang van het filter vlak achter de bumper weg te werken is hilarisch. Dat geeft alleen meer herrie en minder prestaties (lucht langs de wand van een buis gaat trager, hoe langer de buis hoe heftiger dat effect).

quote:
Mijn klacht dus. Alleen de spoiler zat er niet op, enkel een uitlaat waar je nog net niet je hoofd in kwijt kan. Het is leuk als ze, ik in de Duitser, naast me komen staan, maar dan proberen ze het vaak niet eens. Veel leuker is het als ik weer eens een klein Fransoosje bij me heb. Die zijn namelijk 9 van de 10 keer ook sneller weg bij een stoplicht. En als sjonnie al loopt te revven vindt ie het niet leuk als ie eruit getrokken wordt door zo'n ding. >:)
Ja de uitlaatpijp vervangen, leuk show ding. Geen echte sport uitlaat, gewoon een tailpipe monteren die veels te groot is. Kleine auto's kunnen vaak hard optrekken. Aygo's bijvoorbeeld kun je echt snel mee optrekken. Alleen na de 80 zo'n beetje rijd elke auto met een fatsoenlijke motor ze helemaal zoek.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  FOK!fotograaf maandag 3 augustus 2015 @ 01:49:11 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154859385
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:23 schreef Posergoth6667 het volgende:
Nogmaals, mening. Ik vind er helemaal niets aan. Saai uiterlijk en ik zie nauwelijks verschil tussen de types. Ik ben dan ook verre fan een BMW fan. Ik vind het een van de lelijkste automerken. (mijn mening, weet dat er mensen zijn die er anders over denken)
het is niet dat ik nou zomaar een BMW zou kopen, maar een M4? Mwah, mag er wel zijn, vooral technisch gezien.
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:23 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ook dat tuner geintje om via een lange buis de ingang van het filter vlak achter de bumper weg te werken is hilarisch. Dat geeft alleen meer herrie en minder prestaties (lucht langs de wand van een buis gaat trager, hoe langer de buis hoe heftiger dat effect).
Ah, u is thuis in de werktuigbouwkunde/stromingsleer?
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:23 schreef Posergoth6667 het volgende:
Naja, als je echt dat geluid er uit krijgt vind ik het nog best een prestatie :P.
Ja, true, maar als je het hoort denk je wel aan een beetje sportwagen en dan komt er zo'n trage veel te lage Civic langs knorren...

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:23 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ja de uitlaatpijp vervangen, leuk show ding. Geen echte sport uitlaat, gewoon een tailpipe monteren die veels te groot is. Kleine auto's kunnen vaak hard optrekken. Aygo's bijvoorbeeld kun je echt snel mee optrekken. Alleen na de 80 zo'n beetje rijd elke auto met een fatsoenlijke motor ze helemaal zoek.
Ja, de eerste versnelling, maar daarna gaat het tempo eruit door het moeten schakelen. Maar zeker tegenwoordig met die 14% stationwagens is een Aygo best snel te noemen...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')