abonnement Unibet Coolblue
pi_155068287
quote:
99s.gif Op zondag 9 augustus 2015 08:02 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin is prima. Wat vond je niet goed?
Op zich ben ik van A naar B getransporteerd. Dat is mijn punt ook niet. Wel is de beenruimte bij Airberlin krapper dan krap. Dat is voor een kort europees vluchtje niet zo'n ramp w.m.b., maar Berlin - Abu Dhabi is ongeveer 6 uur en dan wordt het wat lastiger.

Heb diverse mensen, inclusief mezelf gewoon muurvast zien zitten :), mensen voor mij die dan dus gewoon de stoel niet naar achteren kunnen zetten, omdat het gewoon niet meer past.

Verder kleine dingetjes als, een baby zakje M&M 's is wel heel erg karig op een vlucht van 6 uur.

Nogmaals, geen probleem als dit je vakantiereis zou zijn en je hebt het doelbewust geboekt. Echter, via mijn werk is er een Etihad vlucht geboekt, en die wekken nogal een verwachtingspatroon als je begrijpt wat ik bedoel, en dan is 6 uur airberlin wel een domper.

Overigens was het een (voor zover ik kan bekijken) vrijwel nieuwe Airbus met een prima entertainment systeem (daar lag het niet aan)...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_155070211
Iemand ervaring met round-the-world-tickets? Die boek je niet via de normale kanalen (cheaptickets e.d.) toch? Direct via een alliantie boeken of toch via een reisorganisatie o.i.d.?
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:54:44 #78
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155075739
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 04:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Op zich ben ik van A naar B getransporteerd. Dat is mijn punt ook niet. Wel is de beenruimte bij Airberlin krapper dan krap. Dat is voor een kort europees vluchtje niet zo'n ramp w.m.b., maar Berlin - Abu Dhabi is ongeveer 6 uur en dan wordt het wat lastiger.

Heb diverse mensen, inclusief mezelf gewoon muurvast zien zitten :), mensen voor mij die dan dus gewoon de stoel niet naar achteren kunnen zetten, omdat het gewoon niet meer past.

Verder kleine dingetjes als, een baby zakje M&M 's is wel heel erg karig op een vlucht van 6 uur.

Nogmaals, geen probleem als dit je vakantiereis zou zijn en je hebt het doelbewust geboekt. Echter, via mijn werk is er een Etihad vlucht geboekt, en die wekken nogal een verwachtingspatroon als je begrijpt wat ik bedoel, en dan is 6 uur airberlin wel een domper.

Overigens was het een (voor zover ik kan bekijken) vrijwel nieuwe Airbus met een prima entertainment systeem (daar lag het niet aan)...
Ze geven je twee keer eten op die vlucht + een snack. In de keukens bouwen ze drank en snackstations op. Eten bij etihad is niet meer en in economy kwalitatief niet beter (business tegen business ook niet).

Seat pitch is krap ja. 30 inch, tegenover 31.5 bij etihad.

Het vliegtuig is overigens oud, de cabine is nieuw ;)

Het mooiste aan airberlin via etihad is dat je bij etihad status miles voor oneworld kan sparen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155076792
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:08 schreef DonJames het volgende:
Iemand ervaring met round-the-world-tickets? Die boek je niet via de normale kanalen (cheaptickets e.d.) toch? Direct via een alliantie boeken of toch via een reisorganisatie o.i.d.?
Ik had direct bij een van de maatschappijen geboekt. Kon ook via WTC of Kilroy, maar niet via cheaptickets oid. Dat was destijds, kan veranderd zijn (prijzen zijn iig een stuk hoger geworden).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:10:28 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_155087801
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:29 schreef miro86 het volgende:

[..]

Je bedoelt de paspoortcontrolepoortjes? Ze zijn identiek aan de units op Heathrow. Ze werken prima met een NL paspoort. Mijn vriendin had alleen een (Belgisch) ID kaart mee en dat werkte wat minder.
Nee, controle of je een geldig ticket hebt, bliept ie groen kan je doorlopen, bliept ie rood dan blijft het poortje gesloten. Deze poortjes staan overigens ook op Schiphol, en ook op andere luchthavens verspreid over Europa.

De poortjes in Brussel werken niet minder goed dan in andere landen, echter, in Brussel is/was er geen budget om er iemand bij te zetten, tja, als je er dan door wil kan dat natuurlijk wel, en ook nog relatief ongemerkt.

Het is eigenlijk hetzelfde als bij de NS, gisteren op NS station Hoofddorp gezien hoe 17 mensen zonder kaartje prima direct achter elkaar een gesloten poortje uitliepen nadat 1 iemand netjes uitcheckte en het poortje dus open ging. (Hij geeft wel een foutsignaal, maar dat is dan ook alles). Alleen poortjes zullen niet gaan werken, je moet daar toch echt mensen bij zetten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:12:00 #81
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155087840
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 04:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Op zich ben ik van A naar B getransporteerd. Dat is mijn punt ook niet. Wel is de beenruimte bij Airberlin krapper dan krap. Dat is voor een kort europees vluchtje niet zo'n ramp w.m.b., maar Berlin - Abu Dhabi is ongeveer 6 uur en dan wordt het wat lastiger.

Heb diverse mensen, inclusief mezelf gewoon muurvast zien zitten :), mensen voor mij die dan dus gewoon de stoel niet naar achteren kunnen zetten, omdat het gewoon niet meer past.

Verder kleine dingetjes als, een baby zakje M&M 's is wel heel erg karig op een vlucht van 6 uur.

Nogmaals, geen probleem als dit je vakantiereis zou zijn en je hebt het doelbewust geboekt. Echter, via mijn werk is er een Etihad vlucht geboekt, en die wekken nogal een verwachtingspatroon als je begrijpt wat ik bedoel, en dan is 6 uur airberlin wel een domper.

Overigens was het een (voor zover ik kan bekijken) vrijwel nieuwe Airbus met een prima entertainment systeem (daar lag het niet aan)...
Ik kan alleen maar zeggen: die muts op kantoor instrueren dat het geen vakantie vlucht is, dat je dus niet met een upgraded chartermaatschappij vliegt maar uitsluitend met een Nationale Luchtvaart Maatschappij. Niet dat Iberia of Alitalia nou zo goed zijn maar in ieder geval beter dan de Transvertragia's, Corendons, ArkeFly en ook Air Berlin schaar ik in dat rijtje. Minimaal 32 inch pitch afstand is voor mij de norm, zakelijk en privé.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:27:16 #82
444982 okedoei
No pain no gain
pi_155088308
Ik moet op 20 augustus naar New York vliegen en op 24 augustus alleen naar Detroit. Heeft iemand ervaring met deze vliegvelden en is alleen een beetje makkelijk te vinden?

Thanks.
United States of America _O_
  Moderator maandag 10 augustus 2015 @ 19:28:34 #83
155227 crew  Guppy
dus
pi_155088345
Op New York alleen zijn er al 3 vliegvelden ;) maar maak je geen zorgen, is allemaal prima aangegeven, gewoon naar de bordjes kijken en zorgen dat je een beetje op tijd bent. No sweat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_155088605
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:12 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar zeggen: die muts op kantoor instrueren dat het geen vakantie vlucht is, dat je dus niet met een upgraded chartermaatschappij vliegt maar uitsluitend met een Nationale Luchtvaart Maatschappij. Niet dat Iberia of Alitalia nou zo goed zijn maar in ieder geval beter dan de Transvertragia's, Corendons, ArkeFly en ook Air Berlin schaar ik in dat rijtje. Minimaal 32 inch pitch afstand is voor mij de norm, zakelijk en privé.
Dat is toch ook wat hij zegt; geboekt bij Etihad maar uitgevoerd door Airberlin omdat ze een codeshare hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:40:56 #85
444982 okedoei
No pain no gain
pi_155088793
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Op New York alleen zijn er al 3 vliegvelden ;) maar maak je geen zorgen, is allemaal prima aangegeven, gewoon naar de bordjes kijken en zorgen dat je een beetje op tijd bent. No sweat
Ah, gelukkig. Dankje :)
United States of America _O_
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:52:38 #86
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155089281
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is toch ook wat hij zegt; geboekt bij Etihad maar uitgevoerd door Airberlin omdat ze een codeshare hebben.
Wat ik bedoelde is dat die muts ook gewoon had kunnen kijken wie de vlucht uit zou voeren. 2 seconden werk wanneer je weet waar te zoeken. Je boekt toch ook niet bij KLM als je naar Newark Liberty wilt vliegen lijkt me. Dan boek je toch ook bij Delta.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:20:22 #87
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155096565
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:12 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar zeggen: die muts op kantoor instrueren dat het geen vakantie vlucht is, dat je dus niet met een upgraded chartermaatschappij vliegt maar uitsluitend met een Nationale Luchtvaart Maatschappij. Niet dat Iberia of Alitalia nou zo goed zijn maar in ieder geval beter dan de Transvertragia's, Corendons, ArkeFly en ook Air Berlin schaar ik in dat rijtje. Minimaal 32 inch pitch afstand is voor mij de norm, zakelijk en privé.
Iberia vliegt met 28 inch seat pitch. 30 in business. is een straf vergeleken bij airberlin. Ik ben platinum lid bij airberlin. Ik mag ook bij een reputatie airline vliegen, maar lufthansa kan niet tippen aan airberlin (daar heb ik frequent traveller status). Ik vlieg europees graag airberlin en op lange afstanden boek ik business via punten die ik shorthaul spaar. Beide producten zijn prima.

Wat ik langetabbetje duidelijk wilde maken. Hij kraakt airberlin af op 1,5 inch. Voor de rest is het gelijkwaardig of beter wat airberlin tegenover etihad biedt. Etihad heeft wel mooie vliegtuigen, maar niet vanaf dus, txl, str enzo. Die vliegen op de showbestemmingen, waar goede concurrentie zit...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155107965
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nee, controle of je een geldig ticket hebt, bliept ie groen kan je doorlopen, bliept ie rood dan blijft het poortje gesloten. Deze poortjes staan overigens ook op Schiphol, en ook op andere luchthavens verspreid over Europa.

De poortjes in Brussel werken niet minder goed dan in andere landen, echter, in Brussel is/was er geen budget om er iemand bij te zetten, tja, als je er dan door wil kan dat natuurlijk wel, en ook nog relatief ongemerkt.

Het is eigenlijk hetzelfde als bij de NS, gisteren op NS station Hoofddorp gezien hoe 17 mensen zonder kaartje prima direct achter elkaar een gesloten poortje uitliepen nadat 1 iemand netjes uitcheckte en het poortje dus open ging. (Hij geeft wel een foutsignaal, maar dat is dan ook alles). Alleen poortjes zullen niet gaan werken, je moet daar toch echt mensen bij zetten.
Ah, die dingen zijn er al langer. Er was altijd iemand erbij, maar ik vlieg niet zo vaak meer (3/3 ofzo).
De paspoortcontrolledingetjes zijn er ook.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:46:15 #89
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155123096
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:20 schreef XL het volgende:

[..]

Iberia vliegt met 28 inch seat pitch. 30 in business.

Hij kraakt airberlin af op 1,5 inch. Voor de rest is het gelijkwaardig of beter wat airberlin tegenover etihad biedt.
Omdat ik het zo onwaarschijnlijk vond, want de krapste pitch is volgens mij 29 inch in een 215 seater 737-900, heb ik ff seatguru geraadpleegd en Iberia komt niet onder de 31 inch pitch. Behalve een ATR-72, die heeft 30 inch. In Business 68-76 inch.

En anderhalve inch pitch verschil op een long haul flight, 31,5 tov 33 is een wereld van verschil, al zul je dat bij een lichaamslengte van <170 cm niet echt merken. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:23:44 #90
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_155124577
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:24 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ah, die dingen zijn er al langer. Er was altijd iemand erbij, maar ik vlieg niet zo vaak meer (3/3 ofzo).
De paspoortcontrolledingetjes zijn er ook.
Paspoortcontrolepoortjes werken iets anders, probleem in Brussel is bij de toegangscontrole op boarding passen, voor zover ik even kon inschatten, ben er maar 1 keer werkgerelateerd geweest, dat er wel een medewerker rondliep maar dat dit er ook daadwerkelijk maar eentje was welke soms niet een goed overzicht had dat men er door heen kan glippen.

Overigens eigenlijk een non probleem, daarna moet men door een securityfilter heen, daar ontkom je niet aan, waar je handbagage en persoon worden gecontroleerd, het enige wat je hebt is dat er iemand rondloopt zonder vliegticket, maar deze is verder wel gescreend dus (relatief) ongevaarlijk.

Als je weet hoeveel personeel of leveranciers er toegang hebben tot een 'beveiligde' zone binnen een luchthaven dan is het helemaal te verwaarlozen. (Maar goed, ik snap het punt en emotie van de beveiligers wel, die moeten een bepaalde taak uitvoeren wat niet helemaal goed kan terwijl ik daar toch vanuit een andere invalshoek naar kijk). Eigenlijk is het helemaal een non issue als je weet dat men eerst zelf naar de boarding passen keek, als je weet wat een fout percentage is van menselijk handelen dan is het helemaal te verwaarlozen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:31:34 #91
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_155124849
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:46 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Omdat ik het zo onwaarschijnlijk vond, want de krapste pitch is volgens mij 29 inch in een 215 seater 737-900, heb ik ff seatguru geraadpleegd en Iberia komt niet onder de 31 inch pitch. Behalve een ATR-72, die heeft 30 inch. In Business 68-76 inch.

En anderhalve inch pitch verschil op een long haul flight, 31,5 tov 33 is een wereld van verschil, al zul je dat bij een lichaamslengte van <170 cm niet echt merken. ;)
Niet om je aan te vallen, maar ik heb eens, (en daarna ook nooit meer), onvrijwillig plaats moeten nemen in een Iberia Expres toestel, en daar is de seatpitch echt belabberd, en volgens hetzelfde seatguru inderdaad 28 inch, business is daar 30 inch. (Of dit 100% correct is weet ik niet, maar ik zat echt klem, en met mijn 1,81 ben ik niet overdreven groot, en ik pas ook in de sardinecan uitvoering van Wizz of Ryanair.)

http://www.seatguru.com/a(...)bus_A320_Express.php

De belabberde seatpitch komt vooral omdat men dus voorin de eerste 6 rijen een iets grotere seatpitch willen hebben en een stoel vrij laat waardoor er dus 18 plekken voorin zijn, maar wel de 162 stoelen in het toestel willen hebben, ja dan heb je dus meer rijen nodig terwijl het vliegtuig niet groter is. En dit toestel vliegt dus op de route van Madrid naar Amsterdam....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:20:45 #92
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155126411
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet om je aan te vallen, maar ik heb eens, (en daarna ook nooit meer), onvrijwillig plaats moeten nemen in een Iberia Expres toestel, en daar is de seatpitch echt belabberd, en volgens hetzelfde seatguru inderdaad 28 inch, business is daar 30 inch. (Of dit 100% correct is weet ik niet, maar ik zat echt klem, en met mijn 1,81 ben ik niet overdreven groot, en ik pas ook in de sardinecan uitvoering van Wizz of Ryanair.)

http://www.seatguru.com/a(...)bus_A320_Express.php

De belabberde seatpitch komt vooral omdat men dus voorin de eerste 6 rijen een iets grotere seatpitch willen hebben en een stoel vrij laat waardoor er dus 18 plekken voorin zijn, maar wel de 162 stoelen in het toestel willen hebben, ja dan heb je dus meer rijen nodig terwijl het vliegtuig niet groter is. En dit toestel vliegt dus op de route van Madrid naar Amsterdam....
Ryanair heeft goede seat pitches hoor. Iberia is inderdaad niveau wizzair. Ik ben ook niet klein (186) maar pas zonder problemen in 28". Gewoon niet zo aanstellen. Punt is gemaakt. Airberlin heeft krappere stoelen dan etihad, verder weinig verschil. Kunnen zowel AB als EY mee leven. Voor binnen europa is AB een droom. Relaxed met baggage. Snacks en drinken zonder zeuren. Goede prijzen. Geen wonder dat ze financieel zo slecht gaan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155129115
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:20 schreef XL het volgende:

[..]
Voor de rest is het gelijkwaardig of beter wat airberlin tegenover etihad biedt. Etihad heeft wel mooie vliegtuigen, maar niet vanaf dus, txl, str enzo. Die vliegen op de showbestemmingen, waar goede concurrentie zit...
Qatar vanaf TXL is toch wel een klasse hoger dan AB
pi_155154763
Vraag; wij vliegen op 8 september heen naar Cancun om 11u (plaatselijke tijd) en terug op 17 september om 15:45u (plaatselijke tijd) met Arkefly.

Stoelen reserveren voor de heenweg kan drie weken van tevoren, dus de 18e om 11 uur.
Voor de terugweg vijf weken, maar is het dan zo dat ik dan morgen om 8:45 stoelen voor de terugweg kan reserveren ivm het tijdverschil of is dat gewoon om 15:45. Ik begrijp er niets van. :{.

[ Bericht 2% gewijzigd door MissLuna op 12-08-2015 18:36:06 ]
Karma is a fucking bitch.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 22:43:23 #95
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_155163086
quote:
11s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:30 schreef MissLuna het volgende:
Vraag; wij vliegen op 8 september heen naar Cancun om 11u (plaatselijke tijd) en terug op 17 september om 15:45u (plaatselijke tijd) met Arkefly.

Stoelen reserveren voor de heenweg kan drie weken van tevoren, dus de 18e om 11 uur.
Voor de terugweg vijf weken, maar is het dan zo dat ik dan morgen om 8:45 stoelen voor de terugweg kan reserveren ivm het tijdverschil of is dat gewoon om 15:45. Ik begrijp er niets van. :{.
7 uur later, dus 15:45 Cancun tijd = 22:45 NL tijd. Als je overmorgenochtend je stoelreservering doet mag je denk ik ook nog wel mee ;)
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  donderdag 13 augustus 2015 @ 08:48:28 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155171117
quote:
11s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:30 schreef MissLuna het volgende:
Vraag; wij vliegen op 8 september heen naar Cancun om 11u (plaatselijke tijd) en terug op 17 september om 15:45u (plaatselijke tijd) met Arkefly.

Stoelen reserveren voor de heenweg kan drie weken van tevoren, dus de 18e om 11 uur.
Voor de terugweg vijf weken, maar is het dan zo dat ik dan morgen om 8:45 stoelen voor de terugweg kan reserveren ivm het tijdverschil of is dat gewoon om 15:45. Ik begrijp er niets van. :{.
Reserveren stoelen op de heenweg kan vanaf:
18 augustus 11u00 (NL tijd)

Resesveren stoelen voor de terugweg kan vanaf:
13 augustus 22u45 (NL tijd)

Tips:
• Als je de zon vervelend vind in het vliegtuig, zorg dan dat je op de heenweg rechts en op de terugweg links in het vliegtuig zit.
• Op de heenweg heb je een tussenstop in Cuba (Holguin). De kans is erg groot dat je het vliegtuig moet verlaten. Je gaat daarbij weer door een security controle. Koop dus geen drinken vlak voor de landing in het vliegtuig met het idee dat op te kunnen drinken op het vliegveld in Cuba. Je bent het namelijk na het uitstappen direct weer kwijt. Op het vliegveld kan je drinken en eten kopen en betalen met Euro's.
• Tussen Holguin en Cancun is meestal geen verkoop van eten en drinken. Als je iets wil eten of drinken koop dat dan voor vertrek in Holguin.
• Je stoelreservering is alleen voor het stuk Amsterdam - Holguin en Cancun - Amsterdam. Tussen Holguin en Cancun is het "free seating", wat inhoud dat je op elke stoel in de geboekte klasse mag zitten. De praktijk leert dat de meeste mensen weer terug gaan naar de stoelen die ze tussen Amsterdam en Holguin hadden. Maar als je "gewilde" stoelen hebt (bijvoorbeeld op de eerste rij), zou het kunnen dat er iemand anders al op je stoel zit. En die mag daar dan gewoon blijven zitten.
• Bij aankomst in Cancun wordt je overspoeld met kruiers die "Arkefly, Arkefly" roepen. Ze dragen maar al te graag je koffers, maar verwachten dan wel een fooi in papiergeld (dus minimaal 5 Euro). Het stuk wat je moet lopen tussen de uitgang van het vliegveld en de bussen naar de hotels is wel geteld nog geen 50 meter. (Het is dus de vraag of je het die 5 Euro waard vind. Minder geven kan natuurlijk ook, levert alleen wel een boos gezicht en geklaag op van de kruier)

Ik ga regelmatig met Arke(Fly) richting de Caribbean en de afgelopen 5 keer is het Arke nog niet een keer gelukt om een vlucht twee keer exact op dezelfde manier uit te voeren. Het zou dus best kunnen dat je in Holguin het vliegtuig niet hoeft te verlaten, dat er wel verkoop van eten en drinken is in het tussenstuk en dat er wel rekening wordt gehouden met stoelreserveringen na de tussenstop in Holguin.

Deze tijden vallen nog mee, ik heb al een paar keer de wekker moeten zetten om 1 of 2 uur 's nachts stoelen te reserveren.
So we just called him Fred
pi_155176705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 08:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Reserveren stoelen op de heenweg kan vanaf:
18 augustus 11u00 (NL tijd)

Resesveren stoelen voor de terugweg kan vanaf:
13 augustus 22u45 (NL tijd)

Tips:
• Als je de zon vervelend vind in het vliegtuig, zorg dan dat je op de heenweg rechts en op de terugweg links in het vliegtuig zit.
• Op de heenweg heb je een tussenstop in Cuba (Holguin). De kans is erg groot dat je het vliegtuig moet verlaten. Je gaat daarbij weer door een security controle. Koop dus geen drinken vlak voor de landing in het vliegtuig met het idee dat op te kunnen drinken op het vliegveld in Cuba. Je bent het namelijk na het uitstappen direct weer kwijt. Op het vliegveld kan je drinken en eten kopen en betalen met Euro's.
• Tussen Holguin en Cancun is meestal geen verkoop van eten en drinken. Als je iets wil eten of drinken koop dat dan voor vertrek in Holguin.
• Je stoelreservering is alleen voor het stuk Amsterdam - Holguin en Cancun - Amsterdam. Tussen Holguin en Cancun is het "free seating", wat inhoud dat je op elke stoel in de geboekte klasse mag zitten. De praktijk leert dat de meeste mensen weer terug gaan naar de stoelen die ze tussen Amsterdam en Holguin hadden. Maar als je "gewilde" stoelen hebt (bijvoorbeeld op de eerste rij), zou het kunnen dat er iemand anders al op je stoel zit. En die mag daar dan gewoon blijven zitten.
• Bij aankomst in Cancun wordt je overspoeld met kruiers die "Arkefly, Arkefly" roepen. Ze dragen maar al te graag je koffers, maar verwachten dan wel een fooi in papiergeld (dus minimaal 5 Euro). Het stuk wat je moet lopen tussen de uitgang van het vliegveld en de bussen naar de hotels is wel geteld nog geen 50 meter. (Het is dus de vraag of je het die 5 Euro waard vind. Minder geven kan natuurlijk ook, levert alleen wel een boos gezicht en geklaag op van de kruier)

Ik ga regelmatig met Arke(Fly) richting de Caribbean en de afgelopen 5 keer is het Arke nog niet een keer gelukt om een vlucht twee keer exact op dezelfde manier uit te voeren. Het zou dus best kunnen dat je in Holguin het vliegtuig niet hoeft te verlaten, dat er wel verkoop van eten en drinken is in het tussenstuk en dat er wel rekening wordt gehouden met stoelreserveringen na de tussenstop in Holguin.

Deze tijden vallen nog mee, ik heb al een paar keer de wekker moeten zetten om 1 of 2 uur 's nachts stoelen te reserveren.
Wow, bedankt voor je uitgebreide reactie! Vergeten te melden; ik ben al eerder naar Mexico geweest, dus de meeste tips zijn bekend. ;).
Stoelen reserveren waren we toen vergeten en vorig jaar naar de Dominicaanse werd het voor ons gedaan.
Dat van de zon wist ik echter niet, goeie! Tijden zijn inderdaad wel prima, vorige keer vlogen we om vier uur' s ochtends. Fijn dat ik nu zeker weet wanneer ik kan reserveren.
Karma is a fucking bitch.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:30:25 #98
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155205251
quote:
11s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:04 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Wow, bedankt voor je uitgebreide reactie! Vergeten te melden; ik ben al eerder naar Mexico geweest, dus de meeste tips zijn bekend. ;).
Stoelen reserveren waren we toen vergeten en vorig jaar naar de Dominicaanse werd het voor ons gedaan.
Dat van de zon wist ik echter niet, goeie! Tijden zijn inderdaad wel prima, vorige keer vlogen we om vier uur' s ochtends. Fijn dat ik nu zeker weet wanneer ik kan reserveren.
^O^
Is het gelukt?
So we just called him Fred
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 07:39:30 #99
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_155232728
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:50 schreef CrashO het volgende:

[..]

Hmmm. Zou kunnen hoor :P Dat ze de pijltjes naar de rookruimtes maar gewoon hebben laten staan maar de ruimtes zelf dicht ofzo. Ik rook namelijk zelf niet, maar zag die pijlen wel :P
Er is dus geen publiekelijke rookruimte meer. Toen ik aankwam vanuit HK vroeg ik het aan één van de medewerkers die daar stond, die kreeg een halve rol-beroerte en verzekerde mij dat roken op de hele luchthaven stren verboden was. Dat bleek ook wel, want de ruimtes die vroeger als rookruimte dienden waren helemaal leeggehaald met grote stickers 'no smoking'.

Via via vond ik een lounge (naast die van Skyteam), die wél een rookruimte heeft. Mooi dus. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 07:40:32 #100
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_155232737
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:04 schreef CrashO het volgende:
Ik heb geen ervaring met de business van Cathay. Maar je hebt inderdaad een eigen coconnetje.
Had nog wat wazige foto's ervan op me tel staan :P
[ afbeelding ]

Ik kon er met mijn 1,94m in ieder geval relaxed in liggen. Zit een kort voetenbankje waar ik prima met mijn voeten op uit kwam en dan kan je de stoel horizontaal uitklappen tot een centimeter of 20 ervoor. En usb porten voor te laden _O_

Die A321 is weinig speciaals. Als de persoon in de stoel voor je een botte Rus lul is, die de stoel naar achteren gooit. Zit je klem.

*edit*
menu van het diner kwam ik ook nog tegen. Zijn wel 2 aan elkaar geplakte foto's anders paste het niet :') *burp
[ afbeelding ]

Yep, ik had precies dezelfde. :)

Alleen het eten was verschrikkelijk, zelden zo slecht gegeten in een vliegtuig. Zelfs de nootjes smaakten naar Dreft afwasmiddel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')