abonnement Unibet Coolblue
pi_154963446
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:46 schreef static het volgende:

[..]

Dat zou ik écht niet durven. :D
Kans dat je gepakt wordt is nihil, want op veel toiletten wordt gerookt, je ruikt het overal en in elke toiletpot ligt wel een sigaret, dus als er al controle is kan je ontkennen dat jij het bent geweest. (Ik rook zelf niet, maar dit viel echt op).

Wisselen kan op veel plekken bij de wisselkantoortjes, koers is niet goed, maar ook niet heel slecht, in principe accepteren de winkeltjes ook wel credit cards, of de duty free winkels kleine coupures U$ dollars, maar, zo heb ik uitgevonden na een connectie gemist te hebben en 3 uur extra te besteden had, de dranken uit de automaten zijn goedkoper dan bij een winkeltje, of bij een duty free winkel als ze een partij hebben welke nog een maand of 4 houdbaar is, dan wil men dat nog wel eens goedkoop verkopen, maar anders werkt een credit card bij een winkeltje ook prima.

Echt veel te doen is er niet, al kan je wel een flink stukje lopen als je daar behoefte aan hebt van D via E naar F en terug. Men dacht daarnaast denk ik dat ik de Burger King wilde kopen toen ik vroeg wat een burgermenu koste, dit was dusdanig dat ik mijn werkgever maar op nog iets meer kosten heb gejaagd om bij een echt tentje te gaan eten, al was de kwaliteit daarvan ook niet om over naar huis te schrijven, daar kon ik een mooie factuur van krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:08:07 #52
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_154963843
Naja, ik neem aan dat er wel business class lounges zijn - al stellen die tegenwoordig ook niet veel meer voor eigenlijk. Vlieg met Aeroflot (eerste keer).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_154963903
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:08 schreef static het volgende:
Vlieg met Aeroflot (eerste keer).
De lounges in F zijn ronduit kut. Eentje is/was dicht en de vervanger daarvan leek sinds de jaren 80 niet meer vernieuwd :')

Maar de relatief nieuwe in terminal E (Galactica) op de 3e verdieping tegenover gate 29, was prima.
Genoeg te drinken, veel relaxte stoelen en prima wifi. Alleen het eten was was skeer met alleen maar broodjes en koud spul (en snert...). Maar dat is tegenwoordig vrij normaal helaas.

Aeroflot Business class is verder wel puik. Ik heb prima gevreten en geslapen tussen China en Moskou :7 In wat voor kist vlieg je? 777 stoel is *; en kan helemaal horizontaal.
Die van de A330 is zo'n ding die niet verder dan diagonaal komt ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 20:18:47 ]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:51:10 #54
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_154964897
Inderdaad 777. :)

Booking class: Business / D
Airplane: Boeing 777-300ER
Meal: Lunch, Snack or Brunch
Flight: 10 h.

Tweede leg is een A321

Booking class: Business / D
Airplane: Airbus A321-100/200
Meal: Dinner
Flight: 2 h. 50 min.

Is de business class met Cathay te vergelijken? Je eigen coconnetje?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_154965360
Ik heb geen ervaring met de business van Cathay. Maar je hebt inderdaad een eigen coconnetje.
Had nog wat wazige foto's ervan op me tel staan :P


Ik kon er met mijn 1,94m in ieder geval relaxed in liggen. Zit een kort voetenbankje waar ik prima met mijn voeten op uit kwam en dan kan je de stoel horizontaal uitklappen tot een centimeter of 20 ervoor. En usb porten voor te laden _O_

Die A321 is weinig speciaals. Als de persoon in de stoel voor je een botte Rus lul is, die de stoel naar achteren gooit. Zit je klem.

*edit*
menu van het diner kwam ik ook nog tegen. Zijn wel 2 aan elkaar geplakte foto's anders paste het niet :') *burp


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 21:14:53 ]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:17:41 #56
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_154965759
Lijkt inderdaad op Cathay. :)

Vlieg al jaren geen economy meer.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:47:42 #57
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_154968760
Beter dan economy maar de C van aeroflot staat niet als beste aangeschreven. Desalniettemin gewoon lekker genieten!
pi_155001027
Ik weet niet of het waar is, maar heb weleens gehoord dat je op Schiphol echt op het laatste moment vliegtickets kan kopen als bijvoorbeeld iemand toch niet komt of mee gaat. Waardoor je voor, ik zeg maar wat, 20 euro retour kan naar Barcelona. Dan kun je bijvoorbeeld naar Schiphol gaan zonder te weten waar je naartoe gaat en dan zo iets doen als het vrij komt.

Klopt dit of is dit een fabeltje? Kan er namelijk niets over vinden.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:31:37 #59
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_155001067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:30 schreef eenjongen... het volgende:
Ik weet niet of het waar is, maar heb weleens gehoord dat je op Schiphol echt op het laatste moment vliegtickets kan kopen als bijvoorbeeld iemand toch niet komt of mee gaat. Waardoor je voor, ik zeg maar wat, 20 euro retour kan naar Barcelona. Dan kun je bijvoorbeeld naar Schiphol gaan zonder te weten waar je naartoe gaat en dan zo iets doen als het vrij komt.

Klopt dit of is dit een fabeltje? Kan er namelijk niets over vinden.
Naar mijn weten was dit vroeger zo, maar al een hele lange tijd niet meer.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:55:51 #60
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_155009219
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:30 schreef eenjongen... het volgende:
Ik weet niet of het waar is, maar heb weleens gehoord dat je op Schiphol echt op het laatste moment vliegtickets kan kopen als bijvoorbeeld iemand toch niet komt of mee gaat. Waardoor je voor, ik zeg maar wat, 20 euro retour kan naar Barcelona. Dan kun je bijvoorbeeld naar Schiphol gaan zonder te weten waar je naartoe gaat en dan zo iets doen als het vrij komt.

Klopt dit of is dit een fabeltje? Kan er namelijk niets over vinden.
Echte last minute bestaat niet meer.

De luchtvaartmaatschappijen zitten in de markt om geld te verdienen. Het is beter om 1 stoel te verkopen voor 150 euro, dan 10 stoelen voor 14 euro.
Die dure stoel verkoop je aan de zakenman die op ad hoc basis ergens heen moet, een passagier die naar een begrafenis moet, of een passagier die simpelweg een eerdere vlucht gemist heeft en graag thuis wil geraken.

Wanneer je dan goedkope stoelen op de markt zet dan gooi je je eigen glazen in. Niet zo lang geleden heeft Wizz Air een experiment gedaan van 4 weken op vluchten naar Praag (route die toch geannuleerd zou worden vanaf Eindhoven), tot 1 dag voor vertrek kon je nog boeken voor 10-20 euro als het vliegtuig niet vol zat. Ik heb de yield cijfers gezien en kwam tot de conclusie dat de voorgaande periode waar men enkele stoelen duur verkocht meer opbracht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_155018409
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 10:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Echte last minute bestaat niet meer.

De luchtvaartmaatschappijen zitten in de markt om geld te verdienen. Het is beter om 1 stoel te verkopen voor 150 euro, dan 10 stoelen voor 14 euro.
Die dure stoel verkoop je aan de zakenman die op ad hoc basis ergens heen moet, een passagier die naar een begrafenis moet, of een passagier die simpelweg een eerdere vlucht gemist heeft en graag thuis wil geraken.

Wanneer je dan goedkope stoelen op de markt zet dan gooi je je eigen glazen in. Niet zo lang geleden heeft Wizz Air een experiment gedaan van 4 weken op vluchten naar Praag (route die toch geannuleerd zou worden vanaf Eindhoven), tot 1 dag voor vertrek kon je nog boeken voor 10-20 euro als het vliegtuig niet vol zat. Ik heb de yield cijfers gezien en kwam tot de conclusie dat de voorgaande periode waar men enkele stoelen duur verkocht meer opbracht.
Ja, snap ik voor een deel wel. Wel jammer, zou anders nog wel eens een weekendje gek doen, maar dat gaat dan helaas niet. Dan zouden ze toch een paar tientjes kunnen verdienen. Maar elke keer 100+ voor een spontaan retourtje gaat een beetje ver :P
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 18:53:47 #62
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_155019867
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:17 schreef static het volgende:
Vlieg al jaren geen economy meer.
Zou je bijna willen aanraken.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 20:16:58 #63
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_155022943
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:26 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Inderdaad een rampzalig vliegveld. Slechte routing en megadruk... Er wordt gebouwd aan een megalomane nieuwe luchthaven, weet niet wanneer die klaar is.
Ze zijn inderdaad hard aan het werken op AUH

Maar Etihad is O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_155037969
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:16 schreef sararaats het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad hard aan het werken op AUH

Maar Etihad is O+
Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.

Maar als Etihad zich presenteert als een 5 star airline, waarom zijn ze in zee gegaan met Air Berlin, was code shared met Air Berlin, maar dat is niet zo 5 star......
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 9 augustus 2015 @ 08:02:34 #65
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155038292
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.

Maar als Etihad zich presenteert als een 5 star airline, waarom zijn ze in zee gegaan met Air Berlin, was code shared met Air Berlin, maar dat is niet zo 5 star......
Airberlin is prima. Wat vond je niet goed?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 9 augustus 2015 @ 08:53:54 #66
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_155038473
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.

Maar als Etihad zich presenteert als een 5 star airline, waarom zijn ze in zee gegaan met Air Berlin, was code shared met Air Berlin, maar dat is niet zo 5 star......
Het probleem voor Etihad is dat men in Europa vaste voet aan de grond wil krijgen, dit doen ze onder andere door in zee te gaan met noodlijdende maatschappijen. Maar dit is wel enig gereguleerd in Europa waardoor ze er niet echt een Etihad filiaal van kunnen maken. (Lufthansa verzet zich hevig, en de Duitse politiek is daar niet doof voor).

Maar LTU / AIR Berlin heeft wel degelijk een upgrade ondergaan ten opzichte van vroeger, al kan ik mij voorstellen dat de A330 toch niet superfijn zit t.o.v. een Etihad toestel en zijn er inderdaad wat beperkingen. Alle keren dat ik vanaf Abu Dhabi met Air Berlin ben gevlogen waren goede ervaringen, maar goed, 60-70% loadfactor doet dat natuurlijk al gauw met vluchten, dan heb je, zeker als je een beetje tactisch kijkt hoe de verdeling is vaak een lege stoel naast je.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_155038477
quote:
99s.gif Op zondag 9 augustus 2015 08:02 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin is prima. Wat vond je niet goed?
het is toch allemaal het zelfde in economy wordt je zo goed mogelijk op mekaar gepropt. en op zich de service ligt er aan hoe de mood van de crew is.
Of je nu een vijf sterren of een drie sterren hebt.
Misschien wat meer aanbod in films en entertainment, en je hebt een stopcontact voor een laptop maar in principe is economy over al de sardientjes klasse.
  zondag 9 augustus 2015 @ 10:11:16 #68
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_155039148
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 08:56 schreef Roger_ het volgende:

[..]

het is toch allemaal het zelfde in economy wordt je zo goed mogelijk op mekaar gepropt. en op zich de service ligt er aan hoe de mood van de crew is.
Of je nu een vijf sterren of een drie sterren hebt.
Misschien wat meer aanbod in films en entertainment, en je hebt een stopcontact voor een laptop maar in principe is economy over al de sardientjes klasse.
De Airbus 330-200 van Etihad voelt toch echt wel anders dan de Airbus 330-300 van Air Berlin. Of de 777-300 van Qatar Garuda of Turkish Airlines voelt toch echt anders dan dezelfde 777-300 van KLM of Aeroflut... Dat komt onder andere door aantal stoelen per rij en seatpitch, maar verschil is er zeker.

En qua eten aan boord, ik vlieg regelmatig Turkish Airlines, en het is dat het onpraktisch is voor bestemmingen binnen Europa, want anders zou ik eigenlijk om die reden al geen andere maatschappij meer willen vliegen, maar er zit wel degelijk verschil in kwaliteit en service in de economy classe.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 9 augustus 2015 @ 11:20:30 #69
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155039999
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 10:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De Airbus 330-200 van Etihad voelt toch echt wel anders dan de Airbus 330-300 van Air Berlin. Of de 777-300 van Qatar Garuda of Turkish Airlines voelt toch echt anders dan dezelfde 777-300 van KLM of Aeroflut... Dat komt onder andere door aantal stoelen per rij en seatpitch, maar verschil is er zeker.

En qua eten aan boord, ik vlieg regelmatig Turkish Airlines, en het is dat het onpraktisch is voor bestemmingen binnen Europa, want anders zou ik eigenlijk om die reden al geen andere maatschappij meer willen vliegen, maar er zit wel degelijk verschil in kwaliteit en service in de economy classe.
De mate van comfort op een intercontinentale vlucht voor veel-reizigers wordt voor het grootste deel niet bepaald door de kwaiteit van de stoel maar veel meer door wie of wat er naast je zit. Is het een grote Nigeriaan met nogal wat lijflucht of een big-fat boerka, dan daalt mijn comfort meter tot het nulpunt. Zit er een appetijtelijke Aziatische minirok naast me, die ook nog een paar woorden Engels spreekt, dan slaat mijn comfort meter donker groen uit. De verzorging aan boord neem ik maar voor lief voor die max. 12 uur. En ook bij Singapore Airlines wel eens een slechte ervaring met het geserveerde voer gehad.

De nieuwe 3-4-3 stoelen in die KLM 777-200 toestellen zijn aanmerkelijk beter dan in de eerste 777-300 toestellen. En die voetensteun bij Turkish zat onlangs aardig in de weg.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155042215
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 10:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De Airbus 330-200 van Etihad voelt toch echt wel anders dan de Airbus 330-300 van Air Berlin. Of de 777-300 van Qatar Garuda of Turkish Airlines voelt toch echt anders dan dezelfde 777-300 van KLM of Aeroflut... Dat komt onder andere door aantal stoelen per rij en seatpitch, maar verschil is er zeker.

En qua eten aan boord, ik vlieg regelmatig Turkish Airlines, en het is dat het onpraktisch is voor bestemmingen binnen Europa, want anders zou ik eigenlijk om die reden al geen andere maatschappij meer willen vliegen, maar er zit wel degelijk verschil in kwaliteit en service in de economy classe.
Ik reageerde hier op de benaming vijf sterren airline, uiteraard een beetje afhankelijk in welk lijstje je kijkt. Maar meestal is seat pitch maar een van de criteria.
Maar naar mijn idee is die five star rating ook erg afhankelijk van de commerciële belangen van de betreffende site.
pi_155049126
Even een vraagje voor de frequent flyers. Ik ben vorige maand met Singapore Airlines naar Indonesie gevlogen. Is het mogelijk om ook nog achteraf vluchten op te geven via frequent flyers? Ik heb netjes alles aangevraagd en probeer via mijn ticket dan de gegevens te vinden maar dan vind ik niks. Is het gewoonweg onmogelijk om oude vluchten alsnog in te voeren??
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:20:57 #72
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_155053170
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.
Ik had daar mijn tussenlanding voor Johannesburg.

Ik heb een zalige tijd in Zuid Afrika.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:43:24 #73
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_155053870
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:00 schreef develor het volgende:
Even een vraagje voor de frequent flyers. Ik ben vorige maand met Singapore Airlines naar Indonesie gevlogen. Is het mogelijk om ook nog achteraf vluchten op te geven via frequent flyers? Ik heb netjes alles aangevraagd en probeer via mijn ticket dan de gegevens te vinden maar dan vind ik niks. Is het gewoonweg onmogelijk om oude vluchten alsnog in te voeren??
Meestal tot ongeveer 6 maanden na de vlucht.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 9 augustus 2015 @ 20:58:27 #74
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155056637
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:00 schreef develor het volgende:
Even een vraagje voor de frequent flyers. Ik ben vorige maand met Singapore Airlines naar Indonesie gevlogen. Is het mogelijk om ook nog achteraf vluchten op te geven via frequent flyers? Ik heb netjes alles aangevraagd en probeer via mijn ticket dan de gegevens te vinden maar dan vind ik niks. Is het gewoonweg onmogelijk om oude vluchten alsnog in te voeren??
Ligt er aan wanneer je die Kris card hebt asngevraagd en een nummer gekregen hebt. Vóór vertrek? Ja dan kun die Miles nog 6 maanden claimen, anders niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155060214
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 01:51 schreef sararaats het volgende:
Hebben jullie de nieuwe veiligheidspoortjes op Brussels Airport al gebruikt?

Wat moet ik me dan voorstellen?

Naar het schijnt zijn die zo lek als kweeniejoewa.
Je bedoelt de paspoortcontrolepoortjes? Ze zijn identiek aan de units op Heathrow. Ze werken prima met een NL paspoort. Mijn vriendin had alleen een (Belgisch) ID kaart mee en dat werkte wat minder.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')