Kans dat je gepakt wordt is nihil, want op veel toiletten wordt gerookt, je ruikt het overal en in elke toiletpot ligt wel een sigaret, dus als er al controle is kan je ontkennen dat jij het bent geweest. (Ik rook zelf niet, maar dit viel echt op).quote:
De lounges in F zijn ronduit kut. Eentje is/was dicht en de vervanger daarvan leek sinds de jaren 80 niet meer vernieuwdquote:
Naar mijn weten was dit vroeger zo, maar al een hele lange tijd niet meer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:30 schreef eenjongen... het volgende:
Ik weet niet of het waar is, maar heb weleens gehoord dat je op Schiphol echt op het laatste moment vliegtickets kan kopen als bijvoorbeeld iemand toch niet komt of mee gaat. Waardoor je voor, ik zeg maar wat, 20 euro retour kan naar Barcelona. Dan kun je bijvoorbeeld naar Schiphol gaan zonder te weten waar je naartoe gaat en dan zo iets doen als het vrij komt.
Klopt dit of is dit een fabeltje? Kan er namelijk niets over vinden.
Echte last minute bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:30 schreef eenjongen... het volgende:
Ik weet niet of het waar is, maar heb weleens gehoord dat je op Schiphol echt op het laatste moment vliegtickets kan kopen als bijvoorbeeld iemand toch niet komt of mee gaat. Waardoor je voor, ik zeg maar wat, 20 euro retour kan naar Barcelona. Dan kun je bijvoorbeeld naar Schiphol gaan zonder te weten waar je naartoe gaat en dan zo iets doen als het vrij komt.
Klopt dit of is dit een fabeltje? Kan er namelijk niets over vinden.
Ja, snap ik voor een deel wel. Wel jammer, zou anders nog wel eens een weekendje gek doen, maar dat gaat dan helaas niet. Dan zouden ze toch een paar tientjes kunnen verdienen. Maar elke keer 100+ voor een spontaan retourtje gaat een beetje verquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Echte last minute bestaat niet meer.
De luchtvaartmaatschappijen zitten in de markt om geld te verdienen. Het is beter om 1 stoel te verkopen voor 150 euro, dan 10 stoelen voor 14 euro.
Die dure stoel verkoop je aan de zakenman die op ad hoc basis ergens heen moet, een passagier die naar een begrafenis moet, of een passagier die simpelweg een eerdere vlucht gemist heeft en graag thuis wil geraken.
Wanneer je dan goedkope stoelen op de markt zet dan gooi je je eigen glazen in. Niet zo lang geleden heeft Wizz Air een experiment gedaan van 4 weken op vluchten naar Praag (route die toch geannuleerd zou worden vanaf Eindhoven), tot 1 dag voor vertrek kon je nog boeken voor 10-20 euro als het vliegtuig niet vol zat. Ik heb de yield cijfers gezien en kwam tot de conclusie dat de voorgaande periode waar men enkele stoelen duur verkocht meer opbracht.
Ze zijn inderdaad hard aan het werken op AUHquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 15:26 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Inderdaad een rampzalig vliegveld. Slechte routing en megadruk... Er wordt gebouwd aan een megalomane nieuwe luchthaven, weet niet wanneer die klaar is.
Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:16 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad hard aan het werken op AUH
Maar Etihad is
Airberlin is prima. Wat vond je niet goed?quote:Op zondag 9 augustus 2015 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.
Maar als Etihad zich presenteert als een 5 star airline, waarom zijn ze in zee gegaan met Air Berlin, was code shared met Air Berlin, maar dat is niet zo 5 star......
Het probleem voor Etihad is dat men in Europa vaste voet aan de grond wil krijgen, dit doen ze onder andere door in zee te gaan met noodlijdende maatschappijen. Maar dit is wel enig gereguleerd in Europa waardoor ze er niet echt een Etihad filiaal van kunnen maken. (Lufthansa verzet zich hevig, en de Duitse politiek is daar niet doof voor).quote:Op zondag 9 augustus 2015 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.
Maar als Etihad zich presenteert als een 5 star airline, waarom zijn ze in zee gegaan met Air Berlin, was code shared met Air Berlin, maar dat is niet zo 5 star......
het is toch allemaal het zelfde in economy wordt je zo goed mogelijk op mekaar gepropt. en op zich de service ligt er aan hoe de mood van de crew is.quote:Op zondag 9 augustus 2015 08:02 schreef XL het volgende:
[..]
Airberlin is prima. Wat vond je niet goed?
De Airbus 330-200 van Etihad voelt toch echt wel anders dan de Airbus 330-300 van Air Berlin. Of de 777-300 van Qatar Garuda of Turkish Airlines voelt toch echt anders dan dezelfde 777-300 van KLM of Aeroflut... Dat komt onder andere door aantal stoelen per rij en seatpitch, maar verschil is er zeker.quote:Op zondag 9 augustus 2015 08:56 schreef Roger_ het volgende:
[..]
het is toch allemaal het zelfde in economy wordt je zo goed mogelijk op mekaar gepropt. en op zich de service ligt er aan hoe de mood van de crew is.
Of je nu een vijf sterren of een drie sterren hebt.
Misschien wat meer aanbod in films en entertainment, en je hebt een stopcontact voor een laptop maar in principe is economy over al de sardientjes klasse.
De mate van comfort op een intercontinentale vlucht voor veel-reizigers wordt voor het grootste deel niet bepaald door de kwaiteit van de stoel maar veel meer door wie of wat er naast je zit. Is het een grote Nigeriaan met nogal wat lijflucht of een big-fat boerka, dan daalt mijn comfort meter tot het nulpunt. Zit er een appetijtelijke Aziatische minirok naast me, die ook nog een paar woorden Engels spreekt, dan slaat mijn comfort meter donker groen uit. De verzorging aan boord neem ik maar voor lief voor die max. 12 uur. En ook bij Singapore Airlines wel eens een slechte ervaring met het geserveerde voer gehad.quote:Op zondag 9 augustus 2015 10:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De Airbus 330-200 van Etihad voelt toch echt wel anders dan de Airbus 330-300 van Air Berlin. Of de 777-300 van Qatar Garuda of Turkish Airlines voelt toch echt anders dan dezelfde 777-300 van KLM of Aeroflut... Dat komt onder andere door aantal stoelen per rij en seatpitch, maar verschil is er zeker.
En qua eten aan boord, ik vlieg regelmatig Turkish Airlines, en het is dat het onpraktisch is voor bestemmingen binnen Europa, want anders zou ik eigenlijk om die reden al geen andere maatschappij meer willen vliegen, maar er zit wel degelijk verschil in kwaliteit en service in de economy classe.
Ik reageerde hier op de benaming vijf sterren airline, uiteraard een beetje afhankelijk in welk lijstje je kijkt. Maar meestal is seat pitch maar een van de criteria.quote:Op zondag 9 augustus 2015 10:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De Airbus 330-200 van Etihad voelt toch echt wel anders dan de Airbus 330-300 van Air Berlin. Of de 777-300 van Qatar Garuda of Turkish Airlines voelt toch echt anders dan dezelfde 777-300 van KLM of Aeroflut... Dat komt onder andere door aantal stoelen per rij en seatpitch, maar verschil is er zeker.
En qua eten aan boord, ik vlieg regelmatig Turkish Airlines, en het is dat het onpraktisch is voor bestemmingen binnen Europa, want anders zou ik eigenlijk om die reden al geen andere maatschappij meer willen vliegen, maar er zit wel degelijk verschil in kwaliteit en service in de economy classe.
Ik had daar mijn tussenlanding voor Johannesburg.quote:Op zondag 9 augustus 2015 05:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zit nu in AUH, in Terminal 1, maar is op zich nog wel te doen. Wel een enorm gedoe met bussen.
Meestal tot ongeveer 6 maanden na de vlucht.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:00 schreef develor het volgende:
Even een vraagje voor de frequent flyers. Ik ben vorige maand met Singapore Airlines naar Indonesie gevlogen. Is het mogelijk om ook nog achteraf vluchten op te geven via frequent flyers? Ik heb netjes alles aangevraagd en probeer via mijn ticket dan de gegevens te vinden maar dan vind ik niks. Is het gewoonweg onmogelijk om oude vluchten alsnog in te voeren??
Ligt er aan wanneer je die Kris card hebt asngevraagd en een nummer gekregen hebt. Vóór vertrek? Ja dan kun die Miles nog 6 maanden claimen, anders niet.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:00 schreef develor het volgende:
Even een vraagje voor de frequent flyers. Ik ben vorige maand met Singapore Airlines naar Indonesie gevlogen. Is het mogelijk om ook nog achteraf vluchten op te geven via frequent flyers? Ik heb netjes alles aangevraagd en probeer via mijn ticket dan de gegevens te vinden maar dan vind ik niks. Is het gewoonweg onmogelijk om oude vluchten alsnog in te voeren??
Je bedoelt de paspoortcontrolepoortjes? Ze zijn identiek aan de units op Heathrow. Ze werken prima met een NL paspoort. Mijn vriendin had alleen een (Belgisch) ID kaart mee en dat werkte wat minder.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 01:51 schreef sararaats het volgende:
Hebben jullie de nieuwe veiligheidspoortjes op Brussels Airport al gebruikt?
Wat moet ik me dan voorstellen?
Naar het schijnt zijn die zo lek als kweeniejoewa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |