abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:48:16 #101
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154930938
Wat ik uit sommige verhalen haal is dat men fulltime postbodes van de autowijken wil halen en er deeltijdmedewerkers zoals nu de pbz, er voor in de plaats wil hebben. Correct me if I a wrong.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154933296
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat ik uit sommige verhalen haal is dat men fulltime postbodes van de autowijken wil halen en er deeltijdmedewerkers zoals nu de pbz, er voor in de plaats wil hebben. Correct me if I a wrong.
Afgezien van de fijne werkgever, waar we het natuurlijk over eens zijn :) : ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n baan 'kwijt' willen aan een nog niet zo lang geleden aangestelde scooterbezorger. Maar ik heb er niets over gelezen, kan je dus ook niet corrigeren, wens je hoe dan ook succes!
pi_154933376
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat ik uit sommige verhalen haal is dat men fulltime postbodes van de autowijken wil halen en er deeltijdmedewerkers zoals nu de pbz, er voor in de plaats wil hebben. Correct me if I a wrong.
Zou goed kunnen ja. Uiteindelijk willen ze van alle postbodes af.
pi_154933619
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat ik uit sommige verhalen haal is dat men fulltime postbodes van de autowijken wil halen en er deeltijdmedewerkers zoals nu de pbz, er voor in de plaats wil hebben. Correct me if I a wrong.
Wat ze willen is kijken in hoeverre ze van de bestaande autowijken scooterwijken kunnen maken, die ze vervolgens aan postbezorgers kunnen slijten. Degenen die nu de autowijken doen zijn medewerkers van het Autobedrijf (vaak subco's) en geen postbodes. Maar postbezorgers zijn blijkbaar nog goedkoper dan subco's.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_154934013
Hier zijn enkele ft chauffeurs van autobedrijf naar vbg gegaan. Deze doen alleen maar autowijken van gemiddeld 8 uur per dag en 160 km lang.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 06:28:35 #106
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154947693
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:26 schreef zombo het volgende:

[..]

Afgezien van de fijne werkgever, waar we het natuurlijk over eens zijn :) : ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n baan 'kwijt' willen aan een nog niet zo lang geleden aangestelde scooterbezorger. Maar ik heb er niets over gelezen, kan je dus ook niet corrigeren, wens je hoe dan ook succes!
Als de postbodes er uit 'moeten', waarom dan niet intern aan iemand die al, zij het kort, voor PostNL werkt?
Ik heb een deeltijdcontract en geen fulltime(waar PostNL zo langzaam aan vanaf wilt ), gezien de urencontracten minder worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat ze willen is kijken in hoeverre ze van de bestaande autowijken scooterwijken kunnen maken, die ze vervolgens aan postbezorgers kunnen slijten. Degenen die nu de autowijken doen zijn medewerkers van het Autobedrijf (vaak subco's) en geen postbodes. Maar postbezorgers zijn blijkbaar nog goedkoper dan subco's.
De werkzaamheden, zoals word gevraagd(brievenbussen legen, posttassen naar depots brengen tbv de pbz, post bezorgen op enkele buitengebiedadressen die niet en waarschijnlijk ook niet op scooterroutes komen te liggen(wat nu ook is) worden nu vaak door postbodes gedaan in een bestelwagentje.
De vacature-omschrijving voor het autobedrijf zijn idem.
Daar zit nu denk ik de 'knik'.
Wat nu door postbodes wordt gedaan in een bestelwagen, wordt wellicht binnenkort door het autobedrijf gedaan.
De efficiëntie qua post en kleine pakketjes ophalen bij postagentschappen en bedrijven word ook verdeeld.

Maar misschien loop ik voor uit op de zaken :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154948749
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 06:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Als de postbodes er uit 'moeten', waarom dan niet intern aan iemand die al, zij het kort, voor PostNL werkt?
Ik heb een deeltijdcontract en geen fulltime(waar PostNL zo langzaam aan vanaf wilt ), gezien de urencontracten minder worden.

[..]

De werkzaamheden, zoals word gevraagd(brievenbussen legen, posttassen naar depots brengen tbv de pbz, post bezorgen op enkele buitengebiedadressen die niet en waarschijnlijk ook niet op scooterroutes komen te liggen(wat nu ook is) worden nu vaak door postbodes gedaan in een bestelwagentje.
De vacature-omschrijving voor het autobedrijf zijn idem.
Daar zit nu denk ik de 'knik'.
Wat nu door postbodes wordt gedaan in een bestelwagen, wordt wellicht binnenkort door het autobedrijf gedaan.
De efficiëntie qua post en kleine pakketjes ophalen bij postagentschappen en bedrijven word ook verdeeld.

Maar misschien loop ik voor uit op de zaken :)
Het is precies omgekeerd.

Postbodes rijden niet in bestelauto's. Iedere medewerker van PostNL die in een busje van PostNL rijdt is een medewerker van het Autobedrijf (of Pakketservice). Alle werkzaamheden die jij omschrijft worden nu al sinds dag 1 door het Autobedrijf gedaan.

Dus je loopt niet vooruit op de zaken, je loopt achteruit!

En juist die werkzaamheden willen ze, zo heb ik begrepen, weer WEG gaan halen bij het autobedrijf, en terugbrengen naar voorbereiden & bezorgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 6 augustus 2015 @ 09:26:48 #108
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154948958
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is precies omgekeerd.

Postbodes rijden niet in bestelauto's. Iedere medewerker van PostNL die in een busje van PostNL rijdt is een medewerker van het Autobedrijf (of Pakketservice). Alle werkzaamheden die jij omschrijft worden nu al sinds dag 1 door het Autobedrijf gedaan.

Dus je loopt niet vooruit op de zaken, je loopt achteruit!

En juist die werkzaamheden willen ze, zo heb ik begrepen, weer WEG gaan halen bij het autobedrijf, en terugbrengen naar voorbereiden & bezorgen.
Nou ik loop niet achteruit! gezien de informatie ik van diverse postbodes heb.
Wellicht is dat bij jou/jullie anders, gezien PostNL nogsteeds aan één landelijke richtlijn werkt.
De postbodes die bij ons komen leveren met een bestelwagen zijn volgens eigen zeggen, niet in dienst van het autobedrijf maar vbg.
Maar waarschijnlijk is het dan nog niet landelijk, en dat daarom juist deze postbodes hier in de regio op den duur alsnog worden vervangen door deeltijdwerkers in dienst van het autobedrijf.
Ik heb het nogsteeds over een bestelauto en geen bestelbus!
In de vacature wordt gesproken over een bestelauto.
Deze dus:

De vacatureomschrijving die ik hier neer zet, staat bij chauffeur autobedrijf, dus dezelfde taken als chauffeur VBG.
Hoe dit (later) gaat, geen idee.
Ik weet alleen dat er nogsteeds reorganisatieplannen zijn.
Wellicht is de vacature dan wel bij het autobedrijf, maar wordne die op den duur zoals jij aangeeft weer over/teruggenomen door bezorgen en voorbereiden.
Ook iets waar ik bij een eventuele uitnodiging rekening mee zal moeten houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 06-08-2015 09:43:13 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154948966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is precies omgekeerd.

Postbodes rijden niet in bestelauto's. Iedere medewerker van PostNL die in een busje van PostNL rijdt is een medewerker van het Autobedrijf (of Pakketservice). Alle werkzaamheden die jij omschrijft worden nu al sinds dag 1 door het Autobedrijf gedaan.

Dus je loopt niet vooruit op de zaken, je loopt achteruit!

En juist die werkzaamheden willen ze, zo heb ik begrepen, weer WEG gaan halen bij het autobedrijf, en terugbrengen naar voorbereiden & bezorgen.
Hier is dat al deels gebeurd.

Chauffeur autobedrijf: breng- en haalritten, buslichting, depots, rouwpost op maandag

Chauffeur vbg: lange autowijken, eenlingbussen, thuisbelevering postzakken (in kleine dorpjes enz.)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 09:44:22 #110
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154949279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:27 schreef bikkie het volgende:

[..]

Hier is dat al deels gebeurd.

Chauffeur autobedrijf: breng- en haalritten, buslichting, depots, rouwpost op maandag

Chauffeur vbg: lange autowijken, eenlingbussen, thuisbelevering postzakken (in kleine dorpjes enz.)
Dat is hier dus ook. Ik denk dat daar dus die 'knik' waar ik mede op doelde zit :)
Thuisbelevering = depots aan huis. En die hebben we hier in de kleine dorpjes :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:03:53 #111
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154949580
Herstel:

Functieomschrijving:
Dit zijn zowel brengritten, haalritten als buslichtingen. Daarnaast bezorg je postzendingen.

De postzendingen zijn dus waar de scooter niet komt, of idd rouwpost op maandag.
(kleine) Depots bevoorraden: Dat is mij verteld dat dit er ook bij hoort.

Ik denk dat ik de 'knik' nu heb :)
Sorry :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154949668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:26 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nou ik loop niet achteruit! gezien de informatie ik van diverse postbodes heb.
Wellicht is dat bij jou/jullie anders, gezien PostNL nogsteeds aan één landelijke richtlijn werkt.
De postbodes die bij ons komen leveren met een bestelwagen zijn volgens eigen zeggen, niet in dienst van het autobedrijf maar vbg.
Maar waarschijnlijk is het dan nog niet landelijk, en dat daarom juist deze postbodes hier in de regio op den duur alsnog worden vervangen door deeltijdwerkers in dienst van het autobedrijf.
Ik heb het nog steeds over een bestelauto en geen bestelbus!
In de vacature wordt gesproken over een bestelauto.
Deze dus:[ afbeelding ]

De vacatureomschrijving die ik hier neer zet, staat bij chauffeur autobedrijf, dus dezelfde taken als chauffeur VBG.
Hoe dit (later) gaat, geen idee.
Ik weet alleen dat er nog steeds reorganisatieplannen zijn.
Wellicht is de vacature dan wel bij het autobedrijf, maar wordne die op den duur zoals jij aangeeft weer over/teruggenomen door bezorgen en voorbereiden.
Ook iets waar ik bij een eventuele uitnodiging rekening mee zal moeten houden.
Het verbaast me dat bij jullie de depots nog worden beleverd door postbodes. Dat is precies de situatie namelijk zoals die was VOORDAT het Autobedrijf werd ingevoerd, ook alweer jaren geleden.
Hoe het ook moge zijn: Er is geen sprake van het vervangen van postbodes door Autobedrijf-medewerkers. Ik baseer dit op de informatie die mij bekend is en op het nieuwsbericht waarvan jij zelf eerder nog de link plaatste.

Wat er gaat gebeuren is dat veel werkzaamheden van het Autobedrijf (oa depots beleveren en lange autobestellingen) teruggaan naar V&B. In veel gevallen zullen de medewerkers van het Autobedrijf (voor zover ze niet overcompleet worden) hun werk gewoon volgen. Dan werken ze dus bij V&B, maar het zijn dan niet ineens postbodes geworden, want ze mogen nog steeds niet voorbereiden en sorteren. Ik weet niet hoe de nieuwe functie heet, het zal wel gewoon "chauffeur V&B" of zoiets zijn.

De vacaturetekst voor medewerker Autobedrijf waar ik het al eerder over had (weet niet of dat ook degene is die jij bedoelde) is deze. Zoals je ziet is er in de vacaturetekst geen sprake van bestellingen rijden of depots bevoorraden, wat ze nu nog wel doen. Het werk wat nog overblijft voor het Autobedrijf zijn de grote klantenritten & buslichting. Het zinnetje "daarnaast bezorg je postzendingen" is een beetje raar, want ik neem aan dat er bij de haal- en brengritten (grote klanten) ook post wordt bezorgd, en geen pizza's. Wellicht bedoelen ze hiermee het bezorgen van post bij particulieren op maandag (de medische en rouwpost) [EDIT: Ik zie net dat jij inmiddels ook die conclusie hebt getrokken]

Die kleine bestelautootjes worden bij ons nauwelijks gebruikt, we hebben er misschien ook maar 2. Bij ons hebben de chauffeurs van het Autobedrijf vaak een aantal depotritten gecombineerd met een buitenwijk, en voor een gemiddeld depot heb je al snel een paar rolcontainers vol post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_154949712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Herstel:

Functieomschrijving:
Dit zijn zowel brengritten, haalritten als buslichtingen. Daarnaast bezorg je postzendingen.

De postzendingen zijn dus waar de scooter niet komt, of idd rouwpost op maandag.
(kleine) Depots bevoorraden: Dat is mij verteld dat dit er ook bij hoort.

Ik denk dat ik de 'knik' nu heb :)
Sorry :)
Kleine correctie: De lange autoritten (dus waar ze geen scooterwijk van konden maken) gaan ook naar V&B, dus weg bij het Autobedrijf. Zie het nieuwsbericht op Mijn PostNL. :Y
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_154949870
Ok, het zijn officieel geen postbodes meer, maar ze krijgen wel het salaris van een postbode.
De meesten waren postbode, voordat ze de overstap maakte naar het autobedrijf destijds.
In principe is dus alleen hun functie veranderd van postbode naar chauffeur (en uiteraard de werkzaamheden).
Ik kan me voorstellen dat Postnl van deze dure medewerkers af wil en dat zal ook wel gebeuren na verloop van tijd.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:29:34 #115
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154950040
Zijn we er nu uit dan :)

Bij ons dus bestelwagentjes die niet van het autobedrijf zijn, bestuurd door postbodes (die nog een paar jaren hebben te gaan voor het pensioen/lange dienstjaren hebben) die kleine depots bevoorraden, bij mijn weten geen haal/breng-ritten doen,, soms/ook op maandag bezorgen, postzendingen doen vanuit enkele grijze bakken en geen rolcontainers(ook waar de scooter (nog)niet is ingedeeld. Dit ligt volgens mij puur aan de postcode want de bestelwagen kom ik vaak genoeg op mijn route tegen waar de adressen ook (in de buurt) zijn ;) ))).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154955082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

het zal wel gewoon "chauffeur V&B" of zoiets zijn.

Klopt. Zo heet de nieuwe functie. Mijn man is van 'chauffeur Autobedrijf' naar 'chauffeur V&B' gegaan.
Hier is de reorganisatie Autobedrijf bijna afgerond, volgens mij niemand van de vaste medewerkers overcompleet geraakt, maar ze hebben wel heel veel mensen met een bepaalde tijd contract eruit gegooid. Waaronder ik. Daarnaast heeft een groot deel van de vaste medewerkers met een voltijdcontract een contract met minder uren aangeboden gekregen. Zoals ik al eerder zei gaan ze nu opeens wel weer bepaalde tijd contracten uitdelen/aannemen. Ik en deze voltijders voelen ons dan ook behoorlijk genaaid door dit bedrijf. Ik heb er vijf jaar gewerkt en kreeg niet eens een hand toen ik wegging op m'n laatste dag (ben zelf maar naar ze toegelopen). :'(
pi_154956662
Ze kunnen ook echt nooit iets voor je doen he. Kon ik dus geen vrij krijgen volgende week zaterdag. Heb ik gevraagd of het dan 1 wijk kon worden. Maar ook dat kan natuurlijk niet :') zal mij benieuwen of ik de rest vd week ook veel ingepland ben. Zal wel weer, dik over mijn contracturen heen, maar 1 wijk ipv 2 op zaterdag kan uiteraard niet. Vind het wel weer een beetje jammer :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 6 augustus 2015 @ 15:30:31 #118
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154957120
POEHEEEE!!
Wat een hitte.
Geen zuchtje wind. Amper een kiep op de weg.
Halve edoch zware tassen(ik dacht eerste aan een geintje met lood oid :P ) met o.a. de Libelle's..
Maar alles is weer gedaan :)

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Zijn we er nu uit dan :)

Bij ons dus bestelwagentjes die niet van het autobedrijf zijn, bestuurd door postbodes (die nog een paar jaren hebben te gaan voor het pensioen/lange dienstjaren hebben) die kleine depots bevoorraden, bij mijn weten geen haal/breng-ritten doen,, soms/ook op maandag bezorgen, postzendingen doen vanuit enkele grijze bakken en geen rolcontainers(ook waar de scooter (nog)niet is ingedeeld. Dit ligt volgens mij puur aan de postcode want de bestelwagen kom ik vaak genoeg op mijn route tegen waar de adressen ook (in de buurt) zijn ;) ))).
aanvulling:
En daarbij werken sommigen met enige regelmaat onder de contracturen (voltijd).
De rest krijgen ze wel uitbetaald.
Postbode staat nogsteeds op het contract. Geen chauffeur.
Bij mij staat bijvoorbeeld ook geen pbz per scooter. Alleen pbz.

Er was wel een collega die op zijn contract 'PBZ per scooter' wilde hebben.
Dit omdat hij niet een loop/fiets-wijk ging krijgen.
Die contractverandering heeft ie uiteindelijk gekregen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154957855
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:30 schreef Pietertje71 het volgende:
POEHEEEE!!
Wat een hitte.
Geen zuchtje wind. Amper een kiep op de weg.
Halve edoch zware tassen(ik dacht eerste aan een geintje met lood oid :P ) met o.a. de Libelle's..
Maar alles is weer gedaan :)

[..]

aanvulling:
En daarbij werken sommigen met enige regelmaat onder de contracturen (voltijd).
De rest krijgen ze wel uitbetaald.
Postbode staat nogsteeds op het contract. Geen chauffeur.
Bij mij staat bijvoorbeeld ook geen pbz per scooter. Alleen pbz.

Er was wel een collega die op zijn contract 'PBZ per scooter' wilde hebben.
Dit omdat hij niet een loop/fiets-wijk ging krijgen.
Die contractverandering heeft ie uiteindelijk gekregen.
Mijn man heeft nog steeds z'n contract van 25 jaar geleden waar hij onder werkt (postbode). Maar de functieomschrijving zoals deze nu is benoemt hem als 'chauffeur V&B'. Veel chauffeurs van het Autobedrijf noemen zichzelf ook nog steeds postbodes terwijl ze dat officieel niet meer zijn. T is maar hoe je het bekijkt ;)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 16:27:34 #120
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_154958367
Warm en druk vandaag. 20 minuten over me tijd heen gegaan. Er zat totaal geen schot in.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 6 augustus 2015 @ 16:45:10 #121
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154958823
Lanawoef: ik heb het niet over hoe de postbode zich noemt maar wat er op het contract staat. Deze postbodes zijn +30 jaar in dienst.
Neem aan dat ze er niet om gaan liegen, en zich opstellen als 'tis maar hoe je het ziet'.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154959269
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Lanawoef: ik heb het niet over hoe de postbode zich noemt maar wat er op het contract staat. Deze postbodes zijn +30 jaar in dienst.
Neem aan dat ze er niet om gaan liegen, en zich opstellen als 'tis maar hoe je het ziet'.
Jij zit (dacht ik) in een heel ander deel van Nederland. Hier vind je nergens postbodes meer die op de auto zitten. Al het chauffeurswerk is drie jaar geleden overgenomen door het Autobedrijf en sinds vier maanden zijn de autobestellingen teruggegaan naar V&B, maar wel met chauffeurs van het Autobedrijf. T zal dus wel aan de regio liggen ^O^
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 augustus 2015 @ 17:07:28 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_154959386
Dat is ook in het noorden het geval, maar ik weet dat er nog echte postbodes autodiensten draaien. Het zijn er maar een paar, maar toch, zijn ze er nog. Het heeft te maken met de geografische locatie dat het niet handig is om het anders te doen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_154959727
Waarom is de schrijfruimte op die oranje kaarten zo klein? En waarom heeft de leidinggevend de dubbele hoeveelheid ruimte? Ik moet serieus eerst 2 oranje kaarten als test gebruiken om te zien hoe ik in hemelsnaam dat wat ik wil zeggen erop krijg. De tijd die je daaraan kwijt bent kun je vast niet declareren.
pi_154960326
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:19 schreef gelestipjes het volgende:
Waarom is de schrijfruimte op die oranje kaarten zo klein? En waarom heeft de leidinggevend de dubbele hoeveelheid ruimte? Ik moet serieus eerst 2 oranje kaarten als test gebruiken om te zien hoe ik in hemelsnaam dat wat ik wil zeggen erop krijg. De tijd die je daaraan kwijt bent kun je vast niet declareren.
Nee maar het lucht soms wel op. Succes!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')