Afgezien van de fijne werkgever, waar we het natuurlijk over eens zijn : ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n baan 'kwijt' willen aan een nog niet zo lang geleden aangestelde scooterbezorger. Maar ik heb er niets over gelezen, kan je dus ook niet corrigeren, wens je hoe dan ook succes!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat ik uit sommige verhalen haal is dat men fulltime postbodes van de autowijken wil halen en er deeltijdmedewerkers zoals nu de pbz, er voor in de plaats wil hebben. Correct me if I a wrong.
Zou goed kunnen ja. Uiteindelijk willen ze van alle postbodes af.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat ik uit sommige verhalen haal is dat men fulltime postbodes van de autowijken wil halen en er deeltijdmedewerkers zoals nu de pbz, er voor in de plaats wil hebben. Correct me if I a wrong.
Wat ze willen is kijken in hoeverre ze van de bestaande autowijken scooterwijken kunnen maken, die ze vervolgens aan postbezorgers kunnen slijten. Degenen die nu de autowijken doen zijn medewerkers van het Autobedrijf (vaak subco's) en geen postbodes. Maar postbezorgers zijn blijkbaar nog goedkoper dan subco's.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat ik uit sommige verhalen haal is dat men fulltime postbodes van de autowijken wil halen en er deeltijdmedewerkers zoals nu de pbz, er voor in de plaats wil hebben. Correct me if I a wrong.
Als de postbodes er uit 'moeten', waarom dan niet intern aan iemand die al, zij het kort, voor PostNL werkt?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:26 schreef zombo het volgende:
[..]
Afgezien van de fijne werkgever, waar we het natuurlijk over eens zijn : ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n baan 'kwijt' willen aan een nog niet zo lang geleden aangestelde scooterbezorger. Maar ik heb er niets over gelezen, kan je dus ook niet corrigeren, wens je hoe dan ook succes!
De werkzaamheden, zoals word gevraagd(brievenbussen legen, posttassen naar depots brengen tbv de pbz, post bezorgen op enkele buitengebiedadressen die niet en waarschijnlijk ook niet op scooterroutes komen te liggen(wat nu ook is) worden nu vaak door postbodes gedaan in een bestelwagentje.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ze willen is kijken in hoeverre ze van de bestaande autowijken scooterwijken kunnen maken, die ze vervolgens aan postbezorgers kunnen slijten. Degenen die nu de autowijken doen zijn medewerkers van het Autobedrijf (vaak subco's) en geen postbodes. Maar postbezorgers zijn blijkbaar nog goedkoper dan subco's.
Het is precies omgekeerd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 06:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Als de postbodes er uit 'moeten', waarom dan niet intern aan iemand die al, zij het kort, voor PostNL werkt?
Ik heb een deeltijdcontract en geen fulltime(waar PostNL zo langzaam aan vanaf wilt ), gezien de urencontracten minder worden.
[..]
De werkzaamheden, zoals word gevraagd(brievenbussen legen, posttassen naar depots brengen tbv de pbz, post bezorgen op enkele buitengebiedadressen die niet en waarschijnlijk ook niet op scooterroutes komen te liggen(wat nu ook is) worden nu vaak door postbodes gedaan in een bestelwagentje.
De vacature-omschrijving voor het autobedrijf zijn idem.
Daar zit nu denk ik de 'knik'.
Wat nu door postbodes wordt gedaan in een bestelwagen, wordt wellicht binnenkort door het autobedrijf gedaan.
De efficiëntie qua post en kleine pakketjes ophalen bij postagentschappen en bedrijven word ook verdeeld.
Maar misschien loop ik voor uit op de zaken
Nou ik loop niet achteruit! gezien de informatie ik van diverse postbodes heb.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is precies omgekeerd.
Postbodes rijden niet in bestelauto's. Iedere medewerker van PostNL die in een busje van PostNL rijdt is een medewerker van het Autobedrijf (of Pakketservice). Alle werkzaamheden die jij omschrijft worden nu al sinds dag 1 door het Autobedrijf gedaan.
Dus je loopt niet vooruit op de zaken, je loopt achteruit!
En juist die werkzaamheden willen ze, zo heb ik begrepen, weer WEG gaan halen bij het autobedrijf, en terugbrengen naar voorbereiden & bezorgen.
Hier is dat al deels gebeurd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is precies omgekeerd.
Postbodes rijden niet in bestelauto's. Iedere medewerker van PostNL die in een busje van PostNL rijdt is een medewerker van het Autobedrijf (of Pakketservice). Alle werkzaamheden die jij omschrijft worden nu al sinds dag 1 door het Autobedrijf gedaan.
Dus je loopt niet vooruit op de zaken, je loopt achteruit!
En juist die werkzaamheden willen ze, zo heb ik begrepen, weer WEG gaan halen bij het autobedrijf, en terugbrengen naar voorbereiden & bezorgen.
Dat is hier dus ook. Ik denk dat daar dus die 'knik' waar ik mede op doelde zitquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:27 schreef bikkie het volgende:
[..]
Hier is dat al deels gebeurd.
Chauffeur autobedrijf: breng- en haalritten, buslichting, depots, rouwpost op maandag
Chauffeur vbg: lange autowijken, eenlingbussen, thuisbelevering postzakken (in kleine dorpjes enz.)
Het verbaast me dat bij jullie de depots nog worden beleverd door postbodes. Dat is precies de situatie namelijk zoals die was VOORDAT het Autobedrijf werd ingevoerd, ook alweer jaren geleden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:26 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nou ik loop niet achteruit! gezien de informatie ik van diverse postbodes heb.
Wellicht is dat bij jou/jullie anders, gezien PostNL nogsteeds aan één landelijke richtlijn werkt.
De postbodes die bij ons komen leveren met een bestelwagen zijn volgens eigen zeggen, niet in dienst van het autobedrijf maar vbg.
Maar waarschijnlijk is het dan nog niet landelijk, en dat daarom juist deze postbodes hier in de regio op den duur alsnog worden vervangen door deeltijdwerkers in dienst van het autobedrijf.
Ik heb het nog steeds over een bestelauto en geen bestelbus!
In de vacature wordt gesproken over een bestelauto.
Deze dus:[ afbeelding ]
De vacatureomschrijving die ik hier neer zet, staat bij chauffeur autobedrijf, dus dezelfde taken als chauffeur VBG.
Hoe dit (later) gaat, geen idee.
Ik weet alleen dat er nog steeds reorganisatieplannen zijn.
Wellicht is de vacature dan wel bij het autobedrijf, maar wordne die op den duur zoals jij aangeeft weer over/teruggenomen door bezorgen en voorbereiden.
Ook iets waar ik bij een eventuele uitnodiging rekening mee zal moeten houden.
Kleine correctie: De lange autoritten (dus waar ze geen scooterwijk van konden maken) gaan ook naar V&B, dus weg bij het Autobedrijf. Zie het nieuwsbericht op Mijn PostNL.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Herstel:
Functieomschrijving:
Dit zijn zowel brengritten, haalritten als buslichtingen. Daarnaast bezorg je postzendingen.
De postzendingen zijn dus waar de scooter niet komt, of idd rouwpost op maandag.
(kleine) Depots bevoorraden: Dat is mij verteld dat dit er ook bij hoort.
Ik denk dat ik de 'knik' nu heb
Sorry
Klopt. Zo heet de nieuwe functie. Mijn man is van 'chauffeur Autobedrijf' naar 'chauffeur V&B' gegaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
het zal wel gewoon "chauffeur V&B" of zoiets zijn.
aanvulling:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Zijn we er nu uit dan
Bij ons dus bestelwagentjes die niet van het autobedrijf zijn, bestuurd door postbodes (die nog een paar jaren hebben te gaan voor het pensioen/lange dienstjaren hebben) die kleine depots bevoorraden, bij mijn weten geen haal/breng-ritten doen,, soms/ook op maandag bezorgen, postzendingen doen vanuit enkele grijze bakken en geen rolcontainers(ook waar de scooter (nog)niet is ingedeeld. Dit ligt volgens mij puur aan de postcode want de bestelwagen kom ik vaak genoeg op mijn route tegen waar de adressen ook (in de buurt) zijn ))).
Mijn man heeft nog steeds z'n contract van 25 jaar geleden waar hij onder werkt (postbode). Maar de functieomschrijving zoals deze nu is benoemt hem als 'chauffeur V&B'. Veel chauffeurs van het Autobedrijf noemen zichzelf ook nog steeds postbodes terwijl ze dat officieel niet meer zijn. T is maar hoe je het bekijktquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:30 schreef Pietertje71 het volgende:
POEHEEEE!!
Wat een hitte.
Geen zuchtje wind. Amper een kiep op de weg.
Halve edoch zware tassen(ik dacht eerste aan een geintje met lood oid ) met o.a. de Libelle's..
Maar alles is weer gedaan
[..]
aanvulling:
En daarbij werken sommigen met enige regelmaat onder de contracturen (voltijd).
De rest krijgen ze wel uitbetaald.
Postbode staat nogsteeds op het contract. Geen chauffeur.
Bij mij staat bijvoorbeeld ook geen pbz per scooter. Alleen pbz.
Er was wel een collega die op zijn contract 'PBZ per scooter' wilde hebben.
Dit omdat hij niet een loop/fiets-wijk ging krijgen.
Die contractverandering heeft ie uiteindelijk gekregen.
Jij zit (dacht ik) in een heel ander deel van Nederland. Hier vind je nergens postbodes meer die op de auto zitten. Al het chauffeurswerk is drie jaar geleden overgenomen door het Autobedrijf en sinds vier maanden zijn de autobestellingen teruggegaan naar V&B, maar wel met chauffeurs van het Autobedrijf. T zal dus wel aan de regio liggenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Lanawoef: ik heb het niet over hoe de postbode zich noemt maar wat er op het contract staat. Deze postbodes zijn +30 jaar in dienst.
Neem aan dat ze er niet om gaan liegen, en zich opstellen als 'tis maar hoe je het ziet'.
Nee maar het lucht soms wel op. Succes!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:19 schreef gelestipjes het volgende:
Waarom is de schrijfruimte op die oranje kaarten zo klein? En waarom heeft de leidinggevend de dubbele hoeveelheid ruimte? Ik moet serieus eerst 2 oranje kaarten als test gebruiken om te zien hoe ik in hemelsnaam dat wat ik wil zeggen erop krijg. De tijd die je daaraan kwijt bent kun je vast niet declareren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |