abonnement Unibet Coolblue
pi_154902243
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 18:24 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nee, elke krukel kan gewoon het stuur linksof rechts aanpakken...boem is ho...soms :P
Ik heb de stap genomen en intern gesolliciteerd :)
De vacaturetekst rept ook ook over goede communicatieve vaardigheden, terwijl er hier figuren rondlopen die net 5 woorden Nederlands kunnen. En geografische kennis van het gebied? De meesten hebben een navigatiesysteem, maar desondanks moet ik ze regelmatig uitleggen waar de depots zijn. Het is dat ik geen auto kan rijden, anders zou ik een voortreffelijke chauffeur zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:07:58 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_154902366
ach ja, wij hebben depots waar een bepaalde straatnaam en huisnummer gehangen wordt en dan blijkt het aan de achterzijde van het pand te zijn in een andere straat of dat het huisnummer totaal niet klopt _O-

Dat is handig als je er voor het eerst komt en niet echt in dat gebied bekend bent
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:11:43 #78
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154902442
Daarom heb ik ook gesolliciteerd: Omdat ik communicatief ben(ik ben schizofreen), ik geen geografische kennis maar wel een navigatiesysteem heb en ik spreek 6 woorden Nederlants... ;) :P
Rijbewijs werd toentertijd bij een pakje boter cadeau gedaan, dus ik hoop wat meer rijvaardigheden er van op te steken.

M.a.w. pas ik goed in het rijtje van chauffeur :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:12:59 #79
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154902465
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, wij hebben depots waar een bepaalde straatnaam en huisnummer gehangen wordt en dan blijkt het aan de achterzijde van het pand te zijn in een andere straat of dat het huisnummer totaal niet klopt _O-

Dat is handig als je er voor het eerst komt en niet echt in dat gebied bekend bent
Zo stond mijn depot vaak op de depotlijst waarbij de cijfers zijn omgedraaid....
Leuk voor de nieuwe chauffeur. Dit hadden ze opgelost door een bordje met DEPOT POSTNL bij het juiste huisnummer te plaatsen.......

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 04-08-2015 19:38:50 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154903060
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, wij hebben depots waar een bepaalde straatnaam en huisnummer gehangen wordt en dan blijkt het aan de achterzijde van het pand te zijn in een andere straat of dat het huisnummer totaal niet klopt
Handig, navigatie.... zo had een (inval)chauffeur hier een keer een half uur staan prutsen aan de masterlock van een woonhuis, terwijl hij natuurlijk bij een garagebox (in een zijstraatje) moest zijn.

Nou ja, ik ben op de fiets al een gevaar op de weg, helemaal met de huidige normtijden.
pi_154905632
Je moet er maar zin in hebben, chauffeur worden. Als ik dat soms zie hebben ze meer wachttijd (eigen tijd) dan werktijd. 's Morgens een ritje, dan een paar uur wachten voor ze depots kunnen gaan rijden en dan weer een paar uur wachten voor de buslichtingsrit/servicepoints.
pi_154906119
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 20:56 schreef gelestipjes het volgende:
Je moet er maar zin in hebben, chauffeur worden. Als ik dat soms zie hebben ze meer wachttijd (eigen tijd) dan werktijd. 's Morgens een ritje, dan een paar uur wachten voor ze depots kunnen gaan rijden en dan weer een paar uur wachten voor de buslichtingsrit/servicepoints.
Vooral dat wachten om niks (de regeltjes), wat ik er van begrijp. De post staat gesorteerd klaar, maar ze mogen nog niet gaan rijden, óf ze moeten bij het eerste depot staan wachten om te mogen scannen, of iemand is vergeten te melden dat ze mogen gaan rijden, maar even naar binnen om te vragen wat er aan de hand is mag ook niet. Nee, zou niks voor mij zijn.
pi_154906262
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:03 schreef zombo het volgende:

[..]

Vooral dat wachten om niks (de regeltjes), wat ik er van begrijp. De post staat gesorteerd klaar, maar ze mogen nog niet gaan rijden, óf ze moeten bij het eerste depot staan wachten om te mogen scannen, of iemand is vergeten te melden dat ze mogen gaan rijden, maar even naar binnen om te vragen wat er aan de hand is mag ook niet. Nee, zou niks voor mij zijn.
Ja, soms moeten ze gewoon 45 minuten wachten of zo omdat ze niet eerder mogen scannen, wat een onzin. En die buslichtingsritten beginnen vaak pas om een uur of 4, terwijl ze dan al wel voor 2 uur terug zijn van een rit naar de depots, kun je dus dik 2 uur gaan zitten wachten voordat je weer aan de slag kan, hele dag kwijt terwijl je helemaal niet zoveel uren maakt
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:21:57 #84
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_154906845
Er komt ook een herontwerp autobedrijf aan. Ik voorzie grote chaos. Ik ben zo'n chauffeur voor een subco die dus regelmatig staat te wachten voor ik mag scannen. Want te vroeg scannen mag niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 5 augustus 2015 @ 06:17:28 #85
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154918507
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 20:56 schreef gelestipjes het volgende:
Je moet er maar zin in hebben, chauffeur worden. Als ik dat soms zie hebben ze meer wachttijd (eigen tijd) dan werktijd. 's Morgens een ritje, dan een paar uur wachten voor ze depots kunnen gaan rijden en dan weer een paar uur wachten voor de buslichtingsrit/servicepoints.
Zo heeft elke beroep(stak) wel wat.
Heeft men ook over postbezorger, leidinggevende..etc...worden/zijn ook.
En dan nog de klachten, onenigheid etc daar in.

Als (inter)nationaal chauffeur als beroep te hebben gehad, had ik wachttijden van een half uur tot soms een dag of twee. En zolang je niet eerder mag beginnen en de tijd word doorbetaald: works for me.
In de tijd dat het ook nog niet altijd werd doorbetaald. Ik had gelukkig een fijne werkgever daar in.

Overigens zijn die scanners met enige regelmaat in niet zo'n goede werkende staat...
Althans dat zie ik hier wel eens.
Word verders ook niet veel mee gedaan, dus ik vermoed dat er iets anders voor komt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Pietertje71 op 05-08-2015 06:25:20 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154918535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 06:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Zo heeft elke beroep(stak) wel wat.
Heeft men ook over postbezorger, leidinggevende..etc...worden/zijn ook.
En dan nog de klachten, onenigheid etc daar in.

Als (inter)nationaal chauffeur als beroep te hebben gehad, had ik wachttijden van een half uur tot soms een dag of twee. En zolang je niet eerder mag beginnen en de tijd word doorbetaald: works for me.
In de tijd dat het ook nog niet altijd werd doorbetaald. Ik had gelukkig een fijne werkgever daar in.

Overigens zijn die scanners met enige regelmaat in niet zo'n goede werkende staat...
Althans dat zie ik hier wel eens.
Word verders ook niet veel mee gedaan, dus ik vermoed dat er iets anders voor komt.

Het punt is nu juist dat veel van die wachttijd niet wordt doorbetaald, het zijn gewoon gebroken diensten, brengritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, depotritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, buslichtingsrit. Dus ja, je hele dag weg terwijl het aantal betaalde uren op een dag laag is. Als je vlakbij zo'n hub woont kun je nog naar huis tussendoor maar voor de meesten bij ons is dat in ieder geval geen optie.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 07:03:17 #87
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154918626
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 06:30 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Het punt is nu juist dat veel van die wachttijd niet wordt doorbetaald, het zijn gewoon gebroken diensten, brengritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, depotritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, buslichtingsrit. Dus ja, je hele dag weg terwijl het aantal betaalde uren op een dag laag is. Als je vlakbij zo'n hub woont kun je nog naar huis tussendoor maar voor de meesten bij ons is dat in ieder geval geen optie.
Mocht ik worden uitgenodigd zal ik dit wel opperen.
Maar als ik een 32-36 uur contract krijg en ik maak ze ook...inclusief wachttijd...prima.


Zo is er onder pbz's nogsteeds een verschil dat sommigen de reistijd naar een depot wel krijgen doorbetaald en anderen weer niet(terwijl dat soms wel is afgesproken).

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 05-08-2015 07:10:30 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154920370
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar als ik een 32-36 uur contract krijg en ik maak ze ook...inclusief wachttijd...prima.

Altijd oppassen dat ze je geen contract voor onbetaalde tijd aansmeren! :)
pi_154920515
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Mocht ik worden uitgenodigd zal ik dit wel opperen.
Maar als ik een 32-36 uur contract krijg en ik maak ze ook...inclusief wachttijd...prima.

Zo is er onder pbz's nogsteeds een verschil dat sommigen de reistijd naar een depot wel krijgen doorbetaald en anderen weer niet(terwijl dat soms wel is afgesproken).
Ben benieuwd. Hier hebben ze alleen vacatures voor bepaalde tijd openstaan (dus contract voor 5u p/w, na 2 x 3 maanden mag je er weer een tijdje uit).

Ik dacht dat normaal gesproken de werktijd pas ingaat vanaf het depot, tenzij je een reistijd van >15 min. hebt.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 10:25:43 #90
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154920860
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:00 schreef zombo het volgende:

[..]

Altijd oppassen dat ze je geen contract voor onbetaalde tijd aansmeren! :)
;)
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:07 schreef bikkie het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Hier hebben ze alleen vacatures voor bepaalde tijd openstaan (dus contract voor 5u p/w, na 2 x 3 maanden mag je er weer een tijdje uit).

Ik dacht dat normaal gesproken de werktijd pas ingaat vanaf het depot, tenzij je een reistijd van >15 min. hebt.
Mijn betaalde werktijd begint vanaf het moment dat ik naar het depot rij (op de PostNL-scooter).
De afstand is ongeveer 7 km en daar doe ik ongeveer 10 minuten over.
De afstand van mijn laatste adres naar huis is ongeveer 5 kilometer en daar ook een 10 minuten over.
Gene stoplichten en alleen een provinciale weg oversteken.
Dezelfde afstand in een drukke stad zal langer duren, dus ik weet ook niet hoe het word berekend: tijd of afstand.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 5 augustus 2015 @ 10:28:27 #91
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154920908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:07 schreef bikkie het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Hier hebben ze alleen vacatures voor bepaalde tijd openstaan (dus contract voor 5u p/w, na 2 x 3 maanden mag je er weer een tijdje uit).

Ik dacht dat normaal gesproken de werktijd pas ingaat vanaf het depot, tenzij je een reistijd van >15 min. hebt.
copy/paste van PostNL-site:

Provincie
Drenthe / Flevoland / Friesland / Gelderland / Groningen / Limburg / Noord-Brabant / Noord-Holland / Overijssel / Utrecht / Zeeland / Zuid-Holland
Standplaats
HUB**********
Land
Nederland
Schaal
2

Contract Type
Onbepaalde tijd
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154921096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:25 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

;)

[..]

Mijn betaalde werktijd begint vanaf het moment dat ik naar het depot rij (op de PostNL-scooter).
De afstand is ongeveer 7 km en daar doe ik ongeveer 10 minuten over.
De afstand van mijn laatste adres naar huis is ongeveer 5 kilometer en daar ook een 10 minuten over.
Gene stoplichten en alleen een provinciale weg oversteken.
Dezelfde afstand in een drukke stad zal langer duren, dus ik weet ook niet hoe het word berekend: tijd of afstand.
Opvallend dat er landelijk niet 1 lijn wordt getrokken m.b.t. wat werktijd is.

De scooterbezorgers in deze regio die een vaste route hebben, krijgen geen reistijd betaald.
Er zijn er die 15 km. naar het depot moeten rijden en ook nog eens terug. Volgens de TL heb je vrijwillig voor die route gekozen, dus geen recht op reistijd.

Reserve scooterbezorgers krijgen in sommige gevallen wel reistijd betaald, omdat ze op verschillende plaatsen moeten werken..
  woensdag 5 augustus 2015 @ 10:49:59 #93
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154921390
Dat las ik ook dat er verschillende 'afspraken' zijn.
Tijdens het gesprek (We waren de eerste scooterbezorgers van Friesland..ik meen zelfs van Nederland), waren er ook tegenstrijdige afspraken qua reistijd.
ZO moest je het apart opgeven, werd het soms niet geaccepteerd om de reden dat werktijd vanaf start depot begint, terwijl de afspraak was: vertrek vanaf huis tot thuiskomst en na tassen opbergen/administratie).
Sommigen gingen er stilzwijgend mee akkoord. Ik heb vanaf het begin de reistijd er bij opgegeven. Werd en word altijd geaccepteerd.
Ik reken elke dag 20-30 minuten aan reistijd.
I.c.m. dat de looptijden erg strak of niet haalbaar staan klopt het bijna nooit(behalve op daldagen).

Ik ga aan het werk...doei :D
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:51:41 #94
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154925936
Eèèèèèn weer terug.
Stelde niets voor.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_154926876
Ik wil gebruik maken van de smartphone aanbieding op https://www.mobiel.nl/postnl/login, maar mijn registernummer wordt niet herkend. Ik heb met en zonder de twee nullen ervoor geprobeerd, en zelfs met 1 nul. Ik denk dat het niet herkend wordt omdat ik pas een maand werkzaam ben bij de post.

Kan iemand die al langer de post bezorgt controleren of het bij hun wel werkt? En zo ja, wie kan ik het beste bellen/mailen bij de PostNL zodat het geregeld wordt? ICT-bureau? Teamleider? Ik heb de klantenservice van mobiel.nl en die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen en dat ik het maar zelf moet regelen (dramatisch slechte klantenservice trouwens).

Bij voorbaat bedankt voor degene die mij kan helpen!
pi_154927951
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Mocht ik worden uitgenodigd zal ik dit wel opperen.
Maar als ik een 32-36 uur contract krijg en ik maak ze ook...inclusief wachttijd...prima.

Zo is er onder pbz's nogsteeds een verschil dat sommigen de reistijd naar een depot wel krijgen doorbetaald en anderen weer niet(terwijl dat soms wel is afgesproken).
Maar ze gaan toch geen postbezorger aannemen voor 32-36 uur voor onbepaalde tijd terwijl die nu een klein contract heeft? Want ze willen toch juist af van grote contracten? Van mensen die nu al zo'n groot contract hebben zou ik me kunnen voorstellen dat die dan eerst daar aan de bak kunnen, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat nieuwe grote contracten gaan geven.
Bij ons zitten er alleen maar subco's op die ritten, andere mensen willen die diensten helemaal niet hebben, 4 a 5 uur onbetaald wachten per dag en een uurtje of 6 betaald werken. En het zijn dan inderdaad voor een groot deel ook nog subco's die of vrijwel geen woord Nederlands spreken, of het zijn mensen met een "rugzakje", van die gesubsidieerde baantjes voor mensen die anders op de sociale werkplaats zouden werken.
pi_154928301
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:27 schreef Rekitcy het volgende:
Ik wil gebruik maken van de smartphone aanbieding op https://www.mobiel.nl/postnl/login, maar mijn registernummer wordt niet herkend. Ik heb met en zonder de twee nullen ervoor geprobeerd, en zelfs met 1 nul. Ik denk dat het niet herkend wordt omdat ik pas een maand werkzaam ben bij de post.

Kan iemand die al langer de post bezorgt controleren of het bij hun wel werkt? En zo ja, wie kan ik het beste bellen/mailen bij de PostNL zodat het geregeld wordt? ICT-bureau? Teamleider? Ik heb de klantenservice van mobiel.nl en die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen en dat ik het maar zelf moet regelen (dramatisch slechte klantenservice trouwens).

Bij voorbaat bedankt voor degene die mij kan helpen!
Probeer je personeelsnummer.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:29:57 #98
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154930392
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar ze gaan toch geen postbezorger aannemen voor 32-36 uur voor onbepaalde tijd terwijl die nu een klein contract heeft? Want ze willen toch juist af van grote contracten? Van mensen die nu al zo'n groot contract hebben zou ik me kunnen voorstellen dat die dan eerst daar aan de bak kunnen, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat nieuwe grote contracten gaan geven.
Bij ons zitten er alleen maar subco's op die ritten, andere mensen willen die diensten helemaal niet hebben, 4 a 5 uur onbetaald wachten per dag en een uurtje of 6 betaald werken. En het zijn dan inderdaad voor een groot deel ook nog subco's die of vrijwel geen woord Nederlands spreken, of het zijn mensen met een "rugzakje", van die gesubsidieerde baantjes voor mensen die anders op de sociale werkplaats zouden werken.
32-36 heb ik als voorbeeld genomen mocht het een fulltime baan betreffen :)
Ik zelf denk dat het 16-24 is.

En als er idd al over taalcursussen word gerept, vraag ik mij af of ik dan wel in aanmerking kom.
Anderzijds, zijn niet zowat alle PostNL baantjes gesubsidieerd?
Ik zie alleen maar collega's waarvan ik denk dat die wel een rugzakje via de sociale werkplaats hebben :9
En één van hen ben ik 8)7 *O* ;)

Wat ik lees is dat over het algemeen mensen die in dienst van PostNL zijn subco's zijn.
Werken voor PostNL Autobedrijf
Bij PostNL Autobedrijf zijn wij op zoek naar eigen ondernemers, de zogenaamde subcontractors, voor het deeltijd rijden met vaste stops, in kantoor- en buitengebieden. Zij beschikken over een eigen voertuig (formaat combo, bus of kleppenvoertuig; afhankelijk van de werkzaamheden). Optimalisatie en service aan de klant is ons hoofddoel, zo zijn wij in staat om de routes naar de wensen van de klant bij te sturen.
Met jouw voertuig subcontractor worden bij het nieuwste en dichtste vervoersnetwerk van PostNL? Dat kan! Vul het aanvraagformulier hiervoor in en stuur dit zo snel mogelijk naar ons op. Vergeet u ook niet de gevraagde documenten toe te voegen? Zonder deze documenten kunnen we uw aanvraag immers niet in behandeling nemen.


Ik neem aan dat je gewoon in dienst blijft van PostNL en dit geen manier is om te zorgen dat je zelfstandige wordt in dienst van PostNL
http://www.subconet.nl/nl(...)elen/subco-wagenpark
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 augustus 2015 @ 16:31:41 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_154930441
nou, dat laatste slaat toch echt op rijden met eigen auto en je wordt onderaannemer bij PostNL
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:32:29 #100
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_154930466
Klopt maar dat staat onder subco's en niet in de vacatureomschrijving :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')