De vacaturetekst rept ook ook over goede communicatieve vaardigheden, terwijl er hier figuren rondlopen die net 5 woorden Nederlands kunnen. En geografische kennis van het gebied? De meesten hebben een navigatiesysteem, maar desondanks moet ik ze regelmatig uitleggen waar de depots zijn. Het is dat ik geen auto kan rijden, anders zou ik een voortreffelijke chauffeur zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:24 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nee, elke krukel kan gewoon het stuur linksof rechts aanpakken...boem is ho...soms
Ik heb de stap genomen en intern gesolliciteerd
Zo stond mijn depot vaak op de depotlijst waarbij de cijfers zijn omgedraaid....quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, wij hebben depots waar een bepaalde straatnaam en huisnummer gehangen wordt en dan blijkt het aan de achterzijde van het pand te zijn in een andere straat of dat het huisnummer totaal niet klopt
Dat is handig als je er voor het eerst komt en niet echt in dat gebied bekend bent
Handig, navigatie.... zo had een (inval)chauffeur hier een keer een half uur staan prutsen aan de masterlock van een woonhuis, terwijl hij natuurlijk bij een garagebox (in een zijstraatje) moest zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, wij hebben depots waar een bepaalde straatnaam en huisnummer gehangen wordt en dan blijkt het aan de achterzijde van het pand te zijn in een andere straat of dat het huisnummer totaal niet klopt
Vooral dat wachten om niks (de regeltjes), wat ik er van begrijp. De post staat gesorteerd klaar, maar ze mogen nog niet gaan rijden, óf ze moeten bij het eerste depot staan wachten om te mogen scannen, of iemand is vergeten te melden dat ze mogen gaan rijden, maar even naar binnen om te vragen wat er aan de hand is mag ook niet. Nee, zou niks voor mij zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:56 schreef gelestipjes het volgende:
Je moet er maar zin in hebben, chauffeur worden. Als ik dat soms zie hebben ze meer wachttijd (eigen tijd) dan werktijd. 's Morgens een ritje, dan een paar uur wachten voor ze depots kunnen gaan rijden en dan weer een paar uur wachten voor de buslichtingsrit/servicepoints.
Ja, soms moeten ze gewoon 45 minuten wachten of zo omdat ze niet eerder mogen scannen, wat een onzin. En die buslichtingsritten beginnen vaak pas om een uur of 4, terwijl ze dan al wel voor 2 uur terug zijn van een rit naar de depots, kun je dus dik 2 uur gaan zitten wachten voordat je weer aan de slag kan, hele dag kwijt terwijl je helemaal niet zoveel uren maaktquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:03 schreef zombo het volgende:
[..]
Vooral dat wachten om niks (de regeltjes), wat ik er van begrijp. De post staat gesorteerd klaar, maar ze mogen nog niet gaan rijden, óf ze moeten bij het eerste depot staan wachten om te mogen scannen, of iemand is vergeten te melden dat ze mogen gaan rijden, maar even naar binnen om te vragen wat er aan de hand is mag ook niet. Nee, zou niks voor mij zijn.
Zo heeft elke beroep(stak) wel wat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:56 schreef gelestipjes het volgende:
Je moet er maar zin in hebben, chauffeur worden. Als ik dat soms zie hebben ze meer wachttijd (eigen tijd) dan werktijd. 's Morgens een ritje, dan een paar uur wachten voor ze depots kunnen gaan rijden en dan weer een paar uur wachten voor de buslichtingsrit/servicepoints.
Het punt is nu juist dat veel van die wachttijd niet wordt doorbetaald, het zijn gewoon gebroken diensten, brengritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, depotritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, buslichtingsrit. Dus ja, je hele dag weg terwijl het aantal betaalde uren op een dag laag is. Als je vlakbij zo'n hub woont kun je nog naar huis tussendoor maar voor de meesten bij ons is dat in ieder geval geen optie.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 06:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Zo heeft elke beroep(stak) wel wat.
Heeft men ook over postbezorger, leidinggevende..etc...worden/zijn ook.
En dan nog de klachten, onenigheid etc daar in.
Als (inter)nationaal chauffeur als beroep te hebben gehad, had ik wachttijden van een half uur tot soms een dag of twee. En zolang je niet eerder mag beginnen en de tijd word doorbetaald: works for me.
In de tijd dat het ook nog niet altijd werd doorbetaald. Ik had gelukkig een fijne werkgever daar in.
Overigens zijn die scanners met enige regelmaat in niet zo'n goede werkende staat...
Althans dat zie ik hier wel eens.
Word verders ook niet veel mee gedaan, dus ik vermoed dat er iets anders voor komt.
Mocht ik worden uitgenodigd zal ik dit wel opperen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 06:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het punt is nu juist dat veel van die wachttijd niet wordt doorbetaald, het zijn gewoon gebroken diensten, brengritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, depotritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, buslichtingsrit. Dus ja, je hele dag weg terwijl het aantal betaalde uren op een dag laag is. Als je vlakbij zo'n hub woont kun je nog naar huis tussendoor maar voor de meesten bij ons is dat in ieder geval geen optie.
Altijd oppassen dat ze je geen contract voor onbetaalde tijd aansmeren!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar als ik een 32-36 uur contract krijg en ik maak ze ook...inclusief wachttijd...prima.
Ben benieuwd. Hier hebben ze alleen vacatures voor bepaalde tijd openstaan (dus contract voor 5u p/w, na 2 x 3 maanden mag je er weer een tijdje uit).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Mocht ik worden uitgenodigd zal ik dit wel opperen.
Maar als ik een 32-36 uur contract krijg en ik maak ze ook...inclusief wachttijd...prima.
Zo is er onder pbz's nogsteeds een verschil dat sommigen de reistijd naar een depot wel krijgen doorbetaald en anderen weer niet(terwijl dat soms wel is afgesproken).
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:00 schreef zombo het volgende:
[..]
Altijd oppassen dat ze je geen contract voor onbetaalde tijd aansmeren!
Mijn betaalde werktijd begint vanaf het moment dat ik naar het depot rij (op de PostNL-scooter).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:07 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Hier hebben ze alleen vacatures voor bepaalde tijd openstaan (dus contract voor 5u p/w, na 2 x 3 maanden mag je er weer een tijdje uit).
Ik dacht dat normaal gesproken de werktijd pas ingaat vanaf het depot, tenzij je een reistijd van >15 min. hebt.
copy/paste van PostNL-site:quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:07 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Hier hebben ze alleen vacatures voor bepaalde tijd openstaan (dus contract voor 5u p/w, na 2 x 3 maanden mag je er weer een tijdje uit).
Ik dacht dat normaal gesproken de werktijd pas ingaat vanaf het depot, tenzij je een reistijd van >15 min. hebt.
Opvallend dat er landelijk niet 1 lijn wordt getrokken m.b.t. wat werktijd is.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:25 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
[..]
Mijn betaalde werktijd begint vanaf het moment dat ik naar het depot rij (op de PostNL-scooter).
De afstand is ongeveer 7 km en daar doe ik ongeveer 10 minuten over.
De afstand van mijn laatste adres naar huis is ongeveer 5 kilometer en daar ook een 10 minuten over.
Gene stoplichten en alleen een provinciale weg oversteken.
Dezelfde afstand in een drukke stad zal langer duren, dus ik weet ook niet hoe het word berekend: tijd of afstand.
Maar ze gaan toch geen postbezorger aannemen voor 32-36 uur voor onbepaalde tijd terwijl die nu een klein contract heeft? Want ze willen toch juist af van grote contracten? Van mensen die nu al zo'n groot contract hebben zou ik me kunnen voorstellen dat die dan eerst daar aan de bak kunnen, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat nieuwe grote contracten gaan geven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Mocht ik worden uitgenodigd zal ik dit wel opperen.
Maar als ik een 32-36 uur contract krijg en ik maak ze ook...inclusief wachttijd...prima.
Zo is er onder pbz's nogsteeds een verschil dat sommigen de reistijd naar een depot wel krijgen doorbetaald en anderen weer niet(terwijl dat soms wel is afgesproken).
Probeer je personeelsnummer.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:27 schreef Rekitcy het volgende:
Ik wil gebruik maken van de smartphone aanbieding op https://www.mobiel.nl/postnl/login, maar mijn registernummer wordt niet herkend. Ik heb met en zonder de twee nullen ervoor geprobeerd, en zelfs met 1 nul. Ik denk dat het niet herkend wordt omdat ik pas een maand werkzaam ben bij de post.
Kan iemand die al langer de post bezorgt controleren of het bij hun wel werkt? En zo ja, wie kan ik het beste bellen/mailen bij de PostNL zodat het geregeld wordt? ICT-bureau? Teamleider? Ik heb de klantenservice van mobiel.nl en die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen en dat ik het maar zelf moet regelen (dramatisch slechte klantenservice trouwens).
Bij voorbaat bedankt voor degene die mij kan helpen!
32-36 heb ik als voorbeeld genomen mocht het een fulltime baan betreffenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar ze gaan toch geen postbezorger aannemen voor 32-36 uur voor onbepaalde tijd terwijl die nu een klein contract heeft? Want ze willen toch juist af van grote contracten? Van mensen die nu al zo'n groot contract hebben zou ik me kunnen voorstellen dat die dan eerst daar aan de bak kunnen, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat nieuwe grote contracten gaan geven.
Bij ons zitten er alleen maar subco's op die ritten, andere mensen willen die diensten helemaal niet hebben, 4 a 5 uur onbetaald wachten per dag en een uurtje of 6 betaald werken. En het zijn dan inderdaad voor een groot deel ook nog subco's die of vrijwel geen woord Nederlands spreken, of het zijn mensen met een "rugzakje", van die gesubsidieerde baantjes voor mensen die anders op de sociale werkplaats zouden werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |