Op dagen die drukker zijn dan normaal ga je verzuipen. Deze week nog gezien. Veel mensen op vakantie en te weinig capaciteit om het op te vangen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Grappig om te lezen dat het overal dus een ongeregeld zooitje is bij PostNL. Dit kan niet lang meer goed gaan.
Maar bij jullie kreeg je toch alleen de normtijden betaald, ipv gewerkte tijd is betaalde tijd? Dat is niet zo heel aantrekkelijk. Of was dat inmiddels al veranderd?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:43 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik ga het wel doen, alles beter dan thuis zitten!
Voorbereiders krijgen geen vast contract bij ons in Assen, over ong. een jaar gaat alles naar Zwolle.
70 km is inderdaad heel veel voor een paar uurtjes. Maar zolang ik die km's vergoed krijg, is het mij best. Bovendien rijden we met z'n drieën, dus we delen de kosten. En ach, het houdt me van de straat!
wel mooi dat ze jou terug willen hebben, ook al is het maar voor een jaarquote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:43 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik ga het wel doen, alles beter dan thuis zitten!
Voorbereiders krijgen geen vast contract bij ons in Assen, over ong. een jaar gaat alles naar Zwolle.
70 km is inderdaad heel veel voor een paar uurtjes. Maar zolang ik die km's vergoed krijg, is het mij best. Bovendien rijden we met z'n drieën, dus we delen de kosten. En ach, het houdt me van de straat!
TeamLeider, al weet ik niet waarom die veranderingquote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is het nu TeamCoach of TeamLeider?
Hmmm ineens een sneaky verandering..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:56 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
TeamLeider, al weet ik niet waarom die verandering
haha, me too. 6 uur weer beginnenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou. ik kruip maar weer eens onder de zure lappen. Morgen weer veel te vroeg dag...
Hier 6 uur beginnen. Ik weet niet hoe laat we klaar zijn, maar als er weinig post is zetten ze gewoon minder mensen in, dus ik verwacht toch niet eerder dan half 11 klaar te zijn. En dan mag ik nog een wijkje lopen, dus ik ben niet voor enen thuis. Als er nog postbezorgers ziek worden wellicht nog iets later.quote:
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:16 schreef zombo het volgende:
https://decorrespondent.n(...)70896264496-0b65bf75
Ondanks het feit dat het niet druk is (en dit soort verhalen). Verbaas ik me over de kutkwaliteit van sorteren. Andere jaren zag je in de zomer het sorteerwerk met sprongen omhoog gaan. Dit jaar is het nog steeds gewoon slecht.quote:Het gaat dan weer tegen mijn principe in om heel langzaam te werken. Ik kan dat niet eens. Maar als je met de laatste wijken bezig bent (auto's vertrekken 10:40), terwijl het pas 9:30 is, probeer je het toch maar rustig aan te doen, zodat je richting de 10:00 (contract-tijd) aantikt.
Om 9.20 klaarquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 05:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier 6 uur beginnen. Ik weet niet hoe laat we klaar zijn, maar als er weinig post is zetten ze gewoon minder mensen in, dus ik verwacht toch niet eerder dan half 11 klaar te zijn. En dan mag ik nog een wijkje lopen, dus ik ben niet voor enen thuis. Als er nog postbezorgers ziek worden wellicht nog iets later.
Redelijke inschatting gemaakt. Om 10.45 uur klaar (de vtw's waren al eerder weggestuurd), en om 13.15 uur thuis. Weinig post, hoewel de voorspelling dat het maar de helft zou zijn van een week eerder niet klopte, het was wel iets minder, maar dat werd dan weer deels gecompenseerd door een laatste oprisping Rabobankpakjes.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 05:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier 6 uur beginnen. Ik weet niet hoe laat we klaar zijn, maar als er weinig post is zetten ze gewoon minder mensen in, dus ik verwacht toch niet eerder dan half 11 klaar te zijn. En dan mag ik nog een wijkje lopen, dus ik ben niet voor enen thuis. Als er nog postbezorgers ziek worden wellicht nog iets later.
Grappig. Heb nog een stukje gekeken van dat filmpje van die misselijkmakende vent (meneer Tuinhout), maar heb 'm halverwege afgezet omdat ik een beetje moest overgeven. Die chauffeurs zouden volgens hem juist heel goed af zijn, want ze verdienen maar liefst 4000 euro in de maand (hij vergeet even dat daar nog sociale premies van af moeten, evt. pensioenpremies en natuurlijk de aflossing op de lening voor die bestelbus van 30.000 euro), zodat er onderaan de streep netto nog iets van 1500 euro overblijft. Reken dat terug naar 6 werkdagen per week 12 uur, dan is het toch een schamele bedoening die er resteert. Maar goed dat deze chauffeurs verschoond zijn van CAO's en andere verworvenheden van de verzorgingsstaat, want dat is toch maar onzin volgens meneer Tuinhout, gebaseerd op achterhaalde principes zoals solidariteit.. Ze kunnen beter zelf wat regelen, volgens hem, als ze een collectief vormen. Een vreemde gedachtenkronkel, want hoe denkt Tuinhout dat CAO's tot stand komen? Bovendien kunnen we hem eerder in het filmpje nog even vergenoegd horen gnuiven dat al die allochtonen toch geen netwerk hebben en geen spreekbuis (lees: we kunnen ze uitknijpen als citroenen, en ze kunnen er niks tegen doen).quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:16 schreef zombo het volgende:
https://decorrespondent.n(...)70896264496-0b65bf75
Dat is dan in eigen tijd dus wel logisch dat ze dat niet doen, met minder post krijgen we immers ook veel minder tijd per wijk qua voorbereiding. En mijn ervaring is dat er met minder post juist sneller fouten gemaakt worden, als er geen machinepost voor een bepaald vakje is vergeten mensen de post uit de kast voor dat vak nogal eens. Ook ontbreken er vaak vrij veel scheidingskaarten, en dat valt met weinig post een stuk minder op dan met veel post.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 12:30 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ondanks het feit dat het niet druk is (en dit soort verhalen). Verbaas ik me over de kutkwaliteit van sorteren. Andere jaren zag je in de zomer het sorteerwerk met sprongen omhoog gaan. Dit jaar is het nog steeds gewoon slecht.
Dusse... Besteed wat tijd aan zorgvuldig werken. Oefen even met piramide zetten (ik weet, mag niet... maar als je even oefent is het voor iedereen prettiger). Bundel netjes af en en fgs zorg voor minder fouten.
Die had het vandaag kneiterdruk met een grote wijk en nog een half wijkje erbij. In totaal acht tassenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Gezien dat de
meesten hier het niet druk hadden in de voorbereiding, zal alle drukte wel weer hier zijn ...
Kom er maar in Peterselieman
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die had het vandaag kneiterdruk met een grote wijk en nog een half wijkje erbij. In totaal acht tassen
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een cameraploeg van Twitter? Een verslaggever van Facebook?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:11 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
En natuurlijk sociaal media irl
Hij is eindelijk een keer van de zolderkamer af en heeft contact gemaakt met de buitenwereldquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een cameraploeg van Twitter? Een verslaggever van Facebook?
Kelder op het depot van PostNL...en ik mag er alleen uit als ik moet werken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is eindelijk een keer van de zolderkamer af en heeft contact gemaakt met de buitenwereld
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:09 schreef V__L_N het volgende:
Wat een dag. Mijn wijk, goed te doen. Kom ik om 4 uur terug op het depot staat er nog een wijk. Dus na veel bellen kwam de hamvraag: "heb jij nog zin, puf en mogelijkheid?' Dus die wijk ook nog maar weggelopen. Zonder HaH want dat zag ik niet meer zitten.
Veel fouten in die wijk, maar meest irritante... Hele wijk in 3 mega dikke bundels. 1/3 tas als bundel dus. Dat krijg je amper uit je tas en je moet het ook nog steeds ombundelen.
Situatieschets overleg TeringLijers's : Er is altijd wel een ***** die deze tas wil meenemen. Doe deze dicht voordat...Hé V__L_N...wil je nog een rondje lopen!?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:09 schreef V__L_N het volgende:
Wat een dag. Mijn wijk, goed te doen. Kom ik om 4 uur terug op het depot staat er nog een wijk. Dus na veel bellen kwam de hamvraag: "heb jij nog zin, puf en mogelijkheid?' Dus die wijk ook nog maar weggelopen. Zonder HaH want dat zag ik niet meer zitten.
Veel fouten in die wijk, maar meest irritante... Hele wijk in 3 mega dikke bundels. 1/3 tas als bundel dus. Dat krijg je amper uit je tas en je moet het ook nog steeds ombundelen.
Klopt ja. Ik weet niet hoe het nu is, maar ik vrees dat het nog steeds zo is, dat alleen de normtijden betaald worden. Maar ik zie het wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar bij jullie kreeg je toch alleen de normtijden betaald, ipv gewerkte tijd is betaalde tijd? Dat is niet zo heel aantrekkelijk. Of was dat inmiddels al veranderd?
ik denk het ook.quote:Vast de reden dat ie is blijven staan
Pesten jullie mij maar.quote:Situatieschets overleg TeringLijers's : Er is altijd wel een ***** die deze tas wil meenemen. Doe deze dicht voordat...Hé V__L_N...wil je nog een rondje lopen!?
Pesten niet, plagen welquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 23:22 schreef V__L_N het volgende:
[..]
ik denk het ook.
[..]
Pesten jullie mij maar.
De labels waren nog intact Bovendien Tc (pff) komen maar hooguit 1x in de week op het depot. Rooster neergooien en wegrennen. Niks te beleven bij ons. 2 wijken en 3 bezorgers, daar doen ze geen moeite voor he.
Ha, daar was ik wel aan toe ja.quote:Hier een lekker kopje thee voor je...heb je wel verdient...[managementPostNL]'Topper'[/managementPostNL]
Ik ook. 30+ he.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:48 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ha, daar was ik wel aan toe ja.
En om jullie nog even helemaal plaag voer te geven. Ik heb spierpijn, kniepijn en pijn in me enkel. Nu mag er gelachen worden. Ik ben oud.
Het is altijd een hele troost om te weten dat jij ouder bentquote:Ik ook. 30+ he.
Dat moet je aan de verzender vragen. Het bedrag zal afhangen van welke koerier hij/zij kiest. In de link staat alleen info over eventuele belastingen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:12 schreef Ypmaha het volgende:
Ik ben op zoek naar de kosten om een pakketje van een particulier in Amerika naar mij te laten sturen. Het pakketje is minder dan 45 euro, maar van de desbetreffende pagina word ik ook niet veel wijzer.
http://www.postnl.nl/ontv(...)-uit-het-buitenland/
Iemand enig idee hoeveel geld ik aan het versturen alleen kwijt ben? Het pakketje zelf zal minder dan 5 kg wegen denk ik.
Je krijgt ze betaald.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:41 schreef Leontje het volgende:
Op 29 augustus is mijn laatste dag omdat ik niet alleen op zaterdag mag bezorgen. ik heb nog 33 vakantieuren op mijn vakantie kaart. Volgens de vakantiekaart vervallen die op 30 augustus. vervallen ze inderdaad of krijg ik ze gewoon betaald
Waarom mag je niet alleen op zaterdag bezorgen?quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:41 schreef Leontje het volgende:
Op 29 augustus is mijn laatste dag omdat ik niet alleen op zaterdag mag bezorgen. ik heb nog 33 vakantieuren op mijn vakantie kaart. Volgens de vakantiekaart vervallen die op 30 augustus. vervallen ze inderdaad of krijg ik ze gewoon betaald
ik heb nu een contract voor dinsdag tot en met zaterdag, wou per 1 september alleen nog zaterdag ivm nieuwe studie maar dat mag in ons gebied niet meer vanwege vervallen hah op dinsdag. Dus heb ontslag moeten nemenquote:Op zondag 2 augustus 2015 18:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Waarom mag je niet alleen op zaterdag bezorgen?
Je zou juist denken dat met het wegvallen van hah er minder werk op dinsdag is en meer op zaterdag. Dus dan zouden ze toch blij moeten zijn als mensen niet meer op dinsdag willen werken? Dan kunnen de andere bezorgers op die dinsdag iets extra's lopen ter compensatie van het weggevallen hah.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:36 schreef Leontje het volgende:
[..]
ik heb nu een contract voor dinsdag tot en met zaterdag, wou per 1 september alleen nog zaterdag ivm nieuwe studie maar dat mag in ons gebied niet meer vanwege vervallen hah op dinsdag. Dus heb ontslag moeten nemen
Maar ze willen flexibel personeel, en alleen op zaterdag beschikbaar is niet erg flexibel natuurlijk.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je zou juist denken dat met het wegvallen van hah er minder werk op dinsdag is en meer op zaterdag. Dus dan zouden ze toch blij moeten zijn als mensen niet meer op dinsdag willen werken? Dan kunnen de andere bezorgers op die dinsdag iets extra's lopen ter compensatie van het weggevallen hah.
Jammer, ze maken er een bijbaan van, maar zitten kennelijk niet te wachten op mensen die het *erbij* willen doen. Misschien dan maar een 'echte' folderwijk op zaterdag?quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:36 schreef Leontje het volgende:
[..]
ik heb nu een contract voor dinsdag tot en met zaterdag, wou per 1 september alleen nog zaterdag ivm nieuwe studie maar dat mag in ons gebied niet meer vanwege vervallen hah op dinsdag. Dus heb ontslag moeten nemen
Ja, maar dat is niet als reden voor het niet verlengen opgegeven.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar ze willen flexibel personeel, en alleen op zaterdag beschikbaar is niet erg flexibel natuurlijk.
Maar een bijbaan is toch voor erbij?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:38 schreef zombo het volgende:
[..]
Jammer, ze maken er een bijbaan van, maar zitten kennelijk niet te wachten op mensen die het *erbij* willen doen. Misschien dan maar een 'echte' folderwijk op zaterdag?
Sowieso een raar verhaal. Nu beweren ze dat het Autobedrijf moet reorganiseren omdat er minder brieven zijn, destijds werd datzelfde argument juist aangevoerd om aan te geven dat het Autobedrijf de toekomst was. Want ze zouden dat wagenpark veel breder gaan inzetten: maaltijden rondbrengen, medicijnen bezorgen, boodschappen bij u thuis. Ze hadden dus grote plannen over alle externe klanten die ze wilden werven. Nu, een paar jaar later, zijn ze er in geslaagd om precies NUL externe klanten te werven. Het is eigenlijk ook een wangedrocht: Het is gewoon hetzelfde bedrijf als waar wij voor werken, maar ze doen net alsof ze een heel ander bedrijf zijn. Als bij drukte een chauffeurswijk niet op tijd klaar is mogen ze niet helpen zetten (nu bestaat een groot deel van het takenpakket van een chauffeur uit wachten, roken en koffie drinken), en dan geven ze ons er nog een boete overheen ook. Een raar, gekunsteld geheel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 06:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Zit er een addertje onder het gras of is het een juiste stap?
Wat denken jullie?
Gezien er intern blijkt dat er nog al rumoer is met de (verplichte)personele (= ontslag als je niet mee wilt gaan. Overcompleet?) en de logistieke reorganisatie
https://mijnpostnl.mijnpo(...)ontwerp-autobedrijf/
Ze zoeken vooral chauffeurs autobedrijf of ook voor de autobestellingen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:11 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt de vacatures waren eerst voor parttimers bepaalde tijd en nu voltijd en onbepaalde tijd
Overigens twijfel ik er aan om hier op te solliciteren of te zitten(rijden) waar ik nu zit....
Chauffeurs autobedrijfquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:49 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ze zoeken vooral chauffeurs autobedrijf of ook voor de autobestellingen?
Twijfel zelf ook om de scooter in te ruilen voor de auto.
Maarja, dan wil ik wel mijn ot contract kunnen behouden..
Is het nodig om een rijbewijs te hebben als je bij het Autobedrijf solliciteert? Als ik sommige chauffeurs zie rijden en de schade aan hun auto's en onze roldeuren zie, dan twijfel ik daar ernstig aan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:11 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt de vacatures waren eerst voor parttimers bepaalde tijd en nu voltijd en onbepaalde tijd
Overigens twijfel ik er aan om hier op te solliciteren of te zitten(rijden) waar ik nu zit....
Ja, als we geen 2hah en een Ziggo-mailing gehad hadden was ik misschien zelfs vroeg klaar geweest.quote:
Er zitten er inderdaad tussen die niet kunnen rijden. Ook verkeerde brandstof (benzine i.p.v. diesel) tanken is hier regelmatig gebeurd. Een chauffeur presteerde dit zelfs 3 keerquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is het nodig om een rijbewijs te hebben als je bij het Autobedrijf solliciteert? Als ik sommige chauffeurs zie rijden en de schade aan hun auto's en onze roldeuren zie, dan twijfel ik daar ernstig aan.
Nee, elke krukel kan gewoon het stuur linksof rechts aanpakken...boem is ho...somsquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is het nodig om een rijbewijs te hebben als je bij het Autobedrijf solliciteert? Als ik sommige chauffeurs zie rijden en de schade aan hun auto's en onze roldeuren zie, dan twijfel ik daar ernstig aan.
De vacaturetekst rept ook ook over goede communicatieve vaardigheden, terwijl er hier figuren rondlopen die net 5 woorden Nederlands kunnen. En geografische kennis van het gebied? De meesten hebben een navigatiesysteem, maar desondanks moet ik ze regelmatig uitleggen waar de depots zijn. Het is dat ik geen auto kan rijden, anders zou ik een voortreffelijke chauffeur zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:24 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nee, elke krukel kan gewoon het stuur linksof rechts aanpakken...boem is ho...soms
Ik heb de stap genomen en intern gesolliciteerd
Zo stond mijn depot vaak op de depotlijst waarbij de cijfers zijn omgedraaid....quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, wij hebben depots waar een bepaalde straatnaam en huisnummer gehangen wordt en dan blijkt het aan de achterzijde van het pand te zijn in een andere straat of dat het huisnummer totaal niet klopt
Dat is handig als je er voor het eerst komt en niet echt in dat gebied bekend bent
Handig, navigatie.... zo had een (inval)chauffeur hier een keer een half uur staan prutsen aan de masterlock van een woonhuis, terwijl hij natuurlijk bij een garagebox (in een zijstraatje) moest zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, wij hebben depots waar een bepaalde straatnaam en huisnummer gehangen wordt en dan blijkt het aan de achterzijde van het pand te zijn in een andere straat of dat het huisnummer totaal niet klopt
Vooral dat wachten om niks (de regeltjes), wat ik er van begrijp. De post staat gesorteerd klaar, maar ze mogen nog niet gaan rijden, óf ze moeten bij het eerste depot staan wachten om te mogen scannen, of iemand is vergeten te melden dat ze mogen gaan rijden, maar even naar binnen om te vragen wat er aan de hand is mag ook niet. Nee, zou niks voor mij zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:56 schreef gelestipjes het volgende:
Je moet er maar zin in hebben, chauffeur worden. Als ik dat soms zie hebben ze meer wachttijd (eigen tijd) dan werktijd. 's Morgens een ritje, dan een paar uur wachten voor ze depots kunnen gaan rijden en dan weer een paar uur wachten voor de buslichtingsrit/servicepoints.
Ja, soms moeten ze gewoon 45 minuten wachten of zo omdat ze niet eerder mogen scannen, wat een onzin. En die buslichtingsritten beginnen vaak pas om een uur of 4, terwijl ze dan al wel voor 2 uur terug zijn van een rit naar de depots, kun je dus dik 2 uur gaan zitten wachten voordat je weer aan de slag kan, hele dag kwijt terwijl je helemaal niet zoveel uren maaktquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:03 schreef zombo het volgende:
[..]
Vooral dat wachten om niks (de regeltjes), wat ik er van begrijp. De post staat gesorteerd klaar, maar ze mogen nog niet gaan rijden, óf ze moeten bij het eerste depot staan wachten om te mogen scannen, of iemand is vergeten te melden dat ze mogen gaan rijden, maar even naar binnen om te vragen wat er aan de hand is mag ook niet. Nee, zou niks voor mij zijn.
Zo heeft elke beroep(stak) wel wat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:56 schreef gelestipjes het volgende:
Je moet er maar zin in hebben, chauffeur worden. Als ik dat soms zie hebben ze meer wachttijd (eigen tijd) dan werktijd. 's Morgens een ritje, dan een paar uur wachten voor ze depots kunnen gaan rijden en dan weer een paar uur wachten voor de buslichtingsrit/servicepoints.
Het punt is nu juist dat veel van die wachttijd niet wordt doorbetaald, het zijn gewoon gebroken diensten, brengritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, depotritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, buslichtingsrit. Dus ja, je hele dag weg terwijl het aantal betaalde uren op een dag laag is. Als je vlakbij zo'n hub woont kun je nog naar huis tussendoor maar voor de meesten bij ons is dat in ieder geval geen optie.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 06:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Zo heeft elke beroep(stak) wel wat.
Heeft men ook over postbezorger, leidinggevende..etc...worden/zijn ook.
En dan nog de klachten, onenigheid etc daar in.
Als (inter)nationaal chauffeur als beroep te hebben gehad, had ik wachttijden van een half uur tot soms een dag of twee. En zolang je niet eerder mag beginnen en de tijd word doorbetaald: works for me.
In de tijd dat het ook nog niet altijd werd doorbetaald. Ik had gelukkig een fijne werkgever daar in.
Overigens zijn die scanners met enige regelmaat in niet zo'n goede werkende staat...
Althans dat zie ik hier wel eens.
Word verders ook niet veel mee gedaan, dus ik vermoed dat er iets anders voor komt.
Mocht ik worden uitgenodigd zal ik dit wel opperen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 06:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het punt is nu juist dat veel van die wachttijd niet wordt doorbetaald, het zijn gewoon gebroken diensten, brengritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, depotritje, 2,5 uur wachten in eigen tijd, buslichtingsrit. Dus ja, je hele dag weg terwijl het aantal betaalde uren op een dag laag is. Als je vlakbij zo'n hub woont kun je nog naar huis tussendoor maar voor de meesten bij ons is dat in ieder geval geen optie.
Altijd oppassen dat ze je geen contract voor onbetaalde tijd aansmeren!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar als ik een 32-36 uur contract krijg en ik maak ze ook...inclusief wachttijd...prima.
Ben benieuwd. Hier hebben ze alleen vacatures voor bepaalde tijd openstaan (dus contract voor 5u p/w, na 2 x 3 maanden mag je er weer een tijdje uit).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Mocht ik worden uitgenodigd zal ik dit wel opperen.
Maar als ik een 32-36 uur contract krijg en ik maak ze ook...inclusief wachttijd...prima.
Zo is er onder pbz's nogsteeds een verschil dat sommigen de reistijd naar een depot wel krijgen doorbetaald en anderen weer niet(terwijl dat soms wel is afgesproken).
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:00 schreef zombo het volgende:
[..]
Altijd oppassen dat ze je geen contract voor onbetaalde tijd aansmeren!
Mijn betaalde werktijd begint vanaf het moment dat ik naar het depot rij (op de PostNL-scooter).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:07 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Hier hebben ze alleen vacatures voor bepaalde tijd openstaan (dus contract voor 5u p/w, na 2 x 3 maanden mag je er weer een tijdje uit).
Ik dacht dat normaal gesproken de werktijd pas ingaat vanaf het depot, tenzij je een reistijd van >15 min. hebt.
copy/paste van PostNL-site:quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:07 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Hier hebben ze alleen vacatures voor bepaalde tijd openstaan (dus contract voor 5u p/w, na 2 x 3 maanden mag je er weer een tijdje uit).
Ik dacht dat normaal gesproken de werktijd pas ingaat vanaf het depot, tenzij je een reistijd van >15 min. hebt.
Opvallend dat er landelijk niet 1 lijn wordt getrokken m.b.t. wat werktijd is.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:25 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
[..]
Mijn betaalde werktijd begint vanaf het moment dat ik naar het depot rij (op de PostNL-scooter).
De afstand is ongeveer 7 km en daar doe ik ongeveer 10 minuten over.
De afstand van mijn laatste adres naar huis is ongeveer 5 kilometer en daar ook een 10 minuten over.
Gene stoplichten en alleen een provinciale weg oversteken.
Dezelfde afstand in een drukke stad zal langer duren, dus ik weet ook niet hoe het word berekend: tijd of afstand.
Maar ze gaan toch geen postbezorger aannemen voor 32-36 uur voor onbepaalde tijd terwijl die nu een klein contract heeft? Want ze willen toch juist af van grote contracten? Van mensen die nu al zo'n groot contract hebben zou ik me kunnen voorstellen dat die dan eerst daar aan de bak kunnen, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat nieuwe grote contracten gaan geven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Mocht ik worden uitgenodigd zal ik dit wel opperen.
Maar als ik een 32-36 uur contract krijg en ik maak ze ook...inclusief wachttijd...prima.
Zo is er onder pbz's nogsteeds een verschil dat sommigen de reistijd naar een depot wel krijgen doorbetaald en anderen weer niet(terwijl dat soms wel is afgesproken).
Probeer je personeelsnummer.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:27 schreef Rekitcy het volgende:
Ik wil gebruik maken van de smartphone aanbieding op https://www.mobiel.nl/postnl/login, maar mijn registernummer wordt niet herkend. Ik heb met en zonder de twee nullen ervoor geprobeerd, en zelfs met 1 nul. Ik denk dat het niet herkend wordt omdat ik pas een maand werkzaam ben bij de post.
Kan iemand die al langer de post bezorgt controleren of het bij hun wel werkt? En zo ja, wie kan ik het beste bellen/mailen bij de PostNL zodat het geregeld wordt? ICT-bureau? Teamleider? Ik heb de klantenservice van mobiel.nl en die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen en dat ik het maar zelf moet regelen (dramatisch slechte klantenservice trouwens).
Bij voorbaat bedankt voor degene die mij kan helpen!
32-36 heb ik als voorbeeld genomen mocht het een fulltime baan betreffenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar ze gaan toch geen postbezorger aannemen voor 32-36 uur voor onbepaalde tijd terwijl die nu een klein contract heeft? Want ze willen toch juist af van grote contracten? Van mensen die nu al zo'n groot contract hebben zou ik me kunnen voorstellen dat die dan eerst daar aan de bak kunnen, maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat nieuwe grote contracten gaan geven.
Bij ons zitten er alleen maar subco's op die ritten, andere mensen willen die diensten helemaal niet hebben, 4 a 5 uur onbetaald wachten per dag en een uurtje of 6 betaald werken. En het zijn dan inderdaad voor een groot deel ook nog subco's die of vrijwel geen woord Nederlands spreken, of het zijn mensen met een "rugzakje", van die gesubsidieerde baantjes voor mensen die anders op de sociale werkplaats zouden werken.
Afgezien van de fijne werkgever, waar we het natuurlijk over eens zijn : ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n baan 'kwijt' willen aan een nog niet zo lang geleden aangestelde scooterbezorger. Maar ik heb er niets over gelezen, kan je dus ook niet corrigeren, wens je hoe dan ook succes!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat ik uit sommige verhalen haal is dat men fulltime postbodes van de autowijken wil halen en er deeltijdmedewerkers zoals nu de pbz, er voor in de plaats wil hebben. Correct me if I a wrong.
Zou goed kunnen ja. Uiteindelijk willen ze van alle postbodes af.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat ik uit sommige verhalen haal is dat men fulltime postbodes van de autowijken wil halen en er deeltijdmedewerkers zoals nu de pbz, er voor in de plaats wil hebben. Correct me if I a wrong.
Wat ze willen is kijken in hoeverre ze van de bestaande autowijken scooterwijken kunnen maken, die ze vervolgens aan postbezorgers kunnen slijten. Degenen die nu de autowijken doen zijn medewerkers van het Autobedrijf (vaak subco's) en geen postbodes. Maar postbezorgers zijn blijkbaar nog goedkoper dan subco's.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat ik uit sommige verhalen haal is dat men fulltime postbodes van de autowijken wil halen en er deeltijdmedewerkers zoals nu de pbz, er voor in de plaats wil hebben. Correct me if I a wrong.
Als de postbodes er uit 'moeten', waarom dan niet intern aan iemand die al, zij het kort, voor PostNL werkt?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:26 schreef zombo het volgende:
[..]
Afgezien van de fijne werkgever, waar we het natuurlijk over eens zijn : ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n baan 'kwijt' willen aan een nog niet zo lang geleden aangestelde scooterbezorger. Maar ik heb er niets over gelezen, kan je dus ook niet corrigeren, wens je hoe dan ook succes!
De werkzaamheden, zoals word gevraagd(brievenbussen legen, posttassen naar depots brengen tbv de pbz, post bezorgen op enkele buitengebiedadressen die niet en waarschijnlijk ook niet op scooterroutes komen te liggen(wat nu ook is) worden nu vaak door postbodes gedaan in een bestelwagentje.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ze willen is kijken in hoeverre ze van de bestaande autowijken scooterwijken kunnen maken, die ze vervolgens aan postbezorgers kunnen slijten. Degenen die nu de autowijken doen zijn medewerkers van het Autobedrijf (vaak subco's) en geen postbodes. Maar postbezorgers zijn blijkbaar nog goedkoper dan subco's.
Het is precies omgekeerd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 06:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Als de postbodes er uit 'moeten', waarom dan niet intern aan iemand die al, zij het kort, voor PostNL werkt?
Ik heb een deeltijdcontract en geen fulltime(waar PostNL zo langzaam aan vanaf wilt ), gezien de urencontracten minder worden.
[..]
De werkzaamheden, zoals word gevraagd(brievenbussen legen, posttassen naar depots brengen tbv de pbz, post bezorgen op enkele buitengebiedadressen die niet en waarschijnlijk ook niet op scooterroutes komen te liggen(wat nu ook is) worden nu vaak door postbodes gedaan in een bestelwagentje.
De vacature-omschrijving voor het autobedrijf zijn idem.
Daar zit nu denk ik de 'knik'.
Wat nu door postbodes wordt gedaan in een bestelwagen, wordt wellicht binnenkort door het autobedrijf gedaan.
De efficiëntie qua post en kleine pakketjes ophalen bij postagentschappen en bedrijven word ook verdeeld.
Maar misschien loop ik voor uit op de zaken
Nou ik loop niet achteruit! gezien de informatie ik van diverse postbodes heb.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is precies omgekeerd.
Postbodes rijden niet in bestelauto's. Iedere medewerker van PostNL die in een busje van PostNL rijdt is een medewerker van het Autobedrijf (of Pakketservice). Alle werkzaamheden die jij omschrijft worden nu al sinds dag 1 door het Autobedrijf gedaan.
Dus je loopt niet vooruit op de zaken, je loopt achteruit!
En juist die werkzaamheden willen ze, zo heb ik begrepen, weer WEG gaan halen bij het autobedrijf, en terugbrengen naar voorbereiden & bezorgen.
Hier is dat al deels gebeurd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is precies omgekeerd.
Postbodes rijden niet in bestelauto's. Iedere medewerker van PostNL die in een busje van PostNL rijdt is een medewerker van het Autobedrijf (of Pakketservice). Alle werkzaamheden die jij omschrijft worden nu al sinds dag 1 door het Autobedrijf gedaan.
Dus je loopt niet vooruit op de zaken, je loopt achteruit!
En juist die werkzaamheden willen ze, zo heb ik begrepen, weer WEG gaan halen bij het autobedrijf, en terugbrengen naar voorbereiden & bezorgen.
Dat is hier dus ook. Ik denk dat daar dus die 'knik' waar ik mede op doelde zitquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:27 schreef bikkie het volgende:
[..]
Hier is dat al deels gebeurd.
Chauffeur autobedrijf: breng- en haalritten, buslichting, depots, rouwpost op maandag
Chauffeur vbg: lange autowijken, eenlingbussen, thuisbelevering postzakken (in kleine dorpjes enz.)
Het verbaast me dat bij jullie de depots nog worden beleverd door postbodes. Dat is precies de situatie namelijk zoals die was VOORDAT het Autobedrijf werd ingevoerd, ook alweer jaren geleden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:26 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nou ik loop niet achteruit! gezien de informatie ik van diverse postbodes heb.
Wellicht is dat bij jou/jullie anders, gezien PostNL nogsteeds aan één landelijke richtlijn werkt.
De postbodes die bij ons komen leveren met een bestelwagen zijn volgens eigen zeggen, niet in dienst van het autobedrijf maar vbg.
Maar waarschijnlijk is het dan nog niet landelijk, en dat daarom juist deze postbodes hier in de regio op den duur alsnog worden vervangen door deeltijdwerkers in dienst van het autobedrijf.
Ik heb het nog steeds over een bestelauto en geen bestelbus!
In de vacature wordt gesproken over een bestelauto.
Deze dus:[ afbeelding ]
De vacatureomschrijving die ik hier neer zet, staat bij chauffeur autobedrijf, dus dezelfde taken als chauffeur VBG.
Hoe dit (later) gaat, geen idee.
Ik weet alleen dat er nog steeds reorganisatieplannen zijn.
Wellicht is de vacature dan wel bij het autobedrijf, maar wordne die op den duur zoals jij aangeeft weer over/teruggenomen door bezorgen en voorbereiden.
Ook iets waar ik bij een eventuele uitnodiging rekening mee zal moeten houden.
Kleine correctie: De lange autoritten (dus waar ze geen scooterwijk van konden maken) gaan ook naar V&B, dus weg bij het Autobedrijf. Zie het nieuwsbericht op Mijn PostNL.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Herstel:
Functieomschrijving:
Dit zijn zowel brengritten, haalritten als buslichtingen. Daarnaast bezorg je postzendingen.
De postzendingen zijn dus waar de scooter niet komt, of idd rouwpost op maandag.
(kleine) Depots bevoorraden: Dat is mij verteld dat dit er ook bij hoort.
Ik denk dat ik de 'knik' nu heb
Sorry
Klopt. Zo heet de nieuwe functie. Mijn man is van 'chauffeur Autobedrijf' naar 'chauffeur V&B' gegaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
het zal wel gewoon "chauffeur V&B" of zoiets zijn.
aanvulling:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Zijn we er nu uit dan
Bij ons dus bestelwagentjes die niet van het autobedrijf zijn, bestuurd door postbodes (die nog een paar jaren hebben te gaan voor het pensioen/lange dienstjaren hebben) die kleine depots bevoorraden, bij mijn weten geen haal/breng-ritten doen,, soms/ook op maandag bezorgen, postzendingen doen vanuit enkele grijze bakken en geen rolcontainers(ook waar de scooter (nog)niet is ingedeeld. Dit ligt volgens mij puur aan de postcode want de bestelwagen kom ik vaak genoeg op mijn route tegen waar de adressen ook (in de buurt) zijn ))).
Mijn man heeft nog steeds z'n contract van 25 jaar geleden waar hij onder werkt (postbode). Maar de functieomschrijving zoals deze nu is benoemt hem als 'chauffeur V&B'. Veel chauffeurs van het Autobedrijf noemen zichzelf ook nog steeds postbodes terwijl ze dat officieel niet meer zijn. T is maar hoe je het bekijktquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:30 schreef Pietertje71 het volgende:
POEHEEEE!!
Wat een hitte.
Geen zuchtje wind. Amper een kiep op de weg.
Halve edoch zware tassen(ik dacht eerste aan een geintje met lood oid ) met o.a. de Libelle's..
Maar alles is weer gedaan
[..]
aanvulling:
En daarbij werken sommigen met enige regelmaat onder de contracturen (voltijd).
De rest krijgen ze wel uitbetaald.
Postbode staat nogsteeds op het contract. Geen chauffeur.
Bij mij staat bijvoorbeeld ook geen pbz per scooter. Alleen pbz.
Er was wel een collega die op zijn contract 'PBZ per scooter' wilde hebben.
Dit omdat hij niet een loop/fiets-wijk ging krijgen.
Die contractverandering heeft ie uiteindelijk gekregen.
Jij zit (dacht ik) in een heel ander deel van Nederland. Hier vind je nergens postbodes meer die op de auto zitten. Al het chauffeurswerk is drie jaar geleden overgenomen door het Autobedrijf en sinds vier maanden zijn de autobestellingen teruggegaan naar V&B, maar wel met chauffeurs van het Autobedrijf. T zal dus wel aan de regio liggenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Lanawoef: ik heb het niet over hoe de postbode zich noemt maar wat er op het contract staat. Deze postbodes zijn +30 jaar in dienst.
Neem aan dat ze er niet om gaan liegen, en zich opstellen als 'tis maar hoe je het ziet'.
Nee maar het lucht soms wel op. Succes!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:19 schreef gelestipjes het volgende:
Waarom is de schrijfruimte op die oranje kaarten zo klein? En waarom heeft de leidinggevend de dubbele hoeveelheid ruimte? Ik moet serieus eerst 2 oranje kaarten als test gebruiken om te zien hoe ik in hemelsnaam dat wat ik wil zeggen erop krijg. De tijd die je daaraan kwijt bent kun je vast niet declareren.
Ik denk het ook. Het blijft een 'aparte' regio hierquote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:02 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Jij zit (dacht ik) in een heel ander deel van Nederland. Hier vind je nergens postbodes meer die op de auto zitten. Al het chauffeurswerk is drie jaar geleden overgenomen door het Autobedrijf en sinds vier maanden zijn de autobestellingen teruggegaan naar V&B, maar wel met chauffeurs van het Autobedrijf. T zal dus wel aan de regio liggen
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is ook in het noorden het geval, maar ik weet dat er nog echte postbodes autodiensten draaien. Het zijn er maar een paar, maar toch, zijn ze er nog. Het heeft te maken met de geografische locatie dat het niet handig is om het anders te doen
Sinds de depots hier beleverd worden door de men in white (vans) is het maar de vraag met wat voor wagen ze komen. De ene keer komen ze met een vrachtwagen, de andere keer met een kleppert en vorige week kwamen ze een aantal keer in zo'n kleine bestelauto.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die kleine bestelautootjes worden bij ons nauwelijks gebruikt, we hebben er misschien ook maar 2. Bij ons hebben de chauffeurs van het Autobedrijf vaak een aantal depotritten gecombineerd met een buitenwijk, en voor een gemiddeld depot heb je al snel een paar rolcontainers vol post.
Héééééééél klein schrijven. Kijken of ze die boodschap begrijpenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:19 schreef gelestipjes het volgende:
Waarom is de schrijfruimte op die oranje kaarten zo klein? En waarom heeft de leidinggevend de dubbele hoeveelheid ruimte? Ik moet serieus eerst 2 oranje kaarten als test gebruiken om te zien hoe ik in hemelsnaam dat wat ik wil zeggen erop krijg. De tijd die je daaraan kwijt bent kun je vast niet declareren.
Zoals ik het lees van sommigen, mogen wij hier (soms) wel (voorlopig?) in onze handen knijpenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:07 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Sinds de depots hier beleverd worden door de men in white (vans) is het maar de vraag met wat voor wagen ze komen. De ene keer komen ze met een vrachtwagen, de andere keer met een kleppert en vorige week kwamen ze een aantal keer in zo'n kleine bestelauto.
Die nieuwe wijze van beleveren is hier verschrikkelijk. De ene keer komen ze belachelijk vroeg, de andere keer weer veel te laat, een groot deel van die gasten is nauwelijks te verstaan, de staat van de wagens is slecht (zo stond er laatst een stil omdat de klep niet meer omhoog kon door een geknapte leiding), pakketjes worden vaak niet meegenomen en omdat ze naar een depot met 30+ wijken komen met een bestelauto staat er steeds een hele lading rolkooien.
Hopelijk valt het mee. Die Paulusma is geen meteoroloog, dus hij kan het weer net zo goed voorspellen als jij of ikquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:50 schreef Pietertje71 het volgende:
Stelde niets voor qua post vandaag.
Qua weer was het beter te doen dan gisteren
Voor volgende week: Warmtegolf of hittegolf op komst!
Ik praat gewoon elke weerdeskundige na. Er zal toch wel iemand zijn die het bij het rechte end heeft?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hopelijk valt het mee. Die Paulusma is geen meteoroloog, dus hij kan het weer net zo goed voorspellen als jij of ik
Is na de vakantie toch weer vertrokken neem ik aanquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:43 schreef Thomas-sama het volgende:
Volgens mij wordt er nauwelijks meer controle gehouden op HAH. Nieuwe jongen hier flikkert al weken de HAH terug op de kar
Beter dan wintertenenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:06 schreef V__L_N het volgende:
Gaan jullie weg of niet met die hittegolf. Doe mij maar gewoon een graadje of 20. Dit is me te veel hoor.
Vind ik ook, mijn vaste wijk is een fietswijk met bomen, altijd een lekker windje als ik fiets . Is soms afzien qua inspanning (bergop), maar problemen met de hitte heb ik meer in een woonwijk, brandende zon, zonder een zuchtje wind en dan vooral als ik stil staquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:20 schreef gelestipjes het volgende:
Een temperatuur van tussen de 14 en 21 graden vind ik altijd ideaal om te werken, zodra het boven de 25 graden komt vind ik het al snel afzien. Heb dan altijd liever een fietsbestelling dan een loopbestelling, dat fietsen zorgt af en toe nog voor een klein beetje verkoeling.
Als ik iets normaal zie is meestal een teken dat ik gek aan het worden benquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 06:22 schreef Pietertje71 het volgende:
En zo te zien is de zomerdal voorbij, want het zijn weer 'normale' uren.
Dankjewel! Fantastische dag. Supermooi weer dus we hebben, zoals gepland en gehoopt, alles buiten kunnen doen!! Zo gauw de fotograaf een mooie foto digitaal heeft doorgestuurd (we hebben er namelijk al 1 gekregen in een lijstje) ga ik m ook wel laten zien hier!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 08:42 schreef zombo het volgende:
[..]
Gefeeeeeliciteerd! Mooie dag gehad?
Gefeliciteerd met jullie huwelijkquote:
Geloof dat maar niet. Volgende week is het nog gewoon zomervakantie. We waren hier het eerst, en alles is hier nog 1 week vrij. Hier staan ook nog gewoon verkorte tijden op het rooster.quote:Zojuist even het rooster voor volgende week bekeken.
En zo te zien is de zomerdal voorbij, want het zijn weer 'normale' uren.
Dan moeten ze vast nog korten. Doen ze hier ook vaak, dan halen ze gewoon met terugwerkende kracht tijd van je wijk af. Stelletje linkmiechels.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 06:22 schreef Pietertje71 het volgende:
Zojuist even het rooster voor volgende week bekeken.
En zo te zien is de zomerdal voorbij, want het zijn weer 'normale' uren.
[ afbeelding ]
en zie je tijd dan maar eens te krijgen. Levert pittige discussies opquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan moeten ze vast nog korten. Doen ze hier ook vaak, dan halen ze gewoon met terugwerkende kracht tijd van je wijk af. Stelletje linkmiechels.
Discussies zijn tot nu toe gelukkig niet nodig geweest. Ik vind het al erg genoeg dat je voortdurend in de gaten moet houden of ze er niet stiekem nog wat vanaf hebben gesnoept. Gestolen dus eigenlijk - vind ik - als het achteraf gebeurt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en zie je tijd dan maar eens te krijgen. Levert pittige discussies op
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:42 schreef superkimmi het volgende:
dank allen!
een inofficiele trouwfoto
[ link | afbeelding ]
klik voor grote foto
Wij hebben blijkbaar zomerstop...quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:44 schreef gelestipjes het volgende:
Zomerdal is altijd 10 weken toch?
Leeeeeeuk! Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:42 schreef superkimmi het volgende:
dank allen!
een inofficiele trouwfoto
[ link | afbeelding ]
klik voor grote foto
Hier ook. Niet superdruk, maar zeker geen zomerse hoeveelheden met diverse dubbeldikke Tv-gidsen en tijdschriften en nog maar weer eens wat H&M-boeken. Maar goed, het is weer voorbij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
in de sortering was het best nog wel druk eigenlijk. Wel diverse kasten onbezet, waardoor ik ruim na elven pas de straat op was
Het leek me ook al een wat raar verhaal, bij het autobedrijf willen ze ook van mensen af, dan zou het toch vreemd zijn dat ze wel andere mensen aannemen en een vast contract geven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:21 schreef Pietertje71 het volgende:
Update sollicitatie autobedrijf:
Het betreft een interne sollicitatie, maar blijkbaar is het Autobedrijf niet iets intern van PostNL, want ik ben afgewezen omdat ik werkzaam moest zijn voor het autobedrijf......
Riekt een beetje veel naar hier via de achterdeur ophoepelen omdat je 40? uren contract hebt en via de voordeur kan je weer naar binnen met een 16-24uren contract.
Maar het is PostNL autobedrijf, dus dat intern hadden ze wat mij betreft wel wat duidelijker mogen omschrijven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het leek me ook al een wat raar verhaal, bij het autobedrijf willen ze ook van mensen af, dan zou het toch vreemd zijn dat ze wel andere mensen aannemen en een vast contract geven.
Van de site:quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:37 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar het is PostNL autobedrijf, dus dat intern hadden ze wat mij betreft wel wat duidelijker mogen omschrijven.
In de vacatureomschrijving wordt(werd) er overigens geen woord over gerept.
Dit stond niet bij de vacatureomschrijving waar ik op heb gesolliciteerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:14 schreef bikkie het volgende:
[..]
Van de site:
Openstaande uren per HUB
Zwolle 350 uur
Heerenveen 120 uur
Leeuwarden 14 uur
Procedure
Als je solliciteert, kijken we of er een werkpakket is dat past bij jouw huidige contractomvang. Het is niet mogelijk om je contract uit te breiden. Een HUB bestaat uit meerdere locaties en plaatsing gebeurt altijd op HUB-gebied . Daarom kijken we ook naar de reisafstand. We gaan uit van maximaal een uur reistijd.
Voor wie?
Deze vacatures zijn alleen beschikbaar voor chauffeurs van het Autobedrijf met een contract voor onbepaalde tijd. Als je niet aan deze criteria voldoet heeft het geen zin te reageren.
Wat voor overheidsverspreiding? Iets lokaals of landelijk?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:50 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag opdraven voor 1 lullig wijkje van +/- half uur. Morgen 3 met overheidsverspreiding
Lokaal, stadskrant Amsterdam.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat voor overheidsverspreiding? Iets lokaals of landelijk?
Blech, jij mag morgen ook zwarte handjes halen. Dat ze dat kreng niet gewoon opheffen.quote:Vandaag opdraven voor 1 lullig wijkje van +/- half uur. Morgen 3 met overheidsverspreiding
Ten eerste blijf ik erbij dat klanten op een onrespectvol 'gelijk' niveau aanspreken, totaal niet werkt.quote:Vacaturegegevens
Salarisindicatie: 9.05 - 9.34 Bruto Per Uur (EUR)
Opleidingsniveau:
MBO
Full time/Part time: Parttime
Dienstverband: Uitzendwerk
Aantal uren per week: 24
Opdrachtgever
Standplaats: LEEUWARDEN
Over de functie
Ben jij altijd bezig met social media? Vind jij het leuk om op een professionele manier te reageren op berichten voor PostNL? En ben jij minimaal één jaar beschikbaar? Dan is Manpower op zoek naar jou!
Werkzaamheden
Als medewerker social media ga jij reageren op berichten die geplaatst worden op social media en betrekking hebben op PostNL. Hierbij ben jij constant bezig om de service, de reputatie en het bereik van PostNL te vergroten.
Binnen deze functie krijg je veel vrijheid. De berichten mag je vrij invullen. Het is hierbij belangrijk dat je humor en creativiteit gebruikt. Wanneer een klant bijvoorbeeld aangeeft dat zijn of haar verjaardagscadeau niet gebracht is, kun je als medewerker social media de volgende reactie geven:
"Nog van harte gefeliciteerd. Balen dat je jouw cadeau hebt gemist. Heb je hiervan een code? Dan kijk ik naar de reden."
quote:Social media junkies gezocht voor PostNL in Leeuwarden
Zit jouw duim vast geplakt aan de telefoon? Wil je hier het liefste je werk van maken? Dan hebben wij nu de ideale baan voor jou! Als Webcare medewerker laat je jouw creativiteit los op Facebook en Twitter
Ook is het Webcare team actief op verschillende weblogs en fora. Webcare bij PostNL heeft als doel om de reputatie, de service en het bereik te vergroten. Dit betekent dat je humor en creativiteit mag combineren met klantcontact. Je engaged proactief op berichten door de juiste tone of voice aan te houden. Je hanteert correcte spelling en bent creatief in je taalgebruik!
Die dingen zijn in de sortering een ramp ...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Normale donderdag met o.a. geadresseerde reclame van STAPLES: aan de inwoner (en dan het adres)......
Klopt, die verpakking blijft zo lekker aan elkaar zitten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die dingen zijn in de sortering een ramp ...
Rotdingen ja, moest je ook echt door de bus heen frommelenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Normale donderdag met o.a. geadresseerde reclame van STAPLES: aan de inwoner (en dan het adres)......
Je engaged proactief? What the actual fuck? Hoe is het spuien van dit soort teksten te rijmen met correcte spelling?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
"Je hanteert correcte spelling en bent creatief in je taalgebruik."
Dat geldt vooral als ze klanten in het Engels te woord staan natuurlijk. Vaak als ik dat soort reacties van ze lees denk ik; Oei! That is not so good.
De spelling is toch correct? Weliswaar ken ik niemand die zo praat in het dagelijks leven, maar waarschijnlijk is mijn kennissenkring daarvoor gewoon niet hip genoegquote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je engaged proactief? What the actual fuck? Hoe is het spuien van dit soort teksten te rijmen met correcte spelling?
Zo langzaam of had je veel?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:21 schreef Thomas-sama het volgende:
Pfff kapot.. van 11:00-17:00 gelopen.
Na het werk is het altijd even hip dansen met wat collega's. YO!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De spelling is toch correct? Weliswaar ken ik niemand die zo praat in het dagelijks leven, maar waarschijnlijk is mijn kennissenkring daarvoor gewoon niet hip genoeg
3 wijken en elk adres stadskrantquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:14 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Zo langzaam of had je veel?
Ben je mooi klaar mee dan ...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:18 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
3 wijken en elk adres stadskrant
Zolang je spelling enkel ziet als de correcte schrijfwijze van individuele woorden is het correct, maar als je spelling ook ziet als het juist vervoegen van werkwoorden en een kloppende zinsopbouw, dan is het om te janken. Zo is "je engaged" fout in het Nederlands en in het Engels. Ze spreken in elk geval wel vloeiend wartaal...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De spelling is toch correct? Weliswaar ken ik niemand die zo praat in het dagelijks leven, maar waarschijnlijk is mijn kennissenkring daarvoor gewoon niet hip genoeg
Nee, verlof krijg je er niet op te zien. Wel ziekte van collega's en als ze een declaratie voor het reizen ingediend hebben. Bij dat laatste kleurt het vakje van die dag groen weet ik uit eigen ervaring. Heb het zelf namelijk wel enkele malen gedaanquote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:40 schreef zombo het volgende:
Is het eigenlijk de bedoeling dat je op dat verlofgebeuren nog iets meer te zien krijgt dan je vakantiekaart? Zou wel handig zijn als je kunt zien welke collega's verlof hebben. Maar tot nu toe heb ik op de teamkalender alleen de langdurig zieken in een kleurtje gezien.
Ze zoeken gewoon wat HBO'ers en MBO'ers die het een jaartje (tegen minimumloon) willen doen en dan komt een nieuwe ladingquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De spelling is toch correct? Weliswaar ken ik niemand die zo praat in het dagelijks leven, maar waarschijnlijk is mijn kennissenkring daarvoor gewoon niet hip genoeg
Collega had er zelfs 4 Hij begon om 10:00 alvast met de stadkrantjesquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ben je mooi klaar mee dan ...
pff.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:39 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Collega had er zelfs 4 Hij begon om 10:00 alvast met de stadkrantjes
Oja, klopt. Dat gaf je gisteren aan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:18 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
3 wijken en elk adres stadskrant
Met ' (langdurig) ziek en/of verlof' kreeg ik ook een tijdje te zien, maar dat klopte niet. Sommigen stonden tot eind van het jaar al ziek/afwezig gemeld.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:40 schreef zombo het volgende:
Is het eigenlijk de bedoeling dat je op dat verlofgebeuren nog iets meer te zien krijgt dan je vakantiekaart? Zou wel handig zijn als je kunt zien welke collega's verlof hebben. Maar tot nu toe heb ik op de teamkalender alleen de langdurig zieken in een kleurtje gezien.
Voor mijn wijk waren ze gewoon niet gesorteerd. 41 stuks werden er los bij geleverd.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die dingen zijn in de sortering een ramp ...
Hier enkele/velen aan elkaar geplakt. Ook makkelijk voorbereidenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:57 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Voor mijn wijk waren ze gewoon niet gesorteerd. 41 stuks werden er los bij geleverd.
Ja, gebeurt bij mij ook altijd. Zo levert vrij zijn nog meer op dan werken, zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:31 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag vrij gehad voor de rechtbank... Komende tijd gaat dat nog wel een paar keer gebeuren. Frappant dat zelfs al is het zomerdal en ik al weken op minder uren werk, er vandaag ineens volledig daldag uren zijn afgetrokken.
Helaas mag ik niet zelf zetten. Met een combi van drie wijken is het haast jammer dat daar 's ochtends nog (minstens 1) iemand zijn/haar best op heeft gedaan. Vooral als een wijk volgens het boekje al niet logisch is kost het uitpluizen voor een bezorger veel extra tijd. Ik ga niet over de looproute van die andere wijken, maar als het ook nog zo raar doorgebundeld wordt ga ik nu wel mijn werktijd rekenen vanaf het voorsorteren, niet vanaf het wegrijden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
De wijk wordt dan ook volgens het boekje gezet, terwijl je vaak met een eigen volgorde stukken sneller bent. Daarom zetten vaste krachten hun eigen wijken op die dagen, ook al vallen die onder een ander team
Des te belangrijker dat de looproute op zich logisch in elkaar zit. Zodat je tenminste weet waar je de eventuele post moet zoeken, want de pest is dat er soms voor een halve straat echt geen post is, maar soms blijkt die gewoon middenin een andere bundel terecht te zijn gekomen.... ja goed voor de conditie, maar de mopper(rem)spieren hebben het zwaar somsquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
De sorteerders van nu weten niet hoe een wijk daadwerkelijk gelopen wordt
mag dat bij jullie nog dan? Bij ons is het tegenwoordig absoluut verboden om je eigen wijken te gaan zetten, als je dat wilt doen doe je dat maar op straat in je eigen tijd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
De wijk wordt dan ook volgens het boekje gezet, terwijl je vaak met een eigen volgorde stukken sneller bent. Daarom zetten vaste krachten hun eigen wijken op die dagen, ook al vallen die onder een ander team
Het gebeurt wel op daldagen. Op piekdagen is daar geen tijd voor, maar hier zijn wel weer andere dingen waar we met de leiding over in de clinch liggen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
mag dat bij jullie nog dan? Bij ons is het tegenwoordig absoluut verboden om je eigen wijken te gaan zetten, als je dat wilt doen doe je dat maar op straat in je eigen tijd.
Ik hoor, als de wind goed staat, het wel eens donderenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gebeurt wel op daldagen. Op piekdagen is daar geen tijd voor, maar hier zijn wel weer andere dingen waar we met de leiding over in de clinch liggen.
Zelf gemaakt:quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:22 schreef Pietertje71 het volgende:
En middag al weer
Beetje vroeg, maar zeker op tijd zijn alvast mijn (onder) 'winterhandschoenen':
[ afbeelding ]
Mooi gedaanquote:
Het was inderdaad een rustige dag ...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 09:22 schreef dud0r het volgende:
Zo rustig weer vandaag. Bijna alles af.
Had je vandaag je trouwjurk aan of ging je in (gedeeltelijk) PostNL-kledij ?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:31 schreef superkimmi het volgende:
Daar ws ik weer Vandaag eerste werkdagje na mijn verlof. Stelde heel weinig voor..
Wat denk je?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:05 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Had je vandaag je trouwjurk aan of ging je in (gedeeltelijk) PostNL-kledij ?
Hij is iemand die in volledige motoruitrusting zo op zijn Puch Maxi zou stappenquote:
Hij staat in dit topicquote:
Had ik gezien, ja. Gek genoeg precies zoals ik me jou had voorgesteld, of had je al eens eerder een foto gestuurd?quote:
Echt waar? Wat grappig. Nee volgens mij sta ik nog niet op het fok-forum.. er spoken wel foto's onder mijn nickname rond op internet. Ik heet namelijk al superkimmi sinds het ' lama-forum' en ben ooit bij een lama meet massaal op de foto gezet toen ik in de armen van Tijl Beckand lag. Was toen wel 10 jaar jongerquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:42 schreef zombo het volgende:
[..]
Had ik gezien, ja. Gek genoeg precies zoals ik me jou had voorgesteld, of had je al eens eerder een foto gestuurd?
Nee zo ver reikt mijn geheugen nietquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:15 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Echt waar? Wat grappig. Nee volgens mij sta ik nog niet op het fok-forum.. er spoken wel foto's onder mijn nickname rond op internet. Ik heet namelijk al superkimmi sinds het ' lama-forum' en ben ooit bij een lama meet massaal op de foto gezet toen ik in de armen van Tijl Beckand lag. Was toen wel 10 jaar jonger
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is iemand die in volledige motoruitrusting zo op zijn Puch Maxi zou stappen
Sponsored by PostNLquote:
Ja hier heb ik er ook met/zonder sticker die als het uitkomt wel/niet HAH willen hebben. Maar als we elkaar treffen wordt dat meestal aangegeven.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:09 schreef zombo het volgende:
Deze week een '(aan)klacht' van iemand mét reclamesticker, die van mij (en ik heb benadrukt: dat is dan ook echt alleen van mij) toch reclame wil. Goed, als het zo uitkomt duw ik een folder in haar bestickerde bus, zo niet dan sla ik over, want klagen over persoonlijke service is er natuurlijk niet bij. Blijk ik die mevrouw net te hebben overgeslagen toen die Spoordeelboekjes er waren.... en laat het haar nou net daar om te doen zijn geweest. Sja, er zijn meer mensen die díe nou juist wel willen hebben en verder niks, kan best zijn dat ik er te weinig dreigde te hebben en stilletjes haar huisje voorbij ben geslopen. Maar..... gelukkig sla ik er zelf ook altijd een paar achterover, voor het geval zich nog een liefhebber meldt. Dus mevrouw kon gisteren toch nog gratis (mee)reizen. Ze had wel van nijd de sticker van de bus getrokken.
Ja eigenlijk logisch vanPostNLquote:Op zondag 16 augustus 2015 09:21 schreef superkimmi het volgende:
PostNL wil die extra service helemaal niet, want meer stickers is minder folders is minder inkomen. dus we mogen mensen niet aanmoedigen om een sticker te nemen..
Das waar, maar ze zetten er niet bij dat ze op vakantie zijn, kan ook zijn dat ze een tijdje geen zin hebben in die troep, of weer even genoeg voorraad hebben voor de kattenbak.quote:Op zondag 16 augustus 2015 09:47 schreef Pietertje71 het volgende:
Dat met die (tijdelijke)sticker als men op vakantie is, is ook weer riskant.
Is dat eenmaal bekend in een verkeerd milieu, krijg je dat weer.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 09:58 schreef zombo het volgende:
[..]
Das waar, maar ze zetten er niet bij dat ze op vakantie zijn, kan ook zijn dat ze een tijdje geen zin hebben in die troep, of weer even genoeg voorraad hebben voor de kattenbak.
Dat krijg je nu van het idee op papier wat in de praktijk niet goed werkt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
De sorteerders van nu weten niet hoe een wijk daadwerkelijk gelopen wordt
Er zijn bijna alleen maar voordelen bij het oude model. Een ander belangrijk voordeel is dat je het op de werkvloer meteen merkt als iemand niet komt opdagen. Met al die wijken die naar depots worden gestuurd, waar mensen in- en uitvliegen als bij een duiventil, is veel minder controle.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat krijg je nu van het idee op papier wat in de praktijk niet goed werkt.
Ik zie enkel voordelen van mensen die wijken voorbereiden en daarbij nog lopen. Wijkkennis/ betere kwaliteit en een beter urenaanbod vanuit Post NL, want eerlijk is eerlijk: wie wil er nog voor 6 uur per week op de didoza lopen?
Maar door de scheiding heb je mensen in de voorbereiding die geen idee hebben van hoe een wijk precies loopt. Met als gevolg: vertraging en gefrustreerde pbz. En een vertraagd proces.
Sorry, maar die privilege hou ik liever zelf.quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er zijn bijna alleen maar voordelen bij het oude model. Een ander belangrijk voordeel is dat je het op de werkvloer meteen merkt als iemand niet komt opdagen. Met al die wijken die naar depots worden gestuurd, waar mensen in- en uitvliegen als bij een duiventil, is veel minder controle.
Er is echter maar 1 nadeel van het oude systeem, en dat is het enige argument waar PostNL gevoelig voor is: het kost meer geld.
Als je het takenpakket van de ouderwetse postbode opsplitst in binnen- en buitenwerk, hou je twee taken over die op zichzelf staand simpeler zijn. Je hoeft of het een te kunnen, of het ander, niet beide. Dus kun je die nieuwe medewerkers in schaal 1 plaatsen, ipv 2 of 3.
En met het sluiten van veel kleine kantoren liggen wijken ook veel vaker ver van de voorbereidingslocatie af. Als de voorbereiders zelf de wijken weglopen moet er bij veel wijken flink wat aanlooptijd bij, of moet je ze allemaal een scooter geven.
Sommigen hebben ook zo'n afgeleefde sticker op de bus zitten dat ik wel ongeveer weet wat de bedoeling is, maar het niet meer kan lezen, dus die krijgen van mij gewoon HAHquote:Op zondag 16 augustus 2015 09:21 schreef superkimmi het volgende:
PostNL wil die extra service helemaal niet, want meer stickers is minder folders is minder inkomen. dus we mogen mensen niet aanmoedigen om een sticker te nemen..
Het enige waar ik aan denk is dat de wijkkennis zo langzamerhand verdwijnt en dat het op lange termijn dus meer geld gaat kosten of zit ik mis?quote:Op zondag 16 augustus 2015 11:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er zijn bijna alleen maar voordelen bij het oude model. Een ander belangrijk voordeel is dat je het op de werkvloer meteen merkt als iemand niet komt opdagen. Met al die wijken die naar depots worden gestuurd, waar mensen in- en uitvliegen als bij een duiventil, is veel minder controle.
Er is echter maar 1 nadeel van het oude systeem, en dat is het enige argument waar PostNL gevoelig voor is: het kost meer geld.
Als je het takenpakket van de ouderwetse postbode opsplitst in binnen- en buitenwerk, hou je twee taken over die op zichzelf staand simpeler zijn. Je hoeft of het een te kunnen, of het ander, niet beide. Dus kun je die nieuwe medewerkers in schaal 1 plaatsen, ipv 2 of 3.
En met het sluiten van veel kleine kantoren liggen wijken ook veel vaker ver van de voorbereidingslocatie af. Als de voorbereiders zelf de wijken weglopen moet er bij veel wijken flink wat aanlooptijd bij, of moet je ze allemaal een scooter geven.
Ik denk dat het tijdsverlies van een bezorger door slechte sorteerkwaliteit altijd nog minder kost dan wanneer ze teruggaan naar het oude model. Zeker als ze voornoemde bezorger aan de basistijden gaan houden en de uitloop niet betalen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het enige waar ik aan denk is dat de wijkkennis zo langzamerhand verdwijnt en dat het op lange termijn dus meer geld gaat kosten of zit ik mis?
Dat hoeft op zich niet, als de routes maar goed staan. Eigenlijk zou ik willen pleiten voor het nalopen van iedere route op fouten en het maken van speciale daldagroutes. Met dat laatste kun je op bepaalde routes toch wel wat tijd besparenquote:Op zondag 16 augustus 2015 13:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het enige waar ik aan denk is dat de wijkkennis zo langzamerhand verdwijnt en dat het op lange termijn dus meer geld gaat kosten of zit ik mis?
Ik ben altijd wel blij dat er enkele "lopers" in mijn wijk staan, want dan gaat het proces stukken sneller. Zij weten ook altijd precies antwoord op mijn vragen etc.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat het tijdsverlies van een bezorger door slechte sorteerkwaliteit altijd nog minder kost dan wanneer ze teruggaan naar het oude model. Zeker als ze voornoemde bezorger aan de basistijden gaan houden en de uitloop niet betalen.
En helaas is geld het enige argument waar PostNL en de aandeelhouders gevoelig voor zijn. De uitdrukking "goedkoop is duurkoop" kennen ze niet, of het boeit ze niet. De aandeelhouder is alleen maar geïnteresseerd in veel koerswinst op de korte termijn. Dan kan hij cashen als de aandelen hoog staan en wat er daarna met het bedrijf gebeurt boeit hem uiteraard niet. Dat is het nadeel bij beursgenoteerde bedrijven: het beleid is vaak gericht op snelle winsten boeken.
Probleem hier is dat sommige routes niet goed uit de rode bak komen of dat logische veranderingen niet opgelost kunnen worden omdat het systeem met postcodes werkt. Dus een gedeelte van een andere wijk kan niet samengevoegd worden, omdat het postcodetechnisch niet kan, maar op straat is het juist heel logisch dat dit gedeelte erbij zit en dit moet dan handmatig. Is allemaal niet erg, maar als je invallers in je wijk hebt die dit niet weten en de rest zou niet alert zijn dan kan het eens mislopen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat hoeft op zich niet, als de routes maar goed staan. Eigenlijk zou ik willen pleiten voor het nalopen van iedere route op fouten en het maken van speciale daldagroutes. Met dat laatste kun je op bepaalde routes toch wel wat tijd besparen
ik ken toevallig een geval waar het wel gebeurt. Daar staat in het boekje dat die bundels naar een andere wijk gaan en daar stoppen ze die dan ook in een aparte tas. Zo los je een uithoek van de ene wijk op, terwijl het precies in de andere past.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Probleem hier is dat sommige routes niet goed uit de rode bak komen of dat logische veranderingen niet opgelost kunnen worden omdat het systeem met postcodes werkt. Dus een gedeelte van een andere wijk kan niet samengevoegd worden, omdat het postcodetechnisch niet kan, maar op straat is het juist heel logisch dat dit gedeelte erbij zit en dit moet dan handmatig. Is allemaal niet erg, maar als je invallers in je wijk hebt die dit niet weten en de rest zou niet alert zijn dan kan het eens mislopen.
Ik hoor soms ook nog weleens verhalen dat een gedeelte van een wijk eraf gehaald is omdat een postbode/bezorger het er niet bij wilde hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ken toevallig een geval waar het wel gebeurt. Daar staat in het boekje dat die bundels naar een andere wijk gaan en daar stoppen ze die dan ook in een aparte tas. Zo los je een uithoek van de ene wijk op, terwijl het precies in de andere past.
Maar ik ken ook gevallen waar één straat een kilometer van de rest van de wijk verwijderd is. Dan zoek je je de eerste keer echt rot, terwijl het best wel een overzichtelijk gebied is ...
Als het 20 kleine uitzonderingen zijn van bijvoorbeeld straat x naar wijk y, dan valt dat wel mee, maar als bijvoorbeeld GA naar bak N moet en GB naar bak P, dan wordt het al een stukje lastiger of dat alles van lettercode M van een hele rij postcodes naar dezelfde bak moet ...quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:36 schreef dud0r het volgende:
Wij hebben een vos carré met 48 wijken waarin meer dan 20 uitzonderingen zitten.
En dat allemaal omdat of de gemeente raar postcodes heeft uitgedeeld of omdat het 30 jaar geleden makkelijker was om het op die manier te lopen.
Tja en dan vraagt TC half augustus waarom ik $@* vrij ben (en nog iemand) tijdens een belangrijk evenement over twee weken, een dag dus waarop weinig bezorgers willen werken.quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Ook alweer bericht gehad over verlof van 2016, in oktober krijgen we de lijst en 1 december moet het binnen zijn.
De administratie regelt tegenwoordig toch het verlof?quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:34 schreef zombo het volgende:
[..]
Tja en dan vraagt TC half augustus waarom ik $@* vrij ben (en nog iemand) tijdens een belangrijk evenement over twee weken, een dag dus waarop weinig bezorgers willen werken.
Eh... omdat ik mijn verlofwensen in oktober al moest opgeven, eerlijk gezegd heb ik maar lukraak een week geprikt. En ik ben altijd degene die schuift, ook als ik de enige ben die het op tijd (via die lijst) heeft aangevraagd, maar nu heb ik al andere plannen, jammer dan.
Maar TC (of TL) heeft er wel last van natuurlijk, kan zijn werk niet doen zonder bezorgers.quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:59 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
De administratie regelt tegenwoordig toch het verlof?
Is wel de mooiste tijd van het jaarquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:45 schreef zombo het volgende:
Alleen de winterse buien ontbreken er nog aan
De winter? Het vervelendst vind ik regen rond de 0 graden, met natte sokken, alle uitsteeksels die pijn gaan doen.... maar de eerste zonnestralen ná zo'n hoop ellende zijn wel extra genieten!quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is wel de mooiste tijd van het jaar
Waardeloos joh, afgelopen winter 3 uur in de file gestaan voor een stuk van nog geen 5km. Een waar verkeersinfarct..quote:Op maandag 17 augustus 2015 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is wel de mooiste tijd van het jaar
Airco. Auto die voorverwarmd. Zout.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Heerlijk genieten van de vorst, het ijs en de goede nachtrust
Echte fries jij.quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Heerlijk genieten van de vorst, het ijs en de goede nachtrust
Zeker. Vind die 30+ warmte namelijk helemaal niets.quote:
Officieel hoor je wel aan te bellen en vervolgens nog 2 buren te proberen ja. In de praktijk doen veel bezorgers dat niet omdat ze er ook geen tijd voor krijgenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:24 schreef Szura het volgende:
Als een postbezorger een pakketje bij zich heeft dat volgens hem ( ) niet door de brievenbus past, is hij dan verplicht even aan te bellen om te kijken of hij het gewoon in de hand kan afgeven? Deed het zelf toen ik nog postbode was altijd, maar schijnbaar is niet iedereen zo klantvriendelijk.
Het had hem maximaal 1,5 minuut gekost, tijd die je makkelijk ergens terughaalt. Overigens ging het om twee pakketjes, omdat Bol.com de bestelling in tweeën had gedeeld. De ene helft is de dag erna door de brievenbus gedaan door de pakketpost, de andere helft zwerft waarschijnlijk nog ergens tussen postbezorger - pakketbezorger in.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:35 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Officieel hoor je wel aan te bellen en vervolgens nog 2 buren te proberen ja. In de praktijk doen veel bezorgers dat niet omdat ze er ook geen tijd voor krijgen
Tijd terughalen? Veel wijken staan al zo krap qua tijd dat je het zelfs maar nauwelijks haalt als alles meezit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:43 schreef Szura het volgende:
[..]
Het had hem maximaal 1,5 minuut gekost, tijd die je makkelijk ergens terughaalt. Overigens ging het om twee pakketjes, omdat Bol.com de bestelling in tweeën had gedeeld. De ene helft is de dag erna door de brievenbus gedaan door de pakketpost, de andere helft zwerft waarschijnlijk nog ergens tussen postbezorger - pakketbezorger in.
100%, woon in een dubbele bovenwoning en op de derde verdieping hoor je de bel van de onderburen op de eerste verdieping nog en onze bel hoor je door stofzuigers, douchestralen en muziek van Slayer heen. En ook allemaal tegelijk .quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tijd terughalen? Veel wijken staan al zo krap qua tijd dat je het zelfs maar nauwelijks haalt als alles meezit.
Maar weet je wel zeker dat er niet is aangebeld? Ik bedoel, mensen hebben mij er ook wel eens op aangesproken dat ik niet had aangebeld, terwijl ik dat toch echt wel gedaan had. Maar als iemand net in de tuin staat, of onder de douche, of aan het stofzuigen is of de muziek iets te hard staat of wat dan ook waardoor ze de bel niet horen, dan kan ik daar natuurlijk ook niks aan doen. Op zich klinkt het vrij onlogisch dat een bezorger gewoon helemaal niet aanbelt
En hoe lang is dat geleden? Mijn ervaring een half jaar terug was namelijk ook nog anders, vrijwel altijd tijd over, maar dat is nu wel anders.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:55 schreef Szura het volgende:
[..]
100%, woon in een dubbele bovenwoning en op de derde verdieping hoor je de bel van de onderburen op de eerste verdieping nog en onze bel hoor je door stofzuigers, douchestralen en muziek van Slayer heen. En ook allemaal tegelijk .
Mijn ervaring qua tijd was heel anders, herkende dat gemekker over strakke tijden nooit. Ik zat bij alle wijken die ik deed eronder destijds, kende er tientallen. Knallen op de fiets en gewoon je arm volstapelen.
Ben gestopt na de zomer van 2013, heb de hele periode van reorganiseren meegemaakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En hoe lang is dat geleden? Mijn ervaring een half jaar terug was namelijk ook nog anders, vrijwel altijd tijd over, maar dat is nu wel anders.
Nou, misschien had je toevallig een postbezorger met een slechte dag, een andere verklaring heb ik ook niet
Ah, ja, in die tijd begreep ik het geklaag ook nooit. Maar als ik de tijden van 2013 vergelijk met de huidige tijden zijn ze een flink stuk krapper geworden, wijken die van 4 naar 3 uur zijn gegaan, terwijl de wijk ook nog eens groter is geworden. En dat reorganiseren is nog steeds gaande hequote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:01 schreef Szura het volgende:
[..]
Ben gestopt na de zomer van 2013, heb de hele periode van reorganiseren meegemaakt.
Wat zijn ze nu nog aan het omgooien dan? Toen ik er zat begon dat hele gedoe met die grote voorbereidingslocaties en de voorgenomen sluiting van kleinere locaties (één grote fail destijds, heb zoveel extra uren kunnen maken daardoor ), vaste voorbereidingspakketjes, andere opstelling van kasten, zo'n pipo die rode en blauwe bakken moest aanleveren en opruimen (randwerker heette het volgens mij).quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ah, ja, in die tijd begreep ik het geklaag ook nooit. Maar als ik de tijden van 2013 vergelijk met de huidige tijden zijn ze een flink stuk krapper geworden, wijken die van 4 naar 3 uur zijn gegaan, terwijl de wijk ook nog eens groter is geworden. En dat reorganiseren is nog steeds gaande he
postverdeler is dat. De opstelling van de kasten is daarna nog weer tig keer veranderd, het autobedrijf kwam, er kwam een herontwerp autobedrijf, er kwamen brommerbestellingen, het irt model werd ingevoerd, toen eerst toch maar weer even in de kast geschoven en daarna gewoon opnieuw ingevoerd, dat hele vage gedoe met dat je als postbezorger nu voor bijna alles bij administratie moet zijn ipv bij je teamcoach en dan ben ik vast nog heel wat vergetenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:11 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat zijn ze nu nog aan het omgooien dan? Toen ik er zat begon dat hele gedoe met die grote voorbereidingslocaties en de voorgenomen sluiting van kleinere locaties (één grote fail destijds, heb zoveel extra uren kunnen maken daardoor ), vaste voorbereidingspakketjes, andere opstelling van kasten, zo'n pipo die rode en blauwe bakken moest aanleveren en opruimen (randwerker heette het volgens mij).
Autobedrijf ken ik nog ja. Wij moesten weleens naar een buitengebied omdat ze daarvoor geen bezorger hadden. Dus fietsen en post achterin een busje en gaan zou je zeggen. Maar nee, het autobedrijf mocht ineens geen busjes meer 'uitlenen' aan de teamcoach van de fietsbezorging. Dus moest er bij een autogarage in de buurt een bus gehuurd worden tegen weet ik veel hoeveel meerkosten. Fantastische dingen meegemaakt bij PostNL, aan de ene kant geld willen besparen maar het aan de andere kant keihard de sloot inflikkeren . Mooie tijd hoor, maar als postbode die er al 30 jaar zat kan ik me goed voorstellen dat je er helemaal gek van werd. Hoop dat m'n oud-collega's die het zich toen voornamen te vertrekken, inmiddels ergens anders werken, zeker nu ik dit lijstje weer lees.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:17 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
postverdeler is dat. De opstelling van de kasten is daarna nog weer tig keer veranderd, het autobedrijf kwam, er kwam een herontwerp autobedrijf, er kwamen brommerbestellingen, het irt model werd ingevoerd, toen eerst toch maar weer even in de kast geschoven en daarna gewoon opnieuw ingevoerd, dat hele vage gedoe met dat je als postbezorger nu voor bijna alles bij administratie moet zijn ipv bij je teamcoach en dan ben ik vast nog heel wat vergeten
Maar dat moet je allemaal alsnog doen als ze niet thuis zijn. Ik bel trouwens ook wel altijd aan, maar ik probeer nooit de buren, tenzij er een briefje op de deur hangt of ik het pakje af kan geven op een bepaald nummer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:32 schreef superkimmi het volgende:
ik bel eigenlijk altijd aan als ik een pakketje niet kwijt kan, juist omdat ik er leiver vanaf ben. Anders moet er weer een sticker op, een kennisgeving in de bus, moet ie in de rode brievenbus gegooid worden. Of nog erger, als hij daar niet in past (en dus te groot is ipv brievenbus te klein) terug naar het depot.
kost allemaal meer tijd m.i.
klopt, maar dat weet je vooraf niet. het is het waard om te proberen. Buren doe ik idd ook niet. niet iedereen is daar happy mee.. En die briefjes luister ik ook alleen naar als ze binnen hangen, of er al heel lang hangen. Want wellicht zijn het 'de buren van 27' zelf die het hebben opgehangenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat moet je allemaal alsnog doen als ze niet thuis zijn. Ik bel trouwens ook wel altijd aan, maar ik probeer nooit de buren, tenzij er een briefje op de deur hangt of ik het pakje af kan geven op een bepaald nummer.
Ik vond het als chauffeur altijd een leuke tijd. Lekker glibberen en glijden over de weg en creatief zijn met rolcontainersquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Airco. Auto die voorverwarmd. Zout.
Voor mij als chauffeur is het klote. Het meest beroerde vind ik als de klep niet helemaal naar beneden kan door aangestampte sneeuw of ijs. Na de files dan.
Ik bel aan, maar over het algemeen zijn bepaalde adressen steevast niet thuis. In een klein dorpje weet ik wie wie kent/familie is, en als ik die tegen kom, geef ik het af of ik probeer het de volgende dag het pakketje gaat terug en dan via de pakketdienst.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:32 schreef superkimmi het volgende:
ik bel eigenlijk altijd aan als ik een pakketje niet kwijt kan, juist omdat ik er leiver vanaf ben. Anders moet er weer een sticker op, een kennisgeving in de bus, moet ie in de rode brievenbus gegooid worden. Of nog erger, als hij daar niet in past (en dus te groot is ipv brievenbus te klein) terug naar het depot.
kost allemaal meer tijd m.i.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |