abonnement Unibet Coolblue
pi_154795875
Binnenkort ben ik een dagje in Sofia, Bulgarije. Iemand ervaring met deze stad? Kun je me vertellen hoe ik mijn dag kan vullen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:19:33 #2
444982 okedoei
No pain no gain
pi_154796130
Drinken. Schijnt erg goedkoop te zijn.
United States of America _O_
pi_154796195
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:19 schreef okedoei het volgende:
Drinken. Schijnt erg goedkoop te zijn.
Ik natuurlijk soberso van de plaatselijke delicatessen proeven. Maar daar wil ik niet al te vroeg mee beginnen. Ik wil eerst wat dingen bezoeken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:28:43 #4
444982 okedoei
No pain no gain
pi_154796347
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:21 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik natuurlijk soberso van de plaatselijke delicatessen proeven. Maar daar wil ik niet al te vroeg mee beginnen. Ik wil eerst wat dingen bezoeken.
Kijk anders hier eens: http://www.lonelyplanet.com/bulgaria/sofia/things-to-do

Of Google even voor bezienswaardigheden in Sofia. Veel plezier daar. :)
United States of America _O_
pi_154797616
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:21 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik natuurlijk soberso van de plaatselijke delicatessen proeven. Maar daar wil ik niet al te vroeg mee beginnen. Ik wil eerst wat dingen bezoeken.
Waar delicatessen staan, lees: dames.
5 Ferrari's op videoband!
pi_154798249
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:04 schreef Dven het volgende:

Lokquote
pi_154811963
Ik ga er over twee weken zelf ook heen en heb deze dingen uitgezocht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Teis91 op 01-08-2015 03:05:07 ]
FR1908
pi_154831797
In een halve dag had ik de stad wel gezien (puur sightseeing). De stad zelf vond ik niet heel boeiend. Je hebt wat gebedshuizen waar je binnen kan lopen, een markt, straten ontdekken en inderdaad ergen iets drinken. De wijk rondom de universiteit vond ik een erg gezellige buurt.

Mocht je rondom Sofia zitten en tijd hebben, overweeg een bezoek aan het Rila-klooster. Dat ligt in het gebergte vlak buiten Sofia en is het bekendste klooster van Bulgarije en erg mooi. Vanuit Sofia is het een dagtrip.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:04:39 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_154889326
Valt weinig bijzonders te doen. Best maar een stuk in je kraag zuipen.

Rila is geen optie wanneer je er maar een dag bent. Sowieso ook niet zo heel bijzonder.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_154889392
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:04 schreef Dven het volgende:
Valt weinig bijzonders te doen. Best maar een stuk in je kraag zuipen.

Rila is geen optie wanneer je er maar een dag bent. Sowieso ook niet zo heel bijzonder.
-O-

Dan maar een beetje rondwandelen en een kroeg induiken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_154889407
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 02:57 schreef Teis91 het volgende:
Ik ga er over twee weken zelf ook heen en heb deze dingen uitgezocht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze route maar wandelen dan!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:15:10 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_154889501
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:08 schreef Hallojo het volgende:

[..]

-O-

Dan maar een beetje rondwandelen en een kroeg induiken.
Enige leuke aan die stad is dat je er bijzonder goed op stap kunt.
Wordt wel lastig om Nederlanders te ontwijken :') Die zitten overal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_154889607
Als je meer van de natuur houdt dan van oude gebouwen, kun je ook nog naar de Mount Vitosha en de Stoen River: http://www.tripadvisor.nl(...)ia_Sofia_Region.html
pi_154889673
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:22 schreef simonblue het volgende:
Als je meer van de natuur houdt dan van oude gebouwen, kun je ook nog naar de Mount Vitosha en de Stoen River: http://www.tripadvisor.nl(...)ia_Sofia_Region.html
Ziet er wel tof uit ja. Kan je daar makkelijk komen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_154889914
Volgens mij kun je vrij makkelijk met de bus naar de Stone river. Ik ben er zelf alleen met de auto geweest. Volgens deze site: http://travellingbuzz.com/single-day-trips-from-sofia/

Kun je met bus lijn 122 /123 of in het weekend lijn 10:

The Golden Birdges (Zlatnite mostove) aren’t actual bridges. There are some bridges there, but they are wooden. It is actually a stone river that “flows” at an altitude of 1500 to 1350m. Zlatnite mostove are large stone blocks, covered by gold lichens, which gave them their name. Vitosha mountain is just minutes away from Sofia and the Golden Bridges are perfect for a day hike and a picnic at the end.

How to get there

You can start your hike from Boyana neighbourhood in Sofia to the Golden Bridges. This will take you around 3 hours hiking. Again from Boyana you can enter Vitosha mountain with your car and go straight to the Golden Bridges area. A bus from Sofia can also take you there – No: 122 or No: 123. A shuttle only on the weekend also goes to the Golden Birdges – No: 10 from the Russian monument (from 8:00 to 14-15:00).
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:44:38 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_154889970
Als je dan toch liever actief bezig bent dan zou ik eerder gaan raften op de Iskar.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 10:45:19 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_154889981
Waarom zit je eigenlijk één dag in Sofia?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_154890241
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:45 schreef Dven het volgende:
Waarom zit je eigenlijk één dag in Sofia?
Omdat ik zondag weer terug moet en het vliegtuig gaat al 's morgens vroeg.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_156347963
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 02:57 schreef Teis91 het volgende:
Ik ga er over twee weken zelf ook heen en heb deze dingen uitgezocht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe was het?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_156367362
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:18 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Hoe was het?
Ik vond Sofia een erg toffe stad, vriendelijke mensen en genoeg te zien voor een dag. Jij al geweest?
FR1908
pi_156367533
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:37 schreef Teis91 het volgende:

[..]

Ik vond Sofia een erg toffe stad, vriendelijke mensen en genoeg te zien voor een dag. Jij al geweest?
Ik ga morgen ^O^ Welke dingen mag ik niet missen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:10:38 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156367905
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:47 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ga morgen ^O^ Welke dingen mag ik niet missen?
Je hebt een beetje de pech dat het kutweer wordt op de Balkan. Zou lekker een beetje in het oude centrum blijven hangen. Studenskigrad (Studentenstad) is misschien ook al tot leven gekomen. De wijk zit zoals de naam al zegt boordevol studenten en er is altijd ergens wel iets tofs te doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156368014
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Je hebt een beetje de pech dat het kutweer wordt op de Balkan. Zou lekker een beetje in het oude centrum blijven hangen. Studenskigrad (Studentenstad) is misschien ook al tot leven gekomen. De wijk zit zoals de naam al zegt boordevol studenten en er is altijd ergens wel iets tofs te doen.
Morgen 21 graden en bewolkt zegt mijn weerbericht. Zo lang het niet gaat regenen is dat prima ^O^

Mijn hotel zit in het centrum, dus ik zal daar wel rond gaan hangen.

Zondagochtend om 5:00 uur moet ik alweer naar het vliegveld ;( Zijn er nog een beetje taxi's te krijgen rond die tijd?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:31:19 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156368254
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:16 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Morgen 21 graden en bewolkt zegt mijn weerbericht. Zo lang het niet gaat regenen is dat prima ^O^

Mijn hotel zit in het centrum, dus ik zal daar wel rond gaan hangen.

Zondagochtend om 5:00 uur moet ik alweer naar het vliegveld ;( Zijn er nog een beetje taxi's te krijgen rond die tijd?
Er zijn meer taxi's dan mensen in Bulgarije :') Kies wel OK Taxi. Of laat je hotel er eentje bestellen (mits degelijk hotel :') ) De metro gaat ook vanaf 05.00. Misschien kan je daarvoor kijken. Al vlieg je gezien het uur waarschijnlijk met Wizzair? Metrohalte is namelijk bij de andere terminal. Moet je nog even een gratis hubje pakken naar de juiste terminal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156369047
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Er zijn meer taxi's dan mensen in Bulgarije :') Kies wel OK Taxi. Of laat je hotel er eentje bestellen (mits degelijk hotel :') ) De metro gaat ook vanaf 05.00. Misschien kan je daarvoor kijken. Al vlieg je gezien het uur waarschijnlijk met Wizzair? Metrohalte is namelijk bij de andere terminal. Moet je nog even een gratis hubje pakken naar de juiste terminal.
Wizzair inderdaad. Metro zat ik al aan te denken maar wordt krap aan. Het vliegtuig gaat om 6:30 uur de lucht in, vanaf terminal 1.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')