abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 juli 2015 @ 21:59:50 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154775762


Laatste info vorige topic:

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:29 schreef heywoodu het volgende:
Diamond League is vandaag trouwens eerder dan normaal, zie hier het tijdschema (denk eraan dat je een uur bij de tijden optelt):
http://birmingham.diamond(...)ham2015_CURRENT_json
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 11:32:33 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154787404
Het ene moment (10 juli dit jaar) wordt je 4e bij het polsstokhoogspringen op het EK onder 23, het andere moment val je tijdens de training naast de mat en kun je je armen en benen niet meer bewegen :{

Gaat over Kira Grünberg, houdster van het Oostenrijks record.
http://www.dw.com/en/aust(...)ng-injury/a-18619621
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154787495
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:32 schreef heywoodu het volgende:
Het ene moment (10 juli dit jaar) wordt je 4e bij het polsstokhoogspringen op het EK onder 23, het andere moment val je tijdens de training naast de mat en kun je je armen en benen niet meer bewegen :{

Gaat over Kira Grünberg, houdster van het Oostenrijks record.
http://www.dw.com/en/aust(...)ng-injury/a-18619621
-O-
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:00:19 #4
202348 Susi
Temple of Love
pi_154788197
quote:
Hassan plaatst zich voor 800 meter op Spelen van Rio

Sifan Hassan heeft zich officieel gekwalificeerd voor de 800 meter op de Olympische Spelen van Rio de Janeiro van volgend jaar.
Dat maakte NOC*NSF vrijdag bekend. De sportkoepel honoreerde de voordracht van de Atletiekunie op basis van haar prestatie bij de Diamond League-wedstrijd in Londen vorige week.

Hassan werd daar tweede op de 800 meter. De Nederlandse atlete verbeterde haar persoonlijk record met bijna een halve seconde tot 1.59,46. Dit jaar was Hassan op dit nummer nog niet binnen de twee minuten gefinisht.

De in Ethiopiė geboren Hassan kwalificeerde zich eerder al voor de 1500 meter in Rio de Janeiro.
http://www.nu.nl/sport-ov(...)-spelen-van-rio.html
pi_154789448
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:32 schreef heywoodu het volgende:
Het ene moment (10 juli dit jaar) wordt je 4e bij het polsstokhoogspringen op het EK onder 23, het andere moment val je tijdens de training naast de mat en kun je je armen en benen niet meer bewegen :{

Gaat over Kira Grünberg, houdster van het Oostenrijks record.
http://www.dw.com/en/aust(...)ng-injury/a-18619621
Heftig :{
pi_154789685
Meh, dat ongeluk. :{ Vooral dat het ook met springen zelf is gebeurd, terwijl ze de laatste jaren de matten al steeds veiliger hebben gemaakt.

Dat die tijd van Hassan goed genoeg is voor Rio, is toch geen verrassing? :? Uitgebreid nieuws bericht is beetje dubbelop. :P
Jack does it in real time...
pi_154803111
Martina plaatst zich met 10.08 voor de Spelen op de 100 meter.
pi_154803178
quote:
gaat ze ook de 800m lopen in Rio?
pi_154803225
NOSsport twitterde op vrijdag 31-07-2015 om 19:50:38 Paralympisch atleet Ronald Hertog is bij de NK atletiek verrassend kampioen geworden op het onderdeel verspringen. http://t.co/E8ff6GziCF reageer retweet
pi_154803339
maar een klein beetje verschil tussen Schippers en de rest :')
pi_154803373
11:03 Schippers Nederlands kampioen, mooi dat het live te zien was
pi_154803383
Schippers wint het NK in 11.03.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2015 @ 21:02:39 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_154803404
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:00 schreef Evertjan het volgende:
maar een klein beetje verschil tussen Schippers en de rest :')
Lekker inhouden na 70 meter en uitlopen naar 11.03 :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154803447
Nog aangepast na 11:02

Samuel 2e in 11:29
pi_154803448
Was het de halve finale of heeft ze al gewonnen ?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_154803480
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:04 schreef komrad het volgende:
Was het de halve finale of heeft ze al gewonnen ?
Finale was het

Halve finale was paar uur geleden
pi_154804536
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:00 schreef Evertjan het volgende:
maar een klein beetje verschil tussen Schippers en de rest :')
:D _O_
pi_154809324
Blake deed ook mee trouwens. Tweede achter Martina: 10,27.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 09:14:02 #19
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_154813549
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:04 schreef komrad het volgende:
Was het de halve finale of heeft ze al gewonnen ?
Het filmpje in die tweet was van de halve finale, hier zijn beelden van de beelden:
http://nos.nl/video/20498(...)n-naar-nk-titel.html
Géén kloon van tvlxd!
pi_154825184
NR voor Pluim: 4.55
pi_154825251
Ook een nieuw wereldrecord kogelslingeren door Włodarczyk: 81.08.
pi_154827097
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 20:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
NR voor Pluim: 4.55
hopen dat ze Door kan groeien. Dan zit wk en os finale erin
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_154840781
Kupers loopt WK limiet op 800 meter. Dat was toch ook gelijk aan OS limiet?

Nee dus. Die mist hij op 0.08 :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:13:59 #24
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_154853260
Ja, zuur. Maar goed, als ie dit op het NK loopt moet ie in een goed gehaaste race wel onder de OS-limiet kunnen (en dan ook wel meteen onder de 1.45) (al had 'ie nu wel 1 iemand die voor hem het eerste rondje doortrok).

[ Bericht 16% gewijzigd door I.R.Baboon op 02-08-2015 22:19:06 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 3 augustus 2015 @ 03:16:20 #25
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_154860171
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_154863441
Leuk inkijkje in het hoofd van de vaak schuwe Hassan:

quote:
'Om een goede moslim te zijn, moet ik stoppen met hardlopen'

Ik begin met achteraanlopen, ik kijk: wat gaat er gebeuren, hoe groot is het gat, hoeveel energie heb ik, waar kan ik uitkomen? Als ik vooroploop, heb ik veel meer stress: komt mijn tegenstander al, wanneer ga ik verzuren, wanneer moet ik versnellen? Als ik achteraan loop, maakt het niet uit hoe ver weg ze zijn, ik ga ze gewoon allemaal inhalen.
pi_154958816
ValerieAdams84 twitterde op woensdag 05-08-2015 om 20:35:16 Today I want to inform you all that I won't be attending the World Championships in Beijing. I have… https://t.co/p17VEwam12 reageer retweet
pi_154959959
Jammer, Adams toch een van de toppers van de laatste jaren. Benieuwd of ze in Rio wel weer helemaal fit zal zijn en die 20.77 WL is ook best indrukwekkend die dit jaar er staat van Schwanitz. ^O^
Jack does it in real time...
pi_154994897
quote:
Svetlana Shkolina, regerend wereldkampioene in het hoogspringen, heeft haar achillespees gescheurd. De 29-jarige Russin kan bijgevolg haar titel niet verdedigen op het WK atletiek, dat van 22 tot 30 augustus in het Chinese Peking gehouden wordt. Dat meldde haar coach Sergey Klyugin dinsdag aan het persagentschap Tass.

Shkolina gaat binnenkort onder het mes. Ze is zeker out tot het einde van dit jaar.

De Russin liep de zware blessure op tijdens de Russische kampioenschappen, die nog tot woensdag in Cheboksary plaatsvinden. Shkolina veroverde twee jaar geleden op het WK in Moskou de gouden medaille. Op de Olympische Spelen 2012 in Londen pakte ze brons.
pi_155058685
http://nos.nl/artikel/205(...)ers-aan-details.html

quote:
Kampioenenmaker Reider werkt met Schippers aan details

Dafne Schippers bereidt zich op Papendal voor op de WK atletiek, eind augustus in Peking. Stapje voor stapje is ze naar de absolute top gekropen, maar dat is geen garantie voor een WK-medaille.

Voor die laatste paar procent zocht de atletiekunie, in samenwerking met NOC*NSF, een internationale topcoach. Dat werd Rana Reider. Een Amerikaanse kampioenenmaker met een lange lijst atleten met olympische medailles op zijn cv.

Twee zien meer dan een
Sinds januari werkt Reider met de beste atleten van Nederland. Schippers trainde al met Reider, tijdens een drieweekse trainingsstage in de Verenigde Staten. Vooral de start, haar grootste zorgenkindje, is aanzienlijk verbeterd. "Soms wil ik mijn passen heel groot maken, omdat ik natuurlijk lange benen heb. Ik heb geleerd hoe je de passen kleiner maakt, maar wel sneller gaat."
Toch is het niet zo dat Reider de plaats heeft ingenomen van Bart Bennema, de vaste coach van Schippers. Integendeel. "Bart kan het heel goed vinden met Reina. Voor mij is het ideaal, want wat is nu relaxter dan dat er twee coaches kijken in plaats van één?"

Het gaat om medailles

Wat is nu precies de bijdrage van de Amerikaan? "Ik kijk met een frisse blik naar hun verwachtingen. Ik bekijk het met een zakelijke blik. Het gaat om medailles winnen, mensen beter maken zonder naar ego's te kijken."

Zit er een medaille in voor Schippers bij de WK in Peking eind augustus? "Ze zal daar heel hard gaan lopen", verwacht Reider. "Ze heeft de juiste instelling voor grote toernooien. Ik ga geen uitspraken doen over het aantal medailles, het gaat erom dat ze in de finale te komt. En dan is alles mogelijk."
pi_155058745
Ah de wekelijkse Dafne update
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_155107123
Bij gebrek aan een WK topic

quote:
Er is een grote rel ontstaan in de Amerikaanse atletiekwereld, omdat 800m-loper Nick Symmonds uit de WK-selectie geweerd is. "De federatie moet stoppen met te bepalen wat we moeten dragen", steunt hordeloopster Lolo Jones haar landgenoot.
Nick Symmonds won in juni de 800 meter op de trials en had zijn koffers voor het WK in Peking bijna gevuld. Maar door een sponsorvete met de Amerikaanse atletiekfederatie is Symmonds geschrapt uit de WK-selectie.

De Amerikaanse atletiekfederatie laat haar atleten een contract ondertekenen waardoor ze verplicht zijn om Nike-kledij te dragen bij officiėle gelegenheden.

Maar Symmonds heeft een sponsorcontract lopen bij Brooks en weigerde het contract te ondertekenen dat de atletiekfederatie hem oplegde. Dat betekent dat de vicewereldkampioen zijn zilveren plak niet zal kunnen verdedigen op het komende WK.

"Ik weet hoe je WK-medailles kunt winnen", reageerde Symmonds verbitterd op Twitter. "Maar als de federatie me thuislaat..." Hordeloopster Lolo Jones steunt haar landgenoot: "De atletiekfederatie moet stoppen met ons te verplichten welke kledij we moeten dragen zodra we het hotel verlaten of wanneer we foto's posten op sociale media."
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:44:25 #33
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_155121218
kleinzusje vindt dit niet leuk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_155121451
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:44 schreef Szura het volgende:
kleinzusje vindt dit niet leuk
Ik ook niet: Symmonds O+ :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:05:02 #35
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_155130412
Dan moet ie nog maar een poging op de Beer Mile doen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_155151654
Aan de ene kant denk ik dat Symmonds niet moet aanstellen, tegelijkertijd blijkt dat USATF Nike belangrijker vindt dan een van hun beste atleten.
pi_155331174
Hier nog mensen met een duidelijke voorkeur voor Bubka of Coe?
pi_155331430
110% anti Britten!

Nee, ik heb niet een onwijze voorkeur. Bubka heeft zich wat meer op de vlakte gehouden omtrent de dopingzaken, Coe heeft daar een fiks aantal belachelijke uitspraken over gedaan. Ik vind Coe ook niet echt sympathiek, maar diegene die dit soort functies willen bekleden zijn allemaal zo glad als een aal en ambitieuze carrieremakers, anders kom je in aanmerking voor dit soort posities.

Ik denk dat de IAAF ook geduldig wacht tot de storm gaat liggen en het aantal incidenten probeert te verminderen door nu wat 'nobuddies' te schorsen en retroactief de duidelijkste gevallen medailles af te nemen (zoals de Turkse lollerloopsters in Londen). Maar échte verandering zijn ze niet per se bij gebaat, aangezien spektakel nog steeds het beste verkoopt. Mensen willen wereldrecords en geen sukkels die 10.2 lopen op de 100 meter bij de mannen.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:04:59 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155331764
Als ik tussen die 2 moet kiezen ga ik voor Bubka, maar Coe heeft veruit de meeste steun en gaat het zeer waarschijnlijk worden. Ik vind dat maar een gladjakker pur sang eigenlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155340070
Ik zie ook liever Bubka. Coe heeft wel wat afgedaan met zijn teksten dat de media een hetze voeren tegen het IAAF.
pi_155340498
Coe was ook een doper in zijn tijd, Bubka vond ik wel altijd een soort pure krijger
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 19 augustus 2015 @ 09:08:20 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155345935
Verrassing, Coe wint.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 augustus 2015 @ 09:12:47 #43
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_155346007
Wint met 115-92.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:19:46 #44
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_155346119
Gvd, dan maar hopen dat ze Gatlin niet flikken, zoals Coe tegen hem van leer trekt...
pi_155346457
Daar vervliegt de hoop dat Mo-bot ooit gepakt wordt.
Jack does it in real time...
pi_155346525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:14 schreef TheVulture het volgende:
Coe was ook een doper in zijn tijd, Bubka vond ik wel altijd een soort pure krijger
Ach beiden komen uit een tijd waar records werden neergezet die voor de meeste sporters onhaalbaar zijn gebleken in de jaren daarna. Jaren 80 blijft toch zo'n beetje de vuilste periode van welke sport ook. Alles beter dan wat er nu zit, Coe kan het in vergelijking met Diack niet snel slechter doen.
pi_155398578
quote:
Atleten met protheses mogen niet meer deelnemen aan WK

De Raad van de Internationale Atletiekbond (IAAF) heeft donderdag beslist om niet langer atleten met een prothese te laten deelnemen aan het WK. Vanaf november van dit jaar treedt de beslissing in werking. Zaterdag gaat het WK in Peking van start.

In 2012 nam de Zuid-Afrikaanse paralympiėr Oscar Pistorius, van wie beide onderbenen geamputeerd zijn, deel aan de Olympische Spelen in Londen. Hij bereikte toen de halve finales van de 400 meter. En met zijn land behaalde Pistorius, die intussen een gevangenisstraf uitzit voor de dood van zijn vriendin Reeva Steenkamp, op het WK 2011 in Daegu een zilveren medaille op de 4x400 meter. De Zuid-Afrikaan trad er echter enkel in de reeksen aan. Dat zal in de toekomst niet meer mogelijk zijn.

‘We hopen dat personen met een prothese zullen deelnemen aan hun eigen competities’, verklaarde Essar Gabriel, aftredend secretaris-generaal bij de IAAF. De Internationale Atletiekbond had aanvankelijk geweigerd om Pistorius te laten aantreden in competities voor valide atleten. De IAAF was, op basis van een studie in Duitsland, van mening dat hij voordeel haalde uit zijn protheses. Pistorius trok uiteindelijk naar het Internationaal Sporttribunaal (TAS), dat oordeelde dat de Zuid-Afrikaan toch mocht deelnemen aan WK’s en Olympische Spelen. Mogelijk zullen atleten met een prothese de beslissing van de IAAF (opnieuw) aanvechten voor het TAS.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 augustus 2015 @ 05:00:35 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155399526
Met name nadelig voor Markus Rehm dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155399906
Goede beslissing.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:08:51 #50
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155400101
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 07:40 schreef DeeBee het volgende:
Goede beslissing.
Zeker, duidelijkheid ftw.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155401580
quote:
Stel dat Dafne Schippers de wereldtitel op de 200 meter wint in dat fantastische vogelneststadion in Peking. Zou zo maar kunnen. Na tranen. Kussen. Telefoontjes met vrienden thuis is er dan de onvermijdelijke confrontatie met de media die absoluut als eerste de D-vraag zullen stellen. Zit zij ook gevangen in het systeem van verdachte bloedwaardes? Een ontkenning zegt niks. Oud-wielrenner Thomas Dekker bijvoorbeeld was actiever met dopinggebruik ontkennen dan trainen of koersen. Het is het noodlot van Nederlandse atleten op weg naar wereldroem en olympische onsterfelijkheid. Je moet er gek van worden als je weet onschuldig te zijn en je weet dat je een seconde of achttien van eeuwige roem af zit. Het gaat een bizar WK atletiek worden de komende weken in China.

In een goed geschreven en vermakelijk verhaal vanochtend in het Algemeen Dagblad beschrijft Arjan Schouten de persconferentie van het fameuze sprintkanon Usain Bolt uit Jamaica in een luxe hotel in Peking. Natuurlijk is er de show en de bluf, maar in no-time hangt de D-vraag in de zaal. De gelikte show van sponsor Puma heeft dan al een stuk minder glans dan de opkomst van Bolt met ‘Welcome to Jamrock’ en de onthulling dat hij net als na zijn olympische succes in hetzelfde Peking zijn toevlucht zoekt tot die in het vet druipende kippenvleugeltjes van Kentucky Fried Chicken, die naar het schijnt bij iedere dopingcontrole een even groot risico zijn als een dosering Epo. De snelste man van de wereld zit tijdens het Puma-feestje schijtlollig te flirten met jonge Chinese dames op de eerste rij die in zondagse jurkjes opgewonden kirren van bewondering over het niet geschoren hoofd van Bolt en zijn hipsterbaardje.

Dat liever dan die Europese journalisten die natuurlijk vinden dat ook de ster van het mondiale atletiek misschien wel iets moet vinden van het dopingschandaal in de internationale atletiek en de geloofwaardigheid van de sport. Dan is mister Bolt ineens wat minder lollig. “Het is treurig dat het al weken lang nergens anders over gaat.” En: “Doodzonde dat we zo naar de WK moeten toeleven.” Natuurlijk, ook in het wielrennen is kop-in-het-zand-steken altijd en overal het enige antwoord geweest op dopinggebruik. Maar het blijft natuurlijk schokkend dat ruim een derde van de medaillewinnaars op lange afstandnummers op WK’s en Olympische Spelen verdachte bloedwaarden vertoonden. En natuurlijk ontkent de internationale atletiekfederatie nalatig te zijn geweest bij dopingcontroles. Dat deden de wielerbobo’s ook. Of de bestuurlijke ijdeltuiten in andere sporten. Het zal wel. Holle woorden met de diepgang van een surfplank.

Natuurlijk is de woede van Dafne Schippers logisch. Op weg naar eeuwige roem als blank sprintkanon tussen donkere wereldtoppers weet zij de komende weken in Peking alle ogen op haar gericht. Als ze zegt dat ze geen doping heeft gebruikt zal een groot deel van de atletiekfans toch stiekem denken aan wielrenners, worstelaars, schaatsers en al die andere sporters die voor iedere camera woedend reageren als er iets van een dopingbeschuldiging opduikt.

In Duitsland knokken atleten harder voor hun reputatie. De Duitse discuswerper Robert Harting, regerend olympisch en wereldkampioen, en andere Duitse atleten richten zich rechtstreeks tot de internationale atletiekfederatie.

"Beste IAAF, wij kunnen jullie niet meer geloven. Jullie vernietigen onze sport en daarom moeten wij reageren," aldus Harting in het Engels in de videoboodschap. In de video stellen Julia Fischer en Kathrin Klaas, Duitse kampioene in het discuswerpen en het hamerslingeren, dat het IAAF zijn kinderdroom heeft gesloopt door zijn dopingdoofpot en dat de internationale atletiekfederatie geld belangrijker vindt dan de atleten.

Snelwandelaar Andre Höhne toont een bord met daarop de boodschap ‘slachtoffer van valsspelers’. 800 meterloper Robin Embranchera wil dan weer ‘lopen tegen cleane atleten en niet tegen monsters’. De video is een rechtstreeks pleidooi voor schone sport.

Het voelt aan als oprechte woede. Deze WK in Peking zal knokken voor geloofwaardigheid van de sport zijn en de eerste winst is al de benoeming van Sebastain Coe tot president van de IAAF. Een onkreukbare voormalige Britse topatleet die de Olympische Spelen in Londen een gouden glans gaf en in de politiek van doorpakken weet.

De les van andere sporten is geweest dat alleen keihard doorpakken en de stinkende puist uitknijpen atletiek weer geloofwaardig zal maken. En laten we ophouden met het wijzen naar wielrennen en doodgewoon toegeven dat doping overal in de sport kan opduiken en zeker als het grote geld richting sport stroomt en er in landen als Kenia en Rusland anders tegen de puurheid van sport wordt aangekeken.

Daarom hoop ik stiekem op die gouden medaille voor Dafne Schippers. Hollandse puurheid zonder medisch rafelrandje. Ik wil niet nadenken over de mogelijkheid dat dubieuze artsen van de Utrechtse in het laboratorium een sprintkanon hebben gemaakt. Ik wil onbevangen met bier en chips een seconde of negentien in spanning zitten voor haar sterkste afstand. Het lukt me nog niet. Nog niet. Hoezeer ik er ook tegen vecht. Het voelt niet goed, want objectief gezien is Dafne ‘clean’. Het is het loon van valsspelen door generaties dubieuze atleten. Daarom begrijp ik haar woede. Frustratie. Topsport is niet altijd rechtvaardig. Meestal niet.
Tsja
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_155403576
Dibaba zou toch niet starten op de 1500m? Ze staat wel op de startlijst, is dat gewoon procedure? Als ze inderdaad niet start is Maureen Koster trouwens de snelste in haar serie. Wat een vooruitgang heeft zij geboekt zeg. Maargoed, het wordt pas in de halve finale echt spannend. Zou wel bizar zijn als we opeens twee medailles pakken op de 1500m :o

*O* Nederlandse MiLa *O*

Er doet ook een Bakhit mee die een SB heeft die langzamer is dan MIJN SB (5'01) 8)7 Is dat echt geen tikfout, 5'22?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:27:16 #53
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155404231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:53 schreef knnth het volgende:
Dibaba zou toch niet starten op de 1500m? Ze staat wel op de startlijst, is dat gewoon procedure? Als ze inderdaad niet start is Maureen Koster trouwens de snelste in haar serie. Wat een vooruitgang heeft zij geboekt zeg. Maargoed, het wordt pas in de halve finale echt spannend. Zou wel bizar zijn als we opeens twee medailles pakken op de 1500m :o

*O* Nederlandse MiLa *O*

Er doet ook een Bakhit mee die een SB heeft die langzamer is dan MIJN SB (5'01) 8)7 Is dat echt geen tikfout, 5'22?
Dibaba zou wel starten uiteindelijk :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 september 2015 @ 20:13:36 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155794679
Diamond League in Zürich is begonnen op Sport1.

"Jager, ging in Parijs onderuit terwijl hij op weg was naar misschien wel een nieuw wereldrecord."

De topcommentator is ook weer terug.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155795833
Aardig startveld op de 400 meter zeg, de drie toppers met Merrit die wint in 44.18. ^O^

Apart dat de uitslagen in Brussel niet tellen voor de jackpot, of allemaal incourante onderdelen?
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 september 2015 @ 20:50:54 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155795936
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:48 schreef DeeBee het volgende:
Aardig startveld op de 400 meter zeg, de drie toppers met Merrit die wint in 44.18. ^O^

Apart dat de uitslagen in Brussel niet tellen voor de jackpot, of allemaal incourante onderdelen?
De helft van de DL-onderdelen wordt vandaag beslist, de andere helft in Brussel :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155795954
Inb4 commentator die vertelt dat het WR van Sotomayor er binnenkort aangaat...
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 september 2015 @ 20:53:57 #58
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155796100
quote:
9s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:51 schreef DeeBee het volgende:
Inb4 commentator die vertelt dat het WR van Sotomayor er binnenkort aangaat...
Dat dat verbroken wordt verwachten we allemaal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 september 2015 @ 20:57:05 #59
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155796255
Ashmeade kan er echt he-le-maal niks meer van _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155796383
Was dat Cooly?!

Hassan. ^O^
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 september 2015 @ 21:03:54 #61
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155796585
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:59 schreef DeeBee het volgende:
Was dat Cooly?!

Hassan. ^O^
Cooly is er weer ja :D

Gisteren was hij al aan het polsstokhoogspringen :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 3 september 2015 @ 21:06:25 #62
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_155796723
Hassan 4e
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
pi_155796744
Cooly is echt een genottelijk goede mascotte. _O_

Haha, die race van Hassan, 800 meter is echt veel te kort. Ze liep bijna het hele veld nog voorbij in baan 2 het laatste rondje. :')
Jack does it in real time...
pi_155797014
David Oliver, KAST. _O_

Shubenkoning wint makkelijk zeg. :o ^O^
Jack does it in real time...
pi_155797407
Silva springt echt polstok met een stok en aanloop van een junior in d'r eerste seizoen, ziet er echt niet uit.

Als die een normale aanloop en stok gebruikt gaat ze ri. 5 meter.

Nu 3000m vrouwen, eens zien of Dibaba geblesseerd is of wraak wil. :9~
Jack does it in real time...
pi_155798094
Wow, Ayana trollt in de een na laatste ronde Dibaba met een traag rondje en sprint er dan nog even van weg. 8)7
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 september 2015 @ 21:30:47 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155798293
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:27 schreef DeeBee het volgende:
Wow, Ayana trollt in de een na laatste ronde Dibaba met een traag rondje en sprint er dan nog even van weg. 8)7
Mooi ja :D

Maar goed, Dibaba heeft last van d'r voet, dat verklaart wel wat.

Matig hoogspringen vooralsnog weer, met z'n allen (op Bondarenko na) krap over 2.30 :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 september 2015 @ 21:32:06 #68
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155798350
Zou wel weer typisch zijn als Barshim de lat zo voor de lolz even op 2.43m legt en het haalt ofzo
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155798896
Zoo, koekoek, leger Keniaantjes op de 1500 meter. _O_
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 september 2015 @ 21:46:03 #70
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155799081
Ingebrigtsen wat ga je doen :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 september 2015 @ 21:46:49 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155799120
Kiprop _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155799127
Kiprop, TOO EASY. _O_ _O_ _O_
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 3 september 2015 @ 21:52:44 #73
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155799439
Mooie estafette nog wel even als afsluiter

Pierre, McGrone, Tarmoh, Bowie
Simpson, Morrison, Thompson, SAFP
Baptiste, Ahye, Thomas, Hackett
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 5 september 2015 @ 19:40:57 #74
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155847796
Vanavond de Flame Games in Amsterdam, met een aantal uitstekende deelnemers:
http://www.timetronics.be/results/flamegames2015/schedule.html

Jason Morgan bij het discuswerpen
Shane Brathwaite en Jason Richardson op de 110m horden
Novlene Williams-Mills (van die geniale 4x400 in Beijing) op de 400m
Nesta Carter, Akani Simbine, Femi Ogunode, Churandy Martina op de 100m
Dafne Schippers op de 100m
Fabrica Lapierre en Wang Jianan (zilver en brons op het WK) bij het verspringen

En de 1500m bij de vrouwen is een afvalrace.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 5 september 2015 @ 19:47:16 #75
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_155847940
Live op TV Noord Holland en AT5 volgens mij
F means you're fucked
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 september 2015 @ 19:50:37 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_155848038
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:47 schreef YUR het volgende:
Live op TV Noord Holland en AT5 volgens mij
En internet ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 5 september 2015 @ 19:51:42 #77
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_155848071
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

En internet ?

:P
Dat is te hip voor me...
F means you're fucked
  zaterdag 5 september 2015 @ 20:06:08 #78
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_155848477
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

En internet ?

:P
http://www.at5.nl/live
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 september 2015 @ 20:18:38 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_155848790
quote:
Cool :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155848977
Jammer van het dramatische weer.
pi_155849060
hoe laat moet Dafne?
  zaterdag 5 september 2015 @ 20:31:01 #82
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_155849116
Nu 100m men series
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 5 september 2015 @ 20:33:37 #83
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155849194
Serencio Lionahr die lekker in een t-shirtje loopt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 5 september 2015 @ 20:38:29 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155849338
Nou de piek van Martina is alweer voorbij.

9.98 Ogunode met 3 m/s
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155849571
een 600 meter nu.
pi_155849669
Schippers zo in de halve finale.
pi_155849931
uiteraard simpel gewonnen
  zaterdag 5 september 2015 @ 20:56:53 #88
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_155849954
22:15 is de finale
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
pi_155849958
11,21 rustig uit lopend
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 5 september 2015 @ 21:03:19 #90
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_155850159
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 20:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
een 600 meter nu.
Met winst voor Alfred Kipketer *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155850503
wel een sterke startlijst op de 110 meter horden.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:15:44 #92
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_155850533
Muziekje erbij voor de warm-up
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
pi_155850593
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:15 schreef chufi het volgende:
Muziekje erbij voor de warm-up
klinkt prima ^O^
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:22:01 #94
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_155850712
Visser 3e ^O^
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
pi_155851216
Prima tijd van Bonevacia op de 400m met deze omstandigheden, hij wint in 46,53
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 september 2015 @ 21:44:15 #96
426493 crew  PippenScottie
pi_155851500
Dit zou leuk zijn op een zwoele zomeravond...
pi_155851627
Marlou Van Rhijn liep net trouwens een wereldrecord op de 100m van 12,78 ^O^

De wind was precies +2.0
pi_155851653
Die fietser blijft geniaal.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:48:17 #99
202348 Susi
Temple of Love
pi_155851675
Nog nooit gezien, die fietser, maar dat is wel humor
pi_155851732
Kuijken wordt 4e op de 1500m
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')