abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_156226671
registreer om deze reclame te verbergen
Ro wordt volgende week6 maanden.
Wij zijn met 4.5 maand begonnen met bijvoeding. De laatste 2 weken schiet het er enorm in om haar savonds groenten te laten mee eten, omdat ze dan slaapt en ook doorslaapt.
Hebben jullie een tip? Eerder eten is wel lastig, want man en ik zijn vaak pas rond 5 uur thuis en om 6:15 valt ze dan in slaap tot een uurtje of 7 en dan even een half uurtje wakker en dan doorslapen.
Ik ben bij thuiskomst zo blij dat ik haar weer zie.. Wil ook even spelen, kroelen en genieten van de live borstvoeding :@
pi_156226825
Is het een optie om het gewoon te laten op de dagen dat het niet uitkomt? :)
Ik ben zelf pas met 6 maanden begonnen met bijvoeding en het duurde nog maanden voordat ik er een beetje een regelmaat in had en het niet de helft van de tijd vergat :@ Het is iig helemaal goed gekomen :P

Als je graag wil dat ze wat meer groente leert kennen, misschien een idee om dat 's middags te geven dan?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156227346
Wij begonnen ook pas met zes maanden en er zat pas echt zo'n anderhalve twee maanden later een ritme in (en dat ging helemaal vanzelf, terwijl ik van te voren me echt niet kon voorstellen dat hij 's avonds gewoon mee zou eten en dergelijke).

We geven wel bij elk eetmoment in ieder geval groente en/of fruit, niet alleen bij het avondeten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_156227644
faptist, het hoeft helemaal nog niet he. Het heet niet voor niets bijvoeding, ik zou het idd gewoon even laten op de dagen dat het zo lastig is. Maak het jezelf niet zo moeilijk, dat is onnodig. Als je graag wil dat ze wel alvast kennis maakt met verschillende soorten voedsel, dan kun je altijd iets meer aanbieden op dagen dat je niet werkt. Niet met het idee dat ze dan meer eet, maar om vast te wennen aan de structuren en smaken etc :)
pi_156229070
Oh dank jullie wel. Wat een geruststelling. Zag al een amk melding aankomen wegens nalatigheid. :')

Vandaag ook de beroemde maisboogjes gevonden. Gaaaaaatverdamme, maar ro zal het wel lekker vinden.
Morgen courgette O+
  zaterdag 19 september 2015 @ 21:25:19 #81
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156229117
Je kan ook meegeven naar de opvang bijvoorbeeld, dat ze het hapje in de middag aan haar geven?
pi_156231237
Als wij laat thuis zijn, maken we snel wat voor Sjaak klaar en dan gaat hij eten en eet ik wat snackerigs mee zeg maar.
We hebben diepvriesgroenten liggen voor zulke dagen. Gelukkig is dat maar 2x per week.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_156233311
Hier maken we dan ook altijd heel snel iets voor de jongens klaar om later zelf te eten (aardappelpuree, uit een zakje en diepvriesgroenten ;) )

Laatst wou m'n peuter niet slapen, terwijl ik nog niet had gegeten. Om half 10 kwam vriendje een pizza brengen dus zat ik in het donker, terwijl ik Ow z'n hand vasthield pizza te eten :D
pi_156249665
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Lust hij wel potjes zoals olvarit friends? Dan krijgt hij misschien toch wst meer groente binnen...broccoli met pasta en kaas van friends 12+mnd is hier favoriet.

Ik wiszel zakjes/potjes en zelfgekookt af.
Tot nu toe waren potjes totale weigering maar dat merk nog niet geprobeerd dus ga ik doen! Die knijpdingen zijn ook een poging waard. Net bij oma wat snijboon gehad, was enorm zacht. Hij werkte een heel bakje naar binnen :o ik vroeg hoe lang heb je dit gekookt. Een uur :') misschien moeten we langer de groente koken...
<a href="http://s1175.photobucket.com/user/HilmoFOK/library/Maat%2074%20jongens?sort=3&page=1" rel="nofollow" target="_blank">Mijn verkoop pagina kleertjes jongens</a>
  zondag 20 september 2015 @ 19:27:24 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156249768
Een uur :'( ?!

Knijpzakjes zijn hier wel hip momenteel :Y
pi_156249861
Een uur :D! O+

Ik zou mijn baby niet heel graag aardappelpuree uit een zakje geven :@ maar wat aardappels of rijst extra koken op niet-werkdagen is ook een optie :)
  zondag 20 september 2015 @ 19:34:00 #87
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156249950
Ik heb idd voor de weinig-tijd-dagen ook altijd diepvriesgroenten in huis en (volkoren) pasta. Met een beetje zuivelspread erdoorheen zijn mijn kinderen dolgelukkig :P
pi_156267397
Ja een uur :D ouderwets koken :Y) mijn man lust daarom niks :P maar mijn baby zit as we speak 2 roosjes bloemkool uit de vriezer naar binnen te werken O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Hilmo op 21-09-2015 14:53:17 ]
<a href="http://s1175.photobucket.com/user/HilmoFOK/library/Maat%2074%20jongens?sort=3&page=1" rel="nofollow" target="_blank">Mijn verkoop pagina kleertjes jongens</a>
  maandag 21 september 2015 @ 12:32:08 #89
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156267487
Vraag me af hoeveel vitamines er nog in zitten na een uur koken :)

Ik ben wel eens de bloemkool vergeten, die heeft toen een dik half uur opgestaan. Zowel mijn man als dochter vonden het wel wat dat je het zo naar binnen kon slurpen :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156268687
Snijbonensmoothie :D
pi_156270768
Ja qua vitamines zal het niet veel meer zijn. Het heeft dan ook niet mijn voorkeur. Maar als het betekent dat mijn kind dan in eerste instantie voor de komende tijd groente gaat eten, vind ik alles prima ;) Ik heb dan ook het potjes idee nog even weer losgelaten (er was maar 1 soort olvarit friends en dat sprak me toch niet zo aan). Kan altijd nog ;)
Ik heb nu spinazie en doperwtjes voor in de vriezer gekocht, kan ik eens makkelijk een handje groente maken voor als we zelf nauwelijks groente eten, of voor tussen de middag.
  woensdag 23 september 2015 @ 12:42:38 #92
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156318843
Vraagje; wij zijn nu een week bezig met hapjes. Ik bied een groente een week aan en dan gaan we door naar de volgende. Nu zei schoonzus gisteren dat wortel niet zo vaak mag ivm teveel vitamine A. Is dat zo? Ik heb daar nog nooit van gehoord....
pi_156319476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:42 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vraagje; wij zijn nu een week bezig met hapjes. Ik bied een groente een week aan en dan gaan we door naar de volgende. Nu zei schoonzus gisteren dat wortel niet zo vaak mag ivm teveel vitamine A. Is dat zo? Ik heb daar nog nooit van gehoord....
Dit is ook nieuw voor mij, dus Dr. Google gevraagd.
Ik lees dat wortel en andere groenten geen vitamine A maar provitamine A bevatten (betacaroteen), wat door het lichaam omgezet kan worden in vitamine A naar behoefte.

Ik lees zo snel niks over al dan niet schadelijk, wel dat het veel zit in oranje groenten en groene bladgroenten. Wortel en pompoen worden overal gemarket als eerste babyhapjes, dus ik vertrouw daar wel op.
  woensdag 23 september 2015 @ 13:16:59 #94
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156319509
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. :N
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 23 september 2015 @ 13:49:00 #95
360012 Shopaholic1984
pi_156320233
Ik dacht ook al dat het onzin was! Maar ja, even navragen... Ik weet wel dat je smeerworst niet te veel mag geven. Maar wortel had ik echt nooit van gehoord.

Mijn schoonzus bemoeit zich graag met alles. Haha die denkt alles beter te weten en meestal gaat dat het ene oor in en het andere uit.
pi_156323723
Klok-klepel-verhaal denk ik inderdaad :)
  woensdag 23 september 2015 @ 19:35:13 #97
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_156329693
Wortel is idd provitamine A, lever en dus smeerworst is al echt vitamine A dus daar kun je wel teveel van krijgen :Y

Wij zijn ineens over op met de pot mee eten. Zo gezellig! Melba met een vorkje in zijn ene hand en zijn andere hand in zijn bord lekker mee aan t smikkelen. Zelfs de witlof ging er gisteren na een ril of twee in. En gekookt ei was ook een hit O+
  woensdag 23 september 2015 @ 20:55:19 #98
360012 Shopaholic1984
pi_156332534
Dank je voor de uitleg Kwak!
Zo grappig, N vindt eten nog maar niks, L smult er van. Vandaag had ik 4 ijsklontjes zoete aardappel ontdooid. N heeft 2 hapjes op, L de rest. Ik snap wel waar die 700 gram verschil vandaan komt ;) Vreetzakjes. En dat al na 1 week. Ok, morgen gaan we over op de broccoli. Benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.

Leuk dat Melba al helemaal mee eet. Dat lijkt me zo genieten als dat kan!
pi_156338336
Ok vraag voor de mamas met mee-etende kindjes.. hoe laat eten jullie? W zou theoretisch bijna mee kunnen eten, maar hij moet deze dagen om 1730, en dan is mijn vriend nog niet eens thuis -O- consequentie is dat W vaak in zn eentje eet, (wel met mij natuurlijk) en wij nadat hij in bed ligt.
pi_156338458
18:30 of 19:00 :@
Eerder lukt echt niet! Ik haal haar om 18u op, M is on 18:30 thuis.

Nou ja, ze doet ook nog 3 slaapjes. Dan eten, bad, bed.

Of eten, bad, nog 2 uur rondkruips, bed :@

:@ :@ :@

:@
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')