abonnement Unibet Coolblue
pi_155867052
Ik vroeg me af: A. krijgt elke ochtend een papfles van opvolgmelk + bambix zonnige ( :') ) ontbijtpap. Nu mag ze vanaf een jaar over op gewone melk. Kan die pap ook gemaakt worden met melk? Of moet ik dan op zoek naar andere pap?
  zondag 6 september 2015 @ 19:58:34 #27
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155875488
Lukte hier prima, Razz :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155877935
Ha, fijn om te weten! Het is toch wel wonderlijk hoe zelfs de instructies op de 12+maandenpapjes opvolgmelk blijven noemen (nummer 3, nummer 4 zelfs een keer gelezen!). Zal vast van hetzelfde bedrijf komen.

We gaan nu dus flessen afbouwen en naar gewone melk toe. Ben benieuwd hoe dat gaat! 's Morgens papfles houden we erin. Bordje frustreert haar mateloos want ze heeft HONGER en dat gaat haar te langzaam. 's Middags bij het brood een bekertje melk en 's avonds voor het naar bed gaan straks geen fles meer. Dat zal nog wel even wennen worden.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2015 20:55:22 ]
pi_155878857
Je zou kunnen overstappen op yoghurt of kwark als toetje ter vervanging van de fles. Yoghurt kun je ook in een tuitbeker doen, als ze dat fijner vindt. Op het kdv doen ze dat ook wel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155879015
Ja, daar zat ik ook al aan te denken! Ben er wat huiverig voor omdat ze toen ze niet lekker was elke keer ging spugen van yoghurt (te zuur of te koud misschien?). Kan wel eens kwark gaan proberen deze week. En dan de avondfles steeds een beetje minder maken.

Tuitbekers snapt ze niet :') . En yoghurt in een rietjesbeker vind ik een beetje zielig :+ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2015 21:20:59 ]
  zondag 6 september 2015 @ 21:31:53 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155879651
Wij hebben bij E de avondfles er juist als laatste afgehaald. Ga ik bij S ook doen. Vult nog zo lekker af :Y).
Maargoed. Kleine S is nog zó flesminded, geen idee hoe we ooit naar minder flessen gaan :')
pi_155879983
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 21:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij hebben bij E de avondfles er juist als laatste afgehaald. Ga ik bij S ook doen. Vult nog zo lekker af :Y).
Maargoed. Kleine S is nog zó flesminded, geen idee hoe we ooit naar minder flessen gaan :')
Hier ook idd, overdag hadden ze geen behoefte aan die fles meer, maar s avonds toch nog wel :D

F zat met een jaar ook nog op 3 of 4 flessen geloof ik, maar dat werd opeens ook een stuk minder, ging uiteindelijk heel vanzelf.
pi_155880049
Ja, de avondfles wilden we ook inderdaad nog een tijdje houden. Ze eet niet altijd even goed 's avonds.. Maar blijf je dan opvolgmelk geven of dan vanaf een jaar gewone warme melk?

De middagfles krijgt ze nu nog rond 14u, voor haar slaapje. Vandaag 180/4 gedaan en dat ging ook goed. Gaan we die eerst maar afbouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2015 21:40:50 ]
pi_155885190
Ik heb bij peuter (en hopelijk lukt het nu ook) vanaf 13 maanden 's avonds warme melk gegeven.
Ik ga proberen de avond papfles af te bouwen, ben benieuwd hoe dat gaat :)
  maandag 7 september 2015 @ 06:43:25 #35
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155888495
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 21:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, de avondfles wilden we ook inderdaad nog een tijdje houden. Ze eet niet altijd even goed 's avonds.. Maar blijf je dan opvolgmelk geven of dan vanaf een jaar gewone warme melk?

De middagfles krijgt ze nu nog rond 14u, voor haar slaapje. Vandaag 180/4 gedaan en dat ging ook goed. Gaan we die eerst maar afbouwen.
Gewone warme melk zijn wij gaan geven ja, later aangelengd met water. Suus drinkt ook nog 3 flessen, maakt niet uit of we 180/6 of 180/1 geven :')
pi_155895204
Nou, de middagfles net vervangen door 120ml halfvolle melk. Koud wilde ze het niet, warm was het zo op :9. Ben benieuwd wat ze na d'r slaap doet. Is volle melk trouwens beter? (Die was op, kan ik de volgende keer wel meenemen)
pi_156155895
Vraagje: hadden jullie rond de 6 of 7 maanden een ritme in het eten door de dag heen? Wat ik bedoel is echt verschillende dingen aanbieden met ontbijt, fruitmomentje, lunch, avondeten enzo of kwam dat pas later?
pi_156157113
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:59 schreef ingee het volgende:
Vraagje: hadden jullie rond de 6 of 7 maanden een ritme in het eten door de dag heen? Wat ik bedoel is echt verschillende dingen aanbieden met ontbijt, fruitmomentje, lunch, avondeten enzo of kwam dat pas later?
Ja hier wel, mede door kdv. Vanaf 7,5 maand dit, daarvoor nog een fles exrra voor t slapen

O fles en brood
T cracker en water/sap
L fles en twee brood
T fruit en water
T cracker en water als hij wakker is voor ik hem kom halen
D AVG of pasta of rijst of etc. + yoghurt of kwark
Kwak
pi_156157973
Hoe ziet jullie schema eruit ingee en cactus?
Ro krijgt van mij smiddags fruit en als ik het niet vergeet krijgt ze savonds gepureerde groenten. Nu ze zo ziek is geweest zijn we er niet aan toe gekomen. Ze sliep steeds of alleen maar huilen, waardoor ik het gewoon vergeten ben.

Vraag me ook af hoe streng die regels van 6 maanden zijn. Ik kijk altijd op de Olvarit potjes wat ze ongeveer mag hebben en lees dan vanaf 4 maanden alleen maar fruit of bruine bonen met appel of iets dergelijks terwijl je vanaf 6 maanden zelfs vlees mag geven.. Rijst,kip en abrikoos of eh.. Spaghetti bolognese..
pi_156158408
Nou, ik mis dat schema dus nog.
Het is de bedoeling dat ze met ons mee eet, maar dat komt niet altijd uit met flessen en slaapjes, dus zo zit ze niet al te vaak aan tafel.
Ik dacht dus dat we wat meer een stok achter de deur zouden krijgen met een schema. Niet zozeer wat er in gaat, maar wel hoe vaak en wanneer ze wat aangeboden krijgt.
Bij de opvang hebben ze wel een fruitmomentje enzo. Dat vergeet ik voor mezelf ook altijd.
pi_156159202
Melba krijgr sinds hij een maand of negen is gewoon de 12+ potjes als we eens potjes hebben hoor. Zijn zelfgekookte eten prak ik nog veel grover en pasta gaat gewoon in zn geheel dus ga m geen gladde papjes meer voeren :N

Fap, de reden dat we hier al snel op een eetschema zaten is omdat hij zo goed at en steeds meer wilde, en dat was ook nodig ivm gedoe met teveel flessen. Als ze t goed doet verder zou ik haar lekker volgen.
Kwak
pi_156162446
Inge, hier eet A ook meestal met ons mee. Als hij dan toevallig slaapt, dan is het jammer. Het is nu nog bijvoeding, en niet meer dan dat. Maar kan me voorstellen dat het met flessen wel iets strakker moet. We doen nu stukjes fruit (meestal banaan of appel), korst brood en stukjes groente van wat wij eten. Als wij iets geks eten, wat hij niet mag nog, dan een stuk komkommer.

Wij hebben overdag natuurlijk wel meer schema al door peuter ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156163416
Verkeerde topic :') sorry
pi_156163687
Ik dacht dat de leeftijdsaanduiding op de potjes niet alleen staan voor het meer/minder gemalen of stukjes maar ook voor het zoutgehalte in de potjes.

Maar om eerlijk te zijn kan dat ook een klok-klepel verhaal zijn van me hoor. Kan het ook niet zo snel vinden.
Misschien iemand die het wel zeker weet?
pi_156164116
Ik heb weleens met olvarit aan de lijn gehangen over die inhoud van de potjes, na een post op hun facebook. Ze gaan niet af op introductie schema's, dus als ouder moet je zelf beslissen of je je 4 maanden oude baby bruine bonen geeft, of vlees met 6 maand. Er zat tot 12 maand vooral verschil in hoeveelheid en structuur. Boven de 12 maand mogen ze ook zout toevoegen.
Ik gaf chris wel eerder de 12 maanden potjes, omdat hij de 8 maanden potjes niet kon eten (kokhalzen bij half stukjes/half prut). Maar dan zelf wel goed naar de ingrediënten gekeken. Er waren wel zoutloze varianten te koop.
(maar de mijne vonden die potjes niet zo lekker, dus liever vers ;)
pi_156183257
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:56 schreef faptist het volgende:
Hoe ziet jullie schema eruit ingee en cactus?
Ro krijgt van mij smiddags fruit en als ik het niet vergeet krijgt ze savonds gepureerde groenten. Nu ze zo ziek is geweest zijn we er niet aan toe gekomen. Ze sliep steeds of alleen maar huilen, waardoor ik het gewoon vergeten ben.

Vraag me ook af hoe streng die regels van 6 maanden zijn. Ik kijk altijd op de Olvarit potjes wat ze ongeveer mag hebben en lees dan vanaf 4 maanden alleen maar fruit of bruine bonen met appel of iets dergelijks terwijl je vanaf 6 maanden zelfs vlees mag geven.. Rijst,kip en abrikoos of eh.. Spaghetti bolognese..
Ergens tussen 6.00u en 7.00u wakker worden en voeding
Soms terug naar bed, soms niet.
Ergens in de ochtend nog een dutje van 45-90 minuten.
Ergens in de ochtend wat fruit
Rond 10.30u/11.00u volgende voeding
Nog een dutje ergens
Afhankelijk van het dutje ergens rond 12.30u broodkorsten
Ergens weer een dutje misschien
Rond 14.30u/15.00u een voeding
Daarna een tussendoortje als Maisboogies, soepstegel of speltwafel
Soms nog een dutje
Tussen 17.30u en 18.30u avondeten van groente en iets van aardappelen of pasta ofzo
In bad
Rond 19.00u laatste voeding
Naar bed, hopelijk tot de volgende ochtend. En anders een droomvoeding.

Wij kijken niet naar de potjes van Olvarit, maar naar wat een allergische reactie kan brengen. Sjaak reageerde op tomaat, zagen we. Dus die groep sluiten we maar even uit (aubergine en paprika onder andere). Aardbeien, kiwi's, dat soort dingen doen we ook niet voorlopig. Ik heb zelf veel allergieën dus ik gok dat Sjaak daar wel wat van heeft gekregen van me.
Vlees doen we nog niet. We houden met een schuin oog het schema van Kleintjes in de gaten.
pi_156183481
Oh en Sjaak eet al veel vind ik. Hij kan zo vier Maisboogies achter elkaar eten en wil er dan nog meer. Maar dan stop ik hem toch eventjes.

Ook drinkt hij wat thee van Hipp, maar dat zijn vaak maar een paar slokjes. We hebben de rode vruchten geloof ik. Sjaak drinkt dat uit een open beker of tuitbeker.
pi_156183600
4 maisboogjes is dan ook 2 gram eten dus ik zou dan ook nog honger hebben :7
pi_156183658
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:48 schreef Spees_Eend het volgende:
4 maisboogjes is dan ook 2 gram eten dus ik zou dan ook nog honger hebben :7
Haha meteen na een fles van 180/6?
  donderdag 17 september 2015 @ 21:51:26 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_156183724
Dat zei je er niet bij :P
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')