abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 22 juli 2016 @ 09:06:20 #201
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_163922173
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou je naar zo'n nep opgezet museum willen?
Dan kun je beter naar de Kulturbrauerei daar is een gratis expositie over de DDR
Net efkes anges
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:48:10 #202
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_163949302
Biermeile over twee weekjes. *O*
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
  zaterdag 23 juli 2016 @ 15:57:51 #203
257653 Myraela
DramaQueen
pi_163955482
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:02 schreef MCH het volgende:

[..]

http://berliner-unterwelten.de/ dan sowieso, veel meer echte indruk van geschiedenis ga je niet krijgen en een rondleiding in deze stasi gevangenis en het stasi muesum.
Oh gaaf, die Stasi gevangenis zet ik op mijn lijstje voor volgende maand.
Mijn foodblog: Season with love
  Moderator zaterdag 23 juli 2016 @ 18:49:44 #204
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163959133
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh gaaf, die Stasi gevangenis zet ik op mijn lijstje voor volgende maand.
Het voormalige concenstratiekamp Sachsenhausen, 30 km van berlijn is ook een must see als je van WWII historie houd. :)

http://www.stiftung-bg.de/gums/en/
pi_163967541
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou je naar zo'n nep opgezet museum willen?
Omdat je het er even bij kan pakken en niet iedereen 2 weken naar Berlijn gaat.
I wander in my time...
  zondag 24 juli 2016 @ 15:17:54 #206
257653 Myraela
DramaQueen
pi_163975082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 18:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het voormalige concenstratiekamp Sachsenhausen, 30 km van berlijn is ook een must see als je van WWII historie houd. :)

http://www.stiftung-bg.de/gums/en/
Ik wil wel nog een keer een concentratiekamp bekijken, nog nooit geweest. Maar denk dat we er deze keer te kort zijn. We hebben eigenlijk twee dagen. En ik wil al graag naar de gevangenis, de markthalle neun en bij lekker weer naar badeshiff.
  zondag 24 juli 2016 @ 19:06:00 #207
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_163981302
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2016 15:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik wil wel nog een keer een concentratiekamp bekijken, nog nooit geweest. Maar denk dat we er deze keer te kort zijn. We hebben eigenlijk twee dagen. En ik wil al graag naar de gevangenis, de markthalle neun en bij lekker weer naar badeshiff.
Moet zeggen dat KZ Sachsenhausen ook niet zo boeiend is. Je bent er door de ligging ook zo de hele middag zoet mee. Misschien als je met de auto bent op de terugweg doen?! Markthalle Neun ben je trouwens zo klaar. Is niet zo groot en al helemaal niet bijzonder naar mijn mening.
pi_163983354
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:48 schreef MCH het volgende:
Biermeile over twee weekjes. *O*
Kijk er erg naar uit _O_

Twijfel nog om zo'n Berlin Welcome Card te nemen inclusief Museumeiland.
  zondag 24 juli 2016 @ 20:56:03 #209
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_163984140
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:32 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Kijk er erg naar uit _O_

Twijfel nog om zo'n Berlin Welcome Card te nemen inclusief Museumeiland.
Zou ff uitrekenen of het voordeliger is. Pergamon is gedeeltelijk gesloten en misschien ben je wel student dus reduction.
pi_163984826
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Zou ff uitrekenen of het voordeliger is. Pergamon is gedeeltelijk gesloten en misschien ben je wel student dus reduction.
Nee, al een paar jaar geen student meer. Is wel de moeite volgens mij.

44 euro voor zone ABC, ik land op Schönefeld.

Los zou het dan zijn:
7,60 voor dagkaart ABC
7 euro voor AB
7 euro voor AB
Is 21,60 voor vervoer

18 euro Museum Eiland ticket (wil in ieder geval naar Neues en Pergamon)

39,60 dus als ik verder niks zou doen maar heb ook nog plannen voor:
1,75 korting DDR museum
2 euro korting audiotour Holocaust memorial
2,35 euro korting bij het panoramapunt

45,70 totaal dus
Dus dan is het de moeite. Heb jij nog aanraders die ik niet moet missen qua betaalde bezienswaardigheden?
  Moderator zondag 24 juli 2016 @ 21:29:34 #211
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163985274
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:06 schreef MCH het volgende:

[..]

Moet zeggen dat KZ Sachsenhausen ook niet zo boeiend is. Je bent er door de ligging ook zo de hele middag zoet mee. Misschien als je met de auto bent op de terugweg doen?! Markthalle Neun ben je trouwens zo klaar. Is niet zo groot en al helemaal niet bijzonder naar mijn mening.
Wij zijn er geweest met wat regenachtig weer en dat geeft natuurlijk wel een bepaalde setting ;)
Zou het in ieder geval niet willen missen, maar door de ligging is het wel wat moeilijk om dat in twee dagen te passen.

Niettemin geeft zeker Station Z wel een bepaald beeld van de afgrijselijkheden van de tweede wereld oorlog. :X
pi_163985373
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wij zijn er geweest met wat regenachtig weer en dat geeft natuurlijk wel een bepaalde setting ;)
Zou het in ieder geval niet willen missen, maar door de ligging is het wel wat moeilijk om dat in twee dagen te passen.

Niettemin geeft zeker Station Z wel een bepaald beeld van de afgrijselijkheden van de tweede wereld oorlog. :X
Ik wil er op een zondagochtend langs. Is om 08.30 al open en zit in een hotel vlakbij HBF. 20 minuten met de RE en dan nog 20 minuten lopen. Prima te doen en voor de lunch weer terug in het centrum.
  zondag 24 juli 2016 @ 21:59:53 #213
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_163986145
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:33 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik wil er op een zondagochtend langs. Is om 08.30 al open en zit in een hotel vlakbij HBF. 20 minuten met de RE en dan nog 20 minuten lopen. Prima te doen en voor de lunch weer terug in het centrum.
Jij gaat 3 biertjes drinken op de Biermeile en dan weer naar huis? :P
  zondag 24 juli 2016 @ 22:12:13 #214
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_163986462
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:15 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Nee, al een paar jaar geen student meer. Is wel de moeite volgens mij.

44 euro voor zone ABC, ik land op Schönefeld.

Los zou het dan zijn:
7,60 voor dagkaart ABC
7 euro voor AB
7 euro voor AB
Is 21,60 voor vervoer

18 euro Museum Eiland ticket (wil in ieder geval naar Neues en Pergamon)

39,60 dus als ik verder niks zou doen maar heb ook nog plannen voor:
1,75 korting DDR museum
2 euro korting audiotour Holocaust memorial
2,35 euro korting bij het panoramapunt

45,70 totaal dus
Dus dan is het de moeite. Heb jij nog aanraders die ik niet moet missen qua betaalde bezienswaardigheden?
Panoramapunkt skippen en nu nog gratis kaartjes bestellen voor de Reichstag? Heb je ook een fijn uitzicht en werkt met time slots dus gaat relatief snel. En de eerder genoemde tour door gevangenis Schonhausen en/of DDR Museum bij de Magdalenenstrasse? Ik bedoel een DDR museum in het centrum is leuk maar iets op locatie geeft toch een veel indrukwekkendere sfeer. Ik vond het best tof om door de originele kantoren van die schurken te lopen. Kan niet op tegen wat informatieborden in het centrum wat door moet gaan als museum. En als het warm is een Unterwelten tour natuurlijk. Lekker koel onder de grond wat sfeer proeven van de Koude Oorlog/WOII. Geweldige rondleiding door ingerichte bunkers vanwege atoomgevaar (Tour 3) of door Hitler gebouwde afweergeschutten die praktisch onverwoestbaar zijn (Tour 2). Gewoon met Engelse rondleiding!
pi_163986550
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij gaat 3 biertjes drinken op de Biermeile en dan weer naar huis? :P
Ik ben er vanaf donderdagavond laat en kan dan vrijdag/zaterdag/zondag naar de Biermeile en ga maandagochtend naar Praag. Dus dat komt wel goed
pi_163986618
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Panoramapunkt skippen en nu nog gratis kaartjes bestellen voor de Reichstag? Heb je ook een fijn uitzicht en werkt met time slots dus gaat relatief snel. En de eerder genoemde tour door gevangenis Schonhausen en/of DDR Museum bij de Magdalenenstrasse? Ik bedoel een DDR museum in het centrum is leuk maar iets op locatie geeft toch een veel indrukwekkendere sfeer. Ik vond het best tof om door de originele kantoren van die schurken te lopen. Kan niet op tegen wat informatieborden in het centrum wat door moet gaan als museum. En als het warm is een Unterwelten tour natuurlijk. Lekker koel onder de grond wat sfeer proeven van de Koude Oorlog/WOII. Geweldige rondleiding door ingerichte bunkers vanwege atoomgevaar (Tour 3) of door Hitler gebouwde afweergeschutten die praktisch onverwoestbaar zijn (Tour 2). Gewoon met Engelse rondleiding!
Reichtag al gereserveerd. Hohe Schonhausen jaren geleden een keer geweest, erg indrukwekkend zeker ook omdat we een rondleiding kregen van iemand die daar zelf vast had gezeten. Stasi museum had ik zelf al aan gedacht, sowieso wel interesse in die tijd. Ga die rondleidingen even bekijken.
  zondag 24 juli 2016 @ 22:24:22 #217
257653 Myraela
DramaQueen
pi_163986788
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:06 schreef MCH het volgende:

[..]

Oh, ik had veel goede verhalen gelezen over de ontbijt/brunch zondag de derde zondag van de maand. :) Andere tips voor een leuke foodmarkt toevallig?

En we zijn wel met de auto, maar dat is wel de verkeerde kant op helaas. We willen op de terugweg al even langs Quedlinburg. Dat lijkt me een schattig dorpje. O+
  zondag 24 juli 2016 @ 22:30:40 #218
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_163986959
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh, ik had veel goede verhalen gelezen over de ontbijt/brunch zondag de derde zondag van de maand. :) Andere tips voor een leuke foodmarkt toevallig?

En we zijn wel met de auto, maar dat is wel de verkeerde kant op helaas. We willen op de terugweg al even langs Quedlinburg. Dat lijkt me een schattig dorpje. O+
Deze blog ken je natuurlijk al? http://berlijn-blog.nl/eten-en-drinken/ontbijten-in-berlijn/
  maandag 25 juli 2016 @ 09:52:10 #219
257653 Myraela
DramaQueen
pi_163993554
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Deze blog ken je natuurlijk al? http://berlijn-blog.nl/eten-en-drinken/ontbijten-in-berlijn/
Nee, maar ik ben ook niet opzoek naar specifieke restaurantjes of tentjes. Ik heb nu Marheineke Markthalle gevonden, maar Neun ziet er toch gezelliger uit.
  maandag 25 juli 2016 @ 09:57:49 #220
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_163993608
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:52 schreef Myraela het volgende:
Marheineke Markthalle
Ok, dan kun je beter naar die andere gaan inderdaad. Daar lokaliseert zich ook meer hipstertuig. o|O
pi_163993633
markthalle neun is inderdaad hipster galore. Wel leuk om even rond te kijken. In Moabit zit de Armenius markthalle, die viind ik ook wel leuk. Vlakbij markthalle Neun zit mijn favoriete Egyptische restaurant. Baraka.

Verder is er elke zondag in de Kulturbrauerei in Prenzlauerberg een streedfood markt.
  maandag 25 juli 2016 @ 10:03:53 #222
257653 Myraela
DramaQueen
pi_163993665
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder is er elke zondag in de Kulturbrauerei in Prenzlauerberg een streedfood markt.
Dat klinkt goed. _O_ Thanks!
pi_164056628
Zo, vandaag besloten om vrijdag na het werk nog even een weekendje Berlijn mee te pakken *O* (6 uur vertrekken, 12/1 uur in Berlijn). :P (Verslaafd na een keertje om 22u beslissen om nog even een dagje berlijn mee te pakken) :@

Nu zijn we aan het kijken wat we kunnen doen. De standaard touristische dingen hebben we allemaal al gezien (Brandenburgertor, reichtag, tv toren ding en daar omheen, teufelsberg, olympia stadion, spreepark enzo).

Nu zijn we aan het kijken wat we dit keer kunnen doen. Friedrichshain lijkt ons wel lache om doorheen te dwalen. Maar misschien kennen jullie meer van deze pareltjes (ja, ik heb al door een aantal topics zitten scrollen :@)
pi_164057141
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:16 schreef Studiotje het volgende:
Zo, vandaag besloten om vrijdag na het werk nog even een weekendje Berlijn mee te pakken *O* (6 uur vertrekken, 12/1 uur in Berlijn). :P (Verslaafd na een keertje om 22u beslissen om nog even een dagje berlijn mee te pakken) :@

Nu zijn we aan het kijken wat we kunnen doen. De standaard touristische dingen hebben we allemaal al gezien (Brandenburgertor, reichtag, tv toren ding en daar omheen, teufelsberg, olympia stadion, spreepark enzo).

Nu zijn we aan het kijken wat we dit keer kunnen doen. Friedrichshain lijkt ons wel lache om doorheen te dwalen. Maar misschien kennen jullie meer van deze pareltjes (ja, ik heb al door een aantal topics zitten scrollen :@)
Rondvaart op de Spree vond ik erg mooi hoewel ik de stad al erg goed kende.
Hamburger Bahnhof --> heel tof museum voor moderne kunst
Dagje Potsdam (Sanssouci) is ook erg mooi als het goed weer is.
I wander in my time...
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:41:03 #225
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_164057201
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:16 schreef Studiotje het volgende:

Het is craft beer week deze week in Berlijn en dit weekend slotweekend dus als je graag een ander biertje drinkt kun je hier even kijken.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')