abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juli 2016 @ 09:06:20 #201
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_163922173
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou je naar zo'n nep opgezet museum willen?
Dan kun je beter naar de Kulturbrauerei daar is een gratis expositie over de DDR
Net efkes anges
pi_163949302
Biermeile over twee weekjes. *O*
pi_163955482
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:02 schreef MCH het volgende:

[..]

http://berliner-unterwelten.de/ dan sowieso, veel meer echte indruk van geschiedenis ga je niet krijgen en een rondleiding in deze stasi gevangenis en het stasi muesum.
Oh gaaf, die Stasi gevangenis zet ik op mijn lijstje voor volgende maand.
  Moderator zaterdag 23 juli 2016 @ 18:49:44 #204
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163959133
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh gaaf, die Stasi gevangenis zet ik op mijn lijstje voor volgende maand.
Het voormalige concenstratiekamp Sachsenhausen, 30 km van berlijn is ook een must see als je van WWII historie houd. :)

http://www.stiftung-bg.de/gums/en/
pi_163967541
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou je naar zo'n nep opgezet museum willen?
Omdat je het er even bij kan pakken en niet iedereen 2 weken naar Berlijn gaat.
I wander in my time...
pi_163975082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 18:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het voormalige concenstratiekamp Sachsenhausen, 30 km van berlijn is ook een must see als je van WWII historie houd. :)

http://www.stiftung-bg.de/gums/en/
Ik wil wel nog een keer een concentratiekamp bekijken, nog nooit geweest. Maar denk dat we er deze keer te kort zijn. We hebben eigenlijk twee dagen. En ik wil al graag naar de gevangenis, de markthalle neun en bij lekker weer naar badeshiff.
pi_163981302
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2016 15:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik wil wel nog een keer een concentratiekamp bekijken, nog nooit geweest. Maar denk dat we er deze keer te kort zijn. We hebben eigenlijk twee dagen. En ik wil al graag naar de gevangenis, de markthalle neun en bij lekker weer naar badeshiff.
Moet zeggen dat KZ Sachsenhausen ook niet zo boeiend is. Je bent er door de ligging ook zo de hele middag zoet mee. Misschien als je met de auto bent op de terugweg doen?! Markthalle Neun ben je trouwens zo klaar. Is niet zo groot en al helemaal niet bijzonder naar mijn mening.
pi_163983354
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:48 schreef MCH het volgende:
Biermeile over twee weekjes. *O*
Kijk er erg naar uit _O_

Twijfel nog om zo'n Berlin Welcome Card te nemen inclusief Museumeiland.
pi_163984140
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:32 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Kijk er erg naar uit _O_

Twijfel nog om zo'n Berlin Welcome Card te nemen inclusief Museumeiland.
Zou ff uitrekenen of het voordeliger is. Pergamon is gedeeltelijk gesloten en misschien ben je wel student dus reduction.
pi_163984826
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Zou ff uitrekenen of het voordeliger is. Pergamon is gedeeltelijk gesloten en misschien ben je wel student dus reduction.
Nee, al een paar jaar geen student meer. Is wel de moeite volgens mij.

44 euro voor zone ABC, ik land op Schönefeld.

Los zou het dan zijn:
7,60 voor dagkaart ABC
7 euro voor AB
7 euro voor AB
Is 21,60 voor vervoer

18 euro Museum Eiland ticket (wil in ieder geval naar Neues en Pergamon)

39,60 dus als ik verder niks zou doen maar heb ook nog plannen voor:
1,75 korting DDR museum
2 euro korting audiotour Holocaust memorial
2,35 euro korting bij het panoramapunt

45,70 totaal dus
Dus dan is het de moeite. Heb jij nog aanraders die ik niet moet missen qua betaalde bezienswaardigheden?
  Moderator zondag 24 juli 2016 @ 21:29:34 #211
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163985274
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:06 schreef MCH het volgende:

[..]

Moet zeggen dat KZ Sachsenhausen ook niet zo boeiend is. Je bent er door de ligging ook zo de hele middag zoet mee. Misschien als je met de auto bent op de terugweg doen?! Markthalle Neun ben je trouwens zo klaar. Is niet zo groot en al helemaal niet bijzonder naar mijn mening.
Wij zijn er geweest met wat regenachtig weer en dat geeft natuurlijk wel een bepaalde setting ;)
Zou het in ieder geval niet willen missen, maar door de ligging is het wel wat moeilijk om dat in twee dagen te passen.

Niettemin geeft zeker Station Z wel een bepaald beeld van de afgrijselijkheden van de tweede wereld oorlog. :X
pi_163985373
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wij zijn er geweest met wat regenachtig weer en dat geeft natuurlijk wel een bepaalde setting ;)
Zou het in ieder geval niet willen missen, maar door de ligging is het wel wat moeilijk om dat in twee dagen te passen.

Niettemin geeft zeker Station Z wel een bepaald beeld van de afgrijselijkheden van de tweede wereld oorlog. :X
Ik wil er op een zondagochtend langs. Is om 08.30 al open en zit in een hotel vlakbij HBF. 20 minuten met de RE en dan nog 20 minuten lopen. Prima te doen en voor de lunch weer terug in het centrum.
pi_163986145
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:33 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik wil er op een zondagochtend langs. Is om 08.30 al open en zit in een hotel vlakbij HBF. 20 minuten met de RE en dan nog 20 minuten lopen. Prima te doen en voor de lunch weer terug in het centrum.
Jij gaat 3 biertjes drinken op de Biermeile en dan weer naar huis? :P
pi_163986462
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:15 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Nee, al een paar jaar geen student meer. Is wel de moeite volgens mij.

44 euro voor zone ABC, ik land op Schönefeld.

Los zou het dan zijn:
7,60 voor dagkaart ABC
7 euro voor AB
7 euro voor AB
Is 21,60 voor vervoer

18 euro Museum Eiland ticket (wil in ieder geval naar Neues en Pergamon)

39,60 dus als ik verder niks zou doen maar heb ook nog plannen voor:
1,75 korting DDR museum
2 euro korting audiotour Holocaust memorial
2,35 euro korting bij het panoramapunt

45,70 totaal dus
Dus dan is het de moeite. Heb jij nog aanraders die ik niet moet missen qua betaalde bezienswaardigheden?
Panoramapunkt skippen en nu nog gratis kaartjes bestellen voor de Reichstag? Heb je ook een fijn uitzicht en werkt met time slots dus gaat relatief snel. En de eerder genoemde tour door gevangenis Schonhausen en/of DDR Museum bij de Magdalenenstrasse? Ik bedoel een DDR museum in het centrum is leuk maar iets op locatie geeft toch een veel indrukwekkendere sfeer. Ik vond het best tof om door de originele kantoren van die schurken te lopen. Kan niet op tegen wat informatieborden in het centrum wat door moet gaan als museum. En als het warm is een Unterwelten tour natuurlijk. Lekker koel onder de grond wat sfeer proeven van de Koude Oorlog/WOII. Geweldige rondleiding door ingerichte bunkers vanwege atoomgevaar (Tour 3) of door Hitler gebouwde afweergeschutten die praktisch onverwoestbaar zijn (Tour 2). Gewoon met Engelse rondleiding!
pi_163986550
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij gaat 3 biertjes drinken op de Biermeile en dan weer naar huis? :P
Ik ben er vanaf donderdagavond laat en kan dan vrijdag/zaterdag/zondag naar de Biermeile en ga maandagochtend naar Praag. Dus dat komt wel goed
pi_163986618
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Panoramapunkt skippen en nu nog gratis kaartjes bestellen voor de Reichstag? Heb je ook een fijn uitzicht en werkt met time slots dus gaat relatief snel. En de eerder genoemde tour door gevangenis Schonhausen en/of DDR Museum bij de Magdalenenstrasse? Ik bedoel een DDR museum in het centrum is leuk maar iets op locatie geeft toch een veel indrukwekkendere sfeer. Ik vond het best tof om door de originele kantoren van die schurken te lopen. Kan niet op tegen wat informatieborden in het centrum wat door moet gaan als museum. En als het warm is een Unterwelten tour natuurlijk. Lekker koel onder de grond wat sfeer proeven van de Koude Oorlog/WOII. Geweldige rondleiding door ingerichte bunkers vanwege atoomgevaar (Tour 3) of door Hitler gebouwde afweergeschutten die praktisch onverwoestbaar zijn (Tour 2). Gewoon met Engelse rondleiding!
Reichtag al gereserveerd. Hohe Schonhausen jaren geleden een keer geweest, erg indrukwekkend zeker ook omdat we een rondleiding kregen van iemand die daar zelf vast had gezeten. Stasi museum had ik zelf al aan gedacht, sowieso wel interesse in die tijd. Ga die rondleidingen even bekijken.
pi_163986788
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:06 schreef MCH het volgende:

[..]

Moet zeggen dat KZ Sachsenhausen ook niet zo boeiend is. Je bent er door de ligging ook zo de hele middag zoet mee. Misschien als je met de auto bent op de terugweg doen?! Markthalle Neun ben je trouwens zo klaar. Is niet zo groot en al helemaal niet bijzonder naar mijn mening.
Oh, ik had veel goede verhalen gelezen over de ontbijt/brunch zondag de derde zondag van de maand. :) Andere tips voor een leuke foodmarkt toevallig?

En we zijn wel met de auto, maar dat is wel de verkeerde kant op helaas. We willen op de terugweg al even langs Quedlinburg. Dat lijkt me een schattig dorpje. O+
pi_163986959
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh, ik had veel goede verhalen gelezen over de ontbijt/brunch zondag de derde zondag van de maand. :) Andere tips voor een leuke foodmarkt toevallig?

En we zijn wel met de auto, maar dat is wel de verkeerde kant op helaas. We willen op de terugweg al even langs Quedlinburg. Dat lijkt me een schattig dorpje. O+
Deze blog ken je natuurlijk al? http://berlijn-blog.nl/eten-en-drinken/ontbijten-in-berlijn/
pi_163993554
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Deze blog ken je natuurlijk al? http://berlijn-blog.nl/eten-en-drinken/ontbijten-in-berlijn/
Nee, maar ik ben ook niet opzoek naar specifieke restaurantjes of tentjes. Ik heb nu Marheineke Markthalle gevonden, maar Neun ziet er toch gezelliger uit.
pi_163993608
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:52 schreef Myraela het volgende:
Marheineke Markthalle
Ok, dan kun je beter naar die andere gaan inderdaad. Daar lokaliseert zich ook meer hipstertuig. o|O
pi_163993633
markthalle neun is inderdaad hipster galore. Wel leuk om even rond te kijken. In Moabit zit de Armenius markthalle, die viind ik ook wel leuk. Vlakbij markthalle Neun zit mijn favoriete Egyptische restaurant. Baraka.

Verder is er elke zondag in de Kulturbrauerei in Prenzlauerberg een streedfood markt.
pi_163993665
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder is er elke zondag in de Kulturbrauerei in Prenzlauerberg een streedfood markt.
Dat klinkt goed. _O_ Thanks!
pi_164056628
Zo, vandaag besloten om vrijdag na het werk nog even een weekendje Berlijn mee te pakken *O* (6 uur vertrekken, 12/1 uur in Berlijn). :P (Verslaafd na een keertje om 22u beslissen om nog even een dagje berlijn mee te pakken) :@

Nu zijn we aan het kijken wat we kunnen doen. De standaard touristische dingen hebben we allemaal al gezien (Brandenburgertor, reichtag, tv toren ding en daar omheen, teufelsberg, olympia stadion, spreepark enzo).

Nu zijn we aan het kijken wat we dit keer kunnen doen. Friedrichshain lijkt ons wel lache om doorheen te dwalen. Maar misschien kennen jullie meer van deze pareltjes (ja, ik heb al door een aantal topics zitten scrollen :@)
pi_164057141
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:16 schreef Studiotje het volgende:
Zo, vandaag besloten om vrijdag na het werk nog even een weekendje Berlijn mee te pakken *O* (6 uur vertrekken, 12/1 uur in Berlijn). :P (Verslaafd na een keertje om 22u beslissen om nog even een dagje berlijn mee te pakken) :@

Nu zijn we aan het kijken wat we kunnen doen. De standaard touristische dingen hebben we allemaal al gezien (Brandenburgertor, reichtag, tv toren ding en daar omheen, teufelsberg, olympia stadion, spreepark enzo).

Nu zijn we aan het kijken wat we dit keer kunnen doen. Friedrichshain lijkt ons wel lache om doorheen te dwalen. Maar misschien kennen jullie meer van deze pareltjes (ja, ik heb al door een aantal topics zitten scrollen :@)
Rondvaart op de Spree vond ik erg mooi hoewel ik de stad al erg goed kende.
Hamburger Bahnhof --> heel tof museum voor moderne kunst
Dagje Potsdam (Sanssouci) is ook erg mooi als het goed weer is.
I wander in my time...
pi_164057201
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:16 schreef Studiotje het volgende:
Zo, vandaag besloten om vrijdag na het werk nog even een weekendje Berlijn mee te pakken *O* (6 uur vertrekken, 12/1 uur in Berlijn). :P (Verslaafd na een keertje om 22u beslissen om nog even een dagje berlijn mee te pakken) :@

Nu zijn we aan het kijken wat we kunnen doen. De standaard touristische dingen hebben we allemaal al gezien (Brandenburgertor, reichtag, tv toren ding en daar omheen, teufelsberg, olympia stadion, spreepark enzo).

Nu zijn we aan het kijken wat we dit keer kunnen doen. Friedrichshain lijkt ons wel lache om doorheen te dwalen. Maar misschien kennen jullie meer van deze pareltjes (ja, ik heb al door een aantal topics zitten scrollen :@)
Het is craft beer week deze week in Berlijn en dit weekend slotweekend dus als je graag een ander biertje drinkt kun je hier even kijken.
pi_164061304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Het is craft beer week deze week in Berlijn en dit weekend slotweekend dus als je graag een ander biertje drinkt kun je hier even kijken.
Hahaha! Timing! Dat word leuk :P

quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:37 schreef TheTraveler het volgende:

[..]

Rondvaart op de Spree vond ik erg mooi hoewel ik de stad al erg goed kende.
Hamburger Bahnhof --> heel tof museum voor moderne kunst
Dagje Potsdam (Sanssouci) is ook erg mooi als het goed weer is.
Dank! Even kijken :P
pi_164079425
tvP!
pi_164106157
Wij gaan per auto dit keer.. Maar ik moet dus ergens zo'n 7dagen metro/tramkaart zien te versieren. Normaal deed ik dat altijd bij het vliegveld omdat daar echt zes automaten waren.. Kan je dit gewoon in een tram kopen, of bij een S-bahn of willekeurig metrostation? En daar kan je met briefgeld/pinnen betalen toch?
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 15:57:10 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164111234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 03:50 schreef Xetran het volgende:
Wij doen dit jaar iets anders: naar Berlijn per auto. Nu heb ik gezien dat je zo'n milieu ding moet halen bij een garage. Kan je die gewoon bij een anwb winkel kopen of moet je daarvoor echt naar een speciale garage?
Je kunt ze ook online bestellen, krijg je het een paar dagen later per post thuis :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 16:01:22 #230
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164111309
Dit jaar voor het eerst in zeven jaar niet naar Berlijn, nu krijg ik heimwee :') Berlijn O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_164112401
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 15:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je kunt ze ook online bestellen, krijg je het een paar dagen later per post thuis :)
Te groot risico, moet ze voor dinsdag a.s. hebben ;(
  zaterdag 30 juli 2016 @ 18:50:08 #232
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_164114975
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:21 schreef Xetran het volgende:
Wij gaan per auto dit keer.. Maar ik moet dus ergens zo'n 7dagen metro/tramkaart zien te versieren. Normaal deed ik dat altijd bij het vliegveld omdat daar echt zes automaten waren.. Kan je dit gewoon in een tram kopen, of bij een S-bahn of willekeurig metrostation? En daar kan je met briefgeld/pinnen betalen toch?
Je hebt er ook een app voor, BVG Fahrinfo. Kun je ook gelijk de tijden in opzoeken :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_164115391
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:50 schreef Yesse het volgende:

[..]

Je hebt er ook een app voor, BVG Fahrinfo. Kun je ook gelijk de tijden in opzoeken :D
Oh je kan gewoon een e-ticket via de App houden? dat zou tof zijn, of ja behalve als je mobiel leeg is.. maar ik ga maar van het beste uit dan!
  zaterdag 30 juli 2016 @ 19:28:33 #234
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_164115810
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:11 schreef Xetran het volgende:

[..]

Oh je kan gewoon een e-ticket via de App houden? dat zou tof zijn, of ja behalve als je mobiel leeg is.. maar ik ga maar van het beste uit dan!
Powerbank mee ;)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_164124733
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:21 schreef Xetran het volgende:
Wij gaan per auto dit keer.. Maar ik moet dus ergens zo'n 7dagen metro/tramkaart zien te versieren. Normaal deed ik dat altijd bij het vliegveld omdat daar echt zes automaten waren.. Kan je dit gewoon in een tram kopen, of bij een S-bahn of willekeurig metrostation? En daar kan je met briefgeld/pinnen betalen toch?
In de tram niet wel op elk metrostation. Soms doet je pinpas het niet dus geld meenemen.
pi_164124735
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:11 schreef Xetran het volgende:

[..]

Oh je kan gewoon een e-ticket via de App houden? dat zou tof zijn, of ja behalve als je mobiel leeg is.. maar ik ga maar van het beste uit dan!
En geen etickets!
  Moderator zondag 31 juli 2016 @ 20:37:01 #237
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164139867
Het bezoeken van de dome van de Reichstag is dat echt de moeite waard ? :@
Hoor van anderen dat dit echt een must see in Berlijn.
pi_164140331
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 20:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Het bezoeken van de dome van de Reichstag is dat echt de moeite waard ? :@
Hoor van anderen dat dit echt een must see in Berlijn.
Echt must see vind ik het niet, maar het is wel leuk om even doorheen te lopen ook al is het nu in de zomer niet vroeg donker. Je kan het wel goed combineren met een uitje naar de Brandenburger tor en dat gebied (veel restaurantjes geloof ik), en potsdammer platz is (geloof ik) ook in de buurt.

Let wel op dat je vantevoren moet registreren via de website van de Reichstag. Ik ben al te laat voor volgende week ;(
Edit: oh dat hoeft blijkbaar niet, maar dan moet je wel 2u vantevoren melden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Xetran op 31-07-2016 21:00:48 ]
  zondag 31 juli 2016 @ 21:12:09 #239
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_164140930
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2016 20:52 schreef Xetran het volgende:

[..]

Echt must see vind ik het niet, maar het is wel leuk om even doorheen te lopen ook al is het nu in de zomer niet vroeg donker. Je kan het wel goed combineren met een uitje naar de Brandenburger tor en dat gebied (veel restaurantjes geloof ik), en potsdammer platz is (geloof ik) ook in de buurt.

Let wel op dat je vantevoren moet registreren via de website van de Reichstag. Ik ben al te laat voor volgende week ;(
Edit: oh dat hoeft blijkbaar niet, maar dan moet je wel 2u vantevoren melden.
Wow, had niet verwacht dat t zo snel zou gaan.. Ik heb geboekt voor een avond zodat we de film op het bijgebouw kunnen meepakken.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_164150202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 03:50 schreef Xetran het volgende:
Wij doen dit jaar iets anders: naar Berlijn per auto. Nu heb ik gezien dat je zo'n milieu ding moet halen bij een garage. Kan je die gewoon bij een anwb winkel kopen of moet je daarvoor echt naar een speciale garage?
Wij zijn dit weekend geweest, zonder sticker :@ al een aantal keer goed gegaan. Maar de auto staat dan ook op een parkeerterrein verstopt achter het hotel. Anders kun je onderweg langs een TUV kantoor. Daar kun je ze ook halen. (https://www.tuev-nord.de/de/privatkunden/tuev-stationen/).

't is wel een aardige rit :D! Ga je over de A2? Bij Hannover zijn ze vies druk bezig met de weg, daar mag je over een lang eind maar 60.

quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:21 schreef Xetran het volgende:
Wij gaan per auto dit keer.. Maar ik moet dus ergens zo'n 7dagen metro/tramkaart zien te versieren. Normaal deed ik dat altijd bij het vliegveld omdat daar echt zes automaten waren.. Kan je dit gewoon in een tram kopen, of bij een S-bahn of willekeurig metrostation? En daar kan je met briefgeld/pinnen betalen toch?
Je kunt ze op elk metrostation halen, er staat wel een automaat ergens op het station. Met niet kunnen pinnen valt reuze mee, tot nu toe goed gegaan hier.
pi_164159572
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:32 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Wij zijn dit weekend geweest, zonder sticker :@ al een aantal keer goed gegaan. Maar de auto staat dan ook op een parkeerterrein verstopt achter het hotel. Anders kun je onderweg langs een TUV kantoor. Daar kun je ze ook halen. (https://www.tuev-nord.de/de/privatkunden/tuev-stationen/).

't is wel een aardige rit :D! Ga je over de A2? Bij Hannover zijn ze vies druk bezig met de weg, daar mag je over een lang eind maar 60.

[..]

Je kunt ze op elk metrostation halen, er staat wel een automaat ergens op het station. Met niet kunnen pinnen valt reuze mee, tot nu toe goed gegaan hier.
A2 was idd de gedachte. Volgens mij is er ook niet echt een andere weg, ook niet om Hannover heen. Ofja, schijnt dat via Bremen/München maar 20 min extra is en geen werkzaamheden daar zijn.. hmm.

Sticker is al besteld dus dat komt goed, en ik denk dat we gewoon zwartrijden met de tram richting metrohalte, is toch maar een ritje van 10min :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Xetran op 01-08-2016 18:37:43 ]
pi_164163258
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:29 schreef Xetran het volgende:

[..]

A2 was idd de gedachte. Volgens mij is er ook niet echt een andere weg, ook niet om Hannover heen. Ofja, schijnt dat via Bremen/München maar 20 min extra is en geen werkzaamheden daar zijn.. hmm.

Sticker is al besteld dus dat komt goed, en ik denk dat we gewoon zwartrijden met de tram richting metrohalte, is toch maar een ritje van 10min :)
Als je gewoon via de A2 gaat, langs Hannover. Houd dan links aan. Rechterbaan stond meer vast. :P
  Moderator maandag 1 augustus 2016 @ 22:15:08 #243
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164166137
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2016 20:52 schreef Xetran het volgende:

[..]

Echt must see vind ik het niet, maar het is wel leuk om even doorheen te lopen ook al is het nu in de zomer niet vroeg donker. Je kan het wel goed combineren met een uitje naar de Brandenburger tor en dat gebied (veel restaurantjes geloof ik), en potsdammer platz is (geloof ik) ook in de buurt.

Let wel op dat je vantevoren moet registreren via de website van de Reichstag. Ik ben al te laat voor volgende week ;(
Edit: oh dat hoeft blijkbaar niet, maar dan moet je wel 2u vantevoren melden.
We hebben ons van te voren geregistreerd, dat bespaard in ieder geval lang wachten ^O^
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:12 schreef Yesse het volgende:
Wow, had niet verwacht dat t zo snel zou gaan.. Ik heb geboekt voor een avond zodat we de film op het bijgebouw kunnen meepakken.
Die film kun je toch ook vanaf de grond volgen ergens ?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:11:54 #244
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_164170111
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Die film kun je toch ook vanaf de grond volgen ergens ?
Gaan we ook doen, maar ik dacht, 2 vliegen in 1 klap :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:46:54 #245
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_164185101
Eind deze maand ga ik er weer heen voor een weekje.
Ik ga weer naar dezelfde hotel waar ik vorig jaar en twee jaar geleden ook zat (Sorat Ambasador) in de stadsdeel Schöneberg.

Deze keer ga ik voormalig concentratiekamp Sachsenhausen bezoeken in het plaatsje Oranienburg, wat goed te doen is met de S-Bahn (S1 vanaf Potsdamer Platz)
Ook ga ik de voormalige Stasi gevangenis bezoeken bij Hohenschönhausen, en ook opnieuw foto's maken in Treptower park.
Ook ga ik een bezoekje brengen aan het geallieerden museum aan de Clayallee.

Dit ga ik allemaal per OV doen wat zeer goed geregeld is, een Berlin Welcomecard is ook al besteld en hoef ik alleen maar op te halen op Hauptbahnhof.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_164197789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 20:46 schreef achterlijke_gladiool het volgende:

Ook ga ik de voormalige Stasi gevangenis bezoeken bij Hohenschönhausen,
Bijzonder indrukwekkend, vooral de rondleiding door ex-gevangenen.
pi_164197828
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 07:40 schreef MCH het volgende:

[..]

En geen etickets!
jawel toch? abc tickets kan via diverse apps. of praten we nu over iets anders? :P
Hooray for boobies!
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:18:28 #248
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_164217440
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:16 schreef MeesterBier het volgende:

[..]

Bijzonder indrukwekkend, vooral de rondleiding door ex-gevangenen.
Dat geloof ik graag, ik heb het nodige gelezen op hun internet site.
En ook op de Facebook pagina van het DDR museum staan wel eens artikelen hierover.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:27:21 #249
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_164217584
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:32 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Wij zijn dit weekend geweest, zonder sticker :@ al een aantal keer goed gegaan. Maar de auto staat dan ook op een parkeerterrein verstopt achter het hotel. Anders kun je onderweg langs een TUV kantoor. Daar kun je ze ook halen. (https://www.tuev-nord.de/de/privatkunden/tuev-stationen/).

't is wel een aardige rit :D! Ga je over de A2? Bij Hannover zijn ze vies druk bezig met de weg, daar mag je over een lang eind maar 60.

[..]

Je kunt ze op elk metrostation halen, er staat wel een automaat ergens op het station. Met niet kunnen pinnen valt reuze mee, tot nu toe goed gegaan hier.
Je kan de Berlin Welcome Card inderdaad halen bij de automaten van de BVG bij iedere U-Bahn station, maar ook bij de automaten bij de S-Bahn zijn ze te koop.
En ook bij de Tourist Info Centre bij bijvoorbeeld de vliegvelden en Haptbahnhof.
En volgens mij ook bij de verkooppunten van de BVG.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_164218346
Heeft iemand ergens een duidelijk overzicht van de kortingen die je met de Welcomecard krijgt? Mijn ervaring met dit soort kaarten is vaak dat het niet echt iets oplevert.. Maar die websites zijn zo onoverzichtelijk..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 4 augustus 2016 @ 11:03:43 #251
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_164219017
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:17 schreef Yesse het volgende:
Heeft iemand ergens een duidelijk overzicht van de kortingen die je met de Welcomecard krijgt? Mijn ervaring met dit soort kaarten is vaak dat het niet echt iets oplevert.. Maar die websites zijn zo onoverzichtelijk..
Op de volgende link staat informatie over de Welcomecard.
http://www.visitberlin.de/en/welcomecard
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 08:25:41 #252
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_164237862
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 11:03 schreef achterlijke_gladiool het volgende:

[..]

Op de volgende link staat informatie over de Welcomecard.
http://www.visitberlin.de/en/welcomecard
Thanks, deze is een stuk duidelijker. We gaan gewoon voor de kaartjes, wij halen het er niet uit :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:07:40 #253
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 15 augustus 2016 @ 19:02:22 #254
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164557974
Ik ben nu ook weer in Berlijn voor het eerst n vijf jaar.

Weer een hotel in Friedrichhain.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_164558005
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:02 schreef Gutmensch het volgende:
Ik ben nu ook weer in Berlijn voor het eerst n vijf jaar.

Weer een hotel in Friedrichhain.
Leuk verhaal Hans. Het is Friedrichshain trouwens.
  maandag 15 augustus 2016 @ 22:12:49 #256
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164566846
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Leuk verhaal Hans. Het is Friedrichshain trouwens.
Sorry voor de typos, was een beetje gaar na zes uur rijden.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:07:27 #257
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_164577604
Pak de voorstelling over de Bundestag mee! Leuk gedaan en een grappige ervaring. https://www.bundestag.de/grossbildprojektion
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165133511
Zo, 5 weken geleden nog een weekend Berlijn gedaan en zojuist besloten om aankomende maandag tot donderdag weer te gaan *O*

Vorige keer was het mooi weer en toen veel rond Cassiopeia rondgehangen. Prachtige biertuin :P Kent iemand nog een plaatje van een biertuin die te bezoeken waard is? O+
pi_165135308
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:16 schreef Studiotje het volgende:
Zo, 5 weken geleden nog een weekend Berlijn gedaan en zojuist besloten om aankomende maandag tot donderdag weer te gaan *O*

Vorige keer was het mooi weer en toen veel rond Cassiopeia rondgehangen. Prachtige biertuin :P Kent iemand nog een plaatje van een biertuin die te bezoeken waard is? O+
Prater Garten in Prenzlauer?
  donderdag 8 september 2016 @ 14:18:46 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165173795
Ich möchte gerne noch einen mal zum Berlin gehen O+
Ik vond mijn eerste keer in april superfijn. Ik had maar krap 2 dagen om te verkennen. Heb heel erg genoten van de Waschaustraße, Eastside gallery, Friedrichstraße, de Brandenburger tor, de S-bahn nemen, lekker eten en drinken.

volgende keer zou ik graag naar rare urbex plekken gaan, zoals Spree Park, het oude Olympische dorp, de Teufelsberg en in iets mindere mate de Tempelhof.

Mochten mensen nog geïnteresseerd zijn in de foto's die ik daar genomen heb, hier:
https://flic.kr/s/aHskxzSfS5
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165219875
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:16 schreef Studiotje het volgende:
Zo, 5 weken geleden nog een weekend Berlijn gedaan en zojuist besloten om aankomende maandag tot donderdag weer te gaan *O*

Vorige keer was het mooi weer en toen veel rond Cassiopeia rondgehangen. Prachtige biertuin :P Kent iemand nog een plaatje van een biertuin die te bezoeken waard is? O+
Am neuen See, Schleusenkrug, Brauhaus Rixdorf, Rüdersdorf, Else...of bij dit weer gewoon lekker een Späti opzoeken :)
pi_165224249
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 11:21 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Am neuen See, Schleusenkrug, Brauhaus Rixdorf, Rüdersdorf, Else...of bij dit weer gewoon lekker een Späti opzoeken :)
Thanks! :D

Wat is een Späti? :@
pi_165225323
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 15:12 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Thanks! :D

Wat is een Späti? :@
Duitse equivalent van een avondwinkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2016 16:28:06 ]
pi_165225331
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 16:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Nederlandse equivalent van een avondwinkel.
Ah thanks. :P Dit gaat goedkomen :Y
pi_165225594
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 16:21 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Ah thanks. :P Dit gaat goedkomen :Y
Biertje in het park is natuurlijk ook het fijnst. Wat lekkers kopen bij de Turkse supermarkt en dan naar Görlitzer Park via een spati.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 22:26:35 #266
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_165801278
27 t/m 29 december zit ik in Berlijn *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_165808264
Woon hier nou een 2/3 maanden :) bevalt super! die späti döner cultuur is echt ideaal
Live Chill
pi_165810250
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:47 schreef ChillTuup het volgende:
Woon hier nou een 2/3 maanden :) bevalt super! die späti döner cultuur is echt ideaal
Dus je eet 4 keer per week doner?
pi_165810270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Dus je eet 4 keer per week doner?
Ja zoiets wel eigenlijk, woon 1 minuut lopen van de Avci doener in Lichtenberg
Live Chill
pi_165810338
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:05 schreef ChillTuup het volgende:

[..]

Ja zoiets wel eigenlijk, woon 1 minuut lopen van de Avci doener in Lichtenberg
Ah, je woont in de weitlingstrasse? Lekker rustige buurt vind ik dat weg van al dat hipstertuig.
pi_165810366
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Ah, je woont in de weitlingstrasse? Lekker rustige buurt vind ik dat weg van al dat hipstertuig.
zijstraat ervan ja, is inderdaad een rustige buurt, wacht nu of ik ''hauptmieter'' worden kan of niet, zit daar prima en stuk goedkoper dan kreuzberg en dat soort wijken allemaal. Al verwacht ik dat Lichtenberg ook die richting op gaat, alles wordt er nu gerestaureerd en steeds meer jongeren die die kant op trekken. Daarbij supermarkt open op zondag!
Live Chill
pi_165896773
Vieren ze in Berlijn carnaval?
pi_165896915
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:27 schreef Max-Westerman het volgende:
Vieren ze in Berlijn carnaval?
Karnaval der Kulturen ergens in mei. Dat debiele feest van onder de rivieren volgens mij niet.
pi_165897051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Karnaval der Kulturen ergens in mei. Dat debiele feest van onder de rivieren volgens mij niet.
Oké mooi
Ik zit er over te denken om dit jaar naar Berlijn te gaan om carnaval te ontvluchten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2016 20:28:35 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:12:51 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_165898219
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat debiele feest van onder de rivieren volgens mij niet.
:{w
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_165898929
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 19:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

:{w
Wilde je carnaval in Berlijn vieren dit jaar?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:21:42 #277
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_165899531
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 19:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Wilde je carnaval in Berlijn vieren dit jaar?
nee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_165899617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nee
Wat is er dan precies?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:25:07 #279
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_165899636
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat is er dan precies?
hoe je ons prachtige volksfeest noemt :6
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_165899744
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 20:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hoe je ons prachtige volksfeest noemt :6
Je steekt twee tongen uit naar elkaar.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 01:01:07 #281
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165905201
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:18 schreef SEMTEX het volgende:
volgende keer zou ik graag naar rare urbex plekken gaan, zoals de Teufelsberg
Is leuk inderdaad :) Ben zelf de Drachenberg opgeweest vorig jaar, vanaf daar zie je dat rare zendstation op de Teufelsberg duidelijk liggen. Een wandeling van S-Bahnstation Heerstraße naar station Grünewald is aan te bevelen (ca 5 km), en dan onderweg de berg op. Je hebt er een leuk uitzicht naar de stad :)
doei
pi_165915566
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 01:01 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Is leuk inderdaad :) Ben zelf de Drachenberg opgeweest vorig jaar, vanaf daar zie je dat rare zendstation op de Teufelsberg duidelijk liggen. Een wandeling van S-Bahnstation Heerstraße naar station Grünewald is aan te bevelen (ca 5 km), en dan onderweg de berg op. Je hebt er een leuk uitzicht naar de stad :)
[ afbeelding ]
Tsss, is maar 4 km. Ik vind wandelen naar de Grunewaldturm vanaf S Grunewald trouwens wel mooier. Kun je daarna de dubbeldekker pakken over die col. Leuk rijden wel dan bovenin.
pi_165927675
Net op de radio, in Berlijn worden per dag 400.000 doners gegeten. _O-
pi_165927737
  donderdag 3 november 2016 @ 11:39:35 #285
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_166388100
Afgelopen weekeinde weer een retourtje Berlijn gedaan met eigen auto. Geparkeerd in de Soorstrasse en dan een verfrissende wandeling naar 't hotel in de Haubachstrasse. 5e keer Berlijn alweer sinds 2013 :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166388126
En heb je nog iets speciaals gedaan behalve die 2 obvious locaties bezoeken? ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2016 11:42:40 ]
  donderdag 3 november 2016 @ 11:50:35 #287
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_166388253
Wel wat meer locaties bezocht maar niet écht iets speciaals. Kilometer of 20 gelopen waarna mijn voeten in de fik leken te staan. Volgende keer (aankomende februari) wil ik daadwerkelijk eens nieuwe dingen ontdekken/doen daar. Deze topicreeks biedt genoeg tips wat dat betreft ... !
pi_166388419
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Wel wat meer locaties bezocht maar niet écht iets speciaals. Kilometer of 20 gelopen waarna mijn voeten in de fik leken te staan. Volgende keer (aankomende februari) wil ik daadwerkelijk eens nieuwe dingen ontdekken/doen daar. Deze topicreeks biedt genoeg tips wat dat betreft ... !
Ga je tijdens de Berlinale?
pi_166388738
Op naar Schiphol, op naar Berlijn en een wwedstrijd van Hertha BSC ^O^
Hooray for boobies!
pi_170328385
KICK :P

Deze zomer weekje Berlijn. Had een Airbnb geboekt maar de verhuurder had de reis (zonder reden) gecancelt. Net dus een andere Airbnb geboekt. We verblijven nu naast de Zionskirche.

Nog tips voor een groep mannen rond de 22?
Moeten zij weten
pi_170328643
(18-25 juli)
Moeten zij weten
pi_170340023
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:49 schreef H0D3NPYL het volgende:
KICK :P

Deze zomer weekje Berlijn. Had een Airbnb geboekt maar de verhuurder had de reis (zonder reden) gecancelt. Net dus een andere Airbnb geboekt. We verblijven nu naast de Zionskirche.

Nog tips voor een groep mannen rond de 22?
Zorg dat je verspreid een club probeert binnen te komen :P
pi_170340491
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Zorg dat je verspreid een club probeert binnen te komen :P
Of in het leer ~O>
pi_170340534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:26 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Of in het leer ~O>
En dan gespreid in de club :9
pi_170341289
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:27 schreef MCH het volgende:

[..]

En dan gespreid in de club :9
En dan in de club komen O-)
pi_170341472
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:26 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Of in het leer ~O>
Ik doe mijn teugje wel aan
Moeten zij weten
pi_170341524
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:53 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Ik doe mijn teugje wel aan
Brr, geef mij maar een teugje bier.
pi_170342164
Ik ga over twee weken naar Berlijn, drie jaar niet geweest :Y
pi_170375330
Volgende week weer :)
pi_170378220
Voor vakantie of werk?
Moeten zij weten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')