abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 september 2015 @ 11:14:07 #101
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156417466
Ik zie het iedere week, waarom zijn mensen nou zo chronisch bang voor de spitsstrook daar :')

pi_156418986

Maar ik mag zeker niet de link leggen tussen een bepaald automerk in combinatie met een bepaald rijgedrag...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 27 september 2015 @ 17:35:17 #103
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_156425724
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 12:45 schreef Ridocar het volgende:

Maar ik mag zeker niet de link leggen tussen een bepaald automerk in combinatie met een bepaald rijgedrag...
Nee, dat mag niet. Want ook andere automerken doen dat. Zo had ik eergisteren een Audi bestuurder die t zelfde deed.......

(serieus ja! :') )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 september 2015 @ 17:42:08 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156425868
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 11:14 schreef Erasmo het volgende:
Ik zie het iedere week, waarom zijn mensen nou zo chronisch bang voor de spitsstrook daar :')

Je hebt ook mensen die met 5 man in een rijtje over de vluchtstrook rijden :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156450277
Hmmm... volgens mij was ik bij een rotonde van mijn rijstrook af gedrukt :{


Aangezien ik op de middelste rijstrook de rotonde oprij, mag ik in principe ook uitkomen op de middelste, maar eenmaal op de rotonde kwam opeens een paarse VW Polo op "mijn rijstrook" opduiken die daarvoor op de rechter strook naast me reed :{

Op het moment zelf schrok ik even en dacht dat ikzelf niet had opgelet en per ongeluk zijn rijstrook was opgereden, maar als ik het filmpje nu zo terugkijk, is het meneer in de Polo die mij eraf drukt :{ Als je de stippellijntjes volgt, hoort hij op de strook rechts uit te komen...

Ik keek nog even naar hem, maar hij keek strak naar voren, had volgens mij niks in de gaten :{
pi_156489548
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 15:59 schreef Fien1989 het volgende:
maar hij keek strak naar voren
Standaard reactie, standje negeer en hopen op het beste. Ik geloof dat meneer het zelf wel heeft gezien.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156489613
quote:
7s.gif Op zondag 27 september 2015 17:35 schreef Descendent het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. Want ook andere automerken doen dat. Zo had ik eergisteren een Audi bestuurder die t zelfde deed.......

(serieus ja! :') )
Nou, okee. Audi's ook. Maar bij BMW's is het gewoon opvallend. Ik probeer altijd objectief te blijven, maar ondanks mijn neutrale kijk merk ik dat een BMW toch iets in die auto zit dat een gewone bestuurder een aso-roesje meegeeft...

Nu zal ik vast wel allemaal BMW-rijders over me heen krijgen die allemaal nog nooit zoiets hebben gedaan en altijd netjes rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156494572
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 01:10 schreef Ridocar het volgende:

Nu zal ik vast wel allemaal BMW-rijders over me heen krijgen die allemaal nog nooit zoiets hebben gedaan en altijd netjes rijden.
Je hebt geluk dat ik ben overgestapt op Mercedes! :P

Het type Mercedes waar doorgaans alleen bejaarden in rijden
Je raekt an de dinge geweun.
pi_156583185

Soms maak ik zelf ook fouten. Zo ook gisteren :{

Na een halfuur file-rijden leek het even weer te vlotten... de voorganger trok weer vrij vlot op, ik volgde. Maar nog toen ik aan het versnellen was, remde het alweer af en stond het rap stil. Ik had daar vrij laat/verkeerd op gereageerd :{ Ik zag de remlichten v/d voorganger aangaan en liet nog rustig gas los en begon langzaam te remmen. Ik merkte helemaal niet direct op dat het niet "langzaam snelheid minderen", maar "vrij snel tot stilstand komen" was :{ Gevolg is dat ik pas heel hard begon te remmen toen de voorganger stilstond en erg rap dichterbij kwam :{ De ABS greep in door het harde remmen.

Het scheelde waarschijnlijk niet heel veel, of ik had 'm geraakt :{ Ik schrok i.i.g. wel :{ Mijn achterligger schrok ook, zag ik in de spiegels. Die moest ook opeens heel hard remmen.

Ik was destijds geen aandacht aan het geven aan schermpjes o.i.d. en was ook gewoon nuchter. Mogelijk was de combinatie einde v/d dag + halfuur aanschuiven in felle zon + gedachte "yes, eindelijk rijdt het weer!" niet goed voor het reactievermogen :{
pi_156583942
Zo op video is het ook niet duidelijk hoe hard de voorganger afremt. Had dus anderen evengoed kunnen gebeuren schat ik zo in.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:02:19 #111
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_156742855
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 01:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nou, okee. Audi's ook. Maar bij BMW's is het gewoon opvallend. Ik probeer altijd objectief te blijven, maar ondanks mijn neutrale kijk merk ik dat een BMW toch iets in die auto zit dat een gewone bestuurder een aso-roesje meegeeft...

Nu zal ik vast wel allemaal BMW-rijders over me heen krijgen die allemaal nog nooit zoiets hebben gedaan en altijd netjes rijden.
Haha; ik bedoelde juist dat BMW en Audi rijders vaak een beetje hetzelfde zijn. (iets te kleine ..... zeg maar) :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_156742956
Die G1WH, waar kan ik die het best bestellen volgens jullie ervaring?
pi_156747435
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Die G1WH, waar kan ik die het best bestellen volgens jullie ervaring?
Bij een winkel die hem op voorraad heeft. Dan is de levertijd lekker kort. ;)
pi_156747492
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:06 schreef deezler het volgende:

[..]

Bij een winkel die hem op voorraad heeft. Dan is de levertijd lekker kort. ;)
;(
pi_156747515
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 23:37 schreef Fien1989 het volgende:

Soms maak ik zelf ook fouten. Zo ook gisteren :{

hou dan ook de rechterbaan aan :+
pi_156751475
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:10 schreef Maegrim het volgende:

[..]

hou dan ook de rechterbaan aan :+
Maar meestal is op dat punt de linker iets sneller :D Bovendien reed ik daar nog niet zo lang. De strook waar ik op reed, was eerder namelijk nog de meest rechter rijstrook. Die rechterstrook in het filmpje is erbij gekomen vanaf de oprit Gouda :D
pi_156751927

Bij het invoegen op de N34 vanaf een benzinestation liet een mevrouw me niet invoegen, ze reed de opening dicht :{

Ik kwam de invoegstrook op en de ruimte tussen die BMW en VW was ruim voldoende. Maar mevrouw in de BMW ging vlug inlopen op de voorganger op het moment dat ik ging versnellen en reed zo de opening dicht :{ Om dan bij de volgende afrit eraf te gaan :{

Goed, invoegend verkeer heeft geen voorrang volgens de regels, dus eigenlijk had ik een inschattingsfout gemaakt :@ Maar ja... om dan toch de opening dicht te rijden als je ziet dat een auto al bijna bij het einde v/d invoegstrook is... :{

Ik had destijds de keuze gemaakt om voor de BMW in te voegen, omdat hij destijds nog best ver weg was, de opening was voldoende voor mij om op snelheid te komen. Pas toen ik ging versnellen bleek de BMW de opening dicht te gaan rijden :{
  zondag 11 oktober 2015 @ 03:09:40 #118
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_156751941
Mja, ik had je er tussen gelaten. Dit is van dat typische "ik kan een auto winnen dus ben ik sneller thuis"-gedrag waar je weinig mee opschiet.

Dit is tegenover de homoparkeerplaats bij Emmen of niet?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_156752112
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:09 schreef Catch22- het volgende:
Mja, ik had je er tussen gelaten. Dit is van dat typische "ik kan een auto winnen dus ben ik sneller thuis"-gedrag waar je weinig mee opschiet.

Dit is tegenover de homoparkeerplaats bij Emmen of niet?
Ik weet niet of dat tegenover de homo-parkeerplaats is, ik ben daar niet bekend en rij er niet meer dan enkele keren per jaar :@

Ik wist enkel dat het een van de weinige plekken was waar ik eindelijk naar de wc kon (en chips kon halen) :D
pi_156753147
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:27 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat tegenover de homo-parkeerplaats is, ik ben daar niet bekend en rij er niet meer dan enkele keren per jaar :@

Ik wist enkel dat het een van de weinige plekken was waar ik eindelijk naar de wc kon (en chips kon halen) :D
Soms zijn een paar extra pk's wel handig he!
pi_156753274
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:06 schreef Fien1989 het volgende:

Bij het invoegen op de N34 vanaf een benzinestation liet een mevrouw me niet invoegen, ze reed de opening dicht :{

Ik kwam de invoegstrook op en de ruimte tussen die BMW en VW was ruim voldoende. Maar mevrouw in de BMW ging vlug inlopen op de voorganger op het moment dat ik ging versnellen en reed zo de opening dicht :{ Om dan bij de volgende afrit eraf te gaan :{

Goed, invoegend verkeer heeft geen voorrang volgens de regels, dus eigenlijk had ik een inschattingsfout gemaakt :@ Maar ja... om dan toch de opening dicht te rijden als je ziet dat een auto al bijna bij het einde v/d invoegstrook is... :{

Ik had destijds de keuze gemaakt om voor de BMW in te voegen, omdat hij destijds nog best ver weg was, de opening was voldoende voor mij om op snelheid te komen. Pas toen ik ging versnellen bleek de BMW de opening dicht te gaan rijden :{
Voor mij staat gaatjes-dichtrijden echt torenhoog op nummer 1 als het omverkeersergenissen gaat. Met een bestelbus is hetnog irritanter want schijnbaar wil het merendeel van verkeershufterig Nederland niet achter een bestelbus komen te zitten. Bloed irritant en zeker ook gevaarlijk !

Vorige week een dagje aar Belgie geweest en bij Gent moest ik weer de grote weg op. Ik had een zware lading bij me en wilde invoegen. Het was een weg van 3 rijstroken, nog redelijk rustig. Ik moet versnellen naar 70/80 om vloeiend in te kunnen voegen, komt er een Bimmer hard aanzetten, waar hij makkelijk de ruimte had om opzij te gaan, bleef hij rechts rijden en reed het gat dicht, toen hij al naast me zat, toen pas wilde hij gaan remmen (deed ik ook al, dus geef weer gas) en kon ik er op laatste moment voorlangs anders had ik auto echt stil moeten zetten. En het was nog een NLer ook.. Belgen kunnen niet rijden, maar Nederlanders ontwikkelen zich in rap tempo tot meest asociale en hufterigste verkeersdeelnemers van west europa. :r
pi_156753659
Ik heb het met de vrachtauto niet vaak, de meesten willen wel ruimte maken, maar soms heb je van die knurften die expres voor me willen blijven. Ik vind het best, dan voeg ik wel later in.
In een file is het helemaal grappig. Zodra ik richting aangeef gaan de meesten opeens naast me rijden. Een enkeling wil wel even stoppen om mij een rijstrook te laten wisselen. Dan voel ik de haat van alle andere automobilisten (je laat dat toch niet voor je invoegen? Een vrachtauto, notabene! Hoe durf je?)

Jammer dat ik geen dashcam naar achteren of opzij heb, dat had ik wel leuke taferelen vast kunnen leggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 11-10-2015 10:36:35 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156761695
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:06 schreef deezler het volgende:

[..]

Bij een winkel die hem op voorraad heeft. Dan is de levertijd lekker kort. ;)
Dus niemand heeft ervaringen met bestellen?
pi_156761755
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:06 schreef Fien1989 het volgende:

Bij het invoegen op de N34 vanaf een benzinestation liet een mevrouw me niet invoegen, ze reed de opening dicht :{

Ik kwam de invoegstrook op en de ruimte tussen die BMW en VW was ruim voldoende. Maar mevrouw in de BMW ging vlug inlopen op de voorganger op het moment dat ik ging versnellen en reed zo de opening dicht :{ Om dan bij de volgende afrit eraf te gaan :{

Goed, invoegend verkeer heeft geen voorrang volgens de regels, dus eigenlijk had ik een inschattingsfout gemaakt :@ Maar ja... om dan toch de opening dicht te rijden als je ziet dat een auto al bijna bij het einde v/d invoegstrook is... :{

Ik had destijds de keuze gemaakt om voor de BMW in te voegen, omdat hij destijds nog best ver weg was, de opening was voldoende voor mij om op snelheid te komen. Pas toen ik ging versnellen bleek de BMW de opening dicht te gaan rijden :{
Mensen die gaatjes dichtrijden :')
Sneu kut volk. Ik rijd in een oude auto dus heb er geen moeite mee dat soort mensen af te snijden...
Afremmen doen ze dan vanzelf wel
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_156763236
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 09:31 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Soms zijn een paar extra pk's wel handig he!
Die waren er niet meer ;( Vanaf 80km/u gaf ik volgas en ging de automaat al terug naar de 2e, laagst mogelijk tot aan 120km/u. Harder optrekken kan hij niet :P

quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 09:47 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Voor mij staat gaatjes-dichtrijden echt torenhoog op nummer 1 als het omverkeersergenissen gaat. Met een bestelbus is hetnog irritanter want schijnbaar wil het merendeel van verkeershufterig Nederland niet achter een bestelbus komen te zitten. Bloed irritant en zeker ook gevaarlijk !

Vorige week een dagje aar Belgie geweest en bij Gent moest ik weer de grote weg op. Ik had een zware lading bij me en wilde invoegen. Het was een weg van 3 rijstroken, nog redelijk rustig. Ik moet versnellen naar 70/80 om vloeiend in te kunnen voegen, komt er een Bimmer hard aanzetten, waar hij makkelijk de ruimte had om opzij te gaan, bleef hij rechts rijden en reed het gat dicht, toen hij al naast me zat, toen pas wilde hij gaan remmen (deed ik ook al, dus geef weer gas) en kon ik er op laatste moment voorlangs anders had ik auto echt stil moeten zetten. En het was nog een NLer ook.. Belgen kunnen niet rijden, maar Nederlanders ontwikkelen zich in rap tempo tot meest asociale en hufterigste verkeersdeelnemers van west europa. :r
Ik kom het op zich niet zo heel vaak tegen, hooguit enkele keren per jaar. Dit was er een van :{

Het is op de e.o.a. manier wel vaak de duurdere/snellere type auto's die openingen dichtrijden, lijkt het wel :{

quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 10:31 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb het met de vrachtauto niet vaak, de meesten willen wel ruimte maken, maar soms heb je van die knurften die expres voor me willen blijven. Ik vind het best, dan voeg ik wel later in.
In een file is het helemaal grappig. Zodra ik richting aangeef gaan de meesten opeens naast me rijden. Een enkeling wil wel even stoppen om mij een rijstrook te laten wisselen. Dan voel ik de haat van alle andere automobilisten (je laat dat toch niet voor je invoegen? Een vrachtauto, notabene! Hoe durf je?)

Jammer dat ik geen dashcam naar achteren of opzij heb, dat had ik wel leuke taferelen vast kunnen leggen.
Vrachtwagens onderling laten elkaar ook niet altijd invoegen :P

Alhoewel, die bakwagen had ook best wel gas los kunnen laten en zo achter de andere in te voeren :)

Filmpje kwam van mijn oude dashcam.

quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 16:46 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mensen die gaatjes dichtrijden :')
Sneu kut volk. Ik rijd in een oude auto dus heb er geen moeite mee dat soort mensen af te snijden...
Afremmen doen ze dan vanzelf wel
Maar de kans op schade is daardoor wel groter... :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')