abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:44:58 #51
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_154854195
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee. Gaat niet door.
Huh? Wel toch?
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:48:21 #52
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154854288
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:44 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Huh? Wel toch?
Ja, dat is dus het vreemde, via het informele circuit hoor ik overal dat ze niet mogen vliegen, maar vanuit de officiële kanalen is het één groot vraagteken.
So we just called him Fred
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:50:04 #53
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_154854329
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan?
[ afbeelding ]
Vind die nieuwe Transavia livery toch wel cool :Y mooi kleurtje groen :D
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:20:48 #54
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_154855494
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]

En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Bijzonder :D

Via een reisbureau wel een keer gratis een upgrade gekregen van economy naar comfort op een vlucht naar de Dominicaanse Republiek. Toch fijn.
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:25:57 #55
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154855715
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]

En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Niks bijzonders lijkt me. Doet KLM ook met hun economy comfort stoelen. Die gaan een een week tot een paar dagen voor vertrek, indien niet uitverkocht of weiniglatinum card houders op die vlucht, gewoon in de ramsh. En dan heb je zo'n stoel voor iets van 7,50 op een Europese vlucht en voor 25 ipv 150 / 112,50 / 75 euro op een intercontinentale vlucht.

Om nog maar te zwijgen over de stoelen achter EC. Daar moet tegenwoordig voor een raam- of gangpadstoel ook extra voor betaald worden. Truuk is dan om een middenstoel te reserveren op een nog lege rij. Bijna gegarandeerd dat je dan gratis een raam- of gangpadstoel krijgt, want niemand die extra betaalt voor een stoel waar de middelste al van bezet is.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 3 augustus 2015 @ 00:04:30 #56
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154856936
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee. Gaat niet door.
Volgens de webcare van Arke wordt er nog gewoon gevlogen volgens plan.
Er is nog officiële beslissing genomen en tot die tijd gaat Arke er vanuit dat er vanaf Eindhoven wordt gevlogen.
So we just called him Fred
pi_154871471
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_154873670
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline :)
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettig :D
pi_154873947
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:51 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettig :D
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154874086
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.

Behalve in China, dan kun je er regelmatig als piloot ook helemaal niks van bakken. De 'euhh say again?"'s vliegen je om de oren als je daar mee zou luisteren ;)
pi_154874254
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:04 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.

Behalve in China, dan kun je er regelmatig als piloot ook helemaal niks van bakken. De 'euhh say again?"'s vliegen je om de oren als je daar mee zou luisteren ;)
Goed punt!

Vette baan heb jij man, ben echt jaloers! Mijn oom is ook piloot voor Brussels Airlines, maar die vliegt enkel op de kleintjes.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154874610
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:09 schreef Blistering het volgende:

[..]

Goed punt!

Vette baan heb jij man, ben echt jaloers! Mijn oom is ook piloot voor Brussels Airlines, maar die vliegt enkel op de kleintjes.
Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo. :Y
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 19:24:09 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154874783
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:19 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo. :Y
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154875555
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
Jep!
pi_154881325
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
Ook de hoofdreden waarom klm captains uiteindelijk toch maar ICA gaan vliegen ipv Europa.
.
pi_154881582
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline :)


En daarmee heeft Schiphol vandaag de gehele wide-body vloot (qua types) van China Southern gehad.
Naast deze uitgeweken 787 de A330 van/naar Guangzhou, de 777 Freighter van Shanghai naar Chongqing en de A380 uit Beijing.



De Chinese ATC zat niet alleen deze 787 dwars; de China Cargo 77L uit Shanghai week uit naar Kopenhagen wegens brandstoftekort voordat het door kon vliegen naar Amsterdam.
En ook vlucht 62 van Finnair (A340 vanuit Hong Kong naar Helsinki) moest een brandstofstop maken in Tolmachevo.
En dan heb je het alleen nog maar over de uitwijkers; vele vluchten hebben daar boven China zo'n rare route moeten vliegen.

De 787 werd op G73 voor een half uurtje bijgetankt en vertrok rond 18:35 uur naar Heathrow. Over een uur zou het weer moeten vertrekken naar Guangzhou.

Over China Southern gesproken; de A380 staat in de boeken met aankomst om 05:40 uur op Schiphol en vertrek om 14:50 uur maar wat een drama vluchten zijn dat zeg.
Die A380 komt zeer regelmatig met flinke vertraging binnen; zo kwam deze vandaag pas om 18:26 uur binnen. En het vertrok om 21:38 uur.
Dus wil je graag met die A380 vliegen; zorg wel dat je geen vluchten daarvoor of daarna hebt. _O-



En al laatste; wil je nog zo vliegen in een KLM 777 - en dan heb ik het over de 3-3-3 opstelling - kijk dan of je met PH-BQI, -BQK, -BQO of -BQP vliegt want per vandaag zijn dat de enige KLM 777's die nog deze opstelling hebben (en dus ook de oude business class). De rest is nu allemaal 3-4-3.

  maandag 3 augustus 2015 @ 23:09:50 #67
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_154882097
Zijn die vertragingen met China Southern eigenlijk 'normaal'. Bedoel nu met de A380 let iedereen er wat meer op want een A380 is een stuk boeiender dan een A330. Maar ik heb geen idee of die ook zo vaak vertraging had.
pi_154882112
quote:
6s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Zoals NewHorizon al zei, standaardterminologie. Als je het onderwerp interessant vindt, er is genoeg over te lezen: http://www.amazon.co.uk/S(...)ations/dp/1560277602 . De airliners krijgen nog wel wat meer om de oren, want volgens mij gaat het boek niet verder dan VFR. En natuurlijk nog wat subtiele verschillen van land tot land.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 23:23:11 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154882672
Vriendin van me is maandag de 20e FCO-AMS en vandaag terug gevlogen met Vueling :') Aankomst in Amsterdam was toen twee uur vertraagd. Vandaag vloog ze terug. Of beter gezegd, ze vliegt morgen terug.

22:00u vertrek aankomst om 0:50 is nu vertraagd vertrek 0:15 en aankomst 3:15. Arm kind. Herkenbaar voor Vueling of is dit gewoon toeval? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154883296
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:09 schreef Tinos85 het volgende:
Zijn die vertragingen met China Southern eigenlijk 'normaal'. Bedoel nu met de A380 let iedereen er wat meer op want een A380 is een stuk boeiender dan een A330. Maar ik heb geen idee of die ook zo vaak vertraging had.
Het valt inderdaad wel op natuurlijk. Maar dergelijke vertragingen is wel heel erg.

Is sowieso een buitenbeentje; de maatschappij heeft maar 5 toestellen en die vliegen maar naar enkele bestemmingen; Amsterdam (ruilt met Sydney) en Los Angeles. Daar tussendoor pendelt het wat tussen Beijing, Chengdu en Guangzhou.
De bezettingsgraad van de 5 toestellen is bijzonder laag; zo'n 12 uur in het hoogseizoen en zo'n 8 uur in de rest van het jaar. En dat is veel te weinig.
En die korte hops zorgen ook voor meer (duur) onderhoud.

De A380 is eigenlijk een rare keuze geweest van China Southern, zelfde blijkt bij Malaysia Airlines en ook Air France lijkt het niet helemaal top te zijn.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 02:25:15 #71
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_154886365
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:23 schreef derLudolf het volgende:
Vriendin van me is maandag de 20e FCO-AMS en vandaag terug gevlogen met Vueling :') Aankomst in Amsterdam was toen twee uur vertraagd. Vandaag vloog ze terug. Of beter gezegd, ze vliegt morgen terug.

22:00u vertrek aankomst om 0:50 is nu vertraagd vertrek 0:15 en aankomst 3:15. Arm kind. Herkenbaar voor Vueling of is dit gewoon toeval? ;)
Geen problemen mee gehad, maar ook maar 1 keer mee gevlogen en vond het wel prima eigenlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_154907055
quote:
En al laatste; wil je nog zo vliegen in een KLM 777 - en dan heb ik het over de 3-3-3 opstelling - kijk dan of je met PH-BQI, -BQK, -BQO of -BQP vliegt want per vandaag zijn dat de enige KLM 777's die nog deze opstelling hebben (en dus ook de oude business class). De rest is nu allemaal 3-4-3.
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update.

[ Bericht 6% gewijzigd door inkjet op 04-08-2015 22:08:13 ]
--
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:47:57 #73
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154907980
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:26 schreef inkjet het volgende:

[..]

En BQD toch?
En de geweldige achterhaalde kwaliteit van het video scherm krijg je er gratis bij.

Ik moet zeggen dat de nieuwe stoelen in die upgraded 777-200 niet eens tegenvielen. Dacht dat het dezelfde waren als in een vernieuwde 747, maar niet zeker hiervan. In ieder geval zijn ze een stuk comfortabeler dan in de eerste 777-300 toestellen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_154910010
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:26 schreef inkjet het volgende:
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update.


[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-08-2015 10:40:32 ]
pi_154918431
Het luchtruim in China is een bende. Het grootste gedeelte is gesloten voor commerciële luchtvaart ivm militair gebruik. Gangbaar is een vertraging van 1 tot 2 uur, die wachtend word doorgebracht in het vliegtuig.

quote:
The aviation authority has vowed to improve flight punctuality, but only an estimated 20 per cent of mainland airspace is open for civilian use. The rest is tightly controlled by the air force, which has been conducting frequent drills as China flexes its military muscle amid tension with other nations over territorial disputes.

"There will only be more and bigger drills. That will become the norm," said retired People's Liberation Army general Xu Guangyu .
http://www.scmp.com/news/(...)-delays-it-doles-out
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')