Ja, dat is dus het vreemde, via het informele circuit hoor ik overal dat ze niet mogen vliegen, maar vanuit de officiële kanalen is het één groot vraagteken.quote:
Vind die nieuwe Transavia livery toch wel cool mooi kleurtje groenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan?
[ afbeelding ]
Bijzonderquote:Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]
En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Niks bijzonders lijkt me. Doet KLM ook met hun economy comfort stoelen. Die gaan een een week tot een paar dagen voor vertrek, indien niet uitverkocht of weiniglatinum card houders op die vlucht, gewoon in de ramsh. En dan heb je zo'n stoel voor iets van 7,50 op een Europese vlucht en voor 25 ipv 150 / 112,50 / 75 euro op een intercontinentale vlucht.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]
En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Volgens de webcare van Arke wordt er nog gewoon gevlogen volgens plan.quote:
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettigquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettig
Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Goed punt!quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.
Behalve in China, dan kun je er regelmatig als piloot ook helemaal niks van bakken. De 'euhh say again?"'s vliegen je om de oren als je daar mee zou luisteren
Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:09 schreef Blistering het volgende:
[..]
Goed punt!
Vette baan heb jij man, ben echt jaloers! Mijn oom is ook piloot voor Brussels Airlines, maar die vliegt enkel op de kleintjes.
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo.
Jep!quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
Ook de hoofdreden waarom klm captains uiteindelijk toch maar ICA gaan vliegen ipv Europa.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline
Zoals NewHorizon al zei, standaardterminologie. Als je het onderwerp interessant vindt, er is genoeg over te lezen: http://www.amazon.co.uk/S(...)ations/dp/1560277602 . De airliners krijgen nog wel wat meer om de oren, want volgens mij gaat het boek niet verder dan VFR. En natuurlijk nog wat subtiele verschillen van land tot land.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Het valt inderdaad wel op natuurlijk. Maar dergelijke vertragingen is wel heel erg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:09 schreef Tinos85 het volgende:
Zijn die vertragingen met China Southern eigenlijk 'normaal'. Bedoel nu met de A380 let iedereen er wat meer op want een A380 is een stuk boeiender dan een A330. Maar ik heb geen idee of die ook zo vaak vertraging had.
Geen problemen mee gehad, maar ook maar 1 keer mee gevlogen en vond het wel prima eigenlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:23 schreef derLudolf het volgende:
Vriendin van me is maandag de 20e FCO-AMS en vandaag terug gevlogen met Vueling Aankomst in Amsterdam was toen twee uur vertraagd. Vandaag vloog ze terug. Of beter gezegd, ze vliegt morgen terug.
22:00u vertrek aankomst om 0:50 is nu vertraagd vertrek 0:15 en aankomst 3:15. Arm kind. Herkenbaar voor Vueling of is dit gewoon toeval?
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update.quote:En al laatste; wil je nog zo vliegen in een KLM 777 - en dan heb ik het over de 3-3-3 opstelling - kijk dan of je met PH-BQI, -BQK, -BQO of -BQP vliegt want per vandaag zijn dat de enige KLM 777's die nog deze opstelling hebben (en dus ook de oude business class). De rest is nu allemaal 3-4-3.
En de geweldige achterhaalde kwaliteit van het video scherm krijg je er gratis bij.quote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:26 schreef inkjet het volgende:
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update.
http://www.scmp.com/news/(...)-delays-it-doles-outquote:The aviation authority has vowed to improve flight punctuality, but only an estimated 20 per cent of mainland airspace is open for civilian use. The rest is tightly controlled by the air force, which has been conducting frequent drills as China flexes its military muscle amid tension with other nations over territorial disputes.
"There will only be more and bigger drills. That will become the norm," said retired People's Liberation Army general Xu Guangyu .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |