abonnement Unibet Coolblue
pi_154695876
Ik had een mooi verhaaltje opgeschreven en toen drukte ik op een verkeerde knop. Nu heb ik niet meer de kracht om dat verhaaltje te herhalen. Wat ik nu nederpen komt op hetzelfde neer, maar heeft een minder rooskleurige introductie dan voorheen.

Stel we nemen die man van vijftig die dus 'hoe ouder hij wordt' (ik weet niet eens of het er echt zo stond, maar ik parafraseer) 'hoe meer vrouwen hij vanachteren in de kut wil muilen'. Sindskort houd ik me bezig met wis- en natuurkunde. Daar ben ik bijzonder slecht in; simpelweg omdat ik er het geduld niet voor heb en toch nog teveel drink, maar goed. Dat mag er niet toe doen. Zie de volgende formule...

1y = mx+b

... dan hoop ik dat jullie in zien dat y het aantal wijven dat die man wil neuken uitdrukt, b de constante is (het vertrekpunt, zogezegd) en m toename (slope?!- helling?!) in wijven die hij wil neuken, allemaal over x,- gemakshalve, per jaar.
Nu ben ik een gezonde vent zonder latente pedofiele en zeg ik: elk jaar wil ik tien wijven neuken van mijn eigen leeftijd. Met dat ik ouder wordt, worden dat niet meer vrouwen. In mijn geval is dan het aantal wijven dat ik wil neuken...

1y = 0x+10

... wat neerkomt op een STREEP. Voor elke leeftijd wil ik tien wijven per jaar neuken. Bij die ene vent, die naarmate hij ouder word meer wijven wil neuken, komt het erop neer, dat hij per jaar dat hij ouder wordt, evenzoveel extra wijven wil neuken. Op zijn achtiende wilde hij tien achtienjarige neuken, op zijn negentiende tien wijven, plus die tien achtienjarige erbij, want zie: de wijven die hij het jaar erop nog niet geneukt had komen erbij, en de wijven die hij het jaar ervoor geneukt had, daar wil hij vast nog wel een keertje overheen. In zijn geval is het dus:

1y = 10x+10

Stel dat die man vijftig is, dan wil die man een hele hoop wijven neuken. Hoeveel? Wie dat niet kan beantwoorden, daar praat ik niet mee mee. TWEEDEKLAS HAVO, GODVERDOMME.
Voor het volgende topic gaan we een fatsoenlijk model opstellen, want zie, op mijn achttiende wilde ik ook met meisjes van zeventien, achtien, negentien... drieëntwintig naar bed. Dan ziet het er opeens heel anders uit! Nu neemt het libido van die vent ook af en zal hij vast ook een keertje van bil zijn gegaan met ene waarvan hij denkt: 'Dat was eens, maar nooit meer', en zie, dan ziet het er opeens heel anders uit.

Voor wie zich écht nog verveelt:
'Hoeveel wijven wil deze man tussen zijn twee- en zesendertigste neuken?'
'We zijn vertrokken vanaf 18. Door hoeveel wijven wilde hij op zijn veertiende geneukt worden?'

...en dan ook, volkomen los ervan:

'Hoe hard moet een zebra rennen eer dat je denkt dat'ie grijs is?
'Hoe dicht moet je bij een basketbal zijn eer je denkt dat'ie plat is?'
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154695916
Ik probeer te doen wat iedereen probeert te doen. Mijn gebrek aan kennis tot kunde te verheffen. Weldra komt er een jongeman voorbij die het probleempje in tien seconden oplost en een beter model voorstelt. Dat kan ik dan nog ook wel, maar goed. Die jongeman redt zich wel. Zo ook ik. Wat een bende klootviolen zijn we toch bij elkaar. Een opeenstapeling van gemiste kansen en gemiste boten. Een opeenstapeling van zelfmedelijden en miskend talent. Het is dus toch maar goed zoals het is. Ik ben te oud om flauwe grapjes te maken. Dat stokje draag ik over aan Mp,- hoewel hij daar lang niet zo goed in is.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  dinsdag 28 juli 2015 @ 06:50:33 #3
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_154696078
Uhm. Juist. Aan een postzegel gelikt?
pi_154696094
Toch blij dat ik genoemd word. Gezien, niet onopgemerkt etcetera. Dat geeft heel wat rust

Om het over een andere boeg te gooien, Pete lijkt steeds meer naar de rationaliteit te neigen met zijn natuurkunde en zijn formules, wat een zinloze en vooral ijdele bezigheid, de rationaliteit laat zich immers niet rationeel onderbouwen. Rationaliteit, de verlichting, het is net zo dogmatisch gestuurd als de leer van de Heer, besef dat eindelijk eens.

Goed, men kiest een (carrière)pad om zich de illusie van een doel voor te houden, je moet iemand zijn illusies niet ontnemen.

We leven in een wereld waarin we opkijken naar mensen die bij Shell werken, een van de foutste bedrijven die er zijn, dan heb je het goed gedaan. Na deze opmerking volgt direct het amorele geschamper van de toehoorder, want amoreel is wat hij is - dat maakt hem trouwens ook niets uit - wiens ziel al lang door zichzelf is opgevreten. Wee kleine toehoorder, volgzaam onderdeel van een verziekt systeem, dat je het onheil over je kinderen uitroept - het enige argument waar ze wel vatbaar voor zijn, dat ze hun kinderen achterlaten in deze heerlijke wereld. Wees onverschillig verschuil je achter de muren van je geld en je werk, je kinderen zullen ze te grazen nemen
pi_154696127
Wat een onzin. Alsof "we" werkelijk opkijken tegen mensen die bij Shell werken. Ze zijn de nieuwe bankiers, een eigentijdse zondebok op wie we onze woede kunnen richten teneinde ons schuldgevoel te sussen. Niet wij zijn verantwoordelijk, het zijn altijd de anderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_154696182
Ten eerste: Shell is een illustratie van een groter geheel waarbij niemand zijn vraagtekens zet bij de amoraliteit om ervan deel uit te maken. Elke multinational in Afrika en Azië zou aan het kruis genageld moeten worden. Is dat te extreem? Zeg jij het maar.

Ten tweede: het is opkijken naar. En opzien tegen
pi_154696187
Een misstand aankaarten om je eigen geweten te sussen, ik weet het niet, is dat een eigenlijk argument? Neemt dat de misstand weg? Het lijkt me dat je de zaken daardoor ridiculiseert
pi_154696262
Het is wel bijzonder - ik beticht anderen, die zich alleen om hun hypotheek bekommeren en hun leven in dienst stellen van een of ander bedrijf met als enige doel het maken van winst, van wegkijken - krijg ik dat vervolgens zelf in m'n voeten geschoven.

Doet me denken aan de reflex van minderbegaafde boze burgers die de zwarte medemens juist racisten vinden.

Hoe kan het nu als hoogste vorm van succes gelden om in een internationeel bedrijf, zorgverzekeraar, of andere ordoliberale instelling een functie te bekleden? Leg me dat nou eens uit lieve mensen.
pi_154696595
Maar wie zien dat dan precies als 'hoogste vorm van succes', lieve MP?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154698469
Ik kan waarschijnlijk geen machine maken die na kan denken, maar eentje die mijn kleren kan wassen, dat lukt nog wel.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:45:42 #11
376079 Sieyes
J'ai vécu
pi_154714327
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Koekepan is overigens vandaag jarig. Laten we allemaal zwijgen over iets waar we niet over kunnen spreken.
Koekepan is dan inmiddels Jezus en Alexander de Grote voorbijgestreefd.

...
In the future everybody will be a meme for fifteen minutes.
pi_154716245
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:45 schreef Sieyes het volgende:

[..]

Koekepan is dan inmiddels Jezus en Alexander de Grote voorbijgestreefd.

...
Dat was hij al toen hij van de basisschool kwam.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154755027
330.
50.
30.

Dat kan niet.
Infinitesimaal dichtbij.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154755037
Luie donders.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154755861
Ik zit op dag twee van de thirty day challenge, die eruit bestaat dertig dagen niet te masturberen. Voor het moment gaat dat nog wel. Eens even kijken hoe het er morgenochtend allemaal bijstaat. :).
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154757654
Tja. Laat ik er dan maar wat citaten van Cioran ingooien.

`Wat doet u van `s morgens vroeg tot `s avonds laat?`
`Ik onderga mijzelf.`

Als ik iemand zie vechten voor een of ander ideaal, wil ik graag weten wat de reden is voor dit totaal gebrek aan rijpheid.

Het loont de moeite niet zichzelf te doden, want men doodt zichzelf altijd te laat.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 00:50:55 #17
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_154781751
Sommetjes van de tweede klas Havo zijn ook al niet meer aan mij besteed, zie ik. En tot overmaat van ramp betekent dat dus dat ik me niet langer tot JAM kan wenden voor n goed gesprek. Dan ben je dus echt in de aap gelogeerd. ( Om maar eens zo'n evenzo onbegrijpelijke uitdrukking te gebruiken. )
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_154782483
Nou ja, die dertig dagen heb ik niet volgehouden. Het duurde slechts 48 uur eer ik koortsachtige dromen kreeg waar ik uit ontwaakte met een lul alsof ik weer 14 was. 'Wie houd ik toch voor de gek? Wat probeer ik te bewijzen?'- en zo nog veel meer rationalisaties die drie minuten later vervangen werden door andere rationalisaties als 'Ach, het is de eerste keer dat je het probeerde. Elke dag minder is toch weer winst.' Lekker zeg. Lekker.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154784874
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:50 schreef DO2 het volgende:
Sommetjes van de tweede klas Havo zijn ook al niet meer aan mij besteed, zie ik. En tot overmaat van ramp betekent dat dus dat ik me niet langer tot JAM kan wenden voor n goed gesprek. Dan ben je dus echt in de aap gelogeerd. ( Om maar eens zo'n evenzo onbegrijpelijke uitdrukking te gebruiken. )
"Waar deze uitdrukking precies vandaan komt, is niet bekend. Wel bestaan er verschillende theorieën over de herkomst, die allemaal iets met een herberg te maken hebben.

Een mogelijke verklaring voor de uitdrukking heeft te maken met een oud pand in het centrum van Amsterdam. Dit gebouw op de Zeedijk bestaat nog steeds en heette altijd ‘’t Aepjen’. Tegenwoordig doet het dienst als kroeg en heet het ‘In ‘t Aepjen’. Het pand stamt ongeveer uit 1550 en is één van de enige twee houten huizen in Amsterdam. Het gebouw heeft veel stadsbranden weten te overleven. Volgens sommigen zat er in de 17e eeuw een herberg in het pand gevestigd."
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:42:43 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154846839
Ik ben begonnen in elpeeboons "De Kapellekensbaan" maar allejezus wat is me dat een raar boek. Verder zeg ik er maar niks over totdat ik het uit heb.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_154875619
Drie broers zijn op bezoek bij hun vader en hebben een discussie over hun inkomen. De vader vraagt: ‘Wat geeft iemand het recht meer geld te verdienen dan een ander?’

De eerste broer is ondernemer en zegt: ‘Ik draag al het risico; bovendien zou er zonder mij geen innovatie zijn, het lijkt me een uitgemaakte zaak.’

De tweede broer is bankier en zegt: ‘Integendeel, het risico ligt volledig bij de bank; dankzij ons financieel beheer en onze beleggingen kunnen ondernemers bestaan.’

De derde broer is ambtenaar en zegt: ‘Welk risico? Zodra een bank omvalt helpt de overheid haar overeind.’

Hier komen we niet uit, zegt vader, wat is een andere maatstaf die recht geeft op een groter inkomen?

De bankier zegt: ‘We leven in een kapitalistische meritocratie, dat wil zeggen, vaardigheden waar de meeste vraag naar is hebben recht op het meeste geld. Er zijn weinig mensen die kunnen wat ik kan, daarom mag ik veel verdienen.’

‘Daar ben ik het niet mee eens,’ zegt de ondernemer. ‘Jij creëert geen innovatie, geen waarde. Naar mijn dienst is vraag, dus voorzie ik in een behoefte. Ik heb werknemers in dienst die ik van een inkomen voorzie. Terwijl ik waarde creëer, verplaats jij alleen maar geld.’

De ambtenaar kan zich enigszins in de ondernemer vinden, maar plaatst er een kanttekening bij. ‘Jij hebt als ondernemer een succesvol marketingbureau. Reclame creëert negatieve waarde, is marktverstorend, sterker nog: een wereld zonder reclame is alleen maar aan te moedigen. Nu zul jij zeggen: een beetje reclame is nodig om beginnende zaken op weg te helpen. Dat klopt, maar dat is niet waar het overgrote deel van marketing voor gebruikt wordt, toch? Al jouw medewerkers zouden in plaats daarvan ook nuttig werk kunnen doen.’

Zijn twee broers lachen in co, en geven aan dat zij tenminste hun eigen broek kunnen ophouden, en de derde broer een inkomen van vadertje staat krijgt.

‘Dat is waar,’ zegt de ambtenaar, ‘ik haal elke week jullie vuilnis op. In een echte meritocratie, waarin niet wordt gekeken naar welke vaardigheden het meeste geld opleveren, maar welke de meeste waarde creëren, zou ik recht hebben op het hoogste inkomen. Ik doe, samen met verplegers, leraren en politieagenten maatschappelijk het meest nuttige werk, waar het hele land profijt van heeft. Zelfs (en juist) als je een kapitalist bent zou je moeten onderkennen dat jullie beiden marktontwrichtende beroepen hebben, die jullie eigen overtuiging ondergraven.’

Vader besluit dat het mooi genoeg is geweest; hoewel het nog maar elf uur ’s ochtends is, schenkt hij zichzelf een borrel in. Zijn drie zoons kijken hem bevreemd aan. Hij houdt zijn glas hoog en proost: ‘Je werkt, je krijgt betaald en je drinkt. Dat is de cirkel van het leven.’
pi_154884219
Geld en 'succes'. Daar gaat het de laatste tijd vaak over bij jou, Mainport. Geen van de twee kan me ook maar iets interesseren. God, de liefde en de dood. Andere onderwerpen zijn er eigenlijk niet. De rest is maar een beetje platvloers gelul - wat ook nog vele gradaties kent - maar geld en 'succes' is wel zo'n beetje het platvloerste (heb ik dat zo goed geschreven?)
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154884242
Overigens 'nuttigste'. Niet 'meest nuttige'. Zo zullen er wel nog een paar verkrachtingen van het taaleigen instaan, maar dat is dan nog wel het minst kwalijke.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154884261
Gek hè? Het minst kwalijke maar dan toch het kwalijkste. Waarom werken die trappen niet de andere kant op?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154884278
Dat is ook nog een heel zwak argument, trouwens. Utilitaristisch, welhaast. 'Waar het hele land profijt van heeft.' Hoe wilde je dat ook alweer kwantificeren, profijt?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154884356
Het zijn dus maar domme jongens, die drie broers! Nou ja, wat wil dan ook je met zo'n vader als voorbeeld!

:D.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154932359
KLB / Boot met 700 mensen omgeslagen bij Libië

Op wat voor forum zitten wij eigenlijk
pi_154933201
Is het arrogant om jezelf als nobele tussen de wilden te zien? Het lijkt me een ernstige vorm van narcisme, maar misschien is dat te relativistisch. Bescheiden zou zijn te zeggen: ik ben geen nobele tussen de wilden, maar dan toch wel een nobele wilde.

Om op Pete te reageren: God en de dood zijn de meest platvloerse onderwerpen die ik ken. Liever heb ik het inderdaad over 'Het Verziekte Systeem', dat ook platvloers is, maar tenminste aan de orde van de dag. We staan op met Het Verziekte Systeem, sommigen gaan ermee naar bed, anderen zien het als een warme vriend. De truc is om het erover te hebben zonder dat het simplistisch wordt, het is waar, dat lukt me nog niet zo goed. Pete heeft een feilloze radar voor kroegpraat, bij gebrek aan een beter woord, daarom is het aan hem de taak het goede voorbeeld te geven bij dit onderwerp.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:20:17 #29
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_154938750
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:47 schreef Mainport het volgende:
KLB / Boot met 700 mensen omgeslagen bij Libië

Op wat voor forum zitten wij eigenlijk
Tja. Internet biedt voor alles en iedereen 'n podium, hè:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 22:04:04 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154940452
Verschrikkelijk die reacties ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:47:32 #31
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_154944588
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:42 schreef Ringo het volgende:
Ik ben begonnen in elpeeboons "De Kapellekensbaan" maar allejezus wat is me dat een raar boek. Verder zeg ik er maar niks over totdat ik het uit heb.
Ik leende het ooit van thaleia, die er lyrisch over was. Ik herinner me dat ik het onder andere las in een berghut in zwitserland. Ik vond het allemaal ook maar wat raar.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 00:17:04 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154945316
Het doet me ook denken aan de vintage schrijfsels van JAM, wat natuurlijk als compliment (aan beider adres) bedoeld is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_154946364
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:23 schreef Mainport het volgende:
Is het arrogant om jezelf als nobele tussen de wilden te zien? Het lijkt me een ernstige vorm van narcisme, maar misschien is dat te relativistisch. Bescheiden zou zijn te zeggen: ik ben geen nobele tussen de wilden, maar dan toch wel een nobele wilde.

Om op Pete te reageren: God en de dood zijn de meest platvloerse onderwerpen die ik ken. Liever heb ik het inderdaad over 'Het Verziekte Systeem', dat ook platvloers is, maar tenminste aan de orde van de dag. We staan op met Het Verziekte Systeem, sommigen gaan ermee naar bed, anderen zien het als een warme vriend. De truc is om het erover te hebben zonder dat het simplistisch wordt, het is waar, dat lukt me nog niet zo goed. Pete heeft een feilloze radar voor kroegpraat, bij gebrek aan een beter woord, daarom is het aan hem de taak het goede voorbeeld te geven bij dit onderwerp.
Wellicht dat het systeem verziekt is omdat God, de dood en de liefde er doorgaans geen deel van uitmaken.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154946373
quote:
15s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:20 schreef DO2 het volgende:

[..]

Tja. Internet biedt voor alles en iedereen 'n podium, hè:

[ afbeelding ]
:r.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154946437
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:17 schreef Ringo het volgende:
Het doet me ook denken aan de vintage schrijfsels van JAM, wat natuurlijk als compliment (aan beider adres) bedoeld is.
Ik heb het zelf nog niet gelezen, maar je hebt me aangezet om eens de Wikipediapagina erover te bekijken. Klinkt inderdaad goed! Ik ga er ook maar eens aan beginnen. Afgelopen week heb ik een stoel op mijn balkon gezet. Probleem is alleen dat ik daar niet veel te doen heb, behalve sigaretten roken. Nu zei mijn moeder: 'Dan lees je toch een boek?' 'Ja, welk boek dan?' Nou, daar had ze ook geen antwoord op. Dit boek dan maar..!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_154956495
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154956763
PJ!
Aldus.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 15:24:51 #38
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_154957001
quote:
17s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:16 schreef Z het volgende:
PJ!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:14:32 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_154997798
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:17 schreef Ringo het volgende:
Het doet me ook denken aan de vintage schrijfsels van JAM, wat natuurlijk als compliment (aan beider adres) bedoeld is.
Dan wil ik het zeker ook lezen! Heeft iemand een epub? In de negorij waar ik nu woon worden er enkel wat boeken verkocht tussen de kaas en de sperciebonen, en dat zijn dan schrijfsels als 50 tinten en Dan Brown.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:15:24 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_154997826
Anderzijds: morgen ga ik naar Den Haag (met het hele gezin), dus wellicht dat ik daar kan slagen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 02:04:35 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155006130
Hier steekt men mekaar nu wat aan, het is een vrolijke bedoening, maar leest iemand die boeken van Boon dan nog? Ik moet maar hopen dat je slaagt. Helaas is ook in Den Haag het aanbod mager en afgestemd op een luie markt, ondanks ettelijke fonkelnieuw-herrezen boekenwinkels.
En anders: bol.com, boekwinkeltjes.nl. Daar vind je alles. En die komen vast ook in die negorij van jou.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155016228
Wat doen jullie verder in DH, LXIV?

Bij ons was vandaag Tom Waits op het strand de tofste.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155023600
Laatst was een tong80-topic ten onrechte gesloten. Deze foto is toch wel heel sterk.



quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:52 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]

Kreeg 'm net van m'n broer. Zijn op vakantie in het oosten des lands.

Ik kwam niet meer bij. :D

Je ziet ze als echte kunstkenners, met de hand onder de kin kijken. :)

Je ziet ze ook denken : 'Interessant, geen idee wat het moet voorstellen. Wat doe ik hier ? Ik wil naar m'n IPod.' Ha ha ha

:P
Eigenlijk zou iemand een collage moeten maken met tieners die naar kunst kijken
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:59:25 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155027312
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:33 schreef Franny_G het volgende:
Wat doen jullie verder in DH, LXIV?

Bij ons was vandaag Tom Waits op het strand de tofste.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was de bedoeling om vroeg te arriveren en dan de gelegenheid te benutten om de kinderen eens 'een grote stad' te laten zien. Helaas kwamen we door verkeersomstandigheden zo laat dat we direct door zijn gereden naar het feestje waar we eigenlijk voor kwamen.
De rit door Den Haag heen was overigens al spectaculair genoeg. Stoplichten, treinen die dwars door de stad rijden, eindeloze rijen met huizen, negers op fietsen, hoogbouw. Ze hebben van achter het autoraam hun ogen uitgekeken.

Verder realiseerde ik me vandaag iets. Toen ik vier? jaar oud was heeft een iets ouder buurmeisje me eens verteld dat die witte vloeistof in die poppenflesjes (die dan langzaam op magische wijze verdwijnt als je het aan de mond van de pop zet) 'vergiftigd' was. Dat heb ik toen aangenomen, want als je vier bent neem je alles aan wat er gezegd wordt.
Vandaag wilde ik mijn eigen dochter waarschuwen voor de giftige melk in poppenflesjes, toen ik me opeens bedacht dat het uiterst onwaarschijnlijk was dat speelgoedfabrikanten daar een giftige vloeistof in doen. Veel waarschijnlijker is het dat er gewoon een onschuldige, op melk gelijkende vloeistof in zit. Op de eerste plaats omdat dit goedkoper is, maar het vullen van poppenflesjes met een acuut giftige vloeistof biedt verder ook maar weinig meerwaarde.
40 jaar lang heb ik dat dan toch maar gedacht. Tot vandaag dan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155034620
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het was de bedoeling om vroeg te arriveren en dan de gelegenheid te benutten om de kinderen eens 'een grote stad' te laten zien. Helaas kwamen we door verkeersomstandigheden zo laat dat we direct door zijn gereden naar het feestje waar we eigenlijk voor kwamen.
De rit door Den Haag heen was overigens al spectaculair genoeg. Stoplichten, treinen die dwars door de stad rijden, eindeloze rijen met huizen, negers op fietsen, hoogbouw. Ze hebben van achter het autoraam hun ogen uitgekeken.

Verder realiseerde ik me vandaag iets. Toen ik vier? jaar oud was heeft een iets ouder buurmeisje me eens verteld dat die witte vloeistof in die poppenflesjes (die dan langzaam op magische wijze verdwijnt als je het aan de mond van de pop zet) 'vergiftigd' was. Dat heb ik toen aangenomen, want als je vier bent neem je alles aan wat er gezegd wordt.
Vandaag wilde ik mijn eigen dochter waarschuwen voor de giftige melk in poppenflesjes, toen ik me opeens bedacht dat het uiterst onwaarschijnlijk was dat speelgoedfabrikanten daar een giftige vloeistof in doen. Veel waarschijnlijker is het dat er gewoon een onschuldige, op melk gelijkende vloeistof in zit. Op de eerste plaats omdat dit goedkoper is, maar het vullen van poppenflesjes met een acuut giftige vloeistof biedt verder ook maar weinig meerwaarde.
40 jaar lang heb ik dat dan toch maar gedacht. Tot vandaag dan.
Je vergist je er lelijk in, LXIV. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat dat goedje niets anders is dan vreselijk grote hoeveelheden kaliumcyanide, opgelost in water. In een zo'n popje zit genoeg spul om een halve woonwijk plat te leggen. Hitler en Göring hadden ook altijd zo'n popje bij zich. De toegevoegde waarde voor de speelgoedfabrikant is simpelweg omdat ze die popjes dan niet alleen aan schattige, Brabantse meisjes kwijt kunnen, maar ook aan nazikopstukken, geheim agenten en Franse landschapsschilders. 't Is simpelweg een kwestie van het marktaandeel vergroten.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155054421
Ik heb weer een lading sigaretten binnen van rechtse vrienden die vakanties naar verre oorden kunnen veroorloven; de zomer zij geprezen.

Als ik iets zonde van het geld vind moet het wel reizen zijn - een fenomeen dat inherent als positief wordt ervaren is automatisch verdacht, net als sport en het bezoeken van festivals. Welke vraagtekens kunnen er bij reizen worden gezet, behalve dat men er een maandloon voor neerlegt om in discutabele regimes te vluchten voor het eigen alledaags bestaan? Het laatste heeft misschien verduidelijking nodig, wat ik daarmee bedoel: kennelijk is 's mans dagelijkse gang van zaken niet naar tevredenheid ingevuld en heeft hij een aantal weken nodig om tot zichzelf te komen. Dat lijkt me de omgekeerde wereld en een structureel verkeerde verdeling van je prioriteiten.

Ach ja, anderen vinden roken dan weer zonde van het geld. Tegen hen heb ik te zeggen: You don't come between a man and what gets him through the day.
pi_155155078
Ik zit op de boot van m'n schoonouders - het is de loterij winnen of rijk trouwen lieve vrienden. Afijn, dan zie je opeens dat anderen een nog grotere boot hebben en dan zou je ze het liefst aan de hoogste boom opknopen, die rijke stinkerds.

Nu ben ik in een bruine kroeg beland in zo'n dorp aan het IJsselmeer, staan er in de rookruimte een hoop boeken waaronder Het café van de verloren jeugd van Modiano. Ik vragen aan de barman wat-i ervoor moet hebben, zegt deze kerel, die een oorbel met nepdiamantje inheeft: dat is decoratie, dat verkopen we niet.

Je bent in het café als je omringd wordt met gewone mensen
pi_155155358
Frank Semyon: So I’m getting back into some things. Got my club again. Some other stuff.
Ray Velcoro: Thought that was behind you.
Frank Semyon: I thought being poor was behind me, too.
Ray Velcoro: That shit never leaves you. Doesn’t matter how much money you make.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155155371
Dat is trouwens helemaal niet zo'n interessant boek.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:50:29 #50
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_155174796
Nee, Mondiano vond ik echt oninteressant gezemel.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_155211990
Overigens, saillant detail, mijn exemplaar daarvan stond ook als versiering in een café. Ergens in Weesp, geloof ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door PeteSampras op 14-08-2015 17:09:29 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155215217
Of nee, ik weet het alweer. In de kantine (hoewel dat eigenlijk meer weg had van een grand café) van de tennisvereniging in Mariahoeve.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155217574
Ik heb 'm een dag later toch meegekregen. De eigenaar wilde er een tientje voor hebben - let wel, het is zo'n exemplaar dat een keer gratis met de Trouw geleverd werd. Ik weet niet of het lag aan onze fooi of aan het aantal euro's dat we vergeefs in de gokautomaat hadden gegooid, maar ik kreeg het van de barman gratis mee.
pi_155218360
Ja, ik heb precies dezelfde. Uit de Europese Literatuurcollectie. Deel 1: Frankrijk.

'Modiano is een meester in het suggereren van welke emotie en sfeer dan ook.'
- Arnon Grunberg.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155218711
Ze waren trouw gebleven aan hun jeugd, aan wat je met een welluidende en ouderwetse uitdrukking de 'bohème' zou kunnen noemen. Ik zoek 'bohème' op in het woordenboek: 'kring van artisten [sic] die een zwervend of ongeregeld bestaan leiden.
pi_155219163
[Het café] was voor mij een laatste toevluchtsoord voor de eentonigheid van het leven dat ik al voor me zag liggen. Ooit zou ik daar een deel van mezelf - het beste - moeten achterlaten.

Tja, ik vind dit wel lekker hoor. Maar ik ben ook een sucker voor melancholisch gezemel
pi_155219290
Geouwehoer is het. :).
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155219804
Het zou zo van Houellebecq of Kundera of Camus kunnen zijn. Wat ik daarmee bedoel: de Franse literatuur heeft het beter begrepen dan die zinloze Angelsaksen, van wie ik nog steeds niet begrijp wat ze nu eigenlijk willen zeggen.

Bovendien: ik snap die afkeer tegen kroegpraat niet zo goed. Het is gemakkelijk, eenzijdig, repetitief, smakeloos, maar vooral heel erg waar.
pi_155224707
Nou ja, ik heb niet zoveel tegen kroegpraat. Ik zit toch met grote regelmaat in een kroeg en dan krijg ik daar behoorlijk wat van mee. Als ik daarentegen besluit een avond of middag met een boek op de bank of balkon door te brengen, dan wil ik iets anders. Anders zou ik wel naar de kroeg gaan, zie je?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155224814
Dat van 'niet goed begrijpen wat ze willen zeggen', had ik bij een hoop boeken van Philip Roth. Die schrijft natuurlijk een hoop over rascisme en politieke correctheid en alle problemen die daarmee gepaard gaan, wat toentertijd (in de tijd dat hij het schreef en de enkele jaren later dat ik het las) voornamelijk louter Amerikaanse fenomeen waren. Ik dacht bij een hoop van zijn teksten: 'Ja, wat doet dat er nu toe?' Nu we in Nederland ook te maken hebben met gelul over de picnic en de black bastard barbecue (om eens een ander voorbeeld aan te halen dan de zwartepietendiscussie), wordt me dat wat duidelijker. 'Do they exist or are they spooks?'
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155224918
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155224945
Ik heb daar best interessante gedachten over, trouwens, rascisme, maar die zal ik een andere keer eens uit de doeken doen. Ik moest nu maar eens even wat kroegpraat aan gaan horen. Het was me deze week allemaal weer veel te intelligent en productief.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155230077
Als jij er nog even mee wacht, zal ik er maar wat ongefundeerde gedachten op los laten:

Racisme is een ding van de Boze Burger; het probleem is dat de Boze Burger steeds meer de maat wordt in het maatschappelijk debat, media en politiek bieden hem een disproportioneel platform dat hij niet verdient. Dit platform werkt als een katalysator: extreme opvattingen krijgen aandacht en worden zodoende normaal.

Het beste zou zijn als Raoul Heertje elke week een uur lang de tijd krijgt om de boze burger in zijn hemd te zetten. Maar daar heeft de netmanager een stokje voor gestoken. En Maarten van Rossem heeft nog slechts een jaar of zes, zeven.

Had mijn moeder toch gelijk. Een land waarin boze burgers onbelemmerde vrijheid genieten zal ontaarden in een despotisch land.
pi_155232240
Tsja. Daar heb je (thans ten dele) gelijk,- maar dat is niet waar ik het over wilde hebben. Ik ga er een andere keer op in. Ik zou niet willen beweren dat rascisme iets van (alleen) 'de Boze Burger' is. 't Steekt allemaal wat lastiger in elkaar dan slechts de frustratie van het uitblijven van eigen succes op een willekeurige andere groep afschuiven - hoe kan ik 'de Boze Burger' uitleggen? Nee. Goed, ik zeg er niets over. Volgende keer.

[ Bericht 30% gewijzigd door PeteSampras op 15-08-2015 03:54:49 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155233074
De boze burger - wie is dat in godesnaam, iedereen die er opvattingen op nahoudt die jij verwerpelijk vindt? - komt niet voort uit een teveel maar een tekort aan vrijheid en democratie. Het voelt misschien tegenintuitief, maar het is van groot belang om met hem of haar in gesprek te gaan en te kijken waar de boosheid vandaan komt. Dan zul je zien dat er bijvoorbeeld onzekerheid over de eigen toekomst aan ten grondslag ligt, een gevoel van onrechtvaardigheid over ongelijke behandeling, frustratie omdat politici en instituties niet luisteren of niet doen wat ze beloven, onmacht.

Racisme is niet fraai, maar ik geloof niet dat het doorgaans een uiting van pure haat is waar verder niks achterzit. Daarom is het belangrijk te blijven praten zodat de achterliggende problematiek op tafel komt te liggen. Er is meer en niet minder democratie nodig. David van Reybrouck heeft dat met zijn G1000 vrij overtuigend aangetoond. Hij zag bijvoorbeeld dat homofoben in een mum van tijd constructief denkende burgers werden.

Het is verleidelijk om van mensen met foute ideeen - dat wil zeggen: afwijkend van die van de heersende elite - een verworpen klasse te maken en die grotendeels uit te sluiten van deelname aan de maatschappij. Dat is in feite wat er nu gebeurt. Het is trouwens ook het soort beleid dat racisme in de hand heeft gewerkt (denk aan de houding van de kolonisator). Des te meer reden om jezelf tegen een dergelijk immoreel sentiment te verzetten als je het bij jezelf bespeurt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155234613
Je kunt niet over zoiets als racisme praten alsof je daar zelf helemaal buiten staat. Het gaat zoals bij de boze burger altijd over die ander. Het gaat dus altijd over mensen die we niet kennen of over mensen die we denken te kennen. In zulke gevallen kun je volgens mij het beste beginnen (en ook eindigen) bij jezelf.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:30:13 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155236503
#jesuisdebozeburger
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155237243
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:08 schreef Franny_G het volgende:
Je kunt niet over zoiets als racisme praten alsof je daar zelf helemaal buiten staat. Het gaat zoals bij de boze burger altijd over die ander. Het gaat dus altijd over mensen die we niet kennen of over mensen die we denken te kennen. In zulke gevallen kun je volgens mij het beste beginnen (en ook eindigen) bij jezelf.
Mee eens, maar het maakt het niet onmogelijk of onwenselijk om het ook over de ander te hebben. Alleen zou het dedain plaats moeten maken voor openheid. Er wordt sowieso te veel gepraat en geoordeeld en te weinig geluisterd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155238524
Claudia heeft het over de oorzaken of de voorwaarden waarmee de boze burger (het populisme) ontstaat, daar wil ik me niet aan wagen. Populisme komt immers overal ter wereld voor en is van alle tijden, ook in tijden van economische voorspoed. Je kunt het niet uitbannen maar vooral niet als redelijk alternatief zien, wat nu dus gebeurt.

De PVV (een door en door racistische beweging) ging van paria in de Tweede Kamer naar gedoogpartner van VVD en CDA. Daarmee maakten die twee de PVV tot een serieuze speler en werd haar racistische inborst letterlijk salonfähig.

Kranten schreven met een neutrale insteek over de partij die het liefst alle Marokkanen terug naar Istanboel zou sturen, alsof het eenvoudigweg een partij als alle andere was.

Ik weet wel waardoor dat komt; het is een doorgeschoten vorm van cultuurrelativisme waarin we vooral niet mogen oordelen (over mensen die ironisch genoeg zelf hele bevolkingsgroepen wegzetten). Ik snap dat als je het denken van deze burgers wil veranderen je inderdaad een constructieve en empathische houding moet hebben, maar als media en politiek toch zeker niet. VVD en CDA hadden nooit in zee moeten gaan met een club racisten en kranten zouden bij elk genuanceerd artikel een disclaimer moeten bijvoegen: de PVV is een beweging die structureel bevolkingsgroepen op basis van etniciteit als minderwaardig wegzet.
pi_155240446
Het is een vorm van cultuurrelativisme in die zin dat democratie een vormelijk en geen inhoudelijk beginsel hoort te zijn: iedereen mag meepraten en er elke mening op nahouden. Maar je hoeft het natuurlijk niet met die mening eens te zijn. Alleen als alles gezegd mag worden, ontstaan er mogelijkheden tot discussie, verwerping en zelfs beschimping (bijv. door Heertje en Van Rossem).

Ik weet niet of je de tijd van Janmaat bewust hebt meegemaakt; er was een cordon sanitaire van kracht waardoor een democratisch verkozen politicus in de tweede kamer werd genegeerd en geïsoleerd. Dat leek een goede strategie, want wat moet je anders met iemand die er verwerpelijke ideeën op nahoudt? Tegelijkertijd werd er op een pijnlijke manier mee blootgelegd dat politici niet om weten te gaan met het het volk dat zij horen te dienen dienen maar diep van binnen minachten. Het systematisch negeren van mensen die het allemaal niet begrepen (bijv. de multiculturele samenleving) bouwde zich op tot volkswoede, een boosheid die ook ik heb gevoeld. Het is de belangrijkste reden geweest dat ik op Fortuyn heb gestemd.

De periode Janmaat heeft eveneens laten zien hoe riskant het is om bepaalde ideeën als verwerpelijk en dus onbespreekbaar te beschouwen, want tegenwoordig is men veel milder ten aanzien van zijn standpunten. In mijn herinnering heeft onder meer het stuk van Paul Scheffer (Het multiculturele drama) voor een kentering gezorgd. Toen iemand uit de linkse hoek kritiek begon te leveren op het ideaal van de multiculturele samenleving, was je niet meer moreel verdacht als je sceptisch was ten aanzien van demografische veranderingen die zich razendsnel voltrokken.

De situatie is nu nauwelijks beter, al is het door het internet wel makkelijker geworden om met een veelheid aan meningen in aanraking te komen. Daar trekken politici zich alleen weinig van aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155240457
Is objectieve verslaggeving door journalisten voor jou een achterhaald idee MP? Omdat objectiviteit niet bestaat of zo? Mensen kunnen niet zelf conclusies trekken maar dienen bevoogdend toegesproken te worden? En wat maakt dat de journalist daarin beter is dan de gemiddelde 'boze burger'?

Volgens mij zijn er mensen die voor alles geloven in de vrijheid van meningsuiting en ook in de democratie en dat daarbinnen zelfs een plek is voor iemand als Wilders. Dat is niet zozeer cultuurrelativisme maar een vorm van idealisme, denk ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155240556
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:37 schreef Franny_G het volgende:
Is objectieve verslaggeving door journalisten voor jou een achterhaald idee MP? Omdat objectiviteit niet bestaat of zo? Mensen kunnen niet zelf conclusies trekken maar dienen bevoogdend toegesproken te worden? En wat maakt dat de journalist daarin beter is dan de gemiddelde 'boze burger'?
Rob Wijnberg over de insteek van De Correspondent:

Paul, mijn opvatting over objectiviteit is dat die niet bestaat (het idee is een erfenis uit de laat 17e eeuw): ieder verhaal bevat een perspectief die niet 'neutraal' is. Wat mensen als 'neutraal' zeggen te herkennen zijn die verhalen die geschreven zijn vanuit het perspectief dat zij zelf onderschrijven. Het verschil tussen De Correspondent en veel traditionele media (neem bv: de NOS) is dat wij expliciet(er) zijn in ons perspectief (en daardoor wellicht opiniërender lijken), terwijl de meer traditionele media hun perspectief impliciet laten (bv door de vooronderstellingen van de auteur in kwestie niet te benoemen, of door de mening die het artikel onherroepelijk uitdraagt uit te besteden aan derden ('experts') die erin worden geciteerd.) Geef me maar een willekeurig 'neutraal' verhaal en ik geef je de 'mening' die erachter schuilgaat. Overigens, dit alles neemt niet weg dat we dolgraag nog veel méér perspectieven zouden belichten op De Correspondenten, wat dat betreft zijn we nog lang niet klaar. Daarvoor hebben we nieuwe leden nodig: want met nieuwe leden kunnen we nieuwe auteurs (en dus nieuwe perspectieven) aantrekken. Wat betreft 'linksheid': ik kan me voorstellen dat het dominante perspectief op De Correspondent met 'links' geassocieerd wordt, omdat wij - door onze nieuwsfilosofie - een structuralistische blik op de wereld hebben die je vaker ziet bij links dan bij rechts. Daarmee bedoel ik: links denkt, door de bank genomen, vaker in termen van structuren en groepen, rechts vaker in termen van individuen en gebeurtenissen. Voorbeeld: links zou eerder zeggen dat terrorisme een product is van armoede, marginalisering en religie, terwijl rechts het eerder zal zien als gevolg van radicalisering van de personen in kwestie. Omdat onze nieuwsfilosofie gericht is op het beschrijven van structurele ontwikkelingen in de samenleving zit je qua blik eerder tegen dat eerste aan: je kunt geen structurele trends ontwaren als je een (ik chargeer) rechts-individualistische blik hanteert. Maar dat maakt ons verder nog niet politiek-links, en dat betekent ook niet dat individuele auteurs allemaal links zijn. Heb ik je vraag zo een beetje naar tevredenheid beantwoord?
pi_155240612
Dus je onderschrijft zelf ook dat die neutrale insteek waar je het eerder over had niet aanwezig is, Mainport?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155240653
Ik ben trouwens groot fan van De Correspondent. En ook van Wijnberg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155240680
Ik noemde het neutraal, maar bedoelde een cultuurrelativistische insteek dan wel een bestendiging van de status quo dan wel het aandacht geven aan excessen omdat het kijkers trekt.

Wilders krijgt bijvoorbeeld veel air time bij debatten omdat hij - ondanks dat alle andere partijen ertegen zijn - rare dingen zegt.
pi_155240809
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een vorm van cultuurrelativisme in die zin dat democratie een vormelijk en geen inhoudelijk beginsel hoort te zijn: iedereen mag meepraten en er elke mening op nahouden. Maar je hoeft het natuurlijk niet met die mening eens te zijn. Alleen als alles gezegd mag worden, ontstaan er mogelijkheden tot discussie, verwerping en zelfs beschimping (bijv. door Heertje en Van Rossem).

Ik weet niet of je de tijd van Janmaat bewust hebt meegemaakt; er was een cordon sanitaire van kracht waardoor een democratisch verkozen politicus in de tweede kamer werd genegeerd en geïsoleerd. Dat leek een goede strategie, want wat moet je anders met iemand die er verwerpelijke ideeën op nahoudt? Tegelijkertijd werd er op een pijnlijke manier mee blootgelegd dat politici niet om weten te gaan met het het volk dat zij horen te dienen dienen maar diep van binnen minachten. Het systematisch negeren van mensen die het allemaal niet begrepen (bijv. de multiculturele samenleving) bouwde zich op tot volkswoede, een boosheid die ook ik heb gevoeld. Het is de belangrijkste reden geweest dat ik op Fortuyn heb gestemd.
Een politieke partij is per definitie sterk ideologisch gestuurd. Buiten eventueel nadelige gevolgen van een cordon sanitaire, is het volledig te begrijpen en juist aan te moedigen. Beter dan de rücksichtloze drang om in het kabinet te zitten tegen eender welke prijs. En ja, die nadelige gevolgen zie ik ook, maar ik ben geen aanhanger van Kant.

Draai het eens om: als je een racistische club niet mag uitsluiten, bij welke club mag dat dan wel? Waar ligt de grens? Als een partij met hooivorken door de dorpen loopt? Als ze voor het legaliseren van verkrachting zijn?
pi_155240845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:48 schreef Mainport het volgende:
Ik noemde het neutraal, maar bedoelde een cultuurrelativistische insteek dan wel een bestendiging van de status quo dan wel het aandacht geven aan excessen omdat het kijkers trekt.

Wilders krijgt bijvoorbeeld veel air time bij debatten omdat hij - ondanks dat alle andere partijen ertegen zijn - rare dingen zegt.
Je moet het vooral zien als een reactie op de periode Janmaat/Fortuyn. Veel (zeg maar gerust bijna alle) traditionele media zijn toen, terecht, beschuldigd van vooringenomenheid. Als je kritiek had op linkse idealen als multiculturalisme, dan kreeg je geen podium of was er een vooropgezet plan om je verwerpelijke retoriek onderuit te halen. Dat gebeurde bijvoorbeeld in het Lagerhuis: Paul Witteman gaf de voorzet en Marcel van Dam scoorde. Althans, dat probeerde hij.

Dit is er een aardig voorbeeld van. Let er ook op dat Witteman het nogal vilein over 'boekje' heeft:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155240925
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:54 schreef Mainport het volgende:

[..]

Een politieke partij is per definitie sterk ideologisch gestuurd. Buiten eventueel nadelige gevolgen van een cordon sanitaire, is het volledig te begrijpen en juist aan te moedigen. Beter dan de rücksichtloze drang om in het kabinet te zitten tegen eender welke prijs. En ja, die nadelige gevolgen zie ik ook, maar ik ben geen aanhanger van Kant.

Draai het eens om: als je een racistische club niet mag uitsluiten, bij welke club mag dat dan wel? Waar ligt de grens? Als een partij met hooivorken door de dorpen loopt? Als ze voor het legaliseren van verkrachting zijn?
Dat is heel eenvoudig: je mag geen enkele club uitsluiten, tenzij er geweld wordt gebruikt. Je hoeft het niet met anderen eens te zijn, je mag gerust niet met partijen willen regeren, maar je moet als politicus bereid zijn met iedereen in gesprek te gaan en op basis van goede argumenten standpunten onderuit te halen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155241063
Ik heb er nooit de lol van ingezien om te discussiëren met wat voor extremist dan ook. Zoals Grunberg zei: iemand die lijdt aan dwanggedachten ziet de wereld alleen door zijn eigen dwanggedachten.

Maar dat kan net zo goed op mezelf van toepassing zijn
pi_155316114
Iemand vroeg mij laatst wat iemand die niets doet het recht geeft om geld te krijgen.

In die vraag schuilt een opvatting: iemand die veel (of het goede) doet, heeft recht op meer geld dan een ander.

We weten inmiddels dat het nu in ieder geval niet zo werkt, de argumenten zijn bekend. Als iemand die heel nuttig werk doet een fractie krijgt van iemand die met zijn beroep waarde vernietigt, zou je volgens dezelfde logica iemand die niets doet een prima inkomen kunnen geven.

De opvatting blijft desondanks staan: arbeidsethos staat hoger aangeschreven dan het recht op luiheid. Waarom weet ik niet, het lijkt me een morele keuze, maar de wind staat nu eenmaal die kant op.

Mijn punt is: je kunt prima arbeidsethos hoog hebben staan, maar val de ander er niet mee lastig. Het is een opvatting als alle andere, die bovendien in de praktijk niet geldig is. Vuilnismannen, agenten en leraren doen nuttig en onmisbaar werk; bankiers en consultants kosten de wereld alleen maar geld.
pi_155430496
Ik zie de laatste tijd in menig discussie een tweedeling tussen mensen die hun keuze hetzij baseren op de uitkomst hetzij de keuze beoordelen op zijn eigen merites. Daar is moeilijke filosofische terminologie voor maar die haal ik altijd door elkaar.

Vluchtelingen?

Uitkomst van de keuze: We zitten te vol, kost te veel geld, levert problemen op.
Aard van de keuze: Je kunt mensen niet aan hun lot overlaten.

Dat consequentialistische denken framet zichzelf als de realistische optie, ze doen alsof ze een amorele keuze maken: 'Natuurlijk geven we om vluchtelingen, maar het kan gewoon niet.' Een slim rookgordijn, door het veinzen van amoraliteit kun je elk menselijk vraagstuk tot een simpele kosten baten-analyse reduceren. Je zegt immers dat je mensen niet tot enen en nullen wilt reduceren, om mensen vervolgens tot enen en nullen te reduceren.
pi_155453858
Ik heb een nieuw spelletje bedacht. Ik noem het 'Mainport of filosofie'. Ik ben vaak van mening dat die jongen verschrikkelijk domme, slecht beargumenteerde, ongenuanceerde en vage prietpraat aan het uitkramen is, maar misschien vergis ik me daar wel in. Het was tot een paar dagen geleden een jaar of zeven geleden dat ik nog werk van een moderne filosoof heb gelezen, tot het ik van iemand een boekje met daarin een paar essays van Byung-Chul Han (overigens een Duitser), hoogleraar aan de Universität der Kunste Berlin, cadeau kreeg. Ik moest gelijk aan Mainport denken. Dat is óf een compliment aan zijn adres, of het schept een goed beeld van hoe slecht het met de filosofie gesteld is. Ik trek even een paar zinnen uit zijn verband.

'Depressie is een narcistische aandoening, ontstaan uit een overtrokken en ziekelijk overspannen betrokkenheid op het eigen ik.'

'Hij (meneer Han heeft het hier over Foucault) heeft geen oog voor de dwingelandij van het neoliberale vrijheidsgebod en interpreteert het dan ook als de vrijheid tot vrijheid: 'Ik zal je de kans geven op vrijheid. Ik zal het zo inrichten dat jij vrij bent om vrij te zijn.' Dit neoliberale vrijheidsgebod blijkt in werkelijkheid een paradoxaal bevel: Wees vrij!'

'Eva Ilouz stelt in haar studie Der Konsum der Romantik dat de liefde tegenwoordig gefeminiseerd wordt. De adjectieven die romantische liefdesscènes bescrijven zoals 'aardig', 'intiem', 'rustig', 'gezellig', 'lief', of 'zacht' noemt ze zonder uitzondering 'vrouwelijke woorden.'

Dat laatste leek me vooral aandag omdat meneer Han zelfs wanneer hij over het werk van een ander heeft, dat op een manier doet die Mainport ook niet vreemd is. Er staat niet: 'Woorden als 'aardig', 'intiem', etc. worden door Eva Ilouz in 'Der Konsum der Romantik' aangeduid als 'vrouwelijke woorden'. Nee, er moet altijd een tandje bij, een scheve blik, even met de wangen trekken, even aan de kloten krabben. Het allemaal nét wat anders voorspielgelen dan het daadwerkelijk is. Die wanhoop de wereld proberen te vatten in allerhande categorieën en algemeenheden en generalisaties, zonder de kunde datgene dat men daadwerkelijk wenst te onderzoeken helder af te bakenen. 'Zonder uitzondering.' Hoe zou dat werk van mevrouw Ilouz eruitzien? Aardig, een vrouwelijk woord,- dan de rest van de zin. Rustig, een vrouwelijk woord, en dan weer de rest van de zin. Ze gaat nog eens over de tekst heen en bemerkt dan dat ze een keer 'lief' opgeschreven heeft zonder dat een vrouwelijk woord te noemen. Tóch een uitzondering. In de tweede druk zal dit aangepast worden. Wie heeft die ene druk van haar studie waarin intiem een keer niet zonder uitzondering als vrouwelijk aangemerkt wordt?
Het is iets in de stijl, denk ik. Iets waar ik me vreselijk over op kan winden. Denk je om je hart, jongen? Ja hoor. Nou ja. Ik lees weer wat verder.

Dat spelletje bestaat er dus uit dat ik in de komende weken zo nu en dan een regel tekst presenteer, en jullie dan mogen raden of het van Mainport is, of van de een of andere kutfilosoof. Ik verheug me er nu al op!

[ Bericht 2% gewijzigd door PeteSampras op 23-08-2015 00:21:03 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155454149
Ik zal daarbij zo nu en dan parafraseren, want anders wordt het te gemakkelijk. Van:

'Iemand vroeg mij laatst wat iemand die niets doet het recht geeft om geld te krijgen. In die vraag schuilt een opvatting: iemand die veel (of het goede) doet, heeft recht op meer geld dan een ander.'

...zal ik dan bijvoorbeeld:

'In de vraag of iemand die niets doet het recht heeft om geld te krijgen, gaat de veronderstelling schuil dat iemand die veel - of het goede - doet meer recht op geld zou hebben dan iemand die niets, of klaarblijkelijk kwaad doet.'

...maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door PeteSampras op 23-08-2015 00:28:01 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155454235
Vraag één! Voor zes punten.

'Het surrealisme stelde zich als zijn voornaamste doel de liefde opnieuw uit te vinden. De surrealistische herdefinitie van de liefde is een artistiek, existentieel en politiek gebaar.'
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155454330
Ik heb toevallig een interview met Han gelezen in de Vrij Nederland waar ik inderdaad volledig achterstond; fijn dat Pete me een beetje kent.

Nu ga ik maar eens naar een feest van de universiteitsintroductieperiode. Shotjes goldstrike voor 1 euro, het kan verkeren.
pi_155454368
.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155454391
Jij mag trouwens niet meedoen aan dat spelletje, Mainport.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155454468
Volgens mij is dat trouwens het eeuwige verhaal van consequentialisme en deugdethiek. Dat is al opgelost, in de zin dat consequentialisme niet houdbaar blijkt in allemaal prachtige gedachtenexperimenten. Deugdethiek trouwens ook niet. Zodoende is het nogal een domme discussie. Het ene probleem is het andere niet. Een visje haal ik met liefde door het deeg,- daarna in de frituur, maar schiet me alsjeblieft dood als ik dat ooit met een kogelbiefstuk doe.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155454540
"Zelfs als we weten dat we alleen illusies najagen blijven we erin volharden. Je zou het levensdoel kunnen omschrijven als: de zoektocht naar een bevredigende afleiding."

Van wie is deze Pete
pi_155454591
Wat vriend? Ik zweer, deze is van je kapotgeile moeder. Aoedzoe billah.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155454969
Als we zo gaan beginnen kan ik maar beter een stukje Han citeren.

Wat doet het systeem dan met onze relatie tot de ander?
‘Het systeem maakt iedereen narcistisch. Een ieder is de ondernemer van zijn eigen ik, iedereen is alleen nog maar met zichzelf bezig. Vroeger waren het bedrijven die onderling met elkaar concurreerden, nu zijn het individuen. Maar het is doodvermoeiend om telkens maar jezelf te moeten zijn, jezelf te moeten uiten, je eigen potentieel te moeten waarmaken.

Zo leidt het kapitalisme tot een narcistische fixatie op het zelf, en de depressie is het gevolg daarvan. De ander is concurrentie, of een seksueel object dat geconsumeerd kan worden. Het is nauwelijks mogelijk uit het narcistische moeras van het ik getrokken te worden. Alleen de ander kan dat doen.’

Het is de liefde die een mens uit zijn depressie kan bevrijden – zo gesteld geen wonder dat Han maar weinig echte liefde bespeurt in onze maatschappij.
pi_155457612
Is dat uit dat interview in VN?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155464792
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 07:21 schreef Mainport het volgende:
Ik zie de laatste tijd in menig discussie een tweedeling tussen mensen die hun keuze hetzij baseren op de uitkomst hetzij de keuze beoordelen op zijn eigen merites. Daar is moeilijke filosofische terminologie voor maar die haal ik altijd door elkaar.
Je gebruikt de term consequentialistisch (of utili(tari)stisch) anders prima. Je kunt er deontologisch tegenover stellen.

quote:
Vluchtelingen?

Uitkomst van de keuze: We zitten te vol, kost te veel geld, levert problemen op.
Aard van de keuze: Je kunt mensen niet aan hun lot overlaten.

Dat consequentialistische denken framet zichzelf als de realistische optie, ze doen alsof ze een amorele keuze maken: 'Natuurlijk geven we om vluchtelingen, maar het kan gewoon niet.' Een slim rookgordijn, door het veinzen van amoraliteit kun je elk menselijk vraagstuk tot een simpele kosten baten-analyse reduceren. Je zegt immers dat je mensen niet tot enen en nullen wilt reduceren, om mensen vervolgens tot enen en nullen te reduceren.
Ik ben zo anticonsequentialistisch als iemand maar kan zijn, maar waar ik me juist aan erger in deze discussie (en vrijwel alle andere) is het onvermogen en de onwil van mensen om naar langetermijnconsequenties te kijken. Je kunt vluchtelingen op willen vangen vanwege een of ander welzijnsprincipe, maar wat als je daardoor structurele maatschappelijke problemen in de hand werkt? Het in een kort tijdsbestek opvangen van een zeer diverse en grote groep vluchtelingen werkt ontwrichtend voor onze sociale zekerheid, het onderwijs, de woningmarkt en ga zo maar verder.

Je zou kunnen zeggen dat er verschillende welzijnsprincipes met elkaar op gespannen voet staan, namelijk het beschermen van de eigen groep versus het beschermen van elk individu. Dus ook vanuit het deontologische perspectief is het niet zo dat het opvangen van vluchtelingen de enige moreel juiste keuze is. De vraag is welk moreel principe je zwaarder vindt wegen en over de rechtvaardigheid daarvan kun je twisten.

Ik erger me er daarnaast aan dat vaak wordt gedaan alsof er twee posities mogelijk zijn, namelijk voor of tegen het opvangen van vluchtelingen zijn. Vluchtelingenproblematiek is complex en er is geen quick fix. Door de aandacht vrijwel volledig uit te laten gaan naar de opvangkwestie, worden onderliggende oorzaken en mogelijke oplossingen genegeerd. Ik begrijp dat dat geen gemakkelijke verkiezingsboodschap is, maar ik denk dat we op lange termijn er meer bij gebaat zijn als westerse landen zich afvragen hoe vluchtelingenstromen ontstaan en welke rol zij daarin hebben gehad. Ik vermoed dat dergelijke reflecties zullen leiden tot een sterker non-interventiebeleid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 23-08-2015 15:17:22 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155464891
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 00:33 schreef PeteSampras het volgende:
Volgens mij is dat trouwens het eeuwige verhaal van consequentialisme en deugdethiek. Dat is al opgelost, in de zin dat consequentialisme niet houdbaar blijkt in allemaal prachtige gedachtenexperimenten. Deugdethiek trouwens ook niet. Zodoende is het nogal een domme discussie. Het ene probleem is het andere niet. Een visje haal ik met liefde door het deeg,- daarna in de frituur, maar schiet me alsjeblieft dood als ik dat ooit met een kogelbiefstuk doe.
Het is helemaal niet opgelost, hoewel er talloze oplossingen zijn voorgesteld, variërend van verwaterde varianten van het utilisme (bijv. regelutilisme) tot een flexibeler omgang met principes (zoek bijv. op "reflectief equilibrium").

Maar in essentie is het nog steeds een zinvol onderscheid: beoordeel je daden op basis van de principes van waaruit zij voortkomen of de gevolgen waartoe zij leiden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155465379
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 00:52 schreef Mainport het volgende:
Als we zo gaan beginnen kan ik maar beter een stukje Han citeren.

Wat doet het systeem dan met onze relatie tot de ander?
‘Het systeem maakt iedereen narcistisch. Een ieder is de ondernemer van zijn eigen ik, iedereen is alleen nog maar met zichzelf bezig. Vroeger waren het bedrijven die onderling met elkaar concurreerden, nu zijn het individuen. Maar het is doodvermoeiend om telkens maar jezelf te moeten zijn, jezelf te moeten uiten, je eigen potentieel te moeten waarmaken.

Zo leidt het kapitalisme tot een narcistische fixatie op het zelf, en de depressie is het gevolg daarvan. De ander is concurrentie, of een seksueel object dat geconsumeerd kan worden. Het is nauwelijks mogelijk uit het narcistische moeras van het ik getrokken te worden. Alleen de ander kan dat doen.’
Het is ook doodvermoeiend om belastingen te betalen, waardoor je harder en langer moet werken om in je primaire behoeften te voorzien dan strikt noodzakelijk is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155465489
Ik zou al dolgelukkig zijn als we de administratieve rompslomp afschaffen die met sociale zekerheid gepaard gaat. Dat zou me een hoop vermoeidheid schelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155488925
Ik sprak zojuist een collega die ik nog niet kende, ze waarschuwde me: 'Pas op, ze noteren hier alles van je in een dossier. Bijvoorbeeld als ze zien dat je cappuccino drinkt in plaats van normale koffie. Ze zullen niets tegen je zeggen, maar ze schrijven het wel op.'

Ik wist niet dat je geen cappuccino mocht drinken; laatst had ik zelfs een latte macchiato voor m'n neus staan terwijl ik met een van mijn meerderen sprak. Wat zouden ze nog meer noteren?

Het is niet rustgevend om met vragen achter te blijven. Noch bij vrouwen, noch in de professionele werkomgeving.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mainport op 24-08-2015 07:02:38 ]
pi_155489064
Ik moet zelf overigens ook dossiers aanleggen over anderen; dat weiger ik in stilte en vergeet ik in de praktijk.

Een verstandig mens vermijdt elke activiteit die gebonden is aan strijd.

Epicurus.

De sleutel ligt bij het compromis. Je geeft de wereld een hand en zodra hij zich omdraait steek je je middelvinger op.

M. Port
pi_155489806
Mijn topic is gesloten in POL. Geen welkome boodschap aldaar.

POL / Je favoriete ding wordt racistisch genoemd. Wat nu?
pi_155494907
Dat was ook een kuttopic.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155498014
quote:
14s.gif Op zondag 23 augustus 2015 00:25 schreef PeteSampras het volgende:
Vraag één! Voor zes punten.

'Het surrealisme stelde zich als zijn voornaamste doel de liefde opnieuw uit te vinden. De surrealistische herdefinitie van de liefde is een artistiek, existentieel en politiek gebaar.'
Kutfilosoof
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_155498614
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is helemaal niet opgelost, hoewel er talloze oplossingen zijn voorgesteld, variërend van verwaterde varianten van het utilisme (bijv. regelutilisme) tot een flexibeler omgang met principes (zoek bijv. op "reflectief equilibrium").

Maar in essentie is het nog steeds een zinvol onderscheid: beoordeel je daden op basis van de principes van waaruit zij voortkomen of de gevolgen waartoe zij leiden?
Wat is er toch gebeurd met als er een model is, zoals bijvoorbeeld dat utilisme, en ik een situatie bedenken kan waarin dat niet werkt, dat model gewoon afschoten wordt? Daar had ik het eigenlijk over. Ik geef toe, mijn keuze om van 'oplossen' te spreken, dat was wat onfortuinlijk. Ik wilde zeggen, weerlegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door PeteSampras op 25-08-2015 14:29:10 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155527179
Waarom heeft niemand 'onvoortuinlijk' opgemerkt?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155541326
quote:
5s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:36 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Wat is er toch gebeurd met als er een model is, zoals bijvoorbeeld dat utilisme, en ik een situatie bedenken kan waarin dat niet werkt, dat model gewoon afschoten wordt? Daar had ik het eigenlijk over. Ik geef toe, mijn keuze om van 'oplossen' te spreken, dat was wat onfortuinlijk. Ik wilde zeggen, weerlegd.
Systeemdenken is uit de mode.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155544299
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Systeemdenken is uit de mode.
Als dat ooit in de mode is geweest, dan is het wel nu!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155544464
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:42 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Als dat ooit in de mode is geweest, dan is het wel nu!
Ad hoc, fragmentarisch en pragmatisch zijn in de mode; het grotere geheel doet er nauwelijks toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155544578
Dat geldt trouwens ook voor de wetenschap. Interdisciplinariteit is op papier bijvoorbeeld geweldig, maar in de praktijk komt er niks van. Ik heb geen flauw idee wat mijn collega's tien meter verderop aan het doen zijn.

Wie heeft er nog het overzicht? Of: wie durft nog te pretenderen het te hebben? In het tijdperk van Google is systeemdenken misschien wel per definitie onmogelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155544653
En om mijn eigen vraag te beantwoorden: Thierry Baudet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155544664
Ik heb niet eens wijn op, mensen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155544875
Thierry Baudet, Ayn Rand, Pim Fortuyn; het blijft een opzienbarende vriendenkring.

Ik vind Corbyn en in mindere mate Sanders interessante ontwikkelingen. Vooral hoe Labour zelf reageert is veelzeggend.

Former Labour Prime Minister Tony Blair stated that Labour had "...discovered winning successively...and now re-discovered losing successively...you don't win from a traditional leftist position".[103] He also said that Labour could lose two more elections by electing Corbyn, and that members who felt their heart told them to vote for Corbyn should "get a transplant".[104]
pi_155545249
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:58 schreef Mainport het volgende:
Thierry Baudet, Ayn Rand, Pim Fortuyn; het blijft een opzienbarende vriendenkring.
Oh, ik vind Baudet niet bepaald een groot denker, hoor. Maar het is wel een lekker ding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155545401
quote:
Dat is ook wat Jeroen Dijsselbloem heeft laten zien met zijn optreden in de eurocrisis. Het is eveneens de manier waarop Rutte regeert.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155549219
In Nederland is dat eigenlijk altijd al zo geweest. Denk aan de tijd van de verzuiling, maar ook de manier waarop er is gereageerd op de protesten in de jaren 60: pacificatie. Alleen door de KO leek het er misschien even op alsof wij hier wel grote politiek bedreven, en het echt ging over ideologie. De politici deden in het verleden wel meer hun best om voor de buhne verschillen te benadrukken, ze maakten er meer theater van.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155549506
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 07:58 schreef Franny_G het volgende:
In Nederland is dat eigenlijk altijd al zo geweest. Denk aan de tijd van de verzuiling, maar ook de manier waarop er is gereageerd op de protesten in de jaren 60: pacificatie. Alleen door de KO leek het er misschien even op alsof wij hier wel grote politiek bedreven, en het echt ging over ideologie. De politici deden in het verleden wel meer hun best om voor de buhne verschillen te benadrukken, ze maakten er meer theater van.
Dat is een goed punt; in Nederland klampen we ons misschien al veel langer en veel minder aan grote ideeën vast dan in de ons omringende landen. Dat heeft ongetwijfeld ook weer te maken met de status van ons kleine, machteloze landje dat zich lange tijd stand heeft weten te houden te midden van grootmachten (en dat nog steeds doet). Wijnberg zelf schrijft:

"Je kunt heel ver terug in de tijd gaan als je de wortels van deze depolitisering zou willen aanwijzen. De geboorte van het 'objectiviteitsideaal' in de zeventiende eeuw; de verwetenschappelijking van ons wereldbeeld gedurende de verlichting die erop volgde; de vereconomisering van de samenleving vanaf de negentiende eeuw; de verwetenschappelijking van de economie daarna en, specifiek in Nederland: het afschudden van de ideologische veren, de vorming van Paars en de geboorte van de polderpolitiek in de jaren tachtig en negentig van de vorige eeuw."

En de reactie op de Tweede Wereldoorlog moet daarbij denk ik ook niet ongenoemd blijven, die een wantrouwen tegenover grote verhalen in de hand heeft gewerkt (denk aan het verschrikkelijke postmodernisme).

Je ziet er wel sterke reacties op onstaan, zoals in de tijd van Fortuyn. Nu wil ik niet zeggen dat iedereen het toen over Zeer Grote Ideeën had, maar er stond wel weer wat op het spel. Als je op een terrasje zat, ging het aan de tafel naast je geheid over politiek en was de discussie steevast fel. En in #filosofie maakten we elkaar af (vooruit: maakte iedereen mij en O+ Berserker O+ af).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155549576
Ik vond die discussies toen echt leuk en leerzaam. Als iets/iemand zo'n weerstand oproept, is het altijd interessant.

De reactie op Fortuyn was vooral zo heftig denk ik (met name ook door andere politici) omdat hij zich niet aan die verhoudingen hield. Hij was voor de bühne precies zo als achter de schermen, niet op zoek naar consensus en het wegpoetsen van de polarisatie, hij zocht het juist op. Iedereen meteen van z'n padje af. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:33:07 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155553341
Och, Fortuyn. Das war einmal. <3.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155563679
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ad hoc, fragmentarisch en pragmatisch zijn in de mode; het grotere geheel doet er nauwelijks toe.
God, het is allemaal nog veel erger gesteld met de wereld dan ik dacht. Nou ja, ik kom dan ook niet zoveel buiten. Daar zal het wel aan liggen.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155573092
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:33 schreef Ringo het volgende:
Och, Fortuyn. Das war einmal. <3.
Fortuyn was onvoortuinlijk.
pi_155573287
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:18 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

God, het is allemaal nog veel erger gesteld met de wereld dan ik dacht. Nou ja, ik kom dan ook niet zoveel buiten. Daar zal het wel aan liggen.
Meer buiten komen, daar word je juist een positiever mens van. Cynisme komt voort uit een teveel aan televisie en een tekort aan alledaags, menselijk contact.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155574055
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Meer buiten komen, daar word je juist een positiever mens van. Cynisme komt voort uit een teveel aan televisie en een tekort aan alledaags, menselijk contact.
Oh, maar daar heb ik geen problemen mee hoor. Ik kijk twee keer in de week naar De Slimste Mens en er komen allemaal lui over de vloer om een beetje Nederlands te leren. Ik zou ook niet willen zeggen dat ik nu zo cynisch ben, jij wel?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155574398
quote:
5s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:52 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Oh, maar daar heb ik geen problemen mee hoor. Ik kijk twee keer in de week naar De Slimste Mens en er komen allemaal lui over de vloer om een beetje Nederlands te leren. Ik zou ook niet willen zeggen dat ik nu zo cynisch ben, jij wel?
Klinkt goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 26 augustus 2015 @ 22:11:13 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155574946
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Meer buiten komen, daar word je juist een positiever mens van. Cynisme komt voort uit een teveel aan televisie en een tekort aan alledaags, menselijk contact.
Alledaags, menselijk en contact zijn wel drie hele enge woorden. Helemaal samen in een zin.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 26 augustus 2015 @ 22:16:40 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155575160
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Meer buiten komen, daar word je juist een positiever mens van. Cynisme komt voort uit een teveel aan televisie en een tekort aan alledaags, menselijk contact.
Op mijn werk had iemand een papiertje opgehangen met de tekst 'Iedere cynicus is een teleurgestelde idealist' Die vond ik wel goed en is denk ik ook waar. Gelukkig ben ik een opportunist, dus zal ik niet zo snel verzuren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155578358
Ik ken iemand die zegt: 'Ik weet dat ik hypocriet ben,' alsof daarmee de kous af is, hij heeft het erkend, nu mag hij hypocriet zijn.
pi_155581114
Was er, heel ander onderwerp, vanavond trouwen ook van dat prachtige licht in Amsterdam? Paars, oranje,- etc.? De wonderlijke combinatie van harde wind, regen en zonsondergang?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155581115
.

#nofilter.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  donderdag 27 augustus 2015 @ 06:29:20 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155581308
Ja, dat was schitterend.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 08:18:57 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155581801
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:45 schreef Mainport het volgende:
Ik ken iemand die zegt: 'Ik weet dat ik hypocriet ben,' alsof daarmee de kous af is, hij heeft het erkend, nu mag hij hypocriet zijn.
Je mag ook hypocriet zijn als je het niet erkent.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155582512
Hypocrisie als mensenrecht, interessant. Inconsequentie is ondergewaardeerd. Betogen te over waarin twijfelen omarmd wordt, maar het is inconsequent denken waar terrein te winnen valt.

Is zeuren dan een vrouwenrecht? Ik ben voor. Zeuren is ook een vorm van communicatie. Geef je vrouw zo nu en dan een welgemeende warme knuffel. Vraag jezelf af: wanneer heb ik voor het laatst een knuffel gegeven?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:12:53 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155583699
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:11 schreef Mainport het volgende:
Hypocrisie als mensenrecht, interessant. Inconsequentie is ondergewaardeerd. Betogen te over waarin twijfelen omarmd wordt, maar het is inconsequent denken waar terrein te winnen valt.

Is zeuren dan een vrouwenrecht? Ik ben voor. Zeuren is ook een vorm van communicatie. Geef je vrouw zo nu en dan een welgemeende warme knuffel. Vraag jezelf af: wanneer heb ik voor het laatst een knuffel gegeven?
Je wil er zelfs een mensenrecht van maken?
Punt is gewoon dat mensen zijn zoals ze zijn en dat daar, zolang de wet niet overtreden wordt, verder niks aan te veranderen valt.
Iedereen is in zekere mate hypocriet en er is geen drempel vastgesteld waarop dat te dol wordt.

En wat betreft idealisme versus opportunisme, waar het eigenlijk om ging: executiepelotons en massagraven komen praktisch altijd voort uit het brein van de idealist, die daarmee een betere wereld denkt te scheppen. Voor een opportunist is dat allemaal teveel gedoe en niet rendabel genoeg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155584346
Wil je daarmee zeggen dat het nog niet zo erg is om een opportunist te zijn? Ik denk dat bankiers en politici de laatste jaren wel het tegendeel hebben bewezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:44:07 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155585681
quote:
13s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
Wil je daarmee zeggen dat het nog niet zo erg is om een opportunist te zijn? Ik denk dat bankiers en politici de laatste jaren wel het tegendeel hebben bewezen.
Het is helemaal niet erg om een opportunist te zijn. Leven en laten leven. Of het beeld van bankiers wat jij schetst op waarheid berust durf ik gerust aan te vechten. Ik ken er een aantal en dat zijn hele andere typetjes zoals zij in de media geschetst worden. Net zoals militairen zo´n 30 jaar geleden als stompzinnige en gewelddadige idioten werden afgebeeld door dezelfde media.

Politici zijn voor een groot deel inderdaad opportunisten, bij hen irriteer ik me daar wel aan. Maar dat komt met name omdat ze zich graag met een aura van idealisme omgeven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155586335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:44 schreef LXIV het volgende:

Politici zijn voor een groot deel inderdaad opportunisten, bij hen irriteer ik me daar wel aan. Maar dat komt met name omdat ze zich graag met een aura van idealisme omgeven.
Je hebt duidelijk de discussie hier over depolitisering gemist, anders zou je dat laatste niet hebben opgemerkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155600673
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:12 schreef LXIV het volgende:

En wat betreft idealisme versus opportunisme, waar het eigenlijk om ging: executiepelotons en massagraven komen praktisch altijd voort uit het brein van de idealist, die daarmee een betere wereld denkt te scheppen. Voor een opportunist is dat allemaal teveel gedoe en niet rendabel genoeg.
Een idealist kan dat alleen waarmaken als er opportunisten zijn die daarbij willen helpen.

Verder denk ik dat ieder mens zich weleens opportunistisch gedraagt, lijkt me vrij normaal. Maar om het nu als je identiteit te omschrijven, gaat wel erg ver. Ik zie mezelf helemaal niet als het een of het ander. Denk dat voor de meeste mensen geldt dat ze niet heel uitgesproken daarin zijn. En dat is misschien wel het lastigste.

[ Bericht 11% gewijzigd door Franny_G op 27-08-2015 20:11:23 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155600821
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 06:29 schreef Ringo het volgende:
Ja, dat was schitterend.
Ongelooflijk he?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:14:03 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155601028
quote:
2s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Een idealist kan dat alleen waarmaken als er opportunisten zijn die daarbij willen helpen.

Verder denk ik dat ieder mens zich weleens opportunistisch gedraagt, lijkt me vrij normaal. Maar om het nu als je identiteit te omschrijven, gaat wel erg ver. Ik zie mezelf helemaal niet als het een of het ander. Denk dat voor de meeste mensen geldt dat ze niet heel uitgesproken daarin zijn. En dat is misschien wel het lastigste.
Bijna al het gedrag is opportunistisch (lees eigenbelang). De keuze voor het gedrag wordt in een fractie van een seconde gemaakt en de basis hiervoor is eigenbelang (of vermeend eigenbelang, het systeem maakt nogal eens een foutje). In de seconde die daarop volgt wordt een rationale aan het eigen handelen gegeven, waar afhankelijk van de waarden, opvoeding etc van de betreffende persoon, er een rationeel/ethisch/principeel etc. tintje aan wordt gegeven. Maar het gedrag ligt dan allang vast.

Volop neurologisch onderzoek wat dit ondersteund, zie bijvoorbeeld Victor Lamme.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155601302
Opportunisme staat niet gelijk aan doen wat in je eigen belang is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155603147
Egoïsme staat in de weg. Nietzsche definieerde egoïsme als "de perspectivische wet der ervaring, volgens welke het meest nabije groot en zwaar lijkt; terwijl de dingen in grootte en gewicht afnemen gelang ze verder af zijn".

Maar goed, dat stuurde een vriend eerder deze week naar me. Ik weet niet wat het betekent.

Overigens is de makers van massagraven verdenken van idealisme opmerkelijk. Er wordt hier vrijelijk met definities geschoven.

Jezelf brandmerken als opportunist, een houding die moreel verwerpelijk is, omdat dat nu eenmaal de natuurlijke staat van zijn zou zijn, is nogal deterministisch. Realisme zou ik het niet willen noemen
pi_155614178
Nou, dat heeft Nietzsche mooi gezegd. Om precies te zijn neemt dat gewicht (of beter: de massa, dat is een verschil) omgekeerd evenredig met het kwadraat van hun afstand af.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155614187
Om kort te gaan: wat een geouwehoer, :r.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155651847
Simone van Saarloos had een goed argument in haar column gisteren.

quote:
Het denken aan vluchtelingen levert overigens geen morele punten op. Eerder vrees ik dat deze voortdurende gedachten een vorm van mentale spielerei blijken die gevaarlijk ontwijkend is. De joods-Duitse filosoof Hannah Arendt vertelde in een interview uit 1964 (‘Zur Person’, het YouTuben waard) dat ze met name haar intellectuele vrienden in Duitsland wantrouwde. Zij waren het die, in de jaren dertig, met de ideeën van Hitler aan de haal gingen. Niet omdat ze het met hem eens waren, allerminst, maar omdat ze alles wat hij zei als ‘ideeën’ behandelden. Er werd misschien smalend gedaan over zijn opvattingen, maar zijn provocaties boden smakelijk veel stof voor discussie.

Over de ‘vluchtelingensituatie’ praten voelt als toekijken terwijl er een kikker in een pan op het vuur staat; zolang hij niet uit het water springt en luidkeels protesteert, vind ik het naderend kookpunt wel erg, maar vooral theoretisch en blijkbaar niet schrijnend genoeg om mijn handen te branden.
Nu bevestig ik haar punt door er hier over te verhandelen; misschien was een opruiende tekst beter geweest, maar opruiende teksten zijn zo voorspelbaar dat ze geen bereik hebben. Ik las net over een vijftienjarige jongen die gisteren in een detentiecentrum gezet is en volgende week uitgezet zal worden naar Angola. Hij is in Nederland geboren.

quote:
Ik moet toegeven dat ik bij bijna alles aan vluchtelingen denk, omdat ik vrees dat we op een beleid afstevenen dat we pas vijftig jaar na dato fiks zullen veroordelen.
Wat te doen? Handtekeningen onder petities zetten is vrijblijvende symboliek. Gewelddadig protest is uit de mode en een hongerstaking of protestmars naar Den Haag neigt naar grootheidswaan. Er moet op zijn minst wat origineels bedacht worden.

Niettemin geloof ik dat het kruidvat gevuld is, nu is het wachten op de martelaar die de lont aansteekt.
pi_155698924
Ik kwam 's nachts een stel Litouwse studenten tegen.
Nazdrovja, zei ik.
We're not Russian, zeiden zij.
Not yet... zei ik.
Je bent in de openbare ruimte wanneer mensen niet kunnen lachen om je rotgrappen. Is het een schild, uit angst dat men dichtbij zou kunnen komen? Nee, het is verveling, en een algehele vermoeidheid met het sociale verkeer. Ik en de mijnen, mijn kring van intimi, is als enige van waarde; van de rest wil ik afgezonderd worden.
pi_155726069
Ik ben zo opgewonden, ik kan het welhaast niet verbergen. Ik sta op het punt de controle te verliezen en ik denk dat ik dat wel prettig vind.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155726070
(Mainport of een filosoof? Voor twaalf punten.)
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155726071
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:07 schreef Mainport het volgende:
Ik kwam 's nachts een stel Litouwse studenten tegen.
Nazdrovja, zei ik.
We're not Russian, zeiden zij.
Not yet... zei ik.
Je bent in de openbare ruimte wanneer mensen niet kunnen lachen om je rotgrappen. Is het een schild, uit angst dat men dichtbij zou kunnen komen? Nee, het is verveling, en een algehele vermoeidheid met het sociale verkeer. Ik en de mijnen, mijn kring van intimi, is als enige van waarde; van de rest wil ik afgezonderd worden.
Je olifant schiet ik dood,
met mijn Kalashnikov,
gooi een cocktail naar je kop,
nasdrovje, van Molotov!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155751255
Is er iemand hier weleens zo geil geweest dat'ie zijn ballen door zijn spijkerbroek heen heeft kunnen voelen gloeien? Letterlijk, bedoel ik. Dat als je je hand op je kruis legt, dat je er warmte vanaf voelt komen?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155751256
6/40. (Dat wil zeggen: ik heb nu al zes dagen niet gemasturbeerd.)
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155751910
Ja, maar daar was een vrouw bij betrokken. Ik val alleen op het allerbeste (is een vloek, niet aan te raden); hoe beter de vrouw hoe blauwer de ballen zegt mijn moeder altijd
pi_155792947
Wie in de gelegenheid is, trouwens, zaterdag a.s. (5 september) wordt er een korte dialoog van me opgevoerd in het kader van het 5e Leids Dialogenfestival.

http://www.imperiumtheater.nl/?p=1571

Eerlijkheidshalve zou ik het afraden, want zie, tien euro voor tien minuten van mijn geouwhoer; je kan beter een sekslijn bellen.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155793956
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 04:10 schreef PeteSampras het volgende:
(Mainport of een filosoof? Voor twaalf punten.)
Susan Smit?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155807851
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Susan Smit?
Helaas, Claudia, het waren de Pointer Sisters.


Vanaf 1:08
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155807857
'Wiens faam product is van slechts zijn obscuriteit, wantrouw ik.'

Voor achttien (!!) punten, is het:

a) Mainport
b) Adolf Hitler
c) Lord Byron
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155808213
"Jaloezie is het doden van de creativiteit van de ander."
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:24:51 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155809310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 04:05 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Helaas, Claudia, het waren de Pointer Sisters.


Vanaf 1:08
LOL
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155834161
Vorige week stond in de krant over vluchtelingen: "Ik vrees dat we op een beleid afstevenen dat we pas vijftig jaar na dato fiks zullen veroordelen."

Misschien dat we nu al kunnen beginnen met wijzen naar degenen die 'fout' zijn in deze tijd. Waarom wachten tot de geschiedenis hen veroordeelt? Eén met tomaten bekogelde VVD'er per aangespoeld lijk lijkt me een eerlijke ruil
pi_155835653
Zoiets ja?

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155839573
Fuck die moffenhoeren.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155839607
Ik heb gisteren met iemand voor honderd euro gewed dat ik binnen twee weken mijn eigen eikel een kusje ga geven. Vroeger kon ik dat. Sterker nog, vroeger kon ik hem een behoorlijk end in mijn mond nemen. Vandaag de dag ben ik alleen niet meer zo soepel, dus dat wordt hard trainen. Waar een wil is, is een weg!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155847857
Of een hernia.
pi_155848236
De tand des tijds, onverbiddelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155848354
Of je pemel is gekrompen.
Aldus.
  zaterdag 5 september 2015 @ 20:24:35 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155848947
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 05:49 schreef Mainport het volgende:
Vorige week stond in de krant over vluchtelingen: "Ik vrees dat we op een beleid afstevenen dat we pas vijftig jaar na dato fiks zullen veroordelen."

Misschien dat we nu al kunnen beginnen met wijzen naar degenen die 'fout' zijn in deze tijd. Waarom wachten tot de geschiedenis hen veroordeelt? Eén met tomaten bekogelde VVD'er per aangespoeld lijk lijkt me een eerlijke ruil
In welk opzicht is een VVD'er schuldig aan een aangespoelde vluchteling dan? Van mij krijg je 100 euro als je dat op enigszins logische wijze kunt aantonen. Zonder dat je daarvoor je eikel hoeft te kussen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155850100
1. De VVD leidt Nederland. Er zit ook een andere partij bij met een identiteitscrisis.
2. Grove nalatigheid beroept zich op aansprakelijkheid en uit zich in zeer ernstig verzuim.
3. De machthebbende partij heeft alle mogelijkheden iets te doen, zoals in omringende landen de eerste stapjes worden gezet.
4. De VVD neemt geen verantwoordelijkheid.
5. De gewetensvraag: vind je aangespoelde lijken eigenlijk wel erg of is dat hoe de wereld werkt etc.
6. Afhankelijk van punt vijf is de VVD ernstig in gebreke en zouden zij volgens de verdeling één VVD'ER per lijk besmeurd moeten worden.
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:06:00 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155850239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:01 schreef Mainport het volgende:
1. De VVD leidt Nederland. Er zit ook een andere partij bij met een identiteitscrisis.
Klopt
quote:
2. Grove nalatigheid beroept zich op aansprakelijkheid en uit zich in zeer ernstig verzuim.
Over welke grove nalatigheid heb je het nu?
quote:
3. De machthebbende partij heeft alle mogelijkheden iets te doen, zoals in omringende landen de eerste stapjes worden gezet.
'Iets' doen? Wat moeten ze dan doen?
quote:
4. De VVD neemt geen verantwoordelijkheid.
In zake wat niet?
quote:
5. De gewetensvraag: vind je aangespoelde lijken eigenlijk wel erg of is dat hoe de wereld werkt etc.
Ik denk dat bijna alle VVD'ers aangespoelde lijken wel erg vinden. Maar wat heeft dat er mee te maken?
quote:
6. Afhankelijk van punt vijf is de VVD ernstig in gebreke en zouden zij volgens de verdeling één VVD'ER per lijk besmeurd moeten worden.
Een heel onduidelijk verhaal. Ik hoop dat je jouw stukjes op de universiteit beter onderbouwd, of gaat het daar niet meer om de consistentie en de logica, maar enkel om het politiek in de juiste hoek zitten?

Een Iranees/Syriër/Libanees/Somaliër etc. denkt dat hem een beter leven wacht in Europa en besluit om een risico te nemen en met een bootje richting Europa te varen. De meesten redden dat ook, maar deze Iranees/Syriër etc heeft pech en zijn bootje slaat om en hij verdrinkt. Dat is wat er simpel gezegd gebeurd. Mijn vraag is nu: op wat voor manier is een VVD'er hier schuldig aan? (en bijv. een PvdA-er niet)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155853902
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 20:01 schreef Z het volgende:
Of je pemel is gekrompen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155858594
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen. Ik zit nu op een centimeter of acht afstand. Even wat buikspek eraf hongeren, even wat spiertjes oprekken en dan lukt het wel.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  zondag 6 september 2015 @ 02:10:30 #168
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155858669
Slikte je ook door, toen je pemel nog zo groot was dat je 'm kon betongen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155858724
Toen mijn pemel nog zo groot was dat ik 'm kon betongen (hoewel ik meen dat er aan mijn pemel niet zoveel veranderd is, maar aan mijn buik en rug vooral), slikte ik niet door, nee. Sterker nog, ik heb dat nooit als heel erg prettig ervaren. Het gelijkt toch veel meer een pemel in je mond hebben dan je pemel in een mond hebben, ziet u? De houding zelf is ook weinig comfortabel.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  zondag 6 september 2015 @ 05:01:55 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155859457
Ja, nee, ik kan dat wel begrijpen, vermoedelijk, al heb ik lang gedroomd dat ik het kon, en ben ik jaloers op wie het kan, en zit er nu zeker 20kg overgewicht in de weg en zeker tien jaar aan afkalvende lenigheid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 6 september 2015 @ 05:14:09 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155859460
Overigens, terwijl ik dronken ben van de bourbon en toegeef dat veel van het sociale verkeer mij volkomen langszij gaat, maar waarom is IR onlangs niet door iedereen gefeliciteerd en alsook niet door mij? Maar wel onverdroten over politiek praten verdomme! Of er verder niks gebeurt in die wereld van ons!
Van harte, van ganscher harte, alsnog dan IR, ook van mij; veel geluk, veel geluk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155859696
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 05:14 schreef Ringo het volgende:
Overigens, terwijl ik dronken ben van de bourbon en toegeef dat veel van het sociale verkeer mij volkomen langszij gaat, maar waarom is IR onlangs niet door iedereen gefeliciteerd en alsook niet door mij? Maar wel onverdroten over politiek praten verdomme! Of er verder niks gebeurt in die wereld van ons!
Van harte, van ganscher harte, alsnog dan IR, ook van mij; veel geluk, veel geluk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 6 september 2015 @ 09:36:04 #173
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_155860055
Omdat ik hier nog geen foto's gespamd heb, Ringo (en omdat het wel fijn is om als je voor de zoveelste keer in een nacht wakker bent gewoon iets kan lezen over het kussen der eikel, in plaats van dat je moet roepen hoe schattig het allemaal is). Maarem, hij heet Misha, hij is nu 2 weken en een dag oud, hij is nog steeds klein maar wel minder klein dan ie was, en hij is natuurlijk ontzettend leuk en zo. Morgen ga ik weer werken dus dan merk ik pas echt in hoeverre mijn leven veranderd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door I.R.Baboon op 06-09-2015 12:06:45 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 6 september 2015 @ 09:42:05 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155860086
Van harte!
The love you take is equal to the love you make.
pi_155860148
Gefeliciteerd IR!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155860380
Ah, wat leuk! Gefeliciteerd!
pi_155862952
Krijg nou tieten! Van harte!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155863065
Ah, dan kan ik nu openlijk zeggen: gefeliciteerd met de spruit! Vanzelfsprekend stellen we de TTKLPT open voor opvoedadvies zodat je niet naar OUD hoeft. Het voelt voor mij alweer als een eeuwigheid geleden, maar Franny kan vast nog meepraten over kleuren poep, draagdoeken en de Rapleymethode.

Ik zet mijn geld overigens op: binnen 3 jaar naar West of Noord.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155863102
Van harte IR.
Aldus.
  zondag 6 september 2015 @ 13:08:32 #180
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  zondag 6 september 2015 @ 13:19:08 #181
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_155863331
Op wat eigenlijk?
Aldus.
pi_155864069
Ja, dat vraag ik me ook nog steeds af.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 september 2015 @ 21:21:55 #184
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_155879137
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_155879628
Ach wat een schatje, IR! Die blik die je hebt op de foto's, is ook heel mooi.
Veel geluk samen, *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 september 2015 @ 21:46:04 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155880340
Ja, mooi! O+.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155880821
O+.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  zondag 6 september 2015 @ 21:59:22 #188
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_155881083
We hebben trouwens de afgelopen weken meerdere malen bewonderend naar jouw/jullie geboortekaartje gekeken, F_G/Ringo.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_155881357
Ik heb trouwens flinke vorderingen gemaakt. Vandaag licht ontbeten (croissant, een banaan en een glas sap). De rest van de dag opgedrukt, cruches, yoga-oefeningen, al die rotzooi om maar dichter in de buurt te komen. Na het avondeten (rode bieten, aardappels, merquez en komkommersalade) een warme douche genomen en er goed voor gaan zitten. Het lukt me nog niet, maar ik ben alweer een stuk dichter in de buurt. Volgens mij heb ik de pemel héél even met het puntje van mijn tong aangeraakt. Dan nu even één biertje en dan braaf naar bed. #autofellatio #winnaarsmentaliteit
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155881624
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 21:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
We hebben trouwens de afgelopen weken meerdere malen bewonderend naar jouw/jullie geboortekaartje gekeken, F_G/Ringo.
Leuk dat je het bewaard hebt! We zijn er ook nog steeds blij mee. Ben wel benieuwd wat zij er zelf later van zal vinden. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155881761
Het is trouwens wel absurd hoe snel zo'n baby groeit de eerste anderhalf jaar en hoeveel er verandert. Ik kan me van die eerste maanden maar heel weinig herinneren. Die tijd is echt in een waas van slaapgebrek in combinatie met adrenaline aan me voorbij getrokken. En als ik foto's van haar zie van die tijd dan herken ik mijn eigen kind maar amper.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155881779
Dag luitjes, klein vraagje. Liep er in TTK niet altijd een beginnende-schrijvers-reeks, of ben ik me iets aan het herinneren wat niet gebeurd is? Met de search kom ik vooral veel op zichzelf staande topics tegen van wannabe-schrijvers, maar zo héél hard heb ik nou ook weer niet gezocht.
  zondag 6 september 2015 @ 22:19:08 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155882156
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 22:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Dag luitjes, klein vraagje. Liep er in TTK niet altijd een beginnende-schrijvers-reeks, of ben ik me iets aan het herinneren wat niet gebeurd is? Met de search kom ik vooral veel op zichzelf staande topics tegen van wannabe-schrijvers, maar zo héél hard heb ik nou ook weer niet gezocht.
Foei.

TTK / Boek aan het schrijven - hoofdstuk 11
The love you take is equal to the love you make.
pi_155882228
Dank, dánk!
pi_155887789
Ach, een tevreden baby. O+ Ik word er wat weemoedig van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155887836
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 22:11 schreef Franny_G het volgende:
En als ik foto's van haar zie van die tijd dan herken ik mijn eigen kind maar amper.
Dat heb ik dan weer niet. Als ik ze 's avonds instop, zie ik weer de baby's die zacht en tevreden in het doorzichtige OLVG-wiegje lagen te ronken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155887872
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 22:04 schreef PeteSampras het volgende:
Ik heb trouwens flinke vorderingen gemaakt. Vandaag licht ontbeten (croissant, een banaan en een glas sap). De rest van de dag opgedrukt, cruches, yoga-oefeningen, al die rotzooi om maar dichter in de buurt te komen. Na het avondeten (rode bieten, aardappels, merquez en komkommersalade) een warme douche genomen en er goed voor gaan zitten. Het lukt me nog niet, maar ik ben alweer een stuk dichter in de buurt. Volgens mij heb ik de pemel héél even met het puntje van mijn tong aangeraakt. Dan nu even één biertje en dan braaf naar bed. #autofellatio #winnaarsmentaliteit
Je zou eigenlijk een blog over je vorderingen bij moeten houden. Of instagram. Gooi een filtertje over je foto's en duizenden willen doen wat jij doet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_155888349
Een accuut geval van de moderneritus, Claudia! Daar doe ik allemaal lekker niet aan mee.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  maandag 7 september 2015 @ 08:09:05 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155888820
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 01:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat heb ik dan weer niet. Als ik ze 's avonds instop, zie ik weer de baby's die zacht en tevreden in het doorzichtige OLVG-wiegje lagen te ronken.
Ik las baby's die zacht en tevreden in het doorzichtige OLVG-wiegje lagen te roken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155888837
TTK / Mainports schrijftipstopic

Kom allemaal in mijn topic voor gratis tips
  maandag 7 september 2015 @ 08:14:01 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155888855
Gratis? Je moet je tips achter een betaalmuur zetten, MP, anders neemt niemand ze serieus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155888894
Stomme betaalmuren. Ja, Blendle zeker, 80 cent artikel per artikel betalen; dat zijn bijna drie sigaretten. Kwaliteitsjournalistiek zou gesubsidieerd moeten zijn. Kost de overheid een paar miljoen en wat krijg je ervoor terug? Een heleboel zeg ik je, een heleboel
pi_155889402
Ik vind Blendle wel prettig eigenlijk. Je kunt de krenten uit de hele pap vissen, in plaats van een abonnement op slechts één van de kommetjes.
  maandag 7 september 2015 @ 12:25:16 #204
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_155893150
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 13:21 schreef Z het volgende:
Op wat eigenlijk?
Ik heb geen idee. Ik neem bij zijn ontstentenis de taak van Gellius even waar. Maar dat betekent niet dat ik ook maar het geringste idee heb waar het over gaat.
pi_155893548
quote:
2s.gif Op maandag 7 september 2015 12:25 schreef broer het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Ik neem bij zijn ontstentenis de taak van Gellius even waar. Maar dat betekent niet dat ik ook maar het geringste idee heb waar het over gaat.
Ah.
Aldus.
pi_155893584
Kinderen brengen wel zorgen met zich mee (bezorgdheid). Steeds meer, naar mate ze ouder worden merk ik. Maar wat wist Gellius daar toentertijd van?
Aldus.
pi_155896220
quote:
2s.gif Op maandag 7 september 2015 12:45 schreef Z het volgende:
Kinderen brengen wel zorgen met zich mee (bezorgdheid). Steeds meer, naar mate ze ouder worden merk ik. Maar wat wist Gellius daar toentertijd van?
Dat wacht maar kwam dan ook van mij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 7 september 2015 @ 20:42:45 #208
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_155905408
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2015 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
Dat wacht maar kwam dan ook van mij.
O, sorry voor de foute bronvermelding.
pi_155914186
Herinneren jullie je nog dat ik jaren geleden eens de herinnering op heb gehaald aan een anekdote die ik eerder verteld heb:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2010 17:03 schreef JAM het volgende:
Herinneren jullie je nog die stomme anekdote over de Dikkemer T.? Voor wie het niet meer zo helder voor de geest staat:

[..]

Laatst sprak ik daar met iemand over en die zei: 'Je hebt het waarschijnlijk verkeerd verstaan. Men wilde zeggen; de dikke Martin (Martin op z'n Frans uitgesproken, zoals niet héél ongebruikelijk in België.' Voor die theorie valt zeker iets te zeggen; het net rond Dikkemer T/Dikke Martin sluit zich!
Inmiddels (je moet even terug naar de oorspronkelijke ankedote, twee keer klikken dus). Inmiddels (ook alweer vier lang) heet het Fochplein het Rector de Somerplein. Jesus, wat heb ik toch een geheugen zeg.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155914453
Zijn er nog vorderingen te melden wat betreft je queeste?
pi_155914479
Vandaag braaf mijn oefeningen gedaan, dat wel. Ik had wat laat gegeten en zodoende een beetje een opgeblazen gevoel. Ik laat het even voor wat het is en waag morgen weer een poging.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155919247
Spannend hoor.
Aldus.
  dinsdag 8 september 2015 @ 12:44:52 #213
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_155920788
Valt het wel te combineren met de niet-masturberen-uitdaging?
pi_155923184
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:44 schreef broer het volgende:
Valt het wel te combineren met de niet-masturberen-uitdaging?
Nee, in het geheel niet. Elke keer als ik een poging waag (dat staat voor vanavond weer op het programma), moet ik er toch wat bij masturberen. Wel doe ik dat zo min mogelijk (eens in de twee of drie dagen) en alleen maar in het kader van deze weddenschap.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155923283
Functionele masturbatie, dat moet kunnen natuurlijk.
Aldus.
  dinsdag 8 september 2015 @ 17:52:53 #216
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155927131
Is het heel vreemd als ik er echt niet aan moet denken om m'n eigen pemel - gewassen dan wel ongewassen - in de mond te ( moeten ) nemen? Ben je dan vies van jezelf? - Niet dat ik zelfs met de allerbeste wil ook maar enigszins in de buurt zou komen, overigens.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 8 september 2015 @ 17:53:56 #217
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155927151
Oh, en nog gefeliciteerd, IR.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 8 september 2015 @ 18:16:42 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155927685
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:52 schreef DO2 het volgende:
Is het heel vreemd als ik er echt niet aan moet denken om m'n eigen pemel - gewassen dan wel ongewassen - in de mond te ( moeten ) nemen? Ben je dan vies van jezelf? - Niet dat ik zelfs met de allerbeste wil ook maar enigszins in de buurt zou komen, overigens.
Iedereen heeft andere ambities. De een wil een BMW, de ander alleenheerser over Eurazië worden en een derde zijn eigen piemel in de mond nemen. Zolang het maar bij je past, denk ik dan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155928098
Wat moet je nu met een BMW? Wat moet je nu met de heerschappij over heel Eurazië?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  dinsdag 8 september 2015 @ 18:35:12 #220
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155928141
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iedereen heeft andere ambities. De een wil een BMW, de ander alleenheerser over Eurazië worden en een derde zijn eigen piemel in de mond nemen. Zolang het maar bij je past, denk ik dan.
Zo is het. En ik bedacht me later dat ik gewoon vies ben van ( alle ) pemels.
Ik zou niet weten waarom m'n eigen pemel daarop een uitzondering zou moeten zijn. Consistent. Dat ben ik.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_155928311
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:35 schreef DO2 het volgende:

[..]

Zo is het. En ik bedacht me later dat ik gewoon vies ben van ( alle ) pemels.
Ik zou niet weten waarom m'n eigen pemel daarop een uitzondering zou moeten zijn. Consistent. Dat ben ik.
Maar Dootje, je trekt jezelf toch ook weleens af?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  dinsdag 8 september 2015 @ 18:49:23 #222
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155928498
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:41 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Maar Dootje, je trekt jezelf toch ook weleens af?
Jawel, maar das eigenlijk ook vooral uit noodzaak, hoor. Ik vind het vaak toch n hoop gedoe.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 8 september 2015 @ 19:11:32 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155929094
Als ik het kon, zou het mijn mooiste hobby zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155930890
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:33 schreef PeteSampras het volgende:
Wat moet je nu met een BMW? Wat moet je nu met de heerschappij over heel Eurazië?
Ik ben er best tevreden mee eigenlijk. :)
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:17:13 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155931033
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:11 schreef Ringo het volgende:
Als ik het kon, zou het mijn mooiste hobby zijn.
Aftrekken?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155931164
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ben er best tevreden mee eigenlijk. :)
Die BMW, daar kan ik me enigszins nog iets bij voorstellen. Maar de heerschappij over Eurazië? Dat lijkt me bovenal heel erg vermoeiend.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155931258
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:21 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Die BMW, daar kan ik me enigszins nog iets bij voorstellen. Maar de heerschappij over Eurazië? Dat lijkt me bovenal heel erg vermoeiend.
Ja, ik bedoelde de BMW. Die heerschappij zal nog even moeten wachten.
pi_155931303
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde de BMW. Die heerschappij zal nog even moeten wachten.
Maar dat is wel iets waarvan je denkt: 'Goh, waarom niet?'
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155931812
Uit de nieuwe Houellebecq

quote:
Ik had verwacht dat Tanneur op een gegeven moment zou berusten in zijn lot waarna de onvermijdelijke gelatenheid zou intreden. Hij bleef echter eerzuchtig, hij geloofde er echt in; doordat hij zijn waanbeelden die hem nu eenmaal zo geleerd waren niet kon doorprikken, verwijderde hij zich steeds verder van zijn naasten. Hij zal zich wel afgevraagd hebben waardoor dat kwam en uiteindelijk zal hij erachter gekomen zijn – het is gemakkelijk maar dom om iemands gedachtewereld te onderschatten.
Zou dit een op een toepasbaar zijn op k_man? Ik stel de vraag, wie heeft het antwoord
pi_155932313
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:25 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Maar dat is wel iets waarvan je denkt: 'Goh, waarom niet?'
Nou ja, als het toevallig zo uitkomt.
pi_155936977
"Toen men mij gisteren vertelde dat de bediende uit de tabakszaak zelfmoord had gepleegd, voelde ik mij bedrogen. Arme stakker, hij bestond dus toch! Dat waren wij allen vergeten, wij allen die hem hadden gekend op dezelfde manier als allen die hem niet hebben gekend. Morgen zullen we hem beter vergeten. Maar hij had een ziel, welzeker, want hij pleegde zelfmoord."

Pessoa
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:22:19 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155937070
Dat 'Vals licht' was misschien wel het slechtste en meest pretentieuze kutboek wat ik ooit onder ogen gehad heb. Wat een nep-bagger was dat zeg. Goed dat er geen bomen meer gekapt worden om zulke rommel uit te geven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_155938592
PADAPAM PAM PAM. ANOTHER BITES THE DUST!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  woensdag 9 september 2015 @ 00:26:13 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155938649
Nee, laat maar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155938715
Maar het is triest hoor. Heel triest.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  woensdag 9 september 2015 @ 00:32:40 #236
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155938729
Ik heb vreemde herinneringen aan Zwagerman, ik kan ze tellen tot twee en ze zijn zeker twintig jaar oud.

- Dat ik in de metro, staande op halte Binnenhof (Ommoord), in Gimmick aan het lezen was; glimmend zwart omslag met roze letters.
- Dat er een meid in dat boek klauteraapje werd genoemd en dat ik van die bijnaam een stijve kreeg.

Zo, dat was mijn gelul tot hiertoe. Hoop dat je rust heb, ouwe.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155938793
Ik heb één herinnering aan Zwagerman. Dat ik (ook) Gimmick aan het lezen was, ik weet alleen niet meer waar. Waarschijnlijk thuis. Toen ging hij de een of andere hoer neuken (het figuur in dat boek, in ieder geval), en daarna op straat kotsen. Dan niet omdat hij zoveel gezopen of slecht geslapen of iets verkeerds gegeten had, maar omdat hij het zo triest vond dat hij die hoer zonodig moest neuken. Ik dacht: 'Stel je toch niet zo aan, vent.' Ik denk er nog precies hetzelfde over. Wat een treurnis allemaal. Ik kan me er niet in verplaatsen. Ik kende ook een man die verschrikkelijk boos werd, werkelijk heftige driftbuien en woede-aanvallen als het regende. Dan miezerde het wat en dan vloog het halve meubilair weer door de kamer. Kon hij niets aan doen. Wonderlijk toch, hoe die breintjes werken. Zo is dat met depressie ook. Triest is het. Heel triest. Arme man. Arme famile. Arme wereld, arme God. Een en al verdriet in de wereld, maar goed. Morgen weer een dag.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  woensdag 9 september 2015 @ 00:44:42 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155938886
Ik heb nog nooit op straat gekotst. Maar ik heb toch wel eens een hoer geneukt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155938987
Ik heb weleens een hoer geneukt terwijl ze op straat aan het kosten was. Wat zeg je daarvan?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  woensdag 9 september 2015 @ 00:54:21 #240
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155939012
Neem er vooral nog een.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155939016
Het is nog erger met jullie gesteld dan ik dacht
pi_155939033
quote:
9s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:54 schreef Lienekien het volgende:
Neem er vooral nog een.
Op Joost!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  woensdag 9 september 2015 @ 01:05:03 #243
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155939161
Ja, laten we nuchter blijven, daarmee lossen we de wereldproblemen als bij toverslag op. Heil ons!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155939205
Ik zit aan de Duvel. Dat drink ik vrijwel nooit omdat, God mag weten waarom, als ik dat drink, ik geen erectie meer kan krijgen. Nu, in het kader van de autofellatio, kan dat dus wel weer even.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  woensdag 9 september 2015 @ 01:12:45 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155939229
Eentje moet kunnen. Toch?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155939235
Eéntje inderdaad.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155939259
Mijn tweede fles rood is bijna op; drank biedt geen antwoorden, maar stelt ook geen vragen
  woensdag 9 september 2015 @ 01:17:44 #248
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155939265
Men mag alles, Liene. Zelfs dood, zo blijkt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 9 september 2015 @ 01:20:06 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155939281
Al die getroubleerde zielen hier
The love you take is equal to the love you make.
pi_155939285
Niks mis met afgezaagde liefdesverdrietliedjes

I thought I knew you well
But all this time I could never tell
I let you get away
Haunts me every night and every day

You were the only one
The only friend I counted on
How could I watch you walk away
I'd give anything to have you here today

But now I stand alone with my pride
And dream that you're still by my side

But that was yesterday
I had the world in my hands
But it's not the end of my world
Just a slight change of plans
That was yesterday
But today life goes on
No more hiding in yesterday
Cause yesterday's gone, ooooh!
  woensdag 9 september 2015 @ 01:20:55 #251
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155939288
Je moet ook eens ophouden met die wijn, MP. Middenvandewegdrank, daarbij hoor je te eten. Het is de lange of de korte adem die je alert houdt; bier of sterk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155939311
‘Ik ben geslagen, maar heb niets gevoeld,
ik ben afgerost, maar heb niets gemerkt.
Laat ik maar eens opstaan,
eerst een beker wijn.’
  woensdag 9 september 2015 @ 01:23:42 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155939313
quote:
9s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:20 schreef Lienekien het volgende:
Al die getroubleerde zielen hier
Jij, en vele anderen, dus voel je getroost door het gezelschap, houden mij fluitend levend. Weet dat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 9 september 2015 @ 01:24:30 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155939323
quote:
6s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij, en vele anderen, dus voel je getroost door het gezelschap, houden mij fluitend levend. Weet dat.
:D
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 september 2015 @ 05:58:34 #255
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155940035
Godver, Joost, :(.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_155940661
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:09 schreef PeteSampras het volgende:
Ik zit aan de Duvel. Dat drink ik vrijwel nooit omdat, God mag weten waarom, als ik dat drink, ik geen erectie meer kan krijgen. Nu, in het kader van de autofellatio, kan dat dus wel weer even.
Ikzelf heb er geen, maar de piemel die ik een tijdlang in bruikleen had, had dat ook, bij Duvel. En bij Delirium Tremens. Verder niet.
pi_155945492
Ik ben er trouwens ook vreselijk misselijk van geworden. Wat een zure bocht is het eigenlijk. Nu had ik er ook witte druiven bij gegeten en eerder die avond twee cheesburgers en een half pakje blauwe Gauloises tot me genomen: al met al een behoorlijke aanslag op de darmen. Maar goed, dat drink ik dus ook niet meer!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  woensdag 9 september 2015 @ 14:20:02 #258
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_155947023
De AH verkoopt tegenwoordig Rochefort 8. Dat is beter spul.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_155947170
In de HEMA kan je zelfs nu Jopen bier en Brouwerij Uiltje kopen. Toestanden.
Aldus.
pi_155956634
quote:
17s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:32 schreef Ringo het volgende:
Ik heb vreemde herinneringen aan Zwagerman, ik kan ze tellen tot twee en ze zijn zeker twintig jaar oud.

- Dat ik in de metro, staande op halte Binnenhof (Ommoord), in Gimmick aan het lezen was; glimmend zwart omslag met roze letters.
- Dat er een meid in dat boek klauteraapje werd genoemd en dat ik van die bijnaam een stijve kreeg.

Zo, dat was mijn gelul tot hiertoe. Hoop dat je rust heb, ouwe.
Mijn exemplaar van Vals licht smolt in de Veluwer zomerzon.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 9 september 2015 @ 20:26:18 #261
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155956796
quote:
9s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn exemplaar van Vals licht smolt in de Veluwer zomerzon.
Toepasselijk.
Ga zijn begeestering mbt de kunst toch wel missen. Zijn er maar weinig die dat over weten te brengen op de beeldbuis.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_155959540
Wie gaat nu schilderijen van de zee aan het grote publiek uitleggen
pi_155959803
NB: het is een grote misvatting om de kunsten met enthousiasme en superlatieven aan de man te brengen, dat is dé reden dat kunst voor veel mensen verdacht is. Immers, als je het zelf niets vindt en iemand loopt bij elke vlek van Pollock te vertellen hoe mooi en prachtig en bijzonder het is ben je er vrij snel klaar mee.

De kunsten in een context plaatsen met een stel disclaimers en wat kunsttheorie zou zo'n college veel beter doen
pi_155963754
Misschien zou je ze eens daadwerkelijk moet lezen / bekijken, voor je met een oordeel komt. :)
pi_155963805
'Wat eet je?'
'Druiven.'
'Is het lekker?'
'Poep. Poepdruiven.'

'Wat eet je?'
'Sinaasappel.'
'Sinaasappel? Dat is citroen.'
'Citroen? Poepcitroen.'

:D.

Aldus de grapjes van jongeheer A. Ik knap er helemaal van op.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155963841
quote:
3s.gif Op donderdag 10 september 2015 00:38 schreef k_man het volgende:
Misschien zou je ze eens daadwerkelijk moet lezen / bekijken, voor je met een oordeel komt. :)
Dat is natuurlijk nergens voor nodig. Ik heb in mijn hele leven nog geen halve letter van Harry Mulisch gelezen, en toch weet ik dondersgoed dat het allemaal rotzooi is.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155963905
Ik heb Mulisch (en Hermans) gelezen en kan Petes standpunt bevestigen. Het is allemaal chauvinisme, buiten Nederland is niemand (meer) geïnteresseerd in die troep. Reve heeft net als Zwagerman een keer een goed werk geschreven dus daar ben ik wat milder over
pi_155964332
Nou ja, dat is natuurlijk niet helemaal waar. De donkere kamer en de ontdekking van hebben het in een hoop vertalingen best aardig gedaan. God mag weten waarom, inderdaad, maar toch.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  donderdag 10 september 2015 @ 05:38:15 #269
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155965332
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:54 schreef Mainport het volgende:
NB: het is een grote misvatting om de kunsten met enthousiasme en superlatieven aan de man te brengen, dat is dé reden dat kunst voor veel mensen verdacht is. Immers, als je het zelf niets vindt en iemand loopt bij elke vlek van Pollock te vertellen hoe mooi en prachtig en bijzonder het is ben je er vrij snel klaar mee.

De kunsten in een context plaatsen met een stel disclaimers en wat kunsttheorie zou zo'n college veel beter doen
Het is eerder een misvatting om te denken dat mensen die het niets vinden vatbaar zijn voor welk college dan ook. Mensen die het niets vinden, vinden het niets. Zo simpel is het.

En dat zal mij verder worst wezen, eerlijk gezegd.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_155965404
Zo simpel is het
  donderdag 10 september 2015 @ 20:08:09 #271
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155981801
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 06:22 schreef Mainport het volgende:
Zo simpel is het
Lastig, hè, de eenvoud van het leven aanvaarden?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_155984174
Ik kan er wel tegenin gaan, maar het is een misvatting om te denken dat mensen die zo simpel zijn vatbaar zijn voor welk college dan ook
  donderdag 10 september 2015 @ 21:31:27 #273
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155984444
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:23 schreef Mainport het volgende:
Ik kan er wel tegenin gaan, maar het is een misvatting om te denken dat mensen die zo simpel zijn vatbaar zijn voor welk college dan ook
Ik vind je zelfingenomenheid toch wel aandoenlijk, MP.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_155984831
Ik vind jouw inwisselbare aanwezigheid lichtelijk vermoeiend
  donderdag 10 september 2015 @ 21:50:45 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155985176
Heb je goedkope wijn op, MP?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 10 september 2015 @ 21:54:40 #276
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155985372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:41 schreef Mainport het volgende:
Ik vind jouw inwisselbare aanwezigheid lichtelijk vermoeiend
Lichtelijk vermoeiend. Daar zijn aspirientjes voor, geloof ik.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 10 september 2015 @ 21:57:23 #277
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_155985525
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:54 schreef DO2 het volgende:

[..]

Lichtelijk vermoeiend. Daar zijn aspirientjes voor, geloof ik.
Overbodig was achteraf een beter woord. Voor jou tien anderen, dat gevoel zal je vast bekend voorkomen
  donderdag 10 september 2015 @ 22:04:11 #279
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_155985787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:57 schreef Mainport het volgende:

[..]

Overbodig was achteraf een beter woord. Voor jou tien anderen, dat gevoel zal je vast bekend voorkomen
Ik worstel er dagelijks mee.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_155990818
Wat valt er aan te worstelen? Alsjeblieft zeg, wat een geouwehoer allemaal. Voor mij een miljoen anderen! Voor datzelfde miljoen anderen, ik.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_155993684
Voor mij niemand anders. Ik hoef niet vervangen te worden. Ik laat geen gapend gat achter. Niemand zal mij missen.
pi_155995836
Ah, we zijn weer bij de ondraaglijke lichtheid van het bestaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 11 september 2015 @ 12:37:59 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155995850
Wat zeg je, de onverdraagzaamheid in het bestaan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_156000287
Ieder z'n eigen interpretatie.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 11 september 2015 @ 20:09:57 #285
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156007253
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 september 2015 04:36 schreef PeteSampras het volgende:
Wat valt er aan te worstelen? Alsjeblieft zeg, wat een geouwehoer allemaal. Voor mij een miljoen anderen! Voor datzelfde miljoen anderen, ik.
Ik heb werkelijk geen idee waar die MP het over heeft, JAM.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 13 september 2015 @ 22:59:06 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156065673
Ik heb dit weekeinde een antieke piano gekocht voor een habbekrats. Toen ik me (na aankoop) eens wat verder op de prijzen oriënteerde (ik wilde hem zo graag hebben en hij was zo goedkoop dat ik dit niet eerder gedaan had), bleek dat deze prijs min of meer marktconform was.
Een piano uit eind 19e eeuw kost tussen de 150 en de 250 euro.

Wat ik nu niet kan begrijpen is dat mensen zo'n piano dan wegdoen. Een muziekinstrument van 125 jaar oud. Wat daar allemaal niet mee gebeurd kan zijn. Misschien heeft een jonge officier daar nog een laatste lied aan zijn geliefde op gespeeld voordat hij naar het front vertrok. Misschien is deze piano een week voor het vuurbombardement op Dresden nog uit de stad geevacueerd. Misschien is deze piano jarenlang verborgen gehouden op een zolder in de DDR, om te voorkomen dat de communisten hem kapotsloegen. Ik weet het allemaal niet, maar het zou allemaal gebeurd kunnen zijn.

Wat ik dan niet begrijp is dat mensen daar dan afstand van doen, om van die paar centen een leuke decoratie van de Ikea of iets dergelijks te kopen. Daar kun je toch nooit dezelfde sfeer mee opwekken?

Enfin, het ding speelt ook nog prima. Kunnen de kinderen op pianoles, zoals dat hoort.

Verder is zo'n piano echt loei- en loeizwaar. Echt niet normaal. Ik denk dat deze meer dan 300 Kg weegt. Er moesten 4 sterke mannen aan te pas komen om hem het huis in te brengen, en dat was voor ieder van hen echt met alle kracht tillen. Onnoemelijk zwaar apparaat.

Wel vakmanschap, geen spijker of geen schroef erin. Allemaal massief hout, op vakkundige wijze in elkaar gezet en superdegelijk. Kan nog wel 140 jaar mee.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_156066459
Wat een mooi verhaal. Daar knap ik nu weer helemaal van op. :).
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_156066474
Nu dacht ik alleen dat communisten er niet zo'n handje van hadden om piano's kapot te slaan, wel?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  zondag 13 september 2015 @ 23:27:32 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156066558
quote:
5s.gif Op zondag 13 september 2015 23:24 schreef PeteSampras het volgende:
Nu dacht ik alleen dat communisten er niet zo'n handje van hadden om piano's kapot te slaan, wel?
Niet? Dat leerden wij vroeger op school anders wel. Omdat ze muziek haatten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_156066569
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet? Dat leerden wij vroeger op school anders wel. Omdat ze muziek haatten.
Bij mij op school leerden we juist dat dat de Katholieken waren.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  zondag 13 september 2015 @ 23:28:01 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156066572
Dat was dan natuurlijk een katholieke basisschool in een dorp in Brabant. Dat wist je al.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 13 september 2015 @ 23:28:38 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156066592
quote:
11s.gif Op zondag 13 september 2015 23:27 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Bij mij op school leerden we juist dat dat de Katholieken waren.
Ok. Raar hoe dat per provincie kan verschillen. Tegenwoordig zal de lesstof vast wel op Europeesch niveau Gleichgeschaltet zijn. Om dit soort misverstanden te voorkomen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_156066610
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Raar hoe dat per provincie kan verschillen. Tegenwoordig zal de lesstof vast wel op Europeesch niveau Gleichgeschaltet zijn. Om dit soort misverstanden te voorkomen.
Goed, als je daar een mooie, antieke piano aan overhoudt, waarom dan ook niet.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  zondag 13 september 2015 @ 23:31:58 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156066664
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:29 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Goed, als je daar een mooie, antieke piano aan overhoudt, waarom dan ook niet.
Maar snap jij het, PS? Dat de mensen het over hun hart verkrijgen zoiets gewoon op marktplaats te zetten?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_156066758
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar snap jij het, PS? Dat de mensen het over hun hart verkrijgen zoiets gewoon op marktplaats te zetten?
Lastig.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_156066787
Hoewel, als ik zelf een klassieke piano had, dan zou ik hem waarschijnlijk ook verkopen. Of beter: schenken. Dan omdat hij bij iemand anders, zoals een vrome soldaat met twee dochters, daar veel meer plezier aan zou beleven dan ik. Zo ook de piano. Zo'n ding moest toch maar bespeeld worden, hè.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  zondag 13 september 2015 @ 23:39:23 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156066861
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:35 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Lastig.
Het is denk ik het chronisch gebrek aan romantiek wat er in de maatschappij heerst. Misschien voelen mensen zich ongemakkelijk bij iets wat hun korte eigen bestaan overschrijdt. Pak die piano, die is voor mij toch al minstens van 5 anderen geweest, waarvan er zeker 3 al dood zijn. En ik heb hem dan een tijdje, waarna weer anderen hem gebruiken. Dat drukt de mensen met de neus op de feiten wat betreft hun vergankelijkheid. Dan liever iets van de ACTION!, wat al stuk is voordat je thuis bent.

Dat is dan maar een theorie, zoals ze op dit forum zo vaak gratuit te lezen zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 13 september 2015 @ 23:40:02 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156066887
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 23:36 schreef PeteSampras het volgende:
Hoewel, als ik zelf een klassieke piano had, dan zou ik hem waarschijnlijk ook verkopen. Of beter: schenken. Dan omdat hij bij iemand anders, zoals een vrome soldaat met twee dochters, daar veel meer plezier aan zou beleven dan ik. Zo ook de piano. Zo'n ding moest toch maar bespeeld worden, hè.
Dat is dan ook weer zo. Dat je ervoor zorgt dat hij goed terecht komt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_156066935
Als ik een klassieke piano had, dan hadden mijn onderburen hem waarschijnlijk morgen.
  zondag 13 september 2015 @ 23:48:20 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156067068
Eind jaren 70 was antiek heel populair. Mijn ouders deden daar aan mee en er werden toen op veilingen en bij handelaren echt topprijzen betaald. Dan heb je het over 5000 gulden voor een tapijt of een Frans bureautje. Omdat het in was en omdat zoiets toch alleen maar meer waard kon worden maakte het weinig uit wat je ervoor betaalde. Nota bene, dat was in de tijd dat een huis 120.000 gulden kostte.

Nu wil niemand het meer hebben en tegelijkertijd gaat de generatie die het toen kocht of dood of naar een verzorgingstehuis. Met als gevolg dat de prijzen echt gekelderd zijn en dat je voor nog echt mooi antiek ongeveer hetzelfde betaalt als voor spaanplaat van de Leenbakker.

Ik trek me niks van de trend aan en pik de krenten wel uit de pap.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_156067074
Zal ik een nieuwe openen?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')