abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 25 juli 2016 @ 04:14:50 #51
437273 Kenzi
Living in China
pi_163992052
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:59 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

In welke zin dan? werkdruk?
3 praktijkvoorbeelden van vrienden, geboren en getogen in HK. Hoogopgeleid
1 ICT. project manager. Woont in Yuen Long, moet werken in Central. 10 uur op kantoor. 19:00 klaar met werk. 20:00 thuis. Diner in restaurant near woning, en dan richting huis.
1 Sales manager. Woont in Yuen Long, werkt int Causeway Bay. 18:00 klaar. Gemiddeld 2-3x per week overuren. 1x per maand zaterdagen.
1 basisschool lerares. Officieel 8-5 werktijden. Avonduren en weekenden veel verplichte, niet-betaalde vergaderingen en buitenschoolse activiteiten.

De lager opgeleiden hebben het nog zwaarder.
Ken ook een buschauffeur. 6 uur uit huis. 20:00 thuis. Wel een drie lange pauzes tussendoor.
Normale office medewerker. Woont in Tsuen Wan, moet werken in Tuen Mun. 1 uur enkele reis tijdens de spits elke werkdag.
vraag een leraar, buschauffeur of ICT project manager in een willekeurig land en je krijgt hetzelfde antwoord: (niet betaald) overwerk, lange reistijden en werkdruk.

Dat ligt meer aan die banen dan aan de plaats / land.
pi_164029490
Van 10 to 14 Januari in Hong Kong als afsluiting van 3.5 week Vietnam. Hotel in Mong Kok. Oud klasgenoot woont er, dus daar ook nog biertje mee drinken.
^ To je nesmysl ^
pi_164031487
Haha was in Hk vooral in Tai Po en omgeving geweest toen ik daar studeerde, ben ik nu gek?
pi_164037018
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:59 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

In welke zin dan? werkdruk?
3 praktijkvoorbeelden van vrienden, geboren en getogen in HK. Hoogopgeleid
1 ICT. project manager. Woont in Yuen Long, moet werken in Central. 10 uur op kantoor. 19:00 klaar met werk. 20:00 thuis. Diner in restaurant near woning, en dan richting huis.
1 Sales manager. Woont in Yuen Long, werkt int Causeway Bay. 18:00 klaar. Gemiddeld 2-3x per week overuren. 1x per maand zaterdagen.
1 basisschool lerares. Officieel 8-5 werktijden. Avonduren en weekenden veel verplichte, niet-betaalde vergaderingen en buitenschoolse activiteiten.

De lager opgeleiden hebben het nog zwaarder.
Ken ook een buschauffeur. 6 uur uit huis. 20:00 thuis. Wel een drie lange pauzes tussendoor.
Normale office medewerker. Woont in Tsuen Wan, moet werken in Tuen Mun. 1 uur enkele reis tijdens de spits elke werkdag.
Hoewel het gemiddelde aantal uren per week in Hong Kong hoger ligt, ligt het denk ik sterk aan wat voor baan je hebt. Degene met ondersteunende functie op uni waar ik had gezeten hebben gewoon om en nabij 9-5, zo'n beetje als wat ik als administratieve functie in NL had.
pi_166447381
De belgische fotograaf Xavier Portela print zijn foto's van Hong Kong op aluminium platen. Door ze met neon te verlichten treedt een 'manga comic' effect op. Ik kan me dit niet precies voorstellen, maar de skyline foto's van Hong Kong zien er online al fantastisch uit.

http://www.konbini.com/en(...)xavier-portela-glow/
  zondag 6 november 2016 @ 12:52:32 #56
6280 k_man
pedante eikel
pi_166450848
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 04:48 schreef jaco het volgende:
De belgische fotograaf Xavier Portela print zijn foto's van Hong Kong op aluminium platen. Door ze met neon te verlichten treedt een 'manga comic' effect op. Ik kan me dit niet precies voorstellen, maar de skyline foto's van Hong Kong zien er online al fantastisch uit.

Peter Stewart is ook een fotograaf die woont en werkt in Hong Kong. Met soms heel fraai werk.
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
  zondag 6 november 2016 @ 13:04:12 #57
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_166451058
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 04:48 schreef jaco het volgende:

Jammer dat je die foto's op aluminium platen nergens kan kopen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_166469694
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:04 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Jammer dat je die foto's op aluminium platen nergens kan kopen.
Hij heeft een expositie in Brussel vanaf donderdag: https://www.facebook.com/events/1131042023645040/

Misschien iets om te bezoeken en een aankoop met het management daar te bespreken?
pi_169829172
Zo, even topic tot leven schoppen ;)
Ik vlieg begin Juli naar Australie met Cathay Pacific, overstap in Hong Kong natuurlijk.
Om te kunnen zeggen dat ik ook eens in Hong Kong ben geweest, heb ik die tussenstop wat uitgerekt. ;)
Ik ben daar dan 3 dagen.
Iemand tips voor deze 3 dagen ?
pi_169829531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 02:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Lees de tig topics eens door.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:25:24 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_169831525
Koop een Lonely Planet pocket guide, vond ik best handig voor de paar dagen dat ik er was
pi_169834259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 06:38 schreef static het volgende:
Lees de tig topics eens door.
Dit deel zit meer in de richting van SC en wonen in HongKong, dus dat is lastig zoeken he ? :{w
pi_169834537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 02:29 schreef bluemoon23 het volgende:
Zo, even topic tot leven schoppen ;)
Ik vlieg begin Juli naar Australie met Cathay Pacific, overstap in Hong Kong natuurlijk.
Om te kunnen zeggen dat ik ook eens in Hong Kong ben geweest, heb ik die tussenstop wat uitgerekt. ;)
Ik ben daar dan 3 dagen.
Absolute aanrader is Victoria Peak voor een mooi uitzicht over de stad. Verder heb ik geen idee wat je leuk vindt dus lastig iets te verzinnen. Je kunt naar de Big Bhudda of het 10.000 Buddha Monastary. Zelf ben ik naar de 10.000 Bhudda's geweest omdat dat ook ooit in Wie Is De Mol zat.

En zo zijn er nog wel talloze dingen die je kunt doen, succes ^O^
pi_171691809
Is het weer eind september begin oktober een beetje ok?
Of teveel regen?
JAAA MOOI
  zondag 25 juni 2017 @ 00:19:46 #65
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_171925499
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:08 schreef Max-Westerman het volgende:
Is het weer eind september begin oktober een beetje ok?
Of teveel regen?
Ik zat 2 jaar geleden eind september begint oktober in het MK hotel in HK, het is was wel erg warm en vochtig maar dat is normaal daar.Kies een goede hotel met zwembad met geweldige uitzicht , het is het geld wel waard en om af en toe lekker een duik te nemen.
pi_176894238
Kick! Even inlezen :)
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: UK, UK, Hongkong, Nederland
pi_177136066
Vlucht en hotel in Kowloon met havenuitzicht geboekt.
Dingen in de planning:
- rit maken in een dubbeldekkertram
- naar Victoria peak of Lion Rock peak
- kabelbaan + Big Buddha
En gewoon een beetje rondsjouwen en kijken wat we tegenkomen, plus goed eten en drinken natuurlijk. En zo nu en dan het hotelzwembad inplonzen.

Zin in!
TRV [2016: Nederland, Portugal, BelgiŽ, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, BelgiŽ, Japan.
pi_177136282
Waar in Kowloon? En bijna alle activiteiten die je noemt zijn op HK Island, het is misschien handiger om daar een hotel te boeken.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
pi_177136700
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:16 schreef static het volgende:
Waar in Kowloon? En bijna alle activiteiten die je noemt zijn op HK Island, het is misschien handiger om daar een hotel te boeken.
Intercontinental Grand Stanford.
Af en toe een stukje in de metro of met een boot om naar de juiste plek te komen kan geen kwaad. Zo ver lijkt het allemaal niet van elkaar af te liggen.
De reis is pleasure only, no business. :)
pi_177141368
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Af en toe een stukje in de metro of met een boot om naar de juiste plek te komen kan geen kwaad. Zo ver lijkt het allemaal niet van elkaar af te liggen.
De reis is pleasure only, no business. :)
Afstand in kms is bedrieglijk in HK
pi_177141843
quote:
Ah, daar hebben ze goede restaurants. :)
quote:
Je zit precies tussen twee ferry-opstapplaatsen, ťťntje in Hung Hom en de andere bij Harbour City; die laatste is wel redelijk te belopen vanaf je hotel. Zou je wel een tip willen geven: vermijd Nathan Road, daar kun je als Westerling niet normaal lopen.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:20:34 #72
437273 Kenzi
Living in China
pi_177386390
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 23:31 schreef static het volgende:
Zou je wel een tip willen geven: vermijd TST, daar kun je niet normaal lopen.
ftfy
pi_179200368
Als ik via Hong Kong naar Shenzhen wil voor 1 of 2 dagen moet mijn paspoort dan nog minimaal 6 maanden geldig zijn?
JAAA MOOI
pi_179227907
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:28 schreef Max-Westerman het volgende:
Als ik via Hong Kong naar Shenzhen wil voor 1 of 2 dagen moet mijn paspoort dan nog minimaal 6 maanden geldig zijn?
geen idee

maar ga geen visum regelen op de grens. Heb daar een keer 6 uur moeten wachten :D
en geen ene reet te doen behalve op een stoel zitten en hopen dat je aan de beurt komt zonder dat je zonder batterij van je mobiel komt te zitten
pi_179228530
Dat zeker niet doen. In HK regelen, daar zijn genoeg van dat soort winkeltjes. Ben ook eens naar de Chinese ambassade in HK geweest voor een business-visum, nou, dat is ook geen pretje.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')