abonnement Unibet Coolblue
pi_154686767
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!

[ Bericht 99% gewijzigd door Nattekat op 29-07-2015 21:40:18 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juli 2015 @ 21:40:59 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154745017
Iets met de OP gedaan, die is iets langer nu ^O^
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_154748770
2,5 week geleden maar eens begonnen met fitnessen, werd toch wel eens tijd :).

Heel mijn leven eigenlijk al ondergewicht gehad en nooit wat aan gedaan. Ik ben 1,83m en weeg (volgens de weegschaal van de sportschool) 57,5kg. Mijn doel is om de 65kg te halen, vanaf daar zien we wel weer verder hoe en wat.

Ik sport nu 3x per week om even in te komen, maar wil dit naar 5x per week brengen. Ik eet nu ongeveer 2600 tot 2900kcal per dag, let veel op welke voedingsstoffen waarin zitten en heb ook Whey Perfection eiwit shakes.

Nu maar hopen dat ik de 65kg kan aantikken! :D
pi_154751547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:40 schreef Nattekat het volgende:
Iets met de OP gedaan, die is iets langer nu ^O^
Haha niet lullig bedoeld hoor maar het lukte mij niet met mijn mobiel.
Thanx for the help :)
pi_154751586
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:07 schreef Fluppert het volgende:
2,5 week geleden maar eens begonnen met fitnessen, werd toch wel eens tijd :).

Heel mijn leven eigenlijk al ondergewicht gehad en nooit wat aan gedaan. Ik ben 1,83m en weeg (volgens de weegschaal van de sportschool) 57,5kg. Mijn doel is om de 65kg te halen, vanaf daar zien we wel weer verder hoe en wat.

Ik sport nu 3x per week om even in te komen, maar wil dit naar 5x per week brengen. Ik eet nu ongeveer 2600 tot 2900kcal per dag, let veel op welke voedingsstoffen waarin zitten en heb ook Whey Perfection eiwit shakes.

Nu maar hopen dat ik de 65kg kan aantikken! :D
Brood met pindakaas is een aanrader.
Veel gezonde vetten.
pi_154751611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 21:40 schreef Nattekat het volgende:
Iets met de OP gedaan, die is iets langer nu ^O^
zet gewoon een link naar het bb topic
  donderdag 30 juli 2015 @ 00:40:48 #7
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_154752621
Hoi, ik was op zoek naar dit topic, en moet even posten om het in mn AT te houden :+
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_154752671
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:40 schreef YuckFou het volgende:
Hoi, ik was op zoek naar dit topic, en moet even posten om het in mn AT te houden :+
'volg topic'
  donderdag 30 juli 2015 @ 00:43:05 #9
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_154752697
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:42 schreef no1uknow het volgende:

[..]

'volg topic'
Nee joh, haast een ouderwetse tvp, ik fitness zelf 4/5/6 keer per week en wil graag mee lullen, kende alleen het gym topic in [ONZ] maar heb daar niks te zoeken alleen is hier nog verder niks gepost dus heb ik nog niks in te brengen snappedu?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_154752805
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:43 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Nee joh, haast een ouderwetse tvp, ik fitness zelf 4/5/6 keer per week en wil graag mee lullen, kende alleen het gym topic in [ONZ] maar heb daar niks te zoeken alleen is hier nog verder niks gepost dus heb ik nog niks in te brengen snappedu?
gym is hartstikke gezellig joh, anders is er ook nog het BB topic
pi_154756582
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:46 schreef no1uknow het volgende:

[..]

gym is hartstikke gezellig joh, anders is er ook nog het BB topic
Ik post nooit in gym maar is wel mijn favo topic om een lach op het gezicht te krijgen, op een positieve manier. Een heerlijk fuck alles topic zonder serieuze shit en goede gymchicks. Los van de zonvloed aan trannies dan.
pi_154757815
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:43 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Nee joh, haast een ouderwetse tvp, ik fitness zelf 4/5/6 keer per week en wil graag mee lullen, kende alleen het gym topic in [ONZ] maar heb daar niks te zoeken alleen is hier nog verder niks gepost dus heb ik nog niks in te brengen snappedu?
Kom BB en GYM. Wij gaan je gains behelpen broeder. Jij mag mee naar Valhalla.

Laat je bijl en baard zien en kom mee op de boot.
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:30:48 #13
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_154758219
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:08 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Kom BB en GYM. Wij gaan je gains behelpen broeder. Jij mag mee naar Valhalla.

Laat je bijl en baard zien en kom mee op de boot.
Lol, ik heb gym ff bekeken en BB is niks voor me, ik wil niet keihard gainen, train juist om strak en toned te blijven dus ik vrees dat ik door de BB's als ecto wordt weggezet :'( :'(
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_154758228
quote:
12s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:30 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Lol, ik heb gym ff bekeken en BB is niks voor me, ik wil niet keihard gainen, train juist om strak en toned te blijven dus ik vrees dat ik door de BB's als ecto wordt weggezet :'( :'(
Niet iedereen is BB, ook veel powerlifters en andere menschen. Wel veel goede informatie regardless.
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:34:20 #15
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_154758281
quote:
12s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:30 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Lol, ik heb gym ff bekeken en BB is niks voor me, ik wil niet keihard gainen, train juist om strak en toned te blijven dus ik vrees dat ik door de BB's als ecto wordt weggezet :'( :'(
Gelijk heb je. Mooie, lange spieren vriend. Dat is wat de dames doet glijden ;)
BEASTMODE
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:37:31 #16
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_154758343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:31 schreef Faeroer het volgende:
Niet iedereen is BB, ook veel powerlifters en andere menschen. Wel veel goede informatie regardless.
Oki...linkje?
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:34 schreef Awesome_ het volgende:
Dat is wat de dames doet glijden ;)
Ik ben gay :@ maar de PMs van dames stroomden wel binnen na een post in heren-naakt [KPD] :D
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:38:40 #17
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_154758362
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:37 schreef YuckFou het volgende:

Ik ben gay :@ maar de PMs van dames stroomden wel binnen na een post in heren-naakt [KPD] :D
Dan zit je precies op je plek in de gym.
BEASTMODE
pi_154758392
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:38 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Dan zit je precies op je plek in de gym.
Sapstengel en no1uknow houden wel van een plek haha ja tog
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:05:13 #19
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_154758794
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:38 schreef Awesome_ het volgende:
Dan zit je precies op je plek in de gym.
:D
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_154758879
Dit is het wat meer serieuze fitness-topic toch, ook meer voor beginners? :)

Ik heb sinds januari niet meer gefitnesst, daarvoor een jaar bij fit for free gezeten. Waardeloze tent.
Nu ingeschreven bij Trainmore in Groningen, hopelijk een wat meer serieuze sportschool :)

Zit een beetje te dubben over m'n trainingsdoeleinden, en waar ik het beste mee kan beginnen. Ik zou graag vetpercentage willen verminderen en meer spieren krijgen, en een betere conditie. Dit gaat echter niet allemaal hand in hand heb ik begrepen.
Kan ik dan het beste eerst cutten, en daarmee spiermassa verliezen als ik het goed heb begrepen? En zo ja, hoe kan ik dit dan het beste aanpakken?
Alvast bedankt voor de hulp :)
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:12:01 #21
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_154758933
- Eetpatroon aanpassen
- Cardio voor de vetverbranding
- Krachttraining om spieren te kweken
- Discipline en doorgaan
- Profit :)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_154758947
Als je in vet% omlaag wilt gaan moet je onder je kcal onderhoud gaan zitten, en dan gewoon met krachttraining + cardio aan de slag gaan.
Dus goed je dagelijke inname van vetten etc bijhouden en sporten.
pi_154776285
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:38 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Dan zit je precies op je plek in de gym.
Ehehehe.
pi_154778140
quote:
Krachttraining met korte pauzes tussen elk setje. Hartslag hoog proberen te houden.
(aanvullen met cardio)
pi_154860987
Wie helpt mij aan een sort of trainingschema.
Wat wil ik: Net iets strakker worden, met name, schouders, buik, rug en armen.
Wat doe ik al aan sport: 3x per week hardlopen (vandaar dat de benen minder aandacht nodig hebben)
Hoe intensief wil ik trainen: 3x per week, maandag, woensdag, en vrijdag (op dinsdag, donderdag en zondag loop ik)
Ik wil graag thuis trainen, hoef geen spierbundel te worden maar wil net iets strakker in het vel zitten.
Welke spiergroepen samen trainen? en welke oefeningen hiervoor te gebruiken, en hoeveel herhalingen is verstandig? Wie helpt me?
Geen al te ingewikkelde oefeningen, aangezien ik dan bang ben ze niet goed uit te voeren. Ben wel van plan om een los fitnessbankje aan te schaffen en wat losse halters 2 met een max van 15kg, lijkt me om te beginnen meer dan voldoende.

Een echte halterbank om met een lange stang benchpress te doen is niet handig ivm ruimte. Wie helpt me aan oefeningen en een schema ?

Ik dacht zelf al aan o.a. de volgende oefeningen.
Push-ups
Crunches
dumbel shoulder press
front dumbell raise
side lateral raise
Flyes
Incline dumbel flyes
dumbel row

Ik weet allen niet goed welke ik allemaal nog meer kan doen, welke verstandig zijn, en welke goed te combineren zijn en in welke volgorde. en op welke dag wat. Wie helpt mij?
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:34:12 #26
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154861419
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:00 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Krachttraining met korte pauzes tussen elk setje. Hartslag hoog proberen te houden.
(aanvullen met cardio)
wat is dat toch met "hartslag proberen hoog te houden"?

Lekker met een hartslag van 140 aan je setje squats beginnen, zal vast goed gaan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:17:38 #27
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_154862213
Met hartslag hooghouden is je doel ook niet om een 1RM te squatten denk ik zo :p

Als in, het is maar net wat je voor trainingsschema wil aanhouden. Als je maar begrijpt waar je mee bezig bent.. en laat dat nou juist het probleem zijn bij veel mensen :+
WFPB!
pi_154862244
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:34 schreef fathank het volgende:

[..]

wat is dat toch met "hartslag proberen hoog te houden"?

Lekker met een hartslag van 140 aan je setje squats beginnen, zal vast goed gaan.
Hoge hartslag staat voor mij als hogere inspanning, tuurlijk bij een intensieve oefening als squat is het niet handig. Maar die deed die gast waarop ik reageerde volgensmij niet (post is verwijderd :? ) Maar bij oefening als latpulldown, bicepcurl, tricep etc. en je doel is om kilo's kwijt te raken is het effectiever om met lage dumbells intensiever te trainen dan met hoge dumbells en lange pauzes. In mijn optiek, kan dat ik het mis heb hoor
pi_154862671
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:19 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Hoge hartslag staat voor mij als hogere inspanning, tuurlijk bij een intensieve oefening als squat is het niet handig. Maar die deed die gast waarop ik reageerde volgensmij niet (post is verwijderd :? ) Maar bij oefening als latpulldown, bicepcurl, tricep etc. en je doel is om kilo's kwijt te raken is het effectiever om met lage dumbells intensiever te trainen dan met hoge dumbells en lange pauzes. In mijn optiek, kan dat ik het mis heb hoor
Ik heb m'n post niet verwijderd, en zie 'm nog staan, snap niet helemaal hoe jij 'm dan niet ziet maar goed :+
Je zegt hartslag hoog houden, maar wat is te hoog? 140 zit ik makkelijk aan als ik m'n warming-up pak met 10/15 minuten fietsen of roeien.
En je zegt dus grotere sets pakken met lichte gewichten? Doe nu bij bijvoorbeeld shoulder press, lateral pulldown en chest press 3x10 met een 25 à 30 kg. Kan ik beter lichtere gewichten pakken?

Misschien nog even handig om toe te voegen, ik ben 19, bijna 20, 193cm en ~93 kg. Altijd rond dit gewicht geschommeld in m'n puberteit, vorig jaar erg veel aangekomen (zomer niks doen, slecht eten en veel bier, waardoor ik opeens op 110 zat :') ) maar heb daar gelukkig al wat van af weten te schaven.
Ik geef niks om hoe zwaar ik ben, maar ik zou wel graag een lager vetpercentage willen. Oftewel, ik wil best zwaarder worden als dat met meer spiermassa gepaard gaat :P
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:15:34 #30
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_154863247
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:41 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Ik heb m'n post niet verwijderd, en zie 'm nog staan, snap niet helemaal hoe jij 'm dan niet ziet maar goed :+
Je zegt hartslag hoog houden, maar wat is te hoog? 140 zit ik makkelijk aan als ik m'n warming-up pak met 10/15 minuten fietsen of roeien.
En je zegt dus grotere sets pakken met lichte gewichten? Doe nu bij bijvoorbeeld shoulder press, lateral pulldown en chest press 3x10 met een 25 à 30 kg. Kan ik beter lichtere gewichten pakken?

Misschien nog even handig om toe te voegen, ik ben 19, bijna 20, 193cm en ~93 kg. Altijd rond dit gewicht geschommeld in m'n puberteit, vorig jaar erg veel aangekomen (zomer niks doen, slecht eten en veel bier, waardoor ik opeens op 110 zat :') ) maar heb daar gelukkig al wat van af weten te schaven.
Ik geef niks om hoe zwaar ik ben, maar ik zou wel graag een lager vetpercentage willen. Oftewel, ik wil best zwaarder worden als dat met meer spiermassa gepaard gaat :P
Dan zou ik 3x per week bodybuilder style trainen, en minstens 3 sessies HIIT per week doen. Als je dan ook nog op je eten let dan gaat het nog best rap.
pi_154929015
Hoi, vraag! Ik sport +/- 3 à 4 uur in de week van die groepslessen in de sportschool (bodypump, xco, spinning, soms zumba en een beetje kracht in de fitnesszaal). Mijn doel is niet afvallen maar iets meer mijn lijf shapen/in vorm houden met iets minder vetpercentage en iets meer spiermassa. De metingen van de tanita weegschaal (geen idee hoe betrouwbaar maar goed) blijven ongeveer gelijk in gewicht, vetpercentage en spiermassa.

Ik vroeg me af of het zou helpen als ik whey protein naast mijn voeding zou gebruiken.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met whey protein?
Gebruiken jullie dit en welke dan of juist niet en waarom dan?
pi_154929780
Ik gebruik whey van XXL Nutrition. Puur als aanvulling op mijn eten om aan meer eiwitten te komen. Ik vind dat het werkt, maar geen idee hoe het zonder zou zijn. Of ik dan meer of minder gespierd zou zijn. Gebruik het trouwens alleen op trainingsdagen. Merk wel dat ik sneller herstel na een intensieve workout.

Ik moet zeggen dat ik dit moment niet afval qua gewicht. Wel neemt mijn spierkracht toe en voornamelijk mijn biceps en schouders worden duidelijker zichtbaarder. Buik is minder geworden en de omvang van mijn benen. Dit alles bereikt door hard te trainen met gewichten en tot drie weken aan terug met spinning. Met spinning ben ik even tijdelijk gestopt vanwege wat huidprobleempjes maar mis het wel, dus denk dat ik dat binnenkort weer ga oppakken.

Op dit moment ben ik 3 dagen in de week bezig zijn met gewichten. Wil weer als het even kan naar 2 dagen spinning en 3 dagen gewichten.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:27:02 #33
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_154930279
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:48 schreef Goudvis87 het volgende:
Hoi, vraag! Ik sport +/- 3 à 4 uur in de week van die groepslessen in de sportschool (bodypump, xco, spinning, soms zumba en een beetje kracht in de fitnesszaal). Mijn doel is niet afvallen maar iets meer mijn lijf shapen/in vorm houden met iets minder vetpercentage en iets meer spiermassa. De metingen van de tanita weegschaal (geen idee hoe betrouwbaar maar goed) blijven ongeveer gelijk in gewicht, vetpercentage en spiermassa.

Ik vroeg me af of het zou helpen als ik whey protein naast mijn voeding zou gebruiken.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met whey protein?
Gebruiken jullie dit en welke dan of juist niet en waarom dan?
Ik zou niet weten waarom whey zou bijdragen aan een verandering in je gewicht of vetpercentage.

Waar ik train is naast de krachthoek een zaal met klassen zoals jij volgt. Ik moet je eerlijk zeggen dat in al die jaren dat ik er train is er een behoorlijk groepje dames die 2, 3 of meer klassen in de week volgen, ik heb er nog nooit 1 van lichaam compositie zien veranderen.

Ik denk dus dat als je je lijf wat meer wil shapen je beter met vrije gewichten aan de gang kan.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:40:11 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154930675
Die bodypump klasjes enzo zijn leuk om lekker bezig te zijn, uiteindelijk ligt de intensiteit te laag om daadwerkelijk grote veranderingen in lichaamscompositie te bewerkstelligen. Plus je voeding op orde krijgen. Lukraak wheyshakes naar binnen gooien heeft geen zin als je de rest van de factoren niet op orde hebt.

100 keer squatten met 10 kg is leuk voor je conditie, het zal echter geen noenswaardige spiergroei opleveren die je lichaam meer definitie geven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_154930688
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom whey zou bijdragen aan een verandering in je gewicht of vetpercentage.
Oh. Ik dacht doordat je dan spieropbouw hebt, je ook gelijk meer vet afbreekt. Geen juiste gedachte?

quote:
Waar ik train is naast de krachthoek een zaal met klassen zoals jij volgt. Ik moet je eerlijk zeggen dat in al die jaren dat ik er train is er een behoorlijk groepje dames die 2, 3 of meer klassen in de week volgen, ik heb er nog nooit 1 van lichaam compositie zien veranderen.

Ik denk dus dat als je je lijf wat meer wil shapen je beter met vrije gewichten aan de gang kan.
Ja daar was ik al bang voor. Ik vind die gewichten zo saaaaaaaaaaaaaaaaaai :{
Is 1 à 2x per week kracht 30 min / uurtje na zo'n groepsles genoeg?
En wat voor trainingsschema kan ik dan aanhouden?
pi_154930742
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:40 schreef fathank het volgende:
Die bodypump klasjes enzo zijn leuk om lekker bezig te zijn, uiteindelijk ligt de intensiteit te laag om daadwerkelijk grote veranderingen in lichaamscompositie te bewerkstelligen. Plus je voeding op orde krijgen. Lukraak wheyshakes naar binnen gooien heeft geen zin als je de rest van de factoren niet op orde hebt.
Rest van voeding is okay. Dat houd ik al tijden bij. Af en toe alleen alcohol in het weekend wat ik zou moeten laten, maar ja, leven moet ook leuk blijven :7
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:48:13 #37
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154930934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:40 schreef Goudvis87 het volgende:

[..]

Oh. Ik dacht doordat je dan spieropbouw hebt, je ook gelijk meer vet afbreekt. Geen juiste gedachte?

[..]

Ja daar was ik al bang voor. Ik vind die gewichten zo saaaaaaaaaaaaaaaaaai :{
Is 1 à 2x per week kracht 30 min / uurtje na zo'n groepsles genoeg?
En wat voor trainingsschema kan ik dan aanhouden?
Hoezo saai? Bij bodypump doe je precies hetzelfde alleen met minder gewicht, meer herhalingen harde muziek en een blèrende instructeur.

Minder herhalingen, meer gewicht.

Google eens op stronglifts 5x5 of icecream fitness.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_154932421
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoezo saai? Bij bodypump doe je precies hetzelfde alleen met minder gewicht, meer herhalingen harde muziek en een blèrende instructeur.

Minder herhalingen, meer gewicht.

Google eens op stronglifts 5x5 of icecream fitness.
Hmm, punt. Is misschien meer dat ik niet weet wat ik moet doen en dan een beetje suf rondloop.

Dat is een goede tip. Daar heb ik wat aan, dank je wel.
pi_154932856
Oh en dan wel whey spul of niet?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:42:02 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154933719
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:09 schreef Goudvis87 het volgende:
Oh en dan wel whey spul of niet?
Als je eiwitten tekort komt is dat een optie. Je zou ook andere bronnen van eiwitten aan je voedingspatroon kunnen toevoegen.

Belangrijk is dat je jezelf blijft uitdagen. Een hoop mensen roepen dat een sportschool saai is. Dat is ook zo als je jezelf niet uitdaagt. Stel doelen voor jezelf voor de korte termijn en lange termijn. Als je iedere keer hetzelfde rondje doet met dezelfde gewichten wordt het saai. Probeer iedere training je werk gewicht te verhogen. Daag jezelf uit ipv op je dooie akkertje je rondje te doen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_154933896
Goed je repetities x gewicht bijhouden (wel gewicht wat een uitdaging is, zoals fathank al aangeeft) en jezelf blijven pushen. Kan je na een tijdje terugkijken en motiverend terugzien (buiten de spiegel om) in hoeverre je vooruit bent gegaan.
pi_154948752
Ok, duidelijk. Hoe kom ik erachter wat voor mij een juist traingings gewicht is per oefening om mee te starten?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 09:19:29 #43
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_154948842
Pak het dubbele van je bodypump gewicht en kijk hoeveel herhalingen je kan doen. Afhankelijk van hoe je wilt trainen moet dit zo'n 5 zijn of rond de 10.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_154949800
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:19 schreef stinkie het volgende:
Pak het dubbele van je bodypump gewicht en kijk hoeveel herhalingen je kan doen. Afhankelijk van hoe je wilt trainen moet dit zo'n 5 zijn of rond de 10.
Thanks!

Net flinke rekensommen op mijn voeding losgelaten, ik kom +/- 20-40 gram eiwitten te kort met wat ik nu eet. Dan reken ik met 1,5 gram eiwit per kg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Goudvis87 op 06-08-2015 10:38:04 ]
pi_155029517
Hoi mensen! Vond het niet topicwaardig maar misschien kunnen jullie mij helpen... Ik wil graag beginnen met krachttraining. Heb alleen geen idee hoe ik daarmee moet beginnen. Ik ben wel eens in de sportschool geweest maar heb daar nare ervaringen mee, mannen die me lastig vallen en willen "helpen" etc. Nu vroeg ik mij ook af of ik op de een of andere manier thuis krachttraining kan doen. Heb geen apparaten of wat dan ook in huis. Heeft iemand tips voor deze beginneling? :@ Het doel wat ik wil bereiken is afvallen en beter in vorm komen.
pi_155030472
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:43 schreef Blijdoener het volgende:
Hoi mensen! Vond het niet topicwaardig maar misschien kunnen jullie mij helpen... Ik wil graag beginnen met krachttraining. Heb alleen geen idee hoe ik daarmee moet beginnen. Ik ben wel eens in de sportschool geweest maar heb daar nare ervaringen mee, mannen die me lastig vallen en willen "helpen" etc. Nu vroeg ik mij ook af of ik op de een of andere manier thuis krachttraining kan doen. Heb geen apparaten of wat dan ook in huis. Heeft iemand tips voor deze beginneling? :@ Het doel wat ik wil bereiken is afvallen en beter in vorm komen.
Zou gewoon een goeie sportschool opzoeken waar je minder last heb van dergelijke types. Je kan wel veel thuis doen, maar het wordt al gauw een dure bedoeling voor iets waarvan je (nog) niet zeker weet of het iets voor je is.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:26:53 #47
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155031215
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:43 schreef Blijdoener het volgende:
Hoi mensen! Vond het niet topicwaardig maar misschien kunnen jullie mij helpen... Ik wil graag beginnen met krachttraining. Heb alleen geen idee hoe ik daarmee moet beginnen. Ik ben wel eens in de sportschool geweest maar heb daar nare ervaringen mee, mannen die me lastig vallen en willen "helpen" etc. Nu vroeg ik mij ook af of ik op de een of andere manier thuis krachttraining kan doen. Heb geen apparaten of wat dan ook in huis. Heeft iemand tips voor deze beginneling? :@ Het doel wat ik wil bereiken is afvallen en beter in vorm komen.
Erg vervelend. Een ferm 'nee' zou moeten helpen. Ik zou me in ieder geval niet uit een sportschool weg laten jagen door zulke gasten.
pi_155085015
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:07 schreef Fluppert het volgende:
2,5 week geleden maar eens begonnen met fitnessen, werd toch wel eens tijd :).

Heel mijn leven eigenlijk al ondergewicht gehad en nooit wat aan gedaan. Ik ben 1,83m en weeg (volgens de weegschaal van de sportschool) 57,5kg. Mijn doel is om de 65kg te halen, vanaf daar zien we wel weer verder hoe en wat.

Ik sport nu 3x per week om even in te komen, maar wil dit naar 5x per week brengen. Ik eet nu ongeveer 2600 tot 2900kcal per dag, let veel op welke voedingsstoffen waarin zitten en heb ook Whey Perfection eiwit shakes.

Nu maar hopen dat ik de 65kg kan aantikken! :D
Raar om mezelf te quoten, maar vooruit.
Vanochtend in de sportschool op de weegschaal gestaan:
- 3.3kg aangekomen
- vetpercentage van 4.5% naar 6%
- spiermassa van 14.7kg naar 17kg

En dat in 4 weken tijd. Ik ben echt zo blij :D

Ohja, ik heb de 2900kcal aan de kant geschoven, ben maar doorgegaan naar 3500/3700kcal per dag.
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:07:34 #49
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155085072
Das niet zo'n hele betrouwbare meting..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155085172
BF% van 4.5%. Oké.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')