Voor iets minder dan een rug heb je al een aardige.quote:Op maandag 27 juli 2015 18:36 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
wat had dit geintje je gekost dan? zijn volgens mij best betaalbaar toch? en rijdt het een beetje?
HELE WEEKEND RIJDENquote:
Ik ga het weekend weg met een vriendin, dus hier niet, helaas.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
HELE WEEKEND RIJDEN
Zondag in elk geval wel. Misschien vrijdag ook
Ook leukquote:Op maandag 27 juli 2015 19:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ga het weekend weg met een vriendin, dus hier niet, helaas.
Ik ook. Ze springt achterop de motor, we gaan naar België. Zal wel weer een lachen weekend worden.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ga het weekend weg met een vriendin, dus hier niet, helaas.
quote:Op maandag 27 juli 2015 16:16 schreef BlackLining het volgende:
Jij rijdt nu gewoon met een kaal subframe met daaraan een plastic plaat gebeund voor het kenteken? Pics!!
Alsof jij een vriendin hebt die achterop dat barrel van je durft.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:59 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ook. Ze springt achterop de motor, we gaan naar België. Zal wel weer een lachen weekend worden.
[..]
Ze zit ook op FOK! dus in werkelijkheid zal het inderdaad wel gewoon een man zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 20:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Alsof jij een vriendin hebt die achterop dat barrel van je durft.
Vet manquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 28-07-2015 00:13:56 ]Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Die 680 euro krijg je nog terug? Of kun je ook kiezen om het wrak terug te nemen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Univé
Schade-expert heeft het rapport afgelopen vrijdag opgestuurd. Ik heb er gisteren even achteraan gebeld (ik heb haast ), en ik heb vandaag ¤ 2920 (motorschade) en ¤ 792,40 (kledingschade) ontvangen. Ik verwachtte eigenlijk een hoger bedrag voor de motor (¤ 3700), maar na een kleine rekensom ben ik eruit:
¤ 100 eigen risico
¤ 680 restwaarde (ik heb net een mail van schade-expert met de afstandverklaring ontvangen)
En dat voor een Thundercat met 73dkm op de teller. Mij hoor je niet klagen. En ik maar hopen dat ik een deel van de nieuwe banden en kettingset zou kunnen terugkrijgen...
Morgen maar eens naar Termaat Motoren gaan voor een nieuwe broek, jas, laarzen, handschoenen en helm.
Die ¤ 680 krijg ik nog terug ja als het goed is. De telefoonmiep kon het me niet bevestigen, vandaar dat de schadebehandelaar mij morgen terugbelt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:32 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Die 680 euro krijg je nog terug? Of kun je ook kiezen om het wrak terug te nemen?
Ben je niet toe verplicht bij Univé, of ze hebben de regels veranderd. 4 jaar geleden mocht ik m'n motor houden van Univé nadat ie TL was verklaardquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die ¤ 680 krijg ik nog terug ja als het goed is. De telefoonmiep kon het me niet bevestigen, vandaar dat de schadebehandelaar mij morgen terugbelt.
Wat ik heb begrepen is dat je bij Univé verplicht bent om afstand te doen van je motor in geval van total-loss.
Mijn vader heeft afgelopen mei een Kawasaki Vulcan 900 Classic Light Tourer zakelijk gekocht.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:42 schreef stinkie het volgende:
Iemand hier die zijn motor zakelijk rijdt? Ik denk erover om 'm op de zaak te zetten. Misschien ben ik zelfs nog op tijd om de btw te verrekenen
Betwijfel alleen of het veel uitmaakt met een tweedehands. Tis niet dat ik nog een heel pak ofzo nodig heb
Hij mag 'm wel houden, tegen inhouding van 680 euro restwaarde. Prima geregeld toch?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ben je niet toe verplicht bij Univé, of ze hebben de regels veranderd. 4 jaar geleden mocht ik m'n motor houden van Univé nadat ie TL was verklaard
Gaat bij jou wel een stuk lastiger dan bij mij...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:11 schreef Sarasi het volgende:
Lekker, sylvester!
Ik heb net met hulp van joppiesaus eindelijk mijn kreng op de bok gekregen, zodat ik de ketting makkelijk kon smeren.
Ik denk echt dat ik 'm nooit zelf op de bok ga krijgen. Heb ook alles al geprobeerd.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:38 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Gaat bij jou wel een stuk lastiger dan bij mij...
Ik heb vandaag weer 200km weggetikt. Mijn motor doet 1 op 20. Dat moet nog wel zuiniger kunnen, maar spelen is ook leuk
gaat dat zo moeilijk dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:45 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ik 'm nooit zelf op de bok ga krijgen. Heb ook alles al geprobeerd.
Nee, dat lukt mij met twee vingers in de neus en daarom worstel ik er al een maand mee.quote:
Kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar je bent natuurlijk een klein meisje, dat helpt ook niet. Hoe zet je hem weg dan? Neem niet aan dat hij een losse standaard heeft.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, dat lukt mij met twee vingers in de neus en daarom worstel ik er al een maand mee.
Dat ding weegt 4X zoveel als ik ja. En ik zet 'm gewoon weg op de jiffy. Ik heb het voorwiel al op planken gezet en 'm toen op de bok proberen te trekken, allerlei YouTube filmpjes nagedaan; naar voren kijken, naar achteren kijken, aan het handvat op de buddy trekken, duwen... Het lukt me gewoon niet. Maar op een dag heb ik het trucje door. Ik laat me niet kennen door zo'n stomme middenbok.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Kan me er zo weinig bij voorstellen. Maar je bent natuurlijk een klein meisje, dat helpt ook niet. Hoe zet je hem weg dan? Neem niet aan dat hij een losse standaard heeft.
Geprobeerd. Ik heb echt alle adviezen al gegoogeld en alle youtube filmpjes al gezien, ik moet gewoon even iemand hebben die me goed tegen dat ding aan zet en me het laat doen. Denk dat het dan wel moet lukken, als ik er even wat gevoel voor heb gekregen. En tot die tijd vraag ik mijn vader wel dat ding een jens te geven als ik de ketting moet smeren, of ik rol 'm steeds een stukje verder door.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:06 schreef Maegrim het volgende:
bok tegen de grond met 1 voet, en dan tegelijk met een hand de achterkant van de motor recht omhoog tillen en de bok naar beneden duwen met de voet
zo doe ik het ook bij gebrek aan een bok hoor. Maar das wel even balanceren met 190kg. Elke keer op de standaard zetten is me teveel geklooiquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geprobeerd. Ik heb echt alle adviezen al gegoogeld en alle youtube filmpjes al gezien, ik moet gewoon even iemand hebben die me goed tegen dat ding aan zet en me het laat doen. Denk dat het dan wel moet lukken, als ik er even wat gevoel voor heb gekregen. En tot die tijd vraag ik mijn vader wel dat ding een jens te geven als ik de ketting moet smeren, of ik rol 'm steeds een stukje verder door.
Motor op de jiffy, stuk ketting inspuiten, motor stukje vooruit rollen (jiffy staat nog steeds uitgeklapt), weer stukje sprayen... Ik zie het geklooi met de standaard niet zo. Ik ga het al helemaal niet proberen om 200kg met 1 hand in balans te houden terwijl ik die ketting inspray, dan lig ik er gegarandeerd onder. Ik ben allang blij dat ik er zonder problemen mee kan lopen,quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zo doe ik het ook bij gebrek aan een bok hoor. Maar das wel even balanceren met 190kg. Elke keer op de standaard zetten is me teveel geklooi
Ik kan dat ook zelf, en omdat je alles beter weet dan ik kan jij het dus ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:45 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ik 'm nooit zelf op de bok ga krijgen. Heb ook alles al geprobeerd.
😂😂quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:36 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik kan dat ook zelf, en omdat je alles beter weet dan ik kan jij het dus ook.
Jij hebt dan ook maar een halve motor op te bokken, want de andere helft ben je onderweg verloren.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:36 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik kan dat ook zelf, en omdat je alles beter weet dan ik kan jij het dus ook.
Mij motor is ook 3x zo zwaar maar ik ga gwn met mijn volle gewicht op dat ding staan en dan komt tiequote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:54 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat ding weegt 4X zoveel als ik ja. En ik zet 'm gewoon weg op de jiffy. Ik heb het voorwiel al op planken gezet en 'm toen op de bok proberen te trekken, allerlei YouTube filmpjes nagedaan; naar voren kijken, naar achteren kijken, aan het handvat op de buddy trekken, duwen... Het lukt me gewoon niet. Maar op een dag heb ik het trucje door. Ik laat me niet kennen door zo'n stomme middenbok.
Da's opzich wel interessant om even uit te zoeken. Ik zit ook bij Univé en toen ik op mijn bek ging zei de poltiie nog van ja, die is sowieso total loss. Was ook wel zo want de voorvork zat dubbel en het carter was gescheurd maar het was toch wel uitzonderlijk klote geweest als Univé daar lucht van had gekregenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die ¤ 680 krijg ik nog terug ja als het goed is. De telefoonmiep kon het me niet bevestigen, vandaar dat de schadebehandelaar mij morgen terugbelt.
Wat ik heb begrepen is dat je bij Univé verplicht bent om afstand te doen van je motor in geval van total-loss.
Op de jiffy teveel geklooi? Je weet dat de jiffy dat ding is wat aan de zijkant hangt en je met je tenen naar benden tikt he? Dat de bok teveel geklooi is daar kan ik inkomen. Maar op een zijstandaard (=jiffy) zetten is aanzienlijk makkelijker.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zo doe ik het ook bij gebrek aan een bok hoor. Maar das wel even balanceren met 190kg. Elke keer op de standaard zetten is me teveel geklooi
Ik heb werkelijk nog nooit een motor zo makkelijk op de bok gekregen als de jouwe Ik weet wel een mooie deal: als jij de Bandit op de bok kunt krijgen dan mag je er een stukje op rijdenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geprobeerd. Ik heb echt alle adviezen al gegoogeld en alle youtube filmpjes al gezien, ik moet gewoon even iemand hebben die me goed tegen dat ding aan zet en me het laat doen. Denk dat het dan wel moet lukken, als ik er even wat gevoel voor heb gekregen. En tot die tijd vraag ik mijn vader wel dat ding een jens te geven als ik de ketting moet smeren, of ik rol 'm steeds een stukje verder door.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 01:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat zei je vorige week ook al
Bedoel je nu de bok van de motor zelf? Ik zag namelijk op Sarasi's foto dat die een bok en een jiffy heeft? Edit: ah dat heet dus een middenbok, weer wat geleerdquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's opzich wel interessant om even uit te zoeken. Ik zit ook bij Univé en toen ik op mijn bek ging zei de poltiie nog van ja, die is sowieso total loss. Was ook wel zo want de voorvork zat dubbel en het carter was gescheurd maar het was toch wel uitzonderlijk klote geweest als Univé daar lucht van had gekregen
Verder niks meer van gehoord. Ze belde me een paar dagen later zelfs nog om te vragen hoe het ging met lichamelijk herstel. Verder is er met geen woord gesproken over de staat van de motor in dat gesprek.
[..]
Op de jiffy teveel geklooi? Je weet dat de jiffy dat ding is wat aan de zijkant hangt en je met je tenen naar benden tikt he? Dat de bok teveel geklooi is daar kan ik inkomen. Maar op een zijstandaard (=jiffy) zetten is aanzienlijk makkelijker.
Overigens kan ik me wel voorstellen dat jij het bij je rijlessen anders geleerd hebt. Je hebt toch in Groningen gelest? Dan zou het me niet verbazen als je verteld is dat je eerst af moet stappen zonder jiffy om van vanuit daar de motor ineens op de bok te trekken Naar wat ik gehoord heb van Sarasi bestaan er in Groningen geen rijscholen die verstand hebben van motoren namelijk.
Ook wel logisch, aangezien men daar tot een jaar of 5 geleden nog op varkens reed
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit een motor zo makkelijk op de bok gekregen als de jouwe Ik weet wel een mooie deal: als jij de Bandit op de bok kunt krijgen dan mag je er een stukje op rijden
De enige motor die ik nooit op de bok heb gekregen was Kaatje die lompe Duitser van bijna 300kg. Dat ging ook gewoon écht niet.
Van het expertisebureau (CED) heb ik anders begrepen dat dit bij Univé wel verplicht is. Dit staat ook in de begeleidende brief bij de afstandsverklaring.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ben je niet toe verplicht bij Univé, of ze hebben de regels veranderd. 4 jaar geleden mocht ik m'n motor houden van Univé nadat ie TL was verklaard
Ik heb het nagevraagd bij de reparateur, voorvork moet vervangen worden. Helaas, anders had ik er nog graag op gereden (dikke winst! )quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:18 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hij mag 'm wel houden, tegen inhouding van 680 euro restwaarde. Prima geregeld toch?
Sylvester, voor 680 euro kun je er nog wel iets van maken toch? Als die voorvork vervangen moet worden zou ik ook cashen en wegwezen trouwens. Anders projectje van maken en met dikke winst verkopen.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's opzich wel interessant om even uit te zoeken. Ik zit ook bij Univé en toen ik op mijn bek ging zei de poltiie nog van ja, die is sowieso total loss. Was ook wel zo want de voorvork zat dubbel en het carter was gescheurd maar het was toch wel uitzonderlijk klote geweest als Univé daar lucht van had gekregen
Verder niks meer van gehoord. Ze belde me een paar dagen later zelfs nog om te vragen hoe het ging met lichamelijk herstel. Verder is er met geen woord gesproken over de staat van de motor in dat gesprek.
http://www.unive.nl/parti(...)ekering-versie-1.pdfquote:17.2 Uw motor is total loss
Als uw motor total loss is dan betalen wij de schade volgens de vergoedingsregeling zoals op uw polis staat.
Uw motor is total loss als:
2117.03/15 Voorwaarden Univé Motorverzekering pag. 12 van 26
• uw motor volgens de expert ook na reparatie niet meer veilig zal zijn
• uw motor verdwenen is door diefstal
• reparatie duurder is dan de:
– nieuwwaarde min de waarde van uw motor, meteen na de schade. Dit geldt voor de
vergoedingsregeling op basis van de nieuwwaarde in artikel 17.3.1
– aanschafwaarde min de waarde van de motor, meteen na de schade. Dit geldt voor de
vergoedingsregeling op basis van aanschafwaarde in artikel 17.3.2
– vervangingswaarde min de waarde van uw motor na de schade. Dit geldt voor de
vergoedingsregeling op basis van vervangingswaarde in artikel 17.3.3.
Wij verkopen uw motor aan:
• een sloopbedrijf met VbV-goedkeuring
• een handelaar met VbV-goedkeuring.
Wij kiezen dit bedrijf.
Wij betalen de schade zodra u dit bedrijf:
• alle delen van het kentekenbewijs heeft gegeven
• de sleutels heeft gegeven
• het eigendom heeft gegeven. U krijgt hier een formulier voor.
Toen ik de ketting sprayde zat ik gehurkt naast de motor. Met 1 arm hield ik de motor rechtop en met de ander spoot ik de ketting in. En dan elke keer even een meter rollen en weer hurken en sprayen. Dat wou prima op zich.quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op de jiffy teveel geklooi? Je weet dat de jiffy dat ding is wat aan de zijkant hangt en je met je tenen naar benden tikt he? Dat de bok teveel geklooi is daar kan ik inkomen. Maar op een zijstandaard (=jiffy) zetten is aanzienlijk makkelijker.
Overigens kan ik me wel voorstellen dat jij het bij je rijlessen anders geleerd hebt. Je hebt toch in Groningen gelest? Dan zou het me niet verbazen als je verteld is dat je eerst af moet stappen zonder jiffy om van vanuit daar de motor ineens op de bok te trekken Naar wat ik gehoord heb van Sarasi bestaan er in Groningen geen rijscholen die verstand hebben van motoren namelijk.
Ook wel logisch, aangezien men daar tot een jaar of 5 geleden nog op varkens reed
Mammoetenquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook wel logisch, aangezien men daar tot een jaar of 5 geleden nog op varkens reed
Ik mag jou wel.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:44 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mammoeten
Varkens zijn voor de Friezen, zie je het verschil tussen dier en berijder ook niet.
Generaliseren is ook een vakquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:58 schreef BlackLining het volgende:
Overigens kan ik me wel voorstellen dat jij het bij je rijlessen anders geleerd hebt. Je hebt toch in Groningen gelest? Dan zou het me niet verbazen als je verteld is dat je eerst af moet stappen zonder jiffy om van vanuit daar de motor ineens op de bok te trekken Naar wat ik gehoord heb van Sarasi bestaan er in Groningen geen rijscholen die verstand hebben van motoren namelijk.
Mammoetquote:Op woensdag 29 juli 2015 10:44 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mammoeten
Varkens zijn voor de Friezen, zie je het verschil tussen dier en berijder ook niet.
Bij hun ligt het er maar net aan wie je hebt natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:22 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Generaliseren is ook een vak
Rijschool Oosterpoort, niks meer dan lof
vooralsnog alleen trucks in den Dakarrrr.quote:
Als geëmigreerd Groninger moet ik af en toe opkomen voor mijn geboorteland. Als ik daarbij de Friezen kan beledigen is dat mooi meegenomenquote:
Met een flinke set slagtanden voorop om vervelende koekblikken van de weg te scheppenquote:
Ik denk dat je je best zou vermaken als je een ritje meereedquote:
Wat is er mis met een constante remming voor en achter? Ik begrijp je punt niet. En hoezo is hij een 'vuile schoft'? Het is makkelijk om allerlei dingen te roepen, maar hier kan niemand wat mee.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:34 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb bij twee rijscholen gelest. De één liet me op- en afstappen zonder jiffy en zette de halve draai op naast een lantaarnpaal (boem!), de ander is gewoon een vuile schoft en als ik nu (zonder ABS) rem zoals volgens hem moet, namelijk een constante remming met zowel voor als achter, vliegt mijn achterwiel me voorbij.
Dus ik heb vast pech gehad, en beide rijscholen zullen vast prima zijn voor andere mensen, maar ik was niet bepaald laaiend enthousiast.
Mammoetmotor! Dat klinkt wel heel stoer en lekker warm.
Dan blokkeert het achterwiel en ik heb nu zelf geen ABS om in te grijpen. Tijdens les moest ik gelijkmatig met voor en achter remmen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:42 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wat is er mis met een constante remming voor en achter? Ik begrijp je punt niet. En hoezo is hij een 'vuile schoft'? Het is makkelijk om allerlei dingen te roepen, maar hier kan niemand wat mee.
Mijn instructeur was ook een of andere cynische zak, maar hij had wel gelijk. "Niet zo dicht op die auto anders had je beter in die auto in kunnen stappen!!"
Of ik moest samen met een meisje lessen, ik hoorde constant hoe hij de zweep over dat angstige meisje legde dat ze door moest rijden over de intercom.
Hoezo de grens van wat legaal is? Geef eens een voorbeeld dan?quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:04 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dan blokkeert het achterwiel en ik heb nu zelf geen ABS om in te grijpen. Tijdens les moest ik gelijkmatig met voor en achter remmen.
En het is gewoon geen prettig persoon, hij pusht niet gewoon mensen, maar hij zoekt een beetje/aanzienlijk de grens op van wat legaal is.
Maar je hoeft er verder ook niks mee.
Nee, die geef ik niet. Ik vind het een schoft, daar moet je het maar mee doen. Je kent 'm verder toch niet.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:07 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hoezo de grens van wat legaal is? Geef eens een voorbeeld dan?
Dan rem je iets minder hard met je achterrem? Of remt dat ding gewoon als een mongool?
Ik ben nog niet tevreden over m'n achterrem. Remt nu een beetje matig. Eerst nieuwe remblokken erin, nog eens goed ontluchten en dan zien we wel.
Even een vraagje, ik heb zo'n Brembo remklauw, staat er ergens op die remklauw welke remblokken erin moeten? Als ik op internet kijk zie ik heel veel verschillende remblokken voor Brembo remklauwen, hoe weet ik precies welke de goede is?
Nu slaat het helemaal nergens op. Sowieso een beetje loze informatie om te gaan roepen dat iemand een schoft is en dat dan niet hard willen maken.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:40 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, die geef ik niet. Ik vind het een schoft, daar moet je het maar mee doen. Je kent 'm verder toch niet.
Ik leg nu ook alleen nog maar aan met achter, ik zeg alleen dat ik het dus geleerd heb als gewoon volledig remmen met voor en achter. Ik leg nu zelf ook alleen nog aan met achter, maar tijdens rijles werd mij altijd toegebruld dat ik die achterrem in moest trappen. Geen ruimte voor nuance daar.
Er zijn enorm veel websites waar je alle onderdelen voor specifiek jouw motor kunt bekijken, voor Suzuki althans. Die gebruik ik als ik twijfel over een maat of onderdeel, bestaat vast ook wel voor Ducati.
Het is miin mening en daar moet u het mee doen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:54 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nu slaat het helemaal nergens op. Sowieso een beetje loze informatie om te gaan roepen dat iemand een schoft is en dat dan niet hard willen maken.
Ik kijk meestal hier:
http://motowebshop.com/nl(...)600_ss/carenata,1995
Maar zoals ik al zei, ik heb Brembo remklauwen en zoiets zie ik daar niet tussen staan.
Brembo standaard? of aftermarket? En merk type bouwjaar enzeauw; ook wel handig als je dingen wilt zoekselen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:07 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hoezo de grens van wat legaal is? Geef eens een voorbeeld dan?
Dan rem je iets minder hard met je achterrem? Of remt dat ding gewoon als een mongool?
Ik ben nog niet tevreden over m'n achterrem. Remt nu een beetje matig. Eerst nieuwe remblokken erin, nog eens goed ontluchten en dan zien we wel.
Even een vraagje, ik heb zo'n Brembo remklauw, staat er ergens op die remklauw welke remblokken erin moeten? Als ik op internet kijk zie ik heel veel verschillende remblokken voor Brembo remklauwen, hoe weet ik precies welke de goede is?
Zulke meuk moet je ook van eBay halen, of van een schadefietsenhandelaarquote:Op woensdag 29 juli 2015 22:05 schreef Amoeba het volgende:
http://www.tenkateshop.com/motor-onderdelen?onderdelen=2243
Er staan hier bijvoorbeeld geen typenummers bij. Zit eraan te denken gewoon naar de Ducati dealer te gaan met die remblokken, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je eronder getrokken wordt.
Iemand moest voor een Ducati Monster een nieuwe koppelingshendel hebben, die was afgebroken toen de motor door het gras zakte. 106 euro.
Kweeniemeer wat ik heb betaald; weinig iig.. volgens mij had ik het linkje van jou zelfsquote:
Uh wat? Ik bedoel alleen te zeggen dat Ducati altijd van die godsgruwelijke dure onderdelen heeft. Verder is Brembo ook zo'n premium merk (toch?), dus als je een premium merk bij de Ducati dealer gaat regelen zal het wel helemaal duur worden.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:58 schreef Sounddragon het volgende:
Amoeba wil alleen Ducati Monster en Brembo roepen, maar geen antwoord op vragen geven. Zeker zo'n tiepje met 20 petjes, sleutelhangers en shirtjes van Ducati, en die tijdens een rit geen bocht door komen zonder 4 voetjes aan de grond, want stel je dat je omvlatst; die remhendels zijn duur jongeh! 109 ekte Ducaten!
Ja ik denk standaard. Ik heb die fiets ook tweedehands gekocht, buiten "Brembo" staat er helemaal niks op die remklauw ja.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Brembo standaard? of aftermarket? En merk type bouwjaar enzeauw; ook wel handig als je dingen wilt zoekselen.
"Ja ik wil remblokken voor Brembo remklauwen op een Stukgaatie"
Ik moet je teleurstellen. Stock hendeltjes van Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki, whatever, zijn net zo duurquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Uh wat? Ik bedoel alleen te zeggen dat Ducati altijd van die godsgruwelijke dure onderdelen heeft. Verder is Brembo ook zo'n premium merk (toch?), dus als je een premium merk bij de Ducati dealer gaat regelen zal het wel helemaal duur worden.
Ik heb zelf een 600SS Carenata uit 1995. Verder heb ik 0 attributen van welk motormerk dan ook.
[..]
Ja ik denk standaard. Ik heb die fiets ook tweedehands gekocht, buiten "Brembo" staat er helemaal niks op die remklauw ja.
Ik wil ook wel dat de hoek tussen koppelingshendel en handvat wat kleiner wordt. Pa stelde al voor om dat eens te verhitten en om te buigen, maar dat is ook weer zo rigoreus.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen. Stock hendeltjes van Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki, whatever, zijn net zo duur
Ik heb zo'n kekke CNC gefreesd setje hendels. Maar dan wél van de Chinees voor 2 tientjes Dingen zijn nog verstelbaar ook, op stock is alleen de remhendel dat. Niet mauwen en gewoon van eBay halen.
Achterop je remblokje staat (mits leesbaar) ook gewoon het type en zo niet: remblokje ff mee naar de motorboer. Als het er hetzelfde uit ziet is het hetzelfde.
Hihi, haphaphapquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Uh wat? Ik bedoel alleen te zeggen dat Ducati altijd van die godsgruwelijke dure onderdelen heeft. Verder is Brembo ook zo'n premium merk (toch?), dus als je een premium merk bij de Ducati dealer gaat regelen zal het wel helemaal duur worden.
Ik heb zelf een 600SS Carenata uit 1995. Verder heb ik 0 attributen van welk motormerk dan ook.
[..]
Ja ik denk standaard. Ik heb die fiets ook tweedehands gekocht, buiten "Brembo" staat er helemaal niks op die remklauw ja.
Jullie zijn wel van het beunen hè? Lekker veilig wagenpark bij jullie dan...quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:10 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik wil ook wel dat de hoek tussen koppelingshendel en handvat wat kleiner wordt. Pa stelde al voor om dat eens te verhitten en om te buigen, maar dat is ook weer zo rigoreus.
Ik een stormtrooperquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb wel een Suzuki sleutelhanger aan mijn motorsleutel
Ik heb 'm aan mijn huissleutel omdat ik bang ben dat hij anders krast...quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb wel een Suzuki sleutelhanger aan mijn motorsleutel
Wat heeft een koppelingshendel verhitten en verbuigen met beunen te maken?quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:20 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Jullie zijn wel van het beunen hè? Lekker veilig wagenpark bij jullie dan...
Ik de sleutel van mijn kettingslot.quote:
Dat je die vraag nog serieus stelt...quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:27 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wat heeft een koppelingshendel verhitten en verbuigen met beunen te maken?
Ik heb een Suzuki polo van Kevin schwantz. Die doe ik aan als ik ga rijden, want hij zit lekker maar is niet zo mooi. Van een klant gekregen, dat is wel tof.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb wel een Suzuki sleutelhanger aan mijn motorsleutel
Het is zonde om originele hendels te gaan lopen verneuken, het zal echt wel stevig genoeg blijven hoor.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:29 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Dat je die vraag nog serieus stelt...
Wat denk je wat er met de kracht en de sterkte van metaal gebeurd als je dat gaat verhitten, gaat verbuigen en vervolgens laat afkoelen? Dacht dat jij zo'n technische en slimme jongen wasquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het is zonde om originele hendels te gaan lopen verneuken, het zal echt wel stevig genoeg blijven hoor.
Not sure if serious enzoquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Het is zonde om originele hendels te gaan lopen verneuken, het zal echt wel stevig genoeg blijven hoor.
Ik eentje van Kawasaki logo, en eentje van Kawasaki Racing Team voor de 10 extra pk.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb wel een Suzuki sleutelhanger aan mijn motorsleutel
en al breekt je remhendel, dat muurtje houdt je wel tegenquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:43 schreef Amoeba het volgende:
Nuja en al breekt het, heb je nog altijd de helft van je koppeling over tot je een nieuwe hebt.
Hoe weet jij trouwens wie je bericht gezien heeft?quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hihi, haphaphap
Je had mijn bericht gezien, maar reageerde niet, kon het niet laten, sorry hoor
Al is dat verhaal van die chauffeur niet gejokt.. triest figuur
Ik kom ook als eerste hit uit op Motowebshop, en als die klauwen standaard zijn (vaak wel), kun je gewoon die standaard remblokken erin flatsen Geen pimpy gesinterde zooi nemen als je niet heel goed kunt doseren of ABS hebt, want die happen nogal, en hoe 'beter' ze bijten, hoe rapper ze je schijven hebben opgeknaagd.
Op Iebee weinig te koop voor zo'n ding, behalve kettingen en tandwielen en wat losse standaard zut.
Dat lijkt me met dat geklooi van jou niet eens een slecht plan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 01:31 schreef Amoeba het volgende:
Waar blijft de toetsenbordridder die voor de APK voor motoren gaat pleiten?
http://nl.aliexpress.com/quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen. Stock hendeltjes van Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki, whatever, zijn net zo duur
Ik heb zo'n kekke CNC gefreesd setje hendels. Maar dan wél van de Chinees voor 2 tientjes Dingen zijn nog verstelbaar ook, op stock is alleen de remhendel dat. Niet mauwen en gewoon van eBay halen.
Achterop je remblokje staat (mits leesbaar) ook gewoon het type en zo niet: remblokje ff mee naar de motorboer. Als het er hetzelfde uit ziet is het hetzelfde.
Aanduwen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:03 schreef Piles het volgende:
Ik kwam niet verder dan pak aan, pak uit en acculader aansluiten... .
Ik ben blauw, glazen bol staat standaard op elk bureau in het FOK!-office.quote:Op donderdag 30 juli 2015 01:34 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hoe weet jij trouwens wie je bericht gezien heeft?
Wanneer ga je weer eens baggeren met een motor? Heb nog een leuk vakantieland voor je.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben blauw, glazen bol staat standaard op elk bureau in het FOK!-office.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijd voor nieuwe banden?quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:00 schreef daNpy het volgende:
Uiteraard precies in de < 20 minuten dat ik naar huis rijd een flinke bui
Met als gevolg dat ik met een spinnend wiel bij het stoplicht blijf staan ondanks proberen voorzichtig weg te rijden
Ik heb het ook bij ca 7000rpm.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:09 schreef Vinniiee het volgende:
Heb ik ook wel eens gehad. Effe voor kruipen bij het verkeerslicht om snel thuis te kunnen zijn. Wat vlug weg willen trekken terwijl je net op de stopstreep staat met je achterwiel.
koppeling versleten?quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb het ook bij ca 7000rpm.
Gaat de toerenteller ineens omhoog en de acceleratie stopt
Nope ook een spinnend achterwielquote:
Jij rijdt weg met 7000rpm?quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb het ook bij ca 7000rpm.
Gaat de toerenteller ineens omhoog en de acceleratie stopt
Ik heb geen motor.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:53 schreef Salatrel het volgende:
morgen mooi weer
PTA / De 15e & 16e Motorrijders New/Oldbierit! 01-08-2015 #31
Nee bij optrekken natuurlijk.quote:
Huur er eentjequote:
Zag hem al voorbij komen bij de buren. Sjiek ding man.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:44 schreef Noahr het volgende:
Paar dagen terug mijn eerste motor aangeschaft. Lang getwijfeld maar het is uiteindelijk deze Yamaha R6 geworden.
[ afbeelding ]
dit... als student vastzitten aan een leenstelsel om je studie te bekostigen is op zichzelf al reden genoeg om geen splinternieuwe fiets te kopen maar beter gewoon een 2ehansiequote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:18 schreef BlackLining het volgende:
Denk je niet dat het verstandiger is om voor een kleine 1000 euro eerst eens gewoon een tweedehandsje te kopen? Als je daarmee op je bek gaat (want dat gaat gebeuren) is het niet zo erg en je kunt er dan achter komen waar je voorkeur ligt qua motoren. Zo'n racer is namelijk leuk sturen maar heeft ook behoorlijke nadelen. Zeker als het dan 35kW heeft, da's toch eigenlijk net niet met zo'n ergonomie.
Als jij in een half jaar 6000 euro bij elkaar kunt rapen zou ik voor 1000 euro je rijbewijs halen, voor 700 euro een pak en voor 1300 euro een tweedehands motor. Dan houd je de helft van die 6000 in je zak en spaar je dat op voor als het tijd wordt om A te halen en voor onderhoud en banden en dergelijken, want da's nie goedkoop. Vergis je daar niet in.
Tweedehands pas ja? Die van mij is al vijfdehands, en nog maar 24k gelopen bij aanschaf. Prijskaartje was wel een halve rug bovenop jouw fiets.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:49 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben dolgelukkig met mijn tweedehands motor van 900 euro. En als ik 'm een keer neerleg, zie ik niet direct allemaal eurobriefjes wegvliegen als dat ding het asfalt raakt. Sowieso denk ik dat de kans vrij aanwezig is dat na twee jaar rijden je toch wel heel graag wat anders wilt, en dan heb je toch behoorlijk wat verlies gedraaid als je een nieuwe motor hebt gekocht.
oh ik dacht dat je alleen ff ging poetsenquote:Op zondag 2 augustus 2015 14:43 schreef stinkie het volgende:
Zo het ding staat weer buiten. Nu mezelf eens in het leer hijsen.
nooit. Dat doen de kinderenquote:Op zondag 2 augustus 2015 15:38 schreef Salatrel het volgende:
[..]
oh ik dacht dat je alleen ff ging poetsen
Kijk eerst maar eens ff naar een goedkoop brikje ipv een 6k motort. Mocht je dan eens het rubber niet op de weg kunnen houden dan is er nog geen ramp voltrokken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:02 schreef Shredded_AF het volgende:
Goedenavond allen!
Ik kom zojuist deze topic tegen, is mij nooit eerder opgevallen!
Zelf ben ik een enorme motor enthousiast, ik ben er sinds mijn 12e al dol op motoren!
Nu als 19 jarige kan ik bijna mijn droom uit laten komen.
In november word ik namelijk 20 en dan kom ik in aanmerking voor de A2 rijbewijs(35KW).
Hoewel in september begin ik aan mijn studie, dit zal veel geld gaan kosten uiteraard. Ook i.v.m de nieuwe leenstelsel van DUO.
Momenteel twijfel ik enorm om er gewoon voor te gaan of om de A2 rijbewijs te halen en dan na 2 jaar de A rijbewijs te halen.
Ik twijfel omdat ik natuurlijk alles wel zelf ga betalen. School en eventueel de motor/motorrijbewijs.
Mijn oog is gevallen op de nieuwe Yamaha R3(325CC).
[ afbeelding ]
Deze motor beschikt in mijn ogen over alle benodigde componenten voor een beginner.
Ik moet wel zeggen dat ik een enorme kick krijg van hoge snelheden, maar ik ken mijn grenzen wel!
Ben benieuwd of deze motor wel de kracht heeft waar ik naar opzoek ben.
Natuurlijk is het geen gemakkelijke aankoop als student.
Hij kost namelijk 5.999,- excl. Akrapovic uitlaat etc.
Ik ben ook benieuwd naar jullie persoonlijke meningen en ervaringen.
Hebben jullie zo een grote aankoop overwogen op jullie 19/20e ?
Raden jullie het mij aan als ik het bedrag bij elkaar kan rapen binnen een half jaar?
Vierde eigenaar, uit 2002 met ~48k op de teller. Geweldige aankoop geweest. Straks als ik thuis ben nog even een rondje maken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:23 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Tweedehands pas ja? Die van mij is al vijfdehands, en nog maar 24k gelopen bij aanschaf. Prijskaartje was wel een halve rug bovenop jouw fiets.
Ik kan vol zelfvertrouwen zeggen dat ik met een 35KW vast niet op mijn bek zal gaan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:18 schreef BlackLining het volgende:
Denk je niet dat het verstandiger is om voor een kleine 1000 euro eerst eens gewoon een tweedehandsje te kopen? Als je daarmee op je bek gaat (want dat gaat gebeuren) is het niet zo erg en je kunt er dan achter komen waar je voorkeur ligt qua motoren. Zo'n racer is namelijk leuk sturen maar heeft ook behoorlijke nadelen. Zeker als het dan 35kW heeft, da's toch eigenlijk net niet met zo'n ergonomie.
Als jij in een half jaar 6000 euro bij elkaar kunt rapen zou ik voor 1000 euro je rijbewijs halen, voor 700 euro een pak en voor 1300 euro een tweedehands motor. Dan houd je de helft van die 6000 in je zak en spaar je dat op voor als het tijd wordt om A te halen en voor onderhoud en banden en dergelijken, want da's nie goedkoop. Vergis je daar niet in.
wat is het nut stoppen als er al een hele meute omheen staat? Teveel omstanders werkt alleen maar averrechtsquote:
Sarasi, ik kan jou en ieder ander op deze forum vol zekerheid vertellen dat een Sportmotor exact is wat ik zoek.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:49 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben dolgelukkig met mijn tweedehands motor van 900 euro. En als ik 'm een keer neerleg, zie ik niet direct allemaal eurobriefjes wegvliegen als dat ding het asfalt raakt. Sowieso denk ik dat de kans vrij aanwezig is dat na twee jaar rijden je toch wel heel graag wat anders wilt, en dan heb je toch behoorlijk wat verlies gedraaid als je een nieuwe motor hebt gekocht.
Dat dacht ik ook, maar was 1 koekblik rijder en nota bene een wielrenner!?!quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:42 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat is het nut stoppen als er al een hele meute omheen staat? Teveel omstanders werkt alleen maar averrechts
Allrisk voor een splinternieuwe motor zal niet goedkoop zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:02 schreef Amoeba het volgende:
Ik vind het nogal gewaagd om te zeggen dat je vast niet op je bek gaat met een 35kW. Mij maakt het niks uit als jij een R3 van 6k wilt kopen, maar je moet er wel rekening mee houden dat je dat ding een keer neer kunt leggen, dus allrisk verzekeren is dan geen overbodige luxe.
lolquote:Op zondag 2 augustus 2015 20:40 schreef Shredded_AF het volgende:
[..]
Ik kan vol zelfvertrouwen zeggen dat ik met een 35KW vast niet op mijn bek zal gaan.
Haha, het kan natuurlijk altijd misgaan. Die kans bestaat er.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:47 schreef Nero22 het volgende:
[..]
lol
Hoevaak ik op een 25kw al wel niet een oeps-moment heb gehad... Met 30 pk kun je ook te hard een bocht in gaan hoor.
Daarnaast heb ik een stabiele bijbaan waar ik genoeg uit kan harken indien nodig.(ze zijn erg flexibel met de uren)quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:28 schreef Sarasi het volgende:
Wel 6k uit willen geven aan een motor maar semi-permanent het pak van een ander gebruiken vind ik persoonlijk niet echt een verstandige volgorde van prioriteiten. Achterop zitten is ook een heel ander gevoel dan zelf besturen, om van de zithouding nog niet eens te spreken. Je budget laat ook amper ruimte voor rijlessen en als je amper kunt sparen naast je studie, zie ik ook geen financiering voor onderhoud (en ja, ook een nieuwe motor heeft onderhoud nodig).
Maar het blijft jouw keuze natuurlijk. Verder kun je voor rijlessen en dit soort overwegingen inderdaad misschien beter terecht in het topic over motorrijles, ook in PTA.
Gast, dit lijkt wel een sollicitatiegesprekquote:Op zondag 2 augustus 2015 20:47 schreef Shredded_AF het volgende:
[..]
Sarasi, ik kan jou en ieder ander op deze forum vol zekerheid vertellen dat een Sportmotor exact is wat ik zoek.
Na lange ritten bij mijn broers achterop, (Yamaha R1 en R6) ben ik hier helemaal verliefd op geworden..
De kans om te kunnen beginnen op de jongere broer van de R6 lijkt mij een unieke kans om uit te kunnen groeien tot een zeer ervaren rijder.
Inderdaad het enige waar ik erg aan zit te twijfelen, is de afschrijving op zo'n motor. Ik wil hier maximaal 2 a 3 jaar op rijden. En dan een stapje hoger naar de R6.
Momenteel probeer ik in te schatten hoeveel een Yamaha R3 na 2/3 jaar waard zal zijn. Als ik hier nog boven de 4.000,- voor kan vangen zou ik het geen gemis vinden.
Maar goed, dit ga ik nog onderzoeken!
quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:40 schreef Shredded_AF het volgende:
[..]
Ik kan vol zelfvertrouwen zeggen dat ik met een 35KW vast niet op mijn bek zal gaan.
Die risico zal ik dan wel willen nemen.
Natuurlijk zal ik eerst een proefrit aanvragen voordat ik mijn aanschaf ook daadwerkelijk ga uitvoeren.
Nou ik bedoelde niet in 6 maanden tijd 6000 euro bij elkaar te harken. Dit is voor mij momenteel niet te doen. In september begint mijn studie weer, het betreft een HBO studie. Hier naast zal ik niet veel uren maken. Maar door het bedrag wat ik al heb opgespaard is het niet onmogelijk om aan 6000 misschien 7000 euro te komen tegen november/december.
Mijn broers hebben beide hun motorrijbewijs (A rijbewijs, onbegrensd KW/CC) en hebben beide hun eigen motorpak.
Door de huidige situatie is het voor mij mogelijk om de motorpak/helm/handschoenen van mijn broer te gebruiken zolang het nodig is. Hierdoor hoef ik geen haast te zetten achter het aanschaffen van kleding/helm etc.
Ik denk persoonlijk dat onderhoud aan een splinternieuwe motor veel minder zal zijn dan een 2e hands motor. Hiervan kan ik nooit zeker weten hoe de motor daadwerkelijk is gebruikt en onderhouden. De aankoop blijft onzekerheid op deze vlakken..
het is niet de topsnelheid, het is hoe snel je daar kunt zijn die voor problemen zorgt. Zelfs ik vergiste me vanmiddag. En dan ben ik behoorlijk wat gewend qua vermogen. En ik ben geen 18 meerquote:Op zondag 2 augustus 2015 23:44 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd hoe zo'n r3 rijdt. Ik zit al redelijk te schakelen om in powerband te blijven en dan heb ik al meer dan 2x zoveel power. Heb je dan een nog smallere powerband of is het gewoon over de hele veel minder?
En ik denk dat maar een heel klein deel van de ongelukken komen door het vermogen van een motor. In de praktijk kom ik eigenlijk nooit boven de 140, want ik zit vrijwel nooit op de snelweg.
wat jij wil is een nieuwe motor kopen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:40 schreef Shredded_AF het volgende:
[..]
Ik kan vol zelfvertrouwen zeggen dat ik met een 35KW vast niet op mijn bek zal gaan.
Die risico zal ik dan wel willen nemen.
Natuurlijk zal ik eerst een proefrit aanvragen voordat ik mijn aanschaf ook daadwerkelijk ga uitvoeren.
Nou ik bedoelde niet in 6 maanden tijd 6000 euro bij elkaar te harken. Dit is voor mij momenteel niet te doen. In september begint mijn studie weer, het betreft een HBO studie. Hier naast zal ik niet veel uren maken. Maar door het bedrag wat ik al heb opgespaard is het niet onmogelijk om aan 6000 misschien 7000 euro te komen tegen november/december.
Mijn broers hebben beide hun motorrijbewijs (A rijbewijs, onbegrensd KW/CC) en hebben beide hun eigen motorpak.
Door de huidige situatie is het voor mij mogelijk om de motorpak/helm/handschoenen van mijn broer te gebruiken zolang het nodig is. Hierdoor hoef ik geen haast te zetten achter het aanschaffen van kleding/helm etc.
Ik denk persoonlijk dat onderhoud aan een splinternieuwe motor veel minder zal zijn dan een 2e hands motor. Hiervan kan ik nooit zeker weten hoe de motor daadwerkelijk is gebruikt en onderhouden. De aankoop blijft onzekerheid op deze vlakken..
Maar ook met de power van een R3 kan je domme dingen doen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 00:56 schreef stinkie het volgende:
[..]
het is niet de topsnelheid, het is hoe snel je daar kunt zijn die voor problemen zorgt. Zelfs ik vergiste me vanmiddag. En dan ben ik behoorlijk wat gewend qua vermogen. En ik ben geen 18 meer
Je kan ook op je bek gaan wanneer je op lage snelheid rijdt, of stilstaat... Been there, done that. Vermoegen doet er niet toe.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:40 schreef Shredded_AF het volgende:
[..]
Ik kan vol zelfvertrouwen zeggen dat ik met een 35KW vast niet op mijn bek zal gaan.
quote:Mijn broers hebben beide hun motorrijbewijs (A rijbewijs, onbegrensd KW/CC) en hebben beide hun eigen motorpak.
Door de huidige situatie is het voor mij mogelijk om de motorpak/helm/handschoenen van mijn broer te gebruiken zolang het nodig is. Hierdoor hoef ik geen haast te zetten achter het aanschaffen van kleding/helm etc.
Of met iemand in de auto er heenquote:Op maandag 3 augustus 2015 10:35 schreef Erasmo het volgende:
Laat je door dat laatste niet afkappen, gewoon een boekje mee en dan ben je er zo. Even een middagje afzien voor een goede motor is wel te overleven.
Het is vier uurtjes enkele reis.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:35 schreef Erasmo het volgende:
Laat je door dat laatste niet afkappen, gewoon een boekje mee en dan ben je er zo. Even een middagje afzien voor een goede motor is wel te overleven.
Ik heb voor mijn beide motors langer in het ov gezeten Boekje of tablet mee en je bent er zo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is vier uurtjes enkele reis.
Mja. Het is op zich wel te doen, daar niet van. Die motor (zie vorige post) vind ik qua looks wel tegenvallen vergeleken met de andere drie. Of ben ik nu excuusjes aan het bedenken?quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn beide motors langer in het ov gezeten Boekje of tablet mee en je bent er zo.
Ik moet dan denken aan mijn instructeur die zijn rijbewijs is kwijtgeraakt op een RSV Mille.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:06 schreef Catch22- het volgende:
Is een rsv mille niets voor je? Lekker geluid
Prijstechnisch gezien lijken de R1 en Thundercat me het meest interessant, al is het kuipwerk van de R1 niet origineel denk ik? Die Blade lijkt me vrij prijzig voor z'n leeftijd en kilometerstand, in vergelijking met de andere in ieder geval.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Mijn shortlist:
VFR800FI ('98, 40.900km, ¤ 2200)
[ afbeelding ]
R1 ('02, 27.500km, bod van ¤ 2500)
[ afbeelding ]
Thundercat ('02, 14.600km, ¤ 2150)
[ afbeelding ]
CBR900RR ('99, 60.558km, ¤ 2000)
[ afbeelding ]
Bij alle motoren ga ik ervan uit dat ik binnen enkele weken tot twee maanden nieuwe banden eronder moet gaan gooien. Bij de Thundercat moet de voorband sowieso vervangen worden heb ik begrepen.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:56 schreef Sarasi het volgende:
Ik vind de Thundercat het mooiste, en dat zou mijn criterium zijn. Anders is die R1 ook leuk.
Ik zit inderdaad het meest te twijfelen tussen de Thundercat en de R1. Iets met Yamaha enzo geloof ik..quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:16 schreef BRooster het volgende:
[..]
Prijstechnisch gezien lijken de R1 en Thundercat me het meest interessant, al is het kuipwerk van de R1 niet origineel denk ik? Die Blade lijkt me vrij prijzig voor z'n leeftijd en kilometerstand, in vergelijking met de andere in ieder geval.
Ik woon zelf in Eindhoven en moest mijn motor ophalen in Friesche Palen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is vier uurtjes enkele reis.
Auto vind ik weer zonde van de brandstofkosten aangezien ik vrij kan reizen met de trein (mits ik buiten de spitsuren om incheck).quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:24 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Eindhoven en moest mijn motor ophalen in Friesche Palen.
Wel inderdaad een auto geregeld
Mijn eerste Thundercat stond in Haarlem (ik woon in Utrecht Leidsche Rijn). +/- 1,5u met het OV. Ik was het wel gewend, want ik had ook rijles in Haarlem.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:30 schreef Catch22- het volgende:
Mijn motor stond 4km verderop
Ik zou denk ik die R1 nemen, die vind ik toch wel geiler ogen dan de thundercat. Vind je een GSX-R niets?
http://link.marktplaats.nl/m949839754
Dan zou ik lekker voor de Thundercat gaan. Ik heb het gevoel dat de R1 vooral een overweging is omdat hij relatief zo goedkoop is, niet omdat je 'm nou zo nodig moet hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
[..]
Ik zit inderdaad het meest te twijfelen tussen de Thundercat en de R1. Iets met Yamaha enzo geloof ik..
Wat betreft het kuipwerk van de R1: ik weet niet of het origineel is. Van de R1 weet ik wel dat eind vorig jaar de koppelingsplaten zijn vervangen (rekening is beschikbaar heb ik begrepen). Het is tevens voorzien van een alarm.
De R1 heeft overigens wel een kleine kapscheur bij de koplamp:
[ afbeelding ]
Thundercat is lekker goedkoop (zelfs inclusief nieuwe bandjes onder de prijs van de R1).
De R1 past normaalgesproken inderdaad niet binnen mijn budget. De Thundercat die ik had benutte ik niet eens voor 100% en vond ik al lekker snel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:33 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dan zou ik lekker voor de Thundercat gaan. Ik heb het gevoel dat de R1 vooral een overweging is omdat hij relatief zo goedkoop is, niet omdat je 'm nou zo nodig moet hebben.
Overigens stond mijn motor in Geleen. Ik woon in Groningen.
Hoeft toch niet?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:58 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De R1 past normaalgesproken inderdaad niet binnen mijn budget. De Thundercat die ik had benutte ik niet eens voor 100% en vond ik al lekker snel.
Die R1 is overigens wel op het circuit gebruikt als ik de banden zo zie...
[ afbeelding ]
ook leuk! Al zou ik wel de generatie vermijden die veel problemen heeft met het blok, uit mijn hoofd '99-'02?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:59 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Hoeft toch niet?
Waarom niet naar een R6 kijken dan? in NL is dat snel zat en stukje goedkoper.
Als de onderhoudshistorie bekend is lijkt het me geen probleem toch?quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:57 schreef stinkie het volgende:
Qua combinatie leeftijd km-stand zou ik ze allemaal wantrouwen
Edit: behalve de cbr dan.
R6 begint vanaf ~ ¤ 2500 voor motoren vanaf het jaar 2000.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:59 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Hoeft toch niet?
Waarom niet naar een R6 kijken dan? in NL is dat snel zat en stukje goedkoper.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:07 schreef Salatrel het volgende:
Voor het leuke bochtenwerk hebben ze toch de supermoto uitgevonden?
ze zitten allemaal rond een stand waarom groot onderhoud om de hoek komt kijken. De vraag is of dat ook is uitgevoerd. Bij mensen die krap aan 3000 km per jaar rijden en het ding dan weg doen twijfel ik daaraan. Een chute liefhebber die weinig rijd doet 'm niet weg. De 6e eigenaar doet geen onderhoud, rijd een jaar en zet 'm op marktplaats. In die zin vertrouw ik een motor waar 10k per jaar mee gereden is meer dan een die niet boven de 3k uitkomt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Als de onderhoudshistorie bekend is lijkt het me geen probleem toch?
https://www.facebook.com/(...)ink/955004627894263/quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:59 schreef stinkie het volgende:
[..]
ze zitten allemaal rond een stand waarom groot onderhoud om de hoek komt kijken. De vraag is of dat ook is uitgevoerd. Bij mensen die krap aan 3000 km per jaar rijden en het ding dan weg doen twijfel ik daaraan. Een chute liefhebber die weinig rijd doet 'm niet weg. De 6e eigenaar doet geen onderhoud, rijd een jaar en zet 'm op marktplaats. In die zin vertrouw ik een motor waar 10k per jaar mee gereden is meer dan een die niet boven de 3k uitkomt.
Sowieso, alle rubbers drogen uit door niet gebruiken en dat alleen loopt al in de papieren.
Not bad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:26 schreef Den_Haag het volgende:
Zou voor de R1 gaan. Maar dit is nog leuker:
http://www.motor-forum.nl(...)5-van-Nederland.html
waarom kijk je niet maar gixxers?quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Krijg net te horen dat de R1 toch ¤ 2700 kost. En hij is er gisteren achtergekomen dat "het brandstofkabeltje niet goed op zijn plek zit". Zo wordt ie wel minder aantrekkelijk.
[..]
Not bad.
Nog meer keuzes...
Geen idee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
waarom kijk je niet maar gixxers?
Ja, of de 750. Staan veel van te koopquote:Op maandag 3 augustus 2015 14:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Geen idee.
Bij mijn vorige motor keek ik eigenlijk naar CBR600F'jes, totdat ik door de vorige eigenaar van de Thundercat op de Thundercat werd gewezen... Volgende dag proefgereden en direct gekocht.
Heb je het over de Suzuki GSX-R600'jes?
De GSX-R'jes die binnen budget passen vind ik tegenvallen qua uiterlijk. Of ik kijk verkeerd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:03 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja, of de 750. Staan veel van te koop
Ja dat is een kwestie van smaak natuurlijk Ik vind die 2001 modellen wel tof.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:14 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De GSX-R'jes die binnen budget passen vind ik tegenvallen qua uiterlijk. Of ik kijk verkeerd.
Ja. Als iemand zijn onderhoud op zo'n manier is gedaan dan is de rest vast ook niet netjes op tijd gedaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:34 schreef sylvesterrr het volgende:
Die Thundercat heeft dringend nieuwe bandjes nodig. De achterband is in 2005 eronder gezet bij 8000km. De voorband is misschien is nog van de vorige eigenaar (originele voorband waarschijnlijk).
Eind 2013 heeft de motor nog een beurt gehad waarbij er een nieuwe accu is geplaatst, de bougies zijn vervangen enzo. Eens even vragen wanneer de remvloeistof en motorolie voor het laatst zijn vervangen...
Hmmmz. Volgens mij moet ik verder kijken.
Klopt!quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja. Als iemand zijn onderhoud op zo'n manier is gedaan dan is de rest vast ook niet netjes op tijd gedaan.
Motorolie en remvloeistof zijn ook eind 2013 vervangen (tijdens desbetreffende beurt).quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja. Als iemand zijn onderhoud op zo'n manier is gedaan dan is de rest vast ook niet netjes op tijd gedaan.
Dat en kuipschade... meh.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Motorolie en remvloeistof zijn ook eind 2013 vervangen (tijdens desbetreffende beurt).
Ik begin nu toch wel weer naar die R1 te neigen als ik 'm voor 2600 ofzo kan overnemen. Alleen jammer dat dat ding benzine lekt ("Het slangetje lekt een beetje aan de onderzijde van de tank.").
CBR, GSXR, R1/6, RSV, zx9r, dat zijn toch een beetje de supersports die je zoekt?quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:55 schreef sylvesterrr het volgende:
De Thundercat en R1 vallen dus af. Die Thundercat heeft afgelopen 10 jaar gemiddeld 600km per jaar gelopen. Onderhoudshistorie ervan is half bekend. De R1 heeft een lekkende benzineslang en kuipschade.
Kom op mensen, help me aan een motor.
VFR is pas vanaf 2002 (Vtec) leuk om te zien. Helaas vind ik die niet in mijn prijsklasse (¤ 2500 met 10% speling). De generatie ervoor vind ik lelijk (nofi). Ze schijnen wel goed te rijden, daar niet van, maar het oog wil ook wat. :/quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:59 schreef Gummiebeer het volgende:
VFR.
Dat gaat ook de opvolger worden van het Hok.
Daar kan je geen buil aan vallen! En redelijk waardevast nu, als je dat op prijs stelt bij een motor trouwens
Het hoeft van mij niet per se een supersport te zijn. Al vind ik die qua uitstraling wel het best.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
CBR, GSXR, R1/6, RSV, zx9r, dat zijn toch een beetje de supersports die je zoekt?
VfR is ook dik natuurlijk.
SRAD is toch de voorloper van de GSX-R? SRAD vind ik iig niet mooi qua looks.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:10 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
?
Vond ik altijd al wel mooi om te zien qua looks.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:11 schreef Gummiebeer het volgende:
Suzuki TL1000
Lekkere klappen van die twin
ff ritje Fryslan
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Ik heb mijn rijbewijs nog geen 4 maanden.quote:LAAT NIET BEGINNENDE BESTUURDERS EROP RIJDEN EN GEEN TEST PILOTEN.
Je hebt toch volle A?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
SRAD is toch de voorloper van de GSX-R? SRAD vind ik iig niet mooi qua looks.
[..]
[..]
Ik heb mijn rijbewijs nog geen 4 maanden.
Rechterpols.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:16 schreef Nero22 het volgende:
TL1000 stond toch bekend als een widow maker?
Ja, volle A gelukkig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:15 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Je hebt toch volle A?
Of zit je weer te kutten met zo'n net niet A-tje?
Geen probleem dus. Proefrit en kopen. Lekker hoor zo'n twinquote:
Volgens mij is die vering nogal onberekenbaar. Ik zou overigens dan liever een rsv mille hebben. Wat is dat een pornomachinequote:
Heb geen ervaring met een twin. Wat is daarvan het voordeel (en/of nadeel)?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Geen probleem dus. Proefrit en kopen. Lekker hoor zo'n twin
Koppel onderin, mooi geluidquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:35 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Heb geen ervaring met een twin. Wat is daarvan het voordeel (en/of nadeel)?
Scenepointsquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Heb geen ervaring met een twin. Wat is daarvan het voordeel (en/of nadeel)?
Dat valt best mee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Koppel onderin, mooi geluid
Maar niet erg geschikt als je nog niet zoveel ervaring hebt. 1 tikje teveel gas onderin en je ligt op je rug.
Zo'n rsv mille is wel fel op t gas volgens mij, net als die tl. Zou hem zelf niet kopen en ik denk dat t beter is voor syl dat hij ze ook laat staan.quote:
zx6r of gsxr nemen dude, lekker gaanquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:42 schreef sylvesterrr het volgende:
Zo nu en dan kan ik mijn rechterpols niet in bedwang houden. Dus laten we daarmee rekening houden ja.
Lekker de radiator en alles erafquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:38 schreef Vinniiee het volgende:
Gewoon een VTR kopen dan. Twin, oersterke blokken. Klepspeling controleren is wel een bitch, maar verder rijdt het heerlijk
ALLES IN HOOFDLETTERS EN DIKGEDRUKT GEEFT INDERDAAD EEN BETROUWBARE INDRUK AAN JE ADVERTENTIE!!quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:11 schreef Gummiebeer het volgende:
Suzuki TL1000
Lekkere klappen van die twin
ff ritje Fryslan
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Er zit niks anders op geloof ik. CBR600F4 en R6 zijn nagenoeg niet te vinden in deze prijsklasse.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zx6r of gsxr nemen dude, lekker gaan
SV650S, voor 2500 kan je een mooie kopen van 10-12 jaar oud met minder dan 30-40k km op de tellerquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Er zit niks anders op geloof ik. CBR600F4 en R6 zijn nagenoeg niet te vinden in deze prijsklasse.
Degene met de gouden tip (die leidt tot de aankoop van een motor) kan een kratje bier komen ophalen (of op mijn kosten zelf bij de supermarkt halen).
Met jouw budget en voorkeur van een Supersport zou ik serieus gaan kijken naar een ZX6R van 2001/2002/2003.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Er zit niks anders op geloof ik. CBR600F4 en R6 zijn nagenoeg niet te vinden in deze prijsklasse.
Degene met de gouden tip (die leidt tot de aankoop van een motor) kan een kratje bier komen ophalen (of op mijn kosten zelf bij de supermarkt halen).
HET WAS MAAR EEN VOORBEELDJEquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:05 schreef Erasmo het volgende:
ALLES IN HOOFDLETTERS EN DIKGEDRUKT GEEFT INDERDAAD EEN BETROUWBARE INDRUK AAN JE ADVERTENTIE!!
De variant met alleen de topkuip vind ik lelijk. Helaas is alleen die variant betaalbaar. Of kijk ik verkeerd?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:26 schreef Tankiej het volgende:
[..]
SV650S, voor 2500 kan je een mooie kopen van 10-12 jaar oud met minder dan 30-40k km op de teller
Wel veel 35kw uitvoeringen van de zx6r zeg, Jezus..quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:35 schreef BRooster het volgende:
[..]
Met jouw budget en voorkeur van een Supersport zou ik serieus gaan kijken naar een ZX6R van 2001/2002/2003.
Je hebt ook nog de zx7r en zx9r he. Hier in Groningen heb ik wel eens naar een nette zx9r gekeken, 1750 euro bij motorplaza. Slechts een voorbeeld, maar dan heb je wel een vette machine.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:39 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wel veel 35kw uitvoeringen van de zx6r zeg, Jezus..
Is die motor 35kw of 105kw? Wel een mooie fiets ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de zx7r en zx9r he. Hier in Groningen heb ik wel eens naar een nette zx9r gekeken, 1750 euro bij motorplaza. Slechts een voorbeeld, maar dan heb je wel een vette machine.
Kawasaki ZX9R 1999 Groen/Paars
¤ 2.250,00
http://link.marktplaats.nl/m919109381
Ook vet
quote:en een proefrit is niet vanzelfsprekend.
Kenteken staat in elk geval op 105.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Is die motor 35kw of 105kw? Wel een mooie fiets ja.
[..]
Die variant met hele kuip is wat duurder inderdaad, zijn ook pas vanaf 2006 geleverd volgens mij.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De variant met alleen de topkuip vind ik lelijk. Helaas is alleen die variant betaalbaar. Of kijk ik verkeerd?
Mooi
[ afbeelding ]
Lelijk
[ afbeelding ]
Sommige motoren zijn natuurlijk wat minder voorspelbaar dan anderen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:27 schreef KneusTeun het volgende:
waarom doet iedereen altijd alsof een motorfiets die met meer dan 750cc betiteld is, dat deze instant doodmakers zijn? We hebben toch allemaal ons rijbewijs? dan weet je hoe een gashendel,rem en koppeling werkt?
Als je denkt dat je met een zware motor niks kan dan moet je misschien nog even door met lessen.....
qftquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:27 schreef KneusTeun het volgende:
waarom doet iedereen altijd alsof een motorfiets die met meer dan 750cc betiteld is, dat deze instant doodmakers zijn? We hebben toch allemaal ons rijbewijs? dan weet je hoe een gashendel,rem en koppeling werkt?
Als je denkt dat je met een zware motor niks kan dan moet je misschien nog even door met lessen.....
ik heb minder betaald voor een 996 uit 2002 bij een ducati dealerquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:25 schreef Den_Haag het volgende:
http://www.motor-forum.nl(...)1300-naked-bike.html
Iets duurder. Niet de mijne trouwens.
http://www.motor-forum.nl(...)16-Biposto-Rood.html
Bij ducati's is er nooit bezuinigd op onderhoud. Want dan rijdt het zeker niet
Maar als je dat al weet dan pas je je rijgedrag aan toch?als een motor zo zenuwachtig en aggressief is dan neem ik aan dat je hem niet constant in de toeren jaagt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Sommige motoren zijn natuurlijk wat minder voorspelbaar dan anderen.
Hey stil eensquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:25 schreef Den_Haag het volgende:
http://www.motor-forum.nl(...)1300-naked-bike.html
Iets duurder. Niet de mijne trouwens.
http://www.motor-forum.nl(...)16-Biposto-Rood.html
Bij ducati's is er nooit bezuinigd op onderhoud. Want dan rijdt het zeker niet
Zo simpel is het natuurlijk niet. Zoals iemand me hier (of op tweakers al wees), kan een kleine polsbeweging bij een koppelmonster je al onderuit trekken. Mijn motor is natuurlijk al niet zo traag, maar zo lang ik onder de 8k RPM zit, heb ik nog redelijk wat speling in het gas voordat hij echt hard vooruit gaat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:24 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Maar als je dat al weet dan pas je je rijgedrag aan toch?als een motor zo zenuwachtig en aggressief is dan neem ik aan dat je hem niet constant in de toeren jaagt.
Beetje gezond verstand zal iedereen wel
hebben toch?
Ik weet dat het in de huidige maatschappij best veel gevraagd is, waar mensen liever lezen dat iets gevaarlijk is dan zelf de moeite doen om dat te bedenken. En het land waar na die tijd altijd gezegd wordt dat iedereen het aan zag komen maar toch bleef staan om te kijken.
(sorry opgekropte woede over het vertrouwen in de wereld )
Je bevestigd mijn stuk in je eigen tekst.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zo simpel is het natuurlijk niet. Zoals iemand me hier (of op tweakers al wees), kan een kleine polsbeweging bij een koppelmonster je al onderuit trekken. Mijn motor is natuurlijk al niet zo traag, maar zo lang ik onder de 8k RPM zit, heb ik nog redelijk wat speling in het gas voordat hij echt hard vooruit gaat.
Ik heb voorlopig ook wel genoeg aan mijn 105 paardjes. Gaat voorlopig nog wel snel zat.
Maar als je dus lekker een bochtje doortrekt en net even teveel gas geeft, kan het op sommige motoren dan wél mis gaan, waar het op wat tammere fietsen wel goed gaat. Mensen maken nu eenmaal fouten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:39 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Je bevestigd mijn stuk in je eigen tekst.
Door niet boven de 8K te gaan rijden, doordat je zelf nadenkt.
ligt dat dan aan de motor of de bestuurder?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Maar als je dus lekker een bochtje doortrekt en net even teveel gas geeft, kan het op sommige motoren dan wél mis gaan, waar het op wat tammere fietsen wel goed gaat. Mensen maken nu eenmaal fouten.
Aan de bestuurder. Want dat is een mens. En sommige motoren later meer ruimte voor foutjes dan anderen. En wat is er mis met leren rijden met 100pk?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:48 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ligt dat dan aan de motor of de bestuurder?
Niks me zusje heb ik vorige week op haar R6 laten rijden op een parkeer terrein (ze heeft alleen AVB) en ze scheurt heerlijk weg op een opgefokte R6 met lompe vertanding.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:49 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Aan de bestuurder. Want dat is een mens. En sommige motoren later meer ruimte voor foutjes dan anderen. En wat is er mis met leren rijden met 100pk?
Dat moet ook prima kunnen lijkt me (ik zou het zelf niet doen, maar ik ben daar redelijk braaf in). Maar zo'n meisje op een echt kanon zetten lijkt me onverstandig.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:52 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Niks me zusje heb ik vorige week op haar R6 laten rijden op een parkeer terrein (ze heeft alleen AVB) en ze scheurt heerlijk weg op een opgefokte R6 met lompe vertanding.
Nee hoor, dat gaat ook wel goed, ze heeft ooit ook op een busa gereden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:53 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat moet ook prima kunnen lijkt me (ik zou het zelf niet doen, maar ik ben daar redelijk braaf in). Maar zo'n meisje op een echt kanon zetten lijkt me onverstandig.
Dan zit het jullie in het bloed denk ikquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:55 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gaat ook wel goed, ze heeft ooit ook op een busa gereden.
Hell toen ik 14 was reed ik al verschillende ducati's etc.
Wat heb je dan aan een motor die je maar met half gas kan gebruiken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:39 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Je bevestigd mijn stuk in je eigen tekst.
Door niet boven de 8K te gaan rijden, doordat je zelf nadenkt.
Dan kan je erin groeien... en half gas? je kan best vol gas geven alleen de mate waarin je hem omdraait zal verschillen met de tijd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat heb je dan aan een motor die je maar met half gas kan gebruiken.
Er is nogal een verschil tussen een brommer zoals die van Nero en een 600cc die lekker power heeft, maar niet te gek snel is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:29 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dan kan je erin groeien... en half gas? je kan best vol gas geven alleen de mate waarin je hem omdraait zal verschillen met de tijd.
Vind het gewoon zo triest dat iedereen hier zijn A heeft maar ondertussen nog steeds niet begrijpen wil dat je altijd alles zelf in de hand kan hebben, en dat je niet perse een gevecht hoeft aan te gaan met een motor die wat zwaarder is.
Edit: dan zou iedereen een brommer als Nero moeten kopen, als je toch bekijkt zoals u dan kan iedereen 120 (snel zat) en durfen we allemaal gewoon ten alle tijden het gas helemaal los te trekken)
De verkoper wil er ook nieuwe bandjes (voor en achter) onder laten leggen...quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:34 schreef sylvesterrr het volgende:
Die Thundercat heeft dringend nieuwe bandjes nodig. De achterband is in 2005 eronder gezet bij 8000km. De voorband is misschien is nog van de vorige eigenaar (originele voorband waarschijnlijk).
Eind 2013 heeft de motor nog een beurt gehad waarbij er een nieuwe accu is geplaatst, de bougies zijn vervangen enzo. Eens even vragen wanneer de remvloeistof en motorolie voor het laatst zijn vervangen...
Hmmmz. Volgens mij moet ik verder kijken.
Ik zeg doen!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De verkoper wil er ook nieuwe bandjes (voor en achter) onder laten leggen...
Doen of niet?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:45 schreef sylvesterrr het volgende:
Die Triumph heeft een lelijke cockpit. Daar kan ik niet tegen.
Waarom niet de conti's? Ik vind de r6 wel mooier. En het is weer wat anders, Thundercat ken je natuurlijk al.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De verkoper wil er ook nieuwe bandjes (voor en achter) onder laten leggen...
Doen of niet?
Heb overigens ook een R6 ('01) op het oog met 33k op de teller. Nieuwe bandjes (Continental Street Attack) en kettingset liggen in de woonkamer, die krijg ik mee. Voor het magische bedrag van ¤ 2200. Ik heb even om de prijs zonder de banden gevraagd, want ik wil er Piloat Road 4 banden onder laten leggen.
Volgens mij slijten die conti's heel snel als ik flinke stukken snelweg ga rijden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Waarom niet de conti's? Ik vind de r6 wel mooier. En het is weer wat anders, Thundercat ken je natuurlijk al.
Ja daar zijn ze niet zo leuk voor misschien.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Volgens mij slijten die conti's heel snel als ik flinke stukken snelweg ga rijden.
Voor 50 euro haal je een optimate, zijn de kosten ook niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:28 schreef Salatrel het volgende:
Big whoop een acculader komt vanzelf wel weer voorbij bij de lidl of aldi
Daarom. Schijfremslot heb ik ook nog nog van mijn vorige Thundercat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:28 schreef Salatrel het volgende:
Big whoop een acculader komt vanzelf wel weer voorbij bij de lidl of aldi
niet handig zijn in combinatie met het afstruinen van de onderkant van de markt is niet handig. Ik zou wel iemand met serieuze kennis meeslepen als je naar motoren gaat kijken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:30 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Daarom. Schijfremslot heb ik ook nog nog van mijn vorige Thundercat.
Maar die lekkage hè... Het kan iets heel simpels zijn (een slangetje vervangen), maar ook wat lastiger (voor mij) zoals een lekkende carb. Slangetje kan ik nog wel vervangen, maar voor dat andere heb ik gewoon twee linkerhanden...
Al die mensen zijn op vakantie. De Thundercat heb ik ook gewoon gekocht, heb de verkoopster op haar blauwe ogen vertrouwd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
niet handig zijn in combinatie met het afstruinen van de onderkant van de markt is niet handig. Ik zou wel iemand met serieuze kennis meeslepen als je naar motoren gaat kijken.
bij de aldi / lidl 2 tientjes en die heeft me al jaren niet teleurgesteld al komt dat ook omdat ik hem nog nooit nodig hen gehadquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Voor 50 euro haal je een optimate, zijn de kosten ook niet.
Dat scheelt nog wel wat. Maarja, kweenie, heb liever een 'bekend' merk denk ik. Mijn motor zal geen pekel gaan zien, dus ik hang hem er deze winter sowieso aan. Als ik denk dat ik een tijdje (langer dan een week) niet ga rijden, hang ik hem er ook aan. Het is geen moeite, stekkertje onder de kappen wegpakken en vastklikken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bij de aldi / lidl 2 tientjes en die heeft me al jaren niet teleurgesteld al komt dat ook omdat ik hem nog nooit nodig hen gehad
Contactspray gebruiken?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:43 schreef Amoeba het volgende:
Weer dat gezeur met de verlichting. Als ik hem op contact zet met dimlicht aan gaan de lampjes van het dimlicht + groot licht op het dashboard aan maar brandt alleen het parkeerlicht. Groot licht en dimlicht werken dan ook niet. Even een paar keer met het stuur tikken en opnieuw op contact zetten en het werkt wel weer normaal.
Vorige keer dat stekkertje van de stuurschakelaar eens in de WD40 gezet en met de compressor schoon geblazen, dat werkte toen ook, maar nu dus weer dat gezeur. Iemand ideeën?
WD40 is contactspray.quote:
WD40 is siliconenspray, dat is wat anders dan contactsprayquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:46 schreef Amoeba het volgende:
[..]
WD40 is contactspray.
Tevens geen kapotte zekeringen, ook niks kapot gesprongen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |