abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 14 november 2002 @ 19:55:47 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6806127
Ik vraag het me af bij komt het niet echt in mijn mentale vocabulair voor. Ik ben eigenlijk altijd onzeker, en als ik wel zelfverzekerd overkom is vrijwel altijd "gespeeld" (zelfs als ik dingen zeker weet is er altijd een achterliggenende twijfel)

Nu vraag ik me af is dat bij iedereen zo dat er achter de zeker uitstraling nog onzekerheid schuilgaat , of bestaat er echt zo iets als pure zelfverzekerdheid (of is dat juist weer naief)

één ding weet ik wel, ik ben er niet zeker van of het bestaat


meningen

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_6806168
dat ik genoeg heb van jouw icoon dat weet ik wel

[Dit bericht is gewijzigd door -roys- op 14-11-2002 19:59]

pi_6806194
quote:
Op donderdag 14 november 2002 19:57 schreef -roys- het volgende:
dat ik genoeg heb van jouw icoon
off topic: dat icoon is echt killing voor mn ogen

on-topic: zelfverzekerdheid bestaat en is niet slechts spel. sommige mensen zijn heel erg van zichzelf ovetuigd en stralen dat ook uit.

Immer nur Filme machen!
pi_6806399
Het bestaat wel degelijk. Er zijn inderdaad zat mensen die het spelen, maar ik weet van mezelf wat ik wel en niet kan en wat ik weet. Waarom zou ik me dan onzeker voelen?

Je moet trouwens oppassen met zelfverzekerdheid: echte zelfverzekerdheid trekt mensen aan, maar arrogantie stoot mensen af.

pi_6806423
Ik hoor heel vaak van mensen diehet hebben en ik geloof hun wel, maar zelf heb ik hetzelfde probleem als jou.

Wat er aan te doen valt weet ik niet, maar ik ga er via prof. hulp iets aan proberen te doen aangezien het bij mij best ver gaat...

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 14 november 2002 @ 20:15:17 #6
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_6806452
Jou Icoontje Roeleerd
"Censuur is de dood van de democratie"
pi_6807533
Ik ben tot op een bepaalde hoogte wel zenuwachtig, maar ben wel redelijk zelfverzekerd. Je moet gewoon dingen een beetje relativeren, tenminste helpt bij mij altijd
pi_6808151
Ik ben van mening dat (let op: dit is (nog) niet wetenschappelijk bewezen) ieder mens laveert tussen zeker en onzeker. Zeg maar op een lijn. Die plaats op de lijn hangt af van de positieve en negatieve ervaringen die men heeft. Iederen heeft dus een andere mate van zekerheid. Maar niemand zal 100% zeker zijn over alles. Het hangt er dus vanaf naar welk onderwerp je kijkt. Het bestaat dus wel naar mijn mening, maar niet bij één persoon op elk gebied. Je kan echter wel je zelfverzekerdheid dat je hebt bij bijv. goed kunnen skiën, gebruiken om bij een minder punt zekerder te zijn of te spelen.
it´s never too late to be what you might have been (Churchill)
  vrijdag 15 november 2002 @ 01:21:52 #9
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_6812498
stelling:

zelfverzekerheid is kracht putten uit het goede gevoel bij het interpreteren van jouw rol in je leefwereld

... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
pi_6812530
Ik denk dat je niet in alles.. of over alles zelfverzekerd kan zijn.
Ben je over veel dingen zelfverzekerd..dan straal je dat al gauw uit.. en kun je in z'n algemeenheid wel zeggen ..dat iemand zelfverzekerd is.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 15 november 2002 @ 01:24:29 #11
30563 Pimterminus
De Tao van de Fysica
pi_6812533
quote:
Op donderdag 14 november 2002 19:57 schreef -roys- het volgende:
dat ik genoeg heb van jouw icoon dat weet ik wel
Bonkveenfetisjist uit het waldviehbauerentum
pi_6814330
quote:
Op donderdag 14 november 2002 19:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag het me af bij komt het niet echt in mijn mentale vocabulair voor. Ik ben eigenlijk altijd onzeker, en als ik wel zelfverzekerd overkom is vrijwel altijd "gespeeld" (zelfs als ik dingen zeker weet is er altijd een achterliggenende twijfel)

Nu vraag ik me af is dat bij iedereen zo dat er achter de zeker uitstraling nog onzekerheid schuilgaat , of bestaat er echt zo iets als pure zelfverzekerdheid (of is dat juist weer naief)

één ding weet ik wel, ik ben er niet zeker van of het bestaat


meningen


Ik ben echt zelfverzekerd, ik speel dat niet. Er moet heel wat gebeuren wil ik onzeker zijn, en daar ben ik blij mee.
Altijd blijven lachen
  Moderator vrijdag 15 november 2002 @ 09:16:00 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6814383
quote:
Op donderdag 14 november 2002 20:15 schreef Flying_Vee het volgende:
Jou Icoontje Roeleerd
ja daar ben ik dan wel weer zelfverzekerd over
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 15 november 2002 @ 09:19:02 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6814488
quote:
Op donderdag 14 november 2002 21:44 schreef sottotteke het volgende:
Ik ben van mening dat (let op: dit is (nog) niet wetenschappelijk bewezen) ieder mens laveert tussen zeker en onzeker. Zeg maar op een lijn. Die plaats op de lijn hangt af van de positieve en negatieve ervaringen die men heeft. Iederen heeft dus een andere mate van zekerheid. Maar niemand zal 100% zeker zijn over alles. Het hangt er dus vanaf naar welk onderwerp je kijkt. Het bestaat dus wel naar mijn mening, maar niet bij één persoon op elk gebied. Je kan echter wel je zelfverzekerdheid dat je hebt bij bijv. goed kunnen skiën, gebruiken om bij een minder punt zekerder te zijn of te spelen.
hij snap ongeveer wat ik bedoel, ik denk als iemand 100% zeker is dat het niet gezond is want er zijn overal twijfels (anders had einstein nooit de relativiteit theorie bedacht want dan had hij gewoon gezegd newton had gelijk ) Het voorbeeld over goed skien is natuurlijk weer afhankelijk van wat je goed noemt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_6814527
Ik denk dat zelfverzekerdheid nooit vast te houden is door iemand. Want als iemand over alles zeker is in zijn leven dan wordt hij / zij al gauw arrogant. Arrogantie wordt meestal weer niet gewaardeerd door andere personen, waardoor de "hoofpersoon" hierdoor weer onzeker wordt. tenzij hij / zij een bord voor zijn hoofd heeft, maar daardoor wordt omgang met die persoon ook niet makkelijker van, waardoor hij / zij ook weer onzeker wordt (eenzaam zijn, zal ook niet helpen).
pi_6814564
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 09:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hij snap ongeveer wat ik bedoel, ik denk als iemand 100% zeker is dat het niet gezond is want er zijn overal twijfels (anders had einstein nooit de relativiteit theorie bedacht want dan had hij gewoon gezegd newton had gelijk ) Het voorbeeld over goed skien is natuurlijk weer afhankelijk van wat je goed noemt


Maar wie zegt dat als iemand zelfverzekerd is, dat hij geen twijfels meer heeft in het leven? Daar gaat het niet om als je zelfverzekerd ben, je bent gewoon overtuigd van je eigen kunnen en voorkomen, dat heeft niks te maken met of je wel of niet twijfelt in het leven?
Dan kun je beter vragen, twijfel je wel eens of niet?
Altijd blijven lachen
pi_6814573
quote:
Op donderdag 14 november 2002 19:59 schreef RainerWernerF het volgende:

[..]

on-topic: zelfverzekerdheid bestaat en is niet slechts spel. sommige mensen zijn heel erg van zichzelf ovetuigd en stralen dat ook uit.


Jammer dat het gros van deze mensen zo verschrikkelijk arrogant is.

(Ho.. Spoilerman heeft helemaal gelijk..)

[Dit bericht is gewijzigd door dynast op 15-11-2002 09:28]

Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_6814608
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 09:24 schreef dynast het volgende:

[..]

Jammer dat het gros van deze mensen zo verschrikkelijk arrogant is.


Dat vindt ik zo jammer. Het komt blijkbaar zo weinig voor dat iemand zelfverzekerd is, en aangezien mensen dat dat niet kennen vinden ze het gelijk arrogant. Ik ben erg zelfverzekerd, maar voel me absoluut niet beter dan een ander en vindt dat alle mensen gelijk zijn, maar dan toch komt het woord arrogant al snel voorbij, jammer...
Altijd blijven lachen
pi_6814632
ik ben misschien wel iets TE zelfverzekerd, inderdaad, meestal ronduit arrogant....

and i don't give a shit, mensen die er niet mee om kunnen gaan? jammer, hun probleem, niet het mijne...

trouwens, echte arrogante vrouwen, dus echt oprecht, die het waar kunnen maken, zijn verreweg het leukste

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  vrijdag 15 november 2002 @ 15:10:22 #20
39445 abUser
ik moet jou niet
pi_6820176
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 09:29 schreef extreme het volgende:
trouwens, echte arrogante vrouwen, dus echt oprecht, die het waar kunnen maken, zijn verreweg het leukste
niet helemaal, arrogante mensen luisteren niet naar anderen. maar de uitdaging van een arrogante vrouw neem ik graag aan
ik sta op mijn strepen, als je daar niet tegen kan dan ga je maar ergens anders gaan stoepkrijten.
  vrijdag 15 november 2002 @ 15:30:37 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_6820533
ow zelf verzekerdheid bestaat wel degelijk

maar dat is meestal gebonden aan een intresse die je hebt en heel veel vanaf weet, zodat je zeker weet dat je het correct hebt, en dus goed doet.

het is niet iets wat je echt overal mee kan hebben denk ik

ik ben bijvoorbeeld heel goed in zien wat iemand anders bedoelt dus als er ergens door een miscommunicatie iets mis gaat of ruzie onstaat kan ik het meestal wel oplossen door te vertellen wat die ander bedoelde en waar het met hem/haar fout is gegaan met de interpretatie, kan ik heel zelfverzekerd zeggen

maar als je me vraagt hoe je een stoel in elkaar moet timmeren, weet ik niets en ben ik heel onzeker van hoe dat nou moet..

het gaat dus per onderwerp hoe zeker je bent over jezelf IMO

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator vrijdag 15 november 2002 @ 22:17:53 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6827837
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 15:30 schreef jogy het volgende:
ow zelf verzekerdheid bestaat wel degelijk

maar dat is meestal gebonden aan een intresse die je hebt en heel veel vanaf weet, zodat je zeker weet dat je het correct hebt, en dus goed doet.

het is niet iets wat je echt overal mee kan hebben denk ik

het gaat dus per onderwerp hoe zeker je bent over jezelf IMO


nou ik "weet" wel veel over biochemie, maar ik kan niet zeggen dat ik daar zelfverzekerd door overkom. Omdat doordat ik het weet ik ook beter weet wat ik niet weet over dit onderwerp ( en er is veel, waar men nog niet uit is) dus moet ik altijd nadat ik iets gezegd heb weer afsluiten met maar dat is nog niet helemaal zeker ( en de leek intrepreteert dat dan weer alsvolgt, oh hij weet er dus niets van )

mede hierdoor heb ik dan weer zoiets van idd ik weet er ook niets van

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_6833462
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 09:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hij snap ongeveer wat ik bedoel, ik denk als iemand 100% zeker is dat het niet gezond is want er zijn overal twijfels (anders had einstein nooit de relativiteit theorie bedacht want dan had hij gewoon gezegd newton had gelijk ) Het voorbeeld over goed skien is natuurlijk weer afhankelijk van wat je goed noemt


ik snap inderdaad ongeveer wat je bedoelt. Dit is niet arrogant bedoeld, zoals een aantal schrijvers hier betiteld worden, maar iets waar mijn zelfverzekerdheid op gestoeld is. Dat skiën is een redelijk random voorbeeld, maar ik heb bijvoorbeeld nooit geskied. Ik ben daar dus ook niet goed in. Als ik op die piste sta en dan zeg: "ik zal s ff wat laten zien" dan ben ik arrogant, speel ik zelfverzekerdheid oid. Dat zou ik dus niet doen. Leg het me maar uit hoe ik moet skiën. Op andere vlakken leg ik weer wat uit aan jou. Kortom: er is altijd iets waar je goed in bent. Richt je daarop en toon die klasse als er om gevraagd wordt. Als mensen erom vragen, toon je je in beginsel in iig niet arrogant.

Newton had ook gelijk tot Einstein zich ermee bemoeide. Dat is het mooie van theorieën: ze zijn falsifieerbaar. Eens komt de dag dat de theorie ook gefalsifieerd wordt, vaak. Ik vraag me af hoe onzeker Newton daarvan is geworden. Biochemie is echter is wel interessant maar niet iets waar je veel mensen wijzer mee zal maken

it´s never too late to be what you might have been (Churchill)
  Moderator zaterdag 16 november 2002 @ 11:57:02 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6834015
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 10:38 schreef sottotteke het volgende:

Kortom: er is altijd iets waar je goed in bent.


(definiëer goed )

Ja en er is altijd iemand beter, en als je niet weet wie je tegenover je hebt ben je dus nooit zeker of diegene niet beter is. Als je je bewust bent van je eigen gebreken (en die heb je bij elk onderwerp) kun je je dus niet zelfverzekerd overkomen (tenminste ik niet)

Maarja ik ben dan ook een zeikerd

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 16 november 2002 @ 12:00:56 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_6834054
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 09:24 schreef Femke13 het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om als je zelfverzekerd ben, je bent gewoon overtuigd van je eigen kunnen en voorkomen, dat heeft niks te maken met of je wel of niet twijfelt in het leven?


Hoe kun je overtuigd zijn van je eigen kunnen als je daaraan twijfelt?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')