abonnement Unibet Coolblue
pi_154582443
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender



[ Bericht 47% gewijzigd door Shandaly op 23-07-2015 22:46:44 ]
pi_154582459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:36 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn dreumes is overigens ook bizar mama-minded de laatste tijd :X Ze zei zelfs letterlijk een paar keer toen vriend thuiskwam dat ze papa "niet zo aardig" vond :o ;(
Jamaar jouwes krijgt concurrentie als het gaat om mommylove O+

En niet zo aardig is toch beter dan 'Jij stom, jegjezen!' ;(
pi_154582471
Shandaly, niemand had het over overwerken. Ze kan je ook missen op je gewone werkdagen toch? :)
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:43:08 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154582517
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Jamaar jouwes krijgt concurrentie als het gaat om mommylove O+

En niet zo aardig is toch beter dan 'Jij stom, jegjezen!' ;(
:D

Vooralsnog vraagt ze gewoon steeds heel lief terwijl ze op mn buik wijst "Zit een klein baby'tje in je buik he? Is heel klein he? Is heel lief he?" O+
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:44:58 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154582588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:39 schreef Shandaly het volgende:
Het is niet dat ik meer weg ben door de drukte op m'n werk, als ik al 'overwerk' is dat thuis, 's avonds als ze allebei op bed liggen...
Maar wellicht kan met meer aandacht aandacht geven ook helpen... al vrees ik dat het eigenlijk nooit genoeg is... :@
Nouja, misschien bewúster aandacht geven, en dan echt proberen om niet met je hoofd alweer bij je volgende taakje te zijn.

Ik heb er momenteel ook moeite mee hoor. Ik ben nog steeds degene die E naar bed brengt. maar ben alweer 2 weken hartstikke misselijk. Dus ik wil haar eigenlijk zo snel mogelijk in bed hebben en naar beneden kunnen om iets te eten. Needless to say dat ze dan dr kont tegen de krib gooit, ik gefrustreerd raak, en het dus huilen wordt door minstens 1 van de partijen.

Als ik gewoon rustig meega met haar flow, is er meestal niks aan de hand.
pi_154582626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:43 schreef LadyBlack het volgende:
Vooralsnog vraagt ze gewoon steeds heel lief terwijl ze op mn buik wijst "Zit een klein baby'tje in je buik he? Is heel klein he? Is heel lief he?"
Oooooh O+ O+ O+ O+ O+
pi_154582691
Hier is het "papa weg, papa naar kantoor" of "mama weg, mama op vakantie"

_O-
pi_154582696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:43 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:D

Vooralsnog vraagt ze gewoon steeds heel lief terwijl ze op mn buik wijst "Zit een klein baby'tje in je buik he? Is heel klein he? Is heel lief he?" O+
Veeg me op :'( O+ Hoe schattig!
Hier is de dame ook bezig met lieve kleine baby's lately, niet dat er (al) eentje in mijn buik zit, maar ik zie het ook zo voor me ja!
pi_154582735
Hier vinden ze zichzelf vooral kleine baby's het wordt tijd dat we ergens op kraamvisite gaan....
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:49:41 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154582740
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:48 schreef Kyara het volgende:
Hier is het "papa weg, papa naar kantoor" of "mama weg, mama op vakantie"

_O-
_O- OMG :')
pi_154582775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:43 schreef LadyBlack het volgende:
Vooralsnog vraagt ze gewoon steeds heel lief terwijl ze op mn buik wijst "Zit een klein baby'tje in je buik he? Is heel klein he? Is heel lief he?" O+
O+ O+

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:41 schreef L-E het volgende:
Shandaly, niemand had het over overwerken. Ze kan je ook missen op je gewone werkdagen toch? :)
Ja, kan.
Hallo werkende-mama-schuldgevoel, welkom terug... -O-
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:51:22 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154582791
Wij gebruiken 2 dingen trouwens. Als we naar ons werk gaan zeggen we dat, en E herhaalt dan "papa gaat naar se werk" / "mama gaat naar se werk" :')

Als we 's avonds weggaan voor iets, zeggen we dat we gaan zingen. Want dat doen we doorgaans elke maandagavond, dus die uniformiteit houden we er nog maar even in.
pi_154582827
Hehe dat plaatje in de OP :D

Ik had gisteren echt een mentalbreakdownmoment: ik was de hele ochtend al bezig was met kinderen badderen/douchen, voorlezen, spelletjes doen, knutselen, kleuren, cakejes bakken, alles, en toen ik om half 2 's middags (!!) wilde douchen en die douchebeurt bij nader inzien inleverde omdat we spontaan naar de speelgoedwinkel gingen (ja ook voor de kinderen!) en ik me heel even terug trok in de badkamer om me aan te kleden en daar echt binnen anderhalve minuut alle drie mijn kerels ook stonden met allerlei vragen die ze ook elkaar hadden kunnen stellen (MAMA WIL JE ZIEN HOE RAAR MIJN NEUS IS ALS IK OP MIJN HOOFD GA STAAN?!) heb ik even in het rond gegild wat ik daarvan vond :@

Zie, ik ben lang niet altijd Zennn!
pi_154582848
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:48 schreef Kyara het volgende:
Hier is het "papa weg, papa naar kantoor" of "mama weg, mama op vakantie"

_O-
Hahahahaa :D
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:53:27 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154582851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:50 schreef Shandaly het volgende:

[..]

O+ O+

[..]

Ja, kan.
Hallo werkende-mama-schuldgevoel, welkom terug... -O-
Dan is t voor jullie allebei goed om even wat 1/1 tijd te hebben :*
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:54:00 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154582870
He jezus L-E, dat kan ik me nou helemaal voorstellen :X :*
pi_154582895
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:50 schreef Shandaly het volgende:

[..]

O+ O+

[..]

Ja, kan.
Hallo werkende-mama-schuldgevoel, welkom terug... -O-
We beginnen daar niet over zodat jij je schuldig kan voelen :* Maar als je zelf echt denkt dat haar gedrag daaruit voortkomt, misschien goed om nader te bekijken? :)
pi_154582900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:52 schreef L-E het volgende:
Hehe dat plaatje in de OP :D

Ik had gisteren echt een mentalbreakdownmoment: ik was de hele ochtend al bezig was met kinderen badderen/douchen, voorlezen, spelletjes doen, knutselen, kleuren, cakejes bakken, alles, en toen ik om half 2 's middags (!!) wilde douchen en die douchebeurt bij nader inzien inleverde omdat we spontaan naar de speelgoedwinkel gingen (ja ook voor de kinderen!) en ik me heel even terug trok in de badkamer om me aan te kleden en daar echt binnen anderhalve minuut alle drie mijn kerels ook stonden met allerlei vragen die ze ook elkaar hadden kunnen stellen (MAMA WIL JE ZIEN HOE RAAR MIJN NEUS IS ALS IK OP MIJN HOOFD GA STAAN?!) heb ik even in het rond gegild wat ik daarvan vond :@

Zie, ik ben lang niet altijd Zennn!
Ik ben eerlijk gezegd het meest onder de indruk van alles wat jij in 1 ochtend kunt doen....

En :* voor het eventjes verliezen van je zen. Herkenbaar ook.
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:58:10 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154583006
OMG ik zie nu het plaatje in de OP pas.

Hoe waar ;(

E mag meestal mee, maar als mn vriend er ook is dan wil ik ook wel eens gewoon rustig kunnen poepen :') dus dan doe ik de deur van de kamer dicht. En soms gaat ze echt staan krijsen bij de deur :X Niks wat vriend zegt of doet helpt dan, alleen als ik als een viswijf roep dat ze op moet houden blijft ze stil bij de deur zitten wachten tot ik terug ben :') -O-
pi_154583061
Oh, echt totaal geen last van. Ik sneak meestal even weg als ze rustig aan het spelen zijn. Soms hebben ze helemaal niet door dat ik even weg was.

En soms heb ik pech en dan is het "ga jij een plasje doen mama? op de wazee?" en dan staan er prompt 3 peuters bij.
pi_154583229
Ik raak ook wel eens overprikkeld :') Dan loop ik soms wel eens weg :@ Dan ga ik met de auto ergens naar toe en daar alles eens rustig overdenken. Dan zoeken C. en N. het maar even uit met elkaar en ik vooral ook even met mezelf ;( Dat deed ik trouwens ook al voordat N. er was, soms heb ik dat heel erg nodig opeens, alleen zijn met m'n overpeinzingen.. Ik ben ook heel goed in 'retraite in mezelf', gewoon een dag (of meer) niet spreken :@ Dat doe ik bij voorkeur ook zonder vooraf aan te kondigen, dus het is wel eens verwarrend voor m'n omgeving. Eerst heb ik dan 1001 gedachten in 2 seconden, van dingen die ik wel zou willen zeggen of schreeuwen, maar ik ben dan zo boos of teleurgesteld of overprikkeld dat ik echt weiger om m'n mond nog te openen. Na een poosje ebt dat weg, die frustratie en al die duizenden gedachten die iets van me willen en dan is het heerlijk rustig, vaak zo rustig dat ik het nog een poosje rek. Als ik er dan weer aan toe ben om te gaan praten, dan is er eigenlijk niets wat belangrijk genoeg lijkt om uitgesproken te worden..
pi_154583255
Sowieso hebben mijn beide zoons last van een dode hoek waarin het fenomeen papa zich altijd bevindt, kent iemand dat? :')

Als je iets dringend wil weten, iets heel hard nodig hebt, of gewoon een leuke of minder leuke bui hebt die maakt dat je moet huilen of lachen om elke scheet: alles vraag je aan mama, alles leg je bij mama neer, werkelijk alles, OOK ALS PAPA NAAST JE ZIT TERWIJL MAMA PROBEERT TE DOUCHEN OMDAT DAT OOK AL DAGEN GELEDEN IS }:| :'(
pi_154583309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:07 schreef L-E het volgende:
Sowieso hebben mijn beide zoons last van een dode hoek waarin het fenomeen papa zich altijd bevindt, kent iemand dat? :')

Als je iets dringend wil weten, iets heel hard nodig hebt, of gewoon een leuke of minder leuke bui hebt die maakt dat je moet huilen of lachen om elke scheet: alles vraag je aan mama, alles leg je bij mama neer, werkelijk alles, OOK ALS PAPA NAAST JE ZIT TERWIJL MAMA PROBEERT TE DOUCHEN OMDAT DAT OOK AL DAGEN GELEDEN IS }:| :'(
Check!

's Ochtends staat de scheepstoeter heeeeeeeeeel hard om mama te roepen. En als ik dan eindelijk een keer papa zo ver heeft dat hij naar haar toe gaat is het: nee mama! En dan scheeptoetert ze weer verder....
En ze is gaat echt gewoon niet mee met papa...
pi_154583333
'Mama, denk je dat papa met mij wil lego-en?'
Vraag het hem, hij zit tegenover je aan tafel :')
pi_154583432
:D
Ja maar het is makkelijker het aan mama te vragen :P

Maar af en toe word ik er wel een beetje moe van, van dat gemama :')
(maar aan de andere kant ook heel schattig, "mama, zullen we samen op de bank gaan zitten?" En dan krijg ik allemaal lieve knuffels O+)
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:15:38 #26
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154583477
Oh hier ook vaak ja s ochtends. Ben ik even ontsnapt na een uur ochtendspits om mezelf te fatsoeneren voor mn werk, hoor ik mn vriend tegen Sillie zeggen: ja hoor, mama is boven!
... Stamp stamp stamp

Hallo mama! Wat ben je aan het doen? Waarom? Waarom doe jij die stok op je ogen? Mama mag ik ook meekelup? Waarom niet? Waarom heb je haast? Wat ga ik na het kimbebafeblijf doen? En daarna? Waarom? Waarom heb jij gekke haren? Mama je mond is een beetje lelijk. Jouw been is echt mooi mama, waarom?? Mama mag ik de ventelater aan zetten? (hij heeft een ventilator op zn kamer omdat die niet meer weg mocht na de hittegolf)

Te laat op mn werk .
O+ peuters O+
pi_154583510
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:06 schreef elamanilo het volgende:
Ik raak ook wel eens overprikkeld :') Dan loop ik soms wel eens weg :@ Dan ga ik met de auto ergens naar toe en daar alles eens rustig overdenken. Dan zoeken C. en N. het maar even uit met elkaar en ik vooral ook even met mezelf ;( Dat deed ik trouwens ook al voordat N. er was, soms heb ik dat heel erg nodig opeens, alleen zijn met m'n overpeinzingen.. Ik ben ook heel goed in 'retraite in mezelf', gewoon een dag (of meer) niet spreken :@ Dat doe ik bij voorkeur ook zonder vooraf aan te kondigen, dus het is wel eens verwarrend voor m'n omgeving. Eerst heb ik dan 1001 gedachten in 2 seconden, van dingen die ik wel zou willen zeggen of schreeuwen, maar ik ben dan zo boos of teleurgesteld of overprikkeld dat ik echt weiger om m'n mond nog te openen. Na een poosje ebt dat weg, die frustratie en al die duizenden gedachten die iets van me willen en dan is het heerlijk rustig, vaak zo rustig dat ik het nog een poosje rek. Als ik er dan weer aan toe ben om te gaan praten, dan is er eigenlijk niets wat belangrijk genoeg lijkt om uitgesproken te worden..
Je klinkt als mijn man. Als mijn emmer overloopt wil ik communiceren en analyseren, tot op het vervelende af ('Maar wat voelde je nu echt toen je zei: ik ga even plassen..?') maar hij keert in zichzelf, gaat functioneren op een soort van automatische piloot, en hij is weer mentaal aanwezig als hij het met zichzelf heeft uitgezocht.
pi_154583549
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh hier ook vaak ja s ochtends. Ben ik even ontsnapt na een uur ochtendspits om mezelf te fatsoeneren voor mn werk, hoor ik mn vriend tegen Sillie zeggen: ja hoor, mama is boven!
... Stamp stamp stamp

Hallo mama! Wat ben je aan het doen? Waarom? Waarom doe jij die stok op je ogen? Mama mag ik ook meekelup? Waarom niet? Waarom heb je haast? Wat ga ik na het kimbebafeblijf doen? En daarna? Waarom? Waarom heb jij gekke haren? Mama je mond is een beetje lelijk. Jouw been is echt mooi mama, waarom?? Mama mag ik de ventelater aan zetten? (hij heeft een ventilator op zn kamer omdat die niet meer weg mocht na de hittegolf)

Te laat op mn werk .
O+ peuters O+
Hahaha hij is zo leuk, je moet m op een podium zetten en er rijk mee worden O+
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:24:55 #29
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154583702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:18 schreef L-E het volgende:

[..]

Hahaha hij is zo leuk, je moet m op een podium zetten en er rijk mee worden O+
Duizend mensen die naar hem kijken. Hij zou denken dat ie in de peuterhemel was beland :7
pi_154583820
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh hier ook vaak ja s ochtends. Ben ik even ontsnapt na een uur ochtendspits om mezelf te fatsoeneren voor mn werk, hoor ik mn vriend tegen Sillie zeggen: ja hoor, mama is boven!
... Stamp stamp stamp

Hallo mama! Wat ben je aan het doen? Waarom? Waarom doe jij die stok op je ogen? Mama mag ik ook meekelup? Waarom niet? Waarom heb je haast? Wat ga ik na het kimbebafeblijf doen? En daarna? Waarom? Waarom heb jij gekke haren? Mama je mond is een beetje lelijk. Jouw been is echt mooi mama, waarom?? Mama mag ik de ventelater aan zetten? (hij heeft een ventilator op zn kamer omdat die niet meer weg mocht na de hittegolf)

Te laat op mn werk .
O+ peuters O+
Ommegot, té schattig O+
pi_154583858
Ik ben gewoon aan het heroverwegen mijn kind naar een kinderdagverblijf te doen zodat hij kimbebafeblijf gaat zeggen O+
pi_154583872
Ik denk trouwens dat het in Zuid-Afrika echt kimbebafeblijf heet.
pi_154584033
Dit ;)


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 63% gewijzigd door Shandaly op 23-07-2015 23:47:22 ]
pi_154584346
Meekelup O+

Ik ben juist compleet uit de gratie zodra papa of oma in de buurt is. "niet mama! Moet papa doen" en dan liefst gecombineerd met stampvoetdansje. Geen gehoor resulteert in mega boze peuterdriftbui.....
pi_154584700
Shandaly,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154584796
Shandaly :*

(Ik lees, vind alles schattig wat er uit die peutermondjes komt, maar kan ff niet fatsoenlijk reageren. Sorry.
Ik heb ff flink last van mijn baanverlies en hoe dingen op het moment lopen daaromtrent. Ik zit ff in de knoop. Kom er wel uit hoor, maar niet nu op dit moment zeg maar.)
pi_154585452
Shandaly, ik werk ook absurd veel & de laatste tijd ging het thuis ook echt weer ruk. Veel "ruzie" en gezeur. Nu zorg ik dat om 18h thuis ben (of er moet echt rook uit de servers op mijn werk komen ofzo) en dat uur voordat hij naar bed gaat leg ik mijn telefoon weg, tablet aan de kant en dat uur / 1.5 uur zijn helemaal voor Luc. Daar komt niemand tussen. Ik zet mijn werk hoofd even uit ;) en werk eventueel wel verder als hij slaapt. En jeetje wat maakt dit een positief verschil. Geen naar bed gaan drama's meer, geen gezeur (naja bijna niet :P) in de ochtend. Enzovoort!

Eerder werkte ik half door of hadden mijn man en ik werk discussies terwijl Luc nog beneden was. (We werken voor hetzelfde bedrijf) maar dat doen we dus allemaal niet meer.

Beste beslissing sinds tijden.

Ik lees nu je spoiler pas en volgens mij ben jij ook veel te hard voor jezelf :*

[ Bericht 4% gewijzigd door Skoap op 24-07-2015 00:35:49 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154588905
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh hier ook vaak ja s ochtends. Ben ik even ontsnapt na een uur ochtendspits om mezelf te fatsoeneren voor mn werk, hoor ik mn vriend tegen Sillie zeggen: ja hoor, mama is boven!
... Stamp stamp stamp

Hallo mama! Wat ben je aan het doen? Waarom? Waarom doe jij die stok op je ogen? Mama mag ik ook meekelup? Waarom niet? Waarom heb je haast? Wat ga ik na het kimbebafeblijf doen? En daarna? Waarom? Waarom heb jij gekke haren? Mama je mond is een beetje lelijk. Jouw been is echt mooi mama, waarom?? Mama mag ik de ventelater aan zetten? (hij heeft een ventilator op zn kamer omdat die niet meer weg mocht na de hittegolf)

Te laat op mn werk .
O+ peuters O+
Oh my, er bestaan meer peuters zoals de mijne :o

Danic :*

Shandaly, het verhelderendste gesprek hierover had ik ooit met mijn moeder. Ze heeft altijd gewerkt en het grootste deel van de tijd alleen twee kinderen opgevoed. Zij heeft ooit een collega onderuit zien gaan die zich op haar werk altijd rot voelde dat ze niet bij de kinderen was en zich thuis altijd rot voelde dat ze niet aan het werk was. Haar vaste voornemen was omdat niet zo te doen, maar zich gewoon bezig te houden met haar taak op dát moment. Ik heb dat echt in mijn oren geknoopt, moet mezelf er regelmatig aan herinneren, maar zoals Skoap beschrijft, zo werkt het hier ook. Je kunt simpelweg niet half voor je kinderen zorgen, daar wordt iedereen ongelukkig van.

Schuldgevoel is zo'n zinloze emotie, het vreet energie en levert niets op. Zoals ik het zie: ik heb een keuze gemaakt (ik realiseer me dat het niet in alle gevallen een keuze is, maar heel vaak en tot op zekere hoogte wel) om een baan en een gezin te combineren. Die keuze heeft gevolgen voor beide partijen. Maar die gevolgen vind ik acceptabel, anders had in mijn keuze niet zo gemaakt. Ik heb altijd de mogelijkheid te veranderen en de situatie anders in te richten, maar tot die tijd zal ik er mee moeten dealen dat het soms moeite kost. Want een baan, of een kind grootbrengen, of allebei (en dan vergeet ik voor het gemak je sociale leven, je huishouden, die killerbody :') ) is simpelweg niet altijd een feestje. Maar tijd versippen omdat je nu eenmaal niet superwoman bent maakt het in ieder geval niet makkelijker. En het helpt écht wat Skoap zegt. Op tijd naar huis, samen even iets gezelligs doen, echte aandacht hebben. Volgens mij zei Phaidra eens heel wijs dat ze zich erop betrapte dat ze op haar vrije dag I verweet dat hij in de weg zat van wat ze allemaal nog moest doen, tot ze zich realiseerde dat híj was wat ze op haar vrije dag moest doen. Ook zo'n eyeopener die ik mezelf regelmatig voorhoudt als ik me opgejaagd voel ^O^

En echt, er gaat niemand op je begrafenis zeggen: "aardig mens hoor, die Shandaly, jammer alleen van die volle wasmanden steeds" :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 07:56:06 #39
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154588975
Wijze woorden CS, dikke +1 :)

Shandaly je gaat over X jaar zo'n spijt hebben als je al die tijd alleen maar schuldgevoel hebt gehad over wat niét lukt.
pi_154589051
Helemaal met CS eens Shandaly. En voor jou herkenning: ik stuur m'n kids ook naar het kdv als ik zelf vrij ben en ik doe dan helemaal niets. (Ja Netflix of naar de stad voor mezelf, ik doe niets in het huis ofzo :* )

:* voor Danic ook!

Oh en voor de make up en peuters. Ik heb de perfecte oplossing (aan Ow geleerd), hier gaat het zo:
Ik doe wat make up op:
Mama wat doe je? Ik maak mezelf mooi Ow. Mama is mooi. Mama heel mooi. Mama mooist O+
Ow wil ook :')
Goed voor je ego joh! ;)
pi_154589126
Oh ik kan weer een hoop +1 doen geloof ik! oa op de retraite van ela, ik heb dat echt nodig soms om dingen op een rijtje te krijgen

En ik ben echt blij dat ik dat schuldgevoel naar het huishouden iig niet ken en zelf vind dat ik niet van die onmenselijke hoge eisen aan mezelf stel, hoewel anderen daar ws anders over denken. :+ Maar ik ben eigenlijk best tevreden over mijn werk/privebalans, het komt voort uit de keuzes die ik gemaakt heb en daar sta ik nog steeds achter.
En voor zover niet, probeer ik daar iets aan te doen (nl een andere baan zoeken met minder reistijd en misschien zelfs wat minder uur, zodat er minder op mijn man neerkomt). Tot die tijd verbaas ik me er gewoon maar over wat hij op zijn vrije dag allemaal in huis doet en wat ik doe (eh weinig) en beschouw ik dat maar als een karakterverschil, haha. :+

Maar, ik vroeg me hetzelfde af als LE in haar spoiler. Waar wil je winnen Shandaly? Meer voldoening uit je werk halen? Meer quality time met je kinderen? Het huishouden bijwerken en -houden? Tijd voor jezelf en/of je relatie?En wat kan je doen om dat te veranderen? Want zoals het nu gaat ben je volgens mij nergens blij mee. Misschien valt dat mee hoor, en post je vooral de mindere momenten, maar dat weet je alleen zelf.
Het is zo jammer om je alleen maar schuldig te voelen over wat naar jouw idee niet goed gaat. Daardoor zie je een hoop leuke dingen (successen) niet.
pi_154589132
Ow O+ M wil ook steeds met mijn poederkwasten (die ik zelf nooit gebruik) prutsen. En de dop van de mascara halen.

Voor het huishouden heb ik trouwens een schoonmaakster O+ En Mount Washmore bevindt zich hier op zolder, daar kan ik best een paar dagen omheen leven :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 08:24:14 #43
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154589140
Ow heeft gelijk, mama is al mooi :7 totaal niet om de moraalridder uit te hangen op de vroege ochtend :+ maar ik probeer de zin 'mezelf mooi maken' echt te vermijden bij de kindjes omdat ik niet wil aanleren dat je make up nodig hebt om mooi te zijn. Maar misschien geldt dat wel vooral als je een meisje hebt :)
  vrijdag 24 juli 2015 @ 08:44:57 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154589312
Oh Shandaly, wat maak je het jezelf toch moeilijk meisje. Lastig om dat te veranderen lijkt me, als het zo ingeworteld zit. Hierboven staan best wijze woorden, hopelijk heb je er wat aan/kun je er wat mee. :*

Danic :*

Herkenbaar Spees, ik probeer dat ook te vermijden. Net als dingen mbt dik worden/zijn.
pi_154589441
Daar heb ik echt nog nooit zo over nagedacht.
Ow vond Js net ook mooi, terwijl hij echt niet zo mooi is nu ;)
pi_154590318
Mijn meisje is dķl op make-up en vindt het schitterend als ik me heb opgemaakt. Maar ik zeg altijd 'optutten' en niet 'mooi maken' idd. Van huis meegekregen :D

Shandaly, jouw lijstje klinkt ZO bekend. Ik ben ook zo'n perfectionist tot in de kist. Ik ken ook het continue schuldgevoel. Maar, het spijt me, klinkt als mij toen ik in m'n burn-out/ PPD zat. Die continue verwijten, het constante gevoel dat je niet goed genoeg bent - lieverd, zou je willen overwegen eens met iemand te gaan praten? Ik weet dat het een lastige stap is, wellicht een rottige ook, maar je bent het waard :*.

Danic :*

Al die peuteruitspraken O+

L-E, heel begrijpelijk toch om niet altijd zen te zijn? Ik zou ook flippen in dat geval... Hopelijk werkt je weekendje om een beetje rust te brengen.

Hier ook zo'n mamaplakker. Maar als ik er niet ben, is papa wel goed. En ze vraagt gelukkig ook wel dingen aan papa- hoewel die het graag op mij afschuift ;).
Home is where the O+ is...
  vrijdag 24 juli 2015 @ 10:57:56 #47
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154591233
Herken ook wel iets van wat shandaly zegt. Echt kut.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154591987
Ff snel tussendoor, dit is echt hilarisch!

Gaat een oudere man net echt in de supermarkt helemaal los tegen mij. Ik ben een slechte moeder en hij gaat jeugdzorg inschakelen!

Waarom? Ik liet mijn kind met een rolmandje rondlopen en toen zei Ow dat het mandje heel zwaar was :D :D :D
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:52:24 #49
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154592298
Loj, moehaha, dan kunnen ze mij ook meteen wel opsluiten. J. sleept het liefst met een gewoon mandje in de supermarkt, en wordt heel heel heel boos als een gewoon mandje en een rolmandje van mij niet mogen :X }:| >:) :( (op zaterdagochtend bij de weekboodschappen bijvoorbeeld....)

Ik laat m dus gewoon maar doen, ook een stuk veiliger voor andere supermarktbezoekers dan zo'n kamikaze-mini-winkelwagen waarmee ze kunnen racen ;)
pi_154592441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:57 schreef PureEvil het volgende:
Herken ook wel iets van wat shandaly zegt. Echt kut.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Relax.
Ik heb ook wel eens terug geslagen nadat ik meerdere klappen in mijn gezicht kreeg.
Na tientallen keren uitleggen dat het niet lief is als je mama slaat, dat het mij pijn doet etc. Toen terug geslagen. En dat maakte wel indruk.
3,5 jaar is ze, ze weet heel goed dat slaan niet leuk is. Maar toch proberen hč.
Make my day!
pi_154593798
Ik ben in Monkey Town (zo'n gilparadijs) omdat ik een schuldgevoel heb dat ik de afgelopen weken 4 dagen heb gewerkt ipv 2! :') Ze hebben het onwijs naar hun zin en dan ben ik t ook weer kwijt :')
Maar het gros van de kinderen die hier rennen wil ik gewoon slaan. Echt hard slaan :(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154594150
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:58 schreef agter het volgende:

[..]

Relax.
Ik heb ook wel eens terug geslagen nadat ik meerdere klappen in mijn gezicht kreeg.
Na tientallen keren uitleggen dat het niet lief is als je mama slaat, dat het mij pijn doet etc. Toen terug geslagen. En dat maakte wel indruk.
3,5 jaar is ze, ze weet heel goed dat slaan niet leuk is. Maar toch proberen hč.
Ja, maar terugslaan? Sorry, dat vind ik echt niet kunnen. Dat is wmb je verlagen tot hun niveau.

PE, dat is niet erg netjes. Kom je er samen wel uit?
Home is where the O+ is...
pi_154594609
Ik ben natuurlijk ook tegen slaan.

Maar PE, als ik je berichtje zo ff las was je echt ff wanhopig.
En ik weet zeker dat iedereen zich wel eens zo gaat voelen/heeft gevoeld.
Probeer dat juist nu mee te nemen, hoe kan je er een volgende keer anders met de wanhoop omgaan.
(Ff alleen met telefoon naar de wc gaan, ze voor de tv zetten, ze op de gang/kamer alleen zetten, met je man bellen).

Ik denk echt niet dat je na een keer slaan een slechte moeder bent, maar dat je hier juist van kan leren. :*

(En ga lekker koekjes bakken ofzo, iets leuks, zonder dat je verwoord dat je het probeert goed te maken, peuters zijn slim, maar dan voel je jezelf misschien iets beter)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 24-07-2015 13:36:23 ]
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:24:27 #54
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154596635
Ik sloeg niet mn peuter, maar mn middelste van 9.
Hij is zo druk en zo vervelend. En hij luisterd ook heel erg slecht.
Wanhopig ja, absoluut. Maar t is niet de eerste keer. Ik schaam me kapot. Zo had ik het niet bedacht toen ik moeder werd
pi_154596720
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:08 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, maar terugslaan? Sorry, dat vind ik echt niet kunnen. Dat is wmb je verlagen tot hun niveau.

PE, dat is niet erg netjes. Kom je er samen wel uit?
Dat snap ik.
Maar aan het einde van de dag kunnen er wel eens dingen gebeuren waar ik niet zo trots op ben. Zeker na tig keer uitleggen etc. Mevrouw presteerde het om die dag ook lachend met een stok op mij te slaan.
Tja, eens is de emmer vol.
Maar netjes is het niet. Meer onmacht en frustratie.
Make my day!
pi_154599508
Je bent maar een mens :*
pi_154600361
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:54 schreef Tally het volgende:
Ik ben in Monkey Town (zo'n gilparadijs) omdat ik een schuldgevoel heb dat ik de afgelopen weken 4 dagen heb gewerkt ipv 2! :') Ze hebben het onwijs naar hun zin en dan ben ik t ook weer kwijt :')
Maar het gros van de kinderen die hier rennen wil ik gewoon slaan. Echt hard slaan :(
Haha ik wil dat morgen eigenlijk gaan doen met de kinderen terwijl ze echt deze week super veel aandacht hebben gehad de hele week was ik of mijn man thuis dus ik ben maandag naar kinderparadijs malkenschoten geweest, dinsdag naar de markt voor fruit en lekker broodje en door naar kinderboederij laag buurlo gefietst, mijn man woensdag naar het stoomtrein station in Beekbergen daarna met de auto mee gereden een stuk met de stoomtrein en daarna bussen en treinen op het station in Apeldoorn gekeken, donderdag einde van de ochtend kwamen open en oma de jongens op halen en kwamen die vanmorgen weer thuis brengen dus al met al hebben ze super veel aandacht gehad...
pi_154600522
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:24 schreef PureEvil het volgende:
Ik sloeg niet mn peuter, maar mn middelste van 9.
Hij is zo druk en zo vervelend. En hij luisterd ook heel erg slecht.
Wanhopig ja, absoluut. Maar t is niet de eerste keer. Ik schaam me kapot. Zo had ik het niet bedacht toen ik moeder werd
Het is heel rot om ineens van jezelf iets te constateren waarvan je juist altijd hebt gehoopt en wellicht ook gedacht dat je zo niet zou zijn. Ik snap dat je je schaamt, maar tegelijk is het wel heel goed en verstandig om het uit te spreken. Dat is altijd een eerste stap op weg naar iets anders.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154600978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:24 schreef PureEvil het volgende:
Ik sloeg niet mn peuter, maar mn middelste van 9.
Hij is zo druk en zo vervelend. En hij luisterd ook heel erg slecht.
Wanhopig ja, absoluut. Maar t is niet de eerste keer. Ik schaam me kapot. Zo had ik het niet bedacht toen ik moeder werd
Weet je ook waardoor hij zo doet? Dat is de eerste stap naar verandering in zijn gedrag. Ik begrijp zeker dat je je schaamt maar denk dat we allemaal een moment in de opvoeding hebben of gaan hebben dat je liever anders had gedaan *;
  vrijdag 24 juli 2015 @ 18:27:43 #60
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154604084
PE, ik vind het echt heel knap dat je het durft te vertellen ondanks dat je je er heel erg voor schaamt. Dat is idd de eerste stap naar verandering.
Kan je achterhalen wanneer en waarom het precies gebeurt en kijken hoe je dat kan veranderen/ombuigen?

Ik snap trouwens wel waar het terugslaan vandaan komt, het idee van 'kijk, zo voelt dat nou als je me slaat' en uiteraard vanuit onmacht.
Ik heb zelf alleen altijd het gevoel dat je ze dan leert dat slaan niet mag, tenzij je sterker/ouder/etc bent. Aan de ene kant verkondig je dat slaan niet mag, maar anderzijds doe je het zelf wel..


In ander nieuws; ik post hier nu legaal!
Nora is afgelopen woensdag 2 jaar geworden! *O*
Ze heeft een feestweek, die nog steeds in volle gang is en waar ze ook met volle teugen van geniet. Maandag feest met de ene opa en oma, woensdag t/m vandaag de andere opa en oma en zondag viert ze het echte feestje voor iedereen :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154604592
Ik sla niet, gewoon niet. Vanwege mijn geschiedenis. Ik wil gewoon niet zoals mijn ouders worden.

Maar Djenna staat momenteel meer op de gang als iets anders. Voelt ook niet goed/fijn, maar zeg mag haar broertje gewoon niet omduwen/mama schoppen bij luier verschonen/servies op de grond gooien/speelgoed gooien/insert. En als ze dan na 1, 2 waarschuwingen niet ophoudt mag ze even een paar minuten afkoelen op de gang.

Voor nu werkt dat (gelukkig).

PE, klote dat je je zo klote voelt. Kun je iets bedenken waardoor je de volgende keer niet zo tekeer hoeft te gaan maar je kind wel weet dat het gewoon zwaar niet okay is wat hij doet?

En gefeliciteerd Sylver
pi_154604603
gefeliciteerd sylver!!!!
pi_154604660
Jan zit ook regelmatig op zijn plek hoor of waar ik ook ben verplicht ergens omdat hij zn broer mept, de hond mishandeld, met speelgoed gooit etc erg irritant soms lijk ik wel een politie agent.

En je kunt nu wel zeggen ik sla niet maar je weet nooit wat voor situatie je in beland, ik sla ook niet, ben het ook niet van plan om te gaan doen maar zeg nooit nooit. Je weet niet wat de toekomst brengt enige wat je kunt doen is je er bewust van zijn en mocht het gebeuren goed naar jezelf kijken hoe je het in het vervolg kunt voorkomen
pi_154607340
Shandaly nogmaals :*

Wat je vertelde komt vaker terug en ik denk dat de dames hierboven al best veel goede tips hebben gegeven. Ik kan niet heel veel nieuws vertellen, behalve:
- ik heel veel herken in wat je verteld
- ik nu twee afspraken heb gehad met een kinderpsycholoog, omdat Eva een klein gebruiksaanwijzinkje heeft soms en ik graag wat tips en trucs wil om daar mee om te gaan. En wat blijkt; het gaat meer over mij dan over haar :') Want ja, zij is een verlengstuk van mij. En als ik lekkerder in mijn vel zit, zit zij dat ook (dat is overigens niet de issue bij ons. Eva zit goed in haar vel, maar kampt met andere onzekerheden). Oftewel; praten met een onafhankelijke deskundige kan je helpen nieuwe inzichten te creëren.
- wij vorige week één nachtje samen weg zijn geweest naar een hotelletje bij de kust en dat onze relatie weer een enorme boost heeft gegeven (klein momentje, groot resultaat)
- Ik je virtueel even heel stevig beet pak en een dikke knuffel geef :* Je doet het echt goed meis!

pffff ik zit nu even achter een pc en ga me straks weer eens storten op een fotoboek. Ik merk dat dit soort momenten heel belangrijk voor me zijn. Iets doen voor 'later', maar wat ik ook leuk vind. Ik heb beneden de kamerdeur dichtgetrokken en doe net of ik de vlokken poezenharen niet zie :+ We stofzuigen iedere dag. Ik vind het vandaag wel even prima. Morgenochtend weer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 20:57:54 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154607833
Jezus danic...... -O- echt heel walgelijk.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 20:58:20 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154607848
En Sylver, gefeliciteerd!! *O* Fotoooooo's!!
pi_154607979
Oh crap, vergeet ik helemaal Sylver nog te feliciteren. Bij deze dus *O* voor de peuter van Sylver!
pi_154608080
Ja het verdiende zeker niet de schoonheidsprijs LB. Ik kan best wat hebben en leg dat ook uit: dat het werk minder wordt omdat klanten nou eenmaal meer via internet gaan doen, dat snap ik. Dat er daarom mensen uit moeten en ik volgens die telling de lul ben, snap ik ook. Is klote voor mij, maar is de meeste objectieve manier.
Dat kon ik allemaal wel rijmen. Maar niet met alles wat er nu gebeurd. Ik ben dus zeer benieuwd hoe zaken zich gaan ontwikkelen.
Ik krijg pas eind augustus de aanzegging dat ik per 31-12 boventallig ben. Heb ik dan nog geen nieuwe baan, dan kan ik een begeleidingstraject in. Je wordt dan begeleid in het vinden van een baan. Dat traject duurt max 10 maanden en daarin wordt je gewoon doorbetaald.
Daarna is het duimen dat ik een baan heb......
Ik heb nog wel even de tijd dus.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:32:04 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154608796
Bullcrap dus. Je wordt gewoon (met allerlei collega's) eruit gebonjourd voor makkelijk inzetbare en vervangbare tijdelijke krachten. Dat is niks nieuws, gebeurt overal, maar het is walgelijk. Punt :r
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:32:41 #70
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154608819
Maar toch he Danic, ik vind het wel goed dat je het op tafel hebt gegooid en je hebt geuit. Maar hoe er n met mensen om wordt gegaan :N (dit hoor ik ook vaker trouwens, het is nu echt een werkgeverscultuur dus de werkdruk is torenhoog en iedereen moet vooral slikken en doorgaan want anders sta je op straat :r ). :* voor jou

Sylver gefeliciteerd!
  vrijdag 24 juli 2015 @ 21:33:13 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154608840
Nou dat ook ja, heel goed juist dat je het even duidelijk hebt gezegd!
pi_154608920
Sterkte Danic!

En wat je inderdaad zegt evt een kinderpsycholoog/orthopedagoog eens mer laten kijken en handvatten voor jullie beide geven
Het is niet alleen het kind, het is niet alleen de ouder het is de combinatie
pi_154609243
Gefeliciteerd Sylver! *O*

Danic; fucked up.. Ik kan me helemaal voorstellen dat je je eens goed hebt uitgesproken! Veranderd helaas niks aan situatie.. Ik wens je veel succes met solliciteren :)
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:14:11 #74
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154612190
Thanks all! O+

Echte verjaardagsspam zal nog komen, maar wel al deze in haar zelf uitgezochte verjaardagsjurkje en met haar mooiste cadeau tot nu toe ('baby') :)


Ze is stiekem toch nog heel klein, hoor!


Danic, wat stom zeg en wat gaat dat op een rottige manier :(
Hopelijk brengt het je wel iets goed en vind je een fantastische nieuwe baan!

En Shandaly, niet zo hard zijn voor jezelf :* Nora gaat ook naar het kdv als ik een dagje vrij heb en die dag besteed ik ook niet aan het huishouden (en ons huishouden kan echt wel wat quality time gebruiken :P ) en koken is niet mijn hobby, dus het wordt ook een makkelijke maaltijd dan. Je hebt gewoon af en toe een dagje (of meer) nodig voor jezelf en die moet je dan niet besteden aan triviale dingen als het huishouden, dan schiet het z'n doel voorbij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sylver_ op 24-07-2015 23:29:09 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154612468
Goeie smaak heeft je dochter ^O^ Ze ziet er prachtig uit!
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:45:05 #76
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154613126
Sylver gefeliciteerd! Mooie dame heb je ❤

Danic ik hoop dat je snel wat anders vind. Schandalig hoe ze met je omgaan.
pi_154618393
Sylver dat vind ik knap dat je exht tijd voor jezelf neemt! Ik ben daar zo slecht in kinderen niet thuis dan ga ik gelijk in poets mode. Het is al heel wat dat ik zeg 3 okt ga ik naar taart en trends wat er ook gebeurt! Mijn dag!
pi_154618657
Sylver, je dochter heeft een ontzettend leuk jurkje uitgezocht! Gefeliciteerd :*

Danic, mijn mond valt open over hoe ze met je om zijn gegaan :o schandalig! Het was misschien niet de beste manier van jou om te reageren maar ik vind het wel heel knap! Het is heel goed dat je voor jezelf bent opgekomen.
Ik hoop dat je snel een andere baan hebt gevonden :*

PE, er is al heel veel gezegd en ik wil je daarom alleen een knuffel geven. Je voelt je al rot genoeg door de situatie :*

Eva heeft gisteren een poepluier gehad! Haar bed, matras en zijzelf zaten onder maar ze was direct opgeknapt erna. Dan zie ik mijn vrolijke meisje ineens weer terug *O* ik kon wel janken van opluchting :@
E.
pi_154621735
PE, dat je jezelf er naar over voelt is al een goed teken. Je weet dat je anders wil. Ik hoop dat je die oplossing vindt..

Jammer van de was Spark, maar wel erg fijn voor Eva!!

Danic, probeer tijdens dat traject ook rust te vinden voor jezelf en de kleintjes.. Mijn man zit ook in zo'n traject. Er zitten nu bijna 9 maand op. Maar hij heerlijk extra tijd besteed aan ontspanning, cursussen, de kinderen, een verhuizing en ons samen. Gewoon even alles rustig op streek krijgen. Over een maand heeft hij waarschijnlijk wel weer werk, omdat hij niet in zo'n problematische sector zit. Dus hij had ook wel de ruimte om even te wachten..

Je kunt ook pas een goede moeder zijn, als de moeder goed in haar vel zit.. Hier neemt de oudste mijn buien/onrust heel erg over, al vanaf dat hij een paar dagen oud was. Dus dat is echt mijn spiegeltje. Nu hij ouder wordt is dat minder, en met Daan heb ik dat ook niet zo sterk. Maar het zet me soms wel even aan het denken, over waar ik nou als ouder mee bezig ben en wat er moet gebeuren om het beter te krijgen. Of dat nou minder spanning voor mij is (waar ik op reageer met mijn chronische buikpijnklachten), of iets afleren voor hun. of de combi..

Hier draaien de wasjes van 2 weken vakantie. eerst een weekje op een vakantiepark, de 2e week bij een appelboer op het erf (zonnehoeve.nl). 6 huisjes daar en de kinderen hadden al snel vriendjes gemaakt met de buren. Echt zo leuk om te zien. De laatste avond waren ze met zijn vieren zo leuk aan het voetballen, dat we ze uiteindelijk rond 10 uur pas naar binnen hebben gekregen. Daan sliep gelukkig vrijdag uit tot half 10. Ook vaak in het zwembad geweest daar. Of lekker op de trampoline of voetballen. Echt fijn die 2 weken..
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:46:19 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154628926
Jongens, mijn kind is uit logeren!!

Echt heus, met een koffertje vol knuffels en boekjes, naar opa en oma O+ En vriend en ik slapen in een dik hotel verderop in de provincie :9 *O*

Het heeft even geduurd, maar dit kan nu gewoon, zonder dat ik me er raar of naar onder voel O+
pi_154628945
Wat leuk LB! E. heeft vast veel plezier en jullie ook :D geniet lekker samen!
E.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 17:47:39 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154628947
DF, die vakantie klinkt heerlijk!!

Ik moet nog 4 weken aftellen, en dan gaan wij; 2 weken naar Portugal O+ Zo'n zin in!!
pi_154629024
Deep; Klinkt als een super relaxte vakantie!

LB; *O* Voor jullie nacht samen en voor het logeren ;)

Wij hebben vandaag ook een gilparadijs overleefd. Billy heeft twee uur lang aan één stuk gestuiterd en gespeeld (en gejankt :') )
pi_154629210
Nou mijn man wilde niet naar gil paradijs en moest nog een helm kopen dus die was weg en de jongens hebben mij echt knetter gemaakt om half 12 kon ik het niet meer aan dus brood en naar bed pfffff

Vanmiddag iets waar ik totaal tegen ben maja Jan heeft een film gekeken samen met hem Ice age gekeken was wel weer leuk! O+
Film afgelopen terror stand aan -O-
  zaterdag 25 juli 2015 @ 18:09:58 #85
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154629369
Whoot! *O* Geniet ervan LB!

Was het niet druk in het gilparadijs op een regenachtige zaterdag, Poes?

Klinkt als een zware dag Goitske. Waren ze zo druk doordat ze niet even lekker konden uitrazen buiten?
Lijkt me trouwens best gezellig, hoor. Lekker samen op de bank een film kijken O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154629798
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:01 schreef Goitske het volgende:
Nou mijn man wilde niet naar gil paradijs en moest nog een helm kopen dus die was weg en de jongens hebben mij echt knetter gemaakt om half 12 kon ik het niet meer aan dus brood en naar bed pfffff

Vanmiddag iets waar ik totaal tegen ben maja Jan heeft een film gekeken samen met hem Ice age gekeken was wel weer leuk! O+
Film afgelopen terror stand aan -O-
Wat is er mis met een film kijken? Gezellig toch? :D
Ik lig ook geregeld 's middags op bed hoor, het wordt mij ook wel eens teveel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:09 schreef Sylver_ het volgende:
Whoot! *O* Geniet ervan LB!

Was het niet druk in het gilparadijs op een regenachtige zaterdag, Poes?

Klinkt als een zware dag Goitske. Waren ze zo druk doordat ze niet even lekker konden uitrazen buiten?
Lijkt me trouwens best gezellig, hoor. Lekker samen op de bank een film kijken O+
Ja :')
Bombi zit in Drachten, is een soort kleine Monkey Town. Maar ja, als er eentje gilt hoor je het ķveral, dus dan is het al gauw te druk ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2015 18:35:16 ]
pi_154631336
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:33 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat is er mis met een film kijken? Gezellig toch? :D
Ik lig ook geregeld 's middags op bed hoor, het wordt mij ook wel eens teveel.

[..]
We willen hem niet te veel tv laten kijken en film is zo 2 uur maja hij vond het super leuk! Alle dieren, spannend etc *O*

Ik heb zelf niet op bed gelegen vooral snel puinruimen, was vouwen etc heb max anderhalf uur. Ik ga nu lekker op tijd naar bed vanavond
  zaterdag 25 juli 2015 @ 21:04:51 #88
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154633012
Ik vond het toch wel even wennen hoor, zulk slecht weer ineens.
Ik wilde met Nora lekker naar buiten om in de plassen te stampen, maar ze waaide (bijna letterlijk) weg hier :o

Dus toen 's middags maar een 'geerguim' feestje gehouden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154633695
Sylver! Wat ontzettend leuk bedacht :D En wat een mooie foto's, ze heeft het duidelijk naar haar zin!
  zaterdag 25 juli 2015 @ 22:15:00 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154634791
Tof!! :D!
pi_154635041
Oh jongens wat een bagger weer zeg, gister zat in nog in 40 graden.

Hier hebben we vandaag een to do list gemaakt voor de overige weken en gaan o.a. naar een binnenspeeltuin. Ik vind dat eigenlijk best leuk.

Wel balen goitske dat ze je helemaal uitputten. Filmpje moet kunnen hoor.

Sylver wat een leuke foto's, je ziet haar genieten.

Ik doe ook even een spam in de spoiler hoor. Wat een heerlijke vakantie hebben we gehad <3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154635848
PE, wat eerlijk dat je daar zo over communiceert. Niemand bedenkt van tevoren om tegen een kind uit te vallen, om verbaal of nonverbaal agressief te zijn, dat komt voort uit onmacht, frustratie, soms ook verdriet om hoe een situatie is. Eerder je eigen grenzen aangeven helpt in de dingen niet zo ver laten komen. Benoemen dat je voelt dat je boos wordt en dat je even weg loopt nu, het gesprek later voort wil zetten, of je partner het over laten nemen, even een staakt-het-vuren inlassen om geen dingen te doen of zeggen die je niet meer terug kan nemen. En inzetten op de onderlinge band, zoeken naar manieren om naast elkaar te staan ipv tegenover elkaar. Zoeken naar de behoeftes in zoiets: wat heb jij nodig om er voor je kind te kunnen zijn, en wat heeft je kind nodig van jou? Sterkte :*
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:09:46 #93
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154636011
Heerlijke foto's, As O+ Dat ziet er zeker uit als een geweldige vakantie!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154636109
Leuk As!
Maar crocs kunnen écht niet hoor :o

:*
pi_154636391
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Leuk As!
Maar crocs kunnen écht niet hoor :o

:*
Ik vind dat echt geen probleem. Zeker niet wanneer ze continu aan en uit moeten.
pi_154636429
Oh ja op PE wilde ik ook nog reageren. Wat dapper dat je dat zo durft te vertellen. En wat een goede stap is dat. Niet te schuldig voelen. Juist het erkennen is een groot inzicht, vanuit daar kun je door pakken :*
pi_154652875
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 07:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh my, er bestaan meer peuters zoals de mijne :o
Hahaha precies mijn gedachte! Ze zouden een goed trio vormen, S., M. en I! :P
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154653163
Ik moest zo lachen om Billy vanmiddag.
Ik trok z´n gympies aan en hij helemaal enthousiast roepen; ''Jaaa skimpies aan!''
Zelfs na twintig keer herhalen blijft hij ze skimpies noemen :D
  zondag 26 juli 2015 @ 20:48:44 #99
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154657532
Skimpies O+


Nora vierde vandaag haar 'kinderfeestje'. Ze heeft enorm genoten en is goed verwend!

SPOILER: de beloofde verjaardagsspam ;)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154657614
Wat een prachtig meisje heb je Sylver O+
pi_154657776
Mooie spam Sylver, en wat een mooi jurkje! O+
pi_154657849
PE, Shandaly, danic, voor allen een :*.

Sylver gefeliciteerd met je mooie meisje met prachtige jurk!

As O+ dat ziet er geweldig uit!

Omdat I niet helemaal lekker in zijn vel zit de laatste weken en we vermoeden dat dat vooral komt door minder 1 op 1 tijd met mama (afgelopen dinsdag was mijn vrije dag ook stom, baby die huilde en niet wilde slapen, peuter die dat niet goed trok en me het bloed onder de nagels vandaan haalde, resultaat was ook een schreeuwende mama en uiteindelijk huilden we allemaal :'(), neem ik woensdag een dag vrij om alleen met hem op pad te gaan. Ik weet alleen nog niet wat ik ga doen. Zoveel opties!! Stuk fietsen, speeltuin, zwemmen, met de trein, vliegtuigen kijken... Nog aanvullingen? :+
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154657992
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:55 schreef Phaidra het volgende:
PE, Shandaly, danic, voor allen een :*.

Sylver gefeliciteerd met je mooie meisje met prachtige jurk!

As O+ dat ziet er geweldig uit!

Omdat I niet helemaal lekker in zijn vel zit de laatste weken en we vermoeden dat dat vooral komt door minder 1 op 1 tijd met mama (afgelopen dinsdag was mijn vrije dag ook stom, baby die huilde en niet wilde slapen, peuter die dat niet goed trok en me het bloed onder de nagels vandaan haalde, resultaat was ook een schreeuwende mama en uiteindelijk huilden we allemaal :'(), neem ik woensdag een dag vrij om alleen met hem op pad te gaan. Ik weet alleen nog niet wat ik ga doen. Zoveel opties!! Stuk fietsen, speeltuin, zwemmen, met de trein, vliegtuigen kijken... Nog aanvullingen? :+
Met de fiets in de trein richting het vliegveld!
  zondag 26 juli 2015 @ 21:04:51 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154658189
Phaidra :* mijn grote geniet enorm van samen ergens lunchen. Ik zou kiezen voor datgene wat het fijnst is om met z'n tweetjes te doen. Speeltuin kan misschien ook wel met baby in de doek bijvoorbeeld. Zwemmen is dan weer wat lastiger dus leuker om in zo'n 1 op 1 moment te doen?

Ik ga dinsdag met mijn grote peuter op stap. We gaan met de trein naar DB, papa op zijn werk opzoeken, lunchen in de stad en de Sint Jan bekijken O+ Nu al zin in!

Sylver, leuke spam! Mooie dame hoor. Die schoentjes hebben wij ook :D

As ook al leuke vakantiefoto's.
pi_154658243
Ik zou idd ook kiezen voor hetgeen je niet snel doet met baby erbij. Aan de andere kant, als je 3 bent is langs de snelweg staan en naar langsrijdende auto's kijken ook al de shizzle dus maak het jezelf vooral niet te ingewikkeld :P
  zondag 26 juli 2015 @ 21:11:13 #106
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154658447
Wat vindt je zoon het leukst om te doen?

Die van mij zou superblij worden van samen in de trein, naar het spoorwegmuseum, samen naar de duinen en kastelen bouwen in het zand, naar de speeltuin en dan samen van alle glijbanen af. Daarna aardbeitjes kopen en opeten... Het leven als 2,5-jarige kan zo simpel zijn O+

Samen lunchen zou dan weer een horror voor m zijn, dan moet ie stilzitten op een stoel :'(
pi_154658539
Mijnesen zijn dol op eten, dus ergens lunchen is hier ook een hit O+
pi_154659632
Toen ik vroeg wat hij graag wilde, was dat samen douchen en een spelletje doen :D O+. En ik moet ook 2x kolven, dus echt een dag weg gaat sowieso niet zo makkelijk.

Haha poes, het vliegveld is makkelijk bereikbaar vanaf mijn huis: 10 min fietsen, 5 min trein :P. Het leek me leuk om wat verder te fietsen, hij heeft net een zitje achterop, maar met A kan ik nog niet fietsen dus nog niet veel gebruikt. Speeltuin kan natuurlijk met baby in de doek, maar dan kan ik alsnog niet makkelijk mee klimmen en dat wil hij wel graag.

Maar ergens lunchen wil ik sowieso doen. En eind van de middag samen douchen of in bad. Spelletje komt ook wel goed. Kijken wat het weer doet voor nog een activiteit :D. Ik heb er zelf ook onwijs veel zin in!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  zondag 26 juli 2015 @ 21:48:43 #109
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154660170
Bedankt allemaal! O+

Klinkt goed, Phaidra. Dat zal jullie allebei vast goed doen :Y

En Kyara dinsdag ook op stap met grote peuter, leuk!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154681588
Zo even internet, dus alles bijgelezen. Maar niet veel onthouden

Shandaly :*
Heel veel wijze woorden gelezen. Hopelijk heb je er iets aan. Ik vind je echt een supervrouw

Verder las ik leuke uitjes en leuke uitspraken.
Die van E van LB over de buikbaby was te cute O+
En die van Kyara dat ze op vakantie is als ze weggaat :D

Danic goed gezegd van je. :*
Ik ben dus ook boventallig en per 1 augustus werkeloos. Sinds oktober zit ik al thuis. En ik kan nu eindelijk zeggen dat het langzaam aan beter gaat met me. Al heb ik vandaag weer een piekerdag

Pe :*

Sylver gefeliciteerd met je peuter. Mooie spam, mooi jurkje en mooie dame O+

L-e die even uit haar slof schoot :-*

Hier dus lekker op vakantie. Riley geniet enorm. En ik ook. Nu een paar regenachtige dagen, dus veel uitstapjes naar winkels. Riley laadt op in de auto en vermaakt zich enorm in de winkels.
En afgelopen donderdag uit eten geweest. Was erg leuk. Ze heeft spaghetti gegeten.
Ik moest zo lachen. Een meisje kreeg een zakje chips en Riley zag dat en riep meteen: "Riley ook". En ze kreeg er eentje O+

Kyara veel plezier morgen :D
pi_154682299
Soms he, dan loop ik zo over van liefde voor dat kleine mensenmeisje van ons O+ We leggen Isa eigenlijk altijd samen in bed, ik doe haar pyjama aan en poets haar tanden en man leest voor en dan zingen we een liedje met zn drietjes, geven kusjes, high fives en boxen en wat al niet meer en dan gaat de slaapkamerdeur dicht en moet Isa gaan slapen. Maar soms sluip ik nog even terug, zoals net. En dan ga ik op haar voeteneind zitten en kruipt ze bij me op schoot, helemaal heerlijk warm van haar bedje, en knuffelt helemaal tegen me aan terwijl ik haar rugje, armpjes en beentjes kriebel en dan zingen we samen nog een stuk of 5 liedjes voor ik haar weer toestop O+ Echt, dat soort momenten O+ Die mogen van mij eeuwig duren O+
Sarcasme. Herken het.
pi_154683292
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Leuk As!
Maar crocs kunnen écht niet hoor :o

:*
Zeg je nou serieus dat crocs niet kunnen bij een jongetje van 2 of maakte je een grapje?
  maandag 27 juli 2015 @ 20:21:20 #113
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154683614
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:11 schreef Troeta het volgende:

[..]

Zeg je nou serieus dat crocs niet kunnen bij een jongetje van 2 of maakte je een grapje?
Dat was precies wat ik dacht. Een moeder op crocs nee, maar peutertjes O+

:W Ook weer terug van vakantie en wat ben ik totaal niet uitgerust :P Anouk was vreselijk druk en met alles moesten wij meedoen. We waren niet op een of andere camping met entertainment, dus tja... de eerste drie dagen was ze vreselijk dwars en daarna ging het wel redelijk. Helaas nu net thuis toch weet een aanvaring (ze zat met blokken te bouwen naast mij en vond het nodig om herhaaldelijk tegen mijn been te trappen, waar ik ook net zo vaak gezegd heb dat ze ermee op moest houden...ik heb heel kinderachtig de blokken omgegooid en ben weg gelopen :@ )
Maar op zich was de vakantie heerlijk hoor, mooi weer gehad en de uitstapjes naar de mega supermarkten daar waren de bomb natuurlijk :P

Verder zag ik een nieuwe peuter voorbij komen, gefeliciteerd!

En knuffels voor een ieder die het moeilijk heeft op het moment :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 27 juli 2015 @ 21:44:03 #114
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154686624
Klinkt als een leuke vakantie, Omen!

Oh my, Spirit - heerlijk O+

Welkom terug, Susie. Tijd om weer bij te tanken thuis :P


Ik zal hierna stoppen met foto's spammen, maar ik wilde jullie nog ééntje laten zien O-)
Ik was foto's aan het sorteren in mapjes en kwam de foto's van haar eerste verjaardag tegen. Jemig wat een verschil in een jaar tijd! Toen moest ik echt even foto's van 1 week oud, 6 maanden, 1 jaar en 2 jaar naast elkaar leggen. Wat veranderen ze veel in 2 jaar tijd zeg :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154687347
Dat van de crocs was natuurlijk een grapje, vandaar de :* erbij.
pi_154687503
Er verandert veel in een jaar he? Wij waren vandaag op bezoek bij Kyara, en we kwamen er net achter dat we vorig jaar op dezelfde dag gemeet hadden. Zo'n groot verschil in de foto's toen en nu! :o

Dank trouwens voor alle lieve en wijze woorden. Stomste van alles: ik weet ze, ik ken ze, en ik zeg ze tegen anderen ook... maar ze zelf ook daadwerkelijk in de parktijk brengen is een ander verhaal. Ik moet een manier vinden om mijn perfectionisme niet volledig de overhand te laten krijgen, en verder gaat het eigenlijk best goed... ik zie het alleen zelf soms niet zo ;)
  maandag 27 juli 2015 @ 22:17:59 #117
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154687623
Wat een mooi overzicht sylver en wat een mooi meisje O+

Shandaly, ik heb wel eens wat voorbij zien komen aan posts van je. Ggewoon even een :*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 27 juli 2015 @ 23:01:14 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154689269
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 22:14 schreef Shandaly het volgende:
Er verandert veel in een jaar he? Wij waren vandaag op bezoek bij Kyara, en we kwamen er net achter dat we vorig jaar op dezelfde dag gemeet hadden. Zo'n groot verschil in de foto's toen en nu! :o

Dank trouwens voor alle lieve en wijze woorden. Stomste van alles: ik weet ze, ik ken ze, en ik zeg ze tegen anderen ook... maar ze zelf ook daadwerkelijk in de parktijk brengen is een ander verhaal. Ik moet een manier vinden om mijn perfectionisme niet volledig de overhand te laten krijgen, en verder gaat het eigenlijk best goed... ik zie het alleen zelf soms niet zo ;)
:*
pi_154697098
Ik gaf B een kleurplaat van een leeuw; ''Kijk, voor heit, die is bijna jarig en hij is ook een leeuw.''
''Nee mem, niet leeuw, heit is een poesje!''

:')
  dinsdag 28 juli 2015 @ 13:46:57 #120
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154702084
Awwh, Poes :+

Hier wil de zindelijkheidstraining nog niet vlotten. Ze riep 'poep!' en toen ik vroeg of ze dan misschien op het potje wilde, zei ze 'nee .. Dank je'. Ze is iig wel beleefd :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154702570
Haha Silver!

Hier kregen we de jongens terug na een nachtje bij opa en oma, helaas had papa te weinig luiers mee gegeven dus op het einde moesten ze kiezen of Jan of Teun de laatste luier dus logisch Teun een luier Jan zo mee in de auto weer mee naar ons toe. Dus mijn schoonmoeder zegt nog gaat heel goed als hij moet plassen gaat hij het tegen mij zeggen heeft hij beloofd dus ik dacht al yeah sure! Dus nog geen 5 minuten thuis hij loopt naar buiten en mijn schoonmoeder 5 tellen later heeft hij al geplast _O- Ze vind dat het te lang duurt dat hij zindelijk is (oktober wordt hij 3) want mijn man was toen hij anderhalf was al zindelijk (ik heb mijn twijfels)

Verder hier weer normale ritme, Gastouder is terug van vakantie gevolg was dat Jan gisteren bijna niet meer mee naar huis wilde met moeite mee kunnen krijgen! Verder is zij nu gestart met Kiki de beer, die beer slaapt daar, lezen ze verhaaltjes over, knutselwerkjes, ze poetsen de tandjes, gaat overal mee naar toe etc en dan moeten ze het juiste kaartje erbij pakken en ze vinden het geweldig!!!! Kiki grote knuffel gisteren voordat ze naar huis gingen echt zoooo schattig!
pi_154706521
Hier ook goed zindelijk op het potje qua poepen en plassen. Alleen die poep er dan iedere keer weer uithalen.. :X

Heeft iemand een idee hoe ik haar kan laten wennen aan de wc? Toch een toiletverkleiner kopen?

Want ze gaat wel op de wc zitten .. maar vervolgens gebeurt er niks.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:59:13 #123
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154706668
1,5 is echt wel heel snel voor zindelijkheid. Maar hij is nog niet eens 3, dat is toch helemaal niet laat?

Wat leuk dat Kiki zo aanslaat! Ik denk dat Nora dat ook wel leuk zou vinden :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 17:04:03 #124
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154706777
Geen tips hier helaas Twinkle. Misschien dat een verkleiner helpt zodat het wat meer voelt als een potje. Kan me voorstellen dat een wc wel een heel groot gat is voor peuters.

Ik wilde eigenlijk het potje overslaan en gelijk aan de wc laten wennen, maar ze durft niet op de wc te zitten, ook niet met een verkleiner.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154706811
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier ook goed zindelijk op het potje qua poepen en plassen. Alleen die poep er dan iedere keer weer uithalen.. :X

Heeft iemand een idee hoe ik haar kan laten wennen aan de wc? Toch een toiletverkleiner kopen?

Want ze gaat wel op de wc zitten .. maar vervolgens gebeurt er niks.
Als ik weet dat Billie moet poepen leg ik snel wc papier in z'n potje. Dan blijft het daar mooi op plakken :D

Hier ook een verkleiner. Laatst waten we ergens op visite en toen moest ie wel zonder, maar dat is niet zo handig.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154706850
De oudste heeft nachtmerries gehad van de wc. In die nachtmerries viel ze in de pot en kon er niet meer uitkomen. Sinds de wc verkleiner heeft ze daar geen last meer van gehad.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154707277
Hier hetzelfde 'jullie waren allang zindelijk' verhaal als bij jou Goitske (zelfde leeftijd ook). Ik kan er echt niks mee, maar tegelijk denk ik ook vaak 'doen wij niet te weinig' als ik over zindelijke peuters hier lees. Maar ja, hij maakt zelf helemaal geen aanstalten, we vragen regelmatig of hij op het potje of de wc wil (nee), luiers verschonen gaat probleemloos en er zijn genoeg peuters die ergens tussen drie en vier pas zindelijk zijn. Dus eigenlijk is er voor niemand een probleem behalve voor mijzelf als ik over mijn aanpak ga twijfelen :)

Phaidra, hoe was je dag met peuter? Heeft hij genoten?
En jullie dag samen Kyara? Dat lijkt me superleuk aan meer dan een kind hebben, zo'n speciaal quality time moment O+
pi_154707369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:30 schreef Mineola het volgende:
Hier hetzelfde 'jullie waren allang zindelijk' verhaal als bij jou Goitske (zelfde leeftijd ook). Ik kan er echt niks mee, maar tegelijk denk ik ook vaak 'doen wij niet te weinig' als ik over zindelijke peuters hier lees. Maar ja, hij maakt zelf helemaal geen aanstalten, we vragen regelmatig of hij op het potje of de wc wil (nee), luiers verschonen gaat probleemloos en er zijn genoeg peuters die ergens tussen drie en vier pas zindelijk zijn. Dus eigenlijk is er voor niemand een probleem behalve voor mijzelf als ik over mijn aanpak ga twijfelen :)

Phaidra, hoe was je dag met peuter? Heeft hij genoten?
En jullie dag samen Kyara? Dat lijkt me superleuk aan meer dan een kind hebben, zo'n speciaal quality time moment O+
Nee wij doen niks verkeerd, toevallig tijdens een bbq van mijn werkt (werkt op kindergeneeskunde als medisch secretaresse) werd er over de kinderen gesproken was het hoe oud zijn die van jou nou dus 1 en 3 in oktober. Zegt hij oh weet ik een leuke voor de assistenten aan tafel dus toen kwam zijn vraag op welke leeftijd is een kind lichamelijk er klaar voor om zindelijk te worden. Het antwoord is rond 3 jaar dus als je kind 3 1/2 is en niet zindelijk is het ook prima. Als ze er zelf aan toe zijn gaat het binnen notime

mijn schoonmoeder was ook verbaasd dat jan het niet erg vond dat zijn onderbroek nat is dus ze zei gelijk oh dat kan nog wel even duren voordat hij er echt aan toe is...

[ Bericht 4% gewijzigd door Goitske op 28-07-2015 17:52:08 ]
pi_154709628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:30 schreef Mineola het volgende:
Hier hetzelfde 'jullie waren allang zindelijk' verhaal als bij jou Goitske (zelfde leeftijd ook). Ik kan er echt niks mee, maar tegelijk denk ik ook vaak 'doen wij niet te weinig' als ik over zindelijke peuters hier lees. Maar ja, hij maakt zelf helemaal geen aanstalten, we vragen regelmatig of hij op het potje of de wc wil (nee), luiers verschonen gaat probleemloos en er zijn genoeg peuters die ergens tussen drie en vier pas zindelijk zijn. Dus eigenlijk is er voor niemand een probleem behalve voor mijzelf als ik over mijn aanpak ga twijfelen :)

Phaidra, hoe was je dag met peuter? Heeft hij genoten?
En jullie dag samen Kyara? Dat lijkt me superleuk aan meer dan een kind hebben, zo'n speciaal quality time moment O+
Billie is nu een paar weekjes plaszindelijk. Poepen begint te komen, daar heeft ie wel wat vaker ongelukjes mee. Hij is 3 en 3 maanden en begon zelf dus geen zorgen. In het zindelijkheidstopic postte ik nog niet zo lang geleden een soort van huuu help!-post. En dan ineens gaat dat knopje om in die peuter van me. Geen zorgen dus! Komt goed!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 28 juli 2015 @ 20:54:15 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154712460
Heb je er verder niet echt iets speciaals voor gedaan, Kuukske?

Ik had bedacht dat ik haar binnenkort gewoon in een onderbroekje laat rondhobbelen en kijken hoe het gaat, maar we zijn eigenlijk bijna altijd de deur uit. Ik vroeg me af of we nu echt (wekenlang) thuis moeten gaan zitten voor de zindelijkheidstraining :@
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154712526
Mineola, wij hebben morgen ons dagje samen. Zin in! Soort schoolreisjesgevoel :D

Twink, wij hebben idd eerst een verkleiner gekocht toen het potje een beetje goed ging. Maar na een weekje ongeveer wilde hij gewoon op de wc zitten en was de verkleiner voor baby's :'). Gelukkig een goedkoop ding van de xenos!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154713664
Kuukske inderdaad het knopje moet zelf om dwingen helpt niet! Hier geen wc angst vindt het leuk zit even is blij doet niks en spoelt door _O-
pi_154714369
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:25 schreef Goitske het volgende:
Kuukske inderdaad het knopje moet zelf om dwingen helpt niet! Hier geen wc angst vindt het leuk zit even is blij doet niks en spoelt door _O-
Hier ook. Inclusief afvegen en handen wassen naderhand, the works. :D
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:05:02 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154715076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier ook. Inclusief afvegen en handen wassen naderhand, the works. :D
+1 :')
pi_154720411
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:54 schreef Sylver_ het volgende:
Heb je er verder niet echt iets speciaals voor gedaan, Kuukske?

Ik had bedacht dat ik haar binnenkort gewoon in een onderbroekje laat rondhobbelen en kijken hoe het gaat, maar we zijn eigenlijk bijna altijd de deur uit. Ik vroeg me af of we nu echt (wekenlang) thuis moeten gaan zitten voor de zindelijkheidstraining :@
Nee joh, eerste dagen is het handig niet te lang weg te gaan. Hoewel ik me bedenk dat mijn dame nu 2 weken luierloos is en we op dag twee naar een binnen speeltuin gingen. Ik vond mezelf best dapper trouwens :')
Voor we weggingen thuis laten plassen. En 3 uur later ging ze daar weer plassen :')
Maar het zindelijk worden kwam ook vooral wel uit haar.

Mijn meisje is vandaag (ja na 12 uur enzo dus :')) gewoon jarig. 3 alweer :o
3 jaar geleden duurden die 12 dagen na de UD zooooooo ontzettend lang. En voor mijn gevoel zijn we nu pas 2 weken verder en dat is dus gewoon 3 jaar.
En wat is ze toch leuk O+
pi_154723822
Tijdsbeleving is een bijzonder ding ja :D. Gefeliciteerd!

Wij deden in het allereerste begin met zindelijk worden wel een luierbroekje aan als we langer van huis waren.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  woensdag 29 juli 2015 @ 07:09:53 #137
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154723848
Gefeliciteerd Sonnetje! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154723937
Gefeliciteerd Sonnetje! *O*

Tijdsbesef en eigenlijk ook geheugen is soms best wat... vreemd... Zoveel dingen die als je er middenin zit vreselijk lang lijken te duren, maar als je er op terug kijkt... peanuts! Zo zat ik deze week naar Femke te kijken terwijl ze vrolijk door de kamer 'huppelde' (nah ja, iets wat er op leek, ze probeerde Lars na te doen O+) en realiseerde ik me dat ze vorig jaar om deze tijd nog niet eens kon lķpen! Als je ze nu zo ziet kan je je dat toch bijna niet meer voorstellen dat ze ooit níet kon lopen?
pi_154723980
Sonnetje, gefeliciteerd met peuter 2.0. *O*
pi_154724091
Sonnetje gefeliciteerd met E *O*
pi_154724413
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:54 schreef Sylver_ het volgende:
Heb je er verder niet echt iets speciaals voor gedaan, Kuukske?

Ik had bedacht dat ik haar binnenkort gewoon in een onderbroekje laat rondhobbelen en kijken hoe het gaat, maar we zijn eigenlijk bijna altijd de deur uit. Ik vroeg me af of we nu echt (wekenlang) thuis moeten gaan zitten voor de zindelijkheidstraining :@
Ik ben anderhalve week nadat we begonnen met onderbroeken een dag naar de Efteling geweest :+ hij was toen een paar dagen vrij van ongelukjes. Het ging een keer mis (in de Piriņa, logisch ook :D ) en toen hebben we schone kleren aangedaan, niet aan de hand. Oh, en paar dagen eerder zijn we op een dag naar het zwembad, de supermarkt, de tandarts en een koffietentje geweest. Ging prima, wel ooooveral plassen natuurlijk maar geen enkel probleem.

Ik had hetzelfde als Kuukske trouwens, met 3 jaar 3 maanden nog bij de cb afspraak zitten bomen hoe ik het moest aanpakken, drie weken later was hij zindelijk. En nu weer 4 maanden verder ook 's nachts. Het kan snel gaan :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_154724420
Gefeliciteerd Sonnetje! *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 29 juli 2015 @ 08:33:19 #143
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154724462
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 00:41 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Nee joh, eerste dagen is het handig niet te lang weg te gaan. Hoewel ik me bedenk dat mijn dame nu 2 weken luierloos is en we op dag twee naar een binnen speeltuin gingen. Ik vond mezelf best dapper trouwens :')
Voor we weggingen thuis laten plassen. En 3 uur later ging ze daar weer plassen :')
Maar het zindelijk worden kwam ook vooral wel uit haar.

Mijn meisje is vandaag (ja na 12 uur enzo dus :')) gewoon jarig. 3 alweer :o
3 jaar geleden duurden die 12 dagen na de UD zooooooo ontzettend lang. En voor mijn gevoel zijn we nu pas 2 weken verder en dat is dus gewoon 3 jaar.
En wat is ze toch leuk O+
Hoera! Jullie mooie E is jarig vandaag! Wat weet ik het nog goed, 3 jaar terug alweer. Nog 2 dagen, dan heb ik ook een 3-jarige O+

En zindelijk worden wil hier niet zo momenteel. Ze wil (durft?) niet zonder luier lopen terwijl ze wel regelmatig plast op het toilet, maar dat komt dan altijd vanuit haarzelf terwijl ze dus een luier aan heeft. Ik denk dat als ze eenmaal durft ze echt binnen een week zindelijk is. Hebben jullie nog tips?
pi_154724473
Isa heeft best een poos redelijk vaak geplast en ook gepoept op het potje en de wc, maar ze moet er nu niks meer van weten. Wil zelfs geen onderbroek meer aan of luierbroekje. Ze is er blijkbaar even klaar mee, prima. Wel komt ze nu direct melden dat ze gepoept heeft en een schone luier wil. Er is dus wel vooruitgang qua herkenning, alleen wil ze er op dit moment niks mee. Prima, we zien well how her verses loopt :)
Sarcasme. Herken het.
pi_154724560
Gefeliciteerd met je dame Sonnetje! *O*

Ik heb wel fases geprobeerd met Billie zindelijk krijgen maar dan was ik de hele dag aan het dweilen. Dus toen stopte het weer. verder heb ik er niks meer mee gedaan. Al denk ik dat we hem van de zomer wel wat actiever hadden benaderdaar dat hoeft dus niet meer :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154724609
Van harte gefeliciteerd Sonnetje *O*

Hier wel plassen op de wc met verkleiner, maar als ze geen luier om heeft blijf je ook dweilen.
pi_154724673
Veel plezier vandaag Phaidra!

Gefeliciteerd Sonnetje!

Hier eindelijk weer mb's om te internetten ;) we zijn toch maar "op vakantie" gegaan. En het nichtje van Ow heeft gisteren bij hem gelogeerd. Zo stoer! Ze gingen samen naar bed, zijn nichtje las een boekje voor en daarna gingen ze zelf in bed liggen en slapen :o
Jaja echt ons vroegere slaapdraakje O+

Vandaag hopen we naar het openluchtmuseum te gaan, maar het moet dan nog wel ff droog worden :')
Morgen nog naar de dierentuin in Duisburg, vrijdag kinderboerderij en verjaardag en dan weer naar huis. Druk hoor, kinderen bezig houden ;) (maar gisteren hebben we de kids bij m'n schoonouders achtergelaten en zijn we zelf op stap geweest. Het heeft ook z'n voordelen, in het huis van je schoonouders te zitten ;) )
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:01:25 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154724745
Gefeliciteerd Son! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_154725304
Gefeliciteerd sonnetje. Ik kom hier eigenlijk nog maar zelden omdat ik heel veel van jullie op fb heb. Maar laatste tijd mis ik het toch een beetje ok te kletsen hier "). En hier hier hoera voor lisa (en mama) want ze is overdag helemaal droog! Af en toe (1a2 keer) per week nog eens een ongelukje maar de luiers zijn hier de pyamalade in.

Mineola lisa is nu 3 jaar en 3 maanden. Ook beetje gedaan op aandringen van de rest anders ad ze nog lekker in dr luier geplast. Heeft me wel 20 onderbroeken op een dag gekost en na een week werd dat wat minder. Zere zijn n mandje geleden begonnen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:13:54 #150
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_154725818
Sonnetje, hoera voor je meisje *O*

S. is volledig zindelijk sinds een paar weken *O*
En in 1 klap ook dag en nacht. Bij nader inzien was hij zelfs eerder 's nachts zindelijk dan overdag, hij werd al tijden wakker met een droge luier.
Begin juli zijn we op vakantie geweest, ruim 4 uur in het vliegtuig en hoewel ik het zonder luier best spannend vond, is het toch goed gegaan en riep hij zelf "Ik moet oppe cee!"
Inmiddels ook 3x pretparken bezocht en gister een indoorspeeldinges. Geen ongelukjes so far *O*
Wat een verademing vergeleken met zijn broers. Buiten dat vooral de middelste vrij laat zindelijk was, kan ik me nog levendig voor de geest halen hoe vaak ik bij hun ongelukjes stond uit te spoelen.
.... met gevoel voor drama....
pi_154729552
Bedankt voor de felicitaties O+
Jarige jet:


Ze is echt zo echt jarig, zo leuk!
Vorig jaar mocht haar broer nog helpen met uitpakken, nu niet, want het waren haar kado's!
pi_154730235
Gefeliciteerd Sonnetje :)
Wat een mooie dame en echt jarig zo te zien op de foto's.

Hier wordt Dex over 2 maanden alweer 2 jaar. En nu ben ik zo langzaam aan over cadeaus aan het nadenken. Maar met een grote broer is dit knap lastig..

Loopfiets is het enigste wat ik me kan bedenken, dus tips en ideeën zijn welkom hoor :)
pi_154733575
Aiden begint langzaam wat meer zindelijk te worden. Wanneer hij bloot loopt, gaat hij zelf keurig naar het potje of het toilet en laat een plasje.
Geen probleem daar.
Ik vind het nog wel tricky om hem zonder luier ook aan te kleden verder ivm poepen.
Ik twijfel nog of hij dan ook zal zeggen dat hij moet gaan of het gewoon doet.
Vanmorgen wel tig keer voor niks met hem naar het toilet gelopenomdat hij aangaf dat er poep kwam. Hij liet wel scheetjes maar meer niet.
Dus na een uur ofzo toch maar luier etc. aangedaan. Poept ie even later, zonder iets te laten weten, gewoon daarin.

Dus: iemand tips voor deze volgende stap? :) Of hij bang is voor poepen in een potje of toilet durf ik niet te zeggen.
pi_154733886
Aiden heeft hier trouwens vooral leren aanvoelen dat hij moet plassen omdat ik hem vaak bloot laat lopen na het badderen. Een tijdje lang moest ik minstens 1 keer dweilen want hij voelde het echt pas 2 seconden van tevoren aan. Daarna ging dan toch die luier om.
Maar sinds 3 weken ofzo heeft hij veel eerder besef. Zomaar, de één op andere dag. Hij kan zo zonder problemen spelen en ineens naar het potje of het toilet lopen.
Echt een hele vooruitgang. Kan dus zomaar ineens een knop omgaan.
Ook is hij heel gewillig als een poepluier verschoont moet worden.
En dan is het: "ieeew, bah!" :P
  woensdag 29 juli 2015 @ 19:20:42 #155
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154739586
Jarige Jet O+ Leuk al die ballonnen :D

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:34 schreef ymme het volgende:
Hier wordt Dex over 2 maanden alweer 2 jaar. En nu ben ik zo langzaam aan over cadeaus aan het nadenken. Maar met een grote broer is dit knap lastig..

Loopfiets is het enigste wat ik me kan bedenken, dus tips en ideeën zijn welkom hoor :)
Hier was Super Sand een grote hit en een water/zandtafel (leuke combi ook met de Super Sand).
En het 'snijfruit' wordt de hele dag gesneden en op bordjes geserveerd :P


Knap trouwens al die zindelijke kindjes!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154741228
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:20 schreef Sylver_ het volgende:
Jarige Jet O+ Leuk al die ballonnen :D

[..]

Hier was Super Sand een grote hit en een water/zandtafel (leuke combi ook met de Super Sand).
En het 'snijfruit' wordt de hele dag gesneden en op bordjes geserveerd :P

Knap trouwens al die zindelijke kindjes!
Super leuke cadeaus blijven ook leuk! hier is de zandwatertafel een grote hit bij de jongens, bij papa niet die ziet alleen de smeerboel en ik tja ik denk laat ze maar lekker smeren ^O^ _O-
pi_154741347
Dames, ik ben van plan om komende maandag met mijn twee kleine kotertjes een dagje uit te gaan. Ik zit te denken aan een dierentuin, Dierenrijk hier in Nuenen ofzo, maar een andere is ook prima. Iemand zin om mee te gaan? Of ter plekke te meeten? ;)
pi_154741752
*O* Voor nķg meer zindelijke peuters (to be)!

Son; mooie foto's, ze straalt helemaal O+

Ymme; Hier wordt nu fanatiek gespeeld met kindergereedschap. Hamertjes, boormachines, schroefjes die je in een auto moet draaien etc.
En de houten treinbaan met magneettreintjes.
Verder regelmatig kleuren en stempelen, stickers zijn ook the bomb.
pi_154744808
Shandaly leuk idee! Ik ben aan het werk dus zal niet mee gaan maar wie wel gaat veel plezier!
Nuenen woont een oom van mijn man 😊
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:26:21 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154746916
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 20:16 schreef Shandaly het volgende:
Dames, ik ben van plan om komende maandag met mijn twee kleine kotertjes een dagje uit te gaan. Ik zit te denken aan een dierentuin, Dierenrijk hier in Nuenen ofzo, maar een andere is ook prima. Iemand zin om mee te gaan? Of ter plekke te meeten? ;)
Als je op een latere maandag nog een keer wil gaan dan wil ik wel mee. Kan alleen as maandag niet.
  woensdag 29 juli 2015 @ 22:28:38 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154747002
Susie, is de rust weer wedergekeerd bij jullie? Jullie vakantiefoto's op FB waren wel heel chill O+.
pi_154747518
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 20:16 schreef Shandaly het volgende:
Dames, ik ben van plan om komende maandag met mijn twee kleine kotertjes een dagje uit te gaan. Ik zit te denken aan een dierentuin, Dierenrijk hier in Nuenen ofzo, maar een andere is ook prima. Iemand zin om mee te gaan? Of ter plekke te meeten? ;)
Helaas heb ik maandagmiddag een training van het werk :(
pi_154749732
Mijn mannen gaan vanaf aanstaande maandag naar het kdv ;)
  woensdag 29 juli 2015 @ 23:36:04 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154749941
Allebei bedoel je? Ow ging toch al?
  donderdag 30 juli 2015 @ 07:33:13 #165
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154756279
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2015 22:28 schreef Kyara het volgende:
Susie, is de rust weer wedergekeerd bij jullie? Jullie vakantiefoto's op FB waren wel heel chill O+.
Op de een of andere manier kan ze zich thuis wel prima alleen vermaken? Vakantie was verder ook wel chill hoor O+ Heb evengoed flink wat boeken kunnen lezen :P

En help, we zijn sinds gisteren in de waarom-fase beland! :X Op de stomste dingen vragen waarom? Arghh. Hoort er ook weer bij....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_154756884
Ons dagje samen was erg geslaagd! 's Morgens samen naar een koffietentje en taartje gegeten, daarna moest ik even een drogist in en mocht hij even zitten in zo'n autootje (geen muntje, erin zitten is al mooi genoeg ;) ). Snel thuis geluncht en toen naar het zwembad! Dat was eerst een beetje spannend (en dat was ook zeer te merken aan zijn humeur vlak voor we weg zouden gaan) maar na even kwam hij los en was het 2 uur lang springen, glijden, spetteren!! :D. We waren allebei gesloopt! Thuis nog gedoucht en toen was het tijd om A weer op te halen.

Hij vond het wel een beetje zielig dat A alleen was op het kdv O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 30-07-2015 10:33:02 ]
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154757071
Shandaly, ik ben op vakantie. Anders had ik wel willen meeten.

Sonnetje gefeliciteerd.

Hier gaat alles zijn gangetje. Vandaag een dagje naar Duitsland. Zin in.
En Riley is ineens ontzettend geīnteresseerd in kleuren :D
  donderdag 30 juli 2015 @ 09:35:30 #168
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_154757321
Sonnetje nog gefeliciteerd 🎉



Hier gaat t alweer een paar dagen redelijk goed.
Zondag nog naar de rommelmarkt geweest, Cristel helemaal blij op t springkussen.
En net voor we naar huis gingen heeft ze een zandbak gekocht. (Ze had 2 euro gekregen van me)
Dus daar moest maandag gelijk zand voor worden gehaald natuurlijk 👍

En van de week ook zelf klei gemaakt, ze speelt er leuk mee gelukkig 😊

Iemand die iets weet tegen.het s nachts in bed plassen? Luier is geen optie..... en elke dag t bed verschonen ben ik wel zat nu eigenlijk. ....
  donderdag 30 juli 2015 @ 09:48:40 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154757521
Waarom is een luier geen optie?
Op de wc zetten een paar keer per nacht?

Son, je birthday girl O+ nog gefeliciteerd!

Klinkt als een geslaagd uitje Phaidra! Zo leuk he, weer even wat 1 op 1 quality time!

Ons dagje Den Bosch was ook superleuk. In extase in de trein, bij papa op kantoor, Sint jan, terrasje, frietjes bij de Mac en een boottochtje over de Dieze. Was echt superleuk *;

Hier nog geen waarom vragen, nou ja, iets anders verpakt. "wat gebeurt er als" wordt hier nu continu gevraagd door M.
pi_154757747
Dat klinkt als een heerlijke dag Phaidra! O+ En enorm herkenbaar, het humeur voordat je op stap gaat. wij gingen zondag naar Zwolle met mijn zusje, dat was ook reden voor een uur complete hysterie. Ik weet het inmiddels, dus ik probeer zelf extreem rustig te blijven en te benoemen dat het spannend is, maar ik functioneer niet optimaal naast zo'n stuiterbal.... O-) En Kyara ook lekker op pad! O+ Ik wil ook een smet M met de trein. Maar onze vrije dag zit al halfvol met zwemles. Nu is het vakantie, dus geen zwemles en meer tijd voor uitstapjes zou je denken, maar de afgelopen woensdagen heb ik doorgebracht met wachten op postnl en de ziggomonteur :( (Edit: ach ja fok, maak er anders ook nog even een linkje van :6 ;) Edit 2: ik ben fok te slim af. Ha! 8-) )

De waarom-fase, sterkte Susie :+ Hij duurt hier inmiddels als zolang dat ik bang ben dat er nooit een eind aan komt. Wat ik er wel boeiend aan vind is ontdekken wat M allemaal waarneemt. "Waarom heeft dat bord daar twee streepjes en daar eentje? Waarom kijkt die auto zo verdrietig mama? ( :') )" Dan begrijp ik toch weer beter waarom het leven soms zo ingewikkeld is als je drie bent, het is ook knap overweldigend om alle details maar waar te nemen en overal emoties te interpreteren, waar ons afgestompte brein dat allang als 'niet-relevant' uitfiltert.

Wij gaan bijna op vakantie *O* Heb er zo'n zin in! We hebben, wegens eerder genoemde hysterie, gisteren al even foto's van ons eerste hotel (we doen verschillende plaatsen aan) en de route op googlemaps bekeken. Vond M superinteressant en volgens mij helpt het wel iets bij de houvast :Y

Shandaly, ik moet maandag werken. Maar je gaat vast een fijne dag hebben je kroost!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_154759593
Ik moet ook werken Shandaly, sorry.
Veel plezier iig!
pi_154759762
Wat een leuke verhalen over quality time met de kinderen O+ Mama heeft er net zo veel van genoten als de kinderen hoor ik wel.

Billy gaat morgen naar school en daarna naar z'n vader. Maandag gaan we samen naar de kinderrommelmarkt in het dorp verder op, en daarna naar de kermis *O*
pi_154759893
Afgelopen weekend was mijn man er niet (motorweekend met vrienden) dus de meiden en ik hebben leuke dingen gedaan. Naar de bioscoop met de oudste. Naar Monkey Town met beiden. Winkelen (Dat vinden zij dan leuk :{ ) en kamperen. In de woonkamer! Luchtbed voor de tv en samen films kijken en dan slapen.

Maar ik probeer ze lekker bezig te houden op de dagen dat we thuis zijn. Zo "zeuren" ze minder :P
Gisterochtend een tent gebouwd in de woonkamer van de tafel. En toen de jongste sliep ging ik met de oudste bolletjes (brood) bakken. Die overigs erg lekker waren al vond zij van niet :P

De jongste gaf gister aan dat ze chippies toch wel erg lekker vind. Iets wat we nooit in huis hebben :')
Of ik dat even wilde kopen voor dr :') En vanmorgen met wakker maken riep ik: Féline wakker worden. En ik hoorde: LAAT ME MET RUST!! O+ :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_154759912
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 20:16 schreef Shandaly het volgende:
Dames, ik ben van plan om komende maandag met mijn twee kleine kotertjes een dagje uit te gaan. Ik zit te denken aan een dierentuin, Dierenrijk hier in Nuenen ofzo, maar een andere is ook prima. Iemand zin om mee te gaan? Of ter plekke te meeten? ;)
Had me ook wel leuk geleken maar ik werk altijd op maandag (en donderdag) ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 30 juli 2015 @ 12:06:32 #175
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154760039
Leuke uitjes lees ik! Quality time O+.

Shandaly, ik zou wel willen, maar ik zit onder de dope. Al sinds zaterdag giga hoofdpijn :{ en ik word heel slaperig van deze pijnstillers en durf niet in de auto voor lange afstanden nu.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_154760081
Ik heb ze maandag op de opvang zitten. Als ik dan kan verzetten gaan we graag mee shandaly.
pi_154760124
Dat is wel heel lang voor zo'n hoofdpijn, XM... :* Weet je waar het van komt?
Dat autorijden zou nog op te lossen zijn door een uitje te kiezen bij jullie in de buurt, maar kan me zo voorstellen dat je met hoofdpijn/onder de dope zelf ook niet zo'n zin hebt om uit te gaan... Beterschap!

Doet me trouwens stiekem wel goed dat er zoveel niet kunnen ivm werk (Balen dat dat allemaal net niet strookt met mijn enige vrije dag in de week, maar soit) Ben tenminste niet de enige die in deze vakantietijd nog gewoon werkt ;)

Laat maar weten, f_r! Je woont iig al relatief dicht in de buurt ;) Gezellig!
pi_154760142
Normaal werk ik maar 2 dagen maar de afgelopen weken heb ik 4 dagen in de week gewerkt :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 30 juli 2015 @ 12:24:11 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154760421
Nee geen idee.. Heb het laatst drie weken gehad, maar niet zo heftig als nu. En zodra ze uit beginnen te werken, weet ik dat het nog niet over is. Dus denk dat het morgen ff huisarts bellen wordt weer. Maar goed, off-topic.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_154761142
O balen Shandaly. Ik moet ook werken vabaf 14.15 en gezien de vakantie van mijn collega ga ik never nooit vrij krijgen. Andrrs was ik graag gekomen!
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:14:07 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154761592
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:11 schreef Shandaly het volgende:

Doet me trouwens stiekem wel goed dat er zoveel niet kunnen ivm werk (Balen dat dat allemaal net niet strookt met mijn enige vrije dag in de week, maar soit) Ben tenminste niet de enige die in deze vakantietijd nog gewoon werkt ;)

Dit is het peutertopic he ;) Die doen niet aan vakantie (muv de psz dan maar daar zou ik mijn vakantie weer niet om plannen). :P
pi_154762216
Ow ja... :@
Maar Femke is niet de enige peuter met een schoolgaande grote broer of zus, toch? Dat jij nou alleen maar peutertjes hebt... :P
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:58:12 #183
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154763006
Mama's die in het onderwijs werken doen wel aan vakantie hoor, of aan zwangerschapsverlof :) :P

Shandaly, Nuenen is mij nu net iets te ver, een hele dag trek ik sowieso niet meer. Maar als je over een maand of wat zin hebt (en ik lig niet helemaal in de post-bevalling kreukels ;)), wil ik best met jou en je kindjes naar het Safaripark (we hebben een abonnement). Vriend heeft op maandag papadag, dus die zou dan bij baby kunnen blijven, en J mee natuurlijk!
  donderdag 30 juli 2015 @ 18:03:41 #184
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154769525
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Dat klinkt als een heerlijke dag Phaidra! O+ En enorm herkenbaar, het humeur voordat je op stap gaat. wij gingen zondag naar Zwolle met mijn zusje, dat was ook reden voor een uur complete hysterie. Ik weet het inmiddels, dus ik probeer zelf extreem rustig te blijven en te benoemen dat het spannend is, maar ik functioneer niet optimaal naast zo'n stuiterbal.... O-) En Kyara ook lekker op pad! O+ Ik wil ook een smet M met de trein. Maar onze vrije dag zit al halfvol met zwemles. Nu is het vakantie, dus geen zwemles en meer tijd voor uitstapjes zou je denken, maar de afgelopen woensdagen heb ik doorgebracht met wachten op postnl en de ziggomonteur :( (Edit: ach ja fok, maak er anders ook nog even een linkje van :6 ;) Edit 2: ik ben fok te slim af. Ha! 8-) )

De waarom-fase, sterkte Susie :+ Hij duurt hier inmiddels als zolang dat ik bang ben dat er nooit een eind aan komt. Wat ik er wel boeiend aan vind is ontdekken wat M allemaal waarneemt. "Waarom heeft dat bord daar twee streepjes en daar eentje? Waarom kijkt die auto zo verdrietig mama? ( :') )" Dan begrijp ik toch weer beter waarom het leven soms zo ingewikkeld is als je drie bent, het is ook knap overweldigend om alle details maar waar te nemen en overal emoties te interpreteren, waar ons afgestompte brein dat allang als 'niet-relevant' uitfiltert.

Wij gaan bijna op vakantie *O* Heb er zo'n zin in! We hebben, wegens eerder genoemde hysterie, gisteren al even foto's van ons eerste hotel (we doen verschillende plaatsen aan) en de route op googlemaps bekeken. Vond M superinteressant en volgens mij helpt het wel iets bij de houvast :Y

Shandaly, ik moet maandag werken. Maar je gaat vast een fijne dag hebben je kroost!
Dat zijn nog "nuttige" waarom vragen. Hier krijg ik een waarom als ik zeg, we gaan nog even naar de apen kijken (we waren in Artis vandaag): waarom? Omdat mama dat leuk vindt. :?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_154769591
Ik vond het vandaag en gisteren te koud om Djenna in huis in haar blote kont te laten rennen. Dus aan haar gevraagd of het ook goed zou zijn als ze een onderbroekje en broek aan zou krijgen en dat ze die zelf uit zou trekken of mij zou vragen te helpen als ze moest plassen/poepen. En dat ging super *O*

Weet je wat ik nog wel lastig vind? Hoe ik kan ontdekken dat ze ECHT plast op de wc. Want ik beloon haar iedere keer met een Bumba koekje .. En ik vind het ook heel knap dat ze op de wc zit enzo ... Maar ik kan niet echt zeggen dat ze er ook echt iets op doet zeg maar.

En vanwege de hond en nog een rondkruipende baby kan ik er ook niet altijd met mijn neus bovenop zitten zeg maar om het te horen.
pi_154769933
Bij het afvegen checken of het papiertje nat/vochtig is? Na het plassen is er altijd nog wel een druppeltje...
pi_154776473


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2015 23:25:46 ]
pi_154776588
Hoe gaat het met je hoofdpijn XM? Alvast succes bij de huisarts morgen!

Wat knap Twinkle!

Sonnetje, nog gefeliciteerd. Ze had een prachtige feestjurk aan O+

Wat heerlijk om al die dagjes uit en vakantieperikelen te lezen! Onze vakantie zit er alweer een paar weken op, ben nu al bezig voor volgend jaar :@

Wij hebben vandaag contact met de kinderarts gehad over Eva. Het ging nog steeds niet beter en we hebben gestaan op verder onderzoeken. De kinderarts vond het niet zo nodig want gemiddeld heeft ze twee keer per week ontlasting en dat is niet heel weinig. En daar zal hij gelijk in hebben maar het is niet perse de frequentie waar we mee zitten maar meer de last die ze heeft. De laatste twee maanden herken ik haar amper nog. Ze slaapt heel erg slecht, huilt veel en snel, is erg hangerig en ze klaagt meerdere malen per dag huilend over buikpijn. En er zijn dagen dat ze er uit ziet als een zombie, spierwit met grote wallen. En het enige wat ze dan wil is op de bank of bij papa/mama liggen. Het past helemaal niet bij haar..
Maar goed, op ons aandringen gaat hij bloed laten prikken op calcium en coeliakie en we krijgen een verwijzing voor een poep poli. Dat is nog even een zoektocht want ik vind allemaal poli's voor kinderen vanaf vier jaar of bij incontinentieproblemen en dat is het niet. We willen morgen even wat ziekenhuizen bellen, misschien weten wij waar we moeten zijn. De kinderarts heeft verder ook weinig informatie gegeven, die zei dat we maar moesten kijken waar we naar toe wilden :')
Morgen in ieder geval vast bloed laten prikken, dan weten we al meer. Het zou me niet verbazen als er niets medisch gevonden wordt overigens, ik wil alleen niet rond blijven lopen met de gedachte dat we iets moeten proberen..
E.
pi_154776679
Spark, goed dat jullie op jullie strepen zijn blijven staan! Ik vind de kinderarts maar wat laconiek overkomen..
Succes met de onderzoeken en de zoektocht, ik hoop van harte dat er iets uitkomt zodat jullie vanuit daar naar oplossingen kunnen zoeken :)
pi_154776855
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:24 schreef Poesopstokje het volgende:
Spark, goed dat jullie op jullie strepen zijn blijven staan! Ik vind de kinderarts maar wat laconiek overkomen..
Succes met de onderzoeken en de zoektocht, ik hoop van harte dat er iets uitkomt zodat jullie vanuit daar naar oplossingen kunnen zoeken :)
Ja, het was een telefonisch afspraak want hij had geen tijd voor een persoonlijke afspraak. Prima.. Maar we vonden het beide een beetje belachelijk hoe het liep. Ik begrijp het ook niet, als ouders aangeven dat hun kind niet zichzelf is en veel pijn heeft dan ga je toch niet zeggen dat je het wel aankijkt? :{
Ik begrijp dat ze echt wel ernstigere dingen zien hoor, maar we kloppen niet voor niets aan. Het is niet dat we voor ieder wissewasje naar een dokter gaan en ik zie mijn dochter met de week vermoeider worden..
E.
pi_154776896
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:29 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ja, het was een telefonisch afspraak want hij had geen tijd voor een persoonlijke afspraak. Prima.. Maar we vonden het beide een beetje belachelijk hoe het liep. Ik begrijp het ook niet, als ouders aangeven dat hun kind niet zichzelf is en veel pijn heeft dan ga je toch niet zeggen dat je het wel aankijkt? :{
Ik begrijp dat ze echt wel ernstigere dingen zien hoor, maar we kloppen niet voor niets aan. Het is niet dat we voor ieder wissewasje naar een dokter gaan en ik zie mijn dochter met de week vermoeider worden..
Ehh het stadium van ''het aankijken'' zijn jullie allang gepasseerd! En dit is zeker ernstig genoeg, als je je kind zo ziet verdrietig ziet..
pi_154777001
Kijk hoe ze er hier uit ziet met grote wallen enzo, dat past gewoon niet bij haar.. Haar kapsel ook niet overigens, ik mag er niets mee doen momenteel :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E.
  donderdag 30 juli 2015 @ 22:36:25 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154777105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:24 schreef Poesopstokje het volgende:
Spark, goed dat jullie op jullie strepen zijn blijven staan! Ik vind de kinderarts maar wat laconiek overkomen..
Succes met de onderzoeken en de zoektocht, ik hoop van harte dat er iets uitkomt zodat jullie vanuit daar naar oplossingen kunnen zoeken :)
+1!

Het blijft een popje, met prachtig haar, maar ik zie de wallen die je bedoelt ja...... -O-
pi_154777132
;( Meh..
pi_154777171
Och jeetje Spark, wat een ellende. En ze ziet er inderdaad niet fit uit.

Ik herken wel dat je heel erg op je strepen moet staan. Ik heb dat ook moeten doen. Bij ons was de afspraak dat we een klysma moesten geven na 3 dagen geen poep. Op een gegeven moment werd dat een standaard iets, dus 2x per week een klysma en anders werd er niet gepoept. Toen ik dit aangaf bij de ka zei hij ook dat hij het nog een tijd wilde aankijken. Terwijl ik net had gezegd dat de lactulose niets deed 8)7 mijn mond viel echt open toen hij dat zei.
En toen heb ik gestaan op andere medicatie. Was allemaal lastig, want al het andere waren zakjes en dat loste niet goed op enzo.
Gezegd dat dat dan mijn probleem was en dat ik het toch wilde. Toen heeft hij maar toegegeven en movicolon voorgeschreven. Sindsdien gaat het hier prima, maar jeetje, werk een beetje mee ofzo....

Ik hoop enerzijds ook dat er niets uit het bloedonderzoek komt, anderzijds zou het wellicht wel helpen omdat je dan gericht kunt gaan inzetten.
Sterkte :*
  donderdag 30 juli 2015 @ 22:41:41 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154777328
Ach Spark, wat heftig! En wat een stomme ka zeg. Juist de ervaring en mening van de ouders is belangrijk lijkt me. Wel heel goed dat je op je strepen bent gaan staan! Jij leeuwin en met je mooie welpje O+ Maar vervelend dat het nodig was. Snap dat jullie alles willen onderzoeken, al is het om dingen uit te sluiten.
pi_154777423
Belachelijk he, danic? Ik begrijp wel dat ze niet te snel van alles uit de kast willen halen bij kinderen maar een beetje meedenken zou wel fijn zijn. Lactulose deed hier ook niets, behalve nog meer buikpijn geven. Hoeveel zakjes movicolon geven jullie nu?
E.
pi_154777458
Ik moet bekennen dat mijn man het telefoongesprek heeft gedaan hoor, met mijn aanwijzingen :D
E.
  donderdag 30 juli 2015 @ 22:45:22 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154777489
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:44 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik moet bekennen dat mijn man het telefoongesprek heeft gedaan hoor, met mijn aanwijzingen :D
Aanwijzingen zijn ook goed ;)
pi_154779387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 22:43 schreef .Sparkling. het volgende:
Belachelijk he, danic? Ik begrijp wel dat ze niet te snel van alles uit de kast willen halen bij kinderen maar een beetje meedenken zou wel fijn zijn. Lactulose deed hier ook niets, behalve nog meer buikpijn geven. Hoeveel zakjes movicolon geven jullie nu?
Ze zat al die tijd op 1 zakje per dag. Nu is eva sinds een kleine maand ook aan de movicolon maar meer als hulpmiddel om te leren poepen op het toilet. Haar ontlasting was heel hard, maar ze poepte zonder moeite in haar luier. Toch heeft het geholpen, ondanks dat ik wat sceptisch was over het geven bij Eva.
Sinds die tijd geven we ze beiden een half zakje. En als ik merk dat Rosalie een dag niet gepoept heeft of Veel aandrang lijkt te hebben zonder resultaat, dan geef ik een heel zakje. Beetje ermee spelen dus.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 07:38:20 #201
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154783943
Oh Spark, wat sneu ;( Goed dat je hebt aangedrongen! Wel rot dat dat nodig is, zeg.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154784696
Awwww Spark :*. Klinkt heel sneu. Hebben jullie een glutenallergie al uit kunnen sluiten? Ken iemand die dat heeft met net zulke klachten. Dat is niet altijd in het bloed aan te tonen.

Klinkt trouwens ook als bij mij toen ik klein was, ook het verhaal van Eva van Danic. Ik heb nog lang met een luier rondgelopen voor poep, heb er zelfs voor bij een kinderpsycholoog gelopen. Achteraf gezien hadden we waarschijnlijk beter naar voeding kunnen kijken: hoe minder suiker en brood en meeeeeer drinken, hoe beter het gaat. Maar dat is niet alles. Ondanks dat ze nooit iets medisch hebben gevonden, hielp het bij mij pas toen ik een keer buikgriep had. Dat doorbrak de cirkel, zeg maar.
Home is where the O+ is...
pi_154787096
Spark :*
pi_154796952
We gaan waarschijnlijk voor een second opinion naar het Radboud in Nijmegen. We hebben geen idee waar we het moeten zoeken en kunnen misschien aan de hand van een gesprek daar verder beslissen of we de behandeling over willen laten nemen door het Radboud of in ons eigen ziekenhuis blijven.
Ik ga maandag even bellen met de zorgadviseurs van de zorgverzekering.

Mijn man denkt dat ze daar niets extra's te bieden hebben maar ja, ik wil het toch proberen :{
E.
pi_154797005
Fijn dat het bij jullie allemaal wel redelijk loop Danic! Eva zit als normale dosis ook op dagelijks 1 zakje maar momenteel standaard op 2 of 3.

Cwen, bedankt voor je tips. Ga nog maar eens kijken of er wat te puzzelen valt met haar eten.
E.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:08:44 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154800115
Klinkt als een goed plan Spark :*

Ik was vanochtend met E naar de stad. Het was zo gezellig O+ we hebben aardbeitjes gegeten op de markt, achter duiven aangerend, op de roltrap in de V&D geweest, iedereen zn nek laten verdraaien, en niet te vergeten waren we met De Bus O+ *O*
pi_154806452
Niet bijgelezen hier, wel een vraag: Sticker heeft enorm last van groeipijnen. Wat kunnen we doen, behalve pijnstilling geven? Het is zo intens sneu ;(

(en we zijn zo moe, hij is uuuuren wakker elke nacht..)
  vrijdag 31 juli 2015 @ 22:45:12 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154806541
Ach jee dat kan natuurlijk ook nog pijn doen ja :o Hoe kom je daar achter joh?

Ik zou zeggen massage. Olie erop en lekker de spieren even wrijven.
pi_154806742
Toen hij nog niet kon praten had hij al om de zoveel tijd een periode van 1 a 2 weken dat hij snachts (nooit overdag) huilend naar zijn knieen en voetjes greep, nu geeft hij gewoon aan dat het daar pijn doet. Omdat het steeds in periodes terug keert vermoed ik groeipijnen. Maar als iemand een andere diagnose heeft hou ik me aanbevolen :P
  vrijdag 31 juli 2015 @ 22:56:25 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154806969
Aah wat sneu L-E. Geen ervaring mee (gelukkig, als ik het zo lees). Wel knap dat hij het zo goed aan kan geven.

LB, klinkt heerlijk! O+

Hier trouwens een nogal rebelse grote peuter. Mij lieve zachtaardige gevoelige jongetje is de hele dag al grenzen aan het opzoeken en er doelbewust overheen aan het gaan. Bekers water omgooien, heel bijdehand (sommigen zouden het brutaal noemen), overal tegenin gaan. Pffffffffff, best vermoeiend. En soms ook lastig om mee om te gaan -O-
pi_154807028
Oh wat vervelend LE :*

Ik weet dat m'n stiefzus altijd haar zoontje zijn benen masseerde met een heel klein beetje massageolie (van die tegen spierpijn) voor het slapen.

Ow heeft nu heel veel last van z'n laatste kiezen (echt zo fijn peuters, ze vertellen wat er is). Hij loopt nu de hele dag met z'n speen, want "mama, speen niet pijn meer natuurlijk O+ ". Eerst baalde ik er van, want hij was bijna van z'n speen af, maarja het is nu even z'n troost.

Maar ik verwacht, dat je zoiets al lang hebt geprobeerd.

Verder ben ik niet bijgelezen hoor! Vakantie he :D
Morgen slapen we weer in ons eigen bed :D
pi_154807101
M. is nu 3,5 toch? Dat was hier wel het moment waarop mijn eeuwig makkelijke kind ineens zoiets als 'een mening' kreeg. Tot dat moment ging alles heel soepel, maar ineens was het moeilijk. Kostte mij echt veel tijd om me aan te passen toen. Ik merkte toen dat meeveren een term is die je te makkelijk gebruikt als je kind alles toch wel goed vindt :') :@
  vrijdag 31 juli 2015 @ 23:03:40 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154807224
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 23:00 schreef L-E het volgende:
M. is nu 3,5 toch? Dat was hier wel het moment waarop mijn eeuwig makkelijke kind ineens zoiets als 'een mening' kreeg. Tot dat moment ging alles heel soepel, maar ineens was het moeilijk. Kostte mij echt veel tijd om me aan te passen toen. Ik merkte toen dat meeveren een term is die je te makkelijk gebruikt als je kind alles toch wel goed vindt
Ja 3,5 idd.

En idd, ben erg van het meeveren maar na de 4e beker water over de houten vloer vond ik dat toch ook niet zo tof meer :( En op mijn uitleg krijg ik alleen bijdehante opmerkingen :')
pi_154807502
Whehe ja, herkenbaar hoor. Voor mijn gevoel kreeg hij toen ineens door hoe groots en meeslepend de wereld kon zijn en uitte dat zich vaak in bepaald gedrag. En nog steeds hoor, daarin moeten we hem ook echt beschermen. Niet te veel prikkels en zo (best lastig in zo'n zomervakantie)

Thanks voor de tips trouwens, massage gaan we proberen. Hij is nu ook wakker, want urenlang wakker snachts = een fuckedup ritme overall, dus we zitten met de duplo te spelen :') Maar het geeft niet, want hij is zo lief en ik wil met hem trouwen maar dat kan niet want hij wil met mijn borsten trouwen, en dan het liefst de linker want die is GWOOTER, aldus Sticker, mijn lieve kleine Sticker, de borstenman pur sang O+
  vrijdag 31 juli 2015 @ 23:24:29 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154807922
Sticker O+ En :* voor jullie. Ook al maakt het niet uit.

Ja, je slaat daarmee ook wel de spijker op zijn kop. Zijn verzet tegen groot worden. Want groot worden gaat gepaard met nieuwe dingen die toch wel moeten. Op een potje/wc plassen, zelf kleding aantrekken, zelf de trap aflopen etc. Dus hij heeft ook besloten dat hij klein wil blijven.

Ik vind het een lastige hoor. Probeer sowieso al niet teveel nadruk te leggen op het groter worden (nu oma nog }:| ) en sowieso geen druk maar als ik hem maar laat aanmodderen gebeurt er ook vrij weinig.
pi_154824483
Helpt paracetamol helemaal niet, LE?
Sarcasme. Herken het.
pi_154825784
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 23:11 schreef L-E het volgende:
Whehe ja, herkenbaar hoor. Voor mijn gevoel kreeg hij toen ineens door hoe groots en meeslepend de wereld kon zijn en uitte dat zich vaak in bepaald gedrag. En nog steeds hoor, daarin moeten we hem ook echt beschermen. Niet te veel prikkels en zo (best lastig in zo'n zomervakantie)

Thanks voor de tips trouwens, massage gaan we proberen. Hij is nu ook wakker, want urenlang wakker snachts = een fuckedup ritme overall, dus we zitten met de duplo te spelen :') Maar het geeft niet, want hij is zo lief en ik wil met hem trouwen maar dat kan niet want hij wil met mijn borsten trouwen, en dan het liefst de linker want die is GWOOTER, aldus Sticker, mijn lieve kleine Sticker, de borstenman pur sang O+
Bij veel soorten pijnen helpt veel water drinken. Verder misschien een warm bad? En opletten met granen eten (die slaan makkelijk op je gewrichten en botten en maken ze extra pijnlijk).
pi_154827207
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 22:50 schreef L-E het volgende:
Toen hij nog niet kon praten had hij al om de zoveel tijd een periode van 1 a 2 weken dat hij snachts (nooit overdag) huilend naar zijn knieen en voetjes greep, nu geeft hij gewoon aan dat het daar pijn doet. Omdat het steeds in periodes terug keert vermoed ik groeipijnen. Maar als iemand een andere diagnose heeft hou ik me aanbevolen :P
Ik heb zelf vroeger groeipijn gehad in mijn enkels. Was een rotpijn ;( . Het enige dat wel wat hielp was masseren en gewricht soepel maken door mijn voet rond te draaien. Sterkte!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154827580
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 23:03 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja 3,5 idd.

En idd, ben erg van het meeveren maar na de 4e beker water over de houten vloer vond ik dat toch ook niet zo tof meer :( En op mijn uitleg krijg ik alleen bijdehante opmerkingen :')
Heel vervelend voor jullie, maar wat ben ik blij om te lezen dat ook M. dit soort buien heeft :*.

Nieuwste rage hier is op de grond spugen. Echt zo goor en uitleggen geeft idd alleen maar bijdehante antwoorden.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154827817
Zo herkenbaar wat ik hier allemaal lees over M & I
En pffffff wat is het vermoeiend zeg... Luc haalt zo ongeveer de hele dag het bloed onder mijn nagels vandaan. Constant dingen doen die echt niet mogen waaronder dus ook spugen. Echt smerig.
En als ik al eens een keer duidelijk aangeef dat ik iets echt niet pik, dan lacht hij mij het liefste recht in mijn gezicht uit en met een beetje mazzel gaat hij nog om zich heen slaan ook...

Hij had vandaag zo'n dritbui in de winkel dat het personeel zelfs kwam vragen of ze iets konden doen :')

Pfffff :(
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154828548
Nou dat inderdaad, heel herkenbaar. Ook het spugen. Helaas hier ook een erg gevoelig jongetje dus toen ik een keer echt boos werd, was hij helemaal overstuur :'( En dat was nu ook weer niet de bedoeling. Maar op de een of andere manier lijkt er geen tussenweg.
  zondag 2 augustus 2015 @ 08:40:01 #222
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154836296
Wat fijn om te lezen dat die van jullie ook spugen *O* Dacht al dat die van mij niet spoorde ofzo :D
Ook hier geld, het is een fase, want hier is het weer over ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 2 augustus 2015 @ 09:35:36 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154836687
Mooi. Ik was bang dat deze fase bleef tot school :+

Gister heerlijke dag gehad met mijn meiden op een festival in de stad. Beetje chillen op het strand, met modder en water spelen, muziekje, lekker eten en een lekker fietstochtje er naar toe.

Grote broer logeert bij oma en heeft daar een druk programma. Boottochtje, speeltuin, uit eten....
pi_154837271


[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 03-08-2015 15:29:18 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_154854684
Wat naar dat Sticker zulke groeipijnen heeft. Ik herken het niet, heb helaas ook geen tips.

Ai, we krijgen nog wat voor de kiezen als ik het zo lees -O- Eva heeft nu al zo ongelooflijk veel temperament en een eigen mening, als dat nog erger wordt..

Kyara, klinkt heerlijk! Leuk ook dat grote peuter en de meisjes apart iets gaan doen, ook al zijn het beide peuters, ze hebben natuurlijk een heel ander beeld op de wereld.

Eva poept sinds een paar dagen weer om de dag of zelfs dagelijks *O* het zijn alleen weer constant dunne diarree luiers waarbij alles onder zit. Er is geen tussenweg lijkt het, heel vreemd. Maar joh, ze poept weer!
Er is wel een kies linksonder bijna door, er zijn al twee witte puntjes te zien. Dat zorgt voor slapeloze nachten en ik kan de me de laatste nacht dat ze niet tussen ons in eindigde niet eens meer herinneren. Hoe lief ik haar ook vind, een nacht doorslapen zou best lekker zijn :+

Ze gaat qua taal echt als een speer en kan hele verhalen vertellen. En ik verbaas me wat ze allemaal kan onthouden! Vandaag was ze met haar vader naar een theater iets dat hier in het dorp was en ik kwam even later ook. Toen kon ze me precies vertellen dat ze een aardbeienijsje had gekregen van haar vader en had gedanst.
En wat ik ook schattig vindt en iedere dag meerdere malen terugkomt. Ze kan hier op de trap net niet bij de trapleuning. En dat zegt ze dan ook iedere keer. En toen zei ik dat ze dan moest groeien en dat gebeurt door te slapen en te eten. En nu zegt ze dus iedere dag: 'ava kan niet bij. Ava moet eerst goeien, eten en slapen en dinken' O+ O+
E.
pi_154861662
O+ Ava O+
Wat een schattige wijsheden, en waar fijn dat er poep is! ;)

Femke probeert te springen tegenwoordig. Ziet er zķ schattig uit! O+ Ze buigt haar knietjes, en 'springt' dan... Soms wel 2 millimeter hoog! ;)

Ik twijfel momenteel vreselijk wat ik nu zal gaan doen vandaag met ze. Ik ben zelf niet zo goed met 32 graden, zou het liefst binnen blijven met alles potdicht, maar dat voelt ook weer zo zonde van deze vrije dag...
pi_154861709
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:47 schreef Shandaly het volgende:
O+ Ava O+
Wat een schattige wijsheden, en waar fijn dat er poep is! ;)

Femke probeert te springen tegenwoordig. Ziet er zķ schattig uit! O+ Ze buigt haar knietjes, en 'springt' dan... Soms wel 2 millimeter hoog! ;)

Ik twijfel momenteel vreselijk wat ik nu zal gaan doen vandaag met ze. Ik ben zelf niet zo goed met 32 graden, zou het liefst binnen blijven met alles potdicht, maar dat voelt ook weer zo zonde van deze vrije dag...
Naar het bos? Dat is nog enigszins koel.

Wat lief Sparkling! En fijn dat er weer poep uitkomt! *O*
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154862104
Ik zit een beetje hetzelfde Shandaly. Ik ben iedere dag bij de kids tot 13.30. Dan moet ik gaan werken. Wil eigenlijk wel iets met ze gaan ondernemen maar weet niet zo goed wat.

Moet je in het bos niet goed opletten met teken momenteel?
pi_154862184
Wij gaan naar een strandje. Parasol mee, zwembroeken, ik heb de hele dag geen kind aan ze :)
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:24:47 #230
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154862333
Strandje! Hebben wij gisteren gedaan ^O^

Vanmiddag hopelijk weer, maar voorlopig zit ik te wachten in het zkh, al 45 minuten uitloop :(
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:30:42 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154862466
Wij hebben vanochtend een wandelingetje gemaakt. Naar de plas was ook wel een goed idee geweest, had ik iets eerder moeten bedenken, nu te laat nog te gaan (met spullen pakken, omkleden, kinderen op de fiets hijsen en daarheen fietsen). Misschien zo nog even een boodschapje doen en vanmiddag lekker naar bed.

M is sowieso op het kdv vandaag.
pi_154862551
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zit een beetje hetzelfde Shandaly. Ik ben iedere dag bij de kids tot 13.30. Dan moet ik gaan werken. Wil eigenlijk wel iets met ze gaan ondernemen maar weet niet zo goed wat.

Moet je in het bos niet goed opletten met teken momenteel?
Teken kan je tegenkomen van maart tot oktober dacht ik. Ik blijf er niet voor weg, gewoon goed controleren bij thuiskomst.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154862585
45 minuten, dat is lang mouse..

We zijn gisteren al naar een park geweest met een waterloopje. Daan lekker nat mee naar huis genomen. Vandaag weet ik het nog niet. We zijn zelf de keuken aan het verbouwen, morgen komt het werkblad, dus ook nog genoeg klusjes te doen in huis..

Die buien zijn ook niet leuk. Daan heeft er de laatste tijd ook een handje van. En met bedtijd ook steeds gedoe. Gisteravond ook dwars. Hij wilde niet naar boven, ik kreeg een "ga jij maar slapen" naar mijn hoofd en hij begon te slaan. Toen rustig zijn bovenarmpjes gepakt en de optie gegeven: Of je gaat nu rustig mee naar boven en ik lees je dikkie dik voor, of ik til je naar boven en stop je zo in bed. Hij bleef mopperen. Dus naar boven getild, in alle rust zijn tanden gepoets, omgekleed. Waar hij dwars werd rustig vastgepakt, maar wel doorgegaan met wat ik deed. En uiteindelijk op het randje van zijn bed gezet. Toen gezegd dat hij nu in bed mocht. Natuurlijk de vraag om dikkie dik. Gezegd dat hij dat niet kreeg, omdat hij niet goed luisterde. Maar wel even op schoot genomen voor een knuffel, even gepraat over dat als hij niet zo goed luistert, ik ook niet zo lief meer ben, en je dus geen verhaaltje krijgt. Daarna kroop hij zo in bed, en ging heerlijk ontspannen liggen. Het kostte voor mij wel wat energie om zo belachelijk rustig te blijven, maar hij kwam ontspannen in bed, en toch heeft hij een consequentie voor zijn gedrag gehad.. Kijken of het nu vanavond beter gaat.
pi_154862659
Shandaly, dat springen herken ik hier ook zo bij M. Dan ging hij echt door zijn knieën en dan hup, om hoog, alleen sprong hij dan maar met 1 beentje O+
Maar deze week hebben we op de konijnen van de buren gepast en zij hebben ook een trampoline. Er moest dan natuurlijk elke dag gekeken worden of de konijnen 'nog leefden' (aldus kleuter R) en of de trampoline het nog doet. En gisteravond sprong M opeens met twee voetjes tegelijkertijd op de trampoline en nu heeft hij de springbeweging door! Vanmorgen toen ik hem weg bracht naar het kdv wilde hij daar ook alleen maar springen. Van die kleine minisprongetjes en dan na elke sprong 2 seconden stilstaan om je evenwicht weer te vinden O+

Ren M vinden het tegenwoordig erg leuk om samen te spelen en om bij elkaar op de kamer te logeren, zo schattig en ze gaan dan ook echt lekker slapen samen (en 's ochtends maakt de eerste die wakker is de andere wakker, ongeacht het tijdstip 8-) ) Volgende week gaan we kamperen en slapen ze samen in een slaaptent, dat gaan ze helemaal super vinden!

Boze 3+peuterbuien hebben we hier gelukkig niet, maar dat komt volgend jaar vast wel weer, ik heb er al zin in :X
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_154862707
Mijn jongens zijn op de kdv vandaag. Js voor het eerst :)
En Ow voor het eerst op de maandag, dus ik ben benieuwd.
Alleen hoorde ik (per ongeluk) dat ze teveel kinderen hadden vandaag (waaronder drie nieuwe kindjes) dus ik hoop dat ze Js wel een beetje aandacht geven.

Ik ga zo ff snel luiers halen en daarna in de tuin liggen met een boekje :@
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:44:31 #236
381212 Gulara
From the future
pi_154862725
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zit een beetje hetzelfde Shandaly. Ik ben iedere dag bij de kids tot 13.30. Dan moet ik gaan werken. Wil eigenlijk wel iets met ze gaan ondernemen maar weet niet zo goed wat.

Moet je in het bos niet goed opletten met teken momenteel?
Teken gaan pas met 4 graden weg, dus daar zou ik niet voor weg blijven.
Lange broek en lange mouwen aan (en iets op het hoofd) dan voorkom je al een hoop.
In het bos is het echt heerlijk koel.
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:13:16 #237
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154863208
Ik zit bij m'n ouders in de tuin. Heerlijk onder de boom. Noor in de blote bips. Potje staat er ook en ze doet er alle plasjes op zowat :). Ze heeft helaas wel een schimmeltje te pakken in de luierzone, dus fijn smeren met miconazol. En Noor is heel trots dat ze al kan springen :D.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:20:12 #238
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154863336
Ok, vandaag geen strandje voor mij :'(

Positieve nieuws, waarschijnlijk wel binnen een paar dagen een broertje voor J. Mijn bloeddruk blijft stijgen, dus zeer waarschijnlijk een inleiding (vandaag 37.0) want ze willen deze keer geen risico lopen (en ik ook niet eigenlijk)...
pi_154863525
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:20 schreef mousemicky het volgende:
Ok, vandaag geen strandje voor mij :'(

Positieve nieuws, waarschijnlijk wel binnen een paar dagen een broertje voor J. Mijn bloeddruk blijft stijgen, dus zeer waarschijnlijk een inleiding (vandaag 37.0) want ze willen deze keer geen risico lopen (en ik ook niet eigenlijk)...
Oh jee... Wel fijn dat je deze keer in ieder geval de 37 weken hebt gehaald!! En in het ziekenhuis is het ook lekker koel :*. Broertje op komst *O*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154863545
Lekker he, zo'n warme dag? Veel plezier allemaal met wat jullie ook gaan doen.
Wat knap dat Noor op het potje plast trouwens!

MM, nogmaals succes! Hopelijk snel een blik op jullie ongetwijfeld prachtige zoon en broertje O+
E.
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:37:56 #241
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154863677
Ojee mm, wat vervelend! Maar al wel 37 weken, dus dat komt helemaal goed O+. Succes alvast!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:46:10 #242
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154863833
Wij zitten op het balkon lekker met water te kliederen :) Vanmiddag (na 15.00u) nog even zwemmen bij de zee denk ik. Wilde eerst vanochtend gaan, maar Nora durft niet in de zee, maar wel in de kleine eilandjes met water die ontstaan als het eb wordt. Dus vanmiddag dan nog even heen :)

Ik las dat er weer poep is bij Ava O+! *O*

Wat knap dat Noor op het potje plast, XM!

En succes MM! Balen dat je bloeddruk blijft stijgen, maar superleuk om baby bijna te ontmoeten O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154864874
Weet niet of iedereen de nieuwsberichten heeft gehoord en of er inmiddels al meer over bekend is, maar bij Katwijk mag je niet in zee ivm mogelijke rode alg. Ze zijn aan het onderzoeken wat het precies is.

Ik zit op mn werk }:|

En springen is tof. Rosalie doet wedstrijdjes met Eva wie her verst kan springen.

Verder hebben ze nogal een haat/liefde relatie momenteel. Spelen graag samen, maar kunnen weinig Van elkaar hebben. Als de 1 gaat zingen mag de ander niet meezingen en wat de één heeft mag de ander vooral niet hebben. Ook niet als je er al lang niet meer mee speelt.... :')

Spannend MM
pi_154864927
Succes MM! *O* Baby on it's way *O*
  maandag 3 augustus 2015 @ 13:51:46 #245
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154866292
Helaas -O-

(crosspost uit Z&G)

-------

Pff, artsen :(

Bloedwaarden waren prima, bloeddruk stabiliseerde, dus ze willen toch nog afwachten... Mag dus naar huis. Hoewel ik me lichamelijk dus prima voel is dit psychisch niet fijn (understatement :'( ).

Woensdag weer controle, meteen op de afdeling, zodat ik iig niet heen en weer hoef...

--------

Nou ja, peuter heeft het iig naar zijn zin bij opa en oma, en ik zit intussen weer koel thuis :D :(
pi_154866318
-O- Jeetje MM.. Sterkte :*
pi_154866807
Sterkte met de laatste loodjes mm.

Ik stelde Daan vanochtend voor om te leren fietsen zonder zijwieltjes. Dat zag hij ook wel zitten. Een kwartier later fietste hij zelf. Op gang komen wil nog niet lukken maar stoppen ging prima. Motorisch gaat hij hard genoeg.
Nu ook nog even zindelijk worden :D
pi_154867079
MM, wat een heen- en weergeslinger, zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar emotioneel nogal van slag van raakt!

XM, goed zeg, dat Noor op het potje plast! Hier wordt alleen op het potje gezeten als M nog niet naar bed wil (Mamma, poepen, op potje? Boekje lezen?). Maar er iets op doen, ho maar!

Ik zit vandaag ook op mijn werk, waar vrijwel niemand is en ik ook nog eens niet zo veel te doen heb. Net maar even een lekker shop-lunch-rondje gedaan, de laatste dingetjes voor de vakantie gekocht! Ben ik de enige die dan voor de kinderen allerlei leuk nieuw speelgoed wil kopen? Alsof ze al niet genoeg hebben... En dan zal je zien dat ze straks op de camping alleen maar met een bal en een emmertje+schepje gaan rommelen. Nou ja, onder het mom van: 'ze moeten zich in de auto niet gaan vervelen' toch maar een stukje Action leeggekocht :@
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_154867681
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Sterkte met de laatste loodjes mm.

Ik stelde Daan vanochtend voor om te leren fietsen zonder zijwieltjes. Dat zag hij ook wel zitten. Een kwartier later fietste hij zelf. Op gang komen wil nog niet lukken maar stoppen ging prima. Motorisch gaat hij hard genoeg.
Nu ook nog even zindelijk worden :D
Jeutje, wat knap!
Mijnes kan nog geen eens met z'n driewieler uit de voeten :')
Al moet ik er bij vermelden; hij heeft dan ook wel erg korte beentjes. Maatje 92 + een keer omslaan.
Boven 104 :')
  maandag 3 augustus 2015 @ 15:22:23 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154868253
Wat knap DF!

Piekie, herkenbaar hoor. Hier krijgen ze ook altijd een kleinigheidje op vakantie (of al in de auto).

Poes, mijn dames fietsen ook op een driewiler in maat 86 hoor ;) Maar ik heb wel begrepen dat qua trappen een driewieler lastiger is omdat je naar voren trapt en je er echt kracht in moet zetten. Bij een gewone fiets, fiets je meer naar beneden. Schijnt. Van horen zeggen dus. Mijn oudste kan ook pas sinds kort op een driewieler dus we zijn net pas over op een loopfiets en step voor het evenwicht enzo.

MM, wat een rollercoaster zo zeg. :* Maar wel *O* voor de 37 weken. A-terme heb je in elk geval binnen!

Oh en springen doet alleen J. Met M oefenen we ons suf maar dat zal nog wel een rondje fysio worden in het najaar en D doet haar best maar het lukt nog niet echt :D
  maandag 3 augustus 2015 @ 15:29:00 #251
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_154868408
Noor snapt driewielers wel, maar loopfietsje is nog steeds ENG!

En dat plassen kondigt ze niet aan hoor. Ze vindt het vooral grappig om erop te zitten en dan te roepen: KIJK! GROTE PLAS! Poepen op het potje heeft ze 1x gedaan, maar doet ze nu weer liever in de luier. Prima. Thuis kan ze niet in haar blote bips rondhobbelen, maar bij oma en opa in de tuin wel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_154868524
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:22 schreef Kyara het volgende:
Wat knap DF!

Piekie, herkenbaar hoor. Hier krijgen ze ook altijd een kleinigheidje op vakantie (of al in de auto).

Poes, mijn dames fietsen ook op een driewiler in maat 86 hoor ;) Maar ik heb wel begrepen dat qua trappen een driewieler lastiger is omdat je naar voren trapt en je er echt kracht in moet zetten. Bij een gewone fiets, fiets je meer naar beneden. Schijnt. Van horen zeggen dus. Mijn oudste kan ook pas sinds kort op een driewieler dus we zijn net pas over op een loopfiets en step voor het evenwicht enzo.

MM, wat een rollercoaster zo zeg. :* Maar wel *O* voor de 37 weken. A-terme heb je in elk geval binnen!

Oh en springen doet alleen J. Met M oefenen we ons suf maar dat zal nog wel een rondje fysio worden in het najaar en D doet haar best maar het lukt nog niet echt :D
Dan heb ik een te grote driewieler :P
Hij heeft ook een loopfiets, maar daar komt hij helemaal niet bij de grond :')

Ach, alles op z'n tijd..
  maandag 3 augustus 2015 @ 15:46:53 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154868894
Je hebt ook verschillende formaten loopfietsjes. Van de fysio begreep ik dat een loopfiets pas echt goed past als ze met gebogen knieën bij de grond komen. De bedoeling van een loopfiets is ook om te rijden zonder voeten aan de grond en dan kun je het beste afzetten. Dat is dus ook het moment dat ze winkels zeggen dat je beter een maat groter kunt nemen "zodat je er langer mee kunt doen"

(wat ik sowieso al een kuladvies vind, ik prop mijn pasgeboren baby toch ook niet in maat 68 zodat ik er lekker lang mee kan doen? :') )
  maandag 3 augustus 2015 @ 15:53:58 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154869042
Toch nog even naar de plas geweest vanochtend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154871616
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:46 schreef Kyara het volgende:
Je hebt ook verschillende formaten loopfietsjes. Van de fysio begreep ik dat een loopfiets pas echt goed past als ze met gebogen knieën bij de grond komen. De bedoeling van een loopfiets is ook om te rijden zonder voeten aan de grond en dan kun je het beste afzetten. Dat is dus ook het moment dat ze winkels zeggen dat je beter een maat groter kunt nemen "zodat je er langer mee kunt doen"

(wat ik sowieso al een kuladvies vind, ik prop mijn pasgeboren baby toch ook niet in maat 68 zodat ik er lekker lang mee kan doen? :') )
Oh dat deed ik wel, stond zo leuk, zo'n jurkje O+

Ik dacht dat loopfietsjes bedoeld waren om met de teentjes te lopen/fietsen. Kan hij dus nķg langer op zolder bivakkeren :D

Mooie foto's trouwens, de dames hebben genoten van hun qualitytime O+
pi_154875885
Wat worden je meiden ook groot!
(Had je die tweeling uitslag al? Ik zou ze niet uit elkaar kunnen houden zo)

Loopfiets ging hier ook pas toen Daan goed bij de grond kon. Dan kun je pas goed afzetten. Bij het opstarten bij het fietsen stept hij als op de loopfiets en dan snel zijn voetjes optrekken naar de trappers. Net 5 rondjes rond het blok gerend. Hij heeft hem echt door. Nu mijn conditie nog :D
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:09:37 #257
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154876171
J & D O+

Wauw, wat knap Deepfreeze! :o

Hier is de 'ik-ben-2-en-ik-zeg-nee' ook vlot begonnen. Ze zong vanmiddag:
Lang zal ze lezen, lang zal ze lezen,
In de glooo-riiie-nee! In de gloooo-riiiiieeee-NEE! :(

:+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_154877400
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:09 schreef Sylver_ het volgende:
J & D O+

Wauw, wat knap Deepfreeze! :o

Hier is de 'ik-ben-2-en-ik-zeg-nee' ook vlot begonnen. Ze zong vanmiddag:
Lang zal ze lezen, lang zal ze lezen,
In de glooo-riiie-nee! In de gloooo-riiiiieeee-NEE! :(

:+
_O- ik moest echt heel erg lachen!

D&J heerlijk aan het water O+
E.
pi_154879452
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:09 schreef Sylver_ het volgende:
J & D O+

Wauw, wat knap Deepfreeze! :o

Hier is de 'ik-ben-2-en-ik-zeg-nee' ook vlot begonnen. Ze zong vanmiddag:
Lang zal ze lezen, lang zal ze lezen,
In de glooo-riiie-nee! In de gloooo-riiiiieeee-NEE! :(

:+
Hahaha _O-

Leuk Kyara!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  maandag 3 augustus 2015 @ 22:33:37 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154880840
Sylver :D _O-

Nog geen uitslag voor de zygositeitstest. Verwacht ergens oktober/november. Duurt heel lang, behoorlijk wat kinderziektes bij de NVOM. Niet tof :(

Ik had ze vandaag verschillend gekleed en na het zwemmen wilden ze elkaars jurk aan. Dat was best verwarrend. Wat dat betreft is het beter om ze gewoon hetzelfde te kleden, dan kijk je tenminste naar henzelf in plaats van alleen naar de kleding.
pi_154898357
Pff hier een peuter die geen middag slaapje wilde en boven ging spelen.
Gevolg kleine broertje en hond zijn nu het mikpunt, luistert voor geen meter, continu boos doen als hij nee hoort dramaqueen ten top -O-

Teun is ook pieperig als iets niet lukt, ik heb al een aantal gebroken nachten achter de rug kortom ik ben het ff zat -O-
pi_154898497
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:33 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dan heb ik een te grote driewieler :P
Hij heeft ook een loopfiets, maar daar komt hij helemaal niet bij de grond :')

Ach, alles op z'n tijd..
Ik heb hier 2 maten loopfietsen. De ene zat Jan met heel ruim anderhalf op kon ook bij de grond komen vanaf dat moment zijm grote liefde staat nu op de middelste stand. Heb ook eentje van de kruitvat past hij nu op de laagste stand op we zijn dus een jaar verder al dus echt afhankelijk van de loopfiets

Zijn verzameling is onderhand: 2 loopfietsen, driewieler, fiets met zijwieltjes en een tractor.
Teun heeft de 2 loopfietsjes met 4 wielen. De laagste klimt hij nu zelf op
pi_154900503
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:38 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik heb hier 2 maten loopfietsen. De ene zat Jan met heel ruim anderhalf op kon ook bij de grond komen vanaf dat moment zijm grote liefde staat nu op de middelste stand. Heb ook eentje van de kruitvat past hij nu op de laagste stand op we zijn dus een jaar verder al dus echt afhankelijk van de loopfiets

Zijn verzameling is onderhand: 2 loopfietsen, driewieler, fiets met zijwieltjes en een tractor.
Teun heeft de 2 loopfietsjes met 4 wielen. De laagste klimt hij nu zelf op
Ik moet er wel bij zeggen dat Billy ook niet wíl. Zodra ik over de trappers begin zet hij het op een krijsen, dus ik laat het nu maar even voor wat het is. Hij vogelt het vanzelf wel eens uit.
Wel knap dat jouw ventje met anderhalf al op een loopfiets kon! Toen kon de mijne nog niet eens lopen :D

Onze stash; all in one driewieler, (te grote) loopfiets, trekker met trappers en een loopauto.
pi_154900544
Vanmorgen naar Nienoord geweest met vrienden. We hebben beide binnenspeeltuinen bekeken, want ja, 15 min na aankomst kwam de regen met bakken uit de lucht vallen en werd het niet meer droog :')

Maar Billy heeft het 4 uur volgehouden! Normaal ligt z'n max rond de twee uur als we weg zijn.

Vanmiddag samen ''even'' een slaapje gedaan op mijn bed. Ik ben nu de boel aan het uitwassen :')



[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2015 17:54:37 ]
pi_154900648
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik moet er wel bij zeggen dat Billy ook niet wíl. Zodra ik over de trappers begin zet hij het op een krijsen, dus ik laat het nu maar even voor wat het is. Hij vogelt het vanzelf wel eens uit.
Wel knap dat jouw ventje met anderhalf al op een loopfiets kon! Toen kon de mijne nog niet eens lopen :D

Onze stash; all in one driewieler, (te grote) loopfiets, trekker met trappers en een loopauto.
Jan begreep de 12inch fiets eerder dan de driewielier (was hij nog geen 2 1/2), hij klom via de bagagedrager op het zadel kon niet eens er normaal op komen.
Hij liep met 11 maanden en Teun met 12 maanden. Teun komt nu vooruit op de loopfiets met 4 wielen hij is nu bijna 1 jaar 4 maand. Op deze leeftijd ging Jan op die loopdiets die nu van Teun is naar de gastouder die in de straat woont.
pi_154900684
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:56 schreef Goitske het volgende:

[..]

Jan begreep de 12inch fiets eerder dan de driewielier (was hij nog geen 2 1/2), hij klom via de bagagedrager op het zadel kon niet eens er normaal op komen.
Hij liep met 11 maanden en Teun met 12 maanden. Teun komt nu vooruit op de loopfiets met 4 wielen hij is nu bijna 1 jaar 4 maand. Op deze leeftijd ging Jan op die loopdiets die nu van Teun is naar de gastouder die in de straat woont.
Wauw, snelle jongens! ^O^
pi_154901480
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:58 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wauw, snelle jongens! ^O^
Ja ene kant super leuk en ook wel handig maar ook wel weer lastig soms.
De gastouder was maandag met haar dochter en onze kinderen naar Busloo geweest. Haar dochter helpt dan mee dat als de ene weg loopt dat zij even bij de ander blijft spelen in het zand enzo. Ze zei ook dat is alleen met hun niet te doen omdat ze zo snel zijn.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:27:18 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154907092
Ja, dan zijn ze sneller dan dat ze aankunnen zeg maar.
Hier late lopers maar toen ze liepen, luisterden ze wel. Tot nu dan :')

Loj, hoe is het gister op het kdv gegaan?
pi_154907160
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:27 schreef Kyara het volgende:
Ja, dan zijn ze sneller dan dat ze aankunnen zeg maar.
Hier late lopers maar toen ze liepen, luisterden ze wel. Tot nu dan :')

Loj, hoe is het gister op het kdv gegaan?
Nou dat dus... Luisteren rond 12 maanden is lastig! Nu is hij 15 mnd gaat het al beter
pi_154918385
Hmz, eerlijk gezegd niet zo goed Kyara.

Ow was heel erg gefocust op Js, als Js begon te huilen deed hij mee. Maar met Ow komt het wel goed.
Voor Js was de groep te groot (en hij zit gewoon niet lekker in z'n vel). Er zouden maar 9 kindjes in de groep zitten maar er waren opeens nog ve aanmeldingen en er waren er 13 (terwijl ze maar plek hebben voor 12, foutje :') , ik hoorde ze in het kantoor bellen).
Ik kijk het nog een weekje aan, anders moet Js misschien toch naar een andere groep.
pi_154918625
Aah wat sneu! Dat zit dan ook niet echt fijn he. Hopelijk gaat het volgende keer beter en anders idd een andere (kleinere) groep.
pi_154918928
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 04:46 schreef Loj het volgende:
Hmz, eerlijk gezegd niet zo goed Kyara.

Ow was heel erg gefocust op Js, als Js begon te huilen deed hij mee. Maar met Ow komt het wel goed.
Voor Js was de groep te groot (en hij zit gewoon niet lekker in z'n vel). Er zouden maar 9 kindjes in de groep zitten maar er waren opeens nog ve aanmeldingen en er waren er 13 (terwijl ze maar plek hebben voor 12, foutje :') , ik hoorde ze in het kantoor bellen).
Ik kijk het nog een weekje aan, anders moet Js misschien toch naar een andere groep.
Wat jammer. Hopelijk is het een kwestie van wennen.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_154919155
Ik hoop t ook, en dat ze gewoon iets aan de te grote groep doen.
Ik hoorde ze per ongeluk bellen vanuit het kantoor dat de locatiemanager een fout had gemaakt en dat ze met 2 leiding op 13 kinderen stonden.
Dus dat zal volgende week vast anders zijn.
pi_154921350
Wat jammer Loj.. Ik hoop als het volgende week wat rustiger is het ook beter gaat :*

Poes, ziet er heerlijk uit!

Het lukt Eva niet om in de avond zelf in slaap te vallen en dat speelt al een kleine twee maanden -O- nu namen we haar tussen ons in dan maar dan slaapt iedereen slecht, heb ik constant voeten in mijn zij en is Eva iedere ochtend zo vroeg wakker dat ze eigenlijk nog heel moe is maar liever boven op ons hoofd wil klimmen. Niet zo ideaal dus..
Gisterenavond heb ik een stoel op haar kamer gezet en met haar op de arm gezeten tot ze rustig was, daarna in haar bed gelegd en naast haar zitten wachten tot ze helemaal gekalmeerd was. Toen zei ze dat ze wel durfde te slapen maar ik mocht geen deur dicht doen. En ze ging slapen :o
Amper drie uur later werd ze weer wakker en probeerden we het riedeltje opnieuw. Na een uur hebben we het opgegeven en haar tussen ons in genomen. :') ze viel wel in slaap maar iedere paar minuten weer huilend wakker, dat is ook sneu.
Maar ik zou het wel fijn vinden als ze weer gewoon in haar eigen bed gaat slapen, wij zijn niet zo gemaakt om samen te slapen iedere nacht :@
E.
pi_154921725
Ach Spark, wat sneu. Zou het moeilijke slapen ook te maken kunnen hebben met haar darmproblemen? Dat ze niet alleen wil zijn met haar buikpijntjes? Ik heb verder geen tips, sorry... ik heb slaapkampioentjes, allebei. (Al vind ik steeds vaker het licht aan bij Lars als wij naar bed gaan, omdat meneer dan nog even een boekje aan het lezen was... O+ )

He Loj, vervelend dat de eerste kdv ervaring voor je jongens samen niet zo'n fijne was. Wel vreemd dat ze 'ineens' zoveel meer kindjes hebben, erg slechte planning...

Ons dagje-uit afgelopen maandag is vrij beperkt gebleven. Ik vond de kleine dierentuintjes hier in de omgeving te duur voor slechts 2 uurtjes, en te warm. En voor het zwembad hier had ik zelf de puf niet met twee kleine kinderen, dus uiteindelijk hebben we verkoeling gezocht bij de airco van Ikea ;) Ik had toch nog een wensenlijstje voor daar, en Lars en Femke hebben zich prima vermaakt op de kinderafdeling en bij de speeldingen in het restaurant. Lars was zelfs zelf zo slim om het speeltuintje buiten over te slaan. (Metalen glijbaan midden in de zon... kon je een eitje op bakken denk ik).

@Kyara, de Fundera is uit het assortiment! :( Had ik Lars helemaal lekker gemaakt met dat we dat zouden gaan kopen...
pi_154924749
Hier heb ik een Frozen loopfietsje. Ze wil er alleen niet opzitten en loopt er dus naast

Zag nog leuke foto's O+

Mm :*
pi_154925195
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:07 schreef Omentielvo het volgende:
Hier heb ik een Frozen loopfietsje. Ze wil er alleen niet opzitten en loopt er dus naast
Ze neemt de term 'loopfiets' wel heel serieus dus :D
pi_154925208
Loj, misschien dāt er nog een kindje weg gaat na de vakantie? Of is het geen verticale groep?

Spark, misschien een idee om een ledikantje op jullie kamer te zetten? Of heb je daar geen ruimte voor? Dan slaapt ze bij jullie maar in haar eigen bed.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:17:34 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154929910
Uitnodiging laatste afspraak consternatiebureau binnen. 3 jaar 9 maanden, ze is alleen dan al 3 en 10 maanden :P Weet iemand of ze dan ook weer een prik gaat krijgen? Stond niet duidelijk in de brief. Wel dat ze weer de ogentest krijgt.

Vanmorgen bij de tandarts geweest. Ikzelf eerst bij de mondhygiëniste, die vind Anouk niet leuk "wil niet naar de bloedtandarts" :D (blijkbaar pulkt de dame nogal al wat tandsteen weg enzo en dat gaat gepaard met bloed en dat heeft ze gezien). Dat hoeft Anouk uiteraard niet. Ze deed het zo goed bij de tandarts, gewoon mondje open enzo, helemaal trots op dr. ^O^ Wel een stuk kies afgebroken? Maar dat kon geen kwaad zei ze.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_154930420
Ja, 3,75 jaar = priktijd. De lastigste vond ik zelf, want het kind is dan al echt oud genoeg om te beseffen wat er gaat gebeuren. Aan de andere kant waren ze hier met Lars toen heel fijn, en heeft hij het amper gemerkt. En trķts dat hij toen was op z'n 'dapperheidsdiploma'!
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:43:35 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_154930794
Ah thanks. Kan ik haar beetje voorbereiden.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:23:02 #282
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_154933199
Herkenbaar Spark. Alleen in slaap vallen lukt hier ook ineens niet meer. Eerst was ze heel erg overstuur en moest ik haar echt op schoot houden en pas halfslapend terugleggen. Nu lig ik er naast tot ze slaapt (op een oud peutermatrasje dat ik van een vriendin heb gekregen).

Ze wordt ook vaak wakker 's nachts. Tegenwoordig lukt het vaak wel om na een slokje water weer weg te gaan, alleen richting de ochtend niet meer (vanaf 4 of 5 uur), dan ga ik er naast liggen. Later dan 6u opstaan lukt vrijwel nooit, dan is ze echt wakker.

Soms is ze zo onrustig en zo vaak wakker 's nachts dat ik de puf niet heb om terug te gaan naar ons eigen bed. Dan slaap ik de hele nacht naast haar op een matrasje. Mijn rug vindt dat alleen iets minder geslaagd, maar bij ons in bed nemen lukt echt niet; dan slaapt niemand meer.

Ik heb het idee dat ze ineens heel veel droomt. Ze jammert en praat ook vaak in haar slaap. Is dat bij jullie ook?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 19:50:41 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154935865
Ja heel herkenbaar, ging hier duidelijk samen met de nieuwe peutergroep op het kdv, en alle nieuwe indrukken (en vaardigheden) die ze daar in rap tempo opdeed.

Vaarwater is nu weer rustiger!
pi_154936627
Ja Sylver, hier ook dromen volgens mij! Ze wordt vaak half wakker terwijl ze huilend nee nee roept ;(
Ik vind het wel zwaar dat slechte slapen moet ik bekennen, ik hoop ook dat het geen maanden meer duurt.

Shandaly, Ikea is voor kinderen een prima dagje uit volgens mij! Als iedereen zich vermaakt is het prima toch :D
E.
pi_154937746
Luc heeft al sinds hij 1.5 jaar is dat hij een soort van nachtmerries heeft & daarbij ook praat. Altijd in periodes dat hij veel mee maakte / grote veranderingen. Ik denk echt dat die kleintjes veel verwerken tijdens hun slaap.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154938020
Dat geloof ik ook skoap! Ze zit natuurlijk wel in een periode met veel buikpijn en doktersbezoekjes, dat zal wel indruk maken allemaal.
En ik vind het niet zo vervelend dat ze niet zelf in slaap kan vallen, wel dat het ten koste gaat van vele uren slaap. Dat is slecht voor haar humeur, er is niets mee te beginnen momenteel -O-
E.
pi_154938099
Nu ligt ze ook al 1,5 uur in bed te spelen en afwisselend huilen en roepen om ons, als ik dan bij haar kom zitten gaat ze zitten dollen en grapjes maken. Ze is wel heel erg moe, dat merk ik aan haar maar dan gaat ze toch niet slapen.

Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?

Oh ja, aanvulling: ik ben niet van het laten huilen. Ik ga haar niet laten huilen tot ze vanzelf in slaap valt. Denk dat niemand me in dit topic dat zal aanraden maar goed, even voor de zekerheid :+
E.
pi_154938338
Vermoeiend Spark! Ik zou willen dat ik "de" tip had, maar helaas. :*

Bij Luc loop ik altijd heel snel weer weg (inclusief uitleg waarom) als ik dan binnenkom en hij gelijk smerig begint de lachen van "haha gelukt" Maar ja dat komt zo zelden voor dat ik makkelijk praten heb...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154938445
En uhm, even uit haar slaapkamer halen, maar wel boven blijven natuurlijk. Even op jullie kamer gaan zitten en er even over praten, dat je ziet dat ze heel moe is en waarom ze nou toch niet wil gaan slapen. Daarna nog even een slokje water en inclusief verhaaltje voorlezen of iets weer terug in haar eigen bed? Bij Luc werkte dat ook nog wel eens.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154939172
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:10 schreef Skoap het volgende:
Vermoeiend Spark! Ik zou willen dat ik "de" tip had, maar helaas. :*

Bij Luc loop ik altijd heel snel weer weg (inclusief uitleg waarom) als ik dan binnenkom en hij gelijk smerig begint de lachen van "haha gelukt" Maar ja dat komt zo zelden voor dat ik makkelijk praten heb...
Oh, dit vind ik echt enorm rot klinken ;(

Spark, hier precies hetzelfde. Hij komt tegenwoordig in een soort van tiener-on-speed-modus, echt bizar. Is dan echt zijn eigen vermoeidheid aan het overschreeuwen. Wat hier helpt is rust, rust, rust, uiteindelijk geeft hij zich dan over. Dus zelf rustig blijven, voor het slapen een lekker warm badje met lavendelolie, dan kalm aankleden, een boekje lezen. Een van ons blijft bij hem, we knuffelen veel en hebben wel de regel dat hij niet mag spelen in zijn kamer, want het is tijd om te slapen. Als hij niet moe lijkt gaat hij overigens gewoon mee naar beneden tot hij vermoeidsheidssignalen afgeeft (of tot wij moe zijn :+ ) En opletten met wat er gegeten wordt voor het slapen gaan, een toetje met veel suiker is lekker maar doet je niet makkelijk in slaap vallen zeg maar :)
pi_154939713
Oh Spark we hebben hier echt precies hetzelfde! Zal wel bij de leeftijd horen -O- Ze is doodmoe, maar slapen ho maar. Kletsen, roepen, nephuilen zodat wij maar komen en dan met zo'n grijns op haar bekkie liggen, slokje water willen maar niet drinken, noem maar op. De eerste keer dat ze roept ga ik en vraag ik wat er is en dan wil ik daar nog best aan tegemoet komen mits ze in bed blijft (knuffel of liedje zingen ofzo). De tweede keer gaat man, zelfde riedel. De derde keer gaan we weer en leggen we uit dat ze echt moet gaan slapen en we nu niet meer komen als ze roept. 9 van de 10 keer is het dan ook echt klaar en gaat ze slapen. Als ze wel blijft roepen, gaan we er niet meer heen. Als ze echt overstuur is natuurlijk wel, of als het heel lang duurt... Heel soms als het echt niet wil, dan ga ik bij haar op bed zitten, met haar op schoot en gaan we liedjes zingen een paar minuutjes terwijl ik haar rugje kriebel. Ik denk dat het echt nog even honger naar papa en mama is, wat extra aandacht.
Sarcasme. Herken het.
pi_154939780
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:32 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, dit vind ik echt enorm rot klinken ;(
Tja ik laat hem nooit huilen, hij heeft hij al heel wat nachten tussen ons in geslapen, of ik heb naast hem gezeten en hem over zijn hoofd gekriebelt tot hij sliep...

Maar hij heeft soms dat hij het er gewoon om doet en daar begin ik echt niet aan. Je ziet het ook overduidelijk aan hem. (Wanneer hij het er gewoon om doet). Ik stop hem dan weer onder (wat meestal niet lukt omdat hij gelijk weer gaat zitten) Geef een aai over zijn bol & een kus & zeg tegen hem dat ik hem zo niet ga troosten omdat hij mij uitlacht en loop dan weer weg.
Meestal gaat hij keihard huilen en ga ik op de zoldertrap zitten en tegen hem praten door een dichte deur... En zeg dat ik hem nog 1x onder kom stoppen, als hij tenminste rustig kan doen & mij niet gaat uitlachen. Meestal werkt dat gelukkig wel. Maar zo niet dan herhaalt dit zich soms nog een paar keer. En zo heb ik ook al eens 1 uur op de zoldertrap gezeten *pffff*

Zijn kamer moet voor hem een veilige vertrouwde plek zijn, dus ik wil ook niet dat hij overstuur in slaap valt. Maar jeetje wat kunnen ze het je (en zichzelf) moeilijk maken.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154939804
Ik vind ook wel dat sinds deze week de peutertantrums naar the next level zijn gegaan. Naar super mario meets bowser in wereld 9-level ;(
pi_154939942
Wij hebben net zo'n 8 weken achter de rug. Hij was vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens zijn vrolijke zelf. Echt alles ging vanzelf & zonder drama's. Ik hoop echt dat we nu weer even uit een bepaalde fase zijn. Pfff ik ben er zo moe van. De hele dag over alles mega drama's
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:53:42 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154939993
Hier is t nu vooral een kwestie van 's middags wakker houden, zodat ze rond 19:30 ook echt moe is. Dan bedritueel, waarbij ik constant moet schipperen tussen even doorpakken en E wat regie laten houden. Boekjes lezen en dan dr bedje in. En dan het magische zingen; daar wordt ze bijna altijd rustig van, soms vraag ik of ze meezingt (en dan ga ik dood van liefde O+ ), en dan kan ik zonder problemen weglopen.

Als ze wel eens wat begint te piepen, leg ik uit dat ik naar beneden ga, maar dat ik haar kom troosten als ze verdrietig is. En dat lijkt te landen.
pi_154940077
Wij hebben M eigenlijk altijd gewoon uit bed gehaald en mee naar beneden genomen. Even water drinken, aandacht, knuffelen, tv kijken. En daarna ging hij eigenlijk gewoon weer slapen. Nu gaat hij zelf s avonds uit bed om op de IPad op onze slaapkamer filmpjes te kijken. Als we vinden dat het klaar is dan hoeven we maar 1 voet op de trap te zetten en we horen rennende voetstapjes en een plof en als je dan gaat kijken ligt hij half in zijn bed, te doen alsof hij slaapt O+

Maar goed, hier hoeft ook niks s ochtends dus hij kan 6 van de 7 keer ook gewoon uitslapen.
pi_154940139
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:55 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben M eigenlijk altijd gewoon uit bed gehaald en mee naar beneden genomen. Even water drinken, aandacht, knuffelen, tv kijken. En daarna ging hij eigenlijk gewoon weer slapen. Nu gaat hij zelf s avonds uit bed om op de IPad op onze slaapkamer filmpjes te kijken. Als we vinden dat het klaar is dan hoeven we maar 1 voet op de trap te zetten en we horen rennende voetstapjes en een plof en als je dan gaat kijken ligt hij half in zijn bed, te doen alsof hij slaapt O+

Maar goed, hier hoeft ook niks s ochtends dus hij kan 6 van de 7 keer ook gewoon uitslapen.
Omg wat enorm schattig O+
pi_154940175
Zolang bram zelf naar bed mag rennen en een glaasje water krijgt hebben we nooit problemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154940183
Ik durfde daar juist nooit aan te beginnen (mee naar beneden nemen) Ik doe dat alleen als hij ziek is of mega overstuur door een nachtmerrie ofzo. Ik ben altijd zo "bang" dat hij dan steeds mee naar beneden wil.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154940196
LB, dat geschipper herken ik met de meiden. Soms ook zo irritant, dan bedenkt de 1 dat ze nog iets wil en dat wil de ander dus ook meteen. Eisen niet honoreren is eigenlijk meteen drama.

Moet zeggen dat mijn man het laatst wel heel goed aanpakte. Hij ging niet volledig mee in hun wensen, liet ze uitrazen, bleef erbij en rustig en gaf daarna wel iets toe door nog een extra verhaaltje voor te lezen. Beetje geven en nemen.
pi_154940246
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:57 schreef Ticootje het volgende:
Zolang bram zelf naar bed mag rennen en een glaasje water krijgt hebben we nooit problemen.
Heerlijk!
Dat was hier ook zo. Ik mis die tijd :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')