abonnement Unibet Coolblue
pi_154576382
De Nasa gaat hard, heel hard met ontdekking na ontdekking. Heel leuk allemaal maar stel het is binnen 20 jaar mogelijk om zo'n planeet te bezoeken wat denk je daar dan aan te treffen?
pi_154576437
Een Mc Donalds, zou me serieus niks verbazen _O-
pi_154577216
Ik verwacht een vreedzame levensvorm maar anders dan wij volledig op de natuur gebaseerd waar men alleen maar groentes eet en zonne energie gebruikt.
pi_154577287
Binnen 20 jaar is het misschien mogelijk om een bemande reis naar mars te kunnen maken. Maar een ruimtereis naar de dichtsbijzijnde 'aarde-achtige' planeet zit er in de verste verte niet in.

En ik zou niet weten wat je er aan zou kunnen treffen. Maar misschien treffen we daar elementen aan die afgeleid zijn van elementen op aarde. Misschien treffen we daar geheel nieuwe elementen aan. En een andere atmosfeer dan we gewend zijn.

En misscien mensen die veel verder zijn geëvolueerd dan wij. En met veel verder bedoel ik die meer dan 5 zintuigen hebben ontwikkeld en telepatisch communiceren .
Progressive dude
Nu met VERNIEUWDE FOBO
"Better than a thousand hollow words, is one word that brings peace" - Buddha
pi_154577508
Heel veel geile wijfen met dikke tieten.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_154577787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:20 schreef Trance_X het volgende:
Binnen 20 jaar is het misschien mogelijk om een bemande reis naar mars te kunnen maken. Maar een ruimtereis naar de dichtsbijzijnde 'aarde-achtige' planeet zit er in de verste verte niet in.

En ik zou niet weten wat je er aan zou kunnen treffen. Maar misschien treffen we daar elementen aan die afgeleid zijn van elementen op aarde. Misschien treffen we daar geheel nieuwe elementen aan. En een andere atmosfeer dan we gewend zijn.

En misscien mensen die veel verder zijn geëvolueerd dan wij. En met veel verder bedoel ik die meer dan 5 zintuigen hebben ontwikkeld en telepatisch communiceren .
Als ze intelligenter en verder geevolueerd waren, dan hadden ze ons waarschijnlijk al bezocht.
pi_154577818
Ik verwacht hoop. Omdat onze eigen planeet helemaal kapot aan het gaan is.
pi_154578441
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Als ze intelligenter en verder geevolueerd waren, dan hadden ze ons waarschijnlijk al bezocht.
Noem mij 1 reden waarom ze juist ons zouden willen bezoeken?
Wat hebben wij te bieden? Behalve dat ze genuked worden.
pi_154580300
Hopelijk in ieder geval niet die vreselijke D-Reizen "Goodbyes!" reclame
  donderdag 23 juli 2015 @ 21:44:47 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_154580414
Ik verwacht eigenlijk helemaal geen groen zoals we dat hier hebben. Allicht wel gewoon bergen en beekjes en dat soort dingen. En misschien dat er in het water wel iets van een bacterie te vinden is, en misschien dat er dan ook wolken zijn, en ijs natuurlijk. Een donkere knikker met her en der wat blauw is wat ik verwacht.

We moeten wel even een graai doen in ons zadenbestand voor we op reis gaan.
pi_154580565
Soort van salamanders slak achtiggen
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 23 juli 2015 @ 21:49:22 #12
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_154580587
Wellicht kan je als je dood gaat en je in een vorm van energie wel andere planeten bezoeken omdat tijd en ruimte dan niet bestaat en je met gedachten kan teleporteren van de ene naar de andere planeet.
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:00:45 #13
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154581015
Stel dat er op die planeet intelligent leven is; dan zullen die er alles aan doen wat ze kunnen om die bezoekers weg te houden. Het biologisch risico is tenslotte niet te bepalen op voorhand.

Stel dat dat intelligente leven ook iets van een technologie ontwikkeld heeft; dan zullen ze na het zien van om het even welke film met alle mogelijke middelen die Aardlingen weg willen houden (echt, het maakt niet uit wélke film; in SciFi worden de aliens altijd aangevallen. In een oorlogsfilm schieten die mensen elkáár al om niets dood. In een ouder romcom zie je hoe apparaten die stinkende dampen uitbraken door grauwe steenlandschappen kruipen in eindeloze rijen terwijl de mensen brándende stokjes in hun lichaamsopening steken) want die Aardlingen, dat zijn overduidelijk levensgevaarlijke waanzinnigen.

En met dat laatste hebben die hypothetische aliens uiteraard volkomen gelijk.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_154581569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:00 schreef BaardaapAd het volgende:
Stel dat er op die planeet intelligent leven is; dan zullen die er alles aan doen wat ze kunnen om die bezoekers weg te houden. Het biologisch risico is tenslotte niet te bepalen op voorhand.

Stel dat dat intelligente leven ook iets van een technologie ontwikkeld heeft; dan zullen ze na het zien van om het even welke film met alle mogelijke middelen die Aardlingen weg willen houden (echt, het maakt niet uit wélke film; in SciFi worden de aliens altijd aangevallen. In een oorlogsfilm schieten die mensen elkáár al om niets dood. In een ouder romcom zie je hoe apparaten die stinkende dampen uitbraken door grauwe steenlandschappen kruipen in eindeloze rijen terwijl de mensen brándende stokjes in hun lichaamsopening steken) want die Aardlingen, dat zijn overduidelijk levensgevaarlijke waanzinnigen.

En met dat laatste hebben die hypothetische aliens uiteraard volkomen gelijk.
Haha netjes hoor.
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:39:14 #15
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154582380
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:16 schreef hoas het volgende:

[..]

Haha netjes hoor.
( ik vond 'm zelf ook wel aardig, vooral dat over die auto's in de stad .... maar laat ik ook eens een serieuzer antwoord geven over exobiologie )

Het is hoogstwaarschijnlijk dat de wezens op die andere planeet van de meeste organen (en uitstulpingen enzovoorts) een even aantal exemplaren hebben; het ene exemplaar lijkt daarbij heel sterk op het andere (maar gespiegeld of verschoven of met een iets andere schaalgrootte). Dat is biologisch het meest logische; je hebt dan een (redelijk complex) basisontwerp dat je met een eenvoudige bewerking herhaaldelijk kunt gebruiken. Ook bij enkel voorkomende organen zie je dat; ons hart is één orgaan dat bestaat uit twee paar kamers. De ruggengraat is opgebouwd uit een serie sterk op elkaar lijkende wervels. Enzovoorts.

Alle Aardse zoogdieren (een paar exotische uitzonderingen daargelaten; het vogelbekdier heeft als enige een snavel) hebben in feite het zelfde skelet; de zelfde structuur maar met verschillende verhoudingen in de afmetingen van de onderdelen.


dit is het skelet van Edward Scissorhands natuurlijk

Zo is het logisch te veronderstellen dat op een exoplaneet de wezens niet alleen inwendig individueel een hoop 'ontwerpelementen' hergebruiken maar dat op het oog heel verschillende soorten een gemeenschappelijk basisontwerp gebruiken. Soms is dat vrij makkelijk vast te stellen, soms moeilijk (walvissen zijn zoogdieren maar het bekken en de 'achterpoten' zijn verhoudingsgewijs heel erg gekrompen).

Ook bepaalde elementen van zo'n 'bouwplan' zullen niet zo erg vreemd zijn; de ogen bevinden zich heel dicht bij de hersens (omdat de verbinding kort moet zijn om de complexe beeldinformatie snel genoeg te kunnen verwerken) en omdat hoog geplaatste ogen een groter blikveld opleveren bevinden de ogen zich hoog in het lichaam - of ze kunnen hoog geplaatst worden; de kop boven het proverbiale maaiveld uitsteken dus - en de hersenen dus ook.

Het basisontwerp van het leven op aarde is een buis; aan de ene kant voeding er in, aan de andere kant afvalstoffen er uit. Nou ja, bij de ademhaling is het in en uit door een en de zelfde opening bij een hoop soorten, maar ook bij ademhaling heb je het buis systeem veel (de kieuwen van vissen bijvoorbeeld). Andersom is voedselresten terug via de inlaat ook niet heel bijzonder (braakballen van uilen). Het is redelijk te veronderstellen dat aan buitenaards leven een van die twee principiële ontwerpen ten grondslag zal liggen; een buis of een pompzak.

In principe is het mogelijk op een andere manier te leven (osmose via de huid - eventueel zoals bij Aardse insecten via micro-poriën - zodat er geen longen of kieuwen nodig zijn en er geen zuurstof enzovoorts via de bloedbaan getransporteerd hoeft te worden) maar die andere manieren hebben dusdanige beperkingen dat ze voor grotere levensvormen in het algemeen (en de intelligente in het bijzonder) niet bruikbaar zijn.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_154582583
Ik las ergens dat deze planeet 14 lichtjaren (?) van ons verwijderd is. Zoals Trance_X zei is het onmogelijk om zulke afstanden binnen nu en 20 jaar te kunnen bereiken, volgens mij zelfs niet in 100 jaar. Bovendien zou een mens dan op dergelijke snelheden moeten reizen dat de g-krachten hem/haar fataal kunnen worden.

Deze ontdekking lijkt mij eerder een leuke ontdekking dan een ontdekking waar onze toekomst van afhangt. We hebben 1 aarde en die hebben we al voor de meerderheid verneukt. Eigen schuld dikke bult.
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:05:03 #17
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154583199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:44 schreef iPancakeMix het volgende:
Ik las ergens dat deze planeet 14 lichtjaren (?) van ons verwijderd is. Zoals Trance_X zei is het onmogelijk om zulke afstanden binnen nu en 20 jaar te kunnen bereiken, volgens mij zelfs niet in 100 jaar. Bovendien zou een mens dan op dergelijke snelheden moeten reizen dat de g-krachten hem/haar fataal kunnen worden.

Deze ontdekking lijkt mij eerder een leuke ontdekking dan een ontdekking waar onze toekomst van afhangt. We hebben 1 aarde en die hebben we al voor de meerderheid verneukt. Eigen schuld dikke bult.
't Is wel erg off topic .... maar het is de versnelling en het afremmen dat de G krachten oplevert, niet de vliegsnelheid op zich. Die versnelling (afremmen doe je door halverwege de reis het schip om te keren, zodat je maar één set motoren nodig hebt) is beperkt; ze moet lager zijn dan op zich acceptabel omdat de inzittenden zich ook nog moeten kunnen bewegen (wat gevoelsmatig in de ene richting een 'tegen de wind in' bewegen zal zijn en wat dus die lagere versnelling onontkoombaar maakt).

Zou je met 1 G continu versnellen (dat lijkt erg weinig, maar je hebt het over heel lang versnellen en wat een mens aan versnelling kan verdragen over een langere periode is uiteraard véél lager dan wat een gezond iemand kortstondig overleeft [15 G gedurende een fractie van een seconde voor een ervaren straaljagerpiloot]) dan bereik je na zeven jaar een snelheid van 7 793 298 439 km/uur.

Klinkt goed!

Maar dat is maar 7 x 10-6 % van de lichtsnelheid. Je moet dan dus nog eeuwen doorvliegen. Bovendien; op die planeet waar je naar toe gaat ziet iedereen je al heeeeeel lang van tevoren komen.

---- back on topic ----

Op de planeet Glorblkniskwarp was een nieuwe ster te zien, een helder puntje aan de hemel dat iedere nacht weer een beetje groter werd. Jaren nadat het voor het eerst was opgemerkt door Zworpniftel (de stichter van de grootste Glorblkniskwarpiaanse religie, het Ohscheisisme) was het zoveel helderder en groter geworden dat het zelfs overdag zichtbaar was.

Daarna duurde het nog een aantal jaren voor de Ohscheisisten gelijk kregen; het naderen van dat ontstellend felle licht betekende het einde van het leven op Glorblkniskwarp. Lang voordat de eerste mens - een verre nazaat van de mensen die zich op het generatieschip hadden geďnstalleerd - voet op de planeet zette was alle leven door die lans van intense breedspectrum straling weggesteriliseerd.

[ Bericht 9% gewijzigd door BaardaapAd op 23-07-2015 23:15:49 ]
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_154584040
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Als ze intelligenter en verder geevolueerd waren, dan hadden ze ons waarschijnlijk al bezocht.
Zou me niets verbazen als dat is waar we vandaan komen.
pi_154584196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:36 schreef Myrr het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als dat is waar we vandaan komen.
Ik wacht geduldig af tot de wetenschappers met een 100% conclusie komen. Omdat deze helden alle berekeningen 4000x gaan nachecken, kan dat nog wel eventjes duren ;)

Maar ze komen stap voor stap dichterbij *O*
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:42:26 #20
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_154584228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 21:48 schreef Geerd het volgende:
Soort van salamanders slak achtiggen
pi_154584286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:41 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik wacht geduldig af tot de wetenschappers met een 100% conclusie komen. Omdat deze helden alle berekeningen 4000x gaan nachecken, kan dat nog wel eventjes duren ;)

Maar ze komen stap voor stap dichterbij *O*
Conclusie op wat?
pi_154584366
Er zijn inderdaad een hoop missies waar ik niks vanaf wist zoals deze reis en de reis langs Pluto en nog wel wat meer.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_active_Solar_System_probes

Maar je gaat er water, gaten van een voetbalveld groot, koolstofmonoxide en methaan vinden.
pi_154585567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:44 schreef Myrr het volgende:

[..]

Conclusie op wat?
Een earth-like planeet.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_154585730

Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154586811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:05 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

't Is wel erg off topic .... maar het is de versnelling en het afremmen dat de G krachten oplevert, niet de vliegsnelheid op zich. Die versnelling (afremmen doe je door halverwege de reis het schip om te keren, zodat je maar één set motoren nodig hebt) is beperkt; ze moet lager zijn dan op zich acceptabel omdat de inzittenden zich ook nog moeten kunnen bewegen (wat gevoelsmatig in de ene richting een 'tegen de wind in' bewegen zal zijn en wat dus die lagere versnelling onontkoombaar maakt).

Zou je met 1 G continu versnellen (dat lijkt erg weinig, maar je hebt het over heel lang versnellen en wat een mens aan versnelling kan verdragen over een langere periode is uiteraard véél lager dan wat een gezond iemand kortstondig overleeft [15 G gedurende een fractie van een seconde voor een ervaren straaljagerpiloot]) dan bereik je na zeven jaar een snelheid van 7 793 298 439 km/uur.

Klinkt goed!

Maar dat is maar 7 x 10-6 % van de lichtsnelheid. Je moet dan dus nog eeuwen doorvliegen. Bovendien; op die planeet waar je naar toe gaat ziet iedereen je al heeeeeel lang van tevoren komen.

---- back on topic ----

Op de planeet Glorblkniskwarp was een nieuwe ster te zien, een helder puntje aan de hemel dat iedere nacht weer een beetje groter werd. Jaren nadat het voor het eerst was opgemerkt door Zworpniftel (de stichter van de grootste Glorblkniskwarpiaanse religie, het Ohscheisisme) was het zoveel helderder en groter geworden dat het zelfs overdag zichtbaar was.

Daarna duurde het nog een aantal jaren voor de Ohscheisisten gelijk kregen; het naderen van dat ontstellend felle licht betekende het einde van het leven op Glorblkniskwarp. Lang voordat de eerste mens - een verre nazaat van de mensen die zich op het generatieschip hadden geďnstalleerd - voet op de planeet zette was alle leven door die lans van intense breedspectrum straling weggesteriliseerd.
Wauw.. Prachtig uitgelegd. Hoe weet jij dit allemaal? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')