Beetje lef hebben is in het verkeer niet volledig overbodig nee.quote:Op donderdag 23 juli 2015 00:04 schreef Ypmaha het volgende:
ik moet wel zeggen dat mijn rijleraar echt heel streng is. Altijd 103/104 rijden ipv 100, als je 99 rijdt begint hij al te zuchten dat ik het verkeer hinder, als ik iemand in heb gehaald altijd gelijk weer op de rechterbaan rijden, enz.
Maar volgens mij is dat ook wel nodig als ik de posts hier lees.
Niet 99 mogen rijden is onzin maar gebruik wel altijd de rechter rijstrook als het mogelijk is.quote:Op donderdag 23 juli 2015 00:04 schreef Ypmaha het volgende:
ik moet wel zeggen dat mijn rijleraar echt heel streng is. Altijd 103/104 rijden ipv 100, als je 99 rijdt begint hij al te zuchten dat ik het verkeer hinder, als ik iemand in heb gehaald altijd gelijk weer op de rechterbaan rijden, enz.
Maar volgens mij is dat ook wel nodig als ik de posts hier lees.
maar als ik dan 105 rijd, rijd ik volgens hem weer te snelquote:Op donderdag 23 juli 2015 00:05 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Beetje lef hebben is in het verkeer niet volledig overbodig nee.
Regels zijn regels. Maar je moet je gewoon niet teveel inhouden, want dan lijk je zo onzeker. En dat werkt in je nadeel bij het rijexamen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:38 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
maar als ik dan 105 rijd, rijd ik volgens hem weer te snel
Nou ja, er zit een afwijking in de kilometerteller. Wat rijd je dan liever? De absolute ondergrens, of tegen de bovengrens aan? Het spreekt voor zich, dat die ondergrens de doorstroming gemiddeld genomen niet zal bevorderen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 00:04 schreef Ypmaha het volgende:
ik moet wel zeggen dat mijn rijleraar echt heel streng is. Altijd 103/104 rijden ipv 100, als je 99 rijdt begint hij al te zuchten dat ik het verkeer hinder, als ik iemand in heb gehaald altijd gelijk weer op de rechterbaan rijden, enz.
Maar volgens mij is dat ook wel nodig als ik de posts hier lees.
Zijn makkelijk te downloadenquote:Op donderdag 23 juli 2015 13:44 schreef Evi90 het volgende:
Heeft iemand hier misschien nog zo'n cd-rom liggen met oefenexamens die ik kan overnemen?
Oh dat valt nog mee.quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:15 schreef delano.888 het volgende:
Over het algemeen rijd iedereen hier in de omgeving rond de 10 boven max. Dus ik doe gezellig mee want je moet niet de doorstroming hinderen
Ja klopt, heb er vanmiddag twee gedownload uit 2008 & 2011. Zijn nog steeds dezelfde regels neem ik aanquote:Op donderdag 23 juli 2015 18:08 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Zijn makkelijk te downloaden
Wel de wat oudere versie.. weet niet of de nieuwere online staan
Gevaarherkenning is wel hetzelfde.. bij dat andere deel kunnen enkele vragen wel gewijzigd zijnquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:26 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Ja klopt, heb er vanmiddag twee gedownload uit 2008 & 2011. Zijn nog steeds dezelfde regels neem ik aan
Hm ok, zal er op letten. Heb net nog een 2012 versie van Vekabest gevonden dus ik kan ff vooruitquote:Op donderdag 23 juli 2015 19:30 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Gevaarherkenning is wel hetzelfde.. bij dat andere deel kunnen enkele vragen wel gewijzigd zijn
Komt goedquote:Op donderdag 23 juli 2015 20:12 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik haat theorie-examen. Door dat ene foutje zie ik het negatief in. ?
Zo'n spoedcursus?quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:20 schreef tailfox het volgende:
Ik ga nu in september rijden en en afrijden in tilburg.
Opgehaald van station bij anwb en 29 mijn examen gepland
semi.quote:
Dat zijn ongeveer twaalf lessen. Heb je nooit eerder les gehad, want anders lijkt me dat vrij kort.quote:Op donderdag 23 juli 2015 21:31 schreef tailfox het volgende:
[..]
semi.
Ik kon pas in eind september op en ik wilden (hun ook) dat er geen weken niet rijden in zaten.
Dus 12 uur over 3 weken
6 lessen van 2 uur.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:41 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Dat zijn ongeveer twaalf lessen. Heb je nooit eerder les gehad, want anders lijkt me dat vrij kort.
opgeweest = examen gedaan?quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:55 schreef tailfox het volgende:
[..]
6 lessen van 2 uur.
Ik ben al 3 keer opgeweest
Nee ze zijn allebei fel rozequote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:38 schreef SRWR3 het volgende:
Klopt het dat een beginnersrijbewijs een felle kleur heeft dan een gewone rijbewijs ?
Nee.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:38 schreef SRWR3 het volgende:
Klopt het dat een beginnersrijbewijs een felle kleur heeft dan een gewone rijbewijs ?
Omg je bent opgelichtquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:38 schreef SRWR3 het volgende:
Klopt het dat een beginnersrijbewijs een felle kleur heeft dan een gewone rijbewijs ?
T is maar net wat je licht noemt ik vind het onnodig die vage roze kleur, had lekker mooi blauw gedaan ofzo.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:50 schreef SRWR3 het volgende:
[..]
Ehm, van een bekende is ie ''lichtroze''
Hoe komt dat
Ik maakte maar een grapje tot zover ik het weet is zo een rozig.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:51 schreef SRWR3 het volgende:
[..]
Ik heb die van mij niet eens opgehaald.
Hoe kun je de doorstroming hinderen als je netjes de maximum snelheid rijdt?quote:Op donderdag 23 juli 2015 18:15 schreef delano.888 het volgende:
Over het algemeen rijd iedereen hier in de omgeving rond de 10 boven max. Dus ik doe gezellig mee want je moet niet de doorstroming hinderen
In de ogen van de examinator zal je eerder de doorstroming hinderen bij 100 op de teller dan bij 105 op de teller. Liever tegen de bovengrens dan tegen de ondergrens aan is het devies. Vergeet niet dat een kilometerteller gemiddeld een kilometer of 5/6 afwijkt. 95 teller wordt dan al gauw 90, en 105 al gauw 100. Wat rijd je dan liever, als de situatie het toelaat?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:52 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe kun je de doorstroming hinderen als je netjes de maximum snelheid rijdt?
Je hindert toch ook niet de doorstroming als je bij een rood verkeerslicht stopt?
Ik heb bij rijles geleerd dat je mee moet rijden met het verkeer. Dus als je als enige exact max rijd hinder je de doorstroming.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 15:52 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe kun je de doorstroming hinderen als je netjes de maximum snelheid rijdt?
Je hindert toch ook niet de doorstroming als je bij een rood verkeerslicht stopt?
Hoezo?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:10 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb bij rijles geleerd dat je mee moet rijden met het verkeer. Dus als je als enige exact max rijd hinder je de doorstroming.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:43 schreef SRWR3 het volgende:
Zien jullie het verschil :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De streepjescode en categorieën in volgorde van zwaarte.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:43 schreef SRWR3 het volgende:
Zien jullie het verschil :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is gewoon een andere (nieuwere) versie. Heeft 0,0 niks met beginner/geen beginner te maken. Er is trouwens nog een nieuwere versie (2015) met een raampje er in.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:43 schreef SRWR3 het volgende:
Zien jullie het verschil :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mij is het dus anders geleerd.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoezo?
Het verkeer mag niet sneller doorstromen dan met de maximum snelheid.
Als ik netjes de max rijdt dan hinder ik de anderen dus niet in het rijden met de toegestane snelheid.
En als bestuurders die sneller willen rijden me kunnen inhalen dan hebben ze geen hinder van me als ze harder willen rijden.
En als inhalen niet mogelijk is dan rijdt iedereen in het treintje achter me met dezelfde snelheid als ik en rij ik dus met het verkeer mee.
Ga voor de grap eens meten bij een treintje, als de voorste 80 rijd, dan rijd de achterste meestal 60-70.. Dat is niet bevordelijk hoor...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoezo?
Het verkeer mag niet sneller doorstromen dan met de maximum snelheid.
Als ik netjes de max rijdt dan hinder ik de anderen dus niet in het rijden met de toegestane snelheid.
En als bestuurders die sneller willen rijden me kunnen inhalen dan hebben ze geen hinder van me als ze harder willen rijden.
En als inhalen niet mogelijk is dan rijdt iedereen in het treintje achter me met dezelfde snelheid als ik en rij ik dus met het verkeer mee.
Die achterste ziet dan vanzelf het treintje van hem wegrijden en als hij dan denkt dat hij niet meer in het treintje rijdt dan versnelt hij weer.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:13 schreef Doublepain het volgende:
Ga voor de grap eens meten bij een treintje, als de voorste 80 rijd, dan rijd de achterste meestal 60-70.. Dat is niet bevordelijk hoor...
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:42 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Die achterste ziet dan vanzelf het treintje van hem wegrijden en als hij dan denkt dat hij niet meer in het treintje rijdt dan versnelt hij weer.
Dat is juist toch hinderlijk? Je kan geen constante snelheid vasthouden.
Maar als je voor de doorstroming 10 km harder dan toegestaan moet rijden, waarom hebben ze er dan geen borden met 10 km meer neergezet?
Er staat nergens dat het moet, alleen als je 10 auto's achter je hebt dan is het wel bevordelijk het te doen. Net als dat richtingaanwijzer aan doen bij de rotonde niet verplicht is en zo heb je nog wel meer dingen. Maar ik denk dat jij je rijbewijs nog niet danwel kort in bezit hebt. Dan snap ik het wel, dan komt het nog wel.
Als je voorganger met een constante snelheid rijdt dan kan jij ook met een constante snelheid rijden.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 19:51 schreef Doublepain het volgende:
Dat is juist toch hinderlijk? Je kan geen constante snelheid vasthouden.
En wat dan als ik 10 km harder ga rijden en de rest doet dat ook?quote:Er staat nergens dat het moet, alleen als je 10 auto's achter je hebt dan is het wel bevordelijk het te doen.
Ik rij al anderhalf jaar met een rijbewijs.quote:Maar ik denk dat jij je rijbewijs nog niet danwel kort in bezit hebt. Dan snap ik het wel, dan komt het nog wel.
Dat bedoel ik juist. De nieuwe versie heeft meer ''roze'' erin.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is gewoon een andere (nieuwere) versie. Heeft 0,0 niks met beginner/geen beginner te maken. Er is trouwens nog een nieuwere versie (2015) met een raampje er in.
[..]
Mij is het dus anders geleerd.
Heeft alleen niks met wel of niet beginner te maken.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:05 schreef SRWR3 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist. De nieuwe versie heeft meer ''roze'' erin.
Ah, ok. Plaatje van 2015 ?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heeft alleen niks met wel of niet beginner te maken.
En daarnaast is er nog een nieuwe versie dan deze 2.
Dat staat toch op de achterkant ?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De streepjescode en categorieën in volgorde van zwaarte.
Mijn post :quote:Op vrijdag 24 juli 2015 20:24 schreef delano.888 het volgende:
Waarom vraag je het en post het vervolgens zelf
Stel je de volgende situatie voor:quote:Op vrijdag 24 juli 2015 17:50 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoezo?
Het verkeer mag niet sneller doorstromen dan met de maximum snelheid.
Als ik netjes de max rijdt dan hinder ik de anderen dus niet in het rijden met de toegestane snelheid.
En als bestuurders die sneller willen rijden me kunnen inhalen dan hebben ze geen hinder van me als ze harder willen rijden.
En als inhalen niet mogelijk is dan rijdt iedereen in het treintje achter me met dezelfde snelheid als ik en rij ik dus met het verkeer mee.
degenen achter je die niet in kunnen zien dat je vertrouwt op de teller van de fabrikant en op basis daarvan maximum snelheid aanhoudt, zijn inderdaad diegenen die het seinen en toeteren erbij halen jaquote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:34 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Stel je de volgende situatie voor:
Je rijdt vooraan in een 'treintje'. Jij rijdt op de teller pre-cies 100. Er is geen linkerbaan, dus niemand kan je inhalen. Wedden dat je na een poosje seintjes en toeters krijgt? Je rijdt dan namelijk geen echte 100 kilometers en je hindert de rest daarmee, die dat wel wil rijden. Je lijkt niet te begrijpen dat teller =/= echte snelheid. Zit zo een verschil van 5 kilometer per uur in, en dat bedoel ik als -5 kilometer per uur. Dan ben je net als die opa's die van mening zijn de juiste snelheid te rijden, en er dan onder zitten. Dat wil je toch niet op je geweten hebben .
Ik wilde m'n venijnige opmerking voor me houden, tot ik zag dat je je rijbewijs al had:
Je lijkt of nooit opgelet te hebben tijdens je lessen, of een slechte instructeur te hebben gehad, of je snapt er gewoon geen flikker van. Bang voor boetes? Die zal je heus niet krijgen met 10km op de teller meer.
Lijkt me een heel erg algemeen bekend gegeven, dat een teller afwijkt? Of ik heb je post verkeerd begrepen?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:02 schreef DiceMan het volgende:
[..]
degenen achter je die niet in kunnen zien dat je vertrouwt op de teller van de fabrikant en op basis daarvan maximum snelheid aanhoudt, zijn inderdaad diegenen die het seinen en toeteren erbij halen ja
Het is vooral de oudere generatie die niets moeten hebben van snelheid gebaseerd op gps. Verder let ik zelf wel op gps in plaats van de teller met name om de reden die jij aangeeft, daar niet van.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:16 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Lijkt me een heel erg algemeen bekend gegeven, dat een teller afwijkt? Of ik heb je post verkeerd begrepen?
Die afwijking is met de jaren sterk verminderd.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:16 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Lijkt me een heel erg algemeen bekend gegeven, dat een teller afwijkt? Of ik heb je post verkeerd begrepen?
Hoe harder je gaat hoe meer die gaat afwijken geloof ik, maar max is 5 ongquote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
Valt wel mee. Je houdt het verschil tussen een nieuwe en een afgesleten band, druk, etc. Volgens mij zit het nog steeds tussen de 3 en 5 km/h.
Ik weet dat de teller wat naar boven afwijkt en ik rij over het algemeen ook met de wijzer een paar km rechts van het streepje.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 22:34 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Stel je de volgende situatie voor:
Je rijdt vooraan in een 'treintje'. Jij rijdt op de teller pre-cies 100. Er is geen linkerbaan, dus niemand kan je inhalen. Wedden dat je na een poosje seintjes en toeters krijgt? Je rijdt dan namelijk geen echte 100 kilometers en je hindert de rest daarmee, die dat wel wil rijden. Je lijkt niet te begrijpen dat teller =/= echte snelheid. Zit zo een verschil van 5 kilometer per uur in, en dat bedoel ik als -5 kilometer per uur. Dan ben je net als die opa's die van mening zijn de juiste snelheid te rijden, en er dan onder zitten. Dat wil je toch niet op je geweten hebben .
Ik wilde m'n venijnige opmerking voor me houden, tot ik zag dat je je rijbewijs al had:
Je lijkt of nooit opgelet te hebben tijdens je lessen, of een slechte instructeur te hebben gehad, of je snapt er gewoon geen flikker van. Bang voor boetes? Die zal je heus niet krijgen met 10km op de teller meer.
Persoonlijk, niet per se. Oog van de examinator, ja. Gezien dit het Rijbewijs-/Rijlestopic is, denk ik dat we de CBR-norm moeten aanhouden. Hoe onnozel het onder de streep ook is, ze rekenen je er wel op aan. Het is mij persoonlijk gebeurd op m'n tweede examen, "goede rit, maar de doorstroming.." want ik reed net 47 op de teller ipv 54, etc. Zelfs met niemand achter me!!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 00:32 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ik weet dat de teller wat naar boven afwijkt en ik rij over het algemeen ook met de wijzer een paar km rechts van het streepje.
En het CJIB kan bevestigen dat ik wel snel durf te rijden.
Ik zie alleen niet in wat er zo vreselijk is aan niet altijd zo hard mogelijk willen rijden.
Als ik 75 ipv 80 rijd dan kost dat wel 3 seconden per kilometer.
En bij 115 ipv 120 is de vertraging slechts 1,3 s/km.
Is dat echt zo kritisch voor de doorstroming dat je elke km/h die je kunt erbij moet halen?
Dat nieuwe rijden bij stoplichten is wel goed idee voor de doorstroming maar aan de andere kant, ik slijt liever mijn remmen af dan mijn koppeling..quote:Op zaterdag 25 juli 2015 13:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
An sich is het principe van het nieuwe rijden niet eens verkeerd. Niet onnodig toeren maken. Jammer dat dit in Nederland uitgelegd wordt als: Zo weinig mogelijk toeren. Schakelen bij 2000 toeren, hoe verzin je het? Weet je wanneer ik dat doe? Als het min 10 is en ik de straat uit rijd, dan probeer ik hem onder de 2k te houden. En ik ben ook van de afdeling starten en krabben (alhoewel ik meestal gewoon zo'n sprayflacon ruitontdooier heb en een scherm op de voorruit leg), anders kan ik alsnog stoppen omdat de ruiten beslaan.
Remmen doe je in principe alleen bij acuut gevaar. Een overstekend kind bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:57 schreef Super-B het volgende:
Bij het eerste onderdeel heb ik telkens tussen de 6 en 12 fout. Niet omdat ik het lastig vind, maar omdat de vragen best tricky zijn. Bij bepaalde vraagstukken waarbij ik denk dat ik moet 'remmen', is het antwoord 'gas loslaten' en andersom.
Richting aangeven op een rotonde is ook niet alleen voor je achterligger. Maar vooral handig voor mensen die bij de rotonde van een andere kant komen. Als degene die er staat te wachten of aan komt rijden ziet dat jij afslaat, dan kan hij doorrijden. Net als dat het voor je achterligger bij een kruispunt ook weinig uit zal maken of je linksaf of rechtsaf gaat. Hij moet toch wachten tot je weg bent. Maar voor je tegenligger is dat best handig om te weten.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:22 schreef OudeBok het volgende:
Een van de eerste principes waar ik mee gekapt ben na het behalen van mijn papiertje is dat 'nieuwe rijden'. Dat beetje meer benzine, dat centenwerk, zorgt er wel mooi voor dat ik ook echt het gevoel heb mee te kunnen rijden. Ook in een Citroën C1 . Richting naar links op rotondes deed ik sowieso al amper, behalve dan op 't examen. Alsof het voor je achterligger aan het begin een fuck uitmaakt of jij driekwart gaat draaien of niet.
En daarom geef je alleen richting aan als je eraf gaat.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:23 schreef deezler het volgende:
[..]
Richting aangeven op een rotonde is ook niet alleen voor je achterligger. Maar vooral handig voor mensen die bij de rotonde van een andere kant komen. Als degene die er staat te wachten of aan komt rijden ziet dat jij afslaat, dan kan hij doorrijden. Net als dat het voor je achterligger bij een kruispunt ook weinig uit zal maken of je linksaf of rechtsaf gaat. Hij moet toch wachten tot je weg bent. Maar voor je tegenligger is dat best handig om te weten.
Nee, waarom? Als ik mijn richtingaanwijzer naar links zet, dan kan iedereen zien dat ik minimaal driekwart rond moet. Als ik eraf ga, dan zet ik de richting naar rechts.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En daarom geef je alleen richting aan als je eraf gaat.
Alsof ik zie, als jij aan mijn kant bent, waar jij vandaan kwam op het moment dat ik vooraan sta. En hoe doe je dat dan bij rotondes met meer dan 4 afritten?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:27 schreef deezler het volgende:
[..]
Nee, waarom? Als ik mijn richtingaanwijzer naar links zet, dan kan iedereen zien dat ik minimaal driekwart rond moet. Als ik eraf ga, dan zet ik de richting naar rechts.
Waar iemand vandaan komt, dat zie je ook niet. Wel zie je aan een linker richtingaanwijzer dat iemand de rotonde nog niet afgaat, en je dus (op de meeste rotondes) voorrang moet verlenen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alsof ik zie, als jij aan mijn kant bent, waar jij vandaan kwam op het moment dat ik vooraan sta. En hoe doe je dat dan bij rotondes met meer dan 4 afritten?
Maar dat is toch ook zo als iemand geen richtingaanwijzer aan heeft? Immers, een rotonde is een doorgaande, zij het in een cirkel aangelegde, weg die alleen verlaten kan worden door rechtsaf te slaan (in landen waar rechts gereden wordt). Dus als iemand geen richting aan geeft, blijft hij toch de doorgaande weg volgen? En als hij richting naar rechts aan geeft, verlaat hij de rotonde. Feitelijk toch niets verschillend van een normale kruising met geregelde voorrang???quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:34 schreef deezler het volgende:
Wel zie je aan een linker richtingaanwijzer dat iemand de rotonde nog niet afgaat,
Nope.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:34 schreef deezler het volgende:
Maar ik mag toch hopen dat je dat allemaal tijdens de rijlessen is uitgelegd?
Hier ook niet. Alleen knipperen als je eraf moet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:34 schreef deezler het volgende:
Maar ik mag toch hopen dat je dat allemaal tijdens de rijlessen is uitgelegd?
Het geeft je medeweggebruikers meer duidelijkheid over welke richting je uit gaat.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook zo als iemand geen richtingaanwijzer aan heeft? Immers, een rotonde is een doorgaande, zij het in een cirkel aangelegde, weg die alleen verlaten kan worden door rechtsaf te slaan (in landen waar rechts gereden wordt). Dus als iemand geen richting aan geeft, blijft hij toch de doorgaande weg volgen? En als hij richting naar rechts aan geeft, verlaat hij de rotonde. Feitelijk toch niets verschillend van een normale kruising met geregelde voorrang???
[..]
Nope.
Maar hoe doe je dat dan met 5 afritten? Of 6?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:54 schreef deezler het volgende:
Het geeft je medeweggebruikers meer duidelijkheid over welke richting je uit gaat.
Jup.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:54 schreef deezler het volgende:
Het niet gebruiken van je richtingaanwijzer zegt niet zoveel. Misschien ga je inderdaad nog verder op de rotonde, maar misschien werkt je richingaanwijzer niet, of misschien ben je een van die mensen die hun richtingaanwijzer nooit gebruikt.
Zo moeilijk is het niet met rotondes. Ga je er bij de eerstvolgende afslag af, dan geef je meteen rechts aan. Ga je rechtdoor, dan geef je alleen richting aan wanneer je de rotonde verlaat, ga je verder dan rechtdoor, dan geef je richting aan naar links, en net voor je de rotonde verlaat (maar wel na de laatste afslag) schakel je de richtingaanwijzer naar rechts.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan met 5 afritten? Of 6?
Mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken? Dat komt tegenwoordig erg vaak voor helaas. En niet alleen op rotondes overigens.quote:Jup.
Kan, maar zo vaak komt dat niet voor.
En dan zou je wel linksknipperen?
Zo heb ik het ook geleerd.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:34 schreef deezler het volgende:
[..]
Waar iemand vandaan komt, dat zie je ook niet. Wel zie je aan een linker richtingaanwijzer dat iemand de rotonde nog niet afgaat, en je dus (op de meeste rotondes) voorrang moet verlenen.
Zo moeilijk is het niet met rotondes. Ga je er bij de eerstvolgende afslag af, dan geef je meteen rechts aan. Ga je rechtdoor, dan geef je alleen richting aan wanneer je de rotonde verlaat, ga je verder dan rechtdoor, dan geef je richting aan naar links, en net voor je de rotonde verlaat (maar wel na de laatste afslag) schakel je de richtingaanwijzer naar rechts.
Maar ik mag toch hopen dat je dat allemaal tijdens de rijlessen is uitgelegd?
Met als kanttekening dat je eerst naar links knippert, na afslag 1 je knipperlicht uitzet en na afslag 2 je knipperlicht naar rechts aandoet als je er de derde afslag af wilt. Zo heb ik het althans geleerd.quote:
Maar dan is overmatig knipperen door andere weggebruikers niet de oplossing. Net als de oplossing tegen te hard rijden bij scholen niet ligt in het meer controleren op snelheid op de autosnelweg. Het enige probleem dat je daarmee oplost, is dat van de staatskas die nog een gaatje heeft.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:04 schreef deezler het volgende:
Mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken? Dat komt tegenwoordig erg vaak voor helaas. En niet alleen op rotondes overigens.
quote:Op zondag 26 juli 2015 00:04 schreef deezler het volgende:
Zo moeilijk is het niet met rotondes. Ga je er bij de eerstvolgende afslag af, dan geef je meteen rechts aan
quote:
Zo, nu klopt ie.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:04 schreef deezler het volgende:
dan geef je alleen richting aan wanneer je de rotonde verlaat
Het CBR wil dat, dus ja.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb het volgende geleerd, observeren waar je naar toe gaat rechts bij direct eraf en links bij een volgende afslag en pas rechts aangeven zodra je eraf gaat, dus niet na de eerste afslag uitzetten. En ik zit nog in mijn rijlessen, dus dit is vrij vers.
Maar ik moet werkelijk waar voor iedere scheet knipperen.
Fair enough vooral doen inderdaad op je examen. En als ze vragen waarom, geef dan ook mooi de uitleg van Deezler. Het is complete bullshit, maar zo lang het CBR in de positie zit dat ze alles kunnen eisen (en zelfs straffen op kunnen leggen als maatregel: ASP), komen we daar niet vanaf.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:16 schreef Ridocar het volgende:
Ik snap de frustratie van Pizza, maar het is nu eenmaal een rijbewijstopic. Als het knipperen nodig is om een examinator tevreden te houden moet je dat vooral doen. Als je het maar na het slagen direct weer vergeet.
Doe gewoon 20, 35, 50 en 70. Dan zit je wel goed. Maar je kunt ook gewoon naar je toerenteller kijken of naar de motor luisteren.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:47 schreef DiceMan het volgende:
wellicht dat degenen die nu lessen mij kunnen helpen; kunnen jullie de methode die jullie voor het opschakelen krijgen geleerd hier delen?
dan vraag ik mij vooral af hoe jullie dit op een zo vloeiend mogelijke manier doen
Vloeiend? Niet je koppeling intrappen terwijl je nog vol op het gas staat, maar rustig je gas lossen en je koppeling intrappen, schakelen en weer rustig op laat komen terwijl je op een bepaald moment ook weer gas gaat geven.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:47 schreef DiceMan het volgende:
dan vraag ik mij vooral af hoe jullie dit op een zo vloeiend mogelijke manier doen
Ik doel op schakelen op een manier dat een geblinddoekte passagier met oordoppen in niet zou kunnen vertellen wanneer de chauffeur een versnelling omhoog gaat.quote:Op zondag 26 juli 2015 02:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vloeiend? Niet je koppeling intrappen terwijl je nog vol op het gas staat, maar rustig je gas lossen en je koppeling intrappen, schakelen en weer rustig op laat komen terwijl je op een bepaald moment ook weer gas gaat geven.
Iemand die genoeg kilometers heeft gemaakt hoort echt wel wanneer je schakelt. Dat houd je niet tegen. Je laat immers even het gas los en het aantal toeren verandert na het schakelen..quote:Op zondag 26 juli 2015 03:13 schreef DiceMan het volgende:
[..]
Ik doel op schakelen op een manier dat een geblinddoekte passagier met oordoppen in niet zou kunnen vertellen wanneer de chauffeur een versnelling omhoog gaat.
Los van het feit dat ik niet weet of dit in de praktijk mogelijk is, is dit uiteraard geen vereiste voor het rijbewijs. Het kan zelfs pretentieus elitair genoemd worden maar goed
Een goed begin is inderdaad om wat druk van het gaspedaal af te nemen alvorens de koppeling in te trappen.
daar heb je zeker gelijk in; vandaar de oordoppenquote:Op zondag 26 juli 2015 16:38 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Iemand die genoeg kilometers heeft gemaakt hoort echt wel wanneer je schakelt. Dat houd je niet tegen. Je laat immers even het gas los en het aantal toeren verandert na het schakelen..
Oh, ik las geblinddoekt ipv met oordoppen.quote:Op zondag 26 juli 2015 17:38 schreef DiceMan het volgende:
[..]
daar heb je zeker gelijk in; vandaar de oordoppen
af en toe wat geluid kan ook geen kwaad, daar niet van; bij het terugschakelen op de snelweg voor een inhaalmanoeuvre bijvoorbeeld
het is vooral iets wat ik leuk vind om te kunnen
maar het leukste is toch wel veilig en zonder schade arriveren op bestemming
Ik vind het dan ook niet voor niets lastigquote:Op zondag 26 juli 2015 18:03 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Oh, ik las geblinddoekt ipv met oordoppen.
Je kan tijdens het schakelen wel aanvoelen dat er even geen aandrijving is. Je zou de passagier dus ook moeten laten zweven.
De zondag om 6:00quote:Op zondag 26 juli 2015 19:52 schreef SRWR3 het volgende:
Welke dag is het meest geschikt om op de snelweg te oefenen ?
Wat wil je precies oefenen? Snelheid? Dan inderdaad zondagochtend om 6u. Invoegen, uitvoegen en inhalen? Dan doordeweeks buiten de spits om. Filerijden? Dan doordeweeks tijdens de spits.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:52 schreef SRWR3 het volgende:
Welke dag is het meest geschikt om op de snelweg te oefenen ?
quote:
Heb pas mijn rijbewijs dus moet alles uitproberen/oefenen op de snelweg. Dan wordt het zondagochtendquote:Op zondag 26 juli 2015 20:03 schreef Socrates- het volgende:
[..]
Wat wil je precies oefenen? Snelheid? Dan inderdaad zondagochtend om 6u. Invoegen, uitvoegen en inhalen? Dan doordeweeks buiten de spits om. Filerijden? Dan doordeweeks tijdens de spits.
Je zou juist in de spits moeten rijden, snelheid is je minste zorg.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:10 schreef SRWR3 het volgende:
[..]
[..]
Heb pas mijn rijbewijs dus moet alles uitproberen/oefenen op de snelweg. Dan wordt het zondagochtend
Eerste keer zonder instructeur/examinato zal wel moeilijk worden denk ik :pquote:Op zondag 26 juli 2015 20:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je zou juist in de spits moeten rijden, snelheid is je minste zorg.
Ik geloof best dat je 130 kunt rijden, dat is ook niet zo moeilijk. In de spits moet je juist opletten, kijken wat anderen gaan doen, oogcontact maken, beetje tussen vrachtwagens prullen. Beetje durven, maar niet meteen de zak uithangen, ook al doen anderen dat wel.
Één groot voordeel: je bepaalt zelf de bestemming, er is dus geen instructeur/examinator die je vertelt waar je naartoe moet rijden.
Waar woon je?
Oefenen heb je tijdens het lessen al genoeg gedaan, nu moet je het gewoon dóen!quote:Op zondag 26 juli 2015 20:10 schreef SRWR3 het volgende:
[..]
[..]
Heb pas mijn rijbewijs dus moet alles uitproberen/oefenen op de snelweg. Dan wordt het zondagochtend
Hoop je.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
En snelweg is juist makkelijk, rijdt allemaal dezelfde kant op.
Er borrelt bij mij nu een slechte grap datquote:
quote:SRWR3 zegt:
Ze rijden allemáál de verkeerde kant op
De A5 is juist een mooi recht stukje snelweg om te oefenen.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:14 schreef SRWR3 het volgende:
[..]
Eerste keer zonder instructeur/examinato zal wel moeilijk worden denk ik :p
Ik woon in Hoofddorp.
Hallo wat moet je allemaal nog meer doen?quote:Op zondag 26 juli 2015 23:43 schreef vannelle het volgende:
1e les? Luister gewoon goed naar je instructeur.
Hallo in de 1e les wordt je aanvangsniveau bepaald en aan de hand daarvan wordt bepaald wat je allemaal kan doen.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:55 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Hallo wat moet je allemaal nog meer doen?
sounds good.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_vándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_prätéñ
quote:Op maandag 27 juli 2015 00:03 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
sounds good.
ik had eerst zon 3 uur brommer praktijk + examen gehad maar dan had je een microfoon en geen persoon naast je.
sturen zonder gas is toch veel lastiger?
of sta je dan stil oid?Het is niet te vergelijken met brommer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de auto zit er een ECHT persoon naast je en weet je wat die allemaal kan zonder dat jij helpt? Alles wat met autorijden te maken heeft.
Er hoeft niet eens iemand achter het stuur te zitten, hij/zij redt zich wel vanaf de passagiersstoel.
En dat moet ook, tijdens de 1e paar lessen wordt er nog helemaal niks van je verwacht. Het is juist een leerproces.
Het gaat er om dat hij (zo noem ik em voortaan maar kan ook een zij zijn) steeds meer dingen aan jou leert en jou laat oefenen.
Hoeft nog niet eens goed te gaan, daarom is het ook oefenen en leren. Sterker nog: Je bent nergens aansprakelijk voor, hij is juridisch bestuurder dus in feite kun je doen wat je wil.
Gaat het niet goed dan grijpt hij in om te helpen.
Maar begrijp goed dat leren een proces is en het gaat niet bij iedereen even snel.
Je moet je ook nooit vergelijken met iemand anders, kan niet. Ieder mens is uniek.
En wat omgang met mensen betreft: Er zijn echt gezellige instructeurs die je snel ook over die angst heen helpen.
Een instructeur heeft, vind ik, ook als neventaak te zorgen voor een ontspannen sfeer in de auto. Leert toch het leukste.
Eerlijk gezegd:
Ik denk dat je je druk maakt om niks en dat je na je 1e les wel snapt wat ik bedoel.
Nogmaals: Sit back, listen and relax.
Heb je al een rijschool gekozen?
ja mijn vader heeft er een gekozen. ik weet zelf nog niet welkequote:
Misschien heeft je vader een reden voor die keuze ivm goede ervaringen.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:23 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
ja mijn vader heeft er een gekozen. ik weet zelf nog niet welke
ja zal ik proberenquote:Op maandag 27 juli 2015 00:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien heeft je vader een reden voor die keuze ivm goede ervaringen.
Succes en vooral veel plezier!!
ja ik vast welquote:
waarom beschrijf je het uitrollen als iets verkeerds als ik vragen magquote:Op maandag 27 juli 2015 00:36 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
ja ik vast wel
EDIT: zelf heb ik al rijden verkeerd aangeleerd dwz te zuinig rijden zoals uitrollen voor stoplichten en de motor uitzetten enzo
omdat het te vroeg gebeurt al denk ik.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:41 schreef DiceMan het volgende:
[..]
waarom beschrijf je het uitrollen als iets verkeerds als ik vragen mag
Als ex-instructeur wil ik hier 1 ding over zeggen.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:36 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
ja ik vast wel
EDIT: zelf heb ik al rijden verkeerd aangeleerd dwz te zuinig rijden zoals uitrollen voor stoplichten en de motor uitzetten enzo
En die wil ik ook nog even beantwoorden.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:38 schreef 1marcelfilms het volgende:
EDIT: het is ook nog eens belachelijk duur dus wil ik het niet verprutsen.
goed punt wel.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:54 schreef vannelle het volgende:
Zijn rijlessen duur? Nee. Veel geld? Ja, dat dan weer wel maar daar heb je de rest van je leven wat aan.
Die schilder uit het voorbeeld zie je elke 2 jaar weer terug
En ik denk dat je je niet te druk moet maken om je 1e les, komt idd wel goed.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:58 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
goed punt wel.
ik denk zelf dat het misschien nog wel goed komt
Ik pas erna.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_vándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_prätéñ
Door tijdens je echte rijlessen naar de instructies van je instructeur te luisteren.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:24 schreef 1marcelfilms het volgende:
Hallo sorry als ik nog iets vraag. Hoe vermijd je kramp in je rechter voet?
Ik krijg dit al als ik 10 minuten rijd en zon les van 60 minuten duurt wel lang?
iemand tips hiervoor
Het enige mooie aan de A5 (tussen De Punt en Raasdorp) is dat de gemiddeld gereden snelheid van de auto's hoger ligt dan op andere 130 wegen... Helaas weet de politie dat ook.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:45 schreef Ridocar het volgende:
De A5 is juist een mooi recht stukje snelweg om te oefenen.
quote:Op maandag 27 juli 2015 12:24 schreef 1marcelfilms het volgende:
Hallo sorry als ik nog iets vraag. Hoe vermijd je kramp in je rechter voet?
Ik krijg dit al als ik 10 minuten rijd en zon les van 60 minuten duurt wel lang?
iemand tips hiervoorStoel meer naar achteren doen denk ik, beetje comfortabeler zitten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over die rijstroken die opsplitsen of juist samenvoegenquote:
Er is een site waar je dit op kunt zoeken.quote:Op maandag 27 juli 2015 23:26 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Over die rijstroken die opsplitsen of juist samenvoegen
Maar daar staan ze niet allemaal opquote:Op dinsdag 28 juli 2015 01:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Er is een site waar je dit op kunt zoeken.
Natuurlijk staan daar niet alle borden die Rijkswaterstaat heeft weggezet, maar doe dan eens een voorbeeld (streetview linkje)quote:
Ik heb vanmiddag rijles, ik zal proberen die plekken te onthoudenquote:
Inmiddels is het avond, weet je al wat?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:08 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag rijles, ik zal proberen die plekken te onthouden
Mhaa, ik zou niet meer iets specifieks op weten te noemen. Waar ik het meest mee zit is denk ik de snelweg, waar ik niet aan de borden snel kan zien welke rijstroken waarnaartoe gaan.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Inmiddels is het avond, weet je al wat?
Jij was vóór het examen geslaagd, ik pas er ná.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:24 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Jij was vóór het examen geslaagd, ik pas er ná.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een invoegstrook is toch niet echt lastig. Je rijdt erop en op gegeven moment houdt ie op en moet je naar de meest rechter rijstrook van de hoofdrijbaan, voor jou de rijstrook links van je. En houdt ie niet op, dan wordt het een weefvak en staan er boven het deel waar je kan switchen nog wel borden. Okee, true, op een knooppunt zal je dat bord pas aan het einde van het weefvak hebben, maar dan nog. Je wilt toch niet terug in de richting waar je net vandaan bent gekomen?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:15 schreef Ypmaha het volgende:
Vooral bij een invoegstrook die een bocht maakt waardoor je pas de snelweg zie als je bent ingevoegd zeg maar, daar vind ik het lastig om snel de juiste rijstrook te kiezen.
Ik ben ook wel een beetje een scheiterdquote:Op woensdag 29 juli 2015 01:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een invoegstrook is toch niet echt lastig. Je rijdt erop en op gegeven moment houdt ie op en moet je naar de meest rechter rijstrook van de hoofdrijbaan, voor jou de rijstrook links van je. En houdt ie niet op, dan wordt het een weefvak en staan er boven het deel waar je kan switchen nog wel borden. Okee, true, op een knooppunt zal je dat bord pas aan het einde van het weefvak hebben, maar dan nog. Je wilt toch niet terug in de richting waar je net vandaan bent gekomen?
Ik weet niet hoe vaak je hier al mee te maken hebt gehad, maar je omschrijvingen komen op mij over als koudwatervrees. Je kan lezen (anders zat je ook niet op een forum) en een verkeersbord lezen is echt niet lastig. Er staan (meestal, enkele gemeenten doen het helaas anders) geen lappen tekst op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_vándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_prätéñ
Begin dan eens met autorijden. Dat klinkt wel erg direct, maar als je een auto bestuurt moet je ook écht sturen. Niet de auto maar z'n gang laten gaan en zien wat er gebeurt als je een pedaal intrapt of aan het stuur gaat draaien.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:49 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ik ben ook wel een beetje een scheiterd
1. Dat je breder bent ga je vanzelf wel doorkrijgen. De meesten kunnen wel goed inschatten of ze ergens tussendoor kunnen of niet.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:15 schreef OudeBok het volgende:
Ik schijt 'm een beetje voor zaterdag :x.
Met een Mercedes Sprinter van 9m3 naar Duitsland en terug. Met zo'n groot ding heb ik nou weer níet leren rijden in m'n rijlessen . Iemand tips? (On-topic want jullie leren me waar ik op moet letten bij rijden in een groter busje.. = rijles ).
Ik ben aan het kijken voor een auto en het soort wat mijn aandacht trekt komt over het algemeen in automaat, maar het lijkt me dus ontzettend saai om voor altijd automaat te moeten rijden.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:09 schreef defokkingfoker het volgende:
Des te meer kilometers ik maak met rijbewijs, des te minder ik me aan de CBR regels hou
Best wel vreemd dat ik mijn rijstijl veiliger en vlotter vind gaan dan de manier dat CBR wilt dat je kijkt en je gedraagt..
En een automaat rijd wel echt chill
Je kan toch later weer switchen? Automaat rijden is net zo saai als schakel op de snelweg, schakelen doe je toch niet daar. En in de file heerlijk.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een auto en het soort wat mijn aandacht trekt komt over het algemeen in automaat, maar het lijkt me dus ontzettend saai om voor altijd automaat te moeten rijden.
Houdt er rekening mee dat je vaak langer bent en dus bij een bochtje draaien meer inloopt (even iets verder doorrijden en dan omhoeken).quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:15 schreef OudeBok het volgende:
Ik schijt 'm een beetje voor zaterdag :x.
Met een Mercedes Sprinter van 9m3 naar Duitsland en terug. Met zo'n groot ding heb ik nou weer níet leren rijden in m'n rijlessen . Iemand tips? (On-topic want jullie leren me waar ik op moet letten bij rijden in een groter busje.. = rijles ).
Dat is ook gelijk het enige voordeel wat ik me kan bedenken bij een automaat, lekker voor de in de file. Maar daar zal ik niet vaak last van hebbenquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan toch later weer switchen? Automaat rijden is net zo saai als schakel op de snelweg, schakelen doe je toch niet daar. En in de file heerlijk.
[..]
Houdt er rekening mee dat je vaak langer bent en dus bij een bochtje draaien meer inloopt (even iets verder doorrijden en dan omhoeken).
Ik vind mijn baby Benz helemaal geweldig, maar gok dat die te groot voor je isquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wil gewoon een zuinig en klein autootje, maar ze zijn vaak zo stom. First world problems
Ligt eraan wat voor automaat je hebt. Sowieso, als je echt vlot gaat schakelen kan je niet tegen een echte automaat op. Geen robotbak, die zijn traag. Maar een automaat bij Audi, Mercedes, BMW o.i.d.? Als je hem plankt is die nou eenmaal sneller met doorschakelen (niet eens persé eerder) dan een handbak. Verder kan een automaat een stukje keuzes maken van je af nemen, als ik 150 draai en naar 200 wil (in Duitsland) zou ik bij een handbak waarschijnlijk niet eens terugschakelen, terwijl de automaat dat wel doet (en daardoor op een betere koppel/vermogen verhouding uit komt). Verder merk ik dat de automaten die ik gereden heb, veel langer uitrollen dan een handbak.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat is ook gelijk het enige voordeel wat ik me kan bedenken bij een automaat, lekker voor de in de file. Maar daar zal ik niet vaak last van hebben
Wat is klein en zuinig in jouw belevingswereld? Grote voordeel aan een klein autotje is dat je weinig motor nodig hebt, dus met een redelijk motortje al snel erg vlot bent. Een 1.6 is in de meeste auto's een blok waarmee het traag wordt, maar in de Saxo is het juist de snelst leverbare versie (VTS 1.6 16v). Enige wat je daarmee gaat merken is dat als je bij ieder stoplicht graag het sprintje wilt winnen, je verbruik wel richting de 1:10 loopt. Een 106 1.1 kan je met normaal gebruik en langere afstanden snel richting de 1:17 a 1:18 helpen. Ga je trappen en overal 150 rijden dan kan je 1:14 a 1:15 rijden, hobbel je rustig maximaal 100, dan is 1:20 ook makkelijk haalbaar.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wil gewoon een zuinig en klein autootje, maar ze zijn vaak zo stom. First world problems
Dat is voor mij nog niet zuinig genoeg, ik wil een auto die niet zwaarder is dan rond de 950kg en makkelijk 1 op 23/24 kan halen. Maar het moet dus niet de uitstraling hebben van een gemiddelde aygo, want dat kan ik gewoon niet mooi vinden.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor automaat je hebt. Sowieso, als je echt vlot gaat schakelen kan je niet tegen een echte automaat op. Geen robotbak, die zijn traag. Maar een automaat bij Audi, Mercedes, BMW o.i.d.? Als je hem plankt is die nou eenmaal sneller met doorschakelen (niet eens persé eerder) dan een handbak. Verder kan een automaat een stukje keuzes maken van je af nemen, als ik 150 draai en naar 200 wil (in Duitsland) zou ik bij een handbak waarschijnlijk niet eens terugschakelen, terwijl de automaat dat wel doet (en daardoor op een betere koppel/vermogen verhouding uit komt). Verder merk ik dat de automaten die ik gereden heb, veel langer uitrollen dan een handbak.
[..]
Wat is klein en zuinig in jouw belevingswereld? Grote voordeel aan een klein autotje is dat je weinig motor nodig hebt, dus met een redelijk motortje al snel erg vlot bent. Een 1.6 is in de meeste auto's een blok waarmee het traag wordt, maar in de Saxo is het juist de snelst leverbare versie (VTS 1.6 16v). Enige wat je daarmee gaat merken is dat als je bij ieder stoplicht graag het sprintje wilt winnen, je verbruik wel richting de 1:10 loopt. Een 106 1.1 kan je met normaal gebruik en langere afstanden snel richting de 1:17 a 1:18 helpen. Ga je trappen en overal 150 rijden dan kan je 1:14 a 1:15 rijden, hobbel je rustig maximaal 100, dan is 1:20 ook makkelijk haalbaar.
CBR is overdreven en veel voor het plaatje. Het is zeker weten niet per se de beste manier. Misschien dat ze het zo overdreven maken, omdat mensen altijd laks worden in the end .quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:09 schreef defokkingfoker het volgende:
Des te meer kilometers ik maak met rijbewijs, des te minder ik me aan de CBR regels hou
Best wel vreemd dat ik mijn rijstijl veiliger en vlotter vind gaan dan de manier dat CBR wilt dat je kijkt en je gedraagt..
En een automaat rijd wel echt chill
Eigenlijk wil je dus een diesel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 00:40 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat is voor mij nog niet zuinig genoeg, ik wil een auto die niet zwaarder is dan rond de 950kg en makkelijk 1 op 23/24 kan halen. Maar het moet dus niet de uitstraling hebben van een gemiddelde aygo, want dat kan ik gewoon niet mooi vinden.
Als ik het eruit zou rijden wel ja.quote:Op donderdag 30 juli 2015 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eigenlijk wil je dus een diesel.
Diesel heb je er vrij snel uit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 01:27 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Als ik het eruit zou rijden wel ja.
Ik rijd automaat een Suzuki Swift 1.5. Ik vind het super rijden. Vooral in de stad zo makkelijk. En best een pittig bakkie.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ben aan het kijken voor een auto en het soort wat mijn aandacht trekt komt over het algemeen in automaat, maar het lijkt me dus ontzettend saai om voor altijd automaat te moeten rijden.
Ik was altijd in de veronderstelling dat dit tegenviel.quote:
JoHH je meent hetquote:
Is 2 keer per week 1 uur goed dan?quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:46 schreef defokkingfoker het volgende:
Hangt helemaal af van jezelf.. Des te langzamer je alles oppikt.. Des te meer lessen je nodig hebt.. Des te meer geld je kwijt bent
Goed genoeg.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:24 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Is 2 keer per week 1 uur goed dan?
OMG wat duur.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:48 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Goed genoeg.
Ik zelf had 3x per week 1 uur. In totaal 31 lessen + examen voor 1038 euro.
Maar pas na 5-6 lessen kan je instructeur je echt vertellen hoeveel lessen je nodig zou hebben
Dat is echt niet duurquote:Op donderdag 30 juli 2015 19:55 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
OMG wat duur.
nou ja 31 lessen is niet zo veel toch? of zit ik verkeerd?
Huh nee mijn ouders betalen datquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:06 schreef Evi90 het volgende:
s echt niet duur
Maar je hebt er toch wel geld voor opzij gezet? Als je tussendoor steeds moet stoppen door geldgebrek gaat het echt niet opschieten.
1038 euro voor 31 lessen + examen is eigenlijk spotgoedkoop...quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:55 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
OMG wat duur.
nou ja 31 lessen is niet zo veel toch? of zit ik verkeerd?
Wat is het probleem dan? Ga er maar van uit dat je minimaal 30 lessen nodig hebt in ieder geval, dat is vrij gemiddeld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:09 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Huh nee mijn ouders betalen dat
Oh dat is wel irritant dat er lange wachttijden zijn zeg, wist ik niet.. ik zit nu op 14 lessen van 1,5 uur, heb er nog 3 tegoed. Denk dat ik daarna nog 20 lessen van een uurtje neem.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zit zelfs rond de 35 lessen door die ontiegelijk lange wachttijden bij het cbr hier.
Ja joh, echt niet normaal meer.. langer dan 2 maanden wachten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:58 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Oh dat is wel irritant dat er lange wachttijden zijn zeg, wist ik niet.. ik zit nu op 14 lessen van 1,5 uur, heb er nog 3 tegoed. Denk dat ik daarna nog 20 lessen van een uurtje neem.
Twijfel of ik een TT ga doen, zit niet in m'n pakket.
Meis is 2 maanden...quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Heb nu al een tijdje mn rijbewijs (sinds maart/mei)
Het voelt als een tijdjequote:Op donderdag 30 juli 2015 22:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
Niet als een schijtluis door de bocht, doortrekken in zijn toeren (niet bij 2000 toeren schakelen), je mag met een warme motor best naar 5000 toeren. Over het algemeen rijdt het rechts niet zo hard. En kan je niet invoegen, dan een stukje vluchtstrook. Bovenal: gebruik je spiegels goed!
[..]
Meis is 2 maanden...
Wat goed van je!quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Uit elkaar trillen? Ik reed met een 106 e.d. gewoon op zijn max van 165-170 in Duitsland. 5000+ rpm, pedaal door de plank en doorkachelen maar.
Als je dat comfortabel vond rijden en het goed voelde, vind ik het knap of hebben we een enorm andere belevenis. Ik heb met een C1 ook z'n absolute topsnelheid gereden, maar 't voelde erg onstabiel allemaal.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Uit elkaar trillen? Ik reed met een 106 e.d. gewoon op zijn max van 165-170 in Duitsland. 5000+ rpm, pedaal door de plank en doorkachelen maar.
Ik heb geen idee hoe de beleving is, maar iets zegt mij dat dat gebakje van Peugeot het niet zo fijn vindt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Uit elkaar trillen? Ik reed met een 106 e.d. gewoon op zijn max van 165-170 in Duitsland. 5000+ rpm, pedaal door de plank en doorkachelen maar.
Nou vind ik een C1 bij 130 ook niet echt heel stabiel rijden, om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:04 schreef OudeBok het volgende:
Als je dat comfortabel vond rijden en het goed voelde, vind ik het knap of hebben we een enorm andere belevenis. Ik heb met een C1 ook z'n absolute topsnelheid gereden, maar 't voelde erg onstabiel allemaal.
Ik denk dat dat wel meevalt. Zo'n hok, okee, is gemaakt voor de stad, maar bij 130 draait ie al 4000 toeren. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad. Geen motor aan de kook of oververhit, niks. Ook toen woonde ik al in Noord Holland en tegen de tijd dat ik bij bijv. Zevenaar de grens over ging, was alles echt wel warm. En wellicht zal het blok daardoor 50k eerder aan zijn einde gekomen zijn, maar verrewegde meeste blokken in die auto's overleven de auto, er is eerder iets zo dusdanig verroest of kapot dat ie naar de sloop gaat dan dat het is vanwege motorische problemen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe de beleving is, maar iets zegt mij dat dat gebakje van Peugeot het niet zo fijn vindt.
Hoeveel lessen heb je al gehad? Heb je nou nog steeds geen examen of TTT gedaan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:03 schreef TheSatanSlayer het volgende:
hoi zitten er volgens jullie addertjes onder het gras, als een rijschool één gratis proefles geeft?
de meesten verrekenen namelijk het normale uurtarief...
veelquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:48 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je al gehad? Heb je nou nog steeds geen examen of TTT gedaan?
Een gratis proefles doen heel veel rijscholen. Is niks speciaals.
Tering, wanne triple-post. Editknopje is er ook.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:13 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 4 augustus 2015 12:11 schreef TheSatanSlayer het volgende:
trouwens hoe zit het met slaginspercentages?
het zegt wel iets, maar je moet je er niet op blind staren toch?
heb een goede rijschool gevonden (denk ik) waar ik mijn rijbewijs wil gaan afmaken, maar als ik op rijscHolenkeizer kijk dan hebben ze maar een slagings% van 40%.....
Gevoelquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:41 schreef Ypmaha het volgende:
Hoe weet je als je moet fileparkeren met een stukje achteruit wanneer je ver genoeg bent ingedraaid? Ik steek altijd nog een stuk uit met de linkerkant omdat ik te vroeg indraai
Gevoel en oefenen. Als jij telkens te ver op de weg staat, nogmaals doen en dan later tegensturen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:41 schreef Ypmaha het volgende:
Hoe weet je als je moet fileparkeren met een stukje achteruit wanneer je ver genoeg bent ingedraaid? Ik steek altijd nog een stuk uit met de linkerkant omdat ik te vroeg indraai
Dat wordt een automaat jongemanquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:25 schreef bobbernaut het volgende:
Fuck schakelen Lekker stilstaan voor het groene stoplicht
Nja zit nu pas op mn 3e les, waarvan 1.5 les ik pas bezig ben met koppelenquote:
parallel gaan staan, achteruit, en als je achterwiel een halve meter achter de auto rechts van je is, vol insturen, dan in je linkerspiegel de kont van je auto net aan de grillkant vam de koplamp van de auto achter je mikken, wielen weer rechtzetten en weer terugsturen zodra je neus langs de auto voor je kan. Werkt bij bijna elke auto.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:41 schreef Ypmaha het volgende:
Hoe weet je als je moet fileparkeren met een stukje achteruit wanneer je ver genoeg bent ingedraaid? Ik steek altijd nog een stuk uit met de linkerkant omdat ik te vroeg indraai
Dan zorg je dat je net rolt en trek je dan je stuur om.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:42 schreef Doublepain het volgende:
Je mag niet met stilstand insturen tijdens je examen, als dat mocht dan was het nog simpeler.
Sowieso met iemand van het cbr, instructeur meenemen is optioneel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:05 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb maandag mijn TTT maar is dat met mijn eigen instructeur of met iemand van het CBR?
en terecht. Mijn omschrijving is dan ook bedoeld als rollend geheel. Sturen terwijl je stilstaat is slecht voor je auto, je stuurinrichting, je banden, stuurbekrachtigingspomp, snaar, alles krijgt op zijn falie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:42 schreef Doublepain het volgende:
Je mag niet met stilstand insturen tijdens je examen, als dat mocht dan was het nog simpeler.
ook, maar er zit meer aan je banden vastquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:24 schreef Rickertman96 het volgende:
sturen tijdens het stilstaan heb ik ook niet geleerd nee, werd me altijd verteld dat het slecht was voor de banden
kloptquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ook, maar er zit meer aan je banden vast
ach alles is slecht voor je auto..quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en terecht. Mijn omschrijving is dan ook bedoeld als rollend geheel. Sturen terwijl je stilstaat is slecht voor je auto, je stuurinrichting, je banden, stuurbekrachtigingspomp, snaar, alles krijgt op zijn falie.
Slijtage door normaal gebruik is iets heel anders als de boel onnodig verkrachten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:38 schreef Doublepain het volgende:
[..]
ach alles is slecht voor je auto..
Doe het al 2 jaar en het enige wat ik tot nu heb moeten vervangen was mijn banden, maar dat is (denk ik) door algemeen slijtage..quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 01:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Slijtage door normaal gebruik is iets heel anders als de boel onnodig verkrachten.
Zelfs met de rijles met de lzv moest ik altijd rollend sturen, en dat heb ik niet afgeleerd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 01:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Doe het al 2 jaar en het enige wat ik tot nu heb moeten vervangen was mijn banden, maar dat is (denk ik) door algemeen slijtage..
Ik moet wekelijks regelmatig fileparkeren..
Maar dit is het rijbewijstopic, je auto dus altijd laten rollen tot je je papiertje hebt.
Huh klapband? Sorry, maar als je je auto gewoon netjes onderhoud dan is de kans dat dat gebeurd klein, het kan uiteraard altijd gebeuren, materiaal is nooit 100% betrouwbaar alleen draaf je nu ver door.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 01:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zelfs met de rijles met de lzv moest ik altijd rollend sturen, en dat heb ik niet afgeleerd.
Het gaat niet alleen om slijtage, ook de veiligheid is een belangrijke reden.
Vraagje aan jou: heb je liever een klapband op een voorwiel of op een achterwiel?
Wat jij wilt. Wring jij maar lekker je bandjes op het asfalt tot ze vierkant zijn. Vooral doen, en zeker niet laten als het dertigplus is qua temperatuur.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 09:42 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Huh klapband? Sorry, maar als je je auto gewoon netjes onderhoud dan is de kans dat dat gebeurd klein, het kan uiteraard altijd gebeuren, materiaal is nooit 100% betrouwbaar alleen draaf je nu ver door.
Het zijn onze wegen. En mijn veiligheid. Ik kan dan alleen maar hopen 'm niet tegen te komen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:19 schreef Rickertman96 het volgende:
Laat hem lekker doen wat ie wil toch?
Het zijn zijn banden, hij betaalt
Die kans is nihilquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het zijn onze wegen. En mijn veiligheid. Ik kan dan alleen maar hopen 'm niet tegen te komen.
Je zit er mee, zie ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:39 schreef delano.888 het volgende:
Oh leuk ridocar is weer eens in een zeik bui..
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het zijn onze wegen. En mijn veiligheid. Ik kan dan alleen maar hopen 'm niet tegen te komen.
Jaman, gaan zo poef die bandenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat jij wilt. Wring jij maar lekker je bandjes op het asfalt tot ze vierkant zijn. Vooral doen, en zeker niet laten als het dertigplus is qua temperatuur.
Hoeveel heb je betaald daarvoor? En is dat echt zo nodig dan, je krijgt toch - als je het haalt - vrijstelling van de bijzondere manoeuvres ofzo?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:05 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb maandag mijn TTT maar is dat met mijn eigen instructeur of met iemand van het CBR?
Ander plekje zoeken?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:03 schreef defokkingfoker het volgende:
Het eerste wat ik heb afgeleerd na mn rijlessen is het rollend parkeren... Hoe da fuck pas je anders in hele krappe plekjes? En fuck de veiligheid, zijn mijn banden
het zat in mijn pakket, en ik heb het denk ik wel nodig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:02 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Hoeveel heb je betaald daarvoor? En is dat echt zo nodig dan, je krijgt toch - als je het haalt - vrijstelling van de bijzondere manoeuvres ofzo?
Easy money van het CBR/je rij-instructeurquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:16 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
het zat in mijn pakket, en ik heb het denk ik wel nodig.
weet ik, maar ik ben nou ook niet bepaald iemand die het snel oppikt. zit nu op 45 lessen en hoop dat ik voor de 60 wel mag afrijden (en het ook haal natuurlijk). kost wel echt klauwen met geldquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:25 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Easy money van het CBR/je rij-instructeur
Liever te veel lessen en het in 1x halen dan andersom dus no worriesquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:27 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
weet ik, maar ik ben nou ook niet bepaald iemand die het snel oppikt. zit nu op 45 lessen en hoop dat ik voor de 60 wel mag afrijden (en het ook haal natuurlijk). kost wel echt klauwen met geld
ja, ik heb a.s maandag mijn TTT dus, maar mijn leraar vindt dat al veel te snel. Aan de ene kant heeft hij volgens mij wel gelijk, maar aan de andere kant heb ik het idee dat hij bang is dat ik zak omdat hij net bij die rijschool is begonnen en dat niet goed voor zijn slagingspercentage is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:30 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Liever te veel lessen en het in 1x halen dan andersom dus no worries
Had zelf 25 lessen en in 1x gehaald, maar dat komt denk ik ook een deel doordat ik m'n examinator een beeetje kende
45 lessen van een uurtje? Ik zou niet blind staren naar het aantal lesuren van andere mensen. Het belangrijkste is dat je goed en veilig leert rijden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:27 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
weet ik, maar ik ben nou ook niet bepaald iemand die het snel oppikt. zit nu op 45 lessen en hoop dat ik voor de 60 wel mag afrijden (en het ook haal natuurlijk). kost wel echt klauwen met geld
Gek hoe de discussie over winterbanden anders loopt. Met zomerbanden in de sneeuw rijden staat gelijk aan moord en/of doodslag.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:38 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je moet jezelf laten nakijken aub..
[..]
Jaman, gaan zo poef die banden
Ik file parkeer wekelijks zo, heb al bijna 1 ton met die auto gereden, maar idd ja wa jij zegt ze doen doen poef met +30 graden, maar ik kan ook lucky zijn, heb wel 1 keer poef gehad met mijn banden, maar dat was omdat een idioot spijkers op de weg had gegooid.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:38 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
ja, ik heb a.s maandag mijn TTT dus, maar mijn leraar vindt dat al veel te snel. Aan de ene kant heeft hij volgens mij wel gelijk, maar aan de andere kant heb ik het idee dat hij bang is dat ik zak omdat hij net bij die rijschool is begonnen en dat niet goed voor zijn slagingspercentage is.
Maar ik heb nu al 45 lessen gehad, dus vind het wel eens tijd om een TTT te doen. Mijn eigen instructeur die is echt superstreng in de rijles, dus nu maar hopen dat ze daar iets minder streng zijn.
Maar als ik zak boeit het me ook geen flikker omdat ik donderdag na een jaar werkloos te zijn eindelijk werk heb gevonden met een contract voor twee jaar.
Dankjewel!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:25 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe baan.
In hartje Amsterdam is dat vaak lastigquote:
Dan was ik nog makkelijker, ik had een pakket en ik zat een les of wat onder mijn pakket. Hoor tegenwoordig dat dat dan weer terugbetaald wordt, mijn pakket was gewoon goedkoper dan evenveel losse lessen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:25 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Easy money van het CBR/je rij-instructeur
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:55 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen!! Ben dus soort van geslaagd!
Nee, weet ik ook wel. Heb nog genoeg andere dingen te verbeteren, eigenlijk voornamelijk ver vooruit kijken. Ik reed te krampachtig omdat ik te bang was om fouten te maken (komt voor een deel door mijn leraar, die bij elk foutje begint te zeuren). Maar ik rij zelf gewoon ook heel voorzichtig, dus als ik ver vooruit kijk zal het een stuk makkelijker worden.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:34 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Je praktijk is echter nog lang niet binnen. Kijk je niet stuk op die vrijstelling.
Hoe het in D zit weet ik niet maar in NL in principe wel.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:25 schreef DiceMan het volgende:
Mag ik na het passeren van elke invoegstrook op de snelweg ervan uitgaan dat de limiet 130km/h is tenzij anders vermeld? Ik kan me nu geen realistische situaties voor de geest halen maar hypotetisch: in geval er 1,2 danwel 3 km voor een invoegstrook er een bord een limiet van 100 aangeeft, mag ik er na de invoegstrook van uitgaan dat limiet gestegen is naar 130 in geval er geen andere borden zijn?
Is deze aanname wellicht ook geldig in Duitsland?
In principe zou dit zo moeten zijn ja. Maar het feit is dat er zo ontzettend veel uitzonderingen zijn dat het vaker NIET dan wel 130 is. Dus let goed op de borden en evt hectometerpaaltjes en ga niet 130 rijden als de rest om je heen 100 rijd vooral overdag (voor 19:00) is de kans heel groot dat 130 wegen ineens 100 of 120 zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:25 schreef DiceMan het volgende:
Mag ik na het passeren van elke invoegstrook op de snelweg ervan uitgaan dat de limiet 130km/h is tenzij anders vermeld? Ik kan me nu geen realistische situaties voor de geest halen maar hypotetisch: in geval er 1,2 danwel 3 km voor een invoegstrook er een bord een limiet van 100 aangeeft, mag ik er na de invoegstrook van uitgaan dat limiet gestegen is naar 130 in geval er geen andere borden zijn?
Is deze aanname wellicht ook geldig in Duitsland?
In Duitsland kun je gewoon planken tenzij anders aangegevenquote:Op maandag 10 augustus 2015 22:25 schreef DiceMan het volgende:
Is deze aanname wellicht ook geldig in Duitsland?
mits er na een invoegstrook gepasseerd te hebben geen limiet aangevend bord te bekennen is mag er dus wat extra gas gegeven worden? ik val een beetje in herhaling maar een boete is nooit leuk, vandaarquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
In Duitsland kun je gewoon planken tenzij anders aangegeven
No fucking way..quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:33 schreef d4v1d het volgende:
Mag er hier nog over braddie gepost worden?
Die jongen heeft eindelijk een rijbewijs.
http://www.autoweek.nl/fo(...),5471111#msg-5471111
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:33 schreef d4v1d het volgende:
Mag er hier nog over braddie gepost worden?
Die jongen heeft eindelijk een rijbewijs.
http://www.autoweek.nl/fo(...),5471111#msg-5471111
Gefeliciteerd Brad, de aanhouder wint! Veel veilige kilometers gewenstquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:33 schreef d4v1d het volgende:
Mag er hier nog over braddie gepost worden?
Die jongen heeft eindelijk een rijbewijs.
http://www.autoweek.nl/fo(...),5471111#msg-5471111
Heb het topic even bekeken en hij heeft z'n praktijk dus pas de 6de keer gehaald en z'n theorie pas de 7de keer?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:33 schreef d4v1d het volgende:
Mag er hier nog over braddie gepost worden?
Die jongen heeft eindelijk een rijbewijs.
http://www.autoweek.nl/fo(...),5471111#msg-5471111
Spannend!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:49 schreef SacreCoeur het volgende:
24 september ttt & 22 oktober afrijden, eerder kon helaas niet.
Ik heb dan 37/38 lessen van 1 uur gehad, mocht ik het in 1x halen
We hadden het al gelezen op autoweek hèquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:40 schreef Braddie het volgende:
Vandaag om 13:50 moest ik afrijden voor de 6e keer. Even mijn verslag:
Kwam aan om rond half 2 en had er eigenlijk de pest in, mijn instructeur zei "Je hebt een andere examinator deze keer, die is héél relaxed" En toen liepen we naar z`n tafeltje toe. Even het standaard lulverhaal verteld natuurlijk en daarna richting de auto.
We stapte in, gingen rijden, radio ging aan en het eerste wat hij zei was "Goh, Kool and The Gang, die heb ik nog live gezien laatst" Dus er vielen opeens heel veel zenuwen van mij af en het gesprek was begonnen
Zowel mijn instructeur als examinator hebben de hele rit alleen maar met elkaar gepraat over muziek en over auto's en ik werd opeens toch wel een stukje zelfverzekerder.
Goed, stukje snelweg gehad, stukje stad gehad, omkeer opdracht gehad, clusteropdracht gehad. Tijd om weer terug te rijden. Serieus 300 meter voor de plaats van bestemming bij een kruispunt krijg ik een ingreep, althans.. Ik reed 35, tikkeltje te hard dus. Ik zag dat er een fietser aankwam vanuit mijn oogghoek en remde uiteraard, auto rolde nog stapvoets en de fietser was al voorbij toen de examinator op de rem trapte. Dat was dus éven slikken.
We zijn terug, en we gaan zitten en hij zegt "Gefeliciteerd man, ik vond het positief!" En eerlijk? Tranen sprongen in m`n ogen, want ik dacht oprecht door die ingreep dat het over was.
Het enige wat hij had aan te merken was "Je kwam iets te hard aangereden op dat laatste kruispunt vond ik, dat is een aandachtspuntje, let daar alsjeblieft op, zowel voor jouw eigen veiligheid als dat van je mede weggebruikers"
We rijden terug naar huis en m`n instructeur geeft me een highfive en zegt "Eindelijk Braddie, na al die lessen, ben blij dat we het hebben kunnen afsluiten want na dit examen wilde ik je geen les meer geven zoals je weet, en de instructeurs in deze regio zaten er ook niet op te wachten dus wees er extra trots op "
Nu word het dus tijd om het pasje morgen met spoed aan te vragen, en vervolgens vanaf het weekend te gaan rond rijden. Eerste rit staat gepland (Met 1 vriend naar IJsselstein toe )
Zal wennen worden, van een Clio met alles erop en eraan, naar een vrij primitieve (Geen rembekrachtiging en geen stuurbekrachtiging) Seicento
Over 2 weken hopelijk een eigen auto
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:15 schreef delano.888 het volgende:
Zeg Braddie, kon je ons hier of op autoweek even laten weten hoeveel uren les / theorie examens / praktijk examens je hebt gehad? Ben erg benieuwd naar de totaalstand.
net als de wonden beginnen te sluiten ga jij ze met zulke vragen openen kom op maatjequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:44 schreef delano.888 het volgende:
[..]
We hadden het al gelezen op autoweek hè
[..]
Is niet lullig bedoelt hoor ik ben gewoon oprecht benieuwd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:50 schreef DiceMan het volgende:
[..]
net als de wonden beginnen te sluiten ga jij ze met zulke vragen openen kom op maatje
gefeliciteerd Braddie
Thanks man!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:50 schreef DiceMan het volgende:
[..]
net als de wonden beginnen te sluiten ga jij ze met zulke vragen openen kom op maatje
gefeliciteerd Braddie
Nou, ik ben daar dus ook wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Is niet lullig bedoelt hoor ik ben gewoon oprecht benieuwd.
Precies, het is toch wel een verhaal nu zeg. Blij voor je dat je het nog gehaald hebt voor het aflopen van de theorie! Hoe lang had je nog?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nou, ik ben daar dus ook wel benieuwd naar.
Theorie examens waren er 7, praktijk examens waren er 6.
Lessen en uren durf ik niet te zeggen, maar ik heb vanmiddag mijn oude rijschool gemaild omdat ik het toch stiekem (nu het achter mij ligt ) Wel wil weten.
Ben echt heel blij dat ik dit hoofdstuk heb kunnen afsluiten joh, het heeft mij en heel veel geld gekost (Ja oke, misschien niet echt i.v.m uitkering.. Maar ik had er andere dingen mee kunnen doen laat ik het zo zeggen) En het heeft mij ook echt heel vaak enorm onzeker gemaakt en heel veel stress bezorgd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Precies, het is toch wel een verhaal nu zeg. Blij voor je dat je het nog gehaald hebt voor het aflopen van de theorie! Hoe lang had je nog?
En gefeliciteerd had ik al gezegd, maar bij deze nogmaals
Holy cow, Braddie heeft het roze pasje eindelijk verdiend! Goedzo man!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben echt heel blij dat ik dit hoofdstuk heb kunnen afsluiten joh, het heeft mij en heel veel geld gekost (Ja oke, misschien niet echt i.v.m uitkering.. Maar ik had er andere dingen mee kunnen doen laat ik het zo zeggen) En het heeft mij ook echt heel vaak enorm onzeker gemaakt en heel veel stress bezorgd.
Ik had voor het verlopen van mijn theorie nog 2 maanden en 2 weken. Als ik het nu niet had gehaald had ik nog 1x examen kunnen doen met mazzel.
65 uur is best wel wat, maar in vergelijking met mij valt alles mee Ik ga gewoon even gokken op 230 les uur, ben er absoluut niet trots op en ik voel mij er ook absoluut niet fijn bij, en begrijp heel goed dat mensen zeggen dat ik een gevaar ben en niet op de weg hoor. Maar dat kan ik nu allemaal achter mij laten, het rijden begint nu echt.
Ohja, goed punt, voorlopig niet klagen over anderen Braddie. Maar ik denk dat je je lesje wel hebt geleerd na het "mensen die 6 maanden over hun rijbewijs doen" topic fiasco toch?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:27 schreef dick_laurent het volgende:
(de eerste paar maanden géén posts plaatsen in het "irritaties op de weg" topic, trust me.... dat gaat backfire'en )
Haha, thanks man! Fijn om te horenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Holy cow, Braddie heeft het roze pasje eindelijk verdiend! Goedzo man!
Ik kijk niet zo vaak meer in dit topic, maar toch erg leuk om te lezen dat het je gelukt is.
En inderdaad, het ékte leren begint nu pas!
En ga je niet meteen ergeren aan het rijgedrag van anderen (de eerste paar maanden géén posts plaatsen in het "irritaties op de weg" topic, trust me.... dat gaat backfire'en )
Gewoon lekker je ding doen en je niet laten opfokken.
Succes!
Dat heb ik zeker, want ik heb er geen 6.... maar 30 maanden over gedaanquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ohja, goed punt, voorlopig niet klagen over anderen Braddie. Maar ik denk dat je je lesje wel hebt geleerd na het "mensen die 6 maanden over hun rijbewijs doen" topic fiasco toch?
Best wel kut. Ik heb namelijk niet 1x in andermans auto gereden maar gelijk na een paar dagen mijn eigen auto gekocht, die ook nog eens een stuk langer was dan de lesauto. En dat was 2 uur vanaf mijn huis, dus je begrijpt dat ik hem wel een beetje kneep op de weg naar huis.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:58 schreef Braddie het volgende:
Hoe was jullie eerste keer rijden zonder instructeur trouwens?
Doodeng.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:58 schreef Braddie het volgende:
Hoe was jullie eerste keer rijden zonder instructeur trouwens?
Met mijn vader was het erger dan met de instructeur, echt zelf (dus met niemand erbij) nooit gereden trouwens. Al meer dan een jaar niet gereden trouwens, vindt het geen zak aan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:58 schreef Braddie het volgende:
Hoe was jullie eerste keer rijden zonder instructeur trouwens?
Dat lijkt mij inderdaad niet heel chill. Begrijp wel dat je zoiets hebt van fuck fuck fuck als dat maar goed gaat.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Best wel kut. Ik heb namelijk niet 1x in andermans auto gereden maar gelijk na een paar dagen mijn eigen auto gekocht, die ook nog eens een stuk langer was dan de lesauto. En dat was 2 uur vanaf mijn huis, dus je begrijpt dat ik hem wel een beetje kneep op de weg naar huis.
Daar zie ik eerlijk gezegd ook wel tegenop. Over 2-3 weken wil ik een eigen auto gaan kopen, maar dat houd dus ook in dat er een proefrit aan zit te komen. Met mijn vader ernaast Die man is nogal snel van het boos worden... Dus ik ben heel erg benieuwd.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:01 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met mijn vader was het erger dan met de instructeur, echt zelf (dus met niemand erbij) nooit gereden trouwens. Al meer dan een jaar niet gereden trouwens, vindt het geen zak aan.
Als ik echt moet gaan rijden voor werk neem ik wel opnieuw rijles.
Dat was toen ik mn rijbewijs ging aanvragenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:58 schreef Braddie het volgende:
Hoe was jullie eerste keer rijden zonder instructeur trouwens?
Dat zou ik dus echt niet durven.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:06 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Dat was toen ik mn rijbewijs ging aanvragen
W8 ben je nou een dame? Dacht steeds dat je een jongen wasquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat zou ik dus echt niet durven.
Was wel lachen geweest als je dan aangehouden was geweest, rijbewijs kwijt voordat je hem hebtquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:06 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Dat was toen ik mn rijbewijs ging aanvragen
Misschien anders samen met een vriend/vriendin het autorijden oefenen. Het helpt wel als de relatie gelijkwaardiger is dan bij vader/moederquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Daar zie ik eerlijk gezegd ook wel tegenop. Over 2-3 weken wil ik een eigen auto gaan kopen, maar dat houd dus ook in dat er een proefrit aan zit te komen. Met mijn vader ernaast Die man is nogal snel van het boos worden... Dus ik ben heel erg benieuwd.
Is ook een jongenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:07 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
W8 ben je nou een dame? Dacht steeds dat je een jongen was
Eerste rit word met een vriend a.s vrijdag, we gaan naar ijsselstijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Misschien anders samen met een vriend/vriendin het autorijden oefenen. Het helpt wel als de relatie gelijkwaardiger is dan bij vader/moeder
Vanuit Hilversum is dat wel een eind. Ik zou eerst met kleine stukjes oefenen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:09 schreef Braddie het volgende:
[..]
Eerste rit word met een vriend a.s vrijdag, we gaan naar ijsselstijn.
Mwa, hij heeft genoeg ervaring lijkt me.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vanuit Hilversum is dat wel een eind. Ik zou eerst met kleine stukjes oefenen.
Is best een eind, maar ik ben lange ritten gewend. Met de rijlessen reden we gemiddeld 40-60 kilometer per les. En een paar lessen geleden ben ik nog van Hilversum naar Breda gereden met m`n instructeur om een andere lesauto op te halenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vanuit Hilversum is dat wel een eind. Ik zou eerst met kleine stukjes oefenen.
Dan keihard Frans Bauer, heb je even voor mij in het engels zingenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:09 schreef Braddie het volgende:
[..]
Eerste rit word met een vriend a.s vrijdag, we gaan naar ijsselstijn.
Ik ben m'n rijbewijs gaan halen nadat ik een auto-ongeluk heb gehad (als passagier) in het buitenland.quote:
HAHA. Misschien zingen we Ademnood wel in het engels.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:14 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Dan keihard Frans Bauer, heb je even voor mij in het engels zingen
Mijn complimenten, je bent in ieder geval eerlijk naar jezelf nu.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:13 schreef Braddie het volgende:
Enne, ik heb inderdaad voldoende ervaring wat dat betreft, niet dat ik er vanuit ga dat het rijden vlekkeloos gaat of dat ik uberhaupt ooit een goede chauffeur word (Anders had ik het pasje al langer gehad) Maar ik denk dat het toch ook wel relaxed werkt om eens met een vriend naast je te rijden inplaats van een instructeur.
Herkenbaar.. Ik had in 2006 een ongeluk met een brommobiel en toen heb ik heel lang angst gehad om auto te rijden en heb daarom in 2008 mijn proefles ook gecancelled.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben m'n rijbewijs gaan halen nadat ik een auto-ongeluk heb gehad (als passagier) in het buitenland.
Dat pasje binnen slepen haalde mijn angst niet direct weg.
Inmiddels zijn we een jaar en drie maanden verder en ben ik intussen al twee keer naar Polen op en neer gereden. Ik heb geen angst meer, maar ben wel voorzichtig.
Daar zat jij toch helemaal niet in?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
HAHA. Misschien zingen we Ademnood wel in het engels.
Ja, ik kan wel zeggen dat ik met de jaren beter ga rijden, en dat is ook echt wel zo. Is met iedereen zo mag ik hopen. Maar het verleden heeft gewoon geleerd dat ik geen goede chauffeur ben. De meeste slagen met 40-50 uur, ik met het 4/5 voudige, dus ben ik dan een goede chauffeur, nee.. Heb ik veel ervaring? JA. Wil dat zeggen dat ik fouten eerder zie, fouten beter kan oplossen, beter anticipeer? NEE. Dat zegt alleen maar dat ik meer heb gereden dan de meeste.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Mijn complimenten, je bent in ieder geval eerlijk naar jezelf nu.
Niet in de clip nee. Maar alle muziek van No-Sense heb ik toen gemaakt / ingespeeld / gearrangeerd / gezongen. Was nog in m`n produceer begin periodequote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daar zat jij toch helemaal niet in?
Ohhh dat wisten wij helemaal niet joh wij zochten naar jouw gezicht natuurlijkquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Niet in de clip nee. Maar alle muziek van No-Sense heb ik toen gemaakt / ingespeeld / gearrangeerd / gezongen. Was nog in m`n produceer begin periode
Beter iets te voorzichtig dan iets te roekeloosquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Herkenbaar.. Ik had in 2006 een ongeluk met een brommobiel en toen heb ik heel lang angst gehad om auto te rijden en heb daarom in 2008 mijn proefles ook gecancelled.
Nu ben ik niet meer angstig, maar af en toe nog wel wat te voorzichtig qua rijden, niet heel erg besluitvaardig zeg maar.
Wedden dat jij na die 300 uur beter kan rijden dan de gemiddelde prius/polo chauffeurquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, ik kan wel zeggen dat ik met de jaren beter ga rijden, en dat is ook echt wel zo. Is met iedereen zo mag ik hopen. Maar het verleden heeft gewoon geleerd dat ik geen goede chauffeur ben. De meeste slagen met 40-50 uur, ik met het 4/5 voudige, dus ben ik dan een goede chauffeur, nee.. Heb ik veel ervaring? JA. Wil dat zeggen dat ik fouten eerder zie, fouten beter kan oplossen, beter anticipeer? NEE. Dat zegt alleen maar dat ik meer heb gereden dan de meeste.
Ik zal vast wel sneller optrekken (ben de laatste paar weken mezelf een beetje aan't ontdekken achter het stuur en ik hou wel van een beetje optrekken bij het stoplicht of richting de snelweg, niet dat 2000 toeren geneuzel zeg maar) Maar of ik beter rijd in het algemeen? I'd doubt that.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:22 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Wedden dat jij na die 300 uur beter kan rijden dan de gemiddelde prius/polo chauffeur
Kijk dan dit:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:22 schreef delano.888 het volgende:
Godver nu zit ik braddie filmpjes te kijken "make me mad!" & "you got a minute for me?" klassiekers
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kijk dan dit:
Dit is tenminste geen bullshit.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:26 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Beter dan ditLaten we eerlijk wezen, dat is allesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een serieuze band en serieuze / goede muzikanten, tegenover een uit de hand gelopen projectje
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:26 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Beter dan ditHaha ik besef me nu ineens dat hij dit deed VOOR zanger Rinus. Ik zeg aanklagen die hap!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Helemaal mee eens. Als dit perongelijk de lapo is Braddie maak er wat moois van ik zal m niet openen!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:28 schreef defokkingfoker het volgende:
Vindt dat Braddie het nieuwe topic mag openen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |