abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 21 juli 2015 @ 16:07:54 #1
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_154515768
Met aanvang van september 2015 begin ik met het laatste jaar van mijn hbo-opleiding. Dit is een versnelde hbo-opleiding die ik in 3 jaar doorloop (jaar 1 en jaar 2 in 1 jaar), in plaats van 4 jaar.

Heb nu in totaal 178 ECTS aan het eind van mijn derde jaar, ben er bijna zou je zeggen. Maar ik heb ook op dit moment 58 ECTS voor mijn propedeuse jaar. De enige twee ECTS die ik mis zijn voor een wiskundig vak, en ik ben er zo slecht in. Heb het inmiddels vijf keer herkanst, iedere keer kom ik niet verder dan 3:{. Ben dus verplicht dit te herkansen in de zomerschool, eind augustus.

Ik ben naar mijn SCC-coach geweest, met de vraag wat te doen als ik het deze zomer niet haal. Toen bekeek zij mijn punten en cijferlijst, en zij zei dat de school met mijn totale puntenaantal en gemiddelde mij echt niet van school afstuurt omdat ik maar 1 vak mis voor mijn P die ik altijd probeer te herkansen. Als ik de opleiding niet aankon zou ik niet zo ver zijn gekomen. Dus ik ging met een gerust hart de zomer in :)

Nu kreeg ik gisteren een brief dat ik deze zomer dit vak verplicht moet halen voor mijn P, anders zou ik per 1 September jl. geen student meer bij ze zijn. Ik had zoiets van "wat"? :{

Heb net weer mijn SCC-coach gemaild om hetgeen wat zij beweerde op zwart-op-wit te krijgen, maar krijg helaas een automatisch mailtje terug dat ze op vakantie is en beperkt haar mail zal checken.

Wat zouden jullie doen? Natuurlijk het tentamen halen, maar ben enorm slecht in wiskunde. Dit ga ik niet in mijn eentje kunnen doen. Voor de rest heb ik alle vakken gehaald, op precies deze P vak na en ben zo dichtbij mijn bachelordiploma :')
Je kan nu inchecken met je bankpas!
pi_154516043
Spiekbriefje gebruiken of een boek op de plee verstoppen en af en toe naar de wc gaan om te checken als je iets niet weet? Je bedoelt trouwens 1 september a.s. neem ik aan.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_154516122
Na de 3de keer een 3 had ik maar eens iets van bijles geregeld. En dat zou ik nu ook doen. Verder hopen dat je het haalt.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 16:25:01 #4
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_154516178
.... Googlet BSA .... nee, Belgische Software Alliantie zal het niet zijn .... AH! bindend studieadvies

Met wiskunde is de beste tip te proberen het voor jezelf RELEVANT te maken en enigszins 'tastbaar'; dan is het geen verzameling losse dingetjes waar je voor je gevoel niets aan hebt en dat maakt het een stuk makkelijker te leren en onthouden.

Neem bijvoorbeeld (sorry, heel erg simpel voorbeeldje) de stelling van Pythagoras; als je je daarbij een ladder voorstelt die tegen een muur staat (yup, de lengte van de ladder is de hypotenusa) maakt het er iets tastbaars van.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_154516933
Wow, drie jaar lang de tijd krijgen om vakken uit het eerste jaar met een voldoende af te sluiten. :D.

Drie jaar lang de tijd hebben om je wiskunde bij te spijkeren, maar pas eind jaar 3 in paniek schieten. :D.

quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:07 schreef GVU het volgende:
Nu kreeg ik gisteren een brief dat ik deze zomer dit vak verplicht moet halen voor mijn P, anders zou ik per 1 September jl. geen student meer bij ze zijn. Ik had zoiets van "wat"? :{
:D.

Je dacht echt dat de school je zou matsen of wat? :D.
pi_154516961
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:07 schreef GVU het volgende:
Wat zouden jullie doen?
De zomer goed benutten.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 16:56:19 #7
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_154517035
Heb je al eens aan een tutor gedacht? Lijkt me zo te lezen best handig.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_154517104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:25 schreef BaardaapAd het volgende:
.... Googlet BSA .... nee, Belgische Software Alliantie zal het niet zijn .... AH! bindend studieadvies
Elke student krijgt een BSA; met een BSA is dan ook niets mis mee. Een BSA is echter of positief (student heeft de benodige punten behaald en mag doorgaan met zijn studie) of negatief (student heeft benodigde punten niet behaald en moet stoppen met zijn studie op die ene school/uni).

Edit: http://www.rijksoverheid.(...)er-onderwijs-ho.html.

Hm:
quote:
In het 3e studiejaar van een hbo-opleiding kan alleen een gedeeltelijke bindende afwijzing gegeven worden.
quote:
In het laatste studiejaar van een opleiding kan geen bindend negatief studieadvies meer gegeven worden. Dit is in het 3e jaar van het wo en in het 4e jaar van het hbo.
Al geldt er hier wat anders vermoed ik; TS volgt een versnelde opleiding.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2015 17:00:45 ]
  dinsdag 21 juli 2015 @ 17:01:41 #9
365231 Fera
Fire & Blood
pi_154517186
Ik had allang bijles geregeld. Moet je maar eens googelen, ze hebben vaak van die netwerken waarop je snel iets kunt vinden. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 17:10:46 #10
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_154517469
Passend onderschrift wel
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  dinsdag 21 juli 2015 @ 18:08:45 #11
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_154518725
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:52 schreef zarGon het volgende:
Wow, drie jaar lang de tijd krijgen om vakken uit het eerste jaar met een voldoende af te sluiten. :D.

Drie jaar lang de tijd hebben om je wiskunde bij te spijkeren, maar pas eind jaar 3 in paniek schieten. :D.

[..]

:D.

Je dacht echt dat de school je zou matsen of wat? :D.
Twee jaar lang*.
Maar goed, ik heb ondertussen heus wel getracht mijn wiskunde bij te spijkeren. Thans faal ik keer op keer, en de school weet dat ik moeite heb met wiskunde. Plus, het zou oneerlijk zijn. Heb alles gehaald tot nu toe, maar omdat dit een P-vak moet ik gaan vrezen voor mijn opleiding terwijl ik het blijkbaar nominaal doorloop. Als het een vak uit jaar 2 of 3 was, was er geen probleem en kan ik het ieder jaar herkansen :').
Beetje scheef, niet?
Je kan nu inchecken met je bankpas!
pi_154519043
Oneerlijk. :D.

Weet je wat oneerlijk is? Niet dat jij een vak moet behalen zoals elke andere student, maar juist dat jij het vak niet hoeft te behalen terwijl de rest dat wel moet.

:D.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2015 18:28:02 ]
  dinsdag 21 juli 2015 @ 18:33:48 #13
91511 cursive
The Martyr
pi_154519190
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 18:08 schreef GVU het volgende:

[..]

Twee jaar lang*.
Maar goed, ik heb ondertussen heus wel getracht mijn wiskunde bij te spijkeren. Thans faal ik keer op keer, en de school weet dat ik moeite heb met wiskunde. Plus, het zou oneerlijk zijn. Heb alles gehaald tot nu toe, maar omdat dit een P-vak moet ik gaan vrezen voor mijn opleiding terwijl ik het blijkbaar nominaal doorloop. Als het een vak uit jaar 2 of 3 was, was er geen probleem en kan ik het ieder jaar herkansen :').
Beetje scheef, niet?
Als wiskunde zo'n issue voor je is waarom geef je niet een paar centen uit aan goede bijles?

Natuurlijk is het eerlijk. Er wordt een competentieprofiel opgesteld en daarin staat ook een bepaalde mate van wiskundige kennis.
Als je deze competentie niet beheerst dan kunnen ze je niet laten slagen.
Hoe zuur en onrechtvaardig dat ook klinkt.
Get on that cross that's all your good for!
pi_154519346
Wtf j heb drie jaar lang de tijd gehad om je P te halen? Normaal word je toch na twee jaar weggestuurd of ben ik gek? :X
Zie!
pi_154520212
Ze hadden je al eerder weg moeten sturen.

Weet niet wat je nu nog kunt doen. Of je hebt geen hbo-denkniveau, verschil tussen mbo en hbo is natuurlijk dat op het hbo ook een bepaalde doch beperte kennis van wiskunde of statistiek vereist is, of je hebt een hele slechte docent, of je leert wiskunde verkeerd of je bent te lui. Sowieso te afwachtend want zelf met extreme coulantie van de school is het je nog niet gelukt het te halen.

Je zegt verder niet wat voor wiskunde het is, dus moeilijk om advies te geven. Misschien bedoel je zelfs statistiek ipv wiskunde.

Verder een kutsituatie natuurlijk. Maar het is vooral de school die jouw te lang aan het lijntje heeft gehouden. Moet vast heerlijk zijn om een toets te maken waar je eerder elke keer 3'en voor gehaald hebt met de gedachte dat als je die nu niet haalt je leven er compleet anders uit gaat zien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Harunobu op 21-07-2015 19:55:59 ]
pi_154520277
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 18:08 schreef GVU het volgende:

[..]

Twee jaar lang*.

In de OP lees ik dat je op het eind van je derde leerjaar zit. Ik neem aan dat je wiskunde voor je studie al slecht was.
  woensdag 22 juli 2015 @ 00:13:46 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_154529790
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

In de OP lees ik dat je op het eind van je derde leerjaar zit. Ik neem aan dat je wiskunde voor je studie al slecht was.
Jaar 1&2 in 1 jaar gedaan schreef hij he
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_154534148
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:13 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Jaar 1&2 in 1 jaar gedaan schreef hij he
Jaar 1 in 3 jaar gedaan, want niet afgerond 8).
  woensdag 22 juli 2015 @ 11:10:34 #19
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154535953
Je bent hard de lul
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_154536074
Kan je trouwens een cetificaat opvragen van de vakken die je al afgerond hebt en je dan bij een andere instelling inschrijven en vrijstelling vragen voor deze vakken?
pi_154538242
Wat was je plan zonder dit bericht? Weer eens kijken hoe hard je ging falen? en heb je nou bijles gevolgd of niet?
pi_154538763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:15 schreef Mr_White4321 het volgende:
Kan je trouwens een cetificaat opvragen van de vakken die je al afgerond hebt en je dan bij een andere instelling inschrijven en vrijstelling vragen voor deze vakken?
Volgens mij moet hij bij een andere opleiding alsnog aantonen dat hij 'de BSA kan halen'. Als je naar het eerste jaar net te weinig punten hebt kun je ook niet bij een soortgelijke opleiding in het tweede jaar instromen.

Nu is deze situatie wel extreem en is dit wel een fout en is de school hierin eigenlijk verwijtbaar, dat ze hem nog hebben laten zitten, dus kan me voorstellen dat je ergens een examencommissie kan vinden die hier iets mee wil doen.
pi_154544450
Stop je energie in het zoeken naar bijlessen (studiegenoten of via internet) ipv hopen hier je gelijk te krijgen wanneer wij zeggen dat het inderdaad wel of niet "oneerlijk" is.... Zorg gewoon dat je het vak haalt en that's it..... Succes! ^O^
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:35:11 #24
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_154556601
Je bent wel ongelofelijk de lul als dit fout gaat. Wellicht kun je deze extra adrenaline gebruiken?
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_154563618
mja, zo werkt het TS. Alle vakken in de P fase moet je uiteindelijk halen.

Ik zat soort van in hetzelfde schuitje. Alles gehaald met 7ens en 8en, maar 1 vak steeds onvoldoende. Toen werd ik ook bijna van school gestuurd (uiteindelijk in de zomervakantie nog net gehaald, op het randje. Anders werd ik ook zonder pardon van school gestuurd.

Ik zou toch proberen zoveel mogelijk hulp in te schakelen en al je tijd besteden aan dat vak. Waar een wil is een weg, maar je zal zelf het vak voldoende moeten halen.
There are only 151 Pokémon.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')