abonnement Unibet Coolblue
pi_167679980
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 18:42 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Helaas, helaas. Dit werkte echt als een zonnetje, maar ik ben tijdelijk verhuisd en daar heb ik te kampen met een KPN Experia box (H368N). Bovenstaande instellingen werken nu ineens niet meer en de melding die ik krijg is 'Verbinding mislukt of certificaat verlopen. Gebruik een geldig certificaat dat door de VPN-server is uitgegeven en probeer opnieuw'.
Het lijkt mij dat het aan KPN ligt, aangezien het bij Ziggo wel altijd gewerkt heeft. Iemand enig idee wat ik zou kunnen aanpassen? :).
Niemand? Het werkt nog steeds niet. :'( .
Karma is a fucking bitch.
  woensdag 28 december 2016 @ 17:48:47 #252
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_167680198
quote:
9s.gif Op woensdag 28 december 2016 17:41 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Niemand? Het werkt nog steeds niet. :'( .
Ik vermoed dat je het beter even bij de buren tweakers.net kan proberen ;)
pi_167680724
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 17:48 schreef hiddit het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je het beter even bij de buren tweakers.net kan proberen ;)
Daar heb ik het helaas geen account. ;(.
Karma is a fucking bitch.
  woensdag 28 december 2016 @ 18:37:14 #254
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_167681348
quote:
11s.gif Op woensdag 28 december 2016 18:09 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Daar heb ik het helaas geen account. ;(.
5 sec heb je er 1 :P
  woensdag 28 december 2016 @ 19:11:40 #255
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_167682197
quote:
9s.gif Op woensdag 28 december 2016 17:41 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Niemand? Het werkt nog steeds niet. :'( .
Je kan je synology IP voor de test in de DMZ zetten en kijken of het dan wel werkt. Zo ja dan moet je uitvogelen hoe je port forwarding instelt in de experia box.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_167687263
quote:
9s.gif Op woensdag 28 december 2016 19:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Je kan je synology IP voor de test in de DMZ zetten en kijken of het dan wel werkt. Zo ja dan moet je uitvogelen hoe je port forwarding instelt in de experia box.
Ga ik proberen.
Eh. Hoe doe ik dat? :').

Overigens staat de goede port wel al open, dat is het vreemde.
Karma is a fucking bitch.
pi_167692260
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:18 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Ga ik proberen.
Eh. Hoe doe ik dat? :').

Overigens staat de goede port wel al open, dat is het vreemde.
ik heb geen experia maar deze stond op internet
http://192.168.2.254
kijk bij network en dan lan naar het ip van je synology.
kijk naar de mac en ga naar dhcp binding
geef die daar een ip en dezelfde mac.

daarna klik je op application en dan dmz host
vinkje aanvinken en ip van je synology
kan zijn dat er nog reboot nodig is.
pi_167701404
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 23:05 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik heb geen experia maar deze stond op internet
http://192.168.2.254
kijk bij network en dan lan naar het ip van je synology.
kijk naar de mac en ga naar dhcp binding
geef die daar een ip en dezelfde mac.

daarna klik je op application en dan dmz host
vinkje aanvinken en ip van je synology
kan zijn dat er nog reboot nodig is.
Volgens mij ligt het probleem heel ergens anders, zie ik nu.
Ik krijg bij Externe Toegang de foutmelding: "Netwerkfout opgetreden. Controleer uw DNS en netwerkinstellingen."

Ik heb niets veranderd in de instellingen, dus ik weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen. Zoals gezegd, ik probeer zoveel mogelijk zelf in te stellen op de NAS en dat lukt redelijk, maar dit soort dingen heb ik geen kaas van gegeten. Wie kan me helpen?

Aanvullend: met de Synology Assistant vind ik hem wel, maar http://find.synology.com/ niet. Ik kan ook het Synology.Me adres niet benaderen.
Karma is a fucking bitch.
pi_167705009
of je hebt je synology een ip gegeven toen je bij ziggo zat.
die niet in de range valt van je nieuwe modem weet bij ziggo is het meestal 192.168.1.XX

moet je bij control panel>network> lan 1 selecteren en dan edit en kijken of het op manueel staat of niet

of 2 je poorten worden geblokkeerd door of je router of kpn. in belgie moet je bijvoorbeeld ergens op de site mss bij mijn knp ofzo dat je je poorten open wilt ofzo.

in ieder geval door dmz naar je synology te zetten dan weet je of het niet aan jou kant ligt.
kpn gaat je toch niet helpen want hun geven maar support tot aan de modem.

jouw synology is extern niet benaderbaar. dat synology assistent die wel kan vinden wil gewoonn zeggen dat ie wel in je lokaal netwerk zit da's alles. dus je poorten staan niet goed.

en ja je kan de poorten een voor een manueel toevoegen in je modem maar daar heb je ook geen kaas van gegeten. dus daarom dmz. stuurt die alles door naar je synology.
pi_167713658
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 13:26 schreef redboyke het volgende:
of je hebt je synology een ip gegeven toen je bij ziggo zat.
die niet in de range valt van je nieuwe modem weet bij ziggo is het meestal 192.168.1.XX

moet je bij control panel>network> lan 1 selecteren en dan edit en kijken of het op manueel staat of niet

of 2 je poorten worden geblokkeerd door of je router of kpn. in belgie moet je bijvoorbeeld ergens op de site mss bij mijn knp ofzo dat je je poorten open wilt ofzo.

in ieder geval door dmz naar je synology te zetten dan weet je of het niet aan jou kant ligt.
kpn gaat je toch niet helpen want hun geven maar support tot aan de modem.

jouw synology is extern niet benaderbaar. dat synology assistent die wel kan vinden wil gewoonn zeggen dat ie wel in je lokaal netwerk zit da's alles. dus je poorten staan niet goed.

en ja je kan de poorten een voor een manueel toevoegen in je modem maar daar heb je ook geen kaas van gegeten. dus daarom dmz. stuurt die alles door naar je synology.
Hm. Heb alles weer opnieuw ingesteld en ik krijg nu die foutmelding niet meer bij Externe Toegang. Status is normaal en bij routerconfiguratie staan alle verbindingen op OK. Ook het ip bij DMZ ingevoerd (Nas stond zelfs als optie in de pulldown), maar nog steeds werkt het niet.

Ik begrijp er geen kut van waarom het niet meer werkt en dat frustreert me mateloos. -O- .
Karma is a fucking bitch.
pi_167717691
quote:
9s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:29 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Hm. Heb alles weer opnieuw ingesteld en ik krijg nu die foutmelding niet meer bij Externe Toegang. Status is normaal en bij routerconfiguratie staan alle verbindingen op OK. Ook het ip bij DMZ ingevoerd (Nas stond zelfs als optie in de pulldown), maar nog steeds werkt het niet.

Ik begrijp er geen kut van waarom het niet meer werkt en dat frustreert me mateloos. -O- .
heb het net effe gedaan op mijn synology

download https://www.privateinternetaccess.com/openvpn/openvpn.zip
sleep deze 3 bestanden op je bureaublad in de zip:

* Netherlands.ovpn
* ca.rsa.2048.crt
* crl.rsa.2048.pem

login op je synology
ga naar control panel> network> network interface
klik create vpn profile
openvpn importing file
profile name pia
username: van pia die dat met een p begint.
passwoord: bijhoordend passwoord
import openvpn file klik op bladeren en ga naar je bureaublad en open netherlands.ovpn
CA certificate: klik bladeren en open ca.rsa.2048.crt
klik advance
bij certificate revocation list: klik op bladeren en ga naar je bureaublad en open crl.rsa.2048.pem

klik next
vink aan use default gateway on remote network
vink aan reconnect when vpn conneection is lost

selecteer nu je VPN pia verbinding en klik op connect.

als je wil zien of je synology verbonden is met pia moet je
https://torguard.net/checkmytorrentipaddress.php
die torrent downloaden en in download station zetten
dan onder het tabje tracker klikken dan staat daar your torrent ip is:
zou dan normaal gezien een ander moeten tonen dan je echt extern ip

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2016 20:09:18 ]
pi_167738980
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 19:36 schreef redboyke het volgende:

[..]

heb het net effe gedaan op mijn synology

download https://www.privateinternetaccess.com/openvpn/openvpn.zip
sleep deze 3 bestanden op je bureaublad in de zip:

* Netherlands.ovpn
* ca.rsa.2048.crt
* crl.rsa.2048.pem

login op je synology
ga naar control panel> network> network interface
klik create vpn profile
openvpn importing file
profile name pia
username: van pia die dat met een p begint.
passwoord: bijhoordend passwoord
import openvpn file klik op bladeren en ga naar je bureaublad en open netherlands.ovpn
CA certificate: klik bladeren en open ca.rsa.2048.crt
klik advance
bij certificate revocation list: klik op bladeren en ga naar je bureaublad en open crl.rsa.2048.pem

klik next
vink aan use default gateway on remote network
vink aan reconnect when vpn conneection is lost

selecteer nu je VPN pia verbinding en klik op connect.

als je wil zien of je synology verbonden is met pia moet je
https://torguard.net/checkmytorrentipaddress.php
die torrent downloaden en in download station zetten
dan onder het tabje tracker klikken dan staat daar your torrent ip is:
zou dan normaal gezien een ander moeten tonen dan je echt extern ip

Heb alles weer helemaal opnieuw ingesteld en alles leek goed te gaan, VPN verbond ook netjes in tabje Netwerkinterface en heb de VPN op 1 gezet bij servicevolgorde. So far so good, zou je zeggen.
Als ik echter die testtorrent download staat daar nog steeds mijn echte externe ip. 8)7.

Ik geef het op. :').
In ieder geval bedankt voor je gebreide uitleg. :).
Karma is a fucking bitch.
  vrijdag 30 december 2016 @ 13:44:27 #263
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_167739814
Ds216J gescoord. O+

Straks komen de schijven (1TB WD RED) binnen, kan ik vanavond even spelen :9
pi_167753501
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 december 2016 13:24 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Heb alles weer helemaal opnieuw ingesteld en alles leek goed te gaan, VPN verbond ook netjes in tabje Netwerkinterface en heb de VPN op 1 gezet bij servicevolgorde. So far so good, zou je zeggen.
Als ik echter die testtorrent download staat daar nog steeds mijn echte externe ip. 8)7.

Ik geef het op. :').
In ieder geval bedankt voor je gebreide uitleg. :).
je moet echt kijken dat je verbonden bent en dan pas die torrent doen.
had in begin ook eerst dat die echt ip toonde maar na nog paar keer proberen leek het wel goed te gaan. maar vind dat openvpn gedoe niet echt stabiel genoeg om te gebruiken.
want ook al staat reconnect aangevinkt als hij disconnect reconnect die precies niet heb ik gemerkt.
pi_167831182
Ik heb een NAS synologic en telkens wanneer ik bestanden download zit ie ze in de map public.
Terwijl ik in het programma, waar ik mee download, heb ingesteld dat ie naar een andere map moet. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen zodat ik de gedownloade bestanden in de goede map krijg? Is dat iets met rechten o.i.d.?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_167831341
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:25 schreef sloopkogel het volgende:
Ik heb een NAS synologic en telkens wanneer ik bestanden download zet ie ze in de map public.
Terwijl ik in het programma, waar ik mee download, heb ingesteld dat ie naar een andere map moet. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen zodat ik de gedownloade bestanden in de goede map krijg? Is dat iets met rechten o.i.d.?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_168029491
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:25 schreef sloopkogel het volgende:
Ik heb een NAS synologic en telkens wanneer ik bestanden download zit ie ze in de map public.
Terwijl ik in het programma, waar ik mee download, heb ingesteld dat ie naar een andere map moet. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen zodat ik de gedownloade bestanden in de goede map krijg? Is dat iets met rechten o.i.d.?
moeten we gaan raden welk programma je gebruikt om te downloaden?
pi_168029535
weet iemand of er nadelen kleven (zo ja, welke?) als ik poorten openzet?

wil couchpatato / sonarrr / headphones / lazylibrarian / mylar draaien op mijn nas, maar ben bang voor eventuele gevaren

wil absoluut niet dat mijn bestanden in handen van anderen vallen
of dat ik een synolocker ofzo te pakken krijg

wat kan ik allemaal doen/instellen om zeker van te zijn dat alleen ik toegang heb?
pi_168029595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:06 schreef kmkmmr het volgende:
weet iemand of er nadelen kleven (zo ja, welke?) als ik poorten openzet?

wil couchpatato / sonarrr / headphones / lazylibrarian / mylar draaien op mijn nas, maar ben bang voor eventuele gevaren

wil absoluut niet dat mijn bestanden in handen van anderen vallen
of dat ik een synolocker ofzo te pakken krijg

wat kan ik allemaal doen/instellen om zeker van te zijn dat alleen ik toegang heb?
- heb momenteel two factor authentication aanstaan

- zal de block-opties nalopen in instellingen (om ongeoorloofde ips etc te blokkeren)
- zal de standaardpoortnrs wijzigen
- ssl aanzetten
- een specifiek user aanmaken en alleen rechten geven op de download-mappen?
- wat kan ik nog meer doen?
- vpn gebruiken? ik heb alleen geen idee waar ik meot beginnen
pi_168029616
weet iemand trouwens hoe je die stomme ssl waarschuwing kan oplossen?
wanneer ik https aanzet, dan komt er een melding over een certificaat

hoe kan ik dat oplossen?
kwam op internet tegen dat je je eigen certificaat kan maken, maar daar lukte het niet mee
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:01:26 #271
131603 Afwazig
Serious business
pi_168030695
Downloadstation download torrents erg slecht bij mij de laatste tijd. Zelfs na het installeren van nieuwe trackers via Synoboost doet hij het erg matig. Als ik handmatig een magnetlink toevoeg met genoeg seeders dan doet hij het wel goed. Meer mensen last van?
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:28:35 #272
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168032735
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:10 schreef kmkmmr het volgende:
weet iemand trouwens hoe je die stomme ssl waarschuwing kan oplossen?
wanneer ik https aanzet, dan komt er een melding over een certificaat

hoe kan ik dat oplossen?
kwam op internet tegen dat je je eigen certificaat kan maken, maar daar lukte het niet mee
*volgens mij* kan je wel een self signed certificaat aanmaken maar dan moet je deze *volgens mij* ook nog eens in elke browser die gebruikt handmatig importeren, omdat het self signed is. Maar zelf niet geprobeerd. Is je NAS overigens bereikbaar van buitenaf of niet? Ik heb maar één beveiliging en dat is dat ik het apparaat enkel op mijn eigen lan kan bereiken en verder gewoon niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 10 januari 2017 @ 17:45:34 #273
178444 DenS
Crientj <3
pi_168033030
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:28 schreef jogy het volgende:

[..]

*volgens mij* kan je wel een self signed certificaat aanmaken maar dan moet je deze *volgens mij* ook nog eens in elke browser die gebruikt handmatig importeren, omdat het self signed is. Maar zelf niet geprobeerd. Is je NAS overigens bereikbaar van buitenaf of niet? Ik heb maar één beveiliging en dat is dat ik het apparaat enkel op mijn eigen lan kan bereiken en verder gewoon niet.
Gebruik Let's Encrypt, zit ingebouwd in DSM. Genoeg tutorials te vinden op Google, werkt perfect.
pi_168034805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 17:45 schreef DenS het volgende:

[..]

Gebruik Let's Encrypt, zit ingebouwd in DSM. Genoeg tutorials te vinden op Google, werkt perfect.
maar heb je dan geen eigen domein nodig?

dat zie ik namelijk telkens terugkomen, dat je een cname moet toevoegen naar je nas enz
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:11:24 #275
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168034906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 16:01 schreef Afwazig het volgende:
Downloadstation download torrents erg slecht bij mij de laatste tijd. Zelfs na het installeren van nieuwe trackers via Synoboost doet hij het erg matig. Als ik handmatig een magnetlink toevoeg met genoeg seeders dan doet hij het wel goed. Meer mensen last van?
Ik gebruik deluge. Iig geen problemen met torrents, welke site gebruik je normaal? rarbg? Niks geks gedaan met je router? Portjes staan open?

Ik had wel gezeik met deluge qua rechten die hij verneukte op nieuwe bestanden maar dat heb ik blijkbaar opgelost met een gepland script die het elke keer hersteld voor Sonarr ermee aan de slag gaat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')