abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 juli 2015 @ 10:19:43 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154507830


De WK Zwemmen gaan weer van start. Of eigenlijk de Wereldkamioenschappen zwemsporten. Er wordt ook gesprongen, synchroon gezwommen en waterpolo gespeeld.

quote:
Na de Swim Cup in Eindhoven, de wedstrijdcyclus in Zuid Europa en de laatste KNZB Challenger in Alkmaar het afgelopen weekend maakte technisch directeur Joop Alberda de balans op voor het WK lange baanzwemmen in Kazan. In overleg met de technische staf stelde hij de definitieve afvaardiging namens Nederland vast. Vijf zwemsters en een zwemmer hadden zich op basis van eerdere prestaties al gekwalificeerd. Deze groep is na dit weekend aangevuld met zwemsters en zwemmers voor deelname op individuele nummers en/of estafettes.

Joop Alberda: “Ik ben trots op deze ploeg. We hebben een goede voorbereiding gehad met de trainingsstage in Belek en internationale wedstrijden in Amiens, Canet, Barcelona en Rome. De ploeg is fit en we liggen op medaille koers in zowel het open water zwemmen als het lange baanzwemmen. We gaan met veel vertrouwen naar Kazan”.

De Nederlandse selectie voor het lange baan zwemmen WK Kazan 2015 is als volgt:

Maarten Brzoskowski
Inge Dekker
Dion Dreesens
Femke Heemskerk
Ranomi Kromowidjojo
Maud van der Meer
Moniek Nijhuis
Joost Reijns
Sharon van Rouwendaal
Marrit Steenbergen
Kyle Stolk
Esmee Vermeulen
Sebastiaan Verschuren
Maaike de Waard
Ferry Weertman
Nederland zal deelnemen aan de volgende estafettes: 4x100m vrije slag vrouwen, 4x100m wisselslag vrouwen, 4x100m vrije slag mixed en de 4x200m vrije slag mannen.

Ferry Weertman, Sharon van Rouwendaal en Marcel Schouten kwalificeerden zich al voor het open water zwemmen op dit WK van 25 juli t/m 1 augustus.
quote:
Bondscoach Balasz Ligart neemt met Uschi Freitag, Inge Jansen en Celine van Duijn voor Nederland deel op de volgende onderdelen:

- 3 meter synchroon (Uschi en Inge)

- 1 meter (Uschi en Inge)

- 3 meter (Uschi en Inge)

- 10 meter platform (Celine)
quote:
Oranje gaat voor een medaille

Bondscoach Arno Havenga heeft na het oefentoernooi van de waterpolodames in Italië de definitieve selectie voor het WK in Kazan bekend gemaakt. Het WK in Kazan begint voor Oranje op zondag 26 juli met de wedstrijd tegen Zuid-Afrika.



Arno Havenga vertrekt 22 juli met de volgende speelsters naar Kazan:

Debby Willemsz, Laura Aarts, Yasemin Smit, Lieke Klaassen, Dagmar Genee, Amarens Genee, Maud Megens, Nomi Stomphorst, Sabrina van der Sloot, Isabella van Toorn, Marloes Nijhuis, Vivian Sevenich en Leonie van der Molen.

De waterpolodames hebben zich voorbereid op het WK met de World League Super Finale in China, de Dutch Trophy in Utrecht en een toernooi in Italië. Arno Havenga kijkt terug op een leerzame tijd waar in het team gegroeid is. “De World League is goed verlopen en we zijn met een mooie bronzen medaille thuisgekomen. Het waren twee zware weken, waar we fysiek, mentaal en zeker ook speltechnisch sterker zijn uitgekomen. Het spelen tegen toplanden en ook niet Europese landen is zeer leerzaam en nuttig voor ons om beter te worden. USA is momenteel maatgevend in het dameswaterpolo en we hebben dan ook al twee gezamenlijke trainingskampen gepland. Als we de top willen bereiken moeten we hen benutten om daar te komen”.

Na het winnen van de Dutch Trophy voor eigen publiek werd ook het laatste voorbereidingstoernooi in Siracusa gewonnen, met winst op Europees - en wereldkampioen Spanje, Rusland en gastland Italië. De ploeg lijkt klaar te zijn voor de WK.

“Onze doelstelling op de WK is een plek in de finales, waardoor we tot op de laatste dag om de prijzen spelen. We zijn nu in staat om ieder toernooi mee te doen om de medailles en deze wedstrijden zijn belangrijk voor onze ontwikkeling en ervaring om straks de "alles of niets wedstrijden” gedisciplineerd te kunnen spelen. Het zou mooi zijn om bij het derde grote toernooi op rij op het podium te staan”, aldus Arno Havenga.
In de Kazan Arena wordt een zwembad neergelegd voor dit WK.



Vrijdag begint het springen. Zaterdag het open water zwemmen. De waterpolodames beginnen zondag en de lange baan begint op zondag 2 augustus. w/

Game On
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 juli 2015 @ 10:20:52 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154507852
*O*

Jammer dat ik zondag weg ben en volgende week vrijdag op vakantie ga :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 juli 2015 @ 11:13:31 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154508760
De kans bestaat dat Mireia Belmonte Garcia het WK overslaat:
http://www.swimvortex.com(...)r-best-for-rio-2016/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154514018
Geen 4x200m dames? -O-
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 juli 2015 @ 16:15:49 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154515953
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:57 schreef Max23 het volgende:
Geen 4x200m dames? -O-
Ah dat meen je niet, wat is dat nou weer voor onzin :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154515980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ah dat meen je niet, wat is dat nou weer voor onzin :{
Ik zie hem in de OP er niet tussen staan in ieder geval :{

quote:
Nederland zal deelnemen aan de volgende estafettes: 4x100m vrije slag vrouwen, 4x100m wisselslag vrouwen, 4x100m vrije slag mixed en de 4x200m vrije slag mannen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 juli 2015 @ 16:18:29 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154516003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:17 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik zie hem in de OP er niet tussen staan in ieder geval :{

[..]

Gelukkig wel de mannen, die hebben ook wel veel meer kans op succes dan die falers als Heemskerk enzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 juli 2015 @ 16:18:48 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154516012
Berichten in de OP komen van de KNZB-site. Neem aan dat het klopt :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_154516021
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Gelukkig wel de mannen, die hebben ook wel veel meer kans op succes dan die falers als Heemskerk enzo.
Dat inderdaad |:(
pi_154516162
Hebben ze dan de nominatie niet verzilverd of zo? Want uit een eerder bericht van de KNZB

quote:
De KNZB zendt voor het WK de volgende estafetteteams uit: 4x200 meter vrije slag heren, 4x200 meter vrije slag dames, 4x100 meter wisselslag dames en een 4x100 meter dames en mixed. Voor alle estafettes zijn nog geen namen bekend gemaakt. Alberda: “Er moet nog flink gepresteerd worden om alle nominaties te verzilveren en ook de poppetjes voor de estafettes zijn nog niet ingevuld. Ik wil met kwalitatief sterke ploegen naar het WK, EYOF en Europese Spelen. De omvang maakt me niets uit.”
http://www.knzb.nl/actuee(...)ies_wk_kazan_bekend/

EDIT: Ah

quote:
Het wedstrijdschema en de individuele belasting voor de zwemsters laten deelname aan de 4x200 vrije slag vrouwen niet toe. De ploeg zal in een later stadium proberen zich te plaatsen voor de Olympische Spelen van Rio in 2016.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ar-WK-in-Kazan.dhtml
pi_154519995
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:24 schreef Max23 het volgende:
Hebben ze dan de nominatie niet verzilverd of zo? Want uit een eerder bericht van de KNZB

[..]

http://www.knzb.nl/actuee(...)ies_wk_kazan_bekend/

EDIT: Ah

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ar-WK-in-Kazan.dhtml
Dan moeten de dames volgend jaar bij de snelste vier landen komen die zich in Kazan nog niet hebben geplaatst voor Rio. Daarnaast moeten ze van KNZB sneller zwemmen dan de nummer twaalf op dit WK. Moet lukken lijkt me ^O^
pi_154521398
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:09 schreef kamperdijk het volgende:

[..]

Dan moeten de dames volgend jaar bij de snelste vier landen komen die zich in Kazan nog niet hebben geplaatst voor Rio. Daarnaast moeten ze van KNZB sneller zwemmen dan de nummer twaalf op dit WK. Moet lukken lijkt me ^O^
Dat moet zeker lukken. Als het ze niet lukt, zijn ze het ook niet waard ook om te gaan.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 juli 2015 @ 19:58:22 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154521418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:24 schreef Max23 het volgende:
Hebben ze dan de nominatie niet verzilverd of zo? Want uit een eerder bericht van de KNZB

[..]

http://www.knzb.nl/actuee(...)ies_wk_kazan_bekend/

EDIT: Ah

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ar-WK-in-Kazan.dhtml
Terechte keuze wel dan, de 4x200m lijkt me van de 50/100/200/4x100 wel duidelijk de kleinste medaillekans.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154525480
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Gelukkig wel de mannen, die hebben ook wel veel meer kans op succes dan die falers als Heemskerk enzo.
Wanneer heeft Heemskerk gefaald dan? In estafettes heeft ze altijd haar steentje bijgedragen en individueel was ze alleen tijdens de OS in 2012 wat minder. Maar falen? Als iemand niet harder kan en een ander is sneller, is dat in mijn beleving niet meteen falen.

De vrouwen 4x200 meter heeft volgend jaar medaillepotentie. Van Rouwendaal gaf het in het vandaag gepubliceerde interview vandaag zelf ook nog aan: "Met Femke Heemskerk, Marrit Steenbergen en Esmee Vermeulen hebben we echt een heel sterk team."
Sowieso meer potentie dan de mannen. Achter Verschuren komt lang niks en dan drie zwemmers die op dit moment een aardige 200 kunnen zwemmen, maar (nog) niet meer dan dat (Stolk, Reijns en Dreessens).
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 juli 2015 @ 22:10:07 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154525571
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:07 schreef Riofan83 het volgende:

[..]

Wanneer heeft Heemskerk gefaald dan? In estafettes heeft ze altijd haar steentje bijgedragen en individueel was ze alleen tijdens de OS in 2012 wat minder. Maar falen? Als iemand niet harder kan en een ander is sneller, is dat in mijn beleving niet meteen falen.

De vrouwen 4x200 meter heeft volgend jaar medaillepotentie. Van Rouwendaal gaf het in het vandaag gepubliceerde interview vandaag zelf ook nog aan: "Met Femke Heemskerk, Marrit Steenbergen en Esmee Vermeulen hebben we echt een heel sterk team."
Sowieso meer potentie dan de mannen. Achter Verschuren komt lang niks en dan drie zwemmers die op dit moment een aardige 200 kunnen zwemmen, maar (nog) niet meer dan dat (Stolk, Reijns en Dreessens).
Let op de PI ;)

Ik bedoelde dus dat het natuurlijk onzin is om de 4x200m mannen wel te sturen maar de vrouwen niet. Overigens vind ik het prima dat de 4x200m vrouwen op dit WK niet in actie komen. Een medaille zat er daar toch niet echt in denk ik (heel, heel misschien brons), terwijl op alle individuele afstanden + de 4x100m echt wat mogelijk is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154530376
Waar vind ik de selecties van de VS en Australië? Onze grootste concurrentie bij het zwemmen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juli 2015 @ 00:46:35 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154530589
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 00:36 schreef Nober het volgende:
Waar vind ik de selecties van de VS en Australië? Onze grootste concurrentie bij het zwemmen.
VS:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Australië:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En omdat je ze, vooral bij de mannen, gewoon niet meer over kunt slaan, Brazilië:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154555758
Heeft ook weinig zin om naar namen te vragen als je het verder niet volgt. :')

Ik herken wel wat namen zoals Hackett.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juli 2015 @ 22:56:47 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154555775
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:55 schreef Nober het volgende:
Heeft ook weinig zin om naar namen te vragen als je het verder niet volgt. :')

Ik herken wel wat namen zoals Hackett.
Ledecky kun je ook alvast opschrijven voor 3 keer goud en een wereldrecord ofzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2015 @ 13:30:46 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154565858
Is er inmiddels al wat bekend over de uitzendingen? Ik heb me suf gezocht maar kan niks vinden over eventuele tv-uitzendingen of livestreams.

Ah, alles live op nos.nl. mooi :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2015 @ 13:34:07 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_154565954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:30 schreef Nattekat het volgende:
Is er inmiddels al wat bekend over de uitzendingen? Ik heb me suf gezocht maar kan niks vinden over eventuele tv-uitzendingen of livestreams.

Ah, alles live op nos.nl. mooi :)
quote:
Vanaf zondag 2 augustus staan alle zwemtoppers in Kazan op de startblokken voor de wereldkampioenschappen langebaanzwemmen. Nederland is present met vijftien zwemmers en heeft in de personen van Femke Heemskerk, Ranomi Kromowidjojo, Sharon van Rouwendaal en Sebastiaan Verschuren bovendien belangrijke medaillekandidaten in de gelederen. Ook de vrouwenestafetteploeg gaat op de 4 x 100 voor een podiumplek.

NOS Sport doet uitgebreid verslag van het zwemspektakel in de Russische stad: de halve finales en de finales van de zwemnummers zijn dagelijks vanaf 16.15 uur live te volgen op NL 1 of 2. Op NL Radio 1 verzorgt NOS Langs de Lijn flitsen in de lopende programmering.

Zwemcommentator Jeroen Grueter kijkt uit naar het WK: “Behalve dat het ‘gewoon’ het op één na belangrijkste toernooi is voor de zwemmers, is het ook nog eens de laatste echte testcase voor de Spelen in Rio, volgend jaar. De Nederlandse zwemmers hebben de afgelopen tijd enorme stappen gemaakt, dus het wordt heel interessant om te zien hoe ze ervoor staan ten opzichte van de concurrentie. Ik ben in ieder geval heel benieuwd!”

Het commentaar bij de beelden komt van Jeroen Grueter
De extra WK-uitzendingen worden gepresenteerd door Henry Schut. Het commentaar bij de beelden komt van Jeroen Grueter, terwijl Martin Vriesema de interviews voor zijn rekening neemt. Voormalig topzwemmer Johan Kenkhuis zorgt als analist voor de ‘puntige’ duiding. Voor NOS.nl, Sport24 en Radio 1 verzorgt Bob van der Tak het commentaar, terwijl Edwin Cornelissen afreist voor reportages en interviews.

Op NOS.nl en Sport24 worden, behalve de (halve) finalenummers, overdag ook de series en de wedstrijden van de Nederlandse waterpoloërs live uitgezonden. Onderstaand het volledige (live-)uitzendschema van het WK langebaanzwemmen op NL 1/NL 2:

Zondag 2 augustus - 16.20-18.50 uur (NL 1)
Maandag 3 augustus - 16.15-19.05 uur (NL 2)
Dinsdag 4 augustus - 16.15-18.30 uur (NL 2)
Woensdag 5 augustus - 16.15-18.35 uur (NL 2)
Donderdag 6 augustus - 16.15-18.35 uur (NL 2)
Vrijdag 7 augustus - 16.15-18.30 uur (NL 2)
Zaterdag 8 augustus - 16.15-18.55 uur (NL 2)
Zondag 9 augustus - 16.20-18.5 uur (NL 1)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 juli 2015 @ 13:34:10 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154565958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:30 schreef Nattekat het volgende:
Is er inmiddels al wat bekend over de uitzendingen? Ik heb me suf gezocht maar kan niks vinden over eventuele tv-uitzendingen of livestreams.

Ah, alles live op nos.nl. mooi :)
Ik ga er vanuit dat de NOS van het zwemmen toch ook zeker de finales wel gewoon live op tv uit gaat zenden :o
En Eurosport doet zoals altijd weer series + finales live ^O^
http://tv.eurosport.nl/

Nou doelde jij mischien ook op het waterpolo?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 juli 2015 @ 13:35:00 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154565988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:34 schreef borisz het volgende:

[..]

[..]

Kuttijden wel zeg, nu moet ik waarschijnlijk steeds het laatste uur ofzo uitgesteld kijken :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2015 @ 13:35:19 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154565994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat de NOS van het zwemmen toch ook zeker de finales wel gewoon live op tv uit gaat zenden :o
En Eurosport doet zoals altijd weer series + finales live ^O^
http://tv.eurosport.nl/

Nou doelde jij mischien ook op het waterpolo?
Het ging mij meer om alle rondes, ik wil natuurlijk meer kunnen volgen dan alleen de finales.

Vooral dat laatste ja :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 juli 2015 @ 13:37:40 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154566069
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Kuttijden wel zeg, nu moet ik waarschijnlijk steeds het laatste uur ofzo uitgesteld kijken :{
Ik ben op vakantie van 1 tot 16 augustus, jij hebt niet veel te klagen :P
Gelukkig ben ik niet de enige die het waterpolo wil volgen, dus krijg vast wel wat mee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')