abonnement Unibet Coolblue
pi_154559808
Volgende week puzzelen _O_
pi_154559818
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:12 schreef KingRadler het volgende:
Festival zal dit jaar kleiner van opzet worden als er minder kaarten worden verkocht.
Ik had ook vernomen dat het Lima gebied en de Charlie er dit jaar niet zal zijn.
pi_154559849
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:57 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Ik had ook vernomen dat het Lima gebied en de Charlie er dit jaar niet zal zijn.
Ik krijg net door dat ze er alleen de Alpha gaan neerzetten, en in die Alpha zetten ze dan weer de Charlie, Lima en X-Ray neer en wat eettentjes, zodat het een indoor festival gaat worden.
pi_154559957
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:00 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik krijg net door dat ze er alleen de Alpha gaan neerzetten, en in die Alpha zetten ze dan weer de Charlie, Lima en X-Ray neer en wat eettentjes, zodat het een indoor festival gaat worden.
Ik hoor net dat EvE een grote partytent in zijn tuin heeft gezet en alle bezoekers met slaapzak en luchtbed in zijn logeerkamer mogen pitten.

Moeder-vE is begonnen met beenhammetjes te prepareren voor op de bbq.
  donderdag 23 juli 2015 @ 10:33:00 #80
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_154561238
Jullie hebben het allemaal fout. Door de kleine opkomst is besloten om Lowlands in de Heineken Music Hall te organiseren. Blijven slapen kun je in de Arena. Daar liggen ze het hele jaar door toch al te slapen.
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
pi_154562861
quote:
PROGRAMMA LOWLANDS SCIENCE BEKEND

Van 21 t/m 23 augustus vindt op evenemententerrein Walibi Holland in Biddinghuizen de drieëntwintigste editie van A Campingflight to Lowlands Paradise plaats. Vandaag wordt het programma van het nieuwe programmaonderdeel Lowlands Science bekend.

Lowlands Science is het samenwerkingsverband van Lowlands, Campagnebureau BKB, New Scientist en KNAW. Enkele maanden geleden werd een oproep onder wetenschappers, universiteiten en onderzoeksgroepen verspreid om onderzoekvoorstellen aan te dragen. De beste voorstellen worden dagelijks in en rondom de nieuwe Oh Mega!-tent uitgevoerd.

De onderzoeken van Lowlands Science:

Lovin’ Lowlands
Vertel eens, in hoeverre maakt flirten, daten of seks onderdeel uit van jouw festivalervaring? De Universiteit van Amsterdam zou dat dolgraag willen weten, want er is nog nooit onderzoek naar gedaan. Met behulp van het Speed Date Lab en een Daily Diary app gaan ze die lacune nu opvullen. Thanks to you! Aanmelden voor deelname aan dit onderzoek is nog mogelijk.

Mutual Brainwave Machine
Zitten Lowlanders op dezelfde golflengte? Dat test Universiteit Utrecht i.s.m. de Hersenstichting op persoonlijk niveau uit door middel van hun Mutual Brainwave Machine. Daarin zit je met z’n tweeën tegenover elkaar met EEG-kappen op die jullie elektromagnetische hersengolven meten, terwijl je visuele en audiofeedback krijgt die sterker wordt als jullie hersenen dezelfde signalen gaan afgeven.

Lowlands for life!
Schuifel over het terrein in een ouderdomspak, waarmee je de beperkingen van het ouder zijn ervaart, zoals slechter zicht en stijfheid van gewrichten. Dit levert een schat aan gegevens en inzichten op voor het Radboudumc, zoals jouw perceptie van ouderdom en je eigen toekomstige festivalbeleving.

Dna-testjes
Je zou zeggen dat Lowlanders het 'adventure-gen' delen, maar laat dat gerust testen door LeveDNA! i.s.m. het Leids Universitair Medisch Centrum, middels bitter proeven en kleuren zien (beide bepaald door je DNA) en verlaat de tent met je eigenhandig zichtbaar gemaakte DNA op zak, in de vorm van een hangertje.

Invloed van licht en muziek op ontspanning
Onderga de Neurofeedback Training van Applied Neuroscience Group om te zien wat de invloed van licht en muziek is op je mate van ontspanning. Je krijgt een lamp op je gericht en diverse muzieksoorten te horen terwijl je hersenactiviteit wordt gemeten.

Onderzoek naar psychosociale problemen bij jongeren met kanker
Adolescents & Young Adults met kanker hebben meer psychosociale problemen dan vergelijkbare jongeren zonder kanker. Denken de wetenschappers van AYA, Radboudumc en Universiteit Tilburg. Om dat zeker te weten hebben ze gegevens van een lichamelijk gezonde normpopulatie nodig ter vergelijking, en waar kunnen ze die beter vinden dan hier?

360° Visual Scenarios
Het Nederlands Instituut Criminaliteit en Rechtshandhaving en de Vrije Universiteit plaatsen jou in een levensechte omgeving voor een hyperrrealistische ervaring, aan de hand van drie special geschreven scenario’s. Handig voor trainingen van bijvoorbeeld veligheids- en medisch personeel, en spannend voor jou!

Hoe kom je zonder sporen na te laten van dat lijk af?
Heb je er altijd van gedroomd een crimescenario na te spelen? Bij dit experiment van het NFI Crime Lab wordt die droom werkelijkheid. Alles draait om de vraag hoe je je misdaad begaat zonder sporen na te laten. En dat onder tijdsdruk. Spannend!

De invloed van sociale interactie op je gamegedrag
Iedereen gamet wel eens. Alleen of met anderen. Hoe die situatie van invloed kan zijn op je gamegedrag is iets waar De Haagse Hogeschool graag achter wil komen. Daartoe projecteren ze een simpel spel (denk Pong, Pacman of Tetris) op het grote scherm op Planet, en nodigen jou uit om dat te spelen. Alleen of samen met een onbekende mede-Lowlander.

Art & Perception Lab
Alles is perceptie. Ook hoe jij kunst ervaart. Om dat te bewijzen richt TU Delft een lab in waar je met een speciale kunstkijker extra diepte in schilderijen kunt zien, waar je ‘kleur-remixes’ van Van Gogh bekijkt en een niet-van-echt te onderscheiden Rembrandt kunt aanraken. En hoe jij daarnaar kijkt is allemaal meetbaar.

Nationale Wetenschapsquiz op Lowlands
Naast onderdeel te zijn van onderzoeken van andere wetenschappers krijg je natuurlijk ook de kans om je eigen geleerdheid te bewijzen! Iedere dag om 17 uur kun je meedoen aan de Nationale Wetenschapsquiz op Lowlands. Onder leiding van wetenschapsjournalist Rob van Hattum en gastheer Pieter Hulst presenteert de VPRO dagelijks een speciale Lowlands-versie van de bekende TV-quiz in de Echo.

Met tien petje-op-petje-af vragen strijden de deelnemers voor de titel van grootste knappe kop op Lowlands én een mooie prijs. En natuurlijk wordt de show begeleid door spectaculaire wetenschappelijke experimenten en demonstraties. Hooray for science!

Nationale Wetenschapsagenda
Een team van de Nationale Wetenschapsagenda gaat in gesprek met de wetenschappers van Lowlands Science om antwoorden te krijgen op een deel van de 12.000 vragen die door de Nederlandse bevolking zijn ingestuurd.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2015 11:44:20 ]
pi_154563630
Hoe kom je zonder sporen na te laten van dat lijk af?
Heb je er altijd van gedroomd een crimescenario na te spelen? Bij dit experiment van het NFI Crime Lab wordt die droom werkelijkheid. Alles draait om de vraag hoe je je misdaad begaat zonder sporen na te laten. En dat onder tijdsdruk. Spannend!

Interessant :P
pi_154563954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 08:29 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik denk idd dat ze gewoon de Alpha en Heineken schrappen idd. Voor die 200 man die komen is dat allemaal niet nodig inderdaad. Men mag ook op het festival terrein camperen omdat er toch genoeg pek is!
_O-

Stelletje gekken hier. Overigens heb ik ook nieuws, ik ga niet. Sorry mensen! Ik zal jullie lekker aan de voorpret laten. :*
pi_154564011
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:23 schreef friekin_ het volgende:

[..]

_O-

Stelletje gekken hier. Overigens heb ik ook nieuws, ik ga niet. Sorry mensen! Ik zal jullie lekker aan de voorpret laten. :*
Waarom ga ik dan wel?
pi_154565178
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:23 schreef friekin_ het volgende:

[..]

_O-

Stelletje gekken hier. Overigens heb ik ook nieuws, ik ga niet. Sorry mensen! Ik zal jullie lekker aan de voorpret laten. :*

  donderdag 23 juli 2015 @ 13:11:33 #86
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_154565285
heb nu al zin in Lowlands in de kleinere opzet
pi_154565307
quote:
Niet eens de Dawson's creek meme? :o
pi_154565345
pi_154565443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:23 schreef friekin_ het volgende:

[..]

_O-

Stelletje gekken hier. Overigens heb ik ook nieuws, ik ga niet. Sorry mensen! Ik zal jullie lekker aan de voorpret laten. :*
Wie neemt er nu de lead in de meet ;(
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:28:37 #90
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_154565805
nu kan ik eindelijk eens helemaal vooraan staan bij een optreden omdat het niet is uitverkocht
pi_154565865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:28 schreef KingRadler het volgende:
nu kan ik eindelijk eens helemaal vooraan staan bij een optreden omdat het niet is uitverkocht
Jij bent officieel onze nieuwe mascotte.

Vind je Lowlands ook zo'n elende?
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:31:11 #92
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_154565866
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:59 schreef friekin_ het volgende:
Als het niet uitverkocht raakt wordt daar ook naar gehandeld he mensen, dan kan er geschrapt worden in barpersoneel bijvoorbeeld ;)
Als het echt heel erg niet uitverkocht is wellicht, maar als het zo'n 50.000 wordt gaat het niets uitmaken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:33:58 #93
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_154565948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:23 schreef friekin_ het volgende:

[..]

_O-

Stelletje gekken hier. Overigens heb ik ook nieuws, ik ga niet. Sorry mensen! Ik zal jullie lekker aan de voorpret laten. :*
Mooi.
pi_154566034
O we krijgen dus een nieuwe tent op het terrein.

De Oh Mega!-tent dus, daar zal het wetenschap gebeuren plaats vinden.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:43:06 #95
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_154566239
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:36 schreef indiaantje89 het volgende:
O we krijgen dus een nieuwe tent op het terrein.

De Oh Mega!-tent dus, daar zal het wetenschap gebeuren plaats vinden.
daar zal geen kip komen, omdat het niet is uitverkocht
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:44:41 #96
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_154566285
er zullen ook verschillende artiesten afzeggen omdat ze niet in een lege tent willen spelen.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:49:22 #97
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_154566418
Grappig, krijg net een mail binnen met de vraag of ik mee wil doen naar een onderzoek over Lowlands:

quote:
Beste festival ganger,

Jij gaat dit jaar alleen, samen met je partner of met een groepje vrienden naar Lowlands 2015! Althans, je hebt kaarten gekocht volgens Ticketmaster. Uiteraard hopen wij dat je het kaartje voor jezelf hebt gekocht en zelf naar Lowlands 2015 gaat.

Graag willen wij middels een online onderzoek de beleving van Lowlands 2015 in kaart brengen. Wij zoeken niet alleen de trouwe Lowlands bezoeker maar ook wanneer je voor het eerst Lowlands bezoekt zijn we benieuwd naar jouw ervaring. Van het kopen van je kaartje tot het bemachtigen van jouw campeerplek, we zijn benieuwd naar de gehele ervaring van a tot z!

Voor het onderzoek is het vanzelfsprekend dat je ook daadwerkelijk het festival gaat bezoeken dit jaar. Tijdens het festival hoef je geen opdrachten online te maken. We vragen je tijdens het festival een dagboekje bij te houden. Deze hoef je niet zelf te regelen, die krijg je van ons opgestuurd. Hierin kun je opschrijven wat je opvalt, ziet en beleeft tijdens het festival. Let wel, genieten staat voorop dus aantekeningen volstaan.

Dus, wat kun je precies verwachten?

Voor het festival
17, 18 en 19 augustus, de drie dagen voor het festival willen we je vragen naar de voorbereidingen die je treft. Hierbij kun je denken aan een tijdsinvestering van 30-45 minuten per dag.

Tijdens het festival
Vragen we je aantekeningen te maken en te noteren in je Lowlands dagboekje. Natuurlijk zul je zelf ook foto’s en filmpjes maken. De tijd die je hier aan kwijt bent is geheel aan jou.

Na het festival
24, 25 en 26 augustus, de drie dagen ná het festival vragen we je naar je mening van het festival. Ook is er dan ruimte je foto’s en filmpjes te delen met ons. Ook de laatste dagen kun je denken aan een tijdsinvestering van 30-45 minuten per dag.

Voor wij je kunnen uitnodigen zouden wij je willen vragen onderstaande vragen te beantwoorden. Deze vragen dienen als achtergrond informatie voor ons en worden tevens gebruikt om diversiteit aan te brengen in het onderzoek.

Ga je dit jaar voor de eerste keer naar Lowlands?
- Ja dit is de eerste keer dat ik naar Lowlands ga
- Nee, dit is de tweede keer dat ik naar Lowlands ga
- Nee, ik ben al meerdere keren naar Lowlands geweest

Heb je zelf je kaartje voor Lowlands gekocht?
- Ja ik heb zelf (online) mijn ticket gekocht
- Nee, iemand anders heeft mijn ticket gekocht
- Anders

Met wie ga je dit jaar naar Lowlands?
- Alleen
- Samen met mijn partner
- Samen met een vriend of vriendin
- Samen met een groepje vrienden
- Anders

Hoe vaak ga je (gemiddeld) per jaar naar een festival?
- 1 keer per jaar
- 2-3 keer per jaar
- 4-5 keer per jaar
- 4-6 keer per jaar
- Meer dan 7 keer per jaar

Naar welke festivals ben je nog meer geweest of staan op de planning voor jou?
- Pinkpop
- Rock Werchter
- North Sea Jazz
- Best Kept Secret
- Down the Rabbit Hole
- Solar
- Paaspop
- Appelpop
- Parkpop
- Zwarte Cross
- Pitch
- Mysterlyland
- Anders, namelijk

Als je het leuk vindt om deel te nemen horen wij graag van je! Stuur dan jouw mobiele nummer mee en dan nemen we contact met je op.

Groetjes,
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
pi_154566509
TU-studenten ontwerpen 'waterdicht' wegwerpverblijf



Om het milieu te sparen, hebben drie Delftenaren de KarTent uitgevonden: een kartonnen tent voor festivalgangers. Ze staan straks op Lowlands en worden dan gebruikt door 150 eerstejaars TU-studenten.
,,Eén op vier tenten wordt na eenmalig gebruik op een festival achtergelaten,'' zegt TU-student Wout Kommer (23). ,,Dat zijn 20.000 tenten per jaar. Dat heeft een enorme impact op het milieu.'' Daarom heeft Kommer met twee medestudenten, Jan Portheine (23) - die net is afgestudeerd - en Bas Hacking (18), de KarTent ontworpen.

Dit is een wegwerp-festivaltent volledig gemaakt van karton. ,,Na het festival kan de tent direct naar de recycling van de papier-industrie, zodat hij opnieuw wordt gebruikt om wc-papier, schoolboeken, schoenendozen of andere dingen van te maken.''

Is de tent waterdicht? ,,Hij blijft gemakkelijk vier dagen droog. Door de constructie stort hij niet in. Er zit een verstelbaar luikje in voor frisse lucht. En anders dan andere tenten, blijft de KarTent 's ochtends donker. Je kunt dus je roes uitslapen zonder ochtendlicht of warmte van de zon.''

Bij wijze van proef zetten de mannen hun KarTenten op bij allerlei festivals. Afgelopen weken waren ze bij Farmfest, Welcome to the village en MadNes. Het volgende wordt Lowlands. ,,De reacties zijn heel enthousiast,'' zegt Kommer.

,,Vanaf volgend jaar kunnen mensen een tent voor enkele tientjes reserveren. Dan staat hij klaar en we nemen ze ook weer in. Ze zijn te groot voor achter in de doorsnee auto.'' De KarTent, geschikt voor twee personen, is 220 centimeter lang, 150 breed en 130 hoog.

Australië
Het blijft niet bij festivals, ook reguliere campings zijn inmiddels geïnteresseerd. En sinds gisteren is een sponsordeal rond met de Rabobank, de Ideation Club en Yes!Delft. Jan Portheine: ,,We mogen 150 KarTenten plaatsen voor studenten tijdens de eerstejaarsweekend kampen van Delft. Het is interessant voor sponsors omdat je de zijkanten van de tenten makkelijk kunt bedrukken met logo's en reclame. Wat overigens heel uniek is: je kunt hem als indivdiu ook laten bedrukken met foto's, teksten of tekeningen.''

Eerder dit jaar wonnen Kommer, Portheine en Hacking met hun KarTent de Delftsch Studenten Corps Ondernemersprijs. En ze hebben grootse plannen. Kommer: ,,Wellicht kunnen de tenten ook gebruikt worden voor vluchtelingenkampen en in Derde Wereldlanden.''

Portheine legt nu contacten in Australië. ,,Iemand zei me dat de KarTent seizoensgebonden is. Maar als het hier winter is, is het in Australië zomer. Dus ga ik daarheen en kijken of festivals interesse hebben.''

[ Bericht 3% gewijzigd door friekin_ op 23-07-2015 14:09:19 ]
pi_154567049
De CJP-tickets zijn uitverkocht. Van de in totaal 55.000 kaarten is nu 72% verkocht. Er is dus nog plek voor jou!
www.lowlands.nl

pi_154567122
Bijna 40.000 kaarten verkocht dus ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')