abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:48:30 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157949335
Leuk! Wat voor stof heb je gebruikt?
KuikenGuppy
pi_157949515
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:48 schreef Burdie het volgende:
Leuk! Wat voor stof heb je gebruikt?
Een restje, tweezijdig geweven, met stretch. Zwart met een rode streep. Ik denk dat het een mix is, katoen met acryl ofZo.
pi_157973289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
nieuwe jurk :)
Leuk! Wat voor patroon is het?
pi_157973780
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:00 schreef Bleie het volgende:

[..]

Leuk! Wat voor patroon is het?
Harriet uit la Maison Victor :)
pi_157973956
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Harriet uit la Maison Victor :)
Oh, die kende ik helemaal niet. Mooie patronen hebben ze!
pi_158067346
Even een kort vraagje, wat is een degelijk en niet te dure machine? Mijn vriendin wil dit al een tijd lang heel graag maar het is er nog steeds niet van gekomen. Ik zit er daarom aan te denken om een leuk starters setje als cadeau te doen, zodat ze niet elke keer van alles hoeft te lenen van anderen. Alvast bedankt voor jullie hulp :)
pi_158067985
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:40 schreef DavetheNL het volgende:
Even een kort vraagje, wat is een degelijk en niet te dure machine? Mijn vriendin wil dit al een tijd lang heel graag maar het is er nog steeds niet van gekomen. Ik zit er daarom aan te denken om een leuk starters setje als cadeau te doen, zodat ze niet elke keer van alles hoeft te lenen van anderen. Alvast bedankt voor jullie hulp :)
Wat vind jij niet al te duur?
De goedkoopste machines die je kunt kopen (van bijvoorbeeld Singer of Toyota) zijn in mijn ervaring niet zo goed. Als je voor een kleiner budget een goede machine zoekt, zou ik naar een naaimachine speciaalzaak gaan en kijken of ze een tweedehands machine hebben van een goed merk (bijv Pfaff, Janome, Husqvarna).
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_158068137
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:40 schreef DavetheNL het volgende:
Even een kort vraagje, wat is een degelijk en niet te dure machine? Mijn vriendin wil dit al een tijd lang heel graag maar het is er nog steeds niet van gekomen. Ik zit er daarom aan te denken om een leuk starters setje als cadeau te doen, zodat ze niet elke keer van alles hoeft te lenen van anderen. Alvast bedankt voor jullie hulp :)
Vraag eens hulp in een winkel waar ze ook tweedehands verkopen en ontdek wat ze meestal leven of wil. Zo'n degelijke oude metalen, of wil ze er graag een met superveel functies?
pi_158069224
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 22:06 schreef Mry het volgende:

[..]

Wat vind jij niet al te duur?
De goedkoopste machines die je kunt kopen (van bijvoorbeeld Singer of Toyota) zijn in mijn ervaring niet zo goed. Als je voor een kleiner budget een goede machine zoekt, zou ik naar een naaimachine speciaalzaak gaan en kijken of ze een tweedehands machine hebben van een goed merk (bijv Pfaff, Janome, Husqvarna).
Wilde onder de 100 euro blijven eigenlijk.. Die eerste twee merken wel erg vaak op marktplaats voorbij zien komen, dus had al zo'n vaag vermoeden.. Ga kijken waar ze in de buurt van Tiel een zaakje daarvoor hebben, dank!

quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 22:13 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vraag eens hulp in een winkel waar ze ook tweedehands verkopen en ontdek wat ze meestal leven of wil. Zo'n degelijke oude metalen, of wil ze er graag een met superveel functies?
Wat ik heb begrepen hoeven er niet heel veel functies op te zitten. Ze is meer van het aanpassen en repareren. Iets uit de losse pols maken is niet haar sterkste punt geloof ik.
pi_158072960
Ik heb zelf een Toyota, die ik al vier jaar met heel veel plezier gebruik!
A balanced diet is a cookie in each hand
  maandag 7 december 2015 @ 10:06:13 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158073645
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:40 schreef DavetheNL het volgende:
Even een kort vraagje, wat is een degelijk en niet te dure machine? Mijn vriendin wil dit al een tijd lang heel graag maar het is er nog steeds niet van gekomen. Ik zit er daarom aan te denken om een leuk starters setje als cadeau te doen, zodat ze niet elke keer van alles hoeft te lenen van anderen. Alvast bedankt voor jullie hulp :)
Wacht tot de lidl weer een naaimachine heeft (eens in de 2-3 maanden ongeveer), prima machientje met aardig wat functies.
***
pi_158073816
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wacht tot de lidl weer een naaimachine heeft (eens in de 2-3 maanden ongeveer), prima machientje met aardig wat functies.
Goeie! Dank je :)
  maandag 7 december 2015 @ 11:14:06 #88
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_158074743
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:40 schreef DavetheNL het volgende:
Even een kort vraagje, wat is een degelijk en niet te dure machine? Mijn vriendin wil dit al een tijd lang heel graag maar het is er nog steeds niet van gekomen. Ik zit er daarom aan te denken om een leuk starters setje als cadeau te doen, zodat ze niet elke keer van alles hoeft te lenen van anderen. Alvast bedankt voor jullie hulp :)
Als ze ook spijkerstof en andere dikke stoffen wil gaan naaien zou ik voor een tweedehandsmachine gaan en niet voor de nieuwe goedkope machines die je kunt kopen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  maandag 7 december 2015 @ 14:33:41 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158079872
Heb je daar ervaring mee dan?
Mijn lidl machientje bijvoorbeeld deed het prima bij het naaien van mijn winterjas. :Y En die is niet bepaald dun. ;)
***
  maandag 7 december 2015 @ 14:54:35 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158080512
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:33 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je daar ervaring mee dan?
Mijn lidl machientje bijvoorbeeld deed het prima bij het naaien van mijn winterjas. :Y En die is niet bepaald dun. ;)
Mijn lidl machientje doet het al 14 jaar meer dan prima :Y.
KuikenGuppy
pi_158083022
Ik gs rustig afwachten, in ieder geval bedankt voor jullie tips :)
  † In Memoriam † dinsdag 15 december 2015 @ 18:18:16 #92
240917 Mula
pi_158263782
Ik wil gordijnen maken om de schotten op zolder te bedekken. Gaat om een stuk van 5x1m wat bedekt moet worden. Het is maar de zolder, dus ik wil het graag zo goedkoop en vooral zo makkelijk mogelijk maken. De stof moet effen worden, dus een gedoe om het goed recht te krijgen. Nou had ik bedacht om kant en klare gordijnen te kopen en die in de breedte ipv de lengte op te hangen. Alleen...nou hoorde ik van iemand dat dat niet gaat lukken, omdat de stof moet uithangen en dat dat zo dus niet kan lukken.

Ik wil geen geplooide gordijnen, gewoon stukken stof die zonder plooien hangen. Iemand een idee of mijn plan met kant en klare gordijnen gaat lukken?
pi_158263928
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:18 schreef Mula het volgende:
Ik wil gordijnen maken om de schotten op zolder te bedekken. Gaat om een stuk van 5x1m wat bedekt moet worden. Het is maar de zolder, dus ik wil het graag zo goedkoop en vooral zo makkelijk mogelijk maken. De stof moet effen worden, dus een gedoe om het goed recht te krijgen. Nou had ik bedacht om kant en klare gordijnen te kopen en die in de breedte ipv de lengte op te hangen. Alleen...nou hoorde ik van iemand dat dat niet gaat lukken, omdat de stof moet uithangen en dat dat zo dus niet kan lukken.

Ik wil geen geplooide gordijnen, gewoon stukken stof die zonder plooien hangen. Iemand een idee of mijn plan met kant en klare gordijnen gaat lukken?
Als je toch geen plooien hoeft, waarom dan niet gewoon zelf de stof omzomen, buisje erdoor en klaar?
  † In Memoriam † dinsdag 15 december 2015 @ 18:41:08 #94
240917 Mula
pi_158264202
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als je toch geen plooien hoeft, waarom dan niet gewoon zelf de stof omzomen, buisje erdoor en klaar?
Ik vind het altijd zo'n gedoe om grote stukken stof recht te krijgen, vooral effen stof. Kant en klare gordijnen zijn dan in ieder geval aan een kant al afgewerkt.
pi_158444619
Mijn oude naaimachine was een goedkoop modelletje van Toyota. Een paar verschillende steken en altijd en eeuwig dezelfde draadspanning... Wat ik ook deed :)
Sinds een paar weken heb ik een gloednieuwe Pfaff, naait super maar ik ben veel meer bezig met proeflapjes en draadspanning.
Nu weer afstelwerk om mijn tweelingnaald te gebruiken.
Is dit normaal? Of is juist mijn oude Toyota abnormaal?
pi_158600662
Mijn oma is bij het opruimen van de zolder een van haar oude naaimachines tegengekomen. Ik heb aangeboden om te kijken of er nog interesse is in een dergelijke machine. Helaas kan ik op internet weinig vinden. Wat ik van mijn oma begrijp is het een dure machine geweest en is het echt een degelijk ding. Het is een Husqvana 2000 model 6440. Compleet met boekjes, kap en dergelijke. Ik heb m nog niet geprobeerd maar neem aan, oma kennende, dat hij werkt. Al heeft ie wel een tijd stil gestaan natuurlijk.
Weet iemand hier of hier nog interesse voor is op bijvoorbeeld marktplaats en wat een redelijke prijs zou zijn? Of is dit een gevalletje 'nee dankje' en kan hij de vuilnisbak in?
  maandag 28 december 2015 @ 14:29:47 #97
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_158600732
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:27 schreef Sjaam het volgende:
Husqvana 2000 model 6440
Die staan wel eens op MP voor ongeveer 100 euro geloof ik. Is wel vraag naar.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_158602266
Dat soort degelijke machines is zeker wel vraag naar.
al zou ik zelf een naaimachine die zo lang heeft stil gestaan liever kopen na een onderhoudsbeurt. dan weet je zeker dat alles werkt en goed is afgesteld.
pi_158610435
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:27 schreef Sjaam het volgende:
Mijn oma is bij het opruimen van de zolder een van haar oude naaimachines tegengekomen. Ik heb aangeboden om te kijken of er nog interesse is in een dergelijke machine. Helaas kan ik op internet weinig vinden. Wat ik van mijn oma begrijp is het een dure machine geweest en is het echt een degelijk ding. Het is een Husqvana 2000 model 6440. Compleet met boekjes, kap en dergelijke. Ik heb m nog niet geprobeerd maar neem aan, oma kennende, dat hij werkt. Al heeft ie wel een tijd stil gestaan natuurlijk.
Weet iemand hier of hier nog interesse voor is op bijvoorbeeld marktplaats en wat een redelijke prijs zou zijn? Of is dit een gevalletje 'nee dankje' en kan hij de vuilnisbak in?
Ik heb dit model zelf ook een tijd gehad. Op zich een heel fijne machine, maar het onderdeel dat ervoor zorgt dat je patronen kunt selecteren is van kunststof en door de leeftijd nogal poreus. De machines uit deze serie staan er wel bekend om dat dit stuk gaat. Ik zou dus wel even testen of dat nog goed werkt (vervanging kost zo'n 90 euro namelijk).
Bij mij barstte dat onderdeel een dag nadat ik hem van iemand anders had gekocht :')

Een vraagprijs van 100 euro lijkt me wat hoog (ik heb de biedingen zelf recent een tijdje in de gehouden omdat ik mijne ging verkopen), zeker gezien hij lang heeft stilgestaan en niet onderhouden is. Ik denk dat 50 tot misschien 75 euro realistischer is, maar goed, dat hangt natuurlijk ook af van de liefhebbers die net op zoek zijn.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_158610674
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:02 schreef Blosje het volgende:
Mijn oude naaimachine was een goedkoop modelletje van Toyota. Een paar verschillende steken en altijd en eeuwig dezelfde draadspanning... Wat ik ook deed :)
Sinds een paar weken heb ik een gloednieuwe Pfaff, naait super maar ik ben veel meer bezig met proeflapjes en draadspanning.
Nu weer afstelwerk om mijn tweelingnaald te gebruiken.
Is dit normaal? Of is juist mijn oude Toyota abnormaal?
Zelf heb ik wel de ervaring dat ik bij grote verschillen en in dikte en structuur van stof de draadspanning iets moet aanpassen, bij de ene machine wat meer dan bij de ander. Bij twijfel zou ik toch de winkel eens vragen. Misschien staat daar ook eentje waarop je kunt testen of het bij die machine net zo is als bij je eigen machine?
"The problem with common sense is that most people are morons."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')