abonnement Unibet Coolblue
pi_154485286


Welkom in het Eurocrisis topic!
Waar schulden met schulden worden afgelost.
Waar de banken de vestzak zijn en de EU burger de broekzak is.



GDP in prices of the previous year (economic growth)


Unemployment rate (as a % of labour force)








10-yr yields

Griekenland (l) en Ierland 9-yr (r)


Portugal (l) en ter vergelijking Duitsland (r)


Italie (l) en Spanje (r)
pi_154485298
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als de wereld meer omvat dan enkel economie, dan zou men ook wat meer compassie moeten tonen met de grote groep grieken die afgelopen 5 jaar in de armoede gestort zijn door het trojka beleid.
Is dit niet wederom veel te kort door de bocht?
Het zijn de opeenvolgende Griekse regeringen geweest die het beleid hebben geïmplementeerd. Daar is het ook zeer vaak misgegaan. Alles altijd maar eenzijdig bij de Trojka neer willen leggen is vooral een mooi staaltje slachtofferdenken.

Een mooi voorbeeld zijn de verhalen over de gevolgen van bezuinigen op de zorg. Terwijl blijkt dat men in Griekenland naar verhouding het vaakst kiest voor dure merkmedicijnen in plaats van het goedkope generieke alternatief (ca 60% tegen ca 20 EU-gemiddeld meen ik). Daar liggen hele goede en eenvoudige bezuinigingskansen maar dat wordt slechts zeer labbekakkerig opgepakt. Of neem het ontbreken van eerstelijnszorg, je gaat daar gewoon direct naar het ziekenhuis ipv van naar een goedkoper iets als een huisarts.

Hier had dus veel slimmer bezuinigd kunnen worden door de Grieken. Daar was de Trojka ongetwijfeld ook mee akkoord gegaan. Maar huilen over die Trojka is natuurlijk leuker dan zelfstandig nadenken...
pi_154486216
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als de wereld meer omvat dan enkel economie, dan zou men ook wat meer compassie moeten tonen met de grote groep grieken die afgelopen 5 jaar in de armoede gestort zijn door het trojka beleid.
Dankzij domme politiek van bepaalde Griekse leiders. Maar inderdaad moet compassie worden getoond. Vandaar ook de gift van >100 miljard en het kwijtschelden van de schulden op termijn (maar niet nu).
Naturheilmittel
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 juli 2015 @ 14:51:45 #4
862 Arcee
Look closer
pi_154487778
quote:
Griekenland betaalt ECB en IMF

Griekenland maakt vandaag 6,8 miljard
euro aan uitstaande betalingen over aan
de Europese Centrale Bank en het
Internationaal Monetair Fonds,meldt het
Griekse ministerie van Financiën.

Griekenland kan de betalingen doen nu
er een akkoord ligt met Europa en het
land een overbruggingskrediet gekregen
heeft van 7,2 miljard.Intussen heeft
premier Tsipras de tijd om verder met
Europa te onderhandelen over de
invulling van het derde steunpakket.

Vorige week bereikte Griekenland daar
een akkoord over met de eurolanden.Het
land krijgt meer dan 80 miljard euro in
ruil voor hervormingen.
Dus Griekenland heeft 6,8 miljard betaald nadat ze 7,2 miljard hebben ontvangen.

Wat schieten we daar nou precies mee op dan?
pi_154487794
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:51 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dus Griekenland heeft 6,8 miljard betaald nadat ze 7,2 miljard hebben ontvangen.

Wat schieten we daar nou precies mee op dan?
Dat ze voor nu aan hun verplichtingen voldoen.
  maandag 20 juli 2015 @ 14:53:29 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154487814
Het geld gaat van de belastingbetaler via Griekenland naar de banken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_154487881
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:53 schreef Perrin het volgende:
Het geld gaat van de belastingbetaler via Griekenland naar de banken.
Hoe bedoel je dat? Het IMF is geen bank en de ECB is wellicht wel een bank maar weer "eigendom" van de belastingbetalers.
pi_154487905
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:53 schreef Perrin het volgende:
Het geld gaat van de belastingbetaler via Griekenland naar de banken.
En bij de banken werken burgers, tevens zijn de aandeelhouders burgers.
Naturheilmittel
  maandag 20 juli 2015 @ 15:05:45 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154488088
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Het IMF is geen bank en de ECB is wellicht wel een bank maar weer "eigendom" van de belastingbetalers.
Zie bijv:
Where did the Greek bailout money go?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_154488217
quote:
Je beseft dat deze betaling niets met een bailout te maken heeft?
  maandag 20 juli 2015 @ 15:12:49 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154488245
quote:
Most of the money went to the banks that lent Greece funds before the crash.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_154488288
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

:Y Oftewel het geld wat wij nu opsturen vult alleen maar het vacuum op van het geld dat de gewone Griek voor de crash al heeft gehad terwijl dat geld er eigenlijk niet was.
pi_154488442
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat reageerde op het zojuist geplaatste nieuwsbericht waarin het volgende staat

quote:
Griekenland maakt vandaag 6,8 miljard
euro aan uitstaande betalingen over aan
de Europese Centrale Bank en het
Internationaal Monetair Fonds,meldt het
Griekse ministerie van Financiën.
Maar je blijft zonder enige aanleiding uit het niets reageren op berichten uit 2008?
pi_154490040
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Het IMF is geen bank en de ECB is wellicht wel een bank maar weer "eigendom" van de belastingbetalers.
Volg je het niet het afgelopen 8 jaar?

Noordelijke banken hebben idiote leningen gemaakt aan de Griekse overheid.

Griekse overheid kon na credit crunch niet meer terugbetalen.

Dus noordelijke regeringen geven geld aan Griekenland zodat Griekenland dat geld door kan geven aan noordelijke banken.

Het was makkelijker om het geld direct aan de noordelijke banken te geven, maar dat was slecht voor de baanzekerheid van bepaalde politici in het noorden.
pi_154490075
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:52 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dankzij domme politiek van bepaalde Griekse leiders. Maar inderdaad moet compassie worden getoond. Vandaar ook de gift van >100 miljard en het kwijtschelden van de schulden op termijn (maar niet nu).
Wanneer dan?

Hoe langer ze wachten met kwijtschelden, hoe meer er kwijtgescholden moet worden.
pi_154491061
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:20 schreef de_ier het volgende:

[..]

Volg je het niet het afgelopen 8 jaar?

Noordelijke banken hebben idiote leningen gemaakt aan de Griekse overheid.

Griekse overheid kon na credit crunch niet meer terugbetalen.

Dus noordelijke regeringen geven geld aan Griekenland zodat Griekenland dat geld door kan geven aan noordelijke banken.

Het was makkelijker om het geld direct aan de noordelijke banken te geven, maar dat was slecht voor de baanzekerheid van bepaalde politici in het noorden.
Het ging om een bericht van vandaag. Je moet niet in 2008 blijven hangen.
pi_154491097
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:21 schreef de_ier het volgende:

[..]

Wanneer dan?

Hoe langer ze wachten met kwijtschelden, hoe meer er kwijtgescholden moet worden.
Ik kan me iets voorstellen bij beloning van goed gedrag. Bijvoorbeeld in de vorm van langere rentevrijstelling of terugbetalingstermijnen.
pi_154491441
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik kan me iets voorstellen bij beloning van goed gedrag. Bijvoorbeeld in de vorm van langere rentevrijstelling of terugbetalingstermijnen.
Wanneer is hun gedrag goed genoeg? Dat hun GPD meer gekrompen is dan voorspelt en ze daardoor nog verder in problemen gekomen zijn is dat hun eigen schuld?
pi_154492003
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer is hun gedrag goed genoeg? Dat hun GPD meer gekrompen is dan voorspelt en ze daardoor nog verder in problemen gekomen zijn is dat hun eigen schuld?
Als blijkt dat ze serieus werk hebben gemaakt van de noodzakelijke hervormingen.
pi_154492158
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer is hun gedrag goed genoeg? Dat hun GPD meer gekrompen is dan voorspelt en ze daardoor nog verder in problemen gekomen zijn is dat hun eigen schuld?
Nee, als ze een keer volgens plan de hervormingen doorvoeren zodat er zekerheid en vertrouwen ontstaat zodat het gdp juist niet steeds meer krimpt dan voorspeld.
pi_154492860
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als blijkt dat ze serieus werk hebben gemaakt van de noodzakelijke hervormingen.
Ze hadden nog een primaire overschot voordat de ECB de ELA heeft afgesloten.

Zelfs Nederland heeft dat niet...

Misschien moeten de Grieken maar gasvelden vinden en dan een hypotheekzeepbel mee bouwen.
pi_154492925
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:05 schreef de_ier het volgende:

[..]

Ze hadden nog een primaire overschot voordat de ECB de ELA heeft afgesloten.

Zelfs Nederland heeft dat niet...

Misschien moeten de Grieken maar gasvelden vinden en dan een hypotheekzeepbel mee bouwen.
Dan hebben de Grieken dus voldoende perspectief om hun schuldenberg af te bouwen.
pi_154493372
Maar de hervormingen van de Troika zijn idioot...

Minimumloon en CAO maar afschaffen, waardoor het meer loont om zwart te gaan werken = minder opbrengst belasting.

In Nederland zou men minimumloon en CAO nooit afschaffen, maar men vindt dat de Grieken dat wel moeten doen.
pi_154493678
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:05 schreef de_ier het volgende:

[..]

Ze hadden nog een primaire overschot voordat de ECB de ELA heeft afgesloten.

Zelfs Nederland heeft dat niet...
Klopt. Maar nu niet meer, omdat Syriza de ECB ertoe heeft gedwongen om de ELA wél te beperken, met alle gevolgen van dien.
pi_154493773
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:25 schreef de_ier het volgende:
Maar de hervormingen van de Troika zijn idioot...

Minimumloon en CAO maar afschaffen, waardoor het meer loont om zwart te gaan werken = minder opbrengst belasting.

In Nederland zou men minimumloon en CAO nooit afschaffen, maar men vindt dat de Grieken dat wel moeten doen.
Rechts Nederland heeft daar anders al decennialang natte dromen van. :D Ik zie het niet snel gebeuren maar als de kans zich voordoet...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_154493957
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:25 schreef de_ier het volgende:
Maar de hervormingen van de Troika zijn idioot...

Minimumloon en CAO maar afschaffen, waardoor het meer loont om zwart te gaan werken = minder opbrengst belasting.

In Nederland zou men minimumloon en CAO nooit afschaffen, maar men vindt dat de Grieken dat wel moeten doen.
Haal je niet wat dingen door elkaar? Over het minimumloon lees ik niets anders dan dat er gesproken wordt van een verlaging. Met die verlaging zou het overigens alsnog hoger zijn dan het gemiddelde inkomen in buurland en concurrent Bulgarije.
pi_154494315
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Rechts Nederland heeft daar anders al decennialang natte dromen van. :D Ik zie het niet snel gebeuren maar als de kans zich voordoet...
Het perverse is natuurlijk dat PvdAer Jeroen Dijsselbloem het afbreken van CAO in Griekenland zit toe te juichen.
pi_154494345
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Haal je niet wat dingen door elkaar? Over het minimumloon lees ik niets anders dan dat er gesproken wordt van een verlaging. Met die verlaging zou het overigens alsnog hoger zijn dan het gemiddelde inkomen in buurland en concurrent Bulgarije.
Bulgaarse arbeiders zijn ook concurrent voor Nederlandse arbeiders. Zullen we de minimumloon van Nederland ook maar verlagen naar Bulgaarse niveau?
pi_154495335
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:01 schreef de_ier het volgende:

[..]

Bulgaarse arbeiders zijn ook concurrent voor Nederlandse arbeiders. Zullen we de minimumloon van Nederland ook maar verlagen naar Bulgaarse niveau?
Dit klopt feitelijk maar matig. Dat ons salarisniveau vergelijkbaar is met onze buren lijkt me echter niet zo gek.
Maar je claim dat het minimumloon in Griekenland wordt afgeschaft klopt dus niet?
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:10:09 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154576915
Leider van de 2e grootste partij in Italië in de peilingen:

Grillo calls for Italy to throw off euro ‘straitjacket’
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_154578257
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:01 schreef de_ier het volgende:

[..]

Bulgaarse arbeiders zijn ook concurrent voor Nederlandse arbeiders. Zullen we de minimumloon van Nederland ook maar verlagen naar Bulgaarse niveau?
Minimumloon is vooral relevant voor beroepen die je niet kan verplaatsen, zoals putjesscheppers, patatbakkers en bouwvakkers.

Bij ander laaggeschoold werk zorgt het minimumloon gewoon ervoor dat het werk verplaatst wordt naar een plek waar het goedkoper is.
pi_154590732
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:14 schreef Igen het volgende:

[..]

:Y Oftewel het geld wat wij nu opsturen vult alleen maar het vacuum op van het geld dat de gewone Griek voor de crash al heeft gehad terwijl dat geld er eigenlijk niet was.
Inderdaad. Voor de "gewone" Griek maakt het uiteindelijk geen fuck uit, of ze nou wel of niet die 100 miljard krijgen. Die 100 miljard is er puur om de belangen van de elite veilig te stellen.
pi_154593469
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Minimumloon is vooral relevant voor beroepen die je niet kan verplaatsen, zoals putjesscheppers, patatbakkers en bouwvakkers.

Bij ander laaggeschoold werk zorgt het minimumloon gewoon ervoor dat het werk verplaatst wordt naar een plek waar het goedkoper is.
Dus de mensen in griekenland die nu met 40 uur werken al niet genoeg verdienen om hun huur te betalen mogen nog minder betaald gaan krijgen.

In het kader van een solidair europa zouden we gewoon in alle andere landen het minimumloon hebben moeten verhogen. :D
pi_154593677
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 19:00 schreef de_ier het volgende:

[..]

Het perverse is natuurlijk dat PvdAer Jeroen Dijsselbloem het afbreken van CAO in Griekenland zit toe te juichen.
Dat zegt toch helemaal niks. Het gaat over de inhoud van een CAO. Wat nu als er in staat dat elke werknemer met 35 met pensioen mag en 200% loon krijgt doorbetaald tot z'n dood, is dat een voortvarende CAO? Nee, dat is een doodsteek voor een maatschappij.
Naturheilmittel
pi_154593741
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:21 schreef de_ier het volgende:

[..]

Wanneer dan?

Hoe langer ze wachten met kwijtschelden, hoe meer er kwijtgescholden moet worden.
Zodra het electoraal mogelijk is in noord-Europa, en mits de Grieken tegen die tijd goede wil tonen.
Naturheilmittel
pi_154593822
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:50 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dat zegt toch helemaal niks. Het gaat over de inhoud van een CAO. Wat nu als er in staat dat elke werknemer met 35 met pensioen mag en 200% loon krijgt doorbetaald tot z'n dood, is dat een voortvarende CAO? Nee, dat is een doodsteek voor een maatschappij.
Maar dat stond toch niet in de cao's in griekenland, dat nu grote groepen niet mondige werknemers dadelijk als een voetveeg door de werkgevers behandeld kunnen worden is het gevolg hiervan en geeft het failliet van sociaal denken binnen het zwalkende PVDA beleid wel goed aan.
pi_154593995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dat stond toch niet in de cao's in griekenland, dat nu grote groepen niet mondige werknemers dadelijk als een voetveeg door de werkgevers behandeld kunnen worden is het gevolg hiervan en geeft het failliet van sociaal denken binnen het zwalkende PVDA beleid wel goed aan.
Wat betreft de PvdA heb je sowieso gelijk, maar bepaalde Griekse sectoren lijden wel degelijk onder wetgeving die de huidige werknemers beschermt tegen nieuwe toetreders.
Naturheilmittel
pi_154594551
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus de mensen in griekenland die nu met 40 uur werken al niet genoeg verdienen om hun huur te betalen mogen nog minder betaald gaan krijgen.

In het kader van een solidair europa zouden we gewoon in alle andere landen het minimumloon hebben moeten verhogen. :D
In het kader van solidair zijn zou je Griekenland kunnen helpen / aanmoedigen / dwingen om hun bevolking bijv. goed op te leiden en de overheidsefficientie (qua bureaucratie om een bedrijfje op te richten etc.) te verbeteren zodat ze meer kunnen gaan verdienen ipv. ze met een minimumloon in de werkloosheid te duwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2015 13:25:52 ]
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:09:53 #39
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_154729547
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:25 schreef Igen het volgende:

[..]

In het kader van solidair zijn zou je Griekenland kunnen helpen / aanmoedigen / dwingen om hun bevolking bijv. goed op te leiden en de overheidsefficientie (qua bureaucratie om een bedrijfje op te richten etc.) te verbeteren zodat ze meer kunnen gaan verdienen ipv. ze met een minimumloon in de werkloosheid te duwen.
net als Drenthe
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 1 augustus 2015 @ 18:24:59 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154822230
Na een maand compleet van de wereld te zijn afgesneden geweest val ik hier van mijn stoel over hoe surrealistisch het allemaal is geworden.

Ik moet me nog wat inlezen, maar kennelijk hebben de Grieken dus "Nee" gestemd en vervolgens heeft Tsipras zijn minister van Financiën Yanis Varoufakis aan de kant gezet en een 180 graden draai gemaakt en een bailout deal gesloten die veel en veel slechter is dan de deal die voor het referendum op tafel lag 8)7

Terwijl het volk daar net een paar dagen geleden met grote meerderheid tegen had gestemd (tegen die betere deal dus) in een referendum waar Tsipras zelf campagne voerde voor "Nee" 8)7

En er is nog geen revolutie uitgebroken of een coup door het leger?

En nu komt er ondanks "NEIN!" dus zogenaamd een nieuwe bailout van 86 miljard (40% van het Griekse GDP 8)7 )

Zonder het IMF 8)7

Really? :D

Mijn God, ik ga nog eens een maandje de rimboe in...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 18:42:46 #41
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154822612
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 18:24 schreef SeLang het volgende:
Na een maand compleet van de wereld te zijn afgesneden geweest val ik hier van mijn stoel over hoe surrealistisch het allemaal is geworden.

Ik moet me nog wat inlezen, maar kennelijk hebben de Grieken dus "Nee" gestemd en vervolgens heeft Tsipras zijn minister van Financiën Yanis Varoufakis aan de kant gezet en een 180 graden draai gemaakt en een bailout deal gesloten die veel en veel slechter is dan de deal die voor het referendum op tafel lag 8)7

Terwijl het volk daar net een paar dagen geleden met grote meerderheid tegen had gestemd (tegen die betere deal dus) in een referendum waar Tsipras zelf campagne voerde voor "Nee" 8)7

En er is nog geen revolutie uitgebroken of een coup door het leger?

En nu komt er ondanks "NEIN!" dus zogenaamd een nieuwe bailout van 86 miljard (40% van het Griekse GDP 8)7 )

Zonder het IMF 8)7

Really? :D

Mijn God, ik ga nog eens een maandje de rimboe in...
Niet meer het nieuws volgen, dat lijkt me inderdaad het beste.
pi_154823695
Zo is het ongeveer wel gegaan ja. Hard gelach voor de Grieken.
Naturheilmittel
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:36:17 #43
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_154825368
Het is inderdaad te werkelijk te bizar voor woorden maar je hoort er nu al lang niemand meer over en heel Europa is alweer overgegaan tot de orde van de dag. Het nieuws gaat nu alweer over Zwarte Zaterdag en de Gay Pride... :') :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:53:10 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154825948
Dit is trouwens wel geniaal gedaan

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_154827574
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 20:36 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Het is inderdaad te werkelijk te bizar voor woorden maar je hoort er nu al lang niemand meer over en heel Europa is alweer overgegaan tot de orde van de dag. Het nieuws gaat nu alweer over Zwarte Zaterdag en de Gay Pride... :') :')
Meanwhile in China... :o
One man's trash, another man's treasure.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 23:08:14 #46
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_154829998
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:37 schreef Arkai het volgende:

[..]

Meanwhile in China... :o
Iets met een juli rally op de beurs die net niet kwam ofzo toch? :X
pi_154837873
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 23:08 schreef WillemMiddelkoop het volgende:

[..]

Iets met een juli rally op de beurs die net niet kwam ofzo toch? :X
Het Chinese PPT kwam gelukkig op tijd aan maar om eerlijk te zijn vind ik de soap die zich daar nu afspeelt een stuk interessanter dan de Griekse crisis. Het lijkt erop dat ze deze keer geen nieuwe bubble kunnen verzinnen om te voorkomen dat de andere bubbles gaan klappen. Er is in ieder geval nog reden om het financiele nieuws te volgen!
One man's trash, another man's treasure.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 2 augustus 2015 @ 11:51:59 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_154838112
China is de grootste bubble van allemaal. En dan heb ik het nog nieteens over de aandelenmarkt, wat eigenlijk maar klein bier is. Nergens ter wereld heeft er ooit in de geschiedenis een zo grote misallocatie van kapitaal plaatsgevonden als daar nu al jarenlang aan de gang is. En het grootste deel van de economische "groei" in China is daarop gebaseerd. Vandaar dat ik al jarenlang "China Skeptic" onder mijn avatar heb staan (als ik niet op reis ben, want dan staat mijn reis locatie en periode op die plek).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 2 augustus 2015 @ 14:52:21 #49
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154841103
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 18:24 schreef SeLang het volgende:
De aandacht voor Griekenland is overigens nog niet helemaal verslapt; zie deze lezenswaardige analyse in de International New York Times:

http://www.nytimes.com/20(...)f=international&_r=0
pi_154842997
Yanis:

quote:
What is your relationship with Schäuble, de Guindos and maybe Dijsselbloem?

No relationship could have existed with Dijsselbloem. This is not just because he is so intellectually lightweight but, primarily, because he is untrustworthy. For example, he chose to lie to me in my first Eurogroup about procedure. It is one thing to disagree with the Eurogroup President. It is quite another thing to have him lie to you about gravely important procedures. On the other hand, Schäuble and de Guindos are two colleagues that I very much enjoy talking to, at a personal level. Our conversations were often tough but they were also interesting exchanges. As an academic, there is nothing more interesting than interesting exchanges. Our disagreements were serious but, at personal level, there was mutual respect and a useful exchange of ideas was had. The problem is that when you put all these people together in the Eurogroup, because of the catastrophically bad institutional design of the Eurogroup, you end up with governance failure that damages Europe. So, in a different context, institutional framework, I am sure that with colleagues like de Guindos and Schäuble our working relationship would have ended up producing tastier fruits.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')