abonnement Unibet Coolblue
pi_155014609
Maar koperspiraal brengt een heftige menstruatie met zich mee ... en wil je wel zoiets in je lijf stoppen?
pi_155052240
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:56 schreef Beppiie het volgende:
Verdiep je eens in de ladycomp als je geen rotzooi in je lijf wilt. Is een duur ding, maar schijnt echt zeer betrouwbaar te zijn :)
BIZAR: 400 Euro voor een thermometer die het verloop van je temperatuur bijhoudt 8)7
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_155410579
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:29 schreef xAnaniempje het volgende:
Maar koperspiraal brengt een heftige menstruatie met zich mee ... en wil je wel zoiets in je lijf stoppen?
Hoeft helemaal niet. Werkelijk totaal geen last van hiero. Als ik het geweten had, had ik jaren eerder een spiraaltje laten plaatsen, enorme verlossing om van de pil af te zijn.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:47:02 #29
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_155411296
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:29 schreef xAnaniempje het volgende:
... en wil je wel zoiets in je lijf stoppen?
Dat kan je je ook afvragen voor de penis van je bedpartner.

Als je twijfelt, laat je bij je huisarts adviseren, of ga voor het condoom.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_155411384
Toen ik van de pil af wilde eerst een koperspiraal geprobeerd, maar na 3 maanden om de haverklap bloeden en pijnlijke menstruatie's(waar ik verder nooit last van had) het opgegeven en toch maar gekozen voor de mirena. Geen dag spijt van gehad, alhoewel dat niet geheel waar is, het zetten deed me echt pijn, veel pijn. Maar nu al inmiddels de 2de mirena en dus al vele jaren op deze manier.

Heerlijk, niet hoeven denken aan die pil te moeten slikken en omstandigheden die de werking kunnen verminderen, een stuk minder hormonen en ik behoor tot de groep die niet ongesteld wordt met de mirena, wat een erg fijne bonus is.
In het begin werd ik daar wel wat zenuwachtig van, zijn wat zwangerschapstestjes overheen gegaan voordat ik erop vertrouwde dat het wel goed zat. Toen de nieuwe erin moest heb ik ook de eerste maanden een paar keer getest voor de zekerheid, maar tot nu toe doet het spiraaltje wat het moet doen.

Had niet echt problemen met de pil(femodeen), wel met de eerste, ben even vergeten welke dat ook alweer was, was een vrij standaard pil, daar werd ik dus stikberoerd van. Maar het spiraal is gewoon nog fijner. Seks werd nog beter ermee, libido nog wat hoger en vooral wat gelijkmatiger in stemming.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155411553
Femodeen, daar ben ik na 10 dagen huilend mee gestopt omdat ik dacht dat ik gek werd. Duurde een maand voor ik me weer een beetje normaal voelde, in plaats van labiel en opgesloten in een bubbel. Brrr.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155411833
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:56 schreef LadyOracle het volgende:
Femodeen, daar ben ik na 10 dagen huilend mee gestopt omdat ik dacht dat ik gek werd. Duurde een maand voor ik me weer een beetje normaal voelde, in plaats van labiel en opgesloten in een bubbel. Brrr.
Voor mij was femodeen juist de oplossing. Het is zo verschillend van vrouw tot vrouw, het is echt uitzoeken wat voor jou werkt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  PR en moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 03:58:59 #33
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_155430033
Ik snap niet waarom niet 90% van de vrouwen aan de Mirena is.
10% zal er niet tegen kunnen of whatever, maar de rest die mist heeft er gewoon niet voldoende weet van denk ik. Zie echt nooit een reden om aan een Mirena te twijfelen, tenzij er dus sowieso al dingen anders in je lichaam werken. Dat hormonen uit de pil of prikpil of implantaat nare bijwerkingen geven is niet te vergelijken met het vrijwel bijwerkingsloze spiraaltje.

Koperspiraaltje is trouwens geen aanrader. Het laten zetten doet niet meer of minder pijn dan de Mirena (het is beide niet prettig, de een heeft nergens last van en de ander voelt een korte heftige pijn), maar je menstruatie wordt vaak heviger en zwaarder en langer en pijnlijker en onregelmatiger. Met de Mirena heb je een grote kans dat je überhaupt niet/nauwelijks meer ongesteld wordt/kramp krijgt.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 07:53:33 #34
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155430596
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 03:58 schreef Moira. het volgende:
Ik snap niet waarom niet 90% van de vrouwen aan de Mirena is.
10% zal er niet tegen kunnen of whatever, maar de rest die mist heeft er gewoon niet voldoende weet van denk ik. Zie echt nooit een reden om aan een Mirena te twijfelen, tenzij er dus sowieso al dingen anders in je lichaam werken. Dat hormonen uit de pil of prikpil of implantaat nare bijwerkingen geven is niet te vergelijken met het vrijwel bijwerkingsloze spiraaltje.

Koperspiraaltje is trouwens geen aanrader. Het laten zetten doet niet meer of minder pijn dan de Mirena (het is beide niet prettig, de een heeft nergens last van en de ander voelt een korte heftige pijn), maar je menstruatie wordt vaak heviger en zwaarder en langer en pijnlijker en onregelmatiger. Met de Mirena heb je een grote kans dat je überhaupt niet/nauwelijks meer ongesteld wordt/kramp krijgt.
Ik snap nooit zo goed waarom het volledig verstoren van de cyclus met het volledig stoppen van de menstruatie als mogelijk resultaat door de meeste vrouwen die zulke anticonceptie gebruiken niet als bijwerking gezien wordt. Vind jij het preventief behandelen van een lichaam met hele zware medicatie, die dan nu toevallig uit hormonen bestaat, terwijl het op de eerste plaats helemaal niet ziek is, niet genoeg reden om te twijfelen aan de mirena of aan welke hormoon gebaseerde anticonceptie dan ook?

En reken er maar op dat er geen enkele man een anticonceptie zou gebruiken als dit tot het resultaat zou hebben dat er geen ejaculatie meer plaats zou vinden.
pi_155430668
Ik wil binnen 3 jaar met kinderen beginnen, lijkt me een goede reden. Verder wordt er nog wel eens wat afgegild als zo'n ding gezet wordt, dat helpt ook niet. Eerder werd het advies gegeven het liefst na een eerste bevalling een spiraal te laten plaatsen.

Die vergelijking met mannen en hormonale ingreep is natuurlijk lastig te maken, voor mannen zal er weinig positieve reden zijn om zoiets aan te gaan, voor vrouwen juist wel. De opluchting ook om te seksen zonder zwanger te worden :P
pi_155431415
Andere pil proberen? Je zal vast niet door elke pil kurkdroog worden.
pi_155431424
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:56 schreef LadyOracle het volgende:
Femodeen, daar ben ik na 10 dagen huilend mee gestopt omdat ik dacht dat ik gek werd. Duurde een maand voor ik me weer een beetje normaal voelde, in plaats van labiel en opgesloten in een bubbel. Brrr.
Dat had ik bij microgynon. :X
pi_155431972
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat had ik bij microgynon. :X
Oh. Daar werd ik alleen maar depressief van met stemmingswisselingen uit de hel. Ik wist alleen niet dat ze daarvan waren, heeft jaren geduurd. Ik was erg jong toen ik er mee begon en wist niet dat dat kon.

Uiteindelijk na vier verschillende anticonceptiepillen met andere samenstellingen besloten nooooooooooit meer iets met hormonen te willen. Zelfs Mirena durfde ik niet meer aan.

Maar ben het wel eens met hierboven, dat vrouwen meer voorlichting moeten krijgen over het spiraaltje, en andere opties dan de pil trouwens. Je krijgt echt standaard de pil, terwijl zoveel vrouwen last hebben van de bijwerkingen. In sommige landen is het normaal dat je na een tijdje een controlegesprek krijgt, heb ik weleens gelezen. Hier krijg je gewoon antidepressiva omdat je huisarts niet eens op het idee komt dat je depressie door de pil kan komen...
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155432006
Ja de ene kan wel en de ander niet over de pil. Ik zweer erbij. _O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_155432403
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:49 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Oh. Daar werd ik alleen maar depressief van met stemmingswisselingen uit de hel. Ik wist alleen niet dat ze daarvan waren, heeft jaren geduurd. Ik was erg jong toen ik er mee begon en wist niet dat dat kon.

Uiteindelijk na vier verschillende anticonceptiepillen met andere samenstellingen besloten nooooooooooit meer iets met hormonen te willen. Zelfs Mirena durfde ik niet meer aan.

Maar ben het wel eens met hierboven, dat vrouwen meer voorlichting moeten krijgen over het spiraaltje, en andere opties dan de pil trouwens. Je krijgt echt standaard de pil, terwijl zoveel vrouwen last hebben van de bijwerkingen. In sommige landen is het normaal dat je na een tijdje een controlegesprek krijgt, heb ik weleens gelezen. Hier krijg je gewoon antidepressiva omdat je huisarts niet eens op het idee komt dat je depressie door de pil kan komen...
En dan zeggen ze dat je gewoon even 3 maanden moet wennen, dat de bijwerkingen from hell vanzelf wel weggaan. ;( Ik hield dat niet vol. Heb nu wel een pil zonder al te veel bijwerkingen gelukkig. Wereld van verschil.
  PR en moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:26:32 #41
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_155435871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 07:53 schreef zeer het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo goed waarom het volledig verstoren van de cyclus met het volledig stoppen van de menstruatie als mogelijk resultaat door de meeste vrouwen die zulke anticonceptie gebruiken niet als bijwerking gezien wordt. Vind jij het preventief behandelen van een lichaam met hele zware medicatie, die dan nu toevallig uit hormonen bestaat, terwijl het op de eerste plaats helemaal niet ziek is, niet genoeg reden om te twijfelen aan de mirena of aan welke hormoon gebaseerde anticonceptie dan ook?

En reken er maar op dat er geen enkele man een anticonceptie zou gebruiken als dit tot het resultaat zou hebben dat er geen ejaculatie meer plaats zou vinden.
Vergelijk je nu menstruatie met ejaculatie? Ik kan nog steeds orgasmes krijgen, hoor :')

En 'zwaar medicijn' valt ook ernstig mee. Die hormonen zijn gewoon lichaamseigen stoffen en juist in een Mirena worden ze gedoseerd toegepast op de plek waar ze moeten zijn, zonder dat ze eerst het hele lichaam door hoeven en bijwerkingen veroorzaken. Het is niet 'iets dat niet ziek is' dat 'beter gemaakt wordt', het reguleert de hormonen die je sowieso al in je lichaam hebt zitten en die veel vrouwen behoorlijk in de weg zitten.
Het uitblijven/verzwakken van de menstruatie in sommige gevallen, en het uitblijven/verzwakken van de bijbehorende pijn zou ik nou niet echt onder een negatieve bijwerking scharen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_155436194
Mirena is tot nu toe hetgene met minste bijwerkingen. Heb er wel nog dagelijks pijn van na drie maanden maar beter dan alle pillen en zooi. Als ik kon kiezen zou ik lekker aan het rubber gaan. Geen nadelen, lichamelijk gezien.
pi_155437463
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 07:53 schreef zeer het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo goed waarom het volledig verstoren van de cyclus met het volledig stoppen van de menstruatie als mogelijk resultaat door de meeste vrouwen die zulke anticonceptie gebruiken niet als bijwerking gezien wordt. Vind jij het preventief behandelen van een lichaam met hele zware medicatie, die dan nu toevallig uit hormonen bestaat, terwijl het op de eerste plaats helemaal niet ziek is, niet genoeg reden om te twijfelen aan de mirena of aan welke hormoon gebaseerde anticonceptie dan ook?

En reken er maar op dat er geen enkele man een anticonceptie zou gebruiken als dit tot het resultaat zou hebben dat er geen ejaculatie meer plaats zou vinden.
Mirena is gewoon niet zo zwaar, dat is het mooie ervan. Van de verschillende hormoon behandelingen is dit zo'n beetje de mildste.
Er is gewoon geen goed alternatief, op de vruchtbare dagen letten vind ik te onbetrouwbaar, alleen op condoom vertrouwen vind ik niets waard. De mirena is voor mij het beste compromis dat er is op dit moment.

Ejaculatie is nogal iets anders dan ongesteldheid. Je zet een groot genot tegenover een ongemak, als ik niet meer klaar kom komen of ejaculatie meer kon krijgen door dit middel zou ik er ook anders over denken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155437535
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En dan zeggen ze dat je gewoon even 3 maanden moet wennen, dat de bijwerkingen from hell vanzelf wel weggaan. ;( Ik hield dat niet vol. Heb nu wel een pil zonder al te veel bijwerkingen gelukkig. Wereld van verschil.
Dat kreeg ik ook te horen bij die eerste pil (14 jaar oud was ik toen). Was er echt hondsberoerd van, voelde me echt compleet belabberd. Niet alleen ziek, maar ook gewoon compleet in de put.
Gelukkig had ik een begripvolle moeder die me bij stond en die na 3 maanden heeft gezegd dit is genoeg geweest, hier moet iets aan veranderen. De arts wilde eigenlijk dat ik nog even doorging, het zou wel normaliseren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 23 augustus 2015 @ 10:28:34 #45
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155459001
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:26 schreef Moira. het volgende:

[..]

Vergelijk je nu menstruatie met ejaculatie? Ik kan nog steeds orgasmes krijgen, hoor :')
Als beide een vitaal onderdeel van vruchtbaarheid bedoel ik. Ik denk niet dat er veel mannen zijn die hun ejaculatie op willen geven als anti-conceptie terwijl je dan ook nog prima orgasmes kunt beleven.
Ik bedoel daar eigenlijk mee te zeggen dat het effect dat wij vinden dat anti-conceptie mag hebben op vrouwen in mijn ogen gigantisch is, je legt immers in veel gevallen de complete cyclus plat.
quote:
En 'zwaar medicijn' valt ook ernstig mee. Die hormonen zijn gewoon lichaamseigen stoffen en juist in een Mirena worden ze gedoseerd toegepast op de plek waar ze moeten zijn, zonder dat ze eerst het hele lichaam door hoeven en bijwerkingen veroorzaken. Het is niet 'iets dat niet ziek is' dat 'beter gemaakt wordt', het reguleert de hormonen die je sowieso al in je lichaam hebt zitten en die veel vrouwen behoorlijk in de weg zitten.
Het uitblijven/verzwakken van de menstruatie in sommige gevallen, en het uitblijven/verzwakken van de bijbehorende pijn zou ik nou niet echt onder een negatieve bijwerking scharen.
Hoezo stoffen die worden toegepast op de plekken waar ze moeten zijn? Je hele zinsbouw impliceert dan toch dat er iets niet goed is? En het uitblijven van de menstruatie zou ik zelf eigenlijk best beangstigend vinden omdat dit betekent dat hetgeen wat je doet er een dermate grote impact heeft op je lichaam dat het niet meer in staat zou zijn zichzelf voort te planten, wat uit eindelijk welbeschouwd wel de functie en de voorwaarde is van ons hele bestaan hier.
  zondag 23 augustus 2015 @ 10:47:15 #46
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155459315
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Mirena is gewoon niet zo zwaar, dat is het mooie ervan. Van de verschillende hormoon behandelingen is dit zo'n beetje de mildste.
Ik ben wel erg benieuwd wat het grootschalige hormoon gebruik gaat betekenen voor de generatie die vanaf haar 14-15 levensjaar non-stop aan hormonale anti-conceptie heeft gehangen. Natuurlijk bevat Mirena een lage hoeveelheid hormonen dan de alternatieven, neemt niet weg dat je nog steeds hormonen je systeem in brengt die je op de eerste plaats zelf helemaal niet of in een veel lagere kwantiteit aan zou maken.

Van de eerste pillen werd ook gezegd dat deze allemaal geen invloed zouden hebben maar vorig jaar is die Diana pil, die in vergelijking met de eerste pillen óók destijds zo'n beetje de mildste was, ook verboden toen bleek dat alle vrouwen die die dingen slikte en last hadden van bloedproppen die bloedproppen echt niet verzonnen.
quote:
Er is gewoon geen goed alternatief, op de vruchtbare dagen letten vind ik te onbetrouwbaar, alleen op condoom vertrouwen vind ik niets waard. De mirena is voor mij het beste compromis dat er is op dit moment.

Ejaculatie is nogal iets anders dan ongesteldheid. Je zet een groot genot tegenover een ongemak, als ik niet meer klaar kom komen of ejaculatie meer kon krijgen door dit middel zou ik er ook anders over denken.
Zie mijn voorgaande post.
pi_155459328
Aangezien 16 kinderen in mijn leven niet echt een droom was van me ofzo was het juist de bedoeling dat mijn lichaam niet in staat was zich voort te planten, dat is dan ook de gehele reden van die middelen.
Kortom, dat middel doet precies wat het moest doen, de mirena houdt die werking heel erg beperkt, bij die voortplantingsorganen terwijl de pil veel meer impact had, veel meer door het hele lijf werkt.

Maar steeds zwanger worden vond en vind ik inderdaad niet goed, dat heb je helemaal juist.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155459351
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 10:47 schreef zeer het volgende:

[..]

Ik ben wel erg benieuwd wat het grootschalige hormoon gebruik gaat betekenen voor de generatie die vanaf haar 14-15 levensjaar non-stop aan hormonale anti-conceptie heeft gehangen. Natuurlijk bevat Mirena een lage hoeveelheid hormonen dan de alternatieven, neemt niet weg dat je nog steeds hormonen je systeem in brengt die je op de eerste plaats zelf helemaal niet of in een veel lagere kwantiteit aan zou maken.

Van de eerste pillen werd ook gezegd dat deze allemaal geen invloed zouden hebben maar vorig jaar is die Diana pil, die in vergelijking met de eerste pillen óók destijds zo'n beetje de mildste was, ook verboden toen bleek dat alle vrouwen die die dingen slikte en last hadden van bloedproppen die bloedproppen echt niet verzonnen.

[..]

Zie mijn voorgaande post.
Ik ben van die generatie, loop inmiddels rustig aan tegen de 40 aan(37 om precies te zijn). Alles gaat prima hier.

Kritisch zijn mag best hoor, ben ik ook op dat hormoongebruik. Een goed alternatief zou ik niet tegen zijn, maar je moet het ook niet teveel overdrijven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 23 augustus 2015 @ 10:49:57 #49
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155459363
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben van die generatie, loop inmiddels rustig aan tegen de 40 aan(37 om precies te zijn). Alles gaat prima hier.
Oh dan zal het allemaal wel goed zijn.

:')
pi_155459373
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 10:49 schreef zeer het volgende:

[..]

Oh dan zal het allemaal wel goed zijn.

:')
Zo'n afschuwelijke ramp als jij het laat lijken is het ook weer niet. He probleem is gewoon dat het of dit soort middelen zijn, of een hele berg kinderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')