abonnementen ibood.com bol.com
pi_169652638
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:19 schreef Valerie. het volgende:
1400 euro is ook bijna het dubbele van Charlie :')

Ja, hij bleek laatst ineens een lever vol kanker te hebben :'(

Kan zelf ook maar drie fokkers vinden die fokken met kleur, en dus gedwongen jacht/werk en nu pups krijgen of dat proberen iig. Als je wit en op korte poten ok vindt is er wel meer te vinden.
Ja, bij de werkgoldens zie je inderdaad wel meer kleur. Je zou ook eens naar de clubmatch van de rasvereniging kunnen gaan, daar kun je rond kijken of er honden bij zijn die je mooi vindt, en direct de eigenaars/fokker spreken. Zij weten als ze zelf geen nest verwachten vaak nog wel meer honden die vergelijkbaar zijn met hun eigen. Op clubmatches zie je vaak niet alleen maar de echte showhonden maar is er ook wel een gebruikshonden klasse oid, en vaak zijn er ook mensen die gewoon komen kijken of die normaal zelden showen met de hond maar alleen een beoordeling komen halen. Er is dus meer te zien qua types dan op een gewone show.

Of je kunt eens kijken bij de workingtests, diplomadagen of andere jachtproeven die de rasvereniging organiseert. Daar zul je waarschijnlijk de wat sportievere Goldens tegen komen (met wellicht ook wat meer kleur).

En, trouwens, wat verdrietig van Charlie :| heel sneu, zeker.als hij nog maar 8 was... Had hij niet ook een broertje waar jullie veel contact mee hadden (bij een tante ofzo..?) is die nog wel gezond?

[ Bericht 5% gewijzigd door Miss_Isis op 20-03-2017 15:06:20 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 20 maart 2017 @ 15:34:03 #177
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_169653831
Sta nu dus op drie wachtlijsten, maar die waren eigenlijk al vol voordat ze uberhaupt wisten of het gelukt is of niet. Mijn beste plek is bij 1 nest waar ik 4e ben voor een reu :')

En die mensen raadden mij inderdaad ook een paar andere fokkers aan, maar dat waren eigenlijk die drie fokkers steeds :')
Zijn natuurlijk wel meer fokkers, maar die doen op 't moment niets. Weet ook nog niet zeker of ik het wel doe nu, wil heel graag, maar ik ben ongeveer uitgerekend wanneer die pups naar hun nieuwe huis mogen :') Maar ja, nog weer een heel jaar wachten vind ik ook lastig.

Ik schrok wel deze keer hoor, ze zijn nu echt nog witter en met een nog groter percentage :'(

Lex en tante zien we heel vaak. Ik minder nu ik in Amsterdam woon, maar die komen elke week nog meerdere avonden bij mijn ouders over de vloer :) Lex heeft afaik geen kanker oid, is wel HD-problemen aan het maken. Maar hij heeft ook zijn hele leven trappen op en af gerend en in de auto gesprongen en dergelijke... Verder is hij nog goed zo ver we weten.
Had eigenlijk gedacht dat Lex eerst zou gaan. Tante dacht het ook.

Goed onthouden allemaal, Isis!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_169656192
Logische prijs hoor Miss_Isis, de laagste zijn is zeker niet prettig... Voor onze golden waren we 1150 kwijt (gelukkig ook een echt golden, golden wbt kleur. Wij wilde ook geen witte met korte pootjes :@ ). Maar jij hebt er nog een verzekering bij, dan had ik dat bedrag er ook zeker voor over gehad hoor :Y
  maandag 20 maart 2017 @ 17:18:37 #179
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_169656258
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:16 schreef fresta het volgende:
Logische prijs hoor Miss_Isis, de laagste zijn is zeker niet prettig... Voor onze golden waren we 1150 kwijt (gelukkig ook een echt golden, golden wbt kleur. Wij wilde ook geen witte met korte pootjes :@ ). Maar jij hebt er nog een verzekering bij, dan had ik dat bedrag er ook zeker voor over gehad hoor :Y
Waar komt jouw Golden vandaan?
pi_169656285
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:18 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Waar komt jouw Golden vandaan?
Ik doe je even een pm, wil niet het topic kapen :)

[ Bericht 9% gewijzigd door fresta op 20-03-2017 17:31:15 ]
pi_169658424
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:34 schreef Valerie. het volgende:
Sta nu dus op drie wachtlijsten, maar die waren eigenlijk al vol voordat ze uberhaupt wisten of het gelukt is of niet. Mijn beste plek is bij 1 nest waar ik 4e ben voor een reu :')

En die mensen raadden mij inderdaad ook een paar andere fokkers aan, maar dat waren eigenlijk die drie fokkers steeds :')
Zijn natuurlijk wel meer fokkers, maar die doen op 't moment niets. Weet ook nog niet zeker of ik het wel doe nu, wil heel graag, maar ik ben ongeveer uitgerekend wanneer die pups naar hun nieuwe huis mogen :') Maar ja, nog weer een heel jaar wachten vind ik ook lastig.

Ik schrok wel deze keer hoor, ze zijn nu echt nog witter en met een nog groter percentage :'(

Lex en tante zien we heel vaak. Ik minder nu ik in Amsterdam woon, maar die komen elke week nog meerdere avonden bij mijn ouders over de vloer :) Lex heeft afaik geen kanker oid, is wel HD-problemen aan het maken. Maar hij heeft ook zijn hele leven trappen op en af gerend en in de auto gesprongen en dergelijke... Verder is hij nog goed zo ver we weten.
Had eigenlijk gedacht dat Lex eerst zou gaan. Tante dacht het ook.

Goed onthouden allemaal, Isis!
Mijn geheugen is in familiekring legendarisch B-)

Gelukkig dat Lex het nog wel redelijk goed doet, jammer van de slechte heupen; intensief trappen lopen en in/uit auto's springen is inderdaad niet heel bevorderlijk...

En gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar, een nieuwe baby verwachten/net hebben en dan een pup in huis nemen is ook wel heel pittig hoor... Ik zou het niet doen, ik zou het niemand aanraden, en ik zou persoonlijk ook geen zwangere vrouw op onze wachtlijst zetten :@

Wij stonden ook op een wachtlijst eind 2015 en begin 2016, maar toen ik wist dat we een baby zouden krijgen heb ik ons er af laten halen. We willen nu weer een pup aanhouden, maar tegen de tijd dat de nu geplande pups 8 weken zouden zijn (als alles goed gaat natuurlijk) is baby bijna 1 jaar. Dan durf ik het allemaal wel weer aan. En het scheelt dat wij al meerdere honden hebben, dan loopt zo'n pupje zo mee in de groep. Dat maakt het een stuk makkelijker :)

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:16 schreef fresta het volgende:
Ja, ik wil bewust niet de laagste prijs hanteren. We doen er ook best veel voor vind ik, en dan wil ik niet dat mensen a) bij ons komen alleen vanwege de lage prijs en/of b) denken dat onze pups minder waard zouden zijn dan die van iemand die wel de volle mep vraagt :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  maandag 20 maart 2017 @ 21:44:15 #182
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_169664890
Haha, dat weet ik nog van de vorige keer ja, volgens mij heb je toen een zwangere afgewezen

Dankje!

Ik zal ook weer ontopic gaan.

*O* Puppy's *O*
pi_169674159
Klopt, we hebben de vorige keer inderdaad een stel dat hun eerste baby verwachtte afgewezen. Nog even over getwijfeld, maar geen spijt van gehad.

En ontopic...

Vandaag op dag 7/8 van de loopsheid voor het eerst progesteron laten prikken. En help... direct al 13.1 ng/ml! Dat betekent dat ze eigenlijk gister(avond) ofzo al gedekt had moeten/mogen/kunnen worden. Dat was nogal onverwacht, want de vorige keren werd ze pas gedekt op dag 13 en later. Dus ik ben momenteel een beetje verbijsterd, tikje gestressed, en heb direct met de baas van Buddy gebeld en voor vanmiddag half 3 een afspraak gemaakt... Duimen dat ze elkaar vanmiddag al zien zitten!

Nu gauw inlezen hoe het precies werkt tegenwoordig nu je online een dekaangifte kunt doen enzo. *stress* :%
pi_169677267
Spannend!!

Ik lees weer mee. Puppies O+
pi_169677746
Oh wat spannend! Hoelang zou het dan nog duren als het vanmiddag 'raak' is?
pi_169679247
Nou, het eerste schot was nog geen hazen, zeg maar :P De reu zag het wel zitten, maar Nori speelde nog.wat hard to get. Elke keer als hij serieus aanstalten maakte veegde ze gauw haar staart naar de andere kant zodat hij niet raak kon prikken. Een keer leek het wel te lukken, maar toen hij haar goed vastpakte en raak stootte schrok ze, piepte ze en trok ze zich los.

Ze is nu nog even bij haar lover, vanavond poging twee. Mijn man haalt haar dan op om thuis te slapen, en morgen gaan we dan nog een keer proberen in de ochtend of (als het vanavond goed lukt) morgenavond.

Als het goed gaat over ongeveer 2 maanden/9 weken hopelijk pups :D
pi_169694274
Gisteravond niet gelukt, Nori was nog steeds te preuts. Vanochtend kon helaas niet doorgaan wegens persoonlijke omstandigheden, dus vanavond weer een poging.

We gaan (zo is het plan althans nu) op neutraal terrein afspreken, nog een poging wagen, en als het niet lukt waarschijnlijk door naar de dierenarts voor kunstmatige inseminatie. Daar ben ik niet echt dol op maar de tijd dringt en het alternatief is een half jaar wachten, en daar ben ik ook niet dol op.

We zijn gewoon aan de late kant begonnen helaas door de onverwachte hoge waarde gisteren, ik denk dat het daarom nog niet zo soepel loopt. En ik denk dat Nori misschien ook bang is voor pijn, de vorige dekking bij de vorige reu wilde ze niet koppelen omdat ze het eng/pijnlijk vond, maar met vasthouden door die reueigenaar is het toen wel even gebeurd (wat ze niet fijn vond). Misschien dat ze daarom nu ook wat terughoudender is...

Nouja, we moeten gewoon maar hopen dat ze vanavond wel voldoende zin heeft. Misschien vooraf een half flesje wijn bij haar voer zodat ze in de stemming komt :P
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:15:04 #188
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_169694658
Ahhh jammer, je hoopt toch dat t makkelijk gaat en dat ze er vanzelf al helemaal klaar voor staat :+ hopelijk vandaag nog meer succes dan!

En proost Nori! ;)
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:17:10 #189
43653 sigme
Zwelstijfsel
pi_169694703
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:56 schreef Miss_Isis het volgende:

Misschien vooraf een half flesje wijn bij haar voer zodat ze in de stemming komt :P
Ik heb ooit de tip gekregen om jonge biggetjes een half flesje bier te voeren alvorens ze een endje te dragen. Zouden ze mooi lam van worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes met de romantiek ;)!
En nu blijft geloof, hoop [en] liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.
TRV / sigme's grote wandelplan
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:51:34 #190
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_169697396
Is het normaal dat ze het pijnlijk vinden
pi_169698730
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ahhh jammer, je hoopt toch dat t makkelijk gaat en dat ze er vanzelf al helemaal klaar voor staat :+ hopelijk vandaag nog meer succes dan!

En proost Nori! ;)
Hoop ik ook, 18.00 uur vanavond de nieuwe poging (met aansluitend een afspraak voor KI mocht dat dan nog nodig zijn...).

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb ooit de tip gekregen om jonge biggetjes een half flesje bier te voeren alvorens ze een endje te dragen. Zouden ze mooi lam van worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes met de romantiek ;)!
Misschien volgende keer een breezer proberen? Werkt schijnbaar ook bij tieners, lekker zoet, drinkt voor minderjarigen beter weg dan bier :+

En Nori moet er natuurlijk niet lam bij gaan liggen, ze moet wel rechtop kunnen blijven staan. We proberen het maar gewoon zonder drank denk ik, met enkel de natuurlijke charmes van de -hopelijk- aanstaande vader ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:51 schreef Valerie. het volgende:
Is het normaal dat ze het pijnlijk vinden
Nou, met name de eerste keer sommige teefjes wel ja ('t zijn net mensen eigenlijk he :+ ). Meestal is dat nadat ze pups hebben gehad wel over. Maar Nori is van zichzelf ook wel een beetje een piepert gevoelig hondje, als ze iets niet leuk vindt of een beetje pijn heeft kan ze al echt zielig doen. Echt hl anders dan Cookie, dat is een bikkel, bij haar heb ik in een open wond zitten poeren en er een tak uit getrokken zonder dat ze een kik gaf. Maar Nori durft denk ik gewoon niet zo goed, en door de tijdsdruk en het feit dat die reu natuurlijk niet hier thuis is of vlak om de hoek woont kunnen we haar ook geen hele dagen rustig aan het idee laten wennen. Dat maakt het ook wel lastiger denk ik...

In de ideale situatie had ik gewoon hier de reu een week of twee in huis en konden ze lekker rustig aan op hun eigen tijd hun ding doen. Maar dat is helaas geen optie ;(
pi_169705596
Ennn het is gelukt!! Zonder KI, we gingen het eerst nog een keer natuurlijk proberen en binnen 5 minuten was het raak. We hadden het allemaal niet meer verwacht, maar echt fijn dat het toch gelukt is.

Toen Buddy raak zat hebben we Nori wel rustig vastgehouden, en ze heeft toen ze koppelden de hele parkeerplaats (we stonden achter de dierenkliniek) bij elkaar geschreeuwd. Toen hebben we haar ook ondersteund omdat ze zich anders waarschijnlijk los gerukt zou hebben en zichzelf en/of Buddy misschien bezeerd zou hebben. En daarna hebben we nog een minuut of 10 staan wachten en haar ondersteund terwijl ze gekoppeld stonden. 18.00 uur waren we daar, 18.20 zaten we weer in de auto (met een zeer opgeluchte Nori achterin).

Nu kunnen we 4 weken gaan stressen tot aan de echo. Als alles goed gaat verwachten we rond 23 mei pups. Nu dus maar duimen!
pi_169705809
Fotografisch bewijs:

SPOILER
En gewoon omdat het kan, nog een foto van gisteren :)

IMG_20170322_204648_zps8cgdsvla.jpg

[ Bericht 16% gewijzigd door Miss_Isis op 22-03-2017 21:28:44 ]
pi_169716036
*O* gelukkig dat het natuurlijk gelukt is! Duimen maar ^O^
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:42:49 #195
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_169718069
Ik vind dat echt zielig man :')
pi_169718184
Hebben ze gespeeld vr of na de daad? :+

Wel naar dat ze het zo vervelend vindt zeg! :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169719090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:42 schreef Valerie. het volgende:
Ik vind dat echt zielig man :')
Ik ook. Arme Nori. Ik geloof dat ik de volgende keer voor KI zou gaan. Maar ja, ik heb er verder totaal geen verstand van.

Ik hoop dat ze bezwangerd is Isis. Al is het alleen maar vanwege de leuke updates ;)
Good things come to those who do the wave.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:55:28 #198
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_169719316
Mooie kleur heeft Buddy. :)

Maar ik vind t wel zielig voor Nori, ik duim dat ze een nestje krijgt dan is t tenminste niet voor niks geweest. :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_169719989
Het spelen was eergisteren, tussen alle pogingen van Buddy door. Gisteren was er niet echt tijd om te spelen, binnen 5 minuten zat Buddy er op en liet Nori het toe.

En ja, ik vond het ook zielig. Ze bleef wel vrijwel direct en vrijwillig staan deze keer hoor, en liet zich ook echt helemaal uit zichzelf dekken. Maar haar zichzelf los laten rukken tijdens of direct na de zaadlozing (wat ze probeerde) is geen optie, dan kan ze zichzelf en/of de reu echt heel naar beschadigen. Reuen hebben een botje in hun penis dat kan breken, dat wil je niet. En zelf kan ze uitscheuren als ze zich los zou rukken. Vandaar dat we haar toen Buddy vast zat en ze begon te janken en piepen toch goed vast moesten houden. Toen ze eenmaal kont-aan-kont (zie foto in spoiler) stonden ging het wel wat beter, ze deed nog steeds zielig maar we hebben haar gewoon veel geknuffeld en gezegd hoe braaf ze was. Toen ze los lieten hebben we haar een bullepees gegeven en was ze daarmee piepend rondjes aan het huppelen van opluchting.

Niet alle teefjes gaan trouwens zo tekeer hoor, die van mijn ouders vroeger maakte er niet zo'n drama van. Maar het gebeurt schijnbaar wel veel vaker. Dit zijn van die dingen die meestal niet gedeeld worden, het is toch een iets minder leuk gespreksonderwerp.

Maar goed, we gaan vandaag dus ook niet nog een keer proberen, het was gisteren goed dus nu maar gewoon hopen dat het raak is. Hoewel het voor mijn gemoedsrust beter zou zijn vandaag nog eens te proberen wil ik Nori ook niet onnodig 'pesten'.

Mocht ze niet drachtig zijn dan gaan we de volgende loopsheid weer naar Buddy, en als ze dan weer moeilijk doet of bang lijkt gaan we dan toch maar sneller voor KI denk ik. Maar het kan ook zijn dat ze, nu ze het een keer echt mee heeft gemaakt, een volgende keer minder bang is.

Ik weet ook niet zeker of het echt pijn was, of angst, of puur de onwennigheid waar ze zo om ging janken. Of misschien wel van alles wat, ik heb echt geen idee.
  donderdag 23 maart 2017 @ 13:05:48 #200
386633 Adnap
I love Life !
pi_169720536
Spannend !
ik weet uit mijn omgeving dat teefjes idd wel vaker piepen, janken etc.
Dus wat het Is?
I live life, i love life
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')