abonnement Unibet Coolblue
pi_154499480
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
pi_154499642
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Ja, dat uitrollen in de versnelling is wel handig. Maar dat toerental dat erbij hoort slaat gewoon nergens op.

Maar dat is weer een idioot idee van het CBR, dat denkt dat iedere auto kapot gaat als de motor boven de 2000 toeren komt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:48:05 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154499743
Ik schakel eigenlijk altijd terug tijdens het remmen. Remt-ie ook nog wat op de motor af. :@
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Moderator maandag 20 juli 2015 @ 21:48:26 #79
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154499758
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt! w/
Ohhh dit herken ik. Mijn eigen vriendinnetje deed dit een paar keer net nadat ze t rijbewijs had :{
Voornamelijk nog door angstig en onzeker rijgedrag.

Ze kreeg t voor elkaar om in de bocht voor de oprit alleen maar af te remmen, totdat we 30 gingen, en vervolgens ging ze óók nog eens maar half op t gas eenmaal op de invoegstrook.

Gevolg: we reden nét 70 tegen de tijd dat ze ging invoegen en er klapte bijna iemand achter op ons :X

Ik ben toen even heel boos geworden...
pi_154499869
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Zo heb ik het geleerd ja, maar dan vanaf de 80 in de 5e versnelling.
pi_154499964
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Ik schakel relatief vroeg. En dat stuk blik is toch al niks waard... :P
Professioneel gifmenger.
pi_154499985
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt! w/
De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:56:44 #83
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154500020
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:

[..]

Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Ik heb het maar eens opgezocht, volgens het rdw zou mijn auto 136 pk hebben.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_154500046
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:39 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
Ik heb bij mijn schoonouders altijd de neiging om steeds "schakelen!!" te roepen. Die rijden op de snelweg nog bijna in zijn twee ofzo. :')

Maar ja, welopgevoed, dus ik hou mijn mond dicht. Hun auto, ze zoeken het maar uit.
Professioneel gifmenger.
pi_154500059
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Gewoon handrembocht joh
pi_154500126
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen O+
Tap tap tap
pi_154500140
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:57 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Gewoon handrembocht joh
Ja daag :D
pi_154500197
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen O+
Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
pi_154500395
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:01 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Tap tap tap
pi_154500508
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Mijn koekblik geeft niet eens aan als ik de handrem vergeten ben eraf te halen, kwam er pas een paar kilometer later achter. Niet eens last van gehad :P
Als ik in de auto van mijn ouders zit gaat ie al piepen als iemand z'n gordel niet om heeft.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 22:22:44 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154500978
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:
Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 juli 2015 @ 01:34:37 #92
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505440
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.

Wat ook wel klachtwaardig is: mensen die zo'n gebakje hebben en niet even terugschakelen als ze gaan inhalen en het gaspedaal niet tot de grond intrappen.

Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
  dinsdag 21 juli 2015 @ 01:37:01 #93
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505473
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/

[..]

Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.

Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 02:07:16 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154505714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.
Ligt eraan wat je wilt. Als je moet klimmen e.d. en gang moet houden, heb je meer aan koppel, want je bent aan het trekken. Wil je gang maken, dan wil je liever vermogen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:
- Te dicht op de voorganger zitten waardoor je niets ziet
- In een bocht al inhalen waardoor je niet kan zien wat eraan komt (i.c.m. bovenstaande)
- Geen snelheid maken op eigen helft (door de korte volgafstand)
- Niet terugschakelen
- Je inhaalactie kosten wat kost af willen maken

Vooral het snelheid maken is iets dat veel mensen vergeten, waardoor het zo fout gaat. Je moet snelheid hebben voordat je gaat inhalen, daarom houd je afstand. Mocht je dan, op snelheid, toch niet kunnen, kan je er weer achter en gas los. En je bent zo min mogelijk op de andere rijstrook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:37 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.
Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.

quote:
Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 21-07-2015 02:13:13 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 juli 2015 @ 03:25:19 #95
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.
Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.

Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga. Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.
Daar heb je op zich wel een punt. En wat dat laatste betreft: als jij iemand weet met een BMW/Mercedes/Audi dan zou ik best een poging willen wagen. Helaas ken ik niemand die zo'n auto heeft.
pi_154506756
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
pi_154506891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 03:25 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.

Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga.
Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.

M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischer :@
Tap tap tap
pi_154506983
Via alle versnellingen terugschakelen lijkt me vrij onzinnig en zorgt alleen maar voor extra belasting van je koppeling lijkt me? :?
pi_154507025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Enige goede en correcte antwoord wat hier van toepassing is! :Y
pi_154507226
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Ik schakel altijd op gehoor. Toen ik net geslaagd was deed ik dat niet, maar ik zat mijn eerste ritten met een hoop oostbloktypes in de auto die massaal aanwijzingen begonnen te schreeuwen waarin het woord "sloech" veel voorkwam. Dat bleek слух te zijn "gehoor". Ze legden me in gebroken Nederlands uit van "Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"

Je kan een hoop zeggen over die oostblokkers en hun rijstijl, maar ze kunnen een auto laten rijden met behulp van drie elastiekjes, een paperclip een een stuk kauwgom omdat ze weten hoe zo'n ding werkt. Heb het dus maar van ze aangenomen :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')