abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 juli 2015 @ 09:18:44 #251
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_154757113
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wel als je dan denkt dat alles automagisch goed gaat daardoor.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat denkt.
pi_154757348
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Kwestie van zelf anticiperen denk ik. Als je iemand rechts ziet rijden, die harder als zijn voorligger gaat, kun je wel raden dat ie op een gegeven moment naar links zal komen.

Dan heb jij de keuze om er iets mee te doen.

Als ik 120 ga en in wil halen, terwijl er links iemand aankomt met 130, zal ik, zolang diegene niet al te dichtbij is genaderd gewoon naar links gaan.

Dat de achterligger op een bepaald moment even moet inhouden is niet te vermijden.

Btw, mijn eco bijteller komt ook niet boven de 2000 toeren.

Mijn ervaring met een snellere auto is dat je juist eerder iemand de ruimte kan geven, je zit immers sneller weer op kruissnelheid.
Precies, het is even opletten en rekening houden met elkaar. Als ik zie dat iemand voor me waarschijnlijk naar links gaat willen en dat hij anders vast gaat zitten achter een vrachtauto, dan wil ik best mijn voetje van het gas halen om het allemaal soepel te laten lopen voor iedereen.

Presteert iemand het om door niet vooruit te kijken ineens naar links te willen met een te groot snelheidsverschil terwijl er achter me genoeg ruimte is en voor me genoeg ruimte was, dan heeft ie ff pech. Ik ga niet remmen tenzij het niet anders kan.

Gisteren trouwens ook een blaartrekkend tafereel op de snelweg. Een beetje slingerende Volvo stationwagen die ook nog eens beurtelings 90 en 110 reed. Kan ik er eindelijk langs, zie ik dat de bestuurster gewoon half achterstevoren tegen haar kinderen zat te schreeuwen. Kinderen zaten ook niet vast en mepten op elkaar in. Lekker veilig 8)7
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  donderdag 30 juli 2015 @ 12:19:59 #253
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_154760327
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is omdat mensen te fucking achterlijk zijn om borden te kunnen lezen.
Het heeft idd niks te maken met het invoeren van minstens vier manieren om dezelfde maatregel uit te leggen idd :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_154763507
Een vraagje: Ik heb een sympathieke 206je 1.4, prima autotje, maar niet bijzonder pittig ofzo. Bij mijn werk-woonverkeer is er een oprit voor de autosnelweg (120km/u) die redelijk heuvel op is. Ik blijf zo lang mogelijk in de lagere versnelling rijden en probeer op zijn minst 80 te rijden om op de snelweg te komen. Hierna kan ik het pedaal helemaal induwen in de hoop zo snel mogelijk op 120 te zitten. Nu komt het geregeld voor dat achterliggers dit geduld niet hebben, mij met 110 willen gaan inhalen terwijl ik al bijna op 120 zit als ze mij inhalen.

Ik snap dat het voor hen wellicht overkomt als expres harder rijden als ik ingehaald dreig te worden. Maar mijn auto kan gewoon niet sneller. _O- Wat doen jullie in zo'n situatie? Gewoon zoiets van fuck dat, ik ben over een paar seconden gewoon op 120 en dan zie je maar wat je daarna denkt te moeten doen, of toch gas loslaten en daarna nog langer nodig te hebben om op 120 te komen.

Geen groot probleem, maar ik maak het nu een aantal weken mee (nieuw werk, dus nieuwe route)
- Met zuidelijke groet -
pi_154763570
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:14 schreef De-Hamster het volgende:
Een vraagje: Ik heb een sympathieke 206je 1.4, prima autotje, maar niet bijzonder pittig ofzo. Bij mijn werk-woonverkeer is er een oprit voor de autosnelweg (120km/u) die redelijk heuvel op is. Ik blijf zo lang mogelijk in de lagere versnelling rijden en probeer op zijn minst 80 te rijden om op de snelweg te komen. Hierna kan ik het pedaal helemaal induwen in de hoop zo snel mogelijk op 120 te zitten. Nu komt het geregeld voor dat achterliggers dit geduld niet hebben, mij met 110 willen gaan inhalen terwijl ik al bijna op 120 zit als ze mij inhalen.

Ik snap dat het voor hen wellicht overkomt als expres harder rijden als ik ingehaald dreig te worden. Maar mijn auto kan gewoon niet sneller. _O- Wat doen jullie in zo'n situatie? Gewoon zoiets van fuck dat, ik ben over een paar seconden gewoon op 120 en dan zie je maar wat je daarna denkt te moeten doen, of toch gas loslaten en daarna nog langer nodig te hebben om op 120 te komen.

Geen groot probleem, maar ik maak het nu een aantal weken mee (nieuw werk, dus nieuwe route)
Ik heb een auto met 1.0 L motor en heb dit probleem nooit. Met 80 de snelweg op is echt asociaal. Oplossing: planken vanaf het begin van de oprit. In de derde versnelling kun je best tot 100 komen.
Professioneel gifmenger.
pi_154763717
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb een auto met 1.0 L motor en heb dit probleem nooit. Met 80 de snelweg op is echt asociaal. Oplossing: planken vanaf het begin van de oprit. In de derde versnelling kun je best tot 100 komen.
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
- Met zuidelijke groet -
pi_154763849
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Dan zit daar je probleem! *O*
Later schakelen = meer porrie = meer snelheid = minder gevaarlijk doen met invoegen.
Professioneel gifmenger.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:28:59 #258
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_154763937
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Tijdens invoegen ram ik rustig in zijn drie als het nodig is, invoegen, gas los, koppeling in en schakelen naar vijf.

Meestal niet nodig maar als je kort/weinig ruimte hebt moet je simpelweg toeren hebben.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_154763978
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:28 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Tijdens invoegen ram ik rustig in zijn drie als het nodig is, invoegen, gas los, koppeling in en schakelen naar vijf.

Meestal niet nodig maar als je kort/weinig ruimte hebt moet je simpelweg toeren hebben.
Ik sla de vier nooit over. In drie naar 120 maakt erg veel herrie, in vijf naar 120 duurt eeuwig...
Professioneel gifmenger.
pi_154764028
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Waar begint het rooie stuk op jou toerenteller? Nog niet bij 3000 toch?
De grap is inderdaad dat je motor pas echt fatsoenlijk kracht kan zetten boven de 300 toeren meestal.
pi_154764310
Thanks allemaal, wellicht zit ik te geforceerd met die na 2000/2500 toeren overschakelen regel van de rijlessen in mijn hoofd. Dan gaan we eens langer in de 3 de toeren injagen.
- Met zuidelijke groet -
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:44:05 #262
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_154764370
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:30 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik sla de vier nooit over. In drie naar 120 maakt erg veel herrie, in vijf naar 120 duurt eeuwig...
Met de 3 haal je 100-110 makkelijk of sluit je iig aan bij het verkeer. In vijf knallen = meerijden, naar vier schakelen = plaats zoeken en doorstromen.
Al met al maakt het niet gek veel uit en hangt het er vooral vanaf wat je moet/wil doen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:44:22 #263
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_154764382
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:42 schreef De-Hamster het volgende:
Thanks allemaal, wellicht zit ik te geforceerd met die na 2000/2500 toeren overschakelen regel van de rijlessen in mijn hoofd. Dan gaan we eens langer in de 3 de toeren injagen.
Moet je eens de bergen mee in rijden :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_154764583
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb een auto met 1.0 L motor en heb dit probleem nooit. Met 80 de snelweg op is echt asociaal. Oplossing: planken vanaf het begin van de oprit. In de derde versnelling kun je best tot 100 komen.
80 asociaal? Vrachtwagens mogen niet eens harder. Als je auto het niet trekt dan trekt die het niet.
pi_154765331
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:42 schreef De-Hamster het volgende:
Thanks allemaal, wellicht zit ik te geforceerd met die na 2000/2500 toeren overschakelen regel van de rijlessen in mijn hoofd. Dan gaan we eens langer in de 3 de toeren injagen.
Doe alleen niet teveel bij koude motor.
pi_154766097
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:18 schreef Ciora het volgende:

[..]

Doe alleen niet teveel bij koude motor.
Gelukkig is de snelweg-oprit bij mijn huis in de buurt heuvel-af en kneiter-lang :) Daar haal ik het makkelijk tot de 130 zonder hoog in de toeren te moeten.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:49:54 #267
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_154766156
Geen irritatie van mezelf, maar:

https://www.facebook.com/(...)1050/?type=2&theater

Man, man, man, man.. Typisch Nederlands rijgedrag ook weer.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_154766238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Gelukkig is de snelweg-oprit bij mijn huis in de buurt heuvel-af en kneiter-lang :) Daar haal ik het makkelijk tot de 130 zonder hoog in de toeren te moeten.
Bij de oprit naar de A30 moet ik altijd flink toeren maken ;( M'n auto ontploft nog een keer.
Tap tap tap
pi_154766745
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Dan snap ik wel waarom achterliggers je druk in gaan halen. Niet lullig bedoeld.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:26:55 #270
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154767138
Toch kunnen rij-instructeurs daar ook wel wat beter mee omgaan.
Ja, 2000/2500 toeren = schakelen is een handig getal om te onthouden. Maar daar houdt blijkbaar bij veel instructeurs de uitleg op.

Ze zouden na de lessen bebouwde kom wel eens wat beter uit mogen leggen hoe doorstroming en invoegen werkt en dat je auto niet ontploft als je 4000 toeren maakt. En dat je bij benzine-auto's er rustig 1000/1500 toeren bij op mag tellen, aangezien zo'n beetje elke instructeur een dieselauto heeft.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154767460
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:42 schreef De-Hamster het volgende:
Thanks allemaal, wellicht zit ik te geforceerd met die na 2000/2500 toeren overschakelen regel van de rijlessen in mijn hoofd. Dan gaan we eens langer in de 3 de toeren injagen.
Precies. Ik kreeg een 18 jaar oude Daihatsu met een 1.3 met 120 de snelweg op na enige oefening. Gewoon lekker door laten blazen in zijn 3 tot een km of 90 op zijn minst. 3000 toeren is niks!
En ik ben verder een vrij stereotype trut met auto's, dus als ik dat kan kan jij het ook :)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154768447
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 20:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als ik volgas trap kom ik bij de blokmarkering niet aan 80km/h. Misschien dat dit irritant is, maar in dat geval zal ik dus niet meteen aan begin invoegstrook naar links zwaaien.
Een vrachtwagen is natuurlijk weer wat anders.
pi_154768479
Weinig dingen zo lekker trouwens als de auto's voor je nadat ze invoegen nog voorbij knallen op de invoegstrook _O_
pi_154768517
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bij de oprit naar de A30 moet ik altijd flink toeren maken ;( M'n auto ontploft nog een keer.
Die zijn toch allemaal best wel lang? Of is 't vanuit zoeen durp daar? :P
pi_154768774
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:49 schreef OudeBok het volgende:
Geen irritatie van mezelf, maar:

https://www.facebook.com/(...)1050/?type=2&theater

Man, man, man, man.. Typisch Nederlands rijgedrag ook weer.
Dat is iemand van het flitsservice forum dus ineens moet al het kritiek zorgvuldig geplaatst worden. Dus ineens is de frontcam interessant ter beoordeling van het volledige beeld. Wanneer het gaat om een willekeurig iemand van buiten flitsservice is de strontkar die diegene over zich heen krijgt niet te harden en wordt zijn rijbewijs ritueel verbrand.

Komisch om die dubbele standaard op te merken, daar niet van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')