Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat denkt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 00:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel als je dan denkt dat alles automagisch goed gaat daardoor.
Precies, het is even opletten en rekening houden met elkaar. Als ik zie dat iemand voor me waarschijnlijk naar links gaat willen en dat hij anders vast gaat zitten achter een vrachtauto, dan wil ik best mijn voetje van het gas halen om het allemaal soepel te laten lopen voor iedereen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Kwestie van zelf anticiperen denk ik. Als je iemand rechts ziet rijden, die harder als zijn voorligger gaat, kun je wel raden dat ie op een gegeven moment naar links zal komen.
Dan heb jij de keuze om er iets mee te doen.
Als ik 120 ga en in wil halen, terwijl er links iemand aankomt met 130, zal ik, zolang diegene niet al te dichtbij is genaderd gewoon naar links gaan.
Dat de achterligger op een bepaald moment even moet inhouden is niet te vermijden.
Btw, mijn eco bijteller komt ook niet boven de 2000 toeren.
Mijn ervaring met een snellere auto is dat je juist eerder iemand de ruimte kan geven, je zit immers sneller weer op kruissnelheid.
Het heeft idd niks te maken met het invoeren van minstens vier manieren om dezelfde maatregel uit te leggen iddquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is omdat mensen te fucking achterlijk zijn om borden te kunnen lezen.
Ik heb een auto met 1.0 L motor en heb dit probleem nooit. Met 80 de snelweg op is echt asociaal. Oplossing: planken vanaf het begin van de oprit. In de derde versnelling kun je best tot 100 komen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:14 schreef De-Hamster het volgende:
Een vraagje: Ik heb een sympathieke 206je 1.4, prima autotje, maar niet bijzonder pittig ofzo. Bij mijn werk-woonverkeer is er een oprit voor de autosnelweg (120km/u) die redelijk heuvel op is. Ik blijf zo lang mogelijk in de lagere versnelling rijden en probeer op zijn minst 80 te rijden om op de snelweg te komen. Hierna kan ik het pedaal helemaal induwen in de hoop zo snel mogelijk op 120 te zitten. Nu komt het geregeld voor dat achterliggers dit geduld niet hebben, mij met 110 willen gaan inhalen terwijl ik al bijna op 120 zit als ze mij inhalen.
Ik snap dat het voor hen wellicht overkomt als expres harder rijden als ik ingehaald dreig te worden. Maar mijn auto kan gewoon niet sneller. Wat doen jullie in zo'n situatie? Gewoon zoiets van fuck dat, ik ben over een paar seconden gewoon op 120 en dan zie je maar wat je daarna denkt te moeten doen, of toch gas loslaten en daarna nog langer nodig te hebben om op 120 te komen.
Geen groot probleem, maar ik maak het nu een aantal weken mee (nieuw werk, dus nieuwe route)
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb een auto met 1.0 L motor en heb dit probleem nooit. Met 80 de snelweg op is echt asociaal. Oplossing: planken vanaf het begin van de oprit. In de derde versnelling kun je best tot 100 komen.
Dan zit daar je probleem!quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Tijdens invoegen ram ik rustig in zijn drie als het nodig is, invoegen, gas los, koppeling in en schakelen naar vijf.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Ik sla de vier nooit over. In drie naar 120 maakt erg veel herrie, in vijf naar 120 duurt eeuwig...quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tijdens invoegen ram ik rustig in zijn drie als het nodig is, invoegen, gas los, koppeling in en schakelen naar vijf.
Meestal niet nodig maar als je kort/weinig ruimte hebt moet je simpelweg toeren hebben.
Waar begint het rooie stuk op jou toerenteller? Nog niet bij 3000 toch?quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Met de 3 haal je 100-110 makkelijk of sluit je iig aan bij het verkeer. In vijf knallen = meerijden, naar vier schakelen = plaats zoeken en doorstromen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik sla de vier nooit over. In drie naar 120 maakt erg veel herrie, in vijf naar 120 duurt eeuwig...
Moet je eens de bergen mee in rijdenquote:Op donderdag 30 juli 2015 14:42 schreef De-Hamster het volgende:
Thanks allemaal, wellicht zit ik te geforceerd met die na 2000/2500 toeren overschakelen regel van de rijlessen in mijn hoofd. Dan gaan we eens langer in de 3 de toeren injagen.
80 asociaal? Vrachtwagens mogen niet eens harder. Als je auto het niet trekt dan trekt die het niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb een auto met 1.0 L motor en heb dit probleem nooit. Met 80 de snelweg op is echt asociaal. Oplossing: planken vanaf het begin van de oprit. In de derde versnelling kun je best tot 100 komen.
Doe alleen niet teveel bij koude motor.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:42 schreef De-Hamster het volgende:
Thanks allemaal, wellicht zit ik te geforceerd met die na 2000/2500 toeren overschakelen regel van de rijlessen in mijn hoofd. Dan gaan we eens langer in de 3 de toeren injagen.
Gelukkig is de snelweg-oprit bij mijn huis in de buurt heuvel-af en kneiter-lang Daar haal ik het makkelijk tot de 130 zonder hoog in de toeren te moeten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:18 schreef Ciora het volgende:
[..]
Doe alleen niet teveel bij koude motor.
Bij de oprit naar de A30 moet ik altijd flink toeren maken M'n auto ontploft nog een keer.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Gelukkig is de snelweg-oprit bij mijn huis in de buurt heuvel-af en kneiter-lang Daar haal ik het makkelijk tot de 130 zonder hoog in de toeren te moeten.
Dan snap ik wel waarom achterliggers je druk in gaan halen. Niet lullig bedoeld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Precies. Ik kreeg een 18 jaar oude Daihatsu met een 1.3 met 120 de snelweg op na enige oefening. Gewoon lekker door laten blazen in zijn 3 tot een km of 90 op zijn minst. 3000 toeren is niks!quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:42 schreef De-Hamster het volgende:
Thanks allemaal, wellicht zit ik te geforceerd met die na 2000/2500 toeren overschakelen regel van de rijlessen in mijn hoofd. Dan gaan we eens langer in de 3 de toeren injagen.
Een vrachtwagen is natuurlijk weer wat anders.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als ik volgas trap kom ik bij de blokmarkering niet aan 80km/h. Misschien dat dit irritant is, maar in dat geval zal ik dus niet meteen aan begin invoegstrook naar links zwaaien.
Die zijn toch allemaal best wel lang? Of is 't vanuit zoeen durp daar?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij de oprit naar de A30 moet ik altijd flink toeren maken M'n auto ontploft nog een keer.
Dat is iemand van het flitsservice forum dus ineens moet al het kritiek zorgvuldig geplaatst worden. Dus ineens is de frontcam interessant ter beoordeling van het volledige beeld. Wanneer het gaat om een willekeurig iemand van buiten flitsservice is de strontkar die diegene over zich heen krijgt niet te harden en wordt zijn rijbewijs ritueel verbrand.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:49 schreef OudeBok het volgende:
Geen irritatie van mezelf, maar:
https://www.facebook.com/(...)1050/?type=2&theater
Man, man, man, man.. Typisch Nederlands rijgedrag ook weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |