abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 10:42:48 #1
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154409443
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 10:54:28 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154409671
Even terugkomend op de opmerking van Ridocar:

Ja, het valt mij ook echt op dat (vooral in NL) de gemiddelde weggebruiker een egoistische, ondankbare twat is :')

Zo had ik bijvoorbeeld een week of wat geleden nog, dat ik in de ochtendspits de snelweg op kom, en uiteraard, file....want: Nederland.
Afijn, ik weet me vrij snel een plekje te bemachtigen voor een vrachtwagen die wat ruimte liet (zie, zijn ze toch nog ergens goed voor :P)

Vervolgens komen de auto's die achter me reden, vanaf rechts de invoegstrook af om ook in te voegen.

Kijk, ik ben over het algemeen dus geen agressief ingesteld persoon, dus ik denk dan van, och ja.... ga maar voor me, het gaat toch al langzaam. Dus ik laat ruimte. Auto 1 duikt voor mij.... prima. Vervolgens wil auto 2 daar weer achter, want ja, ik had toch ruimte gelaten? Dus ik maar weer met een gebaartje, kom maar dan, ik laat je er wel voor. Wederom geen bedankje of niks.
Vervolgens wil auto nr 3 wéér hetzelfde doen....en toen had ik zoiets van, sorry jongens, ga nu maar even lekker achter mij, anders sta ik hier morgen nog. Dus ik sluit aan.

En wat krijg ik?? Die auto begint echt moeilijk naast mij te rijden, me afsnijdend, mij echt bijna dwingend om te remmen en hem ervoor te laten. Vervolgens geeft de auto voor mij wat extra gas waardoor het gat NÉT groot genoeg wordt en de klootzak gooit hem alsnog meteen vol voor mij waardoor ik moet remmen omdat we elkaar anders ws hadden geraakt. :X

Dit soort dingen bedoel ik dus. Wat de fuck, was het nou zó moeilijk geweest om even achter mij in te voegen, je had kunnen zien dat ik al twee auto's voor me had gelaten :? gimme a break zeg....
Juist door dit soort acties neig je er naar verbitterd te raken en zo'n attitude te krijgen van: "iedereen kan de tering krijgen, ik laat niemand er meer tussen"

Gelukkig ben ik dat tot nu toe nog niet, maar ja ik heb pas relatief kort het rijbewijs, dus hopen dat dat zo blijft.
pi_154409731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik kan er af en toe ook wel om lachen, vooral als dat soort sjappies de nutteloosheid van hun eigen acties weten te bevestigen.

Zo ook van de week weer een keer: ik rij rustig 80, op een 80-kilometer N-zoveel weg. Sjappie in m'n spiegels die aan het inhalen is op plekken waar het 'net' kan, gaat bumperkleven achter mij, haalt mij in (bij inhaalverbod), haalt nog een paar auto's in voor ik 'm weer uit het oog verlies.

Maar 10 minuten later in het centrum van de stad aangekomen staat diezelfde sjappie vlak voor mij bij het stoplicht. Hij is er dus gewoon wel 10m mee opgeschoten door z'n hoge-bloeddruk-rijgedrag _O-
Volgens mij gaat het ook zelden om mensen die haast hebben, maar mensen die vlot/hard/debiel willen rijden omdat ze dat leuk/fijner vinden rijden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef dick_laurent het volgende:

En wat krijg ik?? Die auto begint echt moeilijk naast mij te rijden, me afsnijdend, mij echt bijna dwingend om te remmen en hem ervoor te laten. Vervolgens geeft de auto voor mij wat extra gas waardoor het gat NÉT groot genoeg wordt en de klootzak gooit hem alsnog meteen vol voor mij waardoor ik moet remmen omdat we elkaar anders ws hadden geraakt. :X
Herkenbaar inderdaad. Mensen begrijpen ritsen sowieso niet :N
Je raekt an de dinge geweun.
pi_154411912
Wauw een topic naar mijn hart.

Ik erger me aan vrijwel alles. Vooral aan mensen die langzaam rijden op de linkerbaan, op het allerlaatste moment invoegen (maar dat doe ik zelf ook), bumperklevers terwijl ik al fucking 160 rijd (heb dan serieus de neiging om een dozijn eitjes op zijn of haar voorruit te smijten), mensen die er 10x moeten insteken met parkeren, mensen die langzaam optrekken.
Ik knal het liefst in 1x door naar mijn bestemming.
Daarom erger ik me ook echt te veel, echt een irritante eigenschap
:+

[ Bericht 1% gewijzigd door Beppiie op 17-07-2015 12:50:40 ]
pi_154412429
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
Gelukkig ben ik dat tot nu toe nog niet, maar ja ik heb pas relatief kort het rijbewijs, dus hopen dat dat zo blijft.
Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.

Alle 8 auto's op de invoegstrook willen voor mij? Prima. Je wilt een vrachtwagen inhalen met 92 km/h? Ga je gang, ik ga er wel even goed voor zitten. Zelfde voor mensen die hun richtaanwijzer niet gebruiken op rotondes, geen voorrang geven, treuzelen.

Op die lullige stukjes die je in Nederland rijdt, maakt het toch allemaal geen fuck uit, is echt minutenwerk en met druk maken heb je toch alleen maar jezelf.

Je bent nu eenmaal 'gezegend' met een verhoogd bewustzijn/observatievermogen t.o.v. de massa die enkel schijt en ademt en bij de kassa z'n portemonnee pas gaat zoeken als het bedrag al genoemd is. Die ga je echt niet kunnen opvoeden, dus beter laat je het los :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:57 schreef Messina het volgende:
Volgens mij gaat het ook zelden om mensen die haast hebben, maar mensen die vlot/hard/debiel willen rijden omdat ze dat leuk/fijner vinden rijden.
Ja precies, zoiets als 'het gaat om de reis, niet om de bestemming' :D
pi_154412645
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef Ciora het volgende:

[..]

Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.

Alle 8 auto's op de invoegstrook willen voor mij? Prima. Je wilt een vrachtwagen inhalen met 92 km/h? Ga je gang, ik ga er wel even goed voor zitten. Zelfde voor mensen die hun richtaanwijzer niet gebruiken op rotondes, geen voorrang geven, treuzelen.

Op die lullige stukjes die je in Nederland rijdt, maakt het toch allemaal geen fuck uit, is echt minutenwerk en met druk maken heb je toch alleen maar jezelf.

Je bent nu eenmaal 'gezegend' met een verhoogd bewustzijn/observatievermogen t.o.v. de massa die enkel schijt en ademt en bij de kassa z'n portemonnee pas gaat zoeken als het bedrag al genoemd is. Die ga je echt niet kunnen opvoeden, dus beter laat je het los :P

[..]

Ja precies, zoiets als 'het gaat om de reis, niet om de bestemming' :D
Dat van die kassa, mijn god zeg hinderlijk!
pi_154415647
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:41 schreef Beppiie het volgende:
Wauw een topic naar mijn hart.

Ik erger me aan vrijwel alles. Vooral aan mensen die langzaam rijden op de linkerbaan, op het allerlaatste moment invoegen (maar dat doe ik zelf ook), bumperklevers terwijl ik al fucking 160 rijd (heb dan serieus de neiging om een dozijn eitjes op zijn of haar voorruit te smijten), mensen die er 10x moeten insteken met parkeren, mensen die langzaam optrekken.
Ik knal het liefst in 1x door naar mijn bestemming.
Daarom erger ik me ook echt te veel, echt een irritante eigenschap
:+
Jij bent blijkbaar ook een langzame links-rijder voor de bumperklever. Ook al rij je 160."Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

Hetzelfde met langzaam optrekken.. ik kan me moeilijk ergeren aan mensen die langzamer optrekken dan ik, dan moet ik me aan 99 procent ergeren. Iedereen moet met zijn eigen snelheid door het verkeer heen mogen(er zijn natuurlijk grenzen). Maar moeten wel ruimte maken voor auto's die wat sneller willen rijden.
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 15:29:11 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154416109
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:09 schreef Charlie_7 het volgende:

[..]

Hetzelfde met langzaam optrekken.. ik kan me moeilijk ergeren aan mensen die langzamer optrekken dan ik, dan moet ik me aan 99 procent ergeren.
Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd ;)

Als ik snel probeer op te trekken met mn 75 pk'tjes dan doe ik er alsnog 15 sec over om bij de 100 te geraken, en als een stoere boy in zn opgefokte koekblik dat te langzaam vindt, sjah... haal me maar in denk ik dan.
pi_154416689
Nou als ik een baan naar rechts kan zonder dat ik op mijn rem moet trappen ga ik gelijk, het is niet zo dat ik onnodig links rijd en mensen expres dwars zit. Bij een oprit van een snelweg maak ik ook ruimte voor anderen. Maar ik ga niet mezelf tussen anderen proppen en volop moeite doen omdat iemand anders zo opdringerig loopt te doen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd ;)
Nee dat snap ik en dat maakt ook niet uit, maar ga dan *bij wijze van* ook niet het verkeer ophouden als dat niet nodig is.
Zie het echt bijna dagelijks en het is gewoon schijt irritant als je veel op de weg zit.

Maar ik bedoelde in mijn post ook écht langzame mensen hoor, langzamer dan vrachtwagen mensen, zegmaar :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Beppiie op 17-07-2015 15:56:44 ]
pi_154416945
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd ;)

Als ik snel probeer op te trekken met mn 75 pk'tjes dan doe ik er alsnog 15 sec over om bij de 100 te geraken, en als een stoere boy in zn opgefokte koekblik dat te langzaam vindt, sjah... haal me maar in denk ik dan.
Je tijdwinst van stilstand naar een 100kmpu weg is dan 11 seconde. Nu staan de meeste stoplichten bij 70km/50kmpu wegen. Dan is je tijdwinst hooguit 5 seconde. Ik heb zelf bijna drie jaar met een 65pk'er rondgereden en het is snel zat om je door het dagelijkse verkeer te rijden zonder andere mensen te laten irriteren.

Is het leuker om in 4 seconde naar 100 te gaan? Ja! Heb je er veel tijdwinst mee? Nee. Niks om je aan te irriteren dus.

Wat ik veel irritanter vindt zijn dit soort wegen:



Er staat rechts iemand die ik wilt inhalen(want ik vind het zelf wel prettig om vlot op te trekken), dus ik ga in het midden staan. Dan komt er altijd een polo, golf, 3 serie naast me staan met een petje erin die even stoer wilt laten zien hoe die links gaat sprinten naar 50 om 50 te blijven rijden. Ik rij dan in een opvallend snellere auto, maar geef nooit echt plankgas. Dus als ik zal optrekken zoals ik dat altijd zou doen, dan zouden we naast elkaar belanden. Ik kan blijven staan en hem voor mij laten rijden. Of ik kan plankgas wegrijden om t petje achter me te laten rijden.

Op chagrijnige dagen kies ik voor het eerste, op vrolijke dagen t laatste en op relaxte dagen t tweede.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juli 2015 @ 16:21:12 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154417382
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:
Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd ;)
Het irritantste vind ik nog steeds dat mensen die links gaan staan hun versnelling nog moeten zoeken als het groen wordt. Eerst door 3 voertuigen rechts ingehaald voordat er een keer gang in komt.

Misschien ligt het aan het gebied waar ik woon, maar ik ga hier in de polders e.d. bijna altijd links staan en flink vlot weg te rijden. Waarom? Omdat je, zeker nu het zomer is met toeristen, teveel mensen hebt die 50-60 op een 80 weg ook voldoende vinden. En daar zit ik liever voor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 16:41:12 #12
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154417900
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:03 schreef Charlie_7 het volgende:

[..]

Je tijdwinst van stilstand naar een 100kmpu weg is dan 11 seconde. Nu staan de meeste stoplichten bij 70km/50kmpu wegen. Dan is je tijdwinst hooguit 5 seconde. Ik heb zelf bijna drie jaar met een 65pk'er rondgereden en het is snel zat om je door het dagelijkse verkeer te rijden zonder andere mensen te laten irriteren.

Is het leuker om in 4 seconde naar 100 te gaan? Ja! Heb je er veel tijdwinst mee? Nee. Niks om je aan te irriteren dus.

Wat ik veel irritanter vindt zijn dit soort wegen:

[ afbeelding ]

Er staat rechts iemand die ik wilt inhalen(want ik vind het zelf wel prettig om vlot op te trekken), dus ik ga in het midden staan. Dan komt er altijd een polo, golf, 3 serie naast me staan met een petje erin die even stoer wilt laten zien hoe die links gaat sprinten naar 50 om 50 te blijven rijden. Ik rij dan in een opvallend snellere auto, maar geef nooit echt plankgas. Dus als ik zal optrekken zoals ik dat altijd zou doen, dan zouden we naast elkaar belanden. Ik kan blijven staan en hem voor mij laten rijden. Of ik kan plankgas wegrijden om t petje achter me te laten rijden.

Op chagrijnige dagen kies ik voor het eerste, op vrolijke dagen t laatste en op relaxte dagen t tweede.
Nou moet je eigenlijk nog even gaan zeggen welke snelle auto je rijdt, hebben we dat ook weer gehad :s)
pi_154419455
Haha
Ach in de supermarkt sluiten we ons ook aan bij de korte rij aan de kassa. Schiet je ook geen reet mee op en toch doet iedereen het.
pi_154422192
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 17:34 schreef Beppiie het volgende:
Haha
Ach in de supermarkt sluiten we ons ook aan bij de korte rij aan de kassa. Schiet je ook geen reet mee op en toch doet iedereen het.
Vorige week stond er een vrouw met haar karretje te trutten om te kiezen tussen twee kassa's bij welke ze moest gaan staan. Ik kom aanlopen, zet mijn mandje op de band en begin spullen erop te gooien, krijg ik van haar naar mijn hoofd dat ik een asociaal ben :? Nee tuthola, maak je keuze godgloeiende.... Ik durf m'n sokken er om te verwedden dat mevrouw zo'n persoon is waar wij ons in deze draad aan zitten te ergeren.
pi_154423157
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 17:34 schreef Beppiie het volgende:
Haha
Ach in de supermarkt sluiten we ons ook aan bij de korte rij aan de kassa. Schiet je ook geen reet mee op en toch doet iedereen het.
Maar als er eentje zich langs de rij wurmt om als eerste bij de kassa te zijn wordt er volgens mij wel wat van gezegd. En dat is wat er mis is met de files hier, je zou eens moeten kijken hoeveel aso's er via de vluchtstrook of de afgekruiste rijstroken proberen voor te dringen. Je kunt er niks tegen doen, en mocht iemand een keer z'n auto ervoor gooien dan zul je net zien dat het een incognito politieauto is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 17-07-2015 20:45:35 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154423848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
Even terugkomend op de opmerking van Ridocar:

Ja, het valt mij ook echt op dat (vooral in NL) de gemiddelde weggebruiker een egoistische, ondankbare twat is :')

Zo had ik bijvoorbeeld een week of wat geleden nog, dat ik in de ochtendspits de snelweg op kom, en uiteraard, file....want: Nederland.
Afijn, ik weet me vrij snel een plekje te bemachtigen voor een vrachtwagen die wat ruimte liet (zie, zijn ze toch nog ergens goed voor :P)

Vervolgens komen de auto's die achter me reden, vanaf rechts de invoegstrook af om ook in te voegen.

Kijk, ik ben over het algemeen dus geen agressief ingesteld persoon, dus ik denk dan van, och ja.... ga maar voor me, het gaat toch al langzaam. Dus ik laat ruimte. Auto 1 duikt voor mij.... prima. Vervolgens wil auto 2 daar weer achter, want ja, ik had toch ruimte gelaten? Dus ik maar weer met een gebaartje, kom maar dan, ik laat je er wel voor. Wederom geen bedankje of niks.
Vervolgens wil auto nr 3 wéér hetzelfde doen....en toen had ik zoiets van, sorry jongens, ga nu maar even lekker achter mij, anders sta ik hier morgen nog. Dus ik sluit aan.

En wat krijg ik?? Die auto begint echt moeilijk naast mij te rijden, me afsnijdend, mij echt bijna dwingend om te remmen en hem ervoor te laten. Vervolgens geeft de auto voor mij wat extra gas waardoor het gat NÉT groot genoeg wordt en de klootzak gooit hem alsnog meteen vol voor mij waardoor ik moet remmen omdat we elkaar anders ws hadden geraakt. :X

Dit soort dingen bedoel ik dus. Wat de fuck, was het nou zó moeilijk geweest om even achter mij in te voegen, je had kunnen zien dat ik al twee auto's voor me had gelaten :? gimme a break zeg....
Juist door dit soort acties neig je er naar verbitterd te raken en zo'n attitude te krijgen van: "iedereen kan de tering krijgen, ik laat niemand er meer tussen"

Gelukkig ben ik dat tot nu toe nog niet, maar ja ik heb pas relatief kort het rijbewijs, dus hopen dat dat zo blijft.
Oh zo herkenbaar dit! Op de weg lijkt het soms wel of de andere weggebruikers jakhalzen zijn die bloed ruiken zodra jij een ander wat ruimte gunt. Hop, dan propt er zich zo nog iemand tussen.

Het zelfde met naar links gaan in de buurt van een vrachtwagen. Als jij zo sociaal bent het netjes te doen zodat je niemand vastrijdt voor je, dan denkt diegene achter je "Sukkel!" en rijdt jou vast als je niet uitkijkt.

Goede daden blijven zelden onbestraft :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Spellchecker vrijdag 17 juli 2015 @ 22:20:40 #17
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_154427000
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef Ciora het volgende:

[..]

Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.

Alle 8 auto's op de invoegstrook willen voor mij? Prima. Je wilt een vrachtwagen inhalen met 92 km/h? Ga je gang, ik ga er wel even goed voor zitten. Zelfde voor mensen die hun richtaanwijzer niet gebruiken op rotondes, geen voorrang geven, treuzelen.

Op die lullige stukjes die je in Nederland rijdt, maakt het toch allemaal geen fuck uit, is echt minutenwerk en met druk maken heb je toch alleen maar jezelf.

Je bent nu eenmaal 'gezegend' met een verhoogd bewustzijn/observatievermogen t.o.v. de massa die enkel schijt en ademt en bij de kassa z'n portemonnee pas gaat zoeken als het bedrag al genoemd is. Die ga je echt niet kunnen opvoeden, dus beter laat je het los :P

[..]

Ja precies, zoiets als 'het gaat om de reis, niet om de bestemming' :D
Goeie reactie!

Dat wilde ik even gezegd hebben :7
Tevens -purist.
pi_154431893
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nou moet je eigenlijk nog even gaan zeggen welke snelle auto je rijdt, hebben we dat ook weer gehad :s)
Ik heb geen snelle auto, is het voor mij momenteel niet waard. Ik wil niet in een dure auto pronken en dan thuis op een blikje knakworst leven.

Maar ik rij soms in porsches, m-modellen en AMG's.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:28 schreef eP2e het volgende:

[..]

Vorige week stond er een vrouw met haar karretje te trutten om te kiezen tussen twee kassa's bij welke ze moest gaan staan. Ik kom aanlopen, zet mijn mandje op de band en begin spullen erop te gooien, krijg ik van haar naar mijn hoofd dat ik een asociaal ben :? Nee tuthola, maak je keuze godgloeiende.... Ik durf m'n sokken er om te verwedden dat mevrouw zo'n persoon is waar wij ons in deze draad aan zitten te ergeren.
Stel je voor dat kassameisje 1 sneller is dan kassameisje 2.
pi_154440130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:14 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ah, daar is de knuppelaar weer. Vrede op aarde maar ik sla je wel de hersens in als ik daar zin in heb is zijn motto :')
Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken, maar wil wel graag reageren op bovenstaande quote.

Het een sluit het ander niet uit. Daagt iemand mij echter bewust uit, dan ben ik ook niet te beroerd om de confrontatie op te zoeken, daar is de persoon in kwestie immers op uit. Allereerst door een dialoog aan te gaan, maar als dat niet werkt, schakel ik over naar geweld. Ken je de uitspraak: "Totdat je de verkeerde tegenkomt"? Je zou mij in die categorie kunnen scharen. Ik pik wangedrag van anderen jegens mij niet en straf dit per direct af. Het liefst mondeling, maar indien nodig met geweld.

Doe ermee wat je wilt, maar gezien je uitspraak heb je de context van mijn uitspraken niet juist geïnterpreteerd. In plaats van populair doen zou ik een cursus begrijpend lezen volgen, zodat je anderen in het vervolg niet onheus bejegend. Op de lange termijn heb je daar vermoedelijk meer aan.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:29 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Deze man leest mensen de les met een knuppel..

Geen woorden voor
Bovenstaande geldt ook voor jou. Verdiep je in de context. Als je daar geen zin in hebt, prima, maar kom niet aan met ongefundeerd geneuzel.

[ Bericht 9% gewijzigd door Alt-tab op 18-07-2015 17:03:46 ]
pi_154441380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:57 schreef Alt-tab het volgende:

Verdiep je in de context.
Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.
pi_154441427
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:44 schreef eP2e het volgende:

[..]

Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.
Gewoon niet meer op reageren. Dat soort figuren moet je geen aandacht geven, die willen ze net hebben. Want op internet kun je lekker anoniem groot en stoer doen. :)
pi_154441447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:57 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken, maar wil wel graag reageren op bovenstaande quote.

Het een sluit het ander niet uit. Daagt iemand mij echter bewust uit, dan ben ik ook niet te beroerd om de confrontatie op te zoeken, daar is de persoon in kwestie immers op uit. Allereerst door een dialoog aan te gaan, maar als dat niet werkt, schakel ik over naar geweld. Ken je de uitspraak: "Totdat je de verkeerde tegenkomt"? Je zou mij in die categorie kunnen scharen. Ik pik wangedrag van anderen jegens mij niet en straf dit per direct af. Het liefst mondeling, maar indien nodig met geweld.

Doe ermee wat je wilt, maar gezien je uitspraak heb je de context van mijn uitspraken niet juist geïnterpreteerd. In plaats van populair doen zou ik een cursus begrijpend lezen volgen, zodat je anderen in het vervolg niet onheus bejegend. Op de lange termijn heb je daar vermoedelijk meer aan.

[..]

Bovenstaande geldt ook voor jou. Verdiep je in de context. Als je daar geen zin in hebt, prima, maar kom niet aan met ongefundeerd geneuzel.
"totdat je de verkeerde tegenkomt" geldt ook voor jou friendo

laten we maar hopen dat je dat niet doet en op een comfortabele en veilige manier kan reizen
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:35:10 #23
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_154443898
Vanmorgen was het weer eens zover. Ik rijd met een gangetje van tegen de 90 op de klok op een 80 km/u weg, voor mij een aantal auto's die hetzelfde tempo rijden.

Komt er achter me een VW transporter aanrijden, Papa aan het stuur en zoontje van een jaar of 8 daarnaast, duidelijk zonder gordel om want zoontje zat dan weer rechts en dan weer in het midden.
Reden dat ik dit zo duidelijk kon zien was dat papa besloot om op minder dan 4 meter achter me te moeten rijden.

En ja, als je op een groep auto's aan komt rijden is anticiperen best lastig zodat je mogelijk iets te dicht bij komt, maar als je dat gewoon meer dan een kilometer vol wenst te houden op een weg waar inhalen met normaal verkeer zo goed als niet mogelijk is dan pas ik mijn snelheid netjes aan aan de afstand tussen onze beide auto's.

Liever met 20 km/u doorrijden dan bij een stop zo'n gek op mijn achterbank.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_154444279
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:35 schreef JaapB het volgende:
Vanmorgen was het weer eens zover. Ik rijd met een gangetje van tegen de 90 op de klok op een 80 km/u weg, voor mij een aantal auto's die hetzelfde tempo rijden.

Komt er achter me een VW transporter aanrijden, Papa aan het stuur en zoontje van een jaar of 8 daarnaast, duidelijk zonder gordel om want zoontje zat dan weer rechts en dan weer in het midden.
Reden dat ik dit zo duidelijk kon zien was dat papa besloot om op minder dan 4 meter achter me te moeten rijden.

En ja, als je op een groep auto's aan komt rijden is anticiperen best lastig zodat je mogelijk iets te dicht bij komt, maar als je dat gewoon meer dan een kilometer vol wenst te houden op een weg waar inhalen met normaal verkeer zo goed als niet mogelijk is dan pas ik mijn snelheid netjes aan aan de afstand tussen onze beide auto's.

Liever met 20 km/u doorrijden dan bij een stop zo'n gek op mijn achterbank.
Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
pi_154447154
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:48 schreef deezler het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')