abonnement Unibet Coolblue
pi_155669002
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:18 schreef Miss_paraplu het volgende:
En ik ben er sinds een jaar of 2 achter dat Cambodja in Azie ligt en niet in Zuid Amerika of iets.
Ik had dat met Belize, altijd gedacht dat dat in Afrika lag.
(ligt in Midden-Amerika)
pi_155669399
Ik heb lang gedacht dat Suriname een eiland was en bij de Antillen lag :@ :@ :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_155687183
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 06:47 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik had dat met Belize, altijd gedacht dat dat in Afrika lag.
(ligt in Midden-Amerika)
Ja precies dat is ook zo'n landje waarbij je op de een of andere manier qua naam denkt dat het in Afrika ligt..
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_155689987
Ik dacht vroeger juist dat Suriname in Afrika lag :D :P
  maandag 31 augustus 2015 @ 02:23:27 #155
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_155697760
Ik kom er net achter dat het Bilbao is ipv Bilboa.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_155699454
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 02:23 schreef broccoli. het volgende:
Ik kom er net achter dat het Bilbao is ipv Bilboa.
Rocky?
pi_155699463
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik dacht vroeger juist dat Suriname in Afrika lag :D :P
Dat komt omdat wij zo vriendelijk zijn geweest om die Afrikanen en Indiërs naar ons Suriname te verschepen; het land dat wij ruilden met Engeland voor de stad Nieuw Amsterdam (New York)
pi_155699500
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:43 schreef Moira. het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze het wel alsnog handmatig veranderen. Zie wel eens bussen of treinen waarvan de chauffeur/machinist dan met bijv. feestdagen iets anders invoert. Of ken een verhaal van wat machinisten die voor de grap elkaar gingen begroeten via die display toen ze langs elkaar reden met de trein.
Vroeger rolde men de lijnfilm er voor. Daarna kwam het digitale display wat wel degelijk ingetoetst moest worden. Tegenwoordig gaat dat automatisch.
En wisselt zelfs een paar keer per rit.
Lijn 140 - Delfzijl - Groningen begint met Groningen HS via Ten Boer, en dan vanaf Ten Boer staat er Groningen HS en zodra hij de stad binnen rijdt staat er (soms) alleen Hoofdstation
pi_155700364
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:44 schreef V1z0R het volgende:
Is het niet dat de dingen die haar broertjes doen zijn ingebeeld? De moeder is namelijk wel degelijk bewust van de jongens.


Of dat Heinz de vader is van Phineas.
  PR en moderator maandag 31 augustus 2015 @ 16:21:32 #160
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_155707866
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 09:13 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Vroeger rolde men de lijnfilm er voor. Daarna kwam het digitale display wat wel degelijk ingetoetst moest worden. Tegenwoordig gaat dat automatisch.
En wisselt zelfs een paar keer per rit.
Lijn 140 - Delfzijl - Groningen begint met Groningen HS via Ten Boer, en dan vanaf Ten Boer staat er Groningen HS en zodra hij de stad binnen rijdt staat er (soms) alleen Hoofdstation
Weet ik, maar mijn punt was dus dat het nog steeds handmatig te veranderen is door de chauffeur en/of machinist, en dat ze dat dus ook wel eens voor de grap doen (hoewel dat niet gewaardeerd wordt door hun baas) :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_155710684
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:21 schreef Moira. het volgende:

[..]

Weet ik, maar mijn punt was dus dat het nog steeds handmatig te veranderen is door de chauffeur en/of machinist, en dat ze dat dus ook wel eens voor de grap doen (hoewel dat niet gewaardeerd wordt door hun baas) :P
Ja ik ken een chauffeur die reed vaak met Veronica Strandrace rond, of Quakjeswater. En dan als lijnnummer een voetbal :P
  maandag 31 augustus 2015 @ 19:15:31 #162
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_155712781
Het tv-programma Zembla werd vroeger uitgezonden na Nova. Ik kende beide programma's wel, maar had nooit echt de link gelegd tussen de titels :D
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_155712878
"Het regent, het regent, de pannetjes worden nat."
Vroeger had ik hier het beeld bij van een lek dak met allemaal pannetjes eronder. Zojuist realiseerde ik me dat het de dakpannetjes zijn :|W
Somebody that I used to know
pi_155714374
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:17 schreef Postbus100 het volgende:
"Het regent, het regent, de pannetjes worden nat."
Vroeger had ik hier het beeld bij van een lek dak met allemaal pannetjes eronder. Zojuist realiseerde ik me dat het de dakpannetjes zijn :|W
Pannetjes zijn volgens mij in dit geval de benaming voor de hulzen die het kruid van de geweren bevatten, en waarmee ze dus konden schieten, mits het kruid droog was gebleven. Het kruid van de vijand werd nat, ze konden niet terug schieten maar vielen op hun gat, dood of gewond dus :P
Even zeer kort door de bocht, want ik moet eerst even weg, vast dat iemand een betere vertaling heeft van wat ik net beschreef.
Liefde en infectie
pi_155715137
Basilicum is een kruid. Schieten doe je met kruit ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_155716479
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 09:09 schreef marcel.nl het volgende:
Dat komt omdat wij zo vriendelijk zijn geweest om die Afrikanen en Indiërs naar ons Suriname te verschepen; het land dat wij ruilden met Engeland voor de stad Nieuw Amsterdam (New York)
In het verdrag van Breda van 1667 zijn Nederland en Engeland overgekomen de 2e Nederlands-Engelse oorlog te beëindigen. Daarbij werd overeengekomen dat Nieuw Amsterdam (dat feitelijk al in militaire handen van Engeland was) door Nederland aan Engeland afgestaan werd en Engeland Suriname aan Nederland afstond. Ook zijn enkele oostindische eilanden (bij het huidige Indonesië dus) in Nederlandse handen gekomen. Deze waren ook van Engeland.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_155839484
Dat de naam Ash Ketchum van Pokemon is afgeleid van Gotta catch 'em all.
pi_155844667
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:17 schreef Postbus100 het volgende:
"Het regent, het regent, de pannetjes worden nat."
Vroeger had ik hier het beeld bij van een lek dak met allemaal pannetjes eronder. Zojuist realiseerde ik me dat het de dakpannetjes zijn :|W
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:50 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Pannetjes zijn volgens mij in dit geval de benaming voor de hulzen die het kruid van de geweren bevatten, en waarmee ze dus konden schieten, mits het kruid droog was gebleven. Het kruid van de vijand werd nat, ze konden niet terug schieten maar vielen op hun gat, dood of gewond dus :P
Even zeer kort door de bocht, want ik moet eerst even weg, vast dat iemand een betere vertaling heeft van wat ik net beschreef.
Leuk!
Hier zal sprake zijn van vergeten betekenissen, waardoor men oude woorden/liedjes een beetje aanpaste. Doordat de volkslied van weleer in meer ontwikkelde jaren wat dommig overkwamen, werden ze in alle onwetendheid omgevormd tot kinderliedjes uit de oude doos.

Zo zijn er kinderdagverblijven die "Jan Huygen in de ton" heten, naar een kinderliedje dat ik nooit begrepen heb totdat ik de link legde met de middeleeuwse wrede doodstraffen, die in feite lynchpartijen waren. Zoals dus iemand in een ton duwen, dichtspijkeren, enorme spijkers door de zijkanten slaan en dan gezamenlijk die ton de stad door rollen. Degenen die meedoen, hebben er niet echt een voorstelling van wat ze eigenlijk doen en op het moment zelf denken ze al helemaal niet na in de opgezweepte massa.
pi_155845664
Zou kunnen dat die straf er ooit is geweest al is historisch bewijs matig, maar er heeft ook daadwerkelijk een Jan Huygen van Lindschoten bestaan. Hij was zeevaarder en men neemt eerder aan dat de ton in het liedje een referentie is aan een ton die hij op één van zijn reizen op en een eiland als een baken ergens heeft achtergelaten ;)
pi_155846577
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:15 schreef Anosmos het volgende:
Het tv-programma Zembla werd vroeger uitgezonden na Nova. Ik kende beide programma's wel, maar had nooit echt de link gelegd tussen de titels :D
hey nice :') :D
  zaterdag 5 september 2015 @ 18:59:28 #171
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_155846627
Wat ik wel wist (maar waarschijnlijk vele hier niet).
Dat Nederland tussen 1839 en 1920 geen drie maar een vierlandenpunt had.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neutraal_Moresnet

Er in Duitsland (niet heel ver van de Nederlandse grens) Bruinkool gewonnen wordt.
Dit is een gebied ongeveer zo groot als de provincie Utrecht.
Voor de winning van bruinkool moet ALLES wijken.
Dus niet alleen wegen en weilanden, maar complete dorpen (inclusief kerkhoven, scholen etc).
Google maar eens op Garzweiler.
Net efkes anges
pi_155847821
Als je die dingen van de logo's niet direct ziet dan ben je ook wel een amoebe.
pi_155850397
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:42 schreef eenzame_kat het volgende:
Als je die dingen van de logo's niet direct ziet dan ben je ook wel een amoebe.
Je kan ook iemand zijn met een of meer van de vele bekende oogafwijkingen. Maar bloemetjes, heel veel bloemetje JIJ /blommen hebt daar natuurlijk nu en in de toekomst zeker geen last van. Vandaar dat jij je zo hoogmoedig superieur kan wanen.
  zondag 6 september 2015 @ 11:48:38 #174
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155861756
Gutmensch is geen goed bedoelende sufferd - ik dacht een soort Joris Goedbloed bij dit woord - maar wordt hier gebruikt als akelig scheldwoord :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 6 september 2015 @ 17:22:18 #175
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_155868639
Een conducteur in de trein A'dam-Vlissingen riep gisteren sommige tussengelegen stations in Zeeland om zoals ik ze vroeger ook uitsprak totdat ik Zeeland wat beter leerde kennen. O.a. Vlissingen Souburg (uitgesproken als Soe-) werd uitgesproken als Sau-burg en Kruiningen-Yerseke (Ierseke) werd uitgesproken als Jer-seeke.

Conducteur in kwestie bleek nog in opleiding te zijn en ging voor het eerst van zijn leven naar Zeeland, dus tsja, hij kon dat ook niet weten (er zijn vast wel meer mensen die het zo uitspreken als je niet met Zeeland bekend bent). Maar ik moest er wel om lachen, ik had vroeger namelijk ook het idee dat het Sauburg en Jerseeke was :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Flylib op 06-09-2015 17:29:54 ]
diseased rhinoceros pizzle
pi_155869867
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:22 schreef Flylib het volgende:
Een conducteur in de trein A'dam-Vlissingen riep gisteren sommige tussengelegen stations in Zeeland om zoals ik ze vroeger ook uitsprak totdat ik Zeeland wat beter leerde kennen. O.a. Vlissingen Souburg (uitgesproken als Soe-) werd uitgesproken als Sau-burg en Kruiningen-Yerseke (Ierseke) werd uitgesproken als Jer-seeke.

Conducteur in kwestie bleek nog in opleiding te zijn en ging voor het eerst van zijn leven naar Zeeland, dus tsja, hij kon dat ook niet weten (er zijn vast wel meer mensen die het zo uitspreken als je niet met Zeeland bekend bent). Maar ik moest er wel om lachen, ik had vroeger namelijk ook het idee dat het Sauburg en Jerseeke was :P
Charlois in Rotterdam is ook leuk. Dat spreek je dus niet op z'n Frans uit maar als sjaarloos.
  Redactie Frontpage zondag 6 september 2015 @ 18:11:56 #177
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_155870443
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 17:56 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Charlois in Rotterdam is ook leuk. Dat spreek je dus niet op z'n Frans uit maar als sjaarloos.
Ja zo is dat bij wel meer plaatsen, bijvoorbeeld ook Gorinchem wat bij fileberichten soms nog wel eens als 'Gorringum' wordt uitgesproken ipv 'Gorkum' :P. Leuke hier in de buurt is overigens Heerle, dat wordt niet uitgesproken als het Limburgse Heerlen maar al 'Herrel' waarbij de H ook nog eens redelijk stil is.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 6 september 2015 @ 18:15:35 #178
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_155870602
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 17:56 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Charlois in Rotterdam is ook leuk. Dat spreek je dus niet op z'n Frans uit maar als sjaarloos.
Die is ook vermakelijk ja. Sjarlwa :D
diseased rhinoceros pizzle
  zondag 6 september 2015 @ 20:39:18 #179
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_155877200
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:22 schreef Flylib het volgende:
Een conducteur in de trein A'dam-Vlissingen riep gisteren sommige tussengelegen stations in Zeeland om zoals ik ze vroeger ook uitsprak totdat ik Zeeland wat beter leerde kennen. O.a. Vlissingen Souburg (uitgesproken als Soe-) werd uitgesproken als Sau-burg en Kruiningen-Yerseke (Ierseke) werd uitgesproken als Jer-seeke.

Conducteur in kwestie bleek nog in opleiding te zijn en ging voor het eerst van zijn leven naar Zeeland, dus tsja, hij kon dat ook niet weten (er zijn vast wel meer mensen die het zo uitspreken als je niet met Zeeland bekend bent). Maar ik moest er wel om lachen, ik had vroeger namelijk ook het idee dat het Sauburg en Jerseeke was :P
Zo hoorde ik paar jaar terug op de filemeldingen voorbijkomen een file tussen afrit Grathem en Kelpen-Oler. Waarbij Grat werd uitgesproken als in Grad Damen. Terwijl dit uitgesproken moet worden als Graathem .
Net efkes anges
pi_155922349
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 17:56 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Charlois in Rotterdam is ook leuk. Dat spreek je dus niet op z'n Frans uit maar als sjaarloos.
:D

Of Huissen (bij Arnhem), dat wordt uitgesproken als Huussen.
Somebody that I used to know
pi_156066718
Dat je Mekka als niet moslim niet binnnen mag.
pi_156074251
'Twee keer de helft' :D :@
Protège moi de mes désirs.
pi_156084233
Waar het symbool van een (liefdes)hart voor staat.
pi_156088241
:D
Ik geloofde vroeger nooit dat "het" zou passen :@
pi_156157026
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 12:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
'Twee keer de helft' :D :@
_O- :*
Somebody that I used to know
pi_156158052
De mop van de mummie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Have less, travel more
pi_156179198
De speelgoedwinkel Toysrus, is dus eigenlijk Toys 'r us -> Toys are us!
  Donald Duck held donderdag 17 september 2015 @ 20:16:57 #188
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_156179670
Kom er net achter dat mijn laptop, die zowel Intel integrated graphics als een discrete AMD gpu heeft, tot nu toe altijd heeft gedraaid op de Intel GPU. Ik vond de prestaties in games altijd al zo extreem belabberd. Nu gevonden hoe ik moest overschakelen en de fps schiet ineens omhoog.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_156179730
Dat je op FOK tekst kan selecteren, daarna op de QUOTE knop kan klikken en dat hij dan alleen de geselecteerde tekst quote ;( ik altijd maar deleten.
Lambo of Rekt
pi_156180635
quote:
9s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:18 schreef EggsTC het volgende:
Dat je op FOK tekst kan selecteren, daarna op de QUOTE knop kan klikken en dat hij dan alleen de geselecteerde tekst quote ;( ik altijd maar deleten.
:o :@
pi_156181338
quote:
9s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:18 schreef EggsTC het volgende:
Dat je op FOK tekst kan selecteren, daarna op de QUOTE knop kan klikken en dat hij dan alleen de geselecteerde tekst quote ;( ik altijd maar deleten.
Dat wist ik :7 en zo kan je ook meerdere users quoten.
Somebody that I used to know
  donderdag 17 september 2015 @ 21:04:13 #192
405257 Fred0w
Life is Music
pi_156181722
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:22 schreef Flylib het volgende:
Een conducteur in de trein A'dam-Vlissingen riep gisteren sommige tussengelegen stations in Zeeland om zoals ik ze vroeger ook uitsprak totdat ik Zeeland wat beter leerde kennen. O.a. Vlissingen Souburg (uitgesproken als Soe-) werd uitgesproken als Sau-burg en Kruiningen-Yerseke (Ierseke) werd uitgesproken als Jer-seeke.

Conducteur in kwestie bleek nog in opleiding te zijn en ging voor het eerst van zijn leven naar Zeeland, dus tsja, hij kon dat ook niet weten (er zijn vast wel meer mensen die het zo uitspreken als je niet met Zeeland bekend bent). Maar ik moest er wel om lachen, ik had vroeger namelijk ook het idee dat het Sauburg en Jerseeke was :P
Dat Sauburg hoor ik wel vaker ja, laatst ook op de radio.
Ik als Zeeuw kan daar wel om lachen.
Wijchen sprak ik de eerste keer ook uit als Wijgen en Woudrichem als Woud-Riggem.
  donderdag 17 september 2015 @ 21:09:13 #193
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_156181929
Dat Sterke Peer uit Wuustwezel echt bestond.

Nu hebben we Sterke Peer streekbier.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_156182067
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:04 schreef Fred0w het volgende:

[..]

Dat Sauburg hoor ik wel vaker ja, laatst ook op de radio.
Ik als Zeeuw kan daar wel om lachen.
Wijchen sprak ik de eerste keer ook uit als Wijgen en Woudrichem als Woud-Riggem.
Hoe spreek je dan Wijchen nu uit?
pi_156182520
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:12 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Hoe spreek je dan Wijchen nu uit?
Ik weet niet hoe Fred0w het doet natuurlijk maar je zegt Wiechen.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  donderdag 17 september 2015 @ 21:31:09 #196
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_156182844
De Friese elfstedentocht. Schaatsen (of fietsen of lopen of watdanook) door elf steden in Friesland. Ik kwam er onlangs pas achter dat er dus niet meer steden zijn in Friesland...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_156182965
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:31 schreef Turbomuis het volgende:
De Friese elfstedentocht. Schaatsen (of fietsen of lopen of watdanook) door elf steden in Friesland. Ik kwam er onlangs pas achter dat er dus niet meer steden zijn in Friesland...
:o
Professioneel gifmenger.
pi_156183162
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:22 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe Fred0w het doet natuurlijk maar je zegt Wiechen.
O, dus als Huissen-Hoesen en niet als Gorinchem-Gorkum.

Ik heb nog steeds de neiging om Wou-drichem te zeggen, maar ik meen me van een eerder discussiedraadje te herinneren dat het Woerkom moet zijn.
  donderdag 17 september 2015 @ 21:40:52 #199
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_156183299
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:38 schreef Teslynd het volgende:

[..]

O, dus als Huissen-Hoesen en niet als Gorinchem-Gorkum.

Ik heb nog steeds de neiging om Wou-drichem te zeggen, maar ik meen me van een eerder discussiedraadje te herinneren dat het Woerkom moet zijn.
Huissen is Huussen, niet Hoesen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_156183772
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:38 schreef Teslynd het volgende:

[..]


Ik heb nog steeds de neiging om Wou-drichem te zeggen, maar ik meen me van een eerder discussiedraadje te herinneren dat het Woerkom moet zijn.
:o
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')