abonnement Unibet Coolblue
pi_154362570
Nu ik toch begonnen ben en de open reacties en vragen in mijn andere topic waardeer, nog maar eens een wellicht relatief onbekende fetish van mij: dangling/shoeplay.

Waar het op neerkomt, is dat ik het opwindend vindt als een dame/meisje, in feite zonder er zelf bij stil te staan, met haar schoenen aan haar voeten "speelt" , vaak wanneer ze bv zit. Dit kan op school, werk, in het OV gebeuren.

Ik moet zeggen dat als je er op let dat je het redelijk vaak ziet, vooral met ballerina's en pumps (die lenen zich er misschien ook bij voorkeur voor).
Op internet is er ook wel van alles over te vinden, ook vele filmpjes op youtube , maar het punt is dat het nou juist niet leuk is als iemand het bewust doet en ook vaak geforceerd eruit ziet.

Heb dit wel eens gedaan, dat een meisje mij zulke pics stuurde of filmpjes maar zoals gezegd: als het geregisseerd is en bewust gedaan, dan is het meeste van de fun eraf.

Denk zelf dat het een combi is tussen een voet en schoenenfetish, en bv met slippers vind ik het weer helemaal niks...dan zie je in feite de hele voet al dus voegt het weinig toe...

Volgens mij zijn er ook wel bekende shoeplay fetishisten en heeft Tarentino in pulp fiction ook opzettelijk een stukje "shoeplay" gedaan...

Mannen die dit herkennen? Of dames die herkennen dit vaak (onbewust ) te doen en heb je dan wel eens het idee gehad dat een jongen/man erop zat te letten?

Alle reacties welkom!

p.s. voor wie zich er niks bij kan voorstellen: google op shoeplay flats etc

[ Bericht 1% gewijzigd door Shoesss op 15-07-2015 16:30:03 ]
  woensdag 15 juli 2015 @ 16:47:32 #2
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_154363226
Nee helaas.. ik vind een hoop mooi aan vrouwen maar voeten horen daar niet bij. Ik vraag me altijd af of er een psychologische achtergrond is voor deze fetish.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_154363378
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:47 schreef Strani het volgende:
Nee helaas.. ik vind een hoop mooi aan vrouwen maar voeten horen daar niet bij. Ik vraag me altijd af of er een psychologische achtergrond is voor deze fetish.
De receptor voor de voeten zit ergens in de achterste helft van je hersenen, en de receptor voor de genitaliën zit daar net voor. Die signalen worden bij sommige mensen door elkaar gehaald, en daardoor krijg je dat sommigen opgewonden worden van voeten. Toevallig was er laatst een stukje over op TV ergens.
It's you my love, you who are the stranger
  woensdag 15 juli 2015 @ 16:58:24 #4
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_154363581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:52 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

De receptor voor de voeten zit ergens in de achterste helft van je hersenen, en de receptor voor de genitaliën zit daar net voor. Die signalen worden bij sommige mensen door elkaar gehaald, en daardoor krijg je dat sommigen opgewonden worden van voeten. Toevallig was er laatst een stukje over op TV ergens.
Interessant! Dank voor de info :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_154363623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Interessant! Dank voor de info :)
Ik denk dat het daardoor komt dat er zoveel mensen die fetish hebben, en sommige mensen waaronder ik, zich er geen enkele voorstelling bij kunnen maken.
It's you my love, you who are the stranger
pi_154363676
Thanks, volgens mij zijn er verschillende mogelijke verklaringen in de psychologie (zoals bij meerdere fetsihes)

Wat denk ik ook meespeelt is, dat het bij lichaamsdelen, die in de praktijk meestal bedekt/niet zichtbaar zijn, interessanter kan worden om ze te zien en dat een prikkel kan geven (niet bij iedereen natuurlijk)
Als dames hun borsten nooit bedekt hadden en deze altijd zichtbaar waren, waren deze dan interessant geworden voor de man en was men er dan opgewonden van geworden als men bv een beetje "inkijk" zag.
Zelfde met lage broeken en strings.

Maar goed daarnaast zal er denk ik een correlatie zijn tussen een soort onderdanigheid en het interessant vinden van voeten/schoenen van dames. Hoeft niet te betekenen dat die persoon altijd zo is, iemand kan best in het dagelijkse leven een sterke overheersende persoonlijkheid hebben.

Let wel. ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is...kenmerk van veel fetishes is dat ze vaak verschillende achtergronden kunnen hebben en dat tevens mensen die de fetish hebben zich er vaak NIKS bij kunnen voorstellen
  woensdag 15 juli 2015 @ 17:06:33 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_154363842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:47 schreef Strani het volgende:
Nee helaas.. ik vind een hoop mooi aan vrouwen maar voeten horen daar niet bij. Ik vraag me altijd af of er een psychologische achtergrond is voor deze fetish.
Dit. Ik snap echt niks van mensen die voeten aanbidden.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_154364840
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dit. Ik snap echt niks van mensen die voeten aanbidden.
pi_154364895
grappig fenomeen. Nog nooit van die specifieke fetish gehoord, maar zo'n rare is het nou ook weer niet imo, kan het wel snappen dat het spannend/opwindend kan zijn. Kan me wel voorstellen dat het er leuk uitziet als een mooi meisje zo met haar schoenen zit te spelen, al vind ik de handeling op zich niet opwindend.
  Moderator woensdag 15 juli 2015 @ 17:55:26 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_154365061
Wat ik me afvraag: zijn er ook vrouwen met dezelfde fetish; die het opwindend vinden als een man met zijn schoenen zit te spelen? (serieuze vraag overigens). Heb het idee dat dit 'soort' fetishes vooral bij mannen voorkomt. Ook die in je andere topic bijvoorbeeld.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_154365182
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:55 schreef Karina het volgende:
Wat ik me afvraag: zijn er ook vrouwen met dezelfde fetish; die het opwindend vinden als een man met zijn schoenen zit te spelen? (serieuze vraag overigens). Heb het idee dat dit 'soort' fetishes vooral bij mannen voorkomt. Ook die in je andere topic bijvoorbeeld.
Inderdaad, als je zo op internet kijkt lijkt er voor de omgekeerde situatie geen "markt" of interesse te zijn...
Denk dat er ook weinig of geen vrouwen zijn die opgewonden raken van vrouwenvoeten trouwens...

Verder: denk dat veel shoeplay-fans ook wel van vrouwenvoeten houden, maar dat andersom veel voeten fetsijisten niks met shoeplay heben.
Daarom dit draadje om deze specifieke fetisj onder de aandacht te brengen, voeten fetisj an sich is niet zo apart en algemeen bekend denk ik...
  Moderator woensdag 15 juli 2015 @ 18:03:53 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_154365239
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:01 schreef Shoesss het volgende:

[..]

Inderdaad, als je zo op internet kijkt lijkt er voor de omgekeerde situatie geen "markt" of interesse te zijn...
Denk dat er ook weinig of geen vrouwen zijn die opgewonden raken van vrouwenvoeten trouwens...

Verder: denk dat veel shoeplay-fans ook wel van vrouwenvoeten houden, maar dat andersom veel voeten fetsijisten niks met shoeplay heben.
Daarom dit draadje om deze specifieke fetisj onder de aandacht te brengen, voeten fetisj an sich is niet zo apart en algemeen bekend denk ik...
Mmm vraag me af hoe dat komt. Misschien toch dat mannen meer 'visueel' zijn ingesteld. Maar goed dat is ietwat off topic. Ik heb helemaal niets met voeten, vind ze eigenlijk maar vies :@
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_154365322
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:03 schreef Karina het volgende:

[..]

Mmm vraag me af hoe dat komt. Misschien toch dat mannen meer 'visueel' zijn ingesteld. Maar goed dat is ietwat off topic. Ik heb helemaal niets met voeten, vind ze eigenlijk maar vies :@
Ik kan me wel voorstellen dat een man het een mooi gezicht vindt als een vrouw met een prachtige pump daar een beetje mee speelt.

Maar ik zie ons nog niet zitten kijken naar een man die een sneaker of veterschoen aan zijn tenen heeft bungelen. :o
pi_154365434
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:55 schreef Karina het volgende:
Wat ik me afvraag: zijn er ook vrouwen met dezelfde fetish; die het opwindend vinden als een man met zijn schoenen zit te spelen? (serieuze vraag overigens). Heb het idee dat dit 'soort' fetishes vooral bij mannen voorkomt. Ook die in je andere topic bijvoorbeeld.
Vrouwelijke seksualiteit schijnt minder specifiek te zijn, dat is denk ik een van de redenen waarom je bij vrouwen minder van dit soort fetishes lijkt tegen te komen.
pi_154365798
Nou ja, ook mannen die geen fetisj hebben, vinden vaak bepaalde schoenen of laarzen bij dames wel "sexy" staan. Andersom zijn er denk ik weinig dames die dit bij mannenschoenen hebben.

Maar misschien heeft dat inderdaad te maken met wat je zegt...
pi_154365844
Highheels _O_ :9
pi_154365935
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:31 schreef Socios het volgende:
Highheels _O_ :9
Ook dat is opvallend: ik denk dat veruit de meeste mannen dit inderdaad met heels hebben, terwijl ik juist niet van heels houd maar vooral van flats : ballerina's, platte laarsjes, uggs (de laatste alleen als het je echt staat want vaak staat het ook lomp, maar bij bepaalde stijlen en types vind ik het super)
Overigens lenen zoals gezegd ballerinas en pumps zich perfect voor shoeplay, in de winter is het daarom tijdelijk non existent :)
  Moderator woensdag 15 juli 2015 @ 18:47:36 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_154366282
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:07 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat een man het een mooi gezicht vindt als een vrouw met een prachtige pump daar een beetje mee speelt.

Maar ik zie ons nog niet zitten kijken naar een man die een sneaker of veterschoen aan zijn tenen heeft bungelen. :o
Blijkbaar zijn er dus ook heel weinig vrouwen die het opwindend vinden naar een vrouwenvoet te kijken of aan te raken.

En nee mannenschoenen zijn sowieso minder opwindend :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_154366526
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:47 schreef Karina het volgende:

[..]


En nee mannenschoenen zijn sowieso minder opwindend :D
En dan hebben we het nog niet gehad over mannenvoeten.... Ieuwww :+
pi_154366835
Maar on topic richting de dames: herkennen jullie dit onbewust soms dan wel vaker te doen?
En ooit het idee gehad dat een man er dan naar keek?
pi_154366885
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:55 schreef Karina het volgende:
Wat ik me afvraag: zijn er ook vrouwen met dezelfde fetish; die het opwindend vinden als een man met zijn schoenen zit te spelen? (serieuze vraag overigens). Heb het idee dat dit 'soort' fetishes vooral bij mannen voorkomt. Ook die in je andere topic bijvoorbeeld.
Er zijn wel mannen die het poetsen van hun schoenen zeer geconcentreerd en toegewijd genieten, bijna meditatie. Misschien dat vrouwen dat leuk vinden om te zien.

Volgens mij zijn fetishes sowieso meer een mannelijk ding. Ik heb er zelf geen last van, en ik heb ook helemaal niks met voeten. Elegante damesschoenen of laarzen daarentegen kunnen ook op zichzelf staand fraaie objecten zijn. Niet adembenemend of spannend, maar gewoon een mooi vormpje. Vrouwelijke vormen ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 juli 2015 @ 19:39:06 #22
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_154367831
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:55 schreef Karina het volgende:
Wat ik me afvraag: zijn er ook vrouwen met dezelfde fetish; die het opwindend vinden als een man met zijn schoenen zit te spelen? (serieuze vraag overigens). Heb het idee dat dit 'soort' fetishes vooral bij mannen voorkomt. Ook die in je andere topic bijvoorbeeld.
Er was wel een vrouw op Fok, die sokken en voeten wilde likken van een man na een lange werkdag...
Dus ze bestaan wel
  Moderator woensdag 15 juli 2015 @ 20:09:39 #23
441859 crew  Lenny77
pi_154368583
Nou mijn voeten raken altijd de grond daar ik redelijk lang ben. Dus bungelende, spelende voeten zal je niet snel bij mij zien en dan zitten ze nog eens in sneakers. Want met pumps aan zou ik echt belachelijk groot zijn.
Ik heb er ook nog nooit op gelet of mannen er naar kijken. Ik ga dat wel eens in het oog houden!
Ik heb wel een vriend gehad met een gewone voeten fetisj. Maar dat is anders dus.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_154368688
Het is gewoon een fetish.
Ik heb het niet hoor, het boeit me niet, maar ik vind wel dat als een vrouw hakken draagt (niet van die truthakjes) dan gaat haar hele lichaam anders staan.

Dat spreekt een man aan. De benen staan dan heel anders en het bekken is iets gekanteld, tja, dan moet ik wel even knipperen met mijn ogen. Dan heb ik echt zoiets van "wauw, daar staat een vrouw!"
Maar het wippen met pumps, nee, boeit me niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154368719
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 19:39 schreef gewoonmeppen het volgende:

[..]

Er was wel een vrouw op Fok, die sokken en voeten wilde likken van een man na een lange werkdag...
Dus ze bestaan wel
Was ze niet geband?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154368789
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juli 2015 18:03 schreef Karina het volgende:
Mmm vraag me af hoe dat komt. Misschien toch dat mannen meer 'visueel' zijn ingesteld. Maar goed dat is ietwat off topic. Ik heb helemaal niets met voeten, vind ze eigenlijk maar vies
Ik ook!! Alleen het woord al heb ik niks mee, haha.

Vrouwenvoetjes gaan vaak nog wel. Maar van mij mogen mensen hun schoenen lekker aanhouden.
Vind ze er vaak maar vies uitzien.
  woensdag 15 juli 2015 @ 20:27:12 #27
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_154369007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:14 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Was ze niet geband?
Ja, volgens mij wel
Maar er zijn dus wel vrouwen met een voeten fetish
pi_154369044
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:27 schreef gewoonmeppen het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel
Maar er zijn dus wel vrouwen met een voeten fetish
Is dat zo?
Dat is nieuw voor mij.
Was ze misschien lesbisch of zo?

Vrouwen zitten heel anders in elkaar, ok, ze hebben ook fetishes, dat klopt, maar mannen hebben andere.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154369114
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:18 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Ik ook!! Alleen het woord al heb ik niks mee, haha.

Vrouwenvoetjes gaan vaak nog wel. Maar van mij mogen mensen hun schoenen lekker aanhouden.
Vind ze er vaak maar vies uitzien.
Ik hoorde iemand zeggen: Als je echt, echt, echt, van een vrouw houdt, kus je haar tenen.
Dat vond ik een grote wijsheid.

Vrouwen die zich goed wassen en goed voor zichzelf zorgen, hebben schone voeten hoor. Het zijn niet de mooiste lichaamsdelen, maar daar zijn wij mannen nu eenmaal toe veroordeeld. :7
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154376301
Hmm, als het vandeweek mooier weer wordt, dan is het weer shoeplay time...
pi_154378013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn wel mannen die het poetsen van hun schoenen zeer geconcentreerd en toegewijd genieten, bijna meditatie.
Militairen en leernichten?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_154434165
Nee niet herkenbaar en kan me er ook niks bij voorstellen. Maar dat heb ik met je andere fetisj ook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_154448944
quote:
15s.gif Op woensdag 15 juli 2015 19:04 schreef Shoesss het volgende:
Maar on topic richting de dames: herkennen jullie dit onbewust soms dan wel vaker te doen?
En ooit het idee gehad dat een man er dan naar keek?
Haha, dit doe ik echt heel vaak, ik draag ook bijna altijd ballerina's. Dan gaat het bijna vanzelf, beetje een zenuwtrekje of zo. Maar ik heb er echt nog nooit bij stilgestaan dat daar ook maar íemand in geïnteresseerd zou kunnen zijn of naar zou kunnen/willen kijken :')

We live and learn, de menselijke geest blijft boeiend :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_154463708
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 10:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nee niet herkenbaar en kan me er ook niks bij voorstellen. Maar dat heb ik met je andere fetisj ook.
Ook niet als je googlet en of op youtube kijkt?
pi_154463804
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 22:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha, dit doe ik echt heel vaak, ik draag ook bijna altijd ballerina's. Dan gaat het bijna vanzelf, beetje een zenuwtrekje of zo. Maar ik heb er echt nog nooit bij stilgestaan dat daar ook maar íemand in geïnteresseerd zou kunnen zijn of naar zou kunnen/willen kijken :')

We live and learn, de menselijke geest blijft boeiend :+
Dank voor je reactie!

Ik merk wel dat ik bv in de trein erop let wie ballerinas draagt en dan probeer daar een beetje in de buurt te gaan zitten, voor het geval dat ze gaat "shoeplayen".
Erg valt dat niet op nee denk ik, want hoewel youtube er vol mee staat, is dit natuurlijk relatief nog maar een heeeel klein gedeelte van de mensheid dat zich ermee bezig houdt :)

Heb dus zoals ik zei wel eens gehad dat meisjes/dames het leuk vonden en dan foto's gingen appen van hun shoeplay. Maar het jammere is dus juist dat, als het bewust is of ik weet dat ze het bewust doet, de lol er vanaf is, het ziet er dan ook vaak geacteerd uit.
pi_154466328
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 15:06 schreef Shoesss het volgende:

[..]

Ook niet als je googlet en of op youtube kijkt?
Ja ik weet dat het bestaat maar ik kan me er echt niks bij voorstellen dat je er plezier aan ontleend. Ik heb r verder ook niks tegen maar mij doet het niks.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_154466457
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 17:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja ik weet dat het bestaat maar ik kan me er echt niks bij voorstellen dat je er plezier aan ontleend. Ik heb r verder ook niks tegen maar mij doet het niks.
Ik snap het! Dank voor je reactie!
  vrijdag 24 juli 2015 @ 20:43:14 #38
354113 impure_element
rotten to the core
pi_154607496
Ik heb meer iets met high heels dus high heel shoeplay vind ik ook wel leuk maar het gaat mij meer om de soort schoenen dan om het spelen ermee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')