abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 juli 2015 @ 11:59:24 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154355095


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [Klussen en Wonen] [FB] Feedback mag hier gemeld worden

Of stuur ML-tje of Vonkenboer even een berichtje

Klik hier om Vonkenboer een berichtje te sturen

Klik hier om ML-etje een berichtje te sturen
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154358687
Hekel aan mensen die beloven je terug te bellen maar dat niet doen :')
pi_154358808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:04 schreef Thrilled het volgende:
Hekel aan mensen die beloven je terug te bellen maar dat niet doen :')
Een er alvast maar aan. Ga je nog heel veel krijgen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154359153
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Een er alvast maar aan. Ga je nog heel veel krijgen
Gaat niet gebeuren.. heb er op mijn werk ook dagelijks mee te maken en kan het niet uit staan.. doe wat je zegt en zeg wat je doet.. is mijn motto :P

Helemaal als je 's ochtends vroeg belt en hij vanuit de auto zegt "als ik zo op kantoor ben bel ik je even terug en laat ik het weten"..
  woensdag 15 juli 2015 @ 14:30:39 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154359403
Nou onze kopersbegeleider vanuit de bouw belt ook slecht terug al stalk je haar 100x per dag.
Dus ja wen er maar aan :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 15 juli 2015 @ 14:33:39 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154359464
Precies. Op mijn werk zit ik net zo in elkaar als jij. Niet mekkeren, maar gewoon terugbellen, hou je aan je afspraken.

Privé werkt dat nu eenmaal niet zo, zeker niet als je een huis koopt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154359520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:19 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren.. heb er op mijn werk ook dagelijks mee te maken en kan het niet uit staan.. doe wat je zegt en zeg wat je doet.. is mijn motto :P

Helemaal als je 's ochtends vroeg belt en hij vanuit de auto zegt "als ik zo op kantoor ben bel ik je even terug en laat ik het weten"..
Jij kunt dat wel zo vinden. maar vrees dat merendeel van die lui er lak aan hebben van wat jij denkt.

Als ze tegen mij zeggen bel je vanmiddag terug dan ga ik er vanuit dat ik ergens aan het eind van de week wel antwoord op heb. Ga me er niet eens meer druk om maken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154360101
Nja dat is een keuze natuurlijk :) Op mijn werk ben ik redelijk obsessief in terug bellen :') Afspraak is afspraak denk ik dan, en ik ben voor een makelaar of koop-begeleider ook gewoon werk, dus verwacht ik wel enige stiptheid in het nakomen van afspraken :P Wij zijn toch hun core-business.. Over een uurtje hang ik weer aan de telefoon hoor, ik ga het niet afwachten, zeker niet met de vakanties op komst..

ja mij als koper/klant hebben is geen pretje :')
pi_154360205
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:59 schreef Thrilled het volgende:
Nja dat is een keuze natuurlijk :) Op mijn werk ben ik redelijk obsessief in terug bellen :') Afspraak is afspraak denk ik dan, en ik ben voor een makelaar of koop-begeleider ook gewoon werk, dus verwacht ik wel enige stiptheid in het nakomen van afspraken :P Wij zijn toch hun core-business.. Over een uurtje hang ik weer aan de telefoon hoor, ik ga het niet afwachten, zeker niet met de vakanties op komst..

ja mij als koper/klant hebben is geen pretje :')
Heb je al getekend?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154360285
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb je al getekend?
Nee nog niet
pi_154360324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:06 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Nee nog niet
Stomme actie van de makelaar dan _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 15 juli 2015 @ 15:13:57 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154360518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 14:33 schreef Tink89 het volgende:
Precies. Op mijn werk zit ik net zo in elkaar als jij. Niet mekkeren, maar gewoon terugbellen, hou je aan je afspraken.

Privé werkt dat nu eenmaal niet zo, zeker niet als je een huis koopt...
Voor degenen die jou moeten terugbellen is het niet privé hè, voor hen is het werk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 juli 2015 @ 15:18:12 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154360629
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:06 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Nee nog niet
Ach, dan heb je nog de mogelijkheid om hem op die manier terug te pakken, als hij belt voor een afspraak om te tekenen; "Ik bel je over 5 minuten terug....".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154360811
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 15:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach, dan heb je nog de mogelijkheid om hem op die manier terug te pakken, als hij belt voor een afspraak om te tekenen; "Ik bel je over 5 minuten terug....".
Wat ben jij slecht :@
pi_154363228
Vrijdag huisje bezichtigen :)

Moet zeggen dat ik het wel rete irritant vind dat huizen nog als te koop op funda en de website van de makelaar staan, terwijl ze al verkocht zijn. Wilde voor nog 3 huizen een afspraak plannen, blijkt dat ze al verkocht zijn :{
A mind with a heart of it's own
pi_154363603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:47 schreef DrMarten het volgende:
Vrijdag huisje bezichtigen :)

Moet zeggen dat ik het wel rete irritant vind dat huizen nog als te koop op funda en de website van de makelaar staan, terwijl ze al verkocht zijn. Wilde voor nog 3 huizen een afspraak plannen, blijkt dat ze al verkocht zijn :{
Mja zo kunnen ze al wel aan een stukje binding doen ofzo. Hoe vaak wij niet hadden van oh mag ik dan uw gegevens hebben als we dan weer iets hebben bellen we u op. Nooit gedaan uiteraard.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154363708
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja zo kunnen ze al wel aan een stukje binding doen ofzo. Hoe vaak wij niet hadden van oh mag ik dan uw gegevens hebben als we dan weer iets hebben bellen we u op. Nooit gedaan uiteraard.
Zelfs dat niet eens :')
Enkel de melding dat ze allebei al verkocht waren. Geen aanbod van zal ik uw gegevens opnemen ofzo.
A mind with a heart of it's own
pi_154363746
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:02 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zelfs dat niet eens :')
Enkel de melding dat ze allebei al verkocht waren. Geen aanbod van zal ik uw gegevens opnemen ofzo.
Mja makelaars zijn erg langzaam met die meldingen om zetten.. Ons huis heeft echt nog anderhalve maand op verkocht onder voorbehoud gestaan ofzo nadat we naar de notaris zijn geweest.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154363855
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja makelaars zijn erg langzaam met die meldingen om zetten.. Ons huis heeft echt nog anderhalve maand op verkocht onder voorbehoud gestaan ofzo nadat we naar de notaris zijn geweest.
Maar dan staat er in ieder geval bij dat ie onder voorbehoud verkocht is. Hier staan ze gewoon als te koop.
A mind with a heart of it's own
pi_154363990
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:06 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Maar dan staat er in ieder geval bij dat ie onder voorbehoud verkocht is. Hier staan ze gewoon als te koop.
Trage slakken zijn het ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154364416
Net gebeld ;) In ieder geval vooruitgang: afspraak gemaakt om de koopovereenkomst te gaan tekenen, zoals verwacht geen korting in de meerprijs en hij stuurt de overeenkomsten alvast per mail om door te nemen..

Moet een makelaar erbij zijn als wij bij de notaris gaan tekenen btw?
pi_154364442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:24 schreef Thrilled het volgende:
Net gebeld ;) In ieder geval vooruitgang: afspraak gemaakt om de koopovereenkomst te gaan tekenen, zoals verwacht geen korting in de meerprijs en hij stuurt de overeenkomsten alvast per mail om door te nemen..

Moet een makelaar erbij zijn als wij bij de notaris gaan tekenen btw?
Was bij ons geen makelaar bij :)

Maar je tekent eerst het voorlopig koopcontract gewoon bij de makelaar :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154364506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Was bij ons geen makelaar bij :)

Maar je tekent eerst het voorlopig koopcontract gewoon bij de makelaar :)
Ja weet ik, maar dat is de laatste werkdag van die makelaar, dan gaat ie op vakantie ;) Ik verwacht volgende week ook de hypotheekofferte te tekenen dus zal de datum van passeren in de vakantie van de makelaar vallen (als de notaris niet op vakantie is that is :') ).. vandaar de vraag of die makelaar er ook bij moet zijn of dat het niet nodig is..
pi_154364606
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:27 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ja weet ik, maar dat is de laatste werkdag van die makelaar, dan gaat ie op vakantie ;) Ik verwacht volgende week ook de hypotheekofferte te tekenen dus zal de datum van passeren in de vakantie van de makelaar vallen (als de notaris niet op vakantie is that is :') ).. vandaar de vraag of die makelaar er ook bij moet zijn of dat het niet nodig is..
Even hoe het bij ons was dan he, gezien jullie nieuwbouw hebben denk ik dat het ongeveer hetzelfde zal zijn.

Je gaat bij de makelaar een koopovereenkomst tekenen voor de grond die je koopt. Die wordt dan later bij de notaris bekrachtigd daar hoeft de makelaar niet bij te zijn.

Verder heb je aan aanneemovereenkomst met je aannemer. Die ligt al bij de makelaar klaar met de handtekening van de aannemer erop (Of de aannemer zal zelf aanwezig zijn) Dit hoeft verder niet bekrachtigd te worden bij de notaris.

Dan heb je nog bij de notaris het stukje van de hypotheek. Hierbij zal waarschijnlijk iemand van het notaris bureau aangesteld worden door de bank om voor hun de handtekening te plaatsen.

Dit even onder voorbehoud maar zo ging het bij ons.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 15-07-2015 18:09:36 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154364783
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:27 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ja weet ik, maar dat is de laatste werkdag van die makelaar, dan gaat ie op vakantie ;) Ik verwacht volgende week ook de hypotheekofferte te tekenen dus zal de datum van passeren in de vakantie van de makelaar vallen (als de notaris niet op vakantie is that is :') ).. vandaar de vraag of die makelaar er ook bij moet zijn of dat het niet nodig is..
Als jij deze week tekent, passeer je toch niet al binnen enkele weken?

Hypotheekofferte tekenen, dan doet de bank er ook nog wel 5 weken over. Neem aan dat je makelaar geen 5 weken met vakantie is.
pi_154365305
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 17:40 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Als jij deze week tekent, passeer je toch niet al binnen enkele weken?

Hypotheekofferte tekenen, dan doet de bank er ook nog wel 5 weken over. Neem aan dat je makelaar geen 5 weken met vakantie is.
Oh ja :') Was de tijd van de bank even vergeten :')
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:09:19 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154365349
Het zal inderdaad niet zo snel gaan als je verwacht dus adem in adem uit, komt goed.

Bovendien de makelaar hoeft niet bij de notaris er bij te zijn. Dan kunnen ze elke keer op komen draven. Dat is allemaal goed geregeld met machtigingen e.d.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154380877
Ik heb mijn makelaar nog helemaal nooit gezien :+ Wij hebben een contactpersoon, verkoperscoach noemen ze dat geloof ik :P, en die was er bij met het tekenen van het koopcontract, maar bij de notaris niet. Daarvoor hadden ze idd machtigingen etc.
pi_154381334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 16:47 schreef DrMarten het volgende:
Vrijdag huisje bezichtigen :)

Moet zeggen dat ik het wel rete irritant vind dat huizen nog als te koop op funda en de website van de makelaar staan, terwijl ze al verkocht zijn. Wilde voor nog 3 huizen een afspraak plannen, blijkt dat ze al verkocht zijn :{
Daar zijn wij inmiddels ook achter gekomen.

Wij hebben onze allereerste bezichting staan a.s. maandag.
pi_154381604
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:00 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb mijn makelaar nog helemaal nooit gezien :+ Wij hebben een contactpersoon, verkoperscoach noemen ze dat geloof ik :P, en die was er bij met het tekenen van het koopcontract, maar bij de notaris niet. Daarvoor hadden ze idd machtigingen etc.
Verkoop coach hebben wij dan pas weer gezien nadat het tijdelijk koop contract getekend was.

Bij jou al meer bekend?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:18:29 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154381993
Wat voor soort huis zoeken jullie LL?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154381997
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Verkoop coach hebben wij dan pas weer gezien nadat het tijdelijk koop contract getekend was.

Bij jou al meer bekend?
Neuh, ze zeggen nog steeds voor eind dit jaar op te willen leveren, maar het is nog steeds een zandbak en met de bouwvak gebeurt er ook niets :P Dus ik verwacht pas weer nieuws na de bouwvak. Ik hoop dat de ontmoeting van de buren etc. in de laatste week is van augustus, want in september ga ik op vakantie voor 4 weken.
pi_154382148
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:18 schreef laziness het volgende:
Wat voor soort huis zoeken jullie LL?
We zitten nu in een huurhuis, middenwoning, eengezinswoning. Het huis heeft een vlizotrap naar zolder, WAARDELOOS want uitgeklapt kan je niet langs de trap. En wordt nu eigenlijk voor opslag gebruikt.
We willen graag naar een andere stad verhuizen.
Dus sowieso willen we er niet op achteruit gaan qua ruimte. Een hele stap, voor zowel ons als voor de kinderen.
pi_154382277
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:18 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Neuh, ze zeggen nog steeds voor eind dit jaar op te willen leveren, maar het is nog steeds een zandbak en met de bouwvak gebeurt er ook niets :P Dus ik verwacht pas weer nieuws na de bouwvak. Ik hoop dat de ontmoeting van de buren etc. in de laatste week is van augustus, want in september ga ik op vakantie voor 4 weken.
Dat gaat high speed bouwen worden dan
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154382298
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat gaat high speed bouwen worden dan
Eerst zien dan geloven :+
Ze zijn wel bezig met iets, zo kwamen ze vorige week dus opeens met dat dakraam verhaal enzo :P Ach ja, we will see :P
pi_154382324
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:37 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven :+
Ze zijn wel bezig met iets, zo kwamen ze vorige week dus opeens met dat dakraam verhaal enzo :P Ach ja, we will see :P
Ik blijf je een beetje volgen iig :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:40:18 #37
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154382361
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:18 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Neuh, ze zeggen nog steeds voor eind dit jaar op te willen leveren, maar het is nog steeds een zandbak en met de bouwvak gebeurt er ook niets :P Dus ik verwacht pas weer nieuws na de bouwvak. Ik hoop dat de ontmoeting van de buren etc. in de laatste week is van augustus, want in september ga ik op vakantie voor 4 weken.
Dat klinkt inderdaad als heeeel snel bouwen haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154382404
Ach china bouwt een wolkenkrabber in 2 weken.
  donderdag 16 juli 2015 @ 10:46:16 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154382492
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Ach china bouwt een wolkenkrabber in 2 weken.
Hoeveel weken later stort hij weer in?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 juli 2015 @ 11:14:10 #40
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154383137
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoeveel weken later stort hij weer in?
:D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154383168
Mwehehe _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154385561
Heeft er iemand ervaring met wanden van beton die uit tunnelbekistingen komen? De aannemer heeft als meerwerkoptie het laten affilmen van de wanden maar ik twijfel of ik dat niet gewoon zelf kan/wil doen.. vraag me af of de wand geschikt is om gelijk glasvezelbehang op te plakken..
  donderdag 16 juli 2015 @ 15:08:34 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154388323
Volgens mij worden wanden behangklaar opgeleverd en zou glasvezelbehang er wel op moeten kunnen meteen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154388718
Normaal gezien behangklaar idd :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 16 juli 2015 @ 16:27:22 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154390276
Bij ons zijn de wanden trouwens met tunnelbekisting gegoten en worden behangklaar opgeleverd en dan doen ze er niks meer aan volgens mij :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154390980
Behangklaar is toch een flinterdun stuc laagje om het maar redelijk glad te hebben toch?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 16 juli 2015 @ 17:32:53 #47
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154392305
Volgens mij niet per definitie?
Behangklaar bij de ene bouwer wil nog wel verschillen van de andere.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154392572
Hoe krijgen ze het anders glad genoeg voor behang?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 16 juli 2015 @ 17:55:45 #49
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154392675
Behangklaar mag volgens de norm gewoon een semi maanlandschap zijn dus niet ;)
Dat is juist het rottige aan behangklaar. Bij de ene bouwer kan je er zo wat op knallen en bij de andere mag je eerst flink gaan schuren.

Zo heb ik het in ieder geval altijd begrepen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154392790
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 17:55 schreef laziness het volgende:
Behangklaar mag volgens de norm gewoon een semi maanlandschap zijn dus niet ;)
Dat is juist het rottige aan behangklaar. Bij de ene bouwer kan je er zo wat op knallen en bij de andere mag je eerst flink gaan schuren.

Zo heb ik het in ieder geval altijd begrepen.
Nou zal mij benieuwen wat ze er van gaan maken dan :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154399643
Worden 4 rustige weken nu..
pi_154400789
Hier hebben ze volgens mij alles al neer gegooid, de fundering van onze woning is nu voor de helft gestort ;( .
pi_154400979
Hm toch vreemd, werk toevallig zelf bij een aannemer en wij hebben maar 1 sluitingsweek en werken verder gewoon door.. zijn maar weinig bedrijven die ik ken die nog echt 4 weken dicht gaan :P

En even opgezocht in de technische omschrijving:
quote:
Wandafwerking
De niet nader afgewerkte wanden worden behangklaar afgewerkt. Dit houdt in dat de wanden
geschikt zijn voor een bouwbehang. Tegenwoordig is een grote verscheidenheid aan behang
verkrijgbaar. Voor de fijnere behangsoorten en voor het schilderen van de wanden moeten
deze door u zelf nog verder worden afgewerkt/voorbehandeld.
En de meerwerklijst:
quote:
De betonwanden op de begane grond en de verdieping worden wit afgefilmd afgewerkt. Het
“affilmen” van betonwanden is het aanbrengen van een dunne laag stucwerk zodat alle gaatjes
in de wanden zijn afgewerkt. De ondergrond kan nog zichtbaar zijn, maar de meeste
wandafwerkingen kunnen hier direct op worden aangebracht. Voor de fijnere behangsoorten en
voor het schilderen van de wanden moeten deze door u zelf nog verder worden
afgewerkt/voorbehandeld.
Vind het niet echt eenduidig? :@
  donderdag 16 juli 2015 @ 23:13:42 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154401432
Je hebt dat nu al een paar keer genoemd maar toch gaan alle projecten een paar weken op zijn gat nu.
Logisch ook want de lui op het bouwterrein hebben 3 weken bouwvak.
Dat er op kantoor iemand zit bouwt het huis niet verder :P

Ik vind dat affilmen geldklopperij maar dat is mijn mening :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154401495
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:13 schreef laziness het volgende:
Je hebt dat nu al een paar keer genoemd maar toch gaan alle projecten een paar weken op zijn gat nu.
Logisch ook want de lui op het bouwterrein hebben 3 weken bouwvak.
Dat er op kantoor iemand zit bouwt het huis niet verder :P

Ik vind dat affilmen geldklopperij maar dat is mijn mening :+
Oh sorry, haal de topics wel eens door elkaar :') Maar wij leggen ook buiten de projecten niet 4 weken stil ;) Zit blijkbaar een verschil in woningbouw en utiliteitsbouw i guess.

En ik ben het met je eens wat betreft geldklopperij, denk dat ik zelf maar een pot albastine haal voor de zekerheid en dan met glasvezelbehang aan de gang ga :9
pi_154402089
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:15 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Oh sorry, haal de topics wel eens door elkaar :') Maar wij leggen ook buiten de projecten niet 4 weken stil ;) Zit blijkbaar een verschil in woningbouw en utiliteitsbouw i guess.

En ik ben het met je eens wat betreft geldklopperij, denk dat ik zelf maar een pot albastine haal voor de zekerheid en dan met glasvezelbehang aan de gang ga :9
Haal dan gewoon Knauf fix&finish, Alabastine is voorgemengd en daarom extra duur :+.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 01:22:39 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154405290
Ik weet niet waar ik het moet posten, dus ik doe hier maar een poging :)

Wij staan op het punt om een bod te gaan doen op een woning. De woning is van de eerste eigenaar, gebouwd in 2004. Is het op een of andere manier mogelijk om achter de aanschafprijs van de woning in 2004 te komen? De site die ik tot nu toe bezocht heb gaan maar tot 5 jaar terug helaas.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 06:57:45 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154407142
Als het een nieuwbouwproject was kun je wellicht nog wat over dat project (incl. de prijzen) terugvinden, maar ik snap niet wat het er toe doet wat iemand in 2004 betaald heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 08:39:37 #59
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154407741
Je kunt een sms sturen naar een nummer en dan zie je de overdrachtsprijs/koopprijs. Gaat via het kadaster. Hebben wij ook gedaan toen wij ons huis kochten :)
Maar wellicht dat dat hierbij niet gaat, omdat het nog nooit verkocht is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154407853
Bij nieuwbouw klopt daar sowieso maar weinig van. Want er moet altijd nog een hoop geld tegenaan om het huis zo te krijgen als dat het is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154408185
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij nieuwbouw klopt daar sowieso maar weinig van. Want er moet altijd nog een hoop geld tegenaan om het huis zo te krijgen als dat het is.
Idd, bij ons zijn de standaard prijzen wel op de site te vinden, maar de meerwerkprijzen niet. En gezien wij een uitbouw hebben kan dat nog wel een paar tienduizenden schelen :+
pi_154408233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:24 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Idd, bij ons zijn de standaard prijzen wel op de site te vinden, maar de meerwerkprijzen niet. En gezien wij een uitbouw hebben kan dat nog wel een paar tienduizenden schelen :+
Exactly :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154408983
Maandag bezichtiging
Woensdag gesprek met makelaar.
Vrijdag hypotheker

Volgorde lijkt me een beetje raar... het kan wel eens heel snel gaan zo. Ik vind het spannend.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 10:19:16 #64
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154409001
Da's ook een vreemde volgorde... Verkoopmakelaar? Of jullie aankoopmakelaar? Ik snap hem niet helemaal.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154409171
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:19 schreef Tink89 het volgende:
Da's ook een vreemde volgorde... Verkoopmakelaar? Of jullie aankoopmakelaar? Ik snap hem niet helemaal.
Aankoopmakelaar. 1e gesprek

Soms snap ik het zelf ook allemaal niet meer.
Maar vakantieperiode en het kon niet anders dus dan maar zo. Ik laat het wel even over me heen
komen.

Het was of maandag bezichtigen of 5 augustus pas.
Gaat iedereen een huis kopen ofzo :P
En we waren dus ingesprek met de hypotheker, ik mailde hem nog wat vragen en toen kreeg ik een automatisch bericht dat hij tot 3 augustus afwezig was, de mail NIET doorgestuurd werd naar een collega. Dus heb het kantoor gebeld en gevraagd of iemand anders ons verder kon helpen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2015 10:34:22 ]
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:14:03 #66
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154412567
Wij zijn ook telkens zelf / alleen gaan kijken bij een huis en als het iets was, dan belde we onze aankoopmakelaar. Wij kozen zelf huizen uit, daar hadden we hem niet voor nodig.
Dus zo'n vreemde volgorde vind ik het niet :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154414292
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:14 schreef automatic_ het volgende:
Wij zijn ook telkens zelf / alleen gaan kijken bij een huis en als het iets was, dan belde we onze aankoopmakelaar. Wij kozen zelf huizen uit, daar hadden we hem niet voor nodig.
Dus zo'n vreemde volgorde vind ik het niet :D
Maar waar gebruik je een aankoopmakelaar dan voor? Het nut er van is mij altijd ontgaan eigenlijk..
pi_154414861
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:14 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Maar waar gebruik je een aankoopmakelaar dan voor? Het nut er van is mij altijd ontgaan eigenlijk..
Wij zagen ook niet in waar een aankoopmakelaar voor nodig was. We hebben zelf afspraken gemaakt voor bezichtigingen, met mijn vader (bouwvakker) op sleeptouw. En toen we wisten welk huis we wilden, hebben we mijn stiefmoeder gevraagd om voor ons te bieden.
Bespaart een hele hoop geld voor dingen die je zelf ook kunt.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 16:47:32 #69
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154418052
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:14 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Maar waar gebruik je een aankoopmakelaar dan voor? Het nut er van is mij altijd ontgaan eigenlijk..
Als scheidsrechter ;)
Ik ben iemand die, als ze iets wil het ook wil, dus wil ik daar best (te veel?) voor betalen. En mijn vriend is niet zo. Hij zou het gerust op ¤1000,- laten schieten en ik niet. Niet handig met onderhandelen. Dus vandaar de aankoopmakelaar. Daar namen we beide meer van aan :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154418291
Vandaag 2 huizen bekeken. 1e huis had op de open huizendag in maart al een keer bekeken en die is nog steeds interessant. 2e huis was niks. Was ik uberhaupt niet heen gegaan als ik een plattegrond van het huis had kunnen zien.
Ook afspraak gemaakt om komende woendag nog een ander huis te bekijken :)
Gaat de goede kant op.
A mind with a heart of it's own
pi_154420257
Vandaag onze keuken samengesteld *O* In het nieuwbouwproject zit standaard al een keuken, maar die kun je nog wel helemaal naar wens laten aanpassen (of geheel vervangen). Vandaag dus bepaald hoe we hem laten aanpassen :)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_154420554
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:56 schreef DrMarten het volgende:
Vandaag 2 huizen bekeken. 1e huis had op de open huizendag in maart al een keer bekeken en die is nog steeds interessant. 2e huis was niks. Was ik uberhaupt niet heen gegaan als ik een plattegrond van het huis had kunnen zien.
Ook afspraak gemaakt om komende woendag nog een ander huis te bekijken :)
Gaat de goede kant op.
Leuk :Y
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154420571
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 18:09 schreef Rockfire het volgende:
Vandaag onze keuken samengesteld *O* In het nieuwbouwproject zit standaard al een keuken, maar die kun je nog wel helemaal naar wens laten aanpassen (of geheel vervangen). Vandaag dus bepaald hoe we hem laten aanpassen :)
Heb je plaatje bij het praatje?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154422044
bij ons ligt de bouw straks ook 4 weken stil ;(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154423016
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:56 schreef DrMarten het volgende:
Vandaag 2 huizen bekeken. 1e huis had op de open huizendag in maart al een keer bekeken en die is nog steeds interessant. 2e huis was niks. Was ik uberhaupt niet heen gegaan als ik een plattegrond van het huis had kunnen zien.
Ook afspraak gemaakt om komende woendag nog een ander huis te bekijken :)
Gaat de goede kant op.
Leuk!!! *O*
pi_154423629
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 18:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Leuk :Y
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:00 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Leuk!!! *O*
Zeker leuk, maar vind het ook doodeng :D
A mind with a heart of it's own
pi_154427011
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 18:09 schreef Rockfire het volgende:
Vandaag onze keuken samengesteld *O* In het nieuwbouwproject zit standaard al een keuken, maar die kun je nog wel helemaal naar wens laten aanpassen (of geheel vervangen). Vandaag dus bepaald hoe we hem laten aanpassen :)
Leuk! :) Wij moeten hem min of meer verplicht accepteren zoals we hem aangeboden krijgen.. in principe niet echt erg omdat de 'basis' uitvoering voor ons best uitgebreid is (vaatwasser! :D ) dus we gaan er al wel op vooruit, maar we hopen dat we nog wat kleine aanpassingen kunnen doen :) kleurkeuze en greepjes e.d. was allemaal geen punt gelukkig, en zonder meerprijs!

Wat voor opstelling hebben jullie? Veel wijzigingen qua kleur, greepjes, blad, indeling etc?
pi_154437115
Zit weer even Funda te bekijken en het valt me nu op hoeveel fouten en tegenstrijdigheden er in de omschrijvingen van woningen staan.
Zit een woning te bekijken, staat er 2 slaapkamers. Bekijk je de plattegrond, staan er 3 slaapkamers in getekend.
Ander huis, bij omschrijving vermeld dat er een huurketel in zit, bij de kenmerken staat er dat de ketel eigendom is.
Woning waar ik gister ben wezen kijken staat in de omschrijving dat badkamer en toilet recentelijk aangepakt zijn. Blijkt dat dat de keuken is, badkamer is al sinds de jaren 70 niks aan gebeurd.

Hoeveel moeite kan het zijn om te zorgen dat zulke dingen gewoon kloppen?
A mind with a heart of it's own
pi_154444085
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 13:33 schreef DrMarten het volgende:
Zit weer even Funda te bekijken en het valt me nu op hoeveel fouten en tegenstrijdigheden er in de omschrijvingen van woningen staan.
Zit een woning te bekijken, staat er 2 slaapkamers. Bekijk je de plattegrond, staan er 3 slaapkamers in getekend.
Ander huis, bij omschrijving vermeld dat er een huurketel in zit, bij de kenmerken staat er dat de ketel eigendom is.
Woning waar ik gister ben wezen kijken staat in de omschrijving dat badkamer en toilet recentelijk aangepakt zijn. Blijkt dat dat de keuken is, badkamer is al sinds de jaren 70 niks aan gebeurd.

Hoeveel moeite kan het zijn om te zorgen dat zulke dingen gewoon kloppen?
Ik heb bij een grote webwinkel gewerkt, geloof mij maar, dat is heel moeilijk om zulke informatie juist weer te geven. Natuurlijk als je alle tijd hebt is dat geen probleem.. Maar tijd is er vaak niet.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:56:42 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154444549
Een webwinkel is toch heel anders dan Funda?

Een makelaar mag best wat moeite doen voor zijn centen en er een juist stukje op knallen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154445048
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:56 schreef laziness het volgende:
Een webwinkel is toch heel anders dan Funda?

Een makelaar mag best wat moeite doen voor zijn centen en er een juist stukje op knallen.
Vind het wel vergelijkbaar. Zoals een webwinkel producten heeft zijn dit de producten van een makelaar.

Je zou ook denken dat als je een rode weber barbeque koopt, dat deze niet uiteindelijk blauw is. Tja..
pi_154445354
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:09 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Vind het wel vergelijkbaar. Zoals een webwinkel producten heeft zijn dit de producten van een makelaar.

Je zou ook denken dat als je een rode weber barbeque koopt, dat deze niet uiteindelijk blauw is. Tja..
Ik zie wel een groot verschil tussen funda en een webwinkel. Een huis heeft meestal niet van de een op de andere dag 1 slaapkamer meer of minder.
Die webwinkel heeft vandaag een rode bbq en morgen wellicht een blauwe.

Nu ik uit de lurkmodes ben meteen mezelf maar ff voorstellen. Vriend en ik hebben nu een huurhuis en zijn opzoek naar een koophuis. We kunnen alleen nog niet iets vinden wat we allebei echt leuk vinden. We zitten nog niet helemaal op een lijn tot nu toe zeg maar.
pi_154445605
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:09 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Vind het wel vergelijkbaar. Zoals een webwinkel producten heeft zijn dit de producten van een makelaar.

Je zou ook denken dat als je een rode weber barbeque koopt, dat deze niet uiteindelijk blauw is. Tja..
Het gaat niet om een kamer die 13m2 is ipv 13,5 zoals aangegeven he. Het gaat om melden dat er 2 slaapkamers zijn, terwijl er 3 slaapkamers zijn. Dat kan een reden zijn voor mensen om een huis uberhaupt niet aan te klikken terwijl ze anders misschien wel geinteresseerd zijn.
Huurketel of eigendom is ook nogal een verschil. Het gaat niet om een paar sokken in de verkeerde kleur. Vergelijking met een webshop is erg ver te zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMarten op 19-07-2015 09:46:18 ]
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 18 juli 2015 @ 22:58:35 #84
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154450220
Ik vind dit topic echt veel te laat! Maar even een korte samenvatting dan:

Woon sinds 2012 in een portiekwoning (huur) in Den Haag met vriend.

Oktober 2014 kindje geboren, januari 2015 op zoek gegaan naar ons eerste koophuis in een middelgrote gemeente in het Groene Hart.

Vierde huis waar we keken was het helemaal, stond al een poos te koop. Aankoopmakelaar in de arm genomen omdat ik het geregel al stressvol genoeg vond en slecht ben in onderhandelen. Die heeft 15000 van de prijs af onderhandeld en alles keurig en heel vlot geregeld (binnen een week was alles rond, bod geaccepteerd, twee weken later, 3 maart was het voorlopige koopcontract getekend).

Hypotheekadviseur had de hypotheek en ORV rond voordat de ontbindende voorwaarden afliepen op 27 maart, en op 1 juli jl. kregen we de sleutel.

Afgelopen woensdag waren we klaar met schilderen binnen, en momenteel hard aan het inpakken om alles rond te krijgen want maandag gaan we over!

Zoveel zin om daar te gaan wonen! O+
Kwak
pi_154450771
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 22:58 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind dit topic echt veel te laat! Maar even een korte samenvatting dan:

Woon sinds 2012 in een portiekwoning (huur) in Den Haag met vriend.

Oktober 2014 kindje geboren, januari 2015 op zoek gegaan naar ons eerste koophuis in een middelgrote gemeente in het Groene Hart.

Vierde huis waar we keken was het helemaal, stond al een poos te koop. Aankoopmakelaar in de arm genomen omdat ik het geregel al stressvol genoeg vond en slecht ben in onderhandelen. Die heeft 15000 van de prijs af onderhandeld en alles keurig en heel vlot geregeld (binnen een week was alles rond, bod geaccepteerd, twee weken later, 3 maart was het voorlopige koopcontract getekend).

Hypotheekadviseur had de hypotheek en ORV rond voordat de ontbindende voorwaarden afliepen op 27 maart, en op 1 juli jl. kregen we de sleutel.

Afgelopen woensdag waren we klaar met schilderen binnen, en momenteel hard aan het inpakken om alles rond te krijgen want maandag gaan we over!

Zoveel zin om daar te gaan wonen! O+
Gefeliciteerd en geniet van je nieuwe woning!
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 18 juli 2015 @ 23:54:23 #86
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154451851
Hé Kwak!
Je gaat bijna de mooie stad verlaten :P
Ben benieuwd hoe het er uit ziet met jullie spulletjes!
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 19 juli 2015 @ 07:34:50 #87
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154457135
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 23:54 schreef laziness het volgende:
Hé Kwak!
Je gaat bijna de mooie stad verlaten :P
Ben benieuwd hoe het er uit ziet met jullie spulletjes!
Ik ook O+

Nu alleen nog even een joyful dag van inpakken met een baby in huis :') en eind van de dag de kat naar het (lege) huis van mijn ouders brengen.
Kwak
  zondag 19 juli 2015 @ 09:12:32 #88
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154457451
Kwakz0r, kom je terug naar het dorp? Of een andere gemeente? Succes met inpakken vandaag nog, en daarna met uitpakken in je nieuwe eigenste huis!

Wij hebben, als alles goed gaat, een (huur)huisje aan het strand <3 A.s. dinsdag hebben we een intake gesprek en dan wordt meteen een afspraak gemaakt voor het tekenen van de huurovereenkomst en voor de sleuteloverdracht denk ik. We gaan het 'dorp' dus (eindelijk) verlaten (daar zijn we ook wel aan toe).. :D
  zondag 19 juli 2015 @ 10:00:00 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154457823
Ela wat leuk! Jullie zoeken al een tijdje toch?
Welk strand is het geworden? ;)

Kwak je maakt toch wel een foto van hoe het bedje staat in het nieuwe huis hè? ;)
Succes maar het is voor een super leuk gaaf doel *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 19 juli 2015 @ 10:30:55 #90
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154458110
Ja, we zijn ruim anderhalf jaar actief op huizenjacht geweest, met ups en downs. We wilden eerst gaan kopen, maar we hebben daar uiteindelijk vanaf gezien wegens (prive)omstandigheden (familiaire hypotheek bleek bij nader inzien geen goed idee). We gaan nu (weer) huren dus. Het huisje ligt echt 2 straten van het strand af, minder dan 5 minuutjes wandelen en je staat met je voeten in de zee! Een andere kant op dus dan we van plan waren, maar we kijken er wel erg naar uit. We hopen in augustus nog de sleutel te krijgen, anders wordt het begin september. Het huisje wordt nu helemaal gerenoveerd, we mochten zelfs de kleuren van de keuken en badkamer uitzoeken. Een echt grote mensen huis, met een trap en vooral een tuin :D
pi_154470830
Goed nieuws en slecht nieuws, goede nieuws: eerste paal schijnt er in te zitten en 4 september gaan we de buren ontmoeten :9.
Slechte nieuws is dat er een probleem is met de producent van de betonblokken o.i.d. en dat dat zomaar iets van 2 maanden vertraging kan opleveren ;(

Verder zal ik de komende vier weken geen nieuws hebben. Baal een beetje van de vertraging, ben bang dat het straks nog meer uitloopt omdat dit nog maar net het begin is.
pi_154470996
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:30 schreef Miezziej het volgende:
Goed nieuws en slecht nieuws, goede nieuws: eerste paal schijnt er in te zitten en 4 september gaan we de buren ontmoeten :9.
Slechte nieuws is dat er een probleem is met de producent van de betonblokken o.i.d. en dat dat zomaar iets van 2 maanden vertraging kan opleveren ;(

Verder zal ik de komende vier weken geen nieuws hebben. Baal een beetje van de vertraging, ben bang dat het straks nog meer uitloopt omdat dit nog maar net het begin is.
Pfff dat is wel lang zeg. En het duurt allemaal al zo lang ;(

Hier werken ze ook nog maar 1 week en daarna 4 weken bouwvak }:| :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154471516
Da's wel jammer.. Is er geen andere producent van betonblokken die wel tijdig kan leveren? Kans op het overschrijden van de werkbare dagen termijn is nu natuurlijk wel aanwezig..
pi_154471653
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Da's wel jammer.. Is er geen andere producent van betonblokken die wel tijdig kan leveren? Kans op het overschrijden van de werkbare dagen termijn is nu natuurlijk wel aanwezig..
Geen idee, ze zeiden in de nieuwsbrief dat ze er alles aan gaan doen om het alsnog zo snel mogelijk te krijgen.
Stel dat ze niet verder kunnen door gebrek aan materiaal, tellen die dagen dan ook als een werkbare dag? :P Zonder materiaal kan je niet echt werken natuurlijk :+

Ik had stiekem wel wat vertraging verwacht hoor, maar hoop toch dat het minder is dan 2 maanden :@ En in het ergste geval, dat het bij 2 maanden blijft :P
pi_154471804
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:59 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Geen idee, ze zeiden in de nieuwsbrief dat ze er alles aan gaan doen om het alsnog zo snel mogelijk te krijgen.
Stel dat ze niet verder kunnen door gebrek aan materiaal, tellen die dagen dan ook als een werkbare dag? :P Zonder materiaal kan je niet echt werken natuurlijk :+

Ik had stiekem wel wat vertraging verwacht hoor, maar hoop toch dat het minder is dan 2 maanden :@ En in het ergste geval, dat het bij 2 maanden blijft :P
Geen idee hoe dat geregeld is.
Dit staat volgens mij wel in de koop/aanneemovereenkomst en voorwaarden.

Overmacht zal er wellicht onder vallen, maar de vraag is dan of het niet leveren van een betonleverancier (waar er toch wel meerdere van bestaan lijkt mij) onder overmacht valt.

Maar hopen dat ze het kunnen inhalen en dat het een zachte winter wordt.
  zondag 19 juli 2015 @ 21:09:06 #96
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154471936
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 09:12 schreef elamanilo het volgende:
Kwakz0r, kom je terug naar het dorp? Of een andere gemeente? Succes met inpakken vandaag nog, en daarna met uitpakken in je nieuwe eigenste huis!

Wij hebben, als alles goed gaat, een (huur)huisje aan het strand <3 A.s. dinsdag hebben we een intake gesprek en dan wordt meteen een afspraak gemaakt voor het tekenen van de huurovereenkomst en voor de sleuteloverdracht denk ik. We gaan het 'dorp' dus (eindelijk) verlaten (daar zijn we ook wel aan toe).. :D
Ander groot dorp, G.ouda :P

Ik kom uit Bos.koop oorspronkelijk ;)

Wat leuk voor jullie, een huisje aan t strand!!
Kwak
pi_154479812
Het niet kunnen leveren van materiaal is geen reden om het niet als werkbare dag te tellen.. (on)werkbare dagen zijn bepaald op basis van feestdagen, rustdagen/weekend, strenge vorst of extreme hitte et cetera..

Dat een leverancier niet kan leveren is een risico wat je als aannemer moet nemen, daarvoor ben je aannemer :P Je neemt ook de winst als het goed gaat, maar ook de risico's als het slecht gaat..

Hoeveel werkbare dagen staan er in je aannemingsovereenkomst? Bij ons zijn het 140 werkbare dagen namelijk(vanaf gereedkomen begane grondvloer!). Als het uitloopt kan je weer een schadevergoeding claimen, dus zou het wel bijhouden ;) ..

[ Bericht 10% gewijzigd door Thrilled op 20-07-2015 07:51:00 ]
pi_154480219
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 07:43 schreef Thrilled het volgende:
Het niet kunnen leveren van materiaal is geen reden om het niet als werkbare dag te tellen.. (on)werkbare dagen zijn bepaald op basis van feestdagen, rustdagen/weekend, strenge vorst of extreme hitte et cetera..

Dat een leverancier niet kan leveren is een risico wat je als aannemer moet nemen, daarvoor ben je aannemer :P Je neemt ook de winst als het goed gaat, maar ook de risico's als het slecht gaat..

Hoeveel werkbare dagen staan er in je aannemingsovereenkomst? Bij ons zijn het 140 werkbare dagen namelijk(vanaf gereedkomen begane grondvloer!). Als het uitloopt kan je weer een schadevergoeding claimen, dus zou het wel bijhouden ;) ..
130 dagen, ook vanaf gereedkomen begane grondvloer. Ongeveer hetzelfde dus :P
  maandag 20 juli 2015 @ 09:06:14 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154480351
De werkbare dagen staan bij ons netjes uitgesplitst per maand in de verkoopmap. En dat zijn er minder dan je denkt per maand :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154480461
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:06 schreef laziness het volgende:
De werkbare dagen staan bij ons netjes uitgesplitst per maand in de verkoopmap. En dat zijn er minder dan je denkt per maand :+
20? Of minder zeker :+ (ik deed even 5 dagen x 4 weken :P)
pi_154480511
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:06 schreef laziness het volgende:
De werkbare dagen staan bij ons netjes uitgesplitst per maand in de verkoopmap. En dat zijn er minder dan je denkt per maand :+
Ik zou even aannemen dat ze gelijk werken met anderen. Dus even naar mezelf gekeken met 40 uur zit ik op 184 werkbare uren deze maand, dus dat is 23 dagen deze maand. Of rekenen ze echt niet zo?
  maandag 20 juli 2015 @ 09:49:34 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154480872
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik zou even aannemen dat ze gelijk werken met anderen. Dus even naar mezelf gekeken met 40 uur zit ik op 184 werkbare uren deze maand, dus dat is 23 dagen deze maand. Of rekenen ze echt niet zo?
In de zomermaanden rekenen ze meer dan andere maanden van het jaar. Weet het niet precies uit mijn hoofd en map ligt thuis. Zal vanavond eens kijken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154481686
Wintermaanden hebben volgens mij zelfs maar 15 werkbare dagen. Is ook wel op internet te vinden.
pi_154482079
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:15 schreef Miezziej het volgende:

[..]

20? Of minder zeker :+ (ik deed even 5 dagen x 4 weken :P)
Nja er zijn maar weinig maanden dat er echt 20 zijn.. denk aan hemelvaart, pinksteren, goede vrijdag, kerst, bouwvak, ga zo maar door :P

http://www.gwwkosten.nl/P(...)straties/1714771.htm

Hier zie je het wel redelijk, feitelijk heb je 261 werkbare dagen op een jaar, maar de prognose ligt op 201, waarbij je in december/januari/februari zelfs 10 werkbare dagen kan hebben.. Het is dus te hopen dat je bouwproject in die maanden dus in de afbouw fase zitten want die zijn niet vorst/neerslag gevoelig.. als ze dan net de fundering moeten storten heb je weer pech :P

[ Bericht 29% gewijzigd door Thrilled op 20-07-2015 11:00:38 ]
pi_154482634
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 10:50 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Nja er zijn maar weinig maanden dat er echt 20 zijn.. denk aan hemelvaart, pinksteren, goede vrijdag, kerst, bouwvak, ga zo maar door :P

http://www.gwwkosten.nl/P(...)straties/1714771.htm

Hier zie je het wel redelijk, feitelijk heb je 261 werkbare dagen op een jaar, maar de prognose ligt op 201, waarbij je in december/januari/februari zelfs 10 werkbare dagen kan hebben.. Het is dus te hopen dat je bouwproject in die maanden dus in de afbouw fase zitten want die zijn niet vorst/neerslag gevoelig.. als ze dan net de fundering moeten storten heb je weer pech :P
Ik ga alvast een dreigbrief schrijven naar de betonwanden-producent :+
pi_154498502
Helaas vandaag nog niet gebeld door onze FA, dus nog geen hypotheekofferte binnen of er is wat aan de hand? :@ Ik probeer niet te veel te doemdenken maar toch..

Van het weekend weer even wezen gluren bij de bouwplaats en het ijkpunt / startmoment vast gelegd :P Morgen bij de makelaar tekenen *O*

pi_154500324
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:11 schreef Thrilled het volgende:
Helaas vandaag nog niet gebeld door onze FA, dus nog geen hypotheekofferte binnen of er is wat aan de hand? :@ Ik probeer niet te veel te doemdenken maar toch..

Van het weekend weer even wezen gluren bij de bouwplaats en het ijkpunt / startmoment vast gelegd :P Morgen bij de makelaar tekenen *O*

[ afbeelding ]
Bij ons duurde de hypotheekofferte 2 werkdagen voordat de fa deze ontving na het aanvragen.
  maandag 20 juli 2015 @ 23:18:29 #108
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154502635
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik zou even aannemen dat ze gelijk werken met anderen. Dus even naar mezelf gekeken met 40 uur zit ik op 184 werkbare uren deze maand, dus dat is 23 dagen deze maand. Of rekenen ze echt niet zo?
Bij ons in de kopersmap zit dit lijstje voor werkbare dagen. Dat zijn er maar 184 op jaarbasis.

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154507278
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:18 schreef laziness het volgende:

[..]

Bij ons in de kopersmap zit dit lijstje voor werkbare dagen. Dat zijn er maar 184 op jaarbasis.

[ link | afbeelding ]
Ik begrijp dat die tabellen niet uit een norm of regelgeving komen, maar als richtlijn gebruikt kunnen worden.. blijkbaar kan elk bedrijf zijn eigen tabelletje opstellen. Typisch gevalletje van jezelf indekken door minder werkbare dagen te rekenen en zo op papier altijd wel flinke speling over te houden tussen werkelijke opleverdatum en de einddatum op basis van werkbare dagen.. volgens mij zijn er ook maar weinig gevallen waarbij ze de opleverdeadline niet hebben gehaald..
pi_154508121
Bij mij in de buurt is ook een nieuwbouwproject aan de gang, daar werken ze op zaterdag ook, dus dat is dan al maximaal 6 dagen per week. Ook weer anders.
Tot nu toe zie ik ze eigenlijk elke dag werken :+ (Ik loop er langs op weg naar de trein).
pi_154510173
Ik mag me hier ook melden! *O*
We hebben een huisje gekocht. Eentje uit 1998. Een topic maken zal ik ook nog wel eens doen. :P
1 september krijgen we de sleutel en er moet echt een hele hoop gebeuren. Helaas hebben we in den beginnen maar een maand omdat we op 1 oktober ons huis uit moeten.
We hebben daarom besloten om eerst de slaapkamers en badkamer aan te pakken en later in het jaar de benedenboel.
Ik heb er zo'n zin in *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:18:14 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154511616
Gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154512604
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:17 schreef Tally het volgende:
Ik mag me hier ook melden! *O*
We hebben een huisje gekocht. Eentje uit 1998. Een topic maken zal ik ook nog wel eens doen. :P
1 september krijgen we de sleutel en er moet echt een hele hoop gebeuren. Helaas hebben we in den beginnen maar een maand omdat we op 1 oktober ons huis uit moeten.
We hebben daarom besloten om eerst de slaapkamers en badkamer aan te pakken en later in het jaar de benedenboel.
Ik heb er zo'n zin in *O*
Gefeliciteerd! :D Leuk vooruitzicht :)

Wij hebben vanochtend getekend bij de makelaar, dus we hebben nu een grote zandbak :D Tijdens het tekenen belde de hypotheekadviseur.. de offerte komt donderdag binnen maar we kunnen pas volgende week tekenen.. Nog even geduld dus ;(
pi_154516536
Gefeliciteerd! Nog even wachten dus voordat de zandbak van jou / jullie is ;) . Bij ons duurde het nog best lang vanaf de offerte, totdat alles bij de notaris ligt.

Sinds vanmiddag officieel eigenaar van een stukje grond met al wat ijzer en beton erop *O* en heel wat euro's armer -O- . Nu vier weken wachten totdat de bouw verder gaat :Z .
pi_154516888
Dat heb ik ook wel gemerkt ja. Je hebt nog helemaal niks maar een hoop geld ben je al wel kwijt :')
Even een papiertje daar. Taxatie hier. En een offerte zus. Godskolere.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 17:02:56 #116
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154517224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:17 schreef Tally het volgende:
Ik mag me hier ook melden! *O*
We hebben een huisje gekocht. Eentje uit 1998. Een topic maken zal ik ook nog wel eens doen. :P
1 september krijgen we de sleutel en er moet echt een hele hoop gebeuren. Helaas hebben we in den beginnen maar een maand omdat we op 1 oktober ons huis uit moeten.
We hebben daarom besloten om eerst de slaapkamers en badkamer aan te pakken en later in het jaar de benedenboel.
Ik heb er zo'n zin in *O*
Leuk! Wij krijgen net iets eerder de sleutel, namelijk 28 augustus haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154517811
Tally gefeliciteerd en de rest gefeliciteerd met jullie zandbak
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154517858
Hier ook nog alleen een bergje zand helaas. Mensen van de woningen die er reeds staan hebben vorige week de sleutel gekregen. Onze woning/tuin komt precies in in de lengte van de berg zand.

pi_154520474
Het hebben van een zandbak is helemaal in, lekker minimalistisch :p maar inderdaad, nog even geduld tot hij echt van ons is!
pi_154520744
Meer mensen hier last van familie die je meerdere malen woningen aan willen praten waarvan je zelf al besloten hebt dat je er niet dood gevonden wil worden? :')
A mind with a heart of it's own
pi_154520782
Nee ik heb eerder familie die niet snapt waar ik aan begonnen ben en verdere verbouwfases afraad.
pi_154521042
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:36 schreef DrMarten het volgende:
Meer mensen hier last van familie die je meerdere malen woningen aan willen praten waarvan je zelf al besloten hebt dat je er niet dood gevonden wil worden? :')
Jup! Een schoonmoeder die een fobie heeft voor snelwegen en daarom huizen "voor ons opzoekt" die allemaal binnendoor te bereiken zijn :')
  dinsdag 21 juli 2015 @ 20:19:22 #123
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154522049
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:36 schreef DrMarten het volgende:
Meer mensen hier last van familie die je meerdere malen woningen aan willen praten waarvan je zelf al besloten hebt dat je er niet dood gevonden wil worden? :')
Nee, geen last van gehad haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 21 juli 2015 @ 20:24:23 #124
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154522194
Ja mijn schoonvader had er een handje van met opknapwoningen van 2 ton aan te komen (Wassenaar) waar dan nog rustig 50k of meer aan verbouwd moest worden. Om maar niet te spreken van eerst compleet strippen.
We wilden geen kluswoning maar hij bleef maar uit de krant knippen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154522245
Mijn schoonvader was een ramp. Woningen waar nog veel te veel aan moest gebeuren enzo.

En mijn vader vind de afstand nu echt niet leuk. Woon al ver weg en ga nog verder weg wonen
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 21 juli 2015 @ 20:44:33 #126
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_154522788
Al onze hypotheek documenten zijn ingeleverd, en ik heb telefonisch groen licht gekregen :D
Nu nog even de officiele papieren afwachten.

Helaas pas eind september de sleutel..
We gaan ook eerst de kinderkamer afmaken, en de woonkamer verven en er dan in.. De rest doen we na de verhuizing, want ik wil zo snel mogelijk de huur hier opzeggen.

Mijn vader kwam steeds met huizen af bij hem in het dorp, en ruim buiten onze prijsklasse.. Hij wou heel graag dat we dicht in de buurt kwamen wonen.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 21:34:08 #127
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154524206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 20:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn schoonvader was een ramp. Woningen waar nog veel te veel aan moest gebeuren enzo.

En mijn vader vind de afstand nu echt niet leuk. Woon al ver weg en ga nog verder weg wonen
Snap ik! Mijn moeder was heel blij dat ik in West-Brabant bleef en niet naar het Oosten ging, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Redactie Frontpage dinsdag 21 juli 2015 @ 21:36:28 #128
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_154524271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:36 schreef DrMarten het volgende:
Meer mensen hier last van familie die je meerdere malen woningen aan willen praten waarvan je zelf al besloten hebt dat je er niet dood gevonden wil worden? :')
Gelukkig niet :P Wel mensen die niet snappen waarom mijn vriend niet meer in een rijtjeshuis wil wonen, ondanks dat het een hoekhuis is wat te koop staat. 'Ja maar je hebt wel de ruimte!' 'Ja, maar dat wil E. niet, omdat ...' en dat kun je 100x herhalen :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_154524315
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 21:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Snap ik! Mijn moeder was heel blij dat ik in West-Brabant bleef en niet naar het Oosten ging, haha.
Haha ja precies. Agh ze wennen er maar aan. Komen toch maar 2x per jaar op bezoek ofzo
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 juli 2015 @ 08:26:07 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154533285
Mijn moeder vindt het al niks dat ik zo 'noordelijk' (tussen Tilburg en Breda) ben gaan wonen... de ouders van mijn vriend wonen in Tilburg en vinden het allemaal wel prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_154533327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 08:26 schreef Tink89 het volgende:
Mijn moeder vindt het al niks dat ik zo 'noordelijk' (tussen Tilburg en Breda) ben gaan wonen... de ouders van mijn vriend wonen in Tilburg en vinden het allemaal wel prima.
Je zou toch eens een half uurtje moeten rijden.. Hoor 't wel meer ja.
  woensdag 22 juli 2015 @ 08:47:34 #132
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154533527
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 08:29 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Je zou toch eens een half uurtje moeten rijden.. Hoor 't wel meer ja.
Ja, bij onze generatie is dat vrij normaal, maar bij degene voor ons bleef je vaak in de buurt qua relatie, werk, etc. :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:09:49 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154533789
Tjah, ik woon nu een dik uur rijden bij mijn moeder vandaan. Dat is in de praktijk wel eens lastig, zeker omdat mijn broertjes en zusjes allemaal nog thuis wonen of vlak in de buurt zijn gaan wonen. Maar goed, om daarvoor nu in Zuid-Limburg te blijven hangen terwijl er in mijn vakgebied geen droog brood te verdienen valt? Neuh...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:14:38 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154533870
Lol, mijn moeder speelde dat handiger:
"Jullie kunnen ons huis wel kopen..."

Terwijl we Amersfoort al overgeslagen hadden omdat we geen over the top hypotheek wilden en ik maar in 2 Amersfoortse postcodes wilde wonen.
Maar goed, dat kwam wel goed dus :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154533946
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:09 schreef Tink89 het volgende:
Tjah, ik woon nu een dik uur rijden bij mijn moeder vandaan. Dat is in de praktijk wel eens lastig, zeker omdat mijn broertjes en zusjes allemaal nog thuis wonen of vlak in de buurt zijn gaan wonen. Maar goed, om daarvoor nu in Zuid-Limburg te blijven hangen terwijl er in mijn vakgebied geen droog brood te verdienen valt? Neuh...
Haha ja jij woont ongeveer in het midden tussen mijn ouders en ik.

Nu 50 minuten rijden. Soms minder soms meer. Straks gaat er een minuut of 20 bovenop.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154533966
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:14 schreef Leandra het volgende:
Lol, mijn moeder speelde dat handiger:
"Jullie kunnen ons huis wel kopen..."

Terwijl we Amersfoort al overgeslagen hadden omdat we geen over the top hypotheek wilden en ik maar in 2 Amersfoortse postcodes wilde wonen.
Maar goed, dat kwam wel goed dus :D
Heeft mijn vader ook geprobeerd.. Ik wil alleen niet in dat dorp dood gevonden worden. En ben er toch geboren en getogen _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:26:51 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154534061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:14 schreef Leandra het volgende:
Lol, mijn moeder speelde dat handiger:
"Jullie kunnen ons huis wel kopen..."

Terwijl we Amersfoort al overgeslagen hadden omdat we geen over the top hypotheek wilden en ik maar in 2 Amersfoortse postcodes wilde wonen.
Maar goed, dat kwam wel goed dus :D
Haha, dan nog wilde ik niet terug naar Limburg, bevalt me in Brabant veel beter. Maar wel tof dat dat bij jullie zo werkte :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:34:25 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154534151
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heeft mijn vader ook geprobeerd.. Ik wil alleen niet in dat dorp dood gevonden worden. En ben er toch geboren en getogen _O-
Nou, bij mijn moeder kwam het idee omdat ik iets zei over het huis in verval aan de overkant, dat ik dat wel onder handen wilde nemen, maar dat kopen leek een onmogelijke zaak, want niemand wist waar de bewoner uithing, niemand zag of sprak hem meer, en als hij een keer leek je zijn langsgeweest om de post te pakken dan reageerde hij ook niet op pogingen tot contact.

Uiteindelijk bleek hij er gewoon nog te wonen :X maar zelfs de buren waarmee hij onder één kap zat hadden dat niet door..
Inmiddels is het huis gekocht door buren die ook weer bij hem aan de overkant woonden, en is het van bouwval weer een prachtig huis geworden.

Maar van de 14 huizen hier zijn er 2 waar het kind het huis van de ouders heeft gekocht, en twee waar de buren het buurhuis hebben gekocht en opgeknapt.
En met een score van 4 op 14 lijkt me de "ik wil terug/blijven" behoorlijk groot.
En dan ook nog 2 originele bewoners :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154534177
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, bij mijn moeder kwam het idee omdat ik iets zei over het huis in verval aan de overkant, dat ik dat wel onder handen wilde nemen, maar dat kopen leek een onmogelijke zaak, want niemand wist waar de bewoner uithing, niemand zag of sprak hem meer, en als hij een keer leek je zijn langsgeweest om de post te pakken dan reageerde hij ook niet op pogingen tot contact.

Uiteindelijk bleek hij er gewoon nog te wonen :X maar zelfs de buren waarmee hij onder één kap zat hadden dat niet door..
Inmiddels is het huis gekocht door buren die ook weer bij hem aan de overkant woonden, en is het van bouwval weer een prachtig huis geworden.

Maar van de 14 huizen hier zijn er 2 waar het kind het huis van de ouders heeft gekocht, en twee waar de buren het buurhuis hebben gekocht en opgeknapt.
En met een score van 4 op 14 lijkt me de "ik wil terug/blijven" behoorlijk groot.
En dan ook nog 2 originele bewoners :D
Moet wel een hele leuke straat zijn dan ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:40:30 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154534228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Haha, dan nog wilde ik niet terug naar Limburg, bevalt me in Brabant veel beter. Maar wel tof dat dat bij jullie zo werkte :)
Wij zaten in 2 huizen, de een in Gouda en de ander in een durp op de Veluwe, dus Amersfoort was sowieso een mooie gulden middenweg om samen een huis te kopen, anders was het Apeldoorn geworden, want intercitystation met goede verbinding naar Den Haag, maar dan had N nog langer moeten reizen, al met al stond Amersfoort wel hoger op de wensenlijst, maar was dat in eerste instantie vervallen omdat ik niet in de wijken wilde wonen (en dat kan bij mij nog per straat verschillen, in de juiste wijken that is) die binnen budget vielen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:42:57 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_154534266
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij zaten in 2 huizen, de een in Gouda en de ander in een durp op de Veluwe, dus Amersfoort was sowieso een mooie gulden middenweg om samen een huis te kopen, anders was het Apeldoorn geworden, want intercitystation met goede verbinding naar Den Haag, maar dan had N nog langer moeten reizen, al met al stond Amersfoort wel hoger op de wensenlijst, maar was dat in eerste instantie vervallen omdat ik niet in de wijken wilde wonen (en dat kan bij mij nog per straat verschillen, in de juiste wijken that is) die binnen budget vielen.
Ja, dan is het natuurlijk heel anders. Mijn moeder zou me aan m'n haren terug naar mijn roots moeten slepen en me moeten vastketenen, wat een rotbuurt is dat geworden in de afgelopen 10 jaar zeg :N
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:51:22 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154534417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja, dan is het natuurlijk heel anders. Mijn moeder zou me aan m'n haren terug naar mijn roots moeten slepen en me moeten vastketenen, wat een rotbuurt is dat geworden in de afgelopen 10 jaar zeg :N
Als het alleen aan mij had gelegen dan was het een huis in (het buitengebied van) Schubbekutteveen op de Veluwe geworden, maar dat was qua reistijd helemaal niet te doen voor N.
Plus dat hij daar net zo graag wilde wonen als ik in Gouda (niet dus).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154534441
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:14 schreef Leandra het volgende:
Lol, mijn moeder speelde dat handiger:
"Jullie kunnen ons huis wel kopen..."

Terwijl we Amersfoort al overgeslagen hadden omdat we geen over the top hypotheek wilden en ik maar in 2 Amersfoortse postcodes wilde wonen.
Maar goed, dat kwam wel goed dus :D
Ik ben wel benieuwd welke twee postcodes dat waren? :P Wij zijn zelf ook in Amersfoort terecht gekomen. Ik woonde in Enschede en mijn vriendin in Zaandijk, Amersfoort was dus mooi in het midden :) (En ook nog eens redelijk in het midden tussen mijn ouders (Apeldoorn) en haar ouders (Zaandam) :P )
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  woensdag 22 juli 2015 @ 09:54:21 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154534470
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:52 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd welke twee postcodes dat waren? :P Wij zijn zelf ook in Amersfoort terecht gekomen. Ik woonde in Enschede en mijn vriendin in Zaandijk, Amersfoort was dus mooi in het midden :) (En ook nog eens redelijk in het midden tussen mijn ouders (Apeldoorn) en haar ouders (Zaandam) :P )
3817 en 3818.

Amersfoort is verder een hele leuke stad, dus als je niet zo'n snob bent als ik zijn er al snel meer leuke plekken om te wonen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154534746
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

3817 en 3818.

Amersfoort is verder een hele leuke stad, dus als je niet zo'n snob bent als ik zijn er al snel meer leuke plekken om te wonen ;)
3818 moesten we toevallig laatst een keer zijn. Erg leuke buurt inderdaad!
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_154535016
Vraagje he, ik ben zaterdag naar een keukenzaak geweest voor een offerte. En ze hebben alles uitgetekend en gerekend. Maar ik kreeg niets mee, want ze gingen het nog uitwerken. Hoe lang duurde dat bij jullie? Ik had al wel mail verwacht..
pi_154535868
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:25 schreef Puala het volgende:
Vraagje he, ik ben zaterdag naar een keukenzaak geweest voor een offerte. En ze hebben alles uitgetekend en gerekend. Maar ik kreeg niets mee, want ze gingen het nog uitwerken. Hoe lang duurde dat bij jullie? Ik had al wel mail verwacht..
De offerte kregen we meteen mee. Ze weten hun prijzen toch? De tekening kregen we wel later. 1 week ofzo met de mail.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154535922
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

de offerte kregen we meteen mee. Ze weten hun prijzen toch? de tekening kregen we wel later. 1 week ofzo met de mail.
Ze had een blaadje ingevuld en nog niets in de computer. Ze wist het wachtwoord niet (lekker professioneel :') !! ) maar die zou komen. Maar dan ga ik nog even wachten :Y
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:08:04 #149
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154540360
Bij ons ging ook alles op papier bij keukenkampioen. Niks geen mooi 3d plaatje en uitgesplitst per onderdeel welk merk en soort en prijs ed.
Je moest er eerst over de prijs uit komen.
Toen was ik er al klaar mee. Qua prijs ook.

Paar dagen later belt het hoofdkantoor ja welke prijs heeft u in gedachten?
Dus na het noemen maakt die meneer een afspraak bij de vestiging voor me want daar komen we wel uit.
Belt vlak voor we willen vertrekken daar naar toe de vestiging. Ja het hoofdkantoor zegt dat wel maar voor die prijs kan het niet dusse heeft langs komen wel zin?

Toen heb ik gezegd dat ze het niet meer moeten durven na te bellen nog eens over die offerte :W

Na alle verhalen hier over de Mandemakersgroep ben ik blij er niet mee in zee te zijn gegaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154540499
Keuken toko waar wij bij zitten blijkt achteraf wel bij mandemakers te zitten maar hebben nergens last mee gehad. Maar van keukenkampioen hoor je wel vaker vreemde dingen idd

Al schijnt het bij nuva waar wij onze keuken hebben ook weer per vestigingen te verschillen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154541898
Hier toch ook bij mandemakers geweest. Ouders ook keuken gekocht. Niks aan op te merken in principe.
pi_154542921
Gisteren dus getekend, makelaar zou nog contact opnemen met de kopersbegeleiding bij de bouwer voor onze meerwerk wensen.. stuur hem vandaag een mailtje, krijg ik een automatische reply dat ie drie weken op vakantie is :') Lekker gecommuniceerd weer..

Bel ik de bouwer, krijg ik een bandje dat ze 17 augustus pas weer bereikbaar zijn.. m.a.w.: Zoek het maar uit :')
pi_154543387
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:33 schreef Thrilled het volgende:
Gisteren dus getekend, makelaar zou nog contact opnemen met de kopersbegeleiding bij de bouwer voor onze meerwerk wensen.. stuur hem vandaag een mailtje, krijg ik een automatische reply dat ie drie weken op vakantie is :') Lekker gecommuniceerd weer..

Bel ik de bouwer, krijg ik een bandje dat ze 17 augustus pas weer bereikbaar zijn.. m.a.w.: Zoek het maar uit :')
Komt vast wel goed.
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Frontpage woensdag 22 juli 2015 @ 15:50:44 #154
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_154543518
Wij hebben al het mogelijke papierwerk aangeleverd voor de hypotheek, maar we hebben nog steeds geen voorlopig koopcontract ontvangen :{ en dat wil de hypotheekverstrekker graag hebben natuurlijk. Verkoopmakelaar is beperkt bereikbaar vanwege de vakantie :{
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_154543626
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:50 schreef Etcetera het volgende:
Wij hebben al het mogelijke papierwerk aangeleverd voor de hypotheek, maar we hebben nog steeds geen voorlopig koopcontract ontvangen :{ en dat wil de hypotheekverstrekker graag hebben natuurlijk. Verkoopmakelaar is beperkt bereikbaar vanwege de vakantie :{
Ai, weet je makelaar er meer van?

Wij hebben vorige week woensdag gehoord dat ons bod aanvaard was. Voorlopig koopcontract was er gisteren. Maandag as gaan we die tekenen bij de makelaar.

Morgen naar de hypotheekmijnheer en eens zien hoe snel we zijn dossier kunnen completeren.

*zin an*
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Redactie Frontpage woensdag 22 juli 2015 @ 15:55:39 #156
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_154543682
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:53 schreef Essebes het volgende:

[..]

Ai, weet je makelaar er meer van?
Die is ook met vakantie _O- en het is wel overgedragen naar een collega, maar we hebben er niets over gehoord :N
quote:
Wij hebben vorige week woensdag gehoord dat ons bod aanvaard was. Voorlopig koopcontract was er gisteren. Maandag as gaan we die tekenen bij de makelaar.

Morgen naar de hypotheekmijnheer en eens zien hoe snel we zijn dossier kunnen completeren.

*zin an*
Wow, wij hebben minstens 3 weken terug gehoord dat het bod aanvaard was, en sindsdien zelf een hoop geregeld. Dus nu moet alleen het koopcontract nog -O-
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:16:51 #157
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154544382
Bij ons ging dat ook snel. Maandag 21.30 uur rond over het bod, dinsdag 13.00 (ofzo) voorlopig contract binnen en de week erna getekend. Toen die middag ook de getekende exemplaren via pdf in de mail.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154549654
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:55 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Die is ook met vakantie _O- en het is wel overgedragen naar een collega, maar we hebben er niets over gehoord :N

[..]

Wow, wij hebben minstens 3 weken terug gehoord dat het bod aanvaard was, en sindsdien zelf een hoop geregeld. Dus nu moet alleen het koopcontract nog -O-
Ik zou de kriebels krijgen als het zo lang zou duren, er is geen enkele reden waarom dit meer dan 2 of 3 dagen in beslag zou moeten nemen (het oostellen van het concept bedoel ik)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_154549740
Valt er bij nieuwbouw contact te leggen met je buren (tijdens verkoop van project) of kan de makelaar dit voor je doen?

Ik zou bijv. graag met buren willen afstemmen over een eventuele uitbouw. Nemen zij uitbouw dan gaan we dat wellicht ook doen, nemen zij dat niet dan wachten we er mooi mee.
  woensdag 22 juli 2015 @ 20:10:54 #160
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154550857
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:32 schreef Snoepje5 het volgende:
Valt er bij nieuwbouw contact te leggen met je buren (tijdens verkoop van project) of kan de makelaar dit voor je doen?

Ik zou bijv. graag met buren willen afstemmen over een eventuele uitbouw. Nemen zij uitbouw dan gaan we dat wellicht ook doen, nemen zij dat niet dan wachten we er mooi mee.
Bij een vriendin van mij wist de makelaar dat. Zij hebben toen ook met de buren contact opgenomen, omdat het dan ook goedkoper zou zijn om te doen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154551200
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 20:10 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Bij een vriendin van mij wist de makelaar dat. Zij hebben toen ook met de buren contact opgenomen, omdat het dan ook goedkoper zou zijn om te doen.
Dat dacht ik ook inderdaad, maar eens doen tzt!
  woensdag 22 juli 2015 @ 21:24:02 #162
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154553061
Bij ons werd het er niet goedkoper van. Vaak zijn er wel kopers informatieavonden waarbij je de buren kan ontmoeten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154553144
Tenzij ze er hopeloos veel geld voor vragen is het vaak goedkoper om het meteen te doen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 22-07-2015 21:34:58 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154553329
Tja keuzes.. :)
pi_154553495
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 21:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Tja keuzes.. :)
Snap het wel :) zo hebben wij geen vloerverwarming in de badkamer genomen bijv. Mja kijken wat je het liefste wil
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154559310
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:32 schreef Snoepje5 het volgende:
Valt er bij nieuwbouw contact te leggen met je buren (tijdens verkoop van project) of kan de makelaar dit voor je doen?

Ik zou bijv. graag met buren willen afstemmen over een eventuele uitbouw. Nemen zij uitbouw dan gaan we dat wellicht ook doen, nemen zij dat niet dan wachten we er mooi mee.
Heeft jouw project een facebook-site? Wij hebben er een aantal gevolgd, sommige zijn erg actief en dan zie je veel mensen contact zoeken met elkaar, ook voor kortingen op grotere inkopen van hordeuren, bestratingen, schuttingen et cetera.. Maar sommige zijn ook erg dood of worden alleen door de makelaar af en toe geupdate.. :P

quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Komt vast wel goed.
Ja en nee.. Als ik kijk naar onze werkwijze zetten wij allerlei onderaannemers aan het werk voor de vakantie omdat die zelf niet dicht zijn.. dan kan het werk 4 weken doorgaan en gaan wij lekker op vakantie :P

Hoe langer ik moet wachten om mijn meerwerkwensen op te geven hoe groter de kans dat ik te horen krijg dat het e.e.a. dusdanig ver is met produceren dat ik geen wijzigingen meer kan opgeven.. En daarom wil ik z.s.m. met die kopersbegeleidster om de tafel, maar die is dus ook net met vakantie.
pi_154559372
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 07:50 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Heeft jouw project een facebook-site? Wij hebben er een aantal gevolgd, sommige zijn erg actief en dan zie je veel mensen contact zoeken met elkaar, ook voor kortingen op grotere inkopen van hordeuren, bestratingen, schuttingen et cetera.. Maar sommige zijn ook erg dood of worden alleen door de makelaar af en toe geupdate.. :P

[..]

Ja en nee.. Als ik kijk naar onze werkwijze zetten wij allerlei onderaannemers aan het werk voor de vakantie omdat die zelf niet dicht zijn.. dan kan het werk 4 weken doorgaan en gaan wij lekker op vakantie :P

Hoe langer ik moet wachten om mijn meerwerkwensen op te geven hoe groter de kans dat ik te horen krijg dat het e.e.a. dusdanig ver is met produceren dat ik geen wijzigingen meer kan opgeven.. En daarom wil ik z.s.m. met die kopersbegeleidster om de tafel, maar die is dus ook net met vakantie.
Ze kunnen het niet maken om dat niet meer met jou af te spreken. San hadden ze maar moeten zorgen dat jij iemand te spreken kon krijgen.

Handig gecommuniceerd allemaal :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154559404
Geen facebook site hier, niet eens een site gewijd aan het project alleen.
  donderdag 23 juli 2015 @ 09:53:57 #169
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154560614
Thrilled je maakt je echt heel erg druk maar wij stapten als allerlaatste in en konden nog na de deadline datum voor de andere kopers gewoon wijzingen doorgeven en toen waren ze al bezig met de warmtebron ed in de grond te stoppen.
Ik denk dat het wel goed komt. Er kan best veel nog na de deadline heb ik ondervonden.

En hier is de kopersbegeleiding ook gewoon met vakantie dus krijg je niks geregeld tijdens de bouwvak. Lijkt me wel logisch dat ze nu gaan natuurlijk ;) en lijkt me logisch dat jij daarna nog je keuze mogelijkheden krijgt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154562919
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 09:53 schreef laziness het volgende:
Thrilled je maakt je echt heel erg druk maar wij stapten als allerlaatste in en konden nog na de deadline datum voor de andere kopers gewoon wijzingen doorgeven en toen waren ze al bezig met de warmtebron ed in de grond te stoppen.
Ik denk dat het wel goed komt. Er kan best veel nog na de deadline heb ik ondervonden.

En hier is de kopersbegeleiding ook gewoon met vakantie dus krijg je niks geregeld tijdens de bouwvak. Lijkt me wel logisch dat ze nu gaan natuurlijk ;) en lijkt me logisch dat jij daarna nog je keuze mogelijkheden krijgt.
Ik vind het aardig dat je mij gerust probeert te stellen, maar zo zit ik niet in elkaar ;) Ik ga niet graag uit van aannames en ik ga al zeker niet uit van de goedheid van de aannemer :P Ik heb per e-mail bijvoorbeeld medegedeeld gekregen dat 1 meerwerk-optie niet door kan gaan om een reden waarin ik de aannemer simpelweg niet geloof. Daarnaast behouden ze zich het recht voor om meerwerken na de deadlines mogelijk te maken, al dan niet met meerprijs. Ik begrijp dat ze geen rimpels willen in het bouwproces, maar hoe langer er gewacht wordt, hoe groter de kans op nog meer kosten of het horen van een 'nee' ;)

Daarnaast maakt het heel erg uit hoe je woning gebouwd wordt en dat kan er voor zorgen dat dezelfde meerwerkoptie in jouw project wel mogelijk is en bij mij weer niet, of andersom. ;)

Ik zal mijn verdere zorgen wel voor mij houden, maar ik ben pas gerust gesteld zodra ik die dame van de kopersbegeleiding in d'r ogen heb gekeken *)
pi_154566634
Ik snap de zorgen, het verschilt ook per aannemer / project. Bij ons (7 woningen) waren de deadlines al vroeg verlopen. We kwamen er bij de keuken leverancier achter dat de het raam in de keuken een borstwering heeft, dat kon al niet meer gewijzigd worden.

Wij hebben gekozen voor een mooi kozijn in de achtergevel (raam - dubbele deuren - raam), andere kopers waren al te laat en hebben nu (deur - muur - dubbele deuren). Alles wordt al vroeg besteld, daardoor kunnen ze zo snel bouwen. Ik heb ook gemerkt dat er bijna geen info vanzelf naar je toe komt, je moet alles navragen.

Als je vloerverwarming neemt, vraag meteen een lus in het toilet ^O^ en als je budget het toe laat de aansluitingen van de radiator als muuraansluiting.

Wij hebben ook een loze leiding naar de schuur laten leggen voor een wifi access point daar, met HR++ glas heb je geen bereik met de deuren dicht (bijvoorbeeld met de bbq / vuurkorf aan).
pi_154568166
Geen bereik door hr++ glas twijfel ik aan, waar komt die bewering vandaan? Gewoon een goede router nemen en niet dat standaard ding van de ziggo.
pi_154569980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:57 schreef P4tje het volgende:
Wij hebben ook een loze leiding naar de schuur laten leggen voor een wifi access point daar, met HR++ glas heb je geen bereik met de deuren dicht (bijvoorbeeld met de bbq / vuurkorf aan).
Das heel slim. Prachtig idee. Niet de ramen, maar de bewapening in de muren zorgt ervoor dat het signaal moeilijk doorkomt in alle andere verdiepingen. Als je het signaal vanuit de schuur naar de woning zendt, gaat het (makkelijker) door de ramen (dan door bewapend betond). Zo heb je eigenlijk genoeg aan goede accesspoint (met een hoog zendvermogen) icm een deftige antenne . Ik zie 't al helemaal voor me.

Was eigenlijk van plan om op elke verdieping een accesspoint neer te zetten, maar als dat niet werkt, ga ik over op de oplossing van P4tje. Thanks! Loze leiding naar de schuur moet ik dan zelf leggen, maar dat doe ik graag.
...en waarom?
pi_154570111
Omdat ik nu in nieuwbouw met HR++ schuifpui zit ;) en zeker geen standaard router (TL-WR1043ND met DD-WRT erop). Zodra de pui dicht gaat is de ontvangst volledig weg. HR++ glas is glas met een metaal laagje, zeer efficiënt voor het weren van draadloze signalen.
pi_154570429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:14 schreef Leandra het volgende:
Lol, mijn moeder speelde dat handiger:
"Jullie kunnen ons huis wel kopen..."

Terwijl we Amersfoort al overgeslagen hadden omdat we geen over the top hypotheek wilden en ik maar in 2 Amersfoortse postcodes wilde wonen.
Maar goed, dat kwam wel goed dus :D
Amersfoort = the place to be! Heb 2 jaar in Utrecht gewoond, maar had erg veel heimwee. Nog ff wachten tot eind van het jaar en we kunnen onze woning in Vathorst betrekken :)

Waar ga jij nu wonen dan?
...en waarom?
pi_154571593
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:13 schreef younesel het volgende:

[..]

Amersfoort = the place to be! Heb 2 jaar in Utrecht gewoond, maar had erg veel heimwee. Nog ff wachten tot eind van het jaar en we kunnen onze woning in Vathorst betrekken :)

Waar ga jij nu wonen dan?
Vathorst ^O^

Ik woon er al en over een jaar verhuis ik 400 meter naar onze koopwoning :D
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  donderdag 23 juli 2015 @ 16:50:11 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154571784
Nou ja Thrilled je kan je opvreten tot einde bouwvak of het even los laten want als men op vakantie is verander je er helaas helemaal niks aan.
Ik zou er voor kiezen even te relaxen voor nu maar ik snap dat dit even moeilijk is ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154573946
Contractverlenging gekregen, was ook wel de verwachting na de intentieverklaring voor de hypotheek.

Nu mag de aannemer wel eens beginnen met bouwen :+

[ Bericht 31% gewijzigd door Snoepje5 op 23-07-2015 21:21:56 ]
pi_154588866
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:50 schreef laziness het volgende:
Nou ja Thrilled je kan je opvreten tot einde bouwvak of het even los laten want als men op vakantie is verander je er helaas helemaal niks aan.
Ik zou er voor kiezen even te relaxen voor nu maar ik snap dat dit even moeilijk is ;)
Kom ik zo gefrustreerd over dan? :+ Ik ga mij nu niet 4 weken lang opvreten hoor, zitten ook nog 2 weken van mijn eigen vakantie in.. kan ik mooi plannetjes maken voor de tuinen o.i.d. :9
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:03:07 #180
442334 younesel
WieWatWaar
pi_154591324
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:43 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Vathorst ^O^

Ik woon er al en over een jaar verhuis ik 400 meter naar onze koopwoning :D
Waar ga je wonen?
...en waarom?
pi_154591364
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:03 schreef younesel het volgende:

[..]

Waar ga je wonen?
Fonteynpark (dat is in de Bron)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:09:51 #182
442334 younesel
WieWatWaar
pi_154591431
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:05 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Fonteynpark (dat is in de Bron)
Ah, daar rij ik regelmatig langs. Is nu nog braakliggend terein. Daar komen wel hele mooie woningen te staan. :)
...en waarom?
pi_154591552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:09 schreef younesel het volgende:

[..]

Ah, daar rij ik regelmatig langs. Is nu nog braakliggend terein. Daar komen wel hele mooie woningen te staan. :)
Ja wij vonden ze ook erg mooi. Maar met ons nog heel veel andere mensen, dus je moest echt ingeloot worden om te mogen kopen :o Gelukkig gold voor ons "driemaal is scheepsrecht" en werden we na twee keer eerder inschrijven de derde keer wel ingeloot :7
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_154628078
Al een tijdje pvc vloeren op het oog ivm vloerverwarming en de prijs / kwaliteit.Wat gaan jullie in jullie nieuwe woning leggen?

pi_154628584
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Al een tijdje pvc vloeren op het oog ivm vloerverwarming en de prijs / kwaliteit.Wat gaan jullie in jullie nieuwe woning leggen?

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit!

Wij nemen t huidige laminaat mee :) grijs-eiken
pi_154628887
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Al een tijdje pvc vloeren op het oog ivm vloerverwarming en de prijs / kwaliteit.Wat gaan jullie in jullie nieuwe woning leggen?

[ afbeelding ]
Wij laten beneden tegels leggen en boven gaat laminaat in.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154630834
Kriebels hier.
Zo stom. Waarom kijk ik ook op funda. Zucht.

Zes jaar geleden kochten we ons huidige huis. Nieuwbouw, leuke staat. Maar nu, 3 kinderen verder, mis ik zo enorm de extra ruimte beneden. Een mooie aparte kamer :)

En verbouwen is zo duur. Zoveel geld.
En nu staat er hier in het dorp en huis met veel extra ruimte beneden en een mooie tuin. Goede plek.
Ik vrees dat ik het idealiseer. Mijn man ziet me aankomen....
Met een meidenkwartet
pi_154630963
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 19:16 schreef Cathmar het volgende:
Kriebels hier.
Zo stom. Waarom kijk ik ook op funda. Zucht.

Zes jaar geleden kochten we ons huidige huis. Nieuwbouw, leuke staat. Maar nu, 3 kinderen verder, mis ik zo enorm de extra ruimte beneden. Een mooie aparte kamer :)

En verbouwen is zo duur. Zoveel geld.
En nu staat er hier in het dorp en huis met veel extra ruimte beneden en een mooie tuin. Goede plek.
Ik vrees dat ik het idealiseer. Mijn man ziet me aankomen....
Niet geschoten is altijd mis :)

Hoeveel m2 woonoppervlak heb je nu dan?
pi_154631223
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 19:23 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis :)

Hoeveel m2 woonoppervlak heb je nu dan?
Euhhhh standaard nieuwbouw 2onder1 kap.
Geen idee.

Daar zijn beneden twee grote extra kamers, en een tweede badkamer. Eigenlijk wat ik hier wil maar (nu nog) niet kan betalen.
Met een meidenkwartet
pi_154635953
Aangezien ik er geen eigen topic voor wou maken lijkt deze reeks wellicht geschikt,

Ik wil een sociale huurwoning zoeken in rotterdam, alleen snap ik even niet hoe ik te werk moet gaan. Is er een centrale website met huurwoningen in de stad? Ik kom met google allemaal kleine corporaties tegen waarvan de websites half werken dus dan zakt de moed een beetje in de schoenen. Daarnaast vroeg ik me af wat een redelijk normaal bedrag is voor een huurwoning voor 2 personen (jong stel).
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:21:33 #191
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154636234
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 17:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Al een tijdje pvc vloeren op het oog ivm vloerverwarming en de prijs / kwaliteit.Wat gaan jullie in jullie nieuwe woning leggen?

[ afbeelding ]
Pvc van moduleo beneden en boven.
Geeft na tegels het beste rendement icm vloerverwarming.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154636244
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:07 schreef videonatic het volgende:
Aangezien ik er geen eigen topic voor wou maken lijkt deze reeks wellicht geschikt,

Ik wil een sociale huurwoning zoeken in rotterdam, alleen snap ik even niet hoe ik te werk moet gaan. Is er een centrale website met huurwoningen in de stad? Ik kom met google allemaal kleine corporaties tegen waarvan de websites half werken dus dan zakt de moed een beetje in de schoenen. Daarnaast vroeg ik me af wat een redelijk normaal bedrag is voor een huurwoning voor 2 personen (jong stel).
Vaak zijn daar websites voor. Zo heb je bij ons entree.nu waar alle sociale huurwoningen worden aangeboden in Nijmegen/Arnhen van Talis etc. Ik neem aan dat ze in Rotterdam ook zoiets hebben.

Vaak moet je jaren (5+) staan ingeschreven om enige kans te maken. Langst ingeschrevene komt namelijk als eerste. Ik zou verwachten dat je nu op woningen moet gaan reageren die onder loting (weinig kans) of eerst komt eerst maalt verkocht worden (duurder).

Succes.
pi_154636289
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Pvc van moduleo beneden en boven.
Geeft na tegels het beste rendement icm vloerverwarming.
Laten jullie ze lijmen of klikken?
  zaterdag 25 juli 2015 @ 23:51:05 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154636815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:13 schreef younesel het volgende:

[..]

Amersfoort = the place to be! Heb 2 jaar in Utrecht gewoond, maar had erg veel heimwee. Nog ff wachten tot eind van het jaar en we kunnen onze woning in Vathorst betrekken :)

Waar ga jij nu wonen dan?
Wij wonen er inmiddels al bijna 2 jaar, maar deze maand is het aanpassen van de zolder begonnen:
K&W / Het dak eraf, we gaan groen!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 juli 2015 @ 08:30:31 #195
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154640211
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 23:24 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Laten jullie ze lijmen of klikken?
Met de vloerverwarming was lijmen de enige optie heb ik begrepen dus lijmen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 26 juli 2015 @ 08:31:29 #196
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_154640215
Bedenen in onze nieuwe woning liggen er plavuizen.. niet helemaal mijn smaak, maar voorlopig laten we ze liggen. Boven komt er laminaat te liggen. Ik vind het Golv laminaat van Ikea wel een mooi spulletje.
pi_154640547
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 08:30 schreef laziness het volgende:

[..]

Met de vloerverwarming was lijmen de enige optie heb ik begrepen dus lijmen.
Eens goed kijken hoe we dat boven gaan doen dan als kliklaminaat niet kan. Vind ¤50 m2 voor boven wel iets te prijzig.
  zondag 26 juli 2015 @ 10:31:06 #198
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154640926
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 09:44 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Eens goed kijken hoe we dat boven gaan doen dan als kliklaminaat niet kan. Vind ¤50 m2 voor boven wel iets te prijzig.
Ik denk dat het wel kan maar dat je door de ondervloer je rendement niet meer haalt? Is boven wat minder belangrijk dan beneden natuurlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154640991
Over ruim drie weken sleuteloverdracht :)
We gaan van een klein huurappartement naar een (hoekhuis) koophuis *O*

Het uitzoeken, opruimen en inpakken is al begonnen.
  zondag 26 juli 2015 @ 13:32:23 #200
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154643669
Wij hebben een heleboel op Marktplaats staan en het appartement van mijn vriend wordt steeds leger haha. Ideaal :)
Verder ook veel aan het uitzoeken, inpakken en opruimen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154644238
Krijg je nog wel wat verkocht automatic? Bij ons krijg je tegenwoordig echt niks meer voor terug voor je meubels. Hier nog een antieke kast staan (¤30) of een salontafel die meer dan ¤1000 heeft gekost (¤20), een zonnebank (¤0) en noem maar op.
  zondag 26 juli 2015 @ 14:01:10 #202
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154644322
Het valt niet tegen eigenlijk. We hadden ook wat hele kasten (nog van de woningbouw) en die mocht men ophalen voor een bierpakketje haha.
Net nog een grote kledingkast verkocht voor ¤100,-
Moet zeggen dat de duurste meubels mee verhuizen haha. En wij hebben zoiets; als het maar weg is, dan hoeven wij er niet meer mee te sjouwen of naar de stort te brengen.
Mijn vriend woont twee hoog zonder lift :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 26 juli 2015 @ 14:07:13 #203
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154644550
Bij mij werd er wel geboden op de kledingkast, tot voorbij de 150 euro, maar puntje bij paaltje kwam niemand opdagen. Echt extreme haat aan marktplaats. Uiteindelijk de dag voor ons huis leeg moest zijn nog voor 80 euro verkocht...
Kwak
  zondag 26 juli 2015 @ 14:09:28 #204
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_154644639
Hier word er ook al druk ingepakt.. manmanman.. wat verzamel je toch een hoop zooi in een paar jaar tijd.
  zondag 26 juli 2015 @ 14:17:37 #205
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154644856
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:07 schreef kwakz0r het volgende:
Bij mij werd er wel geboden op de kledingkast, tot voorbij de 150 euro, maar puntje bij paaltje kwam niemand opdagen. Echt extreme haat aan marktplaats. Uiteindelijk de dag voor ons huis leeg moest zijn nog voor 80 euro verkocht...
Ja bah. Dat is bij ons gelukkig nog niet voorgekomen!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154658618
Oke, vriendlief en ik zijn nu dus in de fase beland dat we echt moeten gaan kijken hoe en wat we allemaal gaan doen. Dat lukt nog allemaal redelijk :)

We zitten alleen een beetje met de indeling. De vorige bewoners hadden het dus zo.



Echter willen wij het anders. Alleen missen wij wat inspiratie :')
Ik ben benieuwd wat jullie ervan zouden kunnen maken
  zondag 26 juli 2015 @ 21:26:16 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154659147
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:15 schreef WeirdlyWired het volgende:
Oke, vriendlief en ik zijn nu dus in de fase beland dat we echt moeten gaan kijken hoe en wat we allemaal gaan doen. Dat lukt nog allemaal redelijk :)

We zitten alleen een beetje met de indeling. De vorige bewoners hadden het dus zo.

[ afbeelding ]

Echter willen wij het anders. Alleen missen wij wat inspiratie :')
Ik ben benieuwd wat jullie ervan zouden kunnen maken
Wat een gigantisch groot huis :o

Overigens is de indeling hetzelfde als bij ons en ik zou het lekker zo laten ;)
Ze bouwen ze zelfs nieuw met deze indeling....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154659251
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:15 schreef WeirdlyWired het volgende:
Oke, vriendlief en ik zijn nu dus in de fase beland dat we echt moeten gaan kijken hoe en wat we allemaal gaan doen. Dat lukt nog allemaal redelijk :)

We zitten alleen een beetje met de indeling. De vorige bewoners hadden het dus zo.

[ afbeelding ]

Echter willen wij het anders. Alleen missen wij wat inspiratie :')
Ik ben benieuwd wat jullie ervan zouden kunnen maken
Wat wil je anders? Hoeveel ben je bereid om te doen? En wat mag het kosten? Daar al over nagedacht?
  zondag 26 juli 2015 @ 21:32:40 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154659451
Is de WC achter de openhaard trouwens?
Mocht het over de inrichting gaan ipv de indeling; mijn ouders hadden de inrichting precies zo, wij hebben de TV juist tegen de andere muur gezet (de lange muur dus) en zitten met de bank tegen de tegenoverliggende korte muur, maar onze woonkamer is maar 6,5 breed, dus dat maakt de afstand tot de TV net wat kleiner.

Overigens noemt onze kleuter de woonkamer "mijn speelgoedkamer" :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154660176
Mijn excuses, moet over de inrichting gaan idd
  zondag 26 juli 2015 @ 21:57:00 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154660583
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:48 schreef WeirdlyWired het volgende:
Mijn excuses, moet over de inrichting gaan idd
Ons huis is 8,4 bij 6,5 dus zowel in de lengte als breedte net een tikje kleiner, maar in principe is wat ik beschreef bij ons (en de buren) zo ongeveer de inrichting....
TV tegen de lange muur tussen waar nu die kast staat en de (naar ik aanneem) ramen aan de voorkant, bank in een hoek tegen de korte muur en de ramen aan de voorkant in het stuk met de openhaard.
Eettafel op dezelfde plek.
Al met al behoorlijk ruimtelijk, waarbij bij ons huis de woonkamer ook lager ligt dan de eetkamer, keuken en gang, daardoor krijg je ondanks de open indeling wel een scheiding van de ruimtes, want je moet een hele stap naar beneden doen.

Edit: hoe hoog zitten die ramen in de zijmuren trouwens?

[ Bericht 3% gewijzigd door Leandra op 26-07-2015 22:43:03 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154667007
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:48 schreef WeirdlyWired het volgende:
Mijn excuses, moet over de inrichting gaan idd
Wil/kan je verbouwen? Uitbouwen? Alleen schuiven met huidige meubels? Ander (nieuw?) interieur? Andere vloer, verlaagd plafond? Wat mag het kosten?
pi_154700453
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een gigantisch groot huis :o

Overigens is de indeling hetzelfde als bij ons en ik zou het lekker zo laten ;)
Ze bouwen ze zelfs nieuw met deze indeling....
Het is een vrijstaand huis. Maar er moet nog heel wat gebeuren. Onder andere de vloer.
Korreltapijt, sowieso niet onze type vloer, maar ook huisdieren die er hun behoefte op hebben gedaan.
Keuken is ook van 1990 en valt langzaam ook uit elkaar.

Foto's staan in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:28 schreef Puala het volgende:

[..]

Wat wil je anders? Hoeveel ben je bereid om te doen? En wat mag het kosten? Daar al over nagedacht?

Het gaat dus meer om de inrichting. De huidige bewoners hebben achter de bank een dode hoek. Er staat een hoekkast en een tafel met een aquarium, maar dat is het. Wij weten niet zo goed wat wij met die hoek moeten doen :') Daarom hoopten we dat andere mensen een andere blik hadden. We hebben in totaal zo'n 70.000 te besteden (Zit wel geld voor onder andere de vloer en keuken bij)

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:32 schreef Leandra het volgende:
Is de WC achter de openhaard trouwens?
Mocht het over de inrichting gaan ipv de indeling; mijn ouders hadden de inrichting precies zo, wij hebben de TV juist tegen de andere muur gezet (de lange muur dus) en zitten met de bank tegen de tegenoverliggende korte muur, maar onze woonkamer is maar 6,5 breed, dus dat maakt de afstand tot de TV net wat kleiner.

Overigens noemt onze kleuter de woonkamer "mijn speelgoedkamer" :@
Wc zit idd achter de kachel. Grote kans dat wij er een open haard van maken. Vinden wij toch iets mooier dan een kachel. Over de ramen, deze zijn allemaal even hoog ( dus, net als op de laatste foto's)

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 07:38 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wil/kan je verbouwen? Uitbouwen? Alleen schuiven met huidige meubels? Ander (nieuw?) interieur? Andere vloer, verlaagd plafond? Wat mag het kosten?
We gaan wel een aantal dingen verbouwen. Uitbouwen niet, het is qua formaat echt wel prima te doen. We gaan waarschijnlijk ook gedeeltelijk nieuwe meubels kopen. We zitten nu in een huurappartement met meubels die niet echt helemaal bij elkaar passen. Vloer gaat er sowieso uit, korreltapijt niet onze smaak en huisdieren die er hun behoefte op hebben gedaan. Keuken gaat er ook uit. En de rest is voor onderhoud. Houten kozijnen /dorpels die verrot zijn onder andere.

Sorry voor de late reactie jongens. Werken, mobiel fokken en foto's erop gooien gaat niet zo makkelijk :@
pi_154707932
Vandaag weer een huis bezichtigd. Maar dat gaat het ook niet worden, zat al tegen de max aan qua vraagprijs en er moet best wat gebeuren.
Ik wil nu toch serieus werk gaan maken van een huis waar ik eerder ben wezen kijken. Morgen word ik teruggebeld door aankoopmakelaar om een afspraak te maken. Vrijdag orienterend gesprek bij nog een hypotheekboer. Dan maar eens zien wat er mogelijk is :)
A mind with a heart of it's own
pi_154734308
Hals over kop verhuizen *O*

Vanuit Utrecht stad, terug naar mijn oude woonplaats.


Hele rode gedeelte 1 laag, twee ruime slaapkamers, gigantische woonkamer, ruime badkamer en apart toilet. Rechts is eigen dakterras. Geen onderburen, alleen boven ons een stelletje. Zoveel ruimte voor m'n kind om fijn op te groeien. O+
En als hij/zij weg is ruimte zat voor een goed feestje en geen klagende benedenburen die last hebben van voetstappen.

Kan niet wachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2015 16:11:55 ]
pi_154757648
Gefeliciteerd! :) Ziet er gigantisch uit zeg.. wel een ratjetoe aan stijlen/verbouwingen of valt dat mee?

..

Wij hebben gisteravond een hypotheekofferte getekend van NIBC.. het leek eerst een andere bank te worden maar die konden ineens niet ons gewenste hypotheekbedrag bieden ivm het tijdelijke contract van mn vriendin.. Gelukkig lag plan B al klaar dus zijn we daar mee akkoord gegaan. Hebben jullie ervaringen met NIBC? Zie erg veel verschillende ervaringen op internet voorbij komen.. Volgens de adviseur kan het binnen twee weken geregeld zijn, ben benieuwd!
pi_154757664
Nibc zegt me zo niks eigenlijk :)

Gefeliciteerd Myrr!
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:32:20 #218
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_154758247
Volgens mij heb ik dat weleens gehoord op de radio ofzo, maar verder geen ervaring.

Gefeliciteerd Myrr!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_154813205
Myrr, ik had in oud al een stukje meegelezen en gepost natuurlijk, gefeliciteerd! Fijn dat er nog wat van de huurprijs af kon en je naar een plek kan waar het veel fijner opgroeien zal zijn voor je kindje straks maar waar jij je ook veel gelukkiger voelt omdat je er meer mogelijkheden hebt om te gaan werken en zo!

Ik kom hier ook eens meelezen. Ik ben eigenlijk wel toe aan een groter huis, hoewel het huis waar ik nu woon op zich nog prima is (maar wel maar 40m2 met zn tweeën) en ik wel erg veel kan sparen want lage huur. Ik kijk wel vaak op funda en ben per ongeluk een beetje verliefd geworden op een huis met mooie tuin. 100 m2, tuin van 8.8 bij 14.5 diep, twee grote en een kleine slaapkamer, grote doorzon woon/eetkamer, twee verdiepingen.. Oeps. Want ik werk net 6 maanden (weet wel dat ik in elk geval nog 3 en waarschijnlijk 3.5 jaar nog werk heb) en vriend studeert nog. En hoewel we allebei erg graag in deze stad blijven wonen, weet je nooit waar hij uiteindelijk een baan vindt en of het dan nog wel handig is ook gezien ik niet in deze stad werk. Naast het feit dat het op dit moment te duur is. Het huis heeft een vraagprijs van 187000, maar is in 2002 aangekocht voor 148800 en een zeer vergelijkbaar huis (er vlakbij, vrijwel hetzelfde huis maar 8m2 groter en met betere badkamer (douche+bad en bij slaapkamers ipv alleen douche en in keuken) en daardoor iets grotere keuken) is een maand geleden verkocht voor 167500. Dus die 187000 lijkt me niet echt reëel. Alleen ook een bedrag van zeg 165000 kan ik op dit moment niet financieren ondanks redelijk wat eigen geld. Helaas. Over een half jaartje zou het wel kunnen, dan ga ik een loonschaal omhoog en is vriend afgestudeerd en hopelijk ook aan het werk. Maar dan zou ik die 165000 in mn eentje zelfs wel rond krijgen. Maar goed, nog wachten dus. Maar door die stomme Floor planner mogelijkheid heb ik dat hele huis natuurlijk al ingericht en ik zie me er zo wonen. Zucht.

Dus. Stiekem hoop ik dat over een half jaar het nog steeds te koop staat en het bouwkundig helemaal in orde blijkt en we het voor zo'n 160-165000 kunnen kopen. Maar die kans lijkt me niet zo groot, haha! Dus tot die tijd maar me vermaken met funda en hopen niet verliefd te worden op nog meer huizen voordat we het ook daadwerkelijk kunnen betalen, haha.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 01-08-2015 08:48:23 ]
pi_154827654
Soms kan de bank een hypotheekofferte aanmaken op basis van je loonsverhoging over 6 maanden! En zelfs een tijdelijk contract hoeft niet altijd een probleem te zijn (afhankelijk van meerdere factoren). Eerste adviesgesprekken zijn gratis, je kunt allicht alvast informeren bij de bank over de mogelijkheden :).
pi_154827689
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:40 schreef Chicolade het volgende:
Soms kan de bank een hypotheekofferte aanmaken op basis van je loonsverhoging over 6 maanden! En zelfs een tijdelijk contract hoeft niet altijd een probleem te zijn (afhankelijk van meerdere factoren). Eerste adviesgesprekken zijn gratis, je kunt allicht alvast informeren bij de bank over de mogelijkheden :).
Wij moesten dat zelfs aangeven idd of er een loonsverhoging verwacht werd. Dus soms vragen. Ze er zelf al om :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154827778
Ben je promovendus Vlindertje? Bij ons nam de bank voor mijn vriend die promovendus is helaas Ijn middelloon van de afgelopen drie jaae als inkomen... Maar goed, dat was ivm NHG dus wie weet dat t zonder NHG makkelijker is?
Kwak
pi_154827861
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ben je promovendus Vlindertje? Bij ons nam de bank voor mijn vriend die promovendus is helaas Ijn middelloon van de afgelopen drie jaae als inkomen... Maar goed, dat was ivm NHG dus wie weet dat t zonder NHG makkelijker is?
Maar dat moet je ook maar net willen/kunnen mocht er iets gebeuren is het wel fijn te weten dat je niet ook nog met een eventuele rest schuld van je huis blijft zitten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154827916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ben je promovendus Vlindertje? Bij ons nam de bank voor mijn vriend die promovendus is helaas Ijn middelloon van de afgelopen drie jaae als inkomen... Maar goed, dat was ivm NHG dus wie weet dat t zonder NHG makkelijker is?
Zonder NHG is makkelijker, afhankelijk van de bank :Y
pi_154827980
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:40 schreef Chicolade het volgende:
Soms kan de bank een hypotheekofferte aanmaken op basis van je loonsverhoging over 6 maanden! En zelfs een tijdelijk contract hoeft niet altijd een probleem te zijn (afhankelijk van meerdere factoren). Eerste adviesgesprekken zijn gratis, je kunt allicht alvast informeren bij de bank over de mogelijkheden :).
Oh dat wist ik helemaal niet! Goede tip!

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:46 schreef kwakz0r het volgende:
Ben je promovendus Vlindertje? Bij ons nam de bank voor mijn vriend die promovendus is helaas Ijn middelloon van de afgelopen drie jaae als inkomen... Maar goed, dat was ivm NHG dus wie weet dat t zonder NHG makkelijker is?
Ik ben inderdaad promovendus, maar mijn collega promovendus heeft van onze leidinggevende een intentieverklaring gekregen dus ik kan die ook krijgen, dus dat scheelt!

Ik zat er met een vriendinnetje vanmiddag ook over te praten, ze zei dat ik misschien een keer een bezichtiging moest plannen. Gewoon om er eens rond te lopen. Misschien valt het erg tegen en ben ik dan meteen van het idee af, misschien niet en dan kan ik inderdaad eens serieus gaan kijken wat er precies mogelijk is en of het haalbaar is. Maar los van de financiering vind ik het ook wel een beetje tricky om iets te kopen voordat vriend een baan heeft, wat nou als we een huis gekocht hebben en hij moet toch voor een baan naar een andere plek waardoor onze woonplaats heel onpraktisch is..

Thanks voor de adviezen iig!

[ Bericht 16% gewijzigd door vlindertje89 op 01-08-2015 22:08:33 ]
pi_154836202
Hebben jullie geen starterslening vlindertje? Moet daarmee goed te doen zijn?

Je komt net wel op het ongelukkige moment binnen vallen hoor, want een maand geleden had je waarschijnlijk nog 10% meer hypotheek kunnen krijgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Snoepje5 op 02-08-2015 08:43:18 ]
pi_154838820
Ik zal me hier nu ook eens melden.

Vorige week bij de hypotheekadviseur geweest en goed nieuws gekregen dat we een nieuwbouwhuis kunnen financieren.

We hebben deze week nog wat gesprekken staan en ook een gesprek bij de makelaar. *O*

Maar goed, het huis moet dus nog gebouwd worden :') dus gaat nog wel ff duren. Het gaat om een rijtjeswoning :Y
  zondag 2 augustus 2015 @ 13:08:32 #228
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154839135
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:49 schreef Isane het volgende:
Ik zal me hier nu ook eens melden.

Vorige week bij de hypotheekadviseur geweest en goed nieuws gekregen dat we een nieuwbouwhuis kunnen financieren.

We hebben deze week nog wat gesprekken staan en ook een gesprek bij de makelaar. *O*

Maar goed, het huis moet dus nog gebouwd worden :') dus gaat nog wel ff duren. Het gaat om een rijtjeswoning :Y
Gefeliciteerd! Heb je ook foto's van het plan?
Share your talent, move the world.
pi_154839429
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:08 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Heb je ook foto's van het plan?
Zeker!





Energielabel A++ met zonnepanelen en op de BG vloerverwarming!

Ik hoop dat ze bij de makelaar een 3d video hebben want ik vind het best moeilijk in schatten hoe het er uit komt te zien.
pi_154839658
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:25 schreef Isane het volgende:

[..]

Zeker!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Energielabel A++ met zonnepanelen en op de BG vloerverwarming!

Ik hoop dat ze bij de makelaar een 3d video hebben want ik vind het best moeilijk in schatten hoe het er uit komt te zien.
Gefeliciteerd!!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154839724
Lekker die douche in het hoekje.
pi_154839759
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:44 schreef Snoepje5 het volgende:
Lekker die douche in het hoekje.
Bedoel je dat sarcastisch?
pi_154839874
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:45 schreef Isane het volgende:

[..]

Bedoel je dat sarcastisch?
Nee totaal niet.

Vind dat zelf wel mooi en handig zo'n hoek voor de douche.
pi_154839908
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:51 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Nee totaal niet.

Vind dat zelf wel mooi en handig zo'n hoek voor de douche.
Ja dat leek ons ook inderdaad.

De studieruimte kan in de toekomst gebruikt worden als slaapkamer.
Woensdag hoor ik meer :Y
  zondag 2 augustus 2015 @ 14:39:37 #235
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154840842
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Oh dat wist ik helemaal niet! Goede tip!

[..]

Ik ben inderdaad promovendus, maar mijn collega promovendus heeft van onze leidinggevende een intentieverklaring gekregen dus ik kan die ook krijgen, dus dat scheelt!

Ik zat er met een vriendinnetje vanmiddag ook over te praten, ze zei dat ik misschien een keer een bezichtiging moest plannen. Gewoon om er eens rond te lopen. Misschien valt het erg tegen en ben ik dan meteen van het idee af, misschien niet en dan kan ik inderdaad eens serieus gaan kijken wat er precies mogelijk is en of het haalbaar is. Maar los van de financiering vind ik het ook wel een beetje tricky om iets te kopen voordat vriend een baan heeft, wat nou als we een huis gekocht hebben en hij moet toch voor een baan naar een andere plek waardoor onze woonplaats heel onpraktisch is..

Thanks voor de adviezen iig!
Oh ja, dat is fijn een intentieverklaring, in Utrecht gaven ze die niet meer op de faculteit van mijn vriend -O-

Op zich hebben we alsnog kunnen kopen binnen het gewenste budget hoor,met voor hem dus een rekeninkomen van iets van 12000 euro, en met medeneming van mijn studieschuld mét NHG (en dus ook een overlijdensrisicoverzekering, waardoor wat we nu opbouwen sowieso waarse zal hebben voor ons kind/onze kinderen, ik vind dat wel een fijn idee).
Kwak
pi_154890615
Stiekem al wat ideetjes voor de achtertuin aan het maken :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren een mailtje gekregen voor wat extra documenten.. ze zijn lekker bezig :)
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:04:40 #237
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_154897523
Yesss. Hypotheek is rond. Ik had er 4 weken voor nodig.. viel me nogal mee.

We hebben alles zelf gedaan, en dat viel me eigenlijk nog al mee. heb er toch mooi de kosten van een hypotheekadviseur mee bespaard.
pi_154899110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:04 schreef LadyPayton het volgende:
Yesss. Hypotheek is rond. Ik had er 4 weken voor nodig.. viel me nogal mee.

We hebben alles zelf gedaan, en dat viel me eigenlijk nog al mee. heb er toch mooi de kosten van een hypotheekadviseur mee bespaard.
Netjes, gefeliciteerd :)

Kheb zelf getwijfeld of ik m execution only zou doen maar durfde het niet aan.. Achteraf gezien had ik t best kunnen doen mja, das achteraf :p
pi_154899331
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:00 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Netjes, gefeliciteerd :)

Kheb zelf getwijfeld of ik m execution only zou doen maar durfde het niet aan.. Achteraf gezien had ik t best kunnen doen mja, das achteraf :p
Execution only? Wasda?
...en waarom?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 19:00:59 #240
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_154902212
Execution only, dat is dat je zelf alles regelt, zonder advies van een hypotheekadviseur.
Nu hebben wij een financieel adviseur in onze kring, dus dat scheelt.

Maar er zijn niet zo veel smaken meer qua hypotheekvorm, en voor bijna iedereen pakt annuitair het voordeligste uit. Dus zo moeilijk is dat niet.
Je moet dan een kennis en ervaringstoets maken, nou, als je je enigszins in de materie verdiept heb kun je die makkelijk maken.
pi_154913002
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 19:00 schreef LadyPayton het volgende:
Execution only, dat is dat je zelf alles regelt, zonder advies van een hypotheekadviseur.
Nu hebben wij een financieel adviseur in onze kring, dus dat scheelt.

Maar er zijn niet zo veel smaken meer qua hypotheekvorm, en voor bijna iedereen pakt annuitair het voordeligste uit. Dus zo moeilijk is dat niet.
Je moet dan een kennis en ervaringstoets maken, nou, als je je enigszins in de materie verdiept heb kun je die makkelijk maken.
inderdaad.. zeker als je dan nog starter bent, geen koophuis-verleden hebt en verder geen bijzondere situatie dan is het best te doen.. je moet er inderdaad wel alles zelf voor willen uitzoeken en een beetje weten waar je over praat :P
pi_154924524
Ik ga vanavond verhuisdozen bestellen, verhuizing komt echt dichtbij zo :X.
pi_154924840
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:57 schreef Chicolade het volgende:
Ik ga vanavond verhuisdozen bestellen, verhuizing komt echt dichtbij zo :X.
Action :7
pi_154925104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:10 schreef Puala het volgende:

[..]

Action :7
Ik heb ze voor dezelfde prijs (30 stuks voor 29 euro) in een maat groter (tot max 50 kg per stuk), ophalen hier in de buurt bij zo'n opslagunit. Weet ik tenminste zeker dat er genoeg op voorraad zijn en kan ik voor de deur parkeren :+.
pi_154944922
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 23:29 schreef Thrilled het volgende:

[..]

inderdaad.. zeker als je dan nog starter bent, geen koophuis-verleden hebt en verder geen bijzondere situatie dan is het best te doen.. je moet er inderdaad wel alles zelf voor willen uitzoeken en een beetje weten waar je over praat :P
Dat heb ik eigenlijk ook gedaan. Ik vond eerlijk gezegd niet echt dat we veel hebben gehad aan onze FA. Meer dat hij mijn ideeen bevestigde. Enige echte toegevoegde waarde is dat ik door zij advies mijn hypotheek in 3en had gesplitst.

Achteraf praat heb je niet zoveel aan.
...en waarom?
pi_154997733
De afgelopen weken diverse huizen bekeken en er bleef er een bovenuit steken. Gister even bij een makelaar geweest om na te gaan wat hij voor mij kon betekenen bij de eventuele aankoop van die woning. Bleek dat hij toevallig zelf dat huis 4 jaar geleden heeft verkocht aan de huidige bewoonster, dus hij wist alles van dat huis.
Uiteindelijk na gesprek met hem en na een nachtje slapen besloten om toch niet voor dat huis te gaan. Er moet nogal wat gebeuren aan die woning en gezien de prijzen waarvoor vergelijkbare huizen in die straat verkocht zijn is dat een investering die zich nooit gaat terugverdienen tenzij er een gigantisch bedrag van de vraagprijs af gaat, maar dan heb je het over zowat 20% en dat gaat daar niet gebeuren.

Dus maar weer verder zoeken :)
A mind with a heart of it's own
pi_155070152
Nog 1 week en dan gaan ze bij ons weer verder met bouwen. Daaaag bouwvak :)
...en waarom?
pi_155070822
Ja die vakantie ben ik ook wel beu :P

De bank wilt momenteel alleen nog een waarborgcertificaat van SWK.. is een lekker ping-pong wedstrijdje geweest :')

De FA zei dat ik hem bij de makelaar kon opvragen, die wisten eerst niet wat het was, paar terugbelnotities verder kwam ik erachter dat ze het niet hadden en ik de notaris ervoor moest hebben. Notaris gebeld, ook weer 3 terugbelnotities later krijg ik iemand aan de lijn die zo'n certificaat nog nooit had afgegeven, dat hoor ik van de verkopende partij te krijgen. Ik weer terug naar de makelaar, zij hebben ook nog nooit zo'n certificaat afgegeven.. De verkopende partij zou in dit geval de projectontwikkelaar kunnen zijn. Ik die weer bellen, die zeggen dat ik bij de bouwende aannemer moet zijn. Daar krijg ik echter een bandje te horen i.v.m. bouwvak, dus ik weer naar de ontwikkelaar met het verhaal en die doen nu namens de bouwer onze gegevens doorgeven aan het SWK zodat zij een certificaat op kunnen stellen, vermoedelijk sturen ze die over een week op de post ( ;( )

Dus irritant als ik ben hing ik uiteraard 5 minuten later bij het SWK aan de telefoon, ervanuitgaande dat ze alles gewoon op donderdag pas printen en versturen, of mijn exemplaar niet alvast via PDF verzonden kon worden zodat het origineel wel wat later bij de bank terecht komt..

Dat verzoek is nu ongoing, ben benieuwd.

En verder had ik 2 weken terug een usb-stick afgegeven aan mijn FA met allerlei benodigde documenten voor de aanvraag, vragen ze vrijdag naar een document wat daar op staat }:|
Samen met 3 eerdere mailtjes van de (medewerksters van) FA met documenten die vol zaten met fouten begin ik lichtelijk wat irritaties op te bouwen richting dit kantoor..

Maar we houden hoop dat het deze week afgetikt kan worden en richting notaris gaat? :?
pi_155070898
Bwuh wat een gedoe. En het ene fa kantoor is het andere niet hebben we hier al gemerkt idd
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155071028
Nee dat merk ik.. op zich geeft het nog niet, maar ik verwacht straks wel discussie over de factuur ;) Zeker als ik zie hoe ik alles in hapklare brokken aangeef en ze het overzicht niet lijken te hebben (in hun core-business :? )

Ik besef me dat het een 'noodzakelijk kwaad' is en ik richt me lekker op de eindstreep :P Zeker met dit lekkere weer van de laatste dagen wordt het verlangen naar een mooie tuin alleen maar groter :D Nog even geduld..
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:04:34 #251
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_155071239
Wij gaan vanavond voor een eerste gesprek naar de notaris (ivm samenlevingscontract) en vrijdag over twee weken de sleutel. We weten nog niet hoe laat, maar hoop,dat deze week toch wel te horen. Anders gaan we maar weer bellen. Hoop dat het in de ochtend is *G*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155071261
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:04 schreef automatic_ het volgende:
Wij gaan vanavond voor een eerste gesprek naar de notaris (ivm samenlevingscontract) en vrijdag over twee weken de sleutel. We weten nog niet hoe laat, maar hoop,dat deze week toch wel te horen. Anders gaan we maar weer bellen. Hoop dat het in de ochtend is *G*
Tof! Gaat nu hard he
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155071502
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:42 schreef Thrilled het volgende:
Ja die vakantie ben ik ook wel beu :P

De bank wilt momenteel alleen nog een waarborgcertificaat van SWK.. is een lekker ping-pong wedstrijdje geweest :')

De FA zei dat ik hem bij de makelaar kon opvragen, die wisten eerst niet wat het was, paar terugbelnotities verder kwam ik erachter dat ze het niet hadden en ik de notaris ervoor moest hebben. Notaris gebeld, ook weer 3 terugbelnotities later krijg ik iemand aan de lijn die zo'n certificaat nog nooit had afgegeven, dat hoor ik van de verkopende partij te krijgen. Ik weer terug naar de makelaar, zij hebben ook nog nooit zo'n certificaat afgegeven.. De verkopende partij zou in dit geval de projectontwikkelaar kunnen zijn. Ik die weer bellen, die zeggen dat ik bij de bouwende aannemer moet zijn. Daar krijg ik echter een bandje te horen i.v.m. bouwvak, dus ik weer naar de ontwikkelaar met het verhaal en die doen nu namens de bouwer onze gegevens doorgeven aan het SWK zodat zij een certificaat op kunnen stellen, vermoedelijk sturen ze die over een week op de post ( ;( )

Dus irritant als ik ben hing ik uiteraard 5 minuten later bij het SWK aan de telefoon, ervanuitgaande dat ze alles gewoon op donderdag pas printen en versturen, of mijn exemplaar niet alvast via PDF verzonden kon worden zodat het origineel wel wat later bij de bank terecht komt..

Dat verzoek is nu ongoing, ben benieuwd.

En verder had ik 2 weken terug een usb-stick afgegeven aan mijn FA met allerlei benodigde documenten voor de aanvraag, vragen ze vrijdag naar een document wat daar op staat }:|
Samen met 3 eerdere mailtjes van de (medewerksters van) FA met documenten die vol zaten met fouten begin ik lichtelijk wat irritaties op te bouwen richting dit kantoor..

Maar we houden hoop dat het deze week afgetikt kan worden en richting notaris gaat? :?
Als ik alle verhalen omtrent ervaringen met FA's zo lees, mag ik van geluk spreken. Het ging bij ons iets vloeiender. Natuurlijk werd e.e.a. aan uitdagingen op de weg geworpen, maar alle lastigheden hebben we makkelijk weten op te lossen. Dat certificaat bijvoorbeeld; onze geldverstrekker vroeg daar niet eens om?
...en waarom?
pi_155071509
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:19 schreef younesel het volgende:

[..]

Als ik alle verhalen omtrent ervaringen met FA's zo lees, mag ik van geluk spreken. Het ging bij ons iets vloeiender. Natuurlijk werd e.e.a. aan uitdagingen op de weg geworpen, maar alle lastigheden hebben we makkelijk weten op te lossen. Dat certificaat bijvoorbeeld; onze geldverstrekker vroeg daar niet eens om?
had je bestaande bouw? Is namelijk alleen van toepassing bij nieuwbouw
pi_155071524
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:19 schreef Thrilled het volgende:

[..]

had je bestaande bouw? Is namelijk alleen van toepassing bij nieuwbouw
Ook nieuwbouw. Daarom kijk ik er een beetje van op.
...en waarom?
pi_155071534
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:20 schreef younesel het volgende:

[..]

Ook nieuwbouw. Daarom kijk ik er een beetje van op.
Hm wellicht doen sommige verstrekkers er niet zo moeilijk over..? Apart :)
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:23:08 #257
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_155071587
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Tof! Gaat nu hard he
Ja, opeens wel haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155071664
Eindelijk een telefoontje gehad dat alles rond is met de hypotheek. Dat betekend op 1 september om 10:30 de sleutel!!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155071680
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:26 schreef Tally het volgende:
Eindelijk een telefoontje gehad dat alles rond is met de hypotheek. Dat betekend op 1 september om 10:30 de sleutel!!
w000p *O* *O* *O*

gefeliciteerd!
pi_155072556
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:19 schreef younesel het volgende:

[..]

Als ik alle verhalen omtrent ervaringen met FA's zo lees, mag ik van geluk spreken. Het ging bij ons iets vloeiender. Natuurlijk werd e.e.a. aan uitdagingen op de weg geworpen, maar alle lastigheden hebben we makkelijk weten op te lossen. Dat certificaat bijvoorbeeld; onze geldverstrekker vroeg daar niet eens om?
Wij hadden ook een goede fa en hebben ook niet zo'n certificaat hoeven aanvragen idd :)

Of us swk net zoiets als woningborg?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155072584
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:23 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, opeens wel haha.
Ja super fijn voor jullie :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155072587
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:26 schreef Tally het volgende:
Eindelijk een telefoontje gehad dat alles rond is met de hypotheek. Dat betekend op 1 september om 10:30 de sleutel!!
Gefeliciteerd!
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:26:45 #263
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155073017
Ik ben heel blij dat onze FA op kantoor bij de makelaar zat.
Alles kon de makelaar zo doortikken, incl idd SWK certificaat. Dit is voor NHG wel van belang.

Hier beginnen ze de 24ste weer met bouwen.
Best jammer dat zelf 3 weken weg gaan geen sprong vooruit qua bouw is :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:10:57 #264
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155074147
Hoe pakken jullie de verhuizing zelf aan. Zelf verhuizen, of laten verhuizen (prijzige zaak)
Met een kar, of een vrachtwagentje huren?
Nu onze verhuizing toch wel in zicht komt ben ik aan het kijken hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

Onze vorige verhuizing hebben we helemaal zelf gedaan, maar toen hadden we echt maar de helft van de spullen die we nu hebben. Ik denk zelf dat het huren van een vrachtwagen met laadklep de prijs zeker waard is, maar ben er nog niet uit..
pi_155074498
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:10 schreef LadyPayton het volgende:
Hoe pakken jullie de verhuizing zelf aan. Zelf verhuizen, of laten verhuizen (prijzige zaak)
Met een kar, of een vrachtwagentje huren?
Nu onze verhuizing toch wel in zicht komt ben ik aan het kijken hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

Onze vorige verhuizing hebben we helemaal zelf gedaan, maar toen hadden we echt maar de helft van de spullen die we nu hebben. Ik denk zelf dat het huren van een vrachtwagen met laadklep de prijs zeker waard is, maar ben er nog niet uit..
Wij verhuizen zelf met vrienden en familie en huren zo'n bakwagen voor de meubels :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155074837
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:10 schreef LadyPayton het volgende:
Hoe pakken jullie de verhuizing zelf aan. Zelf verhuizen, of laten verhuizen (prijzige zaak)
Met een kar, of een vrachtwagentje huren?
Nu onze verhuizing toch wel in zicht komt ben ik aan het kijken hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

Onze vorige verhuizing hebben we helemaal zelf gedaan, maar toen hadden we echt maar de helft van de spullen die we nu hebben. Ik denk zelf dat het huren van een vrachtwagen met laadklep de prijs zeker waard is, maar ben er nog niet uit..
Vorig jaar heb ik de grootste vrachtwagen die je nog met een B-rijbewijs kon rijden gehuurd bij Bo-rent omdat er 115 km tussen de twee adressen zat, de hele inboedel in 1x over naar het nieuwe adres. Dat werkte op zich erg goed i.v.m. laadklep en voldoende inhoud in de wagen. Denk dat ik het de komende verhuizing weer ga doen, wellicht een iets kleinere auto omdat het niet in 1x rijden hoeft, maar dat zie ik dan wel.

Werkt veel beter dan aanhangwagentjes of kofferbakken volproppen hoor ;)
pi_155074978
Wij verhuizen zelf. En voor de grote spullen een wagen. Een vrachtwagentje van zn werk en als het mooi droog weer is gewoon een aanhanger. Aangezien wetoch eerst gaan verbouwen kunnen we elke keer wat meenemen. Na het eerste weekend hoop ik eigenlijk de benedenboel al in de verf te hebben zodat hij dat kan gebruiken als opslag :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:37:08 #268
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155075057
Als ik in jouw situatie zat zou ik ook een vrachtwagentje huren waar zoveel mogelijk in kan.
Laten verhuizen is het geld me echt niet waard.

Wij kunnen zelf met een boedelbak af want dichtbij, er zal wel een week of zes overheen gaan na oplevering voor we er in kunnen dus dan kunnen we al vaak wat meenemen in onze station, en alle grote spullen worden nieuw bezorgd :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:37:51 #269
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155075089
Tally gefeliciteerd nog!

Heb je een linkje? O-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155075391
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:37 schreef laziness het volgende:
Tally gefeliciteerd nog!

Heb je een linkje? O-)
Ja! Via DM :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155075410
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:10 schreef LadyPayton het volgende:
Hoe pakken jullie de verhuizing zelf aan. Zelf verhuizen, of laten verhuizen (prijzige zaak)
Met een kar, of een vrachtwagentje huren?
Nu onze verhuizing toch wel in zicht komt ben ik aan het kijken hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

Onze vorige verhuizing hebben we helemaal zelf gedaan, maar toen hadden we echt maar de helft van de spullen die we nu hebben. Ik denk zelf dat het huren van een vrachtwagen met laadklep de prijs zeker waard is, maar ben er nog niet uit..
Hoeft niet prijzig te zijn. Wij hadden 3 offertes aangevraagd. Voor de prijs van de duurste konden we 3X verhuizen met de goedkoopste.
Ik zou het echt nooit meer zelf willen doen. Het is die 500 euro echt meer dan waard geweest. 's Ochtends half 8 begonnen ze met 2 man en ze wilden eigenlijk geen koffie of wat dan ook (moest wel van mij). 's Middags half 2 was alles op de plek waar wij het wilden hebben. We hoefden alleen een paar dozen uit te pakken en klaar was kees.
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:53:35 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155075691
¤ 500? Doe eens een linkje...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155075706
Ligt er ook een beetje aan hoe ver je adressen uit elkaar liggen: een keer rijden met een vrachtwagen kost je minder brandstof dan tig ritten met een (benzine) personenauto, dan heb je de kosten van een wagen huren er al vrij snel uit.
pi_155076064
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:53 schreef Tink89 het volgende:
¤ 500? Doe eens een linkje...
Heeft denk ik niet veel zin. Was een bedrijf hier in Friesland, maar ik wil hem je wel pm-en als je in de buurt zit...
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:53 schreef Chicolade het volgende:
Ligt er ook een beetje aan hoe ver je adressen uit elkaar liggen: een keer rijden met een vrachtwagen kost je minder brandstof dan tig ritten met een (benzine) personenauto, dan heb je de kosten van een wagen huren er al vrij snel uit.
Onze berekening was dat het ongeveer 50 euro duurder was om een verhuizer te huren. Daar ga ik dus echt niet voor sjouwen.
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:08:46 #275
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155076325
¤500 is wel een koopje!
Ik weet van mijn collega dat hij ¤1500,- kwijt was.
Daar kan je leuke andere dingen van doen. Tenzij je inderdaad vanuit Utrecht naar Maastricht oid gaat.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:09:21 #276
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_155076355
Wij moeten ook even kijken. Vriend heeft lease auto dus dozen etc kunnen we wel in een paar keer verhuizen. Wel hebben we wat grote dingen die fijner zouden zijn in een busje / aanhanger. Moet even rondvragen in de familie :)
Wij moeten ongeveer 100km overbruggen van mijn vriend en van mij 30 ofzo.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_155076388
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:08 schreef laziness het volgende:
¤500 is wel een koopje!
Ik weet van mijn collega dat hij ¤1500,- kwijt was.
Daar kan je leuke andere dingen van doen. Tenzij je inderdaad vanuit Utrecht naar Maastricht oid gaat.
Bij ons was het 25 KM. Valt dus mee.
Wat mij wel opviel was dat de duurdere offertes van grotere bedrijven waren. Degene waar wij mee zijn verhuisd was een klein, lokaal bedrijfje.
pi_155079907
Wij gaan de verhuizing denk ik zelf doen. Mijn schoonbroer heeft een bestelbus, en een kennis van ons heeft nog een aanhanger. Dus dat moet wel lukken.

Van het weekend overzicht ontvangen van het bouwdepot, zag dat ze een verrekening van het maandbedrag eruit hadden gehaald. Vraag mij af of dat wel goed gaat, dan heb ik aan het einde toch een tekort? (Als ze elke maandtermijn eruit halen bedoel ik). Of maak ik nou een denkfout :@. Heb voor de zekerheid nog maar even gemaild naar mijn FA of dat wel goed gaat :P
  maandag 10 augustus 2015 @ 15:55:27 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155080139
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:53 schreef Chicolade het volgende:
Ligt er ook een beetje aan hoe ver je adressen uit elkaar liggen: een keer rijden met een vrachtwagen kost je minder brandstof dan tig ritten met een (benzine) personenauto, dan heb je de kosten van een wagen huren er al vrij snel uit.
Ik heb het even opgezocht. Het is volgens maps 1,2 km. Amper benzinekosten dus :)

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:02 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Heeft denk ik niet veel zin. Was een bedrijf hier in Friesland, maar ik wil hem je wel pm-en als je in de buurt zit...
Uhm nee, niet bepaald _O-

Mijn vriend zegt: 'grote delen op de dakdragers en elke keer als we toch rijden om te klussen vast wat dozen in de auto, hoeven op de dag zelf alleen het bed, de bank en de wasmachine nog...en wat last-minute dozen.'

Klinkt als te doen :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:39:04 #280
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155084103
WIj zullen ook nog wel een paar weken moeten klussen, maar ik wil voorkomen dat we half in de spullen zitten in ons oude huis, we hebben hier een kleine jongen van 2 lopen, en dan heb je toch nog veel spullen nodig.
Ik wil dus eigenlijk (bijna) alles in 1 dag over doen.
Ik heb wat offertes aangevraagd voor verhuisbedrijven en wagens.. we zullen zien wat dat doet.
Thanks voor de input :D
pi_155085676
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:39 schreef LadyPayton het volgende:
WIj zullen ook nog wel een paar weken moeten klussen, maar ik wil voorkomen dat we half in de spullen zitten in ons oude huis, we hebben hier een kleine jongen van 2 lopen, en dan heb je toch nog veel spullen nodig.
Ik wil dus eigenlijk (bijna) alles in 1 dag over doen.
Ik heb wat offertes aangevraagd voor verhuisbedrijven en wagens.. we zullen zien wat dat doet.
Thanks voor de input :D
Bij ons liepen de offertes tussen de 1400 (klein familiebedrijf) en 1800 (grotere bekende regiobedrijven). Ik vond het het geld echt waard. Wel zelf in en uitgepakt, maar meubels uit en in elkaar deden ze wel.
Kwak
pi_155088996
Twee weken terug hebben wij 1400 euro contant betaald voor 4 verhuismannen, twee wagens én wagen met een verhuislift van 10 uur tot 17 uur, naar een balkon op de tweede etage.
Zwáar meubilair, kleding, inpakken 30 dozen en uit- en in elkaar zetten van een driedeurs linnenkast en een antieke kast zonder spijkers en schroeven.
Een gerenommerd ervaren familiebedrijf, 3 e generatie.

En er was géen te vinden overigens, want tot eind augustus een volle agenda.
Dit was dankzij via- via, want er moest binnen 7 dagen worden verhuisd.

Regio Utrecht. ^O^
pi_155157150
Eerder was het plan om de badkamer zelf te slopen en verbouwen maar aangezien mijn vader (mijn helpende handjes) aardig in de lappenmand zit en waarschijnlijk geheel beter is voordat we de sleutel krijgen besteden we het toch maar uit. In mijn uppie krijg ik het wel gedaan maar niet binnen de gewenste periode.
Dus heb ik alle tijd gekregen voor de zolder, slaapkamers en het schilderen in de woonkamer. Geeft eerlijk gezegd toch ook wel een soort van rust.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:19:56 #284
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_155174023
Hier ook voor het eerst een verhuisbedrijf ingeschakeld.
Vrienden wonen allemaal steeds verder weg en moeten ook gewoon werken en de ouders vonden we te oud worden om die nog op te zadelen met zware spullen tillen.

Nou ik ga hopelijk nooit meer verhuizen, maar echt nooit meer zelf doen hoor!
Wij hadden zelf de dozen allemaal ingepakt en grotendeels ook wel al meegenomen iedere keer dat we toch heen gingen om te klussen.
Maar toch alle meubels en nog een tiental dozen op de verhuisdag. Die jongens hadden gewoon het juiste inzicht, die lopen niet te kloten met meubels door deuren en van/op trappen te krijgen enz.
Gewoon alles zonder beschadigingen binnen een ochtend verhuisd. We zaten smiddags gewoon in het nieuwe huis al dozen uit te pakken. Echt zo weinig stress! Dit koste ons maar 300 euro ofzo, we hadden 2 verhuizers en een wagen. mijn vriend en ik hielpen zelf mee met de dozen en kleinere spullen.
Bij het offertes opvragen waren en bij die vroegen er 900 euro ofzo voor, dus het is echt aan te raden verschillende bedrijven te vragen.
pi_155174276
Dat is goedkoop!
Wij zitten er gewoon mee dat de afstand 100km is en dat maakt het duurder. Wij gaan nu een vrachtwagentje huren. Die kosten vielen ons erg mee! Als de grote meubels er maar zijn, dan zijn we blij. Dozen kunnen we altijd nog doen, want we hebben een maand om te overbruggen :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:03:36 #286
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_155175161
Wij zijn net 100 km verhuisd voor 260 euro. Dat waren de kosten voor het huren van een vrachtwagen. De spullen hebben we zelf versjouwd met 4/5 man/vrouw en dat is best te doen. Van de besparing kan je toch leuke andere dingen doen.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:58:03 #287
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_155176562
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht. Het is volgens maps 1,2 km. Amper benzinekosten dus :)

[..]

Uhm nee, niet bepaald _O-

Mijn vriend zegt: 'grote delen op de dakdragers en elke keer als we toch rijden om te klussen vast wat dozen in de auto, hoeven op de dag zelf alleen het bed, de bank en de wasmachine nog...en wat last-minute dozen.'

Klinkt als te doen :)
Telkens dozen in de auto stoppen is echt ideaal. Heeft ons tijdens de 'echte' verhuizing veel tijd en moeite gescheeld.
pi_155177604
Wij moeten 20 of 30 km afhankelijk van binnendoor of snelweg _O-

Maar zo'n wagen met zo'n vierkante bak eraan gaat het snel zat. Een hoop van de meubels gaat ook niet mee over dat scheelt.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 13 augustus 2015 @ 14:03:13 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155178077
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:58 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Telkens dozen in de auto stoppen is echt ideaal. Heeft ons tijdens de 'echte' verhuizing veel tijd en moeite gescheeld.
Ja, zeker omdat het nog geen anderhalve kilometer is. Kunnen dus makkelijk 's middags even op en neer om te lunchen ofzo en dan gaan er gewoon weer dozen mee.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155180515
Zo, waarborgcertificaat binnen, linea recta door naar de adviseur en hopen dat die het vandaag nog bij de bank weglegt. Volgens mij is dan het dossier compleet, dan kan nu het afwachten beginnen :)
pi_155180744
Wij krijgen het echt makkelijk :P voor ons is de afstand om te verhuizen slechts 400 meter
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_155180913
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:47 schreef Rockfire het volgende:
Wij krijgen het echt makkelijk :P voor ons is de afstand om te verhuizen slechts 400 meter
:D
pi_155181000
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:47 schreef Rockfire het volgende:
Wij krijgen het echt makkelijk :P voor ons is de afstand om te verhuizen slechts 400 meter
Dat zeg je nu wel.. maar is dat net niet zo'n afstand dat het te kort is om eerst alles in te laden en dan uit te laden, maar te lang om alles te lopen? :P
pi_155181313
Ohh mensen, wat vind ik het echt heerlijk om al m'n spullen uit te zoeken, op te ruimen en in te pakken <3 We moeten nog zo'n 3 weken tot de sleutel en dan nog het een en ander klussen in ons nieuwe huis, de voorbereidingen zijn in volle gang. Ook supertof om voor het echie van alles uit te zoeken, van keukenapparatuur tot raamdecoratie :D
  donderdag 13 augustus 2015 @ 16:07:12 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155181323
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:56 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Dat zeg je nu wel.. maar is dat net niet zo'n afstand dat het te kort is om eerst alles in te laden en dan uit te laden, maar te lang om alles te lopen? :P
Ik zou de dozen gewoon met een steekwagentje verhuizen en de grotere items met een winkelwagen. Lijkt me efficienter.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_155181425
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:06 schreef elamanilo het volgende:
Ohh mensen, wat vind ik het echt heerlijk om al m'n spullen uit te zoeken, op te ruimen en in te pakken <3 We moeten nog zo'n 3 weken tot de sleutel en dan nog het een en ander klussen in ons nieuwe huis, de voorbereidingen zijn in volle gang. Ook supertof om voor het echie van alles uit te zoeken, van keukenapparatuur tot raamdecoratie :D
Leuk he. Heb jij ook zo'n gevoel alsof je nu eindelijk in een grote mensenhuis gaat wonen? :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155181503
Wij verhuizen 33km en ik denk dat wij zo'n boedelbak huren om te verhuizen. Maar na dit topic ga ik wellicht ook wat offertes aanvragen.

Toen ik jong was verhuisden we ook eens een straat verderop, we hebben toen grote en zware dingen met onze eigen auto verhuisd.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Leuk he. Heb jij ook zo'n gevoel alsof je nu eindelijk in een grote mensenhuis gaat wonen? :D
Ja, ik ben ook echt benieuwd hoe het zal zijn met een trap en een boven! Dat je op een andere verdieping slaapt. En verder ben ik zo toe aan een tuin <3 Daar kijk ik echt naar uit.
pi_155181994
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:12 schreef elamanilo het volgende:

Ja, ik ben ook echt benieuwd hoe het zal zijn met een trap en een boven! Dat je op een andere verdieping slaapt. En verder ben ik zo toe aan een tuin <3 Daar kijk ik echt naar uit.
Dat had ik allemaal al wel. Maar daar ben ik begonnen met alleen man. Nu ga ik naar een groter huis en grotere tuin met man en kinderen O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155182796
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:26 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat had ik allemaal al wel. Maar daar ben ik begonnen met alleen man. Nu ga ik naar een groter huis en grotere tuin met man en kinderen O+
Jaa, dat is ook bijzonder! Dat vind ik nog het minst makkelijk, om afscheid te nemen van de plek waar mijn kindje ontstond en geboren werd..
pi_155185642
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:53 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Jaa, dat is ook bijzonder! Dat vind ik nog het minst makkelijk, om afscheid te nemen van de plek waar mijn kindje ontstond en geboren werd..
Dat heb ik ook ja.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155189107
Tijd voor nieuwe kriebels en voorpret!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')