abonnement Unibet Coolblue
pi_154342263
Zo begon het bijna 5 maanden geleden:

quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:41 schreef Chicolade het volgende:
Zo. Dus. Na een halfjaar gefrustreerd gezocht te hebben naar een (vrije sector) huurwoning, waar men niets voor mij kan/wil betekenen, kwam ik tot dezelfde onromantische conclusie als veel starters in de hoofdstad: 'dan maar kopen'. Met dank aan de aantrekkende woningmarkt bleek het opeens ook mogelijk om een hypotheek te krijgen, en voor ik het wist was ik bezig met het bezichtigen van *ahum* práchtige *kuch* voormalig huurwoningen waar de woningbouw vanaf wil :+.

En eentje wordt er nu van mij! :o *O* Komende week ga ik het (voorlopig) koopcontract tekenen voor een flatje op 1 hoog op een voor mij prima locatie (buiten de ring, maar in de buurt van winkels, groen en op 5 minuten fietsen van mijn werk).

Er moet nog wel 'het een en ander' gebeuren voordat ik er kan/wil wonen: hypotheek rond krijgen, verbouwing plannen en verbouwing uitvoeren. Die laatste twee zullen de grootste uitdaging worden, mijn vriend en ik hebben allebei 0 ervaring met klussen die meer dan een boor en wat kwasten vereisen, maar gelukkig hebben we wel familieleden met kennis/ervaring die ons hiermee hopelijk kunnen helpen :P.
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:46 schreef Chicolade het volgende:
Tijd voor foto's! Ze komen van de makelaar, heb zelf nog niet echt veel betere kunnen maken. De woonkamer, we gaan nog kijken of we die CV-buizen zo laten zitten of dat het struikelrisico te groot is. Vloer en muren hier moeten ontdaan worden van tapijtlijm en geribbeld foambehang.



De toekomstige slaapkamer, gezien vanuit de woonkamer. Idee is om hier een muurtje op te trekken. De enige andere slaapkamer is te smal voor een 2-persoonsbed en veel geschikter als studeerkamer.



De keuken, met toegang tot de badkamer. Vre-se-lijk :{. Kom je met je natte haar uit de douche en sta je meteen naast het fornuis in de eetgeuren, naast een enorm raam dat uitkijkt op de weg. En hopelijk kan dat oerlelijke systeemplafond ook weg.





Badkamer. Die douchekop zag ik afgelopen weekend ook bij een sanitairzaak als 'vintage' maar ik vermoed dat deze echt origineel is :+.



In de afgelopen maanden hebben we flink gesloopt ...






Oeps hier had alleen behang los moeten komen

... en kwamen we wat onverwachte tegenvallers tegen ...


Wat doet die rookmelder boven een systeemplafond?


'Ah joh pleurt er maar een systeemplafonnetje in en dan zie je hier niets meer van'


Beugelen is voor watjes

... maar ook meevallers ...


Bonusdeur op zolder

... en nu zijn we bezig met het opbouwen!

SPOILER: Badkamer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Toilet
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Keuken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! *O*
  dinsdag 14 juli 2015 @ 21:45:41 #2
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_154343203
In welke stad is dit en wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
pi_154343377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:45 schreef Joran-Joran het volgende:
In welke stad is dit en wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Amsterdam 8-)
pi_154344135
Wat betreft je achterwand: Mijn ouders hebben sinds begin dit jaar schrobvast (donker) stucwerk en dat bevalt ze prima.
pi_154373315
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 22:15 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat betreft je achterwand: Mijn ouders hebben sinds begin dit jaar schrobvast (donker) stucwerk en dat bevalt ze prima.
^O^ Goed om te horen!

Telefoon heeft weer stroom, dus toch maar even een foto gemaakt van de reden dat we een nieuw blad krijgen.



Ligt het trouwens aan mij, of is het kitwerk niet bepaald netjes? Ik moest even inwendig huilen toen ik zag dat er in mijn mooie verse muurtje gebikt was, en er vervolgens kit in gesmeerd was om het 'recht te trekken'. Kit mag ik er nu zelf weer uit gaan peuteren want ik fix dit liever met stuc }:|.



Je verzamelt trouwens aardig wat tijdens zo'n verbouwing, we moesten het gereedschap even uit de woonkamer slepen (naar de studeerkamer) omdat ze morgen het rookkanaal slopen, en kon het niet laten even een foto te maken. En dan staat nog niet eens alles erop :+.



[ Bericht 0% gewijzigd door Chicolade op 15-07-2015 22:27:50 ]
pi_154373685
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:20 schreef Chicolade het volgende:

[..]

^O^ Goed om te horen!

Telefoon heeft weer stroom, dus toch maar even een foto gemaakt van de reden dat we een nieuw blad krijgen.

[ afbeelding ]

Ligt het trouwens aan mij, of is het kitwerk niet bepaald netjes? Ik moest even inwendig huilen toen ik zag dat er in mijn mooie verse muurtje gebikt was, en er vervolgens kit in gesmeerd was om het 'recht te trekken'. Kit mag ik er nu zelf weer uit gaan peuteren want ik fix dit liever met stuc }:|.

[ afbeelding ]

Je verzamelt trouwens aardig wat tijdens zo'n verbouwing, we moesten het gereedschap even uit de woonkamer slepen (naar de studeerkamer) omdat ze morgen het rookkanaal slopen, en kon het niet laten even een foto te maken. En dan staat nog niet eens alles erop :+.

[ afbeelding ]
oh die fout in het blad had ik ook niet geaccepteerd hoor :{.
Ik zag eerst dat eerste kitrandje (2e foto) en las toen je opmerking over dat het niet netjes was. Dat vond ik nog wel mee vallen. Die derde foto is wel echt jammer hoor...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_154374936
Wat een beunwerk zeg, ik zou hier zeker geen genoegen mee nemen. Gelukkig komt er nog een ander blad, dat kitten moet je dan maar zelf doen of uitbesteden aan een ander want deze lui kunnen het kennelijk niet.
pi_154382507
Nee, dit kit ziet er niet uit. En het is ook helemaal niet nodig om het zo slordig te doen. Ziet eruit als een haastklus. Volgende keer lekker op die mensen hun vingers kijken. (8>

Echter als je nog een achterwand plaatst zie je er niks van. (als)
pi_154382611
Balen zeg van dat blad en de kit afwerking -O-

Lekker laten fixen moeten ze het de eerste keer maar goed doen ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  PR/Manusje van alles donderdag 16 juli 2015 @ 11:24:33 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_154383374
De muur fixen met kit. _O- _O- _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 16 juli 2015 @ 13:41:33 #11
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_154386453
Eindelijk het rookkanaal weg! Ben echt ontzettend benieuwd naar het eindresultaat!

En wat de rest ook al zegt: die kitranden zien er niet uit!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_154423331
Het rookkanaal is eruit *O*. En wat ben ik blij dat we dat niet zelf gedaan hebben, de aannemer heeft flink moeite gehad met het slopen (alle stenen zaten halftands, als ik de term goed onthouden heb, en er zat ook nog een achterwand in). Hoe dan ook: tijd voor foto's!

De rookkanalen zijn goed gebruikt in het verleden oO<.


Zo goed, dat zelfs de muur erachter nog aangetast is en behandeld moet worden met isolerende voorstrijk.



Hij is eruit! Ongelooflijk hoeveel licht en ruimte dat geeft. En vorige week hebben we al de muur/vloerbalken voor het wandje tussen slaapkamer en woonkamer gemaakt, dus krijgen nu een goed idee hoeveel ruimte we hebben. Afstand tussen raam en muur is meer dan 5 meter 8-).





Plafond en vloer moeten nog afgewerkt worden. In het plafond moeten er een paar stukje kiezelbeton weggeslepen worden, en we moeten nog een vloertje storten. Plafond is, voor zover ik weet: steenwol, trespa (waterdicht afgekit), houten balken, pur, gipsplaat. Vloer weet ik niet zeker (ik was er niet bij) maar is in elk geval ook steenwol, trespa en van dat mooie plaatmateriaal :P.





Maar nu eerst al die stenen afvoeren, bijna 1.5 kuub aan stenen die met puinzakken naar beneden getild moeten worden :+. We zijn nu op de helft, en toen waren de puinzakken op (moet gestort incl. zak omdat er roet op de stenen zit, daar hadden we geen rekening mee gehouden) en we hebben geen auto dus geen idee wanneer we de rest af kunnen voeren :P.

  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:24:25 #13
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154427105
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 20:13 schreef Chicolade het volgende:
Het rookkanaal is eruit *O*. En wat ben ik blij dat we dat niet zelf gedaan hebben, de aannemer heeft flink moeite gehad met het slopen (alle stenen zaten halftands, als ik de term goed onthouden heb, en er zat ook nog een achterwand in). Hoe dan ook: tijd voor foto's!

De rookkanalen zijn goed gebruikt in het verleden oO<.
[ afbeelding ]

Zo goed, dat zelfs de muur erachter nog aangetast is en behandeld moet worden met isolerende voorstrijk.

[ afbeelding ]

Hij is eruit! Ongelooflijk hoeveel licht en ruimte dat geeft. En vorige week hebben we al de muur/vloerbalken voor het wandje tussen slaapkamer en woonkamer gemaakt, dus krijgen nu een goed idee hoeveel ruimte we hebben. Afstand tussen raam en muur is meer dan 5 meter 8-).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Plafond en vloer moeten nog afgewerkt worden. In het plafond moeten er een paar stukje kiezelbeton weggeslepen worden, en we moeten nog een vloertje storten. Plafond is, voor zover ik weet: steenwol, trespa (waterdicht afgekit), houten balken, pur, gipsplaat. Vloer weet ik niet zeker (ik was er niet bij) maar is in elk geval ook steenwol, trespa en van dat mooie plaatmateriaal :P.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar nu eerst al die stenen afvoeren, bijna 1.5 kuub aan stenen die met puinzakken naar beneden getild moeten worden :+. We zijn nu op de helft, en toen waren de puinzakken op (moet gestort incl. zak omdat er roet op de stenen zit, daar hadden we geen rekening mee gehouden) en we hebben geen auto dus geen idee wanneer we de rest af kunnen voeren :P.

[ afbeelding ]
Ik had die aannemer de stenen ook mee laten nemen. Geen denken aan dat ik daar mee ga sjouwen. :)
Share your talent, move the world.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:39:43 #14
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_154427648
Die uren moeten dan ook betaald worden, cv...

Is er geen manier om die stenen buitenom te laten gaan? Container onder je raam of balkon en gaan. Scheelt een hoop traplopen. En je voert ze toch af als puin neem ik aan.

Eigenlijk zou je een stortkoker willen gebruiken maar tegen de tijd dat je die vanaf boven hebt hangen zijn je stenen al beneden.
pi_154429041
Offerte was exclusief afvoeren van puin, dat zou het meteen heel veel duurder gemaakt hebben en we hadden tevoren al zelf aangegeven dat we dat zelf wel kunnen. Duurt een dag, maar wij zijn nog jong (in tegenstelling tot de aannemer). We hadden zijn inzicht en ervaring nodig, domme kracht hebben we zelf wel :P.

Container onder het raam kan niet, daar zit de tuin van de onderburen en aan de andere kant de stoep/straatkant waar we niets neer mogen zetten. Daarbij is afvoeren per zak gratis, en zit de stort op 5 minuten rijden :+. Alles zit ondertussen in zakken, en staat niet meer in de weg, dus dat verslepen we volgende week wel als we weer de auto van ouders kunnen lenen :).
  zaterdag 18 juli 2015 @ 03:11:35 #16
149454 GSbrder
Les extręmes se touchent
pi_154433162
Mooi project!
En, complimenten voor de beginnende klussers, daar wordt de krachtwijk weer een stukje leuker van.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_154445857
Ik geloof dat onze planning niet helemaal uit gaat komen... Ik wilde gewoon 'even' wat behangresten weg krabben voordat ik de muur afwerk met Fix&Finish, maar toen kwam opeens de halve muur mee (want verzand antieke stuclaag) dus nu ben ik alles er maar af aan het bikken met een plamuurmes. Alles zat los, dat was ook niet werkbaar geweest. Daar gaat de planning, ik had deze week het stucwerk in deze slaapkamer af willen hebben maar nu moet ik eerst een raaplaag erop smeren en de spullen daarvoor halen :{. En even kijken hoe dat moet met de elektra, de dozen zijn al bedraad en steken wat uit.





Nouja, doe het goed of doe het niet ... maar ik hoop dat we in de woonkamer en op de rest van de muren wel toe kunnen met alleen een laagje Fix&Finish :+.

En crosspost, die spijker zat iets beter vast dan gedacht :P.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:27 schreef Chicolade het volgende:
Oeps :').


pi_154446198
Tegenvaller! Je doet er weinig aan. Dan maar even de planning anders.

Wellicht kun je een ruimte later doen zodat de rest door kan?

En die hamer is wel erg 8)7
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 18 juli 2015 @ 21:02:42 #19
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_154446756
Hé ik zat ineens te denken.. heet jij Marleen?
O+
pi_154446842
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:02 schreef Saisai het volgende:
Hé ik zat ineens te denken.. heet jij Marleen?
Nee :P. Hoezo?
pi_154454613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:35 schreef Chicolade het volgende:
Ik geloof dat onze planning niet helemaal uit gaat komen... Ik wilde gewoon 'even' wat behangresten weg krabben voordat ik de muur afwerk met Fix&Finish, maar toen kwam opeens de halve muur mee (want verzand antieke stuclaag) dus nu ben ik alles er maar af aan het bikken met een plamuurmes. Alles zat los, dat was ook niet werkbaar geweest. Daar gaat de planning, ik had deze week het stucwerk in deze slaapkamer af willen hebben maar nu moet ik eerst een raaplaag erop smeren en de spullen daarvoor halen :{. En even kijken hoe dat moet met de elektra, de dozen zijn al bedraad en steken wat uit.


Dat ziet er bekend uit, zo heb ik in mijn hele huis al het stucwerk van de muren getrokken. Wat een stofbende wordt het dan hč :X
pi_154458205
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 01:51 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Dat ziet er bekend uit, zo heb ik in mijn hele huis al het stucwerk van de muren getrokken. Wat een stofbende wordt het dan hč :X
[ afbeelding ]
Ik denk dat menig kat/buurtkindje stinkend jaloers is op onze indoor zandbak :+.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:46 schreef Gieliovd het volgende:
Tegenvaller! Je doet er weinig aan. Dan maar even de planning anders.

Wellicht kun je een ruimte later doen zodat de rest door kan?

En die hamer is wel erg 8)7
Oh ja het werk in andere ruimtes gaat gewoon door :). Ik had alleen graag deze week het grootste deel van het stucwerk af gehad, want ik kan niet zomaar weer een week vrij nemen om het af te maken :P.
  zondag 19 juli 2015 @ 17:10:45 #23
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_154466250
Goed bezig!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_154480833
De gang is niet roze meer! *O*



De badkamer wel :+ (foto halverwege het kimmen, daarna is er nog roze quartzprimer over de tegels gegaan en roze primer over het overige gips)



Ik ben zo benieuwd hoe de badkamer gaat worden, de tegels gaan er vandaag en morgen in *O*
pi_154480895
Die smalle stukjes in de gang (naast de deur) waren trouwens een klein drama om te stucen, ze zijn duidelijk smaller dan mijn rei, maar ook smaller dan mijn pleisterspaan. Dus daar heb ik het er slordig op moeten kwakken met een paletmes en gister de halve middag moeten schuren (met schuurgaas) om het weer een beetje acceptabel/recht te krijgen :X. En nu heb ik mijn linkerhand overbelast dus au :').
pi_154595845
De tegels zitten erin in de badkamer *O*. Kijk dan hoe mooi O+. Credits voor de Fokker die het zo strak kreeg ondanks de scheve oude tegels, het nog veel schevere stucwerk en de bijna maatvaste tegels :+.







Moeten nu nog 'even' kitten en alle meuk ophangen. Of nouja, ik zeg nu wel 'we' maar ik heb tijdens het tegelen ook al geen vinger uitgestoken en ik vermoed dat ik dit weekend de rol van opzichter en koffieschenker op me moet gaan nemen, want oeps :'). Eigenwijs de muren handmatig willen schuren en niet stoppen als het pijn doet = peesontsteking als je daarna alsnog geen rust neemt.

pi_154596166
Strak werk. Balen van de peesontsteking tho -O-
pi_154596756
Die badkamer ziet er goed uit hoor O+ O+

Enne, doorgaan als t pijn doet is not done he? }:| }:|

Beterschap :*
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:49:29 #29
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154613288
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:00 schreef Chicolade het volgende:
De tegels zitten erin in de badkamer *O*. Kijk dan hoe mooi O+. Credits voor de Fokker die het zo strak kreeg ondanks de scheve oude tegels, het nog veel schevere stucwerk en de bijna maatvaste tegels :+.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Moeten nu nog 'even' kitten en alle meuk ophangen. Of nouja, ik zeg nu wel 'we' maar ik heb tijdens het tegelen ook al geen vinger uitgestoken en ik vermoed dat ik dit weekend de rol van opzichter en koffieschenker op me moet gaan nemen, want oeps :'). Eigenwijs de muren handmatig willen schuren en niet stoppen als het pijn doet = peesontsteking als je daarna alsnog geen rust neemt.

[ afbeelding ]
Als je nog iemand nodig hebt om je in de watten te leggen, dan laat je het maar weten ;) .
pi_154646618
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:29 schreef Puala het volgende:
Die badkamer ziet er goed uit hoor O+ O+

Enne, doorgaan als t pijn doet is not done he? }:| }:|

Beterschap :*
Ik dacht dat het gewoon wat spierpijn was en spierpijn heeft me nooit echt tegengehouden :@. Ik word nu al knettergek van het toekijken, ik weet niet of ik dit nog lang vol kan houden :+. Verveel me echt verschrikkelijk en er is nog zoveel te doen in huis ;(. En op mijn werk kan ik ook niet goed functioneren met maar 1 hand }:|

Gister hebben de mannen al het puin weggebracht, dit keer gelukkig met een hulpmiddel :P.





En de woon- en slaapkamer beginnen vorm te krijgen nu het frame erin zit (waar ik wederom geen vinger bij heb uitgestoken) en de kamer wat opgeruimd is *O*.





Morgen gaat de elektra in het wandje erin, en hopelijk ook al dichtmaken met gipsplaten en steenwol *O*. De rest van de week komen de hulptroepen schuren/verven, en hopelijk komende zaterdag alvast de vloer uitzoeken (en daarna vind ik dat het wel weer genoeg rust is geweest).
pi_154651731
Dit gaat helemaal goed komen zie ik ! ^O^
nee echt niet !
  zondag 26 juli 2015 @ 18:04:46 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154652035
Gaat lekket chico!

Behalve je hand dan -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 26 juli 2015 @ 18:16:36 #33
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154652370
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:39 schreef Barrah het volgende:
Die uren moeten dan ook betaald worden, cv...

Is er geen manier om die stenen buitenom te laten gaan? Container onder je raam of balkon en gaan. Scheelt een hoop traplopen. En je voert ze toch af als puin neem ik aan.

Eigenlijk zou je een stortkoker willen gebruiken maar tegen de tijd dat je die vanaf boven hebt hangen zijn je stenen al beneden.
Dat weet ik wel... Maar ik heb maar 1 rug en daar ben ik zuinig op. ;) Als ik een rugblessure kan voorkomen dat heb ik daar wel wat geld voor over. :)
Share your talent, move the world.
pi_154652431
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:16 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Dat weet ik wel... Maar ik heb maar 1 rug en daar ben ik zuinig op. ;) Als ik een rugblessure kan voorkomen dat heb ik daar wel wat geld voor over. :)
Of je ziet het als een goeie fitness work out die je met wat beleid moet doen ;)
  zondag 26 juli 2015 @ 18:20:30 #35
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154652463
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:00 schreef Chicolade het volgende:
De tegels zitten erin in de badkamer *O*. Kijk dan hoe mooi O+. Credits voor de Fokker die het zo strak kreeg ondanks de scheve oude tegels, het nog veel schevere stucwerk en de bijna maatvaste tegels :+.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Moeten nu nog 'even' kitten en alle meuk ophangen. Of nouja, ik zeg nu wel 'we' maar ik heb tijdens het tegelen ook al geen vinger uitgestoken en ik vermoed dat ik dit weekend de rol van opzichter en koffieschenker op me moet gaan nemen, want oeps :'). Eigenwijs de muren handmatig willen schuren en niet stoppen als het pijn doet = peesontsteking als je daarna alsnog geen rust neemt.

[ afbeelding ]
Strak stukje tegelwerk. ^O^ En beterschap natuurlijk.
Share your talent, move the world.
  zondag 26 juli 2015 @ 18:24:45 #36
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154652560
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Of je ziet het als een goeie fitness work out die je met wat beleid moet doen ;)
Jij weet ook overal een positieve draai aan te geven, is het niet? :P
Share your talent, move the world.
pi_154652652
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:24 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Jij weet ook overal een positieve draai aan te geven, is het niet? :P
Dat leer je met verbouwen. De beste workout is trouwens een plafond slopen, mocht je nog een keer willen sporten :7
  zondag 26 juli 2015 @ 18:30:46 #38
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154652715
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:28 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat leer je met verbouwen. De beste workout is trouwens een plafond slopen, mocht je nog een keer willen sporten :7
Was niet van plan om hier het plafond eruit te slopen. Om moet er bij jou nog wat uit? :P
Share your talent, move the world.
pi_154653158
We gaan even naar mijn topic voor het antwoord op die vraag :+

Maar Chico, je want ziet er mooi strak uit zeg! _O_ En het vordert ook zonder jou merk je :* maar ik snap de frustratie wel. Ik geloof dat ik echt niet blij had geweest als ik dat tijdens mijn verbouwing had gehad. Wat zei de arts qua herstel? Ben je realistisch genoeg? ;)
  PR/Manusje van alles zondag 26 juli 2015 @ 19:07:43 #40
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_154653869
Tegelwerk is mooi!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 26 juli 2015 @ 19:31:01 #41
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154654586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:00 schreef Chicolade het volgende:
Eigenwijs de muren handmatig willen schuren en niet stoppen als het pijn doet = peesontsteking als je daarna alsnog geen rust neemt.
Waarom staat deze niet in ons klusblunder topic ;)

Sterkte en beterschap toegewenst ! Maar het resultaat qua klussen mag er zeker zijn ^O^
pi_154656781
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Of je ziet het als een goeie fitness work out die je met wat beleid moet doen ;)
Dit, geen sportschoolabo nodig en wel de spieropbouw :9~. Beste work-out hier is toch het puin twee trappen naar beneden zeulen :+.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:45 schreef Puala het volgende:
We gaan even naar mijn topic voor het antwoord op die vraag :+

Maar Chico, je want ziet er mooi strak uit zeg! _O_ En het vordert ook zonder jou merk je :* maar ik snap de frustratie wel. Ik geloof dat ik echt niet blij had geweest als ik dat tijdens mijn verbouwing had gehad. Wat zei de arts qua herstel? Ben je realistisch genoeg? ;)
Nouja de arts snapte mij niet zo goed, die dacht dat ik wel even een paar dagen thuis zou zitten en dat ik wel rust kon houden als ze me sterke pijnstillers gaf :+. "Ja maar het doet toch pijn?" (ja met pijnstillers niet meer he). De mevrouw in de thuiszorgwinkel snapte het beter en zei dat ik in elk geval 'voorlopig' die brace om moet houden als ik aan het werk ga, om te voorkomen dat ik hem belast, en dat ik hem in rust af kan doen "maar volgens mij zit jij nooit rustig op de bank" :D. Maar ik heb dus echt geen idee hoe lang dit gaat duren :@. Een week rust houden (wat ik nu doe) is het langst wat ik ooit heb gedaan, zelfs na een knieoperatie probeerde ik na een paar dagen alweer hinkelend mezelf te redden :P. Ik ga het zien, pijn = stoppen en langer wachten met volledig belasten. Lastigste is om nu rechts niet te overbelasten, dat zou pas zuur zijn :+.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Waarom staat deze niet in ons klusblunder topic ;)

Sterkte en beterschap toegewenst ! Maar het resultaat qua klussen mag er zeker zijn ^O^
Ik ben daar al zo'n regular, eens per week een blunder is genoeg :+.
pi_154667216
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:29 schreef Chicolade het volgende:Nouja de arts snapte mij niet zo goed, die dacht dat ik wel even een paar dagen thuis zou zitten en dat ik wel rust kon houden als ze me sterke pijnstillers gaf :+. "Ja maar het doet toch pijn?" (ja met pijnstillers niet meer he). De mevrouw in de thuiszorgwinkel snapte het beter en zei dat ik in elk geval 'voorlopig' die brace om moet houden als ik aan het werk ga, om te voorkomen dat ik hem belast, en dat ik hem in rust af kan doen "maar volgens mij zit jij nooit rustig op de bank" :D. Maar ik heb dus echt geen idee hoe lang dit gaat duren :@. Een week rust houden (wat ik nu doe) is het langst wat ik ooit heb gedaan, zelfs na een knieoperatie probeerde ik na een paar dagen alweer hinkelend mezelf te redden :P. Ik ga het zien, pijn = stoppen en langer wachten met volledig belasten. Lastigste is om nu rechts niet te overbelasten, dat zou pas zuur zijn :+.
Weet wat je doet... Peesontsteking duurt lang om te genezen. En als je blijft belasten nog veel langer... ;(
pi_154670228
We hebben een bank besteld! *O* Een verschrikkelijk (multi)functionele slaapbank die ook nog eens prima zit. De bergruimte (voor kussens/dekens) was de doorslaggevende factor :+.





pi_154670854
Handig als je ruzie krijgt met je partner.
pi_154672119
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:18 schreef R2R het volgende:
Handig als je ruzie krijgt met je partner.
Als die het voor elkaar krijgt om een ruzie zo erg te maken dat hij niet meer in hetzelfde bed mag/wil liggen dan is het huis te klein en een bank in de woonkamer ook nog te dichtbij vermoed ik :+. Maar het is een prima oplossing als een van beiden ziek is en daardoor loopt te spoken, of als er vrienden blijven slapen, aangezien er niet echt een logeerkamer is :P.
pi_154682428
Toen ik vanavond thuis kwam was het wandje al af *O*. De hoeveelheid licht is niet significant minder, maar je merkt wel duidelijk dat het goed geweest is om het rookkanaal te slopen (anders was er een donker hoekje ontstaan tussen rookkanaal en het wandje).



pi_154686741
Het ziet er super mooi uit allemaal! Lurk al een tijdje stiekem mee. Veel vooruitgang!

Wat angelfrouk ook zegt, wel echt oppassen met peesontsteking! Ik heb het gehad aan mijn rechter pols en heb doordat het getaped werd bij de fysio nog twee maanden door gesport (want met tape deed het geen pijn, net zoals jij met de pijnstillers ;)) en het heeft uiteindelijk 8 maanden geduurd voor het echt weg was bij normale handelingen. Het is nu een jaar en 3 maanden later en ik kan pas sinds een maand weer sporten zonder brace. Dus echt niet belasten, ook niet als het door de brace even geen pijn doet.. En inderdaad oppassen dat je nu niet alles met je andere hand gaat doen en die ook overbelast haha. Ik was net zoals jij (maar dan met sport ipv klussen haha) maar dat heb ik nu wel echt afgeleerd :).
  maandag 27 juli 2015 @ 22:18:17 #49
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_154687631
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:29 schreef Puala het volgende:
Enne, doorgaan als t pijn doet is not done he? }:| }:|
Moet jij nodig zeggen ;)

Beterschap!

Ziet er erg mooi uit, jullie doen het ook lekker. Gaat nog vlotjes ook! Een Fok!'er heeft getegeld? Wow dat is wel cool.

Ga zo door en jij vooral even rustig. Anders duurt het alleen maar langer.

Zeg ik die altijd maar doorgaat, ook al is het kapot. Vinger gaat ook al niet zo lekker.
Laat die handjes wapperen!
pi_154696670
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2015 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Het ziet er super mooi uit allemaal! Lurk al een tijdje stiekem mee. Veel vooruitgang!

Wat angelfrouk ook zegt, wel echt oppassen met peesontsteking! Ik heb het gehad aan mijn rechter pols en heb doordat het getaped werd bij de fysio nog twee maanden door gesport (want met tape deed het geen pijn, net zoals jij met de pijnstillers ;)) en het heeft uiteindelijk 8 maanden geduurd voor het echt weg was bij normale handelingen. Het is nu een jaar en 3 maanden later en ik kan pas sinds een maand weer sporten zonder brace. Dus echt niet belasten, ook niet als het door de brace even geen pijn doet.. En inderdaad oppassen dat je nu niet alles met je andere hand gaat doen en die ook overbelast haha. Ik was net zoals jij (maar dan met sport ipv klussen haha) maar dat heb ik nu wel echt afgeleerd :).
Tja, hier een zelfde verhaal. Collega en ik tegelijk peesontsteking. Collega onder behandeling van de huisarts, kreeg een brace zoals die van Chico. Mocht ze mee doorwerken. Duurde uiteindelijk bijna een half jaar voor het over was. Ik heb 7 weken een gipsspalk gekregen van de handfysio en kan na een week of 9 weer volledig aan het werk.
pi_154772717
Ik heb een klusje gevonden dat ik met 1 hand ook prima kan doen; kitten 8-). Het is nog niet zo strak als ik zou willen :+ (dus geen foto's gemaakt) en ik moet nog even kijken hoe we de restjes grijze siliconenkit uit de witte voegen gaan krijgen :'), maar het begin is er!
  vrijdag 31 juli 2015 @ 07:50:49 #52
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_154784048
Verven kan ook met één hand! :7

* Saisai had tijdens het klussen een pees gescheurd in haar schouder :')
O+
pi_154790974
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 07:50 schreef Saisai het volgende:
Verven kan ook met één hand! :7

* Saisai had tijdens het klussen een pees gescheurd in haar schouder :')
Ja, maar kitten enzo vind ik veel leuker :+. Verven is een beetje saai en ik kan niet echt een verfbakje vasthouden dus dat doe ik liever niet :@ . </verwend kreng> Ook slim ja, heeft dat nog vertraging opgeleverd? :P

Ik weet opeens wat ik met de achterwand in de keuken wil! Ik ben pas een paar keer van gedachten veranderd :') maar dit keer lijken 'hexagon' tegeltjes me wel heel vet! Gewoon in het wit (of lichtgrijs?), maar dat is net wat minder standaard en volgens mij wordt de keuken daar wel meteen wat minder 'neutraal' van. Nu nog (goedkoop) tegels scoren en mijn vriend overtuigen dat we toch wel gaan tegelen in de keuken :+. Dat wordt denk ik wel iets voor na de verhuizing, hij ziet me al aankomen met al dat extra werk :').

Inspiratieplaatjes:


(deze maat/patroon, maar dan wit of lichtgrijs met een lichte voeg O+)


(maar dan een wat grotere tegels en egaal/mat)

Ofwel: waarschijnlijk gaan we alsnog gewoon verven met schrobvaste verf en besluiten we over een jaar dat het wel goed is zo :+.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 22:53:39 #54
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_154806873
tegels zijn wel écht heel fijn in de keuken. Ik vind ze tof, de zeshoek-tegeltjes! :Y

En neuh, niet echt, beetje vertraging misschien, maar we waren al klaar met de grote opvallende dingen. Ik was toen bezig met die houtworm kruidenierskast. Die heb ik het hele huis doorgeduwd met mn reet :')
O+
pi_154852048
Het was weer een weekend van ups en downs :+. Begon goed, hebben een mooie en betaalbare vloer gevonden O+ (was de moeite waard om daarvoor naar Kampen te rijden).


Twee planken even tegen de muur gelegd bij mijn ouders thuis.

Daarna langs een grafmonumentenzaak geweest om een dorpel op maat te laten maken. Die zou over 2 weken klaar moeten zijn, en gaat voorkomen dat het water uit de badkamer zo de slaapkamer in kan lopen :P.



En nog 'even' het kitwerk in de badkamer afgemaakt.



Vandaag ging wat minder, we wilden het wastafelmeubel ophangen maar de gamma had geen schroeven langer dan 3 cm en ik vind 4x 3cm een beetje karig voor een zware wastafel + alle meuk die in de laatjes terecht gaat komen :+. En de thermostaatkraan ophangen ging ook al niet soepel, eerst spoot het water eruit omdat er nog druk op het warmwatercircuit stond (en we nergens in huis een kraan hebben waarmee we de druk eraf kunnen halen), toen zaten de koppelingen niet goed vast dus begon het te lekken uit de rozetten. En daarna kwamen we erachter dat waarschijnlijk de verkeerde rozetten geleverd zijn, met die vierkante past het planchet er niet op }:|. Dus toen zijn we maar naar huis gegaan :').

pi_154856042
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:28 schreef Chicolade het volgende:
Het was weer een weekend van ups en downs :+. Begon goed, hebben een mooie en betaalbare vloer gevonden O+ (was de moeite waard om daarvoor naar Kampen te rijden).

[ afbeelding ]
Twee planken even tegen de muur gelegd bij mijn ouders thuis.

Daarna langs een grafmonumentenzaak geweest om een dorpel op maat te laten maken. Die zou over 2 weken klaar moeten zijn, en gaat voorkomen dat het water uit de badkamer zo de slaapkamer in kan lopen :P.

[ afbeelding ]

En nog 'even' het kitwerk in de badkamer afgemaakt.

[ afbeelding ]

Vandaag ging wat minder, we wilden het wastafelmeubel ophangen maar de gamma had geen schroeven langer dan 3 cm en ik vind 4x 3cm een beetje karig voor een zware wastafel + alle meuk die in de laatjes terecht gaat komen :+. En de thermostaatkraan ophangen ging ook al niet soepel, eerst spoot het water eruit omdat er nog druk op het warmwatercircuit stond (en we nergens in huis een kraan hebben waarmee we de druk eraf kunnen halen), toen zaten de koppelingen niet goed vast dus begon het te lekken uit de rozetten. En daarna kwamen we erachter dat waarschijnlijk de verkeerde rozetten geleverd zijn, met die vierkante past het planchet er niet op }:|. Dus toen zijn we maar naar huis gegaan :').

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dat wordt een mooi vloertje. :Y

Ik neem aan dat jullie een natuursteen dorpel erin gaan leggen? Gewoon een rechte, of zo eentje die afloopt? Heb er binnenkort ook nog 1 nodig voor ik verder ga met de badkamervloer, vraag me dan weer af of je nou meer ventilatie onder de deur langs hebt met zo'n schuine dorpel.

En ik ben benieuwd waarom jullie naar een grafmonumentenzaak zijn geweest, betere prijzen of speciale wensen?
pi_154860833
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:35 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Dat wordt een mooi vloertje. :Y

Ik neem aan dat jullie een natuursteen dorpel erin gaan leggen? Gewoon een rechte, of zo eentje die afloopt? Heb er binnenkort ook nog 1 nodig voor ik verder ga met de badkamervloer, vraag me dan weer af of je nou meer ventilatie onder de deur langs hebt met zo'n schuine dorpel.

En ik ben benieuwd waarom jullie naar een grafmonumentenzaak zijn geweest, betere prijzen of speciale wensen?
Belgisch hardsteen, schijnt de standaard te zijn. Wij gaan voor een rechte, want er komt een schuifdeur tot op de grond voor, dus ventilatie gaat sowieso niet via de vloer als de deur dicht is :P. Onze maat was niet via de normale kanalen (webshops, bouwmarkten) te krijgen, en via deze zaak is het goedkoper dan bij bijv. holonite op maat laten maken.
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:26:17 #58
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_154861297
Mooie vloer, lijkt wel wat op die van ons O+
O+
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:57:58 #59
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_154861862
Waanzinnig mooie vloer! Het begint al op Te schieten. Succes!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_154869230
Mooie vloer! O+ Is dat laminaat?
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_154872669
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:01 schreef Unfckingtitled het volgende:
Mooie vloer! O+ Is dat laminaat?
:Y Lijkt 'net echt' hout, zelfs de structuur van de nerf is voelbaar. Merk is Kaindl (zo te zien Oostenrijks), ik denk dat het een oudere collectie is, want model/kleur 'Aweti' staat niet meer op hun eigen site en google geeft me alleen het plaatje van luxuryfloors, waar we hem besteld hebben :P. (Aanrader, maar wel zelf in de winkel gaan kijken want de kleur op de foto's op de site klopt van geen kant)
  PR/Manusje van alles maandag 3 augustus 2015 @ 21:27:06 #62
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_154878714
mooie vloer!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_154885135
Ongelofelijk dat daar zoveel werk in gaat zitten zeg.
Vorige eigenaar vond het kennelijk wel best.
pi_154889433
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 00:46 schreef autofan1992 het volgende:
Ongelofelijk dat daar zoveel werk in gaat zitten zeg.
Vorige eigenaar vond het kennelijk wel best.
Vorige 'eigenaar' was een huurder als ik het goed begrepen heb.
Die staan er bekend om het wel best te vinden ;)
pi_154889534
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:11 schreef Chicolade het volgende:

[..]

:Y Lijkt 'net echt' hout, zelfs de structuur van de nerf is voelbaar. Merk is Kaindl (zo te zien Oostenrijks), ik denk dat het een oudere collectie is, want model/kleur 'Aweti' staat niet meer op hun eigen site en google geeft me alleen het plaatje van luxuryfloors, waar we hem besteld hebben :P. (Aanrader, maar wel zelf in de winkel gaan kijken want de kleur op de foto's op de site klopt van geen kant)
Thanks! Op de site is de kleur heeeeeel anders inderdaad :')
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_154890403
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:35 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Dat wordt een mooi vloertje. :Y

Ik neem aan dat jullie een natuursteen dorpel erin gaan leggen? Gewoon een rechte, of zo eentje die afloopt? Heb er binnenkort ook nog 1 nodig voor ik verder ga met de badkamervloer, vraag me dan weer af of je nou meer ventilatie onder de deur langs hebt met zo'n schuine dorpel.

En ik ben benieuwd waarom jullie naar een grafmonumentenzaak zijn geweest, betere prijzen of speciale wensen?
Omdat dat de vakmensen zijn ;) zeg ik als dochter van een steenhouwer.

Bij wie zijn jullie geweest Chico?
Kwak
pi_154890708
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:11 schreef BeeJee78 het volgende:

[..]

Vorige 'eigenaar' was een huurder als ik het goed begrepen heb.
Die staan er bekend om het wel best te vinden ;)
Inderdaad, de vorige eigenaar was een woningbouwvereniging en die vinden alles wel best zolang het niets kost, want die wonen er zelf niet :+.

Vooruitgang: al het houtwerk (op 1 kozijn na) zit in de grondverf, en het heeft goed genoeg gepakt op een groot deel van het houtwerk om meteen af te gaan lakken (ipv nog een laag grondverf) *O*. Mijn moeder is een schat, die heeft het tot haar persoonlijke missie gemaakt om al het houtwerk rondom de gang zo snel mogelijk af te maken zodat we in elk geval de eerste helft van het huis af hebben voor de verhuizing. We willen voor we verhuizen de keuken, studeerkamer, gang, toilet en badkamer af hebben. En dan maar verder klussen in de woon- en slaapkamer als we er eenmaal wonen.


(Rode streep is een drempel, omdat de dekvloer in de woonkamer/slaapkamer een cm lager ligt dan in de gang/keuken/studeerkamer)

En het kitwerk in de badkamer is af. Het verdient misschien geen schoonheidsprijs :@, maar het is waterdicht en heb de meeste grijze meuk nog uit de voegen gekregen.



Tijd voor lijstjes! Er moet nog een enorme hoeveelheid dingen gedaan worden, en van de schuingedrukte dingen weet ik vrij zeker dat het niet op tijd gaat lukken, maar ik hou van to do lijstjes ondanks dat ze steeds langer worden :+. Afwerking zoals lampen ophangen komt allemaal later wel, als dat er ook nog eens bij komt te staan dan wordt de lijst wel heel wanhopig lang ;).

quote:
Keuken
• Houtwerk schuren, aflakken (2x) en kitten
• Afzuigkap demonteren en achterwand stucen
• Muren opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x) en aflakken
• Vaatwasser en wasbak aansluiten op de afvoer
Vensterbank op maat maken en afkitten
Plafond rachelen, gipsplaten monteren(?), afsmeren en witten

Gang
• Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Laatste stukje stucen
• Plafond witten
• Alle muren opschuren, gronden en verven
• Gasleiding primer, schuren (2x) en aflakken
Vloertje en plafond in meterkast maken
Vloertje en plafond in gangkast maken
Koof om leidingen maken

Studeerkamer
• Al het houtwerk gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Oude plinten verwijderen
• Inbouwdozen infrezen en draden trekken
• Plafond witten
• Muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x) en aflakken

Toilet
• Al het houtwerk schuren(2x), aflakken(1x) en kitten
• Muren schuren, gronden en verven(2x)
• Vloertje leggen
• Alles afkitten
• Installeren spoelknop/fonteintje/toilet garnituur
Plafond rachelen en Agnesplaten(?) bevestigen
Koof met deurtje maken om watermeter

Badkamer
• Ophangen, aansluiten en afkitten wastafelmeubel
• Installeren thermostaatkraan, glijstangset + douchekop
• Ophangen en aansluiten spiegelkast met verlichting
• Ophangen en aansluiten radiator
• Douchedorpel plaatsen en afkitten
• Kozijn op maat maken, gronden (2x), schuren (4x), aflakken (2x) en kitten
Plafond rachelen en Agnesplaten bevestigen

Algemeen
• Schakelmateriaal afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen, vloer leggen
Plinten bevestigen
quote:
Slaapkamer
• Raamkozijn op maat maken
• Gevel en lege muur raaplaag
• Gipswand voegen vullen en schuren (en afwerklaag indien nodig?)
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x) en aflakken
• Plafond witten
• Muren schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), aflakken en kitten
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)

Woonkamer
• Inbouwdozen infrezen en draden trekken
• Lichtpunt boven eettafel aanleggen
• Plafond rookkanaal slijpen, vullen en afsmeren
• Muur rookkanaal isolerende voorstrijk en raaplaag aanbrengen
• Vloer rookkanaal insmeren met kimband en daarna vloertje storten
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x), aflakken en kitten
• Plafond witten
• Alle muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorombouw

Algemeen
• Schakelmateriaal bestellen en afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen en vloer leggen
• Plinten
En een (kleine) issue: ik krijg de afzuigkap niet los van de muur. Hij zit zo te zien vast met slagpluggen, en de plug houdt de kap op zijn plaats, ook als de schroef er al uit is }:|. Die kap moet eigenlijk wel van de muur af, om de muur recht te krijgen (tegen het keukenblad). Of ik moet de muur niet waterpas stucen, maar ik weet niet of dat wel mooi wordt (zie zijaanzicht op de slechte paint hieronder) ... iemand een goed idee waarbij ik de plug niet meteen uit hoef te boren (en weg kan gooien)?

pi_154890818
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Omdat dat de vakmensen zijn ;) zeg ik als dochter van een steenhouwer.

Bij wie zijn jullie geweest Chico?
Ook dat ja :P. Ik vond het een vrij logische plek om naartoe te gaan: zij zijn dagelijks bezig met het op maat maken van natuursteen en hebben waarschijnlijk meer mogelijkheden dan bouwmarkten.

We zijn naar Eijgelaar Natuursteen geweest, in Kampen. Toevallig, omdat die een paar straten achter de laminaatzaak zat en we eigenlijk geen zin hadden om nog verder te gaan zoeken. Achteraf zagen we dat ze ook een vestiging in Amstelveen hebben, wat veel dichterbij zou zijn, maar ach :+.
pi_154891785
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:25 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ook dat ja :P. Ik vond het een vrij logische plek om naartoe te gaan: zij zijn dagelijks bezig met het op maat maken van natuursteen en hebben waarschijnlijk meer mogelijkheden dan bouwmarkten.

We zijn naar Eijgelaar Natuursteen geweest, in Kampen. Toevallig, omdat die een paar straten achter de laminaatzaak zat en we eigenlijk geen zin hadden om nog verder te gaan zoeken. Achteraf zagen we dat ze ook een vestiging in Amstelveen hebben, wat veel dichterbij zou zijn, maar ach :+.
ah, een keurig bedrijf, lid van de Bond ABN (je hebt nl ook "steenhouwers" die alleen maar dingen importeren uit India en China en evt een beetje bijzagen, dit zijn gewoon vaklui).
Kwak
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:45:53 #70
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_154895473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:19 schreef Chicolade het volgende:
iemand een goed idee waarbij ik de plug niet meteen uit hoef te boren (en weg kan gooien)?
Waarom wil je zo graag die plug hergebruiken? Oké je moet een nieuwe slagplug regelen, maar dat zijn de kosten nou ook niet bepaald. En het is wel de simpelste oplossing.
pi_154895516
Hergebruik van pluggen zou ik sowieso niet zo snel doen.
pi_154895696
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:45 schreef Barrah het volgende:

[..]

Waarom wil je zo graag die plug hergebruiken? Oké je moet een nieuwe slagplug regelen, maar dat zijn de kosten nou ook niet bepaald. En het is wel de simpelste oplossing.
Ja nee, goeie. Omdat ik bang ben dat ik de goede maat daarna nergens kan vinden :@. Maar dat is eigenlijk ook onzin, want ik heb juist afgelopen week een fijne ijzerhandel met een enorm assortiment bij ons in de buurt gevonden die vast wel een nieuwe plug heeft als ik de oude laat zien. Die plug zit wel echt heel erg goed vast, ik hoop dat we die uit kunnen boren zonder de afzuigkap te beschadigen :+.
pi_154895822
Stukje de afzuigkap van de muur af wippen en met een mes er achter geen optie? plug = plastic = snijbaar
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:42:24 #74
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_154900281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:53 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ja nee, goeie. Omdat ik bang ben dat ik de goede maat daarna nergens kan vinden :@. Maar dat is eigenlijk ook onzin, want ik heb juist afgelopen week een fijne ijzerhandel met een enorm assortiment bij ons in de buurt gevonden die vast wel een nieuwe plug heeft als ik de oude laat zien. Die plug zit wel echt heel erg goed vast, ik hoop dat we die uit kunnen boren zonder de afzuigkap te beschadigen :+.
Niemand die later ziet dat er een net iets andere plug is gebruikt ;)
Als er een betere oplossing mogelijk is moet je daar voor gaan natuurlijk, maar als je hem echt niet los krijgt is die er mogelijk niet.
pi_154909599
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:58 schreef Puala het volgende:
Stukje de afzuigkap van de muur af wippen en met een mes er achter geen optie? plug = plastic = snijbaar
Het is gelukt! Combinatie van priem + mesje + tang werkte prima :P.
pi_154909670
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:13 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Het is gelukt! Combinatie van priem + mesje + tang werkte prima :P.
Goed bezig weer ^O^
pi_154978999
De wastafel hangt en de kraan werkt *O*.



En het ging bijna in 1x goed :+.


Slang van watertoevoer was net een cm te kort, kortste verlengstuk was 30cm dus nu is hij veel te lang

En meer goed nieuws: Grohe gaat gratis ronde rozetten opsturen, zij snappen ook niet waarom er vierkante rozetten in de doos zaten :+. Levertijd: max 10 werkdagen }:|. *nog even geduld hebben*
pi_154980287
Sjonge Chico...wat ben jij ...zijn jullie goed bezig _O_

# stille lurker met een graniet aanrechtblad uit één stuk van jawel...de graf steenhouwer.
pi_155052817
Productief weekend gehad 8-). Lijstje en foto update! Alle elektra zit in de muren *O*







Wandje is afgesmeerd (net als allerlei gaten op verschillende plekken in het huis), en begonnen met het recht trekken van het holle wandje in de keuken (maar dat ging minder soepel dus geen foto's).



En er zit weer een vloertje in het rookkanaal :).



quote:
Keuken
• Houtwerk schuren, aflakken (2x) en kitten
Afzuigkap demonteren en achterwand stucen (wel aan begonnen)
• Muren opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x) en aflakken
• Vaatwasser en wasbak aansluiten op de afvoer
• Vensterbank op maat maken en afkitten
• Plafond rachelen, gipsplaten monteren(?), afsmeren en witten

Gang
• Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
• Laatste stukje stucen
• Plafond witten
• Alle muren opschuren, gronden en verven
• Gasleiding primer, schuren (2x) en aflakken
• Vloertje en plafond in meterkast maken
• Vloertje en plafond in gangkast maken
• Koof om leidingen maken

Studeerkamer
• Al het houtwerk gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
Oude plinten verwijderen
Inbouwdozen infrezen en draden trekken
• Plafond witten
• Muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x) en aflakken

Toilet
• Al het houtwerk schuren(2x), aflakken(1x) en kitten
• Muren schuren, gronden en verven(2x)
• Vloertje leggen
• Alles afkitten
• Installeren spoelknop/fonteintje/toilet garnituur
• Plafond rachelen en Agnesplaten(?) bevestigen
• Koof met deurtje maken om watermeter

Badkamer
Ophangen, aansluiten en afkitten wastafelmeubel
• Installeren thermostaatkraan, glijstangset + douchekop
• Ophangen en aansluiten spiegelkast met verlichting
• Ophangen en aansluiten radiator
• Douchedorpel plaatsen en afkitten
• Kozijn op maat maken, gronden (2x), schuren (4x), aflakken (2x) en kitten
• Plafond rachelen en Agnesplaten bevestigen

Slaapkamer
• Raamkozijn op maat maken
• Gevel en lege muur raaplaag
• Gipswand voegen vullen en schuren (en afwerklaag indien nodig?)
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x) en aflakken
• Plafond witten
• Muren schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), aflakken en kitten
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)

Woonkamer
Inbouwdozen infrezen en draden trekken
Lichtpunt boven eettafel aanleggen
• Plafond rookkanaal slijpen, vullen en afsmeren
• Muur rookkanaal isolerende voorstrijk en raaplaag aanbrengen
Vloer rookkanaal insmeren met kimband en daarna vloertje storten
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x), aflakken en kitten
• Plafond witten
• Alle muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorombouw

Algemeen
• Schakelmateriaal bestellen en afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen en vloer leggen
• Plinten
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:27:13 #80
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_155053366
Goed bezig!
pi_155053500
Hoop werk verzet weer! Mooie fase zo een het gaat snel!
Laat die handjes wapperen!
pi_155063431
Gaat zeker hard! Hoe is het met je pols?
pi_155070982
Moet ook wel snel gaan, we willen over 3 weken al verhuizen en dan moet op zijn minst het halve huis af zijn :+.

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:59 schreef Puala het volgende:
Gaat zeker hard! Hoe is het met je pols?
Ik was net een paar dagen 'bracevrij' en het leek goed te gaan, maar ik geloof dat dit weekend toch iets teveel was. Sinds vanmorgen weer pijnscheuten (wel op een andere plek, nu meer naar de zijkant) dus brace weer om -O-.
pi_155071083
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:51 schreef Chicolade het volgende:
Moet ook wel snel gaan, we willen over 3 weken al verhuizen en dan moet op zijn minst het halve huis af zijn :+.

[..]

Ik was net een paar dagen 'bracevrij' en het leek goed te gaan, maar ik geloof dat dit weekend toch iets teveel was. Sinds vanmorgen weer pijnscheuten (wel op een andere plek, nu meer naar de zijkant) dus brace weer om -O-.
Balen zeg -O- Maar ja ook niet gek gezien de hoeveelheid werk die er verzet is he? ;) Beetje hard van stapel gelopen misschien?

Maar ja 3 weken. Optimistisch :P
pi_155071251
Lekker bezig. Vervelend van je pols.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155073332
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:55 schreef Puala het volgende:

[..]

Balen zeg -O- Maar ja ook niet gek gezien de hoeveelheid werk die er verzet is he? ;) Beetje hard van stapel gelopen misschien?

Maar ja 3 weken. Optimistisch :P
Zou het? oO< Het is altijd rennen of stilstaan bij mij :+. Ik vond het nog meevallen, we zijn zondag maar 5 uurtjes bezig geweest.
pi_155073369
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:42 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Zou het? oO< Het is altijd rennen of stilstaan bij mij :+. Ik vond het nog meevallen, we zijn zondag maar 5 uurtjes bezig geweest.
Ook 5 uur zwaar werk is werk ;) En ja ik vind het ook moeilijk om rust te houden ;)
  Moderator maandag 10 augustus 2015 @ 12:50:17 #88
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155073504
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:51 schreef Chicolade het volgende:
Moet ook wel snel gaan, we willen over 3 weken al verhuizen en dan moet op zijn minst het halve huis af zijn :+.

[..]

Ik was net een paar dagen 'bracevrij' en het leek goed te gaan, maar ik geloof dat dit weekend toch iets teveel was. Sinds vanmorgen weer pijnscheuten (wel op een andere plek, nu meer naar de zijkant) dus brace weer om -O-.
Pas maar op met al dat belasten van je pols; voordat je het weet loop je een chronische beschadiging op o.i.d. en dan ben je veel verder van huis :X
pi_155076277
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pas maar op met al dat belasten van je pols; voordat je het weet loop je een chronische beschadiging op o.i.d. en dan ben je veel verder van huis :X
Ik dacht dat het 'over' was, had al een paar dagen geen brace meer om gehad en geen pijn meer oid -O-. Ja ik moet heel erg oppassen, ik heb op mijn werk ook beide handen nodig en mijn administratieve klusjes en overig bureauwerk begint op te raken.
pi_155097121
Ik kwam thuis en toen waren de nieuwe rozetten al geleverd. De kraan waterdicht aan de muur krijgen ging bijna in 1x goed, maar hey, 5x is scheepsrecht, en de boel hangt en lekt niet! *O* Nog even rozetten kitten en klaar.

pi_155097204
*O*
pi_155107235
Mooi! Komt er nog iets tussen de douche en het meubel? Glasplaat of zo?
pi_155107739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:40 schreef BeeJee78 het volgende:
Mooi! Komt er nog iets tussen de douche en het meubel? Glasplaat of zo?
:Y. In eerste instantie een douchegordijn ( ;( ) maar de bedoeling is om dat tzt te vervangen door een glazen douchedeur (als ik weer een beetje zicht heb op de financiën, we moeten nog het hele huis verven en een boel meubels aanschaffen. Dat gaat toch voor :+).
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:35:40 #94
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_155108168
Ziet er goed uit!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_155109128
Heel mooi! :)
...en waarom?
pi_155193938
We hebben verf uitgekozen/gekocht *O*. Een 'warme' grijstint, in eerste instantie een goedkopere verf gemengd met voorstrijk, en als de kleur bevalt met de duurdere schrobvaste verf er overheen. En als de kleur niet bevalt, met een andere kleur er overheen :+. Ik ga wel los met gordijnen/kussens ofzo, om kleur in huis te brengen.



Verder was de muur in de keuken gelukkig nog te 'redden' met een schuurmachine (ondanks mijn dramatische stucwerk met 1 pootje in brace, ik durf er niet eens een foto van online te zetten), ik ben nu wel blij dat we nog een nieuw blad krijgen, smerig gipsstof :').



De groene deur is niet groen meer :+.



Het kozijn is vakkundig op maat gemaakt (en ondertussen in de grondverf gezet).



En het laatste stukje in de gang is gestuct, die hoeft nu alleen nog deels geschuurd, gekit en dan verven *O*. Baggerfoto, de muren golven een beetje maar ook weer niet zo erg :+.

  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:14:31 #97
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155195316
Mooi! *O*
O+
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:38:42 #98
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155201462
Wij dachten ook 'warm grijs' te hebben uitgezocht, maar op de muur bleek het meer lichtroze.
De schilder had ons al gewaarschuwd uit te kijken met pastelkleuren. De veilige weg is kiezen voor een grijs met een beetje groen of blauw er in.
Hopelijk pakt het bij jullie wel goed uit!
pi_155203943
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:38 schreef Barrah het volgende:
Wij dachten ook 'warm grijs' te hebben uitgezocht, maar op de muur bleek het meer lichtroze.
De schilder had ons al gewaarschuwd uit te kijken met pastelkleuren. De veilige weg is kiezen voor een grijs met een beetje groen of blauw er in.
Hopelijk pakt het bij jullie wel goed uit!
Ik hoop het ook :X. Maar mede daarom de gepigmenteerde grondverf, dan kunnen we nog van gedachten veranderen voordat we dure verf kopen in een kleur die we niet mooi vinden :+. Ik ben vooral bang dat de muren er gewoon 'vies' vergrijsd uitzien, in dat geval moeten we voor een donkerdere tint gaan.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:08:46 #100
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155204821
Vies is niet erg. Een beetje vuile kleur maakt de muren juist zachter. Met contrasterende meubels, vloer, accessoires e.d. wordt het alsnog fris en gezellig.

Wat je niet wilt is leven in een kinderkamer.
Tot overmaat van ramp hebben wij ook nog pastelblauw en RAL9010 in de woonkamer. De muren leken net engelse drop. Ben blij dat het lichtroze nu overgeschilderd is met een "koele" lichtgrijs.
pi_155204844
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:29 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik hoop het ook :X. Maar mede daarom de gepigmenteerde grondverf, dan kunnen we nog van gedachten veranderen voordat we dure verf kopen in een kleur die we niet mooi vinden :+. Ik ben vooral bang dat de muren er gewoon 'vies' vergrijsd uitzien, in dat geval moeten we voor een donkerdere tint gaan.
Warm grijs zit wel in de lijn van gamma, geloof in de loft of soft shades collectie :Y
pi_155205099
Hou ook rekening met de meubels die je er tegenaan zet. Als je voor een gelige grijs kiest en je zet er een grijze bank naast die meer naar blauw neigt, dan gaat de muur er inderdaad meer viezig uitzien. En hoe ziet het eruit naast je vloer bijv. (even zo'n plank er tegenaan leggen als je de grondverf erop hebt zitten :) )
pi_155286900
Korte update. Dit weekend een paar klusjes aangepakt die vooral veel tijd kosten en waar je weinig van kunt zien op foto's :+.

Het uitstekende kiezelbeton in het plafond is aangepakt met een slijptol. De technische man hield eerst nog vol dat het echt gewoon bakstenen zijn (en werd nog even boos over het ontbreken van een constructie om het kanaal van de bovenliggende verdiepingen te ondersteunen), maar ik denk dat dit wel onomstotelijk laat zien dat het beton was :P.



De spiegelkast in de badkamer hangt, en het is nu ook wel duidelijk waarom die in de koopjesbak lag; lampje is kapot en er ontbraken wat schroefjes :').



En heuglijk moment, we kunnen het licht in het toilet en de badkamer weer aan/uit doen met een schakelaar ipv de groep eruit te gooien in de meterkast O+. Verder nog wat stopcontacten afgemonteerd, met name in de badkamer.



Misschien wat minder interessant maar niet minder noodzakelijk: gisteren flink wat dozen ingepakt in het oude huis, vandaag gaan de eerste dozen naar zolder. Scheelt op de verhuisdag weer tijd (en scheelt nu al een hoop ruimte).



quote:
Keuken
• Houtwerk schuren, aflakken (21x) en kitten
Afzuigkap demonteren en achterwand stucen
• Muren opschuren, bijwerken, schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), gronden en aflakken
• Vaatwasser en wasbak aansluiten op de afvoer
• Vensterbank op maat maken en afkitten
• Plafond rachelen, gipsplaten monteren(?), afsmeren en witten
• Koof maken, aftimmeren en afwerken

Gang
• Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
Laatste stukje stucen
• Plafond stukjes schuren, rookmelder weghalen en witten
• Alle muren opschuren, gronden en verven
• Gasleiding primer, schuren, gronden en aflakken
• Vloertje en plafond in meterkast maken
• Vloertje en plafond in gangkast maken
• Koof om leidingen maken

Studeerkamer
• Al het houtwerk gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
Oude plinten verwijderen
Inbouwdozen infrezen en draden trekken
• Plafond witten
• Muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x) en aflakken

Toilet
• Al het houtwerk schuren(2x), aflakken(1x) en kitten
• Muren schuren, gronden en verven(2x)
• Vloertje leggen
• Alles afkitten
• Installeren spoelknop/fonteintje/toilet garnituur
• Plafond rachelen en Agnesplaten(?) bevestigen
• Koof met deurtje maken om watermeter

Badkamer
Ophangen, aansluiten en afkitten wastafelmeubel
Installeren thermostaatkraan, glijstangset + douchekop + kitten rozetten
Ophangen en aansluiten spiegelkast met verlichting
• Ophangen en aansluiten radiator
• Douchedorpel plaatsen en afkitten
• Kozijn op maat maken, gronden (2x), schuren (4x), aflakken (2x) en kitten
• Plafond rachelen en Agnesplaten bevestigen

Slaapkamer
Raamkozijn op maat maken
• Gevel en lege muur raaplaag
• Gipswand voegen vullen en schuren (en afwerklaag indien nodig?)
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x) en aflakken
• Plafond witten
• Muren schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), gronden en aflakken
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)

Woonkamer
Inbouwdozen infrezen en draden trekken
Lichtpunt boven eettafel aanleggen
• Plafond rookkanaal slijpen, voorstrijk, afsmeren en egaliseren
• Muur rookkanaal isolerende voorstrijk en raaplaag aanbrengen
Vloer rookkanaal insmeren met kimband en daarna vloertje storten
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x), aflakken en kitten
• Plafond witten
• Alle muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorombouw

Algemeen
• Schakelmateriaal bestellen en afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen en vloer leggen
• Plinten
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:12:23 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_155345999
Toch fijn als je niet de meterkast in hoeft om je wc-lampje aan te doen :)

Ik volg!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 19 augustus 2015 @ 13:42:22 #105
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155351450
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:12 schreef Tink89 het volgende:
Toch fijn als je niet de meterkast in hoeft om je wc-lampje aan te doen :)

Ik volg!
Dat scheelt toch een hele hoop :+
pi_155363739
Ach, de meterkast en het toilet zitten zo ongeveer naast elkaar :+. En stom genoeg vergeet ik nu ook steeds om het licht weer uit te doen en wil ik naar de meterkast lopen. Gewenning :').

Herinneren jullie die wand in de slaapkamer nog, die afbrokkelde waar je bij staat en die helemaal kaal moest? We hebben hulp gehad, de twee lastige muren in de slaapkamer zijn voor ons gestuct O+. En vele malen strakker dan ik het zelf ooit had kunnen doen :+.



En misschien dat iemand hier een idee voor heeft: in het toilet zijn er een paar overgangen van tegels naar muur/kozijn, zoals bijvoorbeeld linksachter op de foto hieronder. Die overgangen wil ik afkitten met acrylaatkit (want overschilderbaar), maar kan dat zomaar op tegels?

  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:58:09 #107
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155366773
Waarom zou je de kit willen overschilderen?

Ik zou eerst schilderen en daarna de kieren volkitten met siliconenkit.
pi_155367253
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 22:58 schreef Barrah het volgende:
Waarom zou je de kit willen overschilderen?

Ik zou eerst schilderen en daarna de kieren volkitten met siliconenkit.
Omdat de verf mat is, en siliconenkit glanst. Ik verf netter/strakker dan dat ik kan kitten :+.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 07:48:10 #109
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155372278
Acrylaatkit glanst niet. Ik zou wel eerst kitten, daarna verven. Persoonlijk denk ik.
O+
pi_155372284
eerst kitten met den braven acrylaatkit anti crack ( ik verzin de naam ook niet ) te koop bij de betere bouwmaterialenhandel :)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:16:15 #111
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155372505
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:11 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Omdat de verf mat is, en siliconenkit glanst. Ik verf netter/strakker dan dat ik kan kitten :+.
Ik vind persoonlijk dat een kitrand juist meer opvalt / er gekker uit ziet als je hem probeert te verstoppen.
pi_155373540
Als je alles afplakt langs de te maken kitrand, je hand nat maakt met water en een klein beetje afwasmiddel, kan je de kitrand mooi afstrijken. Zorg dat er niet teveel kit op zit.
Daarna de afplaktape verwijderen en nog een keer afstrijken, en jij kan ook mooi kitten. :Y
pi_155374305
Duidelijk, de meningen verschillen over wat voor soort kit en hoe dan :+.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 07:49 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
eerst kitten met den braven acrylaatkit anti crack ( ik verzin de naam ook niet ) te koop bij de betere bouwmaterialenhandel :)
Daar hebben we inderdaad al een paar verpakkingen van staan 8-) (ook online te koop bij ecotools en toolstation)

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:30 schreef R2R het volgende:
Als je alles afplakt langs de te maken kitrand, je hand nat maakt met water en een klein beetje afwasmiddel, kan je de kitrand mooi afstrijken. Zorg dat er niet teveel kit op zit.
Daarna de afplaktape verwijderen en nog een keer afstrijken, en jij kan ook mooi kitten. :Y
Kitrand aanbrengen, genoeg finisher erop spuiten en afstrijken met een kittooltje geeft een nog strakker resultaat :+. Maar niet strak genoeg naar mijn zin
pi_155374464
Dan misschien een kitmeneer/mevrouw inhuren :9
pi_155417929
De vaart zat er lekker in vandaag 8-). Mijn moeder is weer bezig geweest met het lakken van het houtwerk, de dorpel is opgehaald in Kampen (en kunnen we hopelijk morgen plaatsen), het stucwerk in keuken/gang/studeerkamer is klaar, de bank is bezorgd (en staat mooi opgeslagen in de berging) en er is eindelijk een afspraak met de keukenmonteur. Komende donderdag komen ze het nieuwe blad plaatsen. Lijkt erop dat we een werkende keuken hebben voor de verhuizing O+. Het huis staat nu wel vol met gereedschap en (herkenbare) zooi overal, foto's maken lukt momenteel niet echt goed :+.

Dat brengt de tussenstand voor het weekend op:

quote:
Keuken
• Houtwerk schuren, aflakken en kitten
Afzuigkap demonteren en achterwand stucen
• Muren opschuren, bijwerken, schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), gronden en aflakken
• Vaatwasser en wasbak aansluiten op de afvoer
• Vensterbank op maat maken en afkitten
• Plafond rachelen, gipsplaten monteren(?), afsmeren en witten
• Koof maken, aftimmeren en afwerken

Gang
• Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
Laatste stukje stucen
• Plafond stukjes schuren, rookmelder weghalen en witten
• Alle muren opschuren, gronden en verven
• Gasleiding primer, schuren, gronden en aflakken
• Vloertje en plafond in meterkast maken
• Vloertje en plafond in gangkast maken
• Koof om leidingen maken

Studeerkamer
• Al het houtwerk gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
Oude plinten verwijderen
Inbouwdozen infrezen en draden trekken
• Plafond witten
• Muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), gronden en aflakken

Toilet
• Al het houtwerk schuren(2x), aflakken(1x) en kitten
• Muren schuren, gronden en verven(2x)
• Vloertje leggen
• Alles afkitten
• Installeren spoelknop/fonteintje/toilet garnituur
• Plafond rachelen en Agnesplaten(?) bevestigen
• Koof met deurtje maken om watermeter

Badkamer
Ophangen, aansluiten en] afkitten wastafelmeubel
Installeren thermostaatkraan, glijstangset + douchekop + kitten rozetten
Ophangen en aansluiten spiegelkast met verlichting
• Ophangen en aansluiten radiator
• Douchedorpel plaatsen en afkitten
• Kozijn op maat maken, gronden (2x), schuren (4x), aflakken (2x) en kitten
• Plafond rachelen en Agnesplaten bevestigen

Slaapkamer
Raamkozijn op maat maken
Gevel en lege muur raaplaag
• Gipswand voegen vullen en schuren (en afwerklaag indien nodig?)
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren en aflakken
• Plafond witten
• Muren schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), gronden en aflakken
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)

Woonkamer
Inbouwdozen infrezen en draden trekken
Lichtpunt boven eettafel aanleggen
• Plafond rookkanaal slijpen, voorstrijk, afsmeren en egaliseren
• Muur rookkanaal isolerende voorstrijk en raaplaag aanbrengen
Vloer rookkanaal insmeren met kimband en daarna vloertje storten
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x), aflakken en kitten
• Plafond witten
• Alle muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorombouw

Algemeen
• Schakelmateriaal bestellen en afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen en vloer leggen
• Plinten


[ Bericht 2% gewijzigd door Chicolade op 21-08-2015 21:43:23 ]
pi_155446962
Al het draad zit erin! In de meeste ruimtes zijn de schakelaars en stopcontacten alvast functioneel gemaakt (want er moet nog geverfd worden dus geen mooie afdekraampjes nog).



De wandjes drogen aardig met dit weer :P.



De dorpel ligt, en is vastgekit (al gaat dat zware ding ook zonder montagekit nergens heen :+ ). Vind het mooi uitgepakt, kleur past bij de rest van de badkamer. Helaas was het hout van het kozijn scheef, even een nieuwe plank halen voordat we het kozijn vast kunnen zetten. Zodra het kozijn erin zit ziet het er ook niet meer uit alsof de dorpel 'scheef' ligt :P.


  zondag 23 augustus 2015 @ 19:58:41 #117
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155474705
Netjes! *O*
O+
pi_155511593
De verf moet nog drogen, maar ik kon het niet laten om alvast een foto te maken van het (nu nog) vlekkerige drogende resultaat. Toilet is ook geverfd, maar dat is wit dus wat lastiger te fotograferen :+.









En de vloer is geleverd! *O*

pi_155577847
Tussen werk, kitten, verven, wachten op de wasmachine en slapen (ohja daar moet ook tijd voor gemaakt worden) door toch even een kleine update. De muren zijn mooi egaal opgedroogd, in een grijs met een vleugje lila. Lila }:|.





Op zichzelf een prima kleur, maar niet in combinatie met een blauw keukenblad en onze meubels (zie foto hieronder, deze is eigenlijk behoorlijk kleurecht). Dus morgen een andere grijstint uitzoeken :+.



En we hebben nu officieel een kleine badkamer oO<.

pi_155577976
Grijs is 98% altijd een combi met iets. Dus euhm, sterkte met zoeken :P maar wel balen, dubbel werk en dat is niet handig vlak voor het verhuizen.
pi_155578111
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:30 schreef Puala het volgende:
Grijs is 98% altijd een combi met iets. Dus euhm, sterkte met zoeken :P maar wel balen, dubbel werk en dat is niet handig vlak voor het verhuizen.
Ja, nu wil ik grijs met blauw :+. Hier hielden we al rekening mee, we zouden sowieso 2 lagen verven en volgens de meneer van de verfhandel zou 1 laag met een andere grijstint al 'dekkend' zijn. Dus geen extra werk *O*. Wel extra werk is dat het plafond in de studeerkamer opnieuw gewit moet worden omdat het aan het tape bleef plakken }:|. En de deur die opnieuw gegrond/gelakt moet worden omdat er een radiator omwaaide ín de deur en daar een dikke deuk in maakte die we moesten vullen met plamuur }:|.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 07:56:59 #122
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155581665
Herkenbaar dat van die kleur ;)

Alle grijzen die ook maar ruiken naar roze moet je met een boog omheen lopen. Grijs met een fractie blauw of 'vuil' daarentegen zal meer naturel ogen.

Succes, als ook de kleur goed is ziet het er vast prachtig uit!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 09:05:58 #123
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155582415
Daarom altijd kleurstaaltjes meenemen naar huis. Pas daar kun je echt zien wat de kleur doet in combinatie met je meubels en de lichtinval.
O+
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:49:49 #124
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155588868
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:05 schreef Saisai het volgende:
Daarom altijd kleurstaaltjes meenemen naar huis. Pas daar kun je echt zien wat de kleur doet in combinatie met je meubels en de lichtinval.
Zelfs met kleurstaal zijn wij in dezelfde kuil gestapt. Zachte kleuren pakken totaal anders uit op een groot oppervlakte. Verfspeciaalzaken hebben extra grote stalen (a4 formaat) die je vaak mag lenen. Dat is wel aan te bevelen bij pastelkleuren.
pi_155589835
Karwei heeft stalen van een half a4 groot. Ook wel prettig :Y
pi_155589901
Ja dat verven blijft iets hé. Wil straks in de slaapkamer een beetje grijs bruinig op de muur.. Maar hoe kies je dat in godsnaam.. Zoiets valt al snel heel donker uit haha.

Ben benieuwd welke kleur je straks gaat doen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:23:56 #127
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155592841
Ik neem altijd gewoon een stapel mee en maak mijn eigen A4 :@
en die hang ik dan op de muur en bekijk ik van verschillende punten in de kamer bij dag- en nacht.
O+
  donderdag 27 augustus 2015 @ 17:54:18 #128
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155595347
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:23 schreef Saisai het volgende:
Ik neem altijd gewoon een stapel mee en maak mijn eigen A4 :@
en die hang ik dan op de muur en bekijk ik van verschillende punten in de kamer bij dag- en nacht.
Als je genoeg meeneemt hoef je ook geen verf meer te kopen. Plak je gewoon je muur vol stalen :')
  donderdag 27 augustus 2015 @ 17:55:06 #129
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155595375
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:54 schreef Barrah het volgende:

[..]

Als je genoeg meeneemt hoef je ook geen verf meer te kopen. Plak je gewoon je muur vol stalen :')
Topidee! :D14.gif

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_155622727
Riep er iemand staaltjes? oO<



Op de muur ziet het er toch anders uit dan op een staaltje :+. Zo vind ik de kleur die nu op de muur zit op sommige muren wel mooi, en op andere is het een soort babyblauw. Dus ik vrees dat we terug moeten naar de verfwinkel :').



De verf heeft ook niet helemaal lekker gepakt, en er zitten gaten in de muur door het monteren van het aanrechtblad, die even gevuld moeten worden -O-.



Conclusie: de keuken gaat zondag niet af zijn. En helaas geldt dat ook voor de gang en de studeerkamer. We gaan zondag verhuizen naar een huis waar we de vloer nog niet kunnen leggen. Dikke domper, motivatie is even onder het nulpunt gedaald -O-. We moeten ons huidige huis echt uit, en nu gaan we dus verhuizen naar een bouwval. Ik ben een beetje klusmoe op het moment, het beheerst mijn hele leven en het vooruitzicht dat we straks alsnog niet kunnen relaxen valt wat zwaar.
pi_155656393
Alle dozen zijn verhuisd, morgen alleen nog de meubels *O*. Keuken is functioneel (afvoer is aangesloten, CV staat weer aan en er komt weer warm water uit de kranen), radiatoren zijn afgedopt, gang en studeerkamer zijn leeggeruimd. Morgen nog even een vloertje leggen in het toilet en alle zooi ophangen, en meubels in de kamers zetten. Voorlopig liggen er kleden oid op de grond, tot we de vloer gaan leggen. Die tweede laag verf, dat komt allemaal wel als we de slaapkamer en woonkamer af hebben :).





De tussenstand een dag voor de verhuizing:
quote:
Keuken
• Houtwerk schuren, aflakken en kitten
Afzuigkap demonteren en achterwand stucen
• Muren opschuren, bijwerken, schuren, gronden en verven en nog een laag
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), gronden en aflakken
Vaatwasser en wasbak aansluiten op de afvoer
• Vensterbank op maat maken en afkitten
• Plafond rachelen, gipsplaten monteren(?), afsmeren en witten
• Koof maken, aftimmeren en afwerken

Gang
• Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
Laatste stukje stucen
• Plafond stukjes schuren, rookmelder weghalen en witten
• Alle muren opschuren, gronden en verven
• Gasleiding primer, schuren, gronden en aflakken
• Vloertje en plafond in meterkast maken
• Vloertje en plafond in gangkast maken
• Koof om leidingen maken

Studeerkamer
• Al het houtwerk gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
Oude plinten verwijderen
Inbouwdozen infrezen en draden trekken
Plafond witten
• Muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, ]schuren(2x), gronden en aflakken

Toilet
• Al het houtwerk schuren(2x), aflakken(1x) en kitten
• Muren schuren, gronden en verven(2x)
• Vloertje leggen
Alles afkitten
• Installeren spoelknop/fonteintje/toilet garnituur
• Plafond rachelen en Agnesplaten(?) bevestigen
• Koof met deurtje maken om watermeter

Badkamer
Ophangen, aansluiten en] afkitten wastafelmeubel
Installeren thermostaatkraan, glijstangset + douchekop + kitten rozetten
Ophangen en aansluiten spiegelkast met verlichting
• Ophangen en aansluiten radiator
• Douchedorpel plaatsen en afkitten
• Kozijn op maat maken, gronden (2x), schuren (4x), aflakken (2x) en kitten
• Plafond rachelen en Agnesplaten bevestigen

Slaapkamer
Raamkozijn op maat maken
Gevel en lege muur raaplaag
• Gipswand voegen vullen en schuren (en afwerklaag indien nodig?)
• Afwerklaag muren
• Houtwerk gronden(1x), schuren en aflakken
• Plafond witten
• Muren schuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), gronden en aflakken
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)

Woonkamer
Inbouwdozen infrezen en draden trekken
Lichtpunt boven eettafel aanleggen
• Plafond rookkanaal slijpen, voorstrijk, afsmeren en egaliseren
• Muur rookkanaal isolerende voorstrijk en raaplaag aanbrengen
Vloer rookkanaal insmeren met kimband en daarna vloertje storten
• Houtwerk gronden(1x), schuren(3x), aflakken en kitten
• Plafond witten
• Alle muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorombouw

Algemeen
• Schakelmateriaal bestellen en afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen en vloer leggen
• Plinten
pi_155656771
Positieve insteek! Goed zo ^O^
pi_155656846
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:26 schreef bbtb77 het volgende:
Positieve insteek! Goed zo ^O^
Ruik ik daar sarcasme? :D Soms zijn moodswings best handig, een uur later had ik het al geaccepteerd en kon ik weer lachen :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:46 schreef Chicolade het volgende:
Dikke domper, motivatie is even onder het nulpunt gedaald -O-. We moeten ons huidige huis echt uit, en nu gaan we dus verhuizen naar een bouwval. Ik ben een beetje klusmoe op het moment, het beheerst mijn hele leven en het vooruitzicht dat we straks alsnog niet kunnen relaxen valt wat zwaar.
pi_155661092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:31 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ruik ik daar sarcasme? :D Soms zijn moodswings best handig, een uur later had ik het al geaccepteerd en kon ik weer lachen :+

[..]

Geen sarcasme.. meer een soort opluchting dat je laatste post niet meer super depri zwart neerslachtig was :P
pi_155685760
We zijn over *O*
pi_155685772
Wat goed *O*
  zondag 30 augustus 2015 @ 20:06:36 #137
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155685917
Wow, die keuken, netjes hoor. Ik vind het er allemaal mooi uitzien. ^O^ Veel woonplezier.
Share your talent, move the world.
  maandag 31 augustus 2015 @ 07:25:51 #138
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_155698707
Wat is het mooi geworden! Heel veel geluk in jullie nieuwe huisje! :D
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_155699559
Chico, hoe slaapt dat nou in je eigen huis? Ondanks het kamperen ;)
pi_155700514
De laatste dingen nog en dan zijn jullie echt klaar :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155703060
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 09:18 schreef Puala het volgende:
Chico, hoe slaapt dat nou in je eigen huis? Ondanks het kamperen ;)
Nou :D. Er hing vannacht een enorme onweersbui boven het huis en we hebben de gordijnen nog niet opgehangen, dus ik ben wel een paar keer wakker geschrokken van flitsen en de bijbehorende harde dreun :+. Maar verder goed! Moet vanavond wat dozen uitpakken omdat ik op het moment alles kwijt ben oO<. En we willen zsm de vloer in het toilet leggen, zodat daar alles afgemonteerd kan worden.

In de studeerkamer ligt een kleed op de grond (wel fijn, kan je met blote voeten uit bed) maar in de rest van het huis moet je wel even je schoenen aan doen, net als op de camping :+. En de keuken is ook al ingewijd met een ontbijtje. In de keuken komt ook tijdelijk een kleed te liggen, zodra de muren geverfd zijn.

pi_155705004
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:02 schreef Chicolade het volgende:
We zijn over *O*
Hoera w/ _O_ *O*

Lekker ontbijtje in jullie ruime lichte keuken.
Succes met de dozen.
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:29:27 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155705044
Yay ontbijten in je eigenste huis *O*
Super tof Chico!
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:40:37 #144
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155705327
Gefeliciteerd met je verhuizing!

Jullie verhuizen niet naar een bouwval. Wat jullie destijds kochten was een bouwval! ;)
pi_155705653
*O* Jaaa, de eerste nacht in je nieuwe huis!
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden met meer verf en vloeren. Tot nu toe ziet het er echt heel tof uit!
pi_155728595
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:40 schreef Barrah het volgende:
Gefeliciteerd met je verhuizing!

Jullie verhuizen niet naar een bouwval. Wat jullie destijds kochten was een bouwval! ;)
We kochten een basic huurwoning, in een week was dat een bouwval en sinds dit weekend is het een bewoonbare bouwplaats :+. Maar het blijft stiekem wel lekker, met zn tweetjes wonen O+. De gordijnen hangen in de slaapkamer (met 2 haken, tijdelijk), gister heerlijk film/serie zitten kijken (in bed bij gebrek aan een bank, net als vroegah in mijn studentenkamer).



En toen ik vanmorgen naar mijn werk wilde gaan stonden de jongens van het ventilatiebedrijf opeens voor de deur, ik had blijkbaar de brief gemist waarin stond dat ze vandaag de rookgasafvoer van de CV-ketel kwamen vervangen. Gelukkig kunnen regelen dat ik iets later begin op mijn werk, zodat ik 'toezicht' kon houden (wat achteraf niet nodig was, ze werkten heel netjes en hoefden niets te slopen om ergens bij te kunnen). Dus die loopt nu ook weer afschot naar de ketel (ipv afschot er vandaan zonder beugels).



  dinsdag 1 september 2015 @ 11:01:29 #147
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155728902
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:44 schreef Chicolade het volgende:
We kochten een basic huurwoning, in een week was dat een bouwval en sinds dit weekend is het een bewoonbare bouwplaats
Point taken! Maar wat je nu hebt is desondanks veel beter dan wat het was toen je de sleutel kreeg. En als deze laatste zaken zijn geregeld ben je het tijdelijke ongemak van wonen in een bouwplaats al gauw weer vergeten joh :)
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:18:02 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_155729145
Fijn dat verhuizen ondanks alles wel gelukt is.
Maarre, als je goed stofzuigd is een paar schoenen op het kale beton toch niet echt nodig? Eventueel even een dweil erdoor halen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 1 september 2015 @ 13:16:05 #149
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_155731668
Ik ben zo benieuwd naar hoe het er uit ziet als die mooie vloer er in ligt...
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_155732055
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:18 schreef fietsie het volgende:
Fijn dat verhuizen ondanks alles wel gelukt is.
Maarre, als je goed stofzuigd is een paar schoenen op het kale beton toch niet echt nodig? Eventueel even een dweil erdoor halen?
Beton laat fijn poeder los, dus overal stof op dan. Niet heel handig, dus schoenen is slim.
pi_155732598
pi_155732952
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Beton laat fijn poeder los, dus overal stof op dan. Niet heel handig, dus schoenen is slim.
Dit :). Daarbij zit de badkamer naast de slaapkamer, en laat die ruimte nu nog een bouwplaats zijn dus wat lastiger schoon te houden oO<. Dus ik heb nu een paar slippertjes gekocht (die ik had zitten *ergens* onbereikbaar in een doos), dat werkt ook wel prima :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:04 schreef bbtb77 het volgende:
[ afbeelding ]
Warme voeten en stofdoeken tegelijk :9.
  dinsdag 1 september 2015 @ 14:20:26 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_155732956
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Beton laat fijn poeder los, dus overal stof op dan. Niet heel handig, dus schoenen is slim.
Mijn betonvloer doet dat niet :@
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_155734220
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:20 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn betonvloer doet dat niet :@
Dan zal er vast iets op zitten wat dat tegen gaat. Mijn betonvloer deed dat wel en je zwarte sokken waren in mum van tijd wit. En overal liep je dat fijne stof naar toe.
  dinsdag 1 september 2015 @ 15:31:23 #155
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_155734256
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 15:29 schreef Puala het volgende:

[..]

Dan zal er vast iets op zitten wat dat tegen gaat. Mijn betonvloer deed dat wel en je zwarte sokken waren in mum van tijd wit. En overal liep je dat fijne stof naar toe.
OK da's ruk dan ja.

Geen idee; toen ik het huis kocht lag er folie, een ondervloer en laminaat op. Het beton is ontzettend donkergrijs en glimt een beetje.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 18:47:36 #156
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_155738654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:20 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn betonvloer doet dat niet :@
Is die betonvloer afgewerkt met een cementdekvloer ? Of is hij anders afgewerkt ? :)
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:49:42 #157
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_155738696
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is die betonvloer afgewerkt met een cementdekvloer ? Of is hij anders afgewerkt ? :)
Geen idee; huis is gebouwd in 1991 en ik kocht het in 2005; hiervoor woonden er 2 echte beunhazen in.... Maar volgens mij zitten we nu Chico's leuke topic vol te kletsen met een discussie over betonstof ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_155757894
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Geen idee; huis is gebouwd in 1991 en ik kocht het in 2005; hiervoor woonden er 2 echte beunhazen in.... Maar volgens mij zitten we nu Chico's leuke topic vol te kletsen met een discussie over betonstof ;)
Geen probleem hoor oO<. Ik heb op het moment even geen interessante updates qua klussen, zeer intensieve week op mijn werk en ben 's avonds een beetje aan het bijkomen van alles. Gister de kookplaat ingewijd :9. Vanavond de zolder maar eens op om de snijplanken en kruiden te zoeken :+.



De komende weken moeten we redelijk wat dingen op gaan hangen zoals lampen/planken/keukenkastjes, wat zijn een beetje standaardmaten qua schroeven en pluggen daarvoor? We kochten ze tot nu toe per stuk per 'object', maar wil eigenlijk een assortimentsbox gaan halen zodat we niet steeds voor een paar lullige schroefjes hoeven te rijden en de hoofdprijs bij de Gamma moeten betalen :+. Zijn onderstaande opties aan/af te raden, of kan ik beter twee/drie maten schroeven en pluggen los bestellen van bijv Fischer/Heco, die merken kom ik vaker tegen? Ik wil gewone pluggen/schroeven die de muur in gaan en die niet zomaar afbreken/uit de muur vallen :P.

http://www.hornbach.nl/sh(...)5148732/artikel.html
(Hornbach, 3 maten incl plug, 5,03EUR)

http://www.hema.nl/winkel(...)econdid=pnl_81010236
(Hema, 3,5 x 30mm - 4,0 x 40mm en 5,0 x 50mm + bijpassende pluggen, 6,50EUR)

http://www.toolstation.nl/shop/p34606
(Toolstation, Fischer 4,5x40mm en 5x60mm + bijpassende SX pluggen, 14,67EUR)
pi_155758318
Fischer O+ :9

Maar euhm, standaard maten is lastig. Ik pak meestal voor lampen, planken etc. plug 6mm en schroef 5mm. En dan haal ik gewoon grote verpakkingen daarvan.

Keukenkastjes weet ik zo niet. Dat is in elk geval, lijkt me, een groter formaat.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:26:20 #160
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155758463
Je weet dat die vraag hier binnen drie posts resulteert in het antwoord 'gebruik chemische ankers'? :7

Ik zou een assortibakje spaanplaatschroeven en een assortibakje pluggen halen. Heb je voor 95% van de ophangklussen de juiste combinatie van schroef en plug wel in huis. Kost weinig en gaat jaren mee.
pi_155758545
Neeeeee geen chemische ankers. Keilbouten _O_
pi_155758640
Fischer. Met dat setje van toolstation kun je alles ophangen.
pi_155764561
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:26 schreef Barrah het volgende:
Je weet dat die vraag hier binnen drie posts resulteert in het antwoord 'gebruik chemische ankers'? :7

Ik zou een assortibakje spaanplaatschroeven en een assortibakje pluggen halen. Heb je voor 95% van de ophangklussen de juiste combinatie van schroef en plug wel in huis. Kost weinig en gaat jaren mee.
Ik ben zeker voorstander van chemie oO<, maar ik moet de eerste idioot die een klein lampje ophangt met een chemisch anker nog tegenkomen :+.
pi_155882696
De eerste week in huis ook weer overleefd! :+ En we hebben niet stilgezeten. De toilet heeft een vloertje (en een spoelknop + zitting) gekregen. Komende week de boel kitten, fonteintje monteren en dingen als een pleerolhouder ophangen.



De keuken heeft eindelijk een goede kleur: blauwgrijs (dus grijs met een blauwtint). Drie keer is scheepsrecht oO<. Vanochtend alle kastjes opgehangen, stopcontacten afgemonteerd en de rest van de middag bezig geweest met dozen van zolder halen en alles in kastjes/lades stoppen. Het was een soort pakjesavond, sommige dingen stonden al zo lang in de opslag dat ik niet eens meer wist dat ik ze had O+ :D. Vaatwasser heeft overuren gedraaid zodat alles schoon de kast in kon. Aanrecht naast de spoelbak staat vol met zooi, daar komt later wel een foto van als ik opgeruimd heb O-)







En wat doe je als je een was gedraaid hebt (die heerlijk fris ruikt O+ ) en er daarna achter komt dat het wasrek nergens te bekennen is, en je wél nog een paar dozen met (elektra)draad hebt liggen? :+

pi_155883496
" huiselijk"... vindt de man des huizes hier.

Ik noem het inventief (8>
Lekker keutelen in jullie eigen huis en niet meer weg te hoeven.
  zondag 6 september 2015 @ 22:48:14 #166
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155883612
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 22:29 schreef Chicolade het volgende:
De eerste week in huis ook weer overleefd! :+ En we hebben niet stilgezeten. De toilet heeft een vloertje (en een spoelknop + zitting) gekregen. Komende week de boel kitten, fonteintje monteren en dingen als een pleerolhouder ophangen.

[ afbeelding ]

De keuken heeft eindelijk een goede kleur: blauwgrijs (dus grijs met een blauwtint). Drie keer is scheepsrecht oO<. Vanochtend alle kastjes opgehangen, stopcontacten afgemonteerd en de rest van de middag bezig geweest met dozen van zolder halen en alles in kastjes/lades stoppen. Het was een soort pakjesavond, sommige dingen stonden al zo lang in de opslag dat ik niet eens meer wist dat ik ze had O+ :D. Vaatwasser heeft overuren gedraaid zodat alles schoon de kast in kon. Aanrecht naast de spoelbak staat vol met zooi, daar komt later wel een foto van als ik opgeruimd heb O-)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En wat doe je als je een was gedraaid hebt (die heerlijk fris ruikt O+ ) en er daarna achter komt dat het wasrek nergens te bekennen is, en je wél nog een paar dozen met (elektra)draad hebt liggen? :+

[ afbeelding ]
Gaat mooi, bij jullie. *pro-tip: Matje achter de pot schuin wegsnijden, dan hecht de kit beter.
Share your talent, move the world.
  maandag 7 september 2015 @ 14:33:39 #167
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_155895939
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 22:48 schreef cvboer2 het volgende:
*pro-tip: Matje achter de pot schuin wegsnijden, dan hecht de kit beter.
Bedankt, moet hem ook nog wegsnijden in mijn huis.

Chico, ziet er goed uit! Wat heb jij veel kleurstaaltjes geprobeerd zeg. Ben je nu tevreden met wat je hebt?
Chaos is a ladder.
pi_155898211
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 22:48 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Gaat mooi, bij jullie. *pro-tip: Matje achter de pot schuin wegsnijden, dan hecht de kit beter.
Bedankt voor de tip ^O^. Schuin vanaf rand pot richting de muur neem ik aan? (is qua hoek wat haalbaarder dan andersom)

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:33 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Bedankt, moet hem ook nog wegsnijden in mijn huis.

Chico, ziet er goed uit! Wat heb jij veel kleurstaaltjes geprobeerd zeg. Ben je nu tevreden met wat je hebt?
Met kunstlicht (in bouwmarkten) leek alles toch steeds anders dan thuis, zelfs als we staaltjes van het werkblad/vloer meenamen :'). Maar ben er nu erg blij mee ja! Het is een 'custom' kleur geworden: basis was een standaardkleur van Sigma, die net iets teveel naar babyblauw neigde bij normaal daglicht. Gelukkig hadden ze bij de verfhandel zelf al aangegeven dat het geen probleem is om het wat donkerder/minder blauw te maken, en nu past de kleur gewoon perfect O+. Hopelijk morgen de rest van de potten (in de oude kleur) ook bij laten mengen, de verhoudingen van het bijmengen zijn genoteerd dus het zou geen probleem moeten zijn om alle potten in deze nieuwe kleur te maken.

Ik ben gewoon een beetje lastig, al helemaal als het op kleuren aankomt :+.


Fotootje van de kleur bij daglicht van een paar dagen geleden, dit is in elk geval echt niet babyblauw :D
  maandag 7 september 2015 @ 16:29:49 #169
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_155898455
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:20 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip ^O^. Schuin vanaf rand pot richting de muur neem ik aan? (is qua hoek wat haalbaarder dan andersom)

[..]

Met kunstlicht (in bouwmarkten) leek alles toch steeds anders dan thuis, zelfs als we staaltjes van het werkblad/vloer meenamen :'). Maar ben er nu erg blij mee ja! Het is een 'custom' kleur geworden: basis was een standaardkleur van Sigma, die net iets teveel naar babyblauw neigde bij normaal daglicht. Gelukkig hadden ze bij de verfhandel zelf al aangegeven dat het geen probleem is om het wat donkerder/minder blauw te maken, en nu past de kleur gewoon perfect O+. Hopelijk morgen de rest van de potten (in de oude kleur) ook bij laten mengen, de verhoudingen van het bijmengen zijn genoteerd dus het zou geen probleem moeten zijn om alle potten in deze nieuwe kleur te maken.

Ik ben gewoon een beetje lastig, al helemaal als het op kleuren aankomt :+.

[ afbeelding ]
Fotootje van de kleur bij daglicht van een paar dagen geleden, dit is in elk geval echt niet babyblauw :D
Oh, ja dat is inderdaad meer grijs met een vleugje blauw. Bij ons ziet het er in direct zonlicht meer blauw uit, maar in de schaduw lijkt het heel erg veel op deze kleur. Grappig effect, goed te zien op deze foto, gemaakt tijdens het verhuizen.



Onze meisjes-kinderkamer wel in andere tint gemaakt om verwarring te voorkomen.


Beetje dezelfde smaak als jij in elk geval :P
Chaos is a ladder.
pi_155915578
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:29 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Oh, ja dat is inderdaad meer grijs met een vleugje blauw. Bij ons ziet het er in direct zonlicht meer blauw uit, maar in de schaduw lijkt het heel erg veel op deze kleur. Grappig effect, goed te zien op deze foto, gemaakt tijdens het verhuizen.

[ afbeelding ]

Onze meisjes-kinderkamer wel in andere tint gemaakt om verwarring te voorkomen.
[ afbeelding ]

Beetje dezelfde smaak als jij in elk geval :P
Jullie kleur is ook mooi ja! Gek genoeg vind ik blauw echt een mooie kleur, maar toen het bij ons op de muren zat klopte het gewoon niet :).

Ik ben sinds een paar dagen helemaal verslingerd aan de Australische 'House Rules' serie, zitten echt goede ontwerpideeën tussen :P. Beetje inspiratie opdoen voor de woon- en slaapkamer. Ons rookkanaal is niet meer, maar als het er nog wel was geweest zou betimmering zoals hieronder wel heel vet zijn geweest O+. Sowieso ben ik nog op zoek naar een soortgelijke vierkante salontafel van redelijk formaat.

  dinsdag 8 september 2015 @ 14:08:57 #171
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_155922549
Het schiet weer op, super mooie keuken ook!

Stiekem nog een hoop kleine werkjes waar veel tijd in gaat zitten maar jullie zitten er alvast lekker te genieten!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_156264622
Zo, daar zijn we weer. Na een verschrikkelijk drukke periode op werk het klussen afgelopen weekend weer opgepakt. Veel kleine dingetjes die niet echt te fotograferen zijn (kitrandjes, afmonteren van schakelmateriaal, deur ophangen etc).

De keuken ziet er in elk geval echt leefbaar uit, en bijna alle dozen met keukenspullen zijn van zolder gehaald. Er staan zelfs kruidenplantjes in de vensterbank O+. Alleen de dille doet een beetje zielig, dus die hebben we gisteren opgegeten :+.









's Avonds is het raam best wel een groot zwart gat, dus wil komende week gordijnen gaan bestellen. Heb wat stofstaaltjes aangevraagd bij verschillende aanbieders oO<. Op het moment neigen we naar vouwgordijnen in onderstaande stof/kleur.

pi_156264706
Heb je wel eens een vouwgordijn opgerold? Ik vind dat altijd zo'n klus. Onhandig vaak rond voor een klein stukje _O-
pi_156265535
En vraag ook even naar de wasinstructies B-)
...gezien de plaats van ophangen! Keuken en achter de spoelbak.

Fijn, dat het huiselijk en vertrouwder wordt.
Mčn, wat hebben jullie hard gewerkt. _O_
pi_156265641
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 10:38 schreef AnneX het volgende:
En vraag ook even naar de wasinstructies B-)
...gezien de plaats van ophangen! Keuken en achter de spoelbak.

Fijn, dat het huiselijk en vertrouwder wordt.
Mčn, wat hebben jullie hard gewerkt. _O_
40 graden machinewas en mag in de droger op lage temperatuur 8-). Ik wil in de keuken inderdaad geen gordijnen die moeilijk schoon te maken/houden zijn :D. Maar ik heb nog nooit een vouwgordijn gehad, als het in de keuken niet bevalt weet ik in ieder geval dat ik het in de rest van het huis niet wil :P.
pi_156265668
Ach, tijdens werkzaamheden doe je het een stukje omhoog...
mocht je in het donker in de keuken staan... w/

En praktische tip: bovenóp de keukenkastjes een oude krant neerleggen.
Je wilt niet weten wat een ranzigheid je daar aantreft over een jaar.

Écht. :7
pi_156439618
Zo er zijn weer knopen doorgehakt 8-). Na een hele stapel met stofstaaltjes doorgespit te hebben, is de keuze gevallen voor onderstaande kleur die prima kleurt met het keukenblad, de muren, de plantjes en de toekomstige vloer. Leuke is dat ze bij deze webshop ook de optie hebben om draadloze elektrische bediening in te bouwen: hoeven we niet over het aanrecht te hangen en geen gedoe met zelf een vouwgordijn omhoog/laag doen tenzij je de afstandsbediening kwijt bent of de batterij van de motor leeg is. Prijskaartje dat daaraan hangt is wel een nachtje slapen waard :+.



Verder wat aan het klooien geweest met kit. Dat ging op sommige stukken van het blad best wel strak O+. Beetje jammer dat het tape beter vast zat dan de verf op 1 stuk :').



Ik zou de volgende keer niet zo snel weer kiezen voor witte kit op de vloer, maar hey, de toiletvloer is nu waterdicht en we kunnen eindelijk eens na gaan denken over het ophangen van een rolhouder en fonteintje :+.



En het debakel van dit weekend: 'even snel' een randje op de muur kitten met anti-crack acrylaatkit, en die dan toch krakt }:|. Nog geen zin gehad in uitkrabben/opvullen met meer kit. Dus ook nog steeds de gang niet geverfd in de definitieve kleur :').



Wel wat mooi speelgoed besteld: een 'glassboard' (soort whiteboard maar dan niet-wit) voor in de hal, om boodschappen/afspraken op te schrijven en brieven die gepost moeten worden op te hangen enzo. In onze vorige woning hadden we ook een whiteboard en werkt toch wel makkelijk, maar wit is zo ... wit. Hij is nog niet binnen, maar dat zou maandag/dinsdag moeten gaan gebeuren.



En aanrechtopvulling O+. Een Kenwood keukenmachine met een bulk accessoires zoals een foodprocessor, gehaktmolen en citruspers. Alsof de keukenkastjes nog niet genoeg uitpuilen :'). Levertijd is 5-15 werkdagen, nog even geduld hebben helaas. Ik beloof mezelf al maanden dat ik een keukenmachine mag 'als we verhuisd zijn' en vond het afkitten van het blad wel een mooie mijlpaal.

  maandag 28 september 2015 @ 07:43:21 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_156442307
Wow, goed bezig! Mooie kleur stof ook. Balen van je kit :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_156443234
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 07:43 schreef Tink89 het volgende:
Wow, goed bezig! Mooie kleur stof ook. Balen van je kit :(
Ja, daar ging de planning van het weekend }:|. Dat is toch wel een dingetje met kit: het gaat nooit in 1x zoals ik het wil, en dan moet het opnieuw en moet je weer wachten tot het droog is enzo.
pi_156443940
Die keukenmachine :9~
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156461311
We dachten 'even' het fonteintje in het toilet op te hangen en aan te sluiten. Typisch maandagavondklusje. Dus nu zitten we zonder stromend water omdat we die #$&R% knelkoppeling van de kraan niet lekdicht krijgen en ik vrees dat morgen anders het toilet blank staat :X. Dit was uiteraard nadat we erachter kwamen dat er toch geen stuk hout achter het wandje zit bij 1 van de bevestigingspunten, nadat we erachter kwamen dat de afvoer te dicht bij de muur zit en na anderhalf uur schelden op dat ding voordat het fonteintje hing.







Geen idee hoe we dit moeten fixen, hebben al een nieuwe knelring gepakt, maar de buis is ondertussen ook beschadigd en kan niet nog korter. Buis is ook nog eens megascheef afgezaagd, want weinig ruimte onder het fonteintje, geen idee of dat van invloed is? En moet je de wartel zo strak mogelijk aandraaien of juist niet? Iemand nog goede ideeën?

Dit geeft denk ik wel prima weer waarom ik liever niet met water werk, het gaat elke keer weer mis :').
pi_156461648
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:27 schreef Chicolade het volgende:
We dachten 'even' het fonteintje in het toilet op te hangen en aan te sluiten. Typisch maandagavondklusje. Dus nu zitten we zonder stromend water omdat we die #$&R% knelkoppeling van de kraan niet lekdicht krijgen en ik vrees dat morgen anders het toilet blank staat :X. Dit was uiteraard nadat we erachter kwamen dat er toch geen stuk hout achter het wandje zit bij 1 van de bevestigingspunten, nadat we erachter kwamen dat de afvoer te dicht bij de muur zit en na anderhalf uur schelden op dat ding voordat het fonteintje hing.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En moet je de wartel zo strak mogelijk aandraaien of juist niet?
Zo strak dat het niet meer lekt. Als de buis beschadigd is kan dat best wel eens heeeeel strak zijn.
pi_156462024
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:38 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Zo strak dat het niet meer lekt. Als de buis beschadigd is kan dat best wel eens heeeeel strak zijn.
Hij wordt 'as we speak' strakker gedraaid 8-). Hij lekt nu bijna niet meer :P. Die krijgen we nooit meer los :').

Edit: het lijkt erop dat het gewerkt heeft :D. Al meer dan een minuut geen nieuwe druppel te zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Chicolade op 28-09-2015 22:58:27 ]
pi_156466120
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:52 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Hij wordt 'as we speak' strakker gedraaid 8-). Hij lekt nu bijna niet meer :P. Die krijgen we nooit meer los :').

Edit: het lijkt erop dat het gewerkt heeft :D. Al meer dan een minuut geen nieuwe druppel te zien.
Los gaat een stuk makkelijker. Yihaa!
  dinsdag 29 september 2015 @ 07:50:19 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156466354
Ik vind de wc prachtig gewordrn chico!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156469935
Er lagen vanmorgen maar 2 hele druppels op het vaatdoekje 8-). Vanavond nog een keer wat strakker aan laten draaien, en dan geloof ik het wel weer :D. En eventuele gasten instrueren dat ze niet op het fonteintje moeten gaan hangen, ik heb mijn twijfels over de stevigheid van het bevestigingspunt links, daar zit een houtfret in een gipsplaat, want de gipsplaatplug brak.



quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:50 schreef laziness het volgende:
Ik vind de wc prachtig gewordrn chico!
Het duurt een paar maanden, maar hij is nu toch bijna af :D.
pi_156469949
heel netjes geworden
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:33:34 #188
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_156470345
Ziet er weer super uit, hulde!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:58:08 #189
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156474582
Anders wat loctite erop (liefst tussen) spuiten als je het met aandraaien alleen niet dicht krijgt?
pi_156479170
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:05 schreef Chicolade het volgende:
En eventuele gasten instrueren dat ze niet op het fonteintje moeten gaan hangen, ik heb mijn twijfels over de stevigheid van het bevestigingspunt links, daar zit een houtfret in een gipsplaat, want de gipsplaatplug brak.
Je kan er klein kastje onder maken wat het fonteintje ondersteund. Gewoon vierkant bakkie net een paar mm kleiner met een klein deurtje er voor. Kun je nog een of twee rollen in kwijt.
Het grote voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken dat de boel afbreekt net asl je twee weken in Hoenloenoe ligt te bakken. *O*
Jeroentje.
pi_156622746
Af! *O*



Totdat je naar boven kijkt natuurlijk :+.



En gang in de definitieve kleur geverfd, op 1 stuk na waar de acrylaatkit steeds scheurt }:|.



En op het to-do lijstje voor vanavond: de afvoer van de CV uitbaggeren, want we hebben nu al een paar weken dat de CV-ketel na precies een halve douchebeurt een error geeft (afwisselend error 4/error 5), uiteraard op het moment dat ik net met shampoo in mijn haar sta :+.
pi_156623142
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:30 schreef jpajs het volgende:

[..]

Je kan er klein kastje onder maken wat het fonteintje ondersteund. Gewoon vierkant bakkie net een paar mm kleiner met een klein deurtje er voor. Kun je nog een of twee rollen in kwijt.
Het grote voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken dat de boel afbreekt net asl je twee weken in Hoenloenoe ligt te bakken. *O*
Dat zou een heel goed idee zijn als er iets meer ruimte zat tussen de pot en het fonteintje: in de huidige situatie zou het betekenen dat je schuin op de pot moet gaan zitten omdat je anders je knieën niet kwijt kan :P.
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 19:46:33 #193
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156624482
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:41 schreef Chicolade het volgende:
Af! *O*

[ afbeelding ]

Totdat je naar boven kijkt natuurlijk :+.

[ afbeelding ]

En gang in de definitieve kleur geverfd, op 1 stuk na waar de acrylaatkit steeds scheurt }:|.

[ afbeelding ]

En op het to-do lijstje voor vanavond: de afvoer van de CV uitbaggeren, want we hebben nu al een paar weken dat de CV-ketel na precies een halve douchebeurt een error geeft (afwisselend error 4/error 5), uiteraard op het moment dat ik net met shampoo in mijn haar sta :+.
Wat is dat ding in het plafond van het toilet eigenlijk ?
pi_156626676
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat is dat ding in het plafond van het toilet eigenlijk ?
Linksboven: riolering toilet van de bovenburen, rechts met isolatiemateriaal: rookgasafvoerpijp van de CV van de onderburen, rechts zonder isolatiemateriaal: onze eigen rookgasafvoerpijp van de CV. Gat in het midden: centrale afzuiging.
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:56:19 #195
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156628697
Die Kenwood heb ik ook, fantastisch ding! Ondanks de enige lompheid nog nooit spijt van gehad _O_
O+
  woensdag 7 oktober 2015 @ 18:55:09 #196
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_156672172
Kun je een indicatie geven van je verbouwkosten tot nu toe?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:13:45 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156674646
Je toilet is erg mooi geworden hoor Chico ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156683611
quote:
11s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:56 schreef Saisai het volgende:
Die Kenwood heb ik ook, fantastisch ding! Ondanks de enige lompheid nog nooit spijt van gehad _O_
Lomp = goed, dat ben ik ook O+.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:55 schreef Andromache het volgende:
Kun je een indicatie geven van je verbouwkosten tot nu toe?
Op een openbaar forum, in een topic met >18k views? Nah :+. Maar stuur me even een PM/DM en dan geef ik best antwoord hoor :).
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:20:08 #199
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_156685687
[..]

Op een openbaar forum, in een topic met >18k views? Nah :+. Maar stuur me even een PM/DM en dan geef ik best antwoord hoor :).
[/quote]

Ik ben ook wel benieuwd, we gaan binnenkort tegen een soortgelijk project aankijken. Ik PM je even!
pi_156687109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:20 schreef _Dizzy_ het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd, we gaan binnenkort tegen een soortgelijk project aankijken. Ik PM je even!
Komt er dan ook een klustopic? :D O-)
  Moderator zondag 11 oktober 2015 @ 10:33:57 #201
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156753682
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:20 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]

Op een openbaar forum, in een topic met >18k views? Nah :+. Maar stuur me even een PM/DM en dan geef ik best antwoord hoor :).
Ik ben ook wel benieuwd, we gaan binnenkort tegen een soortgelijk project aankijken. Ik PM je even!
[/quote]

Maak je ook een eigen klus topic aan ? ;) *O*
pi_156944284
Soms, heel soms, geef zelfs ik toe dat ik niet alles zelf kan en dat ik sommige dingen misschien maar beter uit handen moet geven. Het klussen schiet niet op naast fulltime werken/studeren en ik ben om de haverklap ziek/geblesseerd (dit weekend een hele dag in bed gelegen met een verrekte tussenribspier waardoor ik niet meer kon staan/zitten/bewegen). Dus terwijl ik vanmorgen lekker op mijn werk zat (zit :+) is onze hele woonkamer vakkundig voorzien van een laag gips door een echte stukadoor O+. Ze zijn er met twee man totaal 5 uur mee bezig geweest, dat had mij minstens een week gekost in mijn eentje :X. Kan ik me weer focussen op futiele dingen zoals lampen, gordijnen en versgebakken brood :+.

Vanmorgen:





Vanmiddag:











Contrast tussen brakke foto's bij kunstlicht vs. een zonnetje versterkt het effect :+.
pi_156944350
Netjes hoor! En mooie vooruitgang.

Reken voor de grap eens uit wat jij aan uurloon krijgt als je in plaats van stucen (een week lang) je baan doet, en verreken dat met wat die stucadoor kost, soms blijkt dat je dan zelfs goedkoper uit bent als je het door een ander laat doen. :D
pi_156944375
Ooooohhhh wat heerlijk O+
pi_156944458
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 14:34 schreef R2R het volgende:
Netjes hoor! En mooie vooruitgang.

Reken voor de grap eens uit wat jij aan uurloon krijgt als je in plaats van stucen (een week lang) je baan doet, en verreken dat met wat die stucadoor kost, soms blijkt dat je dan zelfs goedkoper uit bent als je het door een ander laat doen. :D
Ze hebben een uurloon waar je u tegen zegt, daar kan ik niet tegenop, maar inderdaad: ik kost per week meer :+. En de 'gemoedsrust' is me ook wel wat waard, ik merkte dat ik meteen meer ontspannen was toen we besloten om dit stukje toch maar wel uit te besteden :). Zag er stiekem toch wel tegenop.
pi_156944830
Ziet er netjes uit zo :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156945682
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 14:40 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ze hebben een uurloon waar je u tegen zegt, daar kan ik niet tegenop, maar inderdaad: ik kost per week meer :+. En de 'gemoedsrust' is me ook wel wat waard, ik merkte dat ik meteen meer ontspannen was toen we besloten om dit stukje toch maar wel uit te besteden :). Zag er stiekem toch wel tegenop.
Groot gelijk. Ik vind het al knap genoeg je de rest van het stucwerk zelf hebt gedaan.
pi_156959582
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 14:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ziet er netjes uit zo :)
De muren wel, de kranen/vloer/lichtknopjes/badkamer is een ander verhaal. Overal gipsresten :').
pi_156960912
Strak! En was hier ook. Ik vind nog steeds gipsresten hier een daar op de projecten.
Laat die handjes wapperen!
pi_157011446
Het droogt al best aardig ondanks het druilerige weer *O*

pi_157012713
Ziet er goed uit!
pi_157012727
Dat droogt zeker lekker :D
pi_157012744
Strak!
  zondag 25 oktober 2015 @ 17:57:52 #214
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_157090521
Wow ziet er mooi uit zo! Sta wel een beetje versteld dat het zo lang duurt om te drogen!
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:06:39 #215
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157090813
Ziet er top uit chico en bijna droog *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157094662
Ziet er ontzettend goed uit Chico! Wat een werk hebben jullie er aan, maar wat zullen jullie trots zijn op het resultaat straks O+
Hoe gaat het met je pols nu?
pi_157100770
Dit weekend is er lekker helemaal niets in huis gebeurd, want we zijn een weekendje/nachtje weggeweest om te ontspannen 8-) O+. En meteen inspiratie opgedaan in het hotel qua styling :D.

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:57 schreef _Dizzy_ het volgende:
Wow ziet er mooi uit zo! Sta wel een beetje versteld dat het zo lang duurt om te drogen!
Lang? De stukken die nog niet droog zijn hebben een laagdikte van 15-20mm, met een normale droogtijd van 1 dag/mm heeft het nog een week of 2 voordat ik het langzaam vind :P.
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:15 schreef Peacefulll het volgende:
Ziet er ontzettend goed uit Chico! Wat een werk hebben jullie er aan, maar wat zullen jullie trots zijn op het resultaat straks O+
Hoe gaat het met je pols nu?
Totaal geen last meer van :). Kan hem alweer een paar weken volledig gebruiken, zonder enig probleem.
pi_157100971
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:57 schreef _Dizzy_ het volgende:
Wow ziet er mooi uit zo! Sta wel een beetje versteld dat het zo lang duurt om te drogen!
Lang? :o
Mijn muren hadden 4 weken nodig :@
  maandag 26 oktober 2015 @ 11:00:24 #219
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_157107502
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 22:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Lang? :o
Mijn muren hadden 4 weken nodig :@
Joh ik heb verder echt geen idee waar ik het over heb hoor :D
Gelukkig krijg ik van Chico veel tips :*
pi_157107535
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 11:00 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Joh ik heb verder echt geen idee waar ik het over heb hoor :D
Gelukkig krijg ik van Chico veel tips :*
Elke zak gips die gebruikt word is +- 25-30 liter water voor nodig om het zo vloeibaar te krijgen dat het aangebracht kan worden. En in mijn huis waren bijv. 21 zakken gebruikt. Als je dan rekent hoe veel water dat is en hoeveel er dus gewoon moet verdampen en met de lucht naar buiten moet. Dat is best veel water, dus vandaar dat het zo lang duurt.
Bij Chico zullen minder zakken en dus ook minder water gebruikt zijn. Maar als je een hele dikke laag hebt dan duurt het gewoon langer voor het diepste stukje aan de oppervlakte is gekomen en verdampt is.
pi_157109475
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 11:00 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Joh ik heb verder echt geen idee waar ik het over heb hoor :D
Gelukkig krijg ik van Chico veel tips :*
Ik zou vooral naar Puala luisteren, zij (en andere klushelden) weten er veel meer van dan ik joh :P.

Met een beetje mazzel kunnen we komend weekend het plafond gaan witten, het droogt echt heel lekker *O*.

pi_157110594
Ooh dat gaat zeker hard :D

En witten plafond. En verder Chico? Wat moet er nog gebeuren voor de kamer in gebruik genomen kan worden?
pi_157120242
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 13:42 schreef Puala het volgende:
Ooh dat gaat zeker hard :D

En witten plafond. En verder Chico? Wat moet er nog gebeuren voor de kamer in gebruik genomen kan worden?
Komende zaterdag stopcontacten/schakelaars (af)monteren, daarvoor moeten nog wat draden getrokken worden. Muren gronden en verven, paar kleine stukken opschuren voordat we gaan verven. En dan vloer min of meer egaliseren met een plamuurmes, vloer leggen en klein gedoe zoals lampen/plinten :). Maar vloer gaat tegelijk met de slaapkamer, en de slaapkamer moet nog gestuct worden enzo :+.

Komende weekend inventariseren welk materiaal er nodig is voor de plafonds in keuken, badkamer en toilet, elektra in de woonkamer afmaken, deur ophangen in het nieuwe kozijn en kozijn van de badkamer maken. Tenminste, dat is het plan :+. Schoonpa komt weer helpen, dan zit er toch wel wat meer snelheid in het klussen :P.

Maar vanavond ook niet stilgezeten: dorpel van de badkamer vastgezet met tegellijm (hopelijk blijft hij nu goed vastzitten), alle dozen in de woonkamer vrijgemaakt van stuc en lamp in de gang opgehangen *O*. Daarvoor moet ik nog even contact opnemen met de winkel, kap is scheef en dat zie je bij montage tegen het plafond nogal goed. Maar ik ben helemaal blij met die lamp O+.





Ja zo krijg je een lamp natuurlijk nooit waterpas opgehangen :+.
pi_157123771
Die lamp, gewoon even richten. Beetje buigen en doen. Zo doen ze het ook als je hem laat repareren. Je volgende zal ook weer krom zijn.

Massaproductie! Komt wel goed.
Laat die handjes wapperen!
pi_157124222
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:11 schreef Gieliovd het volgende:
Die lamp, gewoon even richten. Beetje buigen en doen. Zo doen ze het ook als je hem laat repareren. Je volgende zal ook weer krom zijn.

Massaproductie! Komt wel goed.
Al geprobeerd, maar een van die witte verbindingsdraden is meer dan een halve centimeter korter dan de andere twee en het bleef terug buigen -O-.
pi_157127972
Ow.. Ja het kan te gek ook. :{
Laat die handjes wapperen!
pi_157128430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 06:04 schreef Gieliovd het volgende:
Ow.. Ja het kan te gek ook. :{
Goed nieuws, heb nu al reactie gekregen van de webshop: hij mag geruild worden *O*.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:42:06 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157128685
Waar heb je die prachtige lamp gekocht? Zou perfect passen in mijn nieuwe slaapkamer...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157129119
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:42 schreef Tink89 het volgende:
Waar heb je die prachtige lamp gekocht? Zou perfect passen in mijn nieuwe slaapkamer...
www.homesweethome.nl Ze hebben ook een winkel (Besselink licht), en een conceptstore in Villa Arena :). Je kunt ze helemaal zelf samenstellen qua maat/kleur/ophangmethode. Dit is de Bling 40 antraciet icm Dot plafondbevestiging en diffuser. Ze zijn alleen niet goedkoop :@, maar ik ben vreselijk moeilijk met lampen en had een financiële meevaller.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:20:12 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157129130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:19 schreef Chicolade het volgende:

[..]

www.homesweethome.nl Ze hebben ook een winkel (Besselink licht), en een conceptstore in Villa Arena :). Je kunt ze helemaal zelf samenstellen qua maat/kleur/ophangmethode. Dit is de Bling 40 antraciet icm Dot plafondbevestiging en diffuser. Ze zijn alleen niet goedkoop :@, maar ik ben vreselijk moeilijk met lampen en had een financiële meevaller.
Oef, da's idd niet goedkoop. Ik was gisteren met een verlichtingsplannetje bezig. Denk dat ik misschien ga DIY-en met fineer...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157145279
*O*

[ Bericht 71% gewijzigd door Gieliovd op 29-10-2015 08:29:46 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_157169132
Toch best knap dat we in het waardeloze wandje tussen keuken en gang het enige kiezeltje/steentje tegenkomen :'). Niets dat een beetje roodband niet kan fixen, binnenkort maar een nieuwe poging doen om het whiteboard op te hangen, want hier viel de plug gewoon uit :+.





En na het eerste gat kwamen we erachter dat we de elektra, die aan de andere kant van de muur is ingefreesd, nét gemist hebben. Een paar mm dieper en het was raak geweest :o.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:24:38 #233
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157169461
Ai!

Dat is of een piepklein whiteboard, of enorme pluggen alsof er een olifant aan moet kunnen hangen... Hoeveel mm heb je gebruikt? Voor een whiteboard is 5mm dik en lang zat namelijk.
pi_157169544
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:24 schreef Barrah het volgende:
Dat is of een piepklein whiteboard, of enorme pluggen alsof er een olifant aan moet kunnen hangen... Hoeveel mm heb je gebruikt? Voor een whiteboard is 5mm dik en lang zat namelijk.
Bijgeleverde pluggen en schroeven, voorgeboord met 8mm. Whiteboard is gemaakt van een dikke glazen plaat met metaal erachter, weegt ook wel behoorlijk wat :+.
pi_157176972
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:17 schreef Chicolade het volgende:
Toch best knap dat we in het waardeloze wandje tussen keuken en gang het enige kiezeltje/steentje tegenkomen :'). Niets dat een beetje roodband niet kan fixen, binnenkort maar een nieuwe poging doen om het whiteboard op te hangen, want hier viel de plug gewoon uit :+.
Gaatje van 10 mm boren. Daarna een plug van 8 mm in een plug van 10 mm steken. Pluggen de muur in, vastdraaien en de boel zit muurvast. De enige methode met bagger muren.

Vroeger had je van die asbest pasta. Beetje nat maken in je mond, gat vullen, schroef er in en muurvast. Dan maakte het niet uit hoe groot het gat was.
Jeroentje.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:54:18 #236
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157177416
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:26 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Bijgeleverde pluggen en schroeven, voorgeboord met 8mm. Whiteboard is gemaakt van een dikke glazen plaat met metaal erachter, weegt ook wel behoorlijk wat :+.
Het zal een zwaar kreng zijn, maar onderschat niet de kracht van een schroef+plug. Zeker bij afschuivende krachten zoals hier. In een kennelijk betonnen muur hadden vier pluggen van 5mm of 6mm met bijpassende schroeven zeker volstaan. Aan de andere kant, als je het bijbehorende bevestigingsmateriaal gebruikt kun je daarover nooit gezeik krijgen. Succes met het herstellen!
pi_157178248
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:54 schreef Barrah het volgende:

[..]

Het zal een zwaar kreng zijn, maar onderschat niet de kracht van een schroef+plug. Zeker bij afschuivende krachten zoals hier. In een kennelijk betonnen muur hadden vier pluggen van 5mm of 6mm met bijpassende schroeven zeker volstaan. Aan de andere kant, als je het bijbehorende bevestigingsmateriaal gebruikt kun je daarover nooit gezeik krijgen. Succes met het herstellen!
Beton? Tufsteen! Brokkelt af waar je bij staat, met zo nu en dan opeens een hard stukje waardoor alles er omheen afbrokkelt :'). Op dit soort momenten ben ik wel blij dat we nu al een paar maanden kluservaring hebben, ik schrik niet meer van een afbrokkelende muur omdat ik weet dat ik het prima kan herstellen :+.

En dat tweede was inderdaad de reden om de bijgeleverde schroeven/pluggen te gebruiken :).

quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 07:49 schreef jpajs het volgende:

[..]

Gaatje van 10 mm boren. Daarna een plug van 8 mm in een plug van 10 mm steken. Pluggen de muur in, vastdraaien en de boel zit muurvast. De enige methode met bagger muren.

Vroeger had je van die asbest pasta. Beetje nat maken in je mond, gat vullen, schroef er in en muurvast. Dan maakte het niet uit hoe groot het gat was.
Och, we kunnen altijd nog een chemisch anker gebruiken mocht dat nodig zijn oO<.

En het goede nieuws van vandaag: vanmiddag wordt het vouwgordijn voor in de keuken geleverd, en de woonkamer is echt al bijna droog *O*. Alleen dat ene kleine plekje op het plafond moet nog even goed drogen.



pi_157253031
Weer eens een productief weekendje gehad! Elektra in de woonkamer is nu helemaal af, stopcontacten afgemonteerd en het licht gaat weer aan/uit met een schakelaar ipv met een trapje en ovenwant :+.



Deur naar de slaapkamer opgehangen, scharnieren ingefreesd en slotgat gemaakt. Of nouja, mijn schoonpa samen met mijn vriend :P.



Verder nog wat klein minder zichtbaar spul zoals de kitrand in het kozijn uitgekrabt, restjes schilderstape verwijderd en zooi verplaatst zodat we de woonkamer kunnen witten/sausen. Stucwerk is visueel gezien helemaal droog, dus kunnen heel binnenkort gaan verven *O*.

En iets wat je niet dagelijks ziet, een van mijn buurtgenoten was zijn ara aan het uitlaten in het park :+.

  maandag 2 november 2015 @ 13:12:11 #239
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_157267313
Wat een strakke afwerking, mooi! Ben zo benieuwd als het straks geschilderd is en die mooie vloer van jullie er in ligt!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_157271343
Vandaag een dagje vrij genomen om even langs een goedkope badkamerzaak in Utrecht te gaan. Binnen een kwartier stonden we weer buiten, inclusief een bestelling voor een passende glazen douchedeur :+. Was nog in de aanbieding ook, dus dat kwam mooi uit :P.

  maandag 2 november 2015 @ 16:20:33 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157271409
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:18 schreef Chicolade het volgende:
Vandaag een dagje vrij genomen om even langs een goedkope badkamerzaak in Utrecht te gaan. Binnen een kwartier stonden we weer buiten, inclusief een bestelling voor een passende glazen douchedeur :+. Was nog in de aanbieding ook, dus dat kwam mooi uit :P.

[ afbeelding ]
Mooi! Waar was dat?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_157271461
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mooi! Waar was dat?
www.badkamerwarenhuis.nl :) Ik weet niet hoe duur hun kranen etc zijn, maar qua douchedeuren was dit meer dan 200EUR goedkoper dan de goedkoopste optie online, en ook nog eens een van de weinigen die er in een breedte van 106,5 cm is :+.
pi_157271620
Dat is nog eens een leuke besparing. Ziet er goed uit hoor!
pi_157444627
Kan ik 'zomaar' (na schuren) met acryllak over alkyllak gaan? De kozijnen die met alkydlak zijn geverfd vergelen terwijl je ernaar kijkt, en de pot met lak is bijna op dus we overwegen om nu over te stappen naar waterbasis. Tenzij we dan opnieuw alles kaal moeten maken en gronden etc :+.
pi_157446393
Toevallig had ik het dit weekend met mijn pa erover. Wat ik begreep was dat je met acryllak wel over alkydlak kan schilderen maar andersom niet (of je moet het weer helemaal kaal maken en gronden).
pi_157448323
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:56 schreef missaqua het volgende:
Wat ik begreep was dat je met acryllak wel over alkydlak kan schilderen maar andersom niet
Uit ervaring weet ik dat dit prima kan, goed schuren maar dat moet je sowieso doen. Voor buiten is het een ander verhaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:29 schreef Chicolade het volgende:
Kan ik 'zomaar' (na schuren) met acryllak over alkyllak gaan? De kozijnen die met alkydlak zijn geverfd vergelen terwijl je ernaar kijkt, en de pot met lak is bijna op dus we overwegen om nu over te stappen naar waterbasis. Tenzij we dan opnieuw alles kaal moeten maken en gronden etc :+.
Kan gewoon, maar houdt er rekening mee dat acryllak echt dramatisch is om te verwerken als je er geen ervaring mee hebt. Je moet veel sneller werken, en het vloeit niet zo uit als alkyd.
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:54:39 #247
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157448727
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:30 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je moet veel sneller werken, en het vloeit niet zo uit als alkyd.
Ik heb ervaring met zowel alkyd als acryl. Van acryl is mijn ervaring dat sommige merken erg dik zijn. Dit versterkt het (inderdaad) minder goede vloeien van acryl. Door het te verdunnen (dat kan bij acryl gewoon met water) wordt het een stuk beter. Je zult dan misschien wel een tweede of derde laag moeten aanbrengen, maar het eindresultaat wordt daarvan sowieso strakker.

Daarbij moet je, zoals al vaker gezegd, echt de verleiding weerstaan om er na een tijdje nog een keer met je roller of kwast overheen te gaan, wat bij alkyd wel kan.
pi_157449836
Dank allen, acryl it is oO<. Niet vergelen >> gemak tijdens schilderen. Gaan we oefenen op een stuk resthout oid.
pi_157452625
Mijn advies zou wel zijn om altijd een hechtprimer te gebruiken.
Hier de plinten en de trap compleet overnieuw moeten doen omdat het
Toch niet voldoende bleek te hechten. Nu na opnieuw afschuren, hechtprimer en 2 lagen aflak
Is het prima.
  woensdag 11 november 2015 @ 19:43:36 #250
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157476137
Mooie deuren Chico O+

Ik ben benieuwd naar je badkamer met glazen deur straks. Wanneer komt ie?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157476860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 19:43 schreef laziness het volgende:
Mooie deuren Chico O+

Ik ben benieuwd naar je badkamer met glazen deur straks. Wanneer komt ie?
Hij is al een paar dagen binnen! Hij staat mooi ingepakt in de woonkamer, want we gaan hem pas plaatsen als het plafond in de badkamer erin zit :+. Met die deur zouden we geen trap meer kwijt kunnen (nu al nauwelijks) en dat zou het installeren van het plafond wel bijzonder moeilijk maken.

Volgende week zaterdag komt de vader van mijn vriend ons weer helpen, plan is om bezig te gaan met het verlaagde plafond in de badkamer! *O* Dus ik ben op aan het zoeken hoe we de materialen hier gaan krijgen, en wat we allemaal nodig hebben :P.

Edit: materiaal voor het badkamerplafond bestellen --> check. Het worden 30 cm brede hdf panelen die je met clips kunt bevestigen. Soort Agnes plafondplaten systeem, maar dan glad afgewerkt (ipv met structuur) en niet schroeven in de platen zelf. We zullen zien of dat bevalt :P. En dan die zaterdagochtend zelf nog even langs de Hornbach voor het hout (rachelwerk waar je de platen opschroeft) en de inbouwspotjes. Of heeft iemand daar een goed adresje voor? Liefst richtbare spots, LED, 2-3 stuks, geschikt voor badkamer.

[ Bericht 18% gewijzigd door Chicolade op 11-11-2015 21:48:39 ]
pi_157488427
Materiaal voor het badkamerplafond wordt morgen al bezorgd *O*. En dan heeft 5 min van je werk wonen toch wel voordeel: ipv een hele dag thuis te moeten wachten, krijg ik 30 min tevoren een telefoontje van de chauffeur zodat ik even heen en weer kan om de pakketten aan te nemen. Dit had ik veel eerder in de verbouwing al moeten verzinnen :').
pi_157515786
Het badkamerplafond is gearriveerd :P.



De lamp is bijgebogen en hij is mooi O+. Maar misschien is hij wel wat groot voor de gang, en past hij beter in de woonkamer, dus heb een maatje kleiner besteld van de lamp die lazy ook heeft :+ (moet nog bezorgd worden).





En het fancy niet-witte whiteboard hangt aan het meest waardeloze wandje in huis, maar met die enorm lange schroeven blijft hij ondanks alles toch hangen :P.



En gisteravond het plafond in de woonkamer gewit, lijkt erop dat het in 1 laag dekkend genoeg is, alleen de muren nog verven en dan zie je helemaal niets meer van dat er ooit een rookkanaal heeft gezeten :P.
pi_157516656
Goed werk.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:23:57 #255
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157517912
Nice chico!
Heb jij de 30cm van mijn lamp? Dm waar je die vandaan hebt ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 13 november 2015 @ 21:53:26 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_157524466
Nice! Ziet er mooi uit allemaal!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 13 november 2015 @ 23:47:07 #257
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_157530160
Netjes allemaal O+
O+
pi_157545551
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:23 schreef laziness het volgende:
Nice chico!
Heb jij de 30cm van mijn lamp? Dm waar je die vandaan hebt ;)
:Y Je hebt DM, maar ik zal hier pas een linkje plaatsen op het moment dat ik hem binnen heb (zodra ik ook zeker weet dat ze daadwerkelijk leveren).

Volgende stap in de voorbereiding van het badkamerplafond: gat maken in een van de plafondplaten voor de ventilatie/afzuiging. Huidige situatie: afzuiging met zo'n flexibele buis, toekomst: mechanische afzuiging. Actieve afzuiging gaan we in de badkamer (nog) niet doen, in het toilet misschien wel (maar daar hebben de bovenburen dan wel last van, want dan creëer je overdruk in het centrale kanaal).

Dus ik moet een gat maken in het plafond met genoeg diameter om afzuiging mogelijk te maken. Hoe groot moet zo'n gat zijn? :+ Volume van de badkamer is totaal ongeveer 7 m3.

- Moet ik zo'n lelijk rond (plastic) rooster, of kan ik ook kiezen voor een vierkant design ding? (dat niet veel duurder is, en wel veel mooier, vind ik. Al weet ik niet hoe goed je die kunt monteren op losse plafondplaten)
- Wat moet ik aanhouden als diameter? Gewoon de maat van de buis die nu boven het plafond hangt?
- Moet ik nog ergens rekening mee houden wbt verwijderbaarheid van de plafondplaten? Voor zover ik kan vinden moet ik montage met 'bus' hebben ipv met 'veer', maar meer kom ik ook niet tegen.

Lelijk rond ding (RAL9010 op ons plafond van RAL9003) en iets minder lelijk rond ding (RVS):



Design vierkant ding waarvan ik niet weet of die wel goed werkt op het plafond:



Ik kan me, ook na maanden verbouwen, nog steeds druk maken om dit soort kleine dingen als de kleur/maat van een roostertje oO<.
pi_157546788
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 14:51 schreef Chicolade het volgende:
Lelijk rond ding (RAL9010 op ons plafond van RAL9003) en iets minder lelijk rond ding (RVS):

rooster-ventiel-afzuiging-125mm-staal-wit_1.jpg rooster-ventiel-afvoer-toevoer-125mm-geborsteld-rvs.jpg
Vind ze allebei lelijk, je hebt die witte ook in een strakkere uitvoering.


Gewoon rechte hoeken in plaats van al die lelijke afrondingen...
pi_157547223
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 15:52 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Vind ze allebei lelijk, je hebt die witte ook in een strakkere uitvoering.

[ afbeelding ]
Gewoon rechte hoeken in plaats van al die lelijke afrondingen...
Ah heet dat ding een afvoerventiel ... dat maakt het zoeken naar een mooi model een stuk makkelijker :P. Nu nog eentje in helderwit vinden (plafondplaten zijn RAL9003, dus dan wil ik het rooster in dezelfde kleur of in rvs).
pi_157547409
Wij vonden die ronde ventielen verschrikkelijk en hebben 'design' roosters van lindab airy. Voordeel: je kan die schilderen normaliter :-)
Koekoek!
pi_157624496
De vaart zit er lekker in deze week. Donderdagavond het plafond in de woonkamer gewit. Zondag langs de bouwmarkt geweest voor klein materiaal en een kist voor alle schroefjes/pluggen. Kwam tijdens het inruimen van die kist erachter dat we meer soorten/maten schroeven hebben dan ik had verwacht, en nu kunnen we die ook makkelijk terugvinden :+.



Diezelfde avond nog de hele woonkamer afgeplakt en in de grondverf gezet (geen duidelijke foto's van gemaakt). Gisteravond de definitieve kleur op de muren gesmeerd en al het tape weggehaald. Vanavond nog even met een kleine kwast wat randen met het plafond bijwerken en de stopcontacten afmonteren, en dan is de woonkamer zowaar (bijna) af! *O*







Je ziet (bijna) niets meer van het rookkanaal, alleen een kleine golf in het plafond (rechts naast de schakelaar/stopcontacten).



Mijn vriend omschreef het veranderde 'sfeer' van de kamer wel treffend: het was eerst een lege ruimte met daarin een tussenwandje van gipsplaten, en nu we het geverfd hebben is het opeens echt een kamer O+.



Plannen voor komende dagen: paar randen tussen het plafond en de muur bijwerken met een kleine kwast, datzelfde in de gang, klein gaatje in de muur dichtsmeren (en over verven), stopcontacten en schakelaars afmonteren, afvoerventiel online of bij warmteservice halen, bakjes met schroeven labelen met soort/maat/materiaal en alle zooi van (toekomstige) slaapkamer naar woonkamer slepen zodat er zaterdag genoeg ruimte is in de slaapkamer/badkamer om het plafond te monteren. En ergens tussendoor ook nog werken, eten en slapen oO<.
pi_157624601
Is spul om je muur te gronden anders dan latex ofzo?

Ziet er verder goed uit!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157624664
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 15:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is spul om je muur te gronden anders dan latex ofzo?

Ziet er verder goed uit!
In ons geval is het een goedkope latex gemengd met voorstrijk (diepgrond vermoed ik) om de zuiging van de muur op te heffen, dan droogt het egaal op (en heb je minder van je dure verf nodig, want de muren zuigen minder). De 'echte' verf is wat duurder, en in tegenstelling tot de 'grondverf' redelijk goed afneembaar met een doekje.
pi_157624726
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 15:44 schreef Chicolade het volgende:

[..]

In ons geval is het een goedkope latex gemengd met voorstrijk (diepgrond vermoed ik) om de zuiging van de muur op te heffen, dan droogt het egaal op (en heb je minder van je dure verf nodig, want de muren zuigen minder). De 'echte' verf is wat duurder, en in tegenstelling tot de 'grondverf' redelijk goed afneembaar met een doekje.
Ah goed idee om dat te mengen. Had er ook al naar gekeken idd en had iets van porex2000 gevonden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157624804
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 15:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah goed idee om dat te mengen. Had er ook al naar gekeken idd en had iets van porex2000 gevonden.
De verfhandel kwam er zelf mee. En omdat de grondverf wel gekleurd is, zie je ook precies waar je geweest bent en of je geen stukken overslaat (wat je met transparante diepgrond niet hebt). En als je grondverf in (bijna) dezelfde kleur is, is je volgende laag in 1 laag dekkend. Ik had er niet aan moeten denken alles 3-4x te moeten verven ... nu waren we samen in 2x 2 uur klaar :P.
pi_157624848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 15:50 schreef Chicolade het volgende:

[..]

De verfhandel kwam er zelf mee. En omdat de grondverf wel gekleurd is, zie je ook precies waar je geweest bent en of je geen stukken overslaat (wat je met transparante diepgrond niet hebt). En als je grondverf in (bijna) dezelfde kleur is, is je volgende laag in 1 laag dekkend. Ik had er niet aan moeten denken alles 3-4x te moeten verven ... nu waren we samen in 2x 2 uur klaar :P.
Ik ga diepgrond ook eens onthouden. Ik heb ook geen zin en tijd om 6 keer heel het huis te schilderen straks :')
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 17 november 2015 @ 16:52:27 #268
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157626239
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 15:50 schreef Chicolade het volgende:

[..]

De verfhandel kwam er zelf mee. En omdat de grondverf wel gekleurd is, zie je ook precies waar je geweest bent en of je geen stukken overslaat (wat je met transparante diepgrond niet hebt). En als je grondverf in (bijna) dezelfde kleur is, is je volgende laag in 1 laag dekkend. Ik had er niet aan moeten denken alles 3-4x te moeten verven ... nu waren we samen in 2x 2 uur klaar :P.
Goede tip. Wat ik me alleen afvraag: maakt die diepgrond zoveel verschil t.o.v. een eerste laag met gewone muurverf? Een snelle blik op de website van een DHZ-winkel leert dat diepgrond daar per m2 duurder is dan latex van een bekend merk.
pi_157628021
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:52 schreef Barrah het volgende:

[..]

Goede tip. Wat ik me alleen afvraag: maakt die diepgrond zoveel verschil t.o.v. een eerste laag met gewone muurverf? Een snelle blik op de website van een DHZ-winkel leert dat diepgrond daar per m2 duurder is dan latex van een bekend merk.
Ik heb werkelijk geen idee, ik heb het alleen op deze manier gedaan :P. Wat me wel opviel is dat het echt heel erg egaal opdroogt, ook op muren met wisselende zuiging (gipswandje, dikkere/dunnere lagen stucwerk). Ik weet ook niet precies wat ze bij de verf gedaan hebben, of dat normale diepgrond is of iets speciaals wat goed met verf mengt. Ik heb gewoon verteld wat ik wilde en de meneer van de verfhandel heeft alles gemengd/uitgekozen enzo :+. Zal vanavond eens kijken wat er op de potten staat.
pi_157641519
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:52 schreef Barrah het volgende:

[..]

Goede tip. Wat ik me alleen afvraag: maakt die diepgrond zoveel verschil t.o.v. een eerste laag met gewone muurverf? Een snelle blik op de website van een DHZ-winkel leert dat diepgrond daar per m2 duurder is dan latex van een bekend merk.
Kleurloze voorstrijk van SPS kost zo'n 15 euro ex btw voor 5 liter. Op korte termijn is het verstandig omdat je minder latex nodig hebt, en alles egaal dekt. Het bevordert ook de hechting wat je vooral merkt op langere termijn, want als er niet is voorgestreken kan het nog wel eens zo zijn dat de latexlagen los komen van de muur, vooral als je gaat afplakken.
pi_157655299
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 16:10 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ah heet dat ding een afvoerventiel ... dat maakt het zoeken naar een mooi model een stuk makkelijker :P. Nu nog eentje in helderwit vinden (plafondplaten zijn RAL9003, dus dan wil ik het rooster in dezelfde kleur of in rvs).
Afzuigventielen zijn toch RAL9010 geworden, ziet er niet geweldig uit icm de RAL9003 plafondplaten, maar we moeten het er maar mee doen :+. Kan altijd nog besluiten om ze te verven oid :').

pi_157657805
Ral 9002 bestaat wel dan moer toch ook een 9003 te vinden zijn ???
Jeroentje.
pi_157661244
Ja vast, maar ik moet het voor zaterdag hebben :P. Die ik gekozen heb is volgens de site van de fabrikant in alle kleuren te bestellen op aanvraag, maar er staat niet bij wat de levertijd is en of dat ook voor particulieren geldt.

Edit: even overlegd met mijn vriend: we gaan die we nu gekocht hebben gewoon ophangen, en als ik het kleurverschil echt heel erg lelijk vind mag ik alsnog naar de fabrikant gaan mailen om ze in de goede kleur te bestellen :+.

[ Bericht 33% gewijzigd door Chicolade op 18-11-2015 23:10:08 ]
pi_157742700
Gister was het eindelijk zover: we hebben het plafond in de badkamer aangepakt :P. Eerst een houten regelwerk gemaakt van de rechte balkjes die we die ochtend gehaald hadden.



En toen begon het grote puzzelen. Omdat de afzuiging in de hoek moest, en ik het mooier vond om dat in het midden van een 'hele' plaat te doen (ook vanwege stevigheid) zijn we begonnen met een hele plaat, waar we het gat in gemaakt hebben. Na een uur oid hing de eerste plaat, op maat.



Hoeveel trapjes passen er in een mini-badkamertje? Nou, met een beetje moeite twee :+



De platen erna gingen iets sneller, nog wel even een dwarsbalk verplaatst omdat het spotje anders niet zou passen :+. Toen we de balken plaatsten waren we uitgegaan van een iets andere indeling (want ik had alles uitgerekend voor 29 cm brede panelen, maar de nettobreedte was 27.8 cm en daardoor kwam alles net niet goed meer uit).



En toen flink doorgeknald, tot laat in de avond, en meteen ook de radiator opgehangen. Het plafond zit erin! *O* En ja, dat is een prutrandje aan het einde, maar mooier was het niet geworden als we begonnen waren met een kleinere plaat (dan had het afvoerventiel niet meer in de hoek gezeten, en nu kwamen we precies mooi uit met het douchedeel, precies 3 platen voordat het plafond breder wordt).





RAL9010 is trouwens zo erg nog niet op die helderwitte panelen, denk dat we dit maar zo laten :).



Nog te doen: de plint langs de randen op maat maken (en vastnagelen/kitten/whatever), inbouwspots monteren en de radiator aansluiten. Daar heb je een zeskantige inbus nr13 oid voor nodig, en we hadden niets in huis waarmee we de knop goed vast kregen. Is dat iets universeels? (want dan haal ik wel even een 'radiatorkraansleutel' van toolstation http://www.toolstation.nl/shop/p26053)



En door die een kleine verrekening (bruto 290 vs netto 278 breedte van de panelen, en ik had gerekend met de bruto breedte) hadden we in de badkamer niet 7 maar 8.25 panelen nodig hadden, en voor het toilet precies 4 panelen (bij montage in de breedte). Raad eens hoeveel panelen ik totaal gekocht had }:|. Ja, 12 stuks ja, dus precies 0.25 te weinig. Nu moeten we kiezen: of een pak extra bestellen voor het toilet, of de panelen in de lengte bevestigen. Kosten per pak zijn te overzien, maar die verdomde verzendkosten maken het een duur geintje. Heb hier in de buurt nog geen aanbieder gevonden, en reiskosten lopen ook aardig op als ik naar Meppel moet oid :P.

Maar al met al ben ik positief verrast door dit systeem :). Smalle 'voegjes', panelen zijn mooi matwit en het monteren was ook prima te doen. Het uitlijnen van de spotjes (3 stuks) en gaten daarvoor zagen was misschien nog wel het meeste werk. Demonteren zou ook niet al te moeilijk moeten gaan, al denk ik wel dat we volgende keer zelf schroefjes kopen (deze waren goedkoop, 1x verkeerd erop met de bit en de kop was uitgehold).

En het is meteen ook een stuk lichter in de badkamer, nu het plafond wit en egaal is ipv vol met buizen en rommel :+. Merkte direct dat het ene lampje opeens veel meer licht lijkt te geven.
pi_157752041
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:23 schreef laziness het volgende:
Nice chico!
Heb jij de 30cm van mijn lamp? Dm waar je die vandaan hebt ;)
Hij is gister bezorgd! Er was wat vertraging omdat een van de LEDs niet op voorraad was, en de webshop was vergeten om dat aan mij te laten weten :'). Mooi lampje, van de week maar eens op gaan hangen.
  zondag 22 november 2015 @ 22:06:16 #276
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157752495
Leds heb ik dan weer niet nodig. Had ik een hele mooie voucher voor. Was prettig want best prijzig je hele huis voorzien :o
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zondag 22 november 2015 @ 22:11:12 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157752673
Wat voor plafondplaten zijn dat dan? Waar heb je ze besteld?

Misschien kun je gewoon es bij een bouwmaterialenzaak in de buurt kijken of zij het kunnen bestellen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157752876
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 22:11 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor plafondplaten zijn dat dan? Waar heb je ze besteld?

Misschien kun je gewoon es bij een bouwmaterialenzaak in de buurt kijken of zij het kunnen bestellen?
Het zijn hdf panelen (Diamond Maripan) die ik online gekocht heb, wat direct via roommade (site van de fabrikant) kwam. Hier in de buurt weet ik eigenlijk alleen GPK te vinden qua 'bouwmarkten', maar zal eens navragen of zij kunnen bestellen.
  maandag 23 november 2015 @ 07:24:18 #279
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157757026
Geen groothandel in hout- en/of bouwmaterialen in de buurt?

Wijze les, volgende keer bij bestellen van materialen via internet een pakje extra bestellen. Je weet nooit waar het goed voor is.
pi_157757488
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 07:24 schreef Barrah het volgende:
Geen groothandel in hout- en/of bouwmaterialen in de buurt?

Wijze les, volgende keer bij bestellen van materialen via internet een pakje extra bestellen. Je weet nooit waar het goed voor is.
Pontmeyer zit 'in de buurt', en zou een leverancier moeten zijn (maar hebben het niet op hun eigen site staan). Dat extra bestellen hadden we al gedaan, en na het bestellen bedacht 'oh dan kunnen we de restanten wel voor het toilet gebruiken' :+.
pi_157757713
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 08:54 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Pontmeyer zit 'in de buurt', en zou een leverancier moeten zijn (maar hebben het niet op hun eigen site staan). Dat extra bestellen hadden we al gedaan, en na het bestellen bedacht 'oh dan kunnen we de restanten wel voor het toilet gebruiken' :+.
Pontmeyer staat op de site als leverancier ja. Dus dat moeten ze gewoon kunnen bestellen voor je :Y
  maandag 23 november 2015 @ 10:55:03 #282
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157758753
Sowieso meer kans dan de GPK ^O^
pi_157761433
Even langs Pontmeyer dus, of platen in de lengte bevestigen (dan is 3 platen genoeg). Ik neig nu meer naar bevestiging in de lengte (rechts), omdat ik dan geen extra platen hoef te regelen, dus goedkoper en minder gedoe. En het 'optische' effect niet zo heel sterk is omdat je het plafond alleen ziet als je in het toilet bent :+.

  maandag 23 november 2015 @ 13:52:19 #284
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157761571
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 13:45 schreef Chicolade het volgende:
Even langs Pontmeyer dus, of platen in de lengte bevestigen (dan is 3 platen genoeg). Ik neig nu meer naar bevestiging in de lengte (rechts), omdat ik dan geen extra platen hoef te regelen, dus goedkoper en minder gedoe. En het 'optische' effect niet zo heel sterk is omdat je het plafond alleen ziet als je in het toilet bent :+.

[ afbeelding ]
Ik denk dat als je vriend de hele tijd naar het plafond kijkt tijdens het plassen, je andere problemen hebt ;) .
pi_157763330
Ohja ik had ooit een streeplijst gemaakt. Die is eigenlijk alleen maar langer (en gedetailleerder) geworden :+. Streep 1 ding af en er komen er minstens 3 bij ...

quote:
Badkamer
Ophangen, aansluiten en] afkitten wastafelmeubel
Installeren thermostaatkraan, glijstangset + douchekop + kitten rozetten
Ophangen en aansluiten spiegelkast met verlichting
Ophangen en aansluiten radiator*
Douchedorpel plaatsen en afkitten
Plafond rachelen en hdf panelen bevestigen
• Plinten plafond + bevestigingsmateriaal (dubbelzijdig tape of MS kit?)*
• Inbouwspotjes kopen en bevestigen*
• Glazen douchedeur monteren*
• Radiatorbuizen primer, gronden en aflakken
• Afdekplaatje gaten plafond rond radiatorbuizen*
• Kozijn toegangsdeur op maat maken, gronden (2x), schuren (4x), aflakken (2x) en kitten*

Slaapkamer
Raamkozijn op maat maken
Houtwerk gronden(1x), schuren en aflakken
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), gronden en aflakken
Gevel en lege muur raaplaag
• Afwerklaag twee muren -- eerst kozijn badkamer op maat maken en monteren*
• Gipswand voegen vullen en schuren en gaten opvullen*
• Plafond witten*
• Muren schuren, afkitten, gronden en verven*
• Stopcontacten en schakelaars afmonteren*
• Radiatorfolie tegen de muur plakken*
• Radiator ophangen*
• Lamp uitkiezen + ophangen + dimmer uitzoeken
• Schuifdeur naar badkamer installeren (nadat de vloer is gelegd, want geleider ligt op de vloer)

Toilet
Al het houtwerk schuren(2x), aflakken(1x) en kitten
Muren schuren, gronden en verven(2x)
Vloertje leggen, voegen en kitten
Alles afkitten
Installeren spoelknop/fonteintje/toilet garnituur en prullenbakje
• Plafond regelwerk en plafondplaten bevestigen (+ afzuiging + spots/lamp uitkiezen)*
• Plinten plafond*
• Koof met deurtje maken om watermeter

Woonkamer
Inbouwdozen infrezen en draden trekken
Lichtpunt boven eettafel aanleggen
Plafond rookkanaal slijpen, voorstrijk, afsmeren en egaliseren
Muur rookkanaal isolerende voorstrijk en raaplaag aanbrengen
Vloer rookkanaal insmeren met kimband en daarna vloertje storten
Houtwerk gronden(1x), schuren(3x), aflakken en kitten
Plafond witten
Alle muren stucen, opschuren, gronden en verven
• Gipswand gaten dicht smeren en verf bijwerken*
• Radiatorfolie achter radiator plakken*
• Lamp boven bank ophangen
• Radiatorombouw (laten) maken
• Lamp boven eettafel uitzoeken + ophangen

Keuken
Houtwerk schuren, aflakken en kitten
Afzuigkap demonteren en achterwand stucen
Muren opschuren, bijwerken, schuren, gronden en verven en nog een laag
• Radiatorbuizen primer, schuren(2x), gronden en aflakken
Vaatwasser en wasbak aansluiten op de afvoer
• Planken op maat zagen en ophangen*
• Stopcontact voor vouwgordijn in koof maken (dubbel, ook voor LEDstrips)*
• Vouwgordijn ophangen, stekker vervangen/verlengen en aansluiten*
• Spotjes zoeken/monteren plafond boven spoelbak
• LED strips voor onder keukenkastjes kopen + monteren
• Plafond regelwerk, gipsplaten monteren, afsmeren, schuren en witten
• Koof maken, aftimmeren en afwerken
• Vensterbank op maat maken en gehele blad afkitten

Gang
Al het houtwerk incl. deuren gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
Laatste stukje stucen
Plafond stukjes schuren, rookmelder weghalen en witten
Alle muren opschuren, gronden en verven
• Gasleiding primer, schuren, gronden en aflakken
• Kleinere lamp ophangen*
• Vloertje en plafond in meterkast maken
• Vloertje en plafond in gangkast maken
• Koof om leidingen maken

Studeerkamer
Al het houtwerk gronden(?), schuren(2-3x), aflakken(2x) en kitten
Oude plinten verwijderen
Inbouwdozen infrezen en draden trekken
Plafond witten
• Muren afsmeren, opschuren, gronden en verven
• Radiatorbuizen primer, ]schuren(2x), gronden en aflakken

Algemeen
• Schakelmateriaal bestellen en afmonteren
• Vloer egaliseren, ondervloer leggen en vloer leggen
• Plinten
Alles met een * hopen we tussen nu en de kerstvakantie af te maken, zodat we de laatste week van december de vloer kunnen leggen in de woon- en slaapkamer. Wat bijzonder optimistisch is, want tussendoor hebben we ook nog sinterklaas/verjaardagen/kerst/drukte op werk, maar we zullen zien hoe ver we komen :P.
pi_157845356
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:41 schreef Chicolade het volgende:
Af! *O*

[ afbeelding ]

Totdat je naar boven kijkt natuurlijk :+.

[ afbeelding ]

En gang in de definitieve kleur geverfd, op 1 stuk na waar de acrylaatkit steeds scheurt }:|.

[ afbeelding ]

En op het to-do lijstje voor vanavond: de afvoer van de CV uitbaggeren, want we hebben nu al een paar weken dat de CV-ketel na precies een halve douchebeurt een error geeft (afwisselend error 4/error 5), uiteraard op het moment dat ik net met shampoo in mijn haar sta :+.
Waar heb je dat prullenbakje op het toilet vandaan? Ben al tijden op zoek naar eentje die ik op kan hangen.
pi_157845529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:16 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Waar heb je dat prullenbakje op het toilet vandaan? Ben al tijden op zoek naar eentje die ik op kan hangen.
Oef daar vraag je me wat ... ik heb daar toen een paar avonden naar gezocht online, zal mijn mailbox eens voor je om gaan keren. Maar ik wilde perse een plat en klein model (want klein toilet), er zijn meer (grotere, of ronde) modellen die algemeen verkrijgbaar zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Chicolade op 26-11-2015 21:37:17 ]
pi_157845621
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:20 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Oef daar vraag je me wat ... ik heb daar toen een paar avonden naar gezocht online, zal mijn mailbox eens voor je om gaan keren. Maar ik wilde perse een plat en klein model (want klein toilet), er zijn meer (grotere, of ronde) modellen die algemeen verkrijgbaar zijn (bijv deze: http://www.sanitairwinkel(...)/?search=afvalemmer& )
Als je dat zou willen doen O+ Ik ben opzoek naar eigenlijk precies dezelfde als jij, want klein toilet ook. Die ronde modellen had ik al wel gevonden ja, maar ben bang dat die teveel uitsteken als je op het toilet zit.
pi_157845863
De link werkt niet. Maar ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157846112
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:22 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Als je dat zou willen doen O+ Ik ben opzoek naar eigenlijk precies dezelfde als jij, want klein toilet ook. Die ronde modellen had ik al wel gevonden ja, maar ben bang dat die teveel uitsteken als je op het toilet zit.
Gevonden! Ik heb gelukkig de eerste maanden heel nauwkeurig bijgehouden hoeveel alles kostte (en waar het vandaan kwam), dus het stond nog in een excel bestandje :P. Was de enige kleine hangende van niet-plastic die ik kon vinden, die niet meteen >300 euro was (want de meeste zijn design of wit kunststof). Officieel is het volgens mij een 'damesverband' afvalbak (die zijn wel vaker klein en plat, handig als je toch een ander model wil). Ze hebben nog meer (maar dure) opties op die website geloof ik :).
pi_157846188
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:31 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Gevonden! Ik heb gelukkig de eerste maanden heel nauwkeurig bijgehouden hoeveel alles kostte (en waar het vandaan kwam), dus het stond nog in een excel bestandje :P. Was de enige kleine hangende van niet-plastic die ik kon vinden, die niet meteen >300 euro was (want de meeste zijn design of wit kunststof). Officieel is het volgens mij een 'damesverband' afvalbak (die zijn wel vaker klein en plat, handig als je toch een ander model wil). Ze hebben nog meer (maar dure) opties op die website geloof ik :).
Wat goed, thanks! Ik ben idd een hoop dure modellen tegengekomen, maar om nou een 200euro prullenbak op te hangen op een toilet waar ik zelf nooit zit.. :')

Ga deze ff bestellen :)
pi_157846471
Is dit iets nieuws ofzo, dat je niet meer gewoon een linkje van een webshop kunt plakken? Wat ik ook probeer, zelfs al kopieer ik gewoon www.*naamwebsite*.nl, dan nog blijft hij me doorsturen naar 'tradetracker' oid?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:33 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wat goed, thanks! Ik ben idd een hoop dure modellen tegengekomen, maar om nou een 200euro prullenbak op te hangen op een toilet waar ik zelf nooit zit.. :')

Ga deze ff bestellen :)
Haha ja precies. Waren een paar goed bestede uurtjes destijds, vooral omdat dit model ook eigenlijk bijna nergens te koop is (en vaak onder een andere naam?).
pi_157847017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:38 schreef Chicolade het volgende:
Is dit iets nieuws ofzo, dat je niet meer gewoon een linkje van een webshop kunt plakken? Wat ik ook probeer, zelfs al kopieer ik gewoon www.*naamwebsite*.nl, dan nog blijft hij me doorsturen naar 'tradetracker' oid?

[..]

Haha ja precies. Waren een paar goed bestede uurtjes destijds, vooral omdat dit model ook eigenlijk bijna nergens te koop is (en vaak onder een andere naam?).
Opgelost :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 26-11-2015 21:58:11 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157847061
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zal wel weer een grapje van Danny zijn ofzo. Pm of dm mag uiteraard ook :)
Het goede linkje is al gelukt, klik maar eens op de 'gevonden' een paar posts boven je ;). Lijkt erop dat alleen die allereerste link (met alternatieven) het niet doet.
pi_157847191
Gaat wat mis, laat maar :')
pi_157847268
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:52 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Het goede linkje is al gelukt, klik maar eens op de 'gevonden' een paar posts boven je ;). Lijkt erop dat alleen die allereerste link (met alternatieven) het niet doet.
Gevonden dankjewel :) heb hem opgeslagen. Heb een hekel aan van die grote prullenbakken
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157847281
Ik ga maar alvast wat oude en recente foto's opzoeken, zo te zien zijn we al bijna toe aan een nieuw topic :+.
pi_157847304
Je gaat er hard doorheen haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157847440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je gaat er hard doorheen haha.
Ging het klussen nu maar net zo snel oO< ...
pi_157847510
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:01 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ging het klussen nu maar net zo snel oO< ...
Haha ik ken dat maar dan met bouwen. _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157847670
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ik ken dat maar dan met bouwen. _O-
Nog 'maar' een paar maanden wachten toch? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')