abonnement Unibet Coolblue
pi_154458995
Spirit dat badje zou ik ook niet tof vinden. Inmiddels loop ik wel af en toe even de badkamer uit als I in het grote bad zit (10 cm water), maar dat zijn korte momenten (alvast pyjama klaarleggen, badjas pakken, etc) maar I is 3. Hele tijd alleen laten voelt niet goed. Al speelt hij wel in de tuin in z'n badje zonder direct toezicht. Altijd binnen gehoorafstand maar niet continu in het zicht (er staan plantenbakken voor). Ook daarin zit maar een klein laagje water.

Dat wild spelen doet mijn vriend ook wel. Maar daar heb ik minder moeite mee. Beetje eng vind ik het wel, maar ik heb nooit het idee dat het echt onverantwoord is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154459142
Ik vind het best onverantwoordelijk om op bed te gaan liggen met je telefoon terwijl de kleine in bad zit. Die tien minuten is toch niet teveel gevraagd?
  zondag 19 juli 2015 @ 11:51:30 #203
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_154459345
Ik denk laat ik hier ook eens gaan posten :) Mijn zoontje Siméon is in mei 3 jaar geworden. Was 2 weken voor zn verjaardag zindelijk. Ging ineens heel snel. Hij was afgelopen december bijna zindelijk maar was toen ziek geworden en om nou een ziek kind steeds op de wc te zetten.... vervolgens plaste hij wel vaak op de wc, ook op school, en toen hebben we besloten om gewoon maar geen luier om te doen en t was eigenlijk in een dag bekeken. 'S nachts nog wel eerst een luier aangedaan, maar dat was eigenlijk ook niet nodig. Dus daar zijn we na een week ook mee gestopt. Hij geeft nu ook keurig 's nachts aan dat hij moet plassen. Echt, het is de moeite waard die je er in moet steken, want het scheelt zoveel werk! En geld uiteindelijk, haha!
pi_154459443
Ik laat nooit de kinderen alleen in bad of badkamer! Je hebt heel weinig water nodig om te verdrinken en datnis in een paar tellen bekeken. Een kind dat verdrinkt maakt geen lawaai!! Of ik of mijn nan is erbij, handoeken ed lig ik van te voren klaar.
De jongens houden van ruwe spelletjes maar we doen het wel zo dat het veilig is stoeien op de grond of op bed, ronsjes draaien op de grond etc
pi_154459550
Nou, je kan best heen en weer lopen, bedden afhalen, of wat kleren opruimen, maar op bed gaan liggen met je telefoon is idd wat apart en begrijp ik dat je het niet prettig vindt.
Wat een desinteresse ook zeg. Zeept hij haar niet in enzo en wast hij de haren ook niet en moet ze zelf het speelgoed maar pakken?

Die ruwe spelletjes, tja, vaders zijn daar wat makkelijker in en soms is dat juist goed voor het kind;)
pi_154460298
Wij laten de kinderen ook nooit alleen. Alhoewel tegenwoordig alleen als we het badderen alleen doen. Dan brengen we kyan naar beneden (badkamer is helemaal boven) om hem een pyjama aan te doen en dan zit yaro even alleen. Maar die is bijna 5.

Ruwe spelen is meer mijn ding itt papa :P
Die is meer van het bouwen.

Verder lees ik beperkt mee nog een weekje ;)
pi_154460304
Wij zijn er ook niet altijd bij als Luuk in bad zit. Hij maakt genoeg herrie en als t even stil is zijn we er zo. Hij wil ook dat we gaan. Kan ook zijn dat ie zelf bij de fles schuim kan en dat niet mag van mij. O-)
*poef* nu is het weg
pi_154460452
Hier ook een alleen-in-bad-speler.

''Ben je er nog?''
''Jaahaaa!''
:')

Hij vindt het gewoon ook écht veel leuker om alleen te spelen. Nog steeds in het babybadje met een wereld aan speelgoed. Hij kan ook nergens bijkomen qua shampoo etc.
Eerst even haartjes wassen en goed inzepen, afspoelen en spelen maar :)
Vaak een kwartiertje, intussen tijd ruim ik het speelgoed op en leg z'n slaapspullen klaar.

Voordeel is dat mijn badkamer grenst aan mijn slaapkamer en de woonkamer. Ik hoor hem dus altijd.
  zondag 19 juli 2015 @ 12:46:30 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154460454
Ik loop ook wel eens de badkamer uit. Maar dan idd om wat te pakken of klaar te leggen. Op dezelfde verdieping en met de deur open (en je hoort het gelach en geklets sws nog huizen verder :D )

Wilde spelletjes vind ik ook geen probleem maar heb ook nooit het gevoel dat het onverantwoord is of zo.
pi_154461148
Ok Thanks allemaal :) Het is zeker geen desinteresse van mijn man hoor, maar meer even een momentje voor zichzelf pakken en Isa kan gewoon uren in bad zitten als het aan haar ligt. Ik lees gewoon zoveel horror verhalen over kinderen die in kleine bodempjes verdrinken, ook al duurt het maar 1 minuut.
Sarcasme. Herken het.
pi_154463434
Even iets pakken uit een andere kamer vind ik anders dan een paar minuten wegblijven. Echt wegblijven lijkt me gevaarlijk. Juist, omdat die kleintjes zo snel kunnen verdrinken.

Hier zijn de tassen ingepakt. Nog even avondeten en dan ga ik naar de camping :D
pi_154463472
Veel plezier omen!
  zondag 19 juli 2015 @ 15:13:09 #213
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154463825
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 13:12 schreef Spirit82 het volgende:
Ok Thanks allemaal :) Het is zeker geen desinteresse van mijn man hoor, maar meer even een momentje voor zichzelf pakken en Isa kan gewoon uren in bad zitten als het aan haar ligt. Ik lees gewoon zoveel horror verhalen over kinderen die in kleine bodempjes verdrinken, ook al duurt het maar 1 minuut.
Ik heb vorig jaar zelf gezien (s was toen nog geen 2 jaar overigens, ik denk iets van 20 maanden) hoe bizar het eruit ziet. We waren in een buitenbad waarbij het water als een strand van 1 cm diep naar steeds dieper loopt. Ik liep achter hem aan, metertje of 2 of 3 achter hem ofzo. Hij struikelde en viel op zijn buik in het ondiepe water , gezicht naar beneden dus. En hij deed NIETS. Helemaal niks. Gewoon blijven liggen, niet spartelen, geen poging tot opstaan. Ik was natuurlijk heel snel bij hem maar het was super akelig en bizar om hem zo te zien. Ineens zie je met eigen ogen waar altijd voor gewaarschuwd wordt: baby's en dreumesen kunnen verdrinken in no time terwijl je het niet eens door hebt, ze spartelen niet zoals in de film en ze staan ook echt niet zomaar op ook al is het water maar 30 cm diep.
pi_154464452
Pff schrikken Spees. Ik denk dat het gevaar hier juist erin schuilt dat ze al zo groot en wijs lijkt en zoveel kan en zelf doet. Man gaat heel vaak met haar zwemmen en ze is nergens bang voor en redt zichzelf juist al heel goed. Ik ben alleen bang dat hij haar daarmee overschat. Ze is net 2!

We hebben net een goed gesprek gehad. Dankzij jullie reacties heb ik het genuanceerder kunnen brengen en hij snapt mijn bezorgdheid en zal een paar dingen anders doen. Natuurlijk niet zoals ik het zou doen, want hij blijft een man en dat is ook niet erg, maar hij begrijpt wel waarom ik het eng vind :)
Sarcasme. Herken het.
pi_154464755
Fijn spirit! Ik heb het net Jan gezien ondanks zwemvest aan hij viel en deed niks. Schoonmoeder stond erbij en zegt ook nog ja ik dacht hij blijft wel drijven in dat ding. Nee het is een extra maar niet iets om volledig op te vertrouwen.
Zij vind het ook onzin dat Jan niet met warm weer zonder vest mag terwijl het zwembad echt vlakbij is en hij heel snel.
Hij wordt ook te erg overschat hij is fysiek sterk en daardoor verwacht men ook meer dan reeel is. Ik doe de jongens hierdoor ook niet graag met opa en oma mee naar de camping...
pi_154468262
Kijk uit met zwemvestjes ja, als het slechte zijn (en veel zijn er slecht) draaien kinderen op hun kop en verdrinken op die manier. Ook met zwembandjes en combinaties.
Je moet gewoon bij je kind blijven, dat is het veiligst. Wat opruimen kan heus wel, maar op bed gaan liggen met een telefoon...met nog het risico dat je in slaap valt ofzo..
Mijn vriend heeft het ook eens gezien bij Mex hoe hij gelijk zonk, in het zwembadje in de tuin viel hij om en zijn lichaam werd gelijk slap. Was heel naar om te zien.

Een filmpje van een kind met een zwemband en zwemvest om en de ouders zijn even weg..
https://video-ams3-1.xx.f(...)cded8cac&oe=55AC0119
pi_154471793
Brrr :X
Ik durf Billy ook niet mee te nemen naar de zee of zo'n strandje.
Allemaal horrorverhalen, ik wacht wel tot hij z'n zwemdiploma's heeft.

Billy ligt lekker in het campingbedje op mijn slaapkamer te slapen. Vrienden en ik zijn dit weekend bezig geweest om z'n kamertje mooi te maken. Behang scheuren (the horror!) en vandaag gesausd. Het lijkt alweer heel anders. Morgen even afmaken en dan kan hij woensdag weer in z'n eigen bed.

Bij z'n heit heeft hij ook de hele tijd zonder luier gelopen. Alleen met een onderbroekje aan vergat hij om op de pot te zitten, misschien dacht hij wel dat hij een luier omheeft?
Vanaf morgen dus ook met broekje aan oefenen.
pi_154472571
Hier vandaag ook wat aparts....
Ik verschoonde Jan om te gaan slapen zei hij dat hij even op de wc wilde nou prima daarna luierbroekje aan, in bed gedaan hoort mijn man hem even lopen dus naar zijn kamer zegt hij mijn broek is nat. Heeft hij een poging gedaan luierbroekje, pyjama broekje en boxershortje uit te doen om te gaan plassen!! Misschien maar weer een poging doen voor zindelijkheidstraining (in oktober wordt hij 3)
  zondag 19 juli 2015 @ 21:31:31 #219
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_154472651
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Brrr :X
Ik durf Billy ook niet mee te nemen naar de zee of zo'n strandje.
Allemaal horrorverhalen, ik wacht wel tot hij z'n zwemdiploma's heeft.

Billy ligt lekker in het campingbedje op mijn slaapkamer te slapen. Vrienden en ik zijn dit weekend bezig geweest om z'n kamertje mooi te maken. Behang scheuren (the horror!) en vandaag gesausd. Het lijkt alweer heel anders. Morgen even afmaken en dan kan hij woensdag weer in z'n eigen bed.

Bij z'n heit heeft hij ook de hele tijd zonder luier gelopen. Alleen met een onderbroekje aan vergat hij om op de pot te zitten, misschien dacht hij wel dat hij een luier omheeft?
Vanaf morgen dus ook met broekje aan oefenen.
Zonder broekje rondlopen doet al veel inderdaad. Siméon wou niet op de wc poepen in eerste instantie terwijl hij dat eerder wel deed. Van een oom en tante had hij een hele verzameling knuffeldieren gekregen. Elke keer dat hij op de wc poepte kreeg hij zo'n knuffel. En elke keer als hij het in zn onderbroek deed pakten wij weer een knuffel af. Of een speelgoedje, afhankelijk van de situatie. Toen was het zomaar bekeken en echt zindelijk was hij binnen 3 dagen.
pi_154472826
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:29 schreef Goitske het volgende:
Hier vandaag ook wat aparts....
Ik verschoonde Jan om te gaan slapen zei hij dat hij even op de wc wilde nou prima daarna luierbroekje aan, in bed gedaan hoort mijn man hem even lopen dus naar zijn kamer zegt hij mijn broek is nat. Heeft hij een poging gedaan luierbroekje, pyjama broekje en boxershortje uit te doen om te gaan plassen!! Misschien maar weer een poging doen voor zindelijkheidstraining (in oktober wordt hij 3)
Hoera voor Jan! *O*
Goed bezig zeg. Jammer van het ongelukje, maar hij wil wél heel graag.

quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:31 schreef Redster1984 het volgende:

[..]

Zonder broekje rondlopen doet al veel inderdaad. Siméon wou niet op de wc poepen in eerste instantie terwijl hij dat eerder wel deed. Van een oom en tante had hij een hele verzameling knuffeldieren gekregen. Elke keer dat hij op de wc poepte kreeg hij zo'n knuffel. En elke keer als hij het in zn onderbroek deed pakten wij weer een knuffel af. Of een speelgoedje, afhankelijk van de situatie. Toen was het zomaar bekeken en echt zindelijk was hij binnen 3 dagen.
Eh, ik ga hem geen spullen afpakken.. :{
Mooi dat het voor jullie heeft gewerkt, maar ik vind de methode nogal rigoureus.
  zondag 19 juli 2015 @ 21:39:54 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154472885
He jezus Spees wat eng :o

Mijn moeder is altijd heel stellig ook, gewoon NIET weglopen als een kind in bad zit. En ik hou me er maar gewoon aan, maar weet ook dat mijn vriend daar minder consequent in is. Ik laat hem zo dus even het bericht van Spees lezen oO<
pi_154473432
Poesopstokje ja verbaasde me wel! Hij wilde een tijdje geleden opeens ook niet meer op de wc zitten enzo dus niet gedwongen, gewoon lekker mee laten gaan, doorspoelen als ik naar de wc ging etc en sinds kort wel weer zo nu en dan op de wc willen zitten doe het op zijn aangeven. Vandaag dus dit dus maar eens kijken of hij morgen misschien wel meer op de wc wil!
Gastouder doet het zelfde als ik en hij heeft daar stickers sticker voor op de wc zitten heeft laatst al 1 blaadje vol meegenomen, hangt nog eentje op haar wc deur van hem ook vrij vol dus denk dat ik maar het zelfde ga doen
  zondag 19 juli 2015 @ 21:57:44 #223
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154473505
Redster, straffen gaat echt niet werken als een kind gewoon nog niet 'klaar' is voor zindelijkheid. J. voelt t echt niet altijd aan wanneer hij moet plassen/ poepen en zou dus ook niet snappen waarom hij gestraft wordt voor iets waarhij geen invloed op kan uitoefenen...
pi_154473535
Ik wil ooit wel de was opvouwen op onze kamer als Djen in 10 cm water zit. Maar dan roep ik iedere 10 seconden haar naam en als ze dab niet meteen wat zegt sta ik weer op de badkamer hoor :D . Bij wijze van .. ik ga zoiets niet opzoeken :N

Goiske ik meen mij te herinneren dat Djenna niet zoveel scheelt met jouw peuter. Djenna is van 27 oktober. We zijn volop bezig met zindelijkheid. Ik heb nu veel tijd omdat ik nu vakantie heb van school (wel gewoon werken). Ik weet alleen niet zo goed wat de volgende stap zou kunnen zijn. Ze loopt in haar blote kont en plast op het potje. Poepen doet ze in de tuin :') . Of in de luier die ik haar smiddags aan doe als ze naar de gastouder gaat. Als ze alleen een onderbroek aan heeft piest ze daar in.

Dus ik denk dat het volgende doel gaat worden: op het potje poepen en/of op de grote wc plassen.

Ik beloon haar met bumba koekjes en dat weet ze verrekkes :')
pi_154473610
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 21:57 schreef mousemicky het volgende:
Redster, straffen gaat echt niet werken als een kind gewoon nog niet 'klaar' is voor zindelijkheid. J. voelt t echt niet altijd aan wanneer hij moet plassen/ poepen en zou dus ook niet snappen waarom hij gestraft wordt voor iets waarhij geen invloed op kan uitoefenen...
Nou dit idd. Ik vind het ongepast.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')