abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 juli 2015 @ 13:33:51 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154297620


Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 juli 2015 @ 13:34:03 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154297626
Twijfel twijfel...

Bij de ING had je de mogelijkheid om 3 maanden voor 7,50 een abo te nemen. die optie is er niet meer. nu alleen nog de 1 maand 1 euro actie.

Nu heb ik nog 2 codes gekregen via cheap tickets voor beiden 1 maand.
en nu komt er een actie langs om nu voor 1 jaar 29.99 abo te nemen...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154313314
Leuk Ynske, een mooi vers nieuw deeltje! ^O^

Ik heb nog een aantal rentepunt-Elly'sChoice-maandabo'tjes liggen. ;) Die zijn natuurlijk het allergoedkoopst, maar wel iets meer rompslomp als je ze steeds door de klantenservice aan je account moet laten toevoegen.

Ik heb zelf sowieso een hekel aan abonnementjes tot wederopzegging, het voelt alsof je er 'aan vast zit'. En ik vind Elly echt leuk hoor, ik zit nu ook weer met veel plezier een Elly boek te lezen (Daglicht, van Marion Pauw). Maar anderzijds heb ik nu weer gelezen dat het boek 'De Au Pair' van Maartje Fleur van deze maand ook al in oktober 2014 werd aangeboden. Als je dus een trouwe klant bent dan krijg je dit boek vrolijk voor de tweede keer. :{ En tuurlijk, het is maar 1 van de 10 boeken van deze maand, en het is supergoedkoop, maar toch vind ik het niet oké.

Ik schort een mogelijk vast abonnement dus voorlopig op, tot mijn rentenpunt-maandjes op zijn, én ik ervan overtuigd ben dat het recyclen van boeken niet te vaak gebeurt.

Maarre, waar zag je die aanbieding voor dat goedkope jaarabonnement?
pi_154314574
Op de site booknuts kun je nu 10 boeken bij elly's choice winnen.

Misschien vind iemand het wel leuk daar aan mee te doen.

Jullie bevalt elly allemaal goed dus?

Zijn het alleen Nederlandse boeken?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 13 juli 2015 @ 23:26:41 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154316194
Ben begonnen in het boek van Suzanne Vermeer. Ook weer mee gestopt. Wat ontstellend slecht geschreven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_154316363
quote:
9s.gif Op maandag 13 juli 2015 23:26 schreef Lienekien het volgende:
Ben begonnen in het boek van Suzanne Vermeer. Ook weer mee gestopt. Wat ontstellend slecht geschreven.
Daar heb ik ook ooit een boek van gelezen en dat was direct mijn laatste van hem, want het was bijzonder slecht geschreven inderdaad. Het hele verhaal sloeg eigenlijk ook nergens op en er gebeurde amper iets, het kabbelde maar voort. De belangrijke gebeurtenis van het boek gebeurde al aan het begin en dat was het wel.

edit: oh wacht, je hebt waarschijnlijk een boek gelezen van een andere schrijver 8)7 Want de oude "Suzanne" is in 2011 overleden en op wiki staat:
quote:
Het pseudoniem Suzanne Vermeer werd voortgezet met een andere - onbekend gehouden - schrijver/schrijfster


[ Bericht 11% gewijzigd door Isabeau op 13-07-2015 23:37:38 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154318043
Zoals Gerrit Komrij al zei : Elk kassameisje is tegenwoordig een literaire thrillerschrijfster, al dan niet onder een pseudoniem..... ik probeer steeds zo'n NL thrillerschrijfster maar het is echt zo vaak simpel en bouquetreekserig -O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2015 @ 06:55:28 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154320833
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:10 schreef Rowlf het volgende:
Leuk Ynske, een mooi vers nieuw deeltje! ^O^

Ik heb nog een aantal rentepunt-Elly'sChoice-maandabo'tjes liggen. ;) Die zijn natuurlijk het allergoedkoopst, maar wel iets meer rompslomp als je ze steeds door de klantenservice aan je account moet laten toevoegen.

Ik heb zelf sowieso een hekel aan abonnementjes tot wederopzegging, het voelt alsof je er 'aan vast zit'. En ik vind Elly echt leuk hoor, ik zit nu ook weer met veel plezier een Elly boek te lezen (Daglicht, van Marion Pauw). Maar anderzijds heb ik nu weer gelezen dat het boek 'De Au Pair' van Maartje Fleur van deze maand ook al in oktober 2014 werd aangeboden. Als je dus een trouwe klant bent dan krijg je dit boek vrolijk voor de tweede keer. :{ En tuurlijk, het is maar 1 van de 10 boeken van deze maand, en het is supergoedkoop, maar toch vind ik het niet oké.

Ik schort een mogelijk vast abonnement dus voorlopig op, tot mijn rentenpunt-maandjes op zijn, én ik ervan overtuigd ben dat het recyclen van boeken niet te vaak gebeurt.

Maarre, waar zag je die aanbieding voor dat goedkope jaarabonnement?
Dat is helemaal niet tof.

In dat geval ga ik nog wat rentepuntjes aanschaffen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2015 @ 06:56:05 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154320837
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Op de site booknuts kun je nu 10 boeken bij elly's choice winnen.

Misschien vind iemand het wel leuk daar aan mee te doen.

Jullie bevalt elly allemaal goed dus?

Zijn het alleen Nederlandse boeken?
totaal geen problemen met Elly. en inderdaad nederlandse boeken.
er is ook ergens nog een abo voor alleen engelse boeken meen ik gelezen te hebben
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2015 @ 07:15:46 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154320891
Ik ben overigens echt enorm tevreden met de Kobo Aura H2O, met een heel naar gevoel in mn buik toch eens nat laten worden onder de douche :D en t werkt, zonder problemen.

En het is toch veel makkelijker vooral hier in Zwitserland, ik kan bij de bieb boeken lenen thuis, Elly etc en ben niet afhankelijk van veel bagage en meeslepen. Ik lees ook veel meer weer de laatste tijd. Heerlijk gewoon.

Maken jullie ook gebruik van Facebook groepen? Soms wel handig om nog extra tips te krijgen voor lekker weg lees boeken.

Hier nu bezig in Voor mij alleen van Karen Rose. Goede schrijfster, kan haar bijna niet wegleggen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154321016
Facebook groepen niet. Maar ik heb wel een paar collega's die veel lezen, daarmee wisselen ik nog wel eens tips uit. Dan kom je soms op boeken waar je nooit van hebt gehoord. Zoals The Thousand Autumns of Jacob de Zoet die ik nu aan het lezen ben. Best apart een Amerikaans boek over de Nederlanders in Deshima (historische fictie) van een schrijver die moeite heeft gedaan de details te laten kloppen.

Dat vind ik wel een voordeel van een e-reader. Je in vijf minuten beginnen met lezen. Ook als de boekenwinkels dicht zijn. Al mis ik wel het snuffelen tussen stapels boeken. Ik zou best wat zien in browsen in een fysieke winkel en ter plekke het e-book kunnen aanschaffen. Bijvoorbeeld door scannen van de cover met je smartphone. Zodat de boekwinkel ook nog wat eraan verdienent.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2015 @ 07:45:17 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154321027
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 07:43 schreef Fixers het volgende:
Facebook groepen niet. Maar ik heb wel een paar collega's die veel lezen, daarmee wisselen ik nog wel eens tips uit. Dan kom je soms op boeken waar je nooit van hebt gehoord. Zoals The Thousand Autumns of Jacob de Zoet die ik nu aan het lezen ben. Best apart een Amerikaans boek over de Nederlanders in Deshima (historische fictie) van een schrijver die moeite heeft gedaan de details te laten kloppen.

Dat vind ik wel een voordeel van een e-reader. Je in vijf minuten beginnen met lezen. Ook als de boekenwinkels dicht zijn. Al mis ik wel het snuffelen tussen stapels boeken. OK zou best wat zien in browsen in een fysieke winkel en ter plekke het e-book kunnen aanschaffen. Zodat de boekwinkel ook nog wat eraan verdienent.
Dat zou idd ook fijn zijn, ik kan altijd zo genieten van rondsnuffelen in een boekenwinkel of bieb O+
vond t ook altijd erg lastig om een boek uit te zoeken voor op de ereader. dat vind ik ook wel weer een voordeel van elly, ik wil die boeken allemaal lezen en zo kom ik ook andere schrijvers tegen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154321167
Facebook groepen idd niet echt. Maar wel veel andere mensen die lezen. En k vind goodreads erg handig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154326718
quote:
9s.gif Op maandag 13 juli 2015 23:26 schreef Lienekien het volgende:
Ben begonnen in het boek van Suzanne Vermeer. Ook weer mee gestopt. Wat ontstellend slecht geschreven.
Ga dan maar niet beginnen in 'Weekend Terschelling' van Els Kerkhoven. Ook een draak van een boek. ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 07:15 schreef Ynske het volgende:
Ik ben overigens echt enorm tevreden met de Kobo Aura H2O, met een heel naar gevoel in mn buik toch eens nat laten worden onder de douche :D en t werkt, zonder problemen.

Douchen met ereader lijkt me niks, maar voor in bad lijkt het me wel wat. Verder lijkt de H2O me vooral ook erg handig voor op het strand enzo. Ik doe nu veel moeite om mijn Glo HD zandvrij te houden, maar het zou leuk zijn als ik 'm thuis gewoon schoon zou kunnen spoelen. Ik heb nu een waterdichte hoes eromheen maar het is niet ideaal.
quote:
Maken jullie ook gebruik van Facebook groepen? Soms wel handig om nog extra tips te krijgen voor lekker weg lees boeken.

Hier nu bezig in Voor mij alleen van Karen Rose. Goede schrijfster, kan haar bijna niet wegleggen.
Ik maak geen gebruik van Facebook, maar wel van Goodreads. Daar vind ik leuk dat je 'Recommendations' krijgt op basis van boeken die je hoog waardeerde. Ik ga die Karen Rose ook proberen, hoop dat het een beetje redelijk vertaald is. ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 07:43 schreef Fixers het volgende:
Dat vind ik wel een voordeel van een e-reader. Je in vijf minuten beginnen met lezen. Ook als de boekenwinkels dicht zijn. Al mis ik wel het snuffelen tussen stapels boeken. Ik zou best wat zien in browsen in een fysieke winkel en ter plekke het e-book kunnen aanschaffen. Bijvoorbeeld door scannen van de cover met je smartphone. Zodat de boekwinkel ook nog wat eraan verdienen.
Dat scannen en aanschaffen lijkt me een top idee! Ik kom wel eens in een mooie boekwinkel en dan glimmen die mooie gekleurde omslagen mij tegemoet. :D Daar word ik heel hebberig van. Het zou een zeer goede marketing truc zijn om daar op in te spelen met een scan en koop optie.

Een nadeel van de e-reader is toch wel dat de omslag van het boek ook alleen zwart/wit is. Dat spreekt eigenlijk gewoon minder aan. Maar als ik dan toch een papieren boek aanschaf, (bijvoorbeeld omdat er geen e-book van bestaat) dan merk ik dat ik die niet lees. Omdat ik lezen op mijn e-reader gewoon makkelijker en fijner vind.

Ik denk er ook over na om mijn bibliotheek lidmaatschap op te zeggen. Ik lees gewoon geen papier meer. :o En als ik dan al een boek vind dat ik leuk vind dan ziet het er vaak een beetje viezig uit. :{w En dat staat me dan een beetje tegen. :@ Uiteindelijk heb ik tot nu toe dit jaar alleen een reisgids uit de bibliotheek gehaald, en die was ook prompt te laat weer retour. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2015 13:29:16 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2015 @ 13:29:11 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154327020
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:17 schreef Rowlf het volgende:
Ik denk er ook over na om mijn bibliotheek lidmaatschap op te zeggen. Ik lees gewoon geen papier meer. En als ik dan al een boek vind dat ik leuk vind dan ziet het er vaak een beetje viezig uit. En dat staat me dan een beetje tegen. Uiteindelijk heb ik tot nu toe dit jaar alleen een reisgids uit de bibliotheek gehaald, en die was ook prompt te laat weer retour.
kun je bij jouw bieb geen eboeken lenen? dat kan hier wel.

net nog twee boeken met korting gescoord, meisje vermist van tess geritssen en Ghostboy.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2015 @ 13:29:45 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154327042
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:17 schreef Rowlf het volgende:
Douchen met ereader lijkt me niks, maar voor in bad lijkt het me wel wat. Verder lijkt de H2O me vooral ook erg handig voor op het strand enzo. Ik doe nu veel moeite om mijn Glo HD zandvrij te houden, maar het zou leuk zijn als ik 'm thuis gewoon schoon zou kunnen spoelen. Ik heb nu een waterdichte hoes eromheen maar het is niet ideaal.
t onder de douche was ook alleen om te testen.
maar idd, strand, bad, zwembad etc heerlijk
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154327623
Ik koop nog net zo hard ook gewone boeken eigenlijk..eergisteren nog twee besteld :)
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2015 @ 14:05:14 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154328011
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik koop nog net zo hard ook gewone boeken eigenlijk..eergisteren nog twee besteld :)
Thuis kocht ik al bijna nooit boeken, vooral naar de bieb, iedere week. En dan met de boekenbeurs wel met een lading naar huis toe.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154328636
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik koop nog net zo hard ook gewone boeken eigenlijk..eergisteren nog twee besteld :)
Ik ook, op het boekenfestijn nog flink ingeslagen :) Maar ben wel kieskeuriger, koop eigenlijk alleen van bepaalde auteurs en reeksen nog.
Tap tap tap
pi_154328669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:29 schreef Ynske het volgende:

[..]

kun je bij jouw bieb geen eboeken lenen? dat kan hier wel.

net nog twee boeken met korting gescoord, meisje vermist van tess geritssen en Ghostboy.
Jawel, dat kan wel, maar ik vind het aanbod niet geweldig. Dat wat mij leuk lijkt heb ik al geleend. :')
pi_154328702
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik koop nog net zo hard ook gewone boeken eigenlijk..eergisteren nog twee besteld :)
Ik kóóp ze wel, ik constateer alleen dat ik ze eigenlijk niet lees. :@
pi_154329140
Ik vind het boeken festijn steeds minder boeiends hebben qua engels :@ of ik ben gewoon verwend _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154329182
De batterij van mijn sony prst2 is echt oneindig _O_
pi_154329193
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:45 schreef Snowbells het volgende:
De batterij van mijn sony prst2 is echt oneindig _O_
sony prst2 _O_
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_154330085
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:45 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

sony prst2 _O_
Heb hem al 2 jaar en hij werkt PERFECT :~
  dinsdag 14 juli 2015 @ 15:12:36 #26
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_154330136
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:45 schreef Snowbells het volgende:
De batterij van mijn sony prst2 is echt oneindig _O_
Aanrader ja? Heb er nog steeds een nodig.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_154330188
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:12 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Aanrader ja? Heb er nog steeds een nodig.
Not sure of het nog verkocht wordt maar het formaat is ideaal, scherm is goed. Intern woordenboek werkt als een zonnetje O+ Enige nadeel zou kunnen zijn dat het geen backlight heeft :o
pi_154330283
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:45 schreef Snowbells het volgende:
De batterij van mijn sony prst2 is echt oneindig _O_
Die van mijn ereader gaat idd ook heel lang mee. Mijn telefoon is er weleens jaloers om ;)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 14 juli 2015 @ 15:23:13 #29
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_154330454
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:14 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Not sure of het nog verkocht wordt maar het formaat is ideaal, scherm is goed. Intern woordenboek werkt als een zonnetje O+ Enige nadeel zou kunnen zijn dat het geen backlight heeft :o
Is er een model beschikbaar met backlight?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_154330493
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:23 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Is er een model beschikbaar met backlight?
Sony is nogal uit de markt gegaan.
Kobo heeft mooi spul.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2015 @ 15:36:00 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154330810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:24 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Sony is nogal uit de markt gegaan.
Kobo heeft mooi spul.
KOBO O+ idd O
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154331012
Icarus 8-) O+ :6
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2015 @ 15:48:49 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154331122
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Icarus 8-) O+ :6
Ik ben dus echt van Icarus afgestapt, en merk nu pas hoeveel het beter kan :@
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154331574
Kindle O+
Tap tap tap
  dinsdag 14 juli 2015 @ 16:03:32 #35
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_154331601
Ik ben nog steeds redelijk tevreden met mijn Bebook Neo
pi_154331627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ik ben dus echt van Icarus afgestapt, en merk nu pas hoeveel het beter kan :@
Maar zo wil ik geen kobo. Zoveel mensen zoveel wensen.

Weet niet welke icarus jij hebt gehad. Maar de illumina bevalt ons meer dan goed.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154335131
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Die van mijn ereader gaat idd ook heel lang mee. Mijn telefoon is er weleens jaloers om ;)
Heb sinds kort ook een e-reader (Kobo Glo HD) en dat was qua batterijleven wel een aangename verrassing na jaren van mobiele apparatuur die een steeds grotere stroomhonger leek te krijgen inderdaad. O+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_154341323
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 16:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar zo wil ik geen kobo. Zoveel mensen zoveel wensen.

Weet niet welke icarus jij hebt gehad. Maar de illumina bevalt ons meer dan goed.
Ik heb de pocketbook touch lux 3 , heb zelf de kobo mini, touch en aura gehad en nu overgestapt naar pocketbook vanwege de slechte klantenservice bij kobo (aura ging uit het niets kapot en zij gaven aan dat het gebruikersschade was)

Ik heb back light, dropbox, en ik merk dat ik toch wel veel gebruik maak van de knoppen.

Ik heb het ellys choice abonnement en ik merk dat het toch wel handig is, ik lees nu meer boeken die ik normaal nooit gekozen zou hebben. Toch vind ik het irritant dat ze niet 5 boeken vast doen en dat je de overige 5 kan kiezen uit de 3 categorieen.
pi_154341680
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:47 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ik heb de pocketbook touch lux 3 , heb zelf de kobo mini, touch en aura gehad en nu overgestapt naar pocketbook vanwege de slechte klantenservice bij kobo (aura ging uit het niets kapot en zij gaven aan dat het gebruikersschade was)

Ik heb back light, dropbox, en ik merk dat ik toch wel veel gebruik maak van de knoppen.

Ik heb het ellys choice abonnement en ik merk dat het toch wel handig is, ik lees nu meer boeken die ik normaal nooit gekozen zou hebben. Toch vind ik het irritant dat ze niet 5 boeken vast doen en dat je de overige 5 kan kiezen uit de 3 categorieen.
Ja mijn beste vriend had ook zulke dingen met kobo en toen ik er later vanuit een winkel nog op gewezen werd maar eens op onderzoek uit gegaan en het staat op internet behoorlijk vol met klachten over bevroren schermen en een bagger service. Toen voor icarus gekozen. Werkt stabiel, leest fijn, knop en touch bediening, fijn licht in allerlei standen. Perfect voor mij dus :) dropbox werk ik ook mee erg fijn inderdaad :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154344567
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:47 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ik heb de pocketbook touch lux 3 , heb zelf de kobo mini, touch en aura gehad en nu overgestapt naar pocketbook vanwege de slechte klantenservice bij kobo (aura ging uit het niets kapot en zij gaven aan dat het gebruikersschade was)

Ik heb back light, dropbox, en ik merk dat ik toch wel veel gebruik maak van de knoppen.

Ik heb het ellys choice abonnement en ik merk dat het toch wel handig is, ik lees nu meer boeken die ik normaal nooit gekozen zou hebben. Toch vind ik het irritant dat ze niet 5 boeken vast doen en dat je de overige 5 kan kiezen uit de 3 categorieen.
Ik mis op mijn Aura ook best wel een paar knopjes voor het omslaan. Zo heel precies reageert het scherm niet op aanrakingen. Maar over het algemeen ben ik erg blij en best tevreden met mijn kobo.

Voor de volgende reader zal ik vooral kijken naar wat meer contrast in het scherm, hogere resolutie en snellere bediening. Met als bonus knoppen en schermrotatie. Maar voorlopig kan mijn Aura nog prima mee.
pi_154366949
Pocketbook :D

Gisteren wat via Tom Kabinet gekocht. Dat de prijzen nu 1.75 zijn per stuk is wel fijn. Komen wel 0.25 euro aan transactiekosten bij. Dat had Tom Kabinet nergens gezegd.

Ik probeer nu daar het e.e.a. te kopen voordat het weer abonnementsgeld gaat kosten.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 15 juli 2015 @ 20:33:53 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_154369197
Over knoppen gesproken, de Kindle Voyage heeft ook knoppen. Die heb ik nu net een week. Wat een geweldig ding! Hij is wel erg duur. Maar ik wilde als linkshandige zo graag knoppen dat ik het ervoor over heb. Het moest ook wel een kindle zijn, want ik ben de apps met whispersync nu zo gewend (1 boek lezen met meerdere apparaten, je leest naadloos verder).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 juli 2015 @ 07:24:59 #43
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154380187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 19:08 schreef W00fer het volgende:
Pocketbook :D

Gisteren wat via Tom Kabinet gekocht. Dat de prijzen nu 1.75 zijn per stuk is wel fijn. Komen wel 0.25 euro aan transactiekosten bij. Dat had Tom Kabinet nergens gezegd.

Ik probeer nu daar het e.e.a. te kopen voordat het weer abonnementsgeld gaat kosten.
Dat zijn toch die tweedehandsboeken he? Waar een tijd problemen mee geweest is?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:33 schreef Aventura het volgende:
Over knoppen gesproken, de Kindle Voyage heeft ook knoppen. Die heb ik nu net een week. Wat een geweldig ding! Hij is wel erg duur. Maar ik wilde als linkshandige zo graag knoppen dat ik het ervoor over heb. Het moest ook wel een kindle zijn, want ik ben de apps met whispersync nu zo gewend (1 boek lezen met meerdere apparaten, je leest naadloos verder).
Fijn is die optie he, lezen op meerdere apparaten. Dat gaat op de Kobo ook met hun app.

Werkt t voor kindle ook voor niet via hen aangekochte boeken?

Ik had op mijn vorige ereaders ook knoppen, nu niet meer, en merk dat ik ze niet mis, en dat dit eigenlijk makkelijker is in bed.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154380200
Bij Amazon is het zo dat alle boeken die in je cloud staan, op meerdere apparaten gelezen kunnen worden. Dus ook boeken die je niet bij Amazon hebt gekocht en je naar jezelf hebt gemaild, komen erin.
Tap tap tap
  vrijdag 17 juli 2015 @ 13:06:27 #45
174940 W00fer
Maar echt
pi_154412421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 07:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dat zijn toch die tweedehandsboeken he? Waar een tijd problemen mee geweest is?

Ja, maar daar merk je helemaal niets van dat het een tweedehandse is.

Het enige minpunt is dat je een maandelijks abonnement moet afnemen, anders heb je geen toegang tot de boeken van 1.75 (ex 0,25 euro transactiekosten).
Friettent dikke Willie, met Willie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 juli 2015 @ 13:09:23 #46
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154412469
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:06 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ja, maar daar merk je helemaal niets van dat het een tweedehandse is.

Het enige minpunt is dat je een maandelijks abonnement moet afnemen, anders heb je geen toegang tot de boeken van 1.75 (ex 0,25 euro transactiekosten).
nee dat snap ik dat je daar neits van merkt, maar ik dacht dat in het verleden met die tom kabinet allemaal problemen waren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154413713
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 19:08 schreef W00fer het volgende:
Pocketbook :D

Gisteren wat via Tom Kabinet gekocht. Dat de prijzen nu 1.75 zijn per stuk is wel fijn. Komen wel 0.25 euro aan transactiekosten bij. Dat had Tom Kabinet nergens gezegd.

Ik probeer nu daar het e.e.a. te kopen voordat het weer abonnementsgeld gaat kosten.
Ik ben blij dat ik Pocketbook heb ontdekt, ik twijfelde tussen de nieuwe glo en de lux 3, beiden waren qua specs hetzelfde alleen de Pocketbook had knoppen extra dus ben ik voor deze gegaan. Jammer dat dit merk nog niet zo bekend is in Nederland. Zag trouwens dat de lux 1 ondersteuning had voor audioboeken jammer dat dat er nu uit is
pi_154414166
Mijn Kindle doet het na vier jaar nog steeds fantastisch (elke avond een half uurtje lezen). Ik merk wel dat de batterijduur wat minder wordt (boohoo, ik kan nog maar een maand toe voor ik moet opladen _O- ).

Kindle O+
Al geloof ik best dat andere merken net zo goed of inmiddels zelfs beter zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 17 juli 2015 @ 14:29:56 #49
174940 W00fer
Maar echt
pi_154414731
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:54 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik Pocketbook heb ontdekt, ik twijfelde tussen de nieuwe glo en de lux 3, beiden waren qua specs hetzelfde alleen de Pocketbook had knoppen extra dus ben ik voor deze gegaan. Jammer dat dit merk nog niet zo bekend is in Nederland. Zag trouwens dat de lux 1 ondersteuning had voor audioboeken jammer dat dat er nu uit is
Waar vind jij audioboeken? Ergens anders dan Storytel?
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 17 juli 2015 @ 14:31:00 #50
174940 W00fer
Maar echt
pi_154414750
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

nee dat snap ik dat je daar neits van merkt, maar ik dacht dat in het verleden met die tom kabinet allemaal problemen waren
Dat hebben ze nu juridisch afgedicht door iedereen in een gesloten abonnement community te stoppen voordat je wat kan kopen. Met allerlei regeltjes zoals dat je legale dingen moet doneren om onder die abonnementsfee uit te komen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 juli 2015 @ 14:31:43 #51
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154414765
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:29 schreef W00fer het volgende:

[..]

Waar vind jij audioboeken? Ergens anders dan Storytel?
ik haal ze meestal van de bieb
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 17 juli 2015 @ 14:33:18 #52
174940 W00fer
Maar echt
pi_154414811
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:31 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik haal ze meestal van de bieb
Gaat audioboeken niet gewoon slomer dan zelf lezen? Ik snap dat een spannende of bekende stem leuk is maar ik lees al redelijk traag, soms heb ik het geduld niet voor dat wachten.
Friettent dikke Willie, met Willie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 juli 2015 @ 14:36:18 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154414878
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:33 schreef W00fer het volgende:
Gaat audioboeken niet gewoon slomer dan zelf lezen? Ik snap dat een spannende of bekende stem leuk is maar ik lees al redelijk traag, soms heb ik het geduld niet voor dat wachten.
Nee hoor, maar vind t vooral ook fijn in de auto
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 juli 2015 @ 10:08:14 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154507631
Hebben jullie ook een voorkeur qua lettertype?
Ik heb nu Roboto geinstalleerd, en die leest wel prettig.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154510925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:08 schreef Ynske het volgende:
Hebben jullie ook een voorkeur qua lettertype?
Ik heb nu Roboto geinstalleerd, en die leest wel prettig.
Ik ben nog steeds aam het experimenteren, maar heb niet een lettertype gevonden dat het makkelijkst leest. Lettertypes met schreef (serif) vind ik het mooiste ogen. Maar of ze ook beter lezen dan schreefloos (sans-serif) ben ik nog niet achter.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 21 juli 2015 @ 12:54:14 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154511007
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:51 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds aam het experimenteren, maar heb niet een lettertype gevonden dat het makkelijkst leest. Lettertypes met schreef (serif) vind ik het mooiste ogen. Maar of ze ook beter lezen dan schreefloos (sans-serif) ben ik nog niet achter.
Schreefloos leest voor mij prettiger, rustiger voor de ogen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154519218
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:29 schreef W00fer het volgende:

[..]

Waar vind jij audioboeken? Ergens anders dan Storytel?
Uhm... Online via de niet legale kanalen..
  vrijdag 24 juli 2015 @ 23:34:26 #58
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_154612790
Sinds een week ook eigenaar van een e-reader, *O* een Kindle.
Inmiddels een heleboel digitale boeken gekregen van familie. Echt ontzettend handig, veel boeken die ik wel wil lezen maar eigenlijk niet wil kopen (ben al paar jaar geen lid meer van de bibliotheek).
Het is patat.
pi_154691909
Ik heb een kobo aura hd, sinds anderhalf jaar. O+

Daarvoor had ik de prst2 maar ik miste backlight. Of ja, vooral mijn man die zich ergerde aan mn nachtlampje als ik nog even wilde lezen en hij slapen. Mijn zus maakt nu met veel plezier gebruik van de sony. Papieren boeken lees ik eigenlijk niet meer.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 juli 2015 @ 06:19:42 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154696030
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:34 schreef Evi_90 het volgende:
Sinds een week ook eigenaar van een e-reader, *O* een Kindle.
Inmiddels een heleboel digitale boeken gekregen van familie. Echt ontzettend handig, veel boeken die ik wel wil lezen maar eigenlijk niet wil kopen (ben al paar jaar geen lid meer van de bibliotheek).
zomer bieb is gratis voor iedereen
http://vakantiebieb.nl/

hmm ik zie nu pas dat die alleen via een app te lezen zijn

[ Bericht 9% gewijzigd door Ynske op 28-07-2015 07:09:26 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 28 juli 2015 @ 07:27:21 #61
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154696199
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:29 schreef W00fer het volgende:

[..]

Waar vind jij audioboeken? Ergens anders dan Storytel?
Ik gebruik Audible.com

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 07:27:58 #62
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154696203
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:33 schreef W00fer het volgende:

[..]

Gaat audioboeken niet gewoon slomer dan zelf lezen? Ik snap dat een spannende of bekende stem leuk is maar ik lees al redelijk traag, soms heb ik het geduld niet voor dat wachten.
Ik luister eigenlijk alleen non-fictie-boeken op de fiets van en naar het werk. Heerlijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 08:20:39 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154696482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 07:27 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik gebruik Audible.com

V.
Ah, nog een fan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:21:22 #64
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154700210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 08:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, nog een fan
Geweldig. Elke maand een credit en de nieuwste boeken tegen zwaar gereduceerde prijzen. Prima.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:37:17 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154700519
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Geweldig. Elke maand een credit en de nieuwste boeken tegen zwaar gereduceerde prijzen. Prima.

V.
Tip, ieder jaar een keer je abo opzeggen, dan krijg je leuke aanbiedingen om terug te komen. Zit nu weer drie maanden voor de halve prijs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 30 juli 2015 @ 14:01:25 #66
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154763111
Misschien ook interessant voor mede Calibre gebruikers
http://rsnijders.info/vakblog/2014/08/23/calibre-2-0/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 30 juli 2015 @ 20:02:12 #67
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_154772351
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:01 schreef Ynske het volgende:
Misschien ook interessant voor mede Calibre gebruikers
http://rsnijders.info/vakblog/2014/08/23/calibre-2-0/
Thanks, goeie!
  vrijdag 31 juli 2015 @ 06:41:32 #68
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154783743
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tip, ieder jaar een keer je abo opzeggen, dan krijg je leuke aanbiedingen om terug te komen. Zit nu weer drie maanden voor de halve prijs.
Ik zit net toevallig in een hiaatje, want ik begon een backlog te krijgen. Ga me binnenkort weer aanmelden ;)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 23:39:50 #69
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_154808298
grmbl volgens mij heeft na 4 1/2 jaar trouwe dienst de bebook neo het loodje gelegd. 1 probleem: het is nu vakantietijd dus geen budget om een nieuwe te kopen :( hier gaat mijn zoontje (en ik ook niet!) niet blij van worden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 1 augustus 2015 @ 07:36:46 #70
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154812966
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 23:39 schreef Magneet het volgende:
grmbl volgens mij heeft na 4 1/2 jaar trouwe dienst de bebook neo het loodje gelegd. 1 probleem: het is nu vakantietijd dus geen budget om een nieuwe te kopen :( hier gaat mijn zoontje (en ik ook niet!) niet blij van worden.
wanneer ga je op vakantie? Anders kun je wel een van mij lenen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 10:38:51 #71
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_154814354
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 07:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dat zijn toch die tweedehandsboeken he? Waar een tijd problemen mee geweest is?

[..]

Fijn is die optie he, lezen op meerdere apparaten. Dat gaat op de Kobo ook met hun app.

Werkt t voor kindle ook voor niet via hen aangekochte boeken?


ja, voor alles wat je erop zet. Echt ideaal! Hoe vaak ik niet in een boek verder ga in de trein, op mijn iPhone. Wil ook niet altijd mijn ereader meenemen, die heeft een vaste plek (op mijn nachtkastje).
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 20:50:59 #72
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_154825863
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 07:36 schreef Ynske het volgende:

[..]

wanneer ga je op vakantie? Anders kun je wel een van mij lenen.
is niet nodig, dan krijgen we er weer eentje die weer weg moet. Zoontje is nu al in tranen dus moet een goede oplossing komen (nadeel van autistische kinderen)
  zondag 2 augustus 2015 @ 10:54:51 #73
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_154837408
Yess, ik heb hem weer gefixt. Probleem was dat de navigatie het niet deed, ik heb hem helemaal opengeschroefd en weer vastgeschroefd en hijw erkt weer. blijkbaar is hij toch een keer te vaak gevallen.
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:59:43 #74
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154854706
Vraagje: zat een tijdje te denken over de Kindle, maar nu ik na een verjaardag toch redelijk vol zit met Bol.com-bonnen, lijkt het mij onzinnig om 140 euro te betalen voor een Paperwhite, als ik ook, met 2 tientjes zelf bijleggen, een Kobo Glo HD kan aanschaffen. Zeker omdat beide apparaten behoorlijk te vergelijken zijn.

De voorkeur voor de Kindle was eigenlijk louter gebaseerd op mijn voorkeur (lees: 99% van de tijd) voor Engelstalig en ik dacht dat een link met Amazon dan wel handig was.

Maar ik neem aan dat je Amazon-boeken ook gewoon op de Kobo kan keilen? Ding pakt .mobi, zegt de omschrijving.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:04:32 #75
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_154854912
Iemand hands on ervaring met de Aura H2O? Ik ben in dubio tussen die en de Glo HD. Het iets grotere scherm van de H2O lijkt me heel relaxt, maar ik ben bang dat hij net te zwaar in de hand ligt..
pi_154855399
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:04 schreef chriztiaan het volgende:
Iemand hands on ervaring met de Aura H2O? Ik ben in dubio tussen die en de Glo HD. Het iets grotere scherm van de H2O lijkt me heel relaxt, maar ik ben bang dat hij net te zwaar in de hand ligt..
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 07:36 schreef Ynske het volgende:

[..]
lok quote voor ynske, jij hebt die toch?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 3 augustus 2015 @ 00:01:17 #77
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_154856816
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:59 schreef Verbal het volgende:
Vraagje: zat een tijdje te denken over de Kindle, maar nu ik na een verjaardag toch redelijk vol zit met Bol.com-bonnen, lijkt het mij onzinnig om 140 euro te betalen voor een Paperwhite, als ik ook, met 2 tientjes zelf bijleggen, een Kobo Glo HD kan aanschaffen. Zeker omdat beide apparaten behoorlijk te vergelijken zijn.

De voorkeur voor de Kindle was eigenlijk louter gebaseerd op mijn voorkeur (lees: 99% van de tijd) voor Engelstalig en ik dacht dat een link met Amazon dan wel handig was.

Maar ik neem aan dat je Amazon-boeken ook gewoon op de Kobo kan keilen? Ding pakt .mobi, zegt de omschrijving.

V.
Ben niet zeker of je direct van amazon naar glo hd kunt gaan. Wat in elk geval wel kan is via Callibre.
Daar zet je de mobi om in epub. Is echt secondenwerk en makkelijk te doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 augustus 2015 @ 06:55:55 #78
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154860441
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

[..]

lok quote voor ynske, jij hebt die toch?
dat klopt
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:04 schreef chriztiaan het volgende:
Iemand hands on ervaring met de Aura H2O? Ik ben in dubio tussen die en de Glo HD. Het iets grotere scherm van de H2O lijkt me heel relaxt, maar ik ben bang dat hij net te zwaar in de hand ligt..
Ik heb inderdaad de H2O en ben er echt super tevreden over. Hij is niet zwaar in de hand, super in gebruik, en inderdaad echt water dicht ;)
ook erg fijn met zand etc even afspoelen en klaar.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 3 augustus 2015 @ 07:22:42 #79
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154860511
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:01 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Ben niet zeker of je direct van amazon naar glo hd kunt gaan. Wat in elk geval wel kan is via Callibre.
Daar zet je de mobi om in epub. Is echt secondenwerk en makkelijk te doen.
Calibre wordt sowieso geïnstalleerd. Vorig jaar voor mijn schoonvader een eenvoudige Kobo gekocht en bij hem op de computer gezet. Als het maar kan, of ik daar nog een handeling voor moet verrichten kan mij niet zoveel schelen :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 3 augustus 2015 @ 08:11:57 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_154860700
Weet niet of je Kindle content op een ander apparaat kunt zetten. Als ik wat koop komt het in mijn Amazon cloud terecht, het is geen fysieke download.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 augustus 2015 @ 08:15:08 #81
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154860709
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:59 schreef Verbal het volgende:
Vraagje: zat een tijdje te denken over de Kindle, maar nu ik na een verjaardag toch redelijk vol zit met Bol.com-bonnen, lijkt het mij onzinnig om 140 euro te betalen voor een Paperwhite, als ik ook, met 2 tientjes zelf bijleggen, een Kobo Glo HD kan aanschaffen. Zeker omdat beide apparaten behoorlijk te vergelijken zijn.

De voorkeur voor de Kindle was eigenlijk louter gebaseerd op mijn voorkeur (lees: 99% van de tijd) voor Engelstalig en ik dacht dat een link met Amazon dan wel handig was.

Maar ik neem aan dat je Amazon-boeken ook gewoon op de Kobo kan keilen? Ding pakt .mobi, zegt de omschrijving.

V.
Dit is wat ik online vind

Helaas is het niet zomaar mogelijk om ebooks aangeschaft via de Amazon Kindle store te lezen op een ‘Nederlandse’ ereader – zoals die van Sony, Bebook, Kobo - die doorgaans alleen ePub en pdf ondersteunt. Amazon gebruikt een eigen bestandsformaat en beveiligingssysteem en daardoor zijn de ebooks niet uitwisselbaar. Het is ook niet mogelijk om Amazon Kindle-ebook aan je LeesID te koppelen.

Via een omweg is het wel mogelijk om ebooks te converteren. Daarvoor moet wel eerst de DRM (kopieerbeveiliging) van de Kindle ebooks verwijderd worden, waarna de bestanden omgezet kunnen worden naar ePub. Dit is mogelijk met het gratis ebookbeheer-programma Calibre, aangevuld met de zogenaamde de-DRM plugin. Je moet even goed zoeken op internet om deze plugin te vinden maar de installatie is erg eenvoudig. Let wel: het verwijderen van DRM is niet toegestaan door Amazon, maar in Nederland niet strafbaar.


Via Calibre is het mogelijk om ebooks in verschillende formaten in één bibliotheek te bewaren. Bedenk wel dat alle ebooks lokaal opgeslagen worden. Bij een crash van je computer loop je het risico om al je zelf geconverteerde ebooks kwijt te raken, tenzij je een cloudservice zoals Google Drive of Dropbox gebruikt om je omgezette ebookbestanden op te slaan. Hoe dat in zijn werk gaat lees je hier.

http://www.eburon.nl/kan_(...)f_kobo_ereader_lezen

Learn what file formats you Kobo eReader can open here. Note: Some companies' eBooks use proprietary formats, such as Amazon Kindle. Your Kobo eReader cannot read these.
https://www.kobo.com/help(...)20Digital%20Editions

Dus, DRM eraf slopen in Calibre en dan converteren en dan zou het wel moeten lukken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:25:03 #82
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154861278
Okee, bedankt. Dan ga ik deze week ook kennismaken met het wonder dat e-reading heet :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154861586
Dat gaat je vast bevallen Verbal. :)

Ik ben sinds ik mijn kobo heb weer veel meer gaan lezen. Heb daarmee nu zo'n enorme te lezen verlanglijstje gecreëerd dat ik me begin te storen aan mijn leessnelheid. Dat is niet bijster snel, volgens mijn kobo ongeveer een pagina/scherm per minuut. Misschien toch maar leren snellezen?

  maandag 3 augustus 2015 @ 09:47:23 #84
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154861655
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:43 schreef Fixers het volgende:
Dat gaat je vast bevallen Verbal. :)
Ik denk het ook. Ik heb ook nog een backlog analoge boeken, en daar komt sowieso nog een hele berg bij (mijn vader is een paar maanden geleden overleden, en eigenlijk de enige die iets aan zijn boekencollectie heeft ben ik), dus dat wordt om en om, denk ik ;)

Maar ik kan met een e-reader ook boeken lezen die tot nu toe amper of niet te vinden waren, maar die digitaal zo over te pompen zijn vanuit Amerika, en daar ben ik wel heel blij mee.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 augustus 2015 @ 10:00:00 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154861903
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:43 schreef Fixers het volgende:
Dat gaat je vast bevallen Verbal. :)

Ik ben sinds ik mijn kobo heb weer veel meer gaan lezen. Heb daarmee nu zo'n enorme te lezen verlanglijstje gecreëerd dat ik me begin te storen aan mijn leessnelheid. Dat is niet bijster snel, volgens mijn kobo ongeveer een pagina/scherm per minuut. Misschien toch maar leren snellezen?

[ afbeelding ]
:D ik ook weer meer gaan lezen...

Sinds ik de H2O heb:
163 uur en 32 boeken gelezen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 augustus 2015 @ 10:00:48 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154861919
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik denk het ook. Ik heb ook nog een backlog analoge boeken, en daar komt sowieso nog een hele berg bij (mijn vader is een paar maanden geleden overleden, en eigenlijk de enige die iets aan zijn boekencollectie heeft ben ik), dus dat wordt om en om, denk ik ;)

Maar ik kan met een e-reader ook boeken lezen die tot nu toe amper of niet te vinden waren, maar die digitaal zo over te pompen zijn vanuit Amerika, en daar ben ik wel heel blij mee.

V.
gecondoleerd

inderdaad dat is handig, en wat ik echt heel fijn vind, is dat ik altijd boeken bij me heb onderweg.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 augustus 2015 @ 10:13:14 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154862136
Vraagje voor de mensen die de INGcodes gebruiken voor Elly's Choice.
Wanneer activeer je de nieuwe code?
Mijn laatste maand is nu ingegaan, en September moet ik gaan doen met die codes, activeer je die dan inderdaad pas in September?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 3 augustus 2015 @ 11:51:34 #88
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154863933
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:00 schreef Ynske het volgende:

[..]

gecondoleerd

inderdaad dat is handig, en wat ik echt heel fijn vind, is dat ik altijd boeken bij me heb onderweg.
Dank je. En dat is inderdaad fijn. Ik ben sowieso iemand van alles-bij-de-hand. En wij gaan niet overdreven vaak op vakantie, maar een aantal jaar geleden toen ik met mijn teerbeminde naar Griekenland was, heb ik acht boeken meegenomen (en uitgelezen). Dat kan handiger :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154864896
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:25 schreef Verbal het volgende:
Okee, bedankt. Dan ga ik deze week ook kennismaken met het wonder dat e-reading heet :)

V.
Leuk Verbal. Veel plezier ermee. :)
  maandag 3 augustus 2015 @ 12:57:31 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154865162
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:13 schreef Ynske het volgende:
Vraagje voor de mensen die de INGcodes gebruiken voor Elly's Choice.
Wanneer activeer je de nieuwe code?
Mijn laatste maand is nu ingegaan, en September moet ik gaan doen met die codes, activeer je die dan inderdaad pas in September?
Ik ga ervan uit in de maand zelf.

Toevoeging: ik heb ingelogd en via de optie 'upgrade' een cadeaucode ingevoerd en een pakket voor augustus gekozen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lienekien op 03-08-2015 13:09:12 ]
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:30:04 #91
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154910391
*handenwrijfmodus*

Kobootje komt morgen *O* *O* *O*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154911016
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:30 schreef Verbal het volgende:
*handenwrijfmodus*

Kobootje komt morgen *O* *O* *O*

V.
*O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 augustus 2015 @ 07:25:39 #93
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154918701
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 22:30 schreef Verbal het volgende:
*handenwrijfmodus*

Kobootje komt morgen *O* *O* *O*

V.
Jaaaah, geniet ervan!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 5 augustus 2015 @ 07:30:28 #94
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154918723
Hmmm, ik heb alleen nog geen mailtje met het bezorgtijdstip, en als ik op Bol wil kijken is de site down ivm onderhoud. -O-

#geduldiseenschonezaak

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154918731
Ik krijg bij Bol vaak eerst de bestelling en dan het mailtje dat het verzonden is.
Tap tap tap
  woensdag 5 augustus 2015 @ 07:57:20 #96
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154918838
Nou... Bol.com doet het weer, en in mijn bestelstatus staat "wordt verwerkt" en niet "is verzonden"... dus of het vandaag wordt is nog maar de vraag.

Nou ja, een dagje kan er nog wel bij ook :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 09:06:44 #97
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154919471
quote:
Een artikel uit je bestelling met bestelnummer 85697412 is helaas vertraagd
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 augustus 2015 @ 09:36:53 #98
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154919963
quote:
9s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:06 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
-O-
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154920343
e-readerslowchat *O*.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 5 augustus 2015 @ 13:20:24 #100
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154925083
Sorry...

*O*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 20:23:17 #101
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154936804
Bol.com heeft besloten mijn hagelnieuwe e-reader te bestempelen als brievenbuspost.



Dussssss }:| }:| }:|

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154936944
Hij komt nog? Ik zou maar iets zachts eronder leggen.
జ్ఞ‌ా
pi_154937333
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:28 schreef µ het volgende:
Hij komt nog? Ik zou maar iets zachts eronder leggen.
Dat lijkt me inderdaad ook een goed idee. En wat zit die brienvenbus hoog zeg. :o
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:42:31 #104
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154939586
1 meter 50. Schijnt iets met Amsterdamse School te zijn.
Matrassen liggen al klaar.

V.

PS.
Nu houd ik op met het topic te vervuilen met SC.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154950001
Is hij er al?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154957718
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 12:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit in de maand zelf.

Toevoeging: ik heb ingelogd en via de optie 'upgrade' een cadeaucode ingevoerd en een pakket voor augustus gekozen.
Ja, het is mij ook gelukt nu met een rente punten voucher. Fijn dat ik nu, met die maandvouchers, iedere maand kan kiezen welk pakket ik wil. Groot voordeel. ^O^ :)

En, Verbal, post al geweest? :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 16:00:50 ]
  donderdag 6 augustus 2015 @ 19:30:20 #107
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154962860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is hij er al?
Ja, hij is 'geland' *O*

Voelt wel onwennig, zo'n scherm dat 'aan staat' maar toch uit.

Magoed, ik ben wel aan ingewikkelder apparaten gewend geraakt ;)

Nu even lekker opladen en een paar dingetjes op zetten :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 augustus 2015 @ 19:39:18 #108
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154963080
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, hij is 'geland' *O*

Voelt wel onwennig, zo'n scherm dat 'aan staat' maar toch uit.

Magoed, ik ben wel aan ingewikkelder apparaten gewend geraakt ;)

Nu even lekker opladen en een paar dingetjes op zetten :)

V.
*O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_154963276
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, hij is 'geland' *O*

Voelt wel onwennig, zo'n scherm dat 'aan staat' maar toch uit.

Magoed, ik ben wel aan ingewikkelder apparaten gewend geraakt ;)

Nu even lekker opladen en een paar dingetjes op zetten :)

V.
Veel plezier ermee Verbal. :)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:38:23 #110
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154968463
Thanks.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:15:30 #111
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154989178
Zo blij als blik met mijn readertje. Eén dingetje waar ik minder enthousiast over ben, maar misschien weten jullie een oplossing.

Soms - niet constant- geeft het readertje nogal een fikse witte ruimte onder de tekst, terwijl de tekst in het echt gewoon doorloopt. Enig idee wat daaraan te doen is?

Kijk, dit bedoel ik:



V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154989902
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 17:15 schreef Verbal het volgende:
Zo blij als blik met mijn readertje. Eén dingetje waar ik minder enthousiast over ben, maar misschien weten jullie een oplossing.

Soms - niet constant- geeft het readertje nogal een fikse witte ruimte onder de tekst, terwijl de tekst in het echt gewoon doorloopt. Enig idee wat daaraan te doen is?

Kijk, dit bedoel ik:

[ afbeelding ]

V.
Ligt dat wellicht niet gewoon aan het bestand? :o

Sommige downloads zijn ook niet zo heel goed bijvoorbeeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2015 17:58:21 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:11:09 #113
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_154990193
Heb je al een ander lettertype of lettergrootte geprobeerd?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:15:07 #114
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154990297
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:11 schreef Rewimo het volgende:
Heb je al een ander lettertype of lettergrootte geprobeerd?
Ja, dit is het type en de grootte die ik lekker vind.
Maar kwam een artikel tegen dat helpt. Misschien ook handig voor andere Kobowners:

http://blog.the-ebook-rea(...)mizing-wasted-space/

Alles opnieuw geconverteerd en op de Kobo geknald. Ga straks kijken naar het effect. Nu eerst eten maken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:07:29 #115
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154997533
Verder een vraagje... Volgens de uitleg op Amazon is het mogelijk om bij het bestellen te kiezen voor "downloaden naar computer". Maar het enige dat hij bij mij doet is zaniken dat ik geen Kindle heb.

Iemand een tip?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154997831
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:07 schreef Verbal het volgende:
Verder een vraagje... Volgens de uitleg op Amazon is het mogelijk om bij het bestellen te kiezen voor "downloaden naar computer". Maar het enige dat hij bij mij doet is zaniken dat ik geen Kindle heb.

Iemand een tip?

V.
Mijn tip: fuck Amazon! :@

Maar ik lees op internet dat je het Kindle-programma van Amazon moet downloaden eerst.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2015 22:17:01 ]
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:18:09 #117
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154997941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mijn tip: fuck Amazon! :@

Maar ik lees op internet dat je het Kindle-programma van Amazon moet downloaden eerst.
Ja, daar kom ik nu ook achter. Word je eerst naar een hulppagina geleid, hele uitleg, maar een link naar de download? Neuh. moet ik weer de halve site door. Echt amateurs.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154998026
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:18 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, daar kom ik nu ook achter. Word je eerst naar een hulppagina geleid, hele uitleg, maar een link naar de download? Neuh. moet ik weer de halve site door. Echt amateurs.

V.
Ja, ze willen je eerst allemaal shit aansmeren voordat je ook je boek kunt kopen. Het is belachelijk.

https://stallman.org/amazon.html

Deze pagina bevat voor mij hele goede redenen waarom ik Amazon boycot.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:20:32 #119
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154998034
En dan moet je je mail-adres invullen om een downloadlink te ontvangen. En waar verwijst die link naar? Naar de pagina waar je je mail-adres net hebt ingevuld. Staat daarnaast een knopje naar de Windows app store |:( |:( |:(

"Running around in circles, running around in circles" (op de melodie van Running Around In Circles)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:21:08 #120
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_154998051
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, ze willen je eerst allemaal shit aansmeren voordat je ook je boek kunt kopen. Het is belachelijk.

https://stallman.org/amazon.html

Deze pagina bevat voor mij hele goede redenen waarom ik Amazon boycot.
Ik ga geen groot-besteller worden. Maar een paar boeken kan ik alleen daar vinden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_154998103
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik ga geen groot-besteller worden. Maar een paar boeken kan ik alleen daar vinden.

V.
Ah ja, dat is wel balen. ;(
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:32:41 #122
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_155001115
Vandaag de Glo HD gekocht, mocht nog wat moois uitzoeken voor m'n verjaardag :7

Mijn ouders hebben beiden een Sony pst 1 oid, en daarop kon ik in de webbrowser dropbox openen en zo boeken importen. Is zoiets ook mogelijk bij Kobo? Tot nu toe hier maar weinig over kunnen vinden helaas....
Zou het erg jammer vinden! Dan heb je dus altijd een pc nodig om een boek erop te zetten, tenzij je via de kobo shop koopt... -O-
pi_155003800
Ja, je kunt met de webbrowser van de Kobo Glo HD dropbox benaderen. Werkt prima. Je kunt ook calibre webserver laten draaien en die benaderen via de browser. Gaat ook goed.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:53:45 #124
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155004082
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:44 schreef Rowlf het volgende:
Ja, je kunt met de webbrowser van de Kobo Glo HD dropbox benaderen. Werkt prima. Je kunt ook calibre webserver laten draaien en die benaderen via de browser. Gaat ook goed.
idd, beide werkt prima
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 06:06:22 #125
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_155007366
Ah top!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 augustus 2015 @ 07:14:28 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155007483
Ah en je kunt ook mailen via Calibre en dat downloaden op de kobo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155011378
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 07:14 schreef Ynske het volgende:
Ah en je kunt ook mailen via Calibre en dat downloaden op de kobo
Je kunt ook je fonkelnieuwe Glo HD openbreken, en de interne geheugenkaart vervangen door een 16 of 32 of 64 Gb micro sd-kaart. Kun je meteen je hele collectie met je mee nemen. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 13:09:26 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:18:23 #128
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155011559
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:08 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Je kunt ook je fonkelnieuwe Glo HD openbreken, en de interne geheugenkaart vervangen door een 16 of 32 of 64 Gb micro sd-kaart. Kun je meteen je hele collectie met je mee nemen. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat kan natuurlijk ook, ik heb gewoon een ereader die ik niet hoef te slopen voor het toevoegen van een extra sd kaartje...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155011599
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:18 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat kan natuurlijk ook, ik heb gewoon een ereader die ik niet hoef te slopen voor het toevoegen van een extra sd kaartje...
Dit _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155011629
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:18 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat kan natuurlijk ook, ik heb gewoon een ereader die ik niet hoef te slopen voor het toevoegen van een extra sd kaartje...
Ja, maar mijn sd-kaartje kan er in elk geval niet uitvallen! *O*
pi_155013376
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=162713

Voor de mensen die Google Analytics uit willen schakelen op hun Kobo-apparaten. Ik vind het toch een beetje een privacy-issue
pi_155013850
https://github.com/koreader/koreader

_O_

Iemand dit al geprobeerd? Ik ga me er vandaag aan wagen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:25:52 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155014530
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:01 schreef robin007bond het volgende:
https://github.com/koreader/koreader

_O_

Iemand dit al geprobeerd? Ik ga me er vandaag aan wagen.
T meeste kan ik al gewoon op de Kobo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155014605
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:01 schreef robin007bond het volgende:
https://github.com/koreader/koreader

_O_

Iemand dit al geprobeerd? Ik ga me er vandaag aan wagen.
Denk dat het niet echt iets toevoegt voor mijn reader.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155014942
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:25 schreef Ynske het volgende:

[..]

T meeste kan ik al gewoon op de Kobo
Het meeste kan je wel inderdaad, maar ik vind het ook gewoon leuk om te proberen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Denk dat het niet echt iets toevoegt voor mijn reader.
Mwah, ik vind het wel wat toevoegen, maar ik ben dan ook iemand die erg om mijn digitale vrijheden geeft. ;)

En als ontwikkelaar kan ik wellicht zelf meewerken aan het project. Lijkt me wel leuk als ik dan zelf dingen tegenkom en ze ook daadwerkelijk kan veranderen. Nou ja, we zullen zien of het een beetje lekker werkt.



_O_!
pi_155015012
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:01 schreef robin007bond het volgende:
https://github.com/koreader/koreader

_O_

Iemand dit al geprobeerd? Ik ga me er vandaag aan wagen.
Nog niet geprobeerd. Enige feature wat mij superleuk lijkt: "can share ebooks with other koreader devices wirelessly" Dat lijkt me erg handig omdat we meerdere Kobo's in huis hebben cq. meenemen op vakantie, zou fijn zijn als ik indien nodig een boek naar 1 van de andere readers kan sturen.

Ik ben altijd bang dat ik met zoiets m'n ereader brick. Ben wel heel benieuwd naar je ervaring met het erop zetten, en hoe het in de praktijk bevalt. :)

Wat ik pas recent ontdekt heb is de Kobo Utilities Plugin voor Calibre. Daarmee kun je vanalles veranderen. Ook kun je (en dat vind ik leuk!) alle tiles van het homescreen die je niet wil uitzetten. Ik heb nu bijvoorbeeld dat irritante zwarte sync blokje ook weggehaald. Als ik wil syncen dan zoek ik het wel op in het menu. Ik heb nu alleen de boeken die ik momenteel lees als blokje op mijn homescreen, en een paar shelves. En de spelletjes (die verdwenen in 1 van de laatste firmware updates :{ ) die ik teruggezet heb, die hebben ook een tile. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 15:46:15 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:46:25 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155015062
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:44 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Nog niet geprobeerd. Enige feature wat mij superleuk lijkt: "can share ebooks with other koreader devices wirelessly" Dat lijkt me erg handig omdat we meerdere Kobo's in huis hebben cq. meenemen op vakantie, zou fijn zijn als ik indien nodig een boek naar 1 van de andere readers kan sturen.

Ik ben altijd bang dat ik met zoiets m'n ereader brick. Ben wel heel benieuwd naar je ervaring met het erop zetten, en hoe het in de praktijk bevalt. :)

Wat ik pas recent ontdekt heb is de Kobo Utilities Plugin voor Calibre. Daarmee kun je vanalles veranderen. Ook kun je (en dat vind ik leuk!) alle tiles van het homescreen die je niet wil uitzetten. Ik heb nu bijvoorbeeld dat irritante zwarte sync blokje ook weggehaald. Als ik wil syncen dan zoek ik het wel op in het menu. Ik heb nu alleen de boeken die ik momenteel lees als blokje op mijn homescreen, en een paar shelves. En de spelletjes (die verdwenen in 1 van de laatste firmware updates :{ ) die ik teruggezet heb, die hebben ook een tile. :)
die plugin is idd heel fijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155015289
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:44 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Nog niet geprobeerd. Enige feature wat mij superleuk lijkt: "can share ebooks with other koreader devices wirelessly" Dat lijkt me erg handig omdat we meerdere Kobo's in huis hebben cq. meenemen op vakantie, zou fijn zijn als ik indien nodig een boek naar 1 van de andere readers kan sturen.
Ah, dat zou wel een hele handige feature zijn inderdaad. :P

quote:
Ik ben altijd bang dat ik met zoiets m'n ereader brick. Ben wel heel benieuwd naar je ervaring met het erop zetten, en hoe het in de praktijk bevalt. :)
Dat snap ik heel goed. Ik heb het net succesvol geïnstalleerd en ben zeer tevreden. Wel moet je je bestanden selecteren met een 'file manager'. Je hebt dus niet echt een mooie bibliotheek zoals standaard, dat is wel jammer. :P Aan de andere kant sorteert Calibre je ebooks zo netjes in mapjes dat het vinden niet echt moeilijk is en misschien wel overzichtelijker dan die hele lijst die je hebt bij de standaard lezer waar je steeds doorheen moet scrollen.

Tot nu toe is mijn ervaring erg goed verder. :)
quote:
Wat ik pas recent ontdekt heb is de Kobo Utilities Plugin voor Calibre. Daarmee kun je vanalles veranderen. Ook kun je (en dat vind ik leuk!) alle tiles van het homescreen die je niet wil uitzetten. Ik heb nu bijvoorbeeld dat irritante zwarte sync blokje ook weggehaald. Als ik wil syncen dan zoek ik het wel op in het menu. Ik heb nu alleen de boeken die ik momenteel lees als blokje op mijn homescreen, en een paar shelves. En de spelletjes (die verdwenen in 1 van de laatste firmware updates :{ ) die ik teruggezet heb, die hebben ook een tile. :)
_O_
Bedankt voor de tip. Dat klinkt ook goed.
pi_155015376
Mijn e reader leest fijner in de zon San een gewoon boek.. Wie had dat ooit gedacht
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:05:24 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155015479
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn e reader leest fijner in de zon San een gewoon boek.. Wie had dat ooit gedacht
ja tof he,t weerkaatst veel minder
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155015741
Door al die tweaks die ik heb gedaan een mijn Kobo heb ik een hele nieuwe wereld ontdekt zeg..

Wat een hele mooi community heb je die gewoon samen aan woordenboeken werken. Alles is haast GPL-gelicenseerd. Echt ongelofelijk mooi. _O_ :@

Mijn hart smelt van dit soort dingen.

http://abloz.com/huzheng/stardict-dic/freedict.de/

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2015 16:15:39 ]
pi_155032690
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:15 schreef robin007bond het volgende:
Door al die tweaks die ik heb gedaan een mijn Kobo heb ik een hele nieuwe wereld ontdekt zeg..

Wat een hele mooi community heb je die gewoon samen aan woordenboeken werken. Alles is haast GPL-gelicenseerd. Echt ongelofelijk mooi. _O_ :@

Mijn hart smelt van dit soort dingen.

http://abloz.com/huzheng/stardict-dic/freedict.de/
Cool :o. Misschien ook maar eens proberen. Is installeren lastig?
జ్ఞ‌ా
pi_155032702
Vind aan ereaders inderdaad vaak ook privacy-issues zitten. Ik zet nooit de wifi aan en registreer ze nooit.
జ్ఞ‌ా
pi_155034049
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:07 schreef µ het volgende:

[..]

Cool :o. Misschien ook maar eens proberen. Is installeren lastig?
Helemaal niet lastig. Wat ik heb gedaan:

Eerst kobo menu installeren:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=255978

Daarna de instructies hier volgen:

https://github.com/koread(...)tion-on-Kobo-devices

Alleen kun je de folder nu beter in .adds zetten in plaats van .kobo. :P
  zondag 9 augustus 2015 @ 02:49:47 #145
174940 W00fer
Maar echt
  zondag 9 augustus 2015 @ 08:49:56 #146
401956 _Dido_
Remember me!
pi_155038455
Mogguh! Ik ben een weekendje weg en probeer nu een via bol.com aangekocht boek op mijn Kobo te krijgen. Thuis doe ik dat met Calibre maar hoe doe ik dat hier? Heb de Kobo app al en heb ook wifi :) ik wil het boek dus vanuit de app naar mijn ereader sturen maar zie niet hoe dat moet. Kan iemand me helpen? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 augustus 2015 @ 09:36:38 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155038796
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 08:49 schreef _Dido_ het volgende:
Mogguh! Ik ben een weekendje weg en probeer nu een via bol.com aangekocht boek op mijn Kobo te krijgen. Thuis doe ik dat met Calibre maar hoe doe ik dat hier? Heb de Kobo app al en heb ook wifi :) ik wil het boek dus vanuit de app naar mijn ereader sturen maar zie niet hoe dat moet. Kan iemand me helpen? :)
aanmelden op de wifi met je kobo, dan synchroniseren

Je hebt de app daar niet voor nodig
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 augustus 2015 @ 09:39:00 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155038816
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:36 schreef Ynske het volgende:

[..]

aanmelden op de wifi met je kobo, dan synchroniseren

Je hebt de app daar niet voor nodig
Waar synchroniseert hij dan mee?
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 augustus 2015 @ 09:39:47 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155038824
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar synchroniseert hij dan mee?
met je kobo account
In dat account kun je je bol.com account koppelen en dan staan je bol.com boek aankopen meteen in je kobo account.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 augustus 2015 @ 09:41:26 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155038837
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:39 schreef Ynske het volgende:

[..]

met je kobo account
Hoe zet je dan zo'n bol-aankoop op je Kobo-account?

Ik zie het.

Ik zou niet eens weten of ik een kobo-account heb. Ik hang het ding altijd aan de PC.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 augustus 2015 @ 09:42:59 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155038846
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe zet je dan zo'n bol-aankoop op je Kobo-account?
door je account te koppelen dat kun je in de app doen. En dan gaan de aankopen automatisch.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 augustus 2015 @ 09:43:52 #152
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155038856
Er is ook een bol-kobo app die je kunt gebruiken voor aankopen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 augustus 2015 @ 09:53:36 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155038965
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:43 schreef Ynske het volgende:
Er is ook een bol-kobo app die je kunt gebruiken voor aankopen
Er zijn meerdere apps? :{
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 augustus 2015 @ 09:54:50 #154
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155038977
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er zijn meerdere apps? :{
de ene heet kobo books en de andere bol.com kobo.
Die laatste is handig om aankopen vanaf je telefoon te doen via bol.com
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 augustus 2015 @ 10:00:08 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155039026
Dat kobo books is een leesapp, als ik het goed heb? Waarom zou ik een leesapp willen op mijn iPad? Als ik een kobo heb, wil ik toch op mijn e-reader lezen?
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 augustus 2015 @ 10:03:02 #156
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155039061
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 10:00 schreef Lienekien het volgende:
Dat kobo books is een leesapp, als ik het goed heb? Waarom zou ik een leesapp willen op mijn iPad? Als ik een kobo heb, wil ik toch op mijn e-reader lezen?
daar kun je mee lezen maar ook boeken kopen in de kobo store.

Lezen kan omdat er mensen zijn die ook op een ander device verder willen kunnen lezen als ze hun ereader niet bij de hand hebben.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 augustus 2015 @ 11:21:49 #157
401956 _Dido_
Remember me!
pi_155040027
Tis al gelukt. Ik bleek op m'n ereader op een ander account te zijn ingelogd dan waar de boeken stonden :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zondag 9 augustus 2015 @ 11:28:02 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155040146
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 10:03 schreef Ynske het volgende:

[..]

daar kun je mee lezen maar ook boeken kopen in de kobo store.

Lezen kan omdat er mensen zijn die ook op een ander device verder willen kunnen lezen als ze hun ereader niet bij de hand hebben.
Ik zie niet hoe ik boeken in de kobo app kan toevoegen.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 augustus 2015 @ 11:32:23 #159
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155040236
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 11:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe ik boeken in de kobo app kan toevoegen.
als je je bol.com account gekoppeld hebt gaat dit automatisch.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 augustus 2015 @ 12:01:02 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155040814
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 11:32 schreef Ynske het volgende:

[..]

als je je bol.com account gekoppeld hebt gaat dit automatisch.
Ik bedoel niet boeken die je via bol koopt.

Het lukt wel om een elly's choice in de app te krijgen, maar ik geloof niet dat de aura en de app elkaars bookmarks kunnen overnemen.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 augustus 2015 @ 12:06:54 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155040907
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 12:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel niet boeken die je via bol koopt.

Het lukt wel om een elly's choice in de app te krijgen, maar ik geloof niet dat de aura en de app elkaars bookmarks kunnen overnemen.
dat is alleen mogelijk met boeken die via bol.com of kobo aangekocht is.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 augustus 2015 @ 12:12:02 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155041008
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 12:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is alleen mogelijk met boeken die via bol.com of kobo aangekocht is.
Ja, beetje jammer dat ik daar nu dan pas achterkom. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:23:17 #163
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155105663
Ooooh, gisteravond ontdekt dat ik mijn Pocket-account retemakkelijk kon koppelen aan mijn Kobo.

Ik ben sinds een paar maanden lid van Blendle, en nu kan ik die artikelen ook op mijn readertje lezen.

^O^

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:24:39 #164
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155105666
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 07:23 schreef Verbal het volgende:
Ooooh, gisteravond ontdekt dat ik mijn Pocket-account retemakkelijk kon koppelen aan mijn Kobo.

Ik ben sinds een paar maanden lid van Blendle, en nu kan ik die artikelen ook op mijn readertje lezen.

^O^

V.
Dat is fijn ja!

Begrijp ik het principe goed dat als je 1 artikel van 1 tijdschrift wilt lezen je die aankoopt, maar dat je ook het hele tijdschrift kunt aankopen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Ynske op 11-08-2015 07:52:45 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:21:52 #165
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155113172
Nog nooit geprobeerd, maar ik meen wel iets dergelijks te hebben gezien als optie.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:07:43 #166
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155114747
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:21 schreef Verbal het volgende:
Nog nooit geprobeerd, maar ik meen wel iets dergelijks te hebben gezien als optie.

V.
waar gebruik jij blendle dan voor?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:32:45 #167
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155117154
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:07 schreef Ynske het volgende:

[..]

waar gebruik jij blendle dan voor?
Losse artikelen :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_155178696
Mijn oude Kobo Glo lijkt te zijn overleden. }:|

Ik doe nog een ultieme poging om 'm tot leven te wekken en dan geef ik het op. Er is niets aan te zien, hij start alleen niet meer op. Uiteraard trad dit euvel op toen we net een paar dagen weg waren, zodat 1 van mijn kinderen dus zonder boek kwam te zitten. :(

Tijdens de meivakantie hadden we dit ook al een keer, dat deze Glo uitviel en enkele dagen onbruikbaar was. Ik vind dit uitermate vervelend omdat ik geen zin heb om een laptop mee te nemen als ik op vakantie ga, maar daar voel ik me nu bijna toe gedwongen omdat het kreng na een harde reset al z'n boeken kwijt is.

Ik vermoed dat de Glo zo'n 2 jaar oud is, ik kan het nog nakijken. Maar goed, ik denk dat reclameren bij Kobo weinig zin heeft, garantie zal wel verlopen zijn. ;(

Ik vind dat deze Glo veel te snel stuk is gegaan. Ik heb eigenlijk wel een nieuwe nodig, mijn kinderen gebruiken hun ereaders heel veel. Wat zal ik doen, weer een Kobo kopen, voordeel daarvan is dat ik inmiddels heel goed weet hoe die werken (en hoe je ze moet resetten ;( ) of zal ik de handdoek in de ring gooien en een leuk kindle-tje aanschaffen, in de hoop dat die het langer volhoudt? Nadeel daarvan is dat ik dan wel alle boeken naar .epub moet converteren.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 15:26:15 #169
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155180166
Dat zuigt ballen... :(

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_155180312
quote:
13s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:30 schreef Rowlf het volgende:
Mijn oude Kobo Glo lijkt te zijn overleden. }:|

Ik doe nog een ultieme poging om 'm tot leven te wekken en dan geef ik het op. Er is niets aan te zien, hij start alleen niet meer op. Uiteraard trad dit euvel op toen we net een paar dagen weg waren, zodat 1 van mijn kinderen dus zonder boek kwam te zitten. :(

Tijdens de meivakantie hadden we dit ook al een keer, dat deze Glo uitviel en enkele dagen onbruikbaar was. Ik vind dit uitermate vervelend omdat ik geen zin heb om een laptop mee te nemen als ik op vakantie ga, maar daar voel ik me nu bijna toe gedwongen omdat het kreng na een harde reset al z'n boeken kwijt is.

Ik vermoed dat de Glo zo'n 2 jaar oud is, ik kan het nog nakijken. Maar goed, ik denk dat reclameren bij Kobo weinig zin heeft, garantie zal wel verlopen zijn. ;(

Ik vind dat deze Glo veel te snel stuk is gegaan. Ik heb eigenlijk wel een nieuwe nodig, mijn kinderen gebruiken hun ereaders heel veel. Wat zal ik doen, weer een Kobo kopen, voordeel daarvan is dat ik inmiddels heel goed weet hoe die werken (en hoe je ze moet resetten ;( ) of zal ik de handdoek in de ring gooien en een leuk kindle-tje aanschaffen, in de hoop dat die het langer volhoudt? Nadeel daarvan is dat ik dan wel alle boeken naar .epub moet converteren.
Bij icarus kun je ook meer formaten lezen tenminste bij de illumina die wij hebben wel.

Mijn vriend en ik zijn er erg tevreden over. Ynske vind kobo fijner geloof ik maar weet niet welk type zij gehad heeft :)

Ik vind 2 jaar ook geen tijd Nee :o
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 augustus 2015 @ 16:42:27 #171
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155182457
Ik heb de icarus essence gehad, en vind de aura h2o beter.

Kun je niet in je tas een extra sd kaartje met boeken meenemen die je erin steekt na de harde reset?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155183112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:26 schreef Verbal het volgende:
Dat zuigt ballen... :(

V.
Ja!
pi_155183227
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Bij icarus kun je ook meer formaten lezen tenminste bij de illumina die wij hebben wel.

Mijn vriend en ik zijn er erg tevreden over. Ynske vind kobo fijner geloof ik maar weet niet welk type zij gehad heeft :)

Ik vind 2 jaar ook geen tijd Nee :o
Volgens de consumentenbond is de schermverlichting van de Icarus niet egaal en gaat de batterij extreem kort mee. Kunnen jullie dat bevestigen of ontkennen? Hebben jullie ook ervaring met de klantenservice van Icarus? Want als ik moet afgaan op internetverhalen is de klantenservice van Kobo heel slecht, en die van Amazon heel goed. Dat pleit dan weer voor de aanschaf van een Kindle.
pi_155183638
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:06 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Volgens de consumentenbond is de schermverlichting van de Icarus niet egaal en gaat de batterij extreem kort mee. Kunnen jullie dat bevestigen of ontkennen? Hebben jullie ook ervaring met de klantenservice van Icarus? Want als ik moet afgaan op internetverhalen is de klantenservice van Kobo heel slecht, en die van Amazon heel goed. Dat pleit dan weer voor de aanschaf van een Kindle.
Ik heb mijn icarus zo'n 3 weken geleden opgeladen. Ben er ondertussen mee op vakantie geweest. Bij mijn vriend idem en die leest nog stukken meer dan ik. Scherm verlichting is prima. Klantenservice ook meer dan prima. Heb met een icarus problemen gehad en die is toen ter plekke vervangen voor een ander model. (Kreeg toen nog een betere ook)

Maar ik kan natuurlijk alleen spreken voor de illumina met andere modellen heb ik geen ervaring :)

Dus die kunnen misschien wel gewoon ronduit kut zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155183707
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:42 schreef Ynske het volgende:
Ik heb de icarus essence gehad, en vind de aura h2o beter.

Kun je niet in je tas een extra sd kaartje met boeken meenemen die je erin steekt na de harde reset?
Na openschroeven zag ik een breukje in het glas van het scherm. Vreemd, want er is mee gelezen, hij is uitgezet en weggelegd en toen daarna de sleepcover (ja, hij zat in een stevige hoes!) werd geopend deed hij het ineens niet meer. }:|

Optie is nog om de reisverzekering dan wel de allrisk-inboedelverzekering een mailtje te sturen, maar daar verwacht ik weinig van. (Ja, dat vergoeden wij. De dagwaarde. Die bedraagt ¤5. :') )

Het is inderdaad een heel goed idee om een los sd kaartje met boeken mee te nemen zodat je na een harde reset nog iets kan lezen. In het geval van de Glo HD moet je dan dus een gekloond sd kaartje meenemen omdat die geen sd-cardslot heeft. ;(

Ik ben zelf erg tevreden met mijn Glo HD die neem ik iets makkelijker overal mee naartoe dan de Aura HD. Maar blijkbaar moet je ze uberhaupt niet willen vervoeren, maar zijn ze zo teer dat je ze op een fluwelen kussentje naast je bed moet leggen. Dat pleit dus wel een beetje tegen de aanschaf van nóg een Kobo, hoewel dat nog steeds de meest makkelijke oplossing is. :')
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:28:57 #176
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155183856
Boeken converteren is zo gedaan met Calibre.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 augustus 2015 @ 17:36:20 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155184072
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:23 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Na openschroeven zag ik een breukje in het glas van het scherm. Vreemd, want er is mee gelezen, hij is uitgezet en weggelegd en toen daarna de sleepcover (ja, hij zat in een stevige hoes!) werd geopend deed hij het ineens niet meer. }:|

Optie is nog om de reisverzekering dan wel de allrisk-inboedelverzekering een mailtje te sturen, maar daar verwacht ik weinig van. (Ja, dat vergoeden wij. De dagwaarde. Die bedraagt ¤5. :') )

Het is inderdaad een heel goed idee om een los sd kaartje met boeken mee te nemen zodat je na een harde reset nog iets kan lezen. In het geval van de Glo HD moet je dan dus een gekloond sd kaartje meenemen omdat die geen sd-cardslot heeft. ;(

Ik ben zelf erg tevreden met mijn Glo HD die neem ik iets makkelijker overal mee naartoe dan de Aura HD. Maar blijkbaar moet je ze uberhaupt niet willen vervoeren, maar zijn ze zo teer dat je ze op een fluwelen kussentje naast je bed moet leggen. Dat pleit dus wel een beetje tegen de aanschaf van nóg een Kobo, hoewel dat nog steeds de meest makkelijke oplossing is. :')
hier zit de h2o altijd in mijn tas als ik onderweg ben.
Geen problemen mee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155184224
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb mijn icarus zo'n 3 weken geleden opgeladen. Ben er ondertussen mee op vakantie geweest. Bij mijn vriend idem en die leest nog stukken meer dan ik. Scherm verlichting is prima. Klantenservice ook meer dan prima. Heb met een icarus problemen gehad en die is toen ter plekke vervangen voor een ander model. (Kreeg toen nog een betere ook)

Maar ik kan natuurlijk alleen spreken voor de illumina met andere modellen heb ik geen ervaring :)

Dus die kunnen misschien wel gewoon ronduit kut zijn.
Bedankt voor je toelichting. Het klinkt goed. Ook die knoppen voor het omslaan van de bladzij lijken me handig. Ik hou deze in gedachten. ^O^
pi_155184340
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:36 schreef Ynske het volgende:

[..]

hier zit de h2o altijd in mijn tas als ik onderweg ben.
Geen problemen mee
Ik heb ze ook altijd overal mee naartoe genomen en er ook nooit problemen mee gehad. Tot deze stuk ging. :')
pi_155184433
Sleep de mijne ook altijd overal mee naartoe. Zou toch aardig knullig zijn als ze daar niet op gemaakt zijn. Daar zijn ze toch voor _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:50:04 #181
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155194476
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:28 schreef Erasmo het volgende:
Boeken converteren is zo gedaan met Calibre.
Calibre is supertof!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:05:20 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155202387
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:17 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ga dan maar niet beginnen in 'Weekend Terschelling' van Els Kerkhoven. Ook een draak van een boek. ;(

[..]


Ik begon met een stukje te lezen omdat ik nieuwsgierig was naar de stijl, maar heb het boek toch uitgelezen. :o
The love you take is equal to the love you make.
pi_155202557
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:23 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Na openschroeven zag ik een breukje in het glas van het scherm. Vreemd, want er is mee gelezen, hij is uitgezet en weggelegd en toen daarna de sleepcover (ja, hij zat in een stevige hoes!) werd geopend deed hij het ineens niet meer. }:|

Optie is nog om de reisverzekering dan wel de allrisk-inboedelverzekering een mailtje te sturen, maar daar verwacht ik weinig van. (Ja, dat vergoeden wij. De dagwaarde. Die bedraagt ¤5. :') )

Het is inderdaad een heel goed idee om een los sd kaartje met boeken mee te nemen zodat je na een harde reset nog iets kan lezen. In het geval van de Glo HD moet je dan dus een gekloond sd kaartje meenemen omdat die geen sd-cardslot heeft. ;(

Ik ben zelf erg tevreden met mijn Glo HD die neem ik iets makkelijker overal mee naartoe dan de Aura HD. Maar blijkbaar moet je ze uberhaupt niet willen vervoeren, maar zijn ze zo teer dat je ze op een fluwelen kussentje naast je bed moet leggen. Dat pleit dus wel een beetje tegen de aanschaf van nóg een Kobo, hoewel dat nog steeds de meest makkelijke oplossing is. :')
Er zijn van de Kindle ook verhalen dat het glas ineens poef kapot is. 's Nachts op het nachtkastje, volgende ochtend een barst. Dus misschien is het een productiefout of ligt het aan het materiaal.
Tap tap tap
pi_155207303
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik begon met een stukje te lezen omdat ik nieuwsgierig was naar de stijl, maar heb het boek toch uitgelezen. :o
Erg he?! :{w
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:57:06 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155207380
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:54 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Erg he?! :{w
Ja, verschrikkelijk! :D

Ik wou weten hoe het afliep. :@
The love you take is equal to the love you make.
pi_155207704
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er zijn van de Kindle ook verhalen dat het glas ineens poef kapot is. 's Nachts op het nachtkastje, volgende ochtend een barst. Dus misschien is het een productiefout of ligt het aan het materiaal.
Ja, op internet staan genoeg verhalen over Kobo's én Kindle's die ineens 'spontaan' kapot lijken te gaan. Ik lees ook dat het 'glass substrate' (de laag onder het zichtbare glas, de laag die mijn Glo stuk is) soms al eerder breekt, en dat het ding dan later 'ineens' niet meer functioneert. Kobo's en Kindle's kunnen beide stuk, alleen de klantenservice van Amazon is veel vriendelijker. Maar met een gebroken scherm geeft geen enkele klantenservice zomaar een nieuwe.

Overigens: ik denk dat mijn kapotte Glo zo'n 1500 uur leesplezier heeft opgeleverd tegen een aanschafprijs van ¤130. Minder dan 9 cent per uur. Op zich een goed rendement.
;) Blijft jammer dat 'ie stuk is.
  zondag 16 augustus 2015 @ 10:36:34 #187
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155259012
Begrijp ik nu goed - na het kopen van een e-book op Bol.com - dat ik óók nog een Adober epub-account moet hebben voor ik dat boek kan lezen?

Word wel een beetje gek van de hoeveelheid accounts die je moet hebben om -legaal- wat e-books te kunnen lezen. Kobo-account, Kindle- account (+Amazon-account) en nu verdorie een Adobe-account :( En een Bol.com-account, maar dat had ik al)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 16 augustus 2015 @ 10:41:25 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155259085
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er zijn van de Kindle ook verhalen dat het glas ineens poef kapot is. 's Nachts op het nachtkastje, volgende ochtend een barst. Dus misschien is het een productiefout of ligt het aan het materiaal.
Zo zijn er ook verhalen dat homeopatie echt werkt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155259372
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 10:36 schreef Verbal het volgende:
Begrijp ik nu goed - na het kopen van een e-book op Bol.com - dat ik óók nog een Adober epub-account moet hebben voor ik dat boek kan lezen?

Word wel een beetje gek van de hoeveelheid accounts die je moet hebben om -legaal- wat e-books te kunnen lezen. Kobo-account, Kindle- account (+Amazon-account) en nu verdorie een Adobe-account :( En een Bol.com-account, maar dat had ik al)

V.
Ja, de welwillende legale lezer moet door een enorme berg bureaucratie en onzin voordat je kan lezen. Het is net als met dvds legale versies dwingen je naar een berg anti-piraterij waarschuwingen te kijken (met gestolen muziek in geval van brein) terwijl je bij een illegale versie de film start zodra je op play drukt.

En dan vind de industrie het maar gek dat men moeite doet om de drm uit e-books te slopen. Dat is nodig ook, om je aankopen te beschermen. Amazon heeft al eens een uitgave van 1984 van kindles gewist.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 16 augustus 2015 @ 11:45:52 #190
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155260190
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 10:36 schreef Verbal het volgende:
Begrijp ik nu goed - na het kopen van een e-book op Bol.com - dat ik óók nog een Adober epub-account moet hebben voor ik dat boek kan lezen?

Word wel een beetje gek van de hoeveelheid accounts die je moet hebben om -legaal- wat e-books te kunnen lezen. Kobo-account, Kindle- account (+Amazon-account) en nu verdorie een Adobe-account :( En een Bol.com-account, maar dat had ik al)

V.
als je je bol account koppelt aan je Kobo-account dan heb je geen Adobe account nodig. Kun je rechtstreeks naar je ereader downloaden .
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 16 augustus 2015 @ 18:04:15 #191
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155270178
Hoe doe je dat? Want ik had al besloten dat ik dat wilde doen. Toch niet dat 'Lees-ID', wat ik op de Bol-site zie? Moet ik wéér een account aanmaken.
Bleek trouwens al een Adobe-account te hebben _O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 16 augustus 2015 @ 18:08:26 #192
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155270264
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:04 schreef Verbal het volgende:
Hoe doe je dat? Want ik had al besloten dat ik dat wilde doen. Toch niet dat 'Lees-ID', wat ik op de Bol-site zie? Moet ik wéér een account aanmaken.
Bleek trouwens al een Adobe-account te hebben _O-

V.
ga naar je Kobo-account en in de instellingen voeg je dan je bol account toe. En bij bol doe je dat ook.

Koop je boek, en dan synchroniseren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155271855
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ja, de welwillende legale lezer moet door een enorme berg bureaucratie en onzin voordat je kan lezen. Het is net als met dvds legale versies dwingen je naar een berg anti-piraterij waarschuwingen te kijken (met gestolen muziek in geval van brein) terwijl je bij een illegale versie de film start zodra je op play drukt.

En dan vind de industrie het maar gek dat men moeite doet om de drm uit e-books te slopen. Dat is nodig ook, om je aankopen te beschermen. Amazon heeft al eens een uitgave van 1984 van kindles gewist.
De ironie :')
Tap tap tap
  zondag 16 augustus 2015 @ 23:07:22 #194
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155280075
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De ironie :')
Dubbele ironie...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_155354171
Had laatst voor een paar euro via de anwb een maand elly's choice.

Nu aanbieding, kwartaal voor 0,99.
Zitten wel leuke boeken bij.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:37:57 #196
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155374771
Ik merk wel dat ik ineens ontzettende keuzestress heb... Normaal keek ik in mijn stapel boeken die ik nog had liggen, nu kan ik alles bestellen en binnen een minuut lezen :')

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_155377895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:21 schreef het-is-mij het volgende:
Had laatst voor een paar euro via de anwb een maand elly's choice.

Nu aanbieding, kwartaal voor 0,99.
Zitten wel leuke boeken bij.
Waar vind je dat voor die prijs?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_155380591
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:06 schreef W00fer het volgende:

[..]

Waar vind je dat voor die prijs?
Zat een mail in mn mail box.
pi_155381072
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:01 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Zat een mail in mn mail box.
Ok verleningsactie?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_155381216
Ja heb toen proef abbo via anwb gehad en toen paar keer aanbiedingen die ik niks vond maar voor dit geld kon ik t niet laten ;-)
pi_155390776
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:28 schreef het-is-mij het volgende:
Ja heb toen proef abbo via anwb gehad en toen paar keer aanbiedingen die ik niks vond maar voor dit geld kon ik t niet laten ;-)
Okay, ik zou die ook wel willen. Heb paar aanbiedingen laten liggen maar deze zou ik ook wel willen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_155399356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:28 schreef het-is-mij het volgende:
Ja heb toen proef abbo via anwb gehad en toen paar keer aanbiedingen die ik niks vond maar voor dit geld kon ik t niet laten ;-)
Ik kreeg die aanbieding niet :'(
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_155400836
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:37 schreef Verbal het volgende:
Ik merk wel dat ik ineens ontzettende keuzestress heb... Normaal keek ik in mijn stapel boeken die ik nog had liggen, nu kan ik alles bestellen en binnen een minuut lezen :')

V.
:D
pi_155400889
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ja, de welwillende legale lezer moet door een enorme berg bureaucratie en onzin voordat je kan lezen. Het is net als met dvds legale versies dwingen je naar een berg anti-piraterij waarschuwingen te kijken (met gestolen muziek in geval van brein) terwijl je bij een illegale versie de film start zodra je op play drukt.

En dan vind de industrie het maar gek dat men moeite doet om de drm uit e-books te slopen. Dat is nodig ook, om je aankopen te beschermen. Amazon heeft al eens een uitgave van 1984 van kindles gewist.
Klopt helemaal. Vooral Amazon is erg kwaadaardig. Daar ga ik dus nooit wat van kopen. :)

En bij bol.com linken met je Kobo-account weet Ahold en Kobo ook gelijk wat je koopt en leest.

Nee, ik koop geen ebooks zolang je geen boeken anoniem kunt kopen. Ik heb nog nooit een ebook gekocht, maar goede auteurs zou ik graag willen steunen door direct op hun rekening te storten.

Overigens heeft Amazon toegang tot je ebooks als je een Kindle hebt, ook zonder DRM volgens mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2015 09:34:33 ]
pi_155401086
en toch zweer ik bij m'n Kindle :P
Tap tap tap
pi_155401145
Zelf gebruik ik alternatieve software op mijn Kobo. Ik ben helemaal vrij. 8-)
pi_155401166
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:39 schreef CherryLips het volgende:
en toch zweer ik bij m'n Kindle :P
Zweren nog wel? :o Ik zou nooit zweren bij een apparaat dat mijn vrijheden en privacy niet respecteert.

https://stallman.org/amazon.html

quote:
The Kindle Swindle informs Amazon when the user reads books that didn't come from Amazon. It also tells Amazon which pages each user reads.


[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2015 09:48:14 ]
pi_155401327
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zweren nog wel? :o Ik zou nooit zweren bij een apparaat dat mijn vrijheden en privacy niet respecteert.

https://stallman.org/amazon.html

[..]

En toch zitten we allemaal achter onze pc, maken we gebruik van Apple en/of Microsoft, zitten we op Facebook. Het is een heerlijk apparaat. Je denkt toch niet dat Kobo/Bol geen informatie verzamelt? Ik maak me meer zorgen om de manier waarop ze met hun werknemers omgaan.
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:13:40 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155401634
Wat boeit mij het dat zeggen welke boeken ik koop
Daar kan ik me dus echt niet druk om maken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155402101
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En toch zitten we allemaal achter onze pc, maken we gebruik van Apple en/of Microsoft
Doe ik niet, ik gebruik een besturingssysteem op mijn PC dat mijn vrijheden respecteert.
quote:
, zitten we op Facebook.
Ook niet hier. :D
quote:
Het is een heerlijk apparaat. Je denkt toch niet dat Kobo/Bol geen informatie verzamelt? Ik maak me meer zorgen om de manier waarop ze met hun werknemers omgaan.
Nee, Kobo is daar niet veel beter in, maar het is in ieder geval mogelijk om zonder account dat ding te gebruiken. Ik gebruik dan ook geen Bol of dingen uit de Koboshop, de software heb ik vervangen op mijn Kobo zodat het mijn digitale vrijheden respecteert.

Hoe ze omgaan met werknemers is inderdaad ook schandalig. Ook genoeg reden voor een totale Amazon boycot.
pi_155402192
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:13 schreef Ynske het volgende:
Wat boeit mij het dat zeggen welke boeken ik koop
Daar kan ik me dus echt niet druk om maken
Er zijn heel veel redenen om je daarover druk te maken. Welke boeken je leest kan heel veel over je zeggen en bedrijven zullen dat ten volle benutten om je afhankelijk van ze te maken. Met de komst van big data kunnen er zelfs verbanden gelegd worden die eerst lastig aan te waren tonen. Zo kan men aan de hand van Facebookgedrag al zien of een relatie niet al op wankelen staat. Gedrag kan zelfs voorspeld worden als je genoeg data hebt en daaruit statistische verbanden uit kan halen.

Daarnaast is het hebben van privacy gewoon een groot goed dat we moeten beschermen. Helaas laten veel mensen zich overhalen om hun privacy op te geven voor bepaalde gemakjes in het leven. Tsja.
pi_155402245
En met de bonuskaart kunnen ze bij de AH zien wat ik eet (heel veel andijvie en witlof voor de cavia's :') ) en bij de NS kunnen ze zien waar ik naartoe reis, via m'n paspoort weten ze waar ik naartoe ga met vakantie, de bank weet wat ik verdien en uitgeef en waaraan.
Je wordt er echt gek van als je daar te lang over nadenkt. Ik moet voor m'n werk veel opzoeken, meestal via Google, dus ik word waarschijnlijk toch al in de gaten gehouden vanwege m'n rare zoekopdrachten en interesses :')
Tap tap tap
pi_155402365
Haha ja als ik me daar allemaal druk om moet maken kan ik met zo goed stoppen met leven.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:56:02 #214
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_155404740
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Er zijn heel veel redenen om je daarover druk te maken. Welke boeken je leest kan heel veel over je zeggen en bedrijven zullen dat ten volle benutten om je afhankelijk van ze te maken. Met de komst van big data kunnen er zelfs verbanden gelegd worden die eerst lastig aan te waren tonen. Zo kan men aan de hand van Facebookgedrag al zien of een relatie niet al op wankelen staat. Gedrag kan zelfs voorspeld worden als je genoeg data hebt en daaruit statistische verbanden uit kan halen.

Daarnaast is het hebben van privacy gewoon een groot goed dat we moeten beschermen. Helaas laten veel mensen zich overhalen om hun privacy op te geven voor bepaalde gemakjes in het leven. Tsja.
Eén kant van mij maakt zich daar erg druk om, een andere kant denkt: fuck you, doe ermee wat je kunt.

Ik heb af en toe enorme lol als ik bedenk wat iemand moet proberen te maken van mijn Google-zoekgeschiedenis _O- . Ik ben redacteur en moet om die reden van alles opzoeken. Van plaatjes van oorsmeer tot een animatie van een ovulatie, de biografie van Bernard Russell, verschillende dinosaurussen, de eenwording van Italië onder Victor Emmanuel, La Réunion, Mojito's, de ontwerper van het Vondelpark, Franse chansons, vlinders, Afrikaanse berggeiten, voetballers, zee-engten, bergtoppen, Italiaanse gerechten, hersenoperaties, Nobelprijzen, Afrikaanse boekenmarkten, dobbelstenen, wiskundige formules, taaltermen , schilders en hun oeuvre en ga zo maar door. En dat is nog los van mijn eigen (zeer uitgebreide) interesses.

Probeer er maar chocola van te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_155404889
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 12:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

Eén kant van mij maakt zich daar erg druk om, een andere kant denkt: fuck you, doe ermee wat je kunt.

Ik heb af en toe enorme lol als ik bedenk wat iemand moet proberen te maken van mijn Google-zoekgeschiedenis _O- . Ik ben redacteur en moet om die reden van alles opzoeken. Van plaatjes van oorsmeer tot een animatie van een ovulatie, de biografie van Bernard Russell, verschillende dinosaurussen, de eenwording van Italië onder Victor Emmanuel, La Réunion, Mojito's, de ontwerper van het Vondelpark, Franse chansons, vlinders, Afrikaanse berggeiten, voetballers, zee-engten, bergtoppen, Italiaanse gerechten, hersenoperaties, Nobelprijzen, Afrikaanse boekenmarkten, dobbelstenen, wiskundige formules, taaltermen , schilders en hun oeuvre en ga zo maar door. En dat is nog los van mijn eigen (zeer uitgebreide) interesses.

Probeer er maar chocola van te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V.
Dit klinkt heel bekend, ook ik ben redacteur en google alles. Ik schrik altijd als op het nieuws verteld wordt dat iemand is opgepakt voor een misdaad ... Met als bewijs dat diegene een recept voor bommen heeft gegoogeld. Dan denk ik, is dat recept te googelen dan? Even uitproberen. Straks staat de politie hier voor de deur. _O-
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:07:36 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155404965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:04 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dit klinkt heel bekend, ook ik ben redacteur en google alles. Ik schrik altijd als op het nieuws verteld wordt dat iemand is opgepakt voor een misdaad ... Met als bewijs dat diegene een recept voor bommen heeft gegoogeld. Dan denk ik, is dat recept te googelen dan? Even uitproberen. Straks staat de politie hier voor de deur. _O-
Bestel eens een snelkookpan en een rugzak als er in jouw stad een marathon is.
http://www.theguardian.co(...)rism-pressure-cooker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155404980
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:04 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dit klinkt heel bekend, ook ik ben redacteur en google alles. Ik schrik altijd als op het nieuws verteld wordt dat iemand is opgepakt voor een misdaad ... Met als bewijs dat diegene een recept voor bommen heeft gegoogeld. Dan denk ik, is dat recept te googelen dan? Even uitproberen. Straks staat de politie hier voor de deur. _O-
Ik heb een tijdje veel true crime en misdaadseries vertaald, dan moest ik ook uitzoeken hoe pijpbommen gemaakt werden en hoe je zelf crack kon maken met spullen bij de drogist _O- Vervolgens een docu over ontbinding van het menselijk lichaam en de activiteit van insecten en daarna een vakantie boeken naar de VS ^O^
Tap tap tap
pi_155405813
Op de Kobo is Google Analytics redelijk gemakkelijk uit te schakelen.
Kleine moeite, groot plezier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155405994
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:44 schreef Rowlf het volgende:
Op de Kobo is Google Analytics redelijk gemakkelijk uit te schakelen.
Kleine moeite, groot plezier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
Klopt ja. Heb ik ook gedaan.

En je kan ook KoReader installeren. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2015 13:53:18 ]
pi_155619986
Ik heb mijn kapotte Kobo Glo vervangen door een Kobo Glo HD. Ik heb serieus de Icarus Illumina overwogen maar die kreeg -naar mijn smaak- teveel negatieve reviews. Daar komt bij dat ik liever mijn tijd besteed aan lezen dan aan uitzoeken hoe een ander type reader werkt.

De bol stuurde mijn nieuwe Glo op in een flut kartonnen envelop zonder bubbeltjesplastic. :{ Merkwaardig, want het scherm mijn oude Glo is -naar ik nu aanneem- gebroken terwijl het ding in een harde cover vervoerd werd in het padded vak van een rugzak.

Vooralsnog lijkt 'ie toch heel te zijn aangekomen, en hij wordt goed gebruikt. Perfect scherm, nog beter dan mijn eerste Glo Hd, want die heeft zo'n felle pixel bij de onderste rand het scherm.
pi_155640992
Ik heb een paar jaar geleden (2011) een e-reader gehad, maar die vond ik niet fijn. Dat was de Aluratek Libre Pro (moest ff in mn bestelgeschiedenis bij Bol.com opzoeken, wist niet eens meer) Maar die had maar een scherm van 5 inch en ondanks dat er dit bij stond: 5 inch ePaper beeldscherm: geen achtergrondverlichting nodig, dus rustiger voor de ogen en energiezuinig, vind ik achtergrondverlichting toch wel handiger om te hebben.
Nu toch wel weer op zoek naar een e-reader, dus ik ga me maar eens even inlezen hier :)
pi_155662052
Ik neig toch wel heel erg naar 1 van Kobe: of de Glo HD of de H2O.
Makkelijk dat je die van Kobo kunt koppelen met je bol.com account.
Handig dat je tegenwoordig dus touchscreens hebt en via internet dingen uit je dropbox/mail kunt downloaden ook ^O^
En ik zag net op de site van de bibliotheek dat je daar ook echt heel veel e-books kunt downloaden, dus dat is ook ideaal :)
Maar goed, nou dus nog 1 van die 2 kiezen. Die H2O is wel iets groter en zwaarder, en ik heb nogal kleine handjes. Dus vraag me af of dat dan wel fijn in de hand ligt?
Wie helpt me met kiezen? ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 augustus 2015 @ 08:21:22 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155669210
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:50 schreef Sylvana het volgende:
Ik neig toch wel heel erg naar 1 van Kobe: of de Glo HD of de H2O.
Makkelijk dat je die van Kobo kunt koppelen met je bol.com account.
Handig dat je tegenwoordig dus touchscreens hebt en via internet dingen uit je dropbox/mail kunt downloaden ook ^O^
En ik zag net op de site van de bibliotheek dat je daar ook echt heel veel e-books kunt downloaden, dus dat is ook ideaal :)
Maar goed, nou dus nog 1 van die 2 kiezen. Die H2O is wel iets groter en zwaarder, en ik heb nogal kleine handjes. Dus vraag me af of dat dan wel fijn in de hand ligt?
Wie helpt me met kiezen? ;)
ik heb de h2o en ben er super tevreden mee. Id helemaal niet zwaar in de hand, leest heel prettig.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155669780
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:50 schreef Sylvana het volgende:
Ik neig toch wel heel erg naar 1 van Kobe: of de Glo HD of de H2O.
Makkelijk dat je die van Kobo kunt koppelen met je bol.com account.
Handig dat je tegenwoordig dus touchscreens hebt en via internet dingen uit je dropbox/mail kunt downloaden ook ^O^
En ik zag net op de site van de bibliotheek dat je daar ook echt heel veel e-books kunt downloaden, dus dat is ook ideaal :)
Maar goed, nou dus nog 1 van die 2 kiezen. Die H2O is wel iets groter en zwaarder, en ik heb nogal kleine handjes. Dus vraag me af of dat dan wel fijn in de hand ligt?
Wie helpt me met kiezen? ;)
De schermen van beide zijn qua contrast vergelijkbaar. Het scherm van de H2O is groter, en dat maakt 'm ook iets zwaarder om vast te houden. Ik heb een Aura HD die net zo groot is als de h2O en toen ik daar ook nog een stevige hoes omheen deed vond ik 'm eigenlijk iets te zwaar.

Er past natuurlijk meer tekst op een groot scherm, dat pleit voor de H2O, maar out of the box hebben beide ereaders vrij grote witte vlakken aan boven- en onderkant van het scherm voor de kop- en voettekst. Ik heb mijn Glo HD nu ingesteld dat het volledige scherm gebruikt wordt, en er past nu net zoveel tekst op het scherm als er out of the box op een 6,8 scherm staat.

Voordelen h2O: deze heeft een micro sd kaart slot ( heel handig als je op vakantie bent en je ereader loopt vast en je moet een harde reset doen waarna je al je boeken kwijt bent.. :') ) De Glo HD heeft géén sd kaartslot. De H2O is water- en zand- en stofdicht, handig als je naast het zwembad zit te lezen of op het strand. De h2O is wel duurder.

Het komt erop neer op je persoonlijke voorkeur. Het zijn beide prima e-readers.

Die Kobo en Bol accounts doe ik zelf helemaal niks mee. Als ik een boek koop bij Kobo of Bol dan download ik dat naar mijn PC en dan hang ik later mijn e-reader aan mijn PC om het boek erop te zetten. Ik heb er een hekel aan dat als ik verbind met Kobo via wifi dat er dan nieuwe firmware gepushed wordt. Ik gebruik gepatchte (aangepaste) firmware, en heb geen zin in ongepatche nieuwe firmware.

De collectie ebooks van de bieb is niet fantastisch, het is een collectie van grotendeels niet erg gangbare boeken. Je moet erg goed zoeken als je er iets leuks wil vinden, naar mijn bescheiden mening. :')

Met de ereader het internet op om boeken uit je mail te downloaden heb ik nog nooit geprobeerd. Waarschijnlijk werkt het, het is me wel gelukt om boeken uit dropbox te downloaden. Maar het internet op met een ereader is niet wat je je ervan voorstelt. Het werkt traag met veel beeldschermflitsen. Even het internet op met mijn ereader dat doe je niet voor je lol. ;(

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2015 09:56:37 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 augustus 2015 @ 09:52:28 #225
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155669834
Die kop en voettekst witruimte kun je aanpassen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155670791
Dankjulliewel allebei! Het is vandaag koopzondag hier in de stad, dus ik ga zo wel ff kijken of ze ze ergens allbei hebben (bij S&F op website iig wel) zodat ik IRL kan vergelijken ^O^
pi_155671182
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 11:03 schreef Sylvana het volgende:
Dankjulliewel allebei! Het is vandaag koopzondag hier in de stad, dus ik ga zo wel ff kijken of ze ze ergens allbei hebben (bij S&F op website iig wel) zodat ik IRL kan vergelijken ^O^
Heel verstandig! Ik hoop dat je ze allebei ook even kunt vasthouden, om een idee te krijgen. En dat je ze niet alleen maar in een vitrine kan zien. ik ben benieuwd! :)

Hier http://www.tabletsmagazin(...)et-de-kobo-aura-h2o/ staat nog een video met een vergelijking tussen glo hd en h2o. Let wel op: de 2 vergeleken ereaders draaien niet op dezelfde firmware versie ;( , en als men twee boekpagina's laat zien om te vergelijken, dan worden niet dezelfde instellingen gebruikt. Dwz: niet hetzelfde lettertype, lettergrootte en regelafstand, dat is dus een beetje appels met peren vergelijken. :') Maar afgezien daarvan is het wel leuk om ze naast elkaar te zien.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2015 11:43:38 ]
pi_155672741
En het is geworden *tromgeroffel*



Ik vond het scherm van de Glo HD toch wel klein. En deze lag ook wel fijn in de hand ondanks dat ik kleine handjes heb. Ze hadden wel alleen saaie zwarte hoesjes, dus ik ga op internet nog wel ff kijken voor een leuk kleurrijk hoesje (paars ofzo O+)
Nu eerst opladen ;)

Edit: Dit hoesje besteld O+



[ Bericht 23% gewijzigd door _Hestia_ op 30-08-2015 13:05:56 ]
pi_155673098
Gefeliciteerd! Mooie keuze! Veel leesplezier! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155673163
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:06 schreef Rowlf het volgende:
Gefeliciteerd! Mooie keuze! Veel leesplezier! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel, ook voor de tip. Heb niks opvallends kunnen ontdekken :)
pi_155673337
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155673350
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Dankjewel :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 augustus 2015 @ 13:51:32 #233
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155674101
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:48 schreef Sylvana het volgende:
En het is geworden *tromgeroffel*

[ afbeelding ]

Ik vond het scherm van de Glo HD toch wel klein. En deze lag ook wel fijn in de hand ondanks dat ik kleine handjes heb. Ze hadden wel alleen saaie zwarte hoesjes, dus ik ga op internet nog wel ff kijken voor een leuk kleurrijk hoesje (paars ofzo O+)
Nu eerst opladen ;)

Edit: Dit hoesje besteld O+

[ afbeelding ]
Nice! Gefeliciteerd en echt je gaat er veel plezier van hebben
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155674270
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:51 schreef Ynske het volgende:

[..]

Nice! Gefeliciteerd en echt je gaat er veel plezier van hebben
Dankjewel :)
Nu druk op zoek naar e-books. Ik weet alleen de pincode van mijn bibliotheekpas niet meer en die is dinsdag pas weer open :( Verder al wel heel veel sites gevonden met gratis e-books, maar dat zijn toch vaak van die oude boeken. Heb ook wel sites gezien met abonnementen dat je een x bedrag per maand betaald en dan boeken kunt downloaden. Weet niet of jullie daar nog tips voor hebben of dat wat is?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 augustus 2015 @ 15:08:20 #235
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155676143
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankjewel :)
Nu druk op zoek naar e-books. Ik weet alleen de pincode van mijn bibliotheekpas niet meer en die is dinsdag pas weer open :( Verder al wel heel veel sites gevonden met gratis e-books, maar dat zijn toch vaak van die oude boeken. Heb ook wel sites gezien met abonnementen dat je een x bedrag per maand betaald en dan boeken kunt downloaden. Weet niet of jullie daar nog tips voor hebben of dat wat is?
elly's choise en als je ing hebt kun je voor 1 maand 1 euro betalen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155677323
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

elly's choise en als je ing hebt kun je voor 1 maand 1 euro betalen.
Ik heb geen ING.
pi_155697929
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:50 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb geen ING.
Abo'tje nemen bij Tomskabinet. Voor 4 euro p maand en vervolgens 1,75 per titel. Of via Amazon, hebben ook een Nederlands book store tegenwoordig. En dan converteren via Calibre.

Of via Bruna Bliyoo.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_155698574
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 02:52 schreef W00fer het volgende:

[..]

Abo'tje nemen bij Tomskabinet. Voor 4 euro p maand en vervolgens 1,75 per titel. Of via Amazon, hebben ook een Nederlands book store tegenwoordig. En dan converteren via Calibre.

Of via Bruna Bliyoo.
Dankjewel voor de tips ^O^
Calibre had ik gisteravond idd al gedownload, handig :Y
pi_155703308
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 02:52 schreef W00fer het volgende:

[..]
Of via Bruna Bliyoo.
Je kunt Bliyoo niet lezen op iedere e-reader. Dit gaat nl. met een bepaalde app. Je kunt Bliyoo lezen op tablets, smartphones, en de Icarus Illumina (omdat je hier de App op kunt draaien).

Voor mij dus geen Bliyoo. ;)

quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:50 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb geen ING.
Je kunt ook een proef maandje Elly's choice kopen met Airmiles. Zie hier :P

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2015 13:03:01 ]
pi_155703643
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:58 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Je kunt Bliyoo niet lezen op iedere e-reader. Dit gaat nl. met een bepaalde app. Je kunt Bliyoo lezen op tablets, smartphones, en de Icarus Illumina (omdat je hier de App op kunt draaien).

Voor mij dus geen Bliyoo. ;)

[..]

Je kunt ook een proef maandje Elly's choice kopen met Airmiles. Zie hier :P
ls het goed is kan je de boeken die je koopt via Bliyoo wel eraf halen en overzetten naar je e-reader.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_155703990
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:58 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Je kunt Bliyoo niet lezen op iedere e-reader. Dit gaat nl. met een bepaalde app. Je kunt Bliyoo lezen op tablets, smartphones, en de Icarus Illumina (omdat je hier de App op kunt draaien).

Voor mij dus geen Bliyoo. ;)

[..]

Je kunt ook een proef maandje Elly's choice kopen met Airmiles. Zie hier :P
1000 airmiles heb ik ook niet. Heb er iets van 600 ofzo :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 31 augustus 2015 @ 13:53:40 #242
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155704289
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

1000 airmiles heb ik ook niet. Heb er iets van 600 ofzo :')
ANWB kortingscode?
https://www.ellyschoice.nl/member/upgrade?promocode=ANWBPOP07

betaal je 29.95 voor een jaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155704396
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

ANWB kortingscode?
https://www.ellyschoice.nl/member/upgrade?promocode=ANWBPOP07

betaal je 29.95 voor een jaar
Vriendlief is wel lid van de ANWB, dus zal eens kijken dan ^O^
pi_155755169
Ik heb de nieuwe Elly's van deze maand alweer gedownload. *O* Pakketje literatuur. Laat het slechte weer maar komen. ;)
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:41:32 #245
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155829107
Sony E-reader verloren op vakantie. :{ doet Sony geheel niet meer aan e-readers?

Kobo Glo HD een goede optie?
Deathlift or Die.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 september 2015 @ 22:54:00 #246
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155829481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:41 schreef Ethanolic het volgende:
Sony E-reader verloren op vakantie. :{ doet Sony geheel niet meer aan e-readers?

Kobo Glo HD een goede optie?
Sony is inderdaad gestopt met ereaders
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_155829947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:41 schreef Ethanolic het volgende:
Sony E-reader verloren op vakantie. :{ doet Sony geheel niet meer aan e-readers?

Kobo Glo HD een goede optie?
Ik zou zelf gaan voor de pocketbook touch lux 3 (die heb ik zelf na 3x een kobo gehad te hebben )
pi_155830524
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:41 schreef Ethanolic het volgende:
Sony E-reader verloren op vakantie. :{ doet Sony geheel niet meer aan e-readers?

Kobo Glo HD een goede optie?
Ja, ik heb er twee. Ik ben er heel blij mee. Jammer van je Sony.
pi_155866141
Met de volgens mij algemene promocode

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krijg je 3 maanden Elly's Choice voor 0,99 cent. Let er wel op dat dit niet automatisch stopt maar moet opgezegd worden.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_156018560
Gisteren een Pocketbook Touch Lux 3 gekregen *O* wat een fijn ding O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156160079
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 08:43 schreef bijdehand het volgende:
Gisteren een Pocketbook Touch Lux 3 gekregen *O* wat een fijn ding O+
Ja he! Zo jammer dat deze nog niet bekend is
pi_156161855
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:12 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Ja he! Zo jammer dat deze nog niet bekend is
Ik heb hiervoor ook al een Pocketbook gehad en mijn vriendin heeft nu dezelfde. Perfect apparaatje voor mij O+

Jij bent ook een fan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157322796
Midden in een verhuizing, dus alle kabeltjes kwijt... Weet iemand hoe ik via mijn Sony E-reader direct vanuit de browser mijn Elly's choice-boeken kan downloaden? Ik krijg nu een foutmelding m.b.t beveiligingsproblemen. Bij de FAQ zeggen ze ook dat je eerst op je desktop moet downloaden. Kan dat echt niet anders?
pi_157324611
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 07:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb hiervoor ook al een Pocketbook gehad en mijn vriendin heeft nu dezelfde. Perfect apparaatje voor mij O+

Jij bent ook een fan?
Jazeker ! Na de slechte klantenservice van kobo ben ik volledig op ze afgeknapt. Pocketbook is qua alles een verademing.
pi_157328392
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 22:06 schreef Pindasoepje het volgende:

[..]

Jazeker ! Na de slechte klantenservice van kobo ben ik volledig op ze afgeknapt. Pocketbook is qua alles een verademing.
Heb je de klantenservice ook gesproken van Pocketbook?
Friettent dikke Willie, met Willie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 november 2015 @ 08:40:07 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157329429
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 01:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Heb je de klantenservice ook gesproken van Pocketbook?
daar ben ik ook echt benieuwd naar.

hier alleen maar goede ervaring met de klantenservice van kobo
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 november 2015 @ 08:40:44 #257
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157329434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:09 schreef _Arual_ het volgende:
Midden in een verhuizing, dus alle kabeltjes kwijt... Weet iemand hoe ik via mijn Sony E-reader direct vanuit de browser mijn Elly's choice-boeken kan downloaden? Ik krijg nu een foutmelding m.b.t beveiligingsproblemen. Bij de FAQ zeggen ze ook dat je eerst op je desktop moet downloaden. Kan dat echt niet anders?
kun je ze niet via je mobiel downloaden en dan naar jezelf mailen om te importeren? of via dropbox? dat kan hier met de kobo/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_157729654
Jaren geleden had ik een e-reader, een Sony. Ik meen een van de eerste, een prs1.
Tijdens een verhuizing ben ik deze kwijt geraakt en ik heb er niet meer aangedacht. Als ik een boek wilde lezen dan kocht ik dat.
Nu begin ik langzaam aan weer eens te denken aan een ereader.

Wat mij opvalt is dat er zo weinig te koop zijn. Is de hype voorbij? Is dit het einde van de ereader?

Voorheen had je vele merken, nu zie ik er maar 3. Sony is in de meeste winkels ook niet meer verkrijgbaar.

Ik heb mij er jaren niet meer in verdiept maar wat is nu een goede ereader om te kopen?

Wat ik wil :

- E inkt, voor andere dingen heb ik mijn iPad. Dit apparaat wil ik alleen gebruiken voor boeken
- verschillende bestandsformaten ( ik las dat kobo alleen kepub kan gebruiken?)
- makkelijk in gebruik
- aantekeningen maken

Evt wil ik WiFi, ik las dat er bij sommige nu op zit en het lijkt mij erg handig. Een pre dus.

Budget : 120 euro.
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:19:58 #259
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_157730048
wifi zou ik geen eis noemen, hoogstens marginaal handiger om boeken erop te zetten maar vreet wel meer stroom.
Kobo kan wel wat meer dan alleen kepub: https://www.kobo.com/help(...)roducts=Kobo%20Touch
Aantekeningen maken kan je vergeten is amper tot niet te vinden en dan niet bruikbaar of exporteerbaar.

Ik zou voor een kobo gaan, pocketbook is ook best ok (heb de aqua ooit gereviewd), Icarus is een NL merk dat best aardig is, Kindle blijf ik weg omdat je moeite moet gaan doen omdat die geen epub's aankan. Onyx Boox heb ik onder dat merk geen ervaringen mee maar wel met bebook wat dezelfde waren met een ander merkje erop end at was niet slecht (gebruik het review exemplaar na bijna 6 jaar nog steeds). Ik zie op bol.com ook nog Autovision en Bullit staan als merken maar ken die totaal niet.
pi_157730171
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:19 schreef Magneet het volgende:
wifi zou ik geen eis noemen, hoogstens marginaal handiger om boeken erop te zetten maar vreet wel meer stroom.
Kobo kan wel wat meer dan alleen kepub: https://www.kobo.com/help(...)roducts=Kobo%20Touch
Aantekeningen maken kan je vergeten is amper tot niet te vinden en dan niet bruikbaar of exporteerbaar.

Ik zou voor een kobo gaan, pocketbook is ook best ok (heb de aqua ooit gereviewd), Icarus is een NL merk dat best aardig is, Kindle blijf ik weg omdat je moeite moet gaan doen omdat die geen epub's aankan. Onyx Boox heb ik onder dat merk geen ervaringen mee maar wel met bebook wat dezelfde waren met een ander merkje erop end at was niet slecht (gebruik het review exemplaar na bijna 6 jaar nog steeds). Ik zie op bol.com ook nog Autovision en Bullit staan als merken maar ken die totaal niet.
Dankjewel voor je reactie!

Dat hij meer kan las ik ook maar ik las van gebruikers dat de pagina's dan traag omslaat en hij traag inlaad.
Aantekeningen maken ging wel op de Sony maar dat is nu verleden tijd begrijp ik.
Icarus draait op Android las ik ergens, ik begreep dat het niet fijn werkte.
Bebook ook al eens over gelezen, lijkt me ook erg interessant.

Kobo en bebook dus.

Iemand nog andere tips en ervaringen?
pi_157730325
Ik heb een icarus en snap niet zo goed wat er niet fijn zou werken. Maar verschilt misschien per type?

Raad je wel aan WiFi gewoon uit te zetten.als je het niet gebruikt :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:31:12 #262
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_157730346
Bebook bestaat zo goed als niet meer, Icarus vond ik de android juist lekker snel wat ik me nog kan herinneren
Pocketbook heeft al een tijd niks nieuws uitgebracht maar de aqua van toen was echt relaxed.
Kobo heb ik geprobeerd recensie-exemplaren te krijgen maar daar is geen contact mee te leggen.
pi_157730365
Ik zie zo regelmatig in dit topic dat mensen meerder e-readers hebben gehad en al aan hun zoveelste e-reader bezig zijn. Gaan ze normaal gezien zo kort mee?

Ik heb de mijne (Sony prs-2) toch al aardig wat jaartjes en ik heb het idee dat hij nog als nieuw is.

Hoe lang doen jullie met je e-reader?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157730557
Kijk, super zulke reviews, daar kan ik wat mee.
Jammer dat kobo er dan geen beschikbaar stelt.
Een nadeel aan zo'n kobo reader vind ik wel dat hij geen knoppen heeft.

Waarom het niet zou werken, ik las een zeer uitgebreide review dat hij zou crashen en dat ze toch weer zijn teruggegaan naar de Sony.

Pocketbook ziet er ook goed uit. Ik ga eens nadenken en vergelijken. Hoeft pas met kerst onder de boom te liggen dus ik heb nog even.
  zaterdag 21 november 2015 @ 23:39:19 #265
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_157730562
Ik doe dus al bijna vijf jaar met de bebook neo, ook een icarus gehad waarvan de reviewer dacht dat die kapot was (accu was leeg) maar die kon niet zo goed tegen een klein valletje.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 21 november 2015 @ 23:58:02 #266
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157731044
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:39 schreef Mvr.Poes het volgende:
Kijk, super zulke reviews, daar kan ik wat mee.
Jammer dat kobo er dan geen beschikbaar stelt.
Een nadeel aan zo'n kobo reader vind ik wel dat hij geen knoppen heeft.

Waarom het niet zou werken, ik las een zeer uitgebreide review dat hij zou crashen en dat ze toch weer zijn teruggegaan naar de Sony.

Pocketbook ziet er ook goed uit. Ik ga eens nadenken en vergelijken. Hoeft pas met kerst onder de boom te liggen dus ik heb nog even.
komt door de dr update niet te installeren , software update en hij crashend niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 21 november 2015 @ 23:58:46 #267
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157731064
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:39 schreef Magneet het volgende:
Ik doe dus al bijna vijf jaar met de bebook neo, ook een icarus gehad waarvan de reviewer dacht dat die kapot was (accu was leeg) maar die kon niet zo goed tegen een klein valletje.
icarus hier, ook die van de review de essence, is overleden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_157731123
Mja ik heb de illumina dus kan niet over die andere oordelen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157731155
Ik heb een kindle en gebruik Calibre om bestanden om te zetten, aangezien kindle zelf alleen mobi-bestanden accepteert. Heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. En de amazon store werkt als een tierelier zo makkelijk. Je kunt ook boeken naar jezelf mailen (je krijgt een eigen kindle e-mailadres daarvoor) zodat je je kindle niet per se hoeft aan te sluiten op je pc, gewoon wifi aanzetten en de bestanden worden dan automatisch toegevoegd aan je bibliotheek. En als je je kindle met enige regelmaat synchroniseert kun je ook op je telefoon of tablet lezen. Was laatst wel handig toen ik ergens lang moest wachten en geen kindle mee had: ik kon gewoon op m'n telefoon verder lezen.
Ik heb de mijne nu ruim drie jaar en doet het nog prima.
Tap tap tap
pi_157810858
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zie zo regelmatig in dit topic dat mensen meerder e-readers hebben gehad en al aan hun zoveelste e-reader bezig zijn. Gaan ze normaal gezien zo kort mee?

Ik heb de mijne (Sony prs-2) toch al aardig wat jaartjes en ik heb het idee dat hij nog als nieuw is.

Hoe lang doen jullie met je e-reader?
Ik doe er redelijk lang mee, ik heb twee oude Sony's maar daarvan is de accu echt helemaal stuk. De alleroudste Kobo Glo is onlangs kapot gegaan, een onverklaarbare schermbreuk. Verder heb ik 2 Kobo Glo HD's, een Kobo Aura, en een Kobo Aura HD. Deze werken allemaal nog prima. Er zijn er een paar in gebruik bij de huisgenootjes. :)

Ik doe dus best lang met mijn ereaders, ik lees heel veel. De Kobo Aura HD vond ik met hoesje eigenlijk te lomp worden, daarom wilde ik een kleinere en koos ik de Glo HD.

Als ik er 1 mag aanbevelen, dan is het de Kobo Glo HD. Een super ding. Supermooi scherm, geweldig scherpe letters, echt een goed contrast en een mooie gelijkmatige schermverlichting. Die schermverlichting heb gebruik ik heel veel, ook bij schemering. Als je een iets groter scherm wil: de Kobo H2O, maar die is duurder en valt waarschijnlijk buiten je budget.
pi_157810921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:44 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ik doe er redelijk lang mee, ik heb twee oude Sony's maar daarvan is de accu echt helemaal stuk. De alleroudste Kobo Glo is onlangs kapot gegaan, een onverklaarbare schermbreuk. Verder heb ik 2 Kobo Glo HD's, een Kobo Aura, en een Kobo Aura HD. Deze werken allemaal nog prima. Er zijn er een paar in gebruik bij de huisgenootjes. :)

Ik doe dus best lang met mijn ereaders, ik lees heel veel. De Kobo Aura HD vond ik met hoesje eigenlijk te lomp worden, daarom wilde ik een kleinere en koos ik de Glo HD.

Als ik er 1 mag aanbevelen, dan is het de Kobo Glo HD. Een super ding. Supermooi scherm, geweldig scherpe letters, echt een goed contrast en een mooie gelijkmatige schermverlichting. Die schermverlichting heb gebruik ik heel veel, ook bij schemering. Als je een iets groter scherm wil: de Kobo H2O, maar die is duurder en valt waarschijnlijk buiten je budget.
:D ik ben niet op zoek naar een nieuwe, mijn Sony lijkt vooralsnog als nieuw! Maar daarom verbaast het me dus zo dat sommige van jullie al zo veel readers hebben (gehad).
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157811034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:D ik ben niet op zoek naar een nieuwe, mijn Sony lijkt vooralsnog als nieuw! Maar daarom verbaast het me dus zo dat sommige van jullie al zo veel readers hebben (gehad).
O, cool. :D Nou ja, de nieuwe generatie ereaders is natuurlijk wel veel mooier! >:) En sneller. :P En met schermverlichting. *)

En het is al bijna Sinterklaas/Kerst he? Weet je zeker dat je geen andere wil? *O*
pi_157811063
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:51 schreef Rowlf het volgende:

[..]

O, cool. :D Nou ja, de nieuwe generatie ereaders is natuurlijk wel veel mooier! >:) En sneller. :P En met schermverlichting. *)

En het is al bijna Sinterklaas/Kerst he? Weet je zeker dat je geen andere wil? *O*
Heul zeker! Ik geniet echt nog van deze, het idee dat ik gewoon 300 boeken bij me heb en dat het 300 gram weegt O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157811091
Ik zou op zich wel wat van dat backlight willen maar ik doe de huidige nog echt niet weg :P
Tap tap tap
pi_157811134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:54 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou op zich wel wat van dat backlight willen maar ik doe de huidige nog echt niet weg :P
Lijkt me ook tof ja, maar gaat de batterij dan ook niet gelijk veel korter mee? Dat vind ik juist zo geniaal.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157811188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Heul zeker! Ik geniet echt nog van deze, het idee dat ik gewoon 300 boeken bij me heb en dat het 300 gram weegt O+
O, mooi! Van de Sony's die ik had mis ik nog steeds de knoppen, als ik eerlijk ben. :')

Maar goed, ik ben met mijn Glo HD ook zeer gelukkig. Ik koop ook steeds nieuwe omdat ik in huis liefhebbers heb aan wie ik de oude kwijt kan. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Lijkt me ook tof ja, maar gaat de batterij dan ook niet gelijk veel korter mee? Dat vind ik juist zo geniaal.
Ik kan weken met 1 batterijlading doen. De wifi staat dan wel uit, schermverlichting staat bij mij meestal aan. De schermverlichting kost volgens mij nauwelijks batterij.
pi_157811209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:59 schreef Rowlf het volgende:

[..]

O, mooi! Van de Sony's die ik had mis ik nog steeds de knoppen, als ik eerlijk ben. :')

Maar goed, ik ben met mijn Glo HD ook zeer gelukkig. Ik koop ook steeds nieuwe omdat ik in huis liefhebbers heb aan wie ik de oude kwijt kan. ;)

[..]

Ik kan weken met 1 batterijlading doen. De wifi staat dan wel uit, schermverlichting staat bij mij meestal aan. De schermverlichting kost volgens mij nauwelijks batterij.
O dat valt inderdaad reuze mee! Van Wifi zie ik ook niet echt heel veel meerwaarde, dus die zou ik ook uit hebben staan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157811270
WiFi heb ik ook altijd uitstaan, tenzij ik boeken naar mezelf heb gestuurd natuurlijk :P
Tap tap tap
  woensdag 25 november 2015 @ 17:35:04 #279
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_157814877
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zie zo regelmatig in dit topic dat mensen meerder e-readers hebben gehad en al aan hun zoveelste e-reader bezig zijn. Gaan ze normaal gezien zo kort mee?

Ik heb de mijne (Sony prs-2) toch al aardig wat jaartjes en ik heb het idee dat hij nog als nieuw is.

Hoe lang doen jullie met je e-reader?
Nou, de accu van m'n vorige Kobo was volgens mij gaar, hij ging echt niet lang mee :r

Maar de echte reden is dat ik een Kobo HD wilde met betere resolutie, veeeeel mooiere letters, en ook nog waterdicht :@
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_157818963
Ik heb een kobo mini (3jaar) kobo touch (2jaar) kobo aura (kapot na een maand) en nu een pocketbook lux 3. Die heeft alles wat ik wil. Licht, touchscreen en knoppen. Enige wat fijn zou zijn is een waterproof versie.
pi_157830771
Bij het doorlezen van dit topic op Elly's Choice gestuit. Wat een leuk initiatief! Weet iemand ook of je kan switchen tussen de pakketten? Ik ben dol op bijvoorbeeld Koontz (die ik er nu zag staan) maar hoef geen oorlogsboeken. Daar heb ik dan weer liever een roman voor!
Ook leeg
pi_157831446
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:12 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Bij het doorlezen van dit topic op Elly's Choice gestuit. Wat een leuk initiatief! Weet iemand ook of je kan switchen tussen de pakketten? Ik ben dol op bijvoorbeeld Koontz (die ik er nu zag staan) maar hoef geen oorlogsboeken. Daar heb ik dan weer liever een roman voor!
Als je een los maandje koopt, (bijvoorbeeld bij ING Rentepuntenwinkel) dan kun je na afloop van je periode bij een nieuw maandje weer kiezen welk pakketje (Man, Vrouw, Literatuur) je wil. Het onhandige van Elly's jaarabonnementen is dat je gedurende het jaar niet mag switchen tussen de pakketten. Echt superstom. Verder is Elly's Choice wel leuk hoor. Er zitten best vaak leuke boeken tussen. Jammer dat ze niet wat flexibeler zijn.
pi_157831782
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:52 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Als je een los maandje koopt, (bijvoorbeeld bij ING Rentepuntenwinkel) dan kun je na afloop van je periode bij een nieuw maandje weer kiezen welk pakketje (Man, Vrouw, Literatuur) je wil.
als ik van historische romans hou en ook van thrillers, met ook wat literatuur op zijn tijd, wat moet ik dan kiezen? :D
pi_157831881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:52 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Als je een los maandje koopt, (bijvoorbeeld bij ING Rentepuntenwinkel) dan kun je na afloop van je periode bij een nieuw maandje weer kiezen welk pakketje (Man, Vrouw, Literatuur) je wil. Het onhandige van Elly's jaarabonnementen is dat je gedurende het jaar niet mag switchen tussen de pakketten. Echt superstom. Verder is Elly's Choice wel leuk hoor. Er zitten best vaak leuke boeken tussen. Jammer dat ze niet wat flexibeler zijn.
Het is ook niet echt duur, in mijn ogen. Ik ga eens goed nadenken voor welk pakket ik dan ga!
Dank voor je antwoord!
Ook leeg
pi_157831888
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

als ik van historische romans hou en ook van thrillers, met ook wat literatuur op zijn tijd, wat moet ik dan kiezen? :D
Geen idee. Ik hoop dat ze dit snel veranderen want het zou voor mij een reden zijn om geen jaarabo te willen. :') Gewoon, de frustratie als het boek dat je supergraag wil lezen in een pakket zit dat je niet gekozen hebt.. ;(
Overigens: iemand heeft wel bijgehouden welke boeken er zijn uitgekomen in welke pakketten. Voor de liefhebber. http://www.boekenid.nl/ellys-choice-de-boeken-in-eerdere-maanden/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2015 12:20:52 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 26 november 2015 @ 13:28:23 #286
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157833107
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:12 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Bij het doorlezen van dit topic op Elly's Choice gestuit. Wat een leuk initiatief! Weet iemand ook of je kan switchen tussen de pakketten? Ik ben dol op bijvoorbeeld Koontz (die ik er nu zag staan) maar hoef geen oorlogsboeken. Daar heb ik dan weer liever een roman voor!
je kunt als je een jaarabo koopt niet swithchen, maar wel via de korte acties, ANWB< ING etc
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 26 november 2015 @ 13:29:21 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157833123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:19 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Geen idee. Ik hoop dat ze dit snel veranderen want het zou voor mij een reden zijn om geen jaarabo te willen. :') Gewoon, de frustratie als het boek dat je supergraag wil lezen in een pakket zit dat je niet gekozen hebt.. ;(
Overigens: iemand heeft wel bijgehouden welke boeken er zijn uitgekomen in welke pakketten. Voor de liefhebber. http://www.boekenid.nl/ellys-choice-de-boeken-in-eerdere-maanden/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
binnen de familie mag dat wel.
ik heb het nagevraagd bij hen, en je mag gewoon met bv je moeder boeken delen
heb t ergens nog zwart op wit staan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_157833213
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:29 schreef Ynske het volgende:

[..]

binnen de familie mag dat wel.
ik heb het nagevraagd bij hen, en je mag gewoon met bv je moeder boeken delen
heb t ergens nog zwart op wit staan
Volgens de algemene voorwaarden, waarmee je je voor je je lidmaatschap aanging akkoord verklaarde, mag het niet. Gewoon niet. Niet "niet aan derden, maar wel aan je moeder". :D
Of je je er in de praktijk aan wil houden moet je zelf weten. :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 26 november 2015 @ 13:44:29 #289
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157833375
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:34 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Volgens de algemene voorwaarden, waarmee je je voor je je lidmaatschap aanging akkoord verklaarde, mag het niet. Gewoon niet. Niet "niet aan derden, maar wel aan je moeder". :D
Of je je er in de praktijk aan wil houden moet je zelf weten. :)
het derden zoals de helpdesk van Ellie zegt is aan vreemden buiten je familie

hetzelfde geld voor de telekids disney boeken van hen, je kunt geen abo aflsuiten op een kind van onder de 18 maar als je niet mag uitlenen kun je het boek dus niet door je kind laten lezen.

ik heb het specifiek nagevraagd hoe het in elkaar zit wat ze daar hebben staan omdat het elkaar kan tegenspreken.
en zij geven aan dat je binnen je gezin de boeken gewoon mag delen maar dat men met deze regel wilt voorkomen dat men via internet boeken openbaar gaat delen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 26 november 2015 @ 13:48:43 #290
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157833453
ook altijd wel interessant over Tom's leesclub
http://rsnijders.info/vakblog/2015/11/25/toms-leesclub/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_157858832
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:48 schreef Ynske het volgende:
ook altijd wel interessant over Tom's leesclub
http://rsnijders.info/vakblog/2015/11/25/toms-leesclub/
Tomkabinet is sterk verbeterd sinds ze van die abonnementen af zijn gegaan. Hoe het juridisch zit weet ik niet want wat ze nu doen is weer gewoon tweedehands ebooks verkopen. Alleen dan met credits, die je krijgt bij het inleveren van boeken. Echter kun je die credits ook gewoon kopen, dus het is in mijn ogen lood om oud ijzer. Wellicht is het een maas in de wet.

Zoals die Rsnijders blog zegt: "Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je met geld de benodigde credits koopt". Maar het kan wel en in mijn ogen koop je dan dus weer tweedehands ebooks. Of je nou de zogenaamde lege flessen inlevert of niet, ik denk dat mensen gewoon snel op die koop knop rammen als het onder de streep goedkoper is dan elders. En zich niet focussen op het inleveren van boeken wat meer tijd kost dan 80 cent of een euro meer afrekenen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 3 december 2015 @ 17:23:49 #292
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_157990621
Olla, ik heb enigszins problemen met de metadata op mijn Kobo Glo HD. Heb in Calibre een colom met 'shelves', maar wat ik daar invul komt niet als zodanig mee naar de Kobo. Iemand die dezelfde problemen weleens heeft gehad?

Sta bijna op het punt dat kreng te formatteren en alles opnieuw te doen, maar er zit inmiddels al best wat tijd in, dus ergens zou het zonde zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_158007973
Vraagje: ik wil een ebook aanschaffen op Amazon.nl, maar het lijkt erop dat je perse een Kindle moet koppelen aan je Amazon-account om daadwerkelijk een ebook te kunnen kopen en downloaden. :? En die heb ik dus niet. :{

Weet iemand of dat inderdaad klopt? Ik dacht downloaden, converteren naar epub en klaar? Boek is nl. een stuk goedkoper dan bij andere aanbieders.
You think that everything's alright
I think you might be wrong
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:09:53 #294
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_158008110
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:D ik ben niet op zoek naar een nieuwe, mijn Sony lijkt vooralsnog als nieuw! Maar daarom verbaast het me dus zo dat sommige van jullie al zo veel readers hebben (gehad).
Ik heb ook een PRST-2, al een jaar of 3, 4 denk ik? Is ook nog als nieuw :D terwijl ik hem heel veel gebruik. Als hij ooit stuk gaat, wil ik een e-reader met een verlicht scherm, dat is het enige dat ik er soms aan mis. Maar verder echt een prima reader!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 december 2015 @ 13:11:25 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_158008139
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:23 schreef Verbal het volgende:
Olla, ik heb enigszins problemen met de metadata op mijn Kobo Glo HD. Heb in Calibre een colom met 'shelves', maar wat ik daar invul komt niet als zodanig mee naar de Kobo. Iemand die dezelfde problemen weleens heeft gehad?

Sta bijna op het punt dat kreng te formatteren en alles opnieuw te doen, maar er zit inmiddels al best wat tijd in, dus ergens zou het zonde zijn.

V.
hier staat daar wat info over

https://www.google.ch/url(...)m=bv.108538919,d.eWE
http://rsnijders.info/vak(...)ooks-calibre-plugin/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 december 2015 @ 13:12:28 #296
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_158008155
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:02 schreef Simpleton het volgende:
Vraagje: ik wil een ebook aanschaffen op Amazon.nl, maar het lijkt erop dat je perse een Kindle moet koppelen aan je Amazon-account om daadwerkelijk een ebook te kunnen kopen en downloaden. :? En die heb ik dus niet. :{

Weet iemand of dat inderdaad klopt? Ik dacht downloaden, converteren naar epub en klaar? Boek is nl. een stuk goedkoper dan bij andere aanbieders.
http://www.eburon.nl/kan_(...)f_kobo_ereader_lezen

Helaas is het niet zomaar mogelijk om ebooks aangeschaft via de Amazon Kindle store te lezen op een ‘Nederlandse’ ereader – zoals die van Sony, Bebook, Kobo - die doorgaans alleen ePub en pdf ondersteunt. Amazon gebruikt een eigen bestandsformaat en beveiligingssysteem en daardoor zijn de ebooks niet uitwisselbaar. Het is ook niet mogelijk om Amazon Kindle-ebook aan je LeesID te koppelen.

Via een omweg is het wel mogelijk om ebooks te converteren. Daarvoor moet wel eerst de DRM (kopieerbeveiliging) van de Kindle ebooks verwijderd worden, waarna de bestanden omgezet kunnen worden naar ePub. Dit is mogelijk met het gratis ebookbeheer-programma Calibre, aangevuld met de zogenaamde de-DRM plugin. Je moet even goed zoeken op internet om deze plugin te vinden maar de installatie is erg eenvoudig. Let wel: het verwijderen van DRM is niet toegestaan door Amazon, maar in Nederland niet strafbaar.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_158009622
Dank voor al jullie tips! Ik twijfel voor nu tussen de Aqua en een pocketbook. Een van de twee zal onder de boom liggen >:O

Verder volg en lees ik met belangstelling!
pi_158014942
Ik zag deze supermooie aanbieding en kon het niet laten.

Tegen al mijn principes in deze besteld O+

Grappig detail, dit is de eerste die ik op het oog had.

Misschien ook wat voor jullie? Abonnement op de VARA gids voor ¤70 en de Kobo Glo gratis! *O*

http://redir.vara.nl/land(...)-f0U0Bk7saAmiz8P8HAQ
pi_158015340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:53 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik zag deze supermooie aanbieding en kon het niet laten.

Tegen al mijn principes in deze besteld O+

Grappig detail, dit is de eerste die ik op het oog had.

Misschien ook wat voor jullie? Abonnement op de VARA gids voor ¤70 en de Kobo Glo gratis! *O*

http://redir.vara.nl/land(...)-f0U0Bk7saAmiz8P8HAQ
Ow wauwie! Dat zijn heerlijke aanbiedingen! Ik speur daar ook altijd naar :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_158021978
Mn ereader heeft een hele tijd stof liggen vangen, maar sinds oktober mag ik lekker met de trein heen en weer naar werk. Nu heb ik een nook van Barnes en Noble uit 2011, maar merk nu wel wat kuren. Knoppen lopen soms vast, scherm reageert niet al te lekker meer. Accu gaat nog wel een maand mee. Wat is nu de meest fijne ereader? :)
pi_158035349
Kobo Glo HD of Kobo H2O. De H2O heeft een groter scherm, en is waterdicht, maar kost wel meer geld dan de Glo HD.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')